quote:Op woensdag 3 december 2025 12:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dredge maar dan anders.
Zegquote:
https://www.megekko.nl/pr(...)s.net&utm_medium=cpcquote:Op donderdag 4 december 2025 21:54 schreef Elan het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)t-erger-in-2026.html
Wilde geheugen uitbreiden, eigenlijk al sinds de zomer zijn de prijzen ineens verdubbeld.
250 piek voor een reepje DDR5 van 32 gb![]()
O en het ergste moet blijkbaar nog komen. Crucial stopt er helemaal mee vanaf februari voor consumenten, gaan alleen nog verkopen aan AI farms. Dan kunnen de prijzen zomaar nog een keer verdubbelen of erger![]()
Bizarquote:Op donderdag 4 december 2025 22:35 schreef Divje het volgende:
[..]
https://www.megekko.nl/pr(...)s.net&utm_medium=cpc
Ik heb hier in Maart ¤330,- voor betaald.... Wtf
Wat betreft die videokaarten ook wel een naaistreek van NVIDIA om geen geheugen meer te leveren aan hun partnersquote:Op vrijdag 5 december 2025 01:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Bizar
Gaat leuk worden met de release van de Steam machine komend jaar. Tenzij er al concrete afspraken op tafel liggen. SSD's lijken ook een sprong in prijs te gaan maken en ook voor de videokaarten is.de voorspelling dat ze weer duurder gaan worden. Als je wat wil qua pc moet je eigenlijk nu toe slaan.
eigenlijk ben je al te laat, een upgrade naar 64GB laat ik voorlopig zitten ,had ik vorig jaar ofzo moeten doenquote:Op vrijdag 5 december 2025 01:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Bizar
Gaat leuk worden met de release van de Steam machine komend jaar. Tenzij er al concrete afspraken op tafel liggen. SSD's lijken ook een sprong in prijs te gaan maken en ook voor de videokaarten is.de voorspelling dat ze weer duurder gaan worden. Als je wat wil qua pc moet je eigenlijk nu toe slaan.
Ik heb het wel gelijk gehaald. Als je die berichten leest is het pas het begin. Pas tegen 2028 is de verwachting dat de capaciteit fatsoenlijk is opgeschaald. In een maand 100% stijging ook echt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 06:12 schreef mschol het volgende:
[..]
eigenlijk ben je al te laat, een upgrade naar 64GB laat ik voorlopig zitten ,had ik vorig jaar ofzo moeten doen
PC gaming heeft voor hun überhaupt geen prioriteit zoveel is wel duidelijk geworden deze generatie videokaarten.quote:Op vrijdag 5 december 2025 01:25 schreef Divje het volgende:
[..]
Wat betreft die videokaarten ook wel een naaistreek van NVIDIA om geen geheugen meer te leveren aan hun partners
Prijs van de Steam machine zal vies tegen vallen denk ik.
ik heb 64GB niet direct nodig nog gelukkig, heb al 32 erin zittenquote:Op vrijdag 5 december 2025 11:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik heb het wel gelijk gehaald. Als je die berichten leest is het pas het begin. Pas tegen 2028 is de verwachting dat de capaciteit fatsoenlijk is opgeschaald. In een maand 100% stijging ook echt.
ik denk dat dat de komende jaren niet gaat gebeuren, AI gaat blijven, er zijn namelijk prima goede toepassingen voorquote:Op vrijdag 5 december 2025 11:23 schreef Elan het volgende:
[..]
PC gaming heeft voor hun überhaupt geen prioriteit zoveel is wel duidelijk geworden deze generatie videokaarten.
Niet dat ze daar wakker van zullen liggen verder, wellicht als die hele AI bubbel straks hard uit mekaar klapt.
Kun je dan nu dan niet beter voor een Pre-built rondkijken? Die hebben die geïnflateerde geheugenprijzen er nog niet inzitten, denk ik.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Volgend jaar was een nieuwe pc het idee. Ben benieuwd.
AI gaat zeker blijven alleen is er middels investeringen gigantisch ingezet op een enorme schaalvergroting. Dat zie je ook in de prijs van de NVIDIA aandelen. Als die schaalvergroting uit blijft of ook maar iets tegen valt hebben ze wel een behoorlijk probleem.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:29 schreef mschol het volgende:
[..]
ik denk dat dat de komende jaren niet gaat gebeuren, AI gaat blijven, er zijn namelijk prima goede toepassingen voor
Daar zit altijd net een afwijking in die ik niet wilquote:Op vrijdag 5 december 2025 11:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Kun je dan nu dan niet beter voor een Pre-built rondkijken? Die hebben die geïnflateerde geheugenprijzen er nog niet inzitten, denk ik.
Mensen met verstand van economie zeggen dat de indicatoren voor het instorten van de AI-bubble vele malen heftiger zijn dan die van de dotcom-bubble destijds.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:02 schreef Elan het volgende:
[..]
AI gaat zeker blijven alleen is er middels investeringen gigantisch ingezet op een enorme schaalvergroting. Dat zie je ook in de prijs van de NVIDIA aandelen. Als die schaalvergroting uit blijft of ook maar iets tegen valt hebben ze wel een behoorlijk probleem.
Ervaring mee?quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:47 schreef Divje het volgende:
Videokaart kopen die niet in je kast past. Dat is pas kut.
Ik nietquote:
Wat was hier het probleem eigenlijk en is het opgelost?quote:Op woensdag 3 december 2025 07:07 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
I dunno ik had een 750w psu, dat leek mij niet genoegDeze was wel maar 130¤ in de sale.. msi 1000gl pci-e 5 II ofzo
Alleen nu past die 5070 ti niet in mn kast icm dit moederboardkomt tegen de achterkant aan
superfijn
Nou moet wel gezegd worden dat economen niet heel veel beter voorspellen dat waarzeggers.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:49 schreef V. het volgende:
[..]
Mensen met verstand van economie zeggen dat de indicatoren voor het instorten van de AI-bubble vele malen heftiger zijn dan die van de dotcom-bubble destijds.
Famous last words...quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou moet wel gezegd worden dat economen niet heel veel beter voorspellen dat waarzeggers.
Jazeker! Hij paste gewoonquote:Op vrijdag 5 december 2025 12:51 schreef Divje het volgende:
[..]
Ik niet
[..]
Wat was hier het probleem eigenlijk en is het opgelost?
Oh ik zeg niet dat de AI bubbel niet gaat klappen. Ik zeg dat er op elke dag wel wordt voorspeld dat de economie gaat klappen. Uiteindelijk krijgt er vanzelf wel iemand gelijk. Helaas wordt die persoon dan wel onterecht gelijk weer gezien als een briljant denker.quote:
die zullen ook gaan stijgen in prijs, maar wellicht met een vertraagd effect doordat systembuilders eerst hun voorraden wegwerkenquote:Op vrijdag 5 december 2025 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe zit het met inbuilt dingen zoals een laptop? Ik wil een fatsoenlijke laptop kopen die wat zwaardere games kan draaien. PC samenstellen heb ik 1) geen ruimte voor en 2) de prijzen gaan echt gigantisch omhoog.
Wil in feb nieuwe laptop kopen. Hopelijk valt het dan mee.quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:36 schreef mschol het volgende:
[..]
die zullen ook gaan stijgen in prijs, maar wellicht met een vertraagd effect doordat systembuilders eerst hun voorraden wegwerken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |