Het hele gedoe met Israel zal ook wel meespelen.quote:Op maandag 18 mei 2026 18:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Britten zijn boos dat wij hun geweldige inzendingen niet waarderen
Eensquote:Op maandag 18 mei 2026 19:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja optreden was echt superErg leuke winnaar zo, vooral ook zo onverwacht. Dat niet altijd meer automatisch de nummer 1 van de bookmakers wint lijkt me wel een goede ontwikkeling.
https://www.hln.be/muziek(...)ngfestival~ab117c25/quote:Op zondag 17 mei 2026 11:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Bulgaren het ESF op Sunny Beach willen houden dus het zal wel Sofia worden
Denk dat het grootste verschil hierin is dat Sofia echt heel veel groter en meer inwoners heeft dan alle andere steden in het land, en dat er in Nederland veel minder verschil zit tussen steden (en daarmee ook beschikbare hotels, infrastructuur, andere diensten).quote:Op dinsdag 19 mei 2026 03:57 schreef Masspa het volgende:
[..]
https://www.hln.be/muziek(...)ngfestival~ab117c25/
Ze gaan toch een poging wagen! (Samen met Plovdiv en Varna) Al wordt er wel direct gezegd dat Sofia de grootste kans heeft.
Maar zeiden we dat ook niet over Amsterdam, waarbij we uiteindelijk zelfs Maastricht overwogen?
Alleen maar diaspora landen en Israël in de dubbele cijfers in de finale. Het interesseert die Italianen ook geen reet wie er wint als ze het zelf niet zijn hèquote:Op dinsdag 19 mei 2026 12:54 schreef Momo het volgende:
RAI heeft de televote resultaten van semi en finale bekend gemaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uitgezonderd Moldavië wel ja. Die zitten niet echt massaal in Italië.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 13:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Alleen maar diaspora landen en Israël in de dubbele cijfers in de finale. Het interesseert die Italianen ook geen reet wie er wint als ze het zelf niet zijn hè
Oh ik begreep dat die er juist ook wel zittenquote:Op dinsdag 19 mei 2026 13:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Uitgezonderd Moldavië wel ja. Die zitten niet echt massaal in Italië.
Op deze manier kun je toch geen televote houden. Afschaffen die zooi, dan maar 100% jury.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 12:54 schreef Momo het volgende:
RAI heeft de televote resultaten van semi en finale bekend gemaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet in de grote aantallen zoals de Albanezen etc. Maar misschien heeft de community daar heel veel gestemdquote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oh ik begreep dat die er juist ook wel zitten
Jury en Italië is wel de slechtste oplossing die er is. Gewoon Italië niet meer laten stemmenquote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:32 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Op deze manier kun je toch geen televote houden. Afschaffen die zooi, dan maar 100% jury.
Hoewel de jury in Italië natuurlijk ook waardeloos is. Maar ja.
Omdat er zo veel op Moldavië gestemd is?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:32 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Op deze manier kun je toch geen televote houden. Afschaffen die zooi, dan maar 100% jury.
Hoewel de jury in Italië natuurlijk ook waardeloos is. Maar ja.
Het is de Saluti a Tutti die het deedquote:Op dinsdag 19 mei 2026 13:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Uitgezonderd Moldavië wel ja. Die zitten niet echt massaal in Italië.
Omdat het alleen maar diasporastemmen zijn. En Israël. Dan heeft het dus niks meer met de muziek te maken, en kun je net zo goed een landenfestival houden. Stem op je favoriete land!quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat er zo veel op Moldavië gestemd is?
Tja, ik zou oprecht niet weten wat wél een eerlijk systeem zou zijn. Geen televoting is kut, geen jury moet je ook niet willen, verhoudingen anders leggen zorgt altijd weer voor andere nadelen....iets als dit is eigenlijk te groot en complex om normaal te kunnen bepalenquote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:48 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Omdat het alleen maar diasporastemmen zijn. En Israël. Dan heeft het dus niks meer met de muziek te maken, en kun je net zo goed een landenfestival houden. Stem op je favoriete land!
Moldaviërs in Italië stemmen meestal wel redelijk fanatiek, zeker in de halve finale. Meestal wordt dat dan in de finale meer geneutraliseerd omdat er meer gestemd wordt.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Niet in de grote aantallen zoals de Albanezen etc. Maar misschien heeft de community daar heel veel gestemd
quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:47 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Het is de Saluti a Tutti die het deed
Om hier nog om aan te haken, en aan gebrek aan eigen topic met bijzonderheden, Litouwen kreeg van de televote precies de Douze Points. Maar die kwamen maar van één land, van buurland Letland.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 16:14 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Noordwest-Europa heeft vrijwel niets gepresteerd. Alleen Denemarken en Finland hebben meer dan 20 punten gescoord, en Portugal, Zwitserland, Estland en Letland haalden de finale niet. Dat geldt overigens ook voor de Kaukasus-landen (Georgië, Armenië, Azerbeidzjan). De punten concentreren zich in één regio.
Ja, Leen was niet in vorm. Er kwamen ook maar van 2 landen punten bij de jury, waaronder Italië.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:35 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Om hier nog om aan te haken, en aan gebrek aan eigen topic met bijzonderheden, Litouwen kreeg van de televote precies de Douze Points. Maar die kwamen maar van één land, van buurland Letland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Update kijkcijfers:
Oekraïne: 1.472.000 (+14%)
Polen: 2.500.000 (-25%)
Australië: 631.000 (+42%, hoogste ooit)
Wallonië: 324.000 (hoogste sinds 2022)
Noorwegen: 676.000 (-20%, laagste sinds 2007)
Portugal: 465.000 (-52%)
Roemenië: 339.000
Tsjechië: 287.000 (hoogste sinds 2016)
Niet alleen op het scorebord vallen de grote klappen in Noordwest-Europa.De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:Australian entertainer Hans has revealed the European Broadcasting Union (EBU) questioned whether he might favour Germany while serving on Australia's Eurovision 2026 jury.
Hans, whose real name is Matt Gilbertson, shared the behind-the-scenes story in a social media reel reflecting on his experience as one of Australia's seven professional jurors for this year's contest.
"My favourite thing about being on the jury was that I was the subject of an official email from the European Broadcasting Union with concerns that I might favour Germany," he said.
"I'm being serious."
This was a rare glimpse into Eurovision's jury approval process, where broadcasters submit prospective jurors to the EBU before they are cleared to vote.
Given Hans' long-running stage persona as an eccentric German entertainer (including a performance at Australia Decides), it appears the EBU wanted to ensure there would be no perception of bias towards Germany in Australia's jury rankings
While Eurovision juries often attract criticism from fans unhappy with the results, Hans' story highlights the extent to which the EBU monitors juror independence – even when the concern involves Australia's most famous "German".
We wonder if they do the same for Greece and Cyprus?
-Het hoofd van de Moldavische TV moet opstappen omdat de 12 punten van de vakjury niet naar Roemenië gingen.quote:Op maandag 25 mei 2026 16:35 schreef usagi414 het volgende:
[ x ]
Inderdaad, hoe zou de EBU dat met andere landen hebben gedaan ?
Hans reveals EBU concerns he might favour Germany ahead of Australian Eurovision jury duty
[..]
Of Frans Duijts.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:09 schreef blackswangreen het volgende:
Volgend jaar nemen we Israël van Dorsten in de jury. Kijken wat er gebeurt.
Wie is dat ook alweer en wat deed zij?quote:Op woensdag 27 mei 2026 11:41 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Die gaat het vast beter doen dan Jennie Lena destijds deed
Zij zat in de vijfkoppige jury, die de punten voor Nederland uitdeelde en dacht dat ze mee moest bepalen wie volgens Nederland naar het songfestival ging. Volgens mij was ze zelfs juryvoorzitter, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op woensdag 27 mei 2026 12:07 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wie is dat ook alweer en wat deed zij?
Deze scoort wel hoog in de categorie kansloos. Vooral ook dat de vraagsteller dus wel een vraag erover wil stellen, maar eigenlijk niet zegt wat haar vraag er nou over is. Natuurlijk weten we haar bedoeling wel, maar kom er dan gewoon voor uit.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:00 schreef Momo het volgende:
Ondertussen in het Australische senaat, heel veel cringe
[ x ]
quote:Martin Green CBE, Director Eurovision Song Contest, said:
“In its 70th year it’s fantastic to see the impact the Eurovision Song Contest is having on young audiences globally and uniting the world across broadcast and digital platforms.
The hundreds of millions reached via our digital platforms also underlines the Eurovision Song Contest’s 70-year evolution from a “tv show” to a true global, cultural, multiplatform phenomenon. The streaming success of so many of this year’s songs, not least our winner “Bangaranga,” also emphasises the event’s unrivalled status as an instant worldwide launch platform for artists and songwriters.
The Eurovision Song Contest continues to command an extraordinarily strong share of audience, and importantly youth, in many markets, underlining the event’s unique ability to bring people together live at scale as viewing habits change.
While some of our figures are naturally lower without those of our five members who chose not to participate this year, we remain committed to doing everything possible to find pathways back for them in 2027.
Ja maar meer jeugd! Of zoiets.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:04 schreef Fred_B het volgende:
Ontwikkeling van de kijkcijfers sinds de EBU dat op de huidige wijze publiceert:
[ afbeelding ]
In 2022 was Rusland er niet meer bij, vandaar die daling.
Als ik even snel kijk, bestaat de daling in kijkcijfers van 35 miljoen kijkers voor ongeveer 3/7 uit de vijf boycottende landen en voor 2/7 uit UK, Frankrijk en Polen.
Over het algemeen vallen de grote klappen sowieso voor het grootste deel ten westen van Duitsland-Italië.
EBU heeft een probleem.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:04 schreef Fred_B het volgende:
Ontwikkeling van de kijkcijfers sinds de EBU dat op de huidige wijze publiceert:
[ afbeelding ]
In 2022 was Rusland er niet meer bij, vandaar die daling.
Als ik even snel kijk, bestaat de daling in kijkcijfers van 35 miljoen kijkers voor ongeveer 3/7 uit de vijf boycottende landen en voor 2/7 uit UK, Frankrijk en Polen.
Over het algemeen vallen de grote klappen sowieso voor het grootste deel ten westen van Duitsland-Italië.
Altijd blijven lachen, ook al is het niet leuk.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:59 schreef Fred_B het volgende:
Het moest even heel wat keren in ChatGPT gestoken worden om het positief genoeg over te laten komen, maar de goednieuwsshow van de EBU is uit:
[ x ]
Voor de hele tekst:
https://www.ebu.ch/news/2(...)lebrates-seven-decad
Hoogtepunt is uiteraard de jubelende Martin Green nadat meer dan 1 op de 5 kijkers is verdwenen:
[..]
Dit klinkt toch vooral als 'Veel van het verlies komt door het wegblijven van de vijf leden, dus gaan we er daarom alles aan doen om ze weer terug te halen, want we moeten die kijkers er wel weer bij hebben. De kijkers dan, de landen boeien ons als EBU toch niet.'quote:While some of our figures are naturally lower without those of our five members who chose not to participate this year, we remain committed to doing everything possible to find pathways back for them in 2027.
Het heeft echt in alles de trekjes van een dictatoriaal regimequote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:59 schreef Fred_B het volgende:
Het moest even heel wat keren in ChatGPT gestoken worden om het positief genoeg over te laten komen, maar de goednieuwsshow van de EBU is uit:
[ x ]
Voor de hele tekst:
https://www.ebu.ch/news/2(...)lebrates-seven-decad
Hoogtepunt is uiteraard de jubelende Martin Green nadat meer dan 1 op de 5 kijkers is verdwenen:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |