Filmpje en bron: https://www.rtl.nl/nieuws(...)elaagd-op-amsterdamsquote:Timmermans (GroenLinks-PvdA) uren voor debat belaagd op Amsterdams terras
Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA) is kort voordat hij vanavond deelneemt aan het eerste tv-debat uitgescholden op een terras in Amsterdam. Hij werd op dat moment geïnterviewd door RTL Nieuws.
Een groepje mannen liep tijdens het interview voorbij en één ervan herkende Timmermans, zegt verslaggever Marieke van de Zilver. "Ze kwamen meteen dreigend en scheldend op hem af."
Werknemers grepen in
Van de Zilver zat zelf tussen Timmermans en de man in. "Hij probeerde mij opzij te duwen, en toen grepen de werknemers van de kroeg al adequaat in."
Timmermans zelf reageerde stoïcijns, zegt Van de Zilver. Hij vertelde van dit soort situaties al niet meer te schrikken, omdat ze zo vaak voorkomen. "Maar vervolgens is de groep van Timmermans wel meteen terug naar het hotel gegaan."
'Ze zaten vijf minuten'
Dat laatste deden ze omdat de mannen zomaar in grote appgroepen kunnen communiceren waar Timmermans zit, en dan zouden er grotere problemen kunnen ontstaan. Van de Zilver: "Dat was wel wrang, de barman kwam net met de drankjes aan. Ze zaten net vijf minuten."
Is toch al heel lang zo? Klaas Dijkhof, de kroonprins, die op tijd dacht: fuck dit. Gaan we mooi niet doen. Denk dat er een hele hoop kundige bestuurders zo nooit aan besturen zal toekomen. En terecht. Ik zou ook bedanken voor de eer.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:52 schreef Werkman het volgende: Of je nu links bent of rechts bent, als we bedreigingen hoe dan ook in dit land normaal gaan vinden dan zijn we als maatschappij verder gezakt dan hetgeen we ons tegen willen wapenen.
![]()
Het OM “had geen capaciteit” om de aangifte tegen die haatzaaier Petitt van de uni Nijmegen op te nemen, dus ik neem aan dat deze aangifte ook niet in behandeling wordt genomen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:23 schreef Mubassie het volgende:
Hoezo doet Frans eigenlijk aangifte tegen iemand die hem uitscheld? Is dat iets elitairs of kan de gewone burger dat ook?
Serieuze vraag.
Dat boeit me niet eens zozeer.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:25 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het OM “had geen capaciteit” om de aangifte tegen die haatzaaier Petitt van de uni Nijmegen op te nemen, dus ik neem aan dat deze aangifte ook niet in behandeling wordt genomen.
Goede vraag ook. Strikt gezien was het meer een belediging dan een bedreiging.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:23 schreef Mubassie het volgende:
Hoezo doet Frans eigenlijk aangifte tegen iemand die hem uitscheld? Is dat iets elitairs of kan de gewone burger dat ook?
Serieuze vraag.
wat voordelig voor hem, dit toevalligheidje zo net voor de verkiezingenquote:Op maandag 13 oktober 2025 19:30 schreef Buitendam het volgende:
Ik denk dat op camera een Hitlergroet brengen de zaak redelijk in het voordeel van Timmermans duwt.
Bij deze de winnaar voor Wap van de Week. Van harte.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:36 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
wat voordelig voor hem, dit toevalligheidje zo net voor de verkiezingen
Ja, die groep Hitlergroetende Defend Netherlands types die eerder op de dag al over zijn dood zongen waren er ook op zijn bestelling.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:36 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
Zeg je dat ook over de recente dreiging voor Wilders?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:36 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
Wat niet dan?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:44 schreef capricia het volgende:
Aangifte doen tegen iemand die tegen je scheldt.
Ik denk dat het OM dit voortvarend op gaat pakken. Dit wel.
Precies mijn punt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Goede vraag ook. Strikt gezien was het meer een belediging dan een bedreiging.
alsof ie dat nodig heeftquote:Op maandag 13 oktober 2025 19:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zeg je dat ook over de recente dreiging voor Wilders?
Want jij vindt dat mensen op een terras een nazigroet moeten kunnen maken? Dat moet ongestraft kunnen?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:44 schreef capricia het volgende:
Ze nemen dat altijd wel wat serieuzer als het om politici gaat. Zo doet Wilders bijvoorbeeld met enige regelmaat aangifte van bedreigingen afkomstig van toetsenbordridders op X, ook geheel terecht lijkt me zoquote:Op maandag 13 oktober 2025 19:46 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Precies mijn punt.
Wat gaat zo'n aangifte opleveren vraag ik me af.
Ik dacht dat jij tegen het onheus (én erger) bejegenen van álle politici was?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:44 schreef capricia het volgende:
Ja aangifte doen kan jij ook.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:23 schreef Mubassie het volgende:
Serieuze vraag.
Het OM seponeerde de aangifte tegen Pettit. Het CIDI deed aangifte met een dossier vol documentatie, kreeg te horen dat het OM seponeerde vanwege capaciteitsgebrek.quote:
kan me niet inbeelden dat iemand zo dom is dat te doen met een cameraploeg erbijquote:Op maandag 13 oktober 2025 19:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want jij vindt dat mensen op een terras een nazigroet moeten kunnen maken? Dat moet ongestraft kunnen?
Doet ie daar aangifte van dan?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want jij vindt dat mensen op een terras een nazigroet moeten kunnen maken? Dat moet ongestraft kunnen?
Het was wel wat erger dan 'een scheldpartij'.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Het OM seponeerde de aangifte tegen Pettit. Het CIDI deed aangifte met een dossier vol documentatie, kreeg te horen dat het OM seponeerde vanwege capaciteitsgebrek.
Dus ik ben benieuwd hoe het met het capaciteitsgebrek zit als iemand aangifte van een scheldpartij doet.
De rechter zal de context meewegen. En de publieke functie van politici, plus het gegeven dat politic veel worden bedreigd en geintimideerd zal dan ongetwijfeld een rol spelen. Uitschelden zal het probleem niet zijn, intimidatie van een politicus wel.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:44 schreef capricia het volgende:
Dat ze het serieuzer nemen snap ik wel, maar dit is geen bedreiging zoals bij Wilders.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze nemen dat altijd wel wat serieuzer als het om politici gaat. Zo doet Wilders bijvoorbeeld met enige regelmaat aangifte van bedreigingen afkomstig van toetsenbordridders op X, ook geheel terecht lijkt me zo
Kijk het filmpje dan.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:52 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
kan me niet inbeelden dat iemand zo dom is dat te doen met een cameraploeg erbij
Het CIDI is dan ook geen direct betrokkene.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Het OM seponeerde de aangifte tegen Pettit. Het CIDI deed aangifte met een dossier vol documentatie, kreeg te horen dat het OM seponeerde vanwege capaciteitsgebrek.
Dus ik ben benieuwd hoe het met het capaciteitsgebrek zit als iemand aangifte van een scheldpartij doet.
Filmpje in de OP bekijken is te lastig?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:52 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
kan me niet inbeelden dat iemand zo dom is dat te doen met een cameraploeg erbij
Ik denk dat ie aangifte doet van intimidatie door iemand die bij het weglopen nog even een Hitlergroetje doet. Wat denk jij?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Doet ie daar aangifte van dan?
Tegen iedereen die een nazi-groet gemaakt heeft.
Walgelijke groet, trouwens.
Het zou fijn zijn als je dit soort gedrag richting álle politici zou veroordoordelen ipv het te bagatelliseren. Just my 2 cents...quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:56 schreef capricia het volgende:
Die gast die Baudet een fles op zijn hoofd sloeg, heeft een taakstraf moeten doen.
Ben wel benieuwd naar de uitspraak voor een scheldpartij.
Bedreigen van een politicus, Hitlergroet.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:55 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat ze het serieuzer nemen snap ik wel, maar dit is geen bedreiging zoals bij Wilders.
Een of andere halve tamme noemt hem een hoerenkind en heft zijn rechterarmpje nog even omhoog als hij wegloopt.
Waar kun je zo'n gast voor aanklagen?
Maar waar deed het CIDI dan aangifte van? Iets meer dan groepsbelediging zal dat niet zijn geweest.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Haatzaaien volgens mij. "Het verspreiden van haat en verheerlijken van terreur"quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:57 schreef recursief het volgende:
[..]
Maar waar deed het CIDI dan aangifte van? Iets meer dan groepsbelediging zal dat niet zijn geweest.
Een taakstraf, 19 dagen vastgezeten en daarbij nog een voorwaardelijke celstrafquote:Op maandag 13 oktober 2025 19:56 schreef capricia het volgende:
Die gast die Baudet een fles op zijn hoofd sloeg, heeft een taakstraf moeten doen.
Ben wel benieuwd naar de uitspraak voor een scheldpartij.
Vind je?quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Een taakstraf, 19 dagen vastgezeten en daarbij nog een voorwaardelijke celstraf
Dat is best fors gezien hij 15 was tijdens de daad.
Ja in het jeugdstrafrecht is dat een vrij forse strafquote:Op maandag 13 oktober 2025 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je?
Ik vond het een aanslag op een politicus. Poging tot zwaar lichamelijk letsel. Heeft alleen een taakstraf hoeven doen.
Celstraf was al in voorarrest uitgezeten.
Dus ik ben benieuwd wat je dan voor een scheldpartij als straf kunt krijgen.
Wel eens ja. Dat had wel wat zwaarder mogen zijn. Een 15-jarige kan inderdaad verlichtend bestraft worden maar als er politiek in het spel is mag je wel verwachten dat diegene dit met bewuste ideologische opzet doetquote:Op maandag 13 oktober 2025 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je?
Ik vond het een aanslag op een politicus. Poging tot zwaar lichamelijk letsel. Heeft alleen een taakstraf hoeven doen.
Celstraf was al in voorarrest uitgezeten.
Dus ik ben benieuwd wat je dan voor een scheldpartij als straf kunt krijgen.
Aangezien je tegenwoordig zonder straf op de snelweg kan lopen als je denkt de goede zaak te dienen kan dit ook prima geseponeerd worden en gewoon beschouwd worden als een beetje baldadige actie van een onbezonnen debiel.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Bedreigen van een politicus, Hitlergroet.
Helaas staat er geen straf op het hebben van twee hersencellen.
Dat zal de rechter die hem heeft veroordeeld wel meegenomen hebben in zijn besluit, denk je niet?quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wel eens ja. Dat had wel wat zwaarder mogen zijn. Een 15-jarige kan inderdaad verlichtend bestraft worden maar als er politiek in het spel is mag je wel verwachten dat diegene dit met bewuste ideologische opzet doet
Ah, verstoren van de openbare orde gelijkstellen met verbale dreiging richting een politicus. Lekker gewerkt pikquote:Op maandag 13 oktober 2025 20:07 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Aangezien je tegenwoordig zonder straf op de snelweg kan lopen als je denkt de goede zaak te dienen kan dit ook prima geseponeerd worden en gewoon beschouwd worden als een beetje baldadige actie van een onbezonnen debiel.
Misschien wel ja. Maar dan nog vind ik het mild. Zeg ik als linkse deugneusquote:Op maandag 13 oktober 2025 20:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zal de rechter die hem heeft veroordeeld wel meegenomen hebben in zijn besluit, denk je niet?
Ja daar wankel ik op, bedreigen of beledigen?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Bedreigen van een politicus, Hitlergroet.
Helaas staat er geen straf op het hebben van twee hersencellen.
“Dreiging”, welke dreiging is er precies geuit ? er is gescholden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ah, verstoren van de openbare orde gelijkstellen met verbale dreiging richting een politicus. Lekker gewerkt pik
Antifa.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wel eens ja. Dat had wel wat zwaarder mogen zijn. Een 15-jarige kan inderdaad verlichtend bestraft worden maar als er politiek in het spel is mag je wel verwachten dat diegene dit met bewuste ideologische opzet doet
Goed, verbale intimidatie dan. Verbale belaging. Hoe je het ook wilt noemen. En hij zal de kankerjood ga maar lekker dood-roepers wellicht ook wel meenemen in zijn aangifte. Maar we zijn er vandaag achter gekomen dat sommige politici zich niet moeten aanstellen dus je kan je aansluiten bij de bezorgde burger-rijquote:Op maandag 13 oktober 2025 20:11 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
“Dreiging”, welke dreiging is er precies geuit ? er is gescholden.
Ja. Ik vind het ook behoorlijk mild.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien wel ja. Maar dan nog vind ik het mild. Zeg ik als linkse deugneus
Het lijkt me zijn goed recht om aangifte te doen. Zeker.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Goed, verbale intimidatie dan. Verbale belaging. Hoe je het ook wilt noemen. En hij zal de kankerjood ga maar lekker dood-roepers wellicht ook wel meenemen in zijn aangifte. Maar we zijn er vandaag achter gekomen dat sommige politici zich niet moeten aanstellen dus je kan je aansluiten bij de bezorgde burger-rij
Ja, en dat is dus geen dreiging. Als hij had geroepen dat Timmermans dood gaat had hij terecht nu in de cel gezeten. Laten we het niet groter maken dan het is.quote:
Oke neutrale userquote:Op maandag 13 oktober 2025 20:16 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ja, en dat is dus geen dreiging. Als hij had geroepen dat Timmermans dood gaat had hij terecht nu in de cel gezeten. Laten we het niet groter maken dan het is.
Jeugdstrafrecht. Ook voor moord kan maar maximaal 2 jaar celstraf opgelegd worden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien wel ja. Maar dan nog vind ik het mild. Zeg ik als linkse deugneus
Voor mij is niet het uitschelden van Timmermans het probleem ansich. Dat is gewoon heel naar, en zou niet moeten gebeuren.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:16 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ja, en dat is dus geen dreiging. Als hij had geroepen dat Timmermans dood gaat had hij terecht nu in de cel gezeten. Laten we het niet groter maken dan het is.
Hij riep ook "vieze vuile kankerjood", dat is een beetje gek om tegen Timmermans te roepenquote:Op maandag 13 oktober 2025 20:16 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Hij noemde hem ook rechts.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hij riep ook "vieze vuile kankerjood", dat is een beetje gek om tegen Timmermans te roepen
Ja, allemaal totaal niet tof. Maar alsnog zit er een verschil in de zaken, zo schaal ik een fles op je harses krijgen wat erger dan uitgescholden te worden voor kankerjood. En als je dat aanstipt ben je opeens geen “neutrale user” meer ofzo.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor mij is niet het uitschelden van Timmermans het probleem ansich. Dat is gewoon heel naar, en zou niet moeten gebeuren.
Maar het intimideren en bedreigen en lastig vallen van politici (zeker ook de fakkels in de tuin en bij het huis van Kaag) geven gewoon blijk van een klimaat wat al veel langer aan de gang is.
Of wat denk je van de vrouw van Janmaat, die door een aanslag haar benen kwijt raakte.
Echt waanzin dit.
Gok ook dat dit stuk tokkie geen (langdurige) celstraf oid krijgt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:26 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ja, allemaal totaal niet tof. Maar alsnog zit er een verschil in de zaken, zo schaal ik een fles op je harses krijgen wat erger dan uitgescholden te worden voor kankerjood. En als je dat aanstipt ben je opeens geen “neutrale user” meer ofzo.
Zeker zitten daar gradaties in. Eens hoor.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:26 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ja, allemaal totaal niet tof. Maar alsnog zit er een verschil in de zaken, zo schaal ik een fles op je harses krijgen wat erger dan uitgescholden te worden voor kankerjood. En als je dat aanstipt ben je opeens geen “neutrale user” meer ofzo.
Dat werd schijnbaar zelfs amper bestraft toen:quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor mij is niet het uitschelden van Timmermans het probleem ansich. Dat is gewoon heel naar, en zou niet moeten gebeuren.
Maar het intimideren en bedreigen en lastig vallen van politici (ja ook de fakkels in de tuin van Kaag) geven gewoon blijk van een klimaat wat al veel langer aan de gang is.
Of wat denk je van de vrouw van Janmaat, die door een aanslag haar benen kwijt raakte.
Echt waanzin dit.
quote:De straffen voor de aanslag op Hotel Cosmopolite in 1986 waren mild; de veroordeelde Hans Janmaat kreeg in 1996 een boete van ruim ¤1300 (3000 gulden) of 40 dagen hechtenis, en in 1997 twee weken voorwaardelijke celstraf met een boete van ruim ¤3400 (7500 gulden).
Bron: Google Gemini
Je keurt het niet af. Daarom ben je geen neutrale user.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:26 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Iemand boos maken is ook moord.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:16 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Tientallen gewonden. Waarbij twee zwaargewond.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat werd schijnbaar zelfs amper bestraft toen:
[..]
Van wiki.quote:Over de behandeling van de aangehouden actievoerders werden enige Kamervragen gesteld door de PPR en de PSP.[3] Over de actie bij het hotel zelf werden geen Kamervragen gesteld. Politicologen en parlementair verslaggevers zeiden hier later over dat de partij werd doodgezwegen.[4] Dit werd expliciet bevestigd door Paul Witteman tijdens de aflevering op 24 juli 1999 van Het zwarte schaap met en over Hans Janmaat.
Nee hoor, ik schaal het op hetzelfde niveau als de oproepen tot geweld op X door een hoogleraar aan de uni van Nijmegen waarvan de aangifte al niet werd opgenomen, en ik stelde het gelijk aan op de autobaan lopen om een punt te maken, zonder enige consequentie, en om het nog even duidelijker te maken, ik keur al die drie dingen evenzeer af.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je keurt het niet af. Daarom ben je geen neutrale user.
Ik schaal een fles tegen iemands hoofd namelijk ook als erger in. Dat houdt niet in dat alles lichter dan dat maar gesopeneerd kan worden en dat we het niet erger moeten maken dan het is
Bijzonder. Ik denk dat als je in een fatsoenlijke democratische rechtsstaat wilt wonen dat volksvertegenwoordigers op wat manier dan ook belagen zwaarder moet worden geacht dan andere burgers.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:35 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Nee hoor, ik schaal het op hetzelfde niveau als de oproepen tot geweld op X door een hoogleraar aan de uni van Nijmegen waarvan de aangifte al niet werd opgenomen, en ik stelde het gelijk aan op de auto aan lopen om een punt te maken, zonder enige consequentie, en om het nog even duidelijker te maken, ik keur al die drie dingen evenzeer af.
Zij is later nog Kamerlid geweest en ze moest door medewerkers inclusief rolstoel dagelijks naar haar werkplek getild worden, waar ze vaak voor is uitgelachen door andere Kamerleden, de gevestigde politiek is nooit zo beschaafd geweest tegen wat zij destijds al als extreemrechts beschouwden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Tientallen gewonden. Waarbij twee zwaargewond.
[..]
Van wiki.
Allemaal geen probleem toen.
Dat mag je vinden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bijzonder. Ik denk dat als je in een fatsoenlijke democratische rechtsstaat wilt wonen dat volksvertegenwoordigers op wat manier dan ook belagen zwaarder moet worden geacht dan andere burgers.
Er heerste inderdaad een consensus dat het allemaal wel prima was omdat men de standpunten van de partij van Janmaat dusdanig onacceptabel vond dat geweld eigenlijk werd gedoogd.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:35 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Van wiki.
Voor belaging is een eenmalige intimidatie onvoldoende. Intimidatie an sich is niet strafbaar. Bedreiging wel, maar die moet concreet zijn ("Ik maak je dood!" of "Je kinderen gaan gepakt worden!"). Dat zie ik hier niet. Maar omdat politici ongehinderd hun werk moeten kunnen doen zal er wellicht wel iets zijn.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Goed, verbale intimidatie dan. Verbale belaging. Hoe je het ook wilt noemen. En hij zal de kankerjood ga maar lekker dood-roepers wellicht ook wel meenemen in zijn aangifte. Maar we zijn er vandaag achter gekomen dat sommige politici zich niet moeten aanstellen dus je kan je aansluiten bij de bezorgde burger-rij
Andere tijdenGodquote:Op maandag 13 oktober 2025 20:35 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Van wiki.
Ja als je dat allemaal terug leest heb ik er toch wel bepaalde gevoelens bij. Klassejustitie. En een klimaat waarin dit gewoon kon gebeuren.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zij is later nog Kamerlid geweest en ze moest door medewerkers inclusief rolstoel dagelijks naar haar werkplek getild worden, waar ze vaak voor is uitgelachen door andere Kamerleden, de gevestigde politiek is nooit zo beschaafd geweest tegen wat zij destijds al als extreemrechts beschouwden.
Helemaal hiermee eens.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er heerste inderdaad een consensus dat het allemaal wel prima was omdat men de standpunten van de partij van Janmaat dusdanig onacceptabel vond dat geweld eigenlijk werd gedoogd.
[..]
Daarom moet haat, intimidatie en geweld tegen volksvertegenwoordigers (ongeacht de politieke kleur) keihard worden bestraft. Dat is namelijk een aanslag op de democratie. Wat mij betreft beginnen ze met die mafklappers die Timmermans hebben zitten uitschelden en intimideren. Meteen hard aanpakken.
Iemand met een verderfelijke mening telt niet zo zwaar mee als mens in het gemiddelde linkse koppie.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja als je dat allemaal terug leest heb ik er toch wel bepaalde gevoelens bij. Klassejustitie. En een klimaat waarin dit gewoon kon gebeuren.
Of Timmermans, Kaag, Halsemaquote:Op maandag 13 oktober 2025 20:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dat is precies hoe een deel van het electoraat het nu ook graag zou zien ten opzichte van politici zoals Wilders, Baudet, Van der Plas, Nanninga of Eerdmans.
Wat is het juridische verschil tussen intimidatie en belaging dan?quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Voor belaging is een eenmalige intimidatie onvoldoende. Intimidatie an sich is niet strafbaar. Bedreiging wel, maar die moet concreet zijn ("Ik maak je dood!" of "Je kinderen gaan gepakt worden!"). Dat zie ik hier niet. Maar omdat politici ongehinderd hun werk moeten kunnen doen zal er wellicht wel iets zijn.
Los van of het allemaal strafbaar is, is het natuurlijk moreel volslagen verwerpelijk om een politicus op deze manier te bejegenen.
Waarom noem je geen namen als Halsema, Kaag, Klaver of Timmermans?quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dat is precies hoe een deel van het electoraat het nu ook graag zou zien ten opzichte van politici zoals Wilders, Baudet, Van der Plas, Nanninga of Eerdmans.
Beide zijn geen juridische begrippen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat is het juridische verschil tussen intimidatie en belaging dan?
Die zullen er vast en zeker zijn. Neem bijvoorbeeld het gespuis van gisteren of bij de rellen in Den Haag. Maar over de breedte is het aannemelijker een veel groter probleem bij links. Daar heerst namelijk sterker de consensus dat rechts populistische politici 'provocerend' zijn en dus zijn vergeldingsacties op een gegeven moment eigenlijk een logisch gevolg.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Of Timmermans, Kaag, Halsema
Waarom negeer je dit weer Howard. Is er geen deel van het electoraat wat geweld geoorloofd vindt tegen links georiënteerde politici?
Belaging is het herhaaldelijk ongewenst contact zoeken met iemand zodat die zich bedreigd en onveilig gaat voelen, ook bekend als stalking.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat is het juridische verschil tussen intimidatie en belaging dan?
Belaging zeker wel.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Beide zijn geen juridische begrippen.
quote:1. Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
2. Vervolging vindt niet plaats dan op klacht van hem tegen wie het misdrijf is begaan.
Misschien moet je ff een bijspijkercursusje doen..quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Beide zijn geen juridische begrippen.
Maar nu doe je toch precies hetzelfde als wat je zelf afkeurt?quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die zullen er vast en zeker zijn. Neem bijvoorbeeld het gespuis van gisteren of bij de rellen in Den Haag. Maar over de breedte is het aannemelijker een veel groter probleem bij links. Daar heerst namelijk sterker de consensus dat rechts populistische politici 'provocerend' zijn en dus zijn vergeldingsacties op een gegeven moment eigenlijk een logisch gevolg.
Dat zagen we ook terug in de vele reacties op de aanslag op Charlie Kirk. Dat was weliswaar geen politicus, maar talloze links en progressieve mensen vonden het prima, zelfs vele Nederlanders (waaronder docenten) kwamen dit online melden.
Zo vinden velen het ergens wel logisch dat Wilders bedreigd wordt, want Wilders heeft 'hatelijke' standpunten over de Islam.
Recent was er nog een oproep in POL (inmiddels verwijderd door de FOK! crew) dat beveiliging voor 'polariserende politici' maar gestopt moest worden. Dit sentiment zie je over de breedte veel minder bij conservatief rechts.
Waarover zegt dat veel? Wat betekent trouwens afschalen in dit verband?quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je keurt het niet af. Daarom ben je geen neutrale user.
Ik schaal een fles tegen iemands hoofd namelijk ook als erger in. Dat houdt niet in dat alles lichter dan dat maar gesopeneerd kan worden en dat we het niet erger moeten maken dan het is
Ik laat in de vraagstelling zelf al alle negatieve redenen om geweld goed te keuren buiten beschouwing, maar beperk mij als gespreksonderwerp tot de mensen die om principiële redenen scheldnamen te gebruiken. Om het gesprek te beperken tot de serieuze, beste vertegenwoordigers van de groep.quote:Op maandag 13 oktober 2025 21:46 schreef Isdatzo het volgende:
Natuurlijk keurt praktisch heel links- en progressief Nederland inclusief alle contreien, kringen, cirkels, vierkantjes, dodecahedrons, ..., de moord op Kirk ten stelligste af. Maar gelukkig is HR er om een paar mongooltjes te vinden die het niet zo erg vinden (of het zelfs goedpraten), en vervolgens wordt dat gigantisch uitvergroot om dat te kunnen projecteren op het duivelse LINKS.
Het was geen reactie op jouw post maar op het gesprek van Fok-it en HR erboven.quote:Op maandag 13 oktober 2025 21:51 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik laat in de vraagstelling zelf al alle negatieve redenen om geweld goed te keuren buiten beschouwing, maar beperk mij als gespreksonderwerp tot de mensen die om principiële redenen scheldnamen te gebruiken. Om het gesprek te beperken tot de serieuze, beste vertegenwoordigers van de groep.
Vervolgens kom jij met een veroordeling alleen over de mensen die we buiten beschouwing laten, alsof het ons daar in het bijzonder om zou gaan. Dat is toch je reinste geschiedvervalsing?
Als het niet zo treurig en onnozel was, zou het een schande zijn.
Of wil je beweren dat er geen mensen zijn die schelden en geweld uit gewoonte gebruiken en dat die stelling op zich een fout zou zijn?
Dat komt principieel op hetzelfde neer.quote:Op maandag 13 oktober 2025 21:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het was geen reactie op jouw post maar op het gesprek van Fok-it en HR erboven.
quote:Op maandag 13 oktober 2025 21:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe is er op Charlie Kirk op FOK! gereageerd? Vol afschuw. van woke deugneuzen tot wappies.
Nope.quote:Op maandag 13 oktober 2025 22:12 schreef KoningWouter het volgende:
Zijn jullie al verder dan vanmiddag?
En andersom gebeurt dat net zo goed. En wordt net zo goed uitvergroot.quote:Op maandag 13 oktober 2025 21:46 schreef Isdatzo het volgende:
Natuurlijk keurt praktisch heel links- en progressief Nederland inclusief alle contreien, kringen, cirkels, vierkantjes, dodecahedrons, ..., de moord op Kirk ten stelligste af. Maar gelukkig is HR er om een paar mongooltjes te vinden die het niet zo erg vinden (of het zelfs goedpraten), en vervolgens wordt dat gigantisch uitvergroot om dat te kunnen projecteren op het duivelse LINKS.
De uil van Minerva spreidde zijn vleugels bij het vallen van de avond.quote:Op maandag 13 oktober 2025 22:12 schreef KoningWouter het volgende:
Zijn jullie al verder dan vanmiddag?
Ga toch weg met deze treurige onzinquote:
Dus....?quote:Op maandag 13 oktober 2025 22:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ga toch weg met deze treurige onzin![]()
Weet nog wel dat jij een tijdje terug beweerde `Oh ja, mijn reacties zijn beetje advocaat van de duivel altijd'
UhuJe bent echt zo doorzichtig als de pest in je hetze om het vooral bij 1 kant van het spectrum te houden
Ja, ik vond het ook treurig dat die vuile racist dood wasquote:Op maandag 13 oktober 2025 22:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ga toch weg met deze treurige onzin![]()
Heb je de onderstaande post nog gezien? De man waarvan jij denkt dat het Timmermans is. Dat is geen Frans Timmermans.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 01:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind het zorgelijk. Mag ik dat zeggen? Je mag ook een tr zetten.
Je post al een aantal dagen bijna 24/7 fel hier.
quote:Op maandag 13 oktober 2025 06:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nou. Ik heb het voor je opgezocht. Het is 43:30 in de stream. Het is een kale man met baardje. Maar het is overduidelijk niet Timmermans. Hij lijkt er niet op. Niet elke kale man met baardje is Timmermans. Je moet niet alles letterlijk nemen wat een streamer zegt. Streamers maken ook vaak gewoon grapjes.
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
Ja, mooi hè. Hij lijkt er wel op en werd besproken in die stream. Maar fijn dat je het ff uitgeplozen hebt om 05:50. Wil je nu een sticker?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 07:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heb je de onderstaande post nog gezien? De man waarvan jij denkt dat het Timmermans is. Dat is geen Frans Timmermans.
[ afbeelding ]
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een OM hier tijd voor heeft. Zo’n agitator als zo’n Pettit is al teveel moeite voor ze.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 07:59 schreef matthijst het volgende:
Timmermans doet aangifte voor de zeteltjes, want hij staat overal op de voorpagina.
Bedreiding, belaging, helemaal niet aan de orde.
't is niet netjes, asociaal gedrag, maar die gast schreeuwt van een meter afstand.
Wat valt onder belaging?
Stelselmatigheid: Het moet herhaaldelijk gebeuren.
--> eenmalige actie.
Bedreiging?
Een bedreiging is het dreigen met iets onprettigs.
--> gast schold alleen, dreigde niet
Jammerrrrrr
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 07:59 schreef matthijst het volgende:
Timmermans doet aangifte voor de zeteltjes, want hij staat overal op de voorpagina.
't is niet netjes, asociaal gedrag, maar die gast schreeuwt van een meter afstand.
Wat valt onder belaging?
--> eenmalige actie.
Bedreiging?
Jammerrrrrr
Dat dacht ik ook al. Als ze al geen tijd voor Pettit hebben, dan wel voor een scheldpartij op Timmermans?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:15 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een OM hier tijd voor heeft. Zo’n agitator als zo’n Pettit is al teveel moeite voor ze.
Een Hitlergroetende tokkie een uur voor dit voorval om de hoek werd meteen het busje ingeladen hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al. Als ze al geen tijd voor Pettit hebben, dan wel voor een scheldpartij op Timmermans?
Aan de andere kan zou ik het niet slecht vinden als ze dit klimaat van politici lastig vallen (en erger) 0 tolerantie geven.
Die zijn alweer vrij. Krijgen heel misschien een betaalverzoek in de bus.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Een Hitlergroetende tokkie een uur voor dit voorval om de hoek werd meteen het busje ingeladen hoor.
DAAR HEEFT HET OM DUS WEL TIJD VOOR!!!!1
Bron?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Die zijn alweer vrij. Krijgen heel misschien een betaalverzoek in de bus.
Geen bron. Gewoon hoe die dingen gaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Bron?
Walgelijk dat het OM daar wel tijd voor heeft.
Voor iemands deur staan ook niet, toch kan je daar prima een celstraf voor krijgen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen bron. Gewoon hoe die dingen gaan.
Een Hitlergroet ansich is niet zomaar strafbaar.
Nee. Waarom zou ik een sticker willen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 07:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, mooi hè. Hij lijkt er wel op en werd besproken in die stream. Maar fijn dat je het ff uitgeplozen hebt om 05:50. Wil je nu een sticker?
Belaging heeft meerdere betekenissen. In juridische zin is het een synoniem voor stalking en dan is herhaaldelijk wel een voorwaarde.quote:
Klopt, het wordt erg ordinair onderhand. En respectloos.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al. Als ze al geen tijd voor Pettit hebben, dan wel voor een scheldpartij op Timmermans?
Aan de andere kan zou ik het niet slecht vinden als ze dit klimaat van politici lastig vallen (en erger) 0 tolerantie geven.
Op een terras tijdens een interview van een politicus? Zeker wel. Net zoals dat het is tijdens voetbalwedstrijden en demonstraties, bijvoorbeeld. Als de identiteit van dit figuur bekend wordt gaat ie 100% nat.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen bron. Gewoon hoe die dingen gaan.
Een Hitlergroet ansich is niet zomaar strafbaar.
We gaan het zien, hoeveel werk het OM hiervan maakt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op een terras tijdens een interview van een politicus? Zeker wel. Net zoals dat het is tijdens voetbalwedstrijden en demonstraties, bijvoorbeeld. Als de identiteit van dit figuur bekend wordt gaat ie 100% nat.
Ja, we gaan het zien.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:54 schreef capricia het volgende:
[..]
We gaan het zien, hoeveel werk het OM hiervan maakt.
Het is nu toevallig een keer op camera vastgelegd. Maar stelselmatig is het wel degelijkquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 07:59 schreef matthijst het volgende:
Wat valt onder belaging?
--> eenmalige actie.
Bedreiging?
Jammerrrrrr
Timmermans doet blijkbaar altijd aangifte van dit soort dingen. En hij heeft groot gelijk: het belagen en intmideren van politici is iets dat NOOIT een geaccepteerd fenomeen moet worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 07:59 schreef matthijst het volgende:
Wat valt onder belaging?
--> eenmalige actie.
Bedreiging?
Jammerrrrrr
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is nu toevallig een keer op camera vastgelegd. Maar stelselmatig is het wel degelijk
https://www.nrc.nl/nieuws(...)el-aangifte-a4909499
Lezen valt niet mee?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:16 schreef Isdatzo het volgende:
@:matthijst be like: "niet zo netjes, MAAR.. "
Voordringen bij de kassa is asociaal gedrag. Maar goed, zo zie je maar hoe iedereen zijn eigen referentiekader heeft van hoe men in een samenleving met elkaar omgaat.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:26 schreef matthijst het volgende:
[..]
Lezen valt niet mee?
Ik zei: "'t is niet netjes, asociaal gedrag"
Dat kan je Timmermans niet aanrekenen, of wel? Dus waarom doe je dat dan.quote:Maar dat maakt het niet strafbaar.
En als je denkt dat dit soort dingen in verkiezingstijd niet even worden doorgesproken en de media niet kijkt hoe groot ze het moeten maken dan ben je een naïeve kneus.
Nee, de wereld is te klein omdat het topic hier vol met figuren zit zoals jij.quote:De strekking over Geert Wilders, waar een paar potentiële terroristen voor zijn opgepakt is: "ach joh, Geertje stelt zich aan, die doet het voor de stemmen"....
Fransie krijgt te horen dat hij een kankerjood is en de wereld is te klein
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is nu toevallig een keer op camera vastgelegd. Maar stelselmatig is het wel degelijk
https://www.nrc.nl/nieuws(...)el-aangifte-a4909499
Nou jeetje Ootje. Even een traantje wegpinken hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 00:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je wordt betaald per post hier? Zorg je een beetje goed voor jezelf? Heb je al gegeten en een frisse neus gehaald? Ik maak me serieus een beetje zorgen om je postgedrag hier.
Geen geintje.
Nee, zo heb ik dat niet gelezen. Niemand doet de dreiging van Wilders af als aanstellerij. Wel zijn er bedenkingen bij omdat hij niet wil meedoen aan een debat, terwijl hij verschillende alternatieven aangeboden heeft gekregen hier toch veilig aan te kunnen deelnemen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:26 schreef matthijst het volgende:
[..]
Lezen valt niet mee?
Ik zei: "'t is niet netjes, asociaal gedrag"
Maar dat maakt het niet strafbaar.
En als je denkt dat dit soort dingen in verkiezingstijd niet even worden doorgesproken en de media niet kijkt hoe groot ze het moeten maken dan ben je een naïeve kneus.
De strekking over Geert Wilders, waar een paar potentiële terroristen voor zijn opgepakt is: "ach joh, Geertje stelt zich aan, die doet het voor de stemmen"....
Fransie krijgt te horen dat hij een kankerjood is en de wereld is te klein
Wel hoor. Je dient wat tags weg te halen. Alleen [img]...[/img] posten. De rest zoals [url].. en aan het einde [/url] weglaten.quote:
Vanaf zondag eind van de middag tot maandagavond is net iets meer dan 24 uur. Leuk dat je je zorgen maakt maar wel bij de feiten houden. Laatste weken post ik een stuk minder in NWS dan vroeger, maar nu was het wel verleidelijk met zoveel inkoppersquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 01:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je post al een aantal dagen bijna 24/7 fel hier.
Deze debatten skippen is gewoon bewust. Hij zou er enkel kunnen verliezen. Voor Wilders moet de daadwerkelijke campagne zo kort mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, zo heb ik dat niet gelezen. Niemand doet de dreiging van Wilders af als aanstellerij. Wel zijn er bedenkingen bij omdat hij niet wil meedoen aan een debat, terwijl hij verschillende alternatieven aangeboden heeft gekregen hier toch veilig aan te kunnen deelnemen.
Welk debat heeft hij bij de vorige verkiezingen wel meegedaan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Deze debatten skippen is gewoon bewust. Hij zou er enkel kunnen verliezen. Voor Wilders moet de daadwerkelijke campagne zo kort mogelijk zijn.
Die staan er al niet volgens mij maar geen zin om er meer moeite in te stekenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wel hoor. Je dient wat tags weg te halen. Alleen [ [url=...]afbeelding[/url] ] posten. De rest zoals [url].. en aan het einde [/url] weglaten.
Laat maar dan. Je dient BB code te selecteren zoiets en dan aanpassen. Bewerkelijk ja.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:48 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Die staan er al niet volgens mij maar geen zin om er meer moeite in te steken
Dan kan je inderdaad maar beter je plannen helemaal niet laten doorberekenen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Hij mag als eerste dat structurele gat van 25miljard wat iemand heeft berekend even gaan uitleggen met z'n gratis bier. Ik spreek mensen IRL die op hem stemmen die niet eens in de gaten hebben dat ze worden genaaid.
Die https://i.ibb.co/pjyXhS55/IMG-0046.jpgquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:48 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Die staan er al niet volgens mij maar geen zin om er meer moeite in te steken
Ja die, @ootjekatootje kijk eensquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die https://i.ibb.co/pjyXhS55/IMG-0046.jpg
Dom gezwam, wat val er nog boven "asociaal gedrag" dan, in jouw prefecte kadertje. Wat had ik dan moeten zeggen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:31 schreef Isdatzo het volgende:
Voordringen bij de kassa is asociaal gedrag. Maar goed, zo zie je maar hoe iedereen zijn eigen referentiekader heeft van hoe men in een samenleving met elkaar omgaat.
Hij doet 100x aangifte schijnbaar, nu haalt ie het nieuws ermee.quote:Dat kan je Timmermans niet aanrekenen, of wel? Dus waarom doe je dat dan.
Uhuhquote:Nee, de wereld is te klein omdat het topic hier vol met figuren zit zoals jij.
En je bedenkt je niet dat journalisten weleens aan hem of de partij gevraagd kunnen hebben of hij hier aangifte van gaat doen? Een beetje zoals journalisten werken zeg maarquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hij doet 100x aangifte schijnbaar, nu haalt ie het nieuws ermee.
Veilig, zoals Peter R en Pimmetje.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, zo heb ik dat niet gelezen. Niemand doet de dreiging van Wilders af als aanstellerij. Wel zijn er bedenkingen bij omdat hij niet wil meedoen aan een debat, terwijl hij verschillende alternatieven aangeboden heeft gekregen hier toch veilig aan te kunnen deelnemen.
Linkse journalisten idd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En je bedenkt je niet dat journalisten weleens aan hem of de partij gevraagd kunnen hebben of hij hier aangifte van gaat doen? Een beetje zoals journalisten werken zeg maar
Vind je dat zelf nu echt gemakkelijk en overzichtelijk, alles zo simpel in links/fout en rechts/goed indelen?quote:
Wat een domme vergelijkingen. Pim wilde geen beveiliging, van Peter weet ik het niet. Die geloof ik ook niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:58 schreef matthijst het volgende:
[..]
Veilig, zoals Peter R en Pimmetje.
Wutquote:
https://nos.nl/collectie/(...)vries-niet-beveiligdquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:58 schreef matthijst het volgende:
[..]
Veilig, zoals Peter R en Pimmetje.
Niet alles links is fout, en niet alles rechts is goed.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:59 schreef miss_sly het volgende:
ind je dat zelf nu echt gemakkelijk en overzichtelijk, alles zo simpel in links/fout en rechts/goed indelen?
Schofferenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:00 schreef Fok-it het volgende:
En het dan raar vinden dat mensen je schofferen met dit soort reacties
Die verzinnen dingen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rechtse journalisten vragen niks?
Denk jij nou werkelijk dat Peter nog geleefd had als er een beveiliger bij gelopen had?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)vries-niet-beveiligd
Ah de hele clan is compleet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hey @:matthijst kijk eens dom?
Ja zo is het wel goed.
waarom ga je hier niet op in?quote:
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wut
Wat maakt dat überhaupt uit? Jij insinueert dat dit in de media komt omdat hij hier medelijden mee wilt opwekken. Maar als hij iets gevraagd en hij gewoon antwoord geeft is dat hoe media werkt
Politici doen dat met enige regelmaat. Zo was er één van de slechtste ministers ooit die dat deed omdat iemand een klein snorretje op haar foto had getekend. Dat kan je heel kleinzerig vinden maar mag ze uiteindelijk ook helemaal zelf weten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Timmermans doet blijkbaar altijd aangifte van dit soort dingen. En hij heeft groot gelijk: het belagen en intmideren van politici is iets dat NOOIT een geaccepteerd fenomeen moet worden.
Stap 1: bagatelliseren, "niet netjes, MAAAR!!!!"quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dom gezwam, wat val er nog boven "asociaal gedrag" dan, in jouw prefecte kadertje. Wat had ik dan moeten zeggen.
[..]
Hij doet 100x aangifte schijnbaar, nu haalt ie het nieuws ermee.
[..]
Uhuh
Ach, knulletje tochquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:09 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik negeer jou, zoals meer mensen
Prima, droom lekker verder dat het in verkiezingstijd niet allemaal uitgedacht en -gemolken is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Stap 1: bagatelliseren, "niet netjes, MAAAR!!!!"
Stap 2: verzinnen dat Timmermans alleen aangifte doet voor "de zeteltjes"
Stap 3: de Calimero "als het bij Timmermans gebeurt is de wereld te klein"-act opvoeren
Ja, dom gezwam inderdaad. Die zelfkennis siert je dan wel.
Ik noem jou helemaal niets, ik vraag alleen of het overzichtelijk is voor je om alles zo simpel in te delen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:01 schreef matthijst het volgende:
[..]
Niet alles links is fout, en niet alles rechts is goed.
Je doet het zelf ook, want je noemt mij schijnbaar rechts, dus fout volgens jou.
Terwijl ik alleen rechts ben om migratie, maar ja, dan ben je meteen een nazi. Als je liever Nederlands hoort praten in je wijk dan oostbloks, syrisch en eritrees.
Maar als het in verkiezingstijd allemaal uitgedacht is, dan moet dit ook voor Wilders gelden toch? Anders ben je niet consequentquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:10 schreef matthijst het volgende:
[..]
Prima, droom lekker verder dat het in verkiezingstijd niet allemaal uitgedacht en -gemolken is.
En Carolinequote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar als het in verkiezingstijd allemaal uitgedacht is, dan moet dit ook voor Wilders gelden toch? Anders ben je niet consequent
Je werd toch niet gequote?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Typisch, ik geef nu inhoudelijk antwoord op je en dan zelf met dit komen.
Zeker, Wilders blijft ook gewoon thuis voor de stemmen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar als het in verkiezingstijd allemaal uitgedacht is, dan moet dit ook voor Wilders gelden toch? Anders ben je niet consequent
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:11 schreef matthijst het volgende:
[..]
Verkeerde topic merk ik, want Frans is hier heilig.
Nee, niemand is hier heilig.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:11 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja hoor, het is goed met je.
Verkeerde topic merk ik, want Frans is hier heilig.
Lees je je eigen postst weleens terug>?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:14 schreef Fok-it het volgende:
Dit is toch ook gewoon bizar eigenlijk he als volwassen vent
![]()
Zeker. En af en toe aardig fel, en terechte notes en bans. Maar kan me niet heugen dat ik ooit van mezelf vond dat ik heel kinderlijk redeneerdequote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:15 schreef matthijst het volgende:
[..]
Lees je je eigen postst weleens terug>?
Behalve dat niemand dit doet en je dingen aan het verdraaien bentquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:14 schreef matthijst het volgende:
[..]
Punt was dat de strekkning na een terroristische dreiging was: de aansteller, hij kan prima komen.
Maar als Frans een kkjood wordt genoemd, dan is iedereen super geschokt.
Ja, boeie dan verzint hij wel weer wat andersquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik bemoei me voor mijn doen bijzonder weinig met Israel-Palestina conflict, maar blijf het vooral proberen.
Mag 'ie bij mij proberen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:28 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja, boeie dan verzint hij wel weer wat anders
Echt geniaal van Timmermans hoe die zich heeft laten belagen tijdens een interview. En daarna snel aangifte doen, en dan wanneer je ernaar gevraagd wordt terloops kunnen vertellen dat je ALTIJD aangifte doet zodat het niet lijkt alsof je het probeert uit te melken. Heel slim uitgedachtquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:10 schreef matthijst het volgende:
[..]
Prima, droom lekker verder dat het in verkiezingstijd niet allemaal uitgedacht en -gemolken is.
Lekker naast Frans op je hoge paard, praten hoe slecht de rest van Nederland toch wel niet is.
"Maar wij staan aan de goede kant van de geschiedenis".
Lekker man, geniet ervan.![]()
En het zou hem ook nog gelukt zijn, als de Fok-detectives hem niet door hadden gehad.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Echt geniaal van Timmermans hoe die zich heeft laten belagen tijdens een interview. En daarna snel aangifte doen, en dan wanneer je ernaar gevraagd wordt terloops kunnen vertellen dat je ALTIJD aangifte doet zodat het niet lijkt alsof je het probeert uit te melken. Heel slim uitgedacht.
Heb je de link gelezen die ik deelde? Nee he.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Denk jij nou werkelijk dat Peter nog geleefd had als er een beveiliger bij gelopen had?
Het is door een aantal users vooral hard roepen dat ze gekleineerd en belachelijk gemaakt worden, en als je dan inhoudelijk de tijd en moeite neemt om met gefundeerde reacties te komen dan niet thuis geven. Het is echt bijzonder droevigquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je de link gelezen die ik deelde? Nee he.
Hij wilde zelf geen beveiliging.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je de link gelezen die ik deelde? Nee he.
Wat lul je?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is door een aantal users vooral hard roepen dat ze gekleineerd en belachelijk gemaakt worden, en als je dan inhoudelijk de tijd en moeite neemt om met gefundeerde reacties te komen dan niet thuis geven. Het is echt bijzonder droevig
quote:
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Behalve dat niemand dit doet en je dingen aan het verdraaien bent
Bij Wilders is iedereen al 20 jaar verontwaardigd over het gegeven dat hij niet vrij is om zijn mening te uiten, ja ook links. Het ging zelfs niet eens dusdanig veel over het afzeggen van het desbetreffende debat zelf waar je begrip voor op kan brengen. Om vervolgens alternatieven uit de weg te gaan, en vervolgens de hele campagne stil te leggen (omdat hij zelf ook wel weet dat hij de grootste blijft) dat is hetgeen waar terechte kritiek op komt
Timmermans daarentegen heeft niemand `schokkend' genoemd. Wel zijn er zorgen geuit over de ontwikkelingen rondom hem en hoe er naar hem gekeken wordt. Timmermans wordt vooral als huilie huilie neergezet maar als je het filmpje bekijkt dan reageert hij bijzonder rustig, en heeft hij in het debat die avond erna zelf weinig de aandacht naar hem getrokken.
Lastig als je zoveel onzin post, dat je nu niet meer weet wat je eergisteren zei.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Behalve dat niemand dit doet en je dingen aan het verdraaien bent
Of bedoel je hier niet mee: hij moet zich niet aanstellen, kan prima komen want het is veilig.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo als inlichtingendiensten het veilig achten. Als je hun conclusies verder niet serieus neemt waarom gebruik je ze dan als land
Heel bijzonder als jij dit ziet als `hij moet zich niet aanstellen'quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Lastig als je zoveel onzin post, dat je nu niet meer weet wat je eergisteren zei.
[..]
Of bedoel je hier niet mee: hij moet zich niet aanstellen, kan prima komen want het is veilig.
Er zit ook een verschil tussen 'het is veilig' en je daadwerkelijk veilig voelen. Ik denk niet dat jij als anonieme user op dit forum kan oordelen wat dat voor iemand als Wilders nou precies betekent.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Lastig als je zoveel onzin post, dat je nu niet meer weet wat je eergisteren zei.
[..]
Of bedoel je hier niet mee: hij moet zich niet aanstellen, kan prima komen want het is veilig.
Nee, dat heeft ie dus juist precies niet gezegd. Hij zei juist dat je de partijleider van de grootste fractie in de Tweede Kamer zo niet moet kwalificeren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:01 schreef Gia het volgende:
Timmermans heeft het over het 'elkaar respectvol bejegenen', maar vervolgens vergelijkt hij Wilders met een dronken oom op een feestje! Erg respectvol, Franske.
Waarom wil je altijd maar weer nepnieuws verspreiden?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:01 schreef Gia het volgende:
Timmermans heeft het over het 'elkaar respectvol bejegenen', maar vervolgens vergelijkt hij Wilders met een dronken oom op een feestje! Erg respectvol, Franske.
Mag ik nog wel straathottie zeggenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Gewoon de naam van iemand gebruiken. Geen verbasteringen oid.
Gekke naam voor een politicus maar you do youquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:04 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Mag ik nog wel straathottie zeggen
Oh jij was ook al bezig hierquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gekke naam voor een politicus maar you do you
Het gaat er niet eens meer om wat hij precies gezegd heeft maar om wat er is blijven hangen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, dat heeft ie dus juist precies niet gezegd. Hij zei juist dat je de partijleider van de grootste fractie in de Tweede Kamer zo niet moet kwalificeren.
Volgende keer beter opletten, Giake.
De feiten zijn niet zo belangrijk inderdaad.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:31 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het gaat er niet eens meer om wat hij precies gezegd
Het had waar kunnen zijnquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:31 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het gaat er niet eens meer om wat hij precies gezegd heeft maar om wat er is blijven hangen.
Geeft wel het niveau aan van bepaalde lieden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:06 schreef Jippie het volgende:
Geveegd
Politici graag bij hun gewone naam noemen, ajb geen verkleinwoordjes of naamsverbasteringetjes.
En kap met dat gesneer naar elkaar, er zijn hier geen zetels te winnen.
Timmermans vergeleek Wilders met 'die dronken oom op feestjes die dingen zegt die niet kunnen, maar die iedereen maar laat praten'. Timmermans waarschuwde dat Wilders echter geen dronken oom is, maar de leider van de grootste fractie in de Tweede Kamer.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, dat heeft ie dus juist precies niet gezegd. Hij zei juist dat je de partijleider van de grootste fractie in de Tweede Kamer zo niet moet kwalificeren.
Volgende keer beter opletten, Giake.
Ja, schandalig. Ik heb in mijn herinnering nooit zulke rabiate onzin als Wilders telkens weet te produceren uit een dronken oom zien komen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Timmermans vergeleek Wilders met 'die dronken oom op feestjes die dingen zegt die niet kunnen, maar die iedereen maar laat praten'. Timmermans waarschuwde dat Wilders echter geen dronken oom is, maar de leider van de grootste fractie in de Tweede Kamer.
Hij weet precies hoe hij het moet zeggen, die gluiperd.
Omdat hij niet zo heet misschien? En als je het tegenkomt gewoon rapporteren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:37 schreef Hathor het volgende:
Ik zie dat Jesse Klaver nu ineens geen Yasser meer genoemd mag worden? Beetje vaag want ik heb dat in meerdere topics herhaaldelijk zien gebeuren en dat is altijd gewoon blijven staan.
Nu je verder geen inhoudelijke reactie meer op mij hebt ga je naar de volgende? Lekker man. Gewoon negeren als je vastlooptquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Timmermans vergeleek Wilders met 'die dronken oom op feestjes die dingen zegt die niet kunnen, maar die iedereen maar laat praten'. Timmermans waarschuwde dat Wilders echter geen dronken oom is, maar de leider van de grootste fractie in de Tweede Kamer.
Hij weet precies hoe hij het moet zeggen, die gluiperd.
Ik hou niet zo van rapporteren, heb het wel eens gedaan maar heb daar altijd een beetje een zuur gevoel bij, soort van snitching zeg maar. De enige reden waarom ik dit meld is omdat een post van me verwijderd is waarin ik hem zo noemde, en dat daar een reply op was maar die kan ik nu dus niet meer zien.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat hij niet zo heet misschien? En als je het tegenkomt gewoon rapporteren.
Naamsverbastering is tegen de policy.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van rapporteren, heb het wel eens gedaan maar heb daar altijd een beetje een zuur gevoel bij, soort van snitching zeg maar. De enige reden waarom ik dit meld is omdat een post van me verwijderd is waarin ik hem zo noemde, en dat daar een reply op was maar die kan ik nu dus niet meer zien.
Hoe kan het dan dat ik het zo vaak heb zien gebeuren zonder dat het verwijderd werd? Two Tier Moderating?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Naamsverbastering is tegen de policy.
Begrijpend lezen is lastig merk ik.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nu je verder geen inhoudelijke reactie meer op mij hebt ga je naar de volgende? Lekker man. Gewoon negeren als je vastloopt
Maar het is de rest die vooral onzin post hoor
Waarom zou je het überhaupt willen gebruiken? Als hij zo genoemd wilt worden had hij dat wel duidelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat ik het zo vaak heb zien gebeuren zonder dat het verwijderd werd? Two Tier Moderating?
Mogelijk werd er eerder niet strikt op gehandhaafd in NWS. Of het werd niet vaak genoeg gerapporteerd. Mods kunnen ook niet alles zien natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat ik het zo vaak heb zien gebeuren zonder dat het verwijderd werd? Two Tier Moderating?
Dan heb je een soort van mazzel gehad, naamsverbasteringen zijn al langer niet toegestaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:37 schreef Hathor het volgende:
Ik zie dat Jesse Klaver nu ineens geen Yasser meer genoemd mag worden? Beetje vaag want ik heb dat in meerdere topics herhaaldelijk zien gebeuren en dat is altijd gewoon blijven staan.
Ik volg de kudde, als je iets vaak ziet gebeuren ga je het kopieeren, net zoals iedereen het hier over een hont heeft inplaats van hond. Het is niks meer dan een gebbetje, geen enkele reden om je over op te winden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom zou je het überhaupt willen gebruiken? Als hij zo genoemd wilt worden had hij dat wel duidelijk gemaakt.
Is me niet opgevallen, maar dan weet ik dat bij deze nu.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:48 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan heb je een soort van mazzel gehad, naamsverbasteringen zijn al langer niet toegestaan.
Bepaalde figuren moet je gewoon negeren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:46 schreef matthijst het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is lastig merk ik.
Ga svp iemand anders achterna lopen, groupie.
Aangezien Timmermans recent openlijk in de Tweede Kamer opperde honderden nieuwe AZCs in Nederland te willen bouwen wekt dat sterk de indruk dat juist hij en niet Wilders iets te diep in het glaasje heeft gekeken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, schandalig. Ik heb in mijn herinnering nooit zulke rabiate onzin als Wilders telkens weet te produceren uit een dronken oom zien komen.
Hij bedoelt precies wat ie zegt: de tijd dat men over Wilders zei “laat maar lullen, met die onzin kom je nergens” is voorbij. Hij gaat in oktober weer de grootste worden dus er moet goed worden nagedacht over een plan om niet weer met de Fabertjes van deze wereld te zitten. Het is eerder een waarschuwing richting o.a. de VVD die hem op gênante wijze hebben onderschat om niet wéér in dezelfde val te trappen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:31 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het gaat er niet eens meer om wat hij precies gezegd heeft maar om wat er is blijven hangen.
En dat is het vergelijken van Wilders met de dronken oom.
Uiteraard is dit ook de bedoeling geweest, daar hoeft niemand aan te twijfelen.
Helaas is de spin afdeling van PvdA-GL niet echt in vorm want evenals de paling uitglijder van Klaver pakt de dronken oom van Timmermans ook niet geweldig goed uit.
Ja joh, de VVD zit te wachten op tips en tricks van een linkse ouwe gek als die Timmermans.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij bedoelt precies wat ie zegt: de tijd dat men over Wilders zei “laat maar lullen, met die onzin kom je nergens” is voorbij. Hij gaat in oktober weer de grootste worden dus er moet goed worden nagedacht over een plan om niet weer met de Fabertjes van deze wereld te zitten. Het is eerder een waarschuwing richting o.a. de VVD die hem op gênante wijze hebben onderschat om niet wéér in dezelfde val te trappen.
Ja, dat is makkelijk lullen als je niet in Budel of Ter Apel woontquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Aangezien Timmermans recent openlijk in de Tweede Kamer opperde honderden nieuwe AZCs in Nederland te willen bouwen wekt dat sterk de indruk dat juist hij en niet Wilders iets te diep in het glaasje heeft gekeken.
Ah de doelpalen verschuiven weer. Handig.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:22 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ja joh, de VVD zit te wachten op tips en tricks van een linkse ouwe gek als die Timmermans.
In Ter Apel verblijven er 2000 en in Budel 1500. Dat is geen reden om honderden nieuwe ACZs te openen tenzij je van plan bent de influx verder te faciliteren en het lijkt er sterk op dat dit ook precies is wat men bij GroenLinks–PvdA wil.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat is makkelijk lullen als je niet in Budel of Ter Apel woont“de tering voor jullie, en nimby voor mij. Groetjes”.
Die zijn al dagen en masse aan het verschuiven op FOK!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah de doelpalen verschuiven weer. Handig.
Nee, dat is bedoeld om de spreidingswet snel, eerlijk en overzichtelijk te kunnen uitvoeren. Zodat gemeenten niet meer in staat zijn om te weigeren. Nu zie je dat steeds dezelfde gemeenten de shit moeten oplossen en dát was het punt wat ze willen voorkomen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In Ter Apel verblijven er 2000 en in Budel 1500. Dat is geen reden om honderden nieuwe ACZs te openen tenzij je van plan bent de influx verder te faciliteren en het lijkt er sterk op dat dit ook precies is wat men bij GroenLinks–PvdA wil.
Daar steekt men immers in op een migratiesaldo van 40-60k per jaar waarbij men ook aangeeft de arbeidsmigratie sterk te willen terugdringen. Stel nu dat dit laatste zou lukken, waar gaat men dan dat vermeend 'ideale' migratiesaldo mee behalen? En dat is natuurlijk de influx van meer kansarme gelukzoekers uit niet-Westerse en het liefst Islamitische landen.
Het achterliggende idee iets niets meer dan meer plekken om kleinere groepen asielzoekers te verwelkomen, zodat men in totaliteit meer mensen kan opvangen.
Het is niet meer dan het opwerpen van een rookgordijn om meer asielzoekers Nederland binnen te laten sluizen, met kleinere locaties op 300 plekken (zoals geopperd door Timmermans) valt dat minder op.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, dat is bedoeld om de spreidingswet snel, eerlijk en overzichtelijk te kunnen uitvoeren. Zodat gemeenten niet meer in staat zijn om te weigeren. Nu zie je dat steeds dezelfde gemeenten de shit moeten oplossen en dát was het punt wat ze willen voorkomen.
Ah, dat zal het zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is niet meer dan het opwerpen van een rookgordijn om meer asielzoekers Nederland binnen te laten sluizen, met kleinere locaties op 300 plekken (zoals geopperd door Timmermans) valt dat minder op.
Daar heb je geen honderden nieuwe AZCs voor nodig. De instroom moet niet gefaciliteerd worden, de instroom moet gestopt worden. Net zoals landen zoals Polen en Hongarije doen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, dat is bedoeld om de spreidingswet snel, eerlijk en overzichtelijk te kunnen uitvoeren. Zodat gemeenten niet meer in staat zijn om te weigeren. Nu zie je dat steeds dezelfde gemeenten de shit moeten oplossen en dát was het punt wat ze willen voorkomen.
Het is geregeld in een Europees verdrag. Niet meer en niet minder. Hét alternatief is 20.000 euro per asielzoeker betalen om elders onder te brengen. En zelfs voor een land als Nederland, wat jarenlang onder het gemiddelde aan asielzoekers opnam, is dat laatste ook een heel slecht idee. Dus de lasten zo veel mogelijk spreiden is geen wereldschokkend dom idee, lijkt me zo.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar heb je geen honderden nieuwe AZCs voor nodig. De instroom moet niet gefaciliteerd worden, de instroom moet gestopt worden. Net zoals landen zoals Polen en Hongarije doen.
Er is namelijk geen reden dat Nederlands kansarme gelukzoekers uit niet-Westerse landen opvangt, die vervolgens doodleuk op 'vakantie' gaan naar het herkomstland als men eenmaal statushouder is.
Dan moet dat Europese verdrag worden genegeerd. Iets anders zit er inmiddels niet meer op. Als verdragen op de lange termijn leiden tot een nationale culturele suïcide van een land, zijn het geen goede verdragen. Zoveel mag duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is geregeld in een Europees verdrag. Niet meer en niet minder. Hét alternatief is 20.000 euro per asielzoeker betalen om elders onder te brengen. En zelfs voor een land als Nederland, wat jarenlang onder het gemiddelde aan asielzoekers opnam, is dat laatste ook een heel slecht idee. Dus de lasten zo veel mogelijk spreiden is geen wereldschokkend dom idee, lijkt me zo.
Overigens typisch dat je Hongarije als voorbeeld noemt. Corruptie, mensrechtenschendend en kutkeffertje van Putin moeten we gaan navolgen in beleid?pleur op, gek.
In Hongarije had Lisa echter nog geleefd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is geregeld in een Europees verdrag. Niet meer en niet minder. Hét alternatief is 20.000 euro per asielzoeker betalen om elders onder te brengen. En zelfs voor een land als Nederland, wat jarenlang onder het gemiddelde aan asielzoekers opnam, is dat laatste ook een heel slecht idee. Dus de lasten zo veel mogelijk spreiden is geen wereldschokkend dom idee, lijkt me zo.
Overigens typisch dat je Hongarije als voorbeeld noemt. Corruptie, mensrechtenschendend en kutkeffertje van Putin moeten we gaan navolgen in beleid?pleur op, gek.
Nou ik vind dit wel heel manupalatief, hij zegt het eigenlijk wel maar hij zegt het eigenlijk indirect. Omdat hij het eerst zegt en vervolgens zegt hij dat je hem niet zo moet kwalificerenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom wil je altijd maar weer nepnieuws verspreiden?
Maar ook wel dat er heel eenzijdig ingegrepen wordt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Geeft wel het niveau aan van bepaalde lieden.
Ja eigenlijk moet Timmermans maar gewoon rekening houden met mensen die uitspraken niet fatsoenlijk kunnen interpreteren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:41 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Nou ik vind dit wel heel manupalatief, hij zegt het eigenlijk wel maar hij zegt het eigenlijk indirect. Omdat hij het eerst zegt en vervolgens zegt hij dat je hem niet zo moet kwalificeren
Dit dus. Om je helemaal kapot te ergeren dat we er voortdurend intuinen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is namelijk geen reden dat Nederlands kansarme gelukzoekers uit niet-Westerse landen opvangt, die vervolgens doodleuk op 'vakantie' gaan naar het herkomstland als men eenmaal statushouder is.
Nog nooit zo'n domme opmerking gezienquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In Hongarije had Lisa echter nog geleefd.
Ja, dat negeren van Europese verdragen is inderdaad een heel bijzonder effectieve handeling gebleken. Dat heeft ze ondertussen al enkele honderden miljoenen euro’s boete, kortingen in subsidies en dwangsommen opgeleverd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan moet dat Europese verdrag worden genegeerd. Iets anders zit er inmiddels niet meer op. Als verdragen op de lange termijn leiden tot een nationale culturele suïcide van een land, zijn het geen goede verdragen. Zoveel mag duidelijk zijn.
Dát doen Hongarije en Polen dan ook heel goed en daarom verwijs ik naar die landen, niet ten aanzien van hun Rusland-standpunten, die trouwens een scherp contrast laten zien.
Maar jij ergert je toch gewoon per definitie aan asielzoekers / buitenlanders in het algemeen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:46 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit dus. Om je helemaal kapot te ergeren dat we er voortdurend intuinen.
Maar wat heeft het ze bespaard...quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat negeren van Europese verdragen is inderdaad een heel bijzonder effectieve handeling gebleken. Dat heeft ze ondertussen al enkele honderden miljoenen euro’s boete, kortingen in subsidies en dwangsommen opgeleverd.
In het geheel niet. Kennelijk bedenk je dat er zelf bij omdat dat zo lekker bekt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar jij ergert je toch gewoon per definitie aan asielzoekers / buitenlanders in het algemeen?
Economische groei en ontwikkeling?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 19:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar wat heeft het ze bespaard...
Wie is dat dan wel?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 19:12 schreef quo_ het volgende:
Maar ik ben geen voorstander van het kritiekloos uitbreiden van de groep onrendabelen die bovengemiddeld veel overlast veroorzaken.
Alles wat voor een betrouwbare handelspartner van waarde is. Dus gelukkig doen wij ze niet na.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 19:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar wat heeft het ze bespaard...
Niet echt...quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 19:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Economische groei en ontwikkeling?
Zelfs jouw maatschappijbeeld of niveau van algemene ontwikkeling kan niet zo gebrekkig zijn dat je dat nog moet vragen.quote:
Tja, het lijkt er sterk op dat je iets projecteert wat weinig met de echte wereld te maken heeft.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 19:48 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zelfs jouw maatschappijbeeld of niveau van algemene ontwikkeling kan niet zo gebrekkig zijn dat je dat nog moet vragen.
Vertel eens Karel, hoe ziet de echte wereld er uit?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, het lijkt er sterk op dat je iets projecteert watering met de echte wereld te maken heeft.
Wappies op X zijn geen relatief betrouwbare bronnen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:36 schreef Durmada het volgende:
Relatief betrouwbare bronnen melden dat de persoon in kwestie een Romeo is. Leuke aangifte wordt dat dan.
Ik denk dat je het verkeerd hebt verstaan en heet hij Ronnie O.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:36 schreef Durmada het volgende:
Relatief betrouwbare bronnen melden dat de persoon in kwestie een Romeo is. Leuke aangifte wordt dat dan.
Deel de bronnen dan evenquote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:36 schreef Durmada het volgende:
Wie zijn die bronnen dan? Of lul je maar wat?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:36 schreef Durmada het volgende:
Erkende politieke duiders als Kafka onder anderenquote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:21 schreef recursief het volgende:
[..]
Wie zijn die bronnen dan? Of lul je maar wat?
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:08 schreef Durmada het volgende:
[..]
Erkende politieke duiders als Kafka onder anderen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2025 15:11:18 ]
Iemand die het over romeos heeft neem ik niet serieus hoor, dat is tegenwoordig het buzzwoord in die kringen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:36 schreef Durmada het volgende:
Erkend door wie?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:08 schreef Durmada het volgende:
[..]
Wij van wc eendquote:
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wij van wc eendillem Engel
Kafka? Die ga je toch niet serieus nemen zeker?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:08 schreef Durmada het volgende:
[..]
Zijn bereik is alsnog schrikbarend grootquote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:26 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Kafka? Die ga je toch niet serieus nemen zeker?
Die filmpjes trouwens van hem, met dat opgezette stoere stemmetje![]()
Kijk, ik stem ook rechts maar voor deze gast schaam ik me gewoon.
Dat wel, al schaar ik deze gast onder domrechtsquote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zijn bereik is alsnog schrikbarend groot
Je bent overigens ook wel diep in de fabelfuik gezonken als je die beschrijft als erkend politiek duider. Stop er dan maar gewoon meequote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:08 schreef Durmada het volgende:
[..]
Meermaals veroordeeld wegens bedreiging. Dat is geen domrechts meerquote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:30 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat wel, al schaar ik deze gast onder domrechts
Bender geen Bendertje, of mogen we je hier ook Elsje noemen?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:09 schreef Elzaas het volgende:
het verslag van bendertje is uit
Earrape de eerste seconde dus ik ga ook niet verder kijken.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:09 schreef Elzaas het volgende:
het verslag van bendertje is uit
Hij zegt waar het op staat en spreekt namens het volk.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:26 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Kafka? Die ga je toch niet serieus nemen zeker?
Die filmpjes trouwens van hem, met dat opgezette stoere stemmetje![]()
Kijk, ik stem ook rechts maar voor deze gast schaam ik me gewoon.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 17:56 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hij zegt waar het op staat en spreekt namens het volk.
Niet voor niets heeft hij zo een groot bereik.
Bezoek zijn TikTok account eens. Het zijn louter kei- en keiharde waarheden die hij daar op duidelijke wijze tentoonspreidt. Iemand die zijn kop boven het maaiveld durft uit te steken.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 17:59 schreef Fok-it het volgende:
Hij heeft geen groot bereik. Hij heeft een te groot bereik. Maar geen groot bereik.
Elk beetje bereik voor zo'n staatsgevaarlijke wappiedebiel is namelijk al te groot
Nee bedankt, ik heb af en toe weleens wat youtube filmpjes van hem bekeken. En als je de reacties onder elk filmpje leest. Het wordt tijd dat die lui op social media uit de anonimiteit getrokken worden.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:22 schreef Durmada het volgende:
[..]
Bezoek zijn TikTok account eens. Het zijn louter kei- en keiharde waarheden die hij daar op duidelijke wijze tentoonspreidt. Iemand die zijn kop boven het maaiveld durft uit te steken.
Nee, integendeel. Maar het is wel iemand die goed op de hoogte is van de huidige Nederlandse politiek en een grote groep mensen bereikt en inspireert. Hij is in ieder geval objectief, en dat is al heel wat tegenwoordig.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:25 schreef Fok-it het volgende:
Maar daar zal jij ook wel bij horen zo te lezen
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:28 schreef Durmada het volgende:
[..]
Nee, integendeel. Maar het is wel iemand die goed op de hoogte is van de huidige Nederlandse politiek en een grote groep mensen bereikt en inspireert. Hij is in ieder geval objectief, en dat is al heel wat tegenwoordig.
Zijn dat die lui die een holster menen te herkennen?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:36 schreef Durmada het volgende:
quote:Op de foto lijkt de man met pet iets aan zijn broeksriem of heup bevestigd te hebben. Het oogt als een holster of foedraal – waarschijnlijk voor een portofoon, telefoon of mogelijk een dienstwapen (zoals bij beveiligers of persoonsbeveiliging).
Tuurlijk is hij objectief. Hij woont in Spanje, hij is juist iemand die neutraal naar Nederland kan kijken. Iedereen die er woont heeft toch vaak een bepaald vooroordeel omwille van de buurt waarin ze leven. Kafka kan vanuit Spanje juist onbevangen kijken naar hoe het gaat hier.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]![]()
Als je hem objectief noemt dan laat je dus al zien dat je wel degelijk tot die reageerders behoort.
Jaquote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zijn dat die lui die een holster menen te herkennen?
[..]
[ afbeelding ]
@:P47Thunderbolt3
Omdat er in Nederland nog een celstraf open staat waar dat stripfiguur geen zin in heeft woont ie in Spanje. Objectief, onbevangen en héél neutraal, jaquote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:32 schreef Durmada het volgende:
[..]
Tuurlijk is hij objectief. Hij woont in Spanje, hij is juist iemand die neutraal naar Nederland kan kijken. Iedereen die er woont heeft toch vaak een bepaald vooroordeel omwille van de buurt waarin ze leven. Kafka kan vanuit Spanje juist onbevangen kijken naar hoe het gaat hier.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat er in Nederland nog een celstraf open staat waar dat stripfiguur geen zin in heeft woont ie in Spanje. Objectief, onbevangen en héél neutraal, ja
quote:
Nee, we moeten ook hem heel intelligent benaderenquote:
Timmermans vergelijkt het zelf in elk geval niet met een serieuze bedreiging. Die reageerde op het moment vrij onderkoeld en na afloop gaf hij aan dat nu iedereen het een keer ziet maar dat dit soort dingen hem vrij vaak overkomt…quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het zou toch best een holster kunnen zijn? Bovendien is het wel opmerkelijk dat dit op het oog intimiderende, maar relatief onschuldige voorval wordt vergeleken met een serieuze terroristische dreiging. Iedereen moet voor het mantra "het doel heiligt de middelen" waken.
Ik denk dat van de 100 man er 99 nooit van deze man gehoord hebben.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee, we moeten ook hem heel intelligent benaderen
Ik ben daar wel een beetje klaar mee.
`Iedereen kan vallen voor complot'
Je leeft in 2025. Je hebt gewoon de mogelijkheid even wat internet zoekopdrachten uit te voeren, in dit geval over de beste Bouke die al jarenlang van bedreiging naar bedreiging leeft. Allemaal niet zo moeilijk om na te gaan. En als je dan hier nog heel droog gaat beweren dat het een soort politiek verslaggever is die half Nederland bereikt dan heb ik niet veel beters voor je over
En gezien Durmada zijn Youtube en TikTok account bezoekt kent hij hem dus welquote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:49 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik denk dat van de 100 man er 99 nooit van deze man gehoord hebben.
72k volgers op TikTok. Ik doe het hem niet na, en ik denk eerlijk gezegd geen enkele Fokker.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:49 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik denk dat van de 100 man er 99 nooit van deze man gehoord hebben.
62000 volgers is ook niet zo spectaculair.
Gewoon een "random guy".
Filmpje kijken, keertje lachen en door scrollen.
En de hoeveelheid volgers ix voor jou dus een maatstaf hoe objectief je iemand kan inschatten.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:53 schreef Durmada het volgende:
[..]
72k volgers op TikTok. Ik doe het hem niet na, en ik denk eerlijk gezegd geen enkele Fokker.
https://tjitze.nl/wat-zij(...)t-nederland-in-2025/quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:53 schreef Durmada het volgende:
[..]
72k volgers op TikTok. Ik doe het hem niet na, en ik denk eerlijk gezegd geen enkele Fokker.
Dat haal jij uit deze constatering, ja?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En de hoeveelheid volgers ix voor jou dus een maatstaf hoe objectief je iemand kan inschatten.
Ja. Eigenlijk wel. Gezien je hem eerder al objectief noemde omdat hij in Spanje woonde. Dat werd ontkracht en nu begin je over zijn volgersaantal. Het wordt er allemaal niet beter opquote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:02 schreef Durmada het volgende:
[..]
Dat haal jij uit deze constatering, ja?
Ik denk dat ze die tijdens de demonstratie dan al wel hadden opgepakt.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het zou toch best een holster kunnen zijn? Bovendien is het wel opmerkelijk dat dit op het oog intimiderende, maar relatief onschuldige voorval wordt vergeleken met een serieuze terroristische dreiging. Iedereen moet voor het mantra "het doel heiligt de middelen" waken.
TikTok is natuurlijk het populairste onder jongeren, laten we zeggen de leeftijd van 8 tot 18. Logisch en heel goed dat zij Kafka niet volgen. Maar dat er 72.000 Nederlanders zijn die hem volgen terwijl TikTok niet eens een platform voor hen is, zegt meer dan duizend woorden.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:01 schreef Momo het volgende:
[..]
https://tjitze.nl/wat-zij(...)t-nederland-in-2025/
Mmmmm
72k volgers zegt toch genoeg? En hij kan vanuit Spanje objectief oordelen lijkt mij, hij woont immers zelf niet hier in Nederland.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja. Eigenlijk wel. Gezien je hem eerder al objectief noemde omdat hij in Spanje woonde. Dat werd ontkracht en nu begin je over zijn volgersaantal. Het wordt er allemaal niet beter op
Ja prima hoor.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:07 schreef Durmada het volgende:
[..]
72k volgers zegt toch genoeg? En hij kan vanuit Spanje objectief oordelen lijkt mij, hij woont immers zelf niet hier in Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |