Die snap ik juist heel goed. Vind hem persoonlijk een van de beste artiesten van dit moment. Hij schrijft mooie, persoonlijke teksten (over zijn jeugd) en de muzikale omlijsting is meestal een warm bad, o.a. dankzij het kenmerkende saxofoongebruik.quote:Op maandag 3 november 2025 15:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja.
Sowieso snap ik de adoratie voor Sam niet zo.
Ik wil wel wat zeggen.quote:
Beide wmbquote:Op zaterdag 8 november 2025 08:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kan die brokkenpiloot niet gewoon Fade Into You pushen, die maakt tenminste nog een beetje kans
Hij heeft inderdaad voldoende pogingen gedaan. Ach, zelfs dan is deze lijst tegenwoordig definitief > singles top 100. Dus dat is ook iets.quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waarschijnlijk zal het wel neerkomen op een verruiming in de lijst van Lip's echte muzikale liefde, Celine Dion
Hebben we het hier over de kleinzoon van Freddy/de neef van Billy?quote:Op woensdag 5 november 2025 11:58 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Die snap ik juist heel goed. Vind hem persoonlijk een van de beste artiesten van dit moment. Hij schrijft mooie, persoonlijke teksten (over zijn jeugd) en de muzikale omlijsting is meestal een warm bad, o.a. dankzij het kenmerkende saxofoongebruik.
Qua stijl valt het een beetje tussen Bruce Springsteen en The War On Drugs. Die combinatie vind ik erg fijn. Het is niet voor niets dat hij in de UK zo op handen wordt gedragen. Daar hebben ze er over het algemeen wel kijk op.
Ik kan kan dat allemaal niet uit elkaar houden, al dat Brucesteen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:09 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
ik heb daar over het algemeen wat minder kijk op
Deze ga ik nog eens een paar keer gebruiken in week 53quote:
Ik denk dat we wel een paar keer gaan boffen met Bruce, jaquote:Op zaterdag 8 november 2025 09:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Deze ga ik nog eens een paar keer gebruiken in week 53
Bruce was best leuk, totdat ie naar Philadelphia ging zeilen. Ofzoiets.quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:10 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik kan kan dat allemaal niet uit elkaar houden, al dat Brucesteen.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wie de kleinzoon van Freddy en/of de neef van Billy moet voorstellen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:09 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Hebben we het hier over de kleinzoon van Freddy/de neef van Billy?
Op zich prima muziek, maar wat mij beteft toch wel een stuk minder dan Springsteenbof TWOD. Maar goed, ik heb daar over het algemeen wat minder kijk op
Kleinzoon van Freddy Fender, neef van Billy Squierquote:Op zaterdag 8 november 2025 14:10 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wie de kleinzoon van Freddy en/of de neef van Billy moet voorstellen.
Even aanvullend op mezelf: het is inmiddels ook de eerste serieuze stemactie.quote:Op zaterdag 8 november 2025 12:32 schreef Tussle266 het volgende:
Tannanas heeft vanmorgen nog snel even dat Straat-liedje erdoorheen gejaagd. Die is uit ‘23. Dus met een schuin oog in de gaten houden. Zeker nu de Bob Vylan hype net op tijd is gaan liggen.
Ik normaal gesproken ook, maar het alternatief is het NSB-clublied in de 2025 AI remix. Dus dat is niet echt een hele gemakkelijke keuze, zullen we maar zeggen.quote:
Gewoon beide nietquote:Op zaterdag 8 november 2025 15:58 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik normaal gesproken ook, maar het alternatief is het NSB-clublied in de 2025 AI remix. Dus dat is niet echt een hele gemakkelijke keuze, zullen we maar zeggen.
Die gaat het in theorie ook makkelijk redden via vrije keuze, want er zullen wel een paar proleten een stemoproepje doen. Dan is het de vraag wat R2 gaat doenquote:Op zaterdag 8 november 2025 15:58 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik normaal gesproken ook, maar het alternatief is het NSB-clublied in de 2025 AI remix. Dus dat is niet echt een hele gemakkelijke keuze, zullen we maar zeggen.
Het Hillsong United en Ede Staal protocol van 2007 weer van stal halenquote:Op zaterdag 8 november 2025 17:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die gaat het in theorie ook makkelijk redden via vrije keuze, want er zullen wel een paar proleten een stemoproepje doen. Dan is het de vraag wat R2 gaat doen
Ik verbaas me er eigenlijk al over dat dit in die single top 50 mogelijk is. Kan me niet voorstellen dat deze straks op 30 december te horen is.quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die gaat het in theorie ook makkelijk redden via vrije keuze, want er zullen wel een paar proleten een stemoproepje doen. Dan is het de vraag wat R2 gaat doen
Wat is dit nou weer voor krankzinnige take?quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:51 schreef MielMonteur het volgende:
En ook niet doen of muziek en kunst in het algemeen niet per definitie politiek is
Op zich heeft ie wel gelijk. De populariteit van kunst en muziek is altijd onderhevig aan een hoop factoren. Politiek is daar uiteraard één van.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:42 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor krankzinnige take?
Daar zit wat in, maar jouw punt vind ik al een heel stuk genuanceerder dan de oorspronkelijke post.quote:Op zondag 9 november 2025 09:02 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Op zich heeft ie wel gelijk. De populariteit van kunst en muziek is altijd onderhevig aan een hoop factoren. Politiek is daar uiteraard één van.
Dat klopt. Over de Snob is nog niets bekend ten tijde van de stemweek, de MuMeLadder van het huidige jaar is natuurlijk al wel voor een aanzienlijk deel bekend, maar verwerk ik pas als die helemaal af is.quote:Op zondag 9 november 2025 13:53 schreef Tussle266 het volgende:
De V500 is de enige voor de stemweek nog toch? Voor de vergelijking met de 2-playlist moet ik de Snob en MuMe van ‘24 pakken? De 1500 heb ik al klaar, uiteraard, want nou ja…
Kan ik die MuMe-ranking tot nu toe ook ergens zien? Dan maak ik er een Best of van of zo. Van de playlist, bedoel ik.quote:Op zondag 9 november 2025 13:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat klopt. Over de Snob is nog niets bekend ten tijde van de stemweek, de MuMeLadder van het huidige jaar is natuurlijk al wel voor een aanzienlijk deel bekend, maar verwerk ik pas als die helemaal af is.
Ik heb begrepen dat How Not To Drown dit jaar verdwijnt, dat stemt me wel droevig.
Van de vier is die met afstand het moeilijkst te vinden, dus als het je lukt houd ik me aanbevolen.quote:Op zondag 9 november 2025 14:03 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Kan ik die MuMe-ranking tot nu toe ook ergens zien? Dan maak ik er een Best of van of zo. Van de playlist, bedoel ik.
Dan ruil ik hem wel in voor de Tijdloze van 2024.quote:Op zondag 9 november 2025 14:06 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Van de vier is die met afstand het moeilijkst te vinden, dus als het je lukt houd ik me aanbevolen.Dit jaar heb ik hem via via van een insider gekregen, online staat alleen een Excel-file die bijgewerkt is t/m 2023...
Ja de site was niet bijgewerkt, matig.quote:Op zondag 9 november 2025 14:06 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Van de vier is die met afstand het moeilijkst te vinden, dus als het je lukt houd ik me aanbevolen.Dit jaar heb ik hem via via van een insider gekregen, online staat alleen een Excel-file die bijgewerkt is t/m 2023...
De Tijdloze is best een leuke om ernaast te hangen stiekem, zeker nu die ook gewoon uit 2000+ nummers bestaat. Ik twijfel wel een beetje of de Belgische context goed genoeg te vergelijken is met de Nederlandse, maar volgens mij stemmen er ook genoeg Belgen mee in de vier genoemde lijsten van de ALA, dus heel gek is het ook weer niet.quote:Op zondag 9 november 2025 14:12 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dan ruil ik hem wel in voor de Tijdloze van 2024.
Dit is ook wel belangrijk, als het er maar 100 waren had het denk ik weinig toegevoegd. Maar aangezien ik er bijna 1400 van die playlist heb, moet er als dieper kijkt wel wat overeenkomst te vinden zijn.quote:Op zondag 9 november 2025 14:21 schreef DecoAoreste het volgende:
zeker nu die ook gewoon uit 2000+ nummers bestaat.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:42 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor krankzinnige take?
Heb je mijn andere post überhaupt gelezen?quote:Op zondag 9 november 2025 18:37 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn punt wordt op reddit beter gemaakt
Naja het losstellen van boodschap en sonisch palet (om het zo maar even te noemen) is sowieso altijd een vage grens. Iets waar Radio 2 zich ook al lang schuldig aan maakt door het 'gevoel' steeds maar weer aan te halen. Mensen stemmen op Kids in America omdat ze toen hun eerste zoen kregen op het middelbare schoolgala, Demis Roussos doet ze denken aan hun vakantie in Griekenland, Dochters omdat ze hun dochter naar een barbecue met Marco Borsato hebben gestuurd, etc. etc.quote:Op zondag 9 november 2025 19:01 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Heb je mijn andere post überhaupt gelezen?
Alle artiesten in dat lijstje maken gewoon prima muziek die je ook als neutrale luisteraar prima op prijs kan stellen. Heel ander verhaal.
Alle muziek is onderdeel van tijdsgeest, maar het een ligt er wat dikker bovenop dan het ander.quote:Op maandag 10 november 2025 09:59 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Naja het losstellen van boodschap en sonisch palet (om het zo maar even te noemen) is sowieso altijd een vage grens. Iets waar Radio 2 zich ook al lang schuldig aan maakt door het 'gevoel' steeds maar weer aan te halen. Mensen stemmen op Kids in America omdat ze toen hun eerste zoen kregen op het middelbare schoolgala, Demis Roussos doet ze denken aan hun vakantie in Griekenland, Dochters omdat ze hun dochter naar een barbecue met Marco Borsato hebben gestuurd, etc. etc.
Naar mijn mening is een politieke overtuiging iets wat heel goed past in dat stramien. Je kan een argument maken dat het nu wel teveel gepusht wordt, maar dat heb ik ook een bittere pil voor je: alle popklassiekers zijn ook enorm gepusht geweest door de platenbazen, dus het is echt zeldzaam dat een nummer 'authentiek' en puur op verdienste van de sonische kwaliteiten in zo'n lijst komt de staan. Maar dan vind ik het bijna beter dat er af en toe iets in komt wat gepusht wordt door het volk, dan door de zenderbazen. Verder blijft het wel allemaal gewoon een fijn lijstje om te luisteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |