De kans is wel aanwezig dat ze het niet wil eten, want stukjes.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:10 schreef vencodark het volgende:
Pindakaas met nootjes moet voor een 2+ jarige echt wel kunnen hoor.![]()
Nee, ik stem in opdracht. In de praktijk houdt dar in dat ik op 3 verschillende partijen ga stemmen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Nog nooit problemen gehad met hema dekbedden. Maar heb ook nooit extra zachte gekocht..
Hier eet man pindakaas perse zonder stukjes. En de kinderen hun koekjessmeer (speculoospasta) juist liever met![]()
@:livelink mag je dan ook zelf kiezen wat je stemt, of heb je een opdracht mee?
Dat. Zoiets klopt gewoon niet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:46 schreef exode het volgende:
Ik heb nog nooit pindakaas zonder stukjes in huis gehad volgens mij.
Dat is natuurlijk een ander verhaal.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:26 schreef livelink het volgende:
[..]
De kans is wel aanwezig dat ze het niet wil eten, want stukjes.
QFT!quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat. Zoiets klopt gewoon niet.
En: Calvé.
Ik heb weleens een andere geprobeerd omdat de prijs nogal gortig is en het nogal had gaat met een kilo pot maar die goedkopere was veel droger, moeilijker smeerbaar en gewoon minder lekker.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
QFT!
Hier komt niks anders in huis..
Heb wel eens bij collega's andere geproeft en heb wel eens de goedkope van de Lidl meegenomen, maar het is het gewoon net niet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb weleens een andere geprobeerd omdat de prijs nogal gortig is en het nogal had gaat met een kilo pot maar die goedkopere was veel droger, moeilijker smeerbaar en gewoon minder lekker.
Dat is een goed idee! Ik ga eens nazoeken hoe dat werkt!quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:37 schreef Deepfreeze het volgende:
@:FlyingFish wegwerken als pindasaus een optie. Zo ben ik hier van 2 potten afgekomen..
@:exode
Steelpannetje, melk of kokosmelk erin, pindakaas erbij, roeren en klaar (melk of pindakaas toevoegen als te dik/dun). Evt voor de smaak sambal of ketjap manis erbij.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 15:09 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat is een goed idee! Ik ga eens nazoeken hoe dat werkt!
QFTquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 15:58 schreef Tink89 het volgende:
Pindakaas met stukjes van de Lidlzonder is ook prima, maar calve is vies
Al ben ik toch over op de 100%quote:en na een pot of 8 100% pindakaas te proberen, heb ik dat opgegeven. Het smeert voor geen meter, dat roeren is kut en het laatste deel is onbruikbaar. Maar zonder palmolie zijn er verder amper betaalbare alternatieven.
Ik doe limoensap, shriracha, sojasaus en een beetje ahornsiroop. Dan kokend water erbij en flinke roeren. Dat lijkt op niets uit te lopen want het gaat eerst schiften maar als je doorroert wordt het een top sausje.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 15:12 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Steelpannetje, melk of kokosmelk erin, pindakaas erbij, roeren en klaar (melk of pindakaas toevoegen als te dik/dun). Evt voor de smaak sambal of ketjap manis erbij.
Zo bizar dat dat bestaat dat ik hem meteen besteld heb!quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 16:52 schreef hilliebillie het volgende:
Voor 100% pindakaas zweer ik bij dit:
https://a.aliexpress.com/_EGyNme0
Voor het eerste gebruik goed mee doorroeren (en wellicht als je niet dagelijks eet tussendoor nog eens). En daarna goed bij te houden met een mes om een keer door te roeren.
Ik eet vaak de pindakaas van de pindakaaswinkel en sinds ik dit ding heb, nooit meer issues met m’n pindakaas
Ik kende het eerst ook niet. Volgens mij kwam ik er via een topic hier ergens achter. Heb hem toen ook meteen besteld. En vraag me ook af waarom de pindakaaswinkel dat soort dingen zelf niet levertquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 18:10 schreef BE het volgende:
[..]
Zo bizar dat dat bestaat dat ik hem meteen besteld heb!![]()
Ik ben uitgeburgerd. Vroeger at ik wel pindakaas en toen de kinderen klein waren hadden we het ook wel in huis, maar sinds de kinderen groter zijn heb ik het verbannen. Ik vind het verschrikkelijk stinken en niet lekker. Pindasaus of saté-saus ben ik ook geen fan van overigens.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 18:08 schreef amaranta het volgende:
Als het aankomt op pindakaas… dan ben ik echt niet ingeburgerd 😇
Er rijden al 2 weken geen treinen tussen Den Bosch en Eindhoven. En je hebt nog geluk dat je een vervangende bus had. Die rijden niet in de spits.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Calve pindakaas, zonder stukjes. En jullie roeren de pindakaas? Nog nooit gedaan, juist die eerste keer dat mes in een gladde pindakaasbovenkant![]()
Frank Boeijen was![]()
Heenreis Maastricht was kut. Moesten drie keer overstappen, waaronder van Den Bosch naar Boxtel in een overvolle dubbeldecker bus waarin ik tegen de deur aan stond en zoon met zn hoofd maar in het trapgat is gaan staan omdat ie anders zn hoofd stootte tegen de busbovenkantEn dan had ik eerste klas tickets
Spoorwerkzaamheden
Goed bezig bij de bedrijfsarts exode, komt goed, al kost dat tijd
Ik boekte de tickets op 29 september en keek toen nog voor werkzaamheden maar die stonden er niet. Pas op het station kwamen we erachter dat de trein niet naar Maastricht ging.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Er rijden al 2 weken geen treinen tussen Den Bosch en Eindhoven. En je hebt nog geluk dat je een vervangende bus had. Die rijden niet in de spits.
Stom zeg, want toen was het al wel bekend. https://nieuws.ns.nl/werk(...)osch--boxteltilburg/quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:21 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik boekte de tickets op 29 september en keek toen nog voor werkzaamheden maar die stonden er niet. Pas op het station kwamen we erachter dat de trein niet naar Maastricht ging.
Was om 12.30 dus mazzel dan dat het buiten de spits was. Nouja, we zijn weer een ervaring rijker
En terug staat ie nog steeds rechtstreeks, hopelijk blijft dat zo.
Das zeker stom want het stond echt niet in de lijst met werkzaamheden. Ik kijk altijd bij het boeken omdat het een keer eerder gebeurd is, vanuit Maastricht. Dag ervoor zelfs niet, op de dag zelf pas stond het er. Schijnt wel vaker te gebeuren bij de ns, volgens een treinreiziger die in de lift stond en er een opmerking over maakte. Ach, als we er maar komenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 23:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Stom zeg, want toen was het al wel bekend. https://nieuws.ns.nl/werk(...)osch--boxteltilburg/
Beast in black is wel nice! Helloween ken ik wat minder goed of is wat minder blijven hangen (maar heb dit genre nog niet zo lang ontdekt)quote:Op zondag 19 oktober 2025 01:28 schreef Troel het volgende:
Dat is wel vaker. Als je via de reisplanner boekt krijg je wel melding, maar een ticket voor een speciale dag zonder die reis op te zoeken laat het dan weer niet zien.
Hoer net Beast in Black en Helloween achter de rug in Tilburg. En nu is de jongste 16
Calvé hoef je niet te roeren neequote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Calve pindakaas, zonder stukjes. En jullie roeren de pindakaas? Nog nooit gedaan, juist die eerste keer dat mes in een gladde pindakaasbovenkant![]()
Frank Boeijen was![]()
Heenreis Maastricht was kut. Moesten drie keer overstappen, waaronder van Den Bosch naar Boxtel in een overvolle dubbeldecker bus waarin ik tegen de deur aan stond en zoon met zn hoofd maar in het trapgat is gaan staan omdat ie anders zn hoofd stootte tegen de busbovenkantEn dan had ik eerste klas tickets
Spoorwerkzaamheden
Goed bezig bij de bedrijfsarts exode, komt goed, al kost dat tijd
Ah, zoooo!quote:Op zondag 19 oktober 2025 07:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Calvé hoef je niet te roeren needat is precies de reden dat ze er palmolie in doen, zodat het smeuïg blijft en de olie niet gaat afscheiden van de vaste stof. Als je dat niet wil, dan moetje roeren.
Gefeliciteerd! Jeetje 16 alweer dat kleine hummeltjequote:Op zondag 19 oktober 2025 01:28 schreef Troel het volgende:
Dat is wel vaker. Als je via de reisplanner boekt krijg je wel melding, maar een ticket voor een speciale dag zonder die reis op te zoeken laat het dan weer niet zien.
Hoer net Beast in Black en Helloween achter de rug in Tilburg. En nu is de jongste 16
Gefeliciteerd! Mijn jongste is 9quote:Op zondag 19 oktober 2025 01:28 schreef Troel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thuisblijven is óók een optiequote:Op zondag 19 oktober 2025 11:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Toch de Lego home alone, exode? Die is echt gaaf
Ik heb op dit moment een nogal innige relatie met de pleeZo maar even kijken wat we gaan doen. Stad waarschijnlijk, lekker dichtbij.
Jah, als ik thuis was geweest welquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben standaard dezelfde kerstdagen, daar moet ook niemand aan tornen. 1e kerstdag is met schoonfamilie bij schoonouders thuis. Taartje eten voor de verjaardag van vrouwlief en eind van de middag samen kerst-dineren.
2e kerstdag is ontprikkelen, thuis met de kindjes, een leuke kerstfilm, spelletjes met het hele gezin en s avonds gaan we samen gourmetten of pizzaretten. Dat is dan weer het voordeel van mijn f*cked *p family, daar vieren we geen feestdagen mee![]()
En dat doen we elk jaar hetzelfde, want voorspelbaarheid is hemels![]()
Ja via Marktplaats. Nieuw, gesealed, uit een rookvrij huis.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Toch de Lego home alone, exode? Die is echt gaaf
Ik heb op dit moment een nogal innige relatie met de pleeZo maar even kijken wat we gaan doen. Stad waarschijnlijk, lekker dichtbij.
We zijn op vakantie daarom kunnen we nietquote:Op zondag 19 oktober 2025 11:41 schreef FlyingFish het volgende:
Exode, kun je volgend jaar niet gewoon een vakantie boeken die week? Dan ben je van het gezeur af. Of gewoon überhaupt zeggen dat jullie niet komen, zonder reden. Bij ons ging het plannen van kerst uitermate soepel dit jaar. De ene kant wilde 2e kerstdag, de andere kant 1e, dus geregeld! Maar bij ons weinig gedoe in de familie. Alleen het menu is altijd weer een discussiepunt bij mijn familie. Bij schoonfamilie regelt mn schoonzusje alles rondom kerst (maar dat is 13 personen vs 25 aan mijn kant), daar regel ik Sinterklaas en Pasen.
Iiiieeeeeuw, hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:35 schreef exode het volgende:
[..]
Ja via Marktplaats. Nieuw, gesealed, uit een rookvrij huis.
All good zou je denken maar alles, wekelijk alles meurde. Ik vond het een muffe schimmel geur, B vond het naar boerderij ruiken en Juul werd er kotsmisselijk van.
Doos en boekje weggegooid, alle Lego 2x in azijn en water geweekt en afgespoeld. Nu ruikt het acceptabel, ik hoop dat het met de tijd helemaal weg gaat.
Misschien een nacht buiten leggen?quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:35 schreef exode het volgende:
[..]
Ja via Marktplaats. Nieuw, gesealed, uit een rookvrij huis.
All good zou je denken maar alles, wekelijk alles meurde. Ik vond het een muffe schimmel geur, B vond het naar boerderij ruiken en Juul werd er kotsmisselijk van.
Doos en boekje weggegooid, alle Lego 2x in azijn en water geweekt en afgespoeld. Nu ruikt het acceptabel, ik hoop dat het met de tijd helemaal weg gaat.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 19 oktober 2025 09:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Mijn jongste is 9We zaten om 7 uur al harry potter lego te bouwen..
Brrr wat eng.quote:Op zondag 19 oktober 2025 21:03 schreef exode het volgende:
Ik liep vanavond door onze straat naar de ondergrondse container. Die staat aan het einde van de straat waar onze straat eindigt in een T splitsing met een doorgaande weg. Ik moest opzij stappen voor 2 tieners, een jaar of 14/15 denk ik. Allebei op een electrische fiets, voluit trappend, elkaar uitdagen wie het hardste kon. Vervolgens volle snelheid over een flinke verkeersheuvel. Scheldend dat de ander een loser was, elkaars stuur proberen te pakken.
Ik kreeg buikpijn van de snelheid en de risico's die ze namen.
Ik kwam thuis en ging vervolgens met B een rondje lopen. Op de terugweg vlakbij onze straat konden we niet verder, ambulances, politie en heel veel mensen op straat. Er landde verderop ook een trauma helikopter.
We zijn de andere kant opgelopen en via een omweg kwamen we weer op hetzelfde punt waar de ambulances net weg waren. Er lag veel bloed op de stoeprand en de mensen zagen lijkbleek. Er lagen 2 fietsen op de stoep afgezet door de politie.
Pfoeh, ik hoop zo dat het meevalt. Dat ze er met een hersenschudding of zo vanaf komen. Maar ik vrees er enorm voor. Ze gingen zo enorm hard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het wel lekker rustig, Kerstavond komen wij thuis van 3 dagen Efteling. Eerste Kerstdag lekker thuis vegeteren en dan gaan we tweede kerstdag denk ik naar mijn familie. Dat wordt altijd informeel en laat gepland.
Ik vind het prima zo, maar ik snap dat ik makkelijk lullen heb.
Volgend jaar gaan we gewoon 2 weken op vakantie denk ik, dan is het meteen duidelijk![]()
Overigens vinden wij Kerst dus juist heel erg leuk. Onze hele huis wordt versierd, maar voor ons is Kerst wel gewoon ongedwongen en kneuterig. Dat gedwongen gezellig doen, kan mij iig gestolen worden.
Klaar met dit gezeik, over naar leukere dingen.
Gisteren hebben we de kinderen verteld dat we voor een puppy gaan. Op zijn vroegst pas in Maart. Ze waren door het dolle. Helemaal happy![]()
B gaat vandaag bij zijn beste vriend logeren, Juul wilde geloof ik winkelen vanmiddag en ze gaat morgen met haar beste vriendinnetje naar de dierentuin.
Hoe gaat het Mush? Beter wakker geworden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kerst in de Efteling, wat lijk mij dat magisch en fantastisch, wat een mooi vooruitzicht![]()
Wij hadden voor het eerst in hele lange tijd een best redelijk weekendVakantie doet de 8 jarige nu al goed, geen urenlange buien voor het slapen gaan (en wij dus gewoon nog een paar uur bankhangtijd nadat de kinderen op bed lagen zonder dat we volledig leeggetrokken waren door het avondritueel) en overdag heeft ze wat meer energie. En ik dus ook, zou je zeggen, maar ik voel mij nog net zo moe als voor het weekend. Is zeker een illusie om te denken dat dat als moeder ooit nog over gaat?
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Mushanga71 op 20-10-2025 10:27:49 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
[ Bericht 18% gewijzigd door vlindertje89 op 20-10-2025 10:25:02 ]
Gezien je vroegere verhalen ben ik allerminst verbaasd dat hij loopt te kloten eigenlijk.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Dat doe ik Vencoal is er, helaas, weinig communicatie.
Beekse Bergen!quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:59 schreef Hupje het volgende:
Ik ga op zoek naar een (evt vuurwerkvrije) vakantiepark voor een midweek met oud en nieuw. Want waar kerst altijd vaststaat, is de jaarwisseling de laatste jaren altijd gedoe. Dus we willen niet thuis zijn![]()
Iemand suggesties/ervaringen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.True Venco
If they say
Wat ik zoek is dat ik niet hoef te stressen over vuurwerk wat direct naast m'n auto wordt afgestoken. Verder vind ik vuurwerk prima. Dus dat scheelt.quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:06 schreef exode het volgende:
Je bent wel erg laat met boeken....dus hopelijk zit er wat tussen. Vuurwerkvrij is erg populair.
quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:12 schreef Hupje het volgende:
Haha oeps. Ik kom er net achter dat het citroensap in de koelkast houdbaar was tot december 2021Zo vaak gebruik ik het dus.
Herkenbaar.quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:12 schreef Hupje het volgende:
Haha oeps. Ik kom er net achter dat het citroensap in de koelkast houdbaar was tot december 2021Zo vaak gebruik ik het dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |