Nou ja, eigenlijk is de PVV gewoon een one issue partij.quote:Op zondag 21 september 2025 21:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat je prima om andere redenen op de PVV kunt stemmen. En omdat het afdoen van de grootste partij van NL als 'de mensen die daar op stemmen zijn ongeïnformeerd ' nogal aanmatigend is.
Maar ga vooral verder met mensen in een hoek zetten. En niet kijken waarom ze op die partij stemmen. Dan worden ze zo weer de grootste.
Zou je die partij het liefst willen verbieden? Omdat ze geen leden kennen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 21 september 2025 21:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De PVV heeft helemaal niemand nodig om ze tegen te werken.
Dat is geen dedain. Dat is het beestje bij de naam noemen.quote:Op zondag 21 september 2025 21:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat de vorige verkiezingsuitslag ze wel wakker heeft geschud, niets is minder waar. Het dedain is stuitend.
Wanneer de realiteit benoemen 'nogal aanmatigend' is dan houdt het wel een beetje op. Ik kan niet met de tere zieltjes van ieder sneeuwvlokje rekening gaan houden hè.quote:Op zondag 21 september 2025 21:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat je prima om andere redenen op de PVV kunt stemmen. En omdat het afdoen van de grootste partij van NL als 'de mensen die daar op stemmen zijn ongeïnformeerd ' nogal aanmatigend is.
Dat heb je mij nooit horen zeggen.quote:Maar ga vooral verder met mensen in een hoek zetten. En niet kijken waarom ze op die partij stemmen. Dan worden ze zo weer de grootste.
En jij praat je linkse menners na. Huhu rechts slecht huhu.quote:Op zondag 21 september 2025 21:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hoe willen ze dat doen? Je praat je rechtse menners na.
Nee. Waar komt dat ineens vandaanquote:Op zondag 21 september 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou je die partij het liefst willen verbieden? Omdat ze geen leden kennen bijvoorbeeld.
Ik vind doen alsof links alle wijsheid en goedheid in pacht heeft (dat mag) plus dan ook nog 2 miljoen kiezers wegzetten als ongeïnformeerde malloten van een behoorlijk dedain uitgaan ja.quote:Op zondag 21 september 2025 21:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is geen dedain. Dat is het beestje bij de naam noemen.
Is het in jouw naïeve ogen echt de schuld van de rest van Nederland dat Wilders met dermate slechte kandidaten kwam dat zijn derde keus premier werd en zijn tweede keus minster van asiel werd?quote:Op zondag 21 september 2025 21:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is geen beleid gekomen omdat de PVV aan alle kanten tegengewerkt is door bepaalde partijen in de coalitie. Ook is de PVV tegengewerkt door ambtenaren en beleidsmakers op de ministeries, toen de PVV de grootste partij werd is er zelfs opgeroepen om zoveel mogelijk zand in de machine te strooien en PVV-beleid te traineren en te frustreren.
Bekijk deze YouTube-video
Anton Grünberg hier aan het woord in Buitenhof.
Wel mooi om te zien dat we hier even hardleers zijn.quote:Op zondag 21 september 2025 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mijn ervaring met PVV stemmers is dat het gros hun standpunten niet heel erg goed weten te onderbouwen ja.
Die Trump stemmers zijn verder zo slim dat ze zichzelf een autocratie hebben ingestemd. Goed hoor. 👍🏼
Ze zijn ongeïnformeerd toch, al die stemmers die de PVV de grootste gemaakt hebben. Dat schrijft je.quote:Op zondag 21 september 2025 21:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer de realiteit benoemen 'nogal aanmatigend' is dan houdt het wel een beetje op. Ik kan niet met de tere zieltjes van ieder sneeuwvlokje rekening gaan houden hè.
[..]
Dat heb je mij nooit horen zeggen.
Yep.quote:Op zondag 21 september 2025 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zijn ongeïnformeerd toch, al die stemmers die de PVV de grootste gemaakt hebben. Dat schrijft je.
Ik vind het gewoon veel te makkelijk. Hoef je er niet over na te denken wat die mensen drijft. Ze zijn namelijk ongeïnformeerd. Met een beetje juiste informatie stemmen ze zo een goede partij. Toch?
Ook als het simpelweg zo is?quote:Misschien is dit wel het grootste probleem: grote groepen mensen wegzetten als ongeïnformeerd.
Ik vroeg het me gewoon opeens af.quote:Op zondag 21 september 2025 21:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee. Waar komt dat ineens vandaan.
Sja, wat stel je voor daartegen te doen? Een fors deel van de mensen zijn nu eenmaal enorm gevoelig voor populistische praatjes. Zeker als er zondebokken worden aangewezen en 'de ander' de schuld krijgt van allerlei ellende.quote:Op zondag 21 september 2025 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zijn ongeïnformeerd toch, al die stemmers die de PVV de grootste gemaakt hebben. Dat schrijft je.
Ik vind het gewoon veel te makkelijk. Hoef je er niet over na te denken wat die mensen drijft. Ze zijn namelijk ongeïnformeerd. Met een beetje juiste informatie stemmen ze zo een goede partij. Toch?
Misschien is dit wel het grootste probleem: grote groepen mensen wegzetten als ongeïnformeerd.
De massa is dom inderdaad. Kijk je wel eens tv?quote:Op zondag 21 september 2025 21:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik vind doen alsof links alle wijsheid en goedheid in pacht heeft (dat mag) plus dan ook nog 2 miljoen kiezers wegzetten als ongeïnformeerde malloten van een behoorlijk dedain uitgaan ja.
Je zou de zorgen van deze mensen eens kunnen adresseren?quote:Op zondag 21 september 2025 22:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja, wat stel je voor daartegen te doen? Een fors deel van de mensen zijn nu eenmaal enorm gevoelig voor populistische praatjes. Zeker als er zondenbokken worden aangewezen en 'de ander' de schuld krijgt van allerlei ellende.
Dan kun je met allerlei inhoudelijke argumenten aankomen, maar daar zijn ze helemaal niet gevoelig voor.
Niet allemaal, maar het gros gaat uit van simplistische analyses (wat al teveel gezegd is) van complexe problemen. Dat is niet bijster slim toch?quote:Op zondag 21 september 2025 21:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik vind doen alsof links alle wijsheid en goedheid in pacht heeft (dat mag) plus dan ook nog 2 miljoen kiezers wegzetten als ongeïnformeerde malloten van een behoorlijk dedain uitgaan ja.
Wat voor zorgen precies? De 'islamisering'? Het feit dat we immigratie nodig hebben om de economie draaiende te houden? Hun angst/walging voor mensen met een andere huidskleur of cultuur?quote:Op zondag 21 september 2025 22:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou de zorgen van deze mensen eens kunnen adresseren?
Als dat ze zorgen zijn, moet je dat adresseren. Bespreekbaar maken. Uitleggen. Keuzes voorhouden. Want er zijn keuzes.quote:Op zondag 21 september 2025 22:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat voor zorgen precies? De 'islamisering'? Het feit dat we immigratie nodig hebben om de economie draaiende te houden?
Wat wordt er in hemelsnaam doodgezwegen?? We hebben het al jaren over niks anders dan buitenlanders, asielzoekers, migranten etc. Alsof er niks belangrijkers op de wereld is.quote:Op zondag 21 september 2025 22:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Als dat ze zorgen zijn, moet je dat adresseren. Bespreekbaar maken. Uitleggen. Keuzes voorhouden.
Doodzwijgen, doen alsof het een idiote irreële angst is, gaat het niet oplossen.
Maar dat gebeurd ook. Volgens mij niemand die het doodzwijgt.quote:Op zondag 21 september 2025 22:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Als dat ze zorgen zijn, moet je dat adresseren. Bespreekbaar maken. Uitleggen. Keuzes voorhouden.
Doodzwijgen, doen alsof het een idiote irreële angst is, gaat het niet oplossen.
Dat is natuurlijk niet voorbehouden aan rechts stemvolk. Een hoop simpele zielen denken bijvoorbeeld dat Timmermans een hele slimme man is omdat hij met dure woorden strooit, terwijl het natuurlijk een volksmenner eerste klas is die net doet alsof hij uit een arm gezin komt en geen cent te makken heeft. Simpele zielen zijn nu eenmaal snel geneigd zulke figuren te geloven, of het nu aan linkerkant of rechterkant van het spectrum is.quote:Op zondag 21 september 2025 22:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar het gros gaat uit van simplistische analyses (wat al teveel gezegd is) van complexe problemen. Dat is niet bijster slim toch?
Veel mensen verdiepen zich ook niet echt in de politiek of in de geschiedenis, maar ik vind wel dat de meeste mensen zich eens wat beter zouden mogen informeren en problemen van verschillende kanten bekijken.
Dat noem ik intelligent en dat bespeur ik bijzonder weinig überhaupt, maar in het bijzonder bij PvV stemmers die ik spreek, online of op het werk bijvoorbeeld.
Omdat er geen open debat is.quote:Op zondag 21 september 2025 22:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat wordt er in hemelsnaam doodgezwegen?? We hebben het al jaren over niks anders dan buitenlanders, asielzoekers, migranten etc. Alsof er niks belangrijkers op de wereld is.
quote:Op zondag 21 september 2025 22:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat wordt er in hemelsnaam doodgezwegen?? We hebben het al jaren over niks anders dan buitenlanders, asielzoekers, migranten etc. Alsof er niks belangrijkers op de wereld is.
Tegenwoordig zijn die dingen bespreekbaarder geworden ja. Maar de PVV is al bijna 20 jaar oud, grootste gedeelte daarvan waren die dingen niet bespreekbaar met als gevolg dat ze al jaren gestaag konden stijgen.quote:Op zondag 21 september 2025 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar dat gebeurd ook. Volgens mij niemand die het doodzwijgt.
Oh wacht de partij die al jaren aan de zijlijn staat. Goed verhaal man, jij hebt het door.quote:Op zondag 21 september 2025 21:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alles beter dan GL/PvdA die Nederland nog verder de afgrond in willen duwen.
Misschien moet je eens accepteren dat er mensen zijn die een compleet ander wereldbeeld aandragen. Als we over immigratie spreken; accepteer dat er mensen zijn die niet graag zien dat hun leefomgeving steeds meer wordt aangetast door de demografische ontwikkelingen. Dat Nederland demografische steeds meer aan het veranderen is kan niet ontkend worden. Linkse partijen bieden hier onvoldoende antwoord op, het moet maar geaccepteerd worden want alles zit in beton gegoten. Meer opvangplekken is het enige wat kan.quote:Op zondag 21 september 2025 22:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar het gros gaat uit van simplistische analyses (wat al teveel gezegd is) van complexe problemen. Dat is niet bijster slim toch?
Veel mensen verdiepen zich ook niet echt in de politiek of in de geschiedenis, maar ik vind wel dat de meeste mensen zich eens wat beter zouden mogen informeren en problemen van verschillende kanten bekijken.
Dat noem ik intelligent en dat bespeur ik bijzonder weinig überhaupt, maar in het bijzonder bij PvV stemmers die ik spreek, online of op het werk bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |