Toen zat die ellende niet door het hele land verspreid. Maar betrof het een aantal buurten en plekken.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Over die discussie of het in de jaren 90 crimineler/veiliger was.
Ja dat denk ik wel maar wel op de juiste plekken.
Je had buurten en zones waar junkies zaten of criminelen en als je die ontweek en je gewoon in je dorp /kleine stad was dan was er helemaal niets aan de hand.
Wat er nu vooral speelt zijn dit soort dingen die de cijfers niet eens halen maar voor vrouwen wel naar zijn.
https://www.instagram.com/reel/DPI3ngggkSp/
https://www.instagram.com/reel/DKWKyBSKmRH/
Die asielboten staan er ook niet op. iig niet die hier in de buurt liggenquote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
En dit is niet eens alles, hier staat er 1 locatie aangegeven, maar het zijn er eigenlijk 2.
De realiteit is natuurlijk dat ook kleine groepjes migranten kunnen voor overlast zorgen. Bovendien ga je natuurlijk zien dat er vanwege vele locaties ook meer mensen binnen zullen komen. Uiteindelijk groeien de kleine locaties uit tot grotere locaties en komt er weer het gejammer dat er te weinig plekken voor opvang zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:43 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de kraan volledig dicht moet. We slibben dicht. Maar de spreidingswet daar kan ik me wel in vinden. Als je duizenden migranten bij elkaar zet is dat vragen om problemen. Wanneer je het kleinschaliger maakt zal de problematiek ook ver afschalen.
Neemt niet weg dat ik vind dat de kraan dicht moet
Er moet ook veel meer doorstroom zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is natuurlijk dat ook kleine groepjes migranten kunnen voor overlast zorgen. Bovendien ga je natuurlijk zien dat er vanwege vele locaties ook meer mensen binnen zullen komen. Uiteindelijk groeien de kleine locaties uit tot grotere locaties en komt er weer het gejammer dat er te weinig plekken voor opvang zijn.
Er is nu eenmaal een groep mensen in Nederland (zeker binnen de asielindustrie) die het liefst de hele wereld hier toegang zouden willen geven. Het verder faciliteren van migratie zal alleen maar zorgen voor meer migranten.
Nederland zou simpelweg een beperkt aantal opvangplekken moeten hebben en een 'vol is vol' principe moeten hanteren. Als er niemand meer bij kan, zouden zulke mensen dus aan de grens moeten worden geweigerd.
Ik heb er geen vertrouwen in. Wat mij betreft mogen ze de grenzen sluiten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:16 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Er moet ook veel meer doorstroom zijn.
A) minder mensen naar binnen
B) snellere (en dus rechtvaardigere) procedures voor terugkeer
C) soepelere (andere cq strengere) regelgeving voor uitzetting bij misdrijven
D) eerdere en strengere schifting (politiek of oorlogsvluchteling vs ‘gelukzoeker’)
En voor de mensen die hier blijven, meer focus op integratie en participatie. Dus die 40% dat in de bijstand zit moet fors omlaag. Mensen moeten de taal leren, werken, meedoen. Misschien volgens Canadees model, een puntensysteem.
Ik kan hier natuurlijk een heel genuanceerd verhaal neerplempen en zaken als regelgeving en afspraken, maar dat doe ik niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:19 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik heb er geen vertrouwen in. Wat mij betreft mogen ze de grenzen sluiten.
Ja, kraan dicht voor rechts. Spreidingswet voor links. Iedereen blij.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:23 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Ik kan hier natuurlijk een heel genuanceerd verhaal neerplempen en zaken als regelgeving en afspraken, maar dat doe ik niet.
Maar snap je punt. Ik denk dat er tussen ‘grenzen dicht’ (of zelfs remigratie) en ‘laat iedereen maar komen’ er best wel iets voor elkaar te boksen is waar het electoraat van verschillende partijen aan zowel de linker als de rechterkant voorstander van kan zijn.
850 grensovergangen en ook veel bosrijke omgeving. Hoe, waar gaat men personeel vandaan halen en wat te denken wat de transportsector hier van gaat vinden met de opstoppingen die dit gaat veroorzaken?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:19 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het was figuurlijk bedoeld. De kraan betreffende asielzoekers moet dicht.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
850 grensovergangen en ook veel bosrijke omgeving. Hoe, waar gaat men personeel vandaan halen en wat te denken wat de transportsector hier van gaat vinden met de opstoppingen die dit gaat veroorzaken?
Ja, de realiteit is dat er altijd iets kan gebeuren. Als je vandaag naar buiten gaat bestaat ook de kans dat je nat wordt van de regen. Dat zegt me niet zoveel.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is natuurlijk dat ook kleine groepjes migranten kunnen voor overlast zorgen. Bovendien ga je natuurlijk zien dat er vanwege vele locaties ook meer mensen binnen zullen komen. Uiteindelijk groeien de kleine locaties uit tot grotere locaties en komt er weer het gejammer dat er te weinig plekken voor opvang zijn.
Er is nu eenmaal een groep mensen in Nederland (zeker binnen de asielindustrie) die het liefst de hele wereld hier toegang zouden willen geven. Het verder faciliteren van migratie zal alleen maar zorgen voor meer migranten.
Nederland zou simpelweg een beperkt aantal opvangplekken moeten hebben en een 'vol is vol' principe moeten hanteren. Als er niemand meer bij kan, zouden zulke mensen dus aan de grens moeten worden geweigerd.
Natuurlijk zijn daar geen cijfers van omdat nog geen politicus het in zijn hoofd heeft gehaald zo'n achterlijk idee te opperen en door te voeren.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:47 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja, de realiteit is dat er altijd iets kan gebeuren. Als je vandaag naar buiten gaat bestaat ook de kans dat je nat wordt van de regen. Dat zegt me niet zoveel.
Je geeft aan dat kleinere locaties uit zullen groeien tot grotere locaties? Zijn daar cijfers van? Want als dat aan de orde is dan helpt dat het verhaal niet echt om te gaan spreiden. Een vol is vol principe zou ook mijn voorkeur genieten. Als je mensen op een humane manier kunt opvangen is de kans dat iets volledig uit de hand loopt natuurlijk ook een stuk kleiner. Dat gaat simpelweg niet wanneer je massa's binnen laat komen. En daarmee verspeel je ook het krediet van de eigen bevolking, iets dat je nu meer en meer ziet gebeuren.
Daarmee zeg je dus wat @HowardRoark zegt, onzin is? Kleinschalige AZC's groeien niet uit naar mega AZC's?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:50 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn daar geen cijfers van omdat nog geen politicus het in zijn hoofd heeft gehaald zo'n achterlijk idee te opperen en door te voeren.
Je hoeft maar een klein beetje te kunnen nadenken om in te kunnen zien dat dit een vrijbrief gaat zijn om nog meer asielzoekers binnen te sleuren. Om nog maar te zwijgen over de kosten die zo'n mini-AZC met zich mee gaat brengen. Oja daar heb ik ook geen cijfers van...
Hoezo zeg ik dat? Omdat er geen cijfers zijn maakt het nog geen onzin. Logisch nadenken zou je dit idee al moeten afraden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daarmee zeg je dus wat @:HowardRoark zegt, onzin is? Kleinschalige AZC's groeien niet uit naar mega AZC's?
De kosten van opvang in hotels en op cruiseschepen zijn wel cijfers van. Die beheerders lachen zich een hoedje en er zit zelfs toeristenbelasting op voor de gemeenten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:50 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn daar geen cijfers van omdat nog geen politicus het in zijn hoofd heeft gehaald zo'n achterlijk idee te opperen en door te voeren.
Je hoeft maar een klein beetje te kunnen nadenken om in te kunnen zien dat dit een vrijbrief gaat zijn om nog meer asielzoekers binnen te sleuren. Om nog maar te zwijgen over de kosten die zo'n mini-AZC met zich mee gaat brengen. Oja daar heb ik ook geen cijfers van...
Ja daarom moeten we niet oneindig gelukszoekers willen opnemen. Vol is vol, jammer dan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De kosten van opvang in hotels en op cruiseschepen zijn wel cijfers van. Die beheerders lachen zich een hoedje.
Je zou het hier uit af kunnen leiden:quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daarmee zeg je dus wat @:HowardRoark zegt, onzin is? Kleinschalige AZC's groeien niet uit naar mega AZC's?
Dat heb ik dan ook niet gezegd. Ik stelde dat kleinere locaties tot grotere locaties zullen groeien. Het word 'mega' heb ik daarbij verder niet gebruikt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
En dat is een beetje het probleem. een andere manier om met migratie om te gaan is niet mogelijk. Alleen de meest drastische PVV-manier is heilig waardoor iedere andere partij automatisch kennelijk niks wilt doen. Vervolgens blijkt de PVV aanpak niet realistisch en ipv te kijken of je dan toch niet naar een ander model toe kan werken kiest Wilders ervoor om zijn kiezers te laten geloven dat hij wordt tegengewerkt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:19 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
De grenzen sluiten is een realistisch scenario. Polen, Hongarije en Slowakije zijn hier zeer succesvol in.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En dat is een beetje het probleem. een andere manier om met migratie om te gaan is niet mogelijk. Alleen de meest drastische PVV-manier is heilig waardoor iedere andere partij automatisch kennelijk niks wilt doen. Vervolgens blijkt de PVV aanpak niet realistisch en ipv te kijken of je dan toch niet naar een ander model toe kan werken kiest Wilders ervoor om zijn kiezers te laten geloven dat hij wordt tegengewerkt.
Ja op een gegeven moment is het wel klaar toch? Er is 40 jaar van alles geprobeerd en het wordt er allemaal niet beter op. Dan moet je op een gegeven moment maar gewoon zeggen dat het allemaal niet werkt en dat we geen gelukszoekers meer binnen laten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En dat is een beetje het probleem. een andere manier om met migratie om te gaan is niet mogelijk. Alleen de meest drastische PVV-manier is heilig waardoor iedere andere partij automatisch kennelijk niks wilt doen. Vervolgens blijkt de PVV aanpak niet realistisch en ipv te kijken of je dan toch niet naar een ander model toe kan werken kiest Wilders ervoor om zijn kiezers te laten geloven dat hij wordt tegengewerkt.
En als je geen migrantenbootjes wil torpederen dan word je hier voor linksdraaiende deugneus uitgemaakt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. Medemenselijkheid is woke tegenwoordigquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En als je geen migrantenbootjes wil torpederen dan word je hier voor linksdraaiende deugneus uitgemaakt.
Het blijft vooral een vicieuze cirkel. En dat zal jij ongetwijfeld beamen alleen dan om andere redenen dan ik denk dat het een vicieuze cirkel blijftquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:01 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja op een gegeven moment is het wel klaar toch? Er is 40 jaar van alles geprobeerd en het wordt er allemaal niet beter op. Dan moet je op een gegeven moment maar gewoon zeggen dat het allemaal niet werkt en dat we geen gelukszoekers meer binnen laten.
We moeten nu gewoon iets. De samenleving kraakt en piept onder de hordes gelukszoekers dat kun je niet ontkennen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het blijft vooral een vicieuze cirkel. En dat zal jij ongetwijfeld beamen alleen dan om andere redenen dan ik denk dat het een vicieuze cirkel blijft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |