Oh manquote:Op maandag 15 september 2025 15:59 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/show/is(...)iek-worden~a10d8c43/
[..]
Hoe krijg je het je bek uit na met name de afgelopen editie
Op zich zijn Nederland en Spanje wel genoeg om iets in beweging te zetten. Met samen 10% van de kijkers, een aanzienlijk aandeel in de financiële bijdrage, diverse preparties, veel aandacht in de media ook buiten mei (met name Benidorm en Het Grote Songfestivalfeest) en een groot aantal (online) fans, gaan alle statistieken van de EBU door het putje als deze twee er niet bij zijn. En als recordwinnaar Ierland en traditionele deelnemer België zich daar ook nog bij voegen, wordt dat alleen maar sterker.quote:Op maandag 15 september 2025 16:51 schreef Guanabana het volgende:
Ah ik dacht al, het duurt wel lang voor er andere landen naar voren komen. Had er wel meer verwacht na Nederland.
Of er doen Israëli's mee aan de voorronde in San Marino, Malta, dat soort landen, waar er vast wel eentje zal winnen en dan op Eurovisie komt. Maar dan heb je er als organisatie in elk geval alles aan gedaan, ipv alles maar een beetje op z'n beloop te laten.quote:Op maandag 15 september 2025 17:44 schreef Cee het volgende:
Zou me niet verbazen als dat wanneer Israël er uit stapt of wordt gegooid, een Duitsland voor 2026 wel een type Luxemburg 2024 naar voren schuift.
@Strani heeft goed werk geleverdquote:
We verwachten hem morgen als reporter in Madrid. Om 9.30 uur vergadert de Spaanse omroep over dit standpunt.quote:Op maandag 15 september 2025 18:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
@:strani heeft goed werk geleverd
Twee van de grootste geldschieters laten het afweten, dan mag het speelveld misschien in het ‘beste’ geval nog uit 35 landen bestaan maar dan heeft de organisatie alsnog een groot financieel probleem.quote:Op maandag 15 september 2025 20:41 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Nederland Ierland en Spanje nou de ebu zal in hun broek poepen maar niet heus. Israël gaat gewoon mee doen en wij zitten thuis en wat schieten we ermee op? Helemaal niks want die andere 35 landen doen ook gewoon mee.
Ja ik heb hier in Madrid de hele dag in onderhandelingen gezeten maar uiteindelijk zijn we er uitgekomenquote:Op maandag 15 september 2025 18:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
@:strani heeft goed werk geleverd
Nee, ze boycotten Israël voor de lol. Natuurlijk is het om een politiek punt te maken! Aangezien Israël dat ook doet, dat is juist het hele probleem.quote:Op maandag 15 september 2025 20:41 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Beslissing puur gericht om een politiek punt te maken.
Nou, wat mij betreft zitten we met een geheven hoofd thuis, Henk.quote:Op maandag 15 september 2025 20:41 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Nederland Ierland en Spanje nou de ebu zal in hun broek poepen maar niet heus. Israël gaat gewoon mee doen en wij zitten thuis en wat schieten we ermee op? Helemaal niks want die andere 35 landen doen ook gewoon mee. De avrotros had eerst pas op de plaats moeten maken ipv gelijk een hard statement moeten maken. Nu staat de avrotros al schaakmat los van wat de ebu gaat beslissen.
Naar mijn mening hadden ze er voor dit jaar al de stekker uit moeten trekken door die hele diskwalificatie van Joost klein. Dat ze dit nu zo groot aanpakken om niet mee te doen en vorig jaar uiteindelijk wel zegt mij genoeg. Beslissing puur gericht om een politiek punt te maken. Laat de avrotros eens gaat zoeken naar een echte banger waarmee we weer eens top 10 eindigen ipv met anderen bezig zijn.
Als Nederland mee doet is het toch minder leuk om te volgen.
Wel apart dat er een foto van Joost Klein wordt gebruikt... blijkbaar het meest iconische wat Eurovisie de laatste jaren heeft voortgebracht.quote:Op maandag 15 september 2025 21:41 schreef Momo het volgende:
Ik zie meerdere verhalen online dat Frankrijk(France Télévisions) overweegt te boycotten als Israël meedoet, eens zien of dat inderdaad speelt bij de omroep of de wens van de gedachte is bij publiek.
Waaronder
https://www.instagram.com/p/DOlex_CiHJ3/
Voorlopig in elk geval nog niet het geval.quote:Op maandag 15 september 2025 21:41 schreef Momo het volgende:
Ik zie meerdere verhalen online dat Frankrijk(France Télévisions) overweegt te boycotten als Israël meedoet, eens zien of dat inderdaad speelt bij de omroep of de wens van de gedachte is bij publiek.
Waaronder
Zolang Netanyahu de VS achter zich heeft staan kan je ook protesteren tot je een ons weegt, vermoed ik.quote:Op maandag 15 september 2025 20:41 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Nederland Ierland en Spanje nou de ebu zal in hun broek poepen maar niet heus. Israël gaat gewoon mee doen en wij zitten thuis en wat schieten we ermee op? Helemaal niks want die andere 35 landen doen ook gewoon mee. De avrotros had eerst pas op de plaats moeten maken ipv gelijk een hard statement moeten maken. Nu staat de avrotros al schaakmat los van wat de ebu gaat beslissen.
Naar mijn mening hadden ze er voor dit jaar al de stekker uit moeten trekken door die hele diskwalificatie van Joost klein. Dat ze dit nu zo groot aanpakken om niet mee te doen en vorig jaar uiteindelijk wel zegt mij genoeg. Beslissing puur gericht om een politiek punt te maken. Laat de avrotros eens gaat zoeken naar een echte banger waarmee we weer eens top 10 eindigen ipv met anderen bezig zijn.
Als Nederland mee doet is het toch minder leuk om te volgen.
Maar die mensen gaan er toch helemaal niet over of Israël wel of niet meedoet? Het wordt hoogstens wat ongemakkelijk als de Israëlische HoD er ook bij is.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:44 schreef Cee het volgende:
Ik heb echt behoefte aan een liveblog of webcam op de HoD meeting van vandaag.
Nee, ik wil gewoon weten wat Martin Green er allemaal aan elkaar babbelt en hoe de algemene sfeer en mineur is, de spanning voelen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:20 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar die mensen gaan er toch helemaal niet over of Israël wel of niet meedoet? Het wordt hoogstens wat ongemakkelijk als de Israëlische HoD er ook bij is.
ook 1 van de grote betalers.quote:Op maandag 15 september 2025 21:41 schreef Momo het volgende:
Waaronder
Nou het doet mij denken aan die vriendengroep waar er altijd wel 2 of 3 elkaar niet mogen en dan niet komen als die andere komt en de rest boeit het geen zak en feest lekker door.quote:Op maandag 15 september 2025 21:33 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Nou, wat mij betreft zitten we met een geheven hoofd thuis, Henk.
Die meerderheid is er alleen niet. En waarschijnlijk ook geen meerderheid vóór Israël trouwens. Het merendeel wil gewoon geen keuze maken, omdat ze als omroep neutraliteit willen uitstralen of omdat het onderwerp ze niet interesseert.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:16 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me af waarom er zo moeilijk word gedaan.
Een meerderheid zou Israël moeten kunnen schorsen als EBU lid
En IJsland mag ook komenquote:Op dinsdag 16 september 2025 14:13 schreef Em31 het volgende:
En anders gewoon muziekfeest op het plein met Slovenië, Spanje en Ierland.
Jij wil gewoon dat we meedoen zodat je de Nederlandse inzending lekker de grond in kunt boren. Kan jou die hele genocide wat verrotten.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:35 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Nou het doet mij denken aan die vriendengroep waar er altijd wel 2 of 3 elkaar niet mogen en dan niet komen als die andere komt en de rest boeit het geen zak en feest lekker door.
In onze vriendengroep zit een maniak zonder grenzen. Da’s wel een beetje een partykiller voor veel vrienden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:35 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Nou het doet mij denken aan die vriendengroep waar er altijd wel 2 of 3 elkaar niet mogen en dan niet komen als die andere komt en de rest boeit het geen zak en feest lekker door.
Je zou zeggen van wel... maar het blijkt toch verdomde moeilijk om Israël ergens voor verantwoordelijk te houden. Veel moeilijker dan Rusland. Als je ziet hoe makkelijk ze Nederland eruit flikkerden vorig jaar, dat zouden ze bij Israël echt noooooit doen. Of hoe makkelijk ze doen alsof Joost nooit bestaan heeft. Dus ik zie ze er nog wel toe in staat om vrolijk door te gaan.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:48 schreef Fred_B het volgende:
Dit is verder voor wat betreft het ESF nu wel klaar. Israël kan er niet bij zijn als dat betekent dat twee van de belangrijkste deelnemers ontbreken. Nederland en Spanje zijn twee van de landen die financieel het meeste bijdragen aan het ESF. Beide landen hebben een grote en trouwe groep fans, wat zich uit in de (pre-)parties, veel online activiteit, veel media-aandacht, ruim 10% van het totaal aantal kijkers en een lange historische traditie. Kortom, alles wat de EBU wil voor hun ronkende rapporten over hoe geweldig het ESF draait en in de strijd om het ESF het hele jaar in de aandacht te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |