Terechte klacht.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:02 schreef Meke het volgende:
Sneller dan een hazewindhond @:superniger
Volgend seizoen krijgen Luis Figo in Spanje.quote:
Toch wel zonnig. Ik was er in juli weliswaarquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:00 schreef Meke het volgende: Wel een beetje troosteloos, Portugal in januari
![]()
Ik hoop voor de kandidaten dat ze toen alweer terug warenquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:05 schreef Koen66 het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Toch wel zonnig. Ik was er in juli weliswaar
Amai, ja.quote:
Bijzonder toepasselijke eenheid.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
Mol is die stofhoeveelheid, dat weet je toch? En ik had niet eens scheikunde inm’n pakket.
Ja, vreemd dat niemand dit weet.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
Mol is die stofhoeveelheid, dat weet je toch? En ik had niet eens scheikunde inm’n pakket.
Ja, dit denk ik ook welquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:09 schreef eborn het volgende:
Dit is echt een super leuke opdracht... om zelf te doen 🤣
Ik zou dit ook allemaal niet weten hoor, mijn laatste schiekundeles was meer dan de helft van mijn leven geleden en toen was ik heeeel blij dat ik het kon laten vallenquote:
Zal wel vaker voorkomen hoorquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Voor een keer ben ik het met je eens.
Nee, ik ben er ineens ook bang voorquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:11 schreef Moira het volgende:
Ik hoop niet dat het Merel weer is hoor
Zij was sowieso geen goede mol in 2019.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:11 schreef Moira het volgende:
Ik hoop niet dat het Merel weer is hoor
Zuurder dan 4 dus.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:12 schreef Legoblokje het volgende:
pH van cola is normaal niet hoger dan 3
Welke vraag was dat?quote:
Ook zo lang geleden betreurde ik het (bijna) dat ik het gekozen had.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:10 schreef Meke het volgende:
Ik zou dit ook allemaal niet weten hoor, mijn laatste schiekundeles was meer dan de helft van mijn leven geleden en toen was ik heeeel blij dat ik het kon laten vallen
Ja, dat kan ik me voorstellenquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:15 schreef svann het volgende:
[..]
Ook zo lang geleden betreurde ik het (bijna) dat ik het gekozen had.
Ik geloof dat we inmiddels per seizoen minder informatie krijgen over opdrachten dan het seizoen ervoor.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:18 schreef Meke het volgende:
Hier mis ik inderdaad wel even dat ze dan de vragen doorlopen en laten weten wat de goede antwoorden waren. Dat zegt toch niet zoveel over wie de mol is?
Timers zijn altijd fake om het spannend te laten makenquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:13 schreef Remco het volgende:
Die tijd bij die bel is zo random. De ene keer zijn ze er 2 seconde nadat de bel is gegaan, terwijl ze net bijna 10 seconden terug moesten lopen.
Om te verbergen dat hij zelf exoot is.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
Waterstogperoxide is H2O2, vraag maar aan Wilders. Dat staat op de potjes die hij in zijn haar gooit.
Ja, over een paar jaar is het gewoon : "Kandidaten, jullie heb net 300 euro uit de pot gespeeld", en moeten we het daar mee doenquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik geloof dat we inmiddels per seizoen minder informatie krijgen over opdrachten dan het seizoen ervoor.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:19 schreef Redefine het volgende:
Een lege garage en het woord eliminatie is meestal niet zo'n goede combinatie.
Ja, iig een twistquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:20 schreef Moira het volgende:
Zal nog wel een vrijstelling voor iedereen kunnen komen straks
En een paar jaar daarna. Hoeveel geld jullie hebben gewonnen hangt af van de slotaflevering, dus jullie horen het dan.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:19 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, over een paar jaar is het gewoon : "Kandidaten, jullie heb net 300 euro uit de pot gespeeld", en moeten we het daar mee doen
Ja, leuk dilemmaquote:
Klopt. Maar als je dat antwoord niet hebt gegeven, dan zou je er zeker niet uitliggen bij de huidige stand.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Het zegt nog niet of dat antwoord goed of fout is.
Ze leken zelf ook verbaast te zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:26 schreef Redefine het volgende:
Deze uitkomst had ik totaal niet verwacht. Normaal kiezen ze nooit voor geld.
Mollen kruipen altijd in bruine holletjes.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:28 schreef roos94 het volgende:
Ze kiezen altijd een homo mol, dus het kan nu alleen nog Jurre zijn.
Wel boven gemiddeld vaak inderdaad.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:28 schreef roos94 het volgende:
Ze kiezen altijd een homo mol, dus het kan nu alleen nog Jurre zijn.
Doen! Kun je op één regenachtige dag erdoorheen jagenquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:30 schreef Moira het volgende:
Ik moet dat eerste NPO seizoen met onbekende Nederlanders nog steeds terugkijken
quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:30 schreef Legoblokje het volgende:
Die referenties naar eerdere seizoenen vind ik wel tof
Dood, belastingen en dit.quote:
Ja daar missen we een leuke kandidaat aan.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:32 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Pohh jammer van Richard zeg.
Ja, leukste persoon weg.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja daar missen we een leuke kandidaat aan.
Ik had het wel gezien maar kan me er weinig van herinnerenquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:30 schreef Moira het volgende:
Ik moet dat eerste NPO seizoen met onbekende Nederlanders nog steeds terugkijken
hey Luctor, jij ook hier?quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, leukste persoon weg.
Nee die vraag zei niks. Puur dat degene die op toen moment het minste goed had, gaf dat dat als antwoord.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:40 schreef svann het volgende:
Dit kan toch niet zomaar een weggevertje zijn dat de mol een vrouw is?
Dat is dan ook niet gezegd…quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:40 schreef svann het volgende:
Dit kan toch niet zomaar een weggevertje zijn dat de mol een vrouw is?
Ik vind haar leuk maar ik ben de enige op dit universum denk ikquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:48 schreef Pino112 het volgende:
Ik ken Annemarie alleen van de vorige WIDM en toen vond ik haar al vreselijk, het is sindsdien niet veranderd
Dat heb ik dan weer met Kim.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:48 schreef Pino112 het volgende:
Ik ken Annemarie alleen van de vorige WIDM en toen vond ik haar al vreselijk, het is sindsdien niet veranderd
Denk het welquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:50 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik vind haar leuk maar ik ben de enige op dit universum denk ik
Ik vond dat serieus echt goedquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:30 schreef Moira het volgende:
Ik zit op Loes als enige oud-kandidaatquote:Op zondag 9 november 2025 09:56 schreef roos94 het volgende:
Op het widm forum denken de meeste mensen dat Loes of Sahil de mol is. Ze hebben het daar vaak wel aardig goed, dus we zullen zien.
Sahil vond ik bij die tonnen te veel kandidaat, aangezien hij Kim overrulede om de enige ton die uiteindelijk geld opleverde te pakken. Als mol was je meegegaan met de foute keuze van een kandidaat.quote:Op zondag 9 november 2025 09:56 schreef roos94 het volgende:
Op het widm forum denken de meeste mensen dat Loes of Sahil de mol is. Ze hebben het daar vaak wel aardig goed, dus we zullen zien.
Yep.quote:Op zondag 9 november 2025 11:31 schreef xzaz het volgende:
Wist de mol overigens dat Nathan wist dat hij dat wist?
Neem aan van wel.
Ik denk juist dat De Mol bij dat vat niet zou Mollen gezien de voorkennis van Nathan. Dat en het liegen bij de test wat hij had ingevuld maakt hem een topkandidaat. Of het is Nathan zelfquote:Op zondag 9 november 2025 10:49 schreef DaMart het volgende:
[..]
Sahil vond ik bij die tonnen te veel kandidaat, aangezien hij Kim overrulede om de enige ton die uiteindelijk geld opleverde te pakken. Als mol was je meegegaan met de foute keuze van een kandidaat.
Ik vond geld kiezen eigenlijk een no-brainer. Er gaat hoe dan ook iemand uit, dus dan maar met geld op zak. Zelfs als ik ook in de groep "man" zou zitten zou ik dat risico wel genomen hebben.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:26 schreef Redefine het volgende:
Deze uitkomst had ik totaal niet verwacht. Normaal kiezen ze nooit voor geld.
Daar vond ik echt geen zak aanquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:30 schreef Moira het volgende:
Na 22, zou dan dus na seizoen 22 kunnen zijn. Dan blijft alleen Jurre over, is hij dan de mol?quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Briefje zei: Mol = 6,022 x10²³ waarbij er twee kleine puntjes onder 22 stonden.
Dit is de Constante van Avogadro = Na
https://nl.wikipedia.org/wiki/Constante_van_Avogadro
Mol = NA 22?
Ik vond het juist een toffe reeks, mooi land en een leuke groepquote:Op maandag 10 november 2025 23:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Daar vond ik echt geen zak aan
De winnende prijzenpot was toen ook een stuk hoger.quote:Op dinsdag 11 november 2025 17:06 schreef Koen66 het volgende:
Ik vond het juist een toffe reeks, mooi land en een leuke groep. Tenminste veel minder van bekende Nederlanders die te vaak bezig zijn met zelf-promotie en geen interesse in de pot hebben.
Als dit echt verwijst naar NAthan zou ik dat een hele zwakke hint vindenquote:Op dinsdag 11 november 2025 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Briefje zei: Mol = 6,022 x10²³ waarbij er twee kleine puntjes onder 22 stonden.
Dit is de Constante van Avogadro = Na
https://nl.wikipedia.org/wiki/Constante_van_Avogadro
Mol = NA 22?
Aldus NAilQueen.quote:Op donderdag 13 november 2025 09:23 schreef NailQueen het volgende:
Als dit echt verwijst naar NAthan zou ik dat een hele zwakke hint vinden
NA of L. Kan dus ook Loes zijn.quote:Op donderdag 13 november 2025 09:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als dit echt verwijst naar NAthan zou ik dat een hele zwakke hint vinden
De Belg vind ik altijd fantastisch, met name om de reden die jij aangeeft inderdaad. Maar deze streamingversie pakte me echt niet. Ik vond het op een of andere manier heel erg low budget overkomen en dat ik Hilai niet zo leuk vind helpt ook niet meequote:Op dinsdag 11 november 2025 17:06 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ik vond het juist een toffe reeks, mooi land en een leuke groep. Tenminste veel minder dan bekende Nederlanders die te vaak bezig zijn met zelf-promotie en geen interesse in de pot hebben.
Op stelten bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:37 schreef Momo het volgende:
Met een aantal van die dingen duurt bezorgen uren
Mochten zelf koppelenquote:Op zaterdag 15 november 2025 20:45 schreef Gremen het volgende:
Moeten ze nou de snelheid raden/halen die het programma heeft bepaald of mogen ze zelf de snelheid aan voertuig koppelen?
De mol heeft die tram gemoldquote:Op zaterdag 15 november 2025 20:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
Die tram in beeld is dus van het jaar verongelukt.
Was het een mollenstreek?quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
Die tram in beeld is dus van het jaar verongelukt.
Januariquote:Op zaterdag 15 november 2025 20:57 schreef Momo het volgende:
Wanneer zijn deze opnames gemaakt dit jaar?
Je zag ook tussendoor een shot dat een van de bad guys een nieuwe tas neerzette.quote:Op zaterdag 15 november 2025 21:10 schreef Teerzii het volgende:
Loes pakte de tas bij de ballerina. Daarna vertrok Nathan voor de 2e keer en lag de tas weer bij de ballerina. Shots daarna was de tas wel weer weg.
Valt hier nog iets gekkers van te maken?quote:Op zaterdag 15 november 2025 21:17 schreef NailQueen het volgende:
Kan Luckytv hier een sketch van maken?
Zodat het nog een beetje grappig wordtquote:Op zaterdag 15 november 2025 21:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Valt hier nog iets gekkers van te maken?
Ja, Merel en Kim.quote:Op zaterdag 15 november 2025 21:20 schreef Isane het volgende:
Maar Merel en die andere zaten te lachen?
Er is in ieder geval 1 kandidaat die weet hoe je die opdracht moet spelenquote:Op zaterdag 15 november 2025 21:30 schreef NailQueen het volgende:
De Ijsland opdracht uit 2012 komt weer terug?
Goed bezig!quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:58 schreef Moira het volgende:
Ik wil gewoon dat het Dennis is dus ik blijf lekker Dennis invullen bij de poule en prono
Well, that aged nicelyquote:Op zaterdag 15 november 2025 19:58 schreef Moira het volgende:
Ik wil gewoon dat het Dennis is dus ik blijf lekker Dennis invullen bij de poule en prono
quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:33 schreef Moira het volgende:
[..]
Well, that aged nicely![]()
Alle punten kwijt in de app
Je hebt het wel een week langer volgehouden dan ik voordat je app-punten verloorquote:Op zaterdag 15 november 2025 22:33 schreef Moira het volgende:
[..]
Well, that aged nicely![]()
Alle punten kwijt in de app
quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:53 schreef Moira het volgende:
[..]
I'm back for spek en bonen tho![]()
[ afbeelding ]
Nou daarom dus. Zo buiten de montage is vreemdquote:Op zondag 16 november 2025 11:54 schreef NailQueen het volgende:
Loes is de mol volgens het wieisdemol forum. Kan iemand mij uitleggen waarom ze zo verdacht is? Eerlijk gezegd vergeet ik steeds dat zij er ook nog is
Ik vond het wel memorabel, op de koddige manier natuurlijkquote:Op zaterdag 15 november 2025 21:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Valt hier nog iets gekkers van te maken?
Ik neem aan dat de mol op en top getraind was voor matige humor. De enige manier om hier iets uit te krijgen is iets onverwachts doen. Keihard schreeuwen aan het begin bijvoorbeeld. Of doen alsof je van de regie bent en aangeven dat de mol even tien centimeter naar links moet om goed in beeld te komen.quote:Op zondag 16 november 2025 12:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vond het wel memorabel, op de koddige manier natuurlijk
Pakte ze niet zo die tas bij de balletdanseres op met al dat mingeld?quote:Op zondag 16 november 2025 11:54 schreef NailQueen het volgende:
Loes is de mol volgens het wieisdemol forum. Kan iemand mij uitleggen waarom ze zo verdacht is? Eerlijk gezegd vergeet ik steeds dat zij er ook nog is
Moet ze daaron per se de mol zijn? Het zou erg zwak zijn als al haar molacties buiten beeld zijn gebleven. Zo kan je op tv nooit de mol vinden.quote:Op zondag 16 november 2025 11:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nou daarom dus. Zo buiten de montage is vreemd
Oh dat heb ik niet gezien. Zou best kunnen.quote:Op zondag 16 november 2025 15:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Pakte ze niet zo die tas bij de balletdanseres op met al dat mingeld?
Dat is sowieso het vervelende van de montage. Vaak zie je de meest opvallende molacties niet terug en pas na de uitslag on de laatste uitzending worden die vertoond.quote:Op zondag 16 november 2025 16:10 schreef NailQueen het volgende:
Het zou erg zwak zijn als al haar molacties buiten beeld zijn gebleven. Zo kan je op tv nooit de mol vinden.
Schuld van rechts.quote:Op zondag 16 november 2025 16:43 schreef BillDauterive het volgende:
Stom dat er volgende week een opdracht is waarbij al het geld uit de pot gespeeld kan worden
Dit is helaas vaak wel het geval. Als tv kijkers is het voor mijn gevoel tegenwoordig onmogelijk om de mol te vinden.quote:Op zondag 16 november 2025 16:10 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Moet ze daaron per se de mol zijn? Het zou erg zwak zijn als al haar molacties buiten beeld zijn gebleven. Zo kan je op tv nooit de mol vinden.
Met miljoenen mensen die nauwgezet kijken kun je natuurlijk ook geen heel duidelijke aanwijzingen in de montage meenemen, dat haalt alle lol uit het spel. Zodra één molloot het bewijs heeft, weet heel het internet het.quote:Op zondag 16 november 2025 19:39 schreef Pinuts het volgende:
Ik hoop dat het Sahil is.
[..]
Dit is helaas vaak wel het geval. Als tv kijkers is het voor mijn gevoel tegenwoordig onmogelijk om de mol te vinden.
Of die kon het geluid van de koptelefoon uitzetten.quote:Op maandag 17 november 2025 01:02 schreef svann het volgende:
Of de mol was voorbereid en had goede oordopjes in.
Maar dan nog, dat sluit meestal niet volledig af. Toch?
Zal de 1e keer niet zijn bij widmquote:Op maandag 17 november 2025 10:41 schreef Klaverblauwtje het volgende:
Dat lijkt me stug, dan is het wel een heel flauwe actie.
Dat bedacht ik net ook.quote:Op maandag 17 november 2025 10:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Of die kon het geluid van de koptelefoon uitzetten.
Precies, stond wellicht gewoon helemaal uit. De acties van Jurre waren heel goed en dus was het voor de productie veels te risicovol om de Mol er eventueel wel op te laten reageren (per ongeluk).quote:Op maandag 17 november 2025 10:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Of die kon het geluid van de koptelefoon uitzetten.
Idd...het moet natuurlijk niet overduidelijk zijn wie 't is. Maar zoals het nu gemonteerd is is de mol ontmaskeren echt bijna onmogelijk. Zal ook wel aan mij liggen, maar ik probeer het niet eens meer. Veel opdrachten zijn ook zo opgezet dat je ook als je je best doet nog makkelijk fouten kan maken. Merel werd bij "The line-up" ook wel extreem verdacht gemaakt, dus is ze 't niet.quote:Op zondag 16 november 2025 16:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is sowieso het vervelende van de montage. Vaak zie je de meest opvallende molacties niet terug en pas na de uitslag on de laatste uitzending worden die vertoond.
Dit denk ik al 15 jaar. Volgens mij is niemand de mol (of ze denken allemaal dat ze het zijn). Iedereen doet maar wat. Dat hele programma is gescript. Die testen zijn ook nep. Elke aflevering kiest de redactie gewoon wie er afvalt. Vaak vallen aan het begin altijd de wat saaiere personen af en vaak blijven de gangmakers / grappenmakers tot de laatste 3 of 4 over. Is wel heel toevallig zijn allemaal. Zo kan de mol (die dus niet bestaat) ook geen fouten maken en zichzelf ontmaskeren.quote:Op maandag 17 november 2025 17:45 schreef Loohcs het volgende:
Heb soms bijna het idee dat ze tijdens het seizoen nog kunnen wisselen van mol, iedereen maakt immers fouten die geld kosten. En omdat het toch een duur programma is kunnen ze niet hebben dat 't na twee of drie afleveringen al duidelijk is.
Dat is wel heel complotdenkerig.quote:Op maandag 17 november 2025 21:32 schreef Gremen het volgende:
Dit denk ik al 15 jaar. Volgens mij is niemand de mol (of ze denken allemaal dat ze het zijn). Iedereen doet maar wat. Dat hele programma is gescript. Die testen zijn ook nep. Elke aflevering kiest de redactie gewoon wie er afvalt. Vaak vallen aan het begin altijd de wat saaiere personen af en vaak blijven de gangmakers / grappenmakers tot de laatste 3 of 4 over. Is wel heel toevallig zijn allemaal. Zo kan de mol (die dus niet bestaat) ook geen fouten maken en zichzelf ontmaskeren.
Het maakt het hele programma eens stuk makkelijk dan dat het nu is.quote:Op maandag 17 november 2025 21:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is wel heel complotdenkerig.
Zijn daar ook bewijzen van te vinden?
Ik val, net als jij, in herhaling: kan je mij daar bewijzen voor tonen?quote:Op maandag 17 november 2025 22:16 schreef Gremen het volgende:
Het maakt het hele programma eens stuk makkelijk dan dat het nu is.
10 mensen spelen gewoon spelletjes. De leuke mensen die kijkers trekken kan je er lang in laten. Aan het einde bepaal je de mol en je monteert de beelden zo of het lijkt of hij/zij de mol is. 0 risico verder en het resultaat is een aantrekkelijk programma
Wat bedoel je? Ik werk niet voor het programma ofzo. Er is niks te bewijzen, net zo goed als niet te bewijzen is dat het niet zo is. Maar dat alle spelers molstreken uithalen en dat de mol altijd weer de laatste 3 haalt, zegt misschien wel wat.quote:Op maandag 17 november 2025 22:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik val, net als jij, in herhaling: kan je mij daar bewijzen voor tonen?
quote:Op maandag 17 november 2025 22:45 schreef Gremen het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Ik werk niet voor het programma ofzo. Er is niks te bewijzen, net zo goed als niet te bewijzen is dat het niet zo is. Maar dat alle spelers molstreken uithalen en dat de mol altijd weer de laatste 3 haalt, zegt misschien wel wat.
Als je alle aflevering ooit zou terugkijken met het idee dat er geen mol is, zit je nog steeds naar precies hetzelfde te kijken (en klopt het nog steeds). 10 personen spelen spelletjes waar geen touw aan vast te knopen is, waar het soms goed gaat en soms niet.
Ook is altijd iedereen opgelucht als ze er niet uit gaan (omdat ze allemaal denken dat ze niet de mol niet)
Ja, even verder denken. Uiteraard kan de mol er niet uit, omdat hij de mol is (als je denkt dat er een mol is)quote:
Iedereen maakt bewuste molacties! Dus voor de finale aflevering kan je als redactie gewoon de mol kiezen en dan monteer je de beelden van die persoon als molactiequote:Op maandag 17 november 2025 22:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Er zijn altijd beelden van bewuste molacties, dus dit slaat allemaal nergens op.
quote:Op maandag 17 november 2025 21:32 schreef Gremen het volgende:
[..]
Elke aflevering kiest de redactie gewoon wie er afvalt. Vaak vallen aan het begin altijd de wat saaiere personen af en vaak blijven de gangmakers / grappenmakers tot de laatste 3 of 4 over. Is wel heel toevallig zijn allemaal. Zo kan de mol (die dus niet bestaat) ook geen fouten maken en zichzelf ontmaskeren.
Immanuelle, al discutabel dat ze mee deed, hop meteen eruit. Richard was echt oerzaai (is 1 keer in beeld geweest op die brug). Dennis idem, hij was ooit oke, maar is nu toch ook oude vergane glorie?quote:Op maandag 17 november 2025 23:05 schreef Yesse het volgende:
[..]Als ze de gangmakers er bewust in houden, waarom zijn er dan al meerdere cabaretiers als eerste afgevallen? Waarom zijn dit seizoen Dennis en Richard er al uit?
Hopelijk leest AM niet meequote:Op maandag 17 november 2025 23:00 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ja, even verder denken. Uiteraard kan de mol er niet uit, omdat hij de mol is (als je denkt dat er een mol is)
Maar het is wel heel knap dat in 25 jaar de mol nog nooit een dusdanige fout maakt dat het spel na aflevering 1 of 2 klaar is, omdat het voor elke deelnemer duidelijk is wie de mol is. Want er is dus geen mol en daarom haalt de de zogenaamde mol altijd de laatste 3. (Dan kiezen ze pas de mol)
Oke ik wist al zeker na het lezen van jouw posts dat jij gewoon maar wat onzin uitkraamt voor wat aandacht maar na deze uitgesproken zin weet ik zeker dat je echt geen idee hebt waar je het over hebt.quote:Op maandag 17 november 2025 22:45 schreef Gremen het volgende:
[..]
en dat de mol altijd weer de laatste 3 haalt, zegt misschien wel wat.
Pohhhquote:Op maandag 17 november 2025 23:05 schreef Yesse het volgende:
[..]Als ze de gangmakers er bewust in houden,
En daarom kan de mol dus best een slippertje maken.quote:
Ik snap heus wel dat de zogenaamde mol er niet uit kan de voor de finale ronde. Wat ik bedoel is, is dat de mol nog nooit ontmaskert is voor de finale ronde! En dat na 25+ seizoenen, goh....?quote:Op dinsdag 18 november 2025 06:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Oke ik wist al zeker na het lezen van jouw posts dat jij gewoon maar wat onzin uitkraamt voor wat aandacht maar na deze uitgesproken zin weet ik zeker dat je echt geen idee hebt waar je het over hebt.
Tuurlijk willen de kandidaten verdacht over komen. Ze denken namelijk allemaal dat ze de mol niet zijn. Ze denken ook dat degene die de test het slechts maakt eruit gaat, dus willen ze dat de andere de test zo slecht mogelijk in vullen. Oftewel ze willen allemaal mollen. Het programma heeft dus geen echte mol nodig.quote:Op dinsdag 18 november 2025 06:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
En daarom kan de mol dus best een slippertje maken.
Het zou zelfs heel verdacht (of onverstandig) zijn als een speler nooit lijkt te mollen. Die wil dan blijkbaar niet verdacht worden door medekandidaten. Dan moet je ofwel de naïeve of fanatieke kandidaat spelen, of een heel voorzichtige mol zijn..
De meeste kandidaten mollen dus ook om verdacht over te komen. Het is de beste strategie om het spel te winnen.
In de montage worden alle harde aanwijzingen naar de mol sowieso weggemoffeld omdat het anders inderdaad het seizoen voor de kijker verpest wordt. Het is niet de bedoeling dat heel Nederland weet wie de mol is, dat moet echt geheim of ambigu blijven tot aan de onthulling.
Het molgedrag van kandidaten wordt natuurlijk goed in beeld gebracht.
Echt? Dat is me nog nooit opgevallen. Ze roepen wel eens wat, maar dat doen ze toch naar iedereen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:06 schreef Klaverblauwtje het volgende:
Hoezo is de mol nog nooit ontmaskerd voor de finale? Het gebeurt regelmatig dat kandidaten al lang de goede mol in de smiezen hebben.
Kloptquote:Op dinsdag 18 november 2025 22:26 schreef Redefine het volgende:
Los van dat het een vrij onzinnige discussie is
Dat laatste denkt bijna niemand echt serieus. Het punt is dat de makers helemaal niet zover hoeven te gaan om helemaal geen mol te hebben en de boel zo extreem te manipuleren zoals jij stelde. De mol krijgt al voorkennis, en wordt vaak gunstig ingedeeld. Daarnaast zijn veel van de opdrachten al zodanig dat een mol niet makkelijk is te ontmaskeren. Plus dat de gewone kandidaten heel veel incentives krijgen om te mollen, niet voor geld te gaan etc. Nog los ervan dat je ook nog kandidaten hebt die nepmollen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:36 schreef Gremen het volgende:
[..]
KloptOf er nou wel of geen mol is, het programma blijft precies hetzelfde.
En de eerste volgende aflevering zal er vast iemand hier een keer heel kort denken "wat als er geen mol is"
Oke, we gaan toch nog even door?quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat laatste denkt bijna niemand echt serieus. Het punt is dat de makers helemaal niet zover hoeven te gaan om helemaal geen mol te hebben en de boel zo extreem te manipuleren zoals jij stelde. De mol krijgt al voorkennis, en wordt vaak gunstig ingedeeld. Daarnaast zijn veel van de opdrachten al zodanig dat een mol niet makkelijk is te ontmaskeren. Plus dat de gewone kandidaten heel veel incentives krijgen om te mollen, niet voor geld te gaan etc. Nog los ervan dat je ook nog kandidaten hebt die nepmollen.
Jij stelt dat er geen Mol is he. En dat alles op die wijze gemaakt is, maar nu is het opeens zo dat het niet zo is, maar voor de makers juist makkelijker zou zijn...quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:53 schreef Gremen het volgende:
[..]
Oke, we gaan toch nog even door?
Mijn hele punt is juist dat het voor de programma makers veel makkelijker wordt als er geen mol is en ze juist niks moeten manipuleren. Ze hoeven dan geen deelnemers slim in te delen, ze hoeven dan geen voorkennis te verzinnen. Je hebt 10 kandidaten die allemaal denken dat ze de mol niet zijn, maar wel willen mollen. Ze moeten alleen de opdrachten verzinnen en de rest van het hele spel regelt zichzelf dan wel. Ze hoeven dus juist niks te manipuleren!
Als er wel een mol is, zijn ze juist aan het manipuleren, door de mol voorkennis te geven, etc.
Dat is inderdaad beter van niet. Maar jaquote:
Ja, of dat de Mol van tevoren in Nederland een bepaalde opdracht gaat oefenen, of een hint met gebarentaal op elke groepsfoto, etc etc etcquote:Op woensdag 19 november 2025 16:52 schreef MaJo het volgende:
Er zijn toch ook wel beelden dat er vooraf aan de mol wordt verteld dat zij de mol zijn? Overigens hou ik van een goede complottheorie hoor
Niet eens.quote:Op maandag 17 november 2025 23:13 schreef Gremen het volgende:
[..]
Immanuelle, al discutabel dat ze mee deed, hop meteen eruit. Richard was echt oerzaai (is 1 keer in beeld geweest op die brug). Dennis idem, hij was ooit oke, maar is nu toch ook oude vergane glorie?
Jurre, Nathan, Sahil zijn toch de jongere / hippere / vrolijkere mensen van nu en gaan ver komen. (1 van hen haalt dus sowieso de finale!)
Volgende die grotere kans hebben eruit te gaan zijn Anne-Marie of Kim, voegen beide weinig toe aan de dynamiek van de groep.(En zal de redactie dus eerder elimineren)
Allemaal leuk en aardig, maar er is wel gewoon een mol steedsquote:Op dinsdag 18 november 2025 22:53 schreef Gremen het volgende:
[..]
Oke, we gaan toch nog even door?
Mijn hele punt is juist dat het voor de programma makers veel makkelijker wordt als er geen mol is en ze juist niks moeten manipuleren. Ze hoeven dan geen deelnemers slim in te delen, ze hoeven dan geen voorkennis te verzinnen. Je hebt 10 kandidaten die allemaal denken dat ze de mol niet zijn, maar wel willen mollen. Ze moeten alleen de opdrachten verzinnen en de rest van het hele spel regelt zichzelf dan wel. Ze hoeven dus juist niks te manipuleren!
Als er wel een mol is, zijn ze juist aan het manipuleren, door de mol voorkennis te geven, etc.
Goede complottheorieën wel ja. Met de nadruk op goedequote:Op woensdag 19 november 2025 16:52 schreef MaJo het volgende:
Er zijn toch ook wel beelden dat er vooraf aan de mol wordt verteld dat zij de mol zijn? Overigens hou ik van een goede complottheorie hoor
Hoe danquote:Op woensdag 19 november 2025 19:35 schreef Moeraskat het volgende:
Ik vind Jurre, Nathan en Sahil absoluut niet leuk.
Ik niet,want ik ga het kijken zonder FOK! er bijquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |