![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin
Österdahl Green en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, dat het (g)een Ed Sheeran-vrije dag is, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je midden in de nacht een feestje geeft, hoe erg (niet) dronken je bent, waarom Redefine jou nerveus maakt, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
De Sahara is zonder meer erg droog.
Chantal heeft weer een schnabbeltje
Mooi dat Eva wint
Eindelijk eens niet de onvermijdelijke Tim Hofman
Prima winnaars tot nu toe
Waarom dachten we hier dat Chantal een statement zou doen bij de puntentelling?
Wat kan die Chantal goed oubollige liedjes vermijden hè
Hier was autotune geen overbodige luxe geweest.
Robert Ten Brink kan je ook niet missen op tv he?
Goh. Pierre Bokma. Ik dacht dat hij niets met deze poppenkast te maken wilde hebben.
Piepkuiken en Loes Luca in 1 filmpje, dit had niet gehoeven.
Dit was in haar hoofd leuker
Mooie oeuvreprijs
Die zagen we wel aankomen
Martijn krijgt extra tijd. Vooruit, het is hem gegund.
Ach Dieuwertje
Onze laatste ESF deelnemer
Vreemde top 10, miste toch een aantal momenten die een stuk memorabeler waren.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ja daarom hebben wij altijd ruzie met elkaar op dat balkon rechtse radicale rakker van me.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Strani
Beroemde influencer
Hallo, wel waarschuwen voor Joling maar voor Soundos in beeld bij de winst van Eva geen alarm?
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
quote:
Het splitscreen Oostenrijk-Israël
Wilfred Castro is klaar, en de show ook.
Strani
Beroemde influencer
Sorry voor het achterlopen maar mooie In Memoriam. Mooi fragment ook uitgekozen voor Joke Bruijs en Gerard Cox.
Op
Strani iets
Strani
Beroemde influencer
Ja oké ik snap ook wel dat jullie direct tijdens de aftiteling naar bed zijn gegaan. Er moeten gewoon weer gearbeid worden.
Op
Strani iets
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2025 10:22 schreef Arizona het volgende:Ik heb een fout gemaakt op mijn werk, ik heb iets heel belangrijks weggegooid.

Ik dacht alleen uit mijn eigen lijst, maar ik heb het voor iedereen weggegooid. Ik wist niet eens dat ik zoveel macht had
Nu zijn er twee mensen die al heel druk zijn, druk bezig om het te fixen. Ik voel me zo lullig.
Het is niet mijn week op werkgebied….
Kan ICT geen backup terughalen?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
quote:
Ik denk niet dat ICT veel kan doen als je het koffiezetapparaat uit het raam gooit.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2025 10:54 schreef Arizona het volgende:[..]
Dat was niet de oplossing, maar het is inmiddels opgelost en we hebben nu nog een betere versie van het ding dan eerst, dus eigenlijk was ik supergoed bezig. Uiteraard!
Nou ik heb er wel wat grijze haren bij. Nu wat rondstaren tot het weekend begint, over iets meer dan een uur. Mijn collega’s zijn het met mij eens dat ik overal af moet blijven nu!
Ja, lijkt me het beste.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.