SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een kwestie van deze 35 even kopiëren, en je hebt een stemlijst waar het gepruts in de Vinexwijk of bij NCRV-families bij zal verbleken. Maar ook een enkeling uit deze lijst een reddingsstem gunnen zou de lijst al enorm laten opfleuren.
Voor degenen die nog wat meer inspiratie willen welke platen ze op hun lijstje kunnen zetten:
- @Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst: Klik (versie 2024)
- @DecoAoreste maakte vorig jaar een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000: Klik
Staat ie in de top 2000?
Wil jij weten of de tracks waarop jij hebt gestemd in de NPO Radio 2 Top 2000 staan? Je kunt het vanaf 11 december checken via staatieindetop2000.nl
Overzichtenlijstjes:
Op https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php staat de lijst van 2024, inclusief statistieken
Presentatie: (in 2024)
00.00 – 02.00 uur Desiree van der Heiden
02.00 – 04.00 uur Daniël Lippens
04.00 – 06.00 uur Jasper de Vries
06.00 – 08.00 uur Tannaz Hajeby
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Paul Rabbering
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Emmely de Wilt
20.00 – 22.00 uur Morad El Ouakili
22.00 – 00.00 uur Jeroen van Inkel
Social media Radio 2:
NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook
Meeluisteren:
DAB+:
Op een DAB+-radio kun je NPO Radio 2 ontvangen via kanaal 12 C / 227,36 MHz.
FM-etherfrequenties
https://www.nporadio2.nl/frequenties
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
Terugluisteren kan via de site van Radio 2.
De Top 2000 in beeld
NPO 1 Extra:
Vanaf 24 december 23:00 uur kan er gekeken worden naar jolige mensen in het café.
NPO 3:
Diep in de nacht. Daar kijkt dus nog steeds niemand naar.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000
Historie van de Radio 2 Top 2000
Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino blijft een held!
De Magie van 25x Top 2000:
https://npo.nl/start/seri(...)izoen-1/25x-top-2000
De eerste Top 2000 op Spotify:
Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen (!), kun je vast wel ergens vinden.
De Top 2000 op FOK! door de jaren heenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Topicreeks: Top 2000 Editie 2021
Topicreeks: Top 2000 Editie 2022
Topicreeks: Top 2000 Editie 2023
Topicreeks: Top 2000 Editie 2024 #1 Een nieuwe start
De lijst door de jaren heen:
(afbeelding volgt zodra de nieuwe lijst bekend is)
@Cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2024
@PippenScottie & @ok01 stelden samen: FOK!2000 2022
@Mexicanobakker gebruikte het jaar 2025 om alle 4851 platen die ooit in de Top 2000 stonden te reviewen. Van Johnny Reggae tot A Forest, allemaal kwamen ze aan de beurt. De eerste episode van deze monsterklus is hier te vinden.
Nog wat classics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:SPOILER: NSFW!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:SPOILER: PippenScottieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DagoduckOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ArnieAlbertsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: GretzlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileysOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: gifjes en afbeeldingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Dank voor de update! We hebben er weer zin in!
Zal na afloop van de Kink 1500 weer een update regelen van de ALA![]()
![]()
Mooi dat je de carrière van Marco niet onder muziek rekentquote:Ron, Dieuwertje, Manuëla, Gerard en Joke, Loretta, Harmen, (Don) Leo, Jonnie, de carrière van Marco, de ene na de andere verruilde het tijdelijke voor het eeuwige dit jaar. En op muziekgebied was dat niet anders.
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet![]()
Staat wel mooi spul bij die onderste 35 liedjes die er altijd in gestaan hebben.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Ja, het zou van velen jammer zijn als ze verdwijnen.quote:Op zondag 2 november 2025 13:46 schreef peaceman het volgende:
Staat wel mooi spul bij die onderste 35 liedjes die er altijd in gestaan hebben.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Yay, een nieuwe reeks!
Ik heb trouwens nog een foutje gevonden in de Pino-stats, daar staat Grow Old With Me onder Marianne Faithfull tegenwoordig- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
- Maar had Lady Gaga onder haar vleesjurk nu ook een hamstring?![]()
De bedenker van de Top 2000 quiz overleden..ja, dat zal wel geen bonus opleveren- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Maar niet van allemaal.quote:Op zondag 2 november 2025 16:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het zou van velen jammer zijn als ze verdwijnen.![]()
Met name van deze zou het jammer zijn. En als de vetgedrukte weg zouden vallen is dat gewoon een grote schande!quote:
Carpenters (They Long To Be) Close To You
Labi Siffre (Something Inside) So Strong
Roy Orbison Oh, Pretty Woman
Jefferson Airplane Somebody To Love
Fats Domino Blueberry Hill
The Beach Boys Sloop John B
The Babys Isn't It Time
Grace Jones La Vie En Rose
Ph.D. I Won't Let You Down
Otis Redding I've Got Dreams To Remember
Chris Isaak Blue Hotel
The Kinks Waterloo Sunset
Crowded House Into Temptation
Steely Dan Do It Again
Scott McKenzie San Francisco (Be Sure To Wear Flowers In Your Hair)
Dan Hartman Relight My Fire
The Robert Cray Band Right Next Door (Because Of Me)
The Beatles Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
Boudewijn de Groot Een Meisje Van 16
Gilbert Becaud Nathalie
Reinhard Mey Gute Nacht Freunde
Foreigner Cold As Ice
The Beatles I Am The Walrus
Armand Ben Ik Te Min
Ultravox Dancing With Tears In My EyesI love music |Ajax forever
Als ik de dag mag meemaken dat de walrus eindelijk geschrapt wordt sta ik op tafel te dansen hoor
Wel eens dat met name deze:niet mogen verdwijnen!quote:Op maandag 3 november 2025 11:49 schreef peaceman het volgende:
Crowded House Into Temptation
Scott McKenzie San Francisco (Be Sure To Wear Flowers In Your Hair)
Ultravox Dancing With Tears In My Eyes![]()
In het Top 2000 café dan. anders geloven we dat niet.quote:Op maandag 3 november 2025 12:07 schreef DecoAoreste het volgende:
Als ik de dag mag meemaken dat de walrus eindelijk geschrapt wordt sta ik op tafel te dansen hoorWelke zou jij nog meer redden?quote:Wel eens dat met name deze:
[..]
niet mogen verdwijnen!I love music |Ajax forever
Carpenters (They Long To Be) Close To You
Labi Siffre (Something Inside) So Strong
Reinhard Mey Gute Nacht Freunde
Foreigner Cold As Ice
Weet niet of ik erop zou stemmen (35 plekjes = schaars), maar die vier zou ik ook wel graag behouden. En Blueberry Hill ook wel eigenlijk, dat is echt wel een anthem van een hele generatie (weliswaar eentje die bijna is uitgestorven...).![]()
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Ah de reborn van Top 2000 in concert.quote:Op maandag 3 november 2025 12:55 schreef Felagund het volgende:
https://www.nporadio2.nl/(...)show-van-de-top-2000
Nieuwe openingsshow op 9 december.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Eerder de openingsshow van vorig jaar zonder mix.quote:Op maandag 3 november 2025 13:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ah de reborn van Top 2000 in concert.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Het is geen Blackbird, maar verder wel lekker ingekopt. Je verwacht het niet.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Rob Kemps en The Indien, zouden er lieden zijn die dat allebei onironisch leuk vinden?quote:Op maandag 3 november 2025 13:24 schreef Tussle266 het volgende:
Het is geen Blackbird, maar verder wel lekker ingekopt. Je verwacht het niet.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Snollebolleke gaat gelijk een cover doen van L’Été indienquote:Op maandag 3 november 2025 13:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rob Kemps en The Indien, zouden er lieden zijn die dat allebei onironisch leuk vinden?- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Snollebolleke kan toch helemaal niet zingen?quote:Op maandag 3 november 2025 13:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Snollebolleke gaat gelijk een cover doen van L’Été indienHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Deze past hier nu ook goed, aangevuld met nog een paar extra's van de laatste paar weken:
Doordat er vorig jaar wel heel veel nieuws en internationaals gelijk binnenkwam (Hozier, Chappell Roan, Benson Boone, Sabrina Carpenter), vind ik het moeilijk om me aan een nieuwe-binnenkomers-voorspelling te wagen. Nou goed, ik ben weer door de hitlijsten, de V15s, en de airplay gestruind en kom nu op het volgende lijstje van relevante artiesten en stemfavorieten die een kans kunnen maken:
Via Vrije Keuze:
Alex Warren – Ordinary / Eternity
Bente – Kan Je Me Zien
Bente & Blof – Hoe Hou Ik Dit Vast
Blof & Racoon – Glas
Chappell Roan – The Giver / The Subway
Claude – C’est La Vie
Damiano David – Born With A Broken Heart / The First Time
Danny Vera – Morning Dawns Again
Douwe Bob & Meau – Nog Even Blijven
Froukje & S10 – Hart In Brand
Kensington – A Moment / Stay
Lewis Capaldi – Survive
Miley Cyrus – End Of The World / die ft. Fleetwood Mac wellicht
Olivia Dean – Man I Need
Pommelien Thijs – Atlas
Raye – Where Is My Husband / Suzanne (met Mark Ronson)
Sombr - Undressed
Suzan & Freek – Niemand / Lichtje Branden / Ken Je Dat Gevoel
Tame Impala – Dracula
Taylor Swift – The Fate Of Ophelia
Zoë Livay & Snelle – Ik Zing
Via mogelijke keuzelijst vernieuwing:
Alex Warren – Carry You Home / Before You Leave Me / Burning Down
Beyoncé – Texas Hold Em
Billie Eilish – Lunch
Chef’Special – C’est La Vie (Claude-bonus) / Larger Than Life
Chris Stapleton & Dua Lipa – Think I’m In Love With You
Claude – Ecoutez Moi / La Pression / Je T’aime
Coldplay en consorten – We Pray
Cyril – Stumblin’ In
Dasha – Austin
Di-Rect – My Blood / Wastelands / Sphinx
Douwe Bob – Nothing To Lose / I Believe / Could Have Been Us (met Sera)
Dua Lipa – Illusion / Training Season
Eminem – Houdini
Emma Heesters – Alleen Met Jou / Contigo (kunnen bonus krijgen)
Fontaines DC – In The Modern World
Froukje & S10 – Ik Haat Hem Voor Jou (Kwijt / Mijn Haren Ruiken Naar Vuur kunnen ook)
Gracie Abrams – That’s So True / I Love You, I’m Sorry
Hannah Mae & Maksim – Ik Wil Dat Je Liegt
James Bay, The Lumineers & Noah Kahan – Up All Night
Killers – Bright Lights
Krezip & Danny Vera – It All Means Nothing (You’re Not Here Now)
Lola Young – Messy
Lost Frequencies & Tom Odell – Black Friday (Pretty Like The Sun)
Luna – Dat Is Het Leven
Mark Ambor – Belong Together
Meau – Stukje Van Mij / Het Midden (met Pommelien)
Michael Kiwanuka – Floating Parade
Nothing But Thieves – Oh No (He Said What)
Pearl Jam – Dark Matter
Post Malone & Morgan Wallen – I Had Some Help
Raye – Genesis / Oscar Winning Tears / Worth It
Rondé – Love Of My Life / Undecided
Rosé & Bruno Mars – APT.
Sam Fender – People Watching (de nieuwe met Elton John maakt volgend jaar kans)
Shaboozey – A Bar Song (Tipsy)
Suzan & Freek – Verleden Tijd
Taylor Swift & Post Malone – Fortnight
Teddy Swims – Bad Dreams (de nieuwe met David Guetta en Tones And I komt denk ik te vroeg)
The Weeknd – Dancing In The Flames
Altijd rekening mee houden:
Roxy / Bankzitters / Samuel Welten / Effe Serieus / Jan Smit / Donnie
Relevante aanvullingen zijn welkom!
[ Bericht 0% gewijzigd door Cassa95 op 03-11-2025 17:28:50 ]Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615![]()
Van verreweg het meeste word ik niet vrolijk @Cassa95I love music |Ajax forever
Ik vraag me al de hele middag af wat ze normaal gesproken daar in Barneveld uitspoken, maar verder dan 40-45 The Musical kom ik niet. Zou bartje nu thuis heel hard achter zijn samplertje zitten te schateren dat ze nergens anders terechtkonden?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik ook niet. Bad Dreams wel met afstand de beste van het lijstje, gevolgd door de twee van Rondé, wat mij betreft. Maar ook wel een hoop poep, helaas.quote:Op maandag 3 november 2025 14:41 schreef peaceman het volgende:
Van verreweg het meeste word ik niet vrolijk @:cassa95![]()
Messy natuurlijkquote:Op maandag 3 november 2025 15:19 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ook niet. Bad Dreams wel met afstand de beste van het lijstje, gevolgd door de twee van Rondé, wat mij betreft. Maar ook wel een hoop poep, helaas.
I love music |Ajax forever
Sam Fender ft Elton John is dat net zo'n nietszeggend nummer als de titel?- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Ja.quote:Op maandag 3 november 2025 15:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Sam Fender ft Elton John is dat net zo'n nietszeggend nummer als de titel?
Sowieso snap ik de adoratie voor Sam niet zo.I love music |Ajax forever
Ja het is een hype, maar ik vind haar gewoon een prima zangeres, dus in die zin is de hype terecht.quote:Op maandag 3 november 2025 15:41 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Meh? Niet slecht maar ook niet heel bijzonder. Die hype gaat een beetje langs me heen.
Ook eerder werk van haar is meer dan prima.I love music |Ajax forever
Ik zou nog rekenen op wat Rob de Nijs en Ozzy-aanvullingenquote:Op maandag 3 november 2025 14:35 schreef Cassa95 het volgende:
Deze past hier nu ook goed, aangevuld met nog een paar extra's van de laatste paar weken:
Doordat er vorig jaar wel heel veel nieuws en internationaals gelijk binnenkwam (Hozier, Chappell Roan, Benson Boone, Sabrina Carpenter), vind ik het moeilijk om me aan een nieuwe-binnenkomers-voorspelling te wagen. Nou goed, ik ben weer door de hitlijsten, de V15s, en de airplay gestruind en kom nu op het volgende lijstje van relevante artiesten en stemfavorieten die een kans kunnen maken:
Via Vrije Keuze:
Alex Warren – Ordinary / Eternity
Bente – Kan Je Me Zien
Bente & Blof – Hoe Hou Ik Dit Vast
Blof & Racoon – Glas
Chappell Roan – The Giver / The Subway
Claude – C’est La Vie
Damiano David – Born With A Broken Heart / The First Time
Danny Vera – Morning Dawns Again
Douwe Bob & Meau – Nog Even Blijven
Froukje & S10 – Hart In Brand
Kensington – A Moment / Stay
Lewis Capaldi – Survive
Miley Cyrus – End Of The World / die ft. Fleetwood Mac wellicht
Olivia Dean – Man I Need
Pommelien Thijs – Atlas
Raye – Where Is My Husband / Suzanne (met Mark Ronson)
Sam Fender ft. Elton John -
Sombr - Undressed
Suzan & Freek – Niemand / Lichtje Branden / Ken Je Dat Gevoel
Tame Impala – Dracula
Taylor Swift – The Fate Of Ophelia
Zoë Livay & Snelle – Ik Zing
Via mogelijke keuzelijst vernieuwing:
Alex Warren – Carry You Home / Before You Leave Me / Burning Down
Beyoncé – Texas Hold Em
Billie Eilish – Lunch
Chef’Special – C’est La Vie (Claude-bonus) / Larger Than Life
Chris Stapleton & Dua Lipa – Think I’m In Love With You
Claude – Ecoutez Moi / La Pression / Je T’aime
Coldplay en consorten – We Pray
Cyril – Stumblin’ In
Dasha – Austin
Di-Rect – My Blood / Wastelands / Sphinx
Douwe Bob – Nothing To Lose / I Believe / Could Have Been Us (met Sera)
Dua Lipa – Illusion / Training Season
Eminem – Houdini
Emma Heesters – Alleen Met Jou / Contigo (kunnen bonus krijgen)
Fontaines DC – In The Modern World
Froukje & S10 – Ik Haat Hem Voor Jou (Kwijt / Mijn Haren Ruiken Naar Vuur kunnen ook)
Gracie Abrams – That’s So True / I Love You, I’m Sorry
Hannah Mae & Maksim – Ik Wil Dat Je Liegt
James Bay, The Lumineers & Noah Kahan – Up All Night
Killers – Bright Lights
Krezip & Danny Vera – It All Means Nothing (You’re Not Here Now)
Lola Young – Messy
Lost Frequencies & Tom Odell – Black Friday (Pretty Like The Sun)
Luna – Dat Is Het Leven
Mark Ambor – Belong Together
Meau – Stukje Van Mij / Het Midden (met Pommelien)
Michael Kiwanuka – Floating Parade
Nothing But Thieves – Oh No (He Said What)
Pearl Jam – Dark Matter
Post Malone & Morgan Wallen – I Had Some Help
Raye – Genesis / Oscar Winning Tears / Worth It
Rondé – Love Of My Life / Undecided
Rosé & Bruno Mars – APT.
Sam Fender – People Watching (de nieuwe met Elton John maakt volgend jaar kans)
Shaboozey – A Bar Song (Tipsy)
Suzan & Freek – Verleden Tijd
Taylor Swift & Post Malone – Fortnight
Teddy Swims – Bad Dreams (de nieuwe met David Guetta en Tones And I komt denk ik te vroeg)
The Weeknd – Dancing In The Flames
Altijd rekening mee houden:
Roxy / Bankzitters / Samuel Welten / Effe Serieus / Jan Smit / Donnie
Relevante aanvullingen zijn welkom!Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Oeps, die wilde ik alleen benoemen in deel 2 van het lijstje en nog weghalen bovenin. Elton pingelt alleen leuk meequote:Op maandag 3 november 2025 15:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Sam Fender ft Elton John is dat net zo'n nietszeggend nummer als de titel?Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Natuurlijk, ik focuste me vooral even op de nieuwe nieuwenquote:Op maandag 3 november 2025 16:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik zou nog rekenen op wat Rob de Nijs en Ozzy-aanvullingenMuziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Deze platen die al oud of iets ouder zijn staan momenteel in de Single Top 100. Dat betekent dat ze veel gestreamd worden:
26 (306wk) Tom Odell - Another Love
33 (72wk) Goo Goo Dolls - Iris
34 (92wk) Benson Boone - Beautiful Things
36 (63wk) Lady Gaga & Bruno Mars - Die With A Smile
45 (114wk) Teddy Swims - Lose Control
50 (43wk) Fleetwood Mac - Dreams
69 (181wk) Racoon - Oceaan
74 (76wk) Billie Eilish - Birds Of A Feather
77 (36wk) The Police - Every Breath You Take
89 (62wk) Dire Straits - Sultans Of Swing
91 (55wk) Hannah Mae - Waterdicht
93 (85wk) Toto - Africa
96 (12wk) Billy Joel - Piano ManDe Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Kunnen we dan nu niet meer zeggen dat Piano Man nooit een hit is geweest?- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Irisje Top 100, Baas van Brunei top 10. Dacht het een jaar geleden al, denk het nu nog meer.quote:Op maandag 3 november 2025 17:50 schreef Fred_B het volgende:
Deze platen die al oud of iets ouder zijn staan momenteel in de Single Top 100. Dat betekent dat ze veel gestreamd worden:
93 (85wk) Toto - Africa
96 (12wk) Billy Joel - Piano ManAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Sultans of swingquote:Op maandag 3 november 2025 17:50 schreef Fred_B het volgende:
93 (85wk) Toto - Africa
96 (12wk) Billy Joel - Piano Man
Deze nog even met mention quoten @Pino112quote:Op zondag 2 november 2025 16:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb trouwens nog een foutje gevonden in de Pino-stats, daar staat Grow Old With Me onder Marianne Faithfull tegenwoordig- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Huh wat raar, denk een foutje in de R2-data.quote:Op dinsdag 4 november 2025 09:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Deze nog even met mention quoten @:Pino112
Aangepast!![]()
Het is allemaal de schuld van Radio2quote:Op dinsdag 4 november 2025 11:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Huh wat raar, denk een foutje in de R2-data.
Aangepast!
...en de Rabobank!Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet![]()
Ik ben met de stats bezig voor de grote stemlijst preparty over 3 weken. Van de hofleveranciers is ABBA wel de winnaar onder de niet keuzelijst liederen op de playlist dit jaar hoor: 17 stuks.
En bedenk je dat er al 29 op de keuzelijst stonden waarvan er 26 de uiteindelijke lijst haalden in 2024.
Veel plezier alvast!All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Mooi, dan zakken ze wat wegquote:Op dinsdag 4 november 2025 17:38 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ben met de stats bezig voor de grote stemlijst preparty over 3 weken. Van de hofleveranciers is ABBA wel de winnaar onder de niet keuzelijst liederen op de playlist dit jaar hoor: 17 stuks.
En bedenk je dat er al 29 op de keuzelijst stonden waarvan er 26 de uiteindelijke lijst haalden in 2024.
Veel plezier alvast!![]()
![]()
Zitten daar ook goede nummers tussen, die 17?quote:Op dinsdag 4 november 2025 17:38 schreef Tussle266 het volgende:
Veel plezier alvast!Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ik vond die 29 die we al hadden al genoeg. Maar iedereen moet straks zelf maar oordelen. Ik zal even de grootste namen eruit filteren voor wat spoilers.quote:Op dinsdag 4 november 2025 18:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zitten daar ook goede nummers tussen, die 17?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik was het alweer vergeten, maar iemand van jullie had het al aangekondigd. Dit weekend begint ook dat coverbandjesprogramma weer, dus er komt nog een ongewenste verrassing uit de hoge hoed in de komende drie weken.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Waarom moet dat nou weer in november.quote:Op dinsdag 4 november 2025 23:24 schreef Tussle266 het volgende:
Ik was het alweer vergeten, maar iemand van jullie had het al aangekondigd. Dit weekend begint ook dat coverbandjesprogramma weer, dus er komt nog een ongewenste verrassing uit de hoge hoed in de komende drie weken.![]()
Maar er doen Beach Boys mee dus het zou ook goed kunnen gaanquote:Op dinsdag 4 november 2025 23:24 schreef Tussle266 het volgende:
Ik was het alweer vergeten, maar iemand van jullie had het al aangekondigd. Dit weekend begint ook dat coverbandjesprogramma weer, dus er komt nog een ongewenste verrassing uit de hoge hoed in de komende drie weken.Remember the jester that showed you tears
The script for tears![]()
Het zou wel lekker zijn als die Julio wint. Die ene optie die er is hebben we al, dus daar kan weinig aan fout gaan.quote:Op dinsdag 4 november 2025 23:37 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Maar er doen Beach Boys mee dus het zou ook goed kunnen gaanAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
De verdubbelaar inzetten en Un canto a Galicia erbij ook primaquote:Op dinsdag 4 november 2025 23:40 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het zou wel lekker zijn als die Julio wint. Die ene optie die er is hebben we al, dus daar kan weinig aan fout gaan.Remember the jester that showed you tears
Die snap ik juist heel goed. Vind hem persoonlijk een van de beste artiesten van dit moment. Hij schrijft mooie, persoonlijke teksten (over zijn jeugd) en de muzikale omlijsting is meestal een warm bad, o.a. dankzij het kenmerkende saxofoongebruik.quote:Op maandag 3 november 2025 15:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja.
Sowieso snap ik de adoratie voor Sam niet zo.
Qua stijl valt het een beetje tussen Bruce Springsteen en The War On Drugs. Die combinatie vind ik erg fijn. Het is niet voor niets dat hij in de UK zo op handen wordt gedragen. Daar hebben ze er over het algemeen wel kijk op.![]()
Stilte voor de storm hier?I love music |Ajax forever
Ik wil wel wat zeggen.quote:
Lip heeft eergisteren een nieuwe poging gedaan Into Dust op de keuzelijst te krijgen. We maken hem hier graag belachelijk, die ouwe brokkenpiloot, maar de komst van Lip en Tim gaat in ieder geval wel voor wat positieve verversing zorgen dit jaar.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Into dust zou een verrijking van de lijst zijn.I love music |Ajax forever
Kan die brokkenpiloot niet gewoon Fade Into You pushen, die maakt tenminste nog een beetje kans- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Beide wmbquote:Op zaterdag 8 november 2025 08:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kan die brokkenpiloot niet gewoon Fade Into You pushen, die maakt tenminste nog een beetje kans
Waarschijnlijk zal het wel neerkomen op een verruiming in de lijst van Lip's echte muzikale liefde, Celine Dion- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Hij heeft inderdaad voldoende pogingen gedaan. Ach, zelfs dan is deze lijst tegenwoordig definitief > singles top 100. Dus dat is ook iets.quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waarschijnlijk zal het wel neerkomen op een verruiming in de lijst van Lip's echte muzikale liefde, Celine DionAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Hebben we het hier over de kleinzoon van Freddy/de neef van Billy?quote:Op woensdag 5 november 2025 11:58 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Die snap ik juist heel goed. Vind hem persoonlijk een van de beste artiesten van dit moment. Hij schrijft mooie, persoonlijke teksten (over zijn jeugd) en de muzikale omlijsting is meestal een warm bad, o.a. dankzij het kenmerkende saxofoongebruik.
Qua stijl valt het een beetje tussen Bruce Springsteen en The War On Drugs. Die combinatie vind ik erg fijn. Het is niet voor niets dat hij in de UK zo op handen wordt gedragen. Daar hebben ze er over het algemeen wel kijk op.
Op zich prima muziek, maar wat mij beteft toch wel een stuk minder dan Springsteenbof TWOD. Maar goed, ik heb daar over het algemeen wat minder kijk op
Ik kan kan dat allemaal niet uit elkaar houden, al dat Brucesteen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:09 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
ik heb daar over het algemeen wat minder kijk opAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Deze ga ik nog eens een paar keer gebruiken in week 53quote:- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Ik denk dat we wel een paar keer gaan boffen met Bruce, jaquote:Op zaterdag 8 november 2025 09:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Deze ga ik nog eens een paar keer gebruiken in week 53
Bruce was best leuk, totdat ie naar Philadelphia ging zeilen. Ofzoiets.quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:10 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik kan kan dat allemaal niet uit elkaar houden, al dat Brucesteen.Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet![]()
Tannanas heeft vanmorgen nog snel even dat Straat-liedje erdoorheen gejaagd. Die is uit ‘23. Dus met een schuin oog in de gaten houden. Zeker nu de Bob Vylan hype net op tijd is gaan liggen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wie de kleinzoon van Freddy en/of de neef van Billy moet voorstellen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:09 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Hebben we het hier over de kleinzoon van Freddy/de neef van Billy?
Op zich prima muziek, maar wat mij beteft toch wel een stuk minder dan Springsteenbof TWOD. Maar goed, ik heb daar over het algemeen wat minder kijk op![]()
Kleinzoon van Freddy Fender, neef van Billy Squierquote:Op zaterdag 8 november 2025 14:10 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wie de kleinzoon van Freddy en/of de neef van Billy moet voorstellen.
Even aanvullend op mezelf: het is inmiddels ook de eerste serieuze stemactie.quote:Op zaterdag 8 november 2025 12:32 schreef Tussle266 het volgende:
Tannanas heeft vanmorgen nog snel even dat Straat-liedje erdoorheen gejaagd. Die is uit ‘23. Dus met een schuin oog in de gaten houden. Zeker nu de Bob Vylan hype net op tijd is gaan liggen.
Riemen vast.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik normaal gesproken ook, maar het alternatief is het NSB-clublied in de 2025 AI remix. Dus dat is niet echt een hele gemakkelijke keuze, zullen we maar zeggen.quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Gewoon beide nietquote:Op zaterdag 8 november 2025 15:58 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik normaal gesproken ook, maar het alternatief is het NSB-clublied in de 2025 AI remix. Dus dat is niet echt een hele gemakkelijke keuze, zullen we maar zeggen.Remember the jester that showed you tears
En ook niet doen of muziek en kunst in het algemeen niet per definitie politiek isSolidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
Die gaat het in theorie ook makkelijk redden via vrije keuze, want er zullen wel een paar proleten een stemoproepje doen. Dan is het de vraag wat R2 gaat doenquote:Op zaterdag 8 november 2025 15:58 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik normaal gesproken ook, maar het alternatief is het NSB-clublied in de 2025 AI remix. Dus dat is niet echt een hele gemakkelijke keuze, zullen we maar zeggen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het Hillsong United en Ede Staal protocol van 2007 weer van stal halenquote:Op zaterdag 8 november 2025 17:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die gaat het in theorie ook makkelijk redden via vrije keuze, want er zullen wel een paar proleten een stemoproepje doen. Dan is het de vraag wat R2 gaat doenRemember the jester that showed you tears
Ik verbaas me er eigenlijk al over dat dit in die single top 50 mogelijk is. Kan me niet voorstellen dat deze straks op 30 december te horen is.quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die gaat het in theorie ook makkelijk redden via vrije keuze, want er zullen wel een paar proleten een stemoproepje doen. Dan is het de vraag wat R2 gaat doenAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Wat is dit nou weer voor krankzinnige take?quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:51 schreef MielMonteur het volgende:
En ook niet doen of muziek en kunst in het algemeen niet per definitie politiek is![]()
Op zich heeft ie wel gelijk. De populariteit van kunst en muziek is altijd onderhevig aan een hoop factoren. Politiek is daar uiteraard één van.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:42 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor krankzinnige take?Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet![]()
Er zijn heel veel nummers in de Top 2000 die gaan over de maaschappelijke status of die in ieder geval staan voor de tijdsgeest.
De reden dat men er op stemt is meestal niet direct meer politiek geladen. Soms een beetje als de tekst er uit springt, zoals bij een Hurricane.
Uiteindelijk zijn alle stemacties staande voor de tijdsgeest of een gebeurtenis, van de nummer 1-positie van Imagine/hoge positie van Iron Sky tot de grote stijging van Whiter Shade of Pale is dat heel duidelijk. Er zijn ook liedjes waar het er niet bepaald dik bovenop ligt, maar die toch in te passen zijn.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Lekker man, hype-ellende is wel echt onderdeel van de beleving geworden de laatste jaren hoor. Heb er wel echt zin in nu.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Tja, als je je politieke mening even buiten beschouwing laat, kun je afvragen wat terechter is: het favoriete plaatje van een enigszins bekende Nederlander die toevallig in de stemweek overlijdt in de top 10, of een liedje over een topic wat de gemoederen al jaren bezighoud?
(overigens ben ik ook een tegenstander van stemacties, hoor!)
Daar zit wat in, maar jouw punt vind ik al een heel stuk genuanceerder dan de oorspronkelijke post.quote:Op zondag 9 november 2025 09:02 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Op zich heeft ie wel gelijk. De populariteit van kunst en muziek is altijd onderhevig aan een hoop factoren. Politiek is daar uiteraard één van.
Ten eerste is lang niet alle muziek op wat voor manier dan ook verbonden aan politiek. Een heleboel muziek gaat over de liefde, over leven, gezondheid, ziekte en dood, over persoonlijke of heel willekeurige onderwerpen, over muziek zelf, of zelfs helemaal nergens over. Slechts een heel klein deel gaat over politiek beladen onderwerpen. Hurricane is inderdaad een goed voorbeeld.
Maar wat ik nog belangrijker vind is de reden waarom mensen erop stemmen. Als mensen muziek oprecht mooi vinden, vind ik het prima als ze erop stemmen. Natuurlijk kun je dan nog een andere mening over iets hebben, maar dan is in ieder geval weinig af te dingen op de reden waarom erop gestemd wordt. Het wordt anders wanneer mensen die helemaal geen specifiek gevoel hebben bij een bepaald nummer, nooit naar de Top 2000 luisteren of zelfs überhaupt weinig met muziek hebben, ineens gaan stemmen op zo'n plaatje vóór of tegen AZC's. Dat was vorig jaar ook aan de hand bij Hind's Hall en een paar jaar geleden bij De Boer Dat Is De Keerl - het ging niet om het liedje zelf, puur om het politieke statement. En dan slaat zo'n actie volkomen de plank mis. Het is een muzieklijst, stem op zijn minst gewoon op muziek die je echt goed vindt.
Overigens is Sophie Straat dan nog wel een twijfelgevalletje, want ik weet dat er ook genoeg mensen zijn die haar muziek oprecht heel mooi vinden. Dat mag natuurlijk, maar ik hoop alsnog (tevergeefs waarschijnlijk) dat ze de lijst niet haalt, omdat ik vermoed dat dat niet geldt voor de meerderheid van de stemmers. Het nummer heb ik trouwens nog niet geluisterd, misschien vind ik het wel heel mooi en dan ben ik ook niet te beroerd om mijn mening te herzien indien nodig. Dat AI-nummer zal wel vrij kut zijn, maar heb ik ook nog niet geluisterd.
Wat ik misschien trouwens nog wel erger vind is stemmen voor de meme, zoals bij Pokemon, Bankzitters en een deel van de dialectmuziek (Oos Joos, Hunekop). Ja, we weten dat je mensen kan mobiliseren, nu graag weer iets nuttigs gaan doen met je tijd.![]()
Goed, tijd voor wat gezelligers.
De ALA (Alternatieve Lijstjes Analyse) heeft weer een update! De recentste Kink 1500 is erin verwerkt. Welke muziek die erg populair is onder alternatieve muziekliefhebbers ontbreekt nog in de Top 2000? Zie de tabel hieronder voor een stemadvies:
We verwelkomen drie nieuwe nummers in deze recentste update, namelijk Neighborhood #1 (Tunnels), Let Down en Your Ghost. Van Let Down begreep ik dat het een hype is geweest op de Chinese kanalen, dus wie weet stoot die ook meteen door naar de Lijst der Lijsten. Die andere twee hebben een re-entry gehad in de Kink 1500 en staan hier daardoor weer op de kaart.
Met Never Let Me Down Again en Chicago zwaaien we ook twee nummers uit die juist zijn verdwenen uit de Kink 1500. Helemaal onderaan heb ik alle voormalige ALA-platen laten staan voor het overzicht, met in het rood weergegeven in welke lijst ze tegenwoordig missen. Verder wachten we in spanning af of het enige succesverhaal van de ALA tot nu toe, Grace van Jeff Buckley, dit jaar in de Top 2000 blijft staan!
Over 2 weken, vlak na de V500 en vlak voor de stemweek, volgt nog een update!![]()
De V500 is de enige voor de stemweek nog toch? Voor de vergelijking met de 2-playlist moet ik de Snob en MuMe van ‘24 pakken? De 1500 heb ik al klaar, uiteraard, want nou ja…All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Dat klopt. Over de Snob is nog niets bekend ten tijde van de stemweek, de MuMeLadder van het huidige jaar is natuurlijk al wel voor een aanzienlijk deel bekend, maar verwerk ik pas als die helemaal af is.quote:Op zondag 9 november 2025 13:53 schreef Tussle266 het volgende:
De V500 is de enige voor de stemweek nog toch? Voor de vergelijking met de 2-playlist moet ik de Snob en MuMe van ‘24 pakken? De 1500 heb ik al klaar, uiteraard, want nou ja…
Ik heb begrepen dat How Not To Drown dit jaar verdwijnt, dat stemt me wel droevig.![]()
![]()
Kan ik die MuMe-ranking tot nu toe ook ergens zien? Dan maak ik er een Best of van of zo. Van de playlist, bedoel ik.quote:Op zondag 9 november 2025 13:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat klopt. Over de Snob is nog niets bekend ten tijde van de stemweek, de MuMeLadder van het huidige jaar is natuurlijk al wel voor een aanzienlijk deel bekend, maar verwerk ik pas als die helemaal af is.
Ik heb begrepen dat How Not To Drown dit jaar verdwijnt, dat stemt me wel droevig.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Van de vier is die met afstand het moeilijkst te vinden, dus als het je lukt houd ik me aanbevolen.quote:Op zondag 9 november 2025 14:03 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Kan ik die MuMe-ranking tot nu toe ook ergens zien? Dan maak ik er een Best of van of zo. Van de playlist, bedoel ik.Dit jaar heb ik hem via via van een insider gekregen, online staat alleen een Excel-file die bijgewerkt is t/m 2023...
![]()
Dan ruil ik hem wel in voor de Tijdloze van 2024.quote:Op zondag 9 november 2025 14:06 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Van de vier is die met afstand het moeilijkst te vinden, dus als het je lukt houd ik me aanbevolen.Dit jaar heb ik hem via via van een insider gekregen, online staat alleen een Excel-file die bijgewerkt is t/m 2023...
All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ja de site was niet bijgewerkt, matig.quote:Op zondag 9 november 2025 14:06 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Van de vier is die met afstand het moeilijkst te vinden, dus als het je lukt houd ik me aanbevolen.Dit jaar heb ik hem via via van een insider gekregen, online staat alleen een Excel-file die bijgewerkt is t/m 2023...
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
De Tijdloze is best een leuke om ernaast te hangen stiekem, zeker nu die ook gewoon uit 2000+ nummers bestaat. Ik twijfel wel een beetje of de Belgische context goed genoeg te vergelijken is met de Nederlandse, maar volgens mij stemmen er ook genoeg Belgen mee in de vier genoemde lijsten van de ALA, dus heel gek is het ook weer niet.quote:Op zondag 9 november 2025 14:12 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dan ruil ik hem wel in voor de Tijdloze van 2024.
Logischerwijs zou dEUS ruim bovenaan blijven staan![]()
![]()
Oké ik had wat tijd over, dit is hoe de ALA eruit ziet met de Tijdloze ernaast:
17 van de 41 nummers verdwijnen, toch wel erg veel. The Kids Are On High Street is de meest in het oog springende daarvan, minimaal top-250 in alle vier de ALA-lijsten maar niet in de Tijdloze. Denk dat ik hem niet meeneem in de verdere toekomst, maar toch leuk om eens te kijken![]()
![]()
Dit is ook wel belangrijk, als het er maar 100 waren had het denk ik weinig toegevoegd. Maar aangezien ik er bijna 1400 van die playlist heb, moet er als dieper kijkt wel wat overeenkomst te vinden zijn.quote:Op zondag 9 november 2025 14:21 schreef DecoAoreste het volgende:
zeker nu die ook gewoon uit 2000+ nummers bestaat.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:42 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor krankzinnige take?
Mijn punt wordt op reddit beter gemaaktSolidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
Patti Smith actietje. Altijd fijn, gelijkgestemde groepen die elkaar tegenwerken.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Heb je mijn andere post überhaupt gelezen?quote:Op zondag 9 november 2025 18:37 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn punt wordt op reddit beter gemaakt
Alle artiesten in dat lijstje maken gewoon prima muziek die je ook als neutrale luisteraar prima op prijs kan stellen. Heel ander verhaal.![]()
Zeg, Untold was toch geschrapt?
https://tvvisie.be/nieuws(...)en_137765/#gsc.tab=0
Edit: niet dus. Volgend jaar pas. Vanaf nu alle overgebleven MB's direct weggooien als je uitge-edit bent, dat kost allemaal veel te veel, die nullen en enen op een usb-stick.
[ Bericht 1% gewijzigd door Tussle266 op 09-11-2025 22:44:21 ]All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Naja het losstellen van boodschap en sonisch palet (om het zo maar even te noemen) is sowieso altijd een vage grens. Iets waar Radio 2 zich ook al lang schuldig aan maakt door het 'gevoel' steeds maar weer aan te halen. Mensen stemmen op Kids in America omdat ze toen hun eerste zoen kregen op het middelbare schoolgala, Demis Roussos doet ze denken aan hun vakantie in Griekenland, Dochters omdat ze hun dochter naar een barbecue met Marco Borsato hebben gestuurd, etc. etc.quote:Op zondag 9 november 2025 19:01 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Heb je mijn andere post überhaupt gelezen?
Alle artiesten in dat lijstje maken gewoon prima muziek die je ook als neutrale luisteraar prima op prijs kan stellen. Heel ander verhaal.
Naar mijn mening is een politieke overtuiging iets wat heel goed past in dat stramien. Je kan een argument maken dat het nu wel teveel gepusht wordt, maar dat heb ik ook een bittere pil voor je: alle popklassiekers zijn ook enorm gepusht geweest door de platenbazen, dus het is echt zeldzaam dat een nummer 'authentiek' en puur op verdienste van de sonische kwaliteiten in zo'n lijst komt de staan. Maar dan vind ik het bijna beter dat er af en toe iets in komt wat gepusht wordt door het volk, dan door de zenderbazen. Verder blijft het wel allemaal gewoon een fijn lijstje om te luisteren.Solidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
Waar ik intern nog mee zit te worstelen is dat ik duidelijk AI-muziek absoluut geen teken van artistieke vrijheid vertoont. Maar waar zit dan de grens. Alles van de Brill Building is ook gemaakt met de intentie om hits eruit te knallen die niks betekenden. Toch luister ik graag naar een Be My Baby of Leader of the PackSolidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
Alle muziek is onderdeel van tijdsgeest, maar het een ligt er wat dikker bovenop dan het ander.quote:Op maandag 10 november 2025 09:59 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Naja het losstellen van boodschap en sonisch palet (om het zo maar even te noemen) is sowieso altijd een vage grens. Iets waar Radio 2 zich ook al lang schuldig aan maakt door het 'gevoel' steeds maar weer aan te halen. Mensen stemmen op Kids in America omdat ze toen hun eerste zoen kregen op het middelbare schoolgala, Demis Roussos doet ze denken aan hun vakantie in Griekenland, Dochters omdat ze hun dochter naar een barbecue met Marco Borsato hebben gestuurd, etc. etc.
Naar mijn mening is een politieke overtuiging iets wat heel goed past in dat stramien. Je kan een argument maken dat het nu wel teveel gepusht wordt, maar dat heb ik ook een bittere pil voor je: alle popklassiekers zijn ook enorm gepusht geweest door de platenbazen, dus het is echt zeldzaam dat een nummer 'authentiek' en puur op verdienste van de sonische kwaliteiten in zo'n lijst komt de staan. Maar dan vind ik het bijna beter dat er af en toe iets in komt wat gepusht wordt door het volk, dan door de zenderbazen. Verder blijft het wel allemaal gewoon een fijn lijstje om te luisteren.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dit is allemaal leuk, maar dat was toch geheel het punt niet waar het over ging? Het punt was toch dat er een of ander polarisatiestrijdje wordt uitgevochten en dat dat (niet voor het eerst) in week 53 gedaan moet worden, door mensen die de andere 52 weken nergens te vinden zijn. Daar mag je je toch gewoon aan storen? Dat Sam Cooke bestaat maakt niet dat @DecoAoreste ineens onzin uitkraamt.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ja dat punt gooide ik ook al eerder volgens mij. Hier is de reden om erop te stemmen direct politiek gemotiveerd. Niet omdat je het liedje zelf ook echt goed vindt, dat maakt een groot deel van de stemmers niet uit.quote:Op maandag 10 november 2025 10:12 schreef Tussle266 het volgende:
Dit is allemaal leuk, maar dat was toch geheel het punt niet waar het over ging? Het punt was toch dat er een of ander polarisatiestrijdje wordt uitgevochten en dat dat (niet voor het eerst) in week 53 gedaan moet worden, door mensen die de andere 52 weken nergens te vinden zijn. Daar mag je je toch gewoon aan storen? Dat Sam Cooke bestaat maakt niet dat @:DecoAoreste ineens onzin uitkraamt.
Een beetje als wat bij onze ESF-vrienden met Israël gebeurt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Maar goed, even terug in de tijd toen echte liefde nog te koop was. Ik zie dat Sam Welten in de quiz zit. Als dat aflevering 1 is, zeg ik: riemen vast. Die staat al het hele jaar in de top van de streamingslijstjes waar je nu straatliedjes en AI, dat is niet bepaald fijne muziek bovenin ziet staan. Dus dat gaat helemaal goed komen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Aflevering 2 is pal voor de stemweek en aflevering 3 is tijdens de stemweek, dus iedere Quizdeelnemer krijgt in mindere of meerdere mate een boost.quote:Op maandag 10 november 2025 10:18 schreef Tussle266 het volgende:
Maar goed, even terug in de tijd toen echte liefde nog te koop was. Ik zie dat Sam Welten in de quiz zit. Als dat aflevering 1 is, zeg ik: riemen vast. Die staat al het hele jaar in de top van de streamingslijstjes waar je nu straatliedjes en AI, dat is niet bepaald fijne muziek bovenin ziet staan. Dus dat gaat helemaal goed komen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Eigenlijk exact wat er op het ESF bij Israël gebeurt, en ook bij Oekraïne trouwens. Die hebben al 2 ESF-winsten te danken gehad aan Poetin inmiddels, hoe cru die constatering ook is.quote:Op maandag 10 november 2025 10:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja dat punt gooide ik ook al eerder volgens mij. Hier is de reden om erop te stemmen direct politiek gemotiveerd. Niet omdat je het liedje zelf ook echt goed vindt, dat maakt een groot deel van de stemmers niet uit.
Een beetje als wat bij onze ESF-vrienden met Israël gebeurt.![]()
Ik kan niet wachten tot we gewoon weer kunnen klagen over andermans muzieksmaak.quote:Op maandag 10 november 2025 10:18 schreef Tussle266 het volgende:
Maar goed, even terug in de tijd toen echte liefde nog te koop was. Ik zie dat Sam Welten in de quiz zit. Als dat aflevering 1 is, zeg ik: riemen vast. Die staat al het hele jaar in de top van de streamingslijstjes waar je nu straatliedjes en AI, dat is niet bepaald fijne muziek bovenin ziet staan. Dus dat gaat helemaal goed komen.![]()
![]()
Wees gerust. Ook dit jaar zal er genoeg te klagen zijn.quote:Op maandag 10 november 2025 10:26 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot we gewoon weer kunnen klagen over andermans muzieksmaak.
laten we hopen dat deze deelnemers hun favoriet kiezen uit de onderkant van de lijst.quote:Op maandag 10 november 2025 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Aflevering 2 is pal voor de stemweek en aflevering 3 is tijdens de stemweek, dus iedere Quizdeelnemer krijgt in mindere of meerdere mate een boost.I love music |Ajax forever
Nu we weten dat het 1 december wordt: ik houd deze week en volgende week nog bij, dus ik verwacht nog ongeveer 50 liedjes erbij. Het zijn er (tot en met gisteren) opgeschoond precies 1350. In de week voor de stemweek kom ik met de feiten en cijfers en een playlist bij de Zweedse AI promotor.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Zijn dat de liedjes dit jaar gedraaid op Radio2?quote:Op maandag 10 november 2025 12:14 schreef Tussle266 het volgende:
Nu we weten dat het 1 december wordt: ik houd deze week en volgende week nog bij, dus ik verwacht nog ongeveer 50 liedjes erbij. Het zijn er (tot en met gisteren) opgeschoond precies 1350. In de week voor de stemweek kom ik met de feiten en cijfers en een playlist bij de Zweedse AI promotor.Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet![]()
Heel graag! Ik ga zeker rekening houden met je overzicht bij het uitbrengen van mijn stem.quote:Op maandag 10 november 2025 12:14 schreef Tussle266 het volgende:
Nu we weten dat het 1 december wordt: ik houd deze week en volgende week nog bij, dus ik verwacht nog ongeveer 50 liedjes erbij. Het zijn er (tot en met gisteren) opgeschoond precies 1350. In de week voor de stemweek kom ik met de feiten en cijfers en een playlist bij de Zweedse AI promotor.![]()
Nou, ik dacht laat ik FOK! ook weer eens openen nu we midden november naderen
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Heya MT, hoe is de levenquote:Op maandag 10 november 2025 13:31 schreef MTheBassman het volgende:
Nou, ik dacht laat ik FOK! ook weer eens openen nu we midden november naderen
Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Precies op tijd, de rellen begonnen net te sluimeren.quote:Op maandag 10 november 2025 13:31 schreef MTheBassman het volgende:
Nou, ik dacht laat ik FOK! ook weer eens openen nu we midden november naderenAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Je hebt nog 4851 reviews terug te lezen!quote:Op maandag 10 november 2025 13:31 schreef MTheBassman het volgende:
Nou, ik dacht laat ik FOK! ook weer eens openen nu we midden november naderen[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Misschien niet gek dat af en toe terug te lezenquote:Op maandag 10 november 2025 13:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je hebt nog 4851 reviews terug te lezen!
Het leven is ietwat hectisch op dit moment, maar ik red me primaquote:Zullen we vast nog wel in detail over treden tijdens de lijst der lijsten
In navolging van de eerste acties ook het eerste top 2000 is voor ouwe lullen artikel.
Vroeger was alles beter, maar in het top 2000 universum is ieder jaar gelukkig gewoon exact gelijk:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)spirerender-dan-ooitAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Het is een beetje gek artikel, omdat ik de link naar de top 2000/conservatieve Radio 2 nogal gemaakt vind.quote:Op maandag 10 november 2025 15:24 schreef Tussle266 het volgende:
In navolging van de eerste acties ook het eerste top 2000 is voor ouwe lullen artikel.
Vroeger was alles beter, maar in het top 2000 universum is ieder jaar gelukkig gewoon exact gelijk:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)spirerender-dan-ooitI love music |Ajax forever
Waarom dacht ik al toen ik dat artikel opende dat Berghain genoemd gaat wordenquote:Op maandag 10 november 2025 15:24 schreef Tussle266 het volgende:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)spirerender-dan-ooit
Snobbers gonna snobRemember the jester that showed you tears
Berghain is inmiddels 3x gedraaid op 2. Blokhuis joeg er gisteren nog een andere Rosalia doorheen.quote:Op maandag 10 november 2025 15:47 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Waarom dacht ik al toen ik dat artikel opende dat Berghain genoemd gaat worden
Snobbers gonna snobAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik heb een ouder nummer van Rosalia in de Peace3000 staan. Ben ik nu een snobquote:Op maandag 10 november 2025 15:47 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Waarom dacht ik al toen ik dat artikel opende dat Berghain genoemd gaat worden
Snobbers gonna snob
Jij sowiesoquote:Op maandag 10 november 2025 15:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik heb een ouder nummer van Rosalia in de Peace3000 staan. Ben ik nu een snob![]()
![]()
Stenders draaide em ook vanmiddag. Moest lachen om de "het zouden je buren maar zijn die heksenkring" reactie die binnenkwamquote:Op maandag 10 november 2025 15:52 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Berghain is inmiddels 3x gedraaid op 2. Blokhuis joeg er gisteren nog een andere Rosalia doorheen.Remember the jester that showed you tears
Wat een bagger artikel.quote:Op maandag 10 november 2025 15:24 schreef Tussle266 het volgende:
Als afgeleide van de Top 2000 televisie-uitzendingen kwam de NPO dit jaar ook met het smakeloze, gemakzuchtige, conservatieve en vanuit een volledig wit perspectief gemaakte Best of Pop, met presentator Angelique Houtveen als excuus-diversiteit.![]()
![]()
![]()
Serie 1 had ook afleveringen volledig gewijd aan Tina Turner en Stevie Wonder dus hoezo geen diversiteitquote:Op maandag 10 november 2025 16:09 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Wat een bagger artikel.
Als afgeleide van de Top 2000 televisie-uitzendingen kwam de NPO dit jaar ook met het smakeloze, gemakzuchtige, conservatieve en vanuit een volledig wit perspectief gemaakte Best of Pop, met presentator Angelique Houtveen als excuus-diversiteit.
Remember the jester that showed you tears
Bij sommige mensen draait alles in het leven om de zeven vinkjes, de rest doet er niet toe.quote:Op maandag 10 november 2025 16:09 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Wat een bagger artikel.
Als afgeleide van de Top 2000 televisie-uitzendingen kwam de NPO dit jaar ook met het smakeloze, gemakzuchtige, conservatieve en vanuit een volledig wit perspectief gemaakte Best of Pop, met presentator Angelique Houtveen als excuus-diversiteit.![]()
![]()
ik ken wel de zeven geitjes, maar de zeven vinkjesquote:Op maandag 10 november 2025 16:22 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Bij sommige mensen draait alles in het leven om de zeven vinkjes, de rest doet er niet toe.
Ach, Joopquote:Op maandag 10 november 2025 15:24 schreef Tussle266 het volgende:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)spirerender-dan-ooit[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Rosalía zou overigens niet misstaan in de Top 2000[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik hoorde dat 'Berghain' gisteravond voor het eerst langskomen in een Spotify-playlist en het duurde volgens mij een minuut voordat ik doorhad dat het daadwerkelijk een nieuw liedje betrof. Ik dacht eerst dat ik per ongeluk was geswitcht naar een of andere vage podcast.![]()
![]()
![]()
Memoria was die andere trouwens, bij Don Leo. Die 2 zullen ook wel richting V15 gaan de komende weken.
Ik moet dat nieuwe werk nog luisteren, maar als Malamente erop zou komen zou ik hem zo inkoppen. Ik denk dat sommige liederen sowieso wel kansrijk zouden zijn indien keuzelijst.
Indien zelf daarentegen zou het ook wel eens zonder keuzelijst kunnen halen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Sommigen nemen de top 2000 iets te serieus.quote:Op maandag 10 november 2025 15:24 schreef Tussle266 het volgende:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)spirerender-dan-ooitWhat can change the nature of a man?![]()
quote:Op maandag 10 november 2025 16:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik ken wel de zeven geitjes, maar de zeven vinkjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet![]()
ho ho, de Top 2000 ís ook iets heel serieus, hoor!quote:Op maandag 10 november 2025 17:00 schreef Coco het volgende:
[..]
Sommigen nemen de top 2000 iets te serieus.Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet![]()
Onze vriend van de reeks gaat morgen 2 uurtjes New Waven: https://www.nporadio2.nl/(...)xl-in-tims-avondslot
Dus mocht iemand van jullie nog heel graag een last minute keuzelijstmanipulatie willen pogen. Dan zou ik 'm vandaag hier even noemen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Winning. Under the Milky Way staat er al in toch?quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:15 schreef Tussle266 het volgende:
Onze vriend van de reeks gaat morgen 2 uurtjes New Waven: https://www.nporadio2.nl/(...)xl-in-tims-avondslot
Dus mocht iemand van jullie nog heel graag een last minute keuzelijstmanipulatie willen pogen. Dan zou ik 'm vandaag hier even noemen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die hebben we al inderdaad. Winning is dit jaar 1x gedraaid (volgens mij toen ook door Tim), dus nog een draaibeurt extra zou wel eens lekker kunnen uitpakken.quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Winning. Under the Milky Way staat er al in toch?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Winning in de keuzelijst is zo 20 jaar geleden- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Ik heb sowieso in de analyse ook alle afvallers opnieuw meegenomen. De laatste jaren zijn er ook een paar teruggezet. Liederen die op de keuzelijst (of voor 2010 zelfs in de lijst) stonden heb ik daarom gewoon meegeteld.quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Winning in de keuzelijst is zo 20 jaar geledenAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Zo, conceptversie van de stemlijst alvast af. Nog een paar dingen waar ik over twijfel, maar hangt dus een beetje af van de voorkeuzelijst.![]()
Oh ja, misschien maar ook eens beginnen met een lijst
Die albumcovertheorie die werkt in de stemweek, zou ook wel eens kunnen kloppen voor de enkelvoudige deelnemers. Mocht dat zo zijn, dan is de puzzel opgelost.
En omdat ik zelf ook wel lees dat het een cryptogram is, als het goed is tellen we dus straks op:
Liedjes uit 2024 + liedjes die meerdere malen gedraaid zijn + liedjes die eenmaal gedraaid zijn, maar wel direct een albumcover hebben = samen een paar honderd nieuwe opties op de keuzelijst.
Er heeft meer werk in gezeten dit jaar dan ik durf toe te geven, dus als het klopt schiet ik een confettikanon af en ren ik een rondje naakt door de straat. Mijn straat is alleen wel 5 km lang, dus dat wordt een 10k run.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
"de uitstekende staat waarin de muziekindustrie zich vandaag bevindt."quote:Op maandag 10 november 2025 15:24 schreef Tussle266 het volgende:
Meh.
Oppervlakkig gezien lijkt het zo. Dat het best een feest is als je een doorsnee 538/Q/Spotify-aanraders-luisteraar bent die het snel best vindt, is goed mogelijk. Voor mensen die het minder snel 'wel best' vinden, verneuken AI en algoritmes veel.
Net als de geldkraan die voor publieke kanalen - vaak kanalen waar ik zelf wat mee kan - dicht gedraaid wordt, of dreigt te worden --> USA (vallen o.a. KEXP en Radio K onder), Franse lokale zenders, nu ook het Brusselse 'BRUZZ' met zijn prikkelende avondprogrammering.
Bij de concurrent is nog wat recente discussie over dit onderwerp:
https://www.reddit.com/r/(...)r_to_be_a_music_fan/
[ Bericht 3% gewijzigd door Eightyone op 12-11-2025 04:51:38 ]![]()
Dat zou dan dus iig Brain Damage/Eclipse op de keuzelijst betekenenquote:Op dinsdag 11 november 2025 23:17 schreef Tussle266 het volgende:
Die albumcovertheorie die werkt in de stemweek, zou ook wel eens kunnen kloppen voor de enkelvoudige deelnemers. Mocht dat zo zijn, dan is de puzzel opgelost.
En omdat ik zelf ook wel lees dat het een cryptogram is, als het goed is tellen we dus straks op:
Liedjes uit 2024 + liedjes die meerdere malen gedraaid zijn + liedjes die eenmaal gedraaid zijn, maar wel direct een albumcover hebben = samen een paar honderd nieuwe opties op de keuzelijst.
Er heeft meer werk in gezeten dit jaar dan ik durf toe te geven, dus als het klopt schiet ik een confettikanon af en ren ik een rondje naakt door de straat. Mijn straat is alleen wel 5 km lang, dus dat wordt een 10k run.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Als de theorie klopt is dat er inderdaad 1. Helaas moet ik nu wel heel de lijst van eenlingen opnieuw langs om te kijken welken het nog waren. Maar ja, het is bijna weekend.quote:Op woensdag 12 november 2025 07:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat zou dan dus iig Brain Damage/Eclipse op de keuzelijst betekenenAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik heb trouwens best wel zin in die New Wave uitzending vanavond. Die thema-uitzendingen van Tim zijn echt wel een verbetering ten opzichte van al die horizontale gezelligheid. Die gong-uitzending van pas was ook prima en die plaknacht-uitzendingen aan het begin van de zomer. Dat mag van mij komend jaar ook wel regelmatig een plan zijn.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Deden ze op 3 ook wel eens. De shoegaze-uitzending was best vermakelijk toen. Maar da's alweer in 2021 geweest ofzo.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:08 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb trouwens best wel zin in die New Wave uitzending vanavond. Die thema-uitzendingen van Tim zijn echt wel een verbetering ten opzichte van al die horizontale gezelligheid. Die gong-uitzending van pas was ook prima en die plaknacht-uitzendingen aan het begin van de zomer. Dat mag van mij komend jaar ook wel regelmatig een plan zijn.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
April 2021 zo te zien. Blijkbaar hebben ze er in 2023 ergens nog eentje gedaan. Die ook maar eens terugluisteren dan, die had ik gemist.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ze gingen hem toch wel blokken. Als D. Pippy en Marco de suikeroom niet mogen, dan kon ik me dit niet voorstellen. Maar we zijn weliswaar van de NSB af, maar de SS gaat lastig worden.quote:Op woensdag 12 november 2025 15:20 schreef DecoAoreste het volgende:
Het AZC-nummer is offline! Misschien loopt het dan toch met een sisser af.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ze zeiden zelf eerder dat de stemmer bepaalt wat in de lijst komt, toen het over dat AZC-nummer ging. Hopelijk is de hype over 3 weken weer overgewaaid.quote:Op woensdag 12 november 2025 15:53 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ze gingen hem toch wel blokken. Als D. Pippy en Marco de suikeroom niet mogen, dan kon ik me dit niet voorstellen. Maar we zijn weliswaar van de NSB af, maar de SS gaat lastig worden.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Man man man. Ik zal Gemini eens om een post-grunge liedje vragen om mijn gevoelens uit te drukken. Misschien ben ik nog net op tijd voor plek 1997.quote:Op woensdag 12 november 2025 16:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ze zeiden zelf eerder dat de stemmer bepaalt wat in de lijst komt, toen het over dat AZC-nummer ging. Hopelijk is de hype over 3 weken weer overgewaaid.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Uit de T. van vandaag:quote:Op woensdag 12 november 2025 16:13 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Man man man. Ik zal Gemini eens om een post-grunge liedje vragen om mijn gevoelens uit te drukken. Misschien ben ik nog net op tijd voor plek 1997.
De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Oh wow, nu wil ik helemaal Gemini inschakelen. Met een beetje mazzel verdien je je geld gemakkelijker dan Marco ‘ik heb de wedstrijd niet gekeken’ van Basten.quote:Op woensdag 12 november 2025 16:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Uit de T. van vandaag:
[ afbeelding ]All Day I Dream About Stemlijsten![]()
bij radio 2 staan de sluizen inmiddels vol open, zolang het maar luistercijfers oplevert. WalgelijkHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ach neequote:Op woensdag 12 november 2025 16:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Uit de T. van vandaag:
[ afbeelding ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Maar eerlijk hè, tussen zeggen: ‘ja hoor, prima’’ en straks over 5 weken zeggen: ‘ah, wat jammer nou, net niet genoeg stemmen’ zit niet zoveel hoor.
Ben je de held van alle groepen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Kan prima dat ze besluiten tot nee nee nee inderdaadquote:Op woensdag 12 november 2025 16:43 schreef Tussle266 het volgende:
Maar eerlijk hè, tussen zeggen: ‘ja hoor, prima’’ en straks over 5 weken zeggen: ‘ah, wat jammer nou, net niet genoeg stemmen’ zit niet zoveel hoor.
Ben je de held van alle groepen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well![]()
De NPO is in z'n algemeenheid duidelijk in paniek, vanwege de bezuinigingen die als een molensteen om hun nekken hangen.quote:Op woensdag 12 november 2025 16:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
bij radio 2 staan de sluizen inmiddels vol open, zolang het maar luistercijfers oplevert. Walgelijk
Zie verder TV / De bezuinigingen bij de NPO
[ Bericht 12% gewijzigd door Eightyone op 12-11-2025 17:17:28 ]![]()
Dit had me nou pas echt een mooie openingsshow geleken. Deze drumband die twee nummers mag spelen, eerst In-A-Gadda-Da-Vida en daarna Echoes. https://www.mooischijndel(...)-2000-cafe-tot-levenAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik zie het eerder gebeuren dat ik het repertoire van Alt-J in mijn top 2000-lijstje zet, dan dat een fanfare drumband bij mij het top 2000-gevoel kan opwekkenquote:Op woensdag 12 november 2025 19:16 schreef Tussle266 het volgende:
Dit had me nou pas echt een mooie openingsshow geleken. Deze drumband die twee nummers mag spelen, eerst In-A-Gadda-Da-Vida en daarna Echoes. https://www.mooischijndel(...)-2000-cafe-tot-leven- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
2 uur New Wave woensdag XXL levert welRemember the jester that showed you tears
Een directe oproep van Tim voor The Sound in de Top 2000. HoezeeRemember the jester that showed you tears
Ik voel me wel een beetje verplicht om nu nog een keer Winning in te vullen. Zou hij die voorgeschiedenis kennen, dat we vorig jaar elke forumposter van elk forum in Nederland probeerden te mobiliseren en dat zelfs plek 788 in de Top 80's toen te hoog gegrepen was? Er moeten toch in de komende 3 weken wel 500 zieltjes te winnen zijn op deze manier.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Die ontbrekende albumhoes op de site biedt weinig hoop voor de keuzelijstquote:Op woensdag 12 november 2025 23:35 schreef Tussle266 het volgende:
Ik voel me wel een beetje verplicht om nu nog een keer Winning in te vullen. Zou hij die voorgeschiedenis kennen, dat we vorig jaar elke forumposter van elk forum in Nederland probeerden te mobiliseren en dat zelfs plek 788 in de Top 80's toen te hoog gegrepen was? Er moeten toch in de komende 3 weken wel 500 zieltjes te winnen zijn op deze manier.Remember the jester that showed you tears
Als die theorie klopt is dat inderdaad niet fijn. Maar hij is wel al meer dan eens gedraaid dit jaar (3x). Dat is voor het eerst sinds zo ver als je in de geschiedenis kan terugkijken.quote:Op woensdag 12 november 2025 23:39 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Die ontbrekende albumhoes op de site biedt weinig hoop voor de keuzelijstAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik ben nu eigenlijk best wel benieuwd of onze man in Hilversum de komende twee weken die actie ook echt doorzet. In het verleden zijn er zat favorietjes van DJ’s in de lijst gekomen, dus daar hoeft het niet aan te liggen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Met toegankelijker nummers en betere uitzendtijden, dat welquote:Op donderdag 13 november 2025 17:49 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ben nu eigenlijk best wel benieuwd of onze man in Hilversum de komende twee weken die actie ook echt doorzet. In het verleden zijn er zat favorietjes van DJ’s in de lijst gekomen, dus daar hoeft het niet aan te liggen.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Daarom 1x op een verloren woensdagavond roepen gaat niet genoeg zijn.quote:Op donderdag 13 november 2025 18:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Met toegankelijker nummers en betere uitzendtijden, dat wel
[ Bericht 0% gewijzigd door Tussle266 op 13-11-2025 18:28:34 ]All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Wat een fijne liedjes zitten er allemaal in die reclames zeg (ik zie nooit reclame behalve als ik me een avondje aan Memphis wil storen). Hopelijk levert dat nog wat op.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Hype ✅
Acties✅
Top 2000 voor ouwe lullen ✅
Kicken vindt het kut✅
https://www.spreekbuis.nl(...)landse-radiozenders/All Day I Dream About Stemlijsten![]()
quote:Op zaterdag 15 november 2025 08:54 schreef Tussle266 het volgende:
Hype ✅
Acties✅
Kicken vindt het kut✅
https://www.spreekbuis.nl(...)landse-radiozenders/Dit lijkt me juist een reden om te pleiten voor een top 400.000 op radio 10!quote:...een maand op vakantie sturen van het kersverse ochtendteam bij Radio 10, Gordon en Froukje, om plek te maken voor de Top 4000.Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet![]()
Ander nieuws is dat Tweakers-lezers/luisteraars/hooligans een AI-liedje in de lijst willen duwen (zie vooral de comments): https://tweakers.net/geek(...)lboard-hitlijst.htmlAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik hou van muzieklijsten, maar ze moeten wel een beetje een eigen karakter hebben en een beetje coherent zijn. Niet alleen maar meeliften op het succes van de Top 2000. Die Top 4000 van Radio 10 vind ik bijvoorbeeld niks.quote:Op zaterdag 15 november 2025 08:54 schreef Tussle266 het volgende:
Hype ✅
Acties✅
Kicken vindt het kut✅
https://www.spreekbuis.nl(...)landse-radiozenders/![]()
Dat is natuurlijk wel zo, maar concurrenten erop aanspreken dat ze elkaar beconcurreren is ook weer zoiets...quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:09 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik hou van muzieklijsten, maar ze moeten wel een beetje een eigen karakter hebben en een beetje coherent zijn. Niet alleen maar meeliften op het succes van de Top 2000. Die Top 4000 van Radio 10 vind ik bijvoorbeeld niks.
En het is gewoon grappig dat we alle vaste novembermomentjes ieder jaar weer kunnen afvinken.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
De top 3000 van Veronica is natuurlijk ook gewoon een kopie van de Top 2000, maar dan 1000 meer. Die lijst was toch ook niet heel verrassend.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:09 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik hou van muzieklijsten, maar ze moeten wel een beetje een eigen karakter hebben en een beetje coherent zijn. Niet alleen maar meeliften op het succes van de Top 2000. Die Top 4000 van Radio 10 vind ik bijvoorbeeld niks.I love music |Ajax forever
Ahhh ja, seniele BVNL’er heeft een mening. Die op enkele punten wel klopt.quote:Op zaterdag 15 november 2025 08:54 schreef Tussle266 het volgende:
Hype ✅
Acties✅
Kicken vindt het kut✅
https://www.spreekbuis.nl(...)landse-radiozenders/[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat is altijd het vervelende he? Dat heeft hij ieder jaar. Het is best ellendig en er zitten ook altijd een paar goede punten in.quote:Op zaterdag 15 november 2025 11:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ahhh ja, seniele BVNL’er heeft een mening. Die op enkele punten wel klopt.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Waarbij de top 2000 weer een kopie is van de top 100 allertijden die veronica al ver daarvoor uitzond. Zo halen ze allemaal ergens de mosterd vandaanquote:Op zaterdag 15 november 2025 10:54 schreef peaceman het volgende:
[..]
De top 3000 van Veronica is natuurlijk ook gewoon een kopie van de Top 2000, maar dan 1000 meer. Die lijst was toch ook niet heel verrassend.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Dat is natuurlijk zo. Maar de top 100 allertijden is al heel lang ter ziele. De top 2000 nou niet bepaald.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Waarbij de top 2000 weer een kopie is van de top 100 allertijden die veronica al ver daarvoor uitzond. Zo halen ze allemaal ergens de mosterd vandaanI love music |Ajax forever
Vooralsnog heeft de Top 100 10 jaar langer bestaan dan de T2K nu, dus het is nog afwachten wie wintquote:Op zaterdag 15 november 2025 14:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo. Maar de top 100 allertijden is al heel lang ter ziele. De top 2000 nou niet bepaald.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
in uitzenddagen heeft T2K al gewonnenquote:Op zaterdag 15 november 2025 14:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft de Top 100 10 jaar langer bestaan dan de T2K nu, dus het is nog afwachten wie wint![]()
Was wel leuk vroeger stemmen met een briefkaart.I love music |Ajax forever
Dit wordt trouwens de laatste week dat ik de playlist schraap. In theorie is er dan nog 1 week over die iets kan opleveren, maar zonder dat ene nummer dat daar nog uit kan komen redden we het ook wel.
Ik heb het grootste gedeelte inmiddels gefilterd. Ik twijfel er nog over of ik een volledige voorspelling durf neer te leggen. Als het goed gaat blijf ik jullie er natuurlijk tot het einde der tijden mee vervelen. Maar waarschijnlijk gaat het fout en pek en veren is ook niet alles.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Nog ff over Wilson en Kooymans praten bij de Top 2000 quiz en de de battle of the bands-bonus zorgt voor een perfect storm voor die 2 bandsHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Je moet gewoon achteraf zeggen dat je alles vooraf doorzien had!quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:36 schreef Tussle266 het volgende:
Dit wordt trouwens de laatste week dat ik de playlist schraap. In theorie is er dan nog 1 week over die iets kan opleveren, maar zonder dat ene nummer dat daar nog uit kan komen redden we het ook wel.
Ik heb het grootste gedeelte inmiddels gefilterd. Ik twijfel er nog over of ik een volledige voorspelling durf neer te leggen. Als het goed gaat blijf ik jullie er natuurlijk tot het einde der tijden mee vervelen. Maar waarschijnlijk gaat het fout en pek en veren is ook niet alles.Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet![]()
Zou wel leuk zijn als Donna Summer en The Beach Boys een kleine boost krijgen door 'the battle of the band'I love music |Ajax forever
Heb alleen aflevering 1 nog gezien maar gister is als het goed is John B gesloopt. Die kan vanuit de absolute gevarenzone wel een zetje gebruikenquote:Op zondag 16 november 2025 12:20 schreef peaceman het volgende:
Zou wel leuk zijn als Donna Summer en The Beach Boys een kleine boost krijgen door 'the battle of the band'Remember the jester that showed you tears
Die beachboysjongens waren wat mij betreft wel met afstand de beste. Als ze nog een paar weken zo doorgaan, kan dat best voor boostje zorgen!quote:Op zondag 16 november 2025 12:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Heb alleen aflevering 1 nog gezien maar gister is als het goed is John B gesloopt. Die kan vanuit de absolute gevarenzone wel een zetje gebruikenNeem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet![]()
we krijgen volgende week fleetwoodmac-tributeband. Dat zal ook wel een garantie voor een boost zijn denk ik.quote:Op zondag 16 november 2025 15:24 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Die beachboysjongens waren wat mij betreft wel met afstand de beste. Als ze nog een paar weken zo doorgaan, kan dat best voor boostje zorgen!Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Eens. Mist totaal de sfeer.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:09 schreef DecoAoreste het volgende:
. Die Top 4000 van Radio 10 vind ik bijvoorbeeld niks.Where law ends, tyrrany begins.![]()
de DJ's van Radio 10 doen er dan ook nauwelijks moeite voor. Tis another day at the office voor ze. Tis de toon die de muziek maaktquote:Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ze zijn denk ik wat minder autistisch qua instrumenten en versterkers, maar ze doen niet onder voor The Analoguesquote:Op zondag 16 november 2025 15:24 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Die beachboysjongens waren wat mij betreft wel met afstand de beste. Als ze nog een paar weken zo doorgaan, kan dat best voor boostje zorgen!- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Ja The Analogues zouden 100% uitpakken met de elektro-theremin bij Good Vibrations. Die miste ik toch wel nu bij de jonge strandjongensquote:Op zondag 16 november 2025 18:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ze zijn denk ik wat minder autistisch qua instrumenten en versterkers, maar ze doen niet onder voor The AnaloguesRemember the jester that showed you tears
Ik krijg het vermoeden dat niet alleen onze man in Hilversum meeleest.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Wie nog?quote:Op zondag 16 november 2025 20:28 schreef Tussle266 het volgende:
Ik krijg het vermoeden dat niet alleen onze man in Hilversum meeleest.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
De laatste dagen is het nationaal kampioenschap persoonlijke favorietjes erdoor duwen bezig, onder andere bij Shay en bij de favoriete DJ van n00bie.quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ander nieuws trouwens: Rosalia stond gisteren in de V15, speciaal voor joop.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Zaterdag valt Tim in voor Shay, eens kijken of hij dat dan ook doetquote:Op maandag 17 november 2025 08:05 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
De laatste dagen is het nationaal kampioenschap persoonlijke favorietjes erdoor duwen bezig, onder andere bij Shay en bij de favoriete DJ van n00bie.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Lekker Winning in de Soul Night draaien!quote:Op maandag 17 november 2025 11:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zaterdag valt Tim in voor Shay, eens kijken of hij dat dan ook doet
Nee, maar iets realistischer: Tim is de enige versie van Don't Let Me Be Misunderstood die ertoe doet terug op de keuzelijst aan het zetten (3x), dus die zou zaterdag best nog een keertje kunnen, gewoon voor de lol. Dat was gewoon een vaste gast tot en met 2014 en stond in 2012 nog hoger dan ooit. Die schrapcultuur was soms wel heel rigoureus in die tijd.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Is het DJ-schema al bekend? Het zou wel lekker zijn om 100% zeker te zijn dat Tim de Top 2000 mag presenteren.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Misschien kan ie nog wat reclame maken voor die fijne Cocteau Twins-song van Chappell Roan!quote:Op maandag 17 november 2025 11:55 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Lekker Winning in de Soul Night draaien!
Nee, maar iets realistischer: Tim is de enige versie van Don't Let Me Be Misunderstood die ertoe doet terug op de keuzelijst aan het zetten (3x), dus die zou zaterdag best nog een keertje kunnen, gewoon voor de lol. Dat was gewoon een vaste gast tot en met 2014 en stond in 2012 nog hoger dan ooit. Die schrapcultuur was soms wel heel rigoureus in die tijd.
Al wordt dat zaterdag dus ook lastig. En haalt die hopelijk toch ook wel de lijst zonder geplug (en zonder keuzelijst)[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tim stond 2 jaar geleden al in t cafe af te kijken hoe het (niet) moet, tuurlijk doet-ie mee! Die mag ook gewoon afsluiten.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Ik vermoed Tim op de plek van Jeroen, Jeroen op de plek van Tannaz en de rest hetzelfde als vorig jaar- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Dave Chappell Roan is dermate veel gedraaid op 2 (ik gok na Lionel nr 2 op de lijst dit jaar, al is dat wel die andere), die zal niet zoveel aanmoediging meer nodig hebben, want die is wel over de hele breedte bekend nu. Die kan er zomaar 3 of 4 in één beurt bij krijgen.quote:Op maandag 17 november 2025 12:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
reclame maken voor die fijne Cocteau Twins-song van Chappell Roan!All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Niet Jasper weer in de ijskast voor 15 jaar?quote:Op maandag 17 november 2025 12:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vermoed Tim op de plek van Jeroen, Jeroen op de plek van Tannaz en de rest hetzelfde als vorig jaarAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Daar zeg je wat, die plek kan iedereen zijn. En Tannaz is nu natuurlijk wel naar t weekend, maar dat was Lip ook vorig jaar..maar die Inkel zullen ze toch ook wel willen inzetten..quote:Op maandag 17 november 2025 12:08 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Niet Jasper weer in de ijskast voor 15 jaar?- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Inkel is ook de nieuwe Stasse sinds vorig jaar toch? Die zal vast wel een plekje krijgen, inderdaad.quote:Op maandag 17 november 2025 12:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Daar zeg je wat, die plek kan iedereen zijn. En Tannaz is nu natuurlijk wel naar t weekend, maar dat was Lip ook vorig jaar..maar die Inkel zullen ze toch ook wel willen inzetten..All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Pink Pony Club hoort nu bijna bij de Billions club. Zal als één van de Gen Z anthems ook wel kans makenquote:Op maandag 17 november 2025 12:07 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dave Chappell Roan is dermate veel gedraaid op 2 (ik gok na Lionel nr 2 op de lijst dit jaar, al is dat wel die andere), die zal niet zoveel aanmoediging meer nodig hebben, want die is wel over de hele breedte bekend nu. Die kan er zomaar 3 of 4 in één beurt bij krijgen.Remember the jester that showed you tears
2x gedraaid, dus sowieso op de potloodlijst.quote:Op maandag 17 november 2025 12:13 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Pink Pony Club hoort nu bijna bij de Billions club. Zal als één van de Gen Z anthems ook wel kans makenAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik zie Kom hoe heet ie, deed het voorheen met Rik, niet meer op de dj lijst van Radio 2 staan, zal ie weg zijn?- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Maar Tim en ik vinden Cocteau Twins-pastiche The Subway natuurlijk de klepper. Voor mij na Messy de beste van het jaar.quote:Op maandag 17 november 2025 12:07 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dave Chappell Roan is dermate veel gedraaid op 2 (ik gok na Lionel nr 2 op de lijst dit jaar, al is dat wel die andere), die zal niet zoveel aanmoediging meer nodig hebben, want die is wel over de hele breedte bekend nu. Die kan er zomaar 3 of 4 in één beurt bij krijgen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Overigens wel jammer dat niemand me gewezen heeft op het bestaan van dat Blokhuisprogramma op tv.
Terugkijken zit er ook niet echt in met die rechten.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Dat bestaat al sinds 2019?quote:Op maandag 17 november 2025 12:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Overigens wel jammer dat niemand me gewezen heeft op het bestaan van dat Blokhuisprogramma op tv.
Terugkijken zit er ook niet echt in met die rechten.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Des te teleurgestelderquote:- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Ik vat nu het probleem ook. Tot een paar weken geleden was het uitsluitend op Extra. Nu is het ook op het open kanaal. Volgend jaar gaat het naar NPO Start. Dat maakt het ook niet echt duidelijker.quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Dat verklaart een hoopquote:Op maandag 17 november 2025 12:46 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik vat nu het probleem ook. Tot een paar weken geleden was het uitsluitend op Extra. Nu is het ook op het open kanaal. Volgend jaar gaat het naar NPO Start. Dat maakt het ook niet echt duidelijker.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
De Elvis-versie?quote:Op maandag 17 november 2025 11:55 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Lekker Winning in de Soul Night draaien!
Nee, maar iets realistischer: Tim is de enige versie van Don't Let Me Be Misunderstood die ertoe doet terug op de keuzelijst aan het zetten (3x), dus die zou zaterdag best nog een keertje kunnen, gewoon voor de lol. Dat was gewoon een vaste gast tot en met 2014 en stond in 2012 nog hoger dan ooit. Die schrapcultuur was soms wel heel rigoureus in die tijd.
Tussle266 en Don't Let Me Be Misunderstood is wel een geinige combi trouwens- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Nooit last van.quote:Op maandag 17 november 2025 12:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Tussle266 en Don't Let Me Be Misunderstood is wel een geinige combi trouwensAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Blokhuis Extra is meestal genieten ja. M'n favoriete aflevering is die over Virgin Records van even geleden. Maakt ie een genottelijke selectieRemember the jester that showed you tears
Eens met deze klacht. Ik zie dat ik de aflevering over de albums van 1985 gemist heb. Die ga ik zeker terugkijken!quote:Op maandag 17 november 2025 12:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Terugkijken zit er ook niet echt in met die rechten.
Toevallig zit ik nu ook in die aflevering. Ik was ook vrij 'late to the party', maar sinds een paar weken ben ik nu alle afleveringen aan het bingen op NPO Start.quote:Op maandag 17 november 2025 13:28 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Eens met deze klacht. Ik zie dat ik de aflevering over de albums van 1985 gemist heb. Die ga ik zeker terugkijken!
Ze zijn niet allemaal even briljant trouwens. Soms voelt het ook een beetje als een plichtmatig overzicht met clipjes.![]()
Ik maak uit deze foto op dat Lip met de bus gaat rijden? Dan mogen ze de straten wel afzetten in de steden waar ze naartoe gaan. https://www.nporadio2.nl/(...)at-t-hieronder-wetenAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Volgens mij staat hij bij de ingang van het bagageruim. Misschien nemen ze hem alleen als bagage mee....quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:22 schreef Tussle266 het volgende:
Ik maak uit deze foto op dat Lip met de bus gaat rijden? Dan mogen ze de straten wel afzetten in de steden waar ze naartoe gaan. https://www.nporadio2.nl/(...)at-t-hieronder-wetenNeem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet![]()
Q is zojuist begonnen met hun Top 1500.
In de nog geheime top 10 verandert het volgende: Africa en Nothing Else Matters maken plaats voor Rainbow In The Sky (vanaf 12) en Lichtje Branden (nieuw).
Andere hoge nieuwen, waarvan de eerste vijf zekerheidjes zijn voor december:
25 Niemand, de gloednieuwe van het zangduo
65 Ordinary - Alex Warren
120 APT. - Rosé & Bruno
129 The Fate Of Ophelia - Taylor Swift
134 Kan Je Me Zien - Bente
165 Golden - Huntr/x
217 Echte Liefde Is Te Koop - Samuel Welten
249 Azizam - Ed Sheeran
336 Man I Need - Olivia Dean
360 Born With A Broken Heart - Damiano David
378 Ik Zing - Zoë Livay & Snelle
Enkele grote stijgers:
15 Better Days (vanaf 389, nog niet vergeten)
17 Die With A Smile (vanaf 221)
47 Oya Lele (vanaf 468, nu de keuzelijst nog halen)Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Is Messy daar nog ergens terug te vinden?
edit: nieuw op 425 dus- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
425, net onder al van dat wat genoemd is dus. Maar dat is natuurlijk wel een plaat die op 2 wint tegenover Q, terwijl de rest eerder verliest. Minus Bruno en Taylor wellicht, die zie ik ook wel richting de laatste dag binnenkomen. Bente lastig in te schatten, die heeft wel allerlei bonussen in te lossen, maar ik zou die eerder verwachten met dat liedje met Paskal.quote:Op woensdag 19 november 2025 12:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Is Messy daar nog ergens terug te vinden?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Man I Need gaat ook hoog binnenkomen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Alles wat hier staat is meer dan eens voorbijgekomen op 2 dit jaar. Dus die worden ook breed gedragen. Olivia is zelfs de mascotte dit jaar, want zowel die 2 (of 3) nieuwe singles, als die billions club liederen van de afgelopen 3 jaar zijn meermaals voorbijgekomen. Maar daarover maandag meer.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Azizam is het meest gedraaide nummer op de vaderlandsche radio afgelopen jaar, dus zal vast ook binnenkomen.
Ook omdat Ed, natuurlijk.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Volgens mij na Messy en knuffelartiest Son Mieux ook in de top 3 op Radio 2.quote:Op woensdag 19 november 2025 12:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Azizam is het meest gedraaide nummer op de vaderlandsche radio afgelopen jaar, dus zal vast ook binnenkomen.
Ook omdat Ed, natuurlijk.
Edit: even ge last.fm't. Ik vergat Dave Chappell Roan, die staat er nog tussen. Nou ja, NEd naast het podium dan.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Sowieso lijken me het mij allemaal wel zekere binnenkomers, Samuel omdat ie lekker mee mag quizzen, Bente door algemene hype, die Koreanen door de kleuters en de rest minus Zoë en Snelleis echt veelgedraaid op 2.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat meisje dat OF-filmpjes met Bruno wil maken is ook Koreaans toch?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Messy heeft wel t R2 voordeel, maar staat landelijk niet in de Top 3 van meestgedraaid, daar staan Bad Dreams, C'est La Vie en Blink Twice wel boven- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Blink Twice is typische Amerikaanse achtergrond-radio-muziek waar geen hond op stemt. Ook niet eens in de Q top 1500 te vinden, terwijl die een half jaar op volle rotatie werd gedraaid.quote:Op woensdag 19 november 2025 12:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Messy heeft wel t R2 voordeel, maar staat landelijk niet in de Top 3 van meestgedraaid, daar staan Bad Dreams, C'est La Vie en Blink Twice wel bovenMuziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Het zegt me op taylor na allemaal vrij weinig. Ik ben steeds meer onthecht van wat nu hip is. maar Messy kun je wel intekenen ja. Die zie ik in elke lijst wel binnenkomen dit jaar.quote:Op woensdag 19 november 2025 12:02 schreef Cassa95 het volgende:
Q is zojuist begonnen met hun Top 1500.
In de nog geheime top 10 verandert het volgende: Africa en Nothing Else Matters maken plaats voor Rainbow In The Sky (vanaf 12) en Lichtje Branden (nieuw).
Andere hoge nieuwen, waarvan de eerste vijf zekerheidjes zijn voor december:
25 Niemand, de gloednieuwe van het zangduo
65 Ordinary - Alex Warren
120 APT. - Rosé & Bruno
129 The Fate Of Ophelia - Taylor Swift
134 Kan Je Me Zien - Bente
165 Golden - Huntr/x
217 Echte Liefde Is Te Koop - Samuel Welten
249 Azizam - Ed Sheeran
336 Man I Need - Olivia Dean
360 Born With A Broken Heart - Damiano David
378 Ik Zing - Zoë Livay & SnelleHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Keihard gepusht op 2, want Ellendige zangers, dus verplichte zelfpromotie. Dus dat zal wel een succes worden over 5 weken.quote:Op woensdag 19 november 2025 16:53 schreef DecoAoreste het volgende:
Dat liedje van Bente is die hele matige Cher-cover, toch? Doe die maar niet.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ja bijna elke keer dat ik Radio 2 aan heb gehad heb ik die wel gehoord, heel vermoeiend.quote:Op woensdag 19 november 2025 16:58 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Keihard gepusht op 2, want Ellendige zangers, dus verplichte zelfpromotie. Dus dat zal wel een succes worden over 5 weken.
Vorig jaar was dat met A&DM ook al eens in deze fase van het jaar.![]()
Een vlot liedje zingen alsof je moet poepen en het lukt niet heeft traditioneel een ruime doelgroep.quote:Op woensdag 19 november 2025 16:53 schreef DecoAoreste het volgende:
Dat liedje van Bente is die hele matige Cher-cover, toch? Doe die maar niet.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Messy ga ik ook wel op stemmen, prima plaat. Voor de rest hou je helaas wel van dat soort hype/populariteitskeuzes die iedereen erin stemt. Zo kan je erop rekenen rekenen dat alle platen van Suzan & Freek ook wel enorm gaan stijgen.
Eigenlijk zou je platen uit het jaar van de lijst uit moeten sluiten ofzo?Where law ends, tyrrany begins.![]()
Het nummer staat bol van die vocale zangles-trucjes die heel onoprecht klinken. Zelfde probleem dat ik heb met O'G3ne.quote:Op woensdag 19 november 2025 17:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een vlot liedje zingen alsof je moet poepen en het lukt niet heeft traditioneel een ruime doelgroep.![]()
Ik vrees dat Cher zelf ook wel de lijst in komt ja. Als ze daar niet al in staat.quote:Op woensdag 19 november 2025 16:53 schreef DecoAoreste het volgende:
Dat liedje van Bente is die hele matige Cher-cover, toch? Doe die maar niet.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die kwam vorig jaar vanuit de Extra 500 weer binnen inderdaad.quote:Op woensdag 19 november 2025 17:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vrees dat Cher zelf ook wel de lijst in komt ja. Als ze daar niet al in staat.
Cher hoort ook wel in de lijst thuis overigens. Maar of het dan dat nummer en ook nog twee keer moet zijn is even een tweede.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Allertijden is ook deze tijd, anders is het niet allertijden.quote:Op woensdag 19 november 2025 17:05 schreef Gunner het volgende:
Messy ga ik ook wel op stemmen, prima plaat. Voor de rest hou je helaas wel van dat soort hype/populariteitskeuzes die iedereen erin stemt. Zo kan je erop rekenen rekenen dat alle platen van Suzan & Freek ook wel enorm gaan stijgen.
Eigenlijk zou je platen uit het jaar van de lijst uit moeten sluiten ofzo?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Daar heb ik dan weer niet zo'n probleem mee.quote:Op woensdag 19 november 2025 17:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vrees dat Cher zelf ook wel de lijst in komt ja. Als ze daar niet al in staat.![]()
Dit is trouwens wel een goed punt, dit lijkt lang geleden, maar dat gaat ook dit jaar nog wel wat opleveren.quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Jammer dat Leo Blokhuis slachtoffer gaat worden van de bezuinigingen bij de publieke omroepquote:Op maandag 17 november 2025 12:59 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Blokhuis Extra is meestal genieten ja. M'n favoriete aflevering is die over Virgin Records van even geleden. Maakt ie een genottelijke selectie![]()
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Wel zin in nu hoor. Nu 10 dagen 2 serieuze warm-up lijstjes, dan de stemweekrellen van 2025. Ik ben vrij op gifjesdag. En dan nog even dat lijstje zelf doorworstelen, maar dat moet ook nog wel lukken.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Nvm- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Meer zin in warm up-lijstjes en stemweek dan in de lijst zelf, dan gaat er iets fout- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
We wachten met smart op je analyse!quote:Op donderdag 20 november 2025 09:17 schreef Tussle266 het volgende:
Wel zin in nu hoor. Nu 10 dagen 2 serieuze warm-up lijstjes, dan de stemweekrellen van 2025. Ik ben vrij op gifjesdag. En dan nog even dat lijstje zelf doorworstelen, maar dat moet ook nog wel lukken.![]()
Nog 4 dagen, ik pak deze albumshow van zondag nog mee. En de V500 voor de vergelijking. Maar ik heb de tellingen en zo al gedaan in de baas z’n tijd.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:52 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
We wachten met smart op je analyse!All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Freekweek!quote:Op donderdag 20 november 2025 09:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Meer zin in warm up-lijstjes en stemweek dan in de lijst zelf, dan gaat er iets foutAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
De afgelopen jaren kwamen de meeste toevoegingen uit de soul en discoprogramma's, benieuwd of dat weer zo is- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Die soulnight en de albumshow blijven wel motoren ja. Wel grappig dat 2 dj’s die ze ver van week 53 houden (Corné en Shay) zo’n grote invloed hebben daardoor.quote:Op donderdag 20 november 2025 10:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De afgelopen jaren kwamen de meeste toevoegingen uit de soul en discoprogramma's, benieuwd of dat weer zo isAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
En zeker in t geval van soulnight ook meestal volkomen kansloze toevoegingen- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Helaas heeft het zowel Bente als O'G3ne wel veel opgeleverd.quote:Op woensdag 19 november 2025 17:05 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het nummer staat bol van die vocale zangles-trucjes die heel onoprecht klinken. Zelfde probleem dat ik heb met O'G3ne.
"Moet je eens horen hoe goed ze kunnen zingen."![]()
Ik ken naast Taylor Swift iig Bente, Samuel Welting en Olivia Dean. Een behoefte om bij te houden wat er anno nu speelt is er wel, regelmatig wordt er ook bewust een zender aan gezet die relatief veel hedendaagse muziek draait.quote:Op woensdag 19 november 2025 15:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Het zegt me op taylor na allemaal vrij weinig. Ik ben steeds meer onthecht van wat nu hip is. maar Messy kun je wel intekenen ja. Die zie ik in elke lijst wel binnenkomen dit jaar.
In hoeverre datgene wat ik eruit vis Radio 2 haalt, is een ander verhaal.
[ Bericht 6% gewijzigd door Eightyone op 20-11-2025 13:04:10 ]![]()
Ja jammer, Tim diep in de nacht.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Redleg de gong. Is het zijn 25e? Zou niet weten waarom dat anders ineens de uitverkoren is?quote:Op donderdag 20 november 2025 17:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja jammer, Tim diep in de nacht.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Tim zit er niet zo lang natuurlijk maar ze hadden hem wel 6-8 kunnen geven.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:18 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Redleg de gong. Is het zijn 25e? Zou niet weten waarom dat anders ineens de uitverkoren is?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Geen jubileum, blijkbaar. Gewoon een weekje willen uitslapen dan, zeker.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Hij begint zo ongeveer zodra ik m'n ogen open.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja jammer, Tim diep in de nacht.
Maar ja, kortslaper. De meesten zijn dat niet zo extreem.![]()
![]()
20equote:Op donderdag 20 november 2025 17:18 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Redleg de gong. Is het zijn 25e? Zou niet weten waarom dat anders ineens de uitverkoren is?Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
T volledige schema:
Presentatieschema van de NPO Radio 2 Top 2000 van 2025:
00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel
02.00 – 04.00 uur Daniël Lippens
04.00 – 06.00 uur Tim Op het Broek
06.00 – 08.00 uur Tannaz Hajeby
08.00 – 10.00 uur Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Paul Rabbering
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Emmely de Wilt
20.00 – 22.00 uur Morad El Ouakili
22.00 – 00.00 uur Jan-Willem RoodbeenHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ik dacht al, 25 kan niet, hij was er wel vroeg bij, maar niet zo vroeg. 20 klinkt wel logischer.quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Jasper.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Welke 2 djs zijn we kwijtgeraakt? Desiree en?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
ah ja daar missen we niet veel aan. Niet dat Jeroen solo zoveel winst isquote:Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Liever dan de Mol Ruud de Wild.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
ah ja daar missen we niet veel aan. Niet dat Jeroen solo zoveel winst is[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Jeroen KidV solo zat ik nou niet echt op te wachten..Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
De woorden ‘top’ en ‘2000’ waren de hints.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:23 schreef ok01 het volgende:
Eindelijk dit topic ontdekt
Heb er weer zin in ladies and peopleAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Deze post is helemaal niet zo verwarrend!quote:Op donderdag 20 november 2025 19:57 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
De woorden ‘top’ en ‘2000’ waren de hints.Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet![]()
Desiree dus niet alleen niet in het T2K team, ze mag wieberen vanwege de NPO bezuinigingen- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Een mens kan maar zoveel ABBA en Disney/Pixar aan in het leven.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Desiree dus niet alleen niet in het T2K team, ze mag wieberen vanwege de NPO bezuinigingenAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ben er bang voor. Er staat een heleboel meuk op de shortlist dit jaar...quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Rene karst met een dab dit jaar in de lijst?![]()
Die stond op de keuzelijst voor de K500, maar is 0x gedraaid. Als het tegenzit, wordt dat ook meegenomen naar de keuzelijst over 2 weken en dan kunnen we hem dus inkoppen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Rene karst met een dab dit jaar in de lijst?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Op zich een ietwat merkwaardig eerbetoon met die titel voor iemand die is overleden.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:21 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Die stond op de keuzelijst voor de K500, maar is 0x gedraaid. Als het tegenzit, wordt dat ook meegenomen naar de keuzelijst over 2 weken en dan kunnen we hem dus inkoppen.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
We kunnen nu wel definitief bepalen of het waar is.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op zich een ietwat merkwaardig eerbetoon met die titel voor iemand die is overleden.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Komt ook nog eens uit 'de regio' dus vermoed dat er veel Drentenaren en omstrekelingen zijn die er op gaan aanslaanquote:Op vrijdag 21 november 2025 12:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Rene karst met een dab dit jaar in de lijst?Solidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
nu kan dat nog qua tempo...quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:33 schreef BillDauterive het volgende:
Hey, jullie zitten al in een nieuw topic, zie ik. Dat wordt even een heel topic teruglezenI love music |Ajax forever
Geen probleem met Karst in de lijst, is toch behoorlijk hollandsch gemeengoed en zo hoort de lijst te zijn- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Verder zou ik iedereen met een gifgroene bril willen aanraden voorzichtig te zijn- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Ruud is geweldig, brengt samen met van Inkel tenminste wat kleur in het verder toch vrij saaie programma aan DJ's.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Liever dan de Mol Ruud de Wild.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Een keertje zoiets erbij is inderdaad geen ramp. Het lijkt me ook geen blijvertje.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Geen probleem met Karst in de lijst, is toch behoorlijk hollandsch gemeengoed en zo hoort de lijst te zijnDe Sahara is zonder meer erg droog.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: