Migrantenbootjes torpederen is moord. Bovendien dicteert het internationaal zeerecht dat men dient te helpen bij noodsituaties op zee. Een overbevolkt niet zeewaardige migrantenboot valt daar onder.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En als je geen migrantenbootjes wil torpederen dan word je hier voor linksdraaiende deugneus uitgemaakt.
En wat minder succesvol met democratie, dat dan weer welquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Polen, Hongarije en Slowakije zijn hier zeer succesvol in.
Hoe dan? De meeste mensen merken daar precies helemaal niks van hoor.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:15 schreef KoningWouter het volgende:
De samenleving kraakt en piept onder de hordes gelukszoekers dat kun je niet ontkennen.
Het stemgedrag van de bevolking laat dit zien. Migratie is het belangrijkste probleem op dit moment.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe dan? De meeste mensen merken daar precies helemaal niks van hoor.
Ik merk er ook niks van en toch worden er hier in de regio Rotterdam het meeste opgevangen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En in allerlei andere dingen die we hier in het landje dat zogenaamd zou piepen en kraken onder hordes gelukszoekers wel goed voor elkaar hebben: welvaart, gezondheidszorg, (sociale) infrastructuur, ...quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En wat minder succesvol met democratie, dat dan weer wel
Immigratie is inderdaad iets waar wat aan gedaan moet worden. Maar de PVV manier gaat averechts werken en zorgt alleen maar voor meer spanningen en polarisatie in de samenleving. Maar door krampachtig te blijven volhouden dat linkse politiek het kwaad is zal dat blijven voortduren en net als MAGA in Amerika lijken mensen hier ook steeds blinder te wordenquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We moeten nu gewoon iets. De samenleving kraakt en piept onder de hordes gelukszoekers dat kun je niet ontkennen.
Gaan we dan nog een keer proberen er honderden AZC's bij te bouwen in de hoop dat het probleem weg gaat?
We kunnen dan wellicht 5-10 jaar vooruit, dan begint de ellende weer van voor af aan alleen bij nog meer AZC's dan vroeger. Om maar te zwijgen over de kosten van mini-AZC's in vergelijking met de gecentraliseerde variant.
Dat komt vooral door hersenspoeling via media en bangmakerij uit bepaalde politieke stromingen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het stemgedrag van de bevolking laat dit zien. Migratie is het belangrijkste probleem op dit moment.
Dat laat vooral zien dat schreeuwende volksmenners effectief zijn. Jij bent echter diegene die stelt dat de samenleving piept en kraakt door 'hordes gelukszoekers'.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het stemgedrag van de bevolking laat dit zien. Migratie is het belangrijkste probleem op dit moment.
Links heeft gewoon zelf geen oplossing anders dan er 300 peperdure mini-AZC's bij te knallen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Immigratie is inderdaad iets waar wat aan gedaan moet worden. Maar de PVV manier gaat averechts werken en zorgt alleen maar voor meer spanningen en polarisatie in de samenleving. Maar door krampachtig te blijven volhouden dat linkse politiek het kwaad is zal dat blijven voortduren en net als MAGA in Amerika lijken mensen hier ook steeds blinder te worden
Ja en dan worden de meeste zaken afgedaan als kleinigheid waardoor we er ook nog eens niets van teruglezen in de kranten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat laat vooral zien dat schreeuwende volksmenners effectief zijn. Jij bent echter diegene die stelt dat de samenleving piept en kraakt door 'hordes gelukszoekers'.
Hersenspoeling via media? Via social media dan misschien want de msm laat juist vaak incidenten die geen incident meer zijn achterwege.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat komt vooral door hersenspoeling via media en bangmakerij uit bepaalde politieke stromingen.
Nou zoals ik al eerder zei is het meer dat de rest ook ideën over migratie heeft alleen dat veel rechtse stemmers vinden dat dit een aanpak is die gelijk staat aan 'alle grenzen wagenwijd open' niet helemaal terecht.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:22 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Links heeft gewoon zelf geen oplossing anders dan er 300 peperdure mini-AZC's bij te knallen.
Logisch dat men er wel klaar mee is als dat dan de oplossing moet zijn.
Ik noteer het. Bedankt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou zoals ik al eerder zei is het meer dat de rest ook ideën over migratie heeft alleen dat veel rechtse stemmers vinden dat dit een aanpak is die gelijk staat aan 'alle grenzen wagenwijd open' niet helemaal terecht.
Bontenbal heeft bv een goed gesprek met Wilfred Genee in zijn podcast waar hij uitgebreid over migratie, praat. Moet je maar eens luisteren.
Voor veel main stream media is het niet nieuwswaardig om daar elke dag over te berichten. Meetbare effecten door factoren melden ze echter wel.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:24 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hersenspoeling via media? Via social media dan misschien want de msm laat juist vaak incidenten die geen incident meer zijn achterwege.
Nee het is inderdaad inmiddels geen nieuws meer zo vaak als het gebeurt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Voor veel main stream media is het niet nieuwswaardig om daar elke dag over te berichten. Meetbare effecten door factoren melden ze echter wel.
Vanuit een vluchtelingperspectief zou ik dat ook doen denk ik. Als ik dan toch op de vlucht moet vanuit mijn thuisland, dan kijk ik naar wat het beste perspectief biedt. Als ik moet vluchten vanuit Syrië en ik heb de keuze om in Roemenië/Hongarije te verblijven of ik kan mijn kansen in Duitsland beproeven, nou dan weet ik het welquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De grenzen sluiten is een realistisch scenario. Polen, Hongarije en Slowakije zijn hier zeer succesvol in.
En wellicht moet je jezelf ook de vraag stellen waarom Nederland (en het Westen in bredere zin) structureel mensen uit niet-Westerse landen moeten opvangen van vele duizenden kilometers ver weg, die eerste acht a tien veilige landen doorreizen alvorens men hier aanklopt. Dit is toch belachelijk? Waarom moeten wij die mensen opvangen?
En ik ben het er verder wel mee eens dat Timmermans meer bezig is met Wilders dan met zorgen voor meer achterban. Toen Yesilgoz laatst vroeg aan hem of hij iets kon opnoemen hoe hij migratie wilde aanpakken gaf hij niet thuis. Dat is niet slimquote:
Yep.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Voor veel main stream media is het niet nieuwswaardig om daar elke dag over te berichten. Meetbare effecten door factoren melden ze echter wel.
Ja dat populisme van Wilders heeft ons ook niets gebracht, dat ben ik met je eens. Handig om eenmalig stemmen te trekken maar dat gaan mensen ook niet opnieuw doen natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En ik ben het er verder wel mee eens dat Timmermans meer bezig is met Wilders dan met zorgen voor meer achterban. Toen Yesilgoz laatst vroeg aan hem of hij iets kon opnoemen hoe hij migratie wilde aanpakken gaf hij niet thuis. Dat is niet slim
Aan de andere kant, toen Jetten een kritische handreiking deed richting migratie was het allemaal populistisch gelul en was hij met Kaag uiteraard weer het grote kwaad die 'dit' heeft aangericht.
Tsja, dan kan je het ook niet goed doen he
Vind je? Nou ja, die aanslag op Fico was inderdaad schokkend. Verder is er relatief weinig aan de hand.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En wat minder succesvol met democratie, dat dan weer wel
Je bedoelt dat een deel van het electoraat de influx geen probleem vindt of het zelfs positief bekijkt. Dat kan, maar om te stellen dat de meeste mensen er niets van merken is natuurlijk onzin. In elke middelgrote en grote stad is het straatbeeld enorm veranderd de afgelopen decennia.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Linkse politiek is ook een probleem als zij bezig blijven om met hand en tand migranten en de Islam te beschermen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Immigratie is inderdaad iets waar wat aan gedaan moet worden. Maar de PVV manier gaat averechts werken en zorgt alleen maar voor meer spanningen en polarisatie in de samenleving. Maar door krampachtig te blijven volhouden dat linkse politiek het kwaad is zal dat blijven voortduren en net als MAGA in Amerika lijken mensen hier ook steeds blinder te worden
De meeste zullen het daar wel mee eens zijn op een groepje linkse mensen, gevangen in hun bubbel, na. Het is geen houdbare situatie. Het probleem zal de komende jaren ook nog wel door etteren omdat Nederland zelf zo'n extreem versplintert politiek landschap kent.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:37 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nee het is inderdaad inmiddels geen nieuws meer zo vaak als het gebeurt.
Maar ja je ziet het aan die NOS protesten van linksen, niemand is tevreden over de msm. Ook zij niet, terwijl ik juist vind dat msm zich te positief uitlaat over asielzoekers vinden linksen dat weer niet.
Nouja ik zie in ieder geval geen oplossing. Ik zal die podcast van Bontenbal wel beluisteren.
[..]
Ja dat populisme van Wilders heeft ons ook niets gebracht, dat ben ik met je eens. Handig om eenmalig stemmen te trekken maar dat gaan mensen ook niet opnieuw doen natuurlijk.
Naja ik stem iig geen PVV mochten jullie dat denken maar ik zie gewoon geen oplossing voor de migratie ellende anders dan de kraan dicht.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:37 schreef KoningWouter het volgende:
Maar ja je ziet het aan die NOS protesten van linksen, niemand is tevreden over de msm. Ook zij niet, terwijl ik juist vind dat msm zich te positief uitlaat over asielzoekers vinden linksen dat weer niet.
Criminaliteit- en misdaadcijfers laten simpelweg een gigantische oververtegenwoordiging van mensen met een (niet-Westerse) migratieachtergrond zien. Dat een kleine 25% van de samenleving inmiddels verantwoordelijk is voor meer dan de helft van alle misdaden is zorgwekkend.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Yep.
Criminaliteit- en misdaadcijfers laten op praktisch alle vlakken een gigantische verbetering zien de afgelopen decennia, maar wanneer <random incident met allochtoon> niet breed uitgemeten wordt in "dE meDiA" dan is het land te klein.
Een veranderend straatbeeld is nogal iets anders dan een piepende en krakende samenleving. Newsflash: het straatbeeld verandert altijd over een tijdspanne van decennia.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat een deel van het electoraat de influx geen probleem vindt of het zelfs positief bekijkt. Dat kan, maar om te stellen dat de meeste mensen er niets van merken is natuurlijk onzin. In elke middelgrote en grote stad is het straatbeeld enorm veranderd de afgelopen decennia.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |