SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GEDRAGSREGELS IN DIT TOPICSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles wat onder Feyenoord staat is een heel stuk minder, dus relatief gezien valt dit wel mee natuurlijk. En in de EL komen er nog wel potjes die je normaal gesproken moet winnen.quote:Op maandag 10 november 2025 10:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als je iedere wedstrijd tegen een capabele tegenstander verliest dan ben je gewoon niet zo goed. Ajax pakte ook nog zijn puntjes de eerste paar weken.
Dat was in elk geval nog een actie richting de goal. Dan is een overtreding wat logischer dan als iemand de 16 uit aan het wandelen is.quote:Op maandag 10 november 2025 12:43 schreef fetX het volgende:
Shirtje vasthouden in de zestien is net zo dom, maar goed.
Het was allebei licht en je kunt ‘m voor allebei geven. Als je dat bij de een doet, moet je dat ook bij de ander doen.quote:Op maandag 10 november 2025 12:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat was in elk geval nog een actie richting de goal. Dan is een overtreding wat logischer dan als iemand de 16 uit aan het wandelen is.
quote:Op maandag 10 november 2025 12:58 schreef fetX het volgende:
[..]
Het was allebei licht en je kunt ‘m voor allebei geven. Als je dat bij de een doet, moet je dat ook bij de ander doen.
Verder eens dat die eerste een ongekend domme overtreding is, maar dat doet verder niet ter zake.
Nee, de kwaliteit van je bank. PSV wisselt een Til en Saibari die ze vanuit alle hoeken maken voor Pepi, bijvoorbeeld. Dat soort wissels gaat de doorslag geven voor de titel. En dat soort wissels doen ze vrijwel over het hele veld.quote:Op maandag 10 november 2025 11:43 schreef Haringkop2 het volgende:
[..]
Ik heb ergens van de zomer ook geschreven, dat uiteindelijke de aanvallende kwaliteit in de eredivisie de doorslag geeft.
Hoezo natuurlijk matige spelers? Je had dat geld beter kunnen investeren zodat je ook een acceptabel wisselbeleid kon voeren. Dat is nu niet.quote:Op maandag 10 november 2025 14:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
40% van de selectie is geblesseerd, ofzo. Dan houd het gewoon op. Natuurlijk zitten er dan matige spelers op de bank. Tussenjaar. Het enige wat je nu kunt doen is proberen uit te zoeken waar dit probleem vandaan komt.
Dat is zeker zo. Maar je noemt wel allemaal spelers op die makkelijk tot scoren komen. Die aanvallende kwaliteit heeft verder niemand in z’n selectie.quote:Op maandag 10 november 2025 14:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, de kwaliteit van je bank. PSV wisselt een Til en Saibari die ze vanuit alle hoeken maken voor Pepi, bijvoorbeeld. Dat soort wissels gaat de doorslag geven voor de titel. En dat soort wissels doen ze vrijwel over het hele veld.
Als 40% van je selectie geblesseerd is dan blijft er toch weinig over om op de bank te zetten? Als Bijlow, Beelen, Trauner, Bos, Hwang, Moder, Stengs etc allemaal beschikbaar waren dan ziet je bank er toch anders uit?quote:Op maandag 10 november 2025 14:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoezo natuurlijk matige spelers? Je had dat geld beter kunnen investeren zodat je ook een acceptabel wisselbeleid kon voeren. Dat is nu niet.
Nee, maar die kwaliteiten kun je wel inkopen. Zo’n Dennis Man van PSV kostte een miljoen of 8, dat geld zou beter besteed zijn dan een of andere knuppel waarvan je vooraf weet dat het niet scoort in Portugal en waar je de hoofdprijs voor betaalt. Dat bedoel ik eigenlijk. Dat Feyenoord een vele betere selectie kon hebben voor hetzelfde geld.quote:Op maandag 10 november 2025 14:22 schreef Haringkop2 het volgende:
[..]
Dat is zeker zo. Maar je noemt wel allemaal spelers op die makkelijk tot scoren komen. Die aanvallende kwaliteit heeft verder niemand in z’n selectie.
Tussenjaar? Je hebt voor een vermogen (voor Feyenoord begrippen) uitgegeven deze zomer.quote:Op maandag 10 november 2025 14:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
40% van de selectie is geblesseerd, ofzo. Dan houd het gewoon op. Natuurlijk zitten er dan matige spelers op de bank. Tussenjaar. Het enige wat je nu kunt doen is proberen uit te zoeken waar dit probleem vandaan komt.
Als dat de spelers zijn die het verschil maken dan maakt dat ook niet het verschil, zeg maar.quote:Op maandag 10 november 2025 14:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Als 40% van je selectie geblesseerd is dan blijft er toch weinig over om op de bank te zetten? Als Bijlow, Beelen, Trauner, Bos, Hwang, Moder, Stengs etc allemaal beschikbaar waren dan ziet je bank er toch anders uit?
Dat is ook maar relatief als je kijkt hoe er verkocht is.quote:Op maandag 10 november 2025 15:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tussenjaar? Je hebt voor een vermogen (voor Feyenoord begrippen) uitgegeven deze zomer.
Maar de rest van dat geld ben je kwijt omdat je niet in de CL staat.quote:Op maandag 10 november 2025 15:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is ook maar relatief als je kijkt hoe er verkocht is.
Precies. Feyenoord heeft de portemonnee harder dan ooit getrokken, maar kwaliteitsspelers wisselen zal niet gaan. Daar zit de crux .quote:Op maandag 10 november 2025 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als dat de spelers zijn die het verschil maken dan maakt dat ook niet het verschil, zeg maar.
Nope.quote:Op maandag 10 november 2025 15:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar de rest van dat geld ben je kwijt omdat je niet in de CL staat.
quote:
https://www.feyenoord.com(...)oor-feyenoord-091025quote:In 2025-2026 komt Feyenoord uit in de UEFA Europa League. Dat leidt weliswaar tot een substantiële terugval van de opbrengsten en operationeel resultaat ten opzichte van 2024-2025, maar de vooruitzichten blijven positief.
Begrijpend Nederlands was niet echt je ding vroeger op de mavo, gok ik.quote:Op maandag 10 november 2025 15:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
https://www.feyenoord.com(...)oor-feyenoord-091025
Zet jezelf nou niet verder voor lul, die terugval van het operationeel resultaat gaat opgevangen worden door het geld dat je nog overhebt na de transferzomer. Leuk dat je misschien dan nog een miljoen of 2 overhoudt en een 'positief netto-resultaat' overhoudt, maar je gaat financieel geen goed jaar hebben dit seizoen.quote:Op maandag 10 november 2025 15:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Begrijpend Nederlands was niet echt je ding vroeger op de mavo, gok ik.
Dat er meer verdiend wordt in een CL-jaar ten opzichte van een EL-jaar lijkt me evident, maar er wordt niet op CL-inkomsten begroot. Er zijn blijkbaar zelfs nog wat gelden over om de VvF uit te kopen en het stadion te kopen ondanks de desastreuze situatie die jij schetst (dat geld ben je kwijt, lol).quote:Op maandag 10 november 2025 15:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zet jezelf nou niet verder voor lul, die terugval van het operationeel resultaat gaat opgevangen worden door het geld dat je nog overhebt na de transferzomer. Leuk dat je misschien dan nog een miljoen of 2 overhoudt en een 'positief netto-resultaat' overhoudt, maar je gaat financieel geen goed jaar hebben dit seizoen.
Dat stadiongeld wordt uiteraard gewoon geleend met het stadion als onderpand (maar dat zal je ze niet hardop horen zeggen omdat onderpand en Kuip bij het legioen geen goede herinneringen naar boven brengt), dat zou je zelfs zo doen als je het geld hebt.quote:Op maandag 10 november 2025 15:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat er meer verdiend wordt in een CL-jaar ten opzichte van een EL-jaar lijkt me evident, maar er wordt niet op CL-inkomsten begroot. Er zijn blijkbaar zelfs nog wat gelden over om de VvF uit te kopen en het stadion te kopen ondanks de desastreuze situatie die jij schetst (dat geld ben je kwijt, lol).
https://cdn.sanity.io/fil(...)e6438a92529de418.pdfquote:Helaas bleek Fenerbahce daarin te sterk zodat Feyenoord in 2025-2026 uitkomt in de leaguefase van de
UEFA Europa League. De omzet daalt daardoor in seizoen 2025-2026 naar verwachting naar circa EUR 118 miljoen. De bedrijfslasten dalen weliswaar ook maar naar verwachting zal het operationeel resultaat in 2025-2026 negatief zijn.
De begroting daalt als je geen CL haalt ten opzichte van het jaar ervoor waarin je daarin overwinterde. Mind=blown.quote:Op maandag 10 november 2025 15:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat stadiongeld wordt uiteraard gewoon geleend met het stadion als onderpand (maar dat zal je ze niet hardop horen zeggen omdat onderpand en Kuip bij het legioen geen goede herinneringen naar boven brengt), dat zou je zelfs zo doen als je het geld hebt.
[..]
https://cdn.sanity.io/fil(...)e6438a92529de418.pdf
Klinkt toch echt als een begroting die afhankelijk is van CL/positief transferresultaat.
ach Caland het wordt nou een beetje triest. Jij zegt dat er niet op CL-inkomsten begroot wordt, ik laat je zien uit je eigen jaarverslag dat ze zelf zeggen dat de bedrijfslasten hoger zijn dan de omzet zonder CL-inkomsten, dan heb je toch echt een CL-begroting.quote:Op maandag 10 november 2025 15:57 schreef Caland het volgende:
[..]
De begroting daalt als je geen CL haalt ten opzichte van het jaar ervoor waarin je daarin overwinterde. Mind=blown.
Niet inhoudelijk en met feiten aankomen bij Caland hè, dat is oneerlijk.quote:Op maandag 10 november 2025 16:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
ach Caland het wordt nou een beetje triest. Jij zegt dat er niet op CL-inkomsten begroot wordt, ik laat je zien uit je eigen jaarverslag dat ze zelf zeggen dat de bedrijfslasten hoger zijn dan de omzet zonder CL-inkomsten, dan heb je toch echt een CL-begroting.
Jij doet voorkomen dat CL inkomsten begroot worden, dat is gewoon niet zo. Hoe je er zelf dan ook een draai aan wil geven. Ja, er wordt risicovol beleid gevoerd ten aanzien van de (salaris)uitgaven, de binnengekomen CL gelden zijn de afgelopen keren ook opgepot om die reden.quote:Op maandag 10 november 2025 16:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
ach Caland het wordt nou een beetje triest. Jij zegt dat er niet op CL-inkomsten begroot wordt, ik laat je zien uit je eigen jaarverslag dat ze zelf zeggen dat de bedrijfslasten hoger zijn dan de omzet zonder CL-inkomsten, dan heb je toch echt een CL-begroting.
Ja dat ben ik wel met je eens.quote:Op maandag 10 november 2025 14:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, maar die kwaliteiten kun je wel inkopen. Zo’n Dennis Man van PSV kostte een miljoen of 8, dat geld zou beter besteed zijn dan een of andere knuppel waarvan je vooraf weet dat het niet scoort in Portugal en waar je de hoofdprijs voor betaalt. Dat bedoel ik eigenlijk. Dat Feyenoord een vele betere selectie kon hebben voor hetzelfde geld.
Eens.quote:Op maandag 10 november 2025 16:44 schreef Haringkop2 het volgende:
[..]
Ja dat ben ik wel met je eens.
Borges en Tengsted hadden spelers moeten zijn die gewoon regelmatig mee hadden moeten kunnen doen. Feyenoord kan het zich helemaal niet veroorloven om twee miljoenen aankopen structureel niet te gebruiken. De wereld had er voor Feyenoord wel wat anders uitgezien als dat twee spelers waren geweest die nadrukkelijk op de deur van een basisplaats hadden geklopt.
Daar gaat het over de omzet. Nogal wiedes dat die daalt als je EL speelt ipv CL. Zegt verder niet zoveel over je begroting.quote:Op maandag 10 november 2025 15:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat stadiongeld wordt uiteraard gewoon geleend met het stadion als onderpand (maar dat zal je ze niet hardop horen zeggen omdat onderpand en Kuip bij het legioen geen goede herinneringen naar boven brengt), dat zou je zelfs zo doen als je het geld hebt.
[..]
https://cdn.sanity.io/fil(...)e6438a92529de418.pdf
Klinkt toch echt als een begroting die afhankelijk is van CL/positief transferresultaat.
En ook voor veel geld. Dat is nu toch redelijk verdampt. En dan moet nog maar blijken wat er over blijft van een Timber, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 10 november 2025 16:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eens.
Toch ook maar weer eens benadrukken dat de best bezette positie qua basisspelers in de aanval rechtsbuiten was en dat er voor die positie een hele dure speler is gehaald (Borges). De linksbuiten positie was het zwakst bezet voor de basis en daar haal je alleen een goedkoop gokje (Diarra). Nog los van het feit dat zowel Diarra, Borges en Tengstedt er alledrie weinig van kunnen sloeg het nergens op om vooral te investeren in de rechtsbuitenpositie.
Lijkt me vrij dom om dat wel te doen. Alhoewel ik me kan voorstellen dat ze op 1/3 CL inkomsten begroten.quote:Op maandag 10 november 2025 17:10 schreef Coco het volgende:
Wordt er nu wel of niet begroot op CL-inkomsten?
Nee, maar zonder CL hebben ze geen operationele winst.quote:Op maandag 10 november 2025 17:10 schreef Coco het volgende:
Wordt er nu wel of niet begroot op CL-inkomsten?
Er vallen veel mensen hier door de mand, ik ben er niet een van. Maar goed jij denkt dat Valente beter is dan Taylor en dat Feyenoord een fantastisch seizoen aan het draaien is, dus jou hoeven we sowieso niet serieus te nemen.quote:Op maandag 10 november 2025 17:15 schreef Slobeend het volgende:
Wienerschnitzels valt weer eens door mand (goh).
Dat zou relevant zijn als dat de enige inkomsten waren. Ze kunnen ook begroot hebben op een bepaald bedrag aan transferinkomsten dan niet gehaald werd, en daardoor een klein verlies hebben gedraaid.quote:Op maandag 10 november 2025 19:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee, maar zonder CL hebben ze geen operationele winst.
quote:Op maandag 10 november 2025 19:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zou relevant zijn als dat de enige inkomsten waren. Ze kunnen ook begroot hebben op een bepaald bedrag aan transferinkomsten dan niet gehaald werd, en daardoor een klein verlies hebben gedraaid.
Daar begon ik dus mee...quote:Op maandag 10 november 2025 15:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar de rest van dat geld ben je kwijt omdat je niet in de CL staat.
Zijn er buiten Ajacieden mensen die dat niet vinden dan?quote:Op maandag 10 november 2025 19:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er vallen veel mensen hier door de mand, ik ben er niet een van. Maar goed jij denkt dat Valente beter is dan Taylor en dat Feyenoord een fantastisch seizoen aan het draaien is, dus jou hoeven we sowieso niet serieus te nemen.
Denk jij dat Taylor beter is dan Valente dan?quote:Op maandag 10 november 2025 19:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er vallen veel mensen hier door de mand, ik ben er niet een van. Maar goed jij denkt dat Valente beter is dan Taylor en dat Feyenoord een fantastisch seizoen aan het draaien is, dus jou hoeven we sowieso niet serieus te nemen.
Opvallender vind ik dat er blijkbaar nog een Ajacied te vinden is die het wel ziet zitten in Taylor.quote:Op maandag 10 november 2025 19:46 schreef fetX het volgende:
[..]
Zijn er buiten Ajacieden mensen die dat niet vinden dan?
Maar goed met Valente word je ook geen kampioen.quote:Op maandag 10 november 2025 19:46 schreef fetX het volgende:
[..]
Zijn er buiten Ajacieden mensen die dat niet vinden dan?
Nergens om maar het zijn beide vrij beperkte middenvelders. Die gaan beide een Klaassen achtige carrière achterna. Straks lekker voetballen bij Wolfsburg met wat minder schaamhaar op de kin.quote:Op maandag 10 november 2025 19:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Opvallender vind ik dat er blijkbaar nog een Ajacied te vinden is die het wel ziet zitten in Taylor.
Wacht, wat?quote:Op maandag 10 november 2025 19:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar goed jij denkt dat Valente beter is dan Taylor
Jullie hebben een vrij stevige reputatie op het gebied van ophemelen van middelmatige voetballers.quote:Op maandag 10 november 2025 20:42 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Wacht, wat?![]()
Zijn er nog mensen die hier aan twijfelen?
Matige poging user @Wotte , ik ben beter van je gewend. Je kunt beter snel op de Valente hypersonische stappen nu er nog een paar kaartjes zijn, voor we je weer massaal uitlachen.quote:Op maandag 10 november 2025 20:37 schreef Wotte het volgende:
[..]
Nergens om maar het zijn beide vrij beperkte middenvelders. Die gaan beide een Klaassen achtige carrière achterna.
Ik ben eigenlijk beledigd dat jullie menen dat ik überhaupt naar Feyenoord kijk.quote:Op maandag 10 november 2025 20:46 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Matige poging user @:Wotte , ik ben beter van je gewend. Je kunt beter snel op de Valente hypersonische stappen nu er nog een paar kaartjes zijn, voor we je weer massaal uitlachen.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 november 2025 19:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ach. Naar je eigen team hoef je voor het vermaak al helemaal niet te kijken, tenzij je sadomasochist ben. Dus dan moet je toch wat met je vrijvallende tijd.quote:Op maandag 10 november 2025 20:49 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk beledigd dat jullie menen dat ik überhaupt naar Feyenoord kijk.
Kan je inmiddels beter naar Eindhoven maat.quote:Op maandag 10 november 2025 21:07 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ach. Naar je eigen team hoef je voor het vermaak al helemaal niet te kijken, tenzij je sadomasochist ben. Dus dan moet je toch wat met je vrijvallende tijd.
Dat is altijd zeer geestig om te horen van een Ajacied.quote:Op maandag 10 november 2025 20:46 schreef Wotte het volgende:
[..]
Jullie hebben een vrij stevige reputatie op het gebied van ophemelen van middelmatige voetballers.
Dit is er weer èèn.
Er zijn er weinig van Ajax die ik bij ons in de basis zou zien voetballen.quote:Op maandag 10 november 2025 22:56 schreef Coco het volgende:
Valente niet beter dan Taylor.
Dat is een wilde take!
Wilde lollig doen maar weet bij nader inzien geeneens wie er in de basis staat.quote:Op maandag 10 november 2025 23:08 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Er zijn er weinig van Ajax die ik bij ons in de basis zou zien voetballen.
In welke mate dat iets zegt over ons niveau of dat van Ajax mag ieder voor zich bepalen.
Dan ga je ook weer huilen van jaloezie.quote:Op maandag 10 november 2025 22:07 schreef Wotte het volgende:
[..]
Kan je inmiddels beter naar Eindhoven maat.
Sutalo, Ikatura, Baas, Gloukh, Taylor, Godts en Dolberg zouden allemaal nuttige spelers voor ons zijn. Maar echt beter dan wat wij hebben, nah. Alleen Baas voor Ahmed, en Godts voor Sauer zouden echte versterkingen zijn in mijn ogen (en over die eerste kan je twijfelen).quote:Op maandag 10 november 2025 23:08 schreef ...TomTom het volgende:
Er zijn er weinig van Ajax die ik bij ons in de basis zou zien voetballen.
Baas zie ik eerder LB bij ons zien staan. Gloukh en Steijn twijfel ik nog meer over. Maar eigenlijk vrij weinig te klagen.quote:Op maandag 10 november 2025 23:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Sutalo, Ikatura, Baas, Gloukh, Taylor, Godts en Dolberg zouden allemaal nuttige spelers voor ons zijn. Maar echt beter dan wat wij hebben, nah. Alleen Baas voor Ahmed, en Godts voor Sauer zouden echte versterkingen zijn in mijn ogen (en over die eerste kan je twijfelen).
Je kan het nooit zo 1 op 1 per positie vergelijken. Gloukh heeft in de opbouw dezelfde rol als Valente, maar staat iets hoger op het veld. Wat je ook ziet in hun bijdragen: Gloukh heeft een veel beter rendement, Valente is veel beter in druk zetten, verdedigen en duels.quote:Op maandag 10 november 2025 23:45 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Baas zie ik eerder LB bij ons zien staan. Gloukh en Steijn twijfel ik nog meer over. Maar eigenlijk vrij weinig te klagen.
Nu maar zorgen dat je minimaal 2de word, alles minder als dat is gewoon simpelweg een mislukt seizoen.
Tweede conform doelstelling, eerste prima resultaat.
quote:Feyenoord botst met aandeelhouders: ‘We worden als oud vuil behandeld’
Het is nog maar de vraag of de overname van de Kuip door Feyenoord de zegen krijgt van de aandeelhouders van het stadion. Een deel van hen ziet die overname in de huidige opzet helemaal niet zitten, bleek maandag tijdens een tumultueuze bijeenkomst.
In het Maasgebouw wilde de leiding van club en stadion ruim driehonderd aandeelhouders uitleggen waarom het goed is dat Feyenoord en Stadion Feijenoord eindelijk één worden en de club het stadion in handen krijgt. Maar die toelichting viel niet goed. Verschillende uitspraken werden met gejoel ontvangen, kritische vragenstellers kregen applaus.
Feyenoord heeft de aandeelhouders wel nodig. Want de vorige week groots aangekondigde eenwording en overname van De Kuip gaat pas door als zij over drie weken in ruime meerderheid akkoord gaan met het voorstel. Onderdeel van dat voorstel is óók dat de aandeelhouders hun eeuwigdurend zitrecht over vijftien jaar kwijtraken. Ze moeten dan gaan betalen voor hun plek en daar is niet iedereen blij mee. „We worden als oud vuil behandeld in plaats van als aandeelhouders”, zei een van hen maandag.
‘Schande!’
De leiding van Stadion Feijenoord is wel voor die overname. Want De Kuip is hard toe aan onderhoud, en het stadion heeft er het geld niet meer voor. Feyenoord kan het wél betalen en is bereid er in tien jaar 70 miljoen euro voor uit te trekken, mits het De Kuip in handen krijgt. „Ik hoop dat u allen een Feyenoord-hart heeft”, zei Pieter van Oord namens de Raad van Commissarissen tegen de aandeelhouders. „We vragen u om dit voorstel te steunen.”
Maar toen de vragen steeds kritischer werden, vloog de ervaren Van Oord - in het dagelijks leven topman van Schiphol - uit de bocht. Hij legde de aandeelhouders uit dat ze maar blij moeten zijn met het voorstel: ze behouden toch mooi hun plekje op de lange zijde. „Niet achter het doel op de tweede ring”, zei Van Oord. „Waar we u ook volgend jaar zouden kunnen zetten.” Het leidde tot luid gejoel vanuit de zaal. ‘Schande!’, riepen meerdere mensen.
‘Plan De Ru’
Een opvallende rol in het geheel is er voor Nanne de Ru, zelf ook aanwezig in de zaal. De Rotterdamse toparchitect heeft het afgelopen jaar met een team deskundigen gewerkt aan een ingrijpend renovatieplan voor De Kuip. Hij heeft het nog niet aan het publiek gepresenteerd, maar verschillende partijen kennen het al wel. En er is al veel steun: ook de vereniging van aandeelhouders (VASF) omarmt het.
„Druk op de pauzeknop, onderzoek het indrukwekkende renovatieplan van De Ru en laten we daarna praten over een eventuele eenwording”, zei VASF-voorzitter Conré Oostrom. „Er is met enthousiasme op gereageerd door groepen supporters, een afvaardiging van de aandeelhouders en zelfs mensen binnen de gemeente.”
Opstelten
Maar Feyenoord heeft andere prioriteiten. De clubleiding wil eerst het stadion in handen krijgen en het groot onderhoud opzetten. „Het is een mooi plan, je zou er als Feyenoorder warm van worden”, zei Feyenoord-commissaris Rob Tromp over het plan van De Ru. „We willen graag in gesprek - als de eenwording een feit is. Eenwording is de basis.”
Op 4 december stemmen de aandeelhouders. VASF-voorman Oostrom zei na afloop weinig draagvlak te zien, maar de vraag is of er genoeg verzet is om het plan te blokkeren. Om twijfelaars over de streep te trekken, nam ook Ivo Opstelten maandag nog het woord. „Het geld van het stadion is op”, zei de oud-burgemeester. „Er moet een offer worden gebracht. Dat hebben we over voor Feyenoord. Grijp die kans.” Het leverde een beleefd applaus op.
Vervelend clubje is dat, zeg. En dat alleen maar omdat de opa ooit voor 40-45 gulden een eeuwig aandeel heeft gekocht.quote:
Straks moeten die stinkend rijke aandeelhouders hun eigen plekje gaan betalen. Ze worden als oud vuil behandeldquote:Op dinsdag 11 november 2025 10:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Vervelend clubje is dat, zeg. En dat alleen maar omdat de opa ooit voor 40-45 gulden een eeuwig aandeel heeft gekocht.
Ooit in 2010 nog overwogen voor toen een paar duizend euro. Was niet verkeerd geweest.quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Vervelend clubje is dat, zeg. En dat alleen maar omdat de opa ooit voor 40-45 gulden een eeuwig aandeel heeft gekocht.
Wat een varkens zeg, heel het stadion mag instorten zolang ik mijn plekje maar heb.quote:
Je hoopt toch dat zo'n Zinhagel er echt aankomt. Wat die liet zien in de voorbereiding word ik echt een stuk hoopvoller van dan dan clueless geloop en ruzie met de bal van Diarra of het totale gebrek aan alles van Borges. Dat lijkt echt de meest onbegrijpelijke aankoop van het decennium te worden.quote:Op maandag 10 november 2025 16:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eens.
Toch ook maar weer eens benadrukken dat de best bezette positie qua basisspelers in de aanval rechtsbuiten was en dat er voor die positie een hele dure speler is gehaald (Borges). De linksbuiten positie was het zwakst bezet voor de basis en daar haal je alleen een goedkoop gokje (Diarra). Nog los van het feit dat zowel Diarra, Borges en Tengstedt er alledrie weinig van kunnen sloeg het nergens op om vooral te investeren in de rechtsbuitenpositie.
Dat lijkt me stug na de recorduitgaven van afgelopen zomer.quote:Op maandag 10 november 2025 22:14 schreef Alaianaya het volgende:
Verwachten jullie versterking in de aanval in de winter? Of zullen we het moeten doen met Borges, Sauer en Hadj Moussa (en Diarra waarvan ik niet zeker ben of die überhaupt nog voetbalt momenteel)?
Het blijft onbegrijpelijk transferbeleid om je beste speler te verkopen voor een tegenvallend bedrag, er niks voor terug te halen en tegelijkertijd twintig miljoen investeren aan spelers waaraan je nu simpelweg niks hebt.quote:Op maandag 10 november 2025 16:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eens.
Ik verwacht wel een inval van de FIOD bij fraud Dennis.quote:Op maandag 10 november 2025 22:14 schreef Alaianaya het volgende:
Verwachten jullie versterking in de aanval in de winter? Of zullen we het moeten doen met Borges, Sauer en Hadj Moussa (en Diarra waarvan ik niet zeker ben of die überhaupt nog voetbalt momenteel)?
quote:
Van Oord snapt wel hoe hij draagvlak moet creëren. Wat een debiele opmerkingquote:Maar toen de vragen steeds kritischer werden, vloog de ervaren Van Oord - in het dagelijks leven topman van Schiphol - uit de bocht. Hij legde de aandeelhouders uit dat ze maar blij moeten zijn met het voorstel: ze behouden toch mooi hun plekje op de lange zijde. „Niet achter het doel op de tweede ring”, zei Van Oord. „Waar we u ook volgend jaar zouden kunnen zetten.”
Dat was niet handig nee.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:47 schreef fetX het volgende:
[..]
[..]
Van Oord snapt wel hoe hij draagvlak moet creëren. Wat een debiele opmerking
Even los dat zo’n dreigement wat komisch is, maar moeten de aandeelhouders dan in het uitvak gaan zitten?quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:47 schreef fetX het volgende:
[..]
[..]
Van Oord snapt wel hoe hij draagvlak moet creëren. Wat een debiele opmerking
Oh god, die komen inderdaad bij die eindeloze sloot verhuurde spelers die volgende zomer ook weer terugkomen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 11:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het blijft onbegrijpelijk transferbeleid om je beste speler te verkopen voor een tegenvallend bedrag, er niks voor terug te halen en tegelijkertijd twintig miljoen investeren aan spelers waaraan je nu simpelweg niks hebt.
Spelers van het niveau Borges en Tengstedt had je ook wel kunnen huren met optie tot koop. Nu zit je straks weer aan twee spelers vast die je aan de straatstenen niet kwijt kunt. Alhoewel ik Borges nog niet volledig opgeef.
Verheug jij je dan niet op de terugkeer van Stengs en Ivanusec?quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oh god, die komen inderdaad bij die eindeloze sloot verhuurde spelers die volgende zomer ook weer terugkomen.
Volgende zomer moeten we wéér 20+ spelers lozen die niemand wil hebben.
En dat probleem is zich eerder aan het opstapelen dan aan het verhelpen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oh god, die komen inderdaad bij die eindeloze sloot verhuurde spelers die volgende zomer ook weer terugkomen.
Volgende zomer moeten we wéér 20+ spelers lozen die niemand wil hebben.
Maar we hebben geen TD nodig hoor.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
En dat probleem is zich eerder aan het opstapelen dan aan het verhelpen.
Stengs, Zerrouki, Ivanusec, Carranza, Kasanwirjo, Mitchell, Carillo en Nadje keren allemaal terug, alleen Zerrouki is momenteel basisspeler bij zijn huurclub. En geen van hen ga je dus aan de straatstenen kwijt kunnen.
Daar komen Diarra, Tengstedt, misschien Lotomba en Borges straks bij.
quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Maar we hebben geen TD nodig hoor.
Poe, geen prettig lijstje. Misschien dat we aan Mitchell en Carillo nog wat over gaan houden, bij de rest verwacht ik dat zeker niet. Pijnlijk.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Stengs, Zerrouki, Ivanusec, Carranza, Kasanwirjo, Mitchell, Carillo en Nadje keren allemaal terug, alleen Zerrouki is momenteel basisspeler bij zijn huurclub. En geen van hen ga je dus aan de straatstenen kwijt kunnen.
Extra pijnlijk, die eerste 3 hebben bij elkaar uit mijn hoofd rond de 24 miljoen gekost. De rest waren denk ik gokjes waarvan gedacht werd dat ze doorgroeiden; oke, die mag je ook niet teveel hebben. Maar 1 Wieffer of Aursnes en je hebt het eruit.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:43 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Poe, geen prettig lijstje. Misschien dat we aan Mitchell en Carillo nog wat over gaan houden, bij de rest verwacht ik dat zeker niet. Pijnlijk.
Nou ja, you win some you lose some. Niet elke aankoop kan uiteindelijk weer voor 30+ mio verkocht worden.
Dit wordt wel een heel vervelend lijstje, qua afschrijvingen maar ook qua doorlopende salarissen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
En dat probleem is zich eerder aan het opstapelen dan aan het verhelpen.
Daar komen Diarra, Tengstedt, misschien Lotomba en Borges straks bij.
Buiten blessures vind ik Hwang geen miskoop. Als die fit is, 100% toegevoegde waarde aan het middenveld. En het is ook geen Stengs qua blessures en inhouden om blessures te uit de weg te gaan.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Je moet ook meerekenen dat zulke spelers flinke salarissen kosten, ruimte innemen voor potentiële talenten en sportief vrijwel niks bijdragen
Zo’n Nieuwkoop bijvoorbeeld, dat is op zijn hoogst een matige back-up maar die vreet financiële middelen en wisselt goede invalbeurten af met heel slechte (en is vaak langdurig geblesseerd).
Laatste jaren zijn er echt veel te veel van dat soort aankopen gedaan, leeftijd 23-28, duur salaris en haakt niet echt lekker aan of is vaak geblesseerd.
Zelfs een Hwang (die enorm goed begon) is nu al een jaar lang óf geblesseerd óf selectievulling.
Een miskoop is een groot woord, en dit is absoluut ook de schuld geweest van Priske die hem op koud kunstgras tegen MVV liet spelen met een blessure, daar begon de ellende.quote:Op woensdag 12 november 2025 02:39 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Buiten blessures vind ik Hwang geen miskoop. Als die fit is, 100% toegevoegde waarde aan het middenveld. En het is ook geen Stengs qua blessures en inhouden om blessures te uit de weg te gaan.
Ben het in het algemeen wel met je eens, maar je kan best beargumenteren dat Hwang ook in die categorie viel toen hij gekocht werd. Z'n blessuregeschiedenis voor z'n komst is niet echt schokkend (op 1 lange na die al 10 jaar geleden is) en hij liet direct zien een meerwaarde te zijn. Dat het nu zo loopt kan je nooit op anticiperen.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Een miskoop is een groot woord, en dit is absoluut ook de schuld geweest van Priske die hem op koud kunstgras tegen MVV liet spelen met een blessure, daar begon de ellende.
Maar de categorie waar Hwang in zit (duur, weinig restwaarde, hoog salaris) moet eigenlijk een zekerheidje zijn. Zoals Watanabe momenteel is. Het is een riskante investering in de zin dat het zich sportief bovengemiddeld moet terugbetalen. Dat is al een tijd niet zo.
Dat klopt zeker. Het enige wat echt tegen was op de aankoop van Hwang is dat we eigenlijk een ander (controlerend) type middenvelder nodig hadden op dat moment.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ben het in het algemeen wel met je eens, maar je kan best beargumenteren dat Hwang ook in die categorie viel toen hij gekocht werd. Z'n blessuregeschiedenis voor z'n komst is niet echt schokkend (op 1 lange na die al 10 naar geleden is) en hij liet direct zien een meerwaarde te zijn. Dat het nu zo loopt kan je nooit op anticiperen.
Een gokje (zoals Mitchell, Nadje of Diarra ofzo) is één ding. Daar kan je ook Wieffer en Moussa tegenover zetten.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:08 schreef Rocket Ride het volgende:
De bijkomstigheid van het er financieel veel beter voorstaan dan bijv. 4 jaar geleden is dat de 'gokjes' bij aankopen een stuk duurder worden. De tijd van een paar ton voor een Kelly of een Narsingh is voorbij.
Mag hopen dat Timber het in ieder geval probeert in de Premier League.quote:Op woensdag 12 november 2025 15:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Fenerbahce informeert naar Timber.
Gewoon ruilen voor Seba.
Bedankt voor deze nutteloze analyse.quote:Op donderdag 13 november 2025 12:51 schreef onlogisch het volgende:
Feyenoord bakt er geen klote van.
Graag gedaan.quote:Op donderdag 13 november 2025 12:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bedankt voor deze nutteloze analyse.
Berger; Lotomba, Plug, Ahmedhodzic (46' Ringeling), Nieuwkoop; Agboulaje (46' Smal), Steijn (62' Van Persie), De Koning (33' Tabiri); Borges, Tengstedt, Sneijer (46' Rust)quote:Op donderdag 13 november 2025 12:51 schreef onlogisch het volgende:
Feyenoord bakt er geen klote van.
Ringeling godquote:Op donderdag 13 november 2025 13:13 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Berger; Lotomba, Plug, Ahmedhodzic (46' Ringeling), Nieuwkoop; Agboulaje (46' Smal), Steijn (62' Van Persie), De Koning (33' Tabiri); Borges, Tengstedt, Sneijer (46' Rust)
Heel raar ja
Ach. Tja.quote:Met de grootst mogelijke moeite heeft Feyenoord het oefenduel met Excelsior gewonnen. Na een slechte tweede helft was het Shaqueel van Persie die voor de ploeg van zijn vader de eer redde. Basisspelers Casper Tengstedt en Gonçalo Borges wisten niet te overtuigen.
Feyenoord begon met een relatief sterke opstelling tegen Excelsior. Hoewel de meeste spelers vanwege interlandverplichtingen of blessures ontbraken, stond er toch een volwaardig elftal op het veld. De aanval werd gevormd door Gonçalo Borges en Casper Tengstedt. Daarachter was het Sem Steijn, niet opgeroepen voor Oranje, die op ‘10’ mocht spelen.
Het meeste gevaar voor Feyenoord kwam vanaf de linkerkant. Jordan Lotomba maakte als linksback zijn opwachting en had Borges voor hem staan. Een extreem moeilijke middag hadden ze op papier niet, want Excelsior moest het op Varkenoord doen zonder de vier vaste backs.
Drie daarvan (Ilias Bronkhorst, Arthur Zagré en Simon Janssen) zijn geblesseerd, eentje is mee met België Onder 21 (Nolan Martens). Middenvelder Stijn Middendorp moest noodgedwongen als rechtsback beginnen. Jeugdspeler Gijs van den Berg speelde op links.
Toch lukte het met name Borges en Tengstedt niet om in de eerste helft de kansen af te maken. Meerdere malen stond Calvin Raatsie in de weg. Pas halverwege de eerste helft lukte het Borges wel om de tweede doelman van Excelsior te passeren. Borges werd vanaf de middellijn door Steijn weggestuurd en won het duel van Stan Henderikx. Hoewel Borges naar buiten werd gedreven, wist hij Raatsie knap te passeren.
Toch lieten ze de ene na de andere kans liggen om afstand van de stadsgenoot te nemen. Het was te danken aan Nick de Koning, samen met Zino Sneijer en Hakeem Abgoluaje de enige jeugdspelers die vanaf het begin bij Feyenoord mochten starten, dat de 2-0 op het scorebord werd gezet. Na een afgeketst schot van Borges viel de bal voor de voeten van De Koning en passeerde hij Raatsie. Bij die actie raakte de doelpuntenmaker overigens geblesseerd.
Bij afwezigheid van Timon Wellenreuther, Justin Bijlow en Liam Bossin mocht Mannou Berger bij Feyenoord onder de lat staan. Voor hem stonden Bart Nieuwkoop, Jan Plug, Anel Ahmedhodzic en dus Lotomba. Zij zagen Noah Naujoks vlak voor rust de aansluitingstreffer maken. De blunderende doelman Berger hielp Excelsior daarna nog een handje mee door in de opbouw tegen Jerolldino Bergraaf aan te schieten. Via de spits rolde de bal knullig in het doel, 2-2.
In de tweede helft schoof Lotomba door naar de centrale verdediging en nam Gijs Smal plek op de linksbackpositie. Ahmedhodzic bleef in de kleedkamer achter. Het was juist Excelsior dat steeds gevaarlijker werd. De sterke Bergraaf kreeg meerdere kansen en Hartjes, lang eruit geweest met een kruisbandblessure, schoot naast. Ook een bal richting de verre hoek van Mike van Duinen ging maar net over. Opvallend was dat Excelsior vooral aan de rechterkant gevaarlijk werd, de kant waar Smal en Borges stonden.
Hoewel Robin van Persie zijn zoon Shaqueel nog binnen de lijnen bracht voor Steijn, slaagde Feyenoord er nauwelijks in om nog gevaarlijk te worden. Excelsior kreeg zelfs nog de beste mogelijkheid om vlak voor tijd de 3-2 te maken, maar onder andere spits Szymon Wlodarczyk liet een grote kans onbenut.
Shaqueel van Persie had zeven minuten voor tijd minder nodig om de hoofdrol op te eisen. Met een mooie actie in de zestien zette hij Raatsie op het verkeerde been en schoof hij de bal keurig binnen. Daarmee was Van Persie net als in het oefenduel met FC Dordrecht trefzeker. Nu leverde het ook een - op basis van tweede helft - gestolen oefenoverwinning op.
Lijkt wel een verslag van de Champions League finale.quote:
Hoe gaat het met verbouwen?quote:Op donderdag 13 november 2025 13:06 schreef onlogisch het volgende:
Dat was wel een pingel voor Feyenoord
quote:Luciano Valente is officieel Oranje-international. Hij heeft met zijn debuut voor het Nederlands elftal ook de toekomst van zijn interlandcarrière bepaald.
quote:Op maandag 22 september 2025 17:11 schreef De_Pel het volgende:
Maar om het topic toch nog een positieve wending te geven: kunnen we even allemaal bevestigen dat Valente voor het eind van het seizoen bij Oranje loopt, volgend seizoen aanvoerder is, en over 2-3 jaar voor 30+ miljoen naar een mooie club gaat?
[poll=9288]
quote:Luciano Valente maakte in de 4-0 overwinning op Litouwen zijn debuut voor het Nederlands elftal. Ruim tien minuten voor tijd viel de middenvelder van Feyenoord in en ondanks het korte tijdsbestek maakte Valente een sterke indruk op Karim El Ahmadi. Bram van Polen adviseert Ronald Koeman zelfs om de jongeling mee te nemen naar het WK.
"Ik moet wel zeggen dat Valente vandaag heerlijk inviel, hoor", begint El Ahmadi zijn relaas. "Het stond al 4-0 en hij had veel ruimte, maar de flair waarmee hij speelt... het ging hem héél makkelijk af." Ook Anco Jansen is onder de indruk van de Feyenoorder. "Het is heerlijk om een jongen te zien debuteren waar het meteen vanaf spat dat hij goed kan voetballen. Hij was blij dat hij mocht invallen en wilde laten zien dat hij goed kan voetballen, ik vond het leuk om naar te kijken."
Ook Bram van Polen geniet van de spelvreugde bij Valente. "Zo voetbalt hij bijna elke wedstrijd. Het is leuk om naar hem te kijken, hij brengt altijd iets teweeg. Hij heeft iets anders dan die andere middenvelders. Die ballen tussen de linies die hij bij Feyenoord weleens geeft.. die zie je niet zo veel meer. Die openingen, en die versnellingen waarmee hij een overtal kan creëren vanaf het middenveld naar voren toe. Persoonlijk zou ik Valente meenemen."
Jansen bewondert de ontwikkeling die Valente doormaakt. "Die jongen heeft een ontwikkeling doorgemaakt van steunpilaar van FC Groningen naar een steady seizoen in de Eredivisie. En dan nu zo doorgroeien zoals hij doet, dat zie je niet zo vaak. Ik vind het ook een heel mooi voorbeeld en een stimulans voor talentvolle jongens in de Keuken Kampioen Divisie, dat het zo snel kan gaan. Je ziet zijn teamgenoten zo snel mogelijk zoeken naar Valente."
Als dat inhoudt dat ik nooit meer naar Veerman in Oranje hoef te kijken ben ik helemaal voor, maar lijkt me nog wel wat vroeg verder.quote:
Je moet gewoon vooral even je emotie/clubvoorkeur uitschakelen en kiezen wat het beste is. In de groep, kwalitatief en in de specifieke rol waarin je de speler in kwestie dan gaat gebruiken.quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:40 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als dat inhoudt dat ik nooit meer naar Veerman in Oranje hoef te kijken ben ik helemaal voor, maar lijkt me nog wel wat vroeg verder.
Ja leuk. Maar kom gerust met inhoudelijke argumenten. Ik heb er wat genoemd waarom ik Veerman op dit moment beter vind, maar als je er anders over denkt komt gerust doorquote:Op woensdag 19 november 2025 11:02 schreef Slobeend het volgende:
@:solispolar die het heeft over clubvoorkeur uitschakelen.
Vooral dat Valente eigenlijk elke keer makkelijk overeind blijft als het een tempo omhoog gaat, sterker nog; daar gaat hij behoorlijk goed op. Groot verschil met Veerkutje.quote:Op woensdag 19 november 2025 11:09 schreef Scrummie het volgende:
Ik neem die dagopname voor lief hoor, Valente is beter dan Veerman, en gaat volgend jaar op het WK schitteren.
Idd, razendsnelle ontwikkeling. Leuk om te zien.quote:Op woensdag 19 november 2025 11:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Vooral dat Valente eigenlijk elke keer makkelijk overeind blijft als het een tempo omhoog gaat, sterker nog; daar gaat hij behoorlijk goed op. Groot verschil met Veerkutje.
Extra knap omdat het over een speler gaat die twee jaar terug nog tegen Dordrecht en co. speelde.
Het is lastig vergelijken, Veerman voegt aanvallend meer toe en dat is waar Valente nog wel flink tekort komt in zijn rol. Maar verder is Valente al een betere speler, omdat hij veel eenvoudiger het vuile werk opknapt en ook prima in de duels kan komen. Toch tamelijk essentieel tegenwoordig voor een spelverdeler.quote:Op woensdag 19 november 2025 11:08 schreef Caland het volgende:
Dat de top van Valente waarschijnlijk hoger ligt dan leuke eredivisievoetballer Veerman lijkt me evident, als je alleen al de groei van de afgelopen jaren ziet bij hem. Volgens mij doet niemand alsof eerstgenoemde nu al beter is.
Hij mag het wel even wat langer laten zien natuurlijk, zou niet het eerste talent zijn dat na een stormachtig begin wegvalt.quote:Op woensdag 19 november 2025 11:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is lastig vergelijken, Veerman voegt aanvallend meer toe en dat is waar Valente nog wel flink tekort komt in zijn rol. Maar verder is Valente al een betere speler, omdat hij veel eenvoudiger het vuile werk opknapt en ook prima in de duels kan komen. Toch tamelijk essentieel tegenwoordig voor een spelverdeler.
Kwaliteiten rond de zestien is eigenlijk het enige waar ik Valente nog echt tekort zie komen om uiteindelijk een serieuze stap omhoog te maken. Al het andere heeft ie wel.
Een heel seizoen fit en redelijk constant blijven is ook al een stap uiteraard.quote:Op woensdag 19 november 2025 11:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij mag het wel even wat langer laten zien natuurlijk, zou niet het eerste talent zijn dat na een stormachtig begin wegvalt.
Enige kans voor hem is dat hij meegaat als 26e man bijvoorbeeld. Koeman heeft nogal wat smaken op het middenveld maar ook wat beperkingen.quote:Op woensdag 19 november 2025 11:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is lastig vergelijken, Veerman voegt aanvallend meer toe en dat is waar Valente nog wel flink tekort komt in zijn rol. Maar verder is Valente al een betere speler, omdat hij veel eenvoudiger het vuile werk opknapt en ook prima in de duels kan komen. Toch tamelijk essentieel tegenwoordig voor een spelverdeler.
Kwaliteiten rond de zestien is eigenlijk het enige waar ik Valente nog echt tekort zie komen om uiteindelijk een serieuze stap omhoog te maken. Al het andere heeft ie wel.
Zover kijken die aandeelhouders niet vooruit. Die willen de huidige situatie handhaven en anders niks.quote:Op woensdag 19 november 2025 12:35 schreef Vis1980 het volgende:
Ik snap echt geen reet van de situatie rondom De Kuip. Wat gaan de aandeelhouders bijvoorbeeld doen als Feyenoord in een nieuw stadion gaat spelen?
Huilen.quote:Op woensdag 19 november 2025 12:35 schreef Vis1980 het volgende:
Ik snap echt geen reet van de situatie rondom De Kuip. Wat gaan de aandeelhouders bijvoorbeeld doen als Feyenoord in een nieuw stadion gaat spelen?
Valente is juist de enige Feyenoorder (en Eredivisie speler…) die wat mij betreft mee zou kunnen op een WK. Alhoewel Timber en Weghorst ook wel mee gaan denk ik.quote:Op woensdag 19 november 2025 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Enige kans voor hem is dat hij meegaat als 26e man bijvoorbeeld. Koeman heeft nogal wat smaken op het middenveld maar ook wat beperkingen.
Als creatieve 10 kan je daar Gakpo, Simons, Kluivert neerzetten. Als lopende middenvelders Gravenberch en Reijnders, Timber?, als spelmaker heb je dan wel alleen Frenkie. Daar wil je misschien dan wel Veerman/Schouten voor hebben als back-up. En een echte stofzuiger heb je ook niet.
Maar zowel Veerman als Schouten (en eigenlijk met name de eerste; want die spelen in een vergelijkbare rol) presteren in de ED aanzienlijk beter. 3 doelpuntenbijdrages tegen 12 met een wedstrijd minder. Hoe kan je dan Valente meenemen en Veerman thuislaten als ze een soortgelijk profiel hebben?quote:Op woensdag 19 november 2025 13:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Schouten en met name Veerman komen bewezen tekort op dat niveautje hoger.
Veerman is gewogen en te licht bevonden.quote:Op woensdag 19 november 2025 14:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Maar zowel Veerman als Schouten (en eigenlijk met name de eerste; want die spelen in een vergelijkbare rol) presteren in de ED aanzienlijk beter. 3 doelpuntenbijdrages tegen 12 met een wedstrijd minder. Hoe kan je dan Valente meenemen en Veerman thuislaten als ze een soortgelijk profiel hebben?
Het is helemaal niet relevant hoe ze in de Eredivisie presteren. Je wil toch de spelers die de meeste meerwaarde hebben voor het Nederlands Elftal? Daar speel je tegen andere tegenstanders en met andere medespelers dan bij je club in de Eredivisie.quote:Op woensdag 19 november 2025 14:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Maar zowel Veerman als Schouten (en eigenlijk met name de eerste; want die spelen in een vergelijkbare rol) presteren in de ED aanzienlijk beter. 3 doelpuntenbijdrages tegen 12 met een wedstrijd minder. Hoe kan je dan Valente meenemen en Veerman thuislaten als ze een soortgelijk profiel hebben?
Niet relevant? Pardon? Wat is dan nog wel relevant als de manier waarop je voetbalt en presteert in je eigen competitie 'niet relevant' is.quote:Op woensdag 19 november 2025 14:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het is helemaal niet relevant hoe ze in de Eredivisie presteren. Je wil toch de spelers die de meeste meerwaarde hebben voor het Nederlands Elftal? Daar speel je tegen andere tegenstanders en met andere medespelers dan bij je club in de Eredivisie.
Ben ik ook met je eens hoor. Maar nogmaals: hij is in de Eredivisie op vrijwel elk vlak (aantoonbaar, lees: statistisch) beter dan Valente. Wat zegt dat over Valente dan?quote:Op woensdag 19 november 2025 14:11 schreef bbuddybb het volgende:
[..]
Veerman is gewogen en te licht bevonden.
Doelpuntenbijdrage in de Eredivisie is ook het enige wat Veerman aantoonbaar beter doet dan Valente (lol)quote:Op woensdag 19 november 2025 14:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het is helemaal niet relevant hoe ze in de Eredivisie presteren. Je wil toch de spelers die de meeste meerwaarde hebben voor het Nederlands Elftal? Daar speel je tegen andere tegenstanders en met andere medespelers dan bij je club in de Eredivisie.
Als Koeman vindt dat Valente beter aansluit op wat hij nodig heeft bij het NL Elftal is elke andere overweging irrelevant. Hij heeft Valente nu van dichtbij kunnen bekijken en dus een goed beeld van wat hij kan.quote:Op woensdag 19 november 2025 14:25 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Niet relevant? Pardon? Wat is dan nog wel relevant als de manier waarop je voetbalt en presteert in je eigen competitie 'niet relevant' is.
Kijk, Veerman is zogenaamd te slecht. Maar staat momenteel in de Eredivisie nog een behoorlijke stukje boven Valente. Ik denk dat je met moeite een statistiek kunt vinden waarin Valente beter is. Het enige wat hij mee heeft is zijn leeftijd, maar daar heb je niks aan op een WK. De Ligt was op 19-jarige leeftijd ook beter dan nu (26 jaar), dus die garantie heb je natuurlijk ook niet.
[..]
Ben ik ook met je eens hoor. Maar nogmaals: hij is in de Eredivisie op vrijwel elk vlak (aantoonbaar, lees: statistisch) beter dan Valente. Wat zegt dat over Valente dan?
Dat is waar. De vraag is natuurlijk of Koeman dat eerste ook daadwerkelijk vind. Het zou ook kunnen zijn dat hij Valente in ieder geval wil 'claimen' voor de toekomst.quote:Op woensdag 19 november 2025 14:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als Koeman vindt dat Valente beter aansluit op wat hij nodig heeft bij het NL Elftal is elke andere overweging irrelevant. Hij heeft Valente nu van dichtbij kunnen bekijken en dus een goed beeld van wat hij kan.
Enige uitzondering is problemen met fitheid of wedstrijdritme.
Dat laatste zal best. Ik vind dat Valente ook nog wel één of twee stappen moet maken om mee te kunnen in het Nederlands elftal, zelfs als reserve. Reijnders, Gravenberch en de Jong spelen bij de beste clubs van de wereld, en Simons, Wieffer en Kluivert spelen normaal in de basis van de PL. Zelfs Timber, die ik bij Feyenoord minder vind dan Valente momenteel, heeft voor Oranje meer nuttige specifieke kwaliteiten.quote:Op woensdag 19 november 2025 14:35 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat is waar. De vraag is natuurlijk of Koeman dat eerste ook daadwerkelijk vind. Het zou ook kunnen zijn dat hij Valente in ieder geval wil 'claimen' voor de toekomst.
We zijn ook inmiddels een club waar spelers liever naartoe gaan dan andere eredivisieclubsquote:Op woensdag 19 november 2025 12:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Hoe dan ook bijzonder dat je een speler van dit niveau tamelijk probleemloos kunt oppikken bij Groningen. Normaal ben je altijd te laat bij dit soort spelers. Wat dat betreft hebben we geluk dat het mentaliteitsknopje relatief laat bij hem om ging, en dat zijn aanvallende statistieken nooit uitzonderlijk waren. Daardoor is ie pas relatief laat op de radar gekomen.
Ik zeg toch al dat het wat vroeg is. Maar Veerman zakt zodra de tegenstanders beter dan Twente zijn steevast door het ijs. Valente lijkt vooralsnog (nogmaals, zeer vroeg om te bepalen) nog lang zijn plafond niet bereikt te hebben.quote:Op woensdag 19 november 2025 11:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je moet gewoon vooral even je emotie/clubvoorkeur uitschakelen en kiezen wat het beste is. In de groep, kwalitatief en in de specifieke rol waarin je de speler in kwestie dan gaat gebruiken.
Zo'n Valente is leuk (en natuurlijk is is het lekker voetballen bij 3-0 voor en 11 Litouwers die al op de knieën liggen), maar de statistieken in de competitie spreken natuurlijk in het voordeel van Veerman. Tel daar een stukje ervaring bij op en ik zou wel weten wie ik mee zou nemen. En dat staat nog even los van het feit dat beide spelers waarschijnlijk sowieso nauwelijks een rol van betekenis gaan spelen.
Zo'n Valente is een redelijke speler hoor, maar beter dan Veerman (op dit moment)? Nee, absoluut niet. En als je dan bedenkt dat hij een half jaar geleden zogenaamd nog niet goed genoeg was voor U-21 en nu maar met het 'grote' Oranje mee moet. Laten we even normaal doen hoorIk snap dat mensen zeggen dat Veerman kansen heeft gehad en dat de rek er wel uit is, maar als je gaat beweren dat Valente op dit moment in de tijd beter is dan Veerman dan ben je ook rijp voor een dagopname of 2.
Edit: Veerman met 1 wedstrijd minder gespeeld betrokken bij 12 doelpunten (in 11 wedstrijden). Valente in 12 wedstrijden bij 3 doelpunten.
Valente zit er wel grotendeels bij om te claimen denk ik. Hij viel goed in, maar wel tegen Litouwen. Groot talent verder, maar mag eerst nog wel wat meters maken. Met name als het gaat om goals en assists.quote:Op woensdag 19 november 2025 14:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat laatste zal best. Ik vind dat Valente ook nog wel één of twee stappen moet maken om mee te kunnen in het Nederlands elftal, zelfs als reserve. Reijnders, Gravenberch en de Jong spelen bij de beste clubs van de wereld, en Simons, Wieffer en Kluivert spelen normaal in de basis van de PL. Zelfs Timber, die ik bij Feyenoord minder vind dan Valente momenteel, heeft voor Oranje meer nuttige specifieke kwaliteiten.
Maar op dit pad geef ik hem wel een serieuze kans aan te haken voor het WK.
Van Veerman weten we wat je aan hem hebt in Oranje: weinig.quote:Op woensdag 19 november 2025 14:25 schreef Solispolar het volgende:
[..]
[..]
Ben ik ook met je eens hoor. Maar nogmaals: hij is in de Eredivisie op vrijwel elk vlak (aantoonbaar, lees: statistisch) beter dan Valente. Wat zegt dat over Valente dan?
Wat een dom npc papegaai gepraat.quote:Op woensdag 19 november 2025 16:30 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik zeg toch al dat het wat vroeg is. Maar Veerman zakt zodra de tegenstanders beter dan Twente zijn steevast door het ijs. Valente lijkt vooralsnog (nogmaals, zeer vroeg om te bepalen) nog lang zijn plafond niet bereikt te hebben.
PSVCL die anderen van papegaai npc gepraat beschuldigtquote:Op woensdag 19 november 2025 20:56 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Wat een dom npc papegaai gepraat.
Was tegen Leverkussen, Napoli een van de beste. Tegen Arsenal 3 jaar terug in de EL motm. Tegen Dortmund motm. Tegen Feyenoord de laatste jaren de beste middenvelder.
Heeft PSV aan 2 titels geholpen , de 3e komt eraan.
En Valente???
Jarenlang zo goed en zo succesvol, maar speelt nog steeds in de Eredivisie en is ondertussen ook al afgetest door Koetje.quote:Op woensdag 19 november 2025 20:56 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Wat een dom npc papegaai gepraat.
Was tegen Leverkussen, Napoli een van de beste. Tegen Arsenal 3 jaar terug in de EL motm. Tegen Dortmund motm. Tegen Feyenoord de laatste jaren de beste middenvelder.
Heeft PSV aan 2 titels geholpen , de 3e komt eraan.
En Valente???
Zoveel talent en potentiële wereldtoppers als je de feyenoorders moet geloven, maar nooit kampioen, apart.quote:Op woensdag 19 november 2025 23:28 schreef Makamba_ het volgende:
Sinds ik mensen in dit topic zag eisen dat Serginho Greene een plek in het Nederlands elftal moest krijgen krijg ik enkel binnenpretjes bij dit soort posts.
Ik ken geen een Feyenoorder die dat een goede speler vond. Zelf vond ik dat destijds bij RKC al een enorme kutspeler en ik snapte helemaal niets van de aankoop.quote:Op woensdag 19 november 2025 23:28 schreef Makamba_ het volgende:
Sinds ik mensen in dit topic zag eisen dat Serginho Greene een plek in het Nederlands elftal moest krijgen krijg ik enkel binnenpretjes bij dit soort posts.
quote:
Nog even een trap na for sure.quote:Ook trainer Robin van Persie van Feyenoord kon goed met Bueno opschieten. 'Hij is geweldig en gaf het team echt de boost die we nodig hadden. Soms heb je dit soort veranderingen nodig, iemand die je weer op het juiste niveau brengt', doelde hij cryptisch op het vertrek van Brian Priske, die halverwege het seizoen op werd gevolgd door Van Persie.
Volgens mij had hij wel een (extreem) korte goede periode, meen rond die gewonnen klassieker in de arena.quote:Op donderdag 20 november 2025 08:47 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik ken geen een Feyenoorder die dat een goede speler vond. Zelf vond ik dat destijds bij RKC al een enorme kutspeler en ik snapte helemaal niets van de aankoop.
Klopt, toen werd hij ook Oranje ingepraat.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij had hij wel een (extreem) korte goede periode, meen rond die gewonnen klassieker in de arena.
Dat is meer dan twintig jaar terug maat.quote:Op woensdag 19 november 2025 23:28 schreef Makamba_ het volgende:
Dat weiger ik te accepteren.quote:Op donderdag 20 november 2025 10:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat is meer dan twintig jaar terug maat.
Sowieso in die tijd werd elke speler die een aardige wedstrijd speelde extreem opgehemeld.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij had hij wel een (extreem) korte goede periode, meen rond die gewonnen klassieker in de arena.
Destijds zorgden de politiek en de VVD er zelfs voor dat er geen nieuwe Feyenoorders in het Nederlands elftal kwamen.quote:
quote:Op donderdag 20 november 2025 11:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Destijds zorgden de politiek en de VVD er zelfs voor dat er geen nieuwe Feyenoorders in het Nederlands elftal kwamen.
Het is een andere tijd wat dat betreft. Nu was Greene’s goede vorm wel in een sterke seizoenshelft van Feyenoord waarin we volgens mij een lange tijd bovenaan stonden (kort nadat PSV en AZ een halve finale Europees speelden), dus daar kon je nog best wat van zeggen.quote:Op donderdag 20 november 2025 11:25 schreef Elan het volgende:
Sowieso in die tijd werd elke speler die een aardige wedstrijd speelde extreem opgehemeld.
Je moet je toch ergens aan vastklampen als je wekelijks de meest verschrikkelijke oogaids voorgeschoteld krijgt en een mogelijk faillissement en op enig moment zelfs het degradatiespook.
Valente toch nog ook niet als iedereen die te selecteren is, fit is.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is een andere tijd wat dat betreft. Nu was Greene’s goede vorm wel in een sterke seizoenshelft van Feyenoord waarin we volgens mij een lange tijd bovenaan stonden (kort nadat PSV en AZ een halve finale Europees speelden), dus daar kon je nog best wat van zeggen.
Het is niet te vergelijken met nu. Er zijn maar drie Feyenoorders die qua niveau richting NL elftal gaan, Timber, Valente en Read. Waarbij ik Timber eigenlijk niet goed genoeg vind, want die haalt zijn topniveau maar zelden, en Read gezien zijn mindere vorm en de enorme concurrentie ook nog niet hoeft.
En Kew Jaliens (wie?) speelde op zijn positie in Oranje lolquote:Op donderdag 20 november 2025 12:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is een andere tijd wat dat betreft. Nu was Greene’s goede vorm wel in een sterke seizoenshelft van Feyenoord waarin we volgens mij een lange tijd bovenaan stonden (kort nadat PSV en AZ een halve finale Europees speelden), dus daar kon je nog best wat van zeggen.
Het is niet te vergelijken met nu. Er zijn maar drie Feyenoorders die qua niveau richting NL elftal gaan, Timber, Valente en Read. Waarbij ik Timber eigenlijk niet goed genoeg vind, want die haalt zijn topniveau maar zelden, en Read gezien zijn mindere vorm en de enorme concurrentie ook nog niet hoeft.
Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Valente toch nog ook niet als iedereen die te selecteren is, fit is.
Wie waren er nu geblesseerd die in plaats van hem opgeroepen gaan worden?quote:Op donderdag 20 november 2025 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leuke speler hoor, maar inderdaad dat zal het zijn, dan is het afwachten hoe de 2e seizoenshelft gaat om te zien welke middenvelders er meegaan als wissel.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Dat hij nu werd opgeroepen was vooral om hem veilig te stellen voor Nederland vanwege het feit dat hij zich goed aan het ontwikkelen is.
Ik hoop van wel, ik prefereer hem momenteel boven alle andere Nederlandse Eredivisie middenvelders.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij moet vooral nog verbeteren in rendement. Hij speelt vaak goed, maar de impact kan (veel) hoger. En dat moet wel wil je de WK selectie halen.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leuke speler hoor, maar inderdaad dat zal het zijn, dan is het afwachten hoe de 2e seizoenshelft gaat om te zien welke middenvelders er meegaan als wissel.
Dan speel je de periode tot de winterstop dus met 5 verdedigers en 4 middenvelders. Niet echt ideaal.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:57 schreef Caland het volgende:
Read is een tijd geblesseerd, langer dan 3 weken in ieder geval.
Bos zou ook wel weer terug moeten zijn binnenkort toch?quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dan speel je de periode tot de winterstop dus met 5 verdedigers en 4 middenvelders. Niet echt ideaal.
Sowieso balen dat je Read mist, want Lotomba en Nieuwkoop zijn echt niks.
Loopt voor op schema maar is er zondag nog niet bijquote:Op vrijdag 21 november 2025 15:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bos zou ook wel weer terug moeten zijn binnenkort toch?
We moeten gewoon focussen op zoveel mogelijk voorsprong pakken op plek 3, want kampioen gaan we niet worden helaas.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik was tevens vergeten dat we Moussa en Targhalline nog missen voor de Afrika cup (lol)
Ik zou wel altijd omhoog blijven kijken, maar we zijn duidelijk niet meer de favoriet.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:34 schreef hhh38 het volgende:
[..]
We moeten gewoon focussen op zoveel mogelijk voorsprong pakken op plek 3, want kampioen gaan we niet worden helaas.
Er zit dit seizoen wel een hoop meer pech bij dan vorig jaar. Veel eigenlijk niet te voorkomen langdurige blessures waardoor je roofbouw moet plegen op de spelers die wel fit zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2025 16:58 schreef Haringkop2 het volgende:
De blessurelijst begint wel weer gênant te worden..
Dat heb je ook in de hand met je eigen aankoopstrategie. Net als die Afrika Cup deelnames.quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er zit dit seizoen wel een hoop meer pech bij dan vorig jaar. Veel eigenlijk niet te voorkomen langdurige blessures waardoor je roofbouw moet plegen op de spelers die wel fit zijn.
Het helpt verder ook niet dat we voortdurend internationals hebben die nutteloze oefenwedstrijden in een ander continent moeten spelen, namelijk Larin, Bos, Hwang, Watanabe en Ueda. Waarvan de eerste drie nu geblesseerd zijn
Wel een beetje, maar het houdt ook wel bij een bepaald punt op hoe pragmatisch je daarin kan zijn met onze middelen. Bovendien wordt het versterkt door de (ongelukkige) langdurige blessures van Moder, Beelen en Jeng waardoor je op die posities al een heel seizoen nauwelijks kunt rouleren.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat heb je ook in de hand met je eigen aankoopstrategie. Net als die Afrika Cup deelnames.
LaNdEnBIngO
Je lijkt zelf 40.quote:
Kan je garanderen dat die banden van een jaar of dertig terug al lang en breed... verPieterd zijnquote:
Drukke speelschema’s helpen inderdaad niet, maar daar hebben meer clubs last van. Het wordt nu al als roofbouw gezien wanneer jongens twee wedstrijden in de week moeten spelen. Dat was 3-4 jaar geleden, juist nooit een probleem bij ons.quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er zit dit seizoen wel een hoop meer pech bij dan vorig jaar. Veel eigenlijk niet te voorkomen langdurige blessures waardoor je roofbouw moet plegen op de spelers die wel fit zijn.
Het helpt verder ook niet dat we voortdurend internationals hebben die nutteloze oefenwedstrijden in een ander continent moeten spelen, namelijk Larin, Bos, Hwang, Watanabe en Ueda. Waarvan de eerste drie nu geblesseerd zijn
Waarom komen er bij Feyenoord altijd van die vage andere partijen met een stadionplan, zonder samenspraak met de club of stadion? Dit gaat natuurlijk weer net zo’n kansloze soap worden als met Feyenoord City/Red de Kuip.quote:Op zaterdag 22 november 2025 00:25 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]
Kan je een pan bami op zetten
Nu ging dit onder Slot uitzonderlijk goed maar onder hem leverde het ook averij op dat we vaak met dezelfde spelers moesten spelen, en bovendien hadden we destijds geluk dat we vrijwel nooit een ongelukkige langdurige blessure hadden die alle plannen omgooide.quote:Op zaterdag 22 november 2025 08:23 schreef Haringkop2 het volgende:
[..]
Drukke speelschema’s helpen inderdaad niet, maar daar hebben meer clubs last van. Het wordt nu al als roofbouw gezien wanneer jongens twee wedstrijden in de week moeten spelen. Dat was 3-4 jaar geleden, juist nooit een probleem bij ons.
Fysiek staan we er gewoon matig voor, dat uit zich in blessures maar is ook zichtbaar in het gros van de wedstrijden na 60 minuten.
Plan is ook al afgewezen door de clubquote:Op zaterdag 22 november 2025 09:40 schreef alopio het volgende:
[..]
Waarom komen er bij Feyenoord altijd van die vage andere partijen met een stadionplan, zonder samenspraak met de club of stadion? Dit gaat natuurlijk weer net zo’n kansloze soap worden als met Feyenoord City/Red de Kuip.
En 350 miljoen (minimaal want dat gaat altijd duurder uitvallen) voor maar +- 7000/8000 extra stoelen is best veel geld. Uiteraard krijg je betere faciliteiten, maar het is er ook weer allemaal aan en opgeplakt.
Inmiddels is het stadion wel een dossier waar wij zwaar bij achterlopen tov andere clubs. PSV, Twente, AZ, NEC, NAC.. allemaal uitbreidings en verbeter plannen. Twente wil naar 40.000, PSV wil naar 40/45 duizend. En wij lopen zoals altijd weer met allemaal interne clubjes tegen elkaar te vechten.
Vind dat voorbarig vanuit de club. Ik zeg niet dat dit hét plan is voor de kuip, maar qua zakelijke mogelijkheden lopen wij vooral achter op clubs zoals PSV, Twente en ik denk ook AZ. Over Ajax nog niet gesproken.quote:Op zaterdag 22 november 2025 11:05 schreef Divje het volgende:
[..]
Plan is ook al afgewezen door de club
Ja, nee, zo werkt het dus niet vriend.quote:De Ru en consorten schatten de kosten van de renovatie in op 350 miljoen euro. Een compleet uitgewerkte business case is er niet, maar in het plan wordt uitgegaan van zo’n 250 miljoen euro aan inkomsten via ‘seat licensing’. Dat betekent dat je voor tien jaar het recht op een business seat of business unit koopt, maar de helft daarvan vooruit betaalt. Dus: als een skybox 150.000 euro per jaar kost, betaalt de afnemer in één keer 750.000 euro en daarna elk seizoen 75.000 euro.
De Ru: „Daarmee kun je op korte termijn 250 miljoen genereren. Je haalt een flink deel van je inkomsten naar voren om de renovatie te betalen, maar je houdt in de tien jaar daarna ook nog een cashflow. We hebben dit met verschillende banken doorgesproken, en die geven aan dat ze dat best zouden financieren voor ondernemers.”
De renovatie is volgens Team De Kuip in vier jaar uit te voeren, terwijl er gewoon doorgespeeld kan worden. Dat lijkt extreem snel, ook gezien de veldverlaging. De Ru: „Dat kan in een half jaar, als je doorwerkt. Dan moet je zorgen dat je een keer geen thuiswedstrijden hebt tussen maart en september. Dat kan.”
Dan had je destijds moeten doorpakken op een nieuw stadion, ook prima. Maar een nieuw stadion lijkt nu een lastig verhaal te worden. Maar als dat zou moeten, moet je dat doen.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:12 schreef Pistolero het volgende:
Elke vorm van renovatie is anno 2025 volstrekt debiel en dient direct afschoten te worden. Er had al 20 jaar geleden een sloopkogel door de Kuip moeten gaan en een nieuw stadion moeten staan. Ook geen verrassing dat het weer de standaard clubjes zoals het AD en 1908 zijn die volledig bovenop dit achterlijke plan springen.
Tevens zijn die De Ru en consorten volkomen hersendood. Lees alleen dit al:
[..]
Ja, nee, zo werkt het dus niet vriend.
quote:Dat kan in een half jaar, als je doorwerkt. Dan moet je zorgen dat je een keer geen thuiswedstrijden hebt tussen maart en september. Dat kan.”
In die periode heb je zo'n 5 a 6 thuiswedstrijden in de Eredivisie. En dan heb je ook nog eventuele Europese thuiswedstrijden. Hoe zien ze dit precies voor zich?quote:
Ik denk dat men bang is, maar dat is een vermoeden, dat nu de goedkope tickets x,y,z en w straks juist de duurdere plaatsen worden.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:25 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Snap eigenlijk nog steeds niet waarom een groot deel van de supporters liever ziet dat De Kuip volledig wordt verbouwd totdat het bijna niets meer te maken heeft met het origineel, dan dat er gewoon een nieuw stadion komt dat gebaseerd is op het oude.
Als we niet zo hadden getreuzeld hadden we nu al een modern nieuw stadion. Eeuwig zonde.
Met de KNVB kan je nog wel iets regelen vermoed ik, Europees moet je dan uitwijken naar een ander stadion.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:38 schreef Pistolero het volgende:
[..]
In die periode heb je zo'n 5 a 6 thuiswedstrijden in de Eredivisie. En dan heb je ook nog eventuele Europese thuiswedstrijden. Hoe zien ze dit precies voor zich?
Ik denk niet dat veel andere clubs en burgemeesters zitten te wachten op een Europees thuiswedstrijdje van Feyenoord.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Met de KNVB kan je nog wel iets regelen vermoed ik, Europees moet je dan uitwijken naar een ander stadion.
Gewoon lekker in de arena doen.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veel andere clubs en burgemeesters zitten te wachten op een Europees thuiswedstrijdje van Feyenoord.
En dan vrijwillige je hele stadion laten slopen door dat tuig?quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Met de KNVB kan je nog wel iets regelen vermoed ik, Europees moet je dan uitwijken naar een ander stadion.
Ga er niet zo serieus op in joh.quote:Op zaterdag 22 november 2025 13:40 schreef Solispolar het volgende:
[..]
En dan vrijwillige je hele stadion laten slopen door dat tuig?
Ik denk niet dat de clubs al rijen van 3 gaan vormen om deel te mogen nemen aan dit plan.
Ontzettend kinderachtig als PSV ons niet een tijdje gewoon hun stadion laat gebruiken. Op die manier ontstaat er nooit een vriendschap tussen de twee clubs. Je ziet dan wel waar de rotte appels zitten: bij PSV.quote:
Dit, een businessplan is er niet. Ehhh ja, dat moet je dus wel hebben. Pure luchtfietserij weer waar Jannes en co weer hijgend achteraan lopen (want, weer een manier om de club lekker aan te vallen)quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:12 schreef Pistolero het volgende:
Elke vorm van renovatie is anno 2025 volstrekt debiel en dient direct afschoten te worden. Er had al 20 jaar geleden een sloopkogel door de Kuip moeten gaan en een nieuw stadion moeten staan. Ook geen verrassing dat het weer de standaard clubjes zoals het AD en 1908 zijn die volledig bovenop dit achterlijke plan springen.
Tevens zijn die De Ru en consorten volkomen hersendood. Lees alleen dit al:
[..]
Ja, nee, zo werkt het dus niet vriend.
quote:Op zaterdag 22 november 2025 20:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Doekje ‘bedankt en tot ziens’ had ook gekund.
Tot ziens.quote:Op zaterdag 22 november 2025 20:14 schreef Adames het volgende:
[..]
Leuker als ze waren begonnen toen hij nog leefde.
Die zien een leuk zakcentje voor zich natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 november 2025 09:40 schreef alopio het volgende:
[..]
Waarom komen er bij Feyenoord altijd van die vage andere partijen met een stadionplan, zonder samenspraak met de club of stadion? Dit gaat natuurlijk weer net zo’n kansloze soap worden als met Feyenoord City/Red de Kuip.
En 350 miljoen (minimaal want dat gaat altijd duurder uitvallen) voor maar +- 7000/8000 extra stoelen is best veel geld. Uiteraard krijg je betere faciliteiten, maar het is er ook weer allemaal aan en opgeplakt.
Inmiddels is het stadion wel een dossier waar wij zwaar bij achterlopen tov andere clubs. PSV, Twente, AZ, NEC, NAC.. allemaal uitbreidings en verbeter plannen. Twente wil naar 40.000, PSV wil naar 40/45 duizend. En wij lopen zoals altijd weer met allemaal interne clubjes tegen elkaar te vechten.
125 corners. Nog geen goal gemaakt.quote:Op zondag 23 november 2025 08:35 schreef Zipportal het volgende:
Op naar een magere overwinning met stront corners en vrije trappen.
Het is wel heel opzichtig wat hier speelt jaquote:Op zaterdag 22 november 2025 12:41 schreef Caland het volgende:
Op het moment dat zo’n plan wordt gepusht door FRFC, Jannes en de aandeelhouders moeten eigenlijk alle alarmbellen gaan rinkelen.
Eigenlijk zijn die thuiswedstrijden thuis tegen NEC vrijwel altijd SPEKTAKEL de laatste jaren, op die mokersaaie bekerfinale na dan.quote:Op zondag 23 november 2025 08:35 schreef Zipportal het volgende:
Op naar een magere overwinning met stront corners en vrije trappen.
Het is geen 18 graden meer. Dan kunnen die watjes niet meer.quote:Op zondag 23 november 2025 10:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn die thuiswedstrijden thuis tegen NEC vrijwel altijd SPEKTAKEL de laatste jaren, op die mokersaaie bekerfinale na dan.
Nog meer reden om meer salaris te vragen.quote:Op zondag 23 november 2025 13:39 schreef Qarrad het volgende:
Ouarghi op de bank want gedoetje met verlengen contract.
Scherp!quote:Op zondag 23 november 2025 14:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wedstrijd wordt gesponsord door Gilette ?
Maw; we zullen wel weer verzakenquote:Op zondag 23 november 2025 14:36 schreef Alpha0 het volgende:
Met nederlagen van de concurrentie gouden kans om de 2e plek veilig te stellen jongens, come on.
Kan hij geen hoekschoppen nemen?quote:Op zondag 23 november 2025 14:46 schreef bbuddybb het volgende:
Wat een walgelijke pass van Luciano. Tering.
En dat met 13 goals.quote:Op zondag 23 november 2025 14:57 schreef Scrummie het volgende:
Ueda is echt slecht hè. Waardeloze spits.
Hij heeft wat balletjes op een presenteerblaadje gekregen. Een goede spits had er al 25 in liggen.quote:Op zondag 23 november 2025 14:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
En dat met 13 goals.
Hoe slecht moet de rest dan wel niet zijn.
Hoe heet deze index?quote:Op zondag 23 november 2025 14:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hij heeft wat balletjes op een presenteerblaadje gekregen. Een goede spits had er al 25 in liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |