quote:
Op vrijdag 17 oktober 2025 11:22 schreef Schanu het volgende:[..]
Nee die hebben we nog niet geprobeerd, ik ga er eens naar kijken! Maar zelfs het gorgelspel vindt ze een crime, terwijl dat echt in spelvorm in. Als ze het antwoord niet weet, dan wordt ze namelijk heel boos of verdrietig en dan blokkeert ze. Ik ben bang dat dat met flitskaarten niet anders gaat zijn, maar ik sta voor alle opties open dus we gaan het gewoon proberen.
Ze oefent nu op websites op de oude computer die ze begin dit jaar heeft geërfd van haar oma oma. Maar die is zo oud dat rekenenblobs daar steeds op vastloopt. Dat oefent ze nu op haar tablet, maar dat levert strijd op omdat ze dan liever op youtube gaat en probeert te onderhandelen over schermtijd. Dus we zitten al een tijdje in dubio over een chromebook zodat ze die echt alleen kan gebruiken voor haar huiswerk.
Oftewel, dat proces gaan we nu versnellen en een chromeboek kopen. Maar daar hebben we financieel geen rekening mee gehouden in een toch al hele dure tijd, dus levert weer andere stress op nog meer kopzorgen. Ik ben er wel weer even klaar mee
Wat één berichtje van een juf al niet teweeg kan brengen

Geen idee of het bij jullie helpt, maar wij hebben een tijdje de tafels op de trap geplakt. Elke trede was een stap hoger. Volgens mij had ik de tafels die ze nog niet kende in verschillende kleuren op de voorkant van de traptreden geplakt.
Ik denk dat juf heel veel kan willen, maar als je dat niet geautomatiseerd krijgt, dan is dat niet in een herfstvakantie even erin te stampen. Misschien kan juf een tafelkaart geven zodat ze gewoon mee kan met de vervolgstof. En dan blijf je die tafels wel oefenen, op haar tempo. Maar dan is de druk er wat vanaf.
Ik zou er aandacht aan besteden, maar niet de hele vakantie in het teken van tafels leren. Het is VAKANTIE.
Zou het haar nog helpen om het visueel te maken? Met legoblokjes of smarties, hagelslag... weet ik veel.
Dat ze ziet hoe dat werkt en dan misschien de vertaalslag kan maken? Als ze het uit kan rekenen duurt het langer, maar weet ze wel hoe ze aan de oplossing komt.
Liedjes van de tafels?