Toen was ik nog niet in politiek geinteresseerd. (nouja Verdonk en Fortuyn ken ik wel natuurlijk, Janmaat minder dat werd mij vroeger thuis verteld als zijnde een reincarnatie van Adolf Hitler.)quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je vergeet even dat we voor Messias Wilders nog Rita Verdonk, Pim Fortuyn en Hans Janmaat hadden.
Ik ben een fan van profiling. De vinger op de zere plek leggen. Het beestje bij de naam noemen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:05 schreef Alpha0 het volgende:
DPG Media, de NOS, ...... zelfs de lokale universiteitskrantjes doen vrolijk mee: als je tegen massa migratie bent dan ben je racistisch.
Het is voor politici makkelijk om dat te exploiteren en niet met oplossingen te komen voor de woningcrisis of andere problemen. Geef immigranten de schuld. Zoek een zondebok en verwijs naar een tijd dat alles wel goed in orde zou zijn geweest.
‘Mijn voelsprieten gaan omhoog als ik bijvoorbeeld hoor dat criminaliteit onder Marokkaanse Nederlanders hoger zou zijn. Ik vind het al twijfelachtig dat één groep specifiek voor problemen zou zorgen. Wat zegt dat over die gemeenschap en cultuur? Of heeft het te maken met economische omstandigheden en grootstedelijke problematiek? Het komt toch weer neer op racisme, ook al is ras of etniciteit nu vervangen met kritiek op de cultuur van bepaalde groepen.’
Het is nog steeds taboe om toe te geven dat massa migratie een ramp voor dit land is.
Ik ben ook voor etnisch profileren. Het is zo succesvol gebleken dat het meteen de kop in moest worden gedrukt.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik ben een fan van profiling. De vinger op de zere plek leggen. Het beestje bij de naam noemen.
Mocht bv criminaliteit qua percentage -enorm hoger scoren- bij mensen met rood haar of met een pukkel in het gezicht of met een migratie achtergrond, etc etc, dan moet je dat ook benoemen en daar op acteren.
Maakt mij dat dan een racist in mensen die niet in profiling geloven? Dan zijn het zo. I don't care.
Aanpakken die overlastgevende groep.
Ik heb nooit beweerd dat er niets aan migratie moet worden gedaan. Er ligt een europees asiel- en migratiepact dat 14 juni 2026 in gaat. Laten we ons daar op richten. Kunnen we ondertussen de boeren verjagen zodat er minder arbeidsmigranten nodig zijn, de stikstof-uitstoot omlaag gaat en er dus gebouwd kan worden.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:18 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Je geeft dus toe dat het een probleem is. Hoe gaat D66 het oplossen dan?
Waar stelt Frans Timmermans dit precies voor? Een solide bron graag.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat we onder het Europees gemiddelde zouden zitten is niet een casus belli om de sluizen dan maar open te laten staan zoals Timmermans dat voorstelt.
We moeten af van de kanslozen die aan onze verzorgingsstaat komen roven als een stel ordinaire parasieten. Niets mis met een gelukszoeker binnenlaten die onze economie verder helpt. Het binnenlaten van een stel primaten die niets anders voor ogen hebben dan de uitkering, sociaal huurhuis en alle voordeeltjes die minima genieten.
Dat is gewoon een bad investement. Het kost veel, en in plaats dat je wat terug krijgt, kosten ze nog meer.
Niet handig (van links).
Wij moeten boeren verjagen zodat we meer uit het buitenland gaan importeren? En dat alles zodat we een paar cijfertjes op orde krijgen om te kunnen bouwen? Stikstof stopt niet bij de grens.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat er niets aan migratie moet worden gedaan. Er ligt een europees asiel- en migratiepact dat 14 juni 2026 in gaat. Laten we ons daar op richten. Kunnen we ondertussen de boeren verjagen zodat er minder arbeidsmigranten nodig zijn, de stikstof-uitstoot omlaag gaat en er dus gebouwd kan worden.
Ik hoop dat dit jouw vraag een beetje dekt, ehm?
Het behandelen van mensen puur op vaststaande eigenschappen blijft voor mij verwerpelijk, en dus ook etnisch profileren, of het anders behandelen van mensen omdat ze rood haar hebben.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik ben een fan van profiling. De vinger op de zere plek leggen. Het beestje bij de naam noemen.
Mocht bv criminaliteit qua percentage -enorm hoger scoren- bij mensen met rood haar of met een pukkel in het gezicht of met een migratie achtergrond, etc etc, dan moet je dat ook benoemen en daar op acteren.
Maakt mij dat dan een racist in mensen die niet in profiling geloven? Dan zijn het zo. I don't care.
Aanpakken die overlastgevende groep.
Graag. Veel succes met het importeren van voedsel en techniek.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Laten we de provincie dan ook maar kreperen. Het geld dat in de randstad wordt verdiend kunnen we ook prima zelf op maken.
In Zweden was inmiddels meer dan 10% van de bevolking geimporteerd, dat klopt.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:12 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat is een scheef beeld. Dat Zweden het zo heeft weten in te dammen komt omdat ze eerder verreweg de meeste opvingen. Aanscherping van regels zorgt dan eenvoudig voor grote verandering in aantallen. Nederland zit onder het europees gemiddelde qua opvang dus zijn grote verschuivingen in aantal lastig.
Het idee om 300 (kleinschalige) AZC's bij te bouwen getuigt nou niet van een rem op migratie. Het lijkt meer op het faciliteren ervan.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Waar stelt Frans Timmermans dit precies voor? Een solide bron graag.
Liefde en compassie voor de hele wereld...quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Laten we de provincie dan ook maar kreperen. Het geld dat in de randstad wordt verdiend kunnen we ook prima zelf op maken.
Vriendschap met de wereld...quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Liefde en compassie voor de hele wereld...
... behalve voor Nederlanders uit de provincie.
'Progressieve charitas' in actie.
Dat mag zo zijn, maar etnisch profileren is uitermate succesvol gebleken. Het is toch van de zotte dat je heel het land verdacht moet maken omdat je er niet vanuit mag gaan dat de spil in het web van de mocro-maffia een mocro zou zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het behandelen van mensen puur op vaststaande eigenschappen blijft voor mij verwerpelijk, en dus ook etnisch profileren, of het anders behandelen van mensen omdat ze rood haar hebben.
Dat is een weg die ik nooit zal inslaan: mensen zijn individuen en dienen behandeld te worden op gedrag en karakter.
Dat zei ik niet en dat diminutief helpt ook al niet. Dit rijmt.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wij moeten boeren verjagen zodat we meer uit het buitenland gaan importeren? En dat alles zodat we een paar cijfertjes op orde krijgen om te kunnen bouwen? Stikstof stopt niet bij de grens.
Wel heel erg linkse rijm. Niet op niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat zei ik niet en dat diminutief helpt ook al niet. Dit rijmt.
Is gewoon uitvoering van de spreidingswet.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:28 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het idee om 300 (kleinschalige) AZC's bij te bouwen getuigt nou niet van een rem op migratie. Het lijkt meer op het faciliteren ervan.
En zoals ik al aangaf maar je selectief niet op reageert. Ook kleine AZC's worden groot zolang we de kraan open laten staan. Het geeft ons een beetje tijd wellicht om vervolgens heel Nederland naar een derde wereldland te torpederen waar misdaad, verkrachting en moord aan de orde van de dag zijn.
Neem, dat ben ik niet van mening. Overigens schilder je jezelf als niet zo slim af want denk je echt dat zwakbegaafden (iq 75) in staat zijn om over de Middellandse Zee naar Nederland te reizen?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:34 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We krijgen hier de IQ-75 types die achterlijk genoeg zijn de levensgevaarlijke tocht voor hun familie te maken. Of ben je nog steeds van mening dat wij alleen maar apothekers, doktoren en software architecten binnen krijgen?
De spreidingswet ja, waar het kabinet zo graag vanaf wilde. Als je de spreidingswet als serieuze oplossing voor het migrantenvraagstuk ziet dan is er wel een klein steekje los denk ik.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Is gewoon uitvoering van de spreidingswet.
Tja, zo zie ik het ook. Het is het slechte in de mens die die weg inslaan zoals jij het nu benoemt. Die -meteen de hele groep- ervoor op aankijken.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het behandelen van mensen puur op vaststaande eigenschappen blijft voor mij verwerpelijk, en dus ook etnisch profileren, of het anders behandelen van mensen omdat ze rood haar hebben.
Dat is een weg die ik nooit zal inslaan: mensen zijn individuen en dienen behandeld te worden op gedrag en karakter.
Daar hebben ze smokkelaars voor. Dus ja.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:41 schreef Jippie het volgende:
[..]
Neem, dat ben ik niet van mening. Overigens schilder je jezelf als niet zo slim af want denk je echt dat zwakbegaafden (iq 75) in staat zijn om over de Middellandse Zee naar Nederland te reizen?
Ik vind ook dat de kraan volledig dicht moet. We slibben dicht. Maar de spreidingswet daar kan ik me wel in vinden. Als je duizenden migranten bij elkaar zet is dat vragen om problemen. Wanneer je het kleinschaliger maakt zal de problematiek ook ver afschalen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:41 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
De spreidingswet ja, waar het kabinet zo graag vanaf wilde. Als je de spreidingswet als serieuze oplossing voor het migrantenvraagstuk ziet dan is er wel een klein steekje los denk ik.
De enige manier hoe we dit onder controle kunnen krijgen is de kraan dicht te draaien. Daar moeten we voor gaan en niet 300 AZC's bij bouwen.
Wat ik zei heeft niets met links te maken. Ik zei dat je mijn woorden verdraaid en je een verkleinwoord gebruikt om iets belachelijk te laten lijken.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wel heel erg linkse rijm. Niet op niet.
Dank zij het bedrijfsleven die goedkope arbeidskrachten zochten.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar.
Een groot deel van de marokkaanse migranten die hier kwamen, kwamen uit het rif gebied. Arm, achtergesteld en onder geëduceerd. Zelf voor marokkaanse standaarden van die tijd. Ze waren maar wat blij dat ze grote delen van dat volk kwijt konden.
En nu zitten wij er mee opgescheept.
Hoeveel IQ punten moet je dan hebben om in een rubberboot te dobberen?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:41 schreef Jippie het volgende:
[..]
Neem, dat ben ik niet van mening. Overigens schilder je jezelf als niet zo slim af want denk je echt dat zwakbegaafden (iq 75) in staat zijn om over de Middellandse Zee naar Nederland te reizen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |