Jullie hebben een vrij stevige reputatie op het gebied van ophemelen van middelmatige voetballers.quote:Op maandag 10 november 2025 20:42 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Wacht, wat?![]()
Zijn er nog mensen die hier aan twijfelen?
Matige poging user @Wotte , ik ben beter van je gewend. Je kunt beter snel op de Valente hypersonische stappen nu er nog een paar kaartjes zijn, voor we je weer massaal uitlachen.quote:Op maandag 10 november 2025 20:37 schreef Wotte het volgende:
[..]
Nergens om maar het zijn beide vrij beperkte middenvelders. Die gaan beide een Klaassen achtige carrière achterna.
Ik ben eigenlijk beledigd dat jullie menen dat ik überhaupt naar Feyenoord kijk.quote:Op maandag 10 november 2025 20:46 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Matige poging user @:Wotte , ik ben beter van je gewend. Je kunt beter snel op de Valente hypersonische stappen nu er nog een paar kaartjes zijn, voor we je weer massaal uitlachen.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 november 2025 19:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er vallen veel mensen hier door de mand, ik ben er niet een van. Maar goed jij denkt dat Valente beter is dan Taylor en dat Feyenoord een fantastisch seizoen aan het draaien is, dus jou hoeven we sowieso niet serieus te nemen.
Ach. Naar je eigen team hoef je voor het vermaak al helemaal niet te kijken, tenzij je sadomasochist ben. Dus dan moet je toch wat met je vrijvallende tijd.quote:Op maandag 10 november 2025 20:49 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk beledigd dat jullie menen dat ik überhaupt naar Feyenoord kijk.
Kan je inmiddels beter naar Eindhoven maat.quote:Op maandag 10 november 2025 21:07 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ach. Naar je eigen team hoef je voor het vermaak al helemaal niet te kijken, tenzij je sadomasochist ben. Dus dan moet je toch wat met je vrijvallende tijd.
Dat is altijd zeer geestig om te horen van een Ajacied.quote:Op maandag 10 november 2025 20:46 schreef Wotte het volgende:
[..]
Jullie hebben een vrij stevige reputatie op het gebied van ophemelen van middelmatige voetballers.
Dit is er weer èèn.
Er zijn er weinig van Ajax die ik bij ons in de basis zou zien voetballen.quote:Op maandag 10 november 2025 22:56 schreef Coco het volgende:
Valente niet beter dan Taylor.
Dat is een wilde take!
Wilde lollig doen maar weet bij nader inzien geeneens wie er in de basis staat.quote:Op maandag 10 november 2025 23:08 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Er zijn er weinig van Ajax die ik bij ons in de basis zou zien voetballen.
In welke mate dat iets zegt over ons niveau of dat van Ajax mag ieder voor zich bepalen.
Dan ga je ook weer huilen van jaloezie.quote:Op maandag 10 november 2025 22:07 schreef Wotte het volgende:
[..]
Kan je inmiddels beter naar Eindhoven maat.
Sutalo, Ikatura, Baas, Gloukh, Taylor, Godts en Dolberg zouden allemaal nuttige spelers voor ons zijn. Maar echt beter dan wat wij hebben, nah. Alleen Baas voor Ahmed, en Godts voor Sauer zouden echte versterkingen zijn in mijn ogen (en over die eerste kan je twijfelen).quote:Op maandag 10 november 2025 23:08 schreef ...TomTom het volgende:
Er zijn er weinig van Ajax die ik bij ons in de basis zou zien voetballen.
Baas zie ik eerder LB bij ons zien staan. Gloukh en Steijn twijfel ik nog meer over. Maar eigenlijk vrij weinig te klagen.quote:Op maandag 10 november 2025 23:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Sutalo, Ikatura, Baas, Gloukh, Taylor, Godts en Dolberg zouden allemaal nuttige spelers voor ons zijn. Maar echt beter dan wat wij hebben, nah. Alleen Baas voor Ahmed, en Godts voor Sauer zouden echte versterkingen zijn in mijn ogen (en over die eerste kan je twijfelen).
Je kan het nooit zo 1 op 1 per positie vergelijken. Gloukh heeft in de opbouw dezelfde rol als Valente, maar staat iets hoger op het veld. Wat je ook ziet in hun bijdragen: Gloukh heeft een veel beter rendement, Valente is veel beter in druk zetten, verdedigen en duels.quote:Op maandag 10 november 2025 23:45 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Baas zie ik eerder LB bij ons zien staan. Gloukh en Steijn twijfel ik nog meer over. Maar eigenlijk vrij weinig te klagen.
Nu maar zorgen dat je minimaal 2de word, alles minder als dat is gewoon simpelweg een mislukt seizoen.
Tweede conform doelstelling, eerste prima resultaat.
quote:Feyenoord botst met aandeelhouders: ‘We worden als oud vuil behandeld’
Het is nog maar de vraag of de overname van de Kuip door Feyenoord de zegen krijgt van de aandeelhouders van het stadion. Een deel van hen ziet die overname in de huidige opzet helemaal niet zitten, bleek maandag tijdens een tumultueuze bijeenkomst.
In het Maasgebouw wilde de leiding van club en stadion ruim driehonderd aandeelhouders uitleggen waarom het goed is dat Feyenoord en Stadion Feijenoord eindelijk één worden en de club het stadion in handen krijgt. Maar die toelichting viel niet goed. Verschillende uitspraken werden met gejoel ontvangen, kritische vragenstellers kregen applaus.
Feyenoord heeft de aandeelhouders wel nodig. Want de vorige week groots aangekondigde eenwording en overname van De Kuip gaat pas door als zij over drie weken in ruime meerderheid akkoord gaan met het voorstel. Onderdeel van dat voorstel is óók dat de aandeelhouders hun eeuwigdurend zitrecht over vijftien jaar kwijtraken. Ze moeten dan gaan betalen voor hun plek en daar is niet iedereen blij mee. „We worden als oud vuil behandeld in plaats van als aandeelhouders”, zei een van hen maandag.
‘Schande!’
De leiding van Stadion Feijenoord is wel voor die overname. Want De Kuip is hard toe aan onderhoud, en het stadion heeft er het geld niet meer voor. Feyenoord kan het wél betalen en is bereid er in tien jaar 70 miljoen euro voor uit te trekken, mits het De Kuip in handen krijgt. „Ik hoop dat u allen een Feyenoord-hart heeft”, zei Pieter van Oord namens de Raad van Commissarissen tegen de aandeelhouders. „We vragen u om dit voorstel te steunen.”
Maar toen de vragen steeds kritischer werden, vloog de ervaren Van Oord - in het dagelijks leven topman van Schiphol - uit de bocht. Hij legde de aandeelhouders uit dat ze maar blij moeten zijn met het voorstel: ze behouden toch mooi hun plekje op de lange zijde. „Niet achter het doel op de tweede ring”, zei Van Oord. „Waar we u ook volgend jaar zouden kunnen zetten.” Het leidde tot luid gejoel vanuit de zaal. ‘Schande!’, riepen meerdere mensen.
‘Plan De Ru’
Een opvallende rol in het geheel is er voor Nanne de Ru, zelf ook aanwezig in de zaal. De Rotterdamse toparchitect heeft het afgelopen jaar met een team deskundigen gewerkt aan een ingrijpend renovatieplan voor De Kuip. Hij heeft het nog niet aan het publiek gepresenteerd, maar verschillende partijen kennen het al wel. En er is al veel steun: ook de vereniging van aandeelhouders (VASF) omarmt het.
„Druk op de pauzeknop, onderzoek het indrukwekkende renovatieplan van De Ru en laten we daarna praten over een eventuele eenwording”, zei VASF-voorzitter Conré Oostrom. „Er is met enthousiasme op gereageerd door groepen supporters, een afvaardiging van de aandeelhouders en zelfs mensen binnen de gemeente.”
Opstelten
Maar Feyenoord heeft andere prioriteiten. De clubleiding wil eerst het stadion in handen krijgen en het groot onderhoud opzetten. „Het is een mooi plan, je zou er als Feyenoorder warm van worden”, zei Feyenoord-commissaris Rob Tromp over het plan van De Ru. „We willen graag in gesprek - als de eenwording een feit is. Eenwording is de basis.”
Op 4 december stemmen de aandeelhouders. VASF-voorman Oostrom zei na afloop weinig draagvlak te zien, maar de vraag is of er genoeg verzet is om het plan te blokkeren. Om twijfelaars over de streep te trekken, nam ook Ivo Opstelten maandag nog het woord. „Het geld van het stadion is op”, zei de oud-burgemeester. „Er moet een offer worden gebracht. Dat hebben we over voor Feyenoord. Grijp die kans.” Het leverde een beleefd applaus op.
Vervelend clubje is dat, zeg. En dat alleen maar omdat de opa ooit voor 40-45 gulden een eeuwig aandeel heeft gekocht.quote:
Straks moeten die stinkend rijke aandeelhouders hun eigen plekje gaan betalen. Ze worden als oud vuil behandeldquote:Op dinsdag 11 november 2025 10:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Vervelend clubje is dat, zeg. En dat alleen maar omdat de opa ooit voor 40-45 gulden een eeuwig aandeel heeft gekocht.
Ooit in 2010 nog overwogen voor toen een paar duizend euro. Was niet verkeerd geweest.quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Vervelend clubje is dat, zeg. En dat alleen maar omdat de opa ooit voor 40-45 gulden een eeuwig aandeel heeft gekocht.
Wat een varkens zeg, heel het stadion mag instorten zolang ik mijn plekje maar heb.quote:
Je hoopt toch dat zo'n Zinhagel er echt aankomt. Wat die liet zien in de voorbereiding word ik echt een stuk hoopvoller van dan dan clueless geloop en ruzie met de bal van Diarra of het totale gebrek aan alles van Borges. Dat lijkt echt de meest onbegrijpelijke aankoop van het decennium te worden.quote:Op maandag 10 november 2025 16:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eens.
Toch ook maar weer eens benadrukken dat de best bezette positie qua basisspelers in de aanval rechtsbuiten was en dat er voor die positie een hele dure speler is gehaald (Borges). De linksbuiten positie was het zwakst bezet voor de basis en daar haal je alleen een goedkoop gokje (Diarra). Nog los van het feit dat zowel Diarra, Borges en Tengstedt er alledrie weinig van kunnen sloeg het nergens op om vooral te investeren in de rechtsbuitenpositie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |