Filmpje en bron: https://www.rtl.nl/nieuws(...)elaagd-op-amsterdamsquote:Timmermans (GroenLinks-PvdA) uren voor debat belaagd op Amsterdams terras
Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA) is kort voordat hij vanavond deelneemt aan het eerste tv-debat uitgescholden op een terras in Amsterdam. Hij werd op dat moment geïnterviewd door RTL Nieuws.
Een groepje mannen liep tijdens het interview voorbij en één ervan herkende Timmermans, zegt verslaggever Marieke van de Zilver. "Ze kwamen meteen dreigend en scheldend op hem af."
Werknemers grepen in
Van de Zilver zat zelf tussen Timmermans en de man in. "Hij probeerde mij opzij te duwen, en toen grepen de werknemers van de kroeg al adequaat in."
Timmermans zelf reageerde stoïcijns, zegt Van de Zilver. Hij vertelde van dit soort situaties al niet meer te schrikken, omdat ze zo vaak voorkomen. "Maar vervolgens is de groep van Timmermans wel meteen terug naar het hotel gegaan."
'Ze zaten vijf minuten'
Dat laatste deden ze omdat de mannen zomaar in grote appgroepen kunnen communiceren waar Timmermans zit, en dan zouden er grotere problemen kunnen ontstaan. Van de Zilver: "Dat was wel wrang, de barman kwam net met de drankjes aan. Ze zaten net vijf minuten."
Is toch al heel lang zo? Klaas Dijkhof, de kroonprins, die op tijd dacht: fuck dit. Gaan we mooi niet doen. Denk dat er een hele hoop kundige bestuurders zo nooit aan besturen zal toekomen. En terecht. Ik zou ook bedanken voor de eer.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:52 schreef Werkman het volgende: Of je nu links bent of rechts bent, als we bedreigingen hoe dan ook in dit land normaal gaan vinden dan zijn we als maatschappij verder gezakt dan hetgeen we ons tegen willen wapenen.
![]()
Het OM “had geen capaciteit” om de aangifte tegen die haatzaaier Petitt van de uni Nijmegen op te nemen, dus ik neem aan dat deze aangifte ook niet in behandeling wordt genomen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:23 schreef Mubassie het volgende:
Hoezo doet Frans eigenlijk aangifte tegen iemand die hem uitscheld? Is dat iets elitairs of kan de gewone burger dat ook?
Serieuze vraag.
Dat boeit me niet eens zozeer.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:25 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het OM “had geen capaciteit” om de aangifte tegen die haatzaaier Petitt van de uni Nijmegen op te nemen, dus ik neem aan dat deze aangifte ook niet in behandeling wordt genomen.
Goede vraag ook. Strikt gezien was het meer een belediging dan een bedreiging.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:23 schreef Mubassie het volgende:
Hoezo doet Frans eigenlijk aangifte tegen iemand die hem uitscheld? Is dat iets elitairs of kan de gewone burger dat ook?
Serieuze vraag.
wat voordelig voor hem, dit toevalligheidje zo net voor de verkiezingenquote:Op maandag 13 oktober 2025 19:30 schreef Buitendam het volgende:
Ik denk dat op camera een Hitlergroet brengen de zaak redelijk in het voordeel van Timmermans duwt.
Bij deze de winnaar voor Wap van de Week. Van harte.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:36 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
wat voordelig voor hem, dit toevalligheidje zo net voor de verkiezingen
Ja, die groep Hitlergroetende Defend Netherlands types die eerder op de dag al over zijn dood zongen waren er ook op zijn bestelling.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:36 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
Zeg je dat ook over de recente dreiging voor Wilders?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:36 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
Wat niet dan?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:44 schreef capricia het volgende:
Aangifte doen tegen iemand die tegen je scheldt.
Ik denk dat het OM dit voortvarend op gaat pakken. Dit wel.
Precies mijn punt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Goede vraag ook. Strikt gezien was het meer een belediging dan een bedreiging.
alsof ie dat nodig heeftquote:Op maandag 13 oktober 2025 19:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zeg je dat ook over de recente dreiging voor Wilders?
Want jij vindt dat mensen op een terras een nazigroet moeten kunnen maken? Dat moet ongestraft kunnen?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:44 schreef capricia het volgende:
Ze nemen dat altijd wel wat serieuzer als het om politici gaat. Zo doet Wilders bijvoorbeeld met enige regelmaat aangifte van bedreigingen afkomstig van toetsenbordridders op X, ook geheel terecht lijkt me zoquote:Op maandag 13 oktober 2025 19:46 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Precies mijn punt.
Wat gaat zo'n aangifte opleveren vraag ik me af.
Ik dacht dat jij tegen het onheus (én erger) bejegenen van álle politici was?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:44 schreef capricia het volgende:
Ja aangifte doen kan jij ook.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:23 schreef Mubassie het volgende:
Serieuze vraag.
Het OM seponeerde de aangifte tegen Pettit. Het CIDI deed aangifte met een dossier vol documentatie, kreeg te horen dat het OM seponeerde vanwege capaciteitsgebrek.quote:
kan me niet inbeelden dat iemand zo dom is dat te doen met een cameraploeg erbijquote:Op maandag 13 oktober 2025 19:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want jij vindt dat mensen op een terras een nazigroet moeten kunnen maken? Dat moet ongestraft kunnen?
Doet ie daar aangifte van dan?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want jij vindt dat mensen op een terras een nazigroet moeten kunnen maken? Dat moet ongestraft kunnen?
Het was wel wat erger dan 'een scheldpartij'.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Het OM seponeerde de aangifte tegen Pettit. Het CIDI deed aangifte met een dossier vol documentatie, kreeg te horen dat het OM seponeerde vanwege capaciteitsgebrek.
Dus ik ben benieuwd hoe het met het capaciteitsgebrek zit als iemand aangifte van een scheldpartij doet.
De rechter zal de context meewegen. En de publieke functie van politici, plus het gegeven dat politic veel worden bedreigd en geintimideerd zal dan ongetwijfeld een rol spelen. Uitschelden zal het probleem niet zijn, intimidatie van een politicus wel.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:44 schreef capricia het volgende:
Dat ze het serieuzer nemen snap ik wel, maar dit is geen bedreiging zoals bij Wilders.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze nemen dat altijd wel wat serieuzer als het om politici gaat. Zo doet Wilders bijvoorbeeld met enige regelmaat aangifte van bedreigingen afkomstig van toetsenbordridders op X, ook geheel terecht lijkt me zo
Kijk het filmpje dan.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:52 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
kan me niet inbeelden dat iemand zo dom is dat te doen met een cameraploeg erbij
Het CIDI is dan ook geen direct betrokkene.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Het OM seponeerde de aangifte tegen Pettit. Het CIDI deed aangifte met een dossier vol documentatie, kreeg te horen dat het OM seponeerde vanwege capaciteitsgebrek.
Dus ik ben benieuwd hoe het met het capaciteitsgebrek zit als iemand aangifte van een scheldpartij doet.
Filmpje in de OP bekijken is te lastig?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:52 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
kan me niet inbeelden dat iemand zo dom is dat te doen met een cameraploeg erbij
Ik denk dat ie aangifte doet van intimidatie door iemand die bij het weglopen nog even een Hitlergroetje doet. Wat denk jij?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Doet ie daar aangifte van dan?
Tegen iedereen die een nazi-groet gemaakt heeft.
Walgelijke groet, trouwens.
Het zou fijn zijn als je dit soort gedrag richting álle politici zou veroordoordelen ipv het te bagatelliseren. Just my 2 cents...quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:56 schreef capricia het volgende:
Die gast die Baudet een fles op zijn hoofd sloeg, heeft een taakstraf moeten doen.
Ben wel benieuwd naar de uitspraak voor een scheldpartij.
Bedreigen van een politicus, Hitlergroet.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:55 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat ze het serieuzer nemen snap ik wel, maar dit is geen bedreiging zoals bij Wilders.
Een of andere halve tamme noemt hem een hoerenkind en heft zijn rechterarmpje nog even omhoog als hij wegloopt.
Waar kun je zo'n gast voor aanklagen?
Maar waar deed het CIDI dan aangifte van? Iets meer dan groepsbelediging zal dat niet zijn geweest.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Haatzaaien volgens mij. "Het verspreiden van haat en verheerlijken van terreur"quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:57 schreef recursief het volgende:
[..]
Maar waar deed het CIDI dan aangifte van? Iets meer dan groepsbelediging zal dat niet zijn geweest.
Een taakstraf, 19 dagen vastgezeten en daarbij nog een voorwaardelijke celstrafquote:Op maandag 13 oktober 2025 19:56 schreef capricia het volgende:
Die gast die Baudet een fles op zijn hoofd sloeg, heeft een taakstraf moeten doen.
Ben wel benieuwd naar de uitspraak voor een scheldpartij.
Vind je?quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Een taakstraf, 19 dagen vastgezeten en daarbij nog een voorwaardelijke celstraf
Dat is best fors gezien hij 15 was tijdens de daad.
Ja in het jeugdstrafrecht is dat een vrij forse strafquote:Op maandag 13 oktober 2025 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je?
Ik vond het een aanslag op een politicus. Poging tot zwaar lichamelijk letsel. Heeft alleen een taakstraf hoeven doen.
Celstraf was al in voorarrest uitgezeten.
Dus ik ben benieuwd wat je dan voor een scheldpartij als straf kunt krijgen.
Wel eens ja. Dat had wel wat zwaarder mogen zijn. Een 15-jarige kan inderdaad verlichtend bestraft worden maar als er politiek in het spel is mag je wel verwachten dat diegene dit met bewuste ideologische opzet doetquote:Op maandag 13 oktober 2025 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je?
Ik vond het een aanslag op een politicus. Poging tot zwaar lichamelijk letsel. Heeft alleen een taakstraf hoeven doen.
Celstraf was al in voorarrest uitgezeten.
Dus ik ben benieuwd wat je dan voor een scheldpartij als straf kunt krijgen.
Aangezien je tegenwoordig zonder straf op de snelweg kan lopen als je denkt de goede zaak te dienen kan dit ook prima geseponeerd worden en gewoon beschouwd worden als een beetje baldadige actie van een onbezonnen debiel.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Bedreigen van een politicus, Hitlergroet.
Helaas staat er geen straf op het hebben van twee hersencellen.
Dat zal de rechter die hem heeft veroordeeld wel meegenomen hebben in zijn besluit, denk je niet?quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wel eens ja. Dat had wel wat zwaarder mogen zijn. Een 15-jarige kan inderdaad verlichtend bestraft worden maar als er politiek in het spel is mag je wel verwachten dat diegene dit met bewuste ideologische opzet doet
Ah, verstoren van de openbare orde gelijkstellen met verbale dreiging richting een politicus. Lekker gewerkt pikquote:Op maandag 13 oktober 2025 20:07 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Aangezien je tegenwoordig zonder straf op de snelweg kan lopen als je denkt de goede zaak te dienen kan dit ook prima geseponeerd worden en gewoon beschouwd worden als een beetje baldadige actie van een onbezonnen debiel.
Misschien wel ja. Maar dan nog vind ik het mild. Zeg ik als linkse deugneusquote:Op maandag 13 oktober 2025 20:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zal de rechter die hem heeft veroordeeld wel meegenomen hebben in zijn besluit, denk je niet?
Ja daar wankel ik op, bedreigen of beledigen?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Bedreigen van een politicus, Hitlergroet.
Helaas staat er geen straf op het hebben van twee hersencellen.
“Dreiging”, welke dreiging is er precies geuit ? er is gescholden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ah, verstoren van de openbare orde gelijkstellen met verbale dreiging richting een politicus. Lekker gewerkt pik
Antifa.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wel eens ja. Dat had wel wat zwaarder mogen zijn. Een 15-jarige kan inderdaad verlichtend bestraft worden maar als er politiek in het spel is mag je wel verwachten dat diegene dit met bewuste ideologische opzet doet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |