abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219027762
Fijn venco! Spannend ook, maar super dat er al
Zo snel iets op je pad komt!

Schanu, ik snap je struggles maar wat al gezegd werd, zo lang het bij deze ene zak blijft is er geen man overboord! You can do this!

BE, wat gaaf! Ook spannend, maar zou een mooie uitbreiding van je bedrijf zijn!! Hopelijk is het ook met het realisme van de aankoopmakelaar te realiseren!!
pi_219027816
Nou die aanbieding was dus 3 halen 2 betalen :') maar ik heb voorlopig wel weer genoeg m&m's gezien (daar denk ik vanavond vast anders over).

Wauw wat goed Venco! En wat een kracht dat je meteen doorzet. Ik hoop echt dat er wat moois uit voorkomt voor je!

BE wat zou dat gaaf zijn als dat pand wat wordt, ik ga voor je duimen O+
pi_219027915
Wat spannend BE! Ik duim voor je.

Sterkte GM :*

Goed nieuws Venco, echt goed dat je zo doorpakt!!!

En Schanu, helaas herkanbaar qua emotie eten. Maar is inderdaad niet de beste manier om ermee om te gaan. Ik kan me wel voorstellen dat je nu wel klaar bent met de m&m's.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 12:55:45 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219028021
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:21 schreef Schanu het volgende:
Nou die aanbieding was dus 3 halen 2 betalen :') maar ik heb voorlopig wel weer genoeg m&m's gezien (daar denk ik vanavond vast anders over).

Wauw wat goed Venco! En wat een kracht dat je meteen doorzet. Ik hoop echt dat er wat moois uit voorkomt voor je!

BE wat zou dat gaaf zijn als dat pand wat wordt, ik ga voor je duimen O+
Ai! ;(
pi_219028277
Wat goed BE!
pi_219028346
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:21 schreef Schanu het volgende:
Eigenlijk moet je dooreten. Ik heb mezelf eens zo misselijk gegeten dat ik een jaar bij het idee van chocola al misselijk werd :P

@vencodark succes bij het gesprek!
@BE dat is weer een volgende stap. Lekker bezig!
pi_219028573
Wat stoer BE! (Is t in Gouda?)
S. 2014
J. 2016
pi_219028605
Spannend en leuk BE, erg benieuwd :)

En wat een mooie stap Venco, lijkt me leuker dan gewoon bij mensen thuis. Ik denk dat je een hoop mooie verhalen meekrijgt, lijkt me erg dankbaar werk. Dus hopelijk wordt het wat!
  donderdag 16 oktober 2025 @ 14:19:57 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_219028687
Herkenbaar hoor @Schanu

@BE wat ontzettend spannend! En gaaf! En spannend!

@gewoonmezelf87 Wat een vervelend nieuws. Knuffel. Weet niet zo goed wat ik verder moet zeggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 16 oktober 2025 @ 15:32:58 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219029201
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat stoer BE! (Is t in Gouda?)
Jup! Shhh! ;)
Er zijn geen kapers op de kust hoor, maar ik hou het hier om me heen nog even stil.
pi_219029233
Ik verwachtte een pakketje dus toen ik een pakketje op het aanrecht zag, zoon had het aangenomen, opende ik het zonder verder na te denken.
Zaten er bh’s voor de buurvrouw in. :') :%
  donderdag 16 oktober 2025 @ 15:40:34 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_219029244
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 15:38 schreef vencodark het volgende:
Ik verwachtte een pakketje dus toen ik een pakketje op het aanrecht zag, zoon had het aangenomen, opende ik het zonder verder na te denken.
Zaten er bh’s voor de buurvrouw in. :') :%
Nouja, het had erger kunnen zijn natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219029256
Er zaten nog wat andere prulletjes in dus wie weet. :P
pi_219029533
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 09:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Sloffentijd! Vond al dat ik koude voeten had in huis, was vergeten dat ik ook nog warme sloffen heb ipv slippers :') Ik draag geen sokken :P
Ja teamsloffen! Die van mij zit een gat in, ik twijfelde vorig jaar al of ik nieuwe zou kopen, maar verder zijn ze nog wel goed. De slof is een stukje los van de zool.

@vencodark, succes met je sollicitatie volgende week!
Oeps van het pakketje ;)
Fake it till you make it...
pi_219029648
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 15:32 schreef BE het volgende:

[..]
Jup! Shhh! ;)
Er zijn geen kapers op de kust hoor, maar ik hou het hier om me heen nog even stil.
Als je er tzt aan toe bent hoor ik het graag, mijn ouders wonen nog steeds in Gouda...
S. 2014
J. 2016
pi_219030199
Oeps venco :D

Hier ook team sloffen, maar wel met sokken want anders heb ik toch koude voeten (in alle soorten sloffen, soms zelfs koude zweetvoeten), met sokken geen probleem..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 oktober 2025 @ 18:57:01 #117
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219030496
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 18:14 schreef hilliebillie het volgende:
Oeps venco :D

Hier ook team sloffen, maar wel met sokken want anders heb ik toch koude voeten (in alle soorten sloffen, soms zelfs koude zweetvoeten), met sokken geen probleem..
Idem, maar daar loop ik het hele jaar op
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_219030559
Drupje secondelijm erop @Nijna Als ze verder nog prima zijn zou ik dat proberen.

Heb van die lompe sloffen gevoerd met lamswol, die waren me in de zomer net ff te warm :+
Sokken alleen alst koud is op de fiets. Verder altijd blote kakken.
Liefst draag ik helemaal niks aan mn voeten maar vanwege harde vloer en hielspoor is dat geen optie. Daar nu geen last meer van, gelukkig.

Zoon startte net zn oude 2DS op. En daar staan dus allemaal opgenomen geluidsfragmenten van hem op van tig geleden. De billen en piemols vlogen om onze oren _O-
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219030603
venco wat ben je positief en zo gedreven om iets anders erbij te zoeken. Huishoudelijkwerk kan ook zwart en dan wordt er ook 25per uur gevraagd

gm heel veel sterkte wat een rotnieuws

be wauw dat klinkt echt fijn voor je.
pi_219030678
Ik loop het liefste op blote voeten, ook in de tuin. Maar sinds gisteren mijn Gieswein sloffen weer aan. Heerlijk. En dan met sokken.

Gisteren de fokker waar we volgende week langs mogen komen telefonisch gesproken. Hartstikke leuk gesprek. Ze heeft 10 honden :o en katten en kippen en konijnen en schapen _O- Ze verwachten begin 2026 puppies, best uniek dat we langs mogen komen want zij heeft eens in de 2 jaar een nestje.
Werd ik net ineens gemaild door een andere fokker hier in de buurt dat ze in november puppies verwachten en of we langs zouden willen komen om kennis te maken om op de lijst te komen.

Zouden we dadelijk een keuze hebben? Jeetje. Ben wel enorm benieuwd, naar de verschillen etc. Die eerste is al heel lang bezig en doet het echt als een hobby. Ik zie al helemaal een stel op een boerderij voor me met een beestenboel om hun heen.
Die tweede doen ook shows enzo met hun honden. Is een jong stel zag ik.

We gaan voor het beste gevoel iig en de timing is natuurlijk ook wel belangrijk. Maar goed, wie weet vinden ze ons niet geschikt na de ontmoeting. :@
pi_219031170
Wat fijn dat je bij twee op gesprek mag komen! Dubbel kans om uitgekozen te worden :D
En je kan inderdaad vergelijken en kijken bij wie je gevoel het beste is!
pi_219031262
Wat tof exode! Fijn als je zelf ook keuze hebt, dan kun je inderdaad je gevoel volgen.
pi_219031680
Wat fijn dat jullie mogelijk 2 opties hebben @exode. Gewoon gaan en voelen wat het beste voelt denk ik. En natuurlijk ook afwachten wat zij vinden (maar dat komt vast goed).
pi_219031706
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Drupje secondelijm erop @:Nijna Als ze verder nog prima zijn zou ik dat proberen.

Ik zal eens kijken, misschien kan de schoenmaker er anders wel een stikseltje doorheen trekken (ik denk dat mijn eigen naalden dat niet aankunnen)... maar misschien zegt die ook wel: oh maar dat lijm ik gewoon...
pi_219031865
Oh wat spannend @BE!
Leuk @exode!! En dubbel kans is helemaal top!
Oeh jaa sloffenseizoen 🥰🥰
Ik hou van mijn Warmbats
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_219032083
Spannend @BE en @exode . Allebei iets heel anders, maar wel toffe vooruitzichten!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 07:08:18 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219033597
Spannend Exode! Wat leuk dat het nu ineens zo’n vaart krijgt!

@Hupje Wat balen zeg! Gekke draai: Zou het niet in zijn ogen kunnen zitten?
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:19:11 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219033761
Hupje, hij was al door de medische mallemolen gegaan of niet? Ik vind het toch best heftig dat het zo vaak voorkomt. Ogen zouden kunnen (hebben de vorige keer ook al wat mensen gezegd, maar ik weet niet meer of die al gecheckt waren) of toch door inspanning. Geofort en sporten op een dag is veel, maar normaal gesproken ook weer niet zo heftig dat het hoofdpijn tot spugens toe moet opleveren. Ik zou toch terug naar de huisarts gaan en overleggen wat er nog bekeken kan worden.

En spannend venco, Exode en be! Ik duim voor goede uitkomsten.

Wij zijn weer thuis van vakantie sinds woensdagavond. Voor het eerst met vrienden weg en het is goed bevallen. We vinden elkaar nog aardig en de kinderen zijn nu nog closer. Fijn! Gisteren de kids naar de BSO en ik achter elkaar door hoofdtherapie, lijftherapie en toen de mri voor de knie die al een jaar pijn doet. Vervolgens kreeg ik m’n piercing niet meer in en moest ik ook nog de stad in om de piercer om hulp te vragen. Ik was gisterenavond helemaal kapot!

Nu ga ik cluedo junior spelen en heel heel thee drinken. En dan misschien straks nog op pad voor nieuwe bh’s. Blegh.

Trouwens; volgende week en de week erna is het garage sale bij topvintage. Aanrader! Vorig jaar voor 4 tientjes een jaar jurk, twee rokken en een paar schoenen gekocht. Wel druk, maar ze verdelen het nu over zes dagen. En ook 15% korting op de gewone collectie.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219033770
Wat spannend Exode, wat wordt het concreet dan opeens he O+

Ach wat sneu van je zieke kind Hupje, maar voel je zeker niet schuldig want jij kan hier echt helemaal niets aan doen. Hopelijk knapt hij snel op, en komt er ook een keer duidelijkheid over wat er aan de hand kan zijn dat hij zo vaak ziek is. Sterkte! :*

Het slapen-met-2-kinderen-in-1-bed-seizoen is hier weer aangebroken. En dat is krap, slaapt niet echt lekker. Maar vannacht schoot het mij kennelijk in de rug, want toen ik wakker werd en opgevrot tussen 2 warme kinderlichaampjes lag kon ik mij niet meer zonder pijn omdraaien en nu doet de rechterkant van mijn onderrug pijn als ik buk, ga zitten en opsta. Gelukkig mag ik werken vandaag, ik denk dat ik niet meer opsta van mijn bureaustoel :')
pi_219033985
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 21:26 schreef Hupje het volgende:
Spannend @:BE en @:exode . Allebei iets heel anders, maar wel toffe vooruitzichten!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje wat rot!
SPOILER
@BE wat ontzettend tof! Mijn duimen draaien voor je!
@exode superleuk! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219034186
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 08:21 schreef Schanu het volgende:
Het slapen-met-2-kinderen-in-1-bed-seizoen is hier weer aangebroken. En dat is krap, slaapt niet echt lekker.
Omg
Wij konden dat afwentelen door hun matrassen naast ons bed te leggen, waren ze wel bij ons maar niet in bed.

Geen optie? Alle matrassen naast elkaar in de woonkamer?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219034211
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 09:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Omg
Wij konden dat afwentelen door hun matrassen naast ons bed te leggen, waren ze wel bij ons maar niet in bed.

Geen optie? Alle matrassen naast elkaar in de woonkamer?
We zijn opzich juist heel blij dat de oudste nu sinds 1,5 jaar weer regelmatig op haar eigen kamer slaapt. Ik ben bang dat als we dit gaan doen, dat we weer helemaal opnieuw moeten beginnen met de slaaptraining. Voor nu is de regel voor de jongste dat ze bij ons in bed mag als ze ziek(ig) is, en voor de 8 jarige zijn we coulanter omdat die vaak eenvoudigweg niet slaapt als ze niet bij ons mag liggen. Alleen als de R in de maand zit, liggen ze dus regelmatiger weer samen in ons bed :') en de jongste heeft snel nachtmerries, rent dan in paniek naar ons 's nachts en maakt daarbij het hele huishouden wakker. Met als gevolg dat de 8 jarige, die gisteravond juist heel goed in haar eigen bed was gaan slapen, ook wakker werd, in paniek raakte en bij ons kwam. Feest :+

Diezelfde 8 jarige had gisteren trouwens haar allereerste echte toets, en ze had een 10. Ze vond het echt ziekmakend spannend, dus dat leverde een heel trots moment op O+
pi_219034622
Het is inderdaad leuk maar ook spannend. Er is gewoon een reeele kans dat we niet op een lijst komen of dat de lijsten voor de komende nestjes vol zitten. Ik wil niet teveel hopen maar zo blij dat we op 2 gesprekken mogen komen want beide fokkers doen dat alleen als ze denken dat het klikt. Ik merk dat ik het een fijne manier vindt, eerst kennismaken en dan pas op een lijst.

Verloofde zei ook terecht dat ze januari te vroeg vindt. Ze ziet mij niet voor een puppy zorgen over een maand of 2 a 3. Daar heeft ze gelijk in.

Wat naar Hupje. Hopelijk kan je snel wat meer achter de oorzaak komen en hoe ermee om te gaan.
Was Geofort wel leuk?
pi_219034631
@Hupje er is al veel gezegd maar hoofdpijn is killing. Bij mij speelt het weer ook mee. En dat is nu niet stabiel dat kan ook invloed hebben. Maar ook spanning, ogen, nek die vast zit een nog heel veel andere dingen.

Jongste en ik hebben beide migraine spanning is een trigger maar hormonen ook.
pi_219034938
Wij krijgen net een berichtje van de juf van de 8 jarige. De kinderen horen na de herfstvakantie alle tafels tot en met 10 te kennen. Jewel kent alleen de tafels 1, 2, 5 en 10.... Of we nog even extra willen oefenen. Maar het lukt haar gewoon écht niet. De juf zegt het is een kwestie van stampen, maar voor Jewel is het een gruwel om te stampen want het beklijft niet. Dus we gaan wel weer verder oefenen met rekenblobs, het gorgelspel en op andere speelse manieren het constant terug laten komen, maar ik heb er zo weinig hoop in. Want die tafel 4 kende ze vorig jaar bijvoorbeeld wel, maar die is ze dus ook alweer vergeten.... ;(

Ik verwacht dus nog meer problemen op schoolgebied na de herfstvakantie, want het kan toch niet anders dan dat ze helemaal vast gaat lopen op rekenen met zo'n achterstand.
pi_219035019
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:02 schreef Schanu het volgende:
Wij krijgen net een berichtje van de juf van de 8 jarige. De kinderen horen na de herfstvakantie alle tafels tot en met 10 te kennen. Jewel kent alleen de tafels 1, 2, 5 en 10.... Of we nog even extra willen oefenen. Maar het lukt haar gewoon écht niet. De juf zegt het is een kwestie van stampen, maar voor Jewel is het een gruwel om te stampen want het beklijft niet. Dus we gaan wel weer verder oefenen met rekenblobs, het gorgelspel en op andere speelse manieren het constant terug laten komen, maar ik heb er zo weinig hoop in. Want die tafel 4 kende ze vorig jaar bijvoorbeeld wel, maar die is ze dus ook alweer vergeten.... ;(

Ik verwacht dus nog meer problemen op schoolgebied na de herfstvakantie, want het kan toch niet anders dan dat ze helemaal vast gaat lopen op rekenen met zo'n achterstand.
Al eens aan flitskaarten gedacht? Sorry als ik me ermee bemoei, maar B heeft ook een grondige hekel aan herhalen en stampen maar met flitskaarten vond ie het ok.
En inderdaad wellicht op een speelse manier, random aan tafel een som roepen. B doet dat nu bij zijn zusje, ze maken er samen een spel van.
pi_219035051
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:16 schreef exode het volgende:

[..]
Al eens aan flitskaarten gedacht? Sorry als ik me ermee bemoei, maar B heeft ook een grondige hekel aan herhalen en stampen maar met flitskaarten vond ie het ok.
En inderdaad wellicht op een speelse manier, random aan tafel een som roepen. B doet dat nu bij zijn zusje, ze maken er samen een spel van.
Nee die hebben we nog niet geprobeerd, ik ga er eens naar kijken! Maar zelfs het gorgelspel vindt ze een crime, terwijl dat echt in spelvorm in. Als ze het antwoord niet weet, dan wordt ze namelijk heel boos of verdrietig en dan blokkeert ze. Ik ben bang dat dat met flitskaarten niet anders gaat zijn, maar ik sta voor alle opties open dus we gaan het gewoon proberen.

Ze oefent nu op websites op de oude computer die ze begin dit jaar heeft geërfd van haar oma oma. Maar die is zo oud dat rekenenblobs daar steeds op vastloopt. Dat oefent ze nu op haar tablet, maar dat levert strijd op omdat ze dan liever op youtube gaat en probeert te onderhandelen over schermtijd. Dus we zitten al een tijdje in dubio over een chromebook zodat ze die echt alleen kan gebruiken voor haar huiswerk.

Oftewel, dat proces gaan we nu versnellen en een chromeboek kopen. Maar daar hebben we financieel geen rekening mee gehouden in een toch al hele dure tijd, dus levert weer andere stress op nog meer kopzorgen. Ik ben er wel weer even klaar mee ;(

Wat één berichtje van een juf al niet teweeg kan brengen :X
pi_219035122
Maar moet het echt nu? Hier zei de juf dat ze het vanzelf wel tegen zouden komen bij de rekenwerkjes op school. En wat niet af was konden ze mee naar huis krijgen (want echt prima te halen binnen de gestelde tijd).
SPOILER
Ik heb in vakanties wel geoefend, maar dan met bal overgooien/trappen en sommen roepen, of met pepernoten om ze te verdelen over groepjes.

Neefje lukte het ook niet, maar daar was het gelinkt aan zijn dyslexie of autisme volgens mij.
pi_219035178
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar moet het echt nu? Hier zei de juf dat ze het vanzelf wel tegen zouden komen bij de rekenwerkjes op school. En wat niet af was konden ze mee naar huis krijgen (want echt prima te halen binnen de gestelde tijd).
SPOILER
Ik heb in vakanties wel geoefend, maar dan met bal overgooien/trappen en sommen roepen, of met pepernoten om ze te verdelen over groepjes.

Neefje lukte het ook niet, maar daar was het gelinkt aan zijn dyslexie of autisme volgens mij.
Ja het is echt het uitdrukkelijke verzoek van de juf om te oefenen, want na de herfstvakantie gaan ze andere stof behandelen waarvoor je die tafels moet kennen, en gaat Jewel dus vastlopen..
pi_219035275
Mijn dochter vond de website tafeljog.nl erg leuk. Als je zelf ook meedoet, word je nog fit ook :)
Een chromebook kopen alleen om tafels te oefenen lijkt me wel een erg dure oplossing.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_219035352
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:41 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ja het is echt het uitdrukkelijke verzoek van de juf om te oefenen, want na de herfstvakantie gaan ze andere stof behandelen waarvoor je die tafels moet kennen, en gaat Jewel dus vastlopen..
Dat is wel lastig dan.

De juf gaf hier aan sommige gevallen een tafelkaart. Dan zag je de sommen vaak en hoopte ze dat er wat zou blijven plakken. Om een paar maand later de keer rijtjes weer te proberen te onthouden
(We hadden soms nog al meebuigende leraren)
pi_219035549
Wat lastig schanu. Ik kon vroeger ook geen tafeltjes stampen (en later ook geen woordjes stampen op de middelbare). Ik heb mezelf toen geleerd om snel te rekenen (ondanks dat dat niet supersnel was heb ik het met de tafeltjes daarmee wel kunnen redden). Ik heb daar verder geen specifieke tips in ofzo. Maar wellicht is er wel iets over te vinden.

Maar om inderdaad nu een grote uitgave te moeten doen alleen om tafeltjes te leren.. ik vind het best wel wat. Maar ik snap ook je issues wel hoor.
pi_219035662
Ik ga inderdaad eens een afspraak maken bij een optometrist voor J. Ook dat maar uitsluiten (of niet natuurlijk).

@Schanu Mijne had ook weerstand tegen tafels stampen. Ik heb hem omgekocht. :@ Flitskaartjes gemaakt en elke dag op een vast moment de flitskaartjes van 1 tafel doorgenomen. Eerst een aantal dagen op volgorde, dan door de war. Wist hij het antwoord niet meteen? Geen probleem, dan zei ik de som + het antwoord en gingen we door. Als hij de hele tafel kende op volgorde, mocht hij die dag zelf een toetje kiezen. Kende hij de tafel door de war, dan nog een keer. En dan gingen we door met de volgende tafel. Dat zorgde hier voor wat meer motivatie.
Met spelletjes oefenen werkte hier niet want dan lag de focus meer op het spel dan op de tafels.

Het is heel fijn als ze de tafels kennen bij het toepassen van grotere sommen. Ik zou het nog een poosje proberen en anders kun je ook strategieën leren om de antwoorden vlot uit te rekenen. Of uiteindelijk toch een tafelkaart gebruiken.
pi_219035711
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:02 schreef Schanu het volgende:
kennen. Jewel kent alleen de tafels 1, 2, 5 en 10.... Of we nog even extra willen oefenen. Maar het lukt haar gewoon écht niet. De juf zegt het is een kwestie van stampen
Dat ben ik dan niet met de juf eens. Automatiseren is geen stampen. Stampen is een rijtje op kunnen dreunen zonder deze te kunnen toepassen en daarna weer vergeten.

Met 1, 2, 5 en 10 heeft ze de belangrijkste tafels al. Met die tafels als basis kan je rekenen door de dichtstbijzijnde tafel die je wel weet te gebruiken.

Dat aan tafel flitsen doen wij ook met L. en deze site: https://www.tafeldiploma.nl/groep-4/ misschien werkt die site wel? Of dat ze op je mobiel mag oefenen met een leuke app zodat het los staat van de schermtijd? Bij apps wel even kijken of je de tafels kan kiezen want met alle tafels tegelijk zal ze nu nog vastlopen. Die zijn pas leuk als ze alle tafels kent om te blijven oefenen.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:13:47 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219035724
Mijn zoon kan nog steeds geen tafels stampen en doet nu toegepaste wiskunde. Hij berekent ze gewoon. Maar voor ander stampwerk gebruikte ik WRTS. Daar had ik een betaald account en dan kan je in dit geval zelf de tafels invoeren zodat je dochter ze kan oefenen.

Ik gebruikte het voor van alles en nog wat wat hij uit zijn hoofd moest leren. Het grote voordeel was dat alle frustratie en boosheid richting wrts ging en niet richting ons. Je dochter moet dan natuurlijk wel bereid zijn om achter wrts te gaan zitten en die opgaven te maken en bij tegenslagen door te gaan. Dat lukte bij mijn zoon nog wel uiteindelijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219035866
Het lastige probleem bij mijn dochter is wel dat ze vaak niet omkoopbaar is :') Als ze iets écht niet wil, of ze zit in een bui, dan kan je haar gouden bergen beloven met alles wat ze graag wil, maar doet ze het gewoonweg niet. Maar ik ga die flitskaarten zeker proberen want die kunnen we ook gebruiken tijdens bijvoorbeeld het eten enzo. Of gewoon op random momenten dat ze zich goed genoeg voelt.

Is WRTS vergelijkbaar met sites als tafelsoefenen.nl en rekenen Blobs? Want daar oefent ze al mee, van school heeft ze een account gekregen voor de Blobs en tafelsoefenen (en rekenen.nl) biedt gratis oefeningen. Ik weet niet in hoeverre WRTS hier een aanvulling op zou zijn?

Een chromebook stond hier overigens sowieso al op de planning, we kopen hem nu alleen eerder dan we eigenlijk hadden gepland. Anders hadden we hem ook niet alleen hiervoor gekocht, maar het is meer dat we hopen dat dit gaat helpen en alles wat helpt grijpen we aan. Want het is al moeilijk genoeg op school, ook los van het rekenen, dus we willen Jewel echt zoveel mogelijk ondersteuning bieden. Op school werken ze veelvuldig met chromebooks en ze krijgen steeds meer huiswerk, vandaar dat we er al van uit gingen dat we er eind dit schooljaar of begin komend schooljaar één zouden moeten aanschaffen. Want we hebben ook geen laptop thuis, behalve mijn werklaptop waar je buiten werk niet veel mee kan. Alleen nu schuiven we dat aankoop moment dus naar voren, want als ze er nu al baat bij heeft op meer (ook digitaal) te oefenen dan voelt uitstel heel verkeerd.
pi_219036180
B zit in een groep 8 en alleen bij zijn werkstuk en spreekbeurt heeft hij een laptop nodig (gehad). Ik vind een Chromebook zonde van het geld. Dan zou ik eerder een goedkope laptop kopen, die begrenzen en op die manier meteen een laptop in huis hebben die je ook zelf voor prive kan gebruiken.

Ik gebruik mijn werklaptop alleen voor werk, ik ben echt zwaar de sjaak als ik iets raars binnenhaal en sowieso gaat het mijn werk geen drol aan wat ik online doe. Dat scheid ik gedwongen en gekozen heel duidelijk. Dus wij hebben een laptop voor prive gebruik, een simpele Lenovo.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:55:15 #148
37150 livelink
pi_219036715
Ik ken die andere programma's verder eigenlijk niet, Schanu. Als ze voldoen is dat natuurlijk prima. Ik werd alleen op een gegeven moment fan van WRTS omdat ik daar zelf toetsvragen en antwoorden in kon vullen en dus sommige frustraties van mijn zoon kon ondervangen.
pi_219037034
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:22 schreef Schanu het volgende:

[..]
Nee die hebben we nog niet geprobeerd, ik ga er eens naar kijken! Maar zelfs het gorgelspel vindt ze een crime, terwijl dat echt in spelvorm in. Als ze het antwoord niet weet, dan wordt ze namelijk heel boos of verdrietig en dan blokkeert ze. Ik ben bang dat dat met flitskaarten niet anders gaat zijn, maar ik sta voor alle opties open dus we gaan het gewoon proberen.
Dit had mijn jongste ook, helemaal op tilt als hij een antwoord niet meteen wist, en dan kon ie zelfs 2+2 niet meer optellen. Kon dan ook best even duren voor hij weer enigszins normaal kon denken.

Daar is ie, met heel veel moeite want zo koppig als de hel, op geEMDRt en dat heeft zoveel lucht gegeven dat ie nu rustig kan nadenken als het even niet lukt.

Sorry voor alle 'bij mijn kind' maar je schrijft zomaar allemaal dingen die bizar herkenbaar zijn>
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:22:57 #150
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219038214
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:22 schreef Schanu het volgende:

[..]

Ze oefent nu op websites op de oude computer die ze begin dit jaar heeft geërfd van haar oma oma. Maar die is zo oud dat rekenenblobs daar steeds op vastloopt. Dat oefent ze nu op haar tablet, maar dat levert strijd op omdat ze dan liever op youtube gaat en probeert te onderhandelen over schermtijd. Dus we zitten al een tijdje in dubio over een chromebook zodat ze die echt alleen kan gebruiken voor haar huiswerk.

Oftewel, dat proces gaan we nu versnellen en een chromeboek kopen. Maar daar hebben we financieel geen rekening mee gehouden in een toch al hele dure tijd, dus levert weer andere stress op nog meer kopzorgen. Ik ben er wel weer even klaar mee ;(

Wat één berichtje van een juf al niet teweeg kan brengen :X
Geen idee of het bij jullie helpt, maar wij hebben een tijdje de tafels op de trap geplakt. Elke trede was een stap hoger. Volgens mij had ik de tafels die ze nog niet kende in verschillende kleuren op de voorkant van de traptreden geplakt.

Ik denk dat juf heel veel kan willen, maar als je dat niet geautomatiseerd krijgt, dan is dat niet in een herfstvakantie even erin te stampen. Misschien kan juf een tafelkaart geven zodat ze gewoon mee kan met de vervolgstof. En dan blijf je die tafels wel oefenen, op haar tempo. Maar dan is de druk er wat vanaf.
Ik zou er aandacht aan besteden, maar niet de hele vakantie in het teken van tafels leren. Het is VAKANTIE.

Zou het haar nog helpen om het visueel te maken? Met legoblokjes of smarties, hagelslag... weet ik veel.
Dat ze ziet hoe dat werkt en dan misschien de vertaalslag kan maken? Als ze het uit kan rekenen duurt het langer, maar weet ze wel hoe ze aan de oplossing komt.

Liedjes van de tafels? :*
pi_219038423
Al mn heen en weer gebel met de verzekering heeft zijn vruchten afgeworpen, ze hebben het declaratie herzien en we hebben nu ook de andere helft van het bedrag teruggekregen *O* .
Het was weer een hoop gedoe, maar het heeft zijn vruchten afgeworpen *)
pi_219038774
Yeuy Nijna! *O*

Dikke airfryer fail hier; voorverwarmen met het bakpapier er nog in :')
Ik loop weer eens hopeloos achter, maar sinds vorige week hebben we er dus ook eentje.

Iemand nog leuke of gekke dingen die ik er mee kan?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_219038924
Die tafelliedjes O+ ik ga ze morgen met haar beluisteren, bedankt Amaranta!

En nee we gaan zeker niet de herfstvakantie alleen maar in het teken van oefenen stellen @Nijna. Ze heeft juist die rust zo enorm nodig. De juf had oefeningen met de tafels voor haar klaar gezet in Blobs, dat wilde Jewel wel oefenen. Binnen 10 minuten zat ze met haar vuisten tegen haar hoofd te slaan van frustratie omdat het niet lukte. No way dat ik haar elke dag aan doe stress ga onderwerpen :N

Visueel maken is zeker iets om te proberen, bedankt!

Wat fijn dat de verzekering overstag is trouwens, dat heb je goed geregeld! *O*

@PoesInDoos, is dat een airfryer fail? Wij verwarmen hem nooit voor haha, en bakpapier gebruiken we ook niet. Maar wij zijn niet zo lief voor onze airfryer denk ik, ik ben elke keer weer blij als hij het nogdoet want hij klinkt als een vliegtuig met motorpech :')
pi_219038956
Bij voorverwarmen met alleen bakpapier gaat het bakpapier vliegen en met wat pech tegen verwarmingselement aan, en dan gaat het fikken/verbranden ;)

Dat deed het althans bij mij de eerste keer dat ik bakpapier in mn airfryer gebruikte :P gelukkig rook ik het heel snel en was er alleen stukje verkoold bakpapier.
pi_219039042
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Bij voorverwarmen met alleen bakpapier gaat het bakpapier vliegen en met wat pech tegen verwarmingselement aan, en dan gaat het fikken/verbranden ;)

Dat deed het althans bij mij de eerste keer dat ik bakpapier in mn airfryer gebruikte :P gelukkig rook ik het heel snel en was er alleen stukje verkoold bakpapier.
Oh ja dat klinkt best logisch idd, oeps :@
Verder geen leuke ideeën van mijn kant qua airfryergerechten helaas, wij zijn altijd weinig origineel en komen niet veel verder dan frietjes, aardappeltjes, kip of snacks :D
pi_219039057
@Schanu, wat sneu dat ze zoveel stress krijgt van die tafels. Is natuurlijk ook frustrerend als je vol goede moed begint, maar het niet lukt :*

Wij gebruiken nooit bakpapier in de airfryer, maar we gebruiken hem vooral als frituurpan zeg maar... dus geen spannende ideeën van hieruit... @PoesInDoos
pi_219039107
Het papier vloog inderdaad tegen de spiraal asn :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_219039131
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:40 schreef PoesInDoos het volgende:
Iemand nog leuke of gekke dingen die ik er mee kan?
Opsturen naar de reparatie service :P Dat heb ik vandaag gedaan _O- Als dit ooit goedkomt en ik mijn/een airfryer terugzie, dan bewaar ik de doos. Het is een onmogelijk formaat dus het was een hele zoektocht voor een passende doos.

Je schijnt krimpfolie heel makkelijk en snel te kunnen shrinken met de airfryer! Vertelde onze handenarbeid collega :D
pi_219039162
Vandaag meer dan 200 km (file)gereden in m'n eentje. Wat een drukte, die randstad. Niks voor mij _O-
pi_219039249
Kippenpoten zijn erg lekker uit de Airfryer.

En pfoeh, vermoeiende dag achter de rug. Maar goed gesprek met bedrijfsarts. De komende 6 weken nog helemaal niets, niet werken dus. Daarna weer een afspraak en zien we weer verder.
Opluchting.
pi_219039439
Fijn @exode! Heb je daar ook kunnen bespreken wat de goedbedoelde appjes etc met je doen, of niet over gehad?

Airfryer: boredoflunch op Instagram heeft veel recepten die er heel lekker uitzien. Ik heb ze nog niet geprobeerd, dus geen idee of ze ook lekker zijn.
pi_219039526
Sorry, dubbelpost. Kind is te leuk. Zijn hoofd O+

Omg.
Mijn kind heeft een nieuwe dekbedovertrek.
Komt ie net woest de trap af stampen, met zijn armen vol dekbed.
quote:
WAT EEN KUT DEKBED. Het kriebelt erger dan een behaarde emoe!
_O- _O- _O-
pi_219039575
:D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219039669
😂😬😂
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:42:58 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219039730
Een behaarde emoe. Hoe verzin je het _O-

Ik krijg instant hoofdpijn van de tafelverhalen. Die heb ik ook nooit goed geautomatiseerd en hoofdrekenen is ook niet mijn sterkste kant (daar krijg ik letterlijk hoofdpijn van). Toch lukt het me in het dagelijkse heel goed om me staande te houden zonder die tafels. Behalve dan mijn eigen kinderen overhoren :')
pi_219039784
Whahaha @Vanyel geweldig!

Mijn grote kind wordt over iets meer dan een uur 20... ik voel me oud 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_219040359
Gefeliciteerd Vicky, met je grote kind!
pi_219040544
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 00:08 schreef hilliebillie het volgende:
Gefeliciteerd Vicky, met je grote kind!
Dank. Kleine meisjes worden groot 🥰
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_219040571
Gefeliciteerd met de 20 jarige, @Vicky *O*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 06:49:53 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_219041008
Stuur die juf even op cursus ofzo :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219041013
Gefeliciteerd Vicky *O*
S. 2014
J. 2016
pi_219041041
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:12 schreef Vanyel het volgende:

Omg.
[..]
_O- _O- _O-
Haha heerlijke uitspraak, maar tegelijkertijd jammer van het dekbedovertrek. Heeft hij daarna nog wel goed kunnen slapen (na wissel dekbedovertrek waarschijnlijk ;))

Gefeliciteerd met je 20 jarige Vicky, wat een mooie leeftijd O+
pi_219041060
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:12 schreef Vanyel het volgende:

Omg.
[..]
_O- _O- _O-
:)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_219041085
Gefeliciteerd Vicky!
pi_219041116
@Vanyel _O- wat een hilarische opmerking!

@Vicky, gefeliciteerd *O*
pi_219041182
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 07:07 schreef Schanu het volgende:

[..]
Haha heerlijke uitspraak, maar tegelijkertijd jammer van het dekbedovertrek. Heeft hij daarna nog wel goed kunnen slapen (na wissel dekbedovertrek waarschijnlijk ;))

Gefeliciteerd met je 20 jarige Vicky, wat een mooie leeftijd O+
Ja hij is met nieuw overtrek niet meer terug beneden geweest.
Nog jammerder dat we er meteen 2 hadden gekocht. Maar ik probeer nog een rondje 90 graden en de droger, hopen dat dat helpt.
pi_219041186
Gefeliciteerd @Vicky
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 08:18:41 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219041202
Gefeliciteerd Vicky! :*
pi_219041218
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 08:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nog jammerder dat we er meteen 2 hadden gekocht. Maar ik probeer nog een rondje 90 graden en de droger, hopen dat dat helpt.
Hoogsensitief? Ik heb dat ook met nieuwe dekbedovertrekken/kleding.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_219041277
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 08:26 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Hoogsensitief? Ik heb dat ook met nieuwe dekbedovertrekken/kleding.
Wel gevoelig, maar dit was echt gewoon een kutdekbed, ik zou er ook niet onder willen liggen.
pi_219041297
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 08:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik duim voor je! Hier slapen de meiden met een slaaptunnel en daar bovenop hun dekbed (of verzwaringsdeken maar dat wordt al snel weer te warm). Misschien ook een oplossing voor kriebelende dekbedovertrekken? :@

Maar ik snap je, alles wat we hier (bijna) ongebruikt/opgedragen hebben kunnen doorgeven omdat de 8 jarige het weigert te dragen of gebruiken.. Dan hebben wij nog het geluk dat het vaak daarna nog door kan naar de 7 jarige.

@exode ik had helemaal over jouw berichtje heen gelezen. Wat fijn dat de afspraak goed ging en dat er echt een periode van rust is voorgeschreven. Hopelijk geeft dat jou de ademruimte die je nodig hebt!
pi_219041338
@Vicky gefeliciteerd!

@exode fijn dat je nog wat weken de ruimte krijgt.

@Vanyel onder een behaarde emoe slapen klinkt ook niet tof. Wat een raar stofje dan. Hopelijk helpt het wassen..
pi_219041398
Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd welk overtrek het was, zodat wij niet dezelfde fout maken O-) :7.

Gefeliciteerd Vicky! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219041511
Gefeliciteerd Vicky *O*
pi_219041577
Een behaarde emoe. :')
pi_219041584
Wat voor overtrekken geef jij aan je kind Vanyel?!

Het was een kort gesprek bij de bedrijfsarts, ik heb bewust niets gemeld over mijn werk. Toen ik me net had ziek gemeld was ik enorm bezig met mijn werk. Ik heb zelf de eerste weken een paar keer mijn mail geopend. Ook had ik tegen mijn manager gezegd dat ze me altijd mocht bellen als ze ergens niet uitkwamen.

Boy I was wrong. Dat is natuurlijk helemaal niet goed.

Ik hou nu bewust alles weg van mijn werk. Ik heb met mijn coach een lijst gemaakt wat er moet veranderen, wat ik wil en wat ik verwacht als ik helemaal hersteld ben. Dat ga ik pas met mijn manager bespreken als ik ver in mijn reintegratie traject ben en dat is voorlopig niet zo.

Voor nu richt ik me alleen op mezelf. :)

SPOILER
Het voelt goed in ieder geval. Ik word op geen enkele manier gepusht om snel weer aan het werk te gaan.En daar ben ik echt heel blij mee.
pi_219041586
Gefeliciteerd @Vicky!

Vast een domme vraag: vanaf hoe oud mag een kind pindakaas met stukjes? Nichtje komt dit weekend weer hier en de oude pindakaas is op. Ik had tot nu toe altijd zonder stukjes, maar vind zelf met lekkerder. Mag ze dat inmiddels al eten of moet ik nog even gewone voor haar houden? Ze is 2 jaar en 5 maanden.
pi_219041618
Wat fijn dat er naar je geluisterd wordt exode! Van alle kanten als ik het zo lees. Dat is zo waardevol voor je herstel!

(En ik snap ook dat je eerst aangeven hebt dat ze je kunnen bellen als ze ergens niet uit komen. Is ook een soort verantwoordelijkheidsgevoel (en waarschijnlijk ook deels de oorzaak van het probleem..) goed dat je daar ondertussen vanaf gestapt bent.)
pi_219041812
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:04 schreef Phaidra het volgende:
Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd welk overtrek het was, zodat wij niet dezelfde fout maken O-) :7.

Gefeliciteerd Vicky! *O*
https://www.hema.nl/wonen(...)ltblauw-5750061.html

Echt HEMA
Zacht katoen zeggen ze dan ook nog.
En de donkerblauwe.
pi_219041936
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Gefeliciteerd @:Vicky!

Vast een domme vraag: vanaf hoe oud mag een kind pindakaas met stukjes? Nichtje komt dit weekend weer hier en de oude pindakaas is op. Ik had tot nu toe altijd zonder stukjes, maar vind zelf met lekkerder. Mag ze dat inmiddels al eten of moet ik nog even gewone voor haar houden? Ze is 2 jaar en 5 maanden.
Dat lijkt me geen probleem, die stukjes zijn best wel klein. Op die leeftijd was N op een bruiloft en had ze zo een schaaltje hele pinda's leeggegeten dat daar stond (was geen kindvriendelijke bruiloft). Dus als ze een voorzichtige/rustige eter is en goed kan kauwen, lijkt het me prima.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_219042263
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 10:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
https://www.hema.nl/wonen(...)ltblauw-5750061.html

Echt HEMA
Zacht katoen zeggen ze dan ook nog.
En de donkerblauwe.
Het ziet er niet uit als een behaarde emoe. Dus hopelijk helpt wassen en een rondje in de droger!
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:14:36 #193
37150 livelink
pi_219042316
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Gefeliciteerd @:Vicky!

En gewoon zeggen tegen je nichtje dat je geen pindakaas hebt? En iets anders aanbieden als broodbeleg?
pi_219042556
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 11:14 schreef livelink het volgende:

[..]
En gewoon zeggen tegen je nichtje dat je geen pindakaas hebt? En iets anders aanbieden als broodbeleg?
Pindakaas is leven :D dus dat maakt haar wel ongelukkig. En ik moet sowieso nog nieuwe halen, dus wilde vooral weten welke.

Thanks @SaskiaR!

Heb het overigens uiteraard ook aan broertje en schoonzus gevraagd, met als antwoord 'eh geen idee eigenlijk'. Maar ik heb wel hele noten meegekregen als tussendoortje, dus dan zal ze kleine stukjes in de pindakaas ook wel mogen.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:05:01 #195
37150 livelink
pi_219043052
Ik heb een volmachtbewijs binnen om te stemmen namens mijn vader en ook mijn zoon wil mij machtigen. Volgens mij sta ik straks geregistreerd als stemmenronselaar :D
pi_219043097
Pindakaas met nootjes moet voor een 2+ jarige echt wel kunnen hoor. ;)
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:26:26 #197
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_219043206
De vraag is wel of de tweejarige de pindakaas met nootjes ook blieft. Ik hoef er hier thuis niet mee aan te komen (en ze zijn hier al een tijd uit de peuterpuberteit...)
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:26:54 #198
37150 livelink
pi_219043210
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:10 schreef vencodark het volgende:
Pindakaas met nootjes moet voor een 2+ jarige echt wel kunnen hoor. ;)
De kans is wel aanwezig dat ze het niet wil eten, want stukjes.
pi_219043377
Ik heb nog nooit pindakaas zonder stukjes in huis gehad volgens mij.
pi_219043405
Nog nooit problemen gehad met hema dekbedden. Maar heb ook nooit extra zachte gekocht..

Hier eet man pindakaas perse zonder stukjes. En de kinderen hun koekjessmeer (speculoospasta) juist liever met :P

@livelink mag je dan ook zelf kiezen wat je stemt, of heb je een opdracht mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')