Je hebt het in elk geval geprobeerd. Krijg je ook het salaris wat bijvoorbeeld een Faber heeft gekregen afgelopen jaar?quote:Op zondag 21 september 2025 16:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, goede vraag, dat gaat natuurlijk niet. Maar dit tuig ben je liever kwijt dan rijk, dan mag duidelijk zijn.
De uitspraken die hij deed in zijn boek "De islamisering van onze cultuur" (eerste druk was 2001). We zijn nu bijna een kwart eeuw verder en het percentage moslims in Nederland is ondanks die "oneindige instroom van immigranten" slechts marginaal gestegen. Van 5% in 2005 naar 6% in 2025.quote:Op zondag 21 september 2025 16:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat aandeel asielzoekers (helemaal met nareizigers en kinderen) is aanzienlijk. En welke uitspraken van Fortuyn doel je precies over?
De cijfers van Pew Research zijn niet onomstreden. Dat komt omdat in Nederland niet wordt geregistreerd welk geloof mensen aanhangen, zodat men zich op schattingen moet baseren. Pew Research gaat er bijv. vanuit dat 98% van de Iraanse vluchtelingen die hier naartoe komen moslim zijn, omdat in Iran 98% van de bevolking moslim is. Het CBS hanteerde vroeger dezelfde rekenmethode maar is daar op terug gekomen. Zelf zeggen zij hierover:quote:We zitten nu ook nog maar twee decennia na de aanslag op hem, inmiddels is van de scholieren tussen de 15-18 jaar op de Nederlandse scholen al 15% moslims waarmee de Islam ook meteen de grootste religieuze groep vormt.
En dit zien we ook wel degelijk terug in het dagelijks leven. Er zijn inmiddels honderden moskeeën in Nederland, meer dan de helft van alle nieuwe basisscholen in 2026 zal Islamitisch zijn en iftars op het werk zijn inmiddels geen uitzondering meer.
De komende decennia, als de laatste volledig autochtone generaties richting hun einde zullen gaan zal de demografische verandering wat dit betreft steeds meer zichtbaar worden. Of dacht jij nu echt dat je een oneindige influx van migranten uit Islamitische landen kunt hebben, die ook nog eens familie hierheen kunnen halen en meer kinderen krijgen dan autochtonen, maar dat het percentage moslims altijd 5% zou blijven? Dan zit je mis.
Nederland zit zelfs nu (gezien de cijfers bij de scholieren tussen de 15 en 18 jaar) al op het hoogste scenario van Islmaisering dat werd uitgetekend in een onderzoek van Pew Research een aantal jaar geleden.
quote:"Zo is aangenomen dat het percentage islamieten onder de hier wonende herkomstgroepen net zo groot is als in het herkomstland. Die aanname lijkt niet reëel. Vooral bij de ‘overig’ niet-westerse allochtonen (anders dan Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen) gaat het vaak om mensen die uit hun land zijn gevlucht. Zij vormen geen representatieve afspiegeling van de bevolking van het herkomstland en zijn niet zelden juist vanwege hun afwijkende geloofsopvattingen vertrokken. (..) Zo rekent bijvoorbeeld zo’n 40 procent van de in Nederland aanwezige Iraniërs zich tot de islam, terwijl het aandeel islamieten in Iran zelf 98 procent is."
https://nos.nl/video/2517(...)rs-aan-de-macht-komtquote:Op zondag 21 september 2025 16:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oh dan heb je vast een quote van Timmermans dat het land verloren is.
Ben niet verder gekomen dan je eerste link. Timmermans zegt daar de waarheid en nergens dat het land verloren is. Niets nalaten is overduidelijk in de context van de tweede kamer.quote:Op zondag 21 september 2025 17:54 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
https://nos.nl/video/2517(...)rs-aan-de-macht-komt
PVV aan de macht is Russiche Roulette met de inwoners van het land en onze nationale veiligheid, want hij is een Poetin bewonderaar. Tevens de oproep dat ze niets zullen nalaten om te zorgen dat Wilders aan de macht komt (Ook dat kan ook opgevat worden als oproep tot geweld bij de achterban), uiteraard terecht op teruggeroepen dat laatste.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)and-kan-tenondergaan
Sprak op zijn partijcongres over de desintegratie van het kabinet aan de hand van de partijen die er in zitten en hoe dat de ondergang van Nederland kan betekenen.
Zo is die al bezig sinds de speech van de verkiezingsavond.
Bekijk deze YouTube-video
Begint al met de afschuw, hoe mekaar eens even vast. Het is nu hun plicht om de rechtstaat te gaan beschermen en de impact van wat dit betekent gaat binnenkort voelbaar worden en nog meer van dat soort opmerkingen.
Ik zou dat ook onder opzwepende uitspraken scharen en zo zijn, zoals ik al zei, Wilders en Timmermans al meer dan een jaar bezig tegen elkaar en stoken ze beide het vuurtje lekker op.
Er zijn wappies op X die denken dat wat bumperschade niet gemaakt kan wordenquote:Op zondag 21 september 2025 18:14 schreef maily het volgende:
[..]
wat is er zo bijzonder aan dat kenteken?
Nu kan ik niet direct voor rechtse users spreken, maar ik kan me voorstellen dat als je ziet wat er hier geroepen werd na de UvA rellen dat je nou niet bepaalt een schuldgevoel gaat krijgen over deze rellen.quote:Op zondag 21 september 2025 18:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Trouwens wel typisch dat na de verwoestingen in Den Haag en de gewelddadige aanslag op D66 rechtse users geen moment nemen om na te gaan of ze wellicht even in moeten binden. Aan de verkeerde kant staan. Of gewoon even geknipt en geschoren moeten worden. Neen! De slachtoffers van het extreme rechtse geweld hebben het zelf veroorzaakt!
Oh regels en moraal gelden alleen voor de ander. Je hoeft je er zelf niet aan te houden als de ander ooit stom is geweest.quote:Op zondag 21 september 2025 18:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nu kan ik niet direct voor rechtse users spreken, maar ik kan me voorstellen dat als je ziet wat er hier geroepen werd na de UvA rellen dat je nou niet bepaalt een schuldgevoel gaat krijgen over deze rellen.
Ja maar ik kon haar niet verstaan door de gierende uithalen van haar verdrietquote:Op zondag 21 september 2025 18:17 schreef Paul het volgende:
Iemand al iets gehoord van mn schat Els vandaag?
Ik maak mij zorgen om haar. Hopelijk neemt ze het niet te zwaar opzich en belt Wilders haar evenquote:Op zondag 21 september 2025 18:19 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja maar ik kon haar niet verstaan door de gierende uithalen van haar verdriet
Links maakt zelf uitsluitend gebruik van geweld. Zonder geweld heeft links namelijk geen macht. Het geweld toepassen op andersdenkenden heeft links toch zelf geen problemen mee?quote:Op zondag 21 september 2025 18:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Trouwens wel typisch dat na de verwoestingen in Den Haag en de gewelddadige aanslag op D66 rechtse users geen moment nemen om na te gaan of ze wellicht even in moeten binden. Aan de verkeerde kant staan. Of gewoon even geknipt en geschoren moeten worden. Neen! De slachtoffers van het extreme rechtse geweld hebben het zelf veroorzaakt!
Precies wat velen nu (en terecht gezien het bestaan van romeo's) vermoeden.quote:Op zondag 21 september 2025 18:15 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Afgeschreven waggie die even door een romeo in de hens gestoken wordt.
Die 15% komt niet van Pew.quote:Op zondag 21 september 2025 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De cijfers van Pew Research zijn niet onomstreden.
Die zal toch wel gewoon op Onlyfans zitten.quote:Op zondag 21 september 2025 18:20 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik maak mij zorgen om haar. Hopelijk neemt ze het niet te zwaar opzich en belt Wilders haar even
Heb jij er wel problemen mee?quote:Op zondag 21 september 2025 18:21 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Links maakt zelf uitsluitend gebruik van geweld. Zonder geweld heeft links namelijk geen macht. Het geweld toepassen op andersdenkenden heeft links toch zelf geen problemen mee?
Die wordt momenteel uitgewoond door hooligans.quote:Op zondag 21 september 2025 18:17 schreef Paul het volgende:
Iemand al iets gehoord van mn schat Els vandaag?
Nee ze is en blijft maagdquote:Op zondag 21 september 2025 18:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Die wordt momenteel uitgewoond door hooligans.
Rechts heeft toch de wapens om gewelddadige mensen tot kalmte te kunnen manen?quote:Op zondag 21 september 2025 18:21 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Links maakt zelf uitsluitend gebruik van geweld. Zonder geweld heeft links namelijk geen macht. Het geweld toepassen op andersdenkenden heeft links toch zelf geen problemen mee?
Kennelijk gaat het er ook niet in dat zulke voertuigen indien nodig gewoon landelijk gebruikt worden. Bij een demonstratie bijvoorbeeld. Dat de botsing in Gelderland was en de brand in Den Haag is namelijk ook heul verdachtquote:Op zondag 21 september 2025 18:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Er zijn wappies op X die denken dat wat bumperschade niet gemaakt kan worden
Uitsluitend zelfsquote:Op zondag 21 september 2025 18:21 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Ik heb respect voor glazenmaker.quote:Op zondag 21 september 2025 18:21 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Wat zit jij nou weer allemaal te typen dan. Ga eens naar buiten en raak het gras aan, praat met mensen.quote:Op zondag 21 september 2025 18:21 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Wordt jij dan ook in elkaar geslagen elke dag door "linkse mensen"? En "rechtse mensen" hebben nog nooit geweld gebruikt? Whatever die weer labels dan weer mogen betekenen.quote:Op zondag 21 september 2025 18:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik heb respect voor glazenmaker.
Ik bedoel het moet toch moeilijk zijn om met een betonnen plaat van 3 meter dik voor de kop rond te lopen.
Ik zou voorover vallen.
Verstandig.quote:Op zondag 21 september 2025 18:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik heb respect voor glazenmaker.
Op de rechtse geweldsexplosie gisteren waren vooral mensen die van zichzelf al voorover zouden vallen. Voor mij is een betonnen plaat geen probleem, want ik lift en eet veel eiwitten van gemaakt van soya.quote:Ik bedoel het moet toch moeilijk zijn om met een betonnen plaat van 3 meter dik voor de kop rond te lopen.
Ik zou voorover vallen.
En dit is ook weer een rare reactie, jeetje zeg.quote:Op zondag 21 september 2025 18:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voor mij is een betonnen plaat geen probleem, want ik lift en eet veel eiwitten van gemaakt van soya.
Als je nog op zoek bent naar een gymbro voor een leuke avond: mij niet bellen. Geen dikkertjes in huize Glazenmaker. Groetjes.
Wie heeft dit gezegd? Kom nu eens met concrete voorbeelden ...quote:Op zondag 21 september 2025 18:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Gewoon lachen en vragen hoe ze er zelf instaan. Dit zijn geen mensen die met de realiteit bezig zijn. Ze zijn ook allemaal te laf om eigen gedrag te vertonen. Zie hoe niemand hier nog heeft kunnen zeggen dat ze tegen geweld zijn. Het is of opeens stoppen met reageren of jamaarlinks.quote:Op zondag 21 september 2025 18:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Wordt jij dan ook in elkaar geslagen elke dag door "linkse mensen"? En "rechtse mensen" hebben nog nooit geweld gebruikt? Whatever die weer labels dan weer mogen betekenen.
Lol je noemt me dik.quote:Op zondag 21 september 2025 18:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Verstandig.
[..]
Op de rechtse geweldsexplosie gisteren waren vooral mensen die van zichzelf al voorover zouden vallen. Voor mij is een betonnen plaat geen probleem, want ik lift en eet veel eiwitten van gemaakt van soya.
Als je nog op zoek bent naar een gymbro voor een leuke avond: mij niet bellen. Geen dikkertjes in huize Glazenmaker. Groetjes.
Als je oplet dan zie je dat ik heel vaak aangeef dat ik absoluut niet achter het geweld sta wat er gisteren gebeurde.quote:Op zondag 21 september 2025 18:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Wordt jij dan ook in elkaar geslagen elke dag door "linkse mensen"? En "rechtse mensen" hebben nog nooit geweld gebruikt? Whatever die weer labels dan weer mogen betekenen.
Dat vroeg ik niet, je reageert zo op InzolVCi. Is geweld enkel voor "linkse mensen" en zouden "rechtse mensen" nooit geweld gebruiken. Dus met deze reactie erbij, het geweld van gisteren kwam enkel door "linkse mensen" ?quote:Op zondag 21 september 2025 18:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Als je oplet dan zie je dat ik heel vaak aangeef dat ik absoluut niet achter het geweld sta wat er gisteren gebeurde.
Kom jij maar met voorbeelden dat het niet zo is.quote:Op zondag 21 september 2025 18:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie heeft dit gezegd? Kom nu eens met concrete voorbeelden ...
Er wordt inmiddels helaas al zes topics lang geprobeerd om het standpunt bij rechtse users in de schoenen te schuiven dat zij dit zouden toejuichen of zo. Voor zover ik heb meegekregen heeft iedereen het letterlijk (meermaals) afgekeurd.quote:Op zondag 21 september 2025 18:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Als je oplet dan zie je dat ik heel vaak aangeef dat ik absoluut niet achter het geweld sta wat er gisteren gebeurde.
Wacht even, jij beticht dus medeusers van het toejuichen van de rellen in Den Haag (een flinke aantijging) en als je en dan is het aan anderen om dit te gaan ontkrachten? Als jij mensen hiervan zomaar beschuldigt, ligt de bewijslast toch echt bij jou.quote:Op zondag 21 september 2025 18:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kom jij maar met voorbeelden dat het niet zo is.
What the hellyquote:Op zondag 21 september 2025 18:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Verstandig.
[..]
Op de rechtse geweldsexplosie gisteren waren vooral mensen die van zichzelf al voorover zouden vallen. Voor mij is een betonnen plaat geen probleem, want ik lift en eet veel eiwitten van gemaakt van soya.
Pff kinderachtige reacties stoer noemenquote:Op zondag 21 september 2025 18:44 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Lol je noemt me dik.
Stoer.![]()
Ik en meerdere hier hebben al gemeld dat ik het niet eens ben met het geweld van gisteren.
Ik zie jou alleen maar 1 ontkennen 2 omdraaien en 3 zuigen.
quote:Op zondag 21 september 2025 18:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet, je reageert zo op InzolVCi. Is geweld enkel voor "linkse mensen" en zouden "rechtse mensen" nooit geweld gebruiken. Dus met deze reactie erbij, het geweld van gisteren kwam enkel door "linkse mensen" ?
Zo lees ik dat bericht niet. Ik zie niks van dat rechts nooit geweld gebruikt.quote:Links maakt zelf uitsluitend gebruik van geweld. Zonder geweld heeft links namelijk geen macht. Het geweld toepassen op andersdenkenden heeft links toch zelf geen problemen mee?
Oh nu opeens is die zelf reflectie er wél? In andere topics heb jij geen enkele moeite om bijvoorbeeld mensen die kritiek uiten op een bepaalde stroming niet weg te zetten als pro-terrorist.quote:Op zondag 21 september 2025 18:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wordt inmiddels helaas al zes topics lang geprobeerd om het standpunt bij rechtse users in de schoenen te schuiven dat zij dit zouden toejuichen of zo. Voor zover ik heb meegekregen heeft iedereen het letterlijk (meermaals) afgekeurd.
Dat laat zien dat er bij rechts wél genoeg zelfreflectie is, wat bij een deel van links helaas vaak afwezig is. Daarom waren er bijvoorbeeld nadat antifa als terreurorganisatie werd gecategoriseerd ook verscheidene boze en gefrustreerde reacties.
Graag een quote waar ik zeg dat rechtse users de PVV slag om Den Haag toejuichen.quote:Op zondag 21 september 2025 18:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wacht even, jij beticht dus medeusers van het toejuichen van de rellen in Den Haag (een flinke aantijging) en als je en dan is het aan anderen om dit te gaan ontkrachten? Als jij mensen hiervan zomaar beschuldigt, ligt de bewijslast toch echt bij jou.
Ik heb ook niemand gezien die dit goedkeurt, het is wel continu in de schoenen geschoven.quote:Op zondag 21 september 2025 18:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wordt inmiddels helaas al zes topics lang geprobeerd om het standpunt bij rechtse users in de schoenen te schuiven dat zij dit zouden toejuichen of zo. Voor zover ik heb meegekregen heeft iedereen het letterlijk (meermaals) afgekeurd.
Dat laat zien dat er bij rechts wél genoeg zelfreflectie is, wat bij een deel van links helaas vaak afwezig is. Daarom waren er bijvoorbeeld nadat antifa als terreurorganisatie werd gecategoriseerd ook verscheidene boze en gefrustreerde reacties.
quote:Op zondag 21 september 2025 18:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Graag een quote waar ik zeg dat rechtse users de PVV slag om Den Haag toejuichen.
quote:Op zondag 21 september 2025 18:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Nee hoor, er wordt vaak aangegeven dat het schrikbarend is als je je als Westerling tegen een Westerse bondgenoot keert en je achter een samenleving schaart waar Islamitisch terrorisme en antisemitisme breed worden omarmd.quote:Op zondag 21 september 2025 18:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Oh nu opeens is die zelf reflectie er wél? In andere topics heb jij geen enkele moeite om bijvoorbeeld mensen die kritiek uiten op een bepaalde stroming niet weg te zetten als pro-terrorist.
Ook dat niet, jullie zitten in een fabeltjesfuik.quote:Op zondag 21 september 2025 18:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik heb ook niemand gezien die dit goedkeurt, het is wel continu in de schoenen geschoven.
Zo werken de hersenen van linkse volwassenen, ze gedragen zich voornamelijk zoals kinderen.quote:Op zondag 21 september 2025 18:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik heb ook niemand gezien die dit goedkeurt, het is wel continu in de schoenen geschoven.
De ironiequote:Op zondag 21 september 2025 18:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, er wordt vaak aangegeven dat het schrikbarend is als je je als Westerling tegen een Westerse bondgenoot keert en je achter een samenleving schaart waar Islamitisch terrorisme en antisemitisme breed worden omarmd.
Het was je eigen reactie.quote:Op zondag 21 september 2025 18:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Pff kinderachtige reacties stoer noemen. Zegt wel weer wat over het niveau van rechtse users.
1) Deze snap ik totaal niet?
2) Ben je een van die gekkies die antifa de schuld geeft? Anders zie ik niet in hoe rechts geweld rechts geweld noemen omdraaien is.
3) Ja dat kan ik niet ontkennen.
Je geeft aan dat users hier zouden hebben gezegd dat de slachtoffers van de rellen het zelf zouden hebben veroorzaakt.quote:Op zondag 21 september 2025 18:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zelfs na 2 liter bier kan ik beter lezen dan HowardRoark.
Ook voor jou: het overgrote deel van de mensen lopen niet de hele links of rechts te zijn. Ze dragen wat meningen mee en die gebruiken ze dan om in het stemhokje hun keuze te bepalen, maar voor de rest leven ze gewoon hun leven en verschillen mensen die links stemmen of die rechts stemmen niet van elkaar.quote:Op zondag 21 september 2025 18:58 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Zo werken de hersenen van linkse volwassenen, ze gedragen zich voornamelijk zoals kinderen.
Dit dus.quote:Op zondag 21 september 2025 18:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ook dat niet, jullie zitten in een fabeltjesfuik.
Behoorlijk.quote:Op zondag 21 september 2025 18:58 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Zo werken de hersenen van linkse volwassenen, ze gedragen zich voornamelijk zoals kinderen.
En daar gaat het ook meteen fout en is je gebrek aan zelfinzicht overduidelijk. De mensen die gisteren op dat veld naar die onzin stonden te luisteren denken ook dat wat daar geroepen wordt de waarheid is. Polariseren is het wegvagen van de middenmoot en overal een zwart-wit verhaal van maken. Dat doen zowel links als rechts en jij werkt er vrolijk aan mee.quote:Op zondag 21 september 2025 18:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ben niet verder gekomen dan je eerste link. Timmermans zegt daar de waarheid en nergens dat het land verloren is. Niets nalaten is overduidelijk in de context van de tweede kamer.
Rechts is dus extremer dan wat links daar tegenover zet. Dank voor de bevestiging.
Ik vind dit een hele wijze. Steeds elkaar voor links of rechts uitmaken werkt zo polariserend zonder dat we er echt iets mee opschieten.quote:Op zondag 21 september 2025 19:03 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ook voor jou: het overgrote deel van de mensen lopen niet de hele links of rechts te zijn. Ze dragen wat meningen mee en die gebruiken ze dan om in het stemhokje hun keuze te bepalen, maar voor de rest leven ze gewoon hun leven en verschillen mensen die links stemmen of die rechts stemmen niet van elkaar.
Ja dus? Jij noemde het stoer, ik kinderachtig. Wie is er nou fout?quote:Op zondag 21 september 2025 19:01 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Het was je eigen reactie.
Is er vanuit de linkse hoek meerdere keren geweld geweest, kan je dat zeggen zonder over rechts te beginnen.
Geef eerst eens toe dat je het fout had en de doelpalen verlegde.quote:Op zondag 21 september 2025 19:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je geeft aan dat users hier zouden hebben gezegd dat de slachtoffers van de rellen het zelf zouden hebben veroorzaakt.
Wie heeft dit gezegd?
Rechtse stemmers laten zich vaker beter informeren, versus de linkse stemmers die 2 nachten vantevoren even Nu.nl lezen en verder alleen de partijprogramma's doornemen. Ik vind dit een van de wezenlijke verschillen tussen links en rechts.quote:Op zondag 21 september 2025 19:03 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ook voor jou: het overgrote deel van de mensen lopen niet de hele links of rechts te zijn. Ze dragen wat meningen mee en die gebruiken ze dan om in het stemhokje hun keuze te bepalen, maar voor de rest leven ze gewoon hun leven en verschillen mensen die links stemmen of die rechts stemmen niet van elkaar.
Ik noemde jou opmerking stoer om mij dik te noemen.quote:Op zondag 21 september 2025 19:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja dus? Jij noemde het stoer, ik kinderachtig. Wie is er nou fout?
Volgens mij moet jij wat vaker .? gebruiken en minder ,
Ja er is vanuit linkse hoek meerdere keren geweld geweest. En nu?
Ja de mensen die gisteren op TV waren zijn echt het goed geïnformeerde deel van de samenleving. Slimmer ga je ook niet vinden.quote:Op zondag 21 september 2025 19:16 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Rechtse stemmers laten zich vaker beter informeren, versus de linkse stemmers die 2 nachten vantevoren even Nu.nl lezen en verder alleen de partijprogramma's doornemen. Ik vind dit een van de wezenlijke verschillen tussen links en rechts.
Ja dat hadden we al vastgesteld. Ik gaf mijn eigen oordeel over de opmerking en vroeg toen wie er nou fout was.quote:Op zondag 21 september 2025 19:21 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik noemde jou opmerking stoer om mij dik te noemen.
Het linkse tuig is net zo erg als dat tuig van gisteren, alleen lijk je dat niet zo erg te vinden.
Ik ben niet degene die geweld goed praat.quote:Op zondag 21 september 2025 19:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja dat hadden we al vastgesteld. Ik gaf mijn eigen oordeel over de opmerking en vroeg toen wie er nou fout was.
Ja maar hunnie is toch wel zo slap. Ga lekker zeiken over links in een topic dat niet gaat over de COMPLETE vernietiging van Den Haag.
Ik heb het gevoel met een slechte chatbot te typen. Waar zei ik dat je geweld zou goedpraten? Waar doe ik het als dat de beschuldiging is? Waarom roep je dit opeens tussendoor?quote:Op zondag 21 september 2025 19:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die geweld goed praat.
quote:Op zondag 21 september 2025 19:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel met een slechte chatbot te typen. Waar zei ik dat je geweld zou goedpraten? Waar doe ik het als dat de beschuldiging is? Waarom roep je dit opeens tussendoor?
Dat went wel op een gegeven moment hier in NWS.quote:Op zondag 21 september 2025 19:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel met een slechte chatbot te typen.
Vallen over een vraagteken.quote:Op zondag 21 september 2025 19:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Is dit het besef dat je ? kan gebruiken als leesteken?
Ja hoor, je kon erop rekenen: boze racisten breken de stad af, maar eigenlijk is het de schuld van 'extreem links'.quote:
Waar klets ik omheen? Je gaat van de hak op de tak.quote:Op zondag 21 september 2025 19:53 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Vallen over een vraagteken.![]()
Je kletst er weer omheen, nah klets maar lekker verder.
Dit is letterlijk aan alle kanten te weerleggen, als je al naar de filmpjes kijkt die bijvoorbeeld door die Bender gemaakt is. Maar goed dit is niet om de discussie aan te gaan toch of zaken feitelijk te bespreken?quote:
Dit bedenk je ook zo maar even.quote:Op zondag 21 september 2025 19:16 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Rechtse stemmers laten zich vaker beter informeren, versus de linkse stemmers die 2 nachten vantevoren even Nu.nl lezen en verder alleen de partijprogramma's doornemen. Ik vind dit een van de wezenlijke verschillen tussen links en rechts.
Oké, mijn excuses aan @Kapitein_Scheurbuik er is dus toch een organisatie.quote:
Plaats dan linkjes?quote:Op zondag 21 september 2025 19:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is letterlijk aan alle kanten te weerleggen, als je al naar de filmpjes kijkt die bijvoorbeeld door die Bender gemaakt is. Maar goed dit is niet om de discussie aan te gaan toch of zaken feitelijk te bespreken?
Dit dus. Roepen dat je van extreem links je mening niet mag uiten. En die 'mening uiten' bestaat uit rellen en vernielingenquote:Op zondag 21 september 2025 19:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja hoor, je kon erop rekenen: boze racisten breken de stad af, maar eigenlijk is het de schuld van 'extreem links'.
Hahaha wat ontzettend sneu weer.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 21 september 2025 20:22 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Plaats dan linkjes?
Ik kan natuurlijk niet tegenspreken wat Antifa Nederland zelf beweert.
Klopt.quote:Op zondag 21 september 2025 20:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou geniet van al het "Antifa" bijvoorbeeld al in dit filmpje. Ze gaan zelfs zoeken of ze Antifa kunnen spotten, als die er niet zijn gaan ze maar andere "dingen" doen. En dit gewoon ook nog eens een vlogger die duidelijk aan het rechtse kant van het spectrum zit, voordat het een linkse bron is.
Dat zal het zijn ja, niet de acties van zogenaamde hooligans, maar een complot van de politie.quote:Op zondag 21 september 2025 20:31 schreef InzolVC het volgende:
Waarom verstieren die (zogenaamde) hooligans nooit linkse demonstraties? Wel erg verdacht zo. Het zijn vermoedelijk gewoon weer romeo's van de politie die selectieve demos op rechts in een kwaad daglicht willen stellen.
Nou ja, wat betreft complotten kan ik na deze week wel een boek vullen (dus deze kan dan nog ipv het nawoord).quote:Op zondag 21 september 2025 20:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zal het zijn ja, niet de acties van zogenaamde hooligans, maar een complot van de politie.
Doen ze wel maar dat zijn geen voetbal hooligans. Dat zag je wel bij die studentenprotesten, dat was ook een kleinere groep, die doorgaans geen studenten waren, die de vernielingen deden met wat versufde studentjes eromheen.quote:Op zondag 21 september 2025 20:31 schreef InzolVC het volgende:
Waarom verstieren die (zogenaamde) hooligans nooit linkse demonstraties? Wel erg verdacht zo. Het zijn vermoedelijk gewoon weer romeo's van de politie die selectieve demos op rechts in een kwaad daglicht willen stellen.
Als die docenten zich rustig hadden gehouden, was dit verhaal net iets beterquote:Op zondag 21 september 2025 20:42 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Doen ze wel maar dat zijn geen voetbal hooligans. Dat zag je wel bij die studentenprotesten, dat was ook een kleinere groep, die doorgaans geen studenten waren, die de vernielingen deden met wat versufde studentjes eromheen.
De organisator van deze demonstratie, Els Domrechts valt op haar sociale media non-stop D66 aan, maar als dan op de demonstratie ook daadwerkelijk agressie plaatsvindt tegen die partij dan wast mevrouw haar handen in onschuld en had ze "es nicht gewußt", hou iemand anders voor de gek...quote:Op zondag 21 september 2025 20:31 schreef InzolVC het volgende:
Goed geïnformeerd op de PVV stemmenquote:Op zondag 21 september 2025 19:16 schreef InzolVC het volgende:
[..]
LOL die ene gast dan? Staat vrolijk te vertellen dat hij al z'n hele leven werkeloos is, z'n huis door de staat word betaald en dan tenslotte ook nog ¤20 probeert de verdienen met het verkopen van zelf gekweekte wiet!quote:Op zondag 21 september 2025 19:26 schreef Mikeytt het volgende:
alweer een goede reportage van BobHet chille van Left Laser is dat ie ook gewoon normaal in gesprek gaat met de meest rechtsen.
Ik weet dat er docenten aanwezig waren bij de demo's, maar voor zover ik weet deden die niet mee met het slopen. Zowel mag ik hopen dat die inmiddels geen docent meer zijn.quote:Op zondag 21 september 2025 20:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Als die docenten zich rustig hadden gehouden, was dit verhaal net iets beter
PVV is een zionistische fopspeen, ik stem dus zelf niet op Geert (Israhell-first) Wilders.quote:Op zondag 21 september 2025 20:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed geïnformeerd op de PVV stemmen.
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op zondag 21 september 2025 20:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat de PVV tal van onuitvoerbare plannen heeft wellicht?quote:
Omdat die man in het geheel niet geïnteresseerd is in het oplossen van problemen. Mensen die dat nu nog steeds niet inzien zijn echt reddeloos verloren.quote:
Ik denk dat dat er ook aan ligt wat je belangrijk vindt.quote:Op zondag 21 september 2025 21:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Omdat de PVV tal van onuitvoerbare plannen heeft wellicht?
Oké, dan nog kun je met je volle “verstand” daarop stemmen, maar slim vind ik het dan niet.
Jouw problemen hoeven die van een ander niet te zijn.quote:Op zondag 21 september 2025 21:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat die man in het geheel niet geïnteresseerd is in het oplossen van problemen. Mensen die dat nu nog steeds niet inzien zijn echt reddeloos verloren.
De PVV heeft na Fortuyn vrijwel het hele immigratiedebat verder naar rechts weten te trekken. Vrijwel iedere partij in de Tweede Kamer spreekt nu over immigratiebeperkende maatregelen (uiteraard van mild naar streng). Maar zelfs de partijen die milde standpunten aandragen, daar had je in de jaren 90 en vroege jaren 00 niet over kunnen dromen. Ook die schokgolf van 37 zetels heeft veel impact gehad. Dus dat een stem op de PVV een verloren stem is, is quatsch.quote:Op zondag 21 september 2025 20:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo goed in regeren ook, de PVV. Echt een kwalitatieve toevoeging aan het Nederlandse politieke landschap.quote:Op zondag 21 september 2025 21:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De PVV heeft na Fortuyn vrijwel het hele immigratiedebat verder naar rechts weten te trekken. Vrijwel iedere partij in de Tweede Kamer spreekt nu over immigratiebeperkende maatregelen (uiteraard van mild naar streng). Maar zelfs de partijen die milde standpunten aandragen, daar had je in de jaren 90 en vroege jaren 00 niet over kunnen dromen. Ook die schokgolf van 37 zetels heeft veel impact gehad. Dus dat een stem op de PVV een verloren stem is, is quatsch.
Hahaha, PVV stemmers zijn dom.quote:Op zondag 21 september 2025 21:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Omdat de PVV tal van onuitvoerbare plannen heeft wellicht?
Oké, dan nog kun je met je volle “verstand” daarop stemmen, maar slim vind ik het dan niet.
Natuurlijk is dat een verloren stem, want het zet zich niet om in beleid. Dan houdt het op.quote:Op zondag 21 september 2025 21:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De PVV heeft na Fortuyn vrijwel het hele immigratiedebat verder naar rechts weten te trekken. Vrijwel iedere partij in de Tweede Kamer spreekt nu over immigratiebeperkende maatregelen (uiteraard van mild naar streng). Maar zelfs de partijen die milde standpunten aandragen, daar had je in de jaren 90 en vroege jaren 00 niet over kunnen dromen. Ook die schokgolf van 37 zetels heeft veel impact gehad. Dus dat een stem op de PVV een verloren stem is, is quatsch.
20 jaar later, wat is er concreet verbeterd?quote:Op zondag 21 september 2025 21:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En nu hebben ze hogere prijzen dan ooit, maar o, wat voelen ze zichzelf slim dat ze de libs geowned hebben.quote:Op zondag 21 september 2025 21:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hahaha, PVV stemmers zijn dom.
Die tactiek werkte in Amerika alleen niet zo best.
Joh.quote:Op zondag 21 september 2025 21:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Jouw problemen hoeven die van een ander niet te zijn.
Ondertussen zitten we 28 topics diep in een moord aan de andere kant van de plas.quote:Op zondag 21 september 2025 21:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Jouw problemen hoeven die van een ander niet te zijn.
Alles beter dan GL/PvdA die Nederland nog verder de afgrond in willen duwen.quote:Op zondag 21 september 2025 21:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zo goed in regeren ook, de PVV. Echt een kwalitatieve toevoeging aan het Nederlandse politieke landschap.
Dat mensen die op de PVV stemmen niet goed geïnformeerd zijn?quote:Op zondag 21 september 2025 21:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Joh.
Dat doet niks af aan mijn uitspraak.
En hoe willen ze dat doen? Je praat je rechtse menners na.quote:Op zondag 21 september 2025 21:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alles beter dan GL/PvdA die Nederland nog verder de afgrond in willen duwen.
Waarom?quote:Op zondag 21 september 2025 21:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat mensen die op de PVV stemmen niet goed geïnformeerd zijn?
Lijkt me veel te simpel.
Er is geen beleid gekomen omdat de PVV aan alle kanten tegengewerkt is door bepaalde partijen in de coalitie. Ook is de PVV tegengewerkt door ambtenaren en beleidsmakers op de ministeries, toen de PVV de grootste partij werd is er zelfs opgeroepen om zoveel mogelijk zand in de machine te strooien en PVV-beleid te traineren en te frustreren.quote:Op zondag 21 september 2025 21:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
20 jaar later, wat is er concreet verbeterd?
PVVers hebben decennia lang belastinggeld geslurpt met in de hangmat hangen en af en toe wat roepen zodat hun fans kunnen juichen. Er is 0,0 aan beleid uitgekomen. Zelfs met de PVV in de regering en een minister die er over ging.
Het zijn nutteloze subsidiesponzen die teren op wat praatjes die blijkbaar voldoende zijn voor hun stemvee.
Gelukkig hadden ze een onderbouwde noodwet toch?quote:Op zondag 21 september 2025 21:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is geen beleid gekomen omdat de PVV aan alle kanten tegengewerkt is door bepaalde partijen in de coalitie. Ook is de PVV tegengewerkt door ambtenaren en beleidsmakers op de ministeries, toen de PVV de grootste partij werd is er zelfs opgeroepen om zoveel mogelijk zand in de machine te strooien en PVV-beleid te traineren en te frustreren.
Mijn ervaring met PVV stemmers is dat het gros hun standpunten niet heel erg goed weten te onderbouwen ja.quote:Op zondag 21 september 2025 21:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hahaha, PVV stemmers zijn dom.
Die tactiek werkte in Amerika alleen niet zo best.
Dit filmpje is goud.quote:Op zondag 21 september 2025 19:26 schreef Mikeytt het volgende:
alweer een goede reportage van BobHet chille van Left Laser is dat ie ook gewoon normaal in gesprek gaat met de meest rechtsen.
Omdat je prima om andere redenen op de PVV kunt stemmen. En omdat het afdoen van de grootste partij van NL als 'de mensen die daar op stemmen zijn ongeïnformeerd ' nogal aanmatigend is.quote:Op zondag 21 september 2025 21:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom?
De partijprogramma's staan vol met onuitvoerbare plannen en met de man is absoluut niet samen te werken. Dat blijkt keer op keer.
Lekker PVV stemmen en met bakstenen naar de politie gooien en D66 de schuld geven. Wat een leven moet dat zijn.
De PVV heeft helemaal niemand nodig om ze tegen te werken.quote:Op zondag 21 september 2025 21:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is geen beleid gekomen omdat de PVV aan alle kanten tegengewerkt is door bepaalde partijen in de coalitie. Ook is de PVV tegengewerkt door ambtenaren en beleidsmakers op de ministeries, toen de PVV de grootste partij werd is er zelfs opgeroepen om zoveel mogelijk zand in de machine te strooien en PVV-beleid te traineren en te frustreren.
Anton Grünberg hier aan het woord in Buitenhof.
Je zou zeggen dat de vorige verkiezingsuitslag ze wel wakker heeft geschud, niets is minder waar. Het dedain is stuitend.quote:Op zondag 21 september 2025 21:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat je prima om andere redenen op de PVV kunt stemmen. En omdat het afdoen van de grootste partij van NL als 'de mensen die daar op stemmen zijn ongeïnformeerd ' nogal aanmatigend is.
Maar ga vooral verder met mensen in een hoek zetten. En niet kijken waarom ze op die partij stemmen. Dan worden ze zo weer de grootste.
Nou ja, eigenlijk is de PVV gewoon een one issue partij.quote:Op zondag 21 september 2025 21:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat je prima om andere redenen op de PVV kunt stemmen. En omdat het afdoen van de grootste partij van NL als 'de mensen die daar op stemmen zijn ongeïnformeerd ' nogal aanmatigend is.
Maar ga vooral verder met mensen in een hoek zetten. En niet kijken waarom ze op die partij stemmen. Dan worden ze zo weer de grootste.
Zou je die partij het liefst willen verbieden? Omdat ze geen leden kennen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 21 september 2025 21:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De PVV heeft helemaal niemand nodig om ze tegen te werken.
Dat is geen dedain. Dat is het beestje bij de naam noemen.quote:Op zondag 21 september 2025 21:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat de vorige verkiezingsuitslag ze wel wakker heeft geschud, niets is minder waar. Het dedain is stuitend.
Wanneer de realiteit benoemen 'nogal aanmatigend' is dan houdt het wel een beetje op. Ik kan niet met de tere zieltjes van ieder sneeuwvlokje rekening gaan houden hè.quote:Op zondag 21 september 2025 21:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat heb je mij nooit horen zeggen.quote:Maar ga vooral verder met mensen in een hoek zetten. En niet kijken waarom ze op die partij stemmen. Dan worden ze zo weer de grootste.
En jij praat je linkse menners na. Huhu rechts slecht huhu.quote:Op zondag 21 september 2025 21:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hoe willen ze dat doen? Je praat je rechtse menners na.
Nee. Waar komt dat ineens vandaanquote:Op zondag 21 september 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou je die partij het liefst willen verbieden? Omdat ze geen leden kennen bijvoorbeeld.
Ik vind doen alsof links alle wijsheid en goedheid in pacht heeft (dat mag) plus dan ook nog 2 miljoen kiezers wegzetten als ongeïnformeerde malloten van een behoorlijk dedain uitgaan ja.quote:Op zondag 21 september 2025 21:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is geen dedain. Dat is het beestje bij de naam noemen.
Is het in jouw naïeve ogen echt de schuld van de rest van Nederland dat Wilders met dermate slechte kandidaten kwam dat zijn derde keus premier werd en zijn tweede keus minster van asiel werd?quote:Op zondag 21 september 2025 21:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Anton Grünberg hier aan het woord in Buitenhof.
Wel mooi om te zien dat we hier even hardleers zijn.quote:Op zondag 21 september 2025 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mijn ervaring met PVV stemmers is dat het gros hun standpunten niet heel erg goed weten te onderbouwen ja.
Die Trump stemmers zijn verder zo slim dat ze zichzelf een autocratie hebben ingestemd. Goed hoor. 👍🏼
Ze zijn ongeïnformeerd toch, al die stemmers die de PVV de grootste gemaakt hebben. Dat schrijft je.quote:Op zondag 21 september 2025 21:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer de realiteit benoemen 'nogal aanmatigend' is dan houdt het wel een beetje op. Ik kan niet met de tere zieltjes van ieder sneeuwvlokje rekening gaan houden hè.
[..]
Dat heb je mij nooit horen zeggen.
Yep.quote:Op zondag 21 september 2025 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zijn ongeïnformeerd toch, al die stemmers die de PVV de grootste gemaakt hebben. Dat schrijft je.
Ik vind het gewoon veel te makkelijk. Hoef je er niet over na te denken wat die mensen drijft. Ze zijn namelijk ongeïnformeerd. Met een beetje juiste informatie stemmen ze zo een goede partij. Toch?
Ook als het simpelweg zo is?quote:Misschien is dit wel het grootste probleem: grote groepen mensen wegzetten als ongeïnformeerd.
Ik vroeg het me gewoon opeens af.quote:Op zondag 21 september 2025 21:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee. Waar komt dat ineens vandaan.
Sja, wat stel je voor daartegen te doen? Een fors deel van de mensen zijn nu eenmaal enorm gevoelig voor populistische praatjes. Zeker als er zondebokken worden aangewezen en 'de ander' de schuld krijgt van allerlei ellende.quote:Op zondag 21 september 2025 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zijn ongeïnformeerd toch, al die stemmers die de PVV de grootste gemaakt hebben. Dat schrijft je.
Ik vind het gewoon veel te makkelijk. Hoef je er niet over na te denken wat die mensen drijft. Ze zijn namelijk ongeïnformeerd. Met een beetje juiste informatie stemmen ze zo een goede partij. Toch?
Misschien is dit wel het grootste probleem: grote groepen mensen wegzetten als ongeïnformeerd.
De massa is dom inderdaad. Kijk je wel eens tv?quote:Op zondag 21 september 2025 21:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik vind doen alsof links alle wijsheid en goedheid in pacht heeft (dat mag) plus dan ook nog 2 miljoen kiezers wegzetten als ongeïnformeerde malloten van een behoorlijk dedain uitgaan ja.
Je zou de zorgen van deze mensen eens kunnen adresseren?quote:Op zondag 21 september 2025 22:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja, wat stel je voor daartegen te doen? Een fors deel van de mensen zijn nu eenmaal enorm gevoelig voor populistische praatjes. Zeker als er zondenbokken worden aangewezen en 'de ander' de schuld krijgt van allerlei ellende.
Dan kun je met allerlei inhoudelijke argumenten aankomen, maar daar zijn ze helemaal niet gevoelig voor.
Niet allemaal, maar het gros gaat uit van simplistische analyses (wat al teveel gezegd is) van complexe problemen. Dat is niet bijster slim toch?quote:Op zondag 21 september 2025 21:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik vind doen alsof links alle wijsheid en goedheid in pacht heeft (dat mag) plus dan ook nog 2 miljoen kiezers wegzetten als ongeïnformeerde malloten van een behoorlijk dedain uitgaan ja.
Wat voor zorgen precies? De 'islamisering'? Het feit dat we immigratie nodig hebben om de economie draaiende te houden? Hun angst/walging voor mensen met een andere huidskleur of cultuur?quote:Op zondag 21 september 2025 22:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou de zorgen van deze mensen eens kunnen adresseren?
Als dat ze zorgen zijn, moet je dat adresseren. Bespreekbaar maken. Uitleggen. Keuzes voorhouden. Want er zijn keuzes.quote:Op zondag 21 september 2025 22:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat voor zorgen precies? De 'islamisering'? Het feit dat we immigratie nodig hebben om de economie draaiende te houden?
Wat wordt er in hemelsnaam doodgezwegen?? We hebben het al jaren over niks anders dan buitenlanders, asielzoekers, migranten etc. Alsof er niks belangrijkers op de wereld is.quote:Op zondag 21 september 2025 22:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Als dat ze zorgen zijn, moet je dat adresseren. Bespreekbaar maken. Uitleggen. Keuzes voorhouden.
Doodzwijgen, doen alsof het een idiote irreële angst is, gaat het niet oplossen.
Maar dat gebeurd ook. Volgens mij niemand die het doodzwijgt.quote:Op zondag 21 september 2025 22:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Als dat ze zorgen zijn, moet je dat adresseren. Bespreekbaar maken. Uitleggen. Keuzes voorhouden.
Doodzwijgen, doen alsof het een idiote irreële angst is, gaat het niet oplossen.
Dat is natuurlijk niet voorbehouden aan rechts stemvolk. Een hoop simpele zielen denken bijvoorbeeld dat Timmermans een hele slimme man is omdat hij met dure woorden strooit, terwijl het natuurlijk een volksmenner eerste klas is die net doet alsof hij uit een arm gezin komt en geen cent te makken heeft. Simpele zielen zijn nu eenmaal snel geneigd zulke figuren te geloven, of het nu aan linkerkant of rechterkant van het spectrum is.quote:Op zondag 21 september 2025 22:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar het gros gaat uit van simplistische analyses (wat al teveel gezegd is) van complexe problemen. Dat is niet bijster slim toch?
Veel mensen verdiepen zich ook niet echt in de politiek of in de geschiedenis, maar ik vind wel dat de meeste mensen zich eens wat beter zouden mogen informeren en problemen van verschillende kanten bekijken.
Dat noem ik intelligent en dat bespeur ik bijzonder weinig überhaupt, maar in het bijzonder bij PvV stemmers die ik spreek, online of op het werk bijvoorbeeld.
Omdat er geen open debat is.quote:Op zondag 21 september 2025 22:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat wordt er in hemelsnaam doodgezwegen?? We hebben het al jaren over niks anders dan buitenlanders, asielzoekers, migranten etc. Alsof er niks belangrijkers op de wereld is.
quote:Op zondag 21 september 2025 22:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat wordt er in hemelsnaam doodgezwegen?? We hebben het al jaren over niks anders dan buitenlanders, asielzoekers, migranten etc. Alsof er niks belangrijkers op de wereld is.
Tegenwoordig zijn die dingen bespreekbaarder geworden ja. Maar de PVV is al bijna 20 jaar oud, grootste gedeelte daarvan waren die dingen niet bespreekbaar met als gevolg dat ze al jaren gestaag konden stijgen.quote:Op zondag 21 september 2025 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar dat gebeurd ook. Volgens mij niemand die het doodzwijgt.
Oh wacht de partij die al jaren aan de zijlijn staat. Goed verhaal man, jij hebt het door.quote:Op zondag 21 september 2025 21:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alles beter dan GL/PvdA die Nederland nog verder de afgrond in willen duwen.
Misschien moet je eens accepteren dat er mensen zijn die een compleet ander wereldbeeld aandragen. Als we over immigratie spreken; accepteer dat er mensen zijn die niet graag zien dat hun leefomgeving steeds meer wordt aangetast door de demografische ontwikkelingen. Dat Nederland demografische steeds meer aan het veranderen is kan niet ontkend worden. Linkse partijen bieden hier onvoldoende antwoord op, het moet maar geaccepteerd worden want alles zit in beton gegoten. Meer opvangplekken is het enige wat kan.quote:Op zondag 21 september 2025 22:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar het gros gaat uit van simplistische analyses (wat al teveel gezegd is) van complexe problemen. Dat is niet bijster slim toch?
Veel mensen verdiepen zich ook niet echt in de politiek of in de geschiedenis, maar ik vind wel dat de meeste mensen zich eens wat beter zouden mogen informeren en problemen van verschillende kanten bekijken.
Dat noem ik intelligent en dat bespeur ik bijzonder weinig überhaupt, maar in het bijzonder bij PvV stemmers die ik spreek, online of op het werk bijvoorbeeld.
Die immigranten om de economie draaiende te houden zijn natuurlijk niet de kansloze vluchtelingenquote:Op zondag 21 september 2025 22:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat voor zorgen precies? De 'islamisering'? Het feit dat we immigratie nodig hebben om de economie draaiende te houden? Hun angst/walging voor mensen met een andere huidskleur of cultuur?
"Uitgeprocedeerden kunnen we nu eenmaal niet uitzetten" en dan gaat er een meisje vermoord worden.quote:Op zondag 21 september 2025 22:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat hebben we gedaan, toen kregen we Faber.quote:Op zondag 21 september 2025 22:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou de zorgen van deze mensen eens kunnen adresseren?
Maakt het iets uit of het een Syriër is of een Somaliër of een Marokkaan?quote:Op zondag 21 september 2025 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
"Uitgeprocedeerden kunnen we nu eenmaal niet uitzetten" en dan gaat er een meisje vermoord worden.
En dan hoor je weken niets over de afkomst van de dader.
En ik snap het echt allemaal wel. Maar dit is toch niet echt een goede beurt, of vind jij van wel?
Had Wilders maar een kans gehad om daar wat aan te doen hè...quote:Op zondag 21 september 2025 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
"Uitgeprocedeerden kunnen we nu eenmaal niet uitzetten" en dan gaat er een meisje vermoord worden.
En ik snap het echt allemaal wel. Maar dit is toch niet echt een goede beurt, of vind jij van wel?
Wat gaan we doen dan met Syrische jongens die hier asiel aanvragen en die heel veel overlast geven?quote:Op zondag 21 september 2025 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar dat gebeurd ook. Volgens mij niemand die het doodzwijgt.
Dit is echt heel goedquote:Op zondag 21 september 2025 19:26 schreef Mikeytt het volgende:
We vragen het @Danny evenquote:Op zondag 21 september 2025 22:18 schreef Haushofer het volgende:
Zijn er nog meer mensen benieuwd wanneer dat vlijmscherpe bericht over "rechts geweld" en "het rechtse gevaar" op de FP verschijnt?
En wat zegt Wilders?quote:Op zondag 21 september 2025 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat gaan we doen dan met Syrische jongens die hier asiel aanvragen en die heel veel overlast geven?
Ik hoor er echt geen zinnig antwoord op van alle partijen.
Adresseer gewoon de problemen van die mensen en de onzekerheden die er leven. Dan heeft Wilders veel minder kans. En zet die mensen niet weg als simpel ongeïnformeerd.quote:Op zondag 21 september 2025 22:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Had Wilders maar een kans gehad om daar wat aan te doen hè...
Dapper dat je daar nog durft te kijken.quote:Op zondag 21 september 2025 22:18 schreef Haushofer het volgende:
Zijn er nog meer mensen benieuwd wanneer dat vlijmscherpe bericht over "rechts geweld" en "het rechtse gevaar" op de FP verschijnt?
Welke zorgen precies? Noem ze eens exact op?quote:Op zondag 21 september 2025 22:12 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
[..]
Tegenwoordig zijn die dingen bespreekbaarder geworden ja. Maar de PVV is al bijna 20 jaar oud, grootste gedeelte daarvan waren die dingen niet bespreekbaar met als gevolg dat ze al jaren gestaag konden stijgen.
Grootste reden dat de PVV zo groot is, is omdat de overige politieke partijen de problemen/zorgen van die mensen nooit serieus hebben genomen totdat ze er uiteindelijk niet mee omheen konden. Als er ook maar 1 fatsoenlijke partij die zorgen serieus hadden genomen 15 jaar terug was de PVV een schim van wat het nu is.
Welke problemen en welke onzekerheden? Benoem ze nou eens precies.quote:Op zondag 21 september 2025 22:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Adresseer gewoon de problemen van die mensen en de onzekerheden die er leven. Dan heeft Wilders veel minder kans. En zet die mensen niet weg als simpel ongeïnformeerd.
(En die jij-bak laat ik voor wat het is)
Wilders belooft eenvoudige oplossingen voor complexe problemen. Dat is makkelijker verkopen dan een eerlijk verhaal.quote:Op zondag 21 september 2025 22:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Adresseer gewoon de problemen van die mensen en de onzekerheden die er leven. Dan heeft Wilders veel minder kans. En zet die mensen niet weg als simpel ongeïnformeerd.
Er is geen jij-bak.quote:(En die jij-bak laat ik voor wat het is)
Dit zijn idd belangrijke vragen. Wat mij betreft een heel stuk belangrijker dan een paar blaagjes die stennis schoppen.quote:Op zondag 21 september 2025 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat voor land willen zij zijn, hoe ziet onze toekomst er uit als samenleving en maatschappelij. Waar werken we heen. Wat willen wij?
Incidenten zeggen me niet zoveel. Er worden jaarlijks honderden mensen vermoord.quote:Op zondag 21 september 2025 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Die vluchtelingen zijn er ook maar een handjevol. De meeste mensen hebben er nog nooit een gezien.quote:Op zondag 21 september 2025 22:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die immigranten om de economie draaiende te houden zijn natuurlijk niet de kansloze vluchtelingen
Dat kan. Maar de moord op Lisa heeft de maatschappij wel echt geschokt.quote:Op zondag 21 september 2025 22:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Incidenten zeggen me niet zoveel. Er worden jaarlijks honderden mensen vermoord.
900 per week, “handjevol”.quote:Op zondag 21 september 2025 22:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die vluchtelingen zijn er ook maar een handjevol. De meeste mensen hebben er nog nooit een gezien.
Ja, jammer dat mensen zich zo door incidenten laten meeslepen en laten bespelen. Er gebeurt heel veel belangrijks in de wereld. Die andere 120 moorden per jaar zijn minder belangrijk ofzo?quote:Op zondag 21 september 2025 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan. Maar de moord op Lisa heeft de maatschappij wel echt geschokt.
op een land van 18 miljoen. Je vindt ze niet terug hoor.quote:Op zondag 21 september 2025 22:26 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
900 per week, “handjevol”.
En het dan durven te hebben over “maar we hebben het er toch over”. Zucht. Demotiverend gedrag.
Daarom is het ook zo jammer dat Wilders jarenlang heeft dwarsgelegen toen er wetsvoorstellen werden ingediend om vrouwen te beschermen, maar pas een probleem ziet als de dader een buitenlander is.quote:Op zondag 21 september 2025 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan. Maar de moord op Lisa heeft de maatschappij wel echt geschokt.
Dan hebben we ze dus ook niet nodig voor de economie hèquote:Op zondag 21 september 2025 22:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
op een land van 18 miljoen. Je vindt ze niet terug hoor.
Je weet niet eens het verschil tussen asielzoekers en migranten. Domkop.quote:Op zondag 21 september 2025 22:29 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dan hebben we ze dus ook niet nodig voor de economie hè
Zeker.quote:Op zondag 21 september 2025 22:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo jammer dat Wilders jarenlang heeft dwarsgelegen toen er wetsvoorstellen werden ingediend om vrouwen te beschermen, maar pas een probleem ziet als de dader een buitenlander is.
Als ze het zijn, mag je dat best benoemen. Genoeg idioten op de wereld.quote:Op zondag 21 september 2025 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
Maar mensen afdoen als ongeïnformeerd gaat de oplossing echt niet zijn.
Het gaat de problemen niet oplossen, maar je mag best af en toe wat feiten benoemen.quote:Op zondag 21 september 2025 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
Maar mensen afdoen als ongeïnformeerd gaat de oplossing echt niet zijn.
Ik weet het verschil uitstekend te benoemen, jij claimt dat anderen vluchtelingen bij het migratiedebat betrekken, en nu laat ik je inzien dat je met je eigen marginale standpunten prima kan beargumenteren dat Nederland geen enkele vluchteling hoeft op te nemen omdat het geen enkel effect op Nederland zou maken zoals je zo trots begon te verkondigen bij je immigratie standpunt.quote:Op zondag 21 september 2025 22:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je weet niet eens het verschil tussen asielzoekers en migranten. Domkop.
Dat zegt ook niemand.quote:Op zondag 21 september 2025 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
Maar mensen afdoen als ongeïnformeerd gaat de oplossing echt niet dichterbij brengen.
Stonden er in een eerdere post al een paar. Maar geloof dat het gros van die zorgen gebrekkige integratie, oververtegenwoordiging van bepaalde groepen in de misdaadcijfers, het veranderende straatbeeld, zich niet meer thuis voelen in hun eigen straat waren.quote:Op zondag 21 september 2025 22:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Welke zorgen precies? Noem ze eens exact op?
En ook daar valt er gewoon heel wat te bespreken en te kiezen. Hoe je arbeidsmigratie aan wil vliegen. Welke sectoren, goedkope of minder goedkope arbeid. Via de EU-ingezetenen, of buiten de EU, Arbeidscontracten, woonvoorzieningen. Scholing voor de kinderen, belastingvrijstellingen voor expats hier etc.quote:Op zondag 21 september 2025 22:29 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dan hebben we ze dus ook niet nodig voor de economie hè
Ho ho, het is veel makkelijker om mensen die daar wat kritisch op zijn weg te zetten als dom rechts stemvolk.quote:Op zondag 21 september 2025 22:37 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook daar valt er gewoon heel wat te bespreken en te kiezen. Hoe je arbeidsmigratie aan wil vliegen. Welke sectoren, goedkope of minder goedkope arbeid. Via de EU-ingezetenen, of buiten de EU, Arbeidscontracten, woonvoorzieningen. Scholing voor de kinderen, belastingvrijstellingen voor expats hier etc.
Waar willen we heen als Nederland? Hoe willen we ons land over 10, 20 of 40 jaar zien?
Wat betreft effecten in de buurt: veiligheid, integratie en veranderingen die werden lang niet altijd open besproken. Daardoor kreeg de PVV ruimte om te groeien. Maar dit is lang geleden. De laatste 10-20 jaar hebben we het uitgebreid en eindeloos besproken.quote:Op zondag 21 september 2025 22:35 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Stonden er in een eerdere post al een paar. Maar geloof dat het gros van die zorgen gebrekkige integratie, oververtegenwoordiging van bepaalde groepen in de misdaadcijfers, het veranderende straatbeeld, zich niet meer thuis voelen in hun eigen straat waren.
Die zorgen van mensen waren, of ze nou gegrond of ongegrond waren, absoluut niet bespreekbaar in de politiek. De PVV wierp zich op om wel naar die mensen te luisteren en heeft zo kunnen groeien. Als men toen serieus met die zorgen was om gegaan en ze op z'n minst bespreekbaar maakte hadden ze de voedselbodem voor de PVV grotendeels weggehaald.
Inmiddels zijn die zorgen deels bespreekbaar maar eigenlijk ook alleen maar in de zin dat de algemene bevolkingsgroei door gebrekkig beleid nu op meerdere plekken zoals zorg, wonen, stikstof wel een beetje begint te knellen. Maar nog zijn er zat mensen die zich niet gehoord voelen en dat is de voedselbodem voor partijen zoals PVV en FvD.
quote:Op zondag 21 september 2025 22:40 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ho ho, het is veel makkelijker om mensen die daar wat kritisch op zijn weg te zetten als dom rechts stemvolk.
Laten we inderdaad liever van alles de schuld geven aan links ook al hebben we de ene kneiterrechtse regering na de andere. Maar we mogen vooral niet inzien wat voor prutsers zij zijn, dus geven we liever de schuld aan de oppositie...quote:Op zondag 21 september 2025 22:40 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ho ho, het is veel makkelijker om mensen die daar wat kritisch op zijn weg te zetten als dom rechts stemvolk.
Het heeft zich door de jaren heen wel aardig opgestapeld. Zo erg dat we in een oogwenk zijn gegroeid van 15- naar ruim 18 miljoen inwoners. En nee dat zijn niet alleen asielzoekers geweest.quote:Op zondag 21 september 2025 22:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
op een land van 18 miljoen. Je vindt ze niet terug hoor.
Zal het even voor je uitschrijven:
18.000.000
00.000.900
Zegt degene die bij wat prikwerk direct begint te schelden. Misschien beter als je voor vanavond even je verlies neemt maat.quote:Op zondag 21 september 2025 22:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben je ook in staat iets constructiefs bij te dragen? (laat maar, ik weet het antwoord al)
quote:Op zondag 21 september 2025 22:43 schreef Perrin het volgende:
Het is belangrijk te begrijpen waarom migratie nodig is. Nederland is klein en vergrijzend; zonder nieuwe mensen zouden er tekorten ontstaan in zorg, bouw, techniek en andere cruciale sectoren. Pensioenen en publieke diensten zouden zwaar onder druk komen te staan en onze economie zou stagneren. Migratie is dus niet alleen een sociaal onderwerp, het is essentieel om het land goed te laten draaien.
Kan je mij uitleggen waarom migratie het heilige middel zou zijn voor de door jou zo voorgestelde zaken die onder druk zouden komen te staan, ervan uitgaande dat diezelfde groep die hierheen komt een groter beroep doet op de door jou genoemde zorg, bouw, techniek en andere cruciale sectoren, inclusief pensioenen en publieke diensten ?quote:Het onbenutte arbeidspotentieel onder migranten van 25 tot 65 jaar in Nederland bedraagt 19,5% (331.000 personen) in 2022, wat neerkomt op een veel lager werkpercentage (67,7%) dan bij Nederlanders zonder migratieachtergrond (85,7%). De werkloosheidscijfers variëren sterk naar migratieachtergrond en leeftijd; in 2019 was dit onder niet-westerse migranten 7,3%, terwijl het CBS in 2022 rapporteerde dat 67,7% van de migranten tussen 25-65 jaar betaald werk had, vergeleken met 85,7% voor autochtonen.
Prima verhaal. Zoals ik al wel van jou gewend ben.quote:Op zondag 21 september 2025 22:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat betreft effecten in de buurt: veiligheid, integratie en veranderingen die werden lang niet altijd open besproken. Daardoor kreeg de PVV ruimte om te groeien. Maar dit is lang geleden. De laatste 10-20 jaar hebben we het uitgebreid en eindeloos besproken.
Het is belangrijk te begrijpen waarom migratie nodig is. Nederland is klein en vergrijzend; zonder nieuwe mensen zouden er tekorten ontstaan in zorg, bouw, techniek en andere cruciale sectoren. Pensioenen en publieke diensten zouden zwaar onder druk komen te staan en onze economie zou stagneren. Migratie is dus niet alleen een sociaal onderwerp, het is essentieel om het land goed te laten draaien.
Politici stonden decennia geleden voor moeilijke keuzes om de economie draaiende houden. Migratie stoppen had op lange termijn ernstige economische problemen veroorzaakt. Elk besluit heeft consequenties; de uitdaging is die eerlijk te erkennen en te balanceren tussen sociale zorgen en economische realiteit.
Alleen focussen op de ene kant van het verhaal werkt nooit.
Dat zie je nu al gebeuren. De PVV gaat wederom de grootste worden bij de verkiezingen, en de overige partijen gaan zich wederom afvragen hoe dit mogelijk was.quote:Op zondag 21 september 2025 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je dat niet doet, en je zet die mensen weg als ongeïnformeerd of what ever, gaat de PVV niet kleiner worden.
Dat krijg je als je maar blijft bezuiningen op onderwijs.quote:Op zondag 21 september 2025 22:57 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dat zie je nu al gebeuren. De PVV gaat wederom de grootste worden bij de verkiezingen, en de overige partijen gaan zich wederom afvragen hoe dit mogelijk was.
Uiteindelijk zullen ze gaan verliezen ten opzichte van de vorige keer en nog minder partijen willen met ze samenwerkenquote:Op zondag 21 september 2025 22:57 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dat zie je nu al gebeuren. De PVV gaat wederom de grootste worden bij de verkiezingen, en de overige partijen gaan zich wederom afvragen hoe dit mogelijk was.
Dat kun je helemaal niet op gegronde wijze met zulke stelligheid verkondigen.quote:Op zondag 21 september 2025 23:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Uiteindelijk zullen ze gaan verliezen ten opzichte van de vorige keer en nog minder partijen willen met ze samenwerken
Zal best, maakt het allemaal nog lastiger formeren.quote:Op zondag 21 september 2025 23:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Uiteindelijk zullen ze gaan verliezen ten opzichte van de vorige keer en nog minder partijen willen met ze samenwerken
Je hebt gelijk: binnen het migratiebeleid valt veel te kiezen.. Soorten contracten, aantallen, woonvoorzieningen. Die keuzes bepalen mede hoe mensen hun omgeving ervaren en voelen.quote:Op zondag 21 september 2025 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Prima verhaal. Zoals ik al wel van jou gewend ben.
Maar ook binnen arbeidsmigratie valt er gewoon veel te kiezen. Denk alleen maar aan het soort contracten en belastingvoordelen voor expats, tijdelijk of permanent. En de zaken die ik een post hierboven genoemd heb. Aantallen, woonvoorzieningen etc. Je snapt het wel.
En er zal altijd een groep mensen zijn die zegt 'nee. Dat willen we niet' en daar zul je ook respectvol en normaal mee om moeten gaan. Het kan zelf de wens van de meerderheid zijn.
En je weet nu al dat dat voornamelijk de groep aan de onderkant is die de pijn gaat voelen. Mensen die hun complete buurt en leefomgeving zien veranderen en hun ankers daardoor kwijt raken.
Daar moet je gewoon echt wat mee.
Als je dat niet doet, en je zet die mensen weg als ongeïnformeerd of what ever, gaat de PVV niet kleiner worden.
Het is meer besproken, maar echt gericht beleid er tegen is er nooit geweest. Immers zijn sommige groepen nu nog steeds oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers, het zijn er inmiddels zelfs meer. Dat werd en wordt nog steeds veelal als discriminerend afgedaan en dat is een doodlopende weg. Eerste stap in het oplossen van een probleem is hem te erkennen. Mocht groep X oververtegenwoordigd zijn, dan moet je dat erkennen, vervolgens kijken waarom en hopelijk beleid invoeren om dat tegen te gaan. Die laatste stappen wil het nogal eens spaak lopen.quote:Op zondag 21 september 2025 22:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat betreft effecten in de buurt: veiligheid, integratie en veranderingen die werden lang niet altijd open besproken. Daardoor kreeg de PVV ruimte om te groeien. Maar dit is lang geleden. De laatste 10-20 jaar hebben we het uitgebreid en eindeloos besproken.
Politici stonden decennia geleden voor moeilijke keuzes om de economie draaiende houden. Migratie stoppen had op lange termijn ernstige economische problemen veroorzaakt. Elk besluit heeft consequenties; de uitdaging is die eerlijk te erkennen en te balanceren tussen sociale zorgen en economische realiteit.
Alleen focussen op de ene kant van het verhaal werkt nooit.
Eigenlijk elke peiling tot nu toe laat dat zienquote:Op zondag 21 september 2025 23:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat kun je helemaal niet op gegronde wijze met zulke stelligheid verkondigen.
Natuurlijk moeten zaken benoemd moeten worden, anders los je niets op.quote:Op zondag 21 september 2025 23:09 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het is meer besproken, maar echt gericht beleid er tegen is er nooit geweest. Immers zijn sommige groepen nu nog steeds oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers, het zijn er inmiddels zelfs meer. Dat werd en wordt nog steeds veelal als discriminerend afgedaan en dat is een doodlopende weg. Eerste stap in het oplossen van een probleem is hem te erkennen. Mocht groep X oververtegenwoordigd zijn, dan moet je dat erkennen, vervolgens kijken waarom en hopelijk beleid invoeren om dat tegen te gaan. Die laatste stappen wil het nogal eens spaak lopen.
Neem bijvoorbeeld de discussie over veiligheid op straat, dan komt er een extra meldpunt. Leuk, maar heb je natuurlijk niets aan als je door een groep wordt overvallen of wordt neergestoken, dat kon je al melden op het politiebureau. Dat is beleid wat geen zoden aan de dijk zet. Zo ook het nieuwe beleid wat na de dood van Lisa allemaal werd ingevoerd of bedacht, niets daarvan zou verandering in haar situatie hebben opgeleverd.
Verder eens dat Nederland migratie nodig heeft, maar ook daarin zit een groot verschil tussen gerichte migratie en een open grenzen beleid.
Een aanzienlijk deel van asielzoekers uit sommige Afrikaanse landen en Syrië had er geloof ik ook aardig wat, zijn analfabeet en kunnen amper meedraaien in de Nederlandse maatschappij en komen in een segment van werk terecht waar heel weinig banen zijn, als ze al werken. Ongeveer 1 op de 5 mensen volwassen mensen in Nederland zijn laaggeletterd of analfabeet. Dat is al een kwetsbaardere groep, hoe groter je die groep maakt, hoe meer je druk je op dat werksegment zet en hoe meer onvrede je krijgt. Wat dat voor de beeldvorming doet bij die mensen lijkt me wel duidelijk.
Vergelijk dat met verpleegsters die hier naartoe komen vanuit Indonesië of India, het was 1 van de 2. Dat is een heel ander verhaal, je haalt direct mensen binnen waarvan je weet dat ze hier mee kunnen draaien in een sector waar wij tekorten in hebben. Ik denk niet dat veel mensen daar een probleem mee hebben.
Flikker er een zak geld tegenaan, noem het het ministerie van integratie. En dan zijn alle problemen opgelost.quote:Op zondag 21 september 2025 23:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten zaken benoemd moeten worden, anders los je niets op.
Oververtegenwoordiging in criminaliteit of lage arbeidsparticipatie mag je niet wegwuiven en er moet gericht beleid komen dat echt verschil maakt. Daar is Nederland vaak te halfslachtig in geweest.
Maar het beeld van 'open grenzen' klopt niet. Migratie is altijd streng gereguleerd. Arbeidsmigranten in zorg en techniek worden bewust geworven, terwijl asiel grotendeels Europees bepaald is. Het echte probleem is dat we te weinig investeren in taal, scholing en huisvesting. Daardoor lopen integratie en draagvlak spaak.
En ja, voorbeelden zoals verpleegkundigen uit India of Indonesië tonen dat gerichte migratie wél werkt en breed gedragen kan zijn. De kern is dus niet óf migratie nodig is, maar hoe we het organiseren.
Migranten komen hierheen en maken natuurlijk óók gebruik van zorg en voorzieningen. Maar het belangrijkste punt is dat zonder migratie de tekorten in zorg, bouw en techniek nog veel groter zouden zijn. We hebben die mensen nodig om het systeem draaiende te houden.quote:Op zondag 21 september 2025 22:53 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
[..]
Kan je mij uitleggen waarom migratie het heilige middel zou zijn voor de door jou zo voorgestelde zaken die onder druk zouden komen te staan, ervan uitgaande dat diezelfde groep die hierheen komt een groter beroep doet op de door jou genoemde zorg, bouw, techniek en andere cruciale sectoren, inclusief pensioenen en publieke diensten ?
Kortom, economisch gezien zou het helemaal niet slim zijn om in te zetten op migratie als slechts 67% van deze migranten aan het werk komen. Je zou veel beter kunnen opteren voor het opkrikken van het geboortecijfer, of, in het uiterste geval, een combinatie van beiden bepleiten. Dat doe je niet, je wil puur de immigratie aanjagen. Kan je met bovenstaande cijfers uitleggen waarom jij denkt dat het voor Nederland goed is om van elke 10 migranten die we hierheen halen er 3 a 4 van het sociale stelsel te laten genieten en hoe dit bij gaat dragen aan de welvaart die we in Nederland hebben?
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Migratie en asiel is hier lange tijd streng gereguleerd maar nadat de EU in de praktijk het Dublin akkoord heeft losgelaten is dat op het gebied van asiel wel uit de hand gelopen. Sinds 2014 zijn de asielcijfers in aanvragen elk jaar, op corona 2020 na, het dubbelen of meer dan het dubbelen geweest in vergelijking met de jaren voor 2014. Diezelfde trend is ook zichtbaar in het aantal vergunningen.quote:Op zondag 21 september 2025 23:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten zaken benoemd moeten worden, anders los je niets op.
Oververtegenwoordiging in criminaliteit of lage arbeidsparticipatie mag je niet wegwuiven en er moet gericht beleid komen dat echt verschil maakt. Daar is Nederland vaak te halfslachtig in geweest.
Maar het beeld van 'open grenzen' klopt niet. Migratie is altijd streng gereguleerd. Arbeidsmigranten in zorg en techniek worden bewust geworven, terwijl asiel grotendeels Europees bepaald is. Het echte probleem is dat we te weinig investeren in taal, scholing en huisvesting. Daardoor lopen integratie en draagvlak spaak.
En ja, voorbeelden zoals verpleegkundigen uit India of Indonesië tonen dat gerichte migratie wél werkt en breed gedragen kan zijn. De kern is dus niet óf migratie nodig is, maar hoe we het organiseren.
Bovendien, al dit soort ertwenbreintjes praten 1-op-1 alle holle haatpraatjes na van hun politieke menners. Ze zijn helaas niet slim genoeg om dat te snappen, en haatdragend genoeg om hun gif verder te verspreiden. Je ziet het overal, dezelfde haatmantra's worden door al die lui telkens herhaald.quote:Op maandag 22 september 2025 06:30 schreef Mr.Splinter het volgende:
Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met die hele benoemfetisj van rechts. Het is nog altijd hetzelfde racisme in een net jasje.
Men doet vooral alsof er heel erg dapper taboes worden doorbroken, maar het zijn al decennialang dezelfde zondebokken. De rechtse fetisj komt altijd neer op het benoemen van afkomst, religie en huidskleur. That's it. Het is geen analyse, het is smerige zondebokpolitiek.
Eén ding wat vaststaat: alles is allang benoemd. En het gebeurt nog altijd dagelijks: in talkshows, in kranten, in de Tweede Kamer, op de werkvloer. Hun “taboes” bestaan vooral in hun eigen fantasie.
Wat bestaat niet? Serieuze plossingen. Die hebben ze nooit, want daar zijn ze helemaal niet in geïnteresseerd. Wanneer er realistische oplossingen nodig zijn, benoemen ze opeens niets meer. Dan bedrijven ze plots struisvogelpolitiek. Het draait enkel en alleen om hun goedkope racistische retoriek, niet om het oplossen van problemen.
En wat ik niet snap, is dat links hier nog altijd in meegaat. Alsof het werkelijk zorgen zijn die serieus genomen moeten worden. Dat moet stoppen. Links legitimeert daarmee alleen maar het onderbuikgevoel van rechts.
Hun benoemfetisj is geen eerlijkheid, maar een ziek verdienmodel. Angst en haat als product. Ik ben die racistische drek spuugzat.
Prinsenvlaggen, extreemrechtse uitspraken, nazistische leuzen, vernielingen bij D66...quote:Op maandag 22 september 2025 07:49 schreef Falco het volgende:
Laten we het hooliganisme eens benoemen. Ohnee, dat durven die politici niet uit angst voor doxxing, kutacties en andere intimidaties.
Ik vraag me bij Els sterk af waar de ouders zijn. Die meid is 20 ofzo, overduidelijk geen werk, de hele week op social media bezig met domme filmpjes van zichzelf, de halve week als een groupie Geert achterna reizen en nu ook al een demonstratie organiseren.quote:
De informatie is dat ze 21000 euro opgehaald heeft aan giften voor de beveiliging. Niemand heeft ze gezien.....quote:
Ze schijnt al 27 te zijnquote:Op maandag 22 september 2025 08:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vraag me bij Els sterk af waar de ouders zijn. Die meid is 20 ofzo, overduidelijk geen werk, de hele week op social media bezig met domme filmpjes van zichzelf, de halve week als een groupie Geert achterna reizen en nu ook al een demonstratie organiseren.
Leuk dat je dochter politiek betrokken is, maar bij zo'n mentaal instabiel iemand hoor je eigenlijk wel in te grijpen dan lijkt me.
Financieel profiteren kun je leren. Ze heeft een populistische leermeester die dat tot in de puntjes beheerst, 20 jaar ervaring.quote:Op maandag 22 september 2025 08:49 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
De informatie is dat ze 21000 euro opgehaald heeft aan giften voor de beveiliging. Niemand heeft ze gezien.....
Op het filmpje van left laser waren wel beveiligers die journalisten wegduwen. Dat durfden ze wel.quote:Op maandag 22 september 2025 09:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Financieel profiteren kun je leren. Ze heeft een populistische leermeester die dat tot in de puntjes beheerst, 20 jaar ervaring.
Overigens geen Nederlands verschijnsel, zie Trump in de VS of Farage in het VK. Cynische profiteurs van politieke spanningen.
Intussen geldt het niet meer alleen voor de volkswijken, maar voor de hele Randstad dat de bevolkingssamenstelling fundamenteel is aangepast. Daar is ook niet gemakkelijk meer iets aan te doen, maar dat het problematisch is, mag best besproken worden in plaats van het als een voldongen feit te zien. Dat doen progressieve partijen immers ook niet met bv. de opwarming van de aarde.quote:Op zondag 21 september 2025 22:43 schreef Perrin het volgende:
Wijken zijn nu veranderd, zeker volkswijken. Daar zullen we mee moeten leren leven en daar gaat geen Wilders meer wat aan veranderen. Daarover blijven jammeren lost ook 0,0 op.
Inderdaad, de veranderingen in steden en vooral de Randstad zijn duidelijk merkbaar en dit is niet zomaar terug te draaien. Het is ook goed dat dit bespreekbaar blijft.quote:Op maandag 22 september 2025 09:21 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Intussen geldt het niet meer alleen voor de volkswijken, maar voor de hele Randstad dat de bevolkingssamenstelling fundamenteel is aangepast. Daar is ook niet gemakkelijk meer iets aan te doen, maar dat het problematisch is, mag best besproken worden in plaats van het als een voldongen feit te zien. Dat doen progressieve partijen immers ook niet met bv. de opwarming van de aarde.
En als migratie zo essentieel is om de arbeidsmarkt op peil te houden, waarom ligt de focus dan niet op gericht recruiten in het buitenland, met duidelijke contracten en werkvisa? Dan kunnen mensen na hun werk in Nederland met een mooi spaarcentje terug naar huis.
Nu wachten we maar af wie er binnenkomt en hopen we dat deze mensen ergens in de komende 10 jaar wellicht ooit aan het werk komen en dan nog eens 10-20 jaar later misschien een economisch plusje gaan vormen.
Als je het Rotterdam van nu vergelijkt met het Rotterdam van de jaren 80 en 90 dan zit daar inderdaad een hele flinke vooruitgang in.quote:Op maandag 22 september 2025 09:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Inderdaad, de veranderingen in steden en vooral de Randstad zijn duidelijk merkbaar en dit is niet zomaar terug te draaien. Het is ook goed dat dit bespreekbaar blijft.
Nou inderdaad, Rotterdam heeft zich in veel opzichten enorm ontwikkeld vergeleken met de jaren '80 en '90. Veiliger, levendiger, economisch sterker en cultureel rijker. Ik kom er bijna dagelijks voor mijn werk.quote:Op maandag 22 september 2025 09:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je het Rotterdam van nu vergelijkt met het Rotterdam van de jaren 80 en 90 dan zit daar inderdaad een hele flinke vooruitgang in.
Daarom is het altijd wel grappig dat de Randstad in dit soort discussies altijd wordt genoemd als een soort Sodom en Gomorra. Nu valt er best wat aan te merken op bijvoorbeeld de yuppificatie van Rotterdam, maar dan kom je of nooit je dorp uit of je hebt gewoon geen idee hoe het er vroeger aan toe ging.quote:Op maandag 22 september 2025 09:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou inderdaad, Rotterdam heeft zich in veel opzichten enorm ontwikkeld vergeleken met de jaren '80 en '90. Veiliger, levendiger, economisch sterker en cultureel rijker. Ik kom er bijna dagelijks voor mijn werk.
Natuurlijk zijn er buurten met problemen, maar eerlijk gezegd waren dat vroeger vaak óók de buurten waar je liever niet kwam.
Wat je ziet, is dat een stad altijd verandert. Soms schuurt dat, maar per saldo vind ik ook dat Rotterdam er op is vooruitgegaan. Dat is precies het punt: migratie en vernieuwing brengen uitdagingen, maar ze brengen óók groei, energie en nieuwe kansen. Het is maar waar je de nadruk op legt.
En of je je eigen energie steekt in verbinding en je land of stad beter maken, of in polariseren en zo problemen groter maken.
Precies. Veel van die sombere verhalen over de Randstad komen vaak van mensen die er nauwelijks komen.quote:Op maandag 22 september 2025 10:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarom is het altijd wel grappig dat de Randstad in dit soort discussies altijd wordt genoemd als een soort Sodom en Gomorra. Nu valt er best wat aan te merken op bijvoorbeeld de yuppificatie van Rotterdam, maar dan kom je of nooit je dorp uit of je hebt gewoon geen idee hoe het er vroeger aan toe ging.
Vervolgen als terrorist natuurlijk.quote:Op maandag 22 september 2025 10:25 schreef Falco het volgende:
Wat gaat er nu verder gebeuren met Els Noort?
Wel godverquote:Op maandag 22 september 2025 10:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
Die Appie heeft ook nog eens Danny Ghosen belaagd. Oppakken en als terrorist behandelen!
https://www.gelderlander.(...)el-offline~a140e0c4/
Zou iig fijn zijn als alle schade op de verantwoordelijken wordt verhaald.quote:Op maandag 22 september 2025 10:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vervolgen als terrorist natuurlijk.
Om polarisatie te overwinnen moeten we dingen zoeken die ons verbinden. Dingen waar we ondanks onze verschillen hetzelfde over denken.quote:Op maandag 22 september 2025 10:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
Die Appie heeft ook nog eens Danny Ghosen belaagd. Oppakken en als terrorist behandelen!
https://www.gelderlander.(...)el-offline~a140e0c4/
Kut we zijn verloren.quote:Antisemitisme is het onderwerp waar extreemrechts en extreemlinks elkaar altijd weer weten te vinden’, meldt de organisatie.
Je zou bijna denken dat er een kern van waarheid inzit als ze er over het gehele spectrum dezelfde mening op nahouden.quote:Op maandag 22 september 2025 10:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Om polarisatie te overwinnen moeten we dingen zoeken die ons verbinden. Dingen waar we ondanks onze verschillen hetzelfde over denken.
[..]
Kut we zijn verloren.
Zou leuk zijn als we eens samen ergens 'pro' voor waren. Anti-dit, anti-dat. Waar ben je vóór?quote:Op maandag 22 september 2025 10:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Om polarisatie te overwinnen moeten we dingen zoeken die ons verbinden. Dingen waar we ondanks onze verschillen hetzelfde over denken.
[..]
Kut we zijn verloren.
Pro-antifa.quote:Op maandag 22 september 2025 11:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als we eens samen ergens 'pro' voor waren. Anti-dit, anti-dat. Waar ben je vóór?
Prosecco.quote:Op maandag 22 september 2025 11:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als we eens samen ergens 'pro' voor waren. Anti-dit, anti-dat. Waar ben je vóór?
0 Procent dusquote:Op maandag 22 september 2025 11:15 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Prosecco.
Ohnee, ik drink helemaal geen alcohol..
Aan de uitersten van het politieke spectrum staan mensen die de huidige maatschappij niet willen verbeteren, maar een nieuw systeem willen zien herrijzen uit de as van het oude.quote:Op maandag 22 september 2025 11:20 schreef Dutchguy het volgende:
Als je de maatschappij ziet als een hoefijzervorm vinden links en rechts extremisten elkaar op de uiteinden. Ze lijken ver van elkaar te staan maar buigen naar elkaar toe. Zelf zien ze het echter niet.
Generaliseren is denk ik het grote probleem. Er is een heel breed spectrum aan rechtse mensen, net als aan linkse mensen. Niet iedere linkse persoon is een Antifa-wappie of propallie of XR-extremist of kraker. Dat zijn de extreme kanten van links die je helaas vaak op het nieuws ziet en die zorgen voor het meeste vandalisme, maar de meeste linkse mensen zijn brave mensen die weliswaar een totaal vertekend beeld van de werkelijkheid hebben maar die gewoon solidariteit, mededogen, etc. hoog hebben staan. Die gaan niet demonstreren, dingen kapotmaken, huizen kraken, etc.quote:Op maandag 22 september 2025 06:30 schreef Mr.Splinter het volgende:
Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met die hele benoemfetisj van rechts. Het is nog altijd hetzelfde racisme in een net jasje.
Men doet vooral alsof er heel erg dapper taboes worden doorbroken, maar het zijn al decennialang dezelfde zondebokken. De rechtse fetisj komt altijd neer op het benoemen van afkomst, religie en huidskleur. That's it. Het is geen analyse, het is smerige zondebokpolitiek.
Eén ding wat vaststaat: alles is allang benoemd. En het gebeurt nog altijd dagelijks: in talkshows, in kranten, in de Tweede Kamer, op de werkvloer. Hun “taboes” bestaan vooral in hun eigen fantasie.
Wat bestaat niet? Serieuze plossingen. Die hebben ze nooit, want daar zijn ze helemaal niet in geïnteresseerd. Wanneer er realistische oplossingen nodig zijn, benoemen ze opeens niets meer. Dan bedrijven ze plots struisvogelpolitiek. Het draait enkel en alleen om hun goedkope racistische retoriek, niet om het oplossen van problemen.
En wat ik niet snap, is dat links hier nog altijd in meegaat. Alsof het werkelijk zorgen zijn die serieus genomen moeten worden. Dat moet stoppen. Links legitimeert daarmee alleen maar het onderbuikgevoel van rechts.
Hun benoemfetisj is geen eerlijkheid, maar een ziek verdienmodel. Angst en haat als product. Ik ben die racistische drek spuugzat.
Klopt inderdaad.quote:Op maandag 22 september 2025 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aan de uitersten van het politieke spectrum staan mensen die de huidige maatschappij niet willen verbeteren, maar een nieuw systeem willen zien herrijzen uit de as van het oude.
Ze verwerpen het bestaande radicaal en beschouwen hun gewenste verandering niet als evolutie, maar als revolutie.
Ironisch genoeg buigen de uitersten van links en rechts inderdaad in veel opzichten naar elkaar toe, terwijl ieder zijn eigen waarheid als absoluut ziet.
In principe mee eens, ware het niet dat sommige politici die zelf niet extremistisch zijn dit soort extremisme bagatelliseren en zelfs normaliseren. En daarbij kijk ik vooral naar de VVD die keer op keer uit electoraal opportunisme hun ogen lijken te sluiten voor extremisme.quote:Op maandag 22 september 2025 11:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Generaliseren is denk ik het grote probleem. Er is een heel breed spectrum aan rechtse mensen, net als aan linkse mensen. Niet iedere linkse persoon is een Antifa-wappie of propallie of XR-extremist of kraker. Dat zijn de extreme kanten van links die je helaas vaak op het nieuws ziet en die zorgen voor het meeste vandalisme, maar de meeste linkse mensen zijn brave mensen die weliswaar een totaal vertekend beeld van de werkelijkheid hebben maar die gewoon solidariteit, mededogen, etc. hoog hebben staan. Die gaan niet demonstreren, dingen kapotmaken, huizen kraken, etc.
Zo zijn de meeste rechtse mensen ook mensen die gewoon graag willen dat de overheid wat kleiner wordt, zich wat meer in dienst stelt van de eigen burger in plaats van de hele wereld, die gewoon wat minder immigratie willen. Dat zijn heus niet de racisten die apengeluiden maken in de voetbalstadions of de neonazi's die een bloedhekel hebben aan alles wat niet arisch is. Dat zijn ook minderheden binnen dat spectrum.
Het is soms lastig te begrijpen, maar de meeste mensen, zowel links als rechts, zijn behoorlijk genuanceerd, weldenkend en gematigd.
Het is maar hoe je het verwoordt natuurlijk. Anti Marokkanen/pro terugsturen van Marokkanen.quote:Op maandag 22 september 2025 11:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind de PVV ook niet extremistisch. Er wordt niet opgeroepen tot geweld, er is geen racisme, etc.quote:Op maandag 22 september 2025 11:50 schreef recursief het volgende:
[..]
In principe mee eens, ware het niet dat sommige politici die zelf niet extremistisch zijn dit soort extremisme bagatelliseren en zelfs normaliseren. En daarbij kijk ik vooral naar de VVD die keer op keer uit electoraal opportunisme hun ogen lijken te sluiten voor extremisme.
Zo hebben ze zich twee keer een kabinet met de PVV in laten rommelen, en heeft nu bijvoorbeeld Heinen de rellen in den Haag gebagatelliseerd door nadat bij het D66 hoofdkantoor de ramen waren ingegooid dat niet keihard te veroordelen maar bij WNL Rob Jetten ervan te beschuldigen dat die dat politiek wilde maken.
Als een partij die op zich niet extremistisch is dit blijft normaliseren en niet benoemt wat het daadwerkelijk is is er ongetwijfeld een deel van de achterban die daarin legitimatie ziet om opnieuw geweld te gebruiken.
Daar denken we dan anders over. Wilders met zijn #kominverzet hashtag waarvan ie kon weten dat dat een deel van zijn achterban dat opvat als een legitimatie om geweld tegen AZCs te gebruiken.quote:Op maandag 22 september 2025 12:33 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind de PVV ook niet extremistisch. Er wordt niet opgeroepen tot geweld, er is geen racisme, etc.
Je zit natuurlijk heel snel in de retoriek:quote:Op maandag 22 september 2025 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het verwoordt natuurlijk. Anti Marokkanen/pro terugsturen van Marokkanen.
Zo kan je alles wel framen en er wat bij bedenken.quote:Op maandag 22 september 2025 12:39 schreef recursief het volgende:
[..]
Daar denken we dan anders over. Wilders met zijn #kominverzet hashtag waarvan ie kon weten dat dat een deel van zijn achterban dat opvat als een legitimatie om geweld tegen AZCs te gebruiken.
Ach, Els. Probeert nog steeds te suggereren dat de antifa erachter zit.quote:Op maandag 22 september 2025 16:25 schreef Paul het volgende:
Trots op mn lieverd
https://x.com/Els_rechts/(...)nJ-yYTrqOH6_Ncg&s=19
Die kans acht ik niet zo heel grootquote:Op maandag 22 september 2025 16:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Ach, Els. Probeert nog steeds te suggereren dat de antifa erachter zit.
Hopelijk krijgt ze nu eindelijk eens wat realiteitsbesef (en een social media verbod van haar ouders).
Journalisten zijn tuig van de richelquote:Op maandag 22 september 2025 16:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo kan je alles wel framen en er wat bij bedenken.
Het is niet zo duidelijk als 'wil je thiery dood zeg dan paf'. Daarbij het ik timmermans harder zien uit halen naar wilders dan de woordjes 'kom in verzet'.
Wat heeft wilders in de tussentijd naar zijn hoofd geslingerd gekregen?quote:Op maandag 22 september 2025 16:48 schreef recursief het volgende:
[..]
Journalisten zijn tuig van de richel
Kaag is een heks
Schoof is een eng mannetje dat op moet krassen
Asielzoekers moeten het land uitgeknikkerd worden
Halsema moet ["met het tuig"] het land uit
De rechterlijke macht is gestoord in dit land
Eric van der Burg is een eng mannetje en moet opkrassen
Allemaal aldus Geert. Intussen is bekend, en dat weet hij ook wel, dat na zo een opruiende tweet van hem zijn doelwitten extra veel bedreigingen krijgen.
Oh ja, Wilders vond Timmermans een "verschrikkelijk enge ophitser"
Je had het over Timmermans die harder zou uithalen dan Wilders. Ik zie de citaten graag tegemoet.quote:Op maandag 22 september 2025 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat heeft wilders in de tussentijd naar zijn hoofd geslingerd gekregen?
Dan 'kom in verzet'. Wat jij aanhaalt in je post.quote:Op maandag 22 september 2025 17:21 schreef recursief het volgende:
[..]
Je had het over Timmermans die harder zou uithalen dan Wilders. Ik zie de citaten graag tegemoet.
Goh vriendin. Lichter sentiment nu het blanke tuig is?quote:Op maandag 22 september 2025 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat heeft wilders in de tussentijd naar zijn hoofd geslingerd gekregen?
En de niet gehoorde aanhang?
Ik snap de sentimenten wel. Let wel, voordat je het weer moedwillig verkeerd interpreteert: ik snap het gedrag afgelopen zaterdag dan weer niet.
Ze is 26.quote:Op maandag 22 september 2025 16:29 schreef Caland het volgende:
[..] (en een social media verbod van haar ouders).
Ach, ik vind het hele verhaal van 'Randstad mensen zijn goed en plattelandsmensen zijn vuile racisten' wel grappig. Apart soort van xenofobie op fok.quote:Op maandag 22 september 2025 10:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies. Veel van die sombere verhalen over de Randstad komen vaak van mensen die er nauwelijks komen.
En als je mensen met een andere huidskleur per definitie heel spannend vindt, dan snap ik dat het even wennen is wanneer je uit Rectum in Overijssel komt en voor het eerst sinds tijden op koopavond door de Koopgoot wandelt.
Als deze demonstratie was verboden door de burgemeester kon je de reacties ook wel weer uittekenen.quote:Op maandag 22 september 2025 18:12 schreef Nober het volgende:
Het was aangekondigd bij Dutch Hooligan Scene op facebook.
Politie liet ze naar het malieveld lopen:
[ x ]
https://x.com/MaryaWestland/status/1969349100194701426
Kortom is Van Zaanen al opgestapt?
Het is nooit te laat om ermee te beginnen. Helemaal als je landelijk nieuws wordtquote:
Ze hadden die hooligans tegen kunnen houden in de Theresiastraat.quote:Op maandag 22 september 2025 18:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Als deze demonstratie was verboden door de burgemeester kon je de reacties ook wel weer uittekenen.
Ik kan me toch uitspraken herinneren over een kopvoddentaks en "willen jullie meer of minder Marokkanen" die toch wel redelijk racistisch overkomen.quote:Op maandag 22 september 2025 12:33 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind de PVV ook niet extremistisch. Er wordt niet opgeroepen tot geweld, er is geen racisme, etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
Ga jij maar 1000 man tegenhouden die op dat moment nog niks verkeerd deden, succes.quote:Op maandag 22 september 2025 18:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze hadden die hooligans tegen kunnen houden in de Theresiastraat.
Ohja mag niet kan niet land Nederland.quote:Op maandag 22 september 2025 18:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Ga jij maar 1000 man tegenhouden die op dat moment nog niks verkeerd deden, succes.
Je legt woorden in mijn mond. Nergens zeg ik dat Randstadbewoners 'goed' zijn en plattelandsmensen 'vuile racisten'.quote:Op maandag 22 september 2025 18:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach, ik vind het hele verhaal van 'Randstad mensen zijn goed en plattelandsmensen zijn vuile racisten' wel grappig. Apart soort van xenofobie op fok.
Was meer een algemene opmerking, want dat is de tendens die ik afgelopen dagen wel lees.quote:Op maandag 22 september 2025 18:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je legt woorden in mijn mond. Nergens zeg ik dat Randstadbewoners 'goed' zijn en plattelandsmensen 'vuile racisten'.
Als je dat eruit leest, heb je óf niet goed gelezen, óf een hardnekkige behoefte om je eigen karikatuur te bevestigen. Het zegt meer over jouw interpretatievermogen dan over mijn tekst. Oh en excuses als je daadwerkelijk uit Rectum komt.
Had men weer zitten janken dat het demonstratierecht wordt ingeperkt.quote:Op maandag 22 september 2025 18:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Ohja mag niet kan niet land Nederland.
quote:Op maandag 22 september 2025 18:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik kan me toch uitspraken herinneren over een kopvoddentaks en "willen jullie meer of minder Marokkanen" die toch wel redelijk racistisch overkomen.Nou, zoals je zelf al zegt, zelfs een extreemlinkse rechter vond dat er geen sprake was van racisme ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mja
quote:Veertien verdachten die volgens het Openbaar Ministerie zaterdag betrokken zijn geweest bij de rellen op en rond het Malieveld in Den Haag moeten zich dinsdag voor de rechter verantwoorden. Hun zaken zijn gepland op een zogeheten supersnelrechtzitting.
Het Openbaar Ministerie heeft maandag 27 zaken beoordeeld van verdachten die nog vast zaten. Overige verdachten zijn eerder door de politie al op vrije voeten gesteld, de meesten van hen met een boete.
Naar de politierechter
Veertien verdachten moeten zich meteen op dinsdag voor de politierechter verantwoorden. Volgens het Openbaar Ministerie is het onderzoek in hun strafzaken afgerond, zodat die meteen afgedaan kunnen worden. Drie van de verdachten zijn minderjarig en staan op een besloten zitting bij de kinderrechter, de andere zittingen zijn openbaar.
Zeven verdachten worden dinsdag voorgeleid aan de rechter-commissaris met de vordering van het Openbaar Ministerie om hun voorarrest met veertien dagen te verlengen. In hun zaken is nog meer onderzoek nodig. Het Openbaar Ministerie is voornemens hen binnen die twee weken alsnog voor de politierechter te brengen.
Zes verdachten zijn door het Openbaar Ministerie heengezonden. Zij blijven verdachte, in hun zaken vindt nog verder onderzoek plaats.
Verdachten supersnelrecht
De verdachten die morgen op de supersnelrechtzittingen staan worden in de meeste gevallen verdacht van geweld tegen personen en/of goederen, om precies te zijn politieambtenaren en -voertuigen.
Het gaat om tien mannen en één vrouw. Hun leeftijd varieert van 16 tot 60 jaar. Ze komen uit Zuid-Holland (5x), Noord-Holland (3x), Friesland (1x), Drenthe (1x), Flevoland (1x), Gelderland (1x), Utrecht (1x) en Noord-Brabant (1x).
https://www.om.nl/actueel(...)veld-voor-de-rechter
Ze hebben er 3 kinderen uit weten te trekkenquote:Op maandag 22 september 2025 19:00 schreef Nober het volgende:
Verdachten rellen Malieveld voor de rechter
[..]
Als je op de persoonlijke toer gaat zijn we uitgepraatquote:Op maandag 22 september 2025 17:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan 'kom in verzet'. Wat jij aanhaalt in je post.
Vorige week nog in de algemene beschouwingen.
Of gaan we de doelpalen opeens verzetten? Zou wel weer een typische actie van je zijn ja.
Waarom zou hij moeten opstappen? Je mag demonstreren, ook als je mening niet in goede aarde valt.quote:Op maandag 22 september 2025 18:12 schreef Nober het volgende:
Het was aangekondigd bij Dutch Hooligan Scene op facebook.
Politie liet ze naar het malieveld lopen:
[ x ]
https://x.com/MaryaWestland/status/1969349100194701426
Kortom is Van Zaanen al opgestapt?
En allemaal vrijspraak zie linkse terroristen van XR, antifa, uva slopers.quote:Op maandag 22 september 2025 19:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik heb er zoveel spijt van. X17
[..]quote:
Je verplaatst plotseling de doelpalen midden in een discussie, dat wordt je aangewezen en plots ren je wegquote:Op maandag 22 september 2025 19:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Als je op de persoonlijke toer gaat zijn we uitgepraat
Dat is gewoon niet waar.quote:Op maandag 22 september 2025 19:08 schreef Nober het volgende:
[..]
En allemaal vrijspraak zie linkse terroristen van XR, antifa, uva slopers.
Was die groep toen aan het rellen? Je kunt ze niet tegenhouden omdat ze willen demonstreren. Dat mag gelukkig nog steeds in Nederland.quote:De demo was ook gewoon bezig toen die hooligans verschenen maar die hadden dus al tegen kunnen worden gehouden aangezien de politie ze in het viezier hadden maar dat gaat er hier kennelijk niet in want demonstratierecht.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb het over een "zogenaamd linkse D66-rechter". Het woord "extreem" heb ik niet gebruikt, en het woord "zogenaamd" heb je niet gelezen of je weet niet wat het betekent. Om aan te geven dat de in rechtse kringen veelgehoorde claim dat al die rechters allemaal links zouden zijn en dus rechtse politici het leven zuur willen maken op niets is gebaseerd. Nog even afgezien van het feit dat stemmen vertrouwelijk zijn dus dat je helemaal niet kunt weten wat een willekeurige rechter bij de vorige verkiezingen gestemd heeft.quote:Op maandag 22 september 2025 18:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou, zoals je zelf al zegt, zelfs een extreemlinkse rechter vond dat er geen sprake was van racisme ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |