SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gouden regels m.b.t. gebruik van steamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prijsvergelijkingssites
IsThereAnyDeal.com
CheapShark.com
/r/GameDeals - Verschillende deals van verschillende sites
Indie Game Bundles
Games Compare
Moddingsites
Nexus Mods
Steam Workshop
GTAInside.com
Leuke/handige linkjes
Het gratis PC Games topic op FOK!
/r/PCMasterRace - Reddit community voor PC Gamers.
Twitch - Dé stream site voor games.
SteamCalculator
Steam Statistieken
Steam Left
MySteamGauge
Dus, gebruikers, critici, zet hier je gedachten, ideeën, je laatste aanschaffingen en deel je ervaringen!!
Alternatieve stores:![]()
![]()
![]()
GoG: DRM free games. GoG biedt veel oude games die altijd met moderne OS en systemen werkt!
Origin: EA's eigen gamestore. Veel games van EA zelf die niet op Steam staan zijn hier te vinden.
uPlay: De gamestore van Ubisoft, bevat voornamelijk Ubisoft games.
Battle.net: De gameclient van Blizzard, de store bevat alleen games van Blizzard zelf.
Epic: De gamestore van Epic, bevat behalve Fortnite veel van Epics eigen games en daarnaast titels waar Epic veel geld voor heeft betaald om exclusief te mogen verkopen. Met regelmaat gratis games.
Dit topic wordt tevens gebruikt als algemeen PC Gaming topic, dus alle PC-(game)gerelateerde discussies zijn hier welkom."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Maar dat is toch stom. Want het is niet alsof ik een salaris met ze overhandel of zo.quote:
Misschien een bug?quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar dat is toch stom. Want het is niet alsof ik een salaris met ze overhandel of zo.
Deden de Duitsers toch sneller!quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik kan Polen annexeren. Duurt wel maar 280 jaar.
Dat vermoed ik.quote:
quote:[..]
Deden de Duitsers toch sneller!
Even hierop terug komen want anders voel ik me een eikelquote:Op maandag 10 november 2025 21:54 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar ik heb in mijn leven nooit online FPS games gespeeld, dus ik heb nooit echt kunnen oefenen toen ik jong was. Ik weet ook helemaal niet hoe je de muisgevoeligheid het beste instelt en al die opties. (zoveel sliders, zoveel opties) Dat is toch echt lastig om allemaal onder de knie te krijgen als je een veertigplusser bent. Ik kan wel beter worden, maar dat kost gewoon meer tijd dan als je jong bent. Ik denk ook dat veel mensen gewoon al vele jaren ervaring hebben met FPS games, en Arc raiders valt daar toch ook wel een beetje onder.
Van wie is deze advertentie?quote:Op woensdag 12 november 2025 15:10 schreef 2dope het volgende:
[ afbeelding ]Ik dacht dat FOK! erg was. PCGamesN was ooit een prima site
Tijd om weer geld uit te geven bij coolblue.nlquote:Op woensdag 12 november 2025 15:10 schreef 2dope het volgende:
[ afbeelding ]Ik dacht dat FOK! erg was. PCGamesN was ooit een prima site
Ik heb best wat over voor kwaliteit maar als het meer dan 1500 wordt vrees ik dat mn vriendin me verlaatquote:Op woensdag 12 november 2025 18:25 schreef over_hedge het volgende:
Maar wat op dit moment de beste is etc weet ik ook niet. Ligt ook heel erg aan je budget.
Ik heb een oudere versie van deze (38" en geen oled)quote:Op woensdag 12 november 2025 18:29 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik heb best wat over voor kwaliteit maar als het meer dan 1500 wordt vrees ik dat mn vriendin me verlaat
Nice. Maar misschien als ik dan toch dat geld neerleg dat ik ook 4k erbij pak.quote:Op woensdag 12 november 2025 18:47 schreef V. het volgende:
[..]
Ik heb een oudere versie van deze (38" en geen oled)
https://www.megekko.nl/pr(...)ng-monitor?r=bingmax
En je relatie blijft ook overeind![]()
Liever niet maar soms moeten offers gemaakt worden.quote:Op woensdag 12 november 2025 18:58 schreef over_hedge het volgende:
Ik hoor het al. Eigenlijk wil je gewoon van je vriendin af
Een lg cxquote:Op woensdag 12 november 2025 18:20 schreef ems. het volgende:
Ik wil dus zo'n dikke ultra wide screen scoren (voor pc). Iemand nog tips om rekening mee te houden?
Ik wil iig 240 Hz. Voor de rest heb je allemaal 4k/oled/uhd enzo en ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer. Wat is nou het "beste"?
En zijn bepaalde merken exponentieel beter dan de goedkopere alternatieven?
ok, dit dan:quote:Op woensdag 12 november 2025 18:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Nice. Maar misschien als ik dan toch dat geld neerleg dat ik ook 4k erbij pak.
En misschien nog wat groter :p
Ik zit in hetzelfde schuitje momenteel maar dan voor een 1440p monitor, 4K is overkill.quote:Op woensdag 12 november 2025 18:20 schreef ems. het volgende:
Ik wil dus zo'n dikke ultra wide screen scoren (voor pc). Iemand nog tips om rekening mee te houden?
Ik wil iig 240 Hz. Voor de rest heb je allemaal 4k/oled/uhd enzo en ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer. Wat is nou het "beste"?
En zijn bepaalde merken exponentieel beter dan de goedkopere alternatieven?
Ik ben nu aan het flirten met dezequote:Op woensdag 12 november 2025 20:19 schreef Drankster het volgende:
[..]
Ik zit in hetzelfde schuitje momenteel maar dan voor een 1440p monitor, 4K is overkill.
De Ultrawide Monitor Best Buy Guide van Tweakers heeft twee dagen geleden een update gehad dus mogelijk staat daar nog wat handige info in.
Verder staat Black Friday (of ja, Black month kunnen we wel zeggen tegenwoordig) voor de deur waar Tweakers een mooi overzicht heeft met de grootste prijsdalers. Black Friday 2025: De beste monitor deals. Nadeel is wel dat je niet op ultrawide kan filteren (zo ver ik kan zien). Bij de algemene price watch van monitoren kan je wel op ultrawide filteren en zien welke prijsdalingen er zijn.
Te groot voor mijn handen, maar dat was de vorige steam controller ook.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:20 schreef Aether het volgende:
Wel handig die boomerbuttons /s
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb de vorige steam controller en tenzij ze standaard configuraties grondig hebben herzien weet ik niet of het nou handig werkt voor non controller games.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:20 schreef Aether het volgende:
Wel handig die boomerbuttons /s
[ afbeelding ]
Dar moest ik ook aan denkenquote:
SteamCube!quote:
quote:Op donderdag 13 november 2025 07:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een tip, heb een spelletje gekregen van iemand en het is echt heel vet.
Winter Burrow. Het is een beetje cozy grove-achtig; maar veel mooier vormgegeven. Mooiere wereld, en zo schattig. Denk dat dit in mijn top twee of drie komt van favoriete spellenJaa, deze gespeeld op Gamescom afgelopen augustus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat ook op GamePass voor de mensen die dat hebben.
Ik heb nu deze op 't oog. Zat eerst te kijken naar een ultrawide maar nu de Steam Machine aangekondigd is wil ik misschien toch een 'normaal' formaat met betere specs.quote:
Kun je mij uitleggen waarom ik deze zou moeten kopen? Steam is sowieso een fantastisch bedrijf vanwege de library, maar ik weet niet zo goed wat ik wil. Game sowieso altijd op mijn laptop, want dat vind ik fijner, maar die trekt niet alles. PC heb ik gewoon geen ruimte voor en geen zin om daar een plek voor in te delen. Met consoles zit je weer niet met de perks die steam heeft.quote:
Plug and play.quote:Op donderdag 13 november 2025 11:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kun je mij uitleggen waarom ik deze zou moeten kopen? Steam is sowieso een fantastisch bedrijf vanwege de library, maar ik weet niet zo goed wat ik wil. Game sowieso altijd op mijn laptop, want dat vind ik fijner, maar die trekt niet alles. PC heb ik gewoon geen ruimte voor en geen zin om daar een plek voor in te delen. Met consoles zit je weer niet met de perks die steam heeft.
Dus ik moet kiezen tussen een hele goede laptop of een Steam Machine. Is het probleem dan alleen de kosten?
Heeft gewoon een productpagina met alle specs?quote:Op donderdag 13 november 2025 12:14 schreef Troel het volgende:
Mijn vriend heeft een steamdeck. Ik ben zelf wel benieuwd naar de VRbril. Maar kijk ik nou over de specs end ergelijke heen?
*sommige specificaties kunnen nog veranderen voordat de producten officieel verkrijgbaar zijnquote:Op donderdag 13 november 2025 13:22 schreef Drankster het volgende:
[..]
Heeft gewoon een productpagina met alle specs?
Digital Founfry heeft een hands-on:
Bekijk deze YouTube-video
Maar gelukkig kun je ook gewoon andere controllers van Xbox, Nintendo en PlayStation, 8-bit Do controllers koppelen aan Steam OS.quote:Op donderdag 13 november 2025 07:31 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb de vorige steam controller en tenzij ze standaard configuraties grondig hebben herzien weet ik niet of het nou handig werkt voor non controller games.
ik haakte iig af bij het volledig configureren van de controller en debuggen van je control scheme
Ik zat nog te kijken om één van m'n oude Windows 10 desktops te vervangen en ik wilde toch eigenlijk afstappen van Windows voor PC-gaming, sinds ik al een Steam Deck in bezit heb en meerdere keren in de week gebruik. Steam OS i.c.m Proton is echt de afgelopen jaren ontzettend goed geworden betreft compatibility met Windows games en ik gebruik het naar alle tevredenheid. Ik gebruik de Steam Deck voornamelijk voor indie-en AA-games en wat AAA-titels van een paar jaar oud. Maar goed, dingen zoals Persona 5 Royal, Nier Automata, Ghost of Tsushima en Spider-man Remastered zouden er bijvoorbeeld prima op moeten kunnen draaien (dat doet de Steam Deck ook al redelijk goed).quote:Op donderdag 13 november 2025 11:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kun je mij uitleggen waarom ik deze zou moeten kopen? Steam is sowieso een fantastisch bedrijf vanwege de library, maar ik weet niet zo goed wat ik wil. Game sowieso altijd op mijn laptop, want dat vind ik fijner, maar die trekt niet alles. PC heb ik gewoon geen ruimte voor en geen zin om daar een plek voor in te delen. Met consoles zit je weer niet met de perks die steam heeft.
Dus ik moet kiezen tussen een hele goede laptop of een Steam Machine. Is het probleem dan alleen de kosten?
Volgens mij is het alleen via kaartjes die bij de Appie en Primera hangen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 08:28 schreef mschol het volgende:
er is binnen steam geen mogelijkheid een geldbedrag cadeau te doen toch?
dat zou e.v.t. moeten via een fysiek kaartje?
of zie ik een optie over het hoofd?
Wallet, add funds to account, danquote:Op zaterdag 15 november 2025 08:28 schreef mschol het volgende:
er is binnen steam geen mogelijkheid een geldbedrag cadeau te doen toch?
dat zou e.v.t. moeten via een fysiek kaartje?
of zie ik een optie over het hoofd?
quote:Op zaterdag 15 november 2025 09:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wallet, add funds to account, dan
bij redeem steam gift cards
Dan purchase digitale giftcards
Select amount
Select friend
Hello my friend!quote:Op zaterdag 15 november 2025 09:47 schreef mschol het volgende:
[..]ik herken die pagina.. ooit dus wel eens gezien
hebben ze goed verstopt zeg
https://store.steampowered.com/digitalgiftcards/selectgiftcard
Zou wat zijn.quote:Op zaterdag 15 november 2025 13:27 schreef Zipportal het volgende:
![]()
![]()
Half-Life 3 geruchten.
![]()
![]()
![]()
Je moet toch wat.
steamOS is een linux smaakje dus het meeste zo niet alles wat je met linux kan, kan je ook op die machinequote:Op zaterdag 15 november 2025 15:56 schreef summer2bird het volgende:
Denken jullie dat die steam machine 2 ook als reguliere pc gebruikt zal kunnen worden?
Ik hoop het, want dan weet ik gelijk dat als de prijs onder 1000 is ik wss daarvoor ga ipv nieuwe pc.
Yup dat kanquote:Op zaterdag 15 november 2025 15:56 schreef summer2bird het volgende:
Denken jullie dat die steam machine 2 ook als reguliere pc gebruikt zal kunnen worden?
Ik hoop het, want dan weet ik gelijk dat als de prijs onder 1000 is ik wss daarvoor ga ipv nieuwe pc.
Vandaag m'n nieuwe OLED monitor ontvangen en wat een beautquote:Op donderdag 13 november 2025 11:24 schreef Drankster het volgende:
[..]
Ik heb nu deze op 't oog. Zat eerst te kijken naar een ultrawide maar nu de Steam Machine aangekondigd is wil ik misschien toch een 'normaal' formaat met betere specs.
Ik was van plan ergens volgens jaar een nieuwe PC te gaan bouwen maar dat gaat een Steam Machine worden. Kan de frau op de Steam Deck.
Ja.quote:Op zondag 16 november 2025 09:58 schreef Hetekip het volgende:
Is er nog een wat leuke game? Het wil me allemaal niet meer bekoren.
Kun je iets specifieker zijn over wat voor soort dingen je normaal gesproken leuk vindt?quote:Op zondag 16 november 2025 11:18 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Wat is er echt leuk wat nog recentelijk is uitgekomen?
Red dead redemption IIquote:Op zondag 16 november 2025 12:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Kun je iets specifieker zijn over wat voor soort dingen je normaal gesproken leuk vindt?
Powerwash Simulator 2quote:Op zondag 16 november 2025 13:32 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Red dead redemption II
Ghost of Tsushima
Planet Zoo
Battle Brothers
Stardew Valley
Roots of Pacha
Graveyard Keeper
Mount and Blade Bannerlord
Disco Elysium
Dredge
Rematch
Rocket League
Warcraft 3
Dat is een beetje wat ik afgelopen tijd heb gespeeld en leuk heb gevonden.
Ghost of yotei?quote:Op zondag 16 november 2025 13:32 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Red dead redemption II
Ghost of Tsushima
Planet Zoo
Battle Brothers
Stardew Valley
Roots of Pacha
Graveyard Keeper
Disco Elysium
Dredge
Rematch
Rocket League
Warcraft 3
Look Outside.quote:Op zondag 16 november 2025 13:32 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Red dead redemption II
Ghost of Tsushima
Planet Zoo
Battle Brothers
Stardew Valley
Roots of Pacha
Graveyard Keeper
Disco Elysium
Dredge
Rematch
Rocket League
Warcraft 3
Dat is niet op Steamquote:
Ik heb 1 wel eens gespeeld tijdens het luisteren naar audibooks.quote:
Zal eens kijken.quote:
Dark Souls vond ik wel leuk, ik zal eens kijken hoe duur elden ring nu is.quote:
Maakt niet zoveel uit, is het waard.quote:Op zondag 16 november 2025 21:28 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dark Souls vond ik wel leuk, ik zal eens kijken hoe duur elden ring nu is.
Arc Raidersquote:Op zondag 16 november 2025 09:58 schreef Hetekip het volgende:
Is er nog een wat leuke game? Het wil me allemaal niet meer bekoren.
Neem dan wel meteen Elden Ring met de DLC.quote:Op zondag 16 november 2025 21:28 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dat is niet op Steam
[..]
Ik heb 1 wel eens gespeeld tijdens het luisteren naar audibooks.
[..]
Zal eens kijken.
[..]
Dan wordt het:quote:Op zondag 16 november 2025 13:32 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Red dead redemption II
Ghost of Tsushima
Planet Zoo
Battle Brothers
Stardew Valley
Roots of Pacha
Graveyard Keeper
Disco Elysium
Dredge
Rematch
Rocket League
Warcraft 3
Oh nooit geweten dat het niet op Steam isquote:Op zondag 16 november 2025 21:28 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dat is niet op Steam
[..]
Ik heb 1 wel eens gespeeld tijdens het luisteren naar audibooks.
[..]
Zal eens kijken.
[..]
Uiteindelijk komtie wel op PC.quote:Op maandag 17 november 2025 15:16 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oh nooit geweten dat het niet op Steam is
Mocht ghost of yotei wel een op andere manier kunnen krijgen, enorme aanrader, prachtige game.
Veel plezier er meequote:Op maandag 17 november 2025 21:25 schreef ems. het volgende:
Dit is de monitor geworden trouwens. Krijg hem morgen binnen!
Als iemand nog leuke tips heeft voor games die je specifiek op dit soort schermen moet spelen sta ik daarvoor open
Damn wat een bruutquote:Op maandag 17 november 2025 21:25 schreef ems. het volgende:
Als iemand nog leuke tips heeft voor games die je specifiek op dit soort schermen moet spelen sta ik daarvoor open
5070ti. Niet het beste maar goed genoeg lijkt me. Ik meen dat frame generation mogelijkheden wel hele goede zaken doen hogere resoluties.quote:Op maandag 17 november 2025 22:21 schreef V. het volgende:
[..]
Damn wat een bruut![]()
Heb je ook een graka die dat aankan?
Holy Christquote:Op maandag 17 november 2025 21:25 schreef ems. het volgende:
frame generation is een scamquote:Op dinsdag 18 november 2025 09:01 schreef ems. het volgende:
[..]
5070ti. Niet het beste maar goed genoeg lijkt me. Ik meen dat frame generation mogelijkheden wel hele goede zaken doen hogere resoluties.
Beugel is de way to goquote:Op dinsdag 18 november 2025 22:55 schreef ems. het volgende:
Nou, hij is geweldig. Prachtig beeld, ontzettend scherp, alles reageert razendsnel.
Hij is alleen echt bijna even groot als mn bureau. Die standaard alleen al zorgt dat ik een stuk minder ruimte over houd. Misschien toch maar eens kijken voor een beugel :p
Maar het is wel te doen voorlopig. Vannacht even bf6 erop checken.
Er zijn paar films en series die ultra wide ondersteunen. Ook aanrader. Dune op hbo bijvoorbeeld. Moeite waardquote:Op dinsdag 18 november 2025 22:55 schreef ems. het volgende:
Nou, hij is geweldig. Prachtig beeld, ontzettend scherp, alles reageert razendsnel.
Hij is alleen echt bijna even groot als mn bureau. Die standaard alleen al zorgt dat ik een stuk minder ruimte over houd. Misschien toch maar eens kijken voor een beugel :p
Maar het is wel te doen voorlopig. Vannacht even bf6 erop checken.
Ja, maar zijn die er ook die super ultrawide ondersteunen?quote:Op woensdag 19 november 2025 11:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Er zijn paar films en series die ultra wide ondersteunen. Ook aanrader. Dune op hbo bijvoorbeeld. Moeite waard
Jaquote:
Oh geen idee. Dune misschien? is wel opgenomen in imax.quote:Op woensdag 19 november 2025 11:47 schreef V. het volgende:
[..]
Ja, maar zijn die er ook die super ultrawide ondersteunen?
Je verliest ook nog eens flink wat echte frames.quote:Op woensdag 19 november 2025 11:49 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
JaHet zijn letterlijk verzonnen frames met verzonnen informatie. En de ironie is dat in de games waar dat niet uitmaakt, je die extra frames sowieso niet nodig hebt. En in games waar je die frames nodig hebt, maakt het heel erg uit dat die frames nep zijn. Je hebt er gewoon geen zak aan.
Wat maakt het uit of het verzonnen is of niet? Als het spel beter draait wat maakt het mij nou uit wat er op de achtergrond gebeurd?quote:Op woensdag 19 november 2025 11:49 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
JaHet zijn letterlijk verzonnen frames met verzonnen informatie. En de ironie is dat in de games waar dat niet uitmaakt, je die extra frames sowieso niet nodig hebt. En in games waar je die frames nodig hebt, maakt het heel erg uit dat die frames nep zijn. Je hebt er gewoon geen zak aan.
Bron?quote:Op woensdag 19 november 2025 17:29 schreef Coco het volgende:
[..]
Je verliest ook nog eens flink wat echte frames.
Waarom zou je framegen x4 gebruikenquote:
Kijk nou maar gewoon het filmpje.quote:Op woensdag 19 november 2025 17:39 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Waarom zou je framegen x4 gebruiken
Als je van 60 naar 120 kan gaan is dat echt top, zolang je maar die basis 60fps haalt.
Dat maakt in bijvoorbeeld een competitive FPS heel veel uit. Op een echte frame zie ik misschien een vijand door de deur lopen, een nep frame kan dat onmogelijk weten, dus moet ik daar wachten op de eerstvolgende echte frame voordat ik die informatie heb. Nou kan je denken 'wat de fuck maakt die paar miliseconden nou uit', maar dat maakt wel degelijk verschil in reflexen. Professionele spelers kunnen daar over meepraten in hun jacht naar eindeloos meer FPS.quote:Op woensdag 19 november 2025 17:38 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of het verzonnen is of niet? Als het spel beter draait wat maakt het mij nou uit wat er op de achtergrond gebeurd?
Echt boeiend
Ja bij een competieve fps. Dat snapt iedereen wel.quote:Op woensdag 19 november 2025 18:39 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat maakt in bijvoorbeeld een competitive FPS heel veel uit. Op een echte frame zie ik misschien een vijand door de deur lopen, een nep frame kan dat onmogelijk weten, dus moet ik daar wachten op de eerstvolgende echte frame voordat ik die informatie heb. Nou kan je denken 'wat de fuck maakt die paar miliseconden nou uit', maar dat maakt wel degelijk verschil in reflexen. Professionele spelers kunnen daar over meepraten in hun jacht naar eindeloos meer FPS.
Voor normale mensen in normale games lijkt het allemaal misschien soepeler te draaien, maar krijg je overal ghosting en artifacts omdat een GPU nu eenmaal niet kan voorspellen hoe een frame er echt uit zou moeten zien.
Je hebt wel een punt hoor, hoewel ik met BF6 vooralsnog geen last heb gehad van de door jou geschetste situatie, ondanks dat ik CPL pro ben.quote:Op woensdag 19 november 2025 18:39 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat maakt in bijvoorbeeld een competitive FPS heel veel uit. Op een echte frame zie ik misschien een vijand door de deur lopen, een nep frame kan dat onmogelijk weten, dus moet ik daar wachten op de eerstvolgende echte frame voordat ik die informatie heb. Nou kan je denken 'wat de fuck maakt die paar miliseconden nou uit', maar dat maakt wel degelijk verschil in reflexen. Professionele spelers kunnen daar over meepraten in hun jacht naar eindeloos meer FPS.
Voor normale mensen in normale games lijkt het allemaal misschien soepeler te draaien, maar krijg je overal ghosting en artifacts omdat een GPU nu eenmaal niet kan voorspellen hoe een frame er echt uit zou moeten zien.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 24 november 2025 15:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
R.I.P Yuri - aka Udo Kier
[ x ]
Bekijk deze YouTube-video
Maar echtquote:Op maandag 24 november 2025 17:56 schreef The_Substitute het volgende:
Zonde.
Als half eerbetoon mogen ze C&C: Red Alert 2/Tiberian Sun Remastered wel gaan uitbrengen.
Omdat het een degradatie is voor de grafische ontwikkelingen, games worden daarop gebaseerd dat het een vereiste gaat worden om te gebruiken zoals nu al lang bij DLSS is gebeurd.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:25 schreef MMaRsu het volgende:
Het is gewoon een positieve OPTIE. Dus waarom je daar ooit op tegen zou zijn snap ik niet (niet jij specifiek)
Heb je de andere twee moderne DOOMS al gespeeld?quote:Op donderdag 27 november 2025 11:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
DOOM: The Dark Ages gekocht. Kijken wat het is.
Wat een onzin, allemaal aannames gebaseerd op niets.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:40 schreef Coco het volgende:
[..]
Omdat het een degradatie is voor de grafische ontwikkelingen, games worden daarop gebaseerd dat het een vereiste gaat worden om te gebruiken zoals nu al lang bij DLSS is gebeurd.
Daarom alleen al moet je daarop tegen zijn.
Tja als je zo gaat reageren houdt het op. Ik heb hier al eerder over uitgelegd, en dat was ook naar jouw met bronnen en al. Naast legio eigen ervaring.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:52 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wat een onzin, allemaal aannames gebaseerd op niets.
Ja, enorm van genoten.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:40 schreef Coco het volgende:
[..]
Heb je de andere twee moderne DOOMS al gespeeld?
Las dat The Dark Ages een stuk minder was.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, enorm van genoten.
Dat zeiden mensen ook over Eternal. En ondanks een paar kleine issues vond ik het een fantastische game.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:15 schreef Coco het volgende:
[..]
Las dat The Dark Ages een stuk minder was.
Dus ben benieuwd naar je ervaring.
Nee dit is gewoon onzin. Een enkele ongeoptimaliseerde game is geen bewijs dat alle games ervan uitgaan dat je framegen gebruikt.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:04 schreef Coco het volgende:
[..]
Tja als je zo gaat reageren houdt het op. Ik heb hier al eerder over uitgelegd, en dat was ook naar jouw met bronnen en al. Naast legio eigen ervaring.
Je hebt 1 filmpje gepost trouwens. En dat bewijst niets over de toekomst of wat dan ookquote:Op donderdag 27 november 2025 12:04 schreef Coco het volgende:
[..]
Tja als je zo gaat reageren houdt het op. Ik heb hier al eerder over uitgelegd, en dat was ook naar jouw met bronnen en al. Naast legio eigen ervaring.
Dredgequote:Op donderdag 27 november 2025 12:34 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb: Outer Wilds, Inscryption, Look Outside, Half Life alles, Firewatch, Little Nightmares I & II, Inside, A Short Hike, SOMA, Amnesia Dark Descent en Disco Elysium.
Verder nog wat andere dingen maar die waren allemaal miss. Op basis hiervan... Wat zou men aanraden? Denk dat ik het meeste fan ben van story driven indie.
Ik ga niet meer in discussie hierover met je. Ik heb je maanden terug al bewijs voorgelegd. Dat mag je negeren.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:31 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nee dit is gewoon onzin. Een enkele ongeoptimaliseerde game is geen bewijs dat alle games ervan uitgaan dat je framegen gebruikt.
Het is simpelweg gewoon niet waar wat je zegt.
Dredge... Die moest ook in de lijst met favorieten.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:41 schreef Drankster het volgende:
[..]
Dredge
Subnautica
Still Wakes the Deep
Under The Waves (De minste van het lijstje maar wel vermakelijk)
Echt puur toeval dat al die games met water te maken hebben.
Verder heb je de standaard (walking sims) indies die goed beoordeelt worden zoals The Vanishing of Ethan Carter, What Remains of Edith Finch en Everybody's Gone to the Rapture maar die heb ik zelf niet gespeeld.
Leuk lijstje.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:34 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb: Outer Wilds, Inscryption, Look Outside, Half Life alles, Firewatch, Little Nightmares I & II, Inside, A Short Hike, SOMA, Amnesia Dark Descent en Disco Elysium.
Verder nog wat andere dingen maar die waren allemaal miss. Op basis hiervan... Wat zou men aanraden? Denk dat ik het meeste fan ben van story driven indie.
Heel erg hit or miss bij mij. Firewatch vond ik fantastisch, maar Edith Finch dan weer niet zo. Vind walking sims wel heel peaceful om te spelen overigens. Dat doet echt iets mentaal met me.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:41 schreef Drankster het volgende:
Verder heb je de standaard (walking sims) indies die goed beoordeelt worden zoals The Vanishing of Ethan Carter, What Remains of Edith Finch en Everybody's Gone to the Rapture maar die heb ik zelf niet gespeeld.
Haha "bewijs"quote:Op donderdag 27 november 2025 12:54 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik ga niet meer in discussie hierover met je. Ik heb je maanden terug al bewijs voorgelegd. Dat mag je negeren.
Maar voor mij is dit klaar. Ook omdat je nu zaken weer verdraaid die ik niet zeg.
Jazeker. Ik moest echt huilen toen op het einde de muziek bij elkaar kwam. Outer Wilds is iets wat ik zeker altijd bij me zal dragen. Misschien wel één van de beste dingen die ik de afgelopen tien jaar heb gedaan. 10/10 voor mij.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:57 schreef Coco het volgende:
[..]
Leuk lijstje.
Bovenaan: Outer Wilds
Ik ga Radiolight proberen.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:41 schreef Drankster het volgende:
[..]
Dredge
Subnautica
Still Wakes the Deep
Under The Waves (De minste van het lijstje maar wel vermakelijk)
Echt puur toeval dat al die games met water te maken hebben.
Kentucky Route Zeroquote:Op donderdag 27 november 2025 12:34 schreef Discombobulate het volgende:
1000 watt?quote:Op dinsdag 2 december 2025 22:09 schreef MMaRsu het volgende:
Vandaag mijn nieuwe 5070 TI binnengekregen en een nieuwe 1000 watt psu
Alvast een vroeg verjaardags cadeau voor mezelf
Een mooie vervanger van de trouwe 3070ook een mooie kaart
Is wel overkill denk ik jaquote:
I dunno ik had een 750w psu, dat leek mij niet genoegquote:
Ja als je eenmaal begint met planet zoo of planet coaster kan je je vrijetijd wel gedag zeggenquote:Op woensdag 3 december 2025 12:45 schreef DjVero het volgende:
Planet Zoo in de sale gekocht, iets van ¤16. Twee uur voorbij gevlogen, toen was het bedtijd verdorie.
Ik dacht even dat wombat brawler het genre was (tot de helft van de trailer gekeken te hebben)quote:Op woensdag 3 december 2025 12:01 schreef Drankster het volgende:
https://store.steampowered.com/app/3483740/Cast_n_Chill/
Dit ziet er fan-tas-tisch uit.
Dredge maar dan anders.quote:Op woensdag 3 december 2025 12:01 schreef Drankster het volgende:
https://store.steampowered.com/app/3483740/Cast_n_Chill/
Dit ziet er fan-tas-tisch uit.
Like A Dragon Gaiden is zeker wel de moeite waard.quote:Op woensdag 3 december 2025 11:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
De Humble Bundle Choice van deze maand is voor de verandering nog best wel goed.
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 december 2025 12:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dredge maar dan anders.
Zegquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |