abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218838737
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 21:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat je prima om andere redenen op de PVV kunt stemmen. En omdat het afdoen van de grootste partij van NL als 'de mensen die daar op stemmen zijn ongeïnformeerd ' nogal aanmatigend is.

Maar ga vooral verder met mensen in een hoek zetten. En niet kijken waarom ze op die partij stemmen. Dan worden ze zo weer de grootste.
Nou ja, eigenlijk is de PVV gewoon een one issue partij.

Vanwege hun Israël standpunt op de PVV stemmen vind ik persoonlijk ook dom.

Vanwege de zorg op de PVV stemmen is nog dommer.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator zondag 21 september 2025 @ 21:53:26 #127
236264 crew  capricia
pi_218838738
quote:
7s.gif Op zondag 21 september 2025 21:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De PVV heeft helemaal niemand nodig om ze tegen te werken.
Zou je die partij het liefst willen verbieden? Omdat ze geen leden kennen bijvoorbeeld.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218838741
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 21:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat de vorige verkiezingsuitslag ze wel wakker heeft geschud, niets is minder waar. Het dedain is stuitend.
Dat is geen dedain. Dat is het beestje bij de naam noemen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 21 september 2025 @ 21:54:36 #129
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218838743
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 21:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat je prima om andere redenen op de PVV kunt stemmen. En omdat het afdoen van de grootste partij van NL als 'de mensen die daar op stemmen zijn ongeïnformeerd ' nogal aanmatigend is.
Wanneer de realiteit benoemen 'nogal aanmatigend' is dan houdt het wel een beetje op. Ik kan niet met de tere zieltjes van ieder sneeuwvlokje rekening gaan houden hè.

quote:
Maar ga vooral verder met mensen in een hoek zetten. En niet kijken waarom ze op die partij stemmen. Dan worden ze zo weer de grootste.
Dat heb je mij nooit horen zeggen.
Huilen dan.
pi_218838744
quote:
7s.gif Op zondag 21 september 2025 21:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
En hoe willen ze dat doen? Je praat je rechtse menners na.
En jij praat je linkse menners na. Huhu rechts slecht huhu.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 21 september 2025 @ 21:56:07 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218838752
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 21:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Zou je die partij het liefst willen verbieden? Omdat ze geen leden kennen bijvoorbeeld.
Nee. Waar komt dat ineens vandaan :? .
Huilen dan.
pi_218838768
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 21:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat is geen dedain. Dat is het beestje bij de naam noemen.
Ik vind doen alsof links alle wijsheid en goedheid in pacht heeft (dat mag) plus dan ook nog 2 miljoen kiezers wegzetten als ongeïnformeerde malloten van een behoorlijk dedain uitgaan ja.
pi_218838769
quote:
7s.gif Op zondag 21 september 2025 21:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Er is geen beleid gekomen omdat de PVV aan alle kanten tegengewerkt is door bepaalde partijen in de coalitie. Ook is de PVV tegengewerkt door ambtenaren en beleidsmakers op de ministeries, toen de PVV de grootste partij werd is er zelfs opgeroepen om zoveel mogelijk zand in de machine te strooien en PVV-beleid te traineren en te frustreren.

Bekijk deze YouTube-video
Anton Grünberg hier aan het woord in Buitenhof.
Is het in jouw naïeve ogen echt de schuld van de rest van Nederland dat Wilders met dermate slechte kandidaten kwam dat zijn derde keus premier werd en zijn tweede keus minster van asiel werd?
pi_218838773
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Mijn ervaring met PVV stemmers is dat het gros hun standpunten niet heel erg goed weten te onderbouwen ja.

Die Trump stemmers zijn verder zo slim dat ze zichzelf een autocratie hebben ingestemd. Goed hoor. 👍🏼
Wel mooi om te zien dat we hier even hardleers zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator zondag 21 september 2025 @ 21:59:17 #135
236264 crew  capricia
pi_218838779
quote:
7s.gif Op zondag 21 september 2025 21:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wanneer de realiteit benoemen 'nogal aanmatigend' is dan houdt het wel een beetje op. Ik kan niet met de tere zieltjes van ieder sneeuwvlokje rekening gaan houden hè.
[..]
Dat heb je mij nooit horen zeggen.
Ze zijn ongeïnformeerd toch, al die stemmers die de PVV de grootste gemaakt hebben. Dat schrijft je.

Ik vind het gewoon veel te makkelijk. Hoef je er niet over na te denken wat die mensen drijft. Ze zijn namelijk ongeïnformeerd. Met een beetje juiste informatie stemmen ze zo een goede partij. Toch?

Misschien is dit wel het grootste probleem: grote groepen mensen wegzetten als ongeïnformeerd.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 21 september 2025 @ 22:01:37 #136
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218838792
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze zijn ongeïnformeerd toch, al die stemmers die de PVV de grootste gemaakt hebben. Dat schrijft je.

Ik vind het gewoon veel te makkelijk. Hoef je er niet over na te denken wat die mensen drijft. Ze zijn namelijk ongeïnformeerd. Met een beetje juiste informatie stemmen ze zo een goede partij. Toch?
Yep.

quote:
Misschien is dit wel het grootste probleem: grote groepen mensen wegzetten als ongeïnformeerd.
Ook als het simpelweg zo is?
Huilen dan.
  Moderator zondag 21 september 2025 @ 22:01:44 #137
236264 crew  capricia
pi_218838793
quote:
7s.gif Op zondag 21 september 2025 21:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee. Waar komt dat ineens vandaan :? .
Ik vroeg het me gewoon opeens af.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 21 september 2025 @ 22:01:44 #138
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218838794
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Sja, wat stel je voor daartegen te doen? Een fors deel van de mensen zijn nu eenmaal enorm gevoelig voor populistische praatjes. Zeker als er zondebokken worden aangewezen en 'de ander' de schuld krijgt van allerlei ellende.

Dan kun je met allerlei inhoudelijke argumenten aankomen, maar daar zijn ze helemaal niet gevoelig voor.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218838801
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 21:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik vind doen alsof links alle wijsheid en goedheid in pacht heeft (dat mag) plus dan ook nog 2 miljoen kiezers wegzetten als ongeïnformeerde malloten van een behoorlijk dedain uitgaan ja.
De massa is dom inderdaad. Kijk je wel eens tv?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator zondag 21 september 2025 @ 22:03:11 #140
236264 crew  capricia
pi_218838810
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 22:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Sja, wat stel je voor daartegen te doen? Een fors deel van de mensen zijn nu eenmaal enorm gevoelig voor populistische praatjes. Zeker als er zondenbokken worden aangewezen en 'de ander' de schuld krijgt van allerlei ellende.

Dan kun je met allerlei inhoudelijke argumenten aankomen, maar daar zijn ze helemaal niet gevoelig voor.
Je zou de zorgen van deze mensen eens kunnen adresseren?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218838819
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 21:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Niet allemaal, maar het gros gaat uit van simplistische analyses (wat al teveel gezegd is) van complexe problemen. Dat is niet bijster slim toch?

Veel mensen verdiepen zich ook niet echt in de politiek of in de geschiedenis, maar ik vind wel dat de meeste mensen zich eens wat beter zouden mogen informeren en problemen van verschillende kanten bekijken.

Dat noem ik intelligent en dat bespeur ik bijzonder weinig überhaupt, maar in het bijzonder bij PvV stemmers die ik spreek, online of op het werk bijvoorbeeld.
  zondag 21 september 2025 @ 22:04:47 #142
38496 Perrin
pi_218838824
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 22:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Je zou de zorgen van deze mensen eens kunnen adresseren?
Wat voor zorgen precies? De 'islamisering'? Het feit dat we immigratie nodig hebben om de economie draaiende te houden? Hun angst/walging voor mensen met een andere huidskleur of cultuur?
  Moderator zondag 21 september 2025 @ 22:06:23 #143
236264 crew  capricia
pi_218838834
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 22:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat voor zorgen precies? De 'islamisering'? Het feit dat we immigratie nodig hebben om de economie draaiende te houden?
Als dat ze zorgen zijn, moet je dat adresseren. Bespreekbaar maken. Uitleggen. Keuzes voorhouden. Want er zijn keuzes.
Laten zien waar we heen gaan etc.

Doodzwijgen, doen alsof het een idiote irreële angst is, gaat het niet oplossen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 21 september 2025 @ 22:06:47 #144
38496 Perrin
pi_218838839
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 22:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Als dat ze zorgen zijn, moet je dat adresseren. Bespreekbaar maken. Uitleggen. Keuzes voorhouden.

Doodzwijgen, doen alsof het een idiote irreële angst is, gaat het niet oplossen.
Wat wordt er in hemelsnaam doodgezwegen?? We hebben het al jaren over niks anders dan buitenlanders, asielzoekers, migranten etc. Alsof er niks belangrijkers op de wereld is.
pi_218838841
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 22:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Als dat ze zorgen zijn, moet je dat adresseren. Bespreekbaar maken. Uitleggen. Keuzes voorhouden.

Maar dat gebeurd ook. Volgens mij niemand die het doodzwijgt.
pi_218838855
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 22:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Niet allemaal, maar het gros gaat uit van simplistische analyses (wat al teveel gezegd is) van complexe problemen. Dat is niet bijster slim toch?

Veel mensen verdiepen zich ook niet echt in de politiek of in de geschiedenis, maar ik vind wel dat de meeste mensen zich eens wat beter zouden mogen informeren en problemen van verschillende kanten bekijken.

Dat noem ik intelligent en dat bespeur ik bijzonder weinig überhaupt, maar in het bijzonder bij PvV stemmers die ik spreek, online of op het werk bijvoorbeeld.
Dat is natuurlijk niet voorbehouden aan rechts stemvolk. Een hoop simpele zielen denken bijvoorbeeld dat Timmermans een hele slimme man is omdat hij met dure woorden strooit, terwijl het natuurlijk een volksmenner eerste klas is die net doet alsof hij uit een arm gezin komt en geen cent te makken heeft. Simpele zielen zijn nu eenmaal snel geneigd zulke figuren te geloven, of het nu aan linkerkant of rechterkant van het spectrum is.
  Moderator zondag 21 september 2025 @ 22:12:04 #147
236264 crew  capricia
pi_218838863
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 22:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat wordt er in hemelsnaam doodgezwegen?? We hebben het al jaren over niks anders dan buitenlanders, asielzoekers, migranten etc. Alsof er niks belangrijkers op de wereld is.
Omdat er geen open debat is.

Nee. Ik ken geen maatschappelijk debat gevoerd op het midden of links (of ook de VVD, die vergeet ik echt niet) met naar welke toekomst wij zouden moeten gaan als NL. Welke migratie er nodig gaat zijn. Of we dat willen, wat het alternatief is. En hoe bijv de islam zich hiertoe verhoudt.

Er zijn echt wel keuzes te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 21-09-2025 22:23:50 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218838864
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 22:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Maar dat gebeurd ook. Volgens mij niemand die het doodzwijgt.
Tegenwoordig zijn die dingen bespreekbaarder geworden ja. Maar de PVV is al bijna 20 jaar oud, grootste gedeelte daarvan waren die dingen niet bespreekbaar met als gevolg dat ze al jaren gestaag konden stijgen.

Grootste reden dat de PVV zo groot is, is omdat de overige politieke partijen de problemen/zorgen van die mensen nooit serieus hebben genomen totdat ze er uiteindelijk niet mee omheen konden. Als er ook maar 1 fatsoenlijke partij die zorgen serieus hadden genomen 15 jaar terug was de PVV een schim van wat het nu is.
  zondag 21 september 2025 @ 22:12:27 #149
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218838865
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 21:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Alles beter dan GL/PvdA die Nederland nog verder de afgrond in willen duwen.
Oh wacht de partij die al jaren aan de zijlijn staat. Goed verhaal man, jij hebt het door.
pi_218838875
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 22:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Misschien moet je eens accepteren dat er mensen zijn die een compleet ander wereldbeeld aandragen. Als we over immigratie spreken; accepteer dat er mensen zijn die niet graag zien dat hun leefomgeving steeds meer wordt aangetast door de demografische ontwikkelingen. Dat Nederland demografische steeds meer aan het veranderen is kan niet ontkend worden. Linkse partijen bieden hier onvoldoende antwoord op, het moet maar geaccepteerd worden want alles zit in beton gegoten. Meer opvangplekken is het enige wat kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')