SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Ontlurkt speciaal voor jouquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:33 schreef BE het volgende:
Right... deze topickiller gaat maar slapen.![]()
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:16 schreef BE het volgende:
Dus... Sorry, schrok van de LaPo dus een weinig fantasierijke TT.
Maar het verhaal van Marlotte is wel echt BIZAR om nog maar eens te herhalen.Ik vind het echt bizar, maar denk dan als je zo lang en diep in dat verhaal zit dat je het overzicht niet meer hebt en daardoor dat eerder gaat gelovenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk krijgt die dame goed hulp en Annika ook, zoiets gaat je vast niet in de koude kleren zitten.Fake it till you make it...
Hij staat op de NPO site, ik ben hem ook aan het luisteren (maar hij is echt héél lang).quote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:22 schreef Ynske het volgende:
Ik vind dat soort podcasts wel interessant, waar zou je zoiets nog vinden om te luisteren (gratis)?
Ben er nog erg blanco in
De meeste podcasts zijn wel gratis te luisteren hoor. Er zijn er inmiddels al heel wat superinteressante gemaakt. Ik kan wel even in m'n lijstje kijken voor je qua wat hier wel wat op lijkt?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:22 schreef Ynske het volgende:
Ik vind dat soort podcasts wel interessant, waar zou je zoiets nog vinden om te luisteren (gratis)?
Ben er nog erg blanco in
5 afleveringen ofzo toch? Viel mij wel mee. Maar ik vond 't ook een fascinerend verhaal. En ook wel goed dat ze vanaf het begin duidelijk zijn over dat 't een fake verhaal was. Ik kan me voorstellen dat een iets sensatiebelustere maker dat anders zou hebben gedaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:29 schreef Schanu het volgende:
[..]
Hij staat op de NPO site, ik ben hem ook aan het luisteren (maar hij is echt héél lang).
Graag!quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:12 schreef trui het volgende:
[..]
De meeste podcasts zijn wel gratis te luisteren hoor. Er zijn er inmiddels al heel wat superinteressante gemaakt. Ik kan wel even in m'n lijstje kijken voor je qua wat hier wel wat op lijkt?
Heb m gister geluisterd, maar zie door de bomen t bos niet meer voor anderequote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:29 schreef Schanu het volgende:
[..]
Hij staat op de NPO site, ik ben hem ook aan het luisteren (maar hij is echt héél lang).
Ik duik erin, en kan je ondertussen ook het Fok-topic over podcasts aanraden, daar worden ook al goede tips gegeven!quote:
Snap ik, er is ook zoveel aanbod. Ze variëren wel ook flink in kwaliteit, en natuurlijk is 't ook wel wat smaak-afhankelijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
Heb m gister geluisterd, maar zie door de bomen t bos niet meer voor andere
Ik had een uur of 2 verwacht haha, dus het is misschien meer verwachtingsmanagement van mijn kantquote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:16 schreef trui het volgende:
[..]
5 afleveringen ofzo toch? Viel mij wel mee. Maar ik vond 't ook een fascinerend verhaal. En ook wel goed dat ze vanaf het begin duidelijk zijn over dat 't een fake verhaal was. Ik kan me voorstellen dat een iets sensatiebelustere maker dat anders zou hebben gedaan.
Ja, ik hou ook helemaal niet van filmpjes of podcasts. Het gaat altijd veel te langzaam. Geef me dezelfde informatie op papier en ik kan in 5 minuten de hoofdlijnen eruit halen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:48 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb geen Spotify, ik gebruik de podcast app die standaard op mijn iphone zit. Mijn favoriet is Geschiedenis inside. Maar dan moet geschiedenis wel je interesse hebben. En een beetje van flauwe humor houden.
Overigens vind ik het superlastig om mijn aandacht bij een podcast te houden. Mijn vermogen om auditief informatie te verwerken is blijkbaar niet zo goed ontwikkeld.
Filmpjes vind ik op zich prima, dat is deels visueel natuurlijk. Ik vermoed dat het bij mij samenhangt met de gehoorproblemen die ik al mijn hele leven heb. Zodra informatie 100% auditief is, heb ik moeite om het te verwerken. Een podcast luisteren is dus wel een heel goede oefening. Ik doe het eigenlijk alleen in de trein op weg van/naar werk of als ik de was opvouw oid.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:55 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, ik hou ook helemaal niet van filmpjes of podcasts. Het gaat altijd veel te langzaam. Geef me dezelfde informatie op papier en ik kan in 5 minuten de hoofdlijnen eruit halen.
Niet alle podcasts zijn hetzelfde daarin. Ik vind 't ook irritant als iets onnodig wordt uitgesmeerd over meerdere afleveringen. Zo zijn er ook heel vervelende docu-series.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:55 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, ik hou ook helemaal niet van filmpjes of podcasts. Het gaat altijd veel te langzaam. Geef me dezelfde informatie op papier en ik kan in 5 minuten de hoofdlijnen eruit halen.
Geschiedenis Inside vind ik zoo leukquote:Op woensdag 15 oktober 2025 10:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik vind podcasts heerlijk! Ik luister graag naar BoekenFM, Geschiedenis inside, en beperkte podcasts (een aantal afleveringen) over onderwerpen die je interesseren. Ik heb laatst De plantage van mijn voorouders geluisterd, die was erg goed en interessant. Als het te langzaam gaat, versnel ik het tot ik tevreden ben over het tempo. Ik gebruik de app PodcastAddict, en daarmee kun je per tiende versnellen (of vertragen).
Ik ben ook fan van luisterboeken, heerlijk om meegenomen te worden in een verhaal terwijl ik wel ook nog wat nuttige (noodzakelijke) dingen kan doen zoals huishouden, of leuke dingen zoals hobby/handwerk.
Ook tijdens autorijden perfect!
En soms wil het inderdaad niet, dan ben ik afgeleid, moet ik een paar keer terugluisteren, dan kan je er maar beter mee stoppen.
Ditquote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:55 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik raad je iig aan om het podcasttopic hier op FOK te volgen, daar komen echt heel veel fijne tips voorbij!quote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:22 schreef Ynske het volgende:
Ben er nog erg blanco in
Ik vind 'm zeker sympathiek en hij heeft mooie verhalen te vertellen, maar hij rekt dingen soms wel langer op dan mij lief is.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:36 schreef Vanyel het volgende:
Frans Pollux heeft ook fijne podcasts en een heerlijke stem.
De laatste dans (met Resi van cafe Resistent), Het geluk van Limburg (over de steenkoolmijnen) en Bloody Sunday in Roermond (over IRA aanslag in Roermond met een heel uur IRAgeschiedenis tussendoor voor wie van geschiedenis houdt).
Mogelijk leuker voor Limburgers en mensen die van Limburg(er)s houden).
Ik zag laatst een plaatje dat je spullen kwijt bent omdat je ze a) hebt laten slingeren of b) juist hebt opgeruimd maar niet meer weet waar.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:03 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dit![]()
Ga me ook geen route vertellen want nog voor de eerste afslag ben ik het kwijt![]()
Yay voor je Lego gameboy @:Hupje!
Ik was gister ook iets kwijt, wat cashgeld. Heb heel het huis opsekop gezet, zelfs in de meterkast, bloempotten in de schuur, pannen, echt overal gezocht. Het lag namelijk eerst onder de hoektafel maar met de aanleg van glasvezel moest de monteur daarbij zijn. Was ik vergeten dus schopte dat toen gauw onder de bankLater veiliger opgeborgen. Nou, het was veilig hoor, zelfs ik kon het niet vinden
![]()
Afijn, elk hoekje en gaatje gehad, belde zoon, of ik een kopie van zn paspoort kon appen. Was bij Ziggo Dome, Disturbed, dus dat deed ik. Én ik deed mn ondergoedla even open. Juist
Op NPO was een paar maanden geleden ook een docu over de mijnen. Heel indrukwekkend. Mijn opa heeft in de mijn gewerkt, wat ongelofelijk zwaar werk was dat.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:36 schreef Vanyel het volgende:
Frans Pollux heeft ook fijne podcasts en een heerlijke stem.
De laatste dans (met Resi van cafe Resistent), Het geluk van Limburg (over de steenkoolmijnen) en Bloody Sunday in Roermond (over IRA aanslag in Roermond met een heel uur IRAgeschiedenis tussendoor voor wie van geschiedenis houdt).
Mogelijk leuker voor Limburgers en mensen die van Limburg(er)s houden).
ik vind een boek toch het fijnst om echt zelf te lezen over 't algemeen. Maar soms komt het wel handig uit en je bent er dan vrij snel doorheen. Maar ik mis dan toch vaak wel stukjes, en/of erger me aan de manier waarop iemand voorleest.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:07 schreef amaranta het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden abonnement op Storytel genomen. Ik doe er alleen echt helemaal niks mee. Dus ik zit er toch over na te denken om het abonnement weer op te zeggen. Enige wat me soort van tegenhoud is dat ik een heel goedkoop abonnement heb, maar goed als je er niks mee doet, is het wel weer weggegooid geld
Oh daar heb ik 2 podcasts van geluisterd, ergens in het voorjaar.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:48 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb geen Spotify, ik gebruik de podcast app die standaard op mijn iphone zit. Mijn favoriet is Geschiedenis inside. Maar dan moet geschiedenis wel je interesse hebben. En een beetje van flauwe humor houden.
Overigens vind ik het superlastig om mijn aandacht bij een podcast te houden. Mijn vermogen om auditief informatie te verwerken is blijkbaar niet zo goed ontwikkeld.
En in Kerkrade is er een hele voorstelling over nu. De opa's van Mrs V waren ook mijnwerkers.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Op NPO was een paar maanden geleden ook een docu over de mijnen. Heel indrukwekkend. Mijn opa heeft in de mijn gewerkt, wat ongelofelijk zwaar werk was dat.
Oja, die werd op mijn werk ook aangeraden. Ik kan me echt niet zetten tot het luisteren van een podcast, lees veel liever een boek!quote:Op woensdag 15 oktober 2025 14:31 schreef Schanu het volgende:
Ik luister zelf eigenlijk alleen de podcasts van geweldloos verzet en verbindend gezag (over opvoeden),
Ook handig iddquote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik zag laatst een plaatje dat je spullen kwijt bent omdat je ze a) hebt laten slingeren of b) juist hebt opgeruimd maar niet meer weet waar.Zo waar.
Laatst heb ik een rekening geopend voor jongste zoon. Zijn betaalpas was binnengekomen, maar ik kon de envelop niet meer vinden. Hele huis op zijn kop idd. Bleek dat de envelop in de huiswerkmap van zoon terecht gekomen was (iets teveel papieren bij elkaar geveegd). Hij had 'm dus al mee naar school.
Zelfde met mijn man hoor. Die flikkert van alles op de bar en ik mag uiteindelijk een plekje vinden want het stoort me meestal binnen een aantal dagen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 14:51 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ook handig idd![]()
Maar, zo waar. Zoon laat van alles slingeren en ik ruim alles op. Hij weet dus nooit waar wat is gebleven en ik niet waar ik het heb gelatenMijn eigen zooi weet ik meestal wél te vinden. Meestal he
Ik ben best goed in opruimen. Mijn valkuil is dat ik dingen 'even wegleg' als ik het druk heb. En die leg ik dan op een plek die op dat moment logisch lijkt, maar dan kan ik het naderhand dus niet terugvinden...quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik zag laatst een plaatje dat je spullen kwijt bent omdat je ze a) hebt laten slingeren of b) juist hebt opgeruimd maar niet meer weet waar.![]()
Zo waarquote:Op woensdag 15 oktober 2025 15:09 schreef vencodark het volgende:
1 woord: rommellaatje.
1 locatie: de keuken.
het kan ook 'gewoon' via spotify of bepaalde websites waar je podcasts kunt beluisteren. Maar er zijn inderdaad ook android apps om podcasts te beluisteren.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 14:08 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb nog nooit een podcast geluisterd… ik hoor nu pas voor het eerst dat daar blijkbaar een speciale app voor is zelfs op iPhones. Ik heb ook nog nooit Spotify gebruikt. Ik had laatst met mijn 3 maanden gratis Apple Music daar wel gekeken, maar daar kon ik geen podcasts in vinden…
Wij hebben inmiddels 3 rommelladesquote:Op woensdag 15 oktober 2025 15:09 schreef vencodark het volgende:
En die heb ik gister, tijdens het zoeken, meteen maar even opgeruimd. Ik weet niet wat ik met elastiekjes heb maar die la lag vol met losse halfvergane elastiekjes plus een nieuw pakquote:Op woensdag 15 oktober 2025 15:09 schreef vencodark het volgende:
Ik heb een kast een de woonkamer staan met 32 ladesquote:Op woensdag 15 oktober 2025 15:49 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wij hebben inmiddels 3 rommellades
Podcasts, ik vond de WIDM podcast wel leuk. Op zich wel lekker om af en toe wat te luisteren maar moet niet te ingewikkeld dat als je gedachten afdwalen je de draad helemaal kwijt bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb een kast een de woonkamer staan met 32 lades![]()
. Daar past héél veel rommel in
.
Nouja, als je dan iets kwijt bent kun je iig laaang op één plek blijven staan om te zoekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wél een mooie kast
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Dat is waar! Al heb ik ook nog wel andere laadjes en opberplekjes.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:29 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nouja, als je dan iets kwijt bent kun je iig laaang op één plek blijven staan om te zoeken![]()
Wél een mooie kast
Perfecte legokast dusquote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is waar! Al heb ik ook nog wel andere laadjes en opberplekjes.
Het is een kast uit een voormalig (Oost?)-Duitse naaimachinefabriek. Er zitten aan de binnenkant nog allemaal handgeschreven Duitse labels waar onderdelen op staan die in die lades hebben gezeten. Elke lade heeft ook weer houten verdeelvakjes van ca. 10x5 cm. Desgewenst kan je die verdelers er uithalen. Superhandig!
Het was eigenlijk de bedoeling dat hij op mijn werkkamer zou komen. Maar ik had me vergist bij het opmeten, de kast paste dus nét niet door het trapgat.
Oh, wow, binnenkant is dus ook mooiquote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is waar! Al heb ik ook nog wel andere laadjes en opberplekjes.
Het is een kast uit een voormalig (Oost?)-Duitse naaimachinefabriek. Er zitten aan de binnenkant nog allemaal handgeschreven Duitse labels waar onderdelen op staan die in die lades hebben gezeten. Elke lade heeft ook weer houten verdeelvakjes van ca. 10x5 cm. Desgewenst kan je die verdelers er uithalen. Superhandig!
Het was eigenlijk de bedoeling dat hij op mijn werkkamer zou komen. Maar ik had me vergist bij het opmeten, de kast paste dus nét niet door het trapgat.
Oei ja, dat is wel onhandig. Kan je niet bellen om de afmetingen van het pakket te vragen?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:46 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh, wow, binnenkant is dus ook mooi![]()
Zonde dat hij niet door het trapgat paste maar hij staat ook prima waar ie nu staat![]()
En das hier dus ook een probleem. Heb een mooie badkamer wasbakkenkast gezien maar weet niet of dat een bouwpakket is. Zo niet past ie nevernooit naar boven via de wenteltrap. Via het balkon zou het wél kunnen maar dan heb ik meerdere sterke armen nodig en die heb ik niet (meer) dus ik probeer het maar uit mn hoofd te zetten.
Wij hebben inmiddels 2 rommelkamers, dus het kan nog ergerquote:Op woensdag 15 oktober 2025 15:49 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wij hebben inmiddels 3 rommellades
Podcasts, ik vond de WIDM podcast wel leuk. Op zich wel lekker om af en toe wat te luisteren maar moet niet te ingewikkeld dat als je gedachten afdwalen je de draad helemaal kwijt bent.
Is dat die levenslang 6 euro oid deal? Als we hem somehow op mijn naam kunnen krijgen wil ik hem best van je overnemen. Heb nog steeds spijt dat ik het toen niet gedaan heb.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:07 schreef amaranta het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden abonnement op Storytel genomen. Ik doe er alleen echt helemaal niks mee. Dus ik zit er toch over na te denken om het abonnement weer op te zeggen. Enige wat me soort van tegenhoud is dat ik een heel goedkoop abonnement heb, maar goed als je er niks mee doet, is het wel weer weggegooid geld
Bedrijf zit in Villa Arena en ik wil sowieso even gaan koekeloeren daar want hoewel ik veel via internet koop, wil ik deze toch even in het eggie zien. Dan vragen hoe en watquote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oei ja, dat is wel onhandig. Kan je niet bellen om de afmetingen van het pakket te vragen?
De glasplaat voor onze inloopdouche is met een hijskraan via een slaapkamerraam naar binnen getakeld. Die was ook veel te groot om binnendoor te passen. En het hoofdbord van ons boxspringbed moest ingekort worden (een hijskraan was een beetje overdreven voor een bed). We hebben niet eens zo'n klein/krap huis.
Is heel leuk!quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:54 schreef Hupje het volgende:
Is Geofort een beetje leuk (met regenachtig weer) voor een 10 jarige? Ik zoek nog een uitje voor morgen met J... Daar zijn we nog nooit geweest.
The Retrievals heeft een tweede seizoen over niet-werkende ruggenprikken bij een bevalling. Ik heb pas 1 aflevering gehoord. Het eerste seizoen vond ik heel goed.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:09 schreef trui het volgende:
En tot slot nog een aantal Engelstalige:
• Believe in Magic De Britse tiener Megan Bhari is de oprichter van een liefdadigheidsstelling voor zieke kinderen. Ze vergaart veel volgers op internet en krijgt zelfs steun van haar favoriete boyband One Direction. Helaas is ze zelf ook erg ziek: ze heeft een hersentumor. Haar moeder Jean begint een crowdfunding om een dure behandeling in Amerika te kunnen betalen. Maar niet iedereen gelooft haar aangrijpende relaas. Jamie Bartlett (The Missing Cryptoqueen) stort zich in deze zeer verslavende BBC-podcast op het bizarre verhaal. Hij komt het naadje van de kous te weten, tot lijkschouwersrapporten aan toe.
• Unicorn Girl Candace Rivera is een alleenstaande moeder, CEO van een serie succesvolle bedrijven en een activist die zich inzet tegen mensenhandel. O ja, en ze haalt ook nog eigenhandig ernstig gehandicapte kinderen uit Oekraïne. Ze deelt haar succesvolle leven tot in detail op sociale media en dat bleek gefundenes Fressen voor podcastmaker Charlie Webster, die na Scamanda nu een nieuwe serie aflevert over een vrouw die liegt, bedriegt en manipuleert. In Unicorn Girl horen we hoe iedereen bevriend wilde zijn met de extraverte Candace, die met haar eenhoornmasker het middelpunt was van elk feestje. Diezelfde vriendinnen doen nu een boekje open over hoe ze zich door haar in de luren lieten leggen.
• The Con: Kaitlyn’s baby Een jonge Canadese vrouw meldt zich bij een doula (een professionele geboortebegeleider) met een gruwelijk verhaal. Ze is zwanger geraakt na een verkrachting en nu is haar kind ook nog overleden in de baarmoeder. De doula zou haar door de bevalling moeten coachen, maar de situatie loopt steeds verder uit de hand. Deze Kaitlyn blijkt haar hele verhaal te faken, en ze heeft haar fratsen bij nog veel meer doula’s te uitgehaald. Ze maakt handig gebruik van het feit dat vrouwen die dit werk doen typisch zeer begripvol en meelevend zijn. Een verbluffende oplichterspodcast die je aan je koptelefoon gekluisterd houdt, al mis je uiteindelijk wel wederhoor van de hoofdpersoon.
• Nobody Should Believe Me Een podcast van Andrea Dunlop over Münchausen by proxy; de psychische stoornis waarbij (vrijwel altijd) moeders hun kinderen opzettelijk ziek maken om zo aandacht te krijgen. Dunlops eigen zus lijdt aan deze stoornis en die persoonlijke betrokkenheid is leidend in deze langlopende podcast, die soms iets te veel op de details ingaat maar niettemin de moeite waard is. Het nieuwste seizoen gaat over Sophie Hartman, een evangelische christen die als jonge, alleenstaande twintiger in Zambia twee meisjes adopteert, met ronduit rampzalige gevolgen.
• Sea of Lies (Uncover) In een klein stadje in de Canadese provincie Ontario is een accountant actief die zijn buren oplicht en berooid achterlaat. Een tijdje later wordt bij Devon in Engeland het lijk van een man uit de zee opgevist. De twee zaken hebben het op eerste gezicht niets met elkaar te maken, tot de Rolex om de pols van de dode man de sleutel blijkt te zijn. Host Sam Mullins (Wild Boys) doet het verhaal uitvoerig uit de doeken. Mullins is een zeer getalenteerde verteller, een bedreven interviewer en zelfs in staat humor in te brengen in deze podcast zonder de gevoeligheden uit het oog te verliezen.
• Uncover seizoen 1 Escaping - NXIVM Over iemand die ontsnapt is uit een sekte.
• Uncover seizoen 6 - Satanic Panic Over de paniek rondom wijdverbreid idee dat satanische sekten kinderen zouden misbruiken (VS/canada)
• Noble Over fraude bij een crematorium.
• Red Handed Twee Britse vrouwen die allerlei truecrime zaken nabespreken, daar zitten ook een aantal zeer bizarre verhalen bij, bijvoorbeeld afleveringen: 5 (Bible John), 12 (the Dexter copycat killer), 26 (Gypsy Rose Blancharde, over Munchausen by proxy slachtoffer), 31 (The Lady Killer and the Human Pelt), 38 (Phil Spector & Lana Clarkson).
• CBC stories Split Screen - seizoen 2: Thrill seekers Over een bizar experimenteel reality programma op de Britse TV.
• CBC stories Split Screen - seizoen 1: Kid Nation ook een heel controversieel reality TV experiment, met kinderen.
• The Retrievals In de vruchtbaarheidskliniek van de prestigieuze Amerikaanse universiteit Yale had een verslaafde verpleegkundige de pijnstiller fentanyl vervangen door een zoutoplossing. Dat betekende dat patiënten die graag moeder wilden worden zonder verdoving een eicelpunctie doorstonden. Bizar genoeg ging dit vijf maanden zo door, omdat de gruwelijke pijn van de vrouwen niet serieus werd genomen. Serial en The New York Times maakten een vijfdelige serie over deze schokkende zaak, die veel meer is dan een onderzoek naar een medische misstand. De podcast onderzoekt ook hoe de maatschappij omgaat met vrouwen en pijn, en is zowel inhoudelijk als qua vorm briljant gemaakt.
• Who trolled Amber? Geeft een nieuwe kijk op een van de meest omstreden celebrity-rechtszaken van de afgelopen jaren - tussen Johnny Depp en Amber Heard.
Filmpjes gaat wel, maar ik heb nog geen podcast afgeluisterd. Veel te langzaam inderdaad. Ik luister ook niet graag luisterboeken. Heel af en toe in de auto, maar dan moet het een supersimpel flut-romannetje zijn, zodat ik kan wegdromen en dan nog weet hoe het verhaal gaat. Anders ben ik de hele tijd de draad kwijt.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:55 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ook stom, maar heel ander kaliber..
Ze kwamen vandaag beton storten in ons zwembad. Ze zouden er om 7.30 zijn. Ging om 6.30 al de bel.. nee beton komt om 7.30 maar dan heb ik nog wel wat voorbereiding (prima, als ik het geweten had had ik gezorgd dat ik beneden was en fatsoenlijke gekleed was)
En nu zijn ze net aan het storten, komen ze twee kuub te kort. (En google zegt dat sneldrogend beton beter niet in twee delen te storten is, dus ik denk nu al weer in breuklijnen en een lek zwembad en zo..)
Ja maar als het zwembad betegeld en gevuld is en over een x-tijd gaat scheuren..quote:Op donderdag 16 oktober 2025 08:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Btj jammer op die manier Hillie.. maar breuklijnen ed moeten zij ook weer herstellen dan toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Deepfreeze op 16-10-2025 09:40:51 ]
Die ene zak maakt niet uit! Als je er vandaag maar niet nog een koopt en morgen nog een!quote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:01 schreef Schanu het volgende:
Gewoonmezelf, heel veel sterkte
Hillie, hopelijk klopt het idd dat het beton nog nat genoeg was maar dat zal vast het geval zijn als ze dat zeggen! Snap je zorgen wel.
Ik ben misselijk. Stomme fout gemaakt om m&ms te kopen want die waren in de aanbieding. En toen ging ik vanmorgen emotie-eten, dus die hele zak van bijna 200 gram in 1 keer opgegeten (want als je eenmaal begint, moet het op he, of ben ik de enige die zo is?). En nu ben ik dus misselijk en voel ik mij schuldig omdat ik juist weer op gewicht zat en ik mij nu weer moddervet voelsoms voelt het echt heel complex om vrouw te zijn
Ai!quote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:21 schreef Schanu het volgende:
Nou die aanbieding was dus 3 halen 2 betalenmaar ik heb voorlopig wel weer genoeg m&m's gezien (daar denk ik vanavond vast anders over).
Wauw wat goed Venco! En wat een kracht dat je meteen doorzet. Ik hoop echt dat er wat moois uit voorkomt voor je!
BE wat zou dat gaaf zijn als dat pand wat wordt, ik ga voor je duimen
Eigenlijk moet je dooreten. Ik heb mezelf eens zo misselijk gegeten dat ik een jaar bij het idee van chocola al misselijk werdquote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:21 schreef Schanu het volgende:
Nou die aanbieding was dus 3 halen 2 betalenmaar ik heb voorlopig wel weer genoeg m&m's gezien (daar denk ik vanavond vast anders over).
Jup! Shhh!quote:Op donderdag 16 oktober 2025 13:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat stoer BE! (Is t in Gouda?)
Nouja, het had erger kunnen zijn natuurlijkquote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:38 schreef vencodark het volgende:
Ik verwachtte een pakketje dus toen ik een pakketje op het aanrecht zag, zoon had het aangenomen, opende ik het zonder verder na te denken.
Zaten er bh’s voor de buurvrouw in.![]()
Ja teamsloffen! Die van mij zit een gat in, ik twijfelde vorig jaar al of ik nieuwe zou kopen, maar verder zijn ze nog wel goed. De slof is een stukje los van de zool.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Sloffentijd! Vond al dat ik koude voeten had in huis, was vergeten dat ik ook nog warme sloffen heb ipv slippersIk draag geen sokken
Als je er tzt aan toe bent hoor ik het graag, mijn ouders wonen nog steeds in Gouda...quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:32 schreef BE het volgende:
[..]
Jup! Shhh!
Er zijn geen kapers op de kust hoor, maar ik hou het hier om me heen nog even stil.
Idem, maar daar loop ik het hele jaar opquote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:14 schreef hilliebillie het volgende:
Oeps venco![]()
Hier ook team sloffen, maar wel met sokken want anders heb ik toch koude voeten (in alle soorten sloffen, soms zelfs koude zweetvoeten), met sokken geen probleem..
Ik zal eens kijken, misschien kan de schoenmaker er anders wel een stikseltje doorheen trekken (ik denk dat mijn eigen naalden dat niet aankunnen)... maar misschien zegt die ook wel: oh maar dat lijm ik gewoon...quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Drupje secondelijm erop @:Nijna Als ze verder nog prima zijn zou ik dat proberen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:26 schreef Hupje het volgende:
Spannend @:BE en @:exode . Allebei iets heel anders, maar wel toffe vooruitzichten!Jeetje wat rot!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@BE wat ontzettend tof! Mijn duimen draaien voor je!
@exode superleuk!
Venus in pocketformaat
© loveli
Omgquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 08:21 schreef Schanu het volgende:
Het slapen-met-2-kinderen-in-1-bed-seizoen is hier weer aangebroken. En dat is krap, slaapt niet echt lekker.
We zijn opzich juist heel blij dat de oudste nu sinds 1,5 jaar weer regelmatig op haar eigen kamer slaapt. Ik ben bang dat als we dit gaan doen, dat we weer helemaal opnieuw moeten beginnen met de slaaptraining. Voor nu is de regel voor de jongste dat ze bij ons in bed mag als ze ziek(ig) is, en voor de 8 jarige zijn we coulanter omdat die vaak eenvoudigweg niet slaapt als ze niet bij ons mag liggen. Alleen als de R in de maand zit, liggen ze dus regelmatiger weer samen in ons bedquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Omg
Wij konden dat afwentelen door hun matrassen naast ons bed te leggen, waren ze wel bij ons maar niet in bed.
Geen optie? Alle matrassen naast elkaar in de woonkamer?
Al eens aan flitskaarten gedacht? Sorry als ik me ermee bemoei, maar B heeft ook een grondige hekel aan herhalen en stampen maar met flitskaarten vond ie het ok.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:02 schreef Schanu het volgende:
Wij krijgen net een berichtje van de juf van de 8 jarige. De kinderen horen na de herfstvakantie alle tafels tot en met 10 te kennen. Jewel kent alleen de tafels 1, 2, 5 en 10.... Of we nog even extra willen oefenen. Maar het lukt haar gewoon écht niet. De juf zegt het is een kwestie van stampen, maar voor Jewel is het een gruwel om te stampen want het beklijft niet. Dus we gaan wel weer verder oefenen met rekenblobs, het gorgelspel en op andere speelse manieren het constant terug laten komen, maar ik heb er zo weinig hoop in. Want die tafel 4 kende ze vorig jaar bijvoorbeeld wel, maar die is ze dus ook alweer vergeten....![]()
Ik verwacht dus nog meer problemen op schoolgebied na de herfstvakantie, want het kan toch niet anders dan dat ze helemaal vast gaat lopen op rekenen met zo'n achterstand.
Nee die hebben we nog niet geprobeerd, ik ga er eens naar kijken! Maar zelfs het gorgelspel vindt ze een crime, terwijl dat echt in spelvorm in. Als ze het antwoord niet weet, dan wordt ze namelijk heel boos of verdrietig en dan blokkeert ze. Ik ben bang dat dat met flitskaarten niet anders gaat zijn, maar ik sta voor alle opties open dus we gaan het gewoon proberen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:16 schreef exode het volgende:
[..]
Al eens aan flitskaarten gedacht? Sorry als ik me ermee bemoei, maar B heeft ook een grondige hekel aan herhalen en stampen maar met flitskaarten vond ie het ok.
En inderdaad wellicht op een speelse manier, random aan tafel een som roepen. B doet dat nu bij zijn zusje, ze maken er samen een spel van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb in vakanties wel geoefend, maar dan met bal overgooien/trappen en sommen roepen, of met pepernoten om ze te verdelen over groepjes.
Neefje lukte het ook niet, maar daar was het gelinkt aan zijn dyslexie of autisme volgens mij.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar moet het echt nu? Hier zei de juf dat ze het vanzelf wel tegen zouden komen bij de rekenwerkjes op school. En wat niet af was konden ze mee naar huis krijgen (want echt prima te halen binnen de gestelde tijd).Ja het is echt het uitdrukkelijke verzoek van de juf om te oefenen, want na de herfstvakantie gaan ze andere stof behandelen waarvoor je die tafels moet kennen, en gaat Jewel dus vastlopen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb in vakanties wel geoefend, maar dan met bal overgooien/trappen en sommen roepen, of met pepernoten om ze te verdelen over groepjes.
Neefje lukte het ook niet, maar daar was het gelinkt aan zijn dyslexie of autisme volgens mij.
Dat is wel lastig dan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:41 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ja het is echt het uitdrukkelijke verzoek van de juf om te oefenen, want na de herfstvakantie gaan ze andere stof behandelen waarvoor je die tafels moet kennen, en gaat Jewel dus vastlopen..
Dat ben ik dan niet met de juf eens. Automatiseren is geen stampen. Stampen is een rijtje op kunnen dreunen zonder deze te kunnen toepassen en daarna weer vergeten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:02 schreef Schanu het volgende:
kennen. Jewel kent alleen de tafels 1, 2, 5 en 10.... Of we nog even extra willen oefenen. Maar het lukt haar gewoon écht niet. De juf zegt het is een kwestie van stampen
Dit had mijn jongste ook, helemaal op tilt als hij een antwoord niet meteen wist, en dan kon ie zelfs 2+2 niet meer optellen. Kon dan ook best even duren voor hij weer enigszins normaal kon denken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:22 schreef Schanu het volgende:
[..]
Nee die hebben we nog niet geprobeerd, ik ga er eens naar kijken! Maar zelfs het gorgelspel vindt ze een crime, terwijl dat echt in spelvorm in. Als ze het antwoord niet weet, dan wordt ze namelijk heel boos of verdrietig en dan blokkeert ze. Ik ben bang dat dat met flitskaarten niet anders gaat zijn, maar ik sta voor alle opties open dus we gaan het gewoon proberen.
Geen idee of het bij jullie helpt, maar wij hebben een tijdje de tafels op de trap geplakt. Elke trede was een stap hoger. Volgens mij had ik de tafels die ze nog niet kende in verschillende kleuren op de voorkant van de traptreden geplakt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:22 schreef Schanu het volgende:
[..]
Nee die hebben we nog niet geprobeerd, ik ga er eens naar kijken! Maar zelfs het gorgelspel vindt ze een crime, terwijl dat echt in spelvorm in. Als ze het antwoord niet weet, dan wordt ze namelijk heel boos of verdrietig en dan blokkeert ze. Ik ben bang dat dat met flitskaarten niet anders gaat zijn, maar ik sta voor alle opties open dus we gaan het gewoon proberen.
Ze oefent nu op websites op de oude computer die ze begin dit jaar heeft geërfd van haar oma oma. Maar die is zo oud dat rekenenblobs daar steeds op vastloopt. Dat oefent ze nu op haar tablet, maar dat levert strijd op omdat ze dan liever op youtube gaat en probeert te onderhandelen over schermtijd. Dus we zitten al een tijdje in dubio over een chromebook zodat ze die echt alleen kan gebruiken voor haar huiswerk.
Oftewel, dat proces gaan we nu versnellen en een chromeboek kopen. Maar daar hebben we financieel geen rekening mee gehouden in een toch al hele dure tijd, dus levert weer andere stress op nog meer kopzorgen. Ik ben er wel weer even klaar mee![]()
Wat één berichtje van een juf al niet teweeg kan brengen
Oh ja dat klinkt best logisch idd, oepsquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Bij voorverwarmen met alleen bakpapier gaat het bakpapier vliegen en met wat pech tegen verwarmingselement aan, en dan gaat het fikken/verbranden
Dat deed het althans bij mij de eerste keer dat ik bakpapier in mn airfryer gebruiktegelukkig rook ik het heel snel en was er alleen stukje verkoold bakpapier.
Opsturen naar de reparatie servicequote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:40 schreef PoesInDoos het volgende:
Iemand nog leuke of gekke dingen die ik er mee kan?
quote:WAT EEN KUT DEKBED. Het kriebelt erger dan een behaarde emoe!
Dank. Kleine meisjes worden groot 🥰quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:08 schreef hilliebillie het volgende:
Gefeliciteerd Vicky, met je grote kind!
Haha heerlijke uitspraak, maar tegelijkertijd jammer van het dekbedovertrek. Heeft hij daarna nog wel goed kunnen slapen (na wissel dekbedovertrek waarschijnlijkquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:12 schreef Vanyel het volgende:
Sorry, dubbelpost. Kind is te leuk. Zijn hoofd![]()
Omg.
Mijn kind heeft een nieuwe dekbedovertrek.
Komt ie net woest de trap af stampen, met zijn armen vol dekbed.
[..]![]()
![]()
quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:12 schreef Vanyel het volgende:
Sorry, dubbelpost. Kind is te leuk. Zijn hoofd![]()
Omg.
Mijn kind heeft een nieuwe dekbedovertrek.
Komt ie net woest de trap af stampen, met zijn armen vol dekbed.
[..]![]()
![]()
Ja hij is met nieuw overtrek niet meer terug beneden geweest.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 07:07 schreef Schanu het volgende:
[..]
Haha heerlijke uitspraak, maar tegelijkertijd jammer van het dekbedovertrek. Heeft hij daarna nog wel goed kunnen slapen (na wissel dekbedovertrek waarschijnlijk)
Gefeliciteerd met je 20 jarige Vicky, wat een mooie leeftijd
Hoogsensitief? Ik heb dat ook met nieuwe dekbedovertrekken/kleding.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja hij is met nieuw overtrek niet meer terug beneden geweest.
Nog jammerder dat we er meteen 2 hadden gekocht. Maar ik probeer nog een rondje 90 graden en de droger, hopen dat dat helpt.
Wel gevoelig, maar dit was echt gewoon een kutdekbed, ik zou er ook niet onder willen liggen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:26 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Hoogsensitief? Ik heb dat ook met nieuwe dekbedovertrekken/kleding.
Ik duim voor je! Hier slapen de meiden met een slaaptunnel en daar bovenop hun dekbed (of verzwaringsdeken maar dat wordt al snel weer te warm). Misschien ook een oplossing voor kriebelende dekbedovertrekken?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja hij is met nieuw overtrek niet meer terug beneden geweest.
Nog jammerder dat we er meteen 2 hadden gekocht. Maar ik probeer nog een rondje 90 graden en de droger, hopen dat dat helpt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het voelt goed in ieder geval. Ik word op geen enkele manier gepusht om snel weer aan het werk te gaan.En daar ben ik echt heel blij mee.
https://www.hema.nl/wonen(...)ltblauw-5750061.htmlquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:04 schreef Phaidra het volgende:
Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd welk overtrek het was, zodat wij niet dezelfde fout maken![]()
.
Gefeliciteerd Vicky!
Dat lijkt me geen probleem, die stukjes zijn best wel klein. Op die leeftijd was N op een bruiloft en had ze zo een schaaltje hele pinda's leeggegeten dat daar stond (was geen kindvriendelijke bruiloft). Dus als ze een voorzichtige/rustige eter is en goed kan kauwen, lijkt het me prima.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Gefeliciteerd @:Vicky!
Vast een domme vraag: vanaf hoe oud mag een kind pindakaas met stukjes? Nichtje komt dit weekend weer hier en de oude pindakaas is op. Ik had tot nu toe altijd zonder stukjes, maar vind zelf met lekkerder. Mag ze dat inmiddels al eten of moet ik nog even gewone voor haar houden? Ze is 2 jaar en 5 maanden.
Het ziet er niet uit als een behaarde emoe. Dus hopelijk helpt wassen en een rondje in de droger!quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
https://www.hema.nl/wonen(...)ltblauw-5750061.html
Echt HEMA
Zacht katoen zeggen ze dan ook nog.
En de donkerblauwe.
En gewoon zeggen tegen je nichtje dat je geen pindakaas hebt? En iets anders aanbieden als broodbeleg?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Gefeliciteerd @:Vicky!
Vast een domme vraag: vanaf hoe oud mag een kind pindakaas met stukjes? Nichtje komt dit weekend weer hier en de oude pindakaas is op. Ik had tot nu toe altijd zonder stukjes, maar vind zelf met lekkerder. Mag ze dat inmiddels al eten of moet ik nog even gewone voor haar houden? Ze is 2 jaar en 5 maanden.
Pindakaas is levenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:14 schreef livelink het volgende:
[..]
En gewoon zeggen tegen je nichtje dat je geen pindakaas hebt? En iets anders aanbieden als broodbeleg?
De kans is wel aanwezig dat ze het niet wil eten, want stukjes.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:10 schreef vencodark het volgende:
Pindakaas met nootjes moet voor een 2+ jarige echt wel kunnen hoor.![]()
Nee, ik stem in opdracht. In de praktijk houdt dar in dat ik op 3 verschillende partijen ga stemmen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Nog nooit problemen gehad met hema dekbedden. Maar heb ook nooit extra zachte gekocht..
Hier eet man pindakaas perse zonder stukjes. En de kinderen hun koekjessmeer (speculoospasta) juist liever met![]()
@:livelink mag je dan ook zelf kiezen wat je stemt, of heb je een opdracht mee?
Dat. Zoiets klopt gewoon niet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:46 schreef exode het volgende:
Ik heb nog nooit pindakaas zonder stukjes in huis gehad volgens mij.
Dat is natuurlijk een ander verhaal.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:26 schreef livelink het volgende:
[..]
De kans is wel aanwezig dat ze het niet wil eten, want stukjes.
QFT!quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat. Zoiets klopt gewoon niet.
En: Calvé.
Ik heb weleens een andere geprobeerd omdat de prijs nogal gortig is en het nogal had gaat met een kilo pot maar die goedkopere was veel droger, moeilijker smeerbaar en gewoon minder lekker.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
QFT!
Hier komt niks anders in huis..
Heb wel eens bij collega's andere geproeft en heb wel eens de goedkope van de Lidl meegenomen, maar het is het gewoon net niet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb weleens een andere geprobeerd omdat de prijs nogal gortig is en het nogal had gaat met een kilo pot maar die goedkopere was veel droger, moeilijker smeerbaar en gewoon minder lekker.
Dat is een goed idee! Ik ga eens nazoeken hoe dat werkt!quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:37 schreef Deepfreeze het volgende:
@:FlyingFish wegwerken als pindasaus een optie. Zo ben ik hier van 2 potten afgekomen..
@:exode
Steelpannetje, melk of kokosmelk erin, pindakaas erbij, roeren en klaar (melk of pindakaas toevoegen als te dik/dun). Evt voor de smaak sambal of ketjap manis erbij.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 15:09 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat is een goed idee! Ik ga eens nazoeken hoe dat werkt!
QFTquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 15:58 schreef Tink89 het volgende:
Pindakaas met stukjes van de Lidlzonder is ook prima, maar calve is vies
Al ben ik toch over op de 100%quote:en na een pot of 8 100% pindakaas te proberen, heb ik dat opgegeven. Het smeert voor geen meter, dat roeren is kut en het laatste deel is onbruikbaar. Maar zonder palmolie zijn er verder amper betaalbare alternatieven.
Ik doe limoensap, shriracha, sojasaus en een beetje ahornsiroop. Dan kokend water erbij en flinke roeren. Dat lijkt op niets uit te lopen want het gaat eerst schiften maar als je doorroert wordt het een top sausje.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 15:12 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Steelpannetje, melk of kokosmelk erin, pindakaas erbij, roeren en klaar (melk of pindakaas toevoegen als te dik/dun). Evt voor de smaak sambal of ketjap manis erbij.
Zo bizar dat dat bestaat dat ik hem meteen besteld heb!quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 16:52 schreef hilliebillie het volgende:
Voor 100% pindakaas zweer ik bij dit:
https://a.aliexpress.com/_EGyNme0
Voor het eerste gebruik goed mee doorroeren (en wellicht als je niet dagelijks eet tussendoor nog eens). En daarna goed bij te houden met een mes om een keer door te roeren.
Ik eet vaak de pindakaas van de pindakaaswinkel en sinds ik dit ding heb, nooit meer issues met m’n pindakaas
Ik kende het eerst ook niet. Volgens mij kwam ik er via een topic hier ergens achter. Heb hem toen ook meteen besteld. En vraag me ook af waarom de pindakaaswinkel dat soort dingen zelf niet levertquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 18:10 schreef BE het volgende:
[..]
Zo bizar dat dat bestaat dat ik hem meteen besteld heb!![]()
Ik ben uitgeburgerd. Vroeger at ik wel pindakaas en toen de kinderen klein waren hadden we het ook wel in huis, maar sinds de kinderen groter zijn heb ik het verbannen. Ik vind het verschrikkelijk stinken en niet lekker. Pindasaus of saté-saus ben ik ook geen fan van overigens.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 18:08 schreef amaranta het volgende:
Als het aankomt op pindakaas… dan ben ik echt niet ingeburgerd 😇
Er rijden al 2 weken geen treinen tussen Den Bosch en Eindhoven. En je hebt nog geluk dat je een vervangende bus had. Die rijden niet in de spits.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Calve pindakaas, zonder stukjes. En jullie roeren de pindakaas? Nog nooit gedaan, juist die eerste keer dat mes in een gladde pindakaasbovenkant![]()
Frank Boeijen was![]()
Heenreis Maastricht was kut. Moesten drie keer overstappen, waaronder van Den Bosch naar Boxtel in een overvolle dubbeldecker bus waarin ik tegen de deur aan stond en zoon met zn hoofd maar in het trapgat is gaan staan omdat ie anders zn hoofd stootte tegen de busbovenkantEn dan had ik eerste klas tickets
Spoorwerkzaamheden
Goed bezig bij de bedrijfsarts exode, komt goed, al kost dat tijd
Ik boekte de tickets op 29 september en keek toen nog voor werkzaamheden maar die stonden er niet. Pas op het station kwamen we erachter dat de trein niet naar Maastricht ging.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Er rijden al 2 weken geen treinen tussen Den Bosch en Eindhoven. En je hebt nog geluk dat je een vervangende bus had. Die rijden niet in de spits.
Stom zeg, want toen was het al wel bekend. https://nieuws.ns.nl/werk(...)osch--boxteltilburg/quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:21 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik boekte de tickets op 29 september en keek toen nog voor werkzaamheden maar die stonden er niet. Pas op het station kwamen we erachter dat de trein niet naar Maastricht ging.
Was om 12.30 dus mazzel dan dat het buiten de spits was. Nouja, we zijn weer een ervaring rijker
En terug staat ie nog steeds rechtstreeks, hopelijk blijft dat zo.
Das zeker stom want het stond echt niet in de lijst met werkzaamheden. Ik kijk altijd bij het boeken omdat het een keer eerder gebeurd is, vanuit Maastricht. Dag ervoor zelfs niet, op de dag zelf pas stond het er. Schijnt wel vaker te gebeuren bij de ns, volgens een treinreiziger die in de lift stond en er een opmerking over maakte. Ach, als we er maar komenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Stom zeg, want toen was het al wel bekend. https://nieuws.ns.nl/werk(...)osch--boxteltilburg/
Beast in black is wel nice! Helloween ken ik wat minder goed of is wat minder blijven hangen (maar heb dit genre nog niet zo lang ontdekt)quote:Op zondag 19 oktober 2025 01:28 schreef Troel het volgende:
Dat is wel vaker. Als je via de reisplanner boekt krijg je wel melding, maar een ticket voor een speciale dag zonder die reis op te zoeken laat het dan weer niet zien.
Hoer net Beast in Black en Helloween achter de rug in Tilburg. En nu is de jongste 16
Calvé hoef je niet te roeren neequote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Calve pindakaas, zonder stukjes. En jullie roeren de pindakaas? Nog nooit gedaan, juist die eerste keer dat mes in een gladde pindakaasbovenkant![]()
Frank Boeijen was![]()
Heenreis Maastricht was kut. Moesten drie keer overstappen, waaronder van Den Bosch naar Boxtel in een overvolle dubbeldecker bus waarin ik tegen de deur aan stond en zoon met zn hoofd maar in het trapgat is gaan staan omdat ie anders zn hoofd stootte tegen de busbovenkantEn dan had ik eerste klas tickets
Spoorwerkzaamheden
Goed bezig bij de bedrijfsarts exode, komt goed, al kost dat tijd
Ah, zoooo!quote:Op zondag 19 oktober 2025 07:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Calvé hoef je niet te roeren needat is precies de reden dat ze er palmolie in doen, zodat het smeuïg blijft en de olie niet gaat afscheiden van de vaste stof. Als je dat niet wil, dan moetje roeren.
Gefeliciteerd! Jeetje 16 alweer dat kleine hummeltjequote:Op zondag 19 oktober 2025 01:28 schreef Troel het volgende:
Dat is wel vaker. Als je via de reisplanner boekt krijg je wel melding, maar een ticket voor een speciale dag zonder die reis op te zoeken laat het dan weer niet zien.
Hoer net Beast in Black en Helloween achter de rug in Tilburg. En nu is de jongste 16
Gefeliciteerd! Mijn jongste is 9quote:Op zondag 19 oktober 2025 01:28 schreef Troel het volgende:
Thuisblijven is óók een optiequote:Op zondag 19 oktober 2025 11:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Toch de Lego home alone, exode? Die is echt gaaf
Ik heb op dit moment een nogal innige relatie met de pleeZo maar even kijken wat we gaan doen. Stad waarschijnlijk, lekker dichtbij.
Jah, als ik thuis was geweest welquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben standaard dezelfde kerstdagen, daar moet ook niemand aan tornen. 1e kerstdag is met schoonfamilie bij schoonouders thuis. Taartje eten voor de verjaardag van vrouwlief en eind van de middag samen kerst-dineren.
2e kerstdag is ontprikkelen, thuis met de kindjes, een leuke kerstfilm, spelletjes met het hele gezin en s avonds gaan we samen gourmetten of pizzaretten. Dat is dan weer het voordeel van mijn f*cked *p family, daar vieren we geen feestdagen mee![]()
En dat doen we elk jaar hetzelfde, want voorspelbaarheid is hemels![]()
Ja via Marktplaats. Nieuw, gesealed, uit een rookvrij huis.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Toch de Lego home alone, exode? Die is echt gaaf
Ik heb op dit moment een nogal innige relatie met de pleeZo maar even kijken wat we gaan doen. Stad waarschijnlijk, lekker dichtbij.
We zijn op vakantie daarom kunnen we nietquote:Op zondag 19 oktober 2025 11:41 schreef FlyingFish het volgende:
Exode, kun je volgend jaar niet gewoon een vakantie boeken die week? Dan ben je van het gezeur af. Of gewoon überhaupt zeggen dat jullie niet komen, zonder reden. Bij ons ging het plannen van kerst uitermate soepel dit jaar. De ene kant wilde 2e kerstdag, de andere kant 1e, dus geregeld! Maar bij ons weinig gedoe in de familie. Alleen het menu is altijd weer een discussiepunt bij mijn familie. Bij schoonfamilie regelt mn schoonzusje alles rondom kerst (maar dat is 13 personen vs 25 aan mijn kant), daar regel ik Sinterklaas en Pasen.
Iiiieeeeeuw, hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:35 schreef exode het volgende:
[..]
Ja via Marktplaats. Nieuw, gesealed, uit een rookvrij huis.
All good zou je denken maar alles, wekelijk alles meurde. Ik vond het een muffe schimmel geur, B vond het naar boerderij ruiken en Juul werd er kotsmisselijk van.
Doos en boekje weggegooid, alle Lego 2x in azijn en water geweekt en afgespoeld. Nu ruikt het acceptabel, ik hoop dat het met de tijd helemaal weg gaat.
Misschien een nacht buiten leggen?quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:35 schreef exode het volgende:
[..]
Ja via Marktplaats. Nieuw, gesealed, uit een rookvrij huis.
All good zou je denken maar alles, wekelijk alles meurde. Ik vond het een muffe schimmel geur, B vond het naar boerderij ruiken en Juul werd er kotsmisselijk van.
Doos en boekje weggegooid, alle Lego 2x in azijn en water geweekt en afgespoeld. Nu ruikt het acceptabel, ik hoop dat het met de tijd helemaal weg gaat.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 19 oktober 2025 09:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Mijn jongste is 9We zaten om 7 uur al harry potter lego te bouwen..
Brrr wat eng.quote:Op zondag 19 oktober 2025 21:03 schreef exode het volgende:
Ik liep vanavond door onze straat naar de ondergrondse container. Die staat aan het einde van de straat waar onze straat eindigt in een T splitsing met een doorgaande weg. Ik moest opzij stappen voor 2 tieners, een jaar of 14/15 denk ik. Allebei op een electrische fiets, voluit trappend, elkaar uitdagen wie het hardste kon. Vervolgens volle snelheid over een flinke verkeersheuvel. Scheldend dat de ander een loser was, elkaars stuur proberen te pakken.
Ik kreeg buikpijn van de snelheid en de risico's die ze namen.
Ik kwam thuis en ging vervolgens met B een rondje lopen. Op de terugweg vlakbij onze straat konden we niet verder, ambulances, politie en heel veel mensen op straat. Er landde verderop ook een trauma helikopter.
We zijn de andere kant opgelopen en via een omweg kwamen we weer op hetzelfde punt waar de ambulances net weg waren. Er lag veel bloed op de stoeprand en de mensen zagen lijkbleek. Er lagen 2 fietsen op de stoep afgezet door de politie.
Pfoeh, ik hoop zo dat het meevalt. Dat ze er met een hersenschudding of zo vanaf komen. Maar ik vrees er enorm voor. Ze gingen zo enorm hard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het wel lekker rustig, Kerstavond komen wij thuis van 3 dagen Efteling. Eerste Kerstdag lekker thuis vegeteren en dan gaan we tweede kerstdag denk ik naar mijn familie. Dat wordt altijd informeel en laat gepland.
Ik vind het prima zo, maar ik snap dat ik makkelijk lullen heb.
Volgend jaar gaan we gewoon 2 weken op vakantie denk ik, dan is het meteen duidelijk![]()
Overigens vinden wij Kerst dus juist heel erg leuk. Onze hele huis wordt versierd, maar voor ons is Kerst wel gewoon ongedwongen en kneuterig. Dat gedwongen gezellig doen, kan mij iig gestolen worden.
Klaar met dit gezeik, over naar leukere dingen.
Gisteren hebben we de kinderen verteld dat we voor een puppy gaan. Op zijn vroegst pas in Maart. Ze waren door het dolle. Helemaal happy![]()
B gaat vandaag bij zijn beste vriend logeren, Juul wilde geloof ik winkelen vanmiddag en ze gaat morgen met haar beste vriendinnetje naar de dierentuin.
Hoe gaat het Mush? Beter wakker geworden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kerst in de Efteling, wat lijk mij dat magisch en fantastisch, wat een mooi vooruitzicht![]()
Wij hadden voor het eerst in hele lange tijd een best redelijk weekendVakantie doet de 8 jarige nu al goed, geen urenlange buien voor het slapen gaan (en wij dus gewoon nog een paar uur bankhangtijd nadat de kinderen op bed lagen zonder dat we volledig leeggetrokken waren door het avondritueel) en overdag heeft ze wat meer energie. En ik dus ook, zou je zeggen, maar ik voel mij nog net zo moe als voor het weekend. Is zeker een illusie om te denken dat dat als moeder ooit nog over gaat?
![]()
[ Bericht 11% gewijzigd door Mushanga71 op 20-10-2025 10:27:49 ]If they say
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
[ Bericht 18% gewijzigd door vlindertje89 op 20-10-2025 10:25:02 ]
Gezien je vroegere verhalen ben ik allerminst verbaasd dat hij loopt te kloten eigenlijk.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Dat doe ik Vencoal is er, helaas, weinig communicatie.
Beekse Bergen!quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:59 schreef Hupje het volgende:
Ik ga op zoek naar een (evt vuurwerkvrije) vakantiepark voor een midweek met oud en nieuw. Want waar kerst altijd vaststaat, is de jaarwisseling de laatste jaren altijd gedoe. Dus we willen niet thuis zijn![]()
Iemand suggesties/ervaringen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.True Venco
If they say
Wat ik zoek is dat ik niet hoef te stressen over vuurwerk wat direct naast m'n auto wordt afgestoken. Verder vind ik vuurwerk prima. Dus dat scheelt.quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:06 schreef exode het volgende:
Je bent wel erg laat met boeken....dus hopelijk zit er wat tussen. Vuurwerkvrij is erg populair.
quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:12 schreef Hupje het volgende:
Haha oeps. Ik kom er net achter dat het citroensap in de koelkast houdbaar was tot december 2021Zo vaak gebruik ik het dus.
Herkenbaar.quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:12 schreef Hupje het volgende:
Haha oeps. Ik kom er net achter dat het citroensap in de koelkast houdbaar was tot december 2021Zo vaak gebruik ik het dus.
Ook niet qua faciliteiten? Zwembad, speeltuin, restaurant, iets te doen in de omgeving?quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:09 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wat ik zoek is dat ik niet hoef te stressen over vuurwerk wat direct naast m'n auto wordt afgestoken. Verder vind ik vuurwerk prima. Dus dat scheelt.
Ik heb verder ook niet heel veel eisen (behalve parkeren bij de accomodatie en een redelijk bed).
Succes, zet hem op en je kunt het!quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:18 schreef vencodark het volgende:
Kak, over 12 minuten die Teams groepsmeet.![]()
Niet echt zenuwen hoor maar dit gaat 1,5 uur duren en dat is best lang.
Het is vooral informatief van aard, nog geen écht sollicitatiegesprek. Mocht ik interesse hebben in de baan, dan kan ik mij inschrijven. Daarna zien we wel.quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:23 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Succes, zet hem op en je kunt het!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |