abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218792995
Denemarken is er normaal gesproken gewoon bij trouwens:

quote:
DR supports ESC as a cultural event that has brought nations together through music since 1957. Our participation is conditional on there still being a strong international community, security in place and an apolitical framework around the competition.

Our participation is neither a support for nor a protest against individual countries, but rather a desire to maintain communities across borders. In a time marked by unrest and division, it is worth reminding each other of the original purpose of competitions like ESC: to create a space where we can meet across differences and disagreements. ESC must be preserved as an apolitical community. DR wants to continue to be a part of this, and we have informed the EBU of this.”
Via Eurovoix
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_218793287
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:30 schreef Fred_B het volgende:
Denemarken is er normaal gesproken gewoon bij trouwens:
[..]
Via Eurovoix
Die Nordics vallen mij wel tegen, altijd de moraalridder uithangen maar nu het echt ergens om gaat komen ze met dit soort nietszeggende statements.
pi_218793434
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:02 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Die Nordics vallen mij wel tegen, altijd de moraalridder uithangen maar nu het echt ergens om gaat komen ze met dit soort nietszeggende statements.
Van Zweden verwacht ik sowieso niets meer op dat vlak, die zitten zo in de aars van de EBU met allerlei functies en rollen tijdens het ESF dat ik de hoop heb opgegeven. IJsland zie ik wel de route van NL/IER/SPA/SLO kiezen.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218794265
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Van Zweden verwacht ik sowieso niets meer op dat vlak, die zitten zo in de aars van de EBU met allerlei functies en rollen tijdens het ESF dat ik de hoop heb opgegeven. IJsland zie ik wel de route van NL/IER/SPA/SLO kiezen.
In het hypothetische geval dat er vanaf dit punt niets meer gebeurt, en we vier landen hebben die het ESF boycotten en het ESF gewoon doorgaat met 33 landen, dan is IJsland er waarschijnlijk gewoon bij hoor. Het ESF heeft altijd iets van 99% marktaandeel, goed bekeken voorronde, goedkope TV voor een kleine omroep (en volgens de geruchten kwam dat neutrale vlag-plan van hun).

Maar met toezeggingen van Australi, Malta (en Albani) om mee te doen, wordt de spoeling inderdaad wel dun van landen die misschien nog principieel gaan zijn.
pi_218794274
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:18 schreef Fred_B het volgende:

[..]
In het hypothetische geval dat er vanaf dit punt niets meer gebeurt, en we vier landen hebben die het ESF boycotten en het ESF gewoon doorgaat met 33 landen, dan is IJsland er waarschijnlijk gewoon bij hoor. Het ESF heeft altijd iets van 99% marktaandeel, goed bekeken voorronde, goedkope TV voor een kleine omroep (en volgens de geruchten kwam dat neutrale vlag-plan van hun).

Maar met toezeggingen van Australi, Malta (en Albani) om mee te doen, wordt de spoeling inderdaad wel dun van landen die misschien nog principieel gaan zijn.
Albanie heeft hun financile problemen opgelost :?
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218794291
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Albanie heeft hun financile problemen opgelost :?
Die hebben iets van een betalingsregeling afgesproken inderdaad. Zie het Albani-topic.
pi_218794937
Volgens mij heeft SVT ook enige twijfels over meedoen als ik het goed las op Twitter.

Als ik de tweet met de info vind zal ik die toevoegen.

Ik weet wel dat Karin Gunnarsson erg Pro Palestina is
pi_218795766
Het apolitieke karakter van het ESF schuiven we even terzijde, want ook prominent EU-politica Kaja Kallas laat zich er over uit. Zij is de “Hoge vertegenwoordiger van de Unie voor buitenlandse zaken en veiligheidsbeleid”, oud-premier van Estland, haar partij is onderdeel van Renew Europe (D66, VVD, Open VLD) en bekend als tegenkandidaat voor de functie van Mark Rutte bij de NAVO. In die hoedanigheid is ze tegen een boycot, omdat zoiets het Isralische volk zou treffen in plaats van de politiek.

quote:
Kallas suggested she did not support attempts to exclude Israel from Eurovision, after Spain became the latest country to say it would boycott the song contest if Israel took part.

Asked about the issue, she said EU measures were intended to put pressure on the Israeli government to change course on Gaza, not to punish Israel or the Israeli people.

“All these steps that go to the direction of punishing Israeli people, I think are wrong and we are not really proposing them,” she said.
https://www.theguardian.c(...)ith-israel-over-gaza
  woensdag 17 september 2025 @ 17:53:16 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218796567
Wat staat er nu op de planning als de eerste nationale finale? Is dat traditiegetrouw Albani of toch Montenegro of Oekrane?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 september 2025 @ 19:15:58 #86
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_218796679
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:18 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Landen die niet boycotten kunnen natuurlijk ook prima principieel zijn, alleen niet op de manier die de meesten hier graag zien :P (ik ben er zelf overigens nog niet uit, behalve dat ik Isral het liefst gewoon niet mee zie doen)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218797787
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 19:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Landen die niet boycotten kunnen natuurlijk ook prima principieel zijn, alleen niet op de manier die de meesten hier graag zien :P (ik ben er zelf overigens nog niet uit, behalve dat ik Isral het liefst gewoon niet mee zie doen)
Het punt is wel, dat de landen die nu uitstappen dat niet alleen doen omdat ze genoeg hebben van Isral, maar ook om het festival en de waarden die daarbij horen te redden en niet weer een jaar gegijzeld willen worden door stemmers die geen fock om het het ESF geven maar door de Isralische politiek gestimuleerd worden een statement te maken.

Als je wel principieel bent .... hoe kun je dan volgens jou ook op een andere effectieve manier reageren? Praten en overleg heeft niet veel opgeleverd tot nu toe.
  woensdag 17 september 2025 @ 21:09:32 #88
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218798122
twitter

In Ruzzland verwachten ze 4 miljard kijkers dit weekend! Net als 142% van de stemmen, mmm welk land zou Intervision gaan winnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')