Ai!quote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:21 schreef Schanu het volgende:
Nou die aanbieding was dus 3 halen 2 betalenmaar ik heb voorlopig wel weer genoeg m&m's gezien (daar denk ik vanavond vast anders over).
Wauw wat goed Venco! En wat een kracht dat je meteen doorzet. Ik hoop echt dat er wat moois uit voorkomt voor je!
BE wat zou dat gaaf zijn als dat pand wat wordt, ik ga voor je duimen
Eigenlijk moet je dooreten. Ik heb mezelf eens zo misselijk gegeten dat ik een jaar bij het idee van chocola al misselijk werdquote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:21 schreef Schanu het volgende:
Nou die aanbieding was dus 3 halen 2 betalenmaar ik heb voorlopig wel weer genoeg m&m's gezien (daar denk ik vanavond vast anders over).
Jup! Shhh!quote:Op donderdag 16 oktober 2025 13:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat stoer BE! (Is t in Gouda?)
Nouja, het had erger kunnen zijn natuurlijkquote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:38 schreef vencodark het volgende:
Ik verwachtte een pakketje dus toen ik een pakketje op het aanrecht zag, zoon had het aangenomen, opende ik het zonder verder na te denken.
Zaten er bh’s voor de buurvrouw in.![]()
Ja teamsloffen! Die van mij zit een gat in, ik twijfelde vorig jaar al of ik nieuwe zou kopen, maar verder zijn ze nog wel goed. De slof is een stukje los van de zool.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Sloffentijd! Vond al dat ik koude voeten had in huis, was vergeten dat ik ook nog warme sloffen heb ipv slippersIk draag geen sokken
Als je er tzt aan toe bent hoor ik het graag, mijn ouders wonen nog steeds in Gouda...quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:32 schreef BE het volgende:
[..]
Jup! Shhh!
Er zijn geen kapers op de kust hoor, maar ik hou het hier om me heen nog even stil.
Idem, maar daar loop ik het hele jaar opquote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:14 schreef hilliebillie het volgende:
Oeps venco![]()
Hier ook team sloffen, maar wel met sokken want anders heb ik toch koude voeten (in alle soorten sloffen, soms zelfs koude zweetvoeten), met sokken geen probleem..
Ik zal eens kijken, misschien kan de schoenmaker er anders wel een stikseltje doorheen trekken (ik denk dat mijn eigen naalden dat niet aankunnen)... maar misschien zegt die ook wel: oh maar dat lijm ik gewoon...quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Drupje secondelijm erop @:Nijna Als ze verder nog prima zijn zou ik dat proberen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:26 schreef Hupje het volgende:
Spannend @:BE en @:exode . Allebei iets heel anders, maar wel toffe vooruitzichten!Jeetje wat rot!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@BE wat ontzettend tof! Mijn duimen draaien voor je!
@exode superleuk!
Venus in pocketformaat
© loveli
Omgquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 08:21 schreef Schanu het volgende:
Het slapen-met-2-kinderen-in-1-bed-seizoen is hier weer aangebroken. En dat is krap, slaapt niet echt lekker.
We zijn opzich juist heel blij dat de oudste nu sinds 1,5 jaar weer regelmatig op haar eigen kamer slaapt. Ik ben bang dat als we dit gaan doen, dat we weer helemaal opnieuw moeten beginnen met de slaaptraining. Voor nu is de regel voor de jongste dat ze bij ons in bed mag als ze ziek(ig) is, en voor de 8 jarige zijn we coulanter omdat die vaak eenvoudigweg niet slaapt als ze niet bij ons mag liggen. Alleen als de R in de maand zit, liggen ze dus regelmatiger weer samen in ons bedquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Omg
Wij konden dat afwentelen door hun matrassen naast ons bed te leggen, waren ze wel bij ons maar niet in bed.
Geen optie? Alle matrassen naast elkaar in de woonkamer?
Al eens aan flitskaarten gedacht? Sorry als ik me ermee bemoei, maar B heeft ook een grondige hekel aan herhalen en stampen maar met flitskaarten vond ie het ok.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:02 schreef Schanu het volgende:
Wij krijgen net een berichtje van de juf van de 8 jarige. De kinderen horen na de herfstvakantie alle tafels tot en met 10 te kennen. Jewel kent alleen de tafels 1, 2, 5 en 10.... Of we nog even extra willen oefenen. Maar het lukt haar gewoon écht niet. De juf zegt het is een kwestie van stampen, maar voor Jewel is het een gruwel om te stampen want het beklijft niet. Dus we gaan wel weer verder oefenen met rekenblobs, het gorgelspel en op andere speelse manieren het constant terug laten komen, maar ik heb er zo weinig hoop in. Want die tafel 4 kende ze vorig jaar bijvoorbeeld wel, maar die is ze dus ook alweer vergeten....![]()
Ik verwacht dus nog meer problemen op schoolgebied na de herfstvakantie, want het kan toch niet anders dan dat ze helemaal vast gaat lopen op rekenen met zo'n achterstand.
Nee die hebben we nog niet geprobeerd, ik ga er eens naar kijken! Maar zelfs het gorgelspel vindt ze een crime, terwijl dat echt in spelvorm in. Als ze het antwoord niet weet, dan wordt ze namelijk heel boos of verdrietig en dan blokkeert ze. Ik ben bang dat dat met flitskaarten niet anders gaat zijn, maar ik sta voor alle opties open dus we gaan het gewoon proberen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:16 schreef exode het volgende:
[..]
Al eens aan flitskaarten gedacht? Sorry als ik me ermee bemoei, maar B heeft ook een grondige hekel aan herhalen en stampen maar met flitskaarten vond ie het ok.
En inderdaad wellicht op een speelse manier, random aan tafel een som roepen. B doet dat nu bij zijn zusje, ze maken er samen een spel van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb in vakanties wel geoefend, maar dan met bal overgooien/trappen en sommen roepen, of met pepernoten om ze te verdelen over groepjes.
Neefje lukte het ook niet, maar daar was het gelinkt aan zijn dyslexie of autisme volgens mij.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar moet het echt nu? Hier zei de juf dat ze het vanzelf wel tegen zouden komen bij de rekenwerkjes op school. En wat niet af was konden ze mee naar huis krijgen (want echt prima te halen binnen de gestelde tijd).Ja het is echt het uitdrukkelijke verzoek van de juf om te oefenen, want na de herfstvakantie gaan ze andere stof behandelen waarvoor je die tafels moet kennen, en gaat Jewel dus vastlopen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb in vakanties wel geoefend, maar dan met bal overgooien/trappen en sommen roepen, of met pepernoten om ze te verdelen over groepjes.
Neefje lukte het ook niet, maar daar was het gelinkt aan zijn dyslexie of autisme volgens mij.
Dat is wel lastig dan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:41 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ja het is echt het uitdrukkelijke verzoek van de juf om te oefenen, want na de herfstvakantie gaan ze andere stof behandelen waarvoor je die tafels moet kennen, en gaat Jewel dus vastlopen..
Dat ben ik dan niet met de juf eens. Automatiseren is geen stampen. Stampen is een rijtje op kunnen dreunen zonder deze te kunnen toepassen en daarna weer vergeten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:02 schreef Schanu het volgende:
kennen. Jewel kent alleen de tafels 1, 2, 5 en 10.... Of we nog even extra willen oefenen. Maar het lukt haar gewoon écht niet. De juf zegt het is een kwestie van stampen
Dit had mijn jongste ook, helemaal op tilt als hij een antwoord niet meteen wist, en dan kon ie zelfs 2+2 niet meer optellen. Kon dan ook best even duren voor hij weer enigszins normaal kon denken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:22 schreef Schanu het volgende:
[..]
Nee die hebben we nog niet geprobeerd, ik ga er eens naar kijken! Maar zelfs het gorgelspel vindt ze een crime, terwijl dat echt in spelvorm in. Als ze het antwoord niet weet, dan wordt ze namelijk heel boos of verdrietig en dan blokkeert ze. Ik ben bang dat dat met flitskaarten niet anders gaat zijn, maar ik sta voor alle opties open dus we gaan het gewoon proberen.
Geen idee of het bij jullie helpt, maar wij hebben een tijdje de tafels op de trap geplakt. Elke trede was een stap hoger. Volgens mij had ik de tafels die ze nog niet kende in verschillende kleuren op de voorkant van de traptreden geplakt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:22 schreef Schanu het volgende:
[..]
Nee die hebben we nog niet geprobeerd, ik ga er eens naar kijken! Maar zelfs het gorgelspel vindt ze een crime, terwijl dat echt in spelvorm in. Als ze het antwoord niet weet, dan wordt ze namelijk heel boos of verdrietig en dan blokkeert ze. Ik ben bang dat dat met flitskaarten niet anders gaat zijn, maar ik sta voor alle opties open dus we gaan het gewoon proberen.
Ze oefent nu op websites op de oude computer die ze begin dit jaar heeft geërfd van haar oma oma. Maar die is zo oud dat rekenenblobs daar steeds op vastloopt. Dat oefent ze nu op haar tablet, maar dat levert strijd op omdat ze dan liever op youtube gaat en probeert te onderhandelen over schermtijd. Dus we zitten al een tijdje in dubio over een chromebook zodat ze die echt alleen kan gebruiken voor haar huiswerk.
Oftewel, dat proces gaan we nu versnellen en een chromeboek kopen. Maar daar hebben we financieel geen rekening mee gehouden in een toch al hele dure tijd, dus levert weer andere stress op nog meer kopzorgen. Ik ben er wel weer even klaar mee![]()
Wat één berichtje van een juf al niet teweeg kan brengen
Oh ja dat klinkt best logisch idd, oepsquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Bij voorverwarmen met alleen bakpapier gaat het bakpapier vliegen en met wat pech tegen verwarmingselement aan, en dan gaat het fikken/verbranden
Dat deed het althans bij mij de eerste keer dat ik bakpapier in mn airfryer gebruiktegelukkig rook ik het heel snel en was er alleen stukje verkoold bakpapier.
Opsturen naar de reparatie servicequote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:40 schreef PoesInDoos het volgende:
Iemand nog leuke of gekke dingen die ik er mee kan?
quote:WAT EEN KUT DEKBED. Het kriebelt erger dan een behaarde emoe!
Dank. Kleine meisjes worden groot 🥰quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:08 schreef hilliebillie het volgende:
Gefeliciteerd Vicky, met je grote kind!
Haha heerlijke uitspraak, maar tegelijkertijd jammer van het dekbedovertrek. Heeft hij daarna nog wel goed kunnen slapen (na wissel dekbedovertrek waarschijnlijkquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:12 schreef Vanyel het volgende:
Sorry, dubbelpost. Kind is te leuk. Zijn hoofd![]()
Omg.
Mijn kind heeft een nieuwe dekbedovertrek.
Komt ie net woest de trap af stampen, met zijn armen vol dekbed.
[..]![]()
![]()
quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:12 schreef Vanyel het volgende:
Sorry, dubbelpost. Kind is te leuk. Zijn hoofd![]()
Omg.
Mijn kind heeft een nieuwe dekbedovertrek.
Komt ie net woest de trap af stampen, met zijn armen vol dekbed.
[..]![]()
![]()
Ja hij is met nieuw overtrek niet meer terug beneden geweest.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 07:07 schreef Schanu het volgende:
[..]
Haha heerlijke uitspraak, maar tegelijkertijd jammer van het dekbedovertrek. Heeft hij daarna nog wel goed kunnen slapen (na wissel dekbedovertrek waarschijnlijk)
Gefeliciteerd met je 20 jarige Vicky, wat een mooie leeftijd
Hoogsensitief? Ik heb dat ook met nieuwe dekbedovertrekken/kleding.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja hij is met nieuw overtrek niet meer terug beneden geweest.
Nog jammerder dat we er meteen 2 hadden gekocht. Maar ik probeer nog een rondje 90 graden en de droger, hopen dat dat helpt.
Wel gevoelig, maar dit was echt gewoon een kutdekbed, ik zou er ook niet onder willen liggen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:26 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Hoogsensitief? Ik heb dat ook met nieuwe dekbedovertrekken/kleding.
Ik duim voor je! Hier slapen de meiden met een slaaptunnel en daar bovenop hun dekbed (of verzwaringsdeken maar dat wordt al snel weer te warm). Misschien ook een oplossing voor kriebelende dekbedovertrekken?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja hij is met nieuw overtrek niet meer terug beneden geweest.
Nog jammerder dat we er meteen 2 hadden gekocht. Maar ik probeer nog een rondje 90 graden en de droger, hopen dat dat helpt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het voelt goed in ieder geval. Ik word op geen enkele manier gepusht om snel weer aan het werk te gaan.En daar ben ik echt heel blij mee.
https://www.hema.nl/wonen(...)ltblauw-5750061.htmlquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:04 schreef Phaidra het volgende:
Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd welk overtrek het was, zodat wij niet dezelfde fout maken![]()
.
Gefeliciteerd Vicky!
Dat lijkt me geen probleem, die stukjes zijn best wel klein. Op die leeftijd was N op een bruiloft en had ze zo een schaaltje hele pinda's leeggegeten dat daar stond (was geen kindvriendelijke bruiloft). Dus als ze een voorzichtige/rustige eter is en goed kan kauwen, lijkt het me prima.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Gefeliciteerd @:Vicky!
Vast een domme vraag: vanaf hoe oud mag een kind pindakaas met stukjes? Nichtje komt dit weekend weer hier en de oude pindakaas is op. Ik had tot nu toe altijd zonder stukjes, maar vind zelf met lekkerder. Mag ze dat inmiddels al eten of moet ik nog even gewone voor haar houden? Ze is 2 jaar en 5 maanden.
Het ziet er niet uit als een behaarde emoe. Dus hopelijk helpt wassen en een rondje in de droger!quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
https://www.hema.nl/wonen(...)ltblauw-5750061.html
Echt HEMA
Zacht katoen zeggen ze dan ook nog.
En de donkerblauwe.
En gewoon zeggen tegen je nichtje dat je geen pindakaas hebt? En iets anders aanbieden als broodbeleg?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Gefeliciteerd @:Vicky!
Vast een domme vraag: vanaf hoe oud mag een kind pindakaas met stukjes? Nichtje komt dit weekend weer hier en de oude pindakaas is op. Ik had tot nu toe altijd zonder stukjes, maar vind zelf met lekkerder. Mag ze dat inmiddels al eten of moet ik nog even gewone voor haar houden? Ze is 2 jaar en 5 maanden.
Pindakaas is levenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:14 schreef livelink het volgende:
[..]
En gewoon zeggen tegen je nichtje dat je geen pindakaas hebt? En iets anders aanbieden als broodbeleg?
De kans is wel aanwezig dat ze het niet wil eten, want stukjes.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:10 schreef vencodark het volgende:
Pindakaas met nootjes moet voor een 2+ jarige echt wel kunnen hoor.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |