Ja!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:49 schreef Greys het volgende:
Ik hoop keihard (sorry) dat dít dan echt het jaar wordt waarin Israël het Eurovisie wint. Dat de EBU daarmee moet dealen dat uitgerekend dat land dat ze zo lang de hand boven het hoofd hebben gehouden de boel voor ze verziekt door in het jubileumjaar te winnen en dat ze dan misschien eens echt spijt krijgen.
(Pisces zei dat ik m'n boosheid nog even hier mocht uiten dus dan nog even m'n grote wens kenbaar maken hier. Kom op Karma, doe je best. 😅)
Het zou mij ook niets verbazen als KAN alsnog een uitweg vind om toch de televote te kapen en dan hopelijk gelijk de hele schone schijn laat afbranden. Van mij mogen ze. Het is de EBU gegund.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:49 schreef Greys het volgende:
Ik hoop keihard (sorry) dat dít dan echt het jaar wordt waarin Israël het Eurovisie wint. Dat de EBU daarmee moet dealen dat uitgerekend dat land dat ze zo lang de hand boven het hoofd hebben gehouden de boel voor ze verziekt door in het jubileumjaar te winnen en dat ze dan misschien eens echt spijt krijgen.
(Pisces zei dat ik m'n boosheid nog even hier mocht uiten dus dan nog even m'n grote wens kenbaar maken hier. Kom op Karma, doe je best. 😅)
Ik ga er vanuit dat Israel niet meer dan 50 jurypunten gaat krijgen, dan is het normaliter niet genoeg om te winnen met zelfs een massale televote. Nu de jury's terug zijn in de halve finale lijkt het in ieder geval ook zo dat minder landen puur op de televote gokken, op Griekenland na misschien. Dan zullen er allicht meer landen met een prima juryscore ook een degelijke televote halen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:25 schreef Em31 het volgende:
Ik vroeg me altijd af hoe het zou zijn om een Songfestival te kijken zonder dat je iets gehoord had/of bijna niets. Ik zou het dit jaar kunnen beleven want op 1x Frankrijk na nog niets gehoord. Nooit gedacht dat ooit mee te maken.Of ik ga kijken weet ik nog niet, mijn interesse is helemaal weg en je voelt hier nu (vanzelfsprekend) toch ook geen hype.
Is er überhaupt een nummer met genoeg hype dat tegen de televote van Israël op kan?
Ik denk ook dat een man voor het publiek iets minder makkelijk stemmen trekt uit “medelijden” dan een vrouw. Dus dat Israël blijft steken op hooguit 200-250 punten.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat Israel niet meer dan 50 jurypunten gaat krijgen, dan is het normaliter niet genoeg om te winnen met zelfs een massale televote. Nu de jury's terug zijn in de halve finale lijkt het in ieder geval ook zo dat minder landen puur op de televote gokken, op Griekenland na misschien. Dan zullen er allicht meer landen met een prima juryscore ook een degelijke televote halen.
Wat dat betreft waren de discrepanties tussen juryliedjes en televoteliedjes in de finale met name vorig jaar wel de perfect storm voor Israel om zo dicht in de buurt van de zege te komen
Ik heb lang niet alles gehoord, maar van wat er bovenaan bij de bookies staat maakt Frankrijk in mijn ogen de grootste kans.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 23:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk ook dat een man voor het publiek iets minder makkelijk stemmen trekt uit “medelijden” dan een vrouw. Dus dat Israël blijft steken op hooguit 200-250 punten.
Wie er wel gaat winnen is nog steeds erg onduidelijk. Finland is de favoriet, maar of zowel de jury als het publiek daar massaal voor gaan vallen, is nog maar de vraag. Ik denk dat het pas bij de repetities duidelijk gaat worden wat indruk maakt.
Er zit ongetwijfeld geen grote hit tussen, dat maakt het ook moeilijker.
[ x ]
Ter vergelijking: Claude had op 29 maart vorig jaar 230.000 streams.
Dan zou de EBU helemaal gek van vreugde worden. Maar daar is het vooral de vraag of het publiek voor de derde keer op rij een winnaar in dezelfde richting zou willen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 23:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb lang niet alles gehoord, maar van wat er bovenaan bij de bookies staat maakt Frankrijk in mijn ogen de grootste kans.
Ja die televote-potentie blijft een beetje de vraag, al denk ik wel dat zij de likeability heeft en dat het liedje zelf toegankelijker is dan bijv dat van JJquote:Op dinsdag 31 maart 2026 23:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dan zou de EBU helemaal gek van vreugde worden. Maar daar is het vooral de vraag of het publiek voor de derde keer op rij een winnaar in dezelfde richting zou willen.
In principe doet de ORF dit. Naar ik vermoed Marvin Dietmann, die Head of Contest is. Enquote:Op donderdag 2 april 2026 19:44 schreef NailQueen het volgende:
Zo dan. Lievelingetje Zweden op de tweede startpositie. Dat de EBU dat nog eens aandurft!
Oja het is toch even wennen dat Christer Bjorkman er niet meer isquote:Op donderdag 2 april 2026 19:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In principe doet de ORF dit. Naar ik vermoed Marvin Dietmann, die Head of Contest is. En
ORF ❤ Israël, dus dan krijgt degene die daar negatief over is straf.
Snaveltjes dicht, geen commentaar op Israël. Andere artiesten zullen hun mond wel houden. Dat Boy George dan weer elke dag pro Israel content plaats op zijn Instagram kan dan wel schijnbaar.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In principe doet de ORF dit. Naar ik vermoed Marvin Dietmann, die Head of Contest is. En
Ben je denk ik al 48 jaar te laat meequote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:49 schreef Greys het volgende:
Ik hoop keihard (sorry) dat dít dan echt het jaar wordt waarin Israël het Eurovisie wint.
Het is toch eigenlijk idioot als dit de redenen is dat zij de beruchte startplek heeft gekregen. Zweden kan het prima aan dus echt een straf is het ook weer niet.quote:Op donderdag 2 april 2026 19:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Plek 2 is de semi is een mooi excuus om ze een droom slot te geven in de finale.quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:42 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Het is toch eigenlijk idioot als dit de redenen is dat zij de beruchte startplek heeft gekregen. Zweden kan het prima aan dus echt een straf is het ook weer niet.
Aangezien iedereen neutraal moet blijven neem ik aan dat hij net zoals Zweden ook al een waarschuwing heeft gehad.quote:Op donderdag 2 april 2026 20:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Snaveltjes dicht, geen commentaar op Israël. Andere artiesten zullen hun mond wel houden. Dat Boy George dan weer elke dag pro Israel content plaats op zijn Instagram kan dan wel schijnbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |