abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 oktober 2025 @ 06:00:39 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_218916303
quote:
Angst voor asielzoekers groeit: 'Maar heeft niets met feiten te maken'

Inwoners van onder meer Noordwijk, Amersfoort en Houten demonstreerden de afgelopen tijd tegen de komst van een asielzoekerscentrum (azc). Zij zeggen zich onder meer zorgen te maken over hun veiligheid. Wat maakt dat deze mensen bang zijn voor asielzoekers in hun wijk?

Betogers zeggen Nederland te willen verdedigen, de Nederlandse cultuur te willen beschermen en te demonstreren voor hun kinderen en kleinkinderen. De demonstraties laten een zekere onvrede en angst over migratie zien.

Dat er negatieve incidenten rond asielzoekers zijn, is een feit. En dat die incidenten angst zaaien, is begrijpelijk. Gebeurtenissen als de dood van de zeventienjarige Lisa in Duivendrecht, waar een asielzoeker voor is aangeklaagd, en die van een asielzoeker die een vrouw neerstak bij station Utrecht Overvecht voeden de angst. Maar experts zeggen tegen NU.nl dat die angst vaak overtrokken is.

Mensen hebben een angst voor het onbekende en het vreemde, zegt hoogleraar sociale psychologie Kees van den Bos. "Als dit soort centra met een groot aantal asielzoekers in relatief kleine leefgemeenschappen komen, kunnen mensen zich daar ongemakkelijk over voelen."

"Asielzoekers worden echt als 'de ander' gezien", zegt Peter Scholten, hoogleraar Migratie en Diversiteitsbeleid. Die angst voor het onbekende is de afgelopen jaren gevoed door bijvoorbeeld politiek en media, stelt hij. "We zijn geobsedeerd met migratie. Het wordt voortdurend geproblematiseerd en verbonden aan grote problemen, zoals de huizencrisis. Als je maar vaak genoeg hoort dat migratie het probleem is, dan ga je dat geloven."

'We hebben een angststoornis als het gaat om migratie'
Zo zet toenemende migratie wel druk op het woningtekort, maar is het niet dé oorzaak van de huizencrisis. Dat heeft te maken met meer zaken, zoals politiek beleid en beperkte bouwgrond. "Het idee dat asielzoekers schuld hebben aan de woningnood is zo wijdverspreid", zegt universitair hoofddocent politicologie Saskia Bonjour. "Het is het platslaan en simpel maken van een probleem. Het is zondebokpolitiek."

De huizencrisis en andere problemen zorgen voor onvrede in Nederland, die wordt versterkt door het idee dat migratie en een asielcrisis daar de oorzaak van zijn. "Maar er is geen asielcrisis, er is vooral een asielchaos die is gecreëerd door wanbeleid", zegt Scholten. Ook Bonjour erkent dat de opvang in Nederland momenteel een "ongelofelijk zooitje" is.

Maar dat heeft niet te maken met het aantal asielzoekers of de instroom, zeggen beiden. "Het is wanbeleid dat voor chaos zorgt. En die chaos zorgt voor de beeldvorming dat we migratie niet aankunnen", zegt Scholten. "Het is een vicieuze cirkel. Er is paniek, er wordt slecht beleid gevoerd, de opvang is moeilijker te regelen, de asielchaos wordt groter waardoor er negatieve beeldvorming ontstaat en dan is er weer paniek en angst."

Feiten en cijfers ondersteunen die angst niet. Volgens data van de Adviesraad Migratie zijn asielzoekers niet meer betrokken bij criminaliteit dan Nederlanders met dezelfde demografische kenmerken en inkomenspositie. Ook is er geen sprake van uitzonderlijk hoge migratiecijfers, zegt Scholten. Uit een eerdere rondgang van NU.nl bleek ook dat in de meeste steden weinig tot geen overlast of criminaliteit is door azc's.

Maar voor het gevoel van angst maakt dat niet uit, zegt Scholten. "Het heeft niets meer met feiten te maken. Alles wordt gebouwd op emoties. We hebben een angststoornis als het gaat om migratie. De cijfers doen er niet meer toe. Als ergens één incident is met een azc, dan gaat het gelijk over alles en iedereen." Bonjour ziet dat ook. "Als een keer iemand uit een bepaalde groep iets doet, wordt het als eigenschap van die groep beschouwd. Dat speelt een grote rol bij asielzoekers."

'Politieke partijen maken gebruik van incidenten met asielzoekers'
En van die retoriek maken bepaalde politieke partijen graag gebruik, ziet Bonjour. "Ze maken gebruik van elk incident en vergroten dat uit om deze groep in een kwaad daglicht te zetten. Dat is vergif." Hoogleraar Van den Bos herkent ook dat dat soort negatieve uitlatingen door politici ervoor zorgen "dat mensen zich meer gelegitimeerd voelen", bijvoorbeeld in hun uitingen tegenover asielzoekers.

Dat wakkert angst aan, benadrukt Scholten nog maar eens. Hij vindt dat politiek leiders, bestuurders en media daartegen moeten ingaan. "Als je de moeite niet doet of het lef niet hebt, moet je ook niet klagen dat dit het enige verhaal is dat de mensen horen", zegt de hoogleraar. "Je bent dan net zo verantwoordelijk voor de chaos. Vertel een ander verhaal over migranten."
Ik kan promoveren op het weerleggen van dit totale onzin verhaal. Misschien dat ik dat maar ga doen, alleen niet bij Saskia Bonjour (UvA). Ik laat het daarom maar bij dat ik ook een angststoornis heb voor loslopende beren en tijgers ..... en daar ben ik maar wat blij mee & dat ik arbeidsmigranten als buren heb, daar zeer unhappy mee ben, en regelmatig uitgedaagd wordt door groepjes Marokkaantjes van nog geen 12 jaar oud, dus ik weet wel wat ik stem komende verkiezingen.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 06:07:41 #2
28167 matthijst
pi_218916333
Ik ben wel benieuwd wat @Fok-it in het dagelijks leven doet.
Woont zeker ergens in een villawijk of achteraf en ziet nauwelijks migranten.
Of is er zelf een.

Ik heb van Fok-It (of andere linksen) ook nog nooit gelezen waarom het nou zo fantastisch is dat Nederland steeds voller wordt. Opsporing Verzocht zwart ziet (ja maar blanken doen het ook 11! antwoord mag je houden) en het prima is dat er 1000 vluchtelingen per week bijkomen. Alle pakketbezorgdiensten zijn inmiddels wel voorzien van personeel. Dus wat denk je dat die 50.000 nieuwe per jaar komen doen?

Daarnaast hameren types als Fok-it graag op woonruimte tekort veroorzaakt door rechts. Maar geloven tegelijkertijd dat Frans het op gaat lossen. Ondanks hetzelfde stikstofprobleem en opgelopen materiaal- en grondkosten waar iedereen al jaren last van heeft.
En schijnbaar denkt @Fok-it dat migranten in de lucht wonen. Want die 50.000 per jaar hebben geen huis nodig.

En dan zijn “rechtse” stemmers dom.

Ok Heinz :')
  donderdag 2 oktober 2025 @ 06:37:07 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218916382
Echt bizar hoe makkelijk dit soort frames werken. Je ziet gewoon dat partijen zoals de PVV (maar ook andere rechtse clubs) steeds dezelfde truc gebruiken: alles afschuiven op asielzoekers en migranten alsof die de schuld zijn van woningnood, criminaliteit en weet ik veel wat. Terwijl iedereen weet dat het gewoon beleid en keuzes van de politiek zijn.

Dit doet me denken aan de jaren ’30 in Duitsland. Daar gebeurde dit ook. Toen werd er ook een groep mensen aangewezen als de oorzaak van alle problemen. En blijkbaar werkt die tactiek bijna een eeuw later nog steeds. Triest dat mensen er nog intrappen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218916400
quote:
Als ergens één incident is met een azc, dan gaat het gelijk over alles en iedereen." Bonjour ziet dat ook. "Als een keer iemand uit een bepaalde groep iets doet, wordt het als eigenschap van die groep beschouwd. Dat speelt een grote rol bij asielzoekers."
Als het idd nou maar bij 1 incident zou blijven...
Maar helaas...
:')
pi_218916406
quote:
16s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 06:37 schreef Starhopper het volgende:
Echt bizar hoe makkelijk dit soort frames werken. Je ziet gewoon dat partijen zoals de PVV (maar ook andere rechtse clubs) steeds dezelfde truc gebruiken: alles afschuiven op asielzoekers en migranten alsof die de schuld zijn van woningnood, criminaliteit en weet ik veel wat. Terwijl iedereen weet dat het gewoon beleid en keuzes van de politiek zijn.

Dit doet me denken aan de jaren ’30 in Duitsland. Daar gebeurde dit ook. Toen werd er ook een groep mensen aangewezen als de oorzaak van alle problemen. En blijkbaar werkt die tactiek bijna een eeuw later nog steeds. Triest dat mensen er nog intrappen.
Maar migratie is de oorzaak van huizennood en toenemende (zware) criminaliteit en een algeheel slecht gevoel op straat.

Dat moet en mag je niet negeren en met emotionele chantage verbloemen.
Vakman pur sang
  donderdag 2 oktober 2025 @ 06:57:22 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218916410
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 06:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar migratie is de oorzaak van huizennood en toenemende (zware) criminaliteit en een algeheel slecht gevoel op straat.

Dat is gewoon het frame van rechtse partijen. De huizencrisis komt door jarenlang slecht beleid, niet door asielzoekers. En cijfers laten zien dat migranten niet vaker crimineel zijn. Incidenten worden enorm opgeblazen om een zondebok te maken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218916419
Ik zag er gisteren eentje lopen, komt wel dichtbij zo.
pi_218916427
quote:
16s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 06:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat is gewoon het frame van rechtse partijen. De huizencrisis komt door jarenlang slecht beleid, niet door asielzoekers. En cijfers laten zien dat migranten niet vaker crimineel zijn. Incidenten worden enorm opgeblazen om een zondebok te maken.
Dat is het (echte) frame van linkse partijen.

Die daling van de algehele criminaliteit is helemaal hilarisch, dat moet je elke meid in haar uitgaansleeftijd maar te vragen, elke vrouw die weleens over straat gaat eigenlijk.
Die vrijheid van de jaren 80 en 90 in Nl is allang verdwenen.

Het gevaar is dat je alles in de schuld schuift naar migratie. Zonder migratie hadden we andere problemen gehad en misschien iets minder welvaart gehad hebben. Met 12,5 miljoen mensen zeker geen woningaanbod.
Vakman pur sang
  donderdag 2 oktober 2025 @ 07:18:52 #9
28167 matthijst
pi_218916446
quote:
Mij maakt het niet uit door wie of wat het komt: vol is vol zoals Janmaat en Frits al in de jaren 90 zeiden. Mooie visionair was me dat.

Voor mij voegt het niks toe om 50.000 baardmannetjes het land in te laten. Dat je door je eigen dorp loopt en meer buitenlands dan Nederlands hoort praten. Dat opsporing verzocht 97% licht getint is.
Dat de problemen op de huizenmarkt niet alleen door migratie komen snap ik ook wel. En persoonlijk heb ik er geen last van want ik heb een huis. Maar als je 100.000 huizen per jaar bouwt en de eerste 50.000 zijn al vergeven dan moet zelfs jij snappen dat het niet meehelpt.

Wel mooi dat jij ook niet kunt aangeven waarom het wel een goede zaak is dat er zoveel binnenkomen :O
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 oktober 2025 @ 07:19:47 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218916452
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 06:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het zijn nou niet alleen migranten die allemaal eenpersoonshuishoudens hebben en daarmee bijdragen aan een markt waarin steeds meer huizen nodig zijn (in rapper tempo dan je zou verwachten op basis van puur de bevolkingsgroei).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 2 oktober 2025 @ 07:20:04 #11
28167 matthijst
pi_218916453
quote:
En cijfers laten zien dat migranten niet vaker crimineel zijn. Incidenten worden enorm opgeblazen om een zondebok te maken.
Haha. 50% was allochtoon.

Laat die positieve cijfers eens zien dan.

I.i.g. vast een mooie: 2/3e van de bijstandsuitkeringen gaat naar mensen met een migratie achtergrond: https://factory.fhj.nl/fa(...)at-naar-allochtonen/

[ Bericht 21% gewijzigd door matthijst op 02-10-2025 07:38:19 ]
pi_218916456
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 07:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is het (echte) frame van linkse partijen.

Die daling van de algehele criminaliteit is helemaal hilarisch, dat moet je elke meid in haar uitgaansleeftijd maar te vragen, elke vrouw die weleens over straat gaat eigenlijk.
Die vrijheid van de jaren 80 en 90 in Nl is allang verdwenen.

Het gevaar is dat je alles in de schuld schuift naar migratie. Zonder migratie hadden we andere problemen gehad en misschien iets minder welvaart gehad hebben. Met 12,5 miljoen mensen zeker geen woningaanbod.
Dat is vreemd, want in de jaren 80 en 90 waren seriemoordenaars (meestal op vrouwen) veel meer een begrip dan nu. Met de huidige opsporingsmogelijkheden bestaan die eigenlijk niet meer.

Ook is het aantal moorden en doodslagen in Nederland sinds de jaren negentig met bijna de helft gedaald
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218916464
quote:

[..]
Slecht beleid is er zeker. Maar niet alleen de huizencrisis is daar het gevolg van. Het immigratiebeleid is waardeloos, en er ontstaan zeker wel problemen met criminele asielzoekers. Ongelooflijk dat bepaalde lieden in de samenleving en de politiek de kop in het zand blijven steken.
pi_218916471
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 07:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het zijn nou niet alleen migranten die allemaal eenpersoonshuishoudens hebben en daarmee bijdragen aan een markt waarin steeds meer huizen nodig zijn (in rapper tempo dan je zou verwachten op basis van puur de bevolkingsgroei).
Tuurlijk zijn er andere uitdagingen in NL die aangepakt moeten worden.

Dat mensen meer alleen wonen is een gevolg van toenemende welvaart. Ga maar na, onze ouders woonden in een huis met veel broers en zussen. Om dat te ontvluchten moest je dansen met een meisje, je verloven en dan kom je als je beide werkte een huisje huren. Dat is wat iedereen zoveel mogelijk deed.

Nu wonen jongeren al veel verwender thuis, meer ruimte lekker PCtje en PlayStation. Blijven lekker rondneuken op Tinder en gaan een appartement huren tijdens de lange studie. Samenwonen en verloven is geen tijd voor en geen dwang in.

Wat dat betreft wil men misschien wel echt de sharia invoeren, dat lost dat soort smerige vrijheden wel op.
Vakman pur sang
pi_218916479
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 07:20 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat is vreemd, want in de jaren 80 en 90 waren seriemoordenaars (meestal op vrouwen) veel meer een begrip dan nu. Met de huidige opsporingsmogelijkheden bestaan die eigenlijk niet meer.

Ook is het aantal moorden en doodslagen in Nederland sinds de jaren negentig met bijna de helft gedaald
Knap dat je dat gelooft.
Dat van seriemoordenaars kan waar zijn, al twijfel ik.
Maar de rest is gegoochel met cijfers en dikke flauwekul.
Het is nog nooit sinds 1950 zo gevaarlijk geweest op straat dan nu.
Laat je niks wijsmaken.
Vakman pur sang
pi_218916481
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 07:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Knap dat je dat gelooft.
Laat je niks wijsmaken.
Ah ja, als de harde cijfers je onderbuikgelul niet bevestigen wordt ermee gegoocheld. Check
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218916485
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 07:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Ah ja, als de harde cijfers je onderbuikgelul niet bevestigen wordt ermee gegoocheld. Check
Als “de harde cijfers” ineens zeggen dat Sinterklaas toch bestaat, geloof je het dan?

Iedereen weet dat er is gesleuteld aan het begrip nationaliteit, elke 2 graads migrant wordt opgenomen als Nederlander en voor de rest mag er niks geregistreerd worden.

Met andere woorden als een hele grote groep jonge Marokkanen 10.000 gewelds incidenten uitvoert in Amsterdam dan telt dat bij geweld door Nederlanders
Vakman pur sang
pi_218916491
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als “de harde cijfers” ineens zeggen dat Sinterklaas toch bestaat, geloof je het dan?
Ik gun eigenlijk iedereen die denkt dat het in de jaren 80 en 90 zo veilig was een dagje vertoeven in het oude Rotterdam centraal station of Bijlmer in die tijd.

Verder, veel succes met weerleggen

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218916520
quote:

Ik ben het wel met je eens hoor dat het een erg makkelijk frame is, alleen ik vind wel dat er een verschil zit tussen toen en nu.

In de jaren 30 werd alles op communisten, joden en in de VS op donkere mensen, homo’s, transgenders etc afgeschoven terwijl de statistieken niet lieten zien dat deze groep mensen verantwoordelijk was voor de Great Depression of voor de armoede en extreme werkloosheid.

Terwijl we nu wel zien dat mensen met een migratieachtergrond in veel gevallen oververtegenwoordigd zijn in criminele cijfers en misdrijven. Dat geeft wel iets meer legitimiteit aan de zorgen die mensen hebben dan 100 jaar terug. Maar dat neemt idd niet weg dat het nog steeds zondebokpolitiek blijft.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 07:46:57 #20
28167 matthijst
pi_218916524
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 07:33 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik gun eigenlijk iedereen die denkt dat het in de jaren 80 en 90 zo veilig was een dagje vertoeven in het oude Rotterdam centraal station of Bijlmer in die tijd.

Verder, veel succes met weerleggen

[ afbeelding ]
Ja. Want het probleem van de normale Nederlander is natuurlijk “moord en doodslag”.

En het probleem met Rotterdam is dat dat in de jaren 90 een zooitje was. Maar dat nu de rest van Nederland ook steeds meer op de Randstad gaat lijken. Hou die migratieshit lekker daar.

Vroegah was de Bijlmer een belevenis. Nu is je eigen wijk in het oosten de Bijlmer.

En opnieuw: wat voegen 50.000 migranten per jaar toe? Wat denk jij eraan te hebben. Wat is er beter doordat ze er wel zijn vs dat ze niet komen?
pi_218916532
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 07:46 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ja. Want het probleem van de normale Nederlander is natuurlijk “moord en doodslag”.

En het probleem met Rotterdam is dat dat in de jaren 90 een zooitje was. Maar dat nu de rest van Nederland ook steeds meer op de Randstad gaat lijken. Hou die migratieshit lekker daar.

Vroegah was de Bijlmer een belevenis. Nu is je eigen wijk in het oosten de Bijlmer.
Het ging er mij meer om dat die ‘vrijheid’ voor vrouwen er in de jaren 80 en 90 in zekere zin ook niet was zoals in die post gesteld werd

Het is per definitie veel veiliger geworden sinds die tijd al zitten we op dat vlak ook een beetje op een plateau de laatste jaren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218916533
Wat was Faber gisteravond weer goed he, bij Pauw. Linkse deugers blijven zichzelf enorm voor schut zetten.

Minstens twee zetels erbij voor de PVV na haar optreden w/
pi_218916546
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 07:50 schreef Tjoent het volgende:
Wat was Faber gisteravond weer goed he, bij Pauw. Linkse deugers blijven zichzelf enorm voor schut zetten.

Wat leuk, want die waren er ook wel af na haar optreden in de kamer.

De PVV is een piratenschip met een gat in de bodem.
pi_218916555
We worden door politiek voor gek gehouden rondom Asielzoeker dossiers.

De grootste probleem is dat overheid geen mandaat en of lef heeft om afgewezen asielzoeker te uitzetten.
Al die afgewezen asielzoeker veroorzaakt problemen en kost ons veel geld.

Dus gaan ze dat verdoezelen door wanbeleid en polariseren. Hierdoor worden we gek van.

We moeten juist naar de oorzaak kijken, dat is falende overheid van afgelopen 20 jaar. (dus rechts beleid)
Het is tijd dat iemand met juiste lef en verantwoordelijkheid die met beleid asiel dossier in goede banen leiden en afgewezen zoekers uitzetten. (met Europese centra)
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_218916561
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 07:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Neem nog een slokje azijn :)
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 2 oktober 2025 @ 07:57:44 #26
485843 crew  Jippie
pi_218916562
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 07:50 schreef Tjoent het volgende:

Ik heb smakelijk om haar moeten lachen. Maar ze zag er wel een stuk verzorgde uit, dat was dan ook het enige pluspunt wat ik zag.
pi_218916567
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 07:57 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik heb smakelijk om haar moeten lachen. Maar ze zag er wel een stuk verzorgde uit, dat was dan ook het enige pluspunt wat ik zag.
Lachen is gezond dus je bent goed bezig! :Y
pi_218916577
Mensen worden simpelweg bang gemaakt door activistische media als de Telegraaf, GeenStijl en sociale media.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 2 oktober 2025 @ 08:03:41 #29
485843 crew  Jippie
pi_218916584
quote:

[..]
Knap dat je dat gelooft.
Laat je niks wijsmaken.
Door continu te roepen dat asielzoekers gevaar met zich meebrengen geeft men ze onbedoeld meer macht, als iemand angst toont ziet de ander hem als zwakkeling en zal hem/haar ook zo behandelen.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:08:25 #30
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_218916600
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:03 schreef Jippie het volgende:

[..]
Door continu te roepen dat asielzoekers gevaar met zich meebrengen geeft men ze onbedoeld meer macht, als iemand angst toont ziet de ander hem als zwakkeling en zal hem/haar ook zo behandelen.
Ja in een holbewoners-wereld misschien. Maar heden ten dage mag je toch op iets meer ontwikkeling rekenen. Bij geen volslagen idioten dan, welke wij hier wel binnen krijgen.
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:13:53 #31
28167 matthijst
pi_218916614
Prachtig dat geen van die linkse stemmers kan aangeven waarom je beter wel dan niet 50.000 Gelukszoekers per jaar kunt binnenhalen.

Blijft allemaal bij gesputter. “Wilders. Jaren 30. Telegraaf. Bangmakerij. Extreem rechts.” :O
pi_218916615
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 07:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hoe staat de PVv er eigenlijk voor in de peilingen ?
pi_218916618
"Gebeurtenissen als de dood van de zeventienjarige Lisa in Duivendrecht, waar een asielzoeker voor is aangeklaagd, en die van een asielzoeker die een vrouw neerstak bij station Utrecht Overvecht voeden de angst. Maar experts zeggen tegen NU.nl dat die angst vaak overtrokken is."

Dit zijn toch feiten? Of ben ik nou gek :')
pi_218916625
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:14 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Hoe staat de PVv er eigenlijk voor in de peilingen ?
34 zetels. Stuk of 16 minimaal te weinig gepeild wss net als vorige keer w/
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:20:11 #35
498210 KoningWouter
pi_218916633
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:14 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
"Gebeurtenissen als de dood van de zeventienjarige Lisa in Duivendrecht, waar een asielzoeker voor is aangeklaagd, en die van een asielzoeker die een vrouw neerstak bij station Utrecht Overvecht voeden de angst. Maar experts zeggen tegen NU.nl dat die angst vaak overtrokken is."

Wetenschap is gepolitiseerd en dat is zeer kwalijk. Vooral de alpha studies waarbij je niets exact kunt bewijzen vallen ten prooi. Ze kiezen gewoon de parameters die passen bij het wereldbeeld. Top idee, jammer dat je heel de academische wereld te kakken zet als zijnde onbetrouwbaar.
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:20:53 #36
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218916635
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:13 schreef matthijst het volgende:
Prachtig dat geen van die linkse stemmers kan aangeven waarom je beter wel dan niet 50.000 Gelukszoekers per jaar kunt binnenhalen.

Blijft allemaal bij gesputter. “Wilders. Jaren 30. Telegraaf. Bangmakerij. Extreem rechts.” :O
Dat binnenhalen blijft apart. We gaan ze ook echt halen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218916642
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:17 schreef Tjoent het volgende:

[..]
34 zetels. Stuk of 16 minimaal te weinig gepeild wss net als vorige keer w/
Bedankt Nostradamus
pi_218916658
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:14 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

Net zo goed als het feiten zijn dat dit in het buitenland aan de lopende band gebeurt en we er hier tot dit incident nog redelijk goed mee weg kwamen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_218916659
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Bedankt Nostradamus
At your service! *)
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 2 oktober 2025 @ 08:31:25 #40
485843 crew  Jippie
pi_218916662
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:08 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja in een holbewoners-wereld misschien. Maar heden ten dage mag je toch op iets meer ontwikkeling rekenen. Bij geen volslagen idioten dan, welke wij hier wel binnen krijgen.
Nee, dit werkt gewoon zo. Roep maar vaak genoeg dat iemand fantastisch is, dan gaat hij/ zij dat op een gegeven moment ook zelf geloven.

Overigens komen in elke bevolkingsgroep asocialen, psychiatrische patienten, godsdienstwaanzinnigen en mensen met een agressieve stoornis voor. Dat is niet voorbehouden aan de groep asielzoekers.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 2 oktober 2025 @ 08:32:16 #41
485843 crew  Jippie
pi_218916668
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Bij arbeidsmigranten is dat toch echt wel het geval.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:34:03 #42
498210 KoningWouter
pi_218916676
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:31 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee, dit werkt gewoon zo. Roep maar vaak genoeg dat iemand fantastisch is, dan gaat hij/ zij dat op een gegeven moment ook zelf geloven.

Overigens komen in elke bevolkingsgroep asocialen, psychiatrische patienten, godsdienstwaanzinnigen en mensen met een agressieve stoornis voor. Dat is niet voorbehouden aan de groep asielzoekers.
We krijgen hier de IQ-75 types die achterlijk genoeg zijn de levensgevaarlijke tocht voor hun familie te maken. Of ben je nog steeds van mening dat wij alleen maar apothekers, doktoren en software architecten binnen krijgen?
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:40:20 #43
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218916691
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:32 schreef Jippie het volgende:

[..]
Bij arbeidsmigranten is dat toch echt wel het geval.
Ik doelde op asielzoekers natuurlijk. Ja, dat met die arbeidsmigranten is vrij makkelijk op te lossen door bijvoorbeeld de veestapel te halveren en de glastuinbouw te beperken. Kunnen we missen als kiespijn.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:41:58 #44
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218916698
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 06:07 schreef matthijst het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat @:fok-it in het dagelijks leven doet.
Of is er zelf een.

Ik heb van Fok-It (of andere linksen) ook nog nooit gelezen waarom het nou zo fantastisch is dat Nederland steeds voller wordt. Opsporing Verzocht zwart ziet (ja maar blanken doen het ook 11! antwoord mag je houden) en het prima is dat er 1000 vluchtelingen per week bijkomen. Alle pakketbezorgdiensten zijn inmiddels wel voorzien van personeel. Dus wat denk je dat die 50.000 nieuwe per jaar komen doen?

Daarnaast hameren types als Fok-it graag op woonruimte tekort veroorzaakt door rechts. Maar geloven tegelijkertijd dat Frans het op gaat lossen. Ondanks hetzelfde stikstofprobleem en opgelopen materiaal- en grondkosten waar iedereen al jaren last van heeft.
En schijnbaar denkt @:Fok-it dat migranten in de lucht wonen. Want die 50.000 per jaar hebben geen huis nodig.

Goed gedomesticeerd. Gewoon een echoput.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218916711
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik doelde op asielzoekers natuurlijk. Ja, dat met die arbeidsmigranten is vrij makkelijk op te lossen door bijvoorbeeld de veestapel te halveren en de glastuinbouw te beperken. Kunnen we missen als kiespijn.
En als het COA zou worden opgedoekt, komen er 8392 werknemers beschikbaar.
Goed voor de zorg, daar is immers al jaren een groot personeelstekort.
pi_218916721
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dat klopt. De boot van oa artsen zonder grenzen pikt ze voor de kust van Libië op en vaart ze over naar Europa.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:48:15 #47
182233 thedeedster
pi_218916725
quote:

Ja, nee, keukentrapjes en zo!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:49:18 #48
28167 matthijst
pi_218916737
.

[ Bericht 55% gewijzigd door matthijst op 02-10-2025 08:52:39 ]
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:49:30 #49
182233 thedeedster
pi_218916741
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:20 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wetenschap is gepolitiseerd en dat is zeer kwalijk. Vooral de alpha studies waarbij je niets exact kunt bewijzen vallen ten prooi. Ze kiezen gewoon de parameters die passen bij het wereldbeeld. Top idee, jammer dat je heel de academische wereld te kakken zet als zijnde onbetrouwbaar.
Zie Leo Lucassen.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:50:03 #50
498210 KoningWouter
pi_218916745
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Zie Leo Lucassen.
Bijvoorbeeld ja :r
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:52:20 #51
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218916767
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:44 schreef Tjoent het volgende:

[..]
En als het COA zou worden opgedoekt, komen er 8392 werknemers beschikbaar.
Goed voor de zorg, daar is immers al jaren een groot personeelstekort.
Leuk als die asielzoekers rond gaan zwerven.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:53:14 #52
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218916774
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:49 schreef matthijst het volgende:

[..]
Haha. En weer geen antwoord :z

Geeft niet hoor. Is ook makkelijker om te blijven roeptoeteren over nazis en rechts dan aan te geven wat jij aan 50.000 baardmannetjes hebt.
Jij bent zelf degene hier die roeptoetert. :)
pi_218916781
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Leuk als die asielzoekers rond gaan zwerven.
Doen ze nu ook al volop.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:55:45 #54
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218916783
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:55 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Doen ze nu ook al volop.
Dooddoener. :{w
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:56:07 #55
498210 KoningWouter
pi_218916786
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:55 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Doen ze nu ook al volop.
Nee joh, neem nou visionair Timmermans. Die gaat gewoon 300 AZC's bij bouwen. Heel Nederland straks een groot AZC. Hoezee.
Nooit meer slapen
pi_218916787
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ja, die hadden we onlangs in Amsterdam idd. Tevens verkrachter van beroep.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:56:33 #57
498210 KoningWouter
pi_218916788
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Gast je zegt echt helemaal niets. Kun je niet gewoon ergens anders een topic gaan verstieren? We proberen te discussieren.
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:57:02 #58
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218916789
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:56 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nee joh, neem nou visionair Timmermans. Die gaat gewoon 300 AZC's bij bouwen. Heel Nederland straks een groot AZC. Hoezee.
Leuke beeldspraak weer, maar dat moet beter kunnen.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:57:44 #59
182233 thedeedster
pi_218916791
quote:

[..]
En dan is er zeker geen stikstofprobleem. En waar haalt hij de mensen vandaan om dit te bouwen?
pi_218916794
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:13 schreef matthijst het volgende:

Twee verschillende onderwerpen. Mensen die tegen asiel zijn, wat gewoon een normaal standpunt is denk ik, durven het niet te zeggen en draaien er om heen. Ze zeggen het niet maar komen met zogenaamde argumenten waarom iets mis is met 'ze' of met 'zij', met asielzoeker en met 'dat'. Terwijl als inhoudelijk op dat argument gereageerd wordt dan is het ineens ongemakkelijk en ligt het aan de linkse reageerder. Als op argumenten niet gereageerd mag worden, zeg dat dan. Ik vind dat gewoon en laat me me rust, dat is een stuk helderder.

Daarnaast is er niet een 'beter wel' 50.000 asielzoekers per jaar. Ik denk dat waar je geboren wordt geluk of pech is. Als je daar vervolgd of opgejaagd wordt vanwege iets waar je niks aan kan doen, dan is dat verschrikkelijk en dan heb je recht op hulp. Elk mens is gelijk, iedereen heeft recht op leven.

Dat ik hier geboren ben was puur geluk, ik heb de welvaart en gezondheid van Nederland gekregen en daar niks voor gedaan. Voor mij zijn landsgrenzen niet absoluut, het is een administratief dingetje. Staat iemand voor de deur en heeft hij hulp nodig, dan moet die deur verder open te gaan waarna die persoon eten en drinken krijgt plus een bed. Kijken we daarna verder. Voordat die deur opengaat eerst de vraag te stellen 'waar kom je vandaan' of 'ben je toevallig moslim' zijn irrelevant. Nood is nood.

Het is vooral bijzonder dat 'rechts' zoveel moeite heeft met een normaal gesprek of discussie. Denk daar eens over na
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:58:25 #61
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218916795
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:56 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ja, die hadden we onlangs in Amsterdam idd. Tevens verkrachter van beroep.
Ah, u begrijpt geen nederlands zie ik. Tja, dan wordt het lastig communiceren. Ik raad X aan.
pi_218916797
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ah, u begrijpt geen nederlands zie ik. Tja, dan wordt het lastig communiceren. Ik raad X aan.
:D _O-
pi_218916800
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Het is Nederlands! Met een HOOFDLETTER!!
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:59:28 #64
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218916802
quote:

[..]
Gast je zegt echt helemaal niets. Kun je niet gewoon ergens anders een topic gaan verstieren? We proberen te discussieren.
Wat jullie doen is geen discussiëren. Het is bevestiging zoeken in oneliners. Meer is het niet.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:02:14 #65
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218916814
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:59 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Het is Nederlands! Met een HOOFDLETTER!!
Ik ben van 1973 en mijn Groene Boekje van 1992 stelt dat het met een kleine letter is. Zo heb ik het ook op school geleerd. Ik ga me niet aanpassen aan nieuwe spellingen.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:03:36 #66
498210 KoningWouter
pi_218916817
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wat jullie doen is geen discussiëren. Het is bevestiging zoeken in oneliners. Meer is het niet.
Ben je daar wellicht zelf debet aan?
Nooit meer slapen
pi_218916822
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:02 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik ben van 1973 en mijn Groene Boekje van 1992 stelt dat het met een kleine letter is. Zo heb ik het ook op school geleerd. Ik ga me niet aanpassen aan nieuwe spellingen.
Het woord pannekoek eeh pannenkoek schiet mij spontaan te binnen.
:P
pi_218916823
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:03 schreef Jippie het volgende:

[..]
Daarom als één blok tegen asielzoekers. Verplaats de angst van kamp.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:05:26 #69
498210 KoningWouter
pi_218916826
quote:

[..]
Staat in datzelfde groene boekje ook dat asielzoekers koste wat het kost geholpen moeten worden? Want dan zou ik je adviseren de wat meer recente geschiedenis te raadplegen.
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:08:43 #71
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218916836
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:04 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Het woord pannekoek eeh pannenkoek schiet mij spontaan te binnen.
:P
Inderdaad. Er is slechts één pan nodig om die koek te maken: Pannekoek derhalve, net als paddestoel.

Zeg jij paddenstoel?
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:09:22 #72
498210 KoningWouter
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:11:52 #74
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218916843
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:05 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Staat in datzelfde groene boekje ook dat asielzoekers koste wat het kost geholpen moeten worden? Want dan zou ik je adviseren de wat meer recente geschiedenis te raadplegen.
Het Groene Boekje gaat over taal. Voor asielzoekers verwijs ik naar de diverse wetgevingen, maar het lijkt me verstandig ons te richten op het Europese Asiel- en Migratiepact dat volgend jaar juni in gaat. ;)
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:13:27 #75
498210 KoningWouter
pi_218916850
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:11 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Het Groene Boekje gaat over taal. Voor asielzoekers verwijs ik naar de diverse wetgevingen, maar het lijkt me verstandig ons te richten op het Europese Asiel- en Migratiepact dat volgend jaar juni in gaat. ;)
Ja laten we dat doen, ik heb er namelijk niet zo veel vertrouwen in dat er iets goeds uit de EU komt omtrent migratie. Kunnen we aub ook nationaal er wat aandacht en voornamelijk maatregelen aan schenken?

Oke Amnesty is tegen
https://www.amnesty.nl/ac(...)os-voor-asielzoekers

Wellicht dat er dan toch iets goeds staat te gebeuren. Maar het zal wel weer door de rechter worden verworpen.

Daarom ook nationaal vol inzetten op beperking van migratie.
Nooit meer slapen
pi_218916886
quote:
Of is er zelf een.

En schijnbaar denkt @:Fok-it dat migranten in de lucht wonen. Want die 50.000 per jaar hebben geen huis nodig.

Dit soort mensen leven in een bubbel. Is simpelweg geen discussie mee te voeren helaas, men wil en zal de ogen niet openen voor de problemen die migratie met zich heeft meegebracht. Sterker nog, velen in zulke contreien vinden de influx van allerlei niet-Westerse migranten zelfs prima.
quote:

[..]
Knap dat je dat gelooft.
Laat je niks wijsmaken.
Nee, de user @Caland heeft gelijk. Door betere allerlei opsporingstechnieken die de politie en ook de AIVD (denk hierbij aan bij de bestrijding van terrorisme en extremisme) beter stelt staat om misdaad aan te pakken is deze gedaald in vergelijking met de decennia voordien. Tot op bepaalde hoogte trouwens, want als je nog verder teruggaat in de tijd was de criminaliteit ook laag.

Maar dit argument is verder een totale drogredenering, want het gaat niet om de criminaliteit in absolute aantallen, maar de énorme oververtenwoordiging van migranten (en dan met name niet-Westerse migranten) in de criminaliteit.

Dit zorgt er ook voor dat als je een gemiddelde aflevering van Opsporing Verzocht kijkt, je merkt dat het merendeel van de verdachten allochtonen zijn. Neem bijvoorbeeld de pagina 'fraudeurs' op de website van Opsporing Verzocht, voor 95% zijn dit mensen uit (Noord-)Afrika, de Caraïben of het Midden-Oosten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218916977
Mensen in de linkse / liberal / alpha hoek zijn gewoon dom. Neem dit voorbeeld nou:

"Mijn voelsprieten gaan omhoog als ik bijvoorbeeld hoor dat criminaliteit onder Marokkaanse Nederlanders hoger zou zijn."

Nee, er zal altijd een groep zijn waar de criminaliteit het hoogst is, net zoals je bij een groep mensen altijd iemand hebt die de langste (of meest weegt) is. Kan je je afvragen of dat Marokkanen zijn maar dat is pas de vervolgvraag.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:31:45 #78
498210 KoningWouter
pi_218917047
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit soort mensen leven in een bubbel. Is simpelweg geen discussie mee te voeren helaas, men wil en zal de ogen niet openen voor de problemen die migratie met zich heeft meegebracht. Sterker nog, velen in zulke contreien vinden de influx van allerlei niet-Westerse migranten zelfs prima.
[..]
Nee, de user @:Caland heeft gelijk. Door betere allerlei opsporingstechnieken die de politie en ook de AIVD (denk hierbij aan bij de bestrijding van terrorisme en extremisme) beter stelt staat om misdaad aan te pakken is deze gedaald in vergelijking met de decennia voordien. Tot op bepaalde hoogte trouwens, want als je nog verder teruggaat in de tijd was de criminaliteit ook laag.

Maar dit argument is verder een totale drogredenering, want het gaat niet om de criminaliteit in absolute aantallen, maar de énorme oververtenwoordiging van migranten (en dan met name niet-Westerse migranten) in de criminaliteit.

Dit zorgt er ook voor dat als je een gemiddelde aflevering van Opsporing Verzocht kijkt, je merkt dat het merendeel van de verdachten allochtonen zijn. Neem bijvoorbeeld de pagina 'fraudeurs' op de website van Opsporing Verzocht, voor 95% zijn dit mensen uit (Noord-)Afrika, de Caraïben of het Midden-Oosten.

Probeer vooral ook eens op de knop onderaan de pagina te drukken. "Meer Fraudeurs" het is zo'n beetje een Never Ending Story die website.
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:43:03 #79
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218917075
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:13 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja laten we dat doen, ik heb er namelijk niet zo veel vertrouwen in dat er iets goeds uit de EU komt omtrent migratie. Kunnen we aub ook nationaal er wat aandacht en voornamelijk maatregelen aan schenken?

Oke Amnesty is tegen
https://www.amnesty.nl/ac(...)os-voor-asielzoekers

Wellicht dat er dan toch iets goeds staat te gebeuren. Maar het zal wel weer door de rechter worden verworpen.

Daarom ook nationaal vol inzetten op beperking van migratie.

Er is nationaal alleen maar aandacht hiervoor terwijl er zo veel andere belangrijke dossiers liggen. Momenteel wordt het debat gedomineerd door migratie en wat hebben ze dan eigenlijk bewerkstelligd het laatste kabinet?
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:45:07 #80
498210 KoningWouter
pi_218917080
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Er is nationaal alleen maar aandacht hiervoor terwijl er zo veel andere belangrijke dossiers liggen. Momenteel wordt het volledige debat gedomineerd door migratie en wat hebben ze dan eigenlijk bewerkstelligd het laatste kabinet?
Ja helemaal niets, daar heb je gelijk in. Maar ik denk niet dat het verstandig is om het dan maar over de linkse boeg te gooien en er 300 AZC's bij te bouwen.

Het is nou eenmaal een hot topic waar de Nederlander dagelijks mee geconfronteerd wordt. Vooral in negatieve zin. Je kunt het hem/haar niet kwalijk nemen naar een oplossing te zoeken.

Maar je hebt gelijk, het vorige kabinet heeft geen zak bereikt.
Nooit meer slapen
pi_218917089
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 07:54 schreef Captain_Ghost het volgende:
We worden door politiek voor gek gehouden rondom Asielzoeker dossiers.

De grootste probleem is dat overheid geen mandaat en of lef heeft om afgewezen asielzoeker te uitzetten.
Al die afgewezen asielzoeker veroorzaakt problemen en kost ons veel geld.

Dus gaan ze dat verdoezelen door wanbeleid en polariseren. Hierdoor worden we gek van.

We moeten juist naar de oorzaak kijken, dat is falende overheid van afgelopen 20 jaar. (dus rechts beleid)
Het is tijd dat iemand met juiste lef en verantwoordelijkheid die met beleid asiel dossier in goede banen leiden en afgewezen zoekers uitzetten. (met Europese centra)
Ik weet niet of het de afgelopen 20 jaar exclusief is.
Het loopt al veel langer. Misschien wel vanaf het begin al.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218917091
quote:

[..]
Er is nationaal alleen maar aandacht hiervoor terwijl er zo veel andere belangrijke dossiers liggen. Momenteel wordt het debat gedomineerd door migratie en wat hebben ze dan eigenlijk bewerkstelligd het laatste kabinet?
Is dit de zoveelste discussieontwijkings tactiek van links? Of is discussie sabotage tactiek een beter woord hier.

Het speelt al 40 jaar hè!! Mogen we het er eindelijk eens over hebben!!!
pi_218917126
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:31 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Probeer vooral ook eens op de knop onderaan de pagina te drukken. "Meer Fraudeurs" het is zo'n beetje een Never Ending Story die website.
Correct.

En in bepaalde kringen wordt men woest als je dit soort feiten benoemd omdat zij deze zaken verklaren aan de hand van externe factoren. De daders willen helemaal geen crimineel zijn en zijn eigen lieve mensen zo stelt men dan, maar ze komen uit een sociaal economische moeilijke situatie of hebben met vermeend racisme of zogenaamde Islamofobie te maken gehad.

En als je externe factoren maar aanpakt, dan zal het gedrag van de individuen en groepen waartoe zijn behoren vanzelf wel veranderen. Niets is minder waar natuurlijk. Gedrag is een keuze en vloeit voort uit cultuur, normen en waarden.

En de pijnlijke realiteit is dat sommige culturen simpelweg een stuk primitiever en minder ontwikkeld zijn dan de Westerse, wat vervolgens tot onwenselijk gedrag kan leiden.

Dit is ook de reden dat mensen uit mensen uit sommige niet-Westerse landen (bijv. Filipijnen, Peru of Thailand) voor weinig problemen zorgen, maar mensen uit andere niet-Westerse landen (bijv. Marokko, Kaapverdie of Tunesië) dit wel doen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218917131
quote:

[..]
Eigenlijk liggen er weinig andere belangrijkere dossiers. Je kunt wellicht de woningmarkt opnoemen, maar ook daar speelt migratie en grote rol. Kansarme migranten krijgen voorrang in de sociale huur en expats drijven de prijzen in de vrije sector op.

Bovendien zijn er dan nog de progressieve en linkse partijen die jammeren over stikstof, wat het bouwen moeilijk maakt.
pi_218917133
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:31 schreef Jippie het volgende:

[..]

Niet helemaal waar.
Een groot deel van de marokkaanse migranten die hier kwamen, kwamen uit het rif gebied. Arm, achtergesteld en onder geëduceerd. Zelf voor marokkaanse standaarden van die tijd. Ze waren maar wat blij dat ze grote delen van dat volk kwijt konden.

En nu zitten wij er mee opgescheept.
1947-2016
pi_218917178
quote:

[..]
Beter een topic vertrollen dan dat mensen de onwelgevallen waarheid met elkaar kunnen delen.
Typisch links weer. Geen argumenten.
1947-2016
pi_218917191
quote:

[..]
Nog maar net in de categorie jong bejaard en dan al zo star.
-
  Moderator donderdag 2 oktober 2025 @ 10:04:18 #88
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218917195
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Nee, de user @:Caland heeft gelijk. Door betere allerlei opsporingstechnieken die de politie en ook de AIVD (denk hierbij aan bij de bestrijding van terrorisme en extremisme) beter stelt staat om misdaad aan te pakken is deze gedaald in vergelijking met de decennia voordien. Tot op bepaalde hoogte trouwens, want als je nog verder teruggaat in de tijd was de criminaliteit ook laag.

https://opsporingverzocht.avrotros.nl/opsporingslijst

Op de opsporingslijst van 18 mensen staat maar één Nederlander.

Bolle Josgod _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:05:20 #89
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218917199
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:45 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja helemaal niets, daar heb je gelijk in. Maar ik denk niet dat het verstandig is om het dan maar over de linkse boeg te gooien en er 300 AZC's bij te bouwen.

Het is nou eenmaal een hot topic waar de Nederlander dagelijks mee geconfronteerd wordt. Vooral in negatieve zin. Je kunt het hem/haar niet kwalijk nemen naar een oplossing te zoeken.

Maar je hebt gelijk, het vorige kabinet heeft geen zak bereikt.
Die 300 AZCs gaat om kleinere waardoor eea beter is verdeeld over Nederland. Kleinschaligheid zorgt ook voor minder overlast. :)
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:07:33 #90
498210 KoningWouter
pi_218917201
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Die 300 AZCs gaat om kleinere waardoor eea beter is verdeeld over Nederland. Kleinschaligheid zorgt ook voor minder overlast. :)
Ja om vervolgens de sluizen wagenwijd open te laten staan. Zo wordt elk klein AZC uiteindelijk weer groot. Het is zo makkelijk dat je er simpel van wordt. We moeten van die achterhaalde verdragen af en controle krijgen over wie wij binnen laten. Dat het kan zie je aan Zweden bijvoorbeeld.
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:07:39 #91
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218917202
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:48 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Is dit de zoveelste discussieontwijkings tactiek van links? Of is discussie sabotage tactiek een beter woord hier.

Het speelt al 40 jaar hè!! Mogen we het er eindelijk eens over hebben!!!
PVV gaat het ook echt oplossen ja. Die hebben daar geen belang bij omdat het hun bestaansrecht is. Ondertussen willen ze de rechtstaat afbreken. Kijk naar de VS wat een fijne effecten dat geeft.
pi_218917206
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Eigenlijk liggen er weinig andere belangrijkere dossiers. Je kunt wellicht de woningmarkt opnoemen, maar ook daar speelt migratie en grote rol. Kansarme migranten krijgen voorrang in de sociale huur en expats drijven de prijzen in de vrije sector op.

Bovendien zijn er dan nog de progressieve en linkse partijen die jammeren over stikstof, wat het bouwen moeilijk maakt.
Het is het belangrijkste onderwerp.

Woningmarkt
Overbevolking
Veiligheid
Eigen identiteit en cultuur
Omgangvormen
VVMU
Polarisatie

Het raakt zo'n beetje al onze problemen in meerdere of mindere maten.

En dan zijn er nog zoveel mensen die 'gek' worden als er weer een topic is over de asielzoekers.
Dan heb je wel een gigantische plaat voor je domme botte harses hoor.
1947-2016
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:09:16 #93
498210 KoningWouter
pi_218917210
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
PVV gaat het ook echt oplossen ja. Die hebben daar geen belang bij omdat het hun bestaansrecht is. Ondertussen willen ze de rechtstaat afbreken. Kijk naar de VS wat een fijne effecten dat geeft.
Dat zelfde riedeltje horen we nou al sinds de verkiezingen in 2023. PVV gaat niets oplossen omdat ze dan geen bestaansrecht meer zouden hebben. Dat is natuurlijk volslagen kolder; als de PVV het probleem waar Nederland mee worstelt aan weet te pakken tonen ze goed bestuur. Wat vertrouwen geeft op andere dossiers.
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:12:50 #94
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218917225
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:07 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja om vervolgens de sluizen wagenwijd open te laten staan. Zo wordt elk klein AZC uiteindelijk weer groot. Het is zo makkelijk dat je er simpel van wordt. We moeten van die achterhaalde verdragen af en controle krijgen over wie wij binnen laten. Dat het kan zie je aan Zweden bijvoorbeeld.
Dat is een scheef beeld. Dat Zweden het zo heeft weten in te dammen komt omdat ze eerder verreweg de meeste opvingen. Aanscherping van regels zorgt dan eenvoudig voor grote verandering in aantallen. Nederland zit onder het europees gemiddelde qua opvang dus zijn grote verschuivingen in aantal lastig.
pi_218917228
quote:

[..]
Zolang ie ze DAN (in de zin dat als zij dan regeren) bouwt in gemeenten waar Groen Links/PvdA de grootste partij is. Daar is het draagvlak ervoor immers het grootst en die gemeenten lijken mij DAN ook de meest logische keus voor nieuwe AZC's.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:14:08 #96
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218917233
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:09 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat zelfde riedeltje horen we nou al sinds de verkiezingen in 2023. PVV gaat niets oplossen omdat ze dan geen bestaansrecht meer zouden hebben. Dat is natuurlijk volslagen kolder; als de PVV het probleem waar Nederland mee worstelt aan weet te pakken tonen ze goed bestuur. Wat vertrouwen geeft op andere dossiers.
Je vergeet even dat we voor Messias Wilders nog Rita Verdonk, Pim Fortuyn en Hans Janmaat hadden.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:15:43 #97
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218917247
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:09 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Voorlopig zijn ze opgestapt zonder ook maar iets voor elkaar te hebben gekregen. Samenwerking is namelijk nogal lastig met en voor PVV. Overschrijding van de rechtstaat gaat nou eenmaal niet. Hebben ze bij hun beëdiging ook zelf voor getekend.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:17:16 #98
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218917267
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:13 schreef Montagui het volgende:

[..]
Zolang ie ze DAN (in de zin dat als zij dan regeren) bouwt in gemeenten waar Groen Links/PvdA de grootste partij is. Daar is het draagvlak ervoor immers het grootst en die gemeenten lijken mij DAN ook de meest logische keus voor nieuwe AZC's.
Laten we de provincie dan ook maar kreperen. Het geld dat in de randstad wordt verdiend kunnen we ook prima zelf op maken. :O
pi_218917272
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je geeft dus toe dat het een probleem is. Hoe gaat D66 het oplossen dan?
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:18:16 #100
498210 KoningWouter
pi_218917273
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:12 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dat is een scheef beeld. Dat Zweden het zo heeft weten in te dammen komt omdat ze eerder verreweg de meeste opvingen. Aanscherping van regels zorgt dan eenvoudig voor grote verandering in aantallen. Nederland zit onder het europees gemiddelde qua opvang dus zijn grote verschuivingen in aantal lastig.
Dat we onder het Europees gemiddelde zouden zitten is niet een casus belli om de sluizen dan maar open te laten staan zoals Timmermans dat voorstelt.

We moeten af van de kanslozen die aan onze verzorgingsstaat komen roven als een stel ordinaire parasieten. Niets mis met een gelukszoeker binnenlaten die onze economie verder helpt. Het binnenlaten van een stel primaten die niets anders voor ogen hebben dan de uitkering, sociaal huurhuis en alle voordeeltjes die minima genieten.

Dat is gewoon een bad investement. Het kost veel, en in plaats dat je wat terug krijgt, kosten ze nog meer.

Niet handig (van links).
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:20:17 #101
498210 KoningWouter
pi_218917281
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:14 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Je vergeet even dat we voor Messias Wilders nog Rita Verdonk, Pim Fortuyn en Hans Janmaat hadden.
Toen was ik nog niet in politiek geinteresseerd. (nouja Verdonk en Fortuyn ken ik wel natuurlijk, Janmaat minder dat werd mij vroeger thuis verteld als zijnde een reincarnatie van Adolf Hitler.)

Maar goed we moeten allemaal een beetje Hitler worden en zorgen dat die instroom daalt. Dat los je niet op door 300 kleinschalige AZC's bij te bouwen.
Nooit meer slapen
pi_218917287
quote:
Ik ben een fan van profiling. De vinger op de zere plek leggen. Het beestje bij de naam noemen.

Mocht bv criminaliteit qua percentage -enorm hoger scoren- bij mensen met rood haar of met een pukkel in het gezicht of met een migratie achtergrond, etc etc, dan moet je dat ook benoemen en daar op acteren.

Maakt mij dat dan een racist in mensen die niet in profiling geloven? Dan zijn het zo. I don't care.

Aanpakken die overlastgevende groep.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:24:00 #103
498210 KoningWouter
pi_218917292
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:22 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ik ben een fan van profiling. De vinger op de zere plek leggen. Het beestje bij de naam noemen.

Mocht bv criminaliteit qua percentage -enorm hoger scoren- bij mensen met rood haar of met een pukkel in het gezicht of met een migratie achtergrond, etc etc, dan moet je dat ook benoemen en daar op acteren.

Maakt mij dat dan een racist in mensen die niet in profiling geloven? Dan zijn het zo. I don't care.

Ik ben ook voor etnisch profileren. Het is zo succesvol gebleken dat het meteen de kop in moest worden gedrukt.
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:24:09 #104
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218917293
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:18 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Je geeft dus toe dat het een probleem is. Hoe gaat D66 het oplossen dan?
Ik heb nooit beweerd dat er niets aan migratie moet worden gedaan. Er ligt een europees asiel- en migratiepact dat 14 juni 2026 in gaat. Laten we ons daar op richten. Kunnen we ondertussen de boeren verjagen zodat er minder arbeidsmigranten nodig zijn, de stikstof-uitstoot omlaag gaat en er dus gebouwd kan worden.

Ik hoop dat dit jouw vraag een beetje dekt, ehm?
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:24:13 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218917294
Het moet en zal racisme zijn.

En daarom valt met deze mensen niet te praten, die hebben iedereen al weggezet als halve dan wel hele nazi.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:24:56 #106
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218917295
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:18 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat we onder het Europees gemiddelde zouden zitten is niet een casus belli om de sluizen dan maar open te laten staan zoals Timmermans dat voorstelt.

We moeten af van de kanslozen die aan onze verzorgingsstaat komen roven als een stel ordinaire parasieten. Niets mis met een gelukszoeker binnenlaten die onze economie verder helpt. Het binnenlaten van een stel primaten die niets anders voor ogen hebben dan de uitkering, sociaal huurhuis en alle voordeeltjes die minima genieten.

Dat is gewoon een bad investement. Het kost veel, en in plaats dat je wat terug krijgt, kosten ze nog meer.

Niet handig (van links).
Waar stelt Frans Timmermans dit precies voor? Een solide bron graag.
  Moderator donderdag 2 oktober 2025 @ 10:26:31 #107
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218917304
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik heb nooit beweerd dat er niets aan migratie moet worden gedaan. Er ligt een europees asiel- en migratiepact dat 14 juni 2026 in gaat. Laten we ons daar op richten. Kunnen we ondertussen de boeren verjagen zodat er minder arbeidsmigranten nodig zijn, de stikstof-uitstoot omlaag gaat en er dus gebouwd kan worden.

Ik hoop dat dit jouw vraag een beetje dekt, ehm?
Wij moeten boeren verjagen zodat we meer uit het buitenland gaan importeren? En dat alles zodat we een paar cijfertjes op orde krijgen om te kunnen bouwen? Stikstof stopt niet bij de grens.
4045
onlogisch
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:26:40 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218917308
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het behandelen van mensen puur op vaststaande eigenschappen blijft voor mij verwerpelijk, en dus ook etnisch profileren, of het anders behandelen van mensen omdat ze rood haar hebben.

Dat is een weg die ik nooit zal inslaan: mensen zijn individuen en dienen behandeld te worden op gedrag en karakter.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218917309
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Laten we de provincie dan ook maar kreperen. Het geld dat in de randstad wordt verdiend kunnen we ook prima zelf op maken. :O
Graag. Veel succes met het importeren van voedsel en techniek.
pi_218917337
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:12 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
In Zweden was inmiddels meer dan 10% van de bevolking geimporteerd, dat klopt.
De prijs die men er voor betaald heeft is dat hele delen van Stockholm Goteborg en Malmo onleefbaar zijn geworden en dat het reguliere zweeds gezag daar niks meer te vertellen heeft.
Dus verkoop dat niet als "ze hebben hun deel geleverd" want het is niks anders dan de noodrem voor een situatie die al helemaal uit de hand was gelopen.
-
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:28:26 #111
498210 KoningWouter
pi_218917340
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Waar stelt Frans Timmermans dit precies voor? Een solide bron graag.
Het idee om 300 (kleinschalige) AZC's bij te bouwen getuigt nou niet van een rem op migratie. Het lijkt meer op het faciliteren ervan.

En zoals ik al aangaf maar je selectief niet op reageert. Ook kleine AZC's worden groot zolang we de kraan open laten staan. Het geeft ons een beetje tijd wellicht om vervolgens heel Nederland naar een derde wereldland te torpederen waar misdaad, verkrachting en moord aan de orde van de dag zijn.
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:28:57 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218917345
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Liefde en compassie voor de hele wereld...

... behalve voor Nederlanders uit de provincie.

'Progressieve charitas' in actie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218917385
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Liefde en compassie voor de hele wereld...

... behalve voor Nederlanders uit de provincie.

'Progressieve charitas' in actie.
Vriendschap met de wereld...
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:31:48 #114
498210 KoningWouter
pi_218917386
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het behandelen van mensen puur op vaststaande eigenschappen blijft voor mij verwerpelijk, en dus ook etnisch profileren, of het anders behandelen van mensen omdat ze rood haar hebben.

Dat is een weg die ik nooit zal inslaan: mensen zijn individuen en dienen behandeld te worden op gedrag en karakter.
Dat mag zo zijn, maar etnisch profileren is uitermate succesvol gebleken. Het is toch van de zotte dat je heel het land verdacht moet maken omdat je er niet vanuit mag gaan dat de spil in het web van de mocro-maffia een mocro zou zijn.
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:36:37 #115
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218917398
quote:
5s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:26 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Wij moeten boeren verjagen zodat we meer uit het buitenland gaan importeren? En dat alles zodat we een paar cijfertjes op orde krijgen om te kunnen bouwen? Stikstof stopt niet bij de grens.
Dat zei ik niet en dat diminutief helpt ook al niet. Dit rijmt. :s)
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:38:35 #116
498210 KoningWouter
pi_218917409
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dat zei ik niet en dat diminutief helpt ook al niet. Dit rijmt. :s)
Wel heel erg linkse rijm. Niet op niet.
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:40:13 #117
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218917415
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:28 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Het idee om 300 (kleinschalige) AZC's bij te bouwen getuigt nou niet van een rem op migratie. Het lijkt meer op het faciliteren ervan.

En zoals ik al aangaf maar je selectief niet op reageert. Ook kleine AZC's worden groot zolang we de kraan open laten staan. Het geeft ons een beetje tijd wellicht om vervolgens heel Nederland naar een derde wereldland te torpederen waar misdaad, verkrachting en moord aan de orde van de dag zijn.
Is gewoon uitvoering van de spreidingswet.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 2 oktober 2025 @ 10:41:40 #118
485843 crew  Jippie
pi_218917417
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:34 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
We krijgen hier de IQ-75 types die achterlijk genoeg zijn de levensgevaarlijke tocht voor hun familie te maken. Of ben je nog steeds van mening dat wij alleen maar apothekers, doktoren en software architecten binnen krijgen?
Neem, dat ben ik niet van mening. Overigens schilder je jezelf als niet zo slim af want denk je echt dat zwakbegaafden (iq 75) in staat zijn om over de Middellandse Zee naar Nederland te reizen?
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:41:41 #119
498210 KoningWouter
pi_218917418
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Is gewoon uitvoering van de spreidingswet.
De spreidingswet ja, waar het kabinet zo graag vanaf wilde. Als je de spreidingswet als serieuze oplossing voor het migrantenvraagstuk ziet dan is er wel een klein steekje los denk ik.

De enige manier hoe we dit onder controle kunnen krijgen is de kraan dicht te draaien. Daar moeten we voor gaan en niet 300 AZC's bij bouwen.
Nooit meer slapen
pi_218917419
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tja, zo zie ik het ook. Het is het slechte in de mens die die weg inslaan zoals jij het nu benoemt. Die -meteen de hele groep- ervoor op aankijken.

-IK- ga de betreffende GROEP an sich niet slechter bekijken, enkel de individuen in die groep. Zij kunnen sneller en gerichter aangepakt worden.

Maar met deze idealistische zienswijze wat betreft profiling zal ik er dan vrijwel alleen in staan.

De meesten zullen meteen de hele groep veroordelen. Wat dat betreft heb je gelijk. Dat vind ik ook verwerpelijk.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:42:17 #121
498210 KoningWouter
pi_218917421
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:41 schreef Jippie het volgende:

[..]
Neem, dat ben ik niet van mening. Overigens schilder je jezelf als niet zo slim af want denk je echt dat zwakbegaafden (iq 75) in staat zijn om over de Middellandse Zee naar Nederland te reizen?
Daar hebben ze smokkelaars voor. Dus ja.
Nooit meer slapen
  Moderator donderdag 2 oktober 2025 @ 10:43:28 #122
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218917428
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:41 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
De spreidingswet ja, waar het kabinet zo graag vanaf wilde. Als je de spreidingswet als serieuze oplossing voor het migrantenvraagstuk ziet dan is er wel een klein steekje los denk ik.

De enige manier hoe we dit onder controle kunnen krijgen is de kraan dicht te draaien. Daar moeten we voor gaan en niet 300 AZC's bij bouwen.
Ik vind ook dat de kraan volledig dicht moet. We slibben dicht. Maar de spreidingswet daar kan ik me wel in vinden. Als je duizenden migranten bij elkaar zet is dat vragen om problemen. Wanneer je het kleinschaliger maakt zal de problematiek ook ver afschalen.

Neemt niet weg dat ik vind dat de kraan dicht moet :)
4045
onlogisch
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:44:21 #123
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218917435
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:38 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wel heel erg linkse rijm. Niet op niet.
Wat ik zei heeft niets met links te maken. Ik zei dat je mijn woorden verdraaid en je een verkleinwoord gebruikt om iets belachelijk te laten lijken.

Verder nog iets? :)
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 2 oktober 2025 @ 10:44:39 #124
485843 crew  Jippie
pi_218917438
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niet helemaal waar.
Een groot deel van de marokkaanse migranten die hier kwamen, kwamen uit het rif gebied. Arm, achtergesteld en onder geëduceerd. Zelf voor marokkaanse standaarden van die tijd. Ze waren maar wat blij dat ze grote delen van dat volk kwijt konden.

En nu zitten wij er mee opgescheept.
Dank zij het bedrijfsleven die goedkope arbeidskrachten zochten.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:45:21 #125
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218917445
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:41 schreef Jippie het volgende:

[..]
Hoeveel IQ punten moet je dan hebben om in een rubberboot te dobberen?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:45:37 #126
498210 KoningWouter
pi_218917447
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:43 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik vind ook dat de kraan volledig dicht moet. We slibben dicht. Maar de spreidingswet daar kan ik me wel in vinden. Als je duizenden migranten bij elkaar zet is dat vragen om problemen. Wanneer je het kleinschaliger maakt zal de problematiek ook ver afschalen.

De enige manier hoe ze mij achter een spreidingswet zouden krijgen is dus wat je zegt, kraan eerst dicht.

Het is niet dat de spreidingswet de zorgen blijvend verlicht, het is alleen een optie als de kraan dicht gaat. (Nu herhaal ik mijzelf)

Aangezien Ome Frans hier geen woorden aan vuil maakt is een stem op GL-PvdA een directe stem voor meer en meer gelukszoekers.
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:46:24 #127
498210 KoningWouter
pi_218917453
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wat ik zei heeft niets met links te maken. Ik zei dat je mijn woorden verdraaid en je een verkleinwoord gebruikt om iets belachelijk te laten lijken.

Verder nog iets? :)
The left can't meme. Was een tijdje terug op 4chan. Het was een grapje :*
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:47:18 #128
28167 matthijst
pi_218917456
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Jij bent zelf degene hier die roeptoetert. :)
Mooi. En nog 1 die geen antwoord heeft
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 2 oktober 2025 @ 10:47:22 #129
485843 crew  Jippie
pi_218917457
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:42 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Daar hebben ze smokkelaars voor. Dus ja.
Nope, denk je dat een zwakbegaafde in staat is om het geld bij elkaar te verdienen wat smokkelaars vragen? Daarna moet hij/zij nog verschillende landen doorreizen om in Nederland te komen.
pi_218917461
quote:

[..]

Ik heb daar een andere mening over. Spreiding verspreid 'problemen' over het hele land. Dan zie ik liever dat de problemen zich voor doen op 'enkele' locaties. Daar kan handhaving ook gerichter op acteren. En lijkt mij makkelijker te controleren en te handhaven.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:48:49 #131
498210 KoningWouter
pi_218917464
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:47 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nope, denk je dat een zwakbegaafde in staat is om het geld bij elkaar te verdienen wat smokkelaars vragen? Daarna moet hij/zij nog verschillende landen doorreizen om in Nederland te komen.
Daar zit een hele familie achter. Dus ja.

Hoe denk je dat het doorreizen onder Schengen gebeurt? De smokkelaars hebben hier gewoon touringcars die de zwakbegaafde af zetten op een plek waar hij/zij zelfs het kantoor van de IND weet te vinden.
Nooit meer slapen
pi_218917465
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:48 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ik heb daar een andere mening over. Spreiding verspreid 'problemen' over het hele land. Dan zie ik liever dat de problemen zich voor doen op 'enkele' locaties. Daar kan handhaving ook gerichter op acteren. En lijkt mij makkelijker te controleren en te handhaven.
Ook mijn idee.
Door het hele land en ook nog 300. Hell no.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:50:15 #133
498210 KoningWouter
pi_218917471
quote:

[..]
Daarbij komt dat elk mini-AZC een eigen tolk, psycholoog, etc, etc nodig heeft. Dit gaat ons nog meer op kosten jagen. Maar dat boeit Frans niets, het is toch niet zijn geld.
Nooit meer slapen
pi_218917474
quote:

[..]

Als je de spreidingswet goed zou invoeren dan lijkt alles opgelost. Dus hosanna en polonaise over links.

Maar in feite los je niks op en over een tijdje heb je weer precies hetzelfde probleem. (En kunt je het dan misschien alleen nog maar "oplossen" met het verplicht inkwartieren van statushouders bij de mensen thuis.)

De kraan dichtdraaien is de ENIGE mogelijkheid. En daarna pas werken aan spreiden.
-
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:52:44 #135
498210 KoningWouter
pi_218917488
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:50 schreef quo_ het volgende:

[..]
Als je de spreidingswet goed zou invoeren dan lijkt alles opgelost. Dus hosanna en polonaise over links.

Maar in feite los je niks op en over een tijdje heb je weer precies hetzelfde probleem. (En kunt je het dan misschien alleen nog maar "oplossen" met het verplicht inkwartieren van statushouders bij de mensen thuis.)

De kraan dichtdraaien is de ENIGE mogelijkheid.
Gewoon alle autochtonen hun huis uit en laten bevolken door asielzoekers. Wat denken die vieze vuile extreemrechtse nazihonden wel niet.
Nooit meer slapen
  Moderator donderdag 2 oktober 2025 @ 10:53:14 #136
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218917490
quote:

[..]
Daar mag je een andere mening over hebben. Ik denk alleen dat je ernaast zit.

Wanneer je duizenden (getraumatiseerde) mensen in massale opvanglocaties opneemt zullen onderlinge spanningen zich veel sneller uiten. Juist omdat ze met zoveel zijn, je door het personeel eerder als een nummertje behandeld wordt en het daarmee onpersoonlijk wordt. Het menselijke aspect verdwijnt dan gewoon. Je wordt een beetje als vee behandeld.

Deze mensen zijn op de vlucht geraakt voor oorlogen in hun land. Hun stresslevel is extreem. Wanneer je ze dan massaal op gaat vangen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten is als een sigaretje opsteken in een vuurwerkbunker.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 2 oktober 2025 @ 10:54:05 #137
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218917497
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:49 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ook mijn idee.
Door het hele land en ook nog 300. Hell no.
Je kan ook beter 30x 10 kilo liften dan 1 keer 300 maatje.
4045
onlogisch
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:54:08 #138
498210 KoningWouter
pi_218917498
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:53 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wanneer je duizenden (getraumatiseerde) mensen in massale opvanglocaties opneemt zullen onderlinge spanningen zich veel sneller uiten. Juist omdat ze met zoveel zijn, je door het personeel eerder als een nummertje behandeld wordt en het daarmee onpersoonlijk wordt. Het menselijke aspect verdwijnt dan gewoon. Je wordt een beetje als vee behandeld.

Deze mensen zijn op de vlucht geraakt voor oorlogen in hun land. Hun stresslevel is extreem. Wanneer je ze dan massaal op gaat vangen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten is als een sigaretje opsteken in een vuurwerkbunker.
Het gaat al mis bij het vetgedrukte bovenstaande. Een klein deel is oorlogsvluchteling, de massa is gelukszoeker.
Nooit meer slapen
  Moderator donderdag 2 oktober 2025 @ 10:54:56 #139
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218917502
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:54 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Het gaat al mis bij het vetgedrukte bovenstaande.
Aha, jij denkt dat het 99.9% gelukszoekers zijn. Duidelijk.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 2 oktober 2025 @ 10:55:08 #140
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218917504
Daar was je edit al _O_
4045
onlogisch
pi_218917507
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:54 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Je kan ook beter 30x 10 kilo liften dan 1 keer 300 maatje.
Weet je hoe klein Nederland is. En dan druk je er 300 in die 12 provincies. Bovenop wat er al is. Ik krijg bijna een rolberoerte. :D

quote:

[..]

Hoeveel procent. 20? _O-
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:55:46 #142
498210 KoningWouter
pi_218917509
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:55 schreef onlogisch het volgende:
Daar was je edit al _O_
Ik vind vooral je percentage wel leuk gevonden.
Nooit meer slapen
  Moderator donderdag 2 oktober 2025 @ 10:59:12 #143
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218917530
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:55 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Weet je hoe klein Nederland is. En dan druk je er 300 in die 12 provincies. Bovenop wat er al is. Ik krijg bijna een rolberoerte. :D
[..]
Hoeveel procent. 20? _O-
Het is natuurlijk veel fijner om ze gewoon ver weg in ter Apel te stoppen en vervolgens op basis van onderbuikgevoelens te reageren dat het een slechte zaak is om de last te spreiden. Want een last is het. Kraan dicht en spreiden.
4045
onlogisch
pi_218917540
quote:

[..]

De praktijk zal het uitwijzen.

Daarbij zijn het niet allemaal oorlogsvluchtelingen.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:01:30 #145
182233 thedeedster
pi_218917541
quote:

[..]

Allemaal zaken die mij doen denken; laat maar lekker buiten. Buiten het land. Geen zin om andermans ellende te importeren.

En nee, die ellende is niet altijd maar weer de schuld van "het westen".
pi_218917555
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:59 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Het is natuurlijk veel fijner om ze gewoon ver weg in ter Apel te stoppen en vervolgens op basis van onderbuikgevoelens te reageren dat het een slechte zaak is om de last te spreiden. Want een last is het. Kraan dicht en spreiden.
Oh er is er hier eentje niet eens ver van mij vandaan recent geopend. :)

Spreiden kan, maar niet 300.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:05:37 #147
498210 KoningWouter
pi_218917562
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:04 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Oh er is er hier eentje niet eens ver van mij vandaan recent geopend. :)

Spreiden kan, maar niet 300.
Hier is het AZC wat max 400 asielzoekers zou hebben opgeschaald naar 500. Dat kan ook maar zo in de kleine, peperdure mini-AZC'tjes gebeuren.
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:07:04 #148
498210 KoningWouter
pi_218917572
Het enige waar links echt sterk in is, is het opmaken van geld van een ander.
Nooit meer slapen
pi_218917581
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:05 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Hier is het AZC wat max 400 asielzoekers zou hebben opgeschaald naar 500. Dat kan ook maar zo in de kleine, peperdure mini-AZC'tjes gebeuren.
Gaat ook gewoon gebeuren.

Net als locaties die zouden sluiten, gebeurt ook niet. Of iets dat gesloten was gooien ze gewoon weer open.
Daar krijgt een mens vertrouwen van.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:08:26 #150
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218917583
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:07 schreef KoningWouter het volgende:
Je onderbuik. Gratis bier komt doorgaans van BBB en PVV.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:10:52 #151
498210 KoningWouter
pi_218917598
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:08 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Net als locaties die zouden sluiten, gebeurt ook niet. Of iets dat gesloten was gooien ze gewoon weer open.
Nouja het zou niet zo moeilijk hoeven zijn. Ik begrijp gewoon nog steeds de gedachtengang van links niet.

Wat is er nou moeilijk aan: "Eerst de kraan dicht, dan spreiden"?

Waarom mag die kraan niet dicht van links? Wat is dat voor suicidaal gedrag?
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:11:05 #152
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218917600

En dit is niet eens alles, hier staat er 1 locatie aangegeven, maar het zijn er eigenlijk 2.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:12:08 #153
498210 KoningWouter
pi_218917612
quote:
16s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]

En dit is niet eens alles, hier staat er 1 locatie aangegeven, maar het zijn er eigenlijk 2.
Kun je ook even die 300 peperdure mini-AZC'tjes op de kaart zetten? Voor een beter overzicht.
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:13:28 #154
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218917622
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:12 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Kun je ook even die 300 peperdure mini-AZC'tjes op de kaart zetten? Voor een beter overzicht.
Goed voor de onderbuik van de boosmens ook. :Y
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:15:23 #155
498210 KoningWouter
pi_218917634
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Goed voor de onderbuik van de boosmens ook. :Y
Nu verval je weer in inhoudsloos gezwam. Je was wel aardig op weg. Kun je dat even ophalen en weer doen?
Nooit meer slapen
pi_218917671
quote:

[..]
Spreiding lost ook niets op. Ze komen alsnog vanuit het hele land naar Utrecht en Arnhem om daar de boel te terroriseren.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:20:05 #157
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218917685
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:15 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nu verval je weer in inhoudsloos gerant. Je was wel aardig op weg. Kun je dat even ophalen en weer doen?
Jij bent de moeite niet helaas. ;(
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:20:24 #158
498210 KoningWouter
pi_218917690
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Jij bent de moeite niet helaas. ;(
Ad hominem. Gemiste kans wel. Straks haal je er ook nog Adolf Hitler bij.
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:29:48 #159
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218917779
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:20 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ad hominem. Gemiste kans wel. Straks haal je er ook nog Adolf Hitler bij.
Totaal niet op de man. Ik constateer helaas dat jij slechts met one-liners komt dus heeft discussiëren op niveau geen zin en dat je over Adolf Hitler begint doe je toch echt zelf.

Zelfreflectie m'n beste.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:32:34 #160
498210 KoningWouter
pi_218917810
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Totaal niet op de man. Ik constateer helaas dat jij slechts met one-liners komt dus heeft discussiëren op niveau geen zin en dat je over Adolf Hitler begint doe je toch echt zelf.

Zelfreflectie m'n beste.
Discussieren op niveau. Hadden we nou niet geconstateerd dat jij juist diegene was met de inhoudsloze bagger?
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:38:21 #161
319979 Fok-it
All is well
pi_218917855
quote:
Of is er zelf een.

Volgens mij ging het om niets anders dan het feit dat de PVV zogenaamd tegengewerkt is. Verder ben ik me prima bewust van migratieproblematiek thank you very much. Maar ja, erg veel woorden en aannames voor iets waar ik het niet over gehad heb.

Lekker hoor om 6 uur sochtends je zo druk maken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:44:05 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218917890
quote:
[ afbeelding ]

En wat merk je nou van die TWÉÉ locaties?
Huilen dan.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 12:23:51 #163
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218918196
Dat klopt.
En er moet door rechtspopulisten/fascisten nu eenmaal een zondebok aangewezen worden voor allerlei problemen.
Asielzoekers zijn ook een erg makkelijk doelwit.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 12:28:19 #164
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218918226
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:32 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Discussieren op niveau. Hadden we nou niet geconstateerd dat jij juist diegene was met de inhoudsloze bagger?
In de wij-vorm spreken zie ik. Kun je het niet één op één af met me? Ik ben met steekhoudende argumenten gekomen mijns inziens. Ik kwam met de spreidingswet, het europese asiel- en migratiepact en verminderen veestapel met daarbij behorende effecten. Jou heb ik alleen nog maar zien bashen op buitenlanders en een respectabele user als ik. Inhoud nul. Kun je het wel leuk gaan omdraaien, maar die vlieger gaat niet op. Argumenten zijn noodzakelijk voor een volwassen discussie. :)
pi_218918249
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:08 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook de slimmigheid erachter.

Als ze 10 AZC's gaan vragen om per stuk 100 migranten meer op te nemen dan valt het meer op dan 200 AZC's sneaky 5 extra migranten op te nemen.

Ben trouwens helemaal niet tegen spreiding, ze mogen verspreid worden over Turkije, Marokko, Uganda, Syrie, Afghanistan etc.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 12:31:52 #166
498210 KoningWouter
pi_218918253
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:28 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
In de wij-vorm spreken zie ik. Kun je het niet één op één af met me? Ik ben met steekhoudende argumenten gekomen mijns inziens. Ik kwam met de spreidingswet, het europese asiel- en migratiepact en verminderen veestapel met daarbij behorende effecten. Jou heb ik alleen nog maar zien bashen op buitenlanders en een respectabele user als ik. Inhoud nul. Kun je het wel leuk gaan omdraaien, maar die vlieger gaat niet op. Argumenten zijn noodzakelijk voor een volwassen discussie. :)
Volgens mij stel ik keer op keer belangrijke vragen waar vervolgens niet op in wordt gegaan. Dat is vrij vermoeiend voor een discussie met een respectabele user als jij.
Nooit meer slapen
pi_218918283
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:23 schreef Harvest89 het volgende:
Dat klopt.
En er moet door rechtspopulisten/fascisten nu eenmaal een zondebok aangewezen worden voor allerlei problemen.
Asielzoekers zijn ook een erg makkelijk doelwit.
Maar maakt dat het onwaar?
pi_218918304
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:28 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je schuift het af op de EU. Wat vind je nu zelf van asiel? Hoe lang moet dit doorgaan? 10 jr? 100 jr? 1000 jr? Net zo lang totdat ons land net zo'n shithole is als de landen waar de mensen vandaan komen? Vind je NL met 18 mln mensen niet te vol? Vind je het niet gek dat al die 'vluchtelingen' door wel 10 veilige landen zijn gereisd? Vind je niet dat je veel incompatibele culturen binnen haalt met potentiële aanslagplegers, overlastgevers en Jodenhaters?
pi_218918308
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:07 schreef KoningWouter het volgende:
Als iedereen had gebouwd naar wens van links, dat had ieder mens plek genoeg om zichzelf te voorzien van warmte, voeding enz. enz. En niet zoals het tegenwoordig is dat slechts de grote bedrijven met hun vrienden, de hogere inkomens, voldoende plek hebben om zichzelf te kunnen voorzien.
Ook zou dan het geld niet meer nodig zijn.
pi_218918344
De grootste problemen die dit land heeft en gaat krijgen zijn zowat allemaal immigratie gerelateerd.
Geen enkel land overleeft een influx van buitenstaanders met een compleet andere cultuur waarbij de inheems bevolking op een gegeven moment overschaduwd wordt door de geimporteerde bevolking.
pi_218918352
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:49 schreef Refragmental het volgende:
De grootste problemen die dit land heeft en gaat krijgen zijn zowat allemaal immigratie gerelateerd.
Geen enkel land overleeft een influx van buitenstaanders met een compleet andere cultuur waarbij de inheems bevolking op een gegeven moment overschaduwd wordt door de geimporteerde bevolking.
Is dit een casus voor Woke en koloniale VOC-schaamte of bedoel je het anders?
pi_218918385
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:45 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
De enige manier hoe ze mij achter een spreidingswet zouden krijgen is dus wat je zegt, kraan eerst dicht.

Het is niet dat de spreidingswet de zorgen blijvend verlicht, het is alleen een optie als de kraan dicht gaat. (Nu herhaal ik mijzelf)

Aangezien Ome Frans hier geen woorden aan vuil maakt is een stem op GL-PvdA een directe stem voor meer en meer gelukszoekers.
Ook met de kraan dicht blijf ik tegen spreiding.

Als mijn kat in huis kotst ruim ik dat op, dan smeer ik het niet over heel mijn vloer.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 2 oktober 2025 @ 13:01:45 #173
498210 KoningWouter
pi_218918414
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als mijn kat in huis kotst ruim ik dat op, dan smeer ik het niet over heel mijn vloer.
Nouja als je de overlast gelijkmatig verdeelt dan is dat gewoon een politieke keuze, naast het gecentraliseerd hebben van overlast.

Wel denk ik dat het veel duurder wordt met die mini-AZC's omdat daar weer beveiligingspersoneel, tolken, psychologen etc voor moeten worden gezocht.

Maar als de kraan dicht mag van links, dan wil ik wel over de brug komen dat we gaan spreiden. Dan hebben we een deal. wat mij betreft
Nooit meer slapen
pi_218918506
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is een beetje de D66 mentaliteit. Willen ze ook met woningbouw in wijken doen. Gemend bouwen, alle prijsklasses door elkaar. Walgelijk gewoon.
:r
pi_218918747
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:14 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Dat is een beetje de D66 mentaliteit. Willen ze ook met woningbouw in wijken doen. Gemend bouwen, alle prijsklasses door elkaar. Walgelijk gewoon.
Alle prijsklasses door elkaar is ook walgelijk en onmenselijk, want dan hebben de lagere inkomens minder woongenot.

[ Bericht 0% gewijzigd door torentje op 02-10-2025 13:51:28 ]
  donderdag 2 oktober 2025 @ 13:53:27 #176
498210 KoningWouter
pi_218918810
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Alle prijsklasses door elkaar is ook walgelijk en onmenselijk, want dan hebben de lagere inkomens minder woongenot.
Verklaart u nader...
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 13:56:22 #177
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218918825
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:41 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Je schuift het af op de EU. Wat vind je nu zelf van asiel? Hoe lang moet dit doorgaan? 10 jr? 100 jr? 1000 jr? Net zo lang totdat ons land net zo'n shithole is als de landen waar de mensen vandaan komen? Vind je NL met 18 mln mensen niet te vol? Vind je het niet gek dat al die 'vluchtelingen' door wel 10 veilige landen zijn gereisd? Vind je niet dat je veel incompatibele culturen binnen haalt met potentiële aanslagplegers, overlastgevers en Jodenhaters?
De EU zijn we zelf. Het europees asiel- en migratiepact is jaren over onderhandeld. Voor oorlogsvluchtelingen of mensen die bijvoorbeeld door hun seksuele geaardheid gevaar lopen horen wij opvang te regelen. Daar zijn verdragen voor. Veiligelanders moeten weg ja. Kennismigranten kunnen we dan weer wel gebruiken. Over die tien veilige landen. Makkelijk praten voor een land dat in min of meer centraal Europa ligt. We kunnen niet van Italië verwachten dat zij het merendeel opvangen. Solidariteit gaat het om. Eerlijk verdelen net als de spreidingswet.

Aanslagplegers, overlastgevers en jodenhaters heb je in vrijwel elke cultuur. Momenteel hebben we bijvoorbeeld last van extreem rechtse relschoppers.

Verder hebben wij migranten gewoon nodig omdat we zelf te weinig kinderen maken. Zit ook wel een reden achter, maar vergrijzing is een feit.
pi_218918831
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
De EU zijn we zelf. Het europees asiel- en migratiepact is jaren over onderhandeld. Voor oorlogsvluchtelingen of mensen die bijvoorbeeld door hun seksuele geaardheid gevaar lopen horen wij opvang te regelen. Daar zijn verdragen voor. Veiligelanders moeten weg ja. Kennismigranten kunnen we dan weer wel gebruiken. Over die tien veilige landen. Makkelijk praten voor een land dat in min of meer centraal Europa ligt. We kunnen niet van Italië verwachten dat zij het merendeel opvangen. Solidariteit gaat het om. Eerlijk verdelen net als de spreidingswet.

Aanslagplegers, overlastgevers en jodenhaters heb je in vrijwel elke cultuur. Momenteel hebben we bijvoorbeeld last van extreem rechtse relschoppers.

Verder hebben wij migranten gewoon nodig omdat we zelf te weinig kinderen maken. Zit ook wel een reden achter, maar vergrijzing is een feit.
Je hebt dus geen eigen mening?

Iemand vraagt je wat je er zelf van vind en dan kom je met dit obligate verhaal over hoe er onderhandeld is over vedragen.

A) dat was de vraag niet
B) dat er destijds over onderhandeld is wil niet zeggen dat dit verdrag nu nog in het belang van Nederland is.
pi_218918863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]

Jodenhaat is voornamelijk een islamitisch probleem. We importeren jodenhaat en aanslagen op synagogen.
pi_218918871
quote:

Met dit soort reacties toon je dus vooral aan echt helemaal niets van de discussie te snappen, maar dan ook echt helemaal niets.

Stel je even voor dat jij een vrouw hebt. En samen met die vrouw heb je een gezamenlijke financiële huishouding.jouw vrouw heeft een goed hart, en zij heeft iedere keer als zij een zwerver ziet die zwerver een aalmoes. Je kan het makkelijk missen.

Nu komt je vrouw steeds meer zwervers tegen, en deelt ze steeds meer aalmoezen uit. Op een gegeven moment deelt je vrouw zoveel aalmoezen uit dat jij niet meer uitkomt met je geld. De laatste week van de maand kan je alleen nog droog brood eten.

Een weldenkend mens zegt dan tegen zijn vrouw: het is wel even goed met die aalmoezen uitdelen, we komen inmiddels zelf tekort.

In de kromme onnavolgbare logica die jij hanteert geef je dan dus de schuld van dat jij niet meer rondkomt aan de zwervers die aalmoezen van jouw vrouw krijgen. Terwijl ieder weldenkend mens snapt dat de reden dat jij niet rondkomt niet het aantal zwervers is, maar jouw vrouw die iedere zwerver die ze tegenkomt een hand geld toestopt.

Maar jij snapt dat dus niet. Waarom niet?
pi_218918882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:14 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ach ja, D66. :D
pi_218918884
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:53 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Verklaart u nader...
Dat men in de wijken met lagere inkomens geen hogere inkomens of rijken moet laten wonen, want dan daalt het woongenot voor de lagere inkomens.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 14:14:25 #183
459912 FlippingCoin
pi_218918911
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En wat merk je nou van die TWÉÉ locaties?
Dat hier sinds de 2e locatie overal cameratoezicht is door meerdere incidenten bijvoorbeeld.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  donderdag 2 oktober 2025 @ 14:17:10 #184
498210 KoningWouter
pi_218918919
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:08 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat men in de wijken met lagere inkomens geen hogere inkomens of rijken moet laten wonen, want dan daalt het woongenot voor de lagere inkomens.
Ja dat begrijp ik maar waarom daalt het woongenot voor de lagere inkomens?

Ik woon in een eengezinswoning met aangrenzend een weiland van iemand in een boerderij. Die van de boerderij zijn dus wel hogere inkomens maar mijn woongenot gaat er op vooruit.
Nooit meer slapen
pi_218918957
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:17 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja dat begrijp ik maar waarom daalt het woongenot voor de lagere inkomens?

Ik woon in een eengezinswoning met aangrenzend een weiland van iemand in een boerderij. Die van de boerderij zijn dus wel hogere inkomens maar mijn woongenot gaat er op vooruit.
De hogere inkomens en rijken maken het in de wijken met voor de lagere inkomens betaalbare rijtjeshuizen veel te druk.
Daarom is mengen van de inkomens niet goed.
pi_218919034
twitter

Goed gezien. Het spreiden zorgt alleen maar voor meer onvrede en verzet.
pi_218919048
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:37 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Spreiden is ook echt het allerdomste wat je kan doen en ik voorstanders van de spreidingswet lastig serieus nemen.

Werkelijk ieder probleem, of het nu brand is, of lekkage, of ongedierte, of vervuiling of wat dan ook. De eerste stap is altijd: voorkomen dat het probleem zich uitbreidt. Containment.

Wat doen we met het probleem asielzoekers? Bewust beleid ontwikkelen om het probleem te verspreiden over het hele land.

Alsof je per ongeluk poep onder je schoen had en dat dat nu in je gang ligt, en dat je dan besluit om de poep niet op te ruimen maar dun uit te smeren over je hele benedenverdieping.

En het dan raar vinden dat het verzet toeneemt. Dan heb je er toch echt weinig van begrepen hoor
pi_218919056
quote:
[ x ]

Goed idee dat spreiden.
Vooral ook hardnekkig aan vast blijven houden als een koppige ezel.
Als dat kan leidien tot 15 of minder zetels voor Frans dan is die vasthoudendheid een zegen voor het land.
-
  donderdag 2 oktober 2025 @ 14:45:17 #189
498210 KoningWouter
pi_218919065
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:25 schreef torentje het volgende:

[..]
De hogere inkomens en rijken maken het in de wijken met voor de lagere inkomens betaalbare rijtjeshuizen veel te druk.
Daarom is mengen van de inkomens niet goed.
:?
Nooit meer slapen
  Moderator donderdag 2 oktober 2025 @ 14:51:44 #190
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218919107
quote:
[ x ]

Gewoon een enorm hoog NIMBY-gehalte.
4045
onlogisch
pi_218919160
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Fijn dat jij wel middeleeuwse primitievelingen in je achtertuin wilt.
pi_218919165
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:45 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Had ik wel verwacht dat jij een vijand bent van mensen met een lager inkomen.
  Moderator donderdag 2 oktober 2025 @ 15:00:31 #193
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218919167
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:59 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Fijn dat jij wel middeleeuwse primitievelingen in je achtertuin wilt.
Ik krijg er 80 binnenkort. Ik denk dat het wel mee zal vallen. We gaan het meemaken :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4045
onlogisch
  donderdag 2 oktober 2025 @ 15:00:43 #194
498210 KoningWouter
pi_218919169
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:00 schreef torentje het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nou weer bij?
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 15:02:01 #195
498210 KoningWouter
pi_218919177
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:00 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik krijg er 80 binnenkort. Ik denk dat het wel mee zal vallen. We gaan het meemaken :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt er een beetje aan wat er komt te zitten. Gezinnen zijn prima, hebben we er hier op 300meter 400 individuen van. Maar ja nu gaan ze weer met 100 uitbreiden en de directe omgeving is wel fel tegen. Hier geen last anders dan dat het soms als nieuw mecca klinkt op straat en op het fietspad naast mijn huis.

Maar als je met minderjarige alleenstaande mannen te maken krijgt berg je dan maar.
Nooit meer slapen
pi_218919277
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:00 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nou weer bij?
Ja hoor, in plaats van een inhoudelijke of helemaal geen reactie te geven gaf je een domme smiley. Onvolwassener kan niet.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 15:16:41 #197
498210 KoningWouter
pi_218919305
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:13 schreef torentje het volgende:

[..]
Ja hoor, in plaats van een inhoudelijke of helemaal geen reactie te geven gaf je een domme smiley. Onvolwassener kan niet.
Ja er valt geen kaas van te maken wat jij neer pent. Ik reageerde met :? omdat het totaal onlogisch is wat je stelt. Ik geef je zelfs een voorbeeld van mijn eigen persoon dat het tegendeel bewijst en toch ga je door.

Dus nogmaals de vraag: "Waarom zouden hogere inkomens in een buurt van armoede er voor zorgen dat het te druk wordt...?"

Nooit meer slapen
pi_218919606
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]
quote:
Asielzoekers veroorzaken overlast in Grave: 'Mensen durven straat niet op'
https://www.omroepbrabant(...)urven-straat-niet-op

quote:
Aantal asielzoekers op 'overlastlijst' in jaar tijd met 40 procent toegenomen
https://www.nu.nl/asielcr(...)cent-toegenomen.html

quote:
Noodkreet burgemeester Arnhem in strijd tegen overlast jonge asielzoekers: ‘Geef ze sneller duidelijkheid’
https://www.ad.nl/binnenl(...)delijkheid~aa7fa6d2/

quote:
Aantal overlastgevende asielzoekers verdubbeld: ’Onacceptabel risico om slachtoffer te worden’
https://www.telegraaf.nl/(...)worden/64348338.html

quote:
Zorgwekkende situatie asielcentra door overlastgevende asielzoekers
https://www.inspectie-jen(...)gevende-asielzoekers

quote:
Syrische jongeren veroorzaken steeds meer overlast, steden zoeken oplossing
https://nos.nl/artikel/25(...)den-zoeken-oplossing

quote:
Maatregelen tegen overlast jonge asielzoekers in Sint Annaparochie: "Het geeft onrust"
https://www.omropfryslan.(...)hie-het-geeft-onrust

quote:
NS dreigt station Maarheeze over te slaan door overlast asielzoekers
https://www.nporadio1.nl/(...)verlast-asielzoekers

quote:
Inwoners van Ter Apel gaan zwaar gebukt onder overlast asielzoekerscentrum
https://www.google.com/am(...)-asielzoekerscentrum

quote:
Gevoel van onveiligheid door drugsgebruik en criminaliteit op azc waar verdachte van moord op Lisa werd opgepakt: ‘Politie is hier altijd’
https://www.parool.nl/doo(...)%2Fwww.google.com%2F

quote:
Niets lijkt te lukken tegen criminele asielzoekers
https://www.nrc.nl/nieuws(...)asielzoeker-a3997731

Vreemd zeg dat mensen er niet op zitten te wachten om een azc in hun achtertuin te krijgen....
pi_218919673
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:00 schreef torentje het volgende:

[..]
ja, je weet toch, de man is koning
  donderdag 2 oktober 2025 @ 16:10:31 #200
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218919721
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:02 schreef EnzoItaliano het volgende:

[..]
Onder Napoleon kreeg men die achternaam als die persoon de sukkel van het dorp was.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 16:11:54 #201
498210 KoningWouter
pi_218919733
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Onder Napoleon kreeg men die achternaam als die persoon de sukkel van het dorp was.
Het is dan ook een voorvoegsel geen achternaam. :{w

250131_1_daily1513_36.jpg
Nooit meer slapen
pi_218919756
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Spreiden is ook echt het allerdomste wat je kan doen en ik voorstanders van de spreidingswet lastig serieus nemen.

Werkelijk ieder probleem, of het nu brand is, of lekkage, of ongedierte, of vervuiling of wat dan ook. De eerste stap is altijd: voorkomen dat het probleem zich uitbreidt. Containment.

Wat doen we met het probleem asielzoekers? Bewust beleid ontwikkelen om het probleem te verspreiden over het hele land.

Alsof je per ongeluk poep onder je schoen had en dat dat nu in je gang ligt, en dat je dan besluit om de poep niet op te ruimen maar dun uit te smeren over je hele benedenverdieping.

En het dan raar vinden dat het verzet toeneemt. Dan heb je er toch echt weinig van begrepen hoor
Stel in jouw stad zijn tien supermarkten en die staan allemaal naast elkaar in 1 wijk. Die parkeerplaats is levensgevaarlijk en de naburige bewoners hebben er enorm veel last van.

Waarom zou zo'n bewoner die supermarkten niet willen verspreiden? Ik begrijp er geen snars van dat er zelfs bewoners zijn die ern aantal van die supermarkten wil sluiten. Dat verhelpt het probleem niet en de rijen bij de kassa's worden alleen maar langer.

Als jij hondenpoep onder je schoen echt zo vervelend vindt. Trek dan je schoen uit en loop voortaan blootvoets over straat. Heb jij je probleem opgelost, superslim
pi_218919777
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:16 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja er valt geen kaas van te maken wat jij neer pent. Ik reageerde met :? omdat het totaal onlogisch is wat je stelt. Ik geef je zelfs een voorbeeld van mijn eigen persoon dat het tegendeel bewijst en toch ga je door.

Dus nogmaals de vraag: "Waarom zouden hogere inkomens in een buurt van armoede er voor zorgen dat het te druk wordt...?"

Voor onnodige drukte zorgen is de aard van de rijken en hun vrienden de hogere inkomens.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 16:20:20 #205
28167 matthijst
pi_218919778
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:58 schreef opgebaarde het volgende:

Daarnaast is er niet een 'beter wel' 50.000 asielzoekers per jaar. Ik denk dat waar je geboren wordt geluk of pech is. Als je daar vervolgd of opgejaagd wordt vanwege iets waar je niks aan kan doen, dan is dat verschrikkelijk en dan heb je recht op hulp. Elk mens is gelijk, iedereen heeft recht op leven.
Opgejaagd en vervolgd wel ja, ik heb het over de baard mannetjes. Die worden echt niet allemaal Opgejaagd. Van die gasten die hun paspoort weggooien zodat we hier niet weten hou oud ze zijn en waar ze vandaan komen.

quote:
Dat ik hier geboren ben was puur geluk, ik heb de welvaart en gezondheid van Nederland gekregen en daar niks voor gedaan.
Goh, je voorouders hebben niks gedaan om dit land op te bouwen? Nooit gewerkt en belasting betaald? Niet nagedacht of ze überhaupt een kind op de wereld wilden zetten?

quote:
Voor mij zijn landsgrenzen niet absoluut, het is een administratief dingetje. Staat iemand voor de deur en heeft hij hulp nodig, dan moet die deur verder open te gaan waarna die persoon eten en drinken krijgt plus een bed. Kijken we daarna verder. Voordat die deur opengaat eerst de vraag te stellen 'waar kom je vandaan' of 'ben je toevallig moslim' zijn irrelevant. Nood is nood.
Doen we toch ook met Oekraïne. Of echte vluchtelingen. Niks mis mee. Maar dat zijn ze heus niet allemaal. Anders hoef je je paspoort en afkomst niet te verbergen.

quote:
Het is vooral bijzonder dat 'rechts' zoveel moeite heeft met een normaal gesprek of discussie. Denk daar eens over na
Jij bent de eerste die enigszins aangeeft waarom 50k baarden per jaar prima is.
Je overige linkse makkers komen niet verder dan "huuuh huuuh bruinhemden."
  donderdag 2 oktober 2025 @ 16:20:45 #206
498210 KoningWouter
pi_218919782
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:19 schreef torentje het volgende:

[..]
Voor onnodige drukte zorgen is de aard van de rijken en hun vrienden de hogere inkomens.
Nooit meer slapen
  donderdag 2 oktober 2025 @ 16:23:36 #207
498210 KoningWouter
pi_218919788
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:20 schreef matthijst het volgende:

[..]
Opgejaagd en vervolgd wel ja, ik heb het over de baard mannetjes. Die worden echt niet allemaal Opgejaagd. Van die gasten die hun paspoort weggooien zodat we hier niet weten hou oud ze zijn en waar ze vandaan komen.
[..]
Goh, je voorouders hebben niks gedaan om dit land op te bouwen? Nooit gewerkt en belasting betaald? Niet nagedacht of ze überhaupt een kind op de wereld wilden zetten?
[..]
Doen we toch ook met Oekraïne. Of echte vluchtelingen. Niks mis mee. Maar dat zijn ze heus niet allemaal. Anders hoef je je paspoort en afkomst niet te verbergen.
[..]
Dat is niet normaal hoor. Dat je zo begaan bent met de medemens dat je je eigen volk en vaderland naar de verdoemenis wil helpen.

Heel apart.
Nooit meer slapen
pi_218919805
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:20 schreef matthijst het volgende:

[..]
[..]
Oké. Wat ben jij een ongelofelijk slimme jongen dat jij ver voor je geboorte al zag dat je als land voor Nederland moest kiezen. Goed gezien. Pienter van je. Ik vraag me af waar dat verstand gebleven is.

quote:
[..]
[..]
Je kan wel verzinnen dat iemand je voor bruinhemd uitmaakt, je komt zoals wel meer huilers vooral over als een Calimero wannabe.
pi_218919824
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Stel in jouw stad zijn tien supermarkten en die staan allemaal naast elkaar in 1 wijk. Die parkeerplaats is levensgevaarlijk en de naburige bewoners hebben er enorm veel last van.

Waarom zou zo'n bewoner die supermarkten niet willen verspreiden? Ik begrijp er geen snars van dat er zelfs bewoners zijn die ern aantal van die supermarkten wil sluiten. Dat verhelpt het probleem niet en de rijen bij de kassa's worden alleen maar langer.

Ja, laten we een noodzakelijke voorziening, een levensmiddelenwinkel, die iedereen graag in de buurt van zijn leefomgeving heeft, gaan vergelijken met een geldverslindend overlastgevend crimineel broeinest waar niemand op zit te wachten :')

Waarom denk jij dat we in Nederland bijvoorbeeld ooit hebben besloten de zware industrie te concentreren in oa Europoort? Dat is omdat de meeste mensen niet zitten te wachten op dit uitzicht:

Dus mieter je het allemaal op 1 plek, dat is niet alleen efficiënt, je voorkomt er ook mee dat heel Nederland in een industriegebied verandert.

quote:
Als jij hondenpoep onder je schoen echt zo vervelend vindt. Trek dan je schoen uit en loop voortaan blootvoets over straat. Heb jij je probleem opgelost, superslim
Dit is hoe een ambtenaar denkt. Niet verassend dat iemand die hiermee op de proppen komt ook een azc durft te vergelijken met een supermarkt.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 17:10:02 #210
28167 matthijst
pi_218919847
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:38 schreef Fok-it het volgende:

Lekker hoor om 6 uur sochtends je zo druk maken.
Zat op schiphol, dat is een mooi moment om links om antwoorden te vragen.
Maar die blijven teleurstellend.

Dus je ziet het immigratieprobleem wel, maar je wilt er verder niks aan doen want het is belangrijker om te laten zien dat rechts erg is :')
  donderdag 2 oktober 2025 @ 17:23:45 #211
28167 matthijst
pi_218919856
Ik heb niks te klagen hoor mannetje.
Zou alleen qua allochtonen wel terug willen naar 1995-2000.
pi_218919868
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja, laten we een noodzakelijke voorziening, een levensmiddelenwinkel, die iedereen graag in de buurt van zijn leefomgeving heeft, gaan vergelijken met een geldverslindend overlastgevend crimineel broeinest waar niemand op zit te wachten :')

Waarom denk jij dat we in Nederland bijvoorbeeld ooit hebben besloten de zware industrie te concentreren in oa Europoort? Dat is omdat de meeste mensen niet zitten te wachten op dit uitzicht:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dus mieter je het allemaal op 1 plek, dat is niet alleen efficiënt, je voorkomt er ook mee dat heel Nederland in een industriegebied verandert.
[..]
Dit is hoe een ambtenaar denkt. Niet verassend dat iemand die hiermee op de proppen komt ook een azc durft te vergelijken met een supermarkt.
Het eerste moment doe je alsof je een metafoor niet begrijpt om daarna asielzoeker 'te vergelijken' met zware industrie. Mooi gespeeld
  donderdag 2 oktober 2025 @ 17:41:30 #213
459912 FlippingCoin
pi_218919873
https://www.geenstijl.nl/5185982/steek

vandaag weer een vrouw vanuit het niets neergestoken in den haag door een donker getintiër!!!!!!!!
  donderdag 2 oktober 2025 @ 17:48:10 #214
319979 Fok-it
All is well
pi_218919882
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 17:23 schreef matthijst het volgende:
Ik heb niks te klagen hoor mannetje.
Zou alleen qua allochtonen wel terug willen naar 1995-2000.
Mannetje nog wel

Toch wel grappig dat een hoop mensen denken dat de PVV het monopoly op migratie-kritiek heeft. Maar om je uit je natte Geert Wilders-droom te helpen. Die gaat behalve tegen schenen schoppen, hard schreeuwen op X waar het stemvee week van wordt, en claimen dat hij wordt tegengewerkt niet iets doen wat in de buurt komt van beleid maken. Maargoed. Als je dat de afgelopen 2 jaar nog niet hebt geconstateerd ga je dat de komende 2 jaar vermoedelijk ook niet doen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 2 oktober 2025 @ 17:54:04 #215
28167 matthijst
pi_218919888
Mannetje was voor oogebaarde bedoeld. Fok doet raar.

Geert gaat idd niks doen. Maar Frans is erger.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 18:04:55 #216
319979 Fok-it
All is well
pi_218919904
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 17:54 schreef matthijst het volgende:
Mannetje was voor oogebaarde bedoeld. Fok doet raar.

Geert gaat idd niks doen. Maar Frans is erger.
Jaja Timmermans de absolute duivel. (Nog nooit een fatsoenlijk argument gehoord hiervoor) Met links gaat alles definitief kapot (Al tig jaar rechts beleid) Dus laten we dan nog maar een keer voor populistisch stemmen, niet omdat ze fatsoenlijk het land gaan besturen maar vooral omdat links en woke en alle grenzen wagenwijd open.

Ofzo.

Ik ga verder ook niet voor Timmermans/PVDAGL maar het is een makkelijke keuze als je vraagt wie er meer bijdraagt aan verdelen ipv verbinden.
pi_218919911
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 17:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het eerste moment doe je alsof je een metafoor niet begrijpt om daarna asielzoeker 'te vergelijken' met zware industrie. Mooi gespeeld
Blijven volharden ...

De vergelijking met zware industrie gaat wél op omdat zowel zware industrie als asielproblematiek zaken zijn die je per definitie NIET in heel het land wilt en daarom concentreert op 1 plek.

Dit in tegenstelling tot supermarkten die je wel wil verspreiden over het land. Alle supermarkten concentreren op de Maasvlakte is niet zo praktisch.

Zo moeilijk is het echt allemaal niet.
pi_218919961
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]
Ah, waarom vergelijk jij asielzoekers met de voor de Nederlandse economie noodzakelijke en essentiële zware industrie? Probeer je daarmee te zeggen dat Nederland niet zonder asielzoekers kan?
pi_218920314
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:02 schreef EnzoItaliano het volgende:

[..]
Klopt, hij heeft geen mensen nodig, maar slechts gehoorzame robots om daarmee zichzelf te kunnen voorzien van warmte, wijven en wedde.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:52:46 #221
28167 matthijst
pi_218921842
Nou, wat is dit nu? Doen ze anders nooit:
https://www.telegraaf.nl/(...)eneden/94778794.html

"Ondernemers in Ter Apel zijn het spuugzat: de overlast van een groep asielzoekers in het dorp waar het aanmeldcentrum is gevestigd. Woninginbraken, diefstal en dreigende situaties op straat, het is al jaren kommer en kwel." - Telegraaf

En dan lekker verspreiden over Nederland. Gedeelde smart etc...
pi_218921867
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 07:20 schreef Caland het volgende:

[..]

Flikker op met je feiten! Blanke mannen misbruiken geen vrouwen. Ik kan het weten, want ik zat bij het corps. We waren en zijn heel respectvol. Altijd al geweest.
pi_218921869
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:52 schreef matthijst het volgende:
Nou, wat is dit nu? Doen ze anders nooit:
https://www.telegraaf.nl/(...)eneden/94778794.html

"Ondernemers in Ter Apel zijn het spuugzat: de overlast van een groep asielzoekers in het dorp waar het aanmeldcentrum is gevestigd. Woninginbraken, diefstal en dreigende situaties op straat, het is al jaren kommer en kwel." - Telegraaf

En dan lekker verspreiden over Nederland. Gedeelde smart etc...
Komt doordat ze lijden door uitzichtloos wachten!
https://www.nu.nl/asielcr(...)t-de-kraan-open.html
pi_218921909
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:56 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Komt doordat ze lijden door uitzichtloos wachten!
https://www.nu.nl/asielcr(...)t-de-kraan-open.html
Misschien dat nog meer voorrang voor een woning wel gaat helpen om ze rustig te houden.
-
pi_218921974
Steijn is een beetje traag met zijn afronding.
pi_218922039
Over die discussie of het in de jaren 90 crimineler/veiliger was.
Ja dat denk ik wel maar wel op de juiste plekken.
Je had buurten en zones waar junkies zaten of criminelen en als je die ontweek en je gewoon in je dorp /kleine stad was dan was er helemaal niets aan de hand.

Wat er nu vooral speelt zijn dit soort dingen die de cijfers niet eens halen maar voor vrouwen wel naar zijn.

https://www.instagram.com/reel/DPI3ngggkSp/

https://www.instagram.com/reel/DKWKyBSKmRH/

https://www.instagram.com/reel/DLktZV6sNoF/

Deze vrouw uit Zürich kon zich goed verdedigen:
https://www.instagram.com/reel/DOvABsiDN50/

[ Bericht 11% gewijzigd door Lospedrosa op 02-10-2025 22:28:07 ]
Vakman pur sang
pi_218922067
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 22:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Over die discussie of het in de jaren 90 crimineler/veiliger was.
Ja dat denk ik wel maar wel op de juiste plekken.
Je had buurten en zones waar junkies zaten of criminelen en als je die ontweek en je gewoon in je dorp /kleine stad was dan was er helemaal niets aan de hand.

Wat er nu vooral speelt zijn dit soort dingen die de cijfers niet eens halen maar voor vrouwen wel naar zijn.

https://www.instagram.com/reel/DPI3ngggkSp/

https://www.instagram.com/reel/DKWKyBSKmRH/
Toen zat die ellende niet door het hele land verspreid. Maar betrof het een aantal buurten en plekken.

De spreidingswetmatigeid heeft er geen goed aan gedaan. Nu is het overal.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 05:01:37 #228
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218923206
quote:
[ afbeelding ]

Die asielboten staan er ook niet op. iig niet die hier in de buurt liggen
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:09:28 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218924444
quote:

[..]

De realiteit is natuurlijk dat ook kleine groepjes migranten kunnen voor overlast zorgen. Bovendien ga je natuurlijk zien dat er vanwege vele locaties ook meer mensen binnen zullen komen. Uiteindelijk groeien de kleine locaties uit tot grotere locaties en komt er weer het gejammer dat er te weinig plekken voor opvang zijn.

Er is nu eenmaal een groep mensen in Nederland (zeker binnen de asielindustrie) die het liefst de hele wereld hier toegang zouden willen geven. Het verder faciliteren van migratie zal alleen maar zorgen voor meer migranten.

Nederland zou simpelweg een beperkt aantal opvangplekken moeten hebben en een 'vol is vol' principe moeten hanteren. Als er niemand meer bij kan, zouden zulke mensen dus aan de grens moeten worden geweigerd.
pi_218924541
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 09:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit is natuurlijk dat ook kleine groepjes migranten kunnen voor overlast zorgen. Bovendien ga je natuurlijk zien dat er vanwege vele locaties ook meer mensen binnen zullen komen. Uiteindelijk groeien de kleine locaties uit tot grotere locaties en komt er weer het gejammer dat er te weinig plekken voor opvang zijn.

Er is nu eenmaal een groep mensen in Nederland (zeker binnen de asielindustrie) die het liefst de hele wereld hier toegang zouden willen geven. Het verder faciliteren van migratie zal alleen maar zorgen voor meer migranten.

Nederland zou simpelweg een beperkt aantal opvangplekken moeten hebben en een 'vol is vol' principe moeten hanteren. Als er niemand meer bij kan, zouden zulke mensen dus aan de grens moeten worden geweigerd.
Er moet ook veel meer doorstroom zijn.
A) minder mensen naar binnen
B) snellere (en dus rechtvaardigere) procedures voor terugkeer
C) soepelere (andere cq strengere) regelgeving voor uitzetting bij misdrijven
D) eerdere en strengere schifting (politiek of oorlogsvluchteling vs ‘gelukzoeker’)

En voor de mensen die hier blijven, meer focus op integratie en participatie. Dus die 40% dat in de bijstand zit moet fors omlaag. Mensen moeten de taal leren, werken, meedoen. Misschien volgens Canadees model, een puntensysteem.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:19:06 #231
498210 KoningWouter
pi_218924591
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 09:16 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Er moet ook veel meer doorstroom zijn.
A) minder mensen naar binnen
B) snellere (en dus rechtvaardigere) procedures voor terugkeer
C) soepelere (andere cq strengere) regelgeving voor uitzetting bij misdrijven
D) eerdere en strengere schifting (politiek of oorlogsvluchteling vs ‘gelukzoeker’)

En voor de mensen die hier blijven, meer focus op integratie en participatie. Dus die 40% dat in de bijstand zit moet fors omlaag. Mensen moeten de taal leren, werken, meedoen. Misschien volgens Canadees model, een puntensysteem.
Ik heb er geen vertrouwen in. Wat mij betreft mogen ze de grenzen sluiten.
Nooit meer slapen
pi_218924663
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 09:19 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik kan hier natuurlijk een heel genuanceerd verhaal neerplempen en zaken als regelgeving en afspraken, maar dat doe ik niet.

Maar snap je punt. Ik denk dat er tussen ‘grenzen dicht’ (of zelfs remigratie) en ‘laat iedereen maar komen’ er best wel iets voor elkaar te boksen is waar het electoraat van verschillende partijen aan zowel de linker als de rechterkant voorstander van kan zijn.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:23:58 #233
498210 KoningWouter
pi_218924681
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 09:23 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Ik kan hier natuurlijk een heel genuanceerd verhaal neerplempen en zaken als regelgeving en afspraken, maar dat doe ik niet.

Maar snap je punt. Ik denk dat er tussen ‘grenzen dicht’ (of zelfs remigratie) en ‘laat iedereen maar komen’ er best wel iets voor elkaar te boksen is waar het electoraat van verschillende partijen aan zowel de linker als de rechterkant voorstander van kan zijn.
Ja, kraan dicht voor rechts. Spreidingswet voor links. Iedereen blij.
Nooit meer slapen
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:41:02 #234
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218924853
quote:

[..]
850 grensovergangen en ook veel bosrijke omgeving. Hoe, waar gaat men personeel vandaan halen en wat te denken wat de transportsector hier van gaat vinden met de opstoppingen die dit gaat veroorzaken?
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:45:49 #235
498210 KoningWouter
pi_218924885
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 09:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
850 grensovergangen en ook veel bosrijke omgeving. Hoe, waar gaat men personeel vandaan halen en wat te denken wat de transportsector hier van gaat vinden met de opstoppingen die dit gaat veroorzaken?
Het was figuurlijk bedoeld. De kraan betreffende asielzoekers moet dicht.
Nooit meer slapen
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:47:03 #236
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218924891
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 09:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ja, de realiteit is dat er altijd iets kan gebeuren. Als je vandaag naar buiten gaat bestaat ook de kans dat je nat wordt van de regen. Dat zegt me niet zoveel.

Je geeft aan dat kleinere locaties uit zullen groeien tot grotere locaties? Zijn daar cijfers van? Want als dat aan de orde is dan helpt dat het verhaal niet echt om te gaan spreiden. Een vol is vol principe zou ook mijn voorkeur genieten. Als je mensen op een humane manier kunt opvangen is de kans dat iets volledig uit de hand loopt natuurlijk ook een stuk kleiner. Dat gaat simpelweg niet wanneer je massa's binnen laat komen. En daarmee verspeel je ook het krediet van de eigen bevolking, iets dat je nu meer en meer ziet gebeuren.
4045
onlogisch
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:50:20 #237
498210 KoningWouter
pi_218924945
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 09:47 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ja, de realiteit is dat er altijd iets kan gebeuren. Als je vandaag naar buiten gaat bestaat ook de kans dat je nat wordt van de regen. Dat zegt me niet zoveel.

Je geeft aan dat kleinere locaties uit zullen groeien tot grotere locaties? Zijn daar cijfers van? Want als dat aan de orde is dan helpt dat het verhaal niet echt om te gaan spreiden. Een vol is vol principe zou ook mijn voorkeur genieten. Als je mensen op een humane manier kunt opvangen is de kans dat iets volledig uit de hand loopt natuurlijk ook een stuk kleiner. Dat gaat simpelweg niet wanneer je massa's binnen laat komen. En daarmee verspeel je ook het krediet van de eigen bevolking, iets dat je nu meer en meer ziet gebeuren.
Natuurlijk zijn daar geen cijfers van omdat nog geen politicus het in zijn hoofd heeft gehaald zo'n achterlijk idee te opperen en door te voeren.

Je hoeft maar een klein beetje te kunnen nadenken om in te kunnen zien dat dit een vrijbrief gaat zijn om nog meer asielzoekers binnen te sleuren. Om nog maar te zwijgen over de kosten die zo'n mini-AZC met zich mee gaat brengen. Oja daar heb ik ook geen cijfers van...
Nooit meer slapen
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:51:40 #238
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218924958
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 09:50 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn daar geen cijfers van omdat nog geen politicus het in zijn hoofd heeft gehaald zo'n achterlijk idee te opperen en door te voeren.

Je hoeft maar een klein beetje te kunnen nadenken om in te kunnen zien dat dit een vrijbrief gaat zijn om nog meer asielzoekers binnen te sleuren. Om nog maar te zwijgen over de kosten die zo'n mini-AZC met zich mee gaat brengen. Oja daar heb ik ook geen cijfers van...
Daarmee zeg je dus wat @HowardRoark zegt, onzin is? Kleinschalige AZC's groeien niet uit naar mega AZC's?
4045
onlogisch
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:52:26 #239
498210 KoningWouter
pi_218924971
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 09:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Daarmee zeg je dus wat @:HowardRoark zegt, onzin is? Kleinschalige AZC's groeien niet uit naar mega AZC's?
Hoezo zeg ik dat? Omdat er geen cijfers zijn maakt het nog geen onzin. Logisch nadenken zou je dit idee al moeten afraden.
Nooit meer slapen
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:54:13 #240
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218924984
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 09:50 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

De kosten van opvang in hotels en op cruiseschepen zijn wel cijfers van. Die beheerders lachen zich een hoedje en er zit zelfs toeristenbelasting op voor de gemeenten.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:55:42 #241
498210 KoningWouter
pi_218924991
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 09:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
De kosten van opvang in hotels en op cruiseschepen zijn wel cijfers van. Die beheerders lachen zich een hoedje.
Ja daarom moeten we niet oneindig gelukszoekers willen opnemen. Vol is vol, jammer dan.
Nooit meer slapen
pi_218924992
quote:

[..]
Daarmee zeg je dus wat @:HowardRoark zegt, onzin is? Kleinschalige AZC's groeien niet uit naar mega AZC's?
Je zou het hier uit af kunnen leiden:

In 2023 hebben 31.000 statushouders woonruimte toegewezen gekregen. Gemeenten liepen dat jaar een achterstand op van ruim 6.000 toewijzingen. Medio 2024 is dit aantal al opgelopen naar 10.900. (Bron: COA)

Ruim 20.000 statushouders wachten begin 2025 op woonruimte bij de hen al toegewezen gemeente.

Dus van 6.000, naar 10.900 naar 20.000 wachtenden in 2-3 jaar, die wachtenden zitten in de opvanglokaties. Spreiden helpt dus maar tijdelijk als de instroom zo hoog blijft.

https://www.vluchtelingen(...)is/onze-themas/wonen
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:56:07 #243
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218924998
quote:

[..]
Dat heb ik dan ook niet gezegd. Ik stelde dat kleinere locaties tot grotere locaties zullen groeien. Het word 'mega' heb ik daarbij verder niet gebruikt.

Dat wil dus zeggen dat men misschien ergens met 300 plekken begint, maar dit er op den duur 500 of misschien wel 750 worden. Als de instroom niet wordt verminderd en helemaal als er straks een kabinet komt dat positief aankijkt tegen het opvangen van vermeende asielzoekers, dan zal de instroom alleen maar worden gefaciliteerd.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:56:56 #244
319979 Fok-it
All is well
pi_218925000
quote:

[..]
En dat is een beetje het probleem. een andere manier om met migratie om te gaan is niet mogelijk. Alleen de meest drastische PVV-manier is heilig waardoor iedere andere partij automatisch kennelijk niks wilt doen. Vervolgens blijkt de PVV aanpak niet realistisch en ipv te kijken of je dan toch niet naar een ander model toe kan werken kiest Wilders ervoor om zijn kiezers te laten geloven dat hij wordt tegengewerkt.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:00:25 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218925025
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 09:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En dat is een beetje het probleem. een andere manier om met migratie om te gaan is niet mogelijk. Alleen de meest drastische PVV-manier is heilig waardoor iedere andere partij automatisch kennelijk niks wilt doen. Vervolgens blijkt de PVV aanpak niet realistisch en ipv te kijken of je dan toch niet naar een ander model toe kan werken kiest Wilders ervoor om zijn kiezers te laten geloven dat hij wordt tegengewerkt.
De grenzen sluiten is een realistisch scenario. Polen, Hongarije en Slowakije zijn hier zeer succesvol in.

En wellicht moet je jezelf ook de vraag stellen waarom Nederland (en het Westen in bredere zin) structureel mensen uit niet-Westerse landen moeten opvangen van vele duizenden kilometers ver weg, die eerste acht a tien veilige landen doorreizen alvorens men hier aanklopt. Dit is toch belachelijk? Waarom moeten wij die mensen opvangen?
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:01:15 #246
498210 KoningWouter
pi_218925028
quote:

[..]
Ja op een gegeven moment is het wel klaar toch? Er is 40 jaar van alles geprobeerd en het wordt er allemaal niet beter op. Dan moet je op een gegeven moment maar gewoon zeggen dat het allemaal niet werkt en dat we geen gelukszoekers meer binnen laten.
Nooit meer slapen
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:08:47 #247
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218925079
quote:

[..]
En als je geen migrantenbootjes wil torpederen dan word je hier voor linksdraaiende deugneus uitgemaakt.
Huilen dan.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:11:08 #248
319979 Fok-it
All is well
pi_218925111
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En als je geen migrantenbootjes wil torpederen dan word je hier voor linksdraaiende deugneus uitgemaakt.
Klopt. Medemenselijkheid is woke tegenwoordig
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:12:02 #249
319979 Fok-it
All is well
pi_218925127
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:01 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja op een gegeven moment is het wel klaar toch? Er is 40 jaar van alles geprobeerd en het wordt er allemaal niet beter op. Dan moet je op een gegeven moment maar gewoon zeggen dat het allemaal niet werkt en dat we geen gelukszoekers meer binnen laten.
Het blijft vooral een vicieuze cirkel. En dat zal jij ongetwijfeld beamen alleen dan om andere redenen dan ik denk dat het een vicieuze cirkel blijft
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:15:04 #250
498210 KoningWouter
pi_218925186
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het blijft vooral een vicieuze cirkel. En dat zal jij ongetwijfeld beamen alleen dan om andere redenen dan ik denk dat het een vicieuze cirkel blijft
We moeten nu gewoon iets. De samenleving kraakt en piept onder de hordes gelukszoekers dat kun je niet ontkennen.

Gaan we dan nog een keer proberen er honderden AZC's bij te bouwen in de hoop dat het probleem weg gaat?

We kunnen dan wellicht 5-10 jaar vooruit, dan begint de ellende weer van voor af aan alleen bij nog meer AZC's dan vroeger. Om maar te zwijgen over de kosten van mini-AZC's in vergelijking met de gecentraliseerde variant.
Nooit meer slapen
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:15:44 #251
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218925197
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Migrantenbootjes torpederen is moord. Bovendien dicteert het internationaal zeerecht dat men dient te helpen bij noodsituaties op zee. Een overbevolkt niet zeewaardige migrantenboot valt daar onder.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:15:56 #252
319979 Fok-it
All is well
pi_218925199
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Polen, Hongarije en Slowakije zijn hier zeer succesvol in.
En wat minder succesvol met democratie, dat dan weer wel
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:16:24 #253
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218925209
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:15 schreef KoningWouter het volgende:
De samenleving kraakt en piept onder de hordes gelukszoekers dat kun je niet ontkennen.

Hoe dan? De meeste mensen merken daar precies helemaal niks van hoor.
Huilen dan.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:18:40 #254
498210 KoningWouter
pi_218925246
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het stemgedrag van de bevolking laat dit zien. Migratie is het belangrijkste probleem op dit moment.
Nooit meer slapen
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:18:53 #255
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218925250
quote:

[..]
Ik merk er ook niks van en toch worden er hier in de regio Rotterdam het meeste opgevangen.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:19:48 #256
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218925264
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En in allerlei andere dingen die we hier in het landje dat zogenaamd zou piepen en kraken onder hordes gelukszoekers wel goed voor elkaar hebben: welvaart, gezondheidszorg, (sociale) infrastructuur, ...
Huilen dan.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:19:50 #257
319979 Fok-it
All is well
pi_218925267
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:15 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
We moeten nu gewoon iets. De samenleving kraakt en piept onder de hordes gelukszoekers dat kun je niet ontkennen.

Gaan we dan nog een keer proberen er honderden AZC's bij te bouwen in de hoop dat het probleem weg gaat?

We kunnen dan wellicht 5-10 jaar vooruit, dan begint de ellende weer van voor af aan alleen bij nog meer AZC's dan vroeger. Om maar te zwijgen over de kosten van mini-AZC's in vergelijking met de gecentraliseerde variant.
Immigratie is inderdaad iets waar wat aan gedaan moet worden. Maar de PVV manier gaat averechts werken en zorgt alleen maar voor meer spanningen en polarisatie in de samenleving. Maar door krampachtig te blijven volhouden dat linkse politiek het kwaad is zal dat blijven voortduren en net als MAGA in Amerika lijken mensen hier ook steeds blinder te worden
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:19:53 #258
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218925269
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:18 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Het stemgedrag van de bevolking laat dit zien. Migratie is het belangrijkste probleem op dit moment.
Dat komt vooral door hersenspoeling via media en bangmakerij uit bepaalde politieke stromingen.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:21:54 #259
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218925302
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:18 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat laat vooral zien dat schreeuwende volksmenners effectief zijn. Jij bent echter diegene die stelt dat de samenleving piept en kraakt door 'hordes gelukszoekers'.
Huilen dan.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:22:32 #260
498210 KoningWouter
pi_218925308
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Immigratie is inderdaad iets waar wat aan gedaan moet worden. Maar de PVV manier gaat averechts werken en zorgt alleen maar voor meer spanningen en polarisatie in de samenleving. Maar door krampachtig te blijven volhouden dat linkse politiek het kwaad is zal dat blijven voortduren en net als MAGA in Amerika lijken mensen hier ook steeds blinder te worden
Links heeft gewoon zelf geen oplossing anders dan er 300 peperdure mini-AZC's bij te knallen.

Logisch dat men er wel klaar mee is als dat dan de oplossing moet zijn.
Nooit meer slapen
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:23:40 #261
498210 KoningWouter
pi_218925322
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat laat vooral zien dat schreeuwende volksmenners effectief zijn. Jij bent echter diegene die stelt dat de samenleving piept en kraakt door 'hordes gelukszoekers'.
Ja en dan worden de meeste zaken afgedaan als kleinigheid waardoor we er ook nog eens niets van teruglezen in de kranten.

Kun je nagaan.
Nooit meer slapen
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:24:22 #262
498210 KoningWouter
pi_218925330
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dat komt vooral door hersenspoeling via media en bangmakerij uit bepaalde politieke stromingen.
Hersenspoeling via media? Via social media dan misschien want de msm laat juist vaak incidenten die geen incident meer zijn achterwege.
Nooit meer slapen
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:25:47 #263
319979 Fok-it
All is well
pi_218925346
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:22 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Links heeft gewoon zelf geen oplossing anders dan er 300 peperdure mini-AZC's bij te knallen.

Logisch dat men er wel klaar mee is als dat dan de oplossing moet zijn.
Nou zoals ik al eerder zei is het meer dat de rest ook ideën over migratie heeft alleen dat veel rechtse stemmers vinden dat dit een aanpak is die gelijk staat aan 'alle grenzen wagenwijd open' niet helemaal terecht.

Bontenbal heeft bv een goed gesprek met Wilfred Genee in zijn podcast waar hij uitgebreid over migratie, praat. Moet je maar eens luisteren.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:26:35 #264
498210 KoningWouter
pi_218925354
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:25 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nou zoals ik al eerder zei is het meer dat de rest ook ideën over migratie heeft alleen dat veel rechtse stemmers vinden dat dit een aanpak is die gelijk staat aan 'alle grenzen wagenwijd open' niet helemaal terecht.

Bontenbal heeft bv een goed gesprek met Wilfred Genee in zijn podcast waar hij uitgebreid over migratie, praat. Moet je maar eens luisteren.
Ik noteer het. Bedankt.
Nooit meer slapen
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:27:27 #265
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218925359
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:24 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Hersenspoeling via media? Via social media dan misschien want de msm laat juist vaak incidenten die geen incident meer zijn achterwege.
Voor veel main stream media is het niet nieuwswaardig om daar elke dag over te berichten. Meetbare effecten door factoren melden ze echter wel.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:34:21 #266
498210 KoningWouter
pi_218925398
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Voor veel main stream media is het niet nieuwswaardig om daar elke dag over te berichten. Meetbare effecten door factoren melden ze echter wel.
Nee het is inderdaad inmiddels geen nieuws meer zo vaak als het gebeurt.

Maar ja je ziet het aan die NOS protesten van linksen, niemand is tevreden over de msm. Ook zij niet, terwijl ik juist vind dat msm zich te positief uitlaat over asielzoekers vinden linksen dat weer niet.

Nouja ik zie in ieder geval geen oplossing. Ik zal die podcast van Bontenbal wel beluisteren.
Nooit meer slapen
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:34:27 #267
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218925401
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De grenzen sluiten is een realistisch scenario. Polen, Hongarije en Slowakije zijn hier zeer succesvol in.

En wellicht moet je jezelf ook de vraag stellen waarom Nederland (en het Westen in bredere zin) structureel mensen uit niet-Westerse landen moeten opvangen van vele duizenden kilometers ver weg, die eerste acht a tien veilige landen doorreizen alvorens men hier aanklopt. Dit is toch belachelijk? Waarom moeten wij die mensen opvangen?
Vanuit een vluchtelingperspectief zou ik dat ook doen denk ik. Als ik dan toch op de vlucht moet vanuit mijn thuisland, dan kijk ik naar wat het beste perspectief biedt. Als ik moet vluchten vanuit Syrië en ik heb de keuze om in Roemenië/Hongarije te verblijven of ik kan mijn kansen in Duitsland beproeven, nou dan weet ik het wel :)
4045
onlogisch
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:34:44 #268
319979 Fok-it
All is well
pi_218925405
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:26 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik noteer het. Bedankt.
En ik ben het er verder wel mee eens dat Timmermans meer bezig is met Wilders dan met zorgen voor meer achterban. Toen Yesilgoz laatst vroeg aan hem of hij iets kon opnoemen hoe hij migratie wilde aanpakken gaf hij niet thuis. Dat is niet slim

Aan de andere kant, toen Jetten een kritische handreiking deed richting migratie was het allemaal populistisch gelul en was hij met Kaag uiteraard weer het grote kwaad die 'dit' heeft aangericht.

Tsja, dan kan je het ook niet goed doen he
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:35:03 #269
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218925408
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Yep.

Criminaliteit- en misdaadcijfers laten op praktisch alle vlakken een gigantische verbetering zien de afgelopen decennia, maar wanneer <random incident met allochtoon> niet breed uitgemeten wordt in "dE meDiA" dan is het land te klein.
Huilen dan.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:37:19 #270
498210 KoningWouter
pi_218925427
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En ik ben het er verder wel mee eens dat Timmermans meer bezig is met Wilders dan met zorgen voor meer achterban. Toen Yesilgoz laatst vroeg aan hem of hij iets kon opnoemen hoe hij migratie wilde aanpakken gaf hij niet thuis. Dat is niet slim

Aan de andere kant, toen Jetten een kritische handreiking deed richting migratie was het allemaal populistisch gelul en was hij met Kaag uiteraard weer het grote kwaad die 'dit' heeft aangericht.

Tsja, dan kan je het ook niet goed doen he
Ja dat populisme van Wilders heeft ons ook niets gebracht, dat ben ik met je eens. Handig om eenmalig stemmen te trekken maar dat gaan mensen ook niet opnieuw doen natuurlijk.

Naja ik stem iig geen PVV mochten jullie dat denken maar ik zie gewoon geen oplossing voor de migratie ellende anders dan de kraan dicht.
Nooit meer slapen
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:39:41 #271
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218925444
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Vind je? Nou ja, die aanslag op Fico was inderdaad schokkend. Verder is er relatief weinig aan de hand.
quote:

[..]
Je bedoelt dat een deel van het electoraat de influx geen probleem vindt of het zelfs positief bekijkt. Dat kan, maar om te stellen dat de meeste mensen er niets van merken is natuurlijk onzin. In elke middelgrote en grote stad is het straatbeeld enorm veranderd de afgelopen decennia.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Linkse politiek is ook een probleem als zij bezig blijven om met hand en tand migranten en de Islam te beschermen.

Zolang progressieve en linkse partijen de problemen blijven ontkennen zal er onvrede zijn in de samenleving en dat creëert draagvlak voor een partij zoals de PVV.

Wellicht is het handig voor linkse en progressieve partijen om een voorbeeld aan de sociaaldemocraten in Denemarken te nemen. Die nemen migratie wél serieus en radicaal rechtse partijen zijn daar enorm klein geworden.
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:40:05 #272
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218925447
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:37 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nee het is inderdaad inmiddels geen nieuws meer zo vaak als het gebeurt.

Maar ja je ziet het aan die NOS protesten van linksen, niemand is tevreden over de msm. Ook zij niet, terwijl ik juist vind dat msm zich te positief uitlaat over asielzoekers vinden linksen dat weer niet.

Nouja ik zie in ieder geval geen oplossing. Ik zal die podcast van Bontenbal wel beluisteren.
[..]
Ja dat populisme van Wilders heeft ons ook niets gebracht, dat ben ik met je eens. Handig om eenmalig stemmen te trekken maar dat gaan mensen ook niet opnieuw doen natuurlijk.

Naja ik stem iig geen PVV mochten jullie dat denken maar ik zie gewoon geen oplossing voor de migratie ellende anders dan de kraan dicht.
De meeste zullen het daar wel mee eens zijn op een groepje linkse mensen, gevangen in hun bubbel, na. Het is geen houdbare situatie. Het probleem zal de komende jaren ook nog wel door etteren omdat Nederland zelf zo'n extreem versplintert politiek landschap kent.

'Volledig de kraan dicht' of 'Haal ze allemaal maar binnen'.

Beide statements gaan de komende jaren niet plaatsvinden. We blijven maar doormodderen _O_
4045
onlogisch
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:41:03 #273
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218925452
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:37 schreef KoningWouter het volgende:

:') ! Alsjeblieft zeg.

Dat zowel extreemlinksgekkies als extreemrechtsgekkies staan te schuimbekken over de NOS geeft juist aan dat ze het al met al prima doen.
Huilen dan.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:42:41 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218925458
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Yep.

Criminaliteit- en misdaadcijfers laten op praktisch alle vlakken een gigantische verbetering zien de afgelopen decennia, maar wanneer <random incident met allochtoon> niet breed uitgemeten wordt in "dE meDiA" dan is het land te klein.
Criminaliteit- en misdaadcijfers laten simpelweg een gigantische oververtegenwoordiging van mensen met een (niet-Westerse) migratieachtergrond zien. Dat een kleine 25% van de samenleving inmiddels verantwoordelijk is voor meer dan de helft van alle misdaden is zorgwekkend.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:43:53 #275
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218925469
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Je bedoelt dat een deel van het electoraat de influx geen probleem vindt of het zelfs positief bekijkt. Dat kan, maar om te stellen dat de meeste mensen er niets van merken is natuurlijk onzin. In elke middelgrote en grote stad is het straatbeeld enorm veranderd de afgelopen decennia.

Een veranderend straatbeeld is nogal iets anders dan een piepende en krakende samenleving. Newsflash: het straatbeeld verandert altijd over een tijdspanne van decennia.
Huilen dan.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:45:55 #276
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218925482
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Criminaliteit- en misdaadcijfers laten simpelweg een gigantische oververtegenwoordiging van mensen met een (niet-Westerse) migratieachtergrond zien. Dat een kleine 25% van de samenleving inmiddels verantwoordelijk is voor meer dan de helft van alle misdaden is zorgwekkend.
En als je kijkt naar sociaal-economische status? Flikker alle mensen met een migratieachtergrond eruit, en je zal nog steeds zien dat mensen aan de onderkant van de samenleving oververtegenwoordigd zijn in de cijfertjes waarin je niet wil voorkomen.
Huilen dan.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:46:01 #277
498210 KoningWouter
pi_218925483
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
:') ! Alsjeblieft zeg.

Dat zowel extreemlinksgekkies als extreemrechtsgekkies staan te schuimbekken over de NOS geeft juist aan dat ze het al met al prima doen.
Nouja die conclusie trok ik niet maar de rest is toch juist wat ik schrijf?
Nooit meer slapen
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:50:28 #278
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218925509
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Een veranderend straatbeeld is nogal iets anders dan een piepende en krakende samenleving. Newsflash: het straatbeeld verandert altijd over een tijdspanne van decennia.
Dat er nu talloze Arabisch (of Turks) sprekende Islamieten in sommige wijken de meerderheid vormen is geen normale demografische verandering. Het is het verlies van Nederlandse/Westerse cultuur ten faveure van niet-Westerse culturen, waarbij de mensen totaal geen drang voelen om te integreren laat staan assimileren.

Ben je recent nog eens in Londen, Parijs of Brussel geweest? Sommige wijken daar zijn onherkenbaar en wekken de indruk alsof je in Marrakech, Ankara, Caïro of Mogadishu rondloopt.

Waarom zou je dit willen, als Westen zijde? Tenzij je natuurlijk de cultuur van deze mensen prefereert boven onze eigen.
pi_218925520
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Mwa het is niet normaal dat het straatbeeld verandert in dat van een 3e wereld land.
pi_218925574
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En als je kijkt naar sociaal-economische status? Flikker alle mensen met een migratieachtergrond eruit, en je zal nog steeds zien dat mensen aan de onderkant van de samenleving oververtegenwoordigd zijn in de cijfertjes waarin je niet wil voorkomen.
Toch hebben de rijken en hun vrienden de hogere inkomens liever niet dat de mensen van de onderkant van de samenleving gezellig in hun eigen bubbel blijven leven en dus de mannen met grote monden buiten de wijk houden.
pi_218925592
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:15 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Migrantenbootjes torpederen is moord. Bovendien dicteert het internationaal zeerecht dat men dient te helpen bij noodsituaties op zee. Een overbevolkt niet zeewaardige migrantenboot valt daar onder.
Migrantenbootjes oppikken voor de kust van Afrika en ze overbrengen naar Europa is mensensmokkel.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:03:48 #282
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218925593
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:52 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Mwa het is niet normaal dat het straatbeeld verandert in dat van een 3e wereld land.
Waar is daar in Nederland sprake van?
Huilen dan.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:04:52 #283
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218925603
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat er nu talloze Arabisch (of Turks) sprekende Islamieten in sommige wijken de meerderheid vormen is geen normale demografische verandering. Het is het verlies van Nederlandse/Westerse cultuur ten faveure van niet-Westerse culturen, waarbij de mensen totaal geen drang voelen om te integreren laat staan assimileren.

Ben je recent nog eens in Londen, Parijs of Brussel geweest? Sommige wijken daar zijn onherkenbaar en wekken de indruk alsof je in Marrakech, Ankara, Caïro of Mogadishu rondloopt.

Waarom zou je dit willen, als Westen zijde? Tenzij je natuurlijk de cultuur van deze mensen prefereert boven onze eigen.
Ja, sommige stukken van Parijs en Brussel zijn doffe ellende. Dat wil niemand. Van integratie is totaal geen sprake. In Londen ben ik lang niet geweest.

Maar die situaties zijn toch helemaal niet te vergelijken met die in Nederland?
Huilen dan.
pi_218925665
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waar is daar in Nederland sprake van?
Nergens, maar Wilders en de PVV willen iedereen doen geloven dat het wel zo is. Nederland heeft de situatie beter onder controle.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:12:06 #285
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218925693
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, sommige stukken van Parijs en Brussel zijn doffe ellende. Dat wil niemand. Van integratie is totaal geen sprake. In Londen ben ik lang niet geweest.

Daar stevenen we demografisch gezien natuurlijk wel steeds meer op af. Je denkt toch niet echt dat als er wekelijks 1000 mensen bijkomen (elk jaar opnieuw) uit zulke landen, dat dit zonder gevolgen zal blijven?

En we zien de gevolgen dan ook al terug in enorme oververtegenwoordiging van zulke migranten in criminaliteit, bijstand en zorg. Om nog maar te zwijgen over leerachterstanden, extra druk op de huizenmarkt en de problemen met de integratie en assimilatie. Onder de jongst gemeten generatie is inmiddels al bijna 15% Islamitisch, dat zal geheid oplopen naar 20% of wellicht wel 25% of 30% de komende decennia.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:14:40 #286
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218925733
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:10 schreef EnzoItaliano het volgende:

[..]
Nergens, maar Wilders en de PVV willen iedereen doen geloven dat het wel zo is. Nederland heeft de situatie beter onder controle.
Nederland heeft op dit moment simpelweg nog wat minder migranten uit (Noord-)Afrikaanse en Midden-Oosterse landen. En tevens is het in Nederland iets beter verdeeld tussen grote steden. Maar jij wilt lekker op de huidige manier doorgaan tot Rotterdam of Amsterdam een soort Brussel of Parijs is?
pi_218925768
quote:

[..]
Ik heb Wilders niet nodig om te zien hoe het straatbeeld is veranderd. Enkele decennia geleden stikte het hier nog niet van de kopvodden.
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:28:55 #288
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218925901
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar stevenen we demografisch gezien natuurlijk wel steeds meer op af. Je denkt toch niet echt dat als er wekelijks 1000 mensen bijkomen (elk jaar opnieuw) uit zulke landen, dat dit zonder gevolgen zal blijven?

En we zien de gevolgen dan ook al terug in enorme oververtegenwoordiging van zulke migranten in criminaliteit, bijstand en zorg. Om nog maar te zwijgen over leerachterstanden, extra druk op de huizenmarkt en de problemen met de integratie en assimilatie. Onder de jongst gemeten generatie is inmiddels al bijna 15% Islamitisch, dat zal geheid oplopen naar 20% of wellicht wel 25% of 30% de komende decennia.
Over 15 jaar is DENK de grootste partij van Nederland.
4045
onlogisch
pi_218926080
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nederland heeft op dit moment simpelweg nog wat minder migranten uit (Noord-)Afrikaanse en Midden-Oosterse landen. En tevens is het in Nederland iets beter verdeeld tussen grote steden. Maar jij wilt lekker op de huidige manier doorgaan tot Rotterdam of Amsterdam een soort Brussel of Parijs is?
De echte Nederlandse bevolking is sowieso aan het inkrimpen en dat komt voornamelijk omdat Nederlandse vrouwen te weinig kinderen maken om de Nederlandse bevolking in stand te houden. Daarnaast hebben we ook een vergrijzing.

Demografische heeft Nederland dus echt een groot probleem zonder aanwas uit het buitenland. Heel de Nederlandse economie zou instorten als er geen mensen uit het buitenland hier naar toe zouden komen.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:44:18 #290
28167 matthijst
pi_218926111
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Yep.

Zou een stuk kleiner kunnen zijn als je die 97% allochtonen uit Opsporing Verzocht niet zou hebben :W
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:53:12 #291
28167 matthijst
pi_218926200
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:41 schreef EnzoItaliano het volgende:
Heel de Nederlandse economie zou instorten als er geen mensen uit het buitenland hier naar toe zouden komen.
Die zakkenrollertjes en pinpasfraudeurs gaan ons niet redden hoor.

Arbeidsmigranten wel, maar die komen doorgaans niet op een rubberbootje met alleen een iphone. Vrouwen en kinderen lekker veilig thuis.
pi_218926663
inzetten op robots en AI ipv buitenlanders
pi_218926716
De asiel propaganda op NU+ gaat onverminderd voort. Gauw zo vlak voor de verkiezingen nog even wat stemmers bij Wilders weghalen.

Asielzoekers lijden door uitzichtloos wachten: 'Dweilen met de kraan open'
pi_218926750
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 12:56 schreef Alpha0 het volgende:
De asiel propaganda op NU+ gaat onverminderd voort. Gauw zo vlak voor de verkiezingen nog even wat stemmers bij Wilders weghalen.

Misschien is het in Duitsland of België beter vertoeven, laat ze het daar maar eens proberen. Ze zijn er ook doorheen gereisd, naast de overige 10 andere veilige landen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218926761
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 12:56 schreef Alpha0 het volgende:

Lijkt me een goed argument om een asielstop in te voeren. Je wilt niet dat die arme mensen in de inhumane Nederlandse asielprocedure terechtkomen.
pi_218926828
quote:

[..]
Er zijn hier toch veel te veel mannen met een geloof, die vanaf de spreekgestoeltes in iedere gemeente de parochianen willen indoctrineren?
En het worden er steeds meer.
pi_218926838
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus vooral al heel lang af. Maar krijg nooit een antwoord op die vraag.
pi_218926852
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Daar is het toch ook ooit zo begonnen...? Of wacht NL weer zoals altijd tot het kalf verdronken is?
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:15:32 #299
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218926892
quote:

[..]
De echte Nederlandse bevolking is sowieso aan het inkrimpen en dat komt voornamelijk omdat Nederlandse vrouwen te weinig kinderen maken om de Nederlandse bevolking in stand te houden. Daarnaast hebben we ook een vergrijzing.

Demografische heeft Nederland dus echt een groot probleem zonder aanwas uit het buitenland. Heel de Nederlandse economie zou instorten als er geen mensen uit het buitenland hier naar toe zouden komen.
Al vroeg begonnen aan de vrijmibo?
pi_218927103
quote:

[..]

Nederland heeft met deze 'aanwas' uit het buitenland nog een veel groter demografisch probleem. Ook moeten we oorzaak en gevolg niet door elkaar halen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')