Dick Advocaat wegens zieke vrouw in Nederland’
The Athletic (onderdeel van de krant The New York Times) weet wat er precies aan de hand is met Advocaat: “Dick Advocaat, de bondscoach van Curaçao, vloog zaterdag terug naar Nederland om zijn vrouw te ondersteunen, die ziek is geworden. Maar hij keek gisteravond naar de wedstrijd en had contact met zijn coaches, onder wie in het bijzonder zijn assistent Dean Gorré. Na het duel met Jamaica stuurde hij een sms-bericht: gefeliciteerd. Ongelofelijk, fantastisch, zo goed! Wat een avontuur.” Het is niet bekend in welke hoedanigheid zijn vrouw precies ziek is.
Het vertrek van Advocaat zorgde voor de nodige emoties in het Curaçao-kamp. Leandro Bacuna vertelde aan Omroep West: “Toen ik het hoorde, moest ik het voor mezelf houden. Maar met zulk groot nieuws lukte me dat niet. Ik ben gelijk naar mijn broertje (ploeggenoot Juninho Bacuna, red.) gegaan en die schrok wel een beetje. Toen dacht ik: als hij schrikt, hoe gaat de rest dan reageren? Maar uiteindelijk vind ik dat iedereen het goed heeft opgepakt. Familiezaken moet je respecteren. Dat gaat altijd voor. Het zorgt voor ons juist voor een extra motivatie: we doen het voor ons land en willen ons extra bewijzen aan Dick.”
“We leven met hem en zijn familie mee”
De bondscoach kon het zijn spelers niet zelf vertrellen: “Hij kon het ons zelf niet zeggen, emotioneel als hij is. Dus we hebben hem ook niet meer gezien. Maar dat snappen wij. We leven met hem en zijn familie mee. En hij hoeft zich geen zorgen te maken, wij gaan alles geven. Weet je hoe het voelt? Wij zijn niet meer tegen te houden, door niemand niet.” Kenji Gorré voegde daaraan toe: “We hebben veel meegemaakt als team. Nu komt dit erbij voor Dick, maar het maakt ons alleen maar sterker als collectief. Ons verhaal doet me denken aan het Bijbelse verhaal van David tegen Goliath.”
Dean Gorré, assistent van De Kleine Generaal, zei tegen De Telegraaf: “Het was echt een shock toen we hoorden dat Dick direct huiswaarts moest keren. Het is heel triest voor Dick en zijn familie. Hoe moeilijk de situatie ook voor hem is, wij moeten hier als professionals mee omgaan en de rol van Dick zo goed mogelijk invullen. Nadat we het nieuws gehoord hadden van de bondspresident, ben ik bij Dick op de kamer geweest. Dat was een heel emotioneel moment.”
https://www.soccernews.nl(...)caat-aan-de-hand-is/