abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2025 @ 20:15:09 #51
319979 Fok-it
All is well
pi_219008098
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:11 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
“Dreiging”, welke dreiging is er precies geuit ? er is gescholden.
Goed, verbale intimidatie dan. Verbale belaging. Hoe je het ook wilt noemen. En hij zal de kankerjood ga maar lekker dood-roepers wellicht ook wel meenemen in zijn aangifte. Maar we zijn er vandaag achter gekomen dat sommige politici zich niet moeten aanstellen dus je kan je aansluiten bij de bezorgde burger-rij
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 13 oktober 2025 @ 20:15:28 #52
236264 crew  capricia
pi_219008101
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Misschien wel ja. Maar dan nog vind ik het mild. Zeg ik als linkse deugneus
Ja. Ik vind het ook behoorlijk mild.
Als die fles anders terecht was gekomen, had ie dood kunnen zijn.
Hadden we een martelaar op rechts gehad.
Moet er niet aan denken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 13 oktober 2025 @ 20:16:18 #53
236264 crew  capricia
pi_219008117
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Goed, verbale intimidatie dan. Verbale belaging. Hoe je het ook wilt noemen. En hij zal de kankerjood ga maar lekker dood-roepers wellicht ook wel meenemen in zijn aangifte. Maar we zijn er vandaag achter gekomen dat sommige politici zich niet moeten aanstellen dus je kan je aansluiten bij de bezorgde burger-rij
Het lijkt me zijn goed recht om aangifte te doen. Zeker.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219008127
quote:

[..]
Goed, verbale intimidatie dan.
Ja, en dat is dus geen dreiging. Als hij had geroepen dat Timmermans dood gaat had hij terecht nu in de cel gezeten. Laten we het niet groter maken dan het is.
  maandag 13 oktober 2025 @ 20:20:20 #55
319979 Fok-it
All is well
pi_219008161
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:16 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ja, en dat is dus geen dreiging. Als hij had geroepen dat Timmermans dood gaat had hij terecht nu in de cel gezeten. Laten we het niet groter maken dan het is.
Oke neutrale user
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 13 oktober 2025 @ 20:20:33 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219008165
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Misschien wel ja. Maar dan nog vind ik het mild. Zeg ik als linkse deugneus
Jeugdstrafrecht. Ook voor moord kan maar maximaal 2 jaar celstraf opgelegd worden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 13 oktober 2025 @ 20:22:38 #57
236264 crew  capricia
pi_219008188
quote:

[..]
Voor mij is niet het uitschelden van Timmermans het probleem ansich. Dat is gewoon heel naar, en zou niet moeten gebeuren.

Maar het intimideren en bedreigen en lastig vallen van politici (zeker ook de fakkels in de tuin en bij het huis van Kaag) geven gewoon blijk van een klimaat wat al veel langer aan de gang is.

Of wat denk je van de vrouw van Janmaat, die door een aanslag haar benen kwijt raakte.
Echt waanzin dit.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219008201
quote:

[..]
Hij riep ook "vieze vuile kankerjood", dat is een beetje gek om tegen Timmermans te roepen :+
pi_219008215
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:24 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Hij riep ook "vieze vuile kankerjood", dat is een beetje gek om tegen Timmermans te roepen :+
Hij noemde hem ook rechts.

Die is denk ik wat in de war geweest van alle verkiezingsdebatten
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219008217
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Voor mij is niet het uitschelden van Timmermans het probleem ansich. Dat is gewoon heel naar, en zou niet moeten gebeuren.

Maar het intimideren en bedreigen en lastig vallen van politici (zeker ook de fakkels in de tuin en bij het huis van Kaag) geven gewoon blijk van een klimaat wat al veel langer aan de gang is.

Of wat denk je van de vrouw van Janmaat, die door een aanslag haar benen kwijt raakte.
Echt waanzin dit.
Ja, allemaal totaal niet tof. Maar alsnog zit er een verschil in de zaken, zo schaal ik een fles op je harses krijgen wat erger dan uitgescholden te worden voor kankerjood. En als je dat aanstipt ben je opeens geen “neutrale user” meer ofzo.
  maandag 13 oktober 2025 @ 20:27:13 #61
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219008227
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:26 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ja, allemaal totaal niet tof. Maar alsnog zit er een verschil in de zaken, zo schaal ik een fles op je harses krijgen wat erger dan uitgescholden te worden voor kankerjood. En als je dat aanstipt ben je opeens geen “neutrale user” meer ofzo.
Gok ook dat dit stuk tokkie geen (langdurige) celstraf oid krijgt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 13 oktober 2025 @ 20:27:34 #62
236264 crew  capricia
pi_219008232
quote:

[..]
Zeker zitten daar gradaties in. Eens hoor. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219008261
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar het intimideren en bedreigen en lastig vallen van politici (ja ook de fakkels in de tuin van Kaag) geven gewoon blijk van een klimaat wat al veel langer aan de gang is.

Echt waanzin dit.
Dat werd schijnbaar zelfs amper bestraft toen:
quote:
De straffen voor de aanslag op Hotel Cosmopolite in 1986 waren mild; de veroordeelde Hans Janmaat kreeg in 1996 een boete van ruim ¤1300 (3000 gulden) of 40 dagen hechtenis, en in 1997 twee weken voorwaardelijke celstraf met een boete van ruim ¤3400 (7500 gulden).

Bron: Google Gemini
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 13 oktober 2025 @ 20:32:28 #64
319979 Fok-it
All is well
pi_219008281
quote:

[..]
Je keurt het niet af. Daarom ben je geen neutrale user.

Ik schaal een fles tegen iemands hoofd namelijk ook als erger in. Dat houdt niet in dat alles lichter dan dat maar gesopeneerd kan worden en dat we het niet erger moeten maken dan het is
pi_219008293
quote:

[..]
Iemand boos maken is ook moord.
  Moderator maandag 13 oktober 2025 @ 20:35:08 #66
236264 crew  capricia
pi_219008302
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat werd schijnbaar zelfs amper bestraft toen:
[..]

Tientallen gewonden. Waarbij twee zwaargewond.

quote:
Over de behandeling van de aangehouden actievoerders werden enige Kamervragen gesteld door de PPR en de PSP.[3] Over de actie bij het hotel zelf werden geen Kamervragen gesteld. Politicologen en parlementair verslaggevers zeiden hier later over dat de partij werd doodgezwegen.[4] Dit werd expliciet bevestigd door Paul Witteman tijdens de aflevering op 24 juli 1999 van Het zwarte schaap met en over Hans Janmaat.
Van wiki.

Allemaal geen probleem toen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219008307
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Je keurt het niet af. Daarom ben je geen neutrale user.

Ik schaal een fles tegen iemands hoofd namelijk ook als erger in. Dat houdt niet in dat alles lichter dan dat maar gesopeneerd kan worden en dat we het niet erger moeten maken dan het is
Nee hoor, ik schaal het op hetzelfde niveau als de oproepen tot geweld op X door een hoogleraar aan de uni van Nijmegen waarvan de aangifte al niet werd opgenomen, en ik stelde het gelijk aan op de autobaan lopen om een punt te maken, zonder enige consequentie, en om het nog even duidelijker te maken, ik keur al die drie dingen evenzeer af.
  maandag 13 oktober 2025 @ 20:38:19 #68
319979 Fok-it
All is well
pi_219008329
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:35 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Nee hoor, ik schaal het op hetzelfde niveau als de oproepen tot geweld op X door een hoogleraar aan de uni van Nijmegen waarvan de aangifte al niet werd opgenomen, en ik stelde het gelijk aan op de auto aan lopen om een punt te maken, zonder enige consequentie, en om het nog even duidelijker te maken, ik keur al die drie dingen evenzeer af.
Bijzonder. Ik denk dat als je in een fatsoenlijke democratische rechtsstaat wilt wonen dat volksvertegenwoordigers op wat manier dan ook belagen zwaarder moet worden geacht dan andere burgers.
pi_219008340
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
Van wiki.

Zij is later nog Kamerlid geweest en ze moest door medewerkers inclusief rolstoel dagelijks naar haar werkplek getild worden, waar ze vaak voor is uitgelachen door andere Kamerleden, de gevestigde politiek is nooit zo beschaafd geweest tegen wat zij destijds al als extreemrechts beschouwden.
pi_219008344
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:38 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Bijzonder. Ik denk dat als je in een fatsoenlijke democratische rechtsstaat wilt wonen dat volksvertegenwoordigers op wat manier dan ook belagen zwaarder moet worden geacht dan andere burgers.
Dat mag je vinden.
pi_219008350
quote:

[..]
[..]
Van wiki.

Er heerste inderdaad een consensus dat het allemaal wel prima was omdat men de standpunten van de partij van Janmaat dusdanig onacceptabel vond dat geweld eigenlijk werd gedoogd.

En dat is precies hoe een deel van het electoraat het nu ook graag zou zien ten opzichte van politici zoals Wilders, Baudet, Van der Plas, Nanninga of Eerdmans.

Daarom moet haat, intimidatie en geweld tegen volksvertegenwoordigers (ongeacht de politieke kleur) keihard worden bestraft. Dat is namelijk een aanslag op de democratie. Wat mij betreft beginnen ze met die mafklappers die Timmermans hebben zitten uitschelden en intimideren. Meteen hard aanpakken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219008351
quote:

[..]
Voor belaging is een eenmalige intimidatie onvoldoende. Intimidatie an sich is niet strafbaar. Bedreiging wel, maar die moet concreet zijn ("Ik maak je dood!" of "Je kinderen gaan gepakt worden!"). Dat zie ik hier niet. Maar omdat politici ongehinderd hun werk moeten kunnen doen zal er wellicht wel iets zijn.

Los van of het allemaal strafbaar is, is het natuurlijk moreel volslagen verwerpelijk om een politicus op deze manier te bejegenen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 13 oktober 2025 @ 20:41:54 #73
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219008367
quote:

[..]
[..]
Van wiki.

Andere tijdenGod _O_

Dit zouden we tegenwoordig op X (of NWS) een vrij genuanceerde mening vinden _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 13 oktober 2025 @ 20:41:56 #74
236264 crew  capricia
pi_219008368
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zij is later nog Kamerlid geweest en ze moest door medewerkers inclusief rolstoel dagelijks naar haar werkplek getild worden, waar ze vaak voor is uitgelachen door andere Kamerleden, de gevestigde politiek is nooit zo beschaafd geweest tegen wat zij destijds al als extreemrechts beschouwden.
Ja als je dat allemaal terug leest heb ik er toch wel bepaalde gevoelens bij. Klassejustitie. En een klimaat waarin dit gewoon kon gebeuren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 13 oktober 2025 @ 20:42:36 #75
236264 crew  capricia
pi_219008374
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er heerste inderdaad een consensus dat het allemaal wel prima was omdat men de standpunten van de partij van Janmaat dusdanig onacceptabel vond dat geweld eigenlijk werd gedoogd.

[..]

Daarom moet haat, intimidatie en geweld tegen volksvertegenwoordigers (ongeacht de politieke kleur) keihard worden bestraft. Dat is namelijk een aanslag op de democratie. Wat mij betreft beginnen ze met die mafklappers die Timmermans hebben zitten uitschelden en intimideren. Meteen hard aanpakken.
Helemaal hiermee eens.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')