abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:16:34 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219016589
Dus... Sorry, schrok van de LaPo dus een weinig fantasierijke TT. :@

Maar het verhaal van Marlotte is wel echt BIZAR om nog maar eens te herhalen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:33:20 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219016767
Right... deze topickiller gaat maar slapen. :'( -O-
pi_219016916
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 22:33 schreef BE het volgende:
Right... deze topickiller gaat maar slapen. :'( -O-
Ontlurkt speciaal voor jou :*
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:55:25 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219016950
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 22:52 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ontlurkt speciaal voor jou :*
*;
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 oktober 2025 @ 07:10:25 #5
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219018139
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 22:16 schreef BE het volgende:
Dus... Sorry, schrok van de LaPo dus een weinig fantasierijke TT. :@

Maar het verhaal van Marlotte is wel echt BIZAR om nog maar eens te herhalen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het echt bizar, maar denk dan als je zo lang en diep in dat verhaal zit dat je het overzicht niet meer hebt en daardoor dat eerder gaat geloven
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_219018286
Podcast uit, heel bizar verhaal.
SPOILER
Hopelijk krijgt die dame goed hulp en Annika ook, zoiets gaat je vast niet in de koude kleren zitten.
Fake it till you make it...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 oktober 2025 @ 08:22:11 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219018522
Ik vind dat soort podcasts wel interessant, waar zou je zoiets nog vinden om te luisteren (gratis)?
Ben er nog erg blanco in
Today is life -

Dale Carnegie
pi_219018530
Die Lego gameboy die in maart 2026 geleverd zou worden, is gisteren bezorgd *O*
pi_219018563
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 08:22 schreef Ynske het volgende:
Ik vind dat soort podcasts wel interessant, waar zou je zoiets nog vinden om te luisteren (gratis)?
Ben er nog erg blanco in
Hij staat op de NPO site, ik ben hem ook aan het luisteren (maar hij is echt héél lang).
pi_219018609
Het gros van de podcast is gewoon via Spotify te beluisteren.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 09:12:43 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219018873
quote:
Ben er nog erg blanco in
De meeste podcasts zijn wel gratis te luisteren hoor. Er zijn er inmiddels al heel wat superinteressante gemaakt. Ik kan wel even in m'n lijstje kijken voor je qua wat hier wel wat op lijkt?
in de haak.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 09:16:54 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219018900
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 08:29 schreef Schanu het volgende:

[..]
Hij staat op de NPO site, ik ben hem ook aan het luisteren (maar hij is echt héél lang).
5 afleveringen ofzo toch? Viel mij wel mee. Maar ik vond 't ook een fascinerend verhaal. En ook wel goed dat ze vanaf het begin duidelijk zijn over dat 't een fake verhaal was. Ik kan me voorstellen dat een iets sensatiebelustere maker dat anders zou hebben gedaan.
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 oktober 2025 @ 09:17:32 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219018903
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 09:12 schreef trui het volgende:

[..]
De meeste podcasts zijn wel gratis te luisteren hoor. Er zijn er inmiddels al heel wat superinteressante gemaakt. Ik kan wel even in m'n lijstje kijken voor je qua wat hier wel wat op lijkt?
Graag!
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 oktober 2025 @ 09:18:00 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219018907
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 08:29 schreef Schanu het volgende:

[..]
Heb m gister geluisterd, maar zie door de bomen t bos niet meer voor andere
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 15 oktober 2025 @ 09:18:54 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219018915
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 09:17 schreef Ynske het volgende:

[..]
Graag!
Ik duik erin, en kan je ondertussen ook het Fok-topic over podcasts aanraden, daar worden ook al goede tips gegeven!
in de haak.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 09:23:20 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219018947
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 09:18 schreef Ynske het volgende:

[..]
Heb m gister geluisterd, maar zie door de bomen t bos niet meer voor andere
Snap ik, er is ook zoveel aanbod. Ze variëren wel ook flink in kwaliteit, en natuurlijk is 't ook wel wat smaak-afhankelijk.
in de haak.
pi_219019120
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 09:16 schreef trui het volgende:

[..]
5 afleveringen ofzo toch? Viel mij wel mee. Maar ik vond 't ook een fascinerend verhaal. En ook wel goed dat ze vanaf het begin duidelijk zijn over dat 't een fake verhaal was. Ik kan me voorstellen dat een iets sensatiebelustere maker dat anders zou hebben gedaan.
Ik had een uur of 2 verwacht haha, dus het is misschien meer verwachtingsmanagement van mijn kant ;) Ik ben bijna door aflevering 2 heen, wat een bizar verhaal. Hoe heeft iemand dit zó lang en zo overtuigend vol kunnen houden :N
pi_219019122
Ik heb geen Spotify, ik gebruik de podcast app die standaard op mijn iphone zit. Mijn favoriet is Geschiedenis inside. Maar dan moet geschiedenis wel je interesse hebben. En een beetje van flauwe humor houden :P.

Overigens vind ik het superlastig om mijn aandacht bij een podcast te houden. Mijn vermogen om auditief informatie te verwerken is blijkbaar niet zo goed ontwikkeld.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219019162
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 09:48 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb geen Spotify, ik gebruik de podcast app die standaard op mijn iphone zit. Mijn favoriet is Geschiedenis inside. Maar dan moet geschiedenis wel je interesse hebben. En een beetje van flauwe humor houden :P.

Overigens vind ik het superlastig om mijn aandacht bij een podcast te houden. Mijn vermogen om auditief informatie te verwerken is blijkbaar niet zo goed ontwikkeld.
Ja, ik hou ook helemaal niet van filmpjes of podcasts. Het gaat altijd veel te langzaam. Geef me dezelfde informatie op papier en ik kan in 5 minuten de hoofdlijnen eruit halen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 09:56:47 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219019167
Sommige dingen kan ik er wel goed bij doen (bijv. haken & koken), maar als ik ergens echt even m'n aandacht bij moet hebben mis ik ook wel dingen. Soms spoel ik wel 3 keer terug. :D
in de haak.
pi_219019182
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 09:55 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Ja, ik hou ook helemaal niet van filmpjes of podcasts. Het gaat altijd veel te langzaam. Geef me dezelfde informatie op papier en ik kan in 5 minuten de hoofdlijnen eruit halen.
Filmpjes vind ik op zich prima, dat is deels visueel natuurlijk. Ik vermoed dat het bij mij samenhangt met de gehoorproblemen die ik al mijn hele leven heb. Zodra informatie 100% auditief is, heb ik moeite om het te verwerken. Een podcast luisteren is dus wel een heel goede oefening. Ik doe het eigenlijk alleen in de trein op weg van/naar werk of als ik de was opvouw oid.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 15 oktober 2025 @ 10:12:40 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219019277
quote:

[..]
Niet alle podcasts zijn hetzelfde daarin. Ik vind 't ook irritant als iets onnodig wordt uitgesmeerd over meerdere afleveringen. Zo zijn er ook heel vervelende docu-series.
in de haak.
pi_219019423
Ik vind podcasts heerlijk! Ik luister graag naar BoekenFM, Geschiedenis inside, en beperkte podcasts (een aantal afleveringen) over onderwerpen die je interesseren. Ik heb laatst De plantage van mijn voorouders geluisterd, die was erg goed en interessant. Als het te langzaam gaat, versnel ik het tot ik tevreden ben over het tempo. Ik gebruik de app PodcastAddict, en daarmee kun je per tiende versnellen (of vertragen).

Ik ben ook fan van luisterboeken, heerlijk om meegenomen te worden in een verhaal terwijl ik wel ook nog wat nuttige (noodzakelijke) dingen kan doen zoals huishouden, of leuke dingen zoals hobby/handwerk.

Ook tijdens autorijden perfect!

En soms wil het inderdaad niet, dan ben ik afgeleid, moet ik een paar keer terugluisteren, dan kan je er maar beter mee stoppen.
pi_219019456
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 10:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik vind podcasts heerlijk! Ik luister graag naar BoekenFM, Geschiedenis inside, en beperkte podcasts (een aantal afleveringen) over onderwerpen die je interesseren. Ik heb laatst De plantage van mijn voorouders geluisterd, die was erg goed en interessant. Als het te langzaam gaat, versnel ik het tot ik tevreden ben over het tempo. Ik gebruik de app PodcastAddict, en daarmee kun je per tiende versnellen (of vertragen).

Ik ben ook fan van luisterboeken, heerlijk om meegenomen te worden in een verhaal terwijl ik wel ook nog wat nuttige (noodzakelijke) dingen kan doen zoals huishouden, of leuke dingen zoals hobby/handwerk.

Ook tijdens autorijden perfect!

En soms wil het inderdaad niet, dan ben ik afgeleid, moet ik een paar keer terugluisteren, dan kan je er maar beter mee stoppen.
Geschiedenis Inside vind ik zoo leuk O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219019575
quote:

[..]
Dit :Y
Ga me ook geen route vertellen want nog voor de eerste afslag ben ik het kwijt :')

Yay voor je Lego gameboy @Hupje!

Ik was gister ook iets kwijt, wat cashgeld. Heb heel het huis opsekop gezet, zelfs in de meterkast, bloempotten in de schuur, pannen, echt overal gezocht. Het lag namelijk eerst onder de hoektafel maar met de aanleg van glasvezel moest de monteur daarbij zijn. Was ik vergeten dus schopte dat toen gauw onder de bank :') Later veiliger opgeborgen. Nou, het was veilig hoor, zelfs ik kon het niet vinden :')
Afijn, elk hoekje en gaatje gehad, belde zoon, of ik een kopie van zn paspoort kon appen. Was bij Ziggo Dome, Disturbed, dus dat deed ik. Én ik deed mn ondergoedla even open. Juist _O-
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:03:50 #26
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219019577
Ja, ik luister ook regelmatig naar Geschiedenis Inside, al vind ik de vorm soms wat uitgekauwd. Oja en MrsPeel, ik ben ook een echte fan van BoekenFM! Dat niveau van bespreken van een boek halen wij niet in ons leesclubje, heel inspirerend. En alles wat Maartje Duin maakte (ook naast 'De Plantage') - geweldig! En verder nog wat tips voor Ynske:

Bijna alle podcast gemaakt door Maarten Dallinga vond ik wel de moeite waard, heel integer gemaakt. Bijvoorbeeld:
• Anoniem intiem Over mensen die homo-ontmoetingsplekken bezoeken
• Niet van de wereld Over opgroeien in streng gereformeerd milieu
• Zwarte muisjes Over postnatale depressie/psychose
• Vloeken in de kerk Over seksueel misbruik in de Protestantse Kerk
• De optie adoptie Over adoptie uit het buitenland, en of dit in het belang van het kind is. Gemaakt samen met een adoptiemoeder.
• Na de limonade Over hoe ouders hun kinderen opvoeden rondom alcohol (en ander middelengebruik).

Alle podcasts van audiocollectief SCHIK:
• Bob Elisa is vierentachtig jaar en verliefd… op Bob. Een mysterieuze man waar ze anderhalf jaar geleden plots over begon te praten. Een man waar haar drie dochters tot dan toe nog nooit van hadden gehoord, maar over wie hun (dementerende) moeder niet meer kan zwijgen. Maar wie is Bob en heeft hij wel echt bestaan?
• El Tarangu Zesdelige podcast over een zoektocht naar een voormalig bekende wielrenner die officieel allang dood is zijn maar die toch ergens levend opgedoken lijkt te zijn. Heeft hij z'n dood in scene gezet? Of is er iets anders aan de hand? En ze gaan ook wat breder in op vergelijkbare verhalen om het thema uit te diepen.
• De Erfenis Verhalen over mensen die worstelen met de gevolgen van een nalatenschap. Heel uiteenlopende verhalen, erg interessant.
• Geen kleine man Deze audiodocumentaire vertelt hoe het feit dat er in medisch onderzoek vooral uitgegaan wordt van het mannelijk lichaam tot gevolg heeft dat er veel minder bekend is over (of pas korter geleden ontdekt is over) een aantal problemen die vrouwen hebben. Met 5 bonusafleveringen met verhalen rondom steeds een van de in de documentaire genoemde problemen.
• Laura H Het verhaal van Laura H, meisje uit Zoetermeer dat naar het kalifaat van de Islamitische Staat is afgereisd en daar later uit ontsnapt.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 15-10-2025 11:41:43 ]
in de haak.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:07:35 #27
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219019607
Nog een selectie uit mijn lijstje:
• DNAzaten Gemaakt door twee donorkinderen die pas op volwassen leeftijd ontdekten dat ze halfbroer en -zus zijn, verwekt met zaad van een arts uit een ziekenhuis in Zwolle. Ze spreken met veel van de steeds groter wordende groep halfbroers en zussen, en sommige ouders. Erg boeiend. Als je dit thema interessant vind is 'De Kwak Kwaakt' ook de moeite waard, dat is iets activistischer ingestoken maar ze proberen ook alle kanten wel goed te belichten.
• De koningswens Over geslachtsteleurstelling en de mogelijkheid het geslacht van je kind te kiezen
• De jongen zonder gisteren Stel je voor dat je wakker wordt in een ziekenhuis zonder geheugen. Het overkomt de 21-jarige Jur Deitmers als hij in 2017 aan Harvard studeert. Hij weet zijn naam niet meer, weet zelfs niet wie zijn moeder is. Het enige wat hij nog kan is praten en pianospelen.
• DOCS Audiodocumentaires van de publieke omroep onder eindredactie van NTR en VPRO.
• Echt gebeurd Verhalen van mensen die ze zelf meegemaakt hebben, steeds maar zo'n 15 minuten. Ze worden verteld op een podium, met publiek. Mensen worden vooraf begeleid bij het vertellen van hun verhaal, maar het mag niet voorgelezen worden. (Tenzij het om een 'voorlezen uit je eigen puberdagboek' bijeenkomst gaat, die zijn ook hilarisch). Heerlijke podcast, niet elk verhaal is even interessant, maar de meeste vond ik wel echt de moeite waard Er zijn al meer dan 200 afleveringen, dus ik benijd je als je nog zoveel leuks te luisteren hebt! (Ik herbeluister ze ook wel eens).
• Parel Radio Handige podcast omdat hier echt pareltjes van podcasts of radiodocumentaires in worden opgenomen. Zo ben ik op veel mooie podcasts gekomen. Er zitten natuurlijk ook altijd wel dingen tussen die je minder zullen aanspreken.
• De volksjury Als je van true crime verhalen houdt: Deze twee Vlaamse vriendinnen hebben inmiddels van hun hobby hun werk gemaakt, en vertellen eens . Wel soms veel geklets en gegiebel tussendoor, maar ze proberen zaken wel breed en grondig uit te lichten. Minder kort door de bocht en sensatiebelust als sommige andere truecrime podcasts, zoals 'Moordzaken'.
• Onaantastbaar Over misstanden bij de Nederlandse Moslim Omroep. Klinkt misschien saai, maar het is een ongelooflijk boeiend verhaal!
• Niet in mijn buik Over als je geen kinderwens hebt, en hoe daar op gereageerd wordt.
• Geisha Familieverhaal over een verdwenen erfenis - wel een beetje chaotisch verteld door twee (vlaamse) zussen, maar ze hebben er wel veel moeite in gestoken en het is ook echt wel een boeiend verhaal.
• Het fortuin Carlier Marie-Antoinette Carlier was de oudste dochter van de steenrijke bankier en oliemagnaat Hector Carlier. Lange tijd woonde ze samen met haar zus Amalia in kasteel De Boterberg in het Belgische Kalmthout. De zussen bezaten gigantische hoeveelheden land, aandelen en vastgoed, maar leidden een teruggetrokken en sober leven. Toen Marie-Antoinette in 2007 als laatste van haar familie overleed, was het niet druk tijdens de afscheidsdienst in de kerk. Wel zaten er twee mysterieuze Brazilianen in de kerkbanken, een boer, een advocaat en een boswachter. Nog op de dag van haar uitvaart barstte de strijd om de gigantische erfenis los. Podcastmaker Achille Van Ingelgem duikt samen met journalist Erik Raspoet in de spannende zaak. Van Ingelgem is een fijne verteller en Raspoet heeft allerlei bizarre feiten boven tafel gekregen. Voor je het weet ben je door de zeven afleveringen vol bizarre wendingen en kleurrijke figuren heen.
• De waanzinnige belofte IM Mastery Academy, een Amerikaans bedrijf dat tegenwoordig door het leven gaat als IYOVIA, ronselt jongeren via sociale media met beloftes over snel geld verdienen en een fijn sociaal netwerk. In werkelijkheid is het een piramidespel met sektarische trekjes en complottheorieën. In de podcast De waanzinnige belofte van het AD onderzoeken Lies Jansen en Renée van Heteren deze schimmige club. Ze spreken uitgebreid met ouders van wie de zoon in de ban raakte van IM Academy.
• Jacob, dood in Qatar Over de onverwachte dood van een jonge museumcurator in Qatar.

[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 15-10-2025 11:48:36 ]
in de haak.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:09:57 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219019617
En tot slot nog een aantal Engelstalige:

• Believe in Magic De Britse tiener Megan Bhari is de oprichter van een liefdadigheidsstelling voor zieke kinderen. Ze vergaart veel volgers op internet en krijgt zelfs steun van haar favoriete boyband One Direction. Helaas is ze zelf ook erg ziek: ze heeft een hersentumor. Haar moeder Jean begint een crowdfunding om een dure behandeling in Amerika te kunnen betalen. Maar niet iedereen gelooft haar aangrijpende relaas. Jamie Bartlett (The Missing Cryptoqueen) stort zich in deze zeer verslavende BBC-podcast op het bizarre verhaal. Hij komt het naadje van de kous te weten, tot lijkschouwersrapporten aan toe.
• Unicorn Girl Candace Rivera is een alleenstaande moeder, CEO van een serie succesvolle bedrijven en een activist die zich inzet tegen mensenhandel. O ja, en ze haalt ook nog eigenhandig ernstig gehandicapte kinderen uit Oekraïne. Ze deelt haar succesvolle leven tot in detail op sociale media en dat bleek gefundenes Fressen voor podcastmaker Charlie Webster, die na Scamanda nu een nieuwe serie aflevert over een vrouw die liegt, bedriegt en manipuleert. In Unicorn Girl horen we hoe iedereen bevriend wilde zijn met de extraverte Candace, die met haar eenhoornmasker het middelpunt was van elk feestje. Diezelfde vriendinnen doen nu een boekje open over hoe ze zich door haar in de luren lieten leggen.
• The Con: Kaitlyn’s baby Een jonge Canadese vrouw meldt zich bij een doula (een professionele geboortebegeleider) met een gruwelijk verhaal. Ze is zwanger geraakt na een verkrachting en nu is haar kind ook nog overleden in de baarmoeder. De doula zou haar door de bevalling moeten coachen, maar de situatie loopt steeds verder uit de hand. Deze Kaitlyn blijkt haar hele verhaal te faken, en ze heeft haar fratsen bij nog veel meer doula’s te uitgehaald. Ze maakt handig gebruik van het feit dat vrouwen die dit werk doen typisch zeer begripvol en meelevend zijn. Een verbluffende oplichterspodcast die je aan je koptelefoon gekluisterd houdt, al mis je uiteindelijk wel wederhoor van de hoofdpersoon.
• Nobody Should Believe Me Een podcast van Andrea Dunlop over Münchausen by proxy; de psychische stoornis waarbij (vrijwel altijd) moeders hun kinderen opzettelijk ziek maken om zo aandacht te krijgen. Dunlops eigen zus lijdt aan deze stoornis en die persoonlijke betrokkenheid is leidend in deze langlopende podcast, die soms iets te veel op de details ingaat maar niettemin de moeite waard is. Het nieuwste seizoen gaat over Sophie Hartman, een evangelische christen die als jonge, alleenstaande twintiger in Zambia twee meisjes adopteert, met ronduit rampzalige gevolgen.
• Sea of Lies (Uncover) In een klein stadje in de Canadese provincie Ontario is een accountant actief die zijn buren oplicht en berooid achterlaat. Een tijdje later wordt bij Devon in Engeland het lijk van een man uit de zee opgevist. De twee zaken hebben het op eerste gezicht niets met elkaar te maken, tot de Rolex om de pols van de dode man de sleutel blijkt te zijn. Host Sam Mullins (Wild Boys) doet het verhaal uitvoerig uit de doeken. Mullins is een zeer getalenteerde verteller, een bedreven interviewer en zelfs in staat humor in te brengen in deze podcast zonder de gevoeligheden uit het oog te verliezen.
• Uncover seizoen 1 Escaping - NXIVM Over iemand die ontsnapt is uit een sekte.
• Uncover seizoen 6 - Satanic Panic Over de paniek rondom wijdverbreid idee dat satanische sekten kinderen zouden misbruiken (VS/canada)
• Noble Over fraude bij een crematorium.
• Red Handed Twee Britse vrouwen die allerlei truecrime zaken nabespreken, daar zitten ook een aantal zeer bizarre verhalen bij, bijvoorbeeld afleveringen: 5 (Bible John), 12 (the Dexter copycat killer), 26 (Gypsy Rose Blancharde, over Munchausen by proxy slachtoffer), 31 (The Lady Killer and the Human Pelt), 38 (Phil Spector & Lana Clarkson).
• CBC stories Split Screen - seizoen 2: Thrill seekers Over een bizar experimenteel reality programma op de Britse TV.
• CBC stories Split Screen - seizoen 1: Kid Nation ook een heel controversieel reality TV experiment, met kinderen.
• The Retrievals In de vruchtbaarheidskliniek van de prestigieuze Amerikaanse universiteit Yale had een verslaafde verpleegkundige de pijnstiller fentanyl vervangen door een zoutoplossing. Dat betekende dat patiënten die graag moeder wilden worden zonder verdoving een eicelpunctie doorstonden. Bizar genoeg ging dit vijf maanden zo door, omdat de gruwelijke pijn van de vrouwen niet serieus werd genomen. Serial en The New York Times maakten een vijfdelige serie over deze schokkende zaak, die veel meer is dan een onderzoek naar een medische misstand. De podcast onderzoekt ook hoe de maatschappij omgaat met vrouwen en pijn, en is zowel inhoudelijk als qua vorm briljant gemaakt.
• Who trolled Amber? Geeft een nieuwe kijk op een van de meest omstreden celebrity-rechtszaken van de afgelopen jaren - tussen Johnny Depp en Amber Heard.
in de haak.
pi_219019769
Wat een lijst trui! Heb er wat in mijn lijstje gezet op spotify.

Ik heb ook nog wel wat leuke/interessante podcasts:

- Stil in mij van de Quest: De makers gaan op zoek naar de vraag of je aan niks kunt denken.
- Museum van de Verwondering: Over het Teylers Museum, verteld door Diederik Jekel en Diede Vonk.
- Redders op zee: over de KNRM (vond ik erg indrukwekkend)
- De vragendokter: allerlei onderwerpen.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:35:39 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219019817
quote:
Ben er nog erg blanco in
Ik raad je iig aan om het podcasttopic hier op FOK te volgen, daar komen echt heel veel fijne tips voorbij!
LIT / Bespreking podcasts #6

Oh wacht... spuit11! :o :D Trui! _O_
pi_219019826
Frans Pollux heeft ook fijne podcasts en een heerlijke stem.
De laatste dans (met Resi van cafe Resistent O+), Het geluk van Limburg (over de steenkoolmijnen) en Bloody Sunday in Roermond (over IRA aanslag in Roermond met een heel uur IRAgeschiedenis tussendoor voor wie van geschiedenis houdt).

Mogelijk leuker voor Limburgers en mensen die van Limburg(er)s houden).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:42:57 #32
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219019914
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:36 schreef Vanyel het volgende:
De laatste dans (met Resi van cafe Resistent O+), Het geluk van Limburg (over de steenkoolmijnen) en Bloody Sunday in Roermond (over IRA aanslag in Roermond met een heel uur IRAgeschiedenis tussendoor voor wie van geschiedenis houdt).

Ik vind 'm zeker sympathiek en hij heeft mooie verhalen te vertellen, maar hij rekt dingen soms wel langer op dan mij lief is.
in de haak.
pi_219019994
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:03 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dit :Y
Ga me ook geen route vertellen want nog voor de eerste afslag ben ik het kwijt :')

Yay voor je Lego gameboy @:Hupje!

Ik was gister ook iets kwijt, wat cashgeld. Heb heel het huis opsekop gezet, zelfs in de meterkast, bloempotten in de schuur, pannen, echt overal gezocht. Het lag namelijk eerst onder de hoektafel maar met de aanleg van glasvezel moest de monteur daarbij zijn. Was ik vergeten dus schopte dat toen gauw onder de bank :') Later veiliger opgeborgen. Nou, het was veilig hoor, zelfs ik kon het niet vinden :')
Afijn, elk hoekje en gaatje gehad, belde zoon, of ik een kopie van zn paspoort kon appen. Was bij Ziggo Dome, Disturbed, dus dat deed ik. Én ik deed mn ondergoedla even open. Juist _O-
Ik zag laatst een plaatje dat je spullen kwijt bent omdat je ze a) hebt laten slingeren of b) juist hebt opgeruimd maar niet meer weet waar. :P Zo waar.

Laatst heb ik een rekening geopend voor jongste zoon. Zijn betaalpas was binnengekomen, maar ik kon de envelop niet meer vinden. Hele huis op zijn kop idd. Bleek dat de envelop in de huiswerkmap van zoon terecht gekomen was (iets teveel papieren bij elkaar geveegd). Hij had 'm dus al mee naar school _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219020041
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:36 schreef Vanyel het volgende:

Op NPO was een paar maanden geleden ook een docu over de mijnen. Heel indrukwekkend. Mijn opa heeft in de mijn gewerkt, wat ongelofelijk zwaar werk was dat.

Geschiedenis inside had ook een tweeluik over de IRA, was heel interessant.

Dank voor je tips O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219020059
Ik heb een paar maanden geleden abonnement op Storytel genomen. Ik doe er alleen echt helemaal niks mee. Dus ik zit er toch over na te denken om het abonnement weer op te zeggen. Enige wat me soort van tegenhoud is dat ik een heel goedkoop abonnement heb, maar goed als je er niks mee doet, is het wel weer weggegooid geld
pi_219020061
Bedankt voor de hele lange lijst trui
  woensdag 15 oktober 2025 @ 12:20:00 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219020128
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 12:07 schreef amaranta het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden abonnement op Storytel genomen. Ik doe er alleen echt helemaal niks mee. Dus ik zit er toch over na te denken om het abonnement weer op te zeggen. Enige wat me soort van tegenhoud is dat ik een heel goedkoop abonnement heb, maar goed als je er niks mee doet, is het wel weer weggegooid geld
ik vind een boek toch het fijnst om echt zelf te lezen over 't algemeen. Maar soms komt het wel handig uit en je bent er dan vrij snel doorheen. Maar ik mis dan toch vaak wel stukjes, en/of erger me aan de manier waarop iemand voorleest.
in de haak.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 13:03:20 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_219020377
Ik luister alleen maar naar een podcast over muziekeendagsvliegen via spotify :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 oktober 2025 @ 13:12:45 #39
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219020431
Iets totaal anders: de podcast Themafeest, wie kent 'm? I love it, maar hij is wel extreem droog. Zie hier een beschrijving.
in de haak.
pi_219020714
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 09:48 schreef Phaidra het volgende:

Oh daar heb ik 2 podcasts van geluisterd, ergens in het voorjaar.
Die van Casanova en Mata Hari.

Toen dacht ik: dit wordt mijn nieuwe ding tijdens wandelingen/huishouden!!

Het bleef bij die 2. :') Want zo ben ik.
pi_219020724
En damn @trui toegewijde lange posts. _O_ _O_
pi_219020829
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 12:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Op NPO was een paar maanden geleden ook een docu over de mijnen. Heel indrukwekkend. Mijn opa heeft in de mijn gewerkt, wat ongelofelijk zwaar werk was dat.
En in Kerkrade is er een hele voorstelling over nu. De opa's van Mrs V waren ook mijnwerkers.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219020858
Ik heb nog nooit een podcast geluisterd… ik hoor nu pas voor het eerst dat daar blijkbaar een speciale app voor is zelfs op iPhones. Ik heb ook nog nooit Spotify gebruikt. Ik had laatst met mijn 3 maanden gratis Apple Music daar wel gekeken, maar daar kon ik geen podcasts in vinden…
pi_219021053
Ik luister zelf eigenlijk alleen de podcasts van geweldloos verzet en verbindend gezag (over opvoeden), daarvan gaan we in december ook naar het theater (gaan we een keer samen naar het theater en dan gaat het alsnog over onze rol als ouders :')). Maar die podcast over Marlotte vind ik ook wel heel leuk. Toch vaker podcasts luisteren dus.

Bestaat hiervoor voor Android telefoons ook een app of is dat alleen voor de IPhone?
pi_219021115
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:31 schreef Schanu het volgende:
Ik luister zelf eigenlijk alleen de podcasts van geweldloos verzet en verbindend gezag (over opvoeden),
Oja, die werd op mijn werk ook aangeraden. Ik kan me echt niet zetten tot het luisteren van een podcast, lees veel liever een boek!
pi_219021178
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik zag laatst een plaatje dat je spullen kwijt bent omdat je ze a) hebt laten slingeren of b) juist hebt opgeruimd maar niet meer weet waar. :P Zo waar.

Laatst heb ik een rekening geopend voor jongste zoon. Zijn betaalpas was binnengekomen, maar ik kon de envelop niet meer vinden. Hele huis op zijn kop idd. Bleek dat de envelop in de huiswerkmap van zoon terecht gekomen was (iets teveel papieren bij elkaar geveegd). Hij had 'm dus al mee naar school _O-.
Ook handig idd :D
Maar, zo waar. Zoon laat van alles slingeren en ik ruim alles op. Hij weet dus nooit waar wat is gebleven en ik niet waar ik het heb gelaten _O- Mijn eigen zooi weet ik meestal wél te vinden. Meestal he O-)
If they say
pi_219021205
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:51 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ook handig idd :D
Maar, zo waar. Zoon laat van alles slingeren en ik ruim alles op. Hij weet dus nooit waar wat is gebleven en ik niet waar ik het heb gelaten _O- Mijn eigen zooi weet ik meestal wél te vinden. Meestal he O-)
Zelfde met mijn man hoor. Die flikkert van alles op de bar en ik mag uiteindelijk een plekje vinden want het stoort me meestal binnen een aantal dagen.
En dan heeft hij het eeuwen later nodig en vraagt zich af waar ík het gestoken heb en dat net als z’n moeder ben. :')
I wonder why… :{w
pi_219021223
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik zag laatst een plaatje dat je spullen kwijt bent omdat je ze a) hebt laten slingeren of b) juist hebt opgeruimd maar niet meer weet waar. :P
Ik ben best goed in opruimen. Mijn valkuil is dat ik dingen 'even wegleg' als ik het druk heb. En die leg ik dan op een plek die op dat moment logisch lijkt, maar dan kan ik het naderhand dus niet terugvinden...
pi_219021250
Wat een feest der herkenning dit. Als ik iets kwijt ben probeer ik mij ook altijd af te vragen wat ik op het moment dat ik het opruimde nou een logische plek zou hebben gevonden :')

Ik heb een hekel aan troep, opzich heeft alles een eigen plekje thuis maar sommige dingen vallen gewoon in de categorie rommel en dan kan het overal opgeborgen zijn. En mijn vrouw heeft nog wel eens de neiging om last minute aan te geven dat ze iets nodig heeft (bijvoorbeeld bij het naar bed gaan), en dan boos te worden op mij omdat ik het heb 'kwijt' gemaakt :+

Maar ik heb laatst onze grote kast en een paar keukenkasten helemaal opnieuw georganiseerd met opbergbakken enzo, en dat voelt zó lekker opgeruimd O+
pi_219021256
1 woord: rommellaatje.
1 locatie: de keuken.

:+
pi_219021258
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 15:09 schreef vencodark het volgende:

Zo waar :')
  woensdag 15 oktober 2025 @ 15:25:36 #52
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219021346
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 14:08 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb nog nooit een podcast geluisterd… ik hoor nu pas voor het eerst dat daar blijkbaar een speciale app voor is zelfs op iPhones. Ik heb ook nog nooit Spotify gebruikt. Ik had laatst met mijn 3 maanden gratis Apple Music daar wel gekeken, maar daar kon ik geen podcasts in vinden…
het kan ook 'gewoon' via spotify of bepaalde websites waar je podcasts kunt beluisteren. Maar er zijn inderdaad ook android apps om podcasts te beluisteren.
in de haak.
pi_219021527
quote:

Wij hebben inmiddels 3 rommellades :')

Podcasts, ik vond de WIDM podcast wel leuk. Op zich wel lekker om af en toe wat te luisteren maar moet niet te ingewikkeld dat als je gedachten afdwalen je de draad helemaal kwijt bent.
pi_219021656
quote:

En die heb ik gister, tijdens het zoeken, meteen maar even opgeruimd. Ik weet niet wat ik met elastiekjes heb maar die la lag vol met losse halfvergane elastiekjes plus een nieuw pak :') tiiig eetstokjes en andere meuk wat ik heb weggegooid. Wedden dat er iets bijzat wat ik eerdaags mis en nodig heb? _O-
If they say
pi_219021693
Al mijn lades zijn een puinhoop, bedenk ik me nu, maar wel een gestructureerde puinhoop. La met verzorgingsproducten, la met onderkleding, la met you name it, maar wel dingen die bijelkaar passen. Maar, ze zijn wel chaotisch want een la netjes houden is niet mijn ding :') Net als kasten. Hoef dan ook geen kasten met doorzichtige deuren :+
Huis verder is dan wel weer netjes *)
If they say
pi_219021800
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 15:49 schreef Kyara het volgende:

[..]

Podcasts, ik vond de WIDM podcast wel leuk. Op zich wel lekker om af en toe wat te luisteren maar moet niet te ingewikkeld dat als je gedachten afdwalen je de draad helemaal kwijt bent.
Ik heb een kast een de woonkamer staan met 32 lades *) :+. Daar past héél veel rommel in _O-.

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219021842
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 16:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik heb een kast een de woonkamer staan met 32 lades *) :+. Daar past héél veel rommel in _O-.

SPOILER
Nouja, als je dan iets kwijt bent kun je iig laaang op één plek blijven staan om te zoeken :D
Wél een mooie kast :)
If they say
pi_219021895
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 16:29 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nouja, als je dan iets kwijt bent kun je iig laaang op één plek blijven staan om te zoeken :D
Wél een mooie kast :)
Dat is waar! Al heb ik ook nog wel andere laadjes en opberplekjes.

Het is een kast uit een voormalig (Oost?)-Duitse naaimachinefabriek. Er zitten aan de binnenkant nog allemaal handgeschreven Duitse labels waar onderdelen op staan die in die lades hebben gezeten. Elke lade heeft ook weer houten verdeelvakjes van ca. 10x5 cm. Desgewenst kan je die verdelers er uithalen. Superhandig!

Het was eigenlijk de bedoeling dat hij op mijn werkkamer zou komen. Maar ik had me vergist bij het opmeten, de kast paste dus nét niet door het trapgat :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 15 oktober 2025 @ 16:44:21 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_219022000
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 16:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Het is een kast uit een voormalig (Oost?)-Duitse naaimachinefabriek. Er zitten aan de binnenkant nog allemaal handgeschreven Duitse labels waar onderdelen op staan die in die lades hebben gezeten. Elke lade heeft ook weer houten verdeelvakjes van ca. 10x5 cm. Desgewenst kan je die verdelers er uithalen. Superhandig!

Het was eigenlijk de bedoeling dat hij op mijn werkkamer zou komen. Maar ik had me vergist bij het opmeten, de kast paste dus nét niet door het trapgat :@.
Perfecte legokast dus
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219022027
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 16:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh, wow, binnenkant is dus ook mooi O+
Zonde dat hij niet door het trapgat paste maar hij staat ook prima waar ie nu staat ;)

En das hier dus ook een probleem. Heb een mooie badkamer wasbakkenkast gezien maar weet niet of dat een bouwpakket is. Zo niet past ie nevernooit naar boven via de wenteltrap. Via het balkon zou het wél kunnen maar dan heb ik meerdere sterke armen nodig en die heb ik niet (meer) dus ik probeer het maar uit mn hoofd te zetten.
If they say
pi_219022129
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 16:46 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oh, wow, binnenkant is dus ook mooi O+
Zonde dat hij niet door het trapgat paste maar hij staat ook prima waar ie nu staat ;)

En das hier dus ook een probleem. Heb een mooie badkamer wasbakkenkast gezien maar weet niet of dat een bouwpakket is. Zo niet past ie nevernooit naar boven via de wenteltrap. Via het balkon zou het wél kunnen maar dan heb ik meerdere sterke armen nodig en die heb ik niet (meer) dus ik probeer het maar uit mn hoofd te zetten.
Oei ja, dat is wel onhandig. Kan je niet bellen om de afmetingen van het pakket te vragen?

De glasplaat voor onze inloopdouche is met een hijskraan via een slaapkamerraam naar binnen getakeld. Die was ook veel te groot om binnendoor te passen. En het hoofdbord van ons boxspringbed moest ingekort worden (een hijskraan was een beetje overdreven voor een bed). We hebben niet eens zo'n klein/krap huis 8)7.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219022220
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 15:49 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wij hebben inmiddels 2 rommelkamers, dus het kan nog erger :X

Wel is onze woonkamer sinds de nieuwe vloer nog steeds redelijk rommelloos, dat is wel erg fijn! Alleen is dus alles boven neergekwakt in twee kamers dus ik kan niets meer vinden :')
pi_219022367
Ik heb ook een rommelkamer. Maar dat is mijn kamer en mijn zooi. En ik kan alles daar prima terugvinden. Dus dat telt niet :D
  FOK!fotograaf woensdag 15 oktober 2025 @ 17:37:24 #64
148247 taxibabe
pi_219022422
Onze woonkamer is nu ook een rommelkamer :') Wat kunnen 4 kinderen van 5-6 jaar een bende maken bij een kinderfeestje _O-
Ze hebben zich iig prima vermaakt, achter de huizen hier zit een veld wat ze aan het herinrichten zijn en nu dus een modderbende is. Nou .. die kinderen zijn vies en moe naar huis gegaan >:) _O_
pi_219022457
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 12:07 schreef amaranta het volgende:
Is dat die levenslang 6 euro oid deal? Als we hem somehow op mijn naam kunnen krijgen wil ik hem best van je overnemen. Heb nog steeds spijt dat ik het toen niet gedaan heb. :')
pi_219022848
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 16:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Oei ja, dat is wel onhandig. Kan je niet bellen om de afmetingen van het pakket te vragen?

De glasplaat voor onze inloopdouche is met een hijskraan via een slaapkamerraam naar binnen getakeld. Die was ook veel te groot om binnendoor te passen. En het hoofdbord van ons boxspringbed moest ingekort worden (een hijskraan was een beetje overdreven voor een bed). We hebben niet eens zo'n klein/krap huis 8)7.
Bedrijf zit in Villa Arena en ik wil sowieso even gaan koekeloeren daar want hoewel ik veel via internet koop, wil ik deze toch even in het eggie zien. Dan vragen hoe en wat :Y
Ik heb ook geen klein huis maar ik zit met die wenteltrap. Matrassen van ikea kreeg ik er wel in, vacuüm verpakt maar eruit krijgen gaat nooit lukken. Moet eerst naar boven en dan via het balkon naar benee. Zo handig :')
Oeh, glasplaat is helemaal link om naar boven te krijgen. Klein stootje... Wel leuke ervaring om dat met een hijskraan te zien gebeuren ;)
If they say
pi_219023755
Is Geofort een beetje leuk (met regenachtig weer) voor een 10 jarige? Ik zoek nog een uitje voor morgen met J... Daar zijn we nog nooit geweest.
pi_219024335
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 19:54 schreef Hupje het volgende:
Is Geofort een beetje leuk (met regenachtig weer) voor een 10 jarige? Ik zoek nog een uitje voor morgen met J... Daar zijn we nog nooit geweest.
Is heel leuk!

Wij zijn er een keer of 3 geweest en het bleef leuk. Volgens mij hebben ze ook extra activiteiten in de Herfstvakantie.
pi_219024378
Voordat wij gingen samenwonen zagen we een fantastische bank. Die hebben ze 3kwart jaar opgeslagen voor ons. Toen we eindelijk een appartement hadden, bleek dat ding niet naar boven te kunnen. Moest het gehele raam eruit van de woonkamer. Verhuislift gehuurd. Behoorlijke dure bank geworden zo bij elkaar.

Nu meet ik alles nauwkeurig op. De nieuwe koelkast had maar 2 mm speling om naar binnen te kunnen. Gelukkig toppers die hem kwamen brengen en plaatsen.
pi_219024565
Wij hebben ooit een nieuwe tv vanaf de winkel zelf vervoerd. Vriend ging de auto halen en ik wachtte met de verkoper en de tv in doos bij de deur van de winkel. Vriend komt voorrijden en ik zie die verkoper wit wegtrekken. Maar wij hadden de maten van de doos van te voren opgezocht en wisten dat dat precies ging passen _O-
pi_219024742
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:09 schreef trui het volgende:
En tot slot nog een aantal Engelstalige:

• Believe in Magic De Britse tiener Megan Bhari is de oprichter van een liefdadigheidsstelling voor zieke kinderen. Ze vergaart veel volgers op internet en krijgt zelfs steun van haar favoriete boyband One Direction. Helaas is ze zelf ook erg ziek: ze heeft een hersentumor. Haar moeder Jean begint een crowdfunding om een dure behandeling in Amerika te kunnen betalen. Maar niet iedereen gelooft haar aangrijpende relaas. Jamie Bartlett (The Missing Cryptoqueen) stort zich in deze zeer verslavende BBC-podcast op het bizarre verhaal. Hij komt het naadje van de kous te weten, tot lijkschouwersrapporten aan toe.
• Unicorn Girl Candace Rivera is een alleenstaande moeder, CEO van een serie succesvolle bedrijven en een activist die zich inzet tegen mensenhandel. O ja, en ze haalt ook nog eigenhandig ernstig gehandicapte kinderen uit Oekraïne. Ze deelt haar succesvolle leven tot in detail op sociale media en dat bleek gefundenes Fressen voor podcastmaker Charlie Webster, die na Scamanda nu een nieuwe serie aflevert over een vrouw die liegt, bedriegt en manipuleert. In Unicorn Girl horen we hoe iedereen bevriend wilde zijn met de extraverte Candace, die met haar eenhoornmasker het middelpunt was van elk feestje. Diezelfde vriendinnen doen nu een boekje open over hoe ze zich door haar in de luren lieten leggen.
• The Con: Kaitlyn’s baby Een jonge Canadese vrouw meldt zich bij een doula (een professionele geboortebegeleider) met een gruwelijk verhaal. Ze is zwanger geraakt na een verkrachting en nu is haar kind ook nog overleden in de baarmoeder. De doula zou haar door de bevalling moeten coachen, maar de situatie loopt steeds verder uit de hand. Deze Kaitlyn blijkt haar hele verhaal te faken, en ze heeft haar fratsen bij nog veel meer doula’s te uitgehaald. Ze maakt handig gebruik van het feit dat vrouwen die dit werk doen typisch zeer begripvol en meelevend zijn. Een verbluffende oplichterspodcast die je aan je koptelefoon gekluisterd houdt, al mis je uiteindelijk wel wederhoor van de hoofdpersoon.
• Nobody Should Believe Me Een podcast van Andrea Dunlop over Münchausen by proxy; de psychische stoornis waarbij (vrijwel altijd) moeders hun kinderen opzettelijk ziek maken om zo aandacht te krijgen. Dunlops eigen zus lijdt aan deze stoornis en die persoonlijke betrokkenheid is leidend in deze langlopende podcast, die soms iets te veel op de details ingaat maar niettemin de moeite waard is. Het nieuwste seizoen gaat over Sophie Hartman, een evangelische christen die als jonge, alleenstaande twintiger in Zambia twee meisjes adopteert, met ronduit rampzalige gevolgen.
• Sea of Lies (Uncover) In een klein stadje in de Canadese provincie Ontario is een accountant actief die zijn buren oplicht en berooid achterlaat. Een tijdje later wordt bij Devon in Engeland het lijk van een man uit de zee opgevist. De twee zaken hebben het op eerste gezicht niets met elkaar te maken, tot de Rolex om de pols van de dode man de sleutel blijkt te zijn. Host Sam Mullins (Wild Boys) doet het verhaal uitvoerig uit de doeken. Mullins is een zeer getalenteerde verteller, een bedreven interviewer en zelfs in staat humor in te brengen in deze podcast zonder de gevoeligheden uit het oog te verliezen.
• Uncover seizoen 1 Escaping - NXIVM Over iemand die ontsnapt is uit een sekte.
• Uncover seizoen 6 - Satanic Panic Over de paniek rondom wijdverbreid idee dat satanische sekten kinderen zouden misbruiken (VS/canada)
• Noble Over fraude bij een crematorium.
• Red Handed Twee Britse vrouwen die allerlei truecrime zaken nabespreken, daar zitten ook een aantal zeer bizarre verhalen bij, bijvoorbeeld afleveringen: 5 (Bible John), 12 (the Dexter copycat killer), 26 (Gypsy Rose Blancharde, over Munchausen by proxy slachtoffer), 31 (The Lady Killer and the Human Pelt), 38 (Phil Spector & Lana Clarkson).
• CBC stories Split Screen - seizoen 2: Thrill seekers Over een bizar experimenteel reality programma op de Britse TV.
• CBC stories Split Screen - seizoen 1: Kid Nation ook een heel controversieel reality TV experiment, met kinderen.
• The Retrievals In de vruchtbaarheidskliniek van de prestigieuze Amerikaanse universiteit Yale had een verslaafde verpleegkundige de pijnstiller fentanyl vervangen door een zoutoplossing. Dat betekende dat patiënten die graag moeder wilden worden zonder verdoving een eicelpunctie doorstonden. Bizar genoeg ging dit vijf maanden zo door, omdat de gruwelijke pijn van de vrouwen niet serieus werd genomen. Serial en The New York Times maakten een vijfdelige serie over deze schokkende zaak, die veel meer is dan een onderzoek naar een medische misstand. De podcast onderzoekt ook hoe de maatschappij omgaat met vrouwen en pijn, en is zowel inhoudelijk als qua vorm briljant gemaakt.
• Who trolled Amber? Geeft een nieuwe kijk op een van de meest omstreden celebrity-rechtszaken van de afgelopen jaren - tussen Johnny Depp en Amber Heard.
The Retrievals heeft een tweede seizoen over niet-werkende ruggenprikken bij een bevalling. Ik heb pas 1 aflevering gehoord. Het eerste seizoen vond ik heel goed.

Ik heb die Unicorn niet (en de beschrijving is helaas weinig uitnodigend) maar Scamanda past nog wel in die rijtje, over een vrouw die doet alsof ze kanker heeft.

Ik vond beide seizoenen van Bear Brook ook heel sterk, true crime waarbij het tweede seizoen gaat over valse bekentenissen. Dat ging echt onder m'n huid zitten.

Ik vind het thema van De jongen zonder gisteren mateloos boeiend maar de podcast helaas slecht gemaakt en met te weinig diepgang.

Gereden Twijfel gaat over een groep studenten die een strafdossier helemaal gaat uitpluizen. Superboeiend.

En Mina en mevrouw gaat over een Zeeuwse dame van adel en haar dienstbode.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 15-10-2025 21:59:01 ]
pi_219024765
pi_219024790
Pivot! Wij kijken met de oudste Next Gen Chef op netflix en daar moeten ze aan de lopende band 'pivotten' als hun gerecht niet goed was. Dus dan roepen wij weer "PIVOT!!"

De jongste citeert Peppa Big trouwens :')
  woensdag 15 oktober 2025 @ 22:08:38 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219024856
Nog even over podcasts, ik hou van de zeg maar docu-casts, zoals Marlotte en vele anderen die al genoemd zijn maar ik vind chat-casts ook heerlijk. Momenteel ben ik de Saar-podcast nog aan het inhaal-bingen, ben afgelopen zomer begonnen (prachtig inkijkje in de ziekte en het overlijden van Els Rozenbroek de eerste afleveringen.
En verder komen standaard binnen Teun & Gijs (beide), Aaf & Lies en MarcMarie & Isa.
(Niet de podimo’s). En tegenwoordig ‘lang verhaal kort’ en ‘het verhaal van vandaag’ om een beetje op de hoogte te blijven.
Ik luister tijdens het (hard)lopen en eigenlijk standaard in de auto (en ik rij best veel).
En met het gezin luisteren we Napleiten en De zaak ontleed bij langere ritjes.
pi_219024869
Napleiten vind ik ook een fijne :Y
pi_219024993
En eigenlijk geen podcast, maar Esther Perel verdient hier toch ook wel een eervolle vermelding.
Een sessie relatietherapie of therapie gericht op (de sociale aspecten binnen) werk mee mogen luisteren verveelt echt nooit.
pi_219025364
Weet iemand toevallig ook een leuke podcast voor een meisje van 12, gericht op geschiedenis en waargebeurde verhalen?
pi_219025440
Ik luister graag juist luchtige dingen waar ik geen volle aandacht bij hoef te houden. Ben me nu door “zo opgelost” heen aan het werken en vind dat echt heerlijk wegluisteren.
pi_219025661
quote:

[..]
Filmpjes gaat wel, maar ik heb nog geen podcast afgeluisterd. Veel te langzaam inderdaad. Ik luister ook niet graag luisterboeken. Heel af en toe in de auto, maar dan moet het een supersimpel flut-romannetje zijn, zodat ik kan wegdromen en dan nog weet hoe het verhaal gaat. Anders ben ik de hele tijd de draad kwijt.
pi_219025983
Podcasts zijn ook niet mijn ding... luisterboeken ook niet, laat mij maar zelf lezen.

Al heb ik momenteel de rust niet in mn lijf om te lezen of überhaupt te ontspannen...

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_219026032
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 16 oktober 2025 @ 07:46:07 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219026033
Ach GM, wat een zorgen… ;(
pi_219026042
GM ;( :*
If they say
pi_219026048
@gewoonmezelf87 wat een zorgen :{ :*
pi_219026069
Dat is ook gewoon allemaal stom @gewoonmezelf87 :*

SPOILER
Hier ook stom, maar heel ander kaliber..

Ze kwamen vandaag beton storten in ons zwembad. Ze zouden er om 7.30 zijn. Ging om 6.30 al de bel.. nee beton komt om 7.30 maar dan heb ik nog wel wat voorbereiding (prima, als ik het geweten had had ik gezorgd dat ik beneden was en fatsoenlijke gekleed was ;) )
En nu zijn ze net aan het storten, komen ze twee kuub te kort. (En google zegt dat sneldrogend beton beter niet in twee delen te storten is, dus ik denk nu al weer in breuklijnen en een lek zwembad en zo..)
pi_219026077
Btj jammer op die manier Hillie.. maar breuklijnen ed moeten zij ook weer herstellen dan toch?
S. 2014
J. 2016
pi_219026085
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 08:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Btj jammer op die manier Hillie.. maar breuklijnen ed moeten zij ook weer herstellen dan toch?
Ja maar als het zwembad betegeld en gevuld is en over een x-tijd gaat scheuren..
(Maar goed, ik sta er hier thuis om bekend om te denken in beren op de weg :@ en meestal zorgt dat er voor dat we wel tot een oplossing komen. Maar ze doen er nu heel laconiek over die mannen die dit regelen..)
pi_219026094
Ach GM, wat een enorme zorgen, dikke knuffel.
pi_219026282
Wat een gedoe Hillie. Zorg iig voor bewijs dat het beton in twee delen gestort is, dat mocht het ooit fout gaan... Ik snap jou beren ;) maar dit is best wel een dingetje. Die 2 kuub is ook niet snel aan te rukken?
If they say
pi_219026407
@gewoonmezelf87 Dan komt het echt even van alle kanten. Sterkte :*

@hilliebillie ik hoop dat het toch allemaal meevalt. Dat laconieke kan ik me wel aan ergeren.

tnx voor de podcast tips! Ik luister nu naar Lateral Thinking, ook in de auto als ik met de jongste onderweg ben. Dat is een engelse Podcast met de omschrijving "Comedy panel game podcast about weird questions with wonderful answers". Bijv Waarom waren er zoveel Britten chagrijnig na de storm van 2023. En dan met een paar panel leden proberen ze al kletsend op het goede antwoord te komen
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Deepfreeze op 16-10-2025 09:40:51 ]
pi_219026458
Sloffentijd! Vond al dat ik koude voeten had in huis, was vergeten dat ik ook nog warme sloffen heb ipv slippers :') Ik draag geen sokken :P
If they say
pi_219026531
Sterkte gm87
pi_219026535
Pffff Hilliebillie, wat een gedoe
pi_219026605
Wat een rot nieuws, GM!
Sterkte. :)
pi_219026626
Tweede deel beton zit er ondertussen in. Ze gaven aan dat het nog nat genoeg was en het geen probleem ging zijn. Nou gaan we maar vanuit dan :D

Over een uur alleen een vlindermachine mee het gat in tillen. Weegt ‘maar’ een kilo of 40-50. Maar moet lukken gaan we maar vanuit :P
pi_219026640
Ik was dus gisteren naar de bioscoop met een vriendin.
De film One Battle After Another.
Prima film, goed vermaak, veel actie, tikje humor en klungeligheid etc.

Maar die popcorn was niet te vernaggelen! :X
Ik kom al jaren bij deze bioscoop maar het leek wel popcorn van vorige week, opnieuw opgewarmd.
Je zou er voorgoed van genezen zijn. -O-
pi_219027116
Gewoonmezelf, heel veel sterkte :*

Hillie, hopelijk klopt het idd dat het beton nog nat genoeg was maar dat zal vast het geval zijn als ze dat zeggen! Snap je zorgen wel.

Ik ben misselijk. Stomme fout gemaakt om m&ms te kopen want die waren in de aanbieding. En toen ging ik vanmorgen emotie-eten, dus die hele zak van bijna 200 gram in 1 keer opgegeten (want als je eenmaal begint, moet het op he, of ben ik de enige die zo is?). En nu ben ik dus misselijk en voel ik mij schuldig omdat ik juist weer op gewicht zat en ik mij nu weer moddervet voel :') soms voelt het echt heel complex om vrouw te zijn :')
pi_219027173
Deze Fokker heeft volgende week een sollicitatiegesprek bij het verzorgingshuis hier in het dorp voor huishoudelijk werk bij de mensen thuis. *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')