abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP dinsdag 11 november 2025 @ 19:41:46 #1
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219246537

's Werelds grootste gaming platform:
http://store.steampowered.com/about/

Voordelen van Steam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gouden regels m.b.t. gebruik van steam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prijsvergelijkingssites
IsThereAnyDeal.com
CheapShark.com
/r/GameDeals - Verschillende deals van verschillende sites
Indie Game Bundles
Games Compare

Moddingsites
Nexus Mods
Steam Workshop
GTAInside.com

Leuke/handige linkjes
Het gratis PC Games topic op FOK!
/r/PCMasterRace - Reddit community voor PC Gamers.
Twitch - Dé stream site voor games.
SteamCalculator
Steam Statistieken
Steam Left
MySteamGauge

Dus, gebruikers, critici, zet hier je gedachten, ideeën, je laatste aanschaffingen en deel je ervaringen!!

Alternatieve stores:

GoG: DRM free games. GoG biedt veel oude games die altijd met moderne OS en systemen werkt!

Origin: EA's eigen gamestore. Veel games van EA zelf die niet op Steam staan zijn hier te vinden.

uPlay: De gamestore van Ubisoft, bevat voornamelijk Ubisoft games.

Battle.net: De gameclient van Blizzard, de store bevat alleen games van Blizzard zelf.

Epic: De gamestore van Epic, bevat behalve Fortnite veel van Epics eigen games en daarnaast titels waar Epic veel geld voor heeft betaald om exclusief te mogen verkopen. Met regelmaat gratis games.

Dit topic wordt tevens gebruikt als algemeen PC Gaming topic, dus alle PC-(game)gerelateerde discussies zijn hier welkom.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 11 november 2025 @ 19:49:32 #2
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219246632
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Beter aanbod?
Maar dat is toch stom. Want het is niet alsof ik een salaris met ze overhandel of zo.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  dinsdag 11 november 2025 @ 19:50:00 #3
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219246636
Ik kan Polen annexeren. Duurt wel maar 280 jaar. _O-
Fuck the EBU.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 11 november 2025 @ 19:50:42 #4
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219246643
quote:
87s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Maar dat is toch stom. Want het is niet alsof ik een salaris met ze overhandel of zo.
Misschien een bug?
quote:
81s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik kan Polen annexeren. Duurt wel maar 280 jaar. _O-
Deden de Duitsers toch sneller!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 11 november 2025 @ 20:31:43 #5
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219247077
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Misschien een bug?
Dat vermoed ik.
quote:
[..]
Deden de Duitsers toch sneller!
:P
Fuck the EBU.
pi_219247671
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 21:54 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik snap je punt, maar ik heb in mijn leven nooit online FPS games gespeeld, dus ik heb nooit echt kunnen oefenen toen ik jong was. Ik weet ook helemaal niet hoe je de muisgevoeligheid het beste instelt en al die opties. (zoveel sliders, zoveel opties) Dat is toch echt lastig om allemaal onder de knie te krijgen als je een veertigplusser bent. Ik kan wel beter worden, maar dat kost gewoon meer tijd dan als je jong bent. Ik denk ook dat veel mensen gewoon al vele jaren ervaring hebben met FPS games, en Arc raiders valt daar toch ook wel een beetje onder.
Even hierop terug komen want anders voel ik me een eikel :P

Maar dat ga je altijd hebben met elk genre wat je niet hebt gespeeld. En inderdaad. Als je vroeger nooit shooters hebt gedaan dan kom je net zo goed met mensen zoals ik die al bijna 40 jaar lang shooters hebben gespeeld en dan is de kans groot dat je niet kan bijbenen. Of je zit zoals gezegd tegenover 15-25 jarige jochies die niets anders doen dan zo'n spel een groot deel van de dag spelen.

Mijn advies is om je niet al te veel op te winden als je een keer dood gaat en gewoon lekker door te spelen. Shooters hebben vaak gewoon tijd en muscle memory nodig om beter te worden en dat doe je door het vaker te spelen. Vaak 'klikt' het spelletje dan op een gegeven moment en dan kan je steeds net iets beter meekomen. Als je voor het eerst gaat tennissen moet je ook niet meteen verwachten dat je allemaal aces gaat meppen.

En hoewel snelle reflexes goed zijn om matches te winnen kan je wel degelijk door 'slim' te spelen ook verder komen. Op het juiste moment op de juiste plaats zijn kan je ook matches mee winnen.

En tenslotte, maar ik weet niet precies hoe dat vooralsnog precies zit met die game want ik speel het niet: Speel als het mogelijk is altijd ranked. Als je veel verliest zak je vanzelf in rank en is de kans groter dat je met/tegen mensen gepaard worden die ook misschien niet de snelste (meer) zijn :)
Conscience do cost.
  dinsdag 11 november 2025 @ 21:52:00 #7
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219247734
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games woensdag 12 november 2025 @ 15:10:01 #8
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_219251531

:') Ik dacht dat FOK! erg was. PCGamesN was ooit een prima site
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator woensdag 12 november 2025 @ 15:34:51 #9
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_219251720
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2025 15:10 schreef 2dope het volgende:
[ afbeelding ]

Van wie is deze advertentie?
What can change the nature of a man?
  Redactie Games woensdag 12 november 2025 @ 15:59:22 #10
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_219251891
quote:
10s.gif Op woensdag 12 november 2025 15:10 schreef 2dope het volgende:
[ afbeelding ]

Tijd om weer geld uit te geven bij coolblue.nl *)
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_219252561
Ik wil dus zo'n dikke ultra wide screen scoren (voor pc). Iemand nog tips om rekening mee te houden?

Ik wil iig 240 Hz. Voor de rest heb je allemaal 4k/oled/uhd enzo en ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer. Wat is nou het "beste"?

En zijn bepaalde merken exponentieel beter dan de goedkopere alternatieven?
Conscience do cost.
pi_219252577
Ultra wide _O_ Ik ga nooit meer zonder.

Maar wat op dit moment de beste is etc weet ik ook niet. Ligt ook heel erg aan je budget.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 12 november 2025 @ 18:29:23 #13
136 V.
Like tears in rain...
pi_219252595
Ik ben erg tevreden over mijn LG.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_219252597
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:25 schreef over_hedge het volgende:

Maar wat op dit moment de beste is etc weet ik ook niet. Ligt ook heel erg aan je budget.
Ik heb best wat over voor kwaliteit maar als het meer dan 1500 wordt vrees ik dat mn vriendin me verlaat
Conscience do cost.
  woensdag 12 november 2025 @ 18:47:17 #15
136 V.
Like tears in rain...
pi_219252685
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:29 schreef ems. het volgende:

[..]
Ik heb best wat over voor kwaliteit maar als het meer dan 1500 wordt vrees ik dat mn vriendin me verlaat
Ik heb een oudere versie van deze (38" en geen oled)

https://www.megekko.nl/pr(...)ng-monitor?r=bingmax

En je relatie blijft ook overeind *)
Ja inderdaad, V. ja.
  Eindredactie Games woensdag 12 november 2025 @ 18:55:37 #16
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_219252736
Ultrawide enjoyer hier sinds een jaar of 10, maar "het beste" is wat lastig te definiëren, dan zou ik op specs/reviews/vergelijkingen afgaan (Tweakers reviews, Toms Hardware etc.).

Ikzelf vind meer dan 144Hz bijvoorbeeld niet nodig, ik wil per se curved en het liefst zo huge mogelijk omdat ik alles op één scherm wil doen. Anderen willen juist wel maximale refresh rate of juist per se géén curved, niet groter dan 27", etc. etc.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_219252743
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:47 schreef V. het volgende:

[..]
Ik heb een oudere versie van deze (38" en geen oled)

https://www.megekko.nl/pr(...)ng-monitor?r=bingmax

En je relatie blijft ook overeind *)
Nice. Maar misschien als ik dan toch dat geld neerleg dat ik ook 4k erbij pak.

En misschien nog wat groter :p
Conscience do cost.
pi_219252755
Ik hoor het al. Eigenlijk wil je gewoon van je vriendin af
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_219252768
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:58 schreef over_hedge het volgende:
Ik hoor het al. Eigenlijk wil je gewoon van je vriendin af
Liever niet maar soms moeten offers gemaakt worden.
Conscience do cost.
  woensdag 12 november 2025 @ 19:16:05 #21
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219252863
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:20 schreef ems. het volgende:
Ik wil dus zo'n dikke ultra wide screen scoren (voor pc). Iemand nog tips om rekening mee te houden?

Ik wil iig 240 Hz. Voor de rest heb je allemaal 4k/oled/uhd enzo en ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer. Wat is nou het "beste"?

Een lg cx

Ja een tv en geen monitor
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 12 november 2025 @ 19:32:39 #22
136 V.
Like tears in rain...
pi_219252955
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:56 schreef ems. het volgende:

[..]
Nice. Maar misschien als ik dan toch dat geld neerleg dat ik ook 4k erbij pak.

En misschien nog wat groter :p
ok, dit dan:

Bekijk deze YouTube-video
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Games woensdag 12 november 2025 @ 19:38:52 #23
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_219253004
pi_219253345
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:20 schreef ems. het volgende:

Ik zit in hetzelfde schuitje momenteel maar dan voor een 1440p monitor, 4K is overkill.

De Ultrawide Monitor Best Buy Guide van Tweakers heeft twee dagen geleden een update gehad dus mogelijk staat daar nog wat handige info in.

Verder staat Black Friday (of ja, Black month kunnen we wel zeggen tegenwoordig) voor de deur waar Tweakers een mooi overzicht heeft met de grootste prijsdalers. Black Friday 2025: De beste monitor deals. Nadeel is wel dat je niet op ultrawide kan filteren (zo ver ik kan zien). Bij de algemene price watch van monitoren kan je wel op ultrawide filteren en zien welke prijsdalingen er zijn.
pi_219253347
Wel handig die boomerbuttons /s

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219253526
Ben benieuwd naar de kracht en de prijs van de steam machine.

Steam OS is wel fucking smooth vergeleken met Windows en vreet aanzienlijk minder resources :9

Als Xbox zoals ze gezegd hebben met iets komt dat echt premium is met zieke specs en multi platform ondersteuning die veel beter zijn zou ik dat ook zeker overwegen. Gebruik mijn ROG Alley ook best vaak eigenlijk.
blablablabla
pi_219253651
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2025 20:19 schreef Drankster het volgende:

[..]
Ik zit in hetzelfde schuitje momenteel maar dan voor een 1440p monitor, 4K is overkill.

De Ultrawide Monitor Best Buy Guide van Tweakers heeft twee dagen geleden een update gehad dus mogelijk staat daar nog wat handige info in.

Verder staat Black Friday (of ja, Black month kunnen we wel zeggen tegenwoordig) voor de deur waar Tweakers een mooi overzicht heeft met de grootste prijsdalers. Black Friday 2025: De beste monitor deals. Nadeel is wel dat je niet op ultrawide kan filteren (zo ver ik kan zien). Bij de algemene price watch van monitoren kan je wel op ultrawide filteren en zien welke prijsdalingen er zijn.
Ik ben nu aan het flirten met deze :P
Conscience do cost.
pi_219253910
Holy shit, maar ff, die Steam Frame. Dat is gewoon de VR headset die iedereen al jaren wil. Gewoon een PC op je smoel zonder kabels waar je games op kan installeren :D

Ik heb hier op zolder een enorme doos met een Index staan, toentertijd gekocht om Half-Life Alyx te spelen (totally worth it). Maar nadat alles weer in de doos was verdwenen na een verhuizing heb ik nooit meer de moeite genomen om het allemaal weer op te zetten. Veel te veel gedoe, kabel naar m'n PC, die stomme lighthouses neerzetten, eigenlijk wil het nooit meteen echt lekker werken. Als ie nog in de doos zit ben je eigenlijk zo een uur verder voor je eens een game kan opstarten.

Die Steam Frame zet je op je neus en je kan gamen. En niet alleen maar domme Facebook spelletjes, maar gewoon echte goede VR games. Valve _O_

[ Bericht 11% gewijzigd door TigerXtrm op 12-11-2025 21:51:26 ]
No amount of money ever bought a second of time.
  Redactie Games woensdag 12 november 2025 @ 22:00:40 #29
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_219254035

Interessant interview wel met de hardware engineer en de software engineer van de Valve Hardware en precies de uitleg die ik zou verwachten met waarom de Steam Machine 2.0 er nu beter voor staat tov hun eerste versie >10 jaar geleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')