SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
De Sahara is zonder meer erg droog.
Bedankt voor uw suggestie. Trampolinespringen staat niet op het programma, maar we nemen uw taalkundige vondst mee in ons continue verbeteringsprocesquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gaan ze ook nog trampolinespringen?
Dit. En ik ben bang dat het topic niet op tijd is, of gewoon helemaal niet op komt dagen.quote:
Lissabon doet niet mee neem ik aan?quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:31 schreef H_T het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Mocht iemand zich vervelen
Nee helaas. Wel San Diego, Melbourne, Casablanca, Hong Kong, Rio de Janeiro en nog een zwikkiequote:Op zaterdag 13 september 2025 14:58 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Lissabon doet niet mee neem ik aan?
Van Bussum naar Naarden is het best te lopenquote:Op zaterdag 13 september 2025 14:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit. En ik ben bang dat het topic niet op tijd is, of gewoon helemaal niet op komt dagen.
En dat is nou precies mijn probleemquote:Op zaterdag 13 september 2025 17:39 schreef H_T het volgende:
[..]
Van Bussum naar Naarden is het best te lopen
Wow dat is echt gestoord.quote:Op zaterdag 13 september 2025 17:10 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen in de Efteling (onweer).
Alle buitenattracties waar een stekker in kan waren dus dichtquote:
Ja, leuk dat die plaatsjes die niemand kent ook eens in het zonnetje gezet worden. In welke provincie ligt dat Utrecht eigenlijk?quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:00 schreef BillDauterive het volgende:
Het was weer open monumentendag vandaag en ik ging naar Utrecht. Leuke stad, mooie gebouwen, maar er stond overal een rij. Ik ben onder de Dom geweest, dat was een aanrader en ging daarna o.a. naar het Paleis Lofen. Eigenlijk wilde ik ook naar De Inktpot, maar daar stond een enorme rij, dus dat werd em niet.
Leuk om op zo'n manier onbekende steden te bezoeken
Goede vraag! Weet iemand dat hier toevallig?quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, leuk dat die plaatsjes die niemand kent ook eens in het zonnetje gezet worden. In welke provincie ligt dat Utrecht eigenlijk?
Maar het is wel een leuk initiatief, die Open Monumentendag. Hier is het morgen ook nog. Dan gaan wij naar een paar gerestaureerde delen van de dorpskerk, die dan worden geopend.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:16 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Goede vraag! Weet iemand dat hier toevallig?
Ze hebben wel een aardig grote toren zag ik, maar het paleis viel wel tegen.
Ik heb het even opgezocht en ik zie wel iets over de Heerlijkheid Utrecht, blijkbaar de naam van een regio tot 1528. Maar over het plaatsje Utrecht en of er überhaupt een connectie bestaat tussen die twee zaken kan ik zo snel niks vinden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:16 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Goede vraag! Weet iemand dat hier toevallig?
Ze hebben wel een aardig grote toren zag ik, maar het paleis viel wel tegen.
Als het er zo heerlijk is zou je zeggen dat er wel een positieve recensie ergens achtergelaten isquote:Op zaterdag 13 september 2025 18:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht en ik zie wel iets over de Heerlijkheid Utrecht, blijkbaar de naam van een regio tot 1528. Maar over het plaatsje Utrecht en of er überhaupt een connectie bestaat tussen die twee zaken kan ik zo snel niks vinden.
Fata Morgana is niet buitenquote:Op zaterdag 13 september 2025 18:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Alle buitenattracties waar een stekker in kan waren dus dicht
Dat is waar, maar de naam is in de tussentijd dus ook veranderd (waarin weet ik niet) dus wellicht vond men het toen achteraf ook al niet zo heel heerlijk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:09 schreef H_T het volgende:
[..]
Als het er zo heerlijk is zou je zeggen dat er wel een positieve recensie ergens achtergelaten is
Nederlanders zijn niet heel goed in topografie. Het kan even duren voordat iemand het juiste antwoord geeft.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, leuk dat die plaatsjes die niemand kent ook eens in het zonnetje gezet worden. In welke provincie ligt dat Utrecht eigenlijk?
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander Steenwijk ook niet direct zou kunnen plaatsen overigens, om maar wat groters in die buurt te noemen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:12 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Nederlanders zijn niet heel goed in topografie. Het kan even duren voordat iemand het juiste antwoord geeft.
Ik kom er vaak genoeg met de trein langs steenwijk dat ik het wel ongeveer op de kaart kan aanwijzen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander Steenwijk ook niet direct zou kunnen plaatsen overigens, om maar wat groters in die buurt te noemen.
Oh leuk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik heb vanmiddag bordspellen gespeeld. De bordspellen vereniging bestaat hier 30 jaar.
Welke spellen heb je gedaan?quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik heb vanmiddag bordspellen gespeeld. De bordspellen vereniging bestaat hier 30 jaar.
En spreken de mensen daar nou eigenlijk nog redelijk Engels, zodat je in elk geval basiscommunicatie met ze kunt hebben?quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Welke spellen heb je gedaan?
Wij zijn nog lekker op vakantie in Zuid-Limburg. We hebben echt prima weer, veel beter dan voorspeld.
Nu is er wel thunder and lightning, maar overdag is het telkens droog en vaak zonnig
Cardia, Amul en cheesefactoryquote:Op zaterdag 13 september 2025 21:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Welke spellen heb je gedaan?
Wij zijn nog lekker op vakantie in Zuid-Limburg. We hebben echt prima weer, veel beter dan voorspeld.
Nu is er wel thunder and lightning, maar overdag is het telkens droog en vaak zonnig
Ik ben dankbaar voor mijn talenknobbel, de communicatie loopt best goed! Ze zingen meer dan dat ze praten, overigens.quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:10 schreef Strani het volgende:
[..]
En spreken de mensen daar nou eigenlijk nog redelijk Engels, zodat je in elk geval basiscommunicatie met ze kunt hebben?
Of is het toch vooral handen- en voetenwerk?
Oh gelukkig! Het is sowieso altijd wel mooi om te zien dat mensen in arme gebieden toch vaak juist heel gelukkig zijn met het weinige dat ze hebbenquote:Op zaterdag 13 september 2025 21:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben dankbaar voor mijn talenknobbel, de communicatie loopt best goed! Ze zingen meer dan dat ze praten, overigens.
Noem je Samantha dik?quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander Steenwijk ook niet direct zou kunnen plaatsen overigens, om maar wat groters in die buurt te noemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beelden van @NailQueen ?quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 14 september 2025 10:15 schreef Fred_B het volgende:
Goedemorgen, aan iedereen die wel of niet op een normale manier naar zijn bed is gekomen.
quote:Op zondag 14 september 2025 04:03 schreef NailQueen het volgende:
Oke dit is gênant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wel een goed verhaal
niet voor schamen joh, je had tenminste nog andere kleren aan (althans dat denk ik). Ik las laatst op Reddit wat verhalen van hotelmedewerkers dat het veel vaker voorkomt dan we denken dat mensen zich poedelnaakt op de hotelgangen bewegen en dan dus ook wel eens buitengesloten raken.
Dat is goed om te weten als we ooit een FOK-meet bij jou in het dorp hebben.quote:Op zondag 14 september 2025 11:45 schreef Strani het volgende:
[..]wel een goed verhaal
niet voor schamen joh, je had tenminste nog andere kleren aan (althans dat denk ik). Ik las laatst op Reddit wat verhalen van hotelmedewerkers dat het veel vaker voorkomt dan we denken dat mensen zich poedelnaakt op de hotelgangen bewegen en dan dus ook wel eens buitengesloten raken.
Dat was mijn eerste gedachte.quote:Op zondag 14 september 2025 11:45 schreef Strani het volgende:
[..]wel een goed verhaal
Ik had alleen mijn korte kattenpyjama aanquote:Op zondag 14 september 2025 11:45 schreef Strani het volgende:
[..]wel een goed verhaal
quote:Op zondag 14 september 2025 15:01 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik had alleen mijn korte kattenpyjama aan
Ik kan er nu gelukkig om lachen
Ja ik heb contact met iemand die nu naast de route staat op een plek waar ook protest is en het is behoorlijk chaotisch allemaal...quote:
Wat een triest einde voor zo`n grote ronde. Op 57 km van de finish is het gedaan.quote:
quote:KOERS STILGELEGD | 'Felicitaties' voor Vingegaard
De Visma-ploeg van Vingegaard rijdt nu terug naar de eigen ploegwagens waar ze onder de bomen in de schaduw bij elkaar komen. Vingegaard krijgt op een bescheiden manier felicitaties van zijn ploegmaten, die allemaal een beetje beteuterd om zich heen kijken.
De koers zal niet verder gaan, al wachten we nog op een bevestiging. En het is ook maar de vraag of een huldiging wel mogelijk is.
Echt jammer. Het was iedere keer al hommeles, met vandaag als “hoogtepunt”.quote:Op zondag 14 september 2025 18:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja ik heb contact met iemand die nu naast de route staat op een plek waar ook protest is en het is behoorlijk chaotisch allemaal...
Na het ESF nu ook de Vuelta slachtoffer van spanningen...
Nee precies, ik vind dit ook niet echt de juiste manier.quote:Op zondag 14 september 2025 18:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Echt jammer. Het was iedere keer al hommeles, met vandaag als “hoogtepunt”.
Ik snap de protesten, ik snap dat ze de media opzoeken, maar anderen in gevaar brengen is nooit een goed idee.
Hoelang denk je nodig te hebben ? In Genève hebben ze je ook nodig.quote:Op zondag 14 september 2025 18:51 schreef Strani het volgende:
Ik ga morgen naar Madrid. Dan zal ik zo snel mogelijk de orde herstellen natuurlijk.
Oh daar heb ik geen tijd voor hoorquote:Op zondag 14 september 2025 18:57 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Hoelang denk je nodig te hebben ? In Genève hebben ze je ook nodig.
Ga je de straten daar schoonvegen van het gespuis?quote:Op zondag 14 september 2025 19:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh daar heb ik geen tijd voor hoorik heb vier dagen in Madrid ingepland om alles weer netjes op orde te krijgen.
Stranitionele acties in Madrid. Het is hard nodig.quote:Op zondag 14 september 2025 19:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ga je de straten daar schoonvegen van het gespuis?
quote:Op zondag 14 september 2025 04:03 schreef NailQueen het volgende:
Oke dit is gênant.Dit is mij meerdere keren overkomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. En toen was ik nog wel wakker en volledig bij zinnen ook!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Mr. Bean heeft iets soortgelijks meegemaaktquote:Op zondag 14 september 2025 12:55 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat was mijn eerste gedachte.
Genoeg mensen die naakt slapen, dan wil je jezelf niet slaapwandelend buitensluiten.
Vier uurquote:Op zondag 14 september 2025 22:26 schreef Momo het volgende:
Vandaag naar middag versie van Ayreon concert geweest, toch wel moe naar huis, is de trein kapot en nu pas 4 uur later thuis![]()
Maar was een leuk concert
Ja, veel landen kennen dat niet.quote:Op maandag 15 september 2025 02:15 schreef NailQueen het volgende:
We zijn ook 1 ding ontzettend gaan waarderen in Nederland: Vers en schoon drinkwater uit de kraan.
Ah, zometeen even TV Limburg aanzetten om te kijken of dit nog in het nieuws was.quote:Op maandag 15 september 2025 08:50 schreef Arizona het volgende:
Wij gaan vandaag weer naar huis na een heerlijke week. Vanmorgen was er wel een aangename verrassing na een stormachtige nacht: een omgewaaide tuinstoel op ons terras
We hebben elke dag met flessen van 1,5 liter gesjouwd. Ze zijn daar spotgoedkoop maar het was makkelijker geweest als we gewoon uit de kraan konden drinken.quote:Op maandag 15 september 2025 06:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, veel landen kennen dat niet.
Ik Noord-Ierland hadden we ook flesjes water mee, het water uit de kraan was niet altijd lekker. Zat een bepaald smaakje aan.quote:Op maandag 15 september 2025 09:36 schreef NailQueen het volgende:
[..]
We hebben elke dag met flessen van 1,5 liter gesjouwd. Ze zijn daar spotgoedkoop maar het was makkelijker geweest als we gewoon uit de kraan konden drinken.
chloor?quote:Op maandag 15 september 2025 09:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik Noord-Ierland hadden we ook flesjes water mee, het water uit de kraan was niet altijd lekker. Zat een bepaald smaakje aan.
Oh ja, dat. Ik kon niet op de naam komen.quote:
Never forgetquote:Op maandag 15 september 2025 08:50 schreef Arizona het volgende:
Wij gaan vandaag weer naar huis na een heerlijke week. Vanmorgen was er wel een aangename verrassing na een stormachtige nacht: een omgewaaide tuinstoel op ons terras
quote:Op maandag 15 september 2025 10:44 schreef H_T het volgende:
Ondanks mijn reputatie ben ik aan het interrailen. Ik vind het maar ingewikkeld. Reisinformatie in de plannerapp is niet altijd up-to-date, treinen hebben ineens vertraging of worden geannuleerd en ook al heb ik een pakket met 1e klas genomen, dat betekent nog niet dat ik altijd de 1e klas in mag zonder bij te betalen voor een reservering. Ook moet je soms alsnog bijbetalen voor treinen die dan blijkbaar weer net onder andere voorwaarden vallen. Het idee dat je met 1 pas voor 1 bedrag klaar bent klopt dus niet
Wat vervelendquote:Op maandag 15 september 2025 10:44 schreef H_T het volgende:
Ondanks mijn reputatie ben ik aan het interrailen. Ik vind het maar ingewikkeld. Reisinformatie in de plannerapp is niet altijd up-to-date, treinen hebben ineens vertraging of worden geannuleerd en ook al heb ik een pakket met 1e klas genomen, dat betekent nog niet dat ik altijd de 1e klas in mag zonder bij te betalen voor een reservering. Ook moet je soms alsnog bijbetalen voor treinen die dan blijkbaar weer net onder andere voorwaarden vallen. Het idee dat je met 1 pas voor 1 bedrag klaar bent klopt dus niet
De spoorwegen zijn altijd zo’n heerlijke 1985-ervaring als je de grens over moet.quote:Op maandag 15 september 2025 10:44 schreef H_T het volgende:
De NS-app is in Nederland ook best goed voor bussen en trams. De tip voor DB-app hou ik in het achterhoofd als deze vervelend blijft doen (volgens mij zit ik nu in de zogenaamd geannuleerde trein) ga ik die proberenquote:Op maandag 15 september 2025 10:46 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat vervelendDe Deutsche Bahn app schijnt een van de beste te zijn, ook buiten Duitsland.
En geniet van het interrailen
Op weg naar Wenen hebben ze me een uur vertraging bezorgdquote:Op maandag 15 september 2025 10:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De spoorwegen zijn altijd zo’n heerlijke 1985-ervaring als je de grens over moet.![]()
Ik heb eigenlijk maar één dringend advies voor je interrailreis: VERMIJD DUITSLAND.
Ook als je naar Kopenhagen ofzo moet, reis dan om via Zürich en Praag en pak in Polen een veerpont. Moet je in Berlijn zijn, denk eens aan liften. Is je reisgenoot Frans Duijts, laat hem van naam veranderen. Maar vermijd alles wat met Duitsland te maken heeft.
Oh zo'n pakketje zou ik niet accepteren.quote:Op maandag 15 september 2025 11:40 schreef H_T het volgende:
[..]
Op weg naar Wenen hebben ze me een uur vertraging bezorgd
Je moet je vooral niet aan de planning houden die de Deutsche Bahn in gedachten heeft. Een half uur overstaptijd is niet genoeg, ze staan gerust ergens een half uur stil en dan mis je de aansluiting. Op zich rijden de treinen wel... alleen niet op tijd.quote:Op maandag 15 september 2025 10:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De spoorwegen zijn altijd zo’n heerlijke 1985-ervaring als je de grens over moet.![]()
Ik heb eigenlijk maar één dringend advies voor je interrailreis: VERMIJD DUITSLAND.
Ook als je naar Kopenhagen ofzo moet, reis dan om via Zürich en Praag en pak in Polen een veerpont. Moet je in Berlijn zijn, denk eens aan liften. Is je reisgenoot Frans Duijts, laat hem van naam veranderen. Maar vermijd alles wat met Duitsland te maken heeft.
Waar is de Deutsche pünktlichkeit?quote:Op maandag 15 september 2025 11:58 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je moet je vooral niet aan de planning houden die de Deutsche Bahn in gedachten heeft. Een half uur overstaptijd is niet genoeg, ze staan gerust ergens een half uur stil en dan mis je de aansluiting. Op zich rijden de treinen wel... alleen niet op tijd.
Ik heb zijn naam wel eens gehoord. Dat moet een goede zanger zijn. Volgens mij is hij ook coach in The Voice van Kroatië. Zou tof zijn als hij een keer voor Kroatië zou gaan.quote:Op maandag 15 september 2025 13:16 schreef Momo het volgende:
Dino (winnaar junior songfestival 2003) was trouwens gisteren te gast bij Ayreon, nu een grote man
Zijn stem nu is echt heel krachtig, fantastische zanger, zingt nu voor Whitesnake.
Tof dat je daar was trouwens! Heb er ook nog naar gekeken maar is toch niet helemaal mijn smaak maar leek me wel heel vet.quote:Op maandag 15 september 2025 13:16 schreef Momo het volgende:
Dino (winnaar junior songfestival 2003) was trouwens gisteren te gast bij Ayreon, nu een grote man
Zijn stem nu is echt heel krachtig, fantastische zanger, zingt nu voor Whitesnake.
Nieuw gezeik of een uitloper van het gezeik op Glastonbury?quote:Op maandag 15 september 2025 12:52 schreef egeltje1985 het volgende:
Ah ik zie dat de mensen buiten mn bubbel kennismaken met punk. Wat een gezeik over Bob Vylan zeg.
Ik ben ook weer thuis. Gezellig bij de kattenquote:Op maandag 15 september 2025 14:33 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben weer thuis. Het natte weer is even wennen
Nu allen schrapgezet, want er komt me een couplet?quote:Op maandag 15 september 2025 14:33 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben weer thuis. Het natte weer is even wennen
Nieuw gezeik, concert in Paradiso heeft ie wat dingen geroepen over Charlie Kirk, die rechtse influencer die is vermoord. En over de oorlog in Gaza. Op zich kan ik me voorstellen dat mensen boos zijn over wat ie zegt, maar vindt het voor een wat radicale punkartiest wel meevallen eigenlijk.quote:Op maandag 15 september 2025 13:57 schreef H_T het volgende:
[..]
Nieuw gezeik of een uitloper van het gezeik op Glastonbury?
Ik pluk pruimen en een zwaan. Kijk hoe mooi hij vliegt. Kijk hij vliegt mij aan!quote:Op maandag 15 september 2025 15:09 schreef H_T het volgende:
[..]
Nu allen schrapgezet, want er komt me een couplet?
Tja. Vroeger werd wel meer en erger geroepen, maar vroeger werd het niet gefilmd en was het niet meteen later op de avond al bereikbaar voor de hele wereld.quote:Op maandag 15 september 2025 15:23 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nieuw gezeik, concert in Paradiso heeft ie wat dingen geroepen over Charlie Kirk, die rechtse influencer die is vermoord. En over de oorlog in Gaza. Op zich kan ik me voorstellen dat mensen boos zijn over wat ie zegt, maar vindt het voor een wat radicale punkartiest wel meevallen eigenlijk.
De mensen die er het meest boos over zijn zoeken het ook bewust op om er maar boos over te kunnen zijn.quote:Op maandag 15 september 2025 15:23 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nieuw gezeik, concert in Paradiso heeft ie wat dingen geroepen over Charlie Kirk, die rechtse influencer die is vermoord. En over de oorlog in Gaza. Op zich kan ik me voorstellen dat mensen boos zijn over wat ie zegt, maar vindt het voor een wat radicale punkartiest wel meevallen eigenlijk.
Ja inderdaad. Vorig weekend kreeg ik ook nog stemadvies en werden sommige partijen met nazi's vergeleken.quote:Op maandag 15 september 2025 15:41 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Tja. Vroeger werd wel meer en erger geroepen, maar vroeger werd het niet gefilmd en was het niet meteen later op de avond al bereikbaar voor de hele wereld.
Doornroosje heeft nog wel het lef om het concert door te laten gaan.
quote:Op maandag 15 september 2025 16:08 schreef zorro28 het volgende:
[..]
De mensen die er het meest boos over zijn zoeken het ook bewust op om er maar boos over te kunnen zijn.
Ik ken die hele gast niet maar het is wel gewoon een mening die hij uit. Weliswaar op een harde manier maar het blijft een mening. Daar kun je het mee eens/oneens zijn, het is geen redenen om hem hiervoor te cancelen.quote:Op maandag 15 september 2025 15:23 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
En daar is de punk nu bij uitstek geschikt voor. Iedereen is boos over alles, lekker van je af schreeuwen.quote:Op maandag 15 september 2025 16:08 schreef zorro28 het volgende:
[..]
De mensen die er het meest boos over zijn zoeken het ook bewust op om er maar boos over te kunnen zijn.
Ik ken de muziek wel, vind t een beetje jammer dat ze niet met gitaren optreden dus niet echt mn ding. We live here vind ik wel een tof nummer.quote:Op maandag 15 september 2025 16:10 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik ken die hele gast niet maar het is wel gewoon een mening die hij uit. Weliswaar op een harde manier maar het blijft een mening. Daar kun je het mee eens/oneens zijn, het is geen redenen om hem hiervoor te cancelen.
De ene gast, die ik niet ken, heeft een mening over een andere gast, die ik niet ken.quote:Op maandag 15 september 2025 16:10 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik ken die hele gast niet maar het is wel gewoon een mening die hij uit. Weliswaar op een harde manier maar het blijft een mening. Daar kun je het mee eens/oneens zijn, het is geen redenen om hem hiervoor te cancelen.
quote:Op maandag 15 september 2025 16:10 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Mwa, komt ook omdat die band want minder invloed heeft dan een politicus natuurlijk. Niet iedere mafkees die iets roept wordt vervolgd. Maar zou zeker kunnen dat deze artiesten ook nog vervolgd worden. Dat gebeurt alleen niet in een dag.quote:Op maandag 15 september 2025 16:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[ x ]
Geert heeft hier dan wel een punt.
Bramen toch?quote:Op maandag 15 september 2025 15:33 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik pluk pruimen en een zwaan. Kijk hoe mooi hij vliegt. Kijk hij vliegt mij aan!
Mjah. Je kan daarover boos worden op internet, of het gewoon naast je neerleggen en doorgaan met je levenquote:Op maandag 15 september 2025 15:23 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Boos op het internet!quote:Op maandag 15 september 2025 16:20 schreef H_T het volgende:
[..]
Mjah. Je kan daarover boos worden op internet, of het gewoon naast je neerleggen en doorgaan met je leven
Het staat nu ook in alle kranten natuurlijk. Ik begrijp dat dat een handig verdienmodel voor een onbekende artiest is, maar dan moet je niet verbaasd zijn als het consequenties heeft.quote:Op maandag 15 september 2025 16:16 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Mwa, komt ook omdat die band want minder invloed heeft dan een politicus natuurlijk. Niet iedere mafkees die iets roept wordt vervolgd. Maar zou zeker kunnen dat deze artiesten ook nog vervolgd worden. Dat gebeurt alleen niet in een dag.
Ownnee zeker niet, denk dat ze zelf best blij zijn met de ophef.quote:Op maandag 15 september 2025 16:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het staat nu ook in alle kranten natuurlijk. Ik begrijp dat dat een handig verdienmodel voor een onbekende artiest is, maar dan moet je niet verbaasd zijn als het consequenties heeft.
De jodenjacht en oproep tot geweld heb ik niet meegekregenquote:Op maandag 15 september 2025 16:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[ x ]
Ze hebben zich duidelijk niet bedacht na Glastonburyquote:Op maandag 15 september 2025 16:24 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ownnee zeker niet, denk dat ze zelf best blij zijn met de ophef.
Met school had ik ooit een werkweek. Toen we stopten bij een tankstation met wegrestaurant en daar een bord stondquote:Op maandag 15 september 2025 16:49 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben net terug in Nederland en wat eet ik als eerste? Een Frikandelbroodje
Deze?quote:Op maandag 15 september 2025 17:57 schreef H_T het volgende:
Ik ben nu al zeker enkele minuten in Italië maar dat vrolijke stereotype riedeltje is nog niet één keer voorbij gekomen
"De jeugd van tegenwoordig houdt van luxe. Ze heeft slechte manieren, veracht alle gezag, heeft geen respect, en praat, als ze zou moeten werken. Jongeren spreken hun ouders tegen, kletsen in gezelschap, schrokken aan tafel, slaan hun benen over elkaar en tiranniseren hun ouders." - Socrates. Ongeveer 400 vChrquote:Op maandag 15 september 2025 17:01 schreef Yesse het volgende:
Ik las vandaag ook de column van tv-kijker Angela de Jong die tegenwoordig zichzelf met politiek bemoeit en die vroeg zich af waarom “tegenwoordig” en de “jongeren” toch zo extreem zijn. Ze haalde dit voorbeeld aan en de rellen bij universiteiten rond de kwestie van Gaza.
Maar dan moet ik altijd denken aan de krakersrellen van de jaren 70/80 of andere rellen van vroeger. Die waren nu ook niet bepaald vreedzaam. Maar het is altijd de schuld van “tegenwoordig”.
Heeft de trein je toch al zover gebracht?quote:Op maandag 15 september 2025 17:57 schreef H_T het volgende:
Ik ben nu al zeker enkele minuten in Italië maar dat vrolijke stereotype riedeltje is nog niet één keer voorbij gekomen
Daar zit precies mijn grens (mocht die band dat inderdaad hebben gedaan). Blij zijn met de dood van Kirk: als dat zijn mening is, prima. Israel haten: be my guest. Dat is je mening uiten.quote:Op maandag 15 september 2025 16:35 schreef NailQueen het volgende:
[..]
De jodenjacht en oproep tot geweld heb ik niet meegekregen
Nee, blijkbaar de Tarantella Napoletanaquote:Op maandag 15 september 2025 18:04 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Deze?
Ik denk niet dat die daar nog veel gedraaid wordt, mijn ervaring is dat de meeste Italianen al Italiaans spreken.
Jaquote:Op maandag 15 september 2025 19:10 schreef Arizona het volgende:
[..]
Heeft de trein je toch al zover gebracht?![]()
Wat is je reisplan?
Heel veel plezier in ieder geval
Verona is mooiquote:Op maandag 15 september 2025 19:20 schreef H_T het volgende:
[..]
JaDuurt wel even overigens
Vandaag Wenen-Verona, wat met geschrapte treinen en zo ongeveer 11 uur duurt. En dan morgen zorro28 weer melden waar ik ben
Ik heb weinig van de stad gezien eigenlijk. Ik heb het tram-WK gezien, Prater bezocht en gekeken in het Pratermuseum en het Clown- en circusmuseum. Sissipaleis, hotel Sacher en dat soort dingen heb ik allemaal overgeslagenquote:Op maandag 15 september 2025 19:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
Verona is mooi![]()
Wenen lijkt me erg mooi, daar ben ik nog niet eerder geweest.
Het tram-wk, daar zag ik nog iets over op TVquote:Op maandag 15 september 2025 19:46 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb weinig van de stad gezien eigenlijk. Ik heb het tram-WK gezien, Prater bezocht en gekeken in het Pratermuseum en het Clown- en circusmuseum. Sissipaleis, hotel Sacher en dat soort dingen heb ik allemaal overgeslagen
Nee, niet mee eens. Een artiest maakt een statement op een podium, dat is niet te vergelijken met de leider van een van de grootste partijen van Nederland die vertelt het wel "Even te regelen" dat er minder Marokkanen in Nederland zijn. Geert is daarna ook niet gecanceld, maar verlangt het wel dat we Bob Vylan cancelen.quote:Op maandag 15 september 2025 16:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[ x ]
quote:Op maandag 15 september 2025 16:16 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Mwa, komt ook omdat die band want minder invloed heeft dan een politicus natuurlijk. Niet iedere mafkees die iets roept wordt vervolgd. Maar zou zeker kunnen dat deze artiesten ook nog vervolgd worden. Dat gebeurt alleen niet in een dag.
Angela de Jong kan zich beter afvragen waarom de media zich veel te veel bezig houden met extreme meningen. De stille meerderheid komt nooit in het nieuws. Mensen zijn helemaal niet extremer, maar juist de extreme meningen zorgen voor meer clicks en komen dus in het nieuws.quote:Op maandag 15 september 2025 17:01 schreef Yesse het volgende:
Ik las vandaag ook de column van tv-kijker Angela de Jong die tegenwoordig zichzelf met politiek bemoeit en die vroeg zich af waarom “tegenwoordig” en de “jongeren” toch zo extreem zijn. Ze haalde dit voorbeeld aan en de rellen bij universiteiten rond de kwestie van Gaza.
Maar dan moet ik altijd denken aan de krakersrellen van de jaren 70/80 of andere rellen van vroeger. Die waren nu ook niet bepaald vreedzaam. Maar het is altijd de schuld van “tegenwoordig”.
Ik heb gejuicht voor meerdere strikes bij trambowlenquote:Op maandag 15 september 2025 20:19 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het tram-wk, daar zag ik nog iets over op TV![]()
Nederland eindigde slechts 19e
Ik vind deze post ondergewaardeerdquote:Op maandag 15 september 2025 08:50 schreef Arizona het volgende:
Maar het Praterpark is erg leuk. Wel vrij prijzig als je diverse attracties wil doen, maar zeker sfeervol.quote:Op maandag 15 september 2025 19:46 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb weinig van de stad gezien eigenlijk. Ik heb het tram-WK gezien, Prater bezocht en gekeken in het Pratermuseum en het Clown- en circusmuseum. Sissipaleis, hotel Sacher en dat soort dingen heb ik allemaal overgeslagen
Als je op een podium voor een grote groep mensen optreedt, heb je naar mijn mening altijd de verantwoordelijkheid om geen maatschappij-ontwrichtende acties uit te halen. Ik zou overigens terughoudend zijn om dat soort dingen te gaan bestraffen, want dan geef je het juist extra aandacht. Maar er zitten wel grenzen aan wat ‘we’ normaal zouden moeten vinden in het publieke domein.quote:Op maandag 15 september 2025 20:30 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee, niet mee eens. Een artiest maakt een statement op een podium, dat is niet te vergelijken met de leider van een van de grootste partijen van Nederland die vertelt het wel "Even te regelen" dat er minder Marokkanen in Nederland zijn. Geert is daarna ook niet gecanceld, maar verlangt het wel dat we Bob Vylan cancelen.
Egeltje verwoordt het beter..
[..]
Jij kan morgenochtend om half 10 daar in Madrid wel even live gaan op het Songfestivalforumkanaal neem ik aan? Gewoon even een algemene stavaza, visies van de omroep, de politiek, de man op de straat, alle invalshoeken. Even een eerste reactie van de omroep na de stemming, dat werk.quote:Op maandag 15 september 2025 21:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja ik heb hier in Madrid de hele dag in onderhandelingen gezeten maar uiteindelijk zijn we er uitgekomen
Doe maar 90 minuten zodat ik wat meer vox populi kan scoren voor snelle content.quote:Op maandag 15 september 2025 21:19 schreef Fred_B het volgende:
Deze verhuis ik even hierheen
[..]
Jij kan morgenochtend om half 10 daar in Madrid wel even live gaan op het Songfestivalforumkanaal neem ik aan? Gewoon even een algemene stavaza, visies van de omroep, de politiek, de man op de straat, alle invalshoeken. Even een eerste reactie van de omroep na de stemming, dat werk.
Denk je aan 60 minuten genoeg te hebben?
Ja, dat is altijd wel jouw kracht. Die onderbuik laten leeglopen in de plofkap. Doen we 90 minuten.quote:Op maandag 15 september 2025 21:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Doe maar 90 minuten zodat ik wat meer vox populi kan scoren voor snelle content.
Moet dat nou? Ik kijk er altijd naar uit en nu is mijn hele planning in de warquote:Op maandag 15 september 2025 21:32 schreef Fred_B het volgende:
Dan begint Iedereen Kan Schilderen met @:Cyan9 gewoon een keer een half uurtje later.
Ja dat is zo, maar ja, @Strani kan nogal lang van stof zijn…quote:Op maandag 15 september 2025 21:35 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Moet dat nou? Ik kijk er altijd naar uit en nu is mijn hele planning in de war
Kun je ook wat agenten filmen? Zodat we weten dat je in een veilige omgeving bent?quote:Op maandag 15 september 2025 21:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Doe maar 90 minuten zodat ik wat meer vox populi kan scoren voor snelle content.
Maar niet het paleis filmen. Want daar worden ze boos van.quote:Op maandag 15 september 2025 21:37 schreef Arizona het volgende:
[..]
Kun je ook wat agenten filmen? Zodat we weten dat je in een veilige omgeving bent?
(Dat die Spaanse agenten vaak erg knap zijn speelt uiteraard totaal geen rol bij mijn verzoek. )
Ik heb iets gemist. Maakt Angela de Jong geen colums meer over wat ze op tv gezien heeft? Niet dat die colums ooit lasquote:Op maandag 15 september 2025 20:32 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Angela de Jong kan zich beter afvragen waarom de media zich veel te veel bezig houden met extreme meningen. De stille meerderheid komt nooit in het nieuws. Mensen zijn helemaal niet extremer, maar juist de extreme meningen zorgen voor meer clicks en komen dus in het nieuws.
Hun nieuwste achtbaan was 8,50 per ritje, wat kleinere zijn ook 5 of meer. In het casino doe ik er vaak langer over om 20 euro kwijt te rakenquote:Op maandag 15 september 2025 21:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar het Praterpark is erg leuk. Wel vrij prijzig als je diverse attracties wil doen, maar zeker sfeervol.
Sinds een maand of wat. Ze vond dat ze alles wel gezien en gezegd had of zoquote:Op maandag 15 september 2025 22:15 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist. Maakt Angela de Jong geen colums meer over wat ze op tv gezien heeft? Niet dat die colums ooit las
Ja dat zijn ze zeker hè? Vrouwen ook hoor. Ik verbaas me er ook altijd over, geen idee waar ze ze allemaal vandaan halen ook.quote:Op maandag 15 september 2025 21:37 schreef Arizona het volgende:
[..]
Kun je ook wat agenten filmen? Zodat we weten dat je in een veilige omgeving bent?
(Dat die Spaanse agenten vaak erg knap zijn speelt uiteraard totaal geen rol bij mijn verzoek. )
Heeft Tina Nijkamp deze dankbare klus overgenomen? Die naam zie ik ook meer voorbij komen.quote:Op maandag 15 september 2025 23:06 schreef H_T het volgende:
[..]
Sinds een maand of wat. Ze vond dat ze alles wel gezien en gezegd had of zo
Spoiler alert: niet iedereen kan schilderen.quote:Op maandag 15 september 2025 21:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat is altijd wel jouw kracht. Die onderbuik laten leeglopen in de plofkap. Doen we 90 minuten.
Dan begint Iedereen Kan Schilderen met @:Cyan9 gewoon een keer een half uurtje later.
Oh die, die is idd ook best bekend ja.quote:Op maandag 15 september 2025 19:18 schreef H_T het volgende:
[..]
Nee, blijkbaar de Tarantella Napoletana
Ja leuk allemaal maar ik wil gewoon een concert in de Ziggo.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:37 schreef Rebel- het volgende:
Joost staat geprogrammeerd voor dag 1 van Coachella 2026.
https://www.coachella.com/
Derde regel, een-na rechts.
The Strokesquote:Op dinsdag 16 september 2025 09:37 schreef Rebel- het volgende:
Joost staat geprogrammeerd voor dag 1 van Coachella 2026.
https://www.coachella.com/
Derde regel, een-na rechts.
Hij heeft eerder met Käärijä en Tommy Cash een bericht geplaatst met Tour together? Dit lijkt mij nog gaver!quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:42 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja leuk allemaal maar ik wil gewoon een concert in de Ziggo.
Jaa daar ben ik sowieso bij hoor.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hij heeft eerder met Käärijä en Tommy Cash een bericht geplaatst met Tour together? Dit lijkt mij nog gaver!
https://www.instagram.com/p/DOOZXiEjAa7/?img_index=1
Leuk, heel veel plezier! Ik vond dat een gezellig parkquote:Op dinsdag 16 september 2025 10:34 schreef H_T het volgende:
vanuit Gardaland. Hoop gele kentekens al gezien vandaag
Rommeligheid viel me best meequote:Op dinsdag 16 september 2025 15:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Leuk, heel veel plezier! Ik vond dat een gezellig park
Wel Italiaans rommelig, maar dat was ook wel deel van de charme
Met die instelling kan je nooit de presentatie overnemen voor "Sterren op het Doek"quote:Op dinsdag 16 september 2025 00:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Spoiler alert: niet iedereen kan schilderen.
Gelukkig heb ik die ambitie dan ook niet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:56 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Met die instelling kan je nooit de presentatie overnemen voor "Sterren op het Doek"
Cyan presenteert liever "Sterren achter het Behang"quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:56 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Met die instelling kan je nooit de presentatie overnemen voor "Sterren op het Doek"
Ja heftig hè. Het ging sowieso al niet goed met haar las ik (geheugen en zo). Lijkt bijna of ze is opgehaald...quote:Op dinsdag 16 september 2025 20:00 schreef Arizona het volgende:
Nah, zo kort na Gerard Cox, Joke Bruijs ook overleden
Nee johquote:Op dinsdag 16 september 2025 20:00 schreef Arizona het volgende:
quote:Op dinsdag 16 september 2025 20:00 schreef Arizona het volgende:
Geluk is even verre van gewoonquote:Op dinsdag 16 september 2025 20:00 schreef Arizona het volgende:
Wat?!quote:Op dinsdag 16 september 2025 20:00 schreef Arizona het volgende:
Het is geen leuk jaar in BN'er landquote:Op dinsdag 16 september 2025 20:00 schreef Arizona het volgende:
De komende dagen wordt het gelukkig meer Cypriotisch weer.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:20 schreef NailQueen het volgende:
Ik heb last van mijn keel
Heeft denk ik te maken dat mijn lichaam moet wennen van 30 graden naar opeens 15 graden
Of iemand heeft je in het vliegtuig aangestoken.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:20 schreef NailQueen het volgende:
Heeft denk ik te maken dat mijn lichaam moet wennen van 30 graden naar opeens 15 graden
Toen was het nog zonnig.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Gisteren ook. Toen hield het ook niet op
Zeeland heeft ook altijd geluk!quote:Op woensdag 17 september 2025 11:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Torn was het nog zonnig.
Wel harde woei gehad gisteren.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zeeland heeft ook altijd geluk!
Ik dacht dat ik deze mevrouw niet kende maar ik had laatst nog een leuk filmpje gezien van Andre van Duin waar zij in zat. En ook Ron Brandstederquote:Op dinsdag 16 september 2025 20:00 schreef Arizona het volgende:
Nou echt hè!quote:
Kan ook wel van de vliegtuiglucht komenquote:Op woensdag 17 september 2025 11:20 schreef NailQueen het volgende:
Nog maar eentje van in leven.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:07 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik deze mevrouw niet kende maar ik had laatst nog een leuk filmpje gezien van Andre van Duin waar zij in zat. En ook Ron Brandsteder![]()
André wordt hier even keihard gejinxt.quote:Op woensdag 17 september 2025 16:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nog maar eentje van in leven.
quote:Op woensdag 17 september 2025 17:07 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
André wordt hier even keihard gejinxt.
Waar ben je nu (nog steeds)?quote:Op woensdag 17 september 2025 18:29 schreef H_T het volgende:
Nadeel aan interrailen: mijn bus naar het station had een half uur vertraging en daardoor heb ik mijn geplande trein en backuptrein gemist. En dan gaat er niet een half uur of een uur later weer zo'n trein, maar je kan de pech hebben dat je dan pas een dag later verder kan.
Inmiddels denk ik een alternatief plan te hebben, maar daar ging wel aardig wat morren mee gepaard
Net Milaan voorbij, op weg naar Zwitserland. Daar leken de hotels allemaal taffesduur of dicht als ik er ben of te ver weg van het station, maar bij een van de tussenstops lijkt het allemaal wel te lukkenquote:
Wij komen net uit Zwitserland, alles is ongeveer 1,5-2x zo duur als bij thuis. Als je gaat eten, bestel dan vegaquote:Op woensdag 17 september 2025 19:48 schreef H_T het volgende:
[..]
Net Milaan voorbij, op weg naar Zwitserland. Daar leken de hotels allemaal taffesduur of dicht als ik er ben of te ver weg van het station, maar bij een van de tussenstops lijkt het allemaal wel te lukken. Hotel is nog steeds niet goedkoop, maar een stuk beter dan de 800+ euro voor het NH hotel Genève. Dan is de nacht buiten doorbrengen en beroofd worden waarschijnlijk goedkoper
Ik heb net 7,20 euro afgetikt voor een biertje in de trein. Daarna het menu even bekeken en besloten erop te gokken dat er een betere optie gaat zijn op mijn overstapstation, waar ik toch moet wachtenquote:Op woensdag 17 september 2025 20:02 schreef Yesse het volgende:
[..]
Wij komen net uit Zwitserland, alles is ongeveer 1,5-2x zo duur als bij thuis. Als je gaat eten, bestel dan vegaWij kookten zelf maar hebben dus vooral vega gegeten (vega gehakt was 3CHF, gewoon gehakt 8CHF).
Ik heb gedurende de vakantie een paar keer een zeurende man gehad die vond dat je voor "5 frank toch wel een beetje degelijke cappuccino mag verwachten"quote:Op woensdag 17 september 2025 20:11 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb net 7,20 euro afgetikt voor een biertje in de trein. Daarna het menu even bekeken en besloten erop te gokken dat er een betere optie gaat zijn op mijn overstapstation, waar ik toch moet wachten
Toch vind ik het prettiger om een vakantie te hebben met 'oh joh, de cocktails zijn maar zes euro! Wahey!' dan een tripje waarbij echt alles duurder is dan je gewend bentquote:Op woensdag 17 september 2025 20:15 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik heb gedurende de vakantie een paar keer een zeurende man gehad die vond dat je voor "5 frank toch wel een beetje degelijke cappuccino mag verwachten"Maar Genève is wel mooi
In de binnenstad is het ook grappig om rond te wandelen tussen de dure winkels met overal beveiliging voor de deur
Ja zeker, ik ook. Ik wilde Zwitserland toch eens gezien hebben en aangezien we over 1,5 jaar aan zomervakanties vastzitten dacht ik: laten we het dure land nu maar doen i.p.v. ook nog eens tijdens het dure seizoenquote:Op woensdag 17 september 2025 20:49 schreef H_T het volgende:
[..]
Toch vind ik het prettiger om een vakantie te hebben met 'oh joh, de cocktails zijn maar zes euro! Wahey!' dan een tripje waarbij echt alles duurder is dan je gewend bent
Nee, dat is het jammere aan Zwitserland. Het is een prachtig vakantieland, maar echt alles is er duur. En het is niet dat je zoals in Japan ofzo dan ook echt standaard topkwaliteit krijgt. Ook een normale pot pindakaas is twee keer zo duur als dat die een meter over de grens kost.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:20 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja zeker, ik ook. Ik wilde Zwitserland toch eens gezien hebben en aangezien we over 1,5 jaar aan zomervakanties vastzitten dacht ik: laten we het dure land nu maar doen i.p.v. ook nog eens tijdens het dure seizoenMaar mijn conclusie was: het is een mooi land, heel kindvriendelijk en open maar het is niet per se mooier dan Oostenrijk en dan heb je daar gewoon het voordeel van het praktische: goedkoper, zelfde munteenheid, Europees... Wellicht dat we oooooit in de toekomst nog terug gaan. Maar dat zal niet zo heel snel gebeuren.
Jack in the box, elleboog op tafel, wegwezen!quote:Op woensdag 17 september 2025 21:41 schreef BillDauterive het volgende:
Voetballers zouden vaker moeten stiften.
Het was ook niet echt mijn planquote:Op woensdag 17 september 2025 21:20 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja zeker, ik ook. Ik wilde Zwitserland toch eens gezien hebben en aangezien we over 1,5 jaar aan zomervakanties vastzitten dacht ik: laten we het dure land nu maar doen i.p.v. ook nog eens tijdens het dure seizoenMaar mijn conclusie was: het is een mooi land, heel kindvriendelijk en open maar het is niet per se mooier dan Oostenrijk en dan heb je daar gewoon het voordeel van het praktische: goedkoper, zelfde munteenheid, Europees... Wellicht dat we oooooit in de toekomst nog terug gaan. Maar dat zal niet zo heel snel gebeuren.
Je gaat toch niet terugnemen op een boer man!quote:Op woensdag 17 september 2025 21:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jack in the box, elleboog op tafel, wegwezen!
Aan jou heeft het niet gelegen. Wel balenquote:Op woensdag 17 september 2025 22:54 schreef H_T het volgende:
Met haastwerk is het gelukt om in 11 minuten overstap een McDonald's-menu te halen en op tijd terug te zijn bij het perron![]()
Trein geannuleerd
Ik lijk alsnog het hotel te halen, alleen later. Maar ik had prima zonder gekundquote:Op woensdag 17 september 2025 22:56 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Aan jou heeft het niet gelegen. Wel balen
Bij nader inzien is de NS zo slecht nog niet he?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:54 schreef H_T het volgende:
Met haastwerk is het gelukt om in 11 minuten overstap een McDonald's-menu te halen en op tijd terug te zijn bij het perron![]()
Trein geannuleerd
Dat heb ik al wel een paar keer gedacht deze weekquote:Op woensdag 17 september 2025 23:26 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Bij nader inzien is de NS zo slecht nog niet he?![]()
Wel goed deze ervaring, dan waardeer je meer wat je thuis hebt.quote:Op donderdag 18 september 2025 00:12 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat heb ik al wel een paar keer gedacht deze week
Ze zijn wel echt opvallend ‘vertrouwend’. Overal staan nog dingen die je zo kunt pakken en dat verwacht wordt dat je dat meldt of geld neerlegt. En voor kinderen hadden ze wel veel zonder toezicht ter beschikking gesteld.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, dat is het jammere aan Zwitserland. Het is een prachtig vakantieland, maar echt alles is er duur. En het is niet dat je zoals in Japan ofzo dan ook echt standaard topkwaliteit krijgt. Ook een normale pot pindakaas is twee keer zo duur als dat die een meter over de grens kost.
Dan kom je uiteindelijk wel op het punt dat die bergen in de buurlanden ook weer niet zo heel veel minder zijn.
Na de zelfscan in de supermarkt hoefde ik ook geen poortje doorquote:Op donderdag 18 september 2025 07:18 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ze zijn wel echt opvallend ‘vertrouwend’. Overal staan nog dingen die je zo kunt pakken en dat verwacht wordt dat je dat meldt of geld neerlegt. En voor kinderen hadden ze wel veel zonder toezicht ter beschikking gesteld.
Er waren alleen veel flitsers, dus met rijden vertrouwen ze de mensen dan weer niet
Nee precies! We hebben een aantal keer echt gedacht: dit zou in Nederland echt niet kunnen.quote:Op donderdag 18 september 2025 09:55 schreef H_T het volgende:
[..]
Na de zelfscan in de supermarkt hoefde ik ook geen poortje door
Wat leuk! Welk lied is dat? Ik had een aantal nummers van het nieuwe album van Sparks geluisterd en dat viel me ook niet tegen.quote:Op donderdag 18 september 2025 09:54 schreef H_T het volgende:
Ik heb nieuwe muziek aan op Spotify. Een nummer is duidelijk van Sparks. Even later klinkt het duidelijk als Gorillaz. En zo leerde ik dat Sparks een samenwerking heeft met Gorillaz
The Happy Dictatorquote:Op donderdag 18 september 2025 10:15 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat leuk! Welk lied is dat? Ik had een aantal nummers van het nieuwe album van Sparks geluisterd en dat viel me ook niet tegen.
Ik meende dat ze dit ook in Noorwegen hebben. Winkels zonder personeel en alleen een zelfscankassa.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:01 schreef Yesse het volgende:
[..]
Nee precies! We hebben een aantal keer echt gedacht: dit zou in Nederland echt niet kunnen.
Alles minder dan een uur is een nipte overstap in Duitsland.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:06 schreef H_T het volgende:
@:Fred_B je krijgt weer gelijk wat betreft treinen in Duitsland. De geplande overstap van 19 minuten op Frankfurt is als sneeuw voor de zon verdwenen, dus dat wordt waarschijnlijk 2 uur later op mijn bestemming
Dus het zal wel aan HT liggen.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:29 schreef BillDauterive het volgende:
Toen ik in april in Duitsland was en alles met de trein deed, had ik slechts twee keer vertraging, waarvan de tweede keer de Nightjet vanuit Oostenrijk naar Deventer was. Wat rot voor je, H_T, dat je al die vertraging hebt. Zelfs de dag dat ik 12.15 uur moest reizen en 6x moest overstappen, ging helemaal goed.
quote:Op donderdag 18 september 2025 14:23 schreef Momo het volgende:
Alsnog een brief gehad dat mijn gegevens gelekt zijn
Ik heb de tweede brief gekregen wat er precies gelekt is en wat er nu verbeterd gaat worden. Voor de rest is het vooral bla bla chocoladevlaquote:Op donderdag 18 september 2025 14:23 schreef Momo het volgende:
quote:Op donderdag 18 september 2025 14:23 schreef Momo het volgende:
Ik heb hem in 2021 laten makenquote:Op donderdag 18 september 2025 15:37 schreef Meke het volgende:
[..]![]()
Hoe lang geleden heb je uitstrijkje laten maken? Tot nu toe ontspring ik de dans, maar volgens mij zijn wij ongeveer even oud dus zouden dan in dezelfde lichting hebben moeten zitten, ik mag over een half jaar weer
Ja, shit ik ookquote:
Ik heb hem ook gehad deze week, maar gezien de data die gelekt is gok ik dat het meeste over mij al te vinden was door de talloze datalekken die er zijn. Misschien dat BSN-nummer nog niet rondzwierf maar dat is echt een kwestie van tijd tegenwoordig. De overheid loopt niet voorop in digitale beveiligingquote:Op donderdag 18 september 2025 14:23 schreef Momo het volgende:
Het is afwachten... had vanochtend brief in de brievenbus. Mijn moeder heeft ook nog geen brief gehad.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:40 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, shit ik ook![]()
Hoopte daardoor enigszins 'veilig' te zitten..
Wel echt kut voor je
Ik ga ook eens kijken naar die massaclaim.quote:Op donderdag 18 september 2025 16:05 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik heb hem ook gehad deze week, maar gezien de data die gelekt is gok ik dat het meeste over mij al te vinden was door de talloze datalekken die er zijn. Misschien dat BSN-nummer nog niet rondzwierf maar dat is echt een kwestie van tijd tegenwoordig. De overheid loopt niet voorop in digitale beveiligingDaarom me toch maar aangemeld voor de massaclaim.
Ik vraag me ook wel af waarom er in dit geval zoveel informatie is gedeeld met het laboratorium. Waarom niet alleen werken met herkenningsnummers (al is het alleen de BSN) maar ook alle extra info zoals naam en adres door het laboratorium laten verwerken. Nu staat je data zowel bij het bevolkingsonderzoek maar ook bij het laboratorium.
Je kan ook twee uur in Oldenzaal vaststaan met de trein waardoor je in Berlijn de aansluiting naar Praag niet meer kan halen en in Dresden moet overnachten.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:29 schreef BillDauterive het volgende:
Toen ik in april in Duitsland was en alles met de trein deed, had ik slechts twee keer vertraging, waarvan de tweede keer de Nightjet vanuit Oostenrijk naar Deventer was. Wat rot voor je, H_T, dat je al die vertraging hebt. Zelfs de dag dat ik 12.15 uur moest reizen en 6x moest overstappen, ging helemaal goed.
Ja, eens. De eerste internationale trein van de trip ging van Utrecht naar München en die rit was op zich best prettig. Prima stoel, beenruimte zat en als je wil kan je een beetje heen en weer lopen of wat te eten en te drinken kopen. Maar ja, dan lijkt het erop dat je de overstap niet gaat halen, oh nee misschien toch wel, oh nee eerst met de metro naar een ander station, oh jee die trein heeft ook vertraging en is het allemaal zo relaxed niet meer. Was München mijn eindbestemming geweest dan was ik er gewoon wat later en dat is dat.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:09 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Je kan ook twee uur in Oldenzaal vaststaan met de trein waardoor je in Berlijn de aansluiting naar Praag niet meer kan halen en in Dresden moet overnachten.
Zolang je geen aansluiting op een volgende trein moet halen is reizen met de trein erg relaxed,
En zijn vertragingen niet zo erg.
Ik heb ook nog steeds geen brief gehad.quote:Op donderdag 18 september 2025 16:46 schreef Troel het volgende:
Hier nog steeds geen brief, maar wel woonachtig in Overijssel en wel een uitstrijkje laten maken.
Wat balen zegquote:Op donderdag 18 september 2025 13:06 schreef H_T het volgende:
@:Fred_B je krijgt weer gelijk wat betreft treinen in Duitsland. De geplande overstap van 19 minuten op Frankfurt is als sneeuw voor de zon verdwenen, dus dat wordt waarschijnlijk 2 uur later op mijn bestemming
Ik moet zeggen dat van die urenlange treinreizen toch ook wel best pittig zijn. Wij zijn eerder dit jaar van Brussel naar Zuidwest-Duitsland gegaan met de TGV, en na zes uur uur in de trein had ik het ook wel gehad. We reden ook bijna het hele stuk achteruit trouwens.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:15 schreef H_T het volgende:
[..]
Ja, eens. De eerste internationale trein van de trip ging van Utrecht naar München en die rit was op zich best prettig. Prima stoel, beenruimte zat en als je wil kan je een beetje heen en weer lopen of wat te eten en te drinken kopen. Maar ja, dan lijkt het erop dat je de overstap niet gaat halen, oh nee misschien toch wel, oh nee eerst met de metro naar een ander station, oh jee die trein heeft ook vertraging en is het allemaal zo relaxed niet meer. Was München mijn eindbestemming geweest dan was ik er gewoon wat later en dat is dat.
Ik denk niet dat ik het snel nog eens als vakantie zal doen. Het is best prettig dat je tijdens het reizen andere dingen kunt doen, maar het is ook minder flexibel en meer gedoe dan met de auto. Je zit veel meer vast aan een vertrektijd en even stoppen op een leuk plekje zit er ook niet echt in. Ben je in de juiste plaats, dan moet je nog naar je hotel zien te komen terwijl je je bagage meesleept. En je kan niet even makkelijk een hotel kiezen dat een dorpje verderop ligt maar ook een stuk goedkoper is. Misschien werkt het wel als je vakantie op een andere manier aanpakt dan ik nu doequote:Op donderdag 18 september 2025 19:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat balen zeg![]()
Hoe bevalt het interrailen an sich? Voor herhaling vatbaar of niet met alle pech die je hebt?
Wij zijn vorig jaar met de trein naar Londen geweest, dat is ons wel heel goed bevallen. Eerst vanuit onze woonplaats naar Rotterdam (1x overstap) en vandaar rechtstreeks met de Eurostar. Dat was 2,5 uur trein, 2 uur rondlopen en lunchen in Rotterdam (we hadden vertraging ingecalculeerd maar die was er nietquote:Op donderdag 18 september 2025 19:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat van die urenlange treinreizen toch ook wel best pittig zijn. Wij zijn eerder dit jaar van Brussel naar Zuidwest-Duitsland gegaan met de TGV, en na zes uur uur in de trein had ik het ook wel gehad. We reden ook bijna het hele stuk achteruit trouwens.
Mm ja, snap ik. Je levert wel veel flexibiliteit in, en aan de andere kant moet je zelf juist wel heel flexibel zijn met alle vertragingen.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:34 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik het snel nog eens als vakantie zal doen. Het is best prettig dat je tijdens het reizen andere dingen kunt doen, maar het is ook minder flexibel en meer gedoe dan met de auto. Je zit veel meer vast aan een vertrektijd en even stoppen op een leuk plekje zit er ook niet echt in. Ben je in de juiste plaats, dan moet je nog naar je hotel zien te komen terwijl je je bagage meesleept. En je kan niet even makkelijk een hotel kiezen dat een dorpje verderop ligt maar ook een stuk goedkoper is. Misschien werkt het wel als je vakantie op een andere manier aanpakt dan ik nu doe
Wij gaan meestal met het vliegtuig op vakantie, en dan ben je ter plekke dus ook aangewezen op het plaatselijke OV. Vorig jaar was dat naar Tirol goed te doen. Met de trein zou van station tot station 9 en half uur zijn met zes overstappen. Dan heb je daarentegen buiten je vlucht natuurlijk wel voor- en natransport, maar dan kan het in de helft van de tijd en zonder de stress dat je één van je overstappen mist en je reisschema een drama wordt. Ter plekke is het uiteraard anders. Dan heb je kortere ritten en boeit vertraging niet zo.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:34 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik het snel nog eens als vakantie zal doen. Het is best prettig dat je tijdens het reizen andere dingen kunt doen, maar het is ook minder flexibel en meer gedoe dan met de auto. Je zit veel meer vast aan een vertrektijd en even stoppen op een leuk plekje zit er ook niet echt in. Ben je in de juiste plaats, dan moet je nog naar je hotel zien te komen terwijl je je bagage meesleept. En je kan niet even makkelijk een hotel kiezen dat een dorpje verderop ligt maar ook een stuk goedkoper is. Misschien werkt het wel als je vakantie op een andere manier aanpakt dan ik nu doe
Zolang je een redelijk rechtstreekse verbinding hebt, is het nog wel te overzien. Al is 8 uur ook nog best wel lang.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:56 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij zijn vorig jaar met de trein naar Londen geweest, dat is ons wel heel goed bevallen. Eerst vanuit onze woonplaats naar Rotterdam (1x overstap) en vandaar rechtstreeks met de Eurostar. Dat was 2,5 uur trein, 2 uur rondlopen en lunchen in Rotterdam (we hadden vertraging ingecalculeerd maar die was er niet) en 3,5 uur Eurostar. Ons hotel lag op 10 minuten lopen van St. Pancras.
Ik ben eerder dit jaar met de trein naar London geweest, ook met Eurostar uiteraard. Beviel mij ook welquote:Op donderdag 18 september 2025 19:56 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij zijn vorig jaar met de trein naar Londen geweest, dat is ons wel heel goed bevallen. Eerst vanuit onze woonplaats naar Rotterdam (1x overstap) en vandaar rechtstreeks met de Eurostar. Dat was 2,5 uur trein, 2 uur rondlopen en lunchen in Rotterdam (we hadden vertraging ingecalculeerd maar die was er niet) en 3,5 uur Eurostar. Ons hotel lag op 10 minuten lopen van St. Pancras.
Gevoelsmatig viel het wel mee, mede door de break in Rotterdam denk ik. NM heeft een grote hekel aan vliegen en we waren nog nooit met de trein op vakantie geweest, dus dit was een mooie test.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zolang je een redelijk rechtstreekse verbinding hebt, is het nog wel te overzien. Al is 8 uur ook nog best wel lang.
ik moest na 3 nachten vertrekken uit Chalkidiki ivm overlijden moederquote:Op donderdag 18 september 2025 23:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ben weer terug maar ik ben deze week nog vrij
Gecondoleerd!quote:Op donderdag 18 september 2025 23:20 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ik moest na 3 nachten vertrekken uit Chalkidiki ivm overlijden moeder
dank je welquote:
Jammer dat het zo snel is gegaan en jullie geen afscheid konden nemen. Veel sterkte de komende periode!quote:Op donderdag 18 september 2025 23:23 schreef Koen66 het volgende:
[..]
dank je wel
Het ging onverwacht snel. Merkte uiteraard wel dat ze de laatste maand achteruit ging maar vorige week dinsdag zei de arts nog dat we zonder problemen op vakantie konden gaan
Donderdag vertrokken we.
Vrijdag namiddag belde dezelfde arts dat ze snel achteruitging en waarschijnlijk binnen een week zou overlijden dus wij via verzekeringen vluchten omzetten, zondag vertrek.
Nacht van vrijdag op zaterdag werd ik gebeld dat ze overleden was
Thanksquote:Op donderdag 18 september 2025 23:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Jammer dat het zo snel is gegaan en jullie geen afscheid konden nemen. Veel sterkte de komende periode!
Ik had er nu dagen bij met 9 tot 12 uur treinen. Met een boek, muziek en podcast is dat best even vol te houden, maar aan het eind van zo'n dag verveelde ik me wel behoorlijkquote:Op donderdag 18 september 2025 20:30 schreef zorro28 het volgende:
Ik vind vakantie met trein wel leuk, maar ik zou niet tijdens de vakantie nog enorme afstanden willen overbruggen met de trein. Dus wel binnen 1 land blijven enzo.
Oei, gecondoleerdquote:Op donderdag 18 september 2025 23:20 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Gecondoleerd en sterkte.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:20 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Wat erg. Gecondoleerd en sterkte!quote:Op donderdag 18 september 2025 23:20 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Gecondoleerdquote:Op donderdag 18 september 2025 23:20 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Gecondoleerd, sterkte!quote:Op donderdag 18 september 2025 23:20 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Gecondoleerd en sterkte.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:20 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Bij niet meer eten en drinken is het vaak helaas wel snel gedaan.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:57 schreef Koen66 het volgende:
maar het is beter zo.
vorige week dinsdag was de geest al overduidelijk weg en wilde ze niet meer eten en drinken.
Ondanks d'r dementie heeft ze toch zelf weten te kiezen en d'r eigen einde doorgevoerd
Gecondoleerd!quote:Op donderdag 18 september 2025 23:20 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ach wat naarquote:
Gecondoleerd Koen en Familiequote:Op donderdag 18 september 2025 23:57 schreef Koen66 het volgende:
maar het is beter zo.
vorige week dinsdag was de geest al overduidelijk weg en wilde ze niet meer eten en drinken.
Ondanks d'r dementie heeft ze toch zelf weten te kiezen en d'r eigen einde doorgevoerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:22 schreef Strani het volgende:
Aquaduct van Segovia was heel indrukwekkend overigens. Veel groter in het echt dan ik me had kunnen voorstellen.Prachtig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat je trip zo geslaagd is![]()
quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:22 schreef Strani het volgende:
Aquaduct van Segovia was heel indrukwekkend overigens. Veel groter in het echt dan ik me had kunnen voorstellen.Die Romeinen konden wel wat. Jammer dat het daarna even 1000 jaar misging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
Lekker man, een bakje pindasaus als dinerquote:Op vrijdag 19 september 2025 18:45 schreef H_T het volgende:
Wel jammer dat in het gekozen bakje alleen saus zat
Ja, dat is wel jammer. Er stond dus niet op wat er in zit?quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:45 schreef H_T het volgende:
Wel jammer dat in het gekozen bakje alleen saus zat
Nog vertraging gehad op weg naar huis ?quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:36 schreef H_T het volgende:
Geen zin om naar de supermarkt te gaan, dus vandaag eet ik kliekjes
Ja dat was wel even een dingetje inderdaad.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die Romeinen konden wel wat. Jammer dat het daarna even 1000 jaar misging.
We hebben dat allemaal weleens natuurlijk. Dat het allemaal even te snel gaat, en je even een millennium moet bijkomen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja dat was wel even een dingetje inderdaad.
Pindasaus zit nog keurig in de emmers waarin ik het gekocht hebquote:Op vrijdag 19 september 2025 18:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Lekker man, een bakje pindasaus als diner![]()
Morgen geen problemen als constipatie in elk geval.
Nee!quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dat is wel jammer. Er stond dus niet op wat er in zit?
Twee uur door het missen van een overstap in Frankfurt, omdat de trein die kant op 25 minuten te laat aankwamquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:20 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Nog vertraging gehad op weg naar huis ?
Ik neem aan dat je nu thuis bent.
Snap ik. Is ook niet niks.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:33 schreef Koen66 het volgende:
zie nog het meest op tegen een speech houden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |