Via Eurovoixquote:DR supports ESC as a cultural event that has brought nations together through music since 1957. Our participation is conditional on there still being a strong international community, security in place and an apolitical framework around the competition.
Our participation is neither a support for nor a protest against individual countries, but rather a desire to maintain communities across borders. In a time marked by unrest and division, it is worth reminding each other of the original purpose of competitions like ESC: to create a space where we can meet across differences and disagreements. ESC must be preserved as an apolitical community. DR wants to continue to be a part of this, and we have informed the EBU of this.”
Die Nordics vallen mij wel tegen, altijd de moraalridder uithangen maar nu het echt ergens om gaat komen ze met dit soort nietszeggende statements.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:30 schreef Fred_B het volgende:
Denemarken is er normaal gesproken gewoon bij trouwens:
[..]
Via Eurovoix
Van Zweden verwacht ik sowieso niets meer op dat vlak, die zitten zo in de aars van de EBU met allerlei functies en rollen tijdens het ESF dat ik de hoop heb opgegeven. IJsland zie ik wel de route van NL/IER/SPA/SLO kiezen.quote:Op woensdag 17 september 2025 12:02 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Die Nordics vallen mij wel tegen, altijd de moraalridder uithangen maar nu het echt ergens om gaat komen ze met dit soort nietszeggende statements.
In het hypothetische geval dat er vanaf dit punt niets meer gebeurt, en we vier landen hebben die het ESF boycotten en het ESF gewoon doorgaat met 33 landen, dan is IJsland er waarschijnlijk gewoon bij hoor. Het ESF heeft altijd iets van 99% marktaandeel, goed bekeken voorronde, goedkope TV voor een kleine omroep (en volgens de geruchten kwam dat neutrale vlag-plan van hun).quote:Op woensdag 17 september 2025 12:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Van Zweden verwacht ik sowieso niets meer op dat vlak, die zitten zo in de aars van de EBU met allerlei functies en rollen tijdens het ESF dat ik de hoop heb opgegeven. IJsland zie ik wel de route van NL/IER/SPA/SLO kiezen.
Albanie heeft hun financile problemen opgelostquote:Op woensdag 17 september 2025 14:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In het hypothetische geval dat er vanaf dit punt niets meer gebeurt, en we vier landen hebben die het ESF boycotten en het ESF gewoon doorgaat met 33 landen, dan is IJsland er waarschijnlijk gewoon bij hoor. Het ESF heeft altijd iets van 99% marktaandeel, goed bekeken voorronde, goedkope TV voor een kleine omroep (en volgens de geruchten kwam dat neutrale vlag-plan van hun).
Maar met toezeggingen van Australi, Malta (en Albani) om mee te doen, wordt de spoeling inderdaad wel dun van landen die misschien nog principieel gaan zijn.
Die hebben iets van een betalingsregeling afgesproken inderdaad. Zie het Albani-topic.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Albanie heeft hun financile problemen opgelost
https://www.theguardian.c(...)ith-israel-over-gazaquote:Kallas suggested she did not support attempts to exclude Israel from Eurovision, after Spain became the latest country to say it would boycott the song contest if Israel took part.
Asked about the issue, she said EU measures were intended to put pressure on the Israeli government to change course on Gaza, not to punish Israel or the Israeli people.
“All these steps that go to the direction of punishing Israeli people, I think are wrong and we are not really proposing them,” she said.
Landen die niet boycotten kunnen natuurlijk ook prima principieel zijn, alleen niet op de manier die de meesten hier graag zienquote:Op woensdag 17 september 2025 14:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In het hypothetische geval dat er vanaf dit punt niets meer gebeurt, en we vier landen hebben die het ESF boycotten en het ESF gewoon doorgaat met 33 landen, dan is IJsland er waarschijnlijk gewoon bij hoor. Het ESF heeft altijd iets van 99% marktaandeel, goed bekeken voorronde, goedkope TV voor een kleine omroep (en volgens de geruchten kwam dat neutrale vlag-plan van hun).
Maar met toezeggingen van Australi, Malta (en Albani) om mee te doen, wordt de spoeling inderdaad wel dun van landen die misschien nog principieel gaan zijn.
Het punt is wel, dat de landen die nu uitstappen dat niet alleen doen omdat ze genoeg hebben van Isral, maar ook om het festival en de waarden die daarbij horen te redden en niet weer een jaar gegijzeld willen worden door stemmers die geen fock om het het ESF geven maar door de Isralische politiek gestimuleerd worden een statement te maken.quote:Op woensdag 17 september 2025 19:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Landen die niet boycotten kunnen natuurlijk ook prima principieel zijn, alleen niet op de manier die de meesten hier graag zien(ik ben er zelf overigens nog niet uit, behalve dat ik Isral het liefst gewoon niet mee zie doen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |