Ja dat punt gooide ik ook al eerder volgens mij. Hier is de reden om erop te stemmen direct politiek gemotiveerd. Niet omdat je het liedje zelf ook echt goed vindt, dat maakt een groot deel van de stemmers niet uit.quote:Op maandag 10 november 2025 10:12 schreef Tussle266 het volgende:
Dit is allemaal leuk, maar dat was toch geheel het punt niet waar het over ging? Het punt was toch dat er een of ander polarisatiestrijdje wordt uitgevochten en dat dat (niet voor het eerst) in week 53 gedaan moet worden, door mensen die de andere 52 weken nergens te vinden zijn. Daar mag je je toch gewoon aan storen? Dat Sam Cooke bestaat maakt niet dat @:DecoAoreste ineens onzin uitkraamt.
Aflevering 2 is pal voor de stemweek en aflevering 3 is tijdens de stemweek, dus iedere Quizdeelnemer krijgt in mindere of meerdere mate een boost.quote:Op maandag 10 november 2025 10:18 schreef Tussle266 het volgende:
Maar goed, even terug in de tijd toen echte liefde nog te koop was. Ik zie dat Sam Welten in de quiz zit. Als dat aflevering 1 is, zeg ik: riemen vast. Die staat al het hele jaar in de top van de streamingslijstjes waar je nu straatliedjes en AI, dat is niet bepaald fijne muziek bovenin ziet staan. Dus dat gaat helemaal goed komen.
Eigenlijk exact wat er op het ESF bij Israël gebeurt, en ook bij Oekraïne trouwens. Die hebben al 2 ESF-winsten te danken gehad aan Poetin inmiddels, hoe cru die constatering ook is.quote:Op maandag 10 november 2025 10:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja dat punt gooide ik ook al eerder volgens mij. Hier is de reden om erop te stemmen direct politiek gemotiveerd. Niet omdat je het liedje zelf ook echt goed vindt, dat maakt een groot deel van de stemmers niet uit.
Een beetje als wat bij onze ESF-vrienden met Israël gebeurt.
Ik kan niet wachten tot we gewoon weer kunnen klagen over andermans muzieksmaak.quote:Op maandag 10 november 2025 10:18 schreef Tussle266 het volgende:
Maar goed, even terug in de tijd toen echte liefde nog te koop was. Ik zie dat Sam Welten in de quiz zit. Als dat aflevering 1 is, zeg ik: riemen vast. Die staat al het hele jaar in de top van de streamingslijstjes waar je nu straatliedjes en AI, dat is niet bepaald fijne muziek bovenin ziet staan. Dus dat gaat helemaal goed komen.
Wees gerust. Ook dit jaar zal er genoeg te klagen zijn.quote:Op maandag 10 november 2025 10:26 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot we gewoon weer kunnen klagen over andermans muzieksmaak.
laten we hopen dat deze deelnemers hun favoriet kiezen uit de onderkant van de lijst.quote:Op maandag 10 november 2025 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Aflevering 2 is pal voor de stemweek en aflevering 3 is tijdens de stemweek, dus iedere Quizdeelnemer krijgt in mindere of meerdere mate een boost.
Zijn dat de liedjes dit jaar gedraaid op Radio2?quote:Op maandag 10 november 2025 12:14 schreef Tussle266 het volgende:
Nu we weten dat het 1 december wordt: ik houd deze week en volgende week nog bij, dus ik verwacht nog ongeveer 50 liedjes erbij. Het zijn er (tot en met gisteren) opgeschoond precies 1350. In de week voor de stemweek kom ik met de feiten en cijfers en een playlist bij de Zweedse AI promotor.
Heel graag! Ik ga zeker rekening houden met je overzicht bij het uitbrengen van mijn stem.quote:Op maandag 10 november 2025 12:14 schreef Tussle266 het volgende:
Nu we weten dat het 1 december wordt: ik houd deze week en volgende week nog bij, dus ik verwacht nog ongeveer 50 liedjes erbij. Het zijn er (tot en met gisteren) opgeschoond precies 1350. In de week voor de stemweek kom ik met de feiten en cijfers en een playlist bij de Zweedse AI promotor.
Heya MT, hoe is de levenquote:Op maandag 10 november 2025 13:31 schreef MTheBassman het volgende:
Nou, ik dacht laat ik FOK! ook weer eens openen nu we midden november naderen
Precies op tijd, de rellen begonnen net te sluimeren.quote:Op maandag 10 november 2025 13:31 schreef MTheBassman het volgende:
Je hebt nog 4851 reviews terug te lezen!quote:Op maandag 10 november 2025 13:31 schreef MTheBassman het volgende:
Misschien niet gek dat af en toe terug te lezenquote:Op maandag 10 november 2025 13:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je hebt nog 4851 reviews terug te lezen!
Het leven is ietwat hectisch op dit moment, maar ik red me primaquote:
Het is een beetje gek artikel, omdat ik de link naar de top 2000/conservatieve Radio 2 nogal gemaakt vind.quote:Op maandag 10 november 2025 15:24 schreef Tussle266 het volgende:
In navolging van de eerste acties ook het eerste top 2000 is voor ouwe lullen artikel.
Vroeger was alles beter, maar in het top 2000 universum is ieder jaar gelukkig gewoon exact gelijk:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)spirerender-dan-ooit
Waarom dacht ik al toen ik dat artikel opende dat Berghain genoemd gaat wordenquote:Op maandag 10 november 2025 15:24 schreef Tussle266 het volgende:
In navolging van de eerste acties ook het eerste top 2000 is voor ouwe lullen artikel.
Vroeger was alles beter, maar in het top 2000 universum is ieder jaar gelukkig gewoon exact gelijk:
Berghain is inmiddels 3x gedraaid op 2. Blokhuis joeg er gisteren nog een andere Rosalia doorheen.quote:Op maandag 10 november 2025 15:47 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Waarom dacht ik al toen ik dat artikel opende dat Berghain genoemd gaat worden
Snobbers gonna snob
Ik heb een ouder nummer van Rosalia in de Peace3000 staan. Ben ik nu een snobquote:Op maandag 10 november 2025 15:47 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Waarom dacht ik al toen ik dat artikel opende dat Berghain genoemd gaat worden
Snobbers gonna snob
Jij sowiesoquote:Op maandag 10 november 2025 15:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik heb een ouder nummer van Rosalia in de Peace3000 staan. Ben ik nu een snob
Stenders draaide em ook vanmiddag. Moest lachen om de "het zouden je buren maar zijn die heksenkring" reactie die binnenkwamquote:Op maandag 10 november 2025 15:52 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Berghain is inmiddels 3x gedraaid op 2. Blokhuis joeg er gisteren nog een andere Rosalia doorheen.
Wat een bagger artikel.quote:Op maandag 10 november 2025 15:24 schreef Tussle266 het volgende:
Serie 1 had ook afleveringen volledig gewijd aan Tina Turner en Stevie Wonder dus hoezo geen diversiteitquote:Op maandag 10 november 2025 16:09 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Wat een bagger artikel.
Als afgeleide van de Top 2000 televisie-uitzendingen kwam de NPO dit jaar ook met het smakeloze, gemakzuchtige, conservatieve en vanuit een volledig wit perspectief gemaakte Best of Pop, met presentator Angelique Houtveen als excuus-diversiteit.![]()
Bij sommige mensen draait alles in het leven om de zeven vinkjes, de rest doet er niet toe.quote:Op maandag 10 november 2025 16:09 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Wat een bagger artikel.
Als afgeleide van de Top 2000 televisie-uitzendingen kwam de NPO dit jaar ook met het smakeloze, gemakzuchtige, conservatieve en vanuit een volledig wit perspectief gemaakte Best of Pop, met presentator Angelique Houtveen als excuus-diversiteit.![]()
ik ken wel de zeven geitjes, maar de zeven vinkjesquote:Op maandag 10 november 2025 16:22 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Bij sommige mensen draait alles in het leven om de zeven vinkjes, de rest doet er niet toe.
Ach, Joopquote:Op maandag 10 november 2025 15:24 schreef Tussle266 het volgende:
Sommigen nemen de top 2000 iets te serieus.quote:Op maandag 10 november 2025 15:24 schreef Tussle266 het volgende:
quote:Op maandag 10 november 2025 16:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik ken wel de zeven geitjes, maar de zeven vinkjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
ho ho, de Top 2000 ís ook iets heel serieus, hoor!quote:Op maandag 10 november 2025 17:00 schreef Coco het volgende:
[..]
Sommigen nemen de top 2000 iets te serieus.
Winning. Under the Milky Way staat er al in toch?quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:15 schreef Tussle266 het volgende:
Onze vriend van de reeks gaat morgen 2 uurtjes New Waven: https://www.nporadio2.nl/(...)xl-in-tims-avondslot
Dus mocht iemand van jullie nog heel graag een last minute keuzelijstmanipulatie willen pogen. Dan zou ik 'm vandaag hier even noemen.
Die hebben we al inderdaad. Winning is dit jaar 1x gedraaid (volgens mij toen ook door Tim), dus nog een draaibeurt extra zou wel eens lekker kunnen uitpakken.quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Winning. Under the Milky Way staat er al in toch?
Ik heb sowieso in de analyse ook alle afvallers opnieuw meegenomen. De laatste jaren zijn er ook een paar teruggezet. Liederen die op de keuzelijst (of voor 2010 zelfs in de lijst) stonden heb ik daarom gewoon meegeteld.quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Winning in de keuzelijst is zo 20 jaar geleden
"de uitstekende staat waarin de muziekindustrie zich vandaag bevindt."quote:Op maandag 10 november 2025 15:24 schreef Tussle266 het volgende:
Dat zou dan dus iig Brain Damage/Eclipse op de keuzelijst betekenenquote:Op dinsdag 11 november 2025 23:17 schreef Tussle266 het volgende:
Die albumcovertheorie die werkt in de stemweek, zou ook wel eens kunnen kloppen voor de enkelvoudige deelnemers. Mocht dat zo zijn, dan is de puzzel opgelost.
En omdat ik zelf ook wel lees dat het een cryptogram is, als het goed is tellen we dus straks op:
Liedjes uit 2024 + liedjes die meerdere malen gedraaid zijn + liedjes die eenmaal gedraaid zijn, maar wel direct een albumcover hebben = samen een paar honderd nieuwe opties op de keuzelijst.
Er heeft meer werk in gezeten dit jaar dan ik durf toe te geven, dus als het klopt schiet ik een confettikanon af en ren ik een rondje naakt door de straat. Mijn straat is alleen wel 5 km lang, dus dat wordt een 10k run.
Als de theorie klopt is dat er inderdaad 1. Helaas moet ik nu wel heel de lijst van eenlingen opnieuw langs om te kijken welken het nog waren. Maar ja, het is bijna weekend.quote:Op woensdag 12 november 2025 07:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat zou dan dus iig Brain Damage/Eclipse op de keuzelijst betekenen
Deden ze op 3 ook wel eens. De shoegaze-uitzending was best vermakelijk toen. Maar da's alweer in 2021 geweest ofzo.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:08 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb trouwens best wel zin in die New Wave uitzending vanavond. Die thema-uitzendingen van Tim zijn echt wel een verbetering ten opzichte van al die horizontale gezelligheid. Die gong-uitzending van pas was ook prima en die plaknacht-uitzendingen aan het begin van de zomer. Dat mag van mij komend jaar ook wel regelmatig een plan zijn.
Ze gingen hem toch wel blokken. Als D. Pippy en Marco de suikeroom niet mogen, dan kon ik me dit niet voorstellen. Maar we zijn weliswaar van de NSB af, maar de SS gaat lastig worden.quote:Op woensdag 12 november 2025 15:20 schreef DecoAoreste het volgende:
Het AZC-nummer is offline! Misschien loopt het dan toch met een sisser af.
Ze zeiden zelf eerder dat de stemmer bepaalt wat in de lijst komt, toen het over dat AZC-nummer ging. Hopelijk is de hype over 3 weken weer overgewaaid.quote:Op woensdag 12 november 2025 15:53 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ze gingen hem toch wel blokken. Als D. Pippy en Marco de suikeroom niet mogen, dan kon ik me dit niet voorstellen. Maar we zijn weliswaar van de NSB af, maar de SS gaat lastig worden.
Man man man. Ik zal Gemini eens om een post-grunge liedje vragen om mijn gevoelens uit te drukken. Misschien ben ik nog net op tijd voor plek 1997.quote:Op woensdag 12 november 2025 16:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ze zeiden zelf eerder dat de stemmer bepaalt wat in de lijst komt, toen het over dat AZC-nummer ging. Hopelijk is de hype over 3 weken weer overgewaaid.
Uit de T. van vandaag:quote:Op woensdag 12 november 2025 16:13 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Man man man. Ik zal Gemini eens om een post-grunge liedje vragen om mijn gevoelens uit te drukken. Misschien ben ik nog net op tijd voor plek 1997.
Oh wow, nu wil ik helemaal Gemini inschakelen. Met een beetje mazzel verdien je je geld gemakkelijker dan Marco ‘ik heb de wedstrijd niet gekeken’ van Basten.quote:Op woensdag 12 november 2025 16:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Uit de T. van vandaag:
[ afbeelding ]
Ach neequote:Op woensdag 12 november 2025 16:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Uit de T. van vandaag:
[ afbeelding ]
Kan prima dat ze besluiten tot nee nee nee inderdaadquote:Op woensdag 12 november 2025 16:43 schreef Tussle266 het volgende:
Maar eerlijk hè, tussen zeggen: ‘ja hoor, prima’’ en straks over 5 weken zeggen: ‘ah, wat jammer nou, net niet genoeg stemmen’ zit niet zoveel hoor.
Ben je de held van alle groepen.
De NPO is in z'n algemeenheid duidelijk in paniek, vanwege de bezuinigingen die als een molensteen om hun nekken hangen.quote:Op woensdag 12 november 2025 16:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
bij radio 2 staan de sluizen inmiddels vol open, zolang het maar luistercijfers oplevert. Walgelijk
Ik zie het eerder gebeuren dat ik het repertoire van Alt-J in mijn top 2000-lijstje zet, dan dat een fanfare drumband bij mij het top 2000-gevoel kan opwekkenquote:Op woensdag 12 november 2025 19:16 schreef Tussle266 het volgende:
Dit had me nou pas echt een mooie openingsshow geleken. Deze drumband die twee nummers mag spelen, eerst In-A-Gadda-Da-Vida en daarna Echoes. https://www.mooischijndel(...)-2000-cafe-tot-leven
Die ontbrekende albumhoes op de site biedt weinig hoop voor de keuzelijstquote:Op woensdag 12 november 2025 23:35 schreef Tussle266 het volgende:
Ik voel me wel een beetje verplicht om nu nog een keer Winning in te vullen. Zou hij die voorgeschiedenis kennen, dat we vorig jaar elke forumposter van elk forum in Nederland probeerden te mobiliseren en dat zelfs plek 788 in de Top 80's toen te hoog gegrepen was? Er moeten toch in de komende 3 weken wel 500 zieltjes te winnen zijn op deze manier.
Als die theorie klopt is dat inderdaad niet fijn. Maar hij is wel al meer dan eens gedraaid dit jaar (3x). Dat is voor het eerst sinds zo ver als je in de geschiedenis kan terugkijken.quote:Op woensdag 12 november 2025 23:39 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Die ontbrekende albumhoes op de site biedt weinig hoop voor de keuzelijst
Met toegankelijker nummers en betere uitzendtijden, dat welquote:Op donderdag 13 november 2025 17:49 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ben nu eigenlijk best wel benieuwd of onze man in Hilversum de komende twee weken die actie ook echt doorzet. In het verleden zijn er zat favorietjes van DJ’s in de lijst gekomen, dus daar hoeft het niet aan te liggen.
Daarom 1x op een verloren woensdagavond roepen gaat niet genoeg zijn.quote:Op donderdag 13 november 2025 18:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Met toegankelijker nummers en betere uitzendtijden, dat wel
quote:Op zaterdag 15 november 2025 08:54 schreef Tussle266 het volgende:
Hype ✅
Acties✅
Top 2000 voor ouwe lullen ✅
Kicken vindt het kut✅
https://www.spreekbuis.nl(...)landse-radiozenders/
Dit lijkt me juist een reden om te pleiten voor een top 400.000 op radio 10!quote:...een maand op vakantie sturen van het kersverse ochtendteam bij Radio 10, Gordon en Froukje, om plek te maken voor de Top 4000.
Ik hou van muzieklijsten, maar ze moeten wel een beetje een eigen karakter hebben en een beetje coherent zijn. Niet alleen maar meeliften op het succes van de Top 2000. Die Top 4000 van Radio 10 vind ik bijvoorbeeld niks.quote:Op zaterdag 15 november 2025 08:54 schreef Tussle266 het volgende:
Hype ✅
Acties✅
Kicken vindt het kut✅
Dat is natuurlijk wel zo, maar concurrenten erop aanspreken dat ze elkaar beconcurreren is ook weer zoiets...quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:09 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik hou van muzieklijsten, maar ze moeten wel een beetje een eigen karakter hebben en een beetje coherent zijn. Niet alleen maar meeliften op het succes van de Top 2000. Die Top 4000 van Radio 10 vind ik bijvoorbeeld niks.
De top 3000 van Veronica is natuurlijk ook gewoon een kopie van de Top 2000, maar dan 1000 meer. Die lijst was toch ook niet heel verrassend.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:09 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik hou van muzieklijsten, maar ze moeten wel een beetje een eigen karakter hebben en een beetje coherent zijn. Niet alleen maar meeliften op het succes van de Top 2000. Die Top 4000 van Radio 10 vind ik bijvoorbeeld niks.
Ahhh ja, seniele BVNL’er heeft een mening. Die op enkele punten wel klopt.quote:Op zaterdag 15 november 2025 08:54 schreef Tussle266 het volgende:
Hype ✅
Acties✅
Kicken vindt het kut✅
Dat is altijd het vervelende he? Dat heeft hij ieder jaar. Het is best ellendig en er zitten ook altijd een paar goede punten in.quote:Op zaterdag 15 november 2025 11:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ahhh ja, seniele BVNL’er heeft een mening. Die op enkele punten wel klopt.
Waarbij de top 2000 weer een kopie is van de top 100 allertijden die veronica al ver daarvoor uitzond. Zo halen ze allemaal ergens de mosterd vandaanquote:Op zaterdag 15 november 2025 10:54 schreef peaceman het volgende:
[..]
De top 3000 van Veronica is natuurlijk ook gewoon een kopie van de Top 2000, maar dan 1000 meer. Die lijst was toch ook niet heel verrassend.
Dat is natuurlijk zo. Maar de top 100 allertijden is al heel lang ter ziele. De top 2000 nou niet bepaald.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Waarbij de top 2000 weer een kopie is van de top 100 allertijden die veronica al ver daarvoor uitzond. Zo halen ze allemaal ergens de mosterd vandaan
Vooralsnog heeft de Top 100 10 jaar langer bestaan dan de T2K nu, dus het is nog afwachten wie wintquote:Op zaterdag 15 november 2025 14:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo. Maar de top 100 allertijden is al heel lang ter ziele. De top 2000 nou niet bepaald.
in uitzenddagen heeft T2K al gewonnenquote:Op zaterdag 15 november 2025 14:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft de Top 100 10 jaar langer bestaan dan de T2K nu, dus het is nog afwachten wie wint
Je moet gewoon achteraf zeggen dat je alles vooraf doorzien had!quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:36 schreef Tussle266 het volgende:
Dit wordt trouwens de laatste week dat ik de playlist schraap. In theorie is er dan nog 1 week over die iets kan opleveren, maar zonder dat ene nummer dat daar nog uit kan komen redden we het ook wel.
Ik heb het grootste gedeelte inmiddels gefilterd. Ik twijfel er nog over of ik een volledige voorspelling durf neer te leggen. Als het goed gaat blijf ik jullie er natuurlijk tot het einde der tijden mee vervelen. Maar waarschijnlijk gaat het fout en pek en veren is ook niet alles.
Heb alleen aflevering 1 nog gezien maar gister is als het goed is John B gesloopt. Die kan vanuit de absolute gevarenzone wel een zetje gebruikenquote:Op zondag 16 november 2025 12:20 schreef peaceman het volgende:
Zou wel leuk zijn als Donna Summer en The Beach Boys een kleine boost krijgen door 'the battle of the band'
Die beachboysjongens waren wat mij betreft wel met afstand de beste. Als ze nog een paar weken zo doorgaan, kan dat best voor boostje zorgen!quote:Op zondag 16 november 2025 12:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Heb alleen aflevering 1 nog gezien maar gister is als het goed is John B gesloopt. Die kan vanuit de absolute gevarenzone wel een zetje gebruiken
we krijgen volgende week fleetwoodmac-tributeband. Dat zal ook wel een garantie voor een boost zijn denk ik.quote:Op zondag 16 november 2025 15:24 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Die beachboysjongens waren wat mij betreft wel met afstand de beste. Als ze nog een paar weken zo doorgaan, kan dat best voor boostje zorgen!
Eens. Mist totaal de sfeer.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:09 schreef DecoAoreste het volgende:
. Die Top 4000 van Radio 10 vind ik bijvoorbeeld niks.
de DJ's van Radio 10 doen er dan ook nauwelijks moeite voor. Tis another day at the office voor ze. Tis de toon die de muziek maaktquote:
Ze zijn denk ik wat minder autistisch qua instrumenten en versterkers, maar ze doen niet onder voor The Analoguesquote:Op zondag 16 november 2025 15:24 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Die beachboysjongens waren wat mij betreft wel met afstand de beste. Als ze nog een paar weken zo doorgaan, kan dat best voor boostje zorgen!
Ja The Analogues zouden 100% uitpakken met de elektro-theremin bij Good Vibrations. Die miste ik toch wel nu bij de jonge strandjongensquote:Op zondag 16 november 2025 18:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ze zijn denk ik wat minder autistisch qua instrumenten en versterkers, maar ze doen niet onder voor The Analogues
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |