abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 oktober 2025 @ 13:53:27 #176
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_218918810
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Alle prijsklasses door elkaar is ook walgelijk en onmenselijk, want dan hebben de lagere inkomens minder woongenot.
Verklaart u nader...
  donderdag 2 oktober 2025 @ 13:56:22 #177
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218918825
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:41 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Je schuift het af op de EU. Wat vind je nu zelf van asiel? Hoe lang moet dit doorgaan? 10 jr? 100 jr? 1000 jr? Net zo lang totdat ons land net zo'n shithole is als de landen waar de mensen vandaan komen? Vind je NL met 18 mln mensen niet te vol? Vind je het niet gek dat al die 'vluchtelingen' door wel 10 veilige landen zijn gereisd? Vind je niet dat je veel incompatibele culturen binnen haalt met potentiële aanslagplegers, overlastgevers en Jodenhaters?
De EU zijn we zelf. Het europees asiel- en migratiepact is jaren over onderhandeld. Voor oorlogsvluchtelingen of mensen die bijvoorbeeld door hun seksuele geaardheid gevaar lopen horen wij opvang te regelen. Daar zijn verdragen voor. Veiligelanders moeten weg ja. Kennismigranten kunnen we dan weer wel gebruiken. Over die tien veilige landen. Makkelijk praten voor een land dat in min of meer centraal Europa ligt. We kunnen niet van Italië verwachten dat zij het merendeel opvangen. Solidariteit gaat het om. Eerlijk verdelen net als de spreidingswet.

Aanslagplegers, overlastgevers en jodenhaters heb je in vrijwel elke cultuur. Momenteel hebben we bijvoorbeeld last van extreem rechtse relschoppers.

Verder hebben wij migranten gewoon nodig omdat we zelf te weinig kinderen maken. Zit ook wel een reden achter, maar vergrijzing is een feit.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218918831
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
De EU zijn we zelf. Het europees asiel- en migratiepact is jaren over onderhandeld. Voor oorlogsvluchtelingen of mensen die bijvoorbeeld door hun seksuele geaardheid gevaar lopen horen wij opvang te regelen. Daar zijn verdragen voor. Veiligelanders moeten weg ja. Kennismigranten kunnen we dan weer wel gebruiken. Over die tien veilige landen. Makkelijk praten voor een land dat in min of meer centraal Europa ligt. We kunnen niet van Italië verwachten dat zij het merendeel opvangen. Solidariteit gaat het om. Eerlijk verdelen net als de spreidingswet.

Aanslagplegers, overlastgevers en jodenhaters heb je in vrijwel elke cultuur. Momenteel hebben we bijvoorbeeld last van extreem rechtse relschoppers.

Verder hebben wij migranten gewoon nodig omdat we zelf te weinig kinderen maken. Zit ook wel een reden achter, maar vergrijzing is een feit.
Je hebt dus geen eigen mening?

Iemand vraagt je wat je er zelf van vind en dan kom je met dit obligate verhaal over hoe er onderhandeld is over vedragen.

A) dat was de vraag niet
B) dat er destijds over onderhandeld is wil niet zeggen dat dit verdrag nu nog in het belang van Nederland is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218918863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]

Jodenhaat is voornamelijk een islamitisch probleem. We importeren jodenhaat en aanslagen op synagogen.
pi_218918871
quote:
16s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 06:37 schreef Starhopper het volgende:
Echt bizar hoe makkelijk dit soort frames werken. Je ziet gewoon dat partijen zoals de PVV (maar ook andere rechtse clubs) steeds dezelfde truc gebruiken: alles afschuiven op asielzoekers en migranten alsof die de schuld zijn van woningnood, criminaliteit en weet ik veel wat. Terwijl iedereen weet dat het gewoon beleid en keuzes van de politiek zijn.

Dit doet me denken aan de jaren ’30 in Duitsland. Daar gebeurde dit ook. Toen werd er ook een groep mensen aangewezen als de oorzaak van alle problemen. En blijkbaar werkt die tactiek bijna een eeuw later nog steeds. Triest dat mensen er nog intrappen.
Met dit soort reacties toon je dus vooral aan echt helemaal niets van de discussie te snappen, maar dan ook echt helemaal niets.

Stel je even voor dat jij een vrouw hebt. En samen met die vrouw heb je een gezamenlijke financiële huishouding.jouw vrouw heeft een goed hart, en zij heeft iedere keer als zij een zwerver ziet die zwerver een aalmoes. Je kan het makkelijk missen.

Nu komt je vrouw steeds meer zwervers tegen, en deelt ze steeds meer aalmoezen uit. Op een gegeven moment deelt je vrouw zoveel aalmoezen uit dat jij niet meer uitkomt met je geld. De laatste week van de maand kan je alleen nog droog brood eten.

Een weldenkend mens zegt dan tegen zijn vrouw: het is wel even goed met die aalmoezen uitdelen, we komen inmiddels zelf tekort.

In de kromme onnavolgbare logica die jij hanteert geef je dan dus de schuld van dat jij niet meer rondkomt aan de zwervers die aalmoezen van jouw vrouw krijgen. Terwijl ieder weldenkend mens snapt dat de reden dat jij niet rondkomt niet het aantal zwervers is, maar jouw vrouw die iedere zwerver die ze tegenkomt een hand geld toestopt.

Maar jij snapt dat dus niet. Waarom niet?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218918882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:14 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Dat is een beetje de D66 mentaliteit. Willen ze ook met woningbouw in wijken doen. Gemend bouwen, alle prijsklasses door elkaar. Walgelijk gewoon.
:r
Ach ja, D66. :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_218918884
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:53 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Verklaart u nader...
Dat men in de wijken met lagere inkomens geen hogere inkomens of rijken moet laten wonen, want dan daalt het woongenot voor de lagere inkomens.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 14:14:25 #183
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218918911
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En wat merk je nou van die TWÉÉ locaties?
Dat hier sinds de 2e locatie overal cameratoezicht is door meerdere incidenten bijvoorbeeld.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 2 oktober 2025 @ 14:17:10 #184
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_218918919
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:08 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat men in de wijken met lagere inkomens geen hogere inkomens of rijken moet laten wonen, want dan daalt het woongenot voor de lagere inkomens.
Ja dat begrijp ik maar waarom daalt het woongenot voor de lagere inkomens?

Ik woon in een eengezinswoning met aangrenzend een weiland van iemand in een boerderij. Die van de boerderij zijn dus wel hogere inkomens maar mijn woongenot gaat er op vooruit.
pi_218918957
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:17 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja dat begrijp ik maar waarom daalt het woongenot voor de lagere inkomens?

Ik woon in een eengezinswoning met aangrenzend een weiland van iemand in een boerderij. Die van de boerderij zijn dus wel hogere inkomens maar mijn woongenot gaat er op vooruit.
De hogere inkomens en rijken maken het in de wijken met voor de lagere inkomens betaalbare rijtjeshuizen veel te druk.
Daarom is mengen van de inkomens niet goed.
pi_218919034
twitter

Goed gezien. Het spreiden zorgt alleen maar voor meer onvrede en verzet.
pi_218919048
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:37 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Spreiden is ook echt het allerdomste wat je kan doen en ik voorstanders van de spreidingswet lastig serieus nemen.

Werkelijk ieder probleem, of het nu brand is, of lekkage, of ongedierte, of vervuiling of wat dan ook. De eerste stap is altijd: voorkomen dat het probleem zich uitbreidt. Containment.

Wat doen we met het probleem asielzoekers? Bewust beleid ontwikkelen om het probleem te verspreiden over het hele land.

Alsof je per ongeluk poep onder je schoen had en dat dat nu in je gang ligt, en dat je dan besluit om de poep niet op te ruimen maar dun uit te smeren over je hele benedenverdieping.

En het dan raar vinden dat het verzet toeneemt. Dan heb je er toch echt weinig van begrepen hoor
pi_218919056
quote:
[ x ]

Goed idee dat spreiden.
Vooral ook hardnekkig aan vast blijven houden als een koppige ezel.
Als dat kan leidien tot 15 of minder zetels voor Frans dan is die vasthoudendheid een zegen voor het land.
-
  donderdag 2 oktober 2025 @ 14:45:17 #189
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_218919065
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:25 schreef torentje het volgende:

[..]
De hogere inkomens en rijken maken het in de wijken met voor de lagere inkomens betaalbare rijtjeshuizen veel te druk.
Daarom is mengen van de inkomens niet goed.
:?
  Moderator donderdag 2 oktober 2025 @ 14:51:44 #190
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218919107
quote:
[ x ]

Gewoon een enorm hoog NIMBY-gehalte.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_218919160
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Fijn dat jij wel middeleeuwse primitievelingen in je achtertuin wilt.
pi_218919165
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:45 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Had ik wel verwacht dat jij een vijand bent van mensen met een lager inkomen.
  Moderator donderdag 2 oktober 2025 @ 15:00:31 #193
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218919167
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:59 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Fijn dat jij wel middeleeuwse primitievelingen in je achtertuin wilt.
Ik krijg er 80 binnenkort. Ik denk dat het wel mee zal vallen. We gaan het meemaken :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 2 oktober 2025 @ 15:00:43 #194
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_218919169
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:00 schreef torentje het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nou weer bij?
  donderdag 2 oktober 2025 @ 15:02:01 #195
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_218919177
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:00 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik krijg er 80 binnenkort. Ik denk dat het wel mee zal vallen. We gaan het meemaken :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt er een beetje aan wat er komt te zitten. Gezinnen zijn prima, hebben we er hier op 300meter 400 individuen van. Maar ja nu gaan ze weer met 100 uitbreiden en de directe omgeving is wel fel tegen. Hier geen last anders dan dat het soms als nieuw mecca klinkt op straat en op het fietspad naast mijn huis.

Maar als je met minderjarige alleenstaande mannen te maken krijgt berg je dan maar.
pi_218919277
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:00 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nou weer bij?
Ja hoor, in plaats van een inhoudelijke of helemaal geen reactie te geven gaf je een domme smiley. Onvolwassener kan niet.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 15:16:41 #197
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_218919305
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:13 schreef torentje het volgende:

[..]
Ja hoor, in plaats van een inhoudelijke of helemaal geen reactie te geven gaf je een domme smiley. Onvolwassener kan niet.
Ja er valt geen kaas van te maken wat jij neer pent. Ik reageerde met :? omdat het totaal onlogisch is wat je stelt. Ik geef je zelfs een voorbeeld van mijn eigen persoon dat het tegendeel bewijst en toch ga je door.

Dus nogmaals de vraag: "Waarom zouden hogere inkomens in een buurt van armoede er voor zorgen dat het te druk wordt...?"

pi_218919606
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]
quote:
Asielzoekers veroorzaken overlast in Grave: 'Mensen durven straat niet op'
https://www.omroepbrabant(...)urven-straat-niet-op

quote:
Aantal asielzoekers op 'overlastlijst' in jaar tijd met 40 procent toegenomen
https://www.nu.nl/asielcr(...)cent-toegenomen.html

quote:
Noodkreet burgemeester Arnhem in strijd tegen overlast jonge asielzoekers: ‘Geef ze sneller duidelijkheid’
https://www.ad.nl/binnenl(...)delijkheid~aa7fa6d2/

quote:
Aantal overlastgevende asielzoekers verdubbeld: ’Onacceptabel risico om slachtoffer te worden’
https://www.telegraaf.nl/(...)worden/64348338.html

quote:
Zorgwekkende situatie asielcentra door overlastgevende asielzoekers
https://www.inspectie-jen(...)gevende-asielzoekers

quote:
Syrische jongeren veroorzaken steeds meer overlast, steden zoeken oplossing
https://nos.nl/artikel/25(...)den-zoeken-oplossing

quote:
Maatregelen tegen overlast jonge asielzoekers in Sint Annaparochie: "Het geeft onrust"
https://www.omropfryslan.(...)hie-het-geeft-onrust

quote:
NS dreigt station Maarheeze over te slaan door overlast asielzoekers
https://www.nporadio1.nl/(...)verlast-asielzoekers

quote:
Inwoners van Ter Apel gaan zwaar gebukt onder overlast asielzoekerscentrum
https://www.google.com/am(...)-asielzoekerscentrum

quote:
Gevoel van onveiligheid door drugsgebruik en criminaliteit op azc waar verdachte van moord op Lisa werd opgepakt: ‘Politie is hier altijd’
https://www.parool.nl/doo(...)%2Fwww.google.com%2F

quote:
Niets lijkt te lukken tegen criminele asielzoekers
https://www.nrc.nl/nieuws(...)asielzoeker-a3997731

Vreemd zeg dat mensen er niet op zitten te wachten om een azc in hun achtertuin te krijgen....
pi_218919673
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:00 schreef torentje het volgende:

[..]
ja, je weet toch, de man is koning
  donderdag 2 oktober 2025 @ 16:10:31 #200
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218919721
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:02 schreef EnzoItaliano het volgende:

[..]
ja, je weet toch, de man is koning
Onder Napoleon kreeg men die achternaam als die persoon de sukkel van het dorp was.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')