De enige manier hoe ze mij achter een spreidingswet zouden krijgen is dus wat je zegt, kraan eerst dicht.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:43 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de kraan volledig dicht moet. We slibben dicht. Maar de spreidingswet daar kan ik me wel in vinden. Als je duizenden migranten bij elkaar zet is dat vragen om problemen. Wanneer je het kleinschaliger maakt zal de problematiek ook ver afschalen.
Neemt niet weg dat ik vind dat de kraan dicht moet
The left can't meme. Was een tijdje terug op 4chan. Het was een grapjequote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wat ik zei heeft niets met links te maken. Ik zei dat je mijn woorden verdraaid en je een verkleinwoord gebruikt om iets belachelijk te laten lijken.
Verder nog iets?
Mooi. En nog 1 die geen antwoord heeftquote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Jij bent zelf degene hier die roeptoetert.
Nope, denk je dat een zwakbegaafde in staat is om het geld bij elkaar te verdienen wat smokkelaars vragen? Daarna moet hij/zij nog verschillende landen doorreizen om in Nederland te komen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:42 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Daar hebben ze smokkelaars voor. Dus ja.
Ik heb daar een andere mening over. Spreiding verspreid 'problemen' over het hele land. Dan zie ik liever dat de problemen zich voor doen op 'enkele' locaties. Daar kan handhaving ook gerichter op acteren. En lijkt mij makkelijker te controleren en te handhaven.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:43 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de kraan volledig dicht moet. We slibben dicht. Maar de spreidingswet daar kan ik me wel in vinden. Als je duizenden migranten bij elkaar zet is dat vragen om problemen. Wanneer je het kleinschaliger maakt zal de problematiek ook ver afschalen.
Daar zit een hele familie achter. Dus ja.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:47 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nope, denk je dat een zwakbegaafde in staat is om het geld bij elkaar te verdienen wat smokkelaars vragen? Daarna moet hij/zij nog verschillende landen doorreizen om in Nederland te komen.
Ook mijn idee.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik heb daar een andere mening over. Spreiding verspreid 'problemen' over het hele land. Dan zie ik liever dat de problemen zich voor doen op 'enkele' locaties. Daar kan handhaving ook gerichter op acteren. En lijkt mij makkelijker te controleren en te handhaven.
Daarbij komt dat elk mini-AZC een eigen tolk, psycholoog, etc, etc nodig heeft. Dit gaat ons nog meer op kosten jagen. Maar dat boeit Frans niets, het is toch niet zijn geld.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik heb daar een andere mening over. Spreiding verspreid 'problemen' over het hele land. Dan zie ik liever dat de problemen zich voor doen op 'enkele' locaties. Daar kan handhaving ook gerichter op acteren. En lijkt mij makkelijker te controleren en te handhaven.
Als je de spreidingswet goed zou invoeren dan lijkt alles opgelost. Dus hosanna en polonaise over links.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:43 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Gewoon alle autochtonen hun huis uit en laten bevolken door asielzoekers. Wat denken die vieze vuile extreemrechtse nazihonden wel niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:50 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als je de spreidingswet goed zou invoeren dan lijkt alles opgelost. Dus hosanna en polonaise over links.
Maar in feite los je niks op en over een tijdje heb je weer precies hetzelfde probleem. (En kunt je het dan misschien alleen nog maar "oplossen" met het verplicht inkwartieren van statushouders bij de mensen thuis.)
De kraan dichtdraaien is de ENIGE mogelijkheid.
Daar mag je een andere mening over hebben. Ik denk alleen dat je ernaast zit.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Je kan ook beter 30x 10 kilo liften dan 1 keer 300 maatje.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ook mijn idee.
Door het hele land en ook nog 300. Hell no.
Het gaat al mis bij het vetgedrukte bovenstaande. Een klein deel is oorlogsvluchteling, de massa is gelukszoeker.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daar mag je een andere mening over hebben. Ik denk alleen dat je ernaast zit.
Wanneer je duizenden (getraumatiseerde) mensen in massale opvanglocaties opneemt zullen onderlinge spanningen zich veel sneller uiten. Juist omdat ze met zoveel zijn, je door het personeel eerder als een nummertje behandeld wordt en het daarmee onpersoonlijk wordt. Het menselijke aspect verdwijnt dan gewoon. Je wordt een beetje als vee behandeld.
Deze mensen zijn op de vlucht geraakt voor oorlogen in hun land. Hun stresslevel is extreem. Wanneer je ze dan massaal op gaat vangen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten is als een sigaretje opsteken in een vuurwerkbunker.
Aha, jij denkt dat het 99.9% gelukszoekers zijn. Duidelijk.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:54 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het gaat al mis bij het vetgedrukte bovenstaande.
Weet je hoe klein Nederland is. En dan druk je er 300 in die 12 provincies. Bovenop wat er al is. Ik krijg bijna een rolberoerte.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Je kan ook beter 30x 10 kilo liften dan 1 keer 300 maatje.
Hoeveel procent. 20?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wanneer je duizenden (getraumatiseerde) mensen in massale opvanglocaties opneemt zullen onderlinge spanningen zich veel sneller uiten. Juist omdat ze met zoveel zijn, je door het personeel eerder als een nummertje behandeld wordt en het daarmee onpersoonlijk wordt. Het menselijke aspect verdwijnt dan gewoon. Je wordt een beetje als vee behandeld.
Deze mensen zijn op de vlucht geraakt voor oorlogen in hun land. Hun stresslevel is extreem. Wanneer je ze dan massaal op gaat vangen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten is als een sigaretje opsteken in een vuurwerkbunker.
Het is natuurlijk veel fijner om ze gewoon ver weg in ter Apel te stoppen en vervolgens op basis van onderbuikgevoelens te reageren dat het een slechte zaak is om de last te spreiden. Want een last is het. Kraan dicht en spreiden.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Weet je hoe klein Nederland is. En dan druk je er 300 in die 12 provincies. Bovenop wat er al is. Ik krijg bijna een rolberoerte.
[..]
Hoeveel procent. 20?
De praktijk zal het uitwijzen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Allemaal zaken die mij doen denken; laat maar lekker buiten. Buiten het land. Geen zin om andermans ellende te importeren.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Oh er is er hier eentje niet eens ver van mij vandaan recent geopend.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:59 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het is natuurlijk veel fijner om ze gewoon ver weg in ter Apel te stoppen en vervolgens op basis van onderbuikgevoelens te reageren dat het een slechte zaak is om de last te spreiden. Want een last is het. Kraan dicht en spreiden.
Hier is het AZC wat max 400 asielzoekers zou hebben opgeschaald naar 500. Dat kan ook maar zo in de kleine, peperdure mini-AZC'tjes gebeuren.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh er is er hier eentje niet eens ver van mij vandaan recent geopend.![]()
Spreiden kan, maar niet 300.
Gaat ook gewoon gebeuren.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:05 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hier is het AZC wat max 400 asielzoekers zou hebben opgeschaald naar 500. Dat kan ook maar zo in de kleine, peperdure mini-AZC'tjes gebeuren.
Je onderbuik. Gratis bier komt doorgaans van BBB en PVV.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:07 schreef KoningWouter het volgende:
Het enige waar links echt sterk in is, is het opmaken van geld van een ander.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |