abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:43:14 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220806835
Het Eurovisie Songfestival 2026 is de voorgenomen 70ste editie van het festival. De landenwedstrijd, georganiseerd door de European Broadcasting Union (EBU) en gastzender ORF, zou moeten plaatsvinden in de Wiener Stadthalle in Wenen, Oostenrijk, na de overwinning van dit land in de editie van 2025 met het door solozanger JJ gezongen nummer Wasted Love. Eerder organiseerde Oostenrijk het evenement in 1967 en 2015.

De jubileumeditie wordt overschaduwd door discussies over de aanwezigheid van Israël. Daardoor doen Nederland, Spanje, Slovenië, Ierland en IJsland niet mee. Ter compensatie komen Moldavië, Roemenië en Bulgarije terug van hun afwezigheid. Ook heeft de EBU enige aanpassingen gemaakt in de regels rond het stemmen, politieke beïnvloeding en wordt de jury vergroot naar 7 leden per deelnemer, en stemt die jury ook weer mee in de halve finales.



In de loop van het seizoen verschijnen er natuurlijk ook weer aparte topics voor elk land en onderwerp.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:44:09 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220806842
Felicia passed out after her performance in the Jury show - Doctors called


Felicia van Zweden zit er ook niet helemaal lekker in
pi_220806856
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:44 schreef Momo het volgende:
Felicia passed out after her performance in the Jury show - Doctors called


Felicia van Zweden zit er ook niet helemaal lekker in
Misschien dat domme mondmasker thuislaten
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:56:26 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220806987
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:45 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Misschien dat domme mondmasker thuislaten
Die draagt ze juist voor haar social anxiety waar ze nu last van heeft Hans.
pi_220807033
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:44 schreef Momo het volgende:
Felicia passed out after her performance in the Jury show - Doctors called
.
Felicia van Zweden zit er ook niet helemaal lekker in
Petjesgekkie Tobbe Ek is de messen al aan het slijpen om het missen van de Top 10 te bekritiseren. Daar zou ik ook zenuwachtig van worden
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:13:05 #6
263417 Keyos
Like a Boss
pi_220807965
Het is in ieder geval wel duidelijk dat Felicia het allemaal niet aan kan. Heel zielig op een bepaalde manier, maar op een bepaalde manier toch ook wel heel onprofessioneel.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_220807986
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:13 schreef Keyos het volgende:
Het is in ieder geval wel duidelijk dat Felicia het allemaal niet aan kan. Heel zielig op een bepaalde manier, maar op een bepaalde manier toch ook wel heel onprofessioneel.
Nog meer oud kandidaten van talentenjachten sturen. Claude kon het ook niet aan btw.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:16:16 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220807988
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:13 schreef Keyos het volgende:
Het is in ieder geval wel duidelijk dat Felicia het allemaal niet aan kan. Heel zielig op een bepaalde manier, maar op een bepaalde manier toch ook wel heel onprofessioneel.
Ik denk dat veel mensen toch onderschatten hoe zwaar dit is voor de artiesten. De druk van presteren vanuit de pers en publiek. Twee weken lang constant aan moeten staan met repetities, interviews, social media, optredens etc. Als er dan iets mis gaat (valse noot, opmerking in interview die uit context wordt gehaald) springt meteen iedereen er boven op. Laat wel zien dat iemand met weinig ervaring sturen bijvoorbeeld direct uit een talentenjacht of onder de 20 jaar wel een risico is.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:52:00 #9
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220808261
Van iemand die constant bezig is met bets op het ESF

https://www.escbetting.co(...)-grand-final-preview
  zaterdag 16 mei 2026 @ 13:04:36 #10
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_220808339
Was de stage nou niet ready op tijd voor Malta tijdens tweede halve finale?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_220808372
Intervalact is een soort “groep 8 bonte avond”, met het 2de echelon Eurovisie artiesten 😃.

Duet van Erika Vikman met Lordi 😊.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 13:55:48 #12
375570 crew  Cyan9
pi_220808653
Zweeds petje zit er lekker op dit jaar:
twitter
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220808946
twitter

twitter
pi_220809319
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:14 schreef Funhouse het volgende:
[ x ]
[ x ]
Water is weer eens nat. De echte potentiële winst zit overigens wel in Oost-Europa, waar ze meestal minder fanatiek op Israël stemmen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:44:34 #15
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220809335
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:55 schreef Cyan9 het volgende:
Zweeds petje zit er lekker op dit jaar:
[ x ]
1000 votes voor één persoon is misschien iets te veel.

Maar met 9 verschillende creditcards en 9 e-mail adressen hebben ze 90x gestemd.
Ik zou niet weten hoe je technisch hier een blokkade op kan zetten.

How Effective Is The Televote’s Move To A Ten-Vote Maximum At Eurovision?

quote:
Casting The Maximum Number Of Votes
Our results were that we were able to cast a total of 90 votes during the period for the same two countries, by one person utilising one device. The only visible constraints were the requirement to use nine unique bank card numbers and nine unique email addresses.

This unique email address requirement is a new addition to the 2026 voting system.

The cards used were a mix of personal, virtual, and prepaid credit cards. The latter two options are easily accessible to anyone over the counter or online without ID, or via their online banking app. None of these were rejected during the voting process.

Whilst it is now actively encouraged to distribute votes across a number of entries, with the hosts making statements several times to that effect, this is not enforced by any of the voting frameworks.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:49:25 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220809363
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:41 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Water is weer eens nat. De echte potentiële winst zit overigens wel in Oost-Europa, waar ze meestal minder fanatiek op Israël stemmen.
Geef ze niet het idee creditcards en simkaarten in die landen te kopen.
pi_220809399
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Geef ze niet het idee creditcards en simkaarten in die landen te kopen.
Nou ja, zo moeilijk is dat ook weer niet te bedenken natuurlijk. Maar blijkbaar krijgen ze gecoördineerde acties daar toch minder makkelijk van de grond.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220810038
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:14 schreef Funhouse het volgende:
[ x ]
[ x ]
Het zou me niet verbazen als deze clubs op de een of andere manier toch naar de Israëlische overheid leiden. Die banden met het beloofde land zijn altijd vrij kort. Hopelijk graaft men nog even door...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220810499
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Die draagt ze juist voor haar social anxiety waar ze nu last van heeft Hans.
Een beetje fatsoenlijke CBT-therapeut helpt je hier in een paar maanden vanaf. Wel sneu om hier zo mee te moeten blijven lopen.
pi_220810598
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:14 schreef Funhouse het volgende:
[ x ]
[ x ]
Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om hier vanaf te komen, die bizarre verschillen van wat we al uit de Spaanse televote zagen zou je als ongebruikelijke patronen kunnen beschrijven en hup ‘helaas kunnen we de televote niet mee laten tellen’. Maar goed ze willen natuurlijk geen ‘ze hadden zeker gewonnen!!!’ gezeik, dus blijf je hier jaren mee zitten.
pi_220811125
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:14 schreef Funhouse het volgende:
[ x ]
[ x ]
Pro-Israel groepen in Zweden?

Jeetje, dat is zeker ergens ondergronds.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:41:05 #22
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220811165
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 16:49 schreef Em31 het volgende:

[..]
Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om hier vanaf te komen, die bizarre verschillen van wat we al uit de Spaanse televote zagen zou je als ongebruikelijke patronen kunnen beschrijven en hup ‘helaas kunnen we de televote niet mee laten tellen’. Maar goed ze willen natuurlijk geen ‘ze hadden zeker gewonnen!!!’ gezeik, dus blijf je hier jaren mee zitten.
Zo makkelijk is dat helaas niet. In het geval van Spanje was het verschil zodanig groot dat je daar dan zou kunnen zeggen dat de uitslag niet telt (al kan dat eigenlijk al niet zonder dat er bewijzen zijn van fraude o.i.d.). Maar waar leg je de grens? Als het verschil de helft zo klein is kan het alsnog hetzelfde zijn. En op een gegeven moment kom je richting een verschil waar de afgetekende winnaar in dat land ook gewoon echt zo populair kan zijn.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:45:42 #23
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220811207
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:54 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou ja, zo moeilijk is dat ook weer niet te bedenken natuurlijk. Maar blijkbaar krijgen ze gecoördineerde acties daar toch minder makkelijk van de grond.
De vraag is of ze in die landen wel echt een poging doen/gedaan hebben. Uiteindelijk is niet winnen gunstiger voor Israël dan wel winnen. Het scheelt gedoe over of het land het wel moet organiseren en bij niet winst door de jury kun je dit makkelijker gebruiken. En vooral blijven roepen hoe populair het land wel niet is.

Daar komt nog bij dat de enorme influx aan stemmen vooral in landen zit die bondgenoot zijn van Israël of waarbij het belangrijk is om ze wel zoveel mogelijk hun kant te laten kiezen. Het helpt het sentiment in die landen wel als ze kunnen zeggen 'zie je wel dat de meerderheid achter ons staat.' Die lulkoek gebruiken diverse users hier op het forum al.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220811237
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 15:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het zou me niet verbazen als deze clubs op de een of andere manier toch naar de Israëlische overheid leiden. Die banden met het beloofde land zijn altijd vrij kort. Hopelijk graaft men nog even door...
Misschien kunnen de Nederlandse journalisten ter plekke nog iets betekenen voor dit soort journalistiek werk. Die hebben immers hun handen vrij nu Nederland niet meedoet. Oh wacht… :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220811259
Ondertussen:

twitter


quote:
Eylon Aslan-Levy, (Hebrew: אילון אסלן-לוי) is a British-Israeli figure who served as the Israeli government spokesman from the start of Gaza war until March 2024, when he was suspended due to complaints from the UK government about his public criticism of their stance toward Israel and the war.[1][2] Levy continues his public advocacy work, with a podcast partly-sponsored by the Ministry of Diaspora Affairs and Combating Antisemitism.[3] He also visits Jewish diaspora communities around the world with organizations such as the Jewish National Fund and StandWithUs.[4]
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:54:10 #26
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220811310
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:49 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Misschien kunnen de Nederlandse journalisten ter plekke nog iets betekenen voor dit soort journalistiek werk. Die hebben immers hun handen vrij nu Nederland niet meedoet. Oh wacht… :')
Ik verwacht anders wel heel pittige vragen van Bade, Raatgever en een vlijmscherp stuk van Nijkamp hierover.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220811682
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:45 schreef Redefine het volgende:

[..]
De vraag is of ze in die landen wel echt een poging doen/gedaan hebben. Uiteindelijk is niet winnen gunstiger voor Israël dan wel winnen. Het scheelt gedoe over of het land het wel moet organiseren en bij niet winst door de jury kun je dit makkelijker gebruiken. En vooral blijven roepen hoe populair het land wel niet is.

Daar komt nog bij dat de enorme influx aan stemmen vooral in landen zit die bondgenoot zijn van Israël of waarbij het belangrijk is om ze wel zoveel mogelijk hun kant te laten kiezen. Het helpt het sentiment in die landen wel als ze kunnen zeggen 'zie je wel dat de meerderheid achter ons staat.' Die lulkoek gebruiken diverse users hier op het forum al.
Het stomme is, tot Netta kwam opdagen met haar loopstation sloeg Israël al jaren geen deuk in een pakje boter.
pi_220819872
Fantastisch. Israel flikt het hem weer. Wauw. Ik had gehoopt op Top 5 en dat werd het. Geweldig gewoon. Ik ben een blij mens. Proficiat Israel.

[ Bericht 61% gewijzigd door H_T op 17-05-2026 10:59:56 ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  zondag 17 mei 2026 @ 09:03:43 #29
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220819908
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:36 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het stomme is, tot Netta kwam opdagen met haar loopstation sloeg Israël al jaren geen deuk in een pakje boter.
Eigenlijk klinkt de winnares van dit jaar als een Bulgaarse Netta.

Er was weer eens behoefte aan zoiets, denk ik.
pi_220819962
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:03 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Eigenlijk klinkt de winnares van dit jaar als een Bulgaarse Netta.

Er was weer eens behoefte aan zoiets, denk ik.
Wel een sympathiekere en beter uitziende zangeres. Maar dat is dan ook niet zo moeilijk :')
pi_220821714
Er lijken maar twee opties te zijn voor volgend jaar. Sofia en Burgas.
Hotapnyc
pi_220821833
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:21 schreef Cirilico het volgende:
Er lijken maar twee opties te zijn voor volgend jaar. Sofia en Burgas.
Ik denk niet dat de Bulgaren het ESF op Sunny Beach willen houden dus het zal wel Sofia worden :P
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 13:46:12 #33
375570 crew  Cyan9
pi_220824282
Kijkcijfers:

Winnaar Bulgarije 895.000 (hoogste sinds 2017 (2e))

Host Oostenrijk 1.573.000 (hoogste sinds 2015 (host))

Favoriet Finland 1.800.000 (hoogste sinds 2007 (host))

Griekenland 2.822.000 (hoogste sinds 2011)

Duitsland 8.940.000 (-2,2%)

Italië 5.033.000 (+5,8%)

Frankrijk 3.986.000 (-24,6%)

Nederland 798.000 (laagste sinds 2008)

UK 5.200.000 (-21,6%)
Ontwikkeling UK rond organisatie in 2023:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220830305
Heeft de EBU al iets losgelaten op het verloop van de stemprocedures :? Nu ik steeds meer resultaten zie binnenstromen van cijfers zoals de ROW-stemming en de Italiaanse televote kan ik me niet geheel aan de indruk onttrekken dat er toch ergens wat stemmen voor Israel ongeldig zijn verklaard.

Israel won de afgelopen 3 jaar met overmacht (ook al in 2023) de ROW. Je zou zeggen dat het gezien het grote potentieel van stemmers een eenvoudige taak zou zijn om daar met een pro-Israel stem de boel weer op 12 te zetten, maar nu komen er ineens maar 6 punten uit.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 11:09:37 #36
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220830545
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:27 schreef TheVulture het volgende:
Heeft de EBU al iets losgelaten op het verloop van de stemprocedures :? Nu ik steeds meer resultaten zie binnenstromen van cijfers zoals de ROW-stemming en de Italiaanse televote kan ik me niet geheel aan de indruk onttrekken dat er toch ergens wat stemmen voor Israel ongeldig zijn verklaard.

Israel won de afgelopen 3 jaar met overmacht (ook al in 2023) de ROW. Je zou zeggen dat het gezien het grote potentieel van stemmers een eenvoudige taak zou zijn om daar met een pro-Israel stem de boel weer op 12 te zetten, maar nu komen er ineens maar 6 punten uit.
Of men heeft gewoon genoeg van Israël en meer mensen hebben door dat ze heel niet zo sielug zijn.
pi_220830569
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:09 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Of men heeft gewoon genoeg van Israël en meer mensen hebben door dat ze heel niet zo sielug zijn.
Mwah, zou kunnen maar daar zou je bij de ROW dan toch nog wel dik mee moeten winnen. In andere grote landen zoals Duitsland en Frankrijk zijn de 12 punten wel gewoon binnengeharkt, al ben ik daar ook wel benieuwd naar de de verdeling.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220830637
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:09 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Of men heeft gewoon genoeg van Israël en meer mensen hebben door dat ze heel niet zo sielug zijn.
Idem voor Oekraïne
  ESF Reporter maandag 18 mei 2026 @ 11:30:44 #39
87554 Cee
Welluk?
pi_220830670
@Evenstar hoe wordt er in Zweden gereageerd op de matige ranking dit keer? Zijn ze (hopelijk) wel mild naar Felicia of is het blinde paniek bij de Tobbe Eks van het land?
pi_220830759
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Idem voor Oekraïne
Bij Oekraïne lijkt er inderdaad wel een afname in automatische bonus te zijn, al is 140/150 punten natuurlijk nog wel veel te veel als je kijkt naar waar ze vorig jaar en dit jaar mee kwamen. Daar zou een ander land de finale niet eens mee hebben gehaald.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220831269
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Bij Oekraïne lijkt er inderdaad wel een afname in automatische bonus te zijn, al is 140/150 punten natuurlijk nog wel veel te veel als je kijkt naar waar ze vorig jaar en dit jaar mee kwamen. Daar zou een ander land de finale niet eens mee hebben gehaald.
Voor langdurig politieke stemmen hebben we niet echt voorbeelden, maar bij diaspora stemmen is het probleem toch wel dat het moeilijk is een trend te extrapoleren. Die stemmers lijken soms wat in te dommelen, maar zodra hun land een serieuze kanshebber op de winst of razend populaire artiest uit dat land sturen, zijn ze meestal meteen weer klaarwakker.

Dus ik denk niet dat je zomaar kan zeggen dat de kans op een overwinning van Israël geleidelijk steeds kleiner wordt als het ESF in de huidige vorm en met dezelfde stemmethode doorgaat.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220831307
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 14:51 schreef Fred_B het volgende:
Kijkcijfers:

Winnaar Bulgarije 895.000 (hoogste sinds 2017 (2e))

Host Oostenrijk 1.573.000 (hoogste sinds 2015 (host))

Favoriet Finland 1.800.000 (hoogste sinds 2007 (host))

Griekenland 2.822.000 (hoogste sinds 2011)

Duitsland 8.940.000 (-2,2%)

Italië 5.033.000 (+5,8%)

Frankrijk 3.986.000 (-24,6%)

Nederland 798.000 (laagste sinds 2008)

UK 5.200.000 (-21,6%)
Ontwikkeling UK rond organisatie in 2023:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vlaanderen: 602.000 (was 712.000 vorig jaar)

Zweden: 1.949.000 (was 2.577.000 vorig jaar)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220834051
Bangaranga komt op 12 binnen in de Spotify Global 200. Het is ook meteen de enige ESF-plaat die het redt (vergeleken met 5 à 7 platen in de voorbije 4 jaar). Het aantal streams is wel fraai 3,17 miljoen, vergelijkbaar met wat Europapa had in de dagen na het ESF.

In Nederland komt Bangaranga binnen op 11. Daarnaast ook nog Choke Me op 192.

Klasseringen van Bangaranga elders:

#1 Austria
#1 Belgium
#1 Bulgaria
#1 Estonia
#1 Finland
#1 Germany
#1 Iceland
#1 Lithuania
#1 Sweden
#1 Switzerland
#1 Ukraine
#2 Greece
#2 Latvia
#3 Israel
#3 Luxembourg
#4 Denmark
#5 Poland
#7 Romania
#8 Norway
#9 United Kingdom
#10 Czech Republic
#11 Israel
#11 Italy
#12 Belarus
#24 Slovakia
#57 Ireland
#77 Portugal
#108 Spain
#140 Hungary
#173 France
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 18 mei 2026 @ 18:23:14 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220834064


Britten zijn boos dat wij hun geweldige inzendingen niet waarderen
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 mei 2026 @ 18:30:14 #45
39237 crew  H_T
2733
pi_220834106
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Britten zijn boos dat wij hun geweldige inzendingen niet waarderen
Ook een veilig item dat je elk jaar uit de kast kunt halen :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220834123
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:19 schreef Fred_B het volgende:
Bangaranga komt op 12 binnen in de Spotify Global 200. Het is ook meteen de enige ESF-plaat die het redt (vergeleken met 5 à 7 platen in de voorbije 4 jaar). Het aantal streams is wel fraai 3,17 miljoen, vergelijkbaar met wat Europapa had in de dagen na het ESF.

In Nederland komt Bangaranga binnen op 11. Daarnaast ook nog Choke Me op 192.

Klasseringen van Bangaranga elders:

#1 Austria
#1 Belgium
#1 Bulgaria
#1 Estonia
#1 Finland
#1 Germany
#1 Iceland
#1 Lithuania
#1 Sweden
#1 Switzerland
#1 Ukraine
#2 Greece
#2 Latvia
#3 Israel
#3 Luxembourg
#4 Denmark
#5 Poland
#7 Romania
#8 Norway
#9 United Kingdom
#10 Czech Republic
#11 Israel
#11 Italy
#12 Belarus
#24 Slovakia
#57 Ireland
#77 Portugal
#108 Spain
#140 Hungary
#173 France
Leuk ^O^ Af en toe denk ik, hoe bizar dat zoiets dan ineens wint terwijl het in een ander jaar voor mijn gevoel ook vijftiende ofzo had kunnen worden. Maar als je deze populariteit dan ziet is het dus ook meer dan terecht.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 mei 2026 @ 18:35:40 #47
39237 crew  H_T
2733
pi_220834137
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:33 schreef Em31 het volgende:

[..]
Leuk ^O^ Af en toe denk ik, hoe bizar dat zoiets dan ineens wint terwijl het in een ander jaar voor mijn gevoel ook vijftiende ofzo had kunnen worden. Maar als je deze populariteit dan ziet is het dus ook meer dan terecht.
Het optreden zelf hielp behoorlijk mee :) Daar ging ik echt even van rechtop zetten. Met een ander optreden was dat misschien niet gebeurd
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 19:05:00 #48
375570 crew  Cyan9
pi_220834277
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Britten zijn boos dat wij hun geweldige inzendingen niet waarderen
Ik dacht dat ze het al een tijdje geleden hadden opgegeven, alleen nog wel steeds een nummer stuurden. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220834577
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:35 schreef H_T het volgende:

[..]
Het optreden zelf hielp behoorlijk mee :) Daar ging ik echt even van rechtop zetten. Met een ander optreden was dat misschien niet gebeurd
Ja optreden was echt super :Y Erg leuke winnaar zo, vooral ook zo onverwacht. Dat niet altijd meer automatisch de nummer 1 van de bookmakers wint lijkt me wel een goede ontwikkeling.
  maandag 18 mei 2026 @ 19:41:23 #50
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220834689
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Britten zijn boos dat wij hun geweldige inzendingen niet waarderen
Britten die de rest de schuld geeft van de slechte acts die ze sturen. Gras is groen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220834973
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Britten zijn boos dat wij hun geweldige inzendingen niet waarderen
Het hele gedoe met Israel zal ook wel meespelen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 mei 2026 @ 20:04:33 #52
39237 crew  H_T
2733
pi_220834996
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:35 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja optreden was echt super :Y Erg leuke winnaar zo, vooral ook zo onverwacht. Dat niet altijd meer automatisch de nummer 1 van de bookmakers wint lijkt me wel een goede ontwikkeling.
Eens :Y
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220836665
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de Bulgaren het ESF op Sunny Beach willen houden dus het zal wel Sofia worden :P
https://www.hln.be/muziek(...)ngfestival~ab117c25/

Ze gaan toch een poging wagen! (Samen met Plovdiv en Varna) Al wordt er wel direct gezegd dat Sofia de grootste kans heeft.

Maar zeiden we dat ook niet over Amsterdam, waarbij we uiteindelijk zelfs Maastricht overwogen?
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 09:42:10 #54
375570 crew  Cyan9
pi_220837743
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 03:57 schreef Masspa het volgende:

[..]
https://www.hln.be/muziek(...)ngfestival~ab117c25/

Ze gaan toch een poging wagen! (Samen met Plovdiv en Varna) Al wordt er wel direct gezegd dat Sofia de grootste kans heeft.

Maar zeiden we dat ook niet over Amsterdam, waarbij we uiteindelijk zelfs Maastricht overwogen?
Denk dat het grootste verschil hierin is dat Sofia echt heel veel groter en meer inwoners heeft dan alle andere steden in het land, en dat er in Nederland veel minder verschil zit tussen steden (en daarmee ook beschikbare hotels, infrastructuur, andere diensten).
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 12:54:18 #55
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220839117
RAI heeft de televote resultaten van semi en finale bekend gemaakt


pi_220839162
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 12:54 schreef Momo het volgende:
RAI heeft de televote resultaten van semi en finale bekend gemaakt

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen maar diaspora landen en Israël in de dubbele cijfers in de finale. Het interesseert die Italianen ook geen reet wie er wint als ze het zelf niet zijn hè :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 13:24:52 #57
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220839322
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:03 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Alleen maar diaspora landen en Israël in de dubbele cijfers in de finale. Het interesseert die Italianen ook geen reet wie er wint als ze het zelf niet zijn hè :P
Uitgezonderd Moldavië wel ja. Die zitten niet echt massaal in Italië.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220840279
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:24 schreef Redefine het volgende:

[..]
Uitgezonderd Moldavië wel ja. Die zitten niet echt massaal in Italië.
Oh ik begreep dat die er juist ook wel zitten :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220840356
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 12:54 schreef Momo het volgende:
RAI heeft de televote resultaten van semi en finale bekend gemaakt

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op deze manier kun je toch geen televote houden. Afschaffen die zooi, dan maar 100% jury.

Hoewel de jury in Italië natuurlijk ook waardeloos is. Maar ja.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 15:37:34 #60
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220840409
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:23 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Oh ik begreep dat die er juist ook wel zitten :D
Niet in de grote aantallen zoals de Albanezen etc. Maar misschien heeft de community daar heel veel gestemd :+
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 15:38:33 #61
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220840413
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:32 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Op deze manier kun je toch geen televote houden. Afschaffen die zooi, dan maar 100% jury.

Hoewel de jury in Italië natuurlijk ook waardeloos is. Maar ja.
Jury en Italië is wel de slechtste oplossing die er is. Gewoon Italië niet meer laten stemmen :7
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 mei 2026 @ 15:43:33 #62
284411 crew  heywoodu
pi_220840439
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:32 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Op deze manier kun je toch geen televote houden. Afschaffen die zooi, dan maar 100% jury.

Hoewel de jury in Italië natuurlijk ook waardeloos is. Maar ja.
Omdat er zo veel op Moldavië gestemd is?
pi_220840456
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:24 schreef Redefine het volgende:

[..]
Uitgezonderd Moldavië wel ja. Die zitten niet echt massaal in Italië.
Het is de Saluti a Tutti die het deed
pi_220840459
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Omdat er zo veel op Moldavië gestemd is?
Omdat het alleen maar diasporastemmen zijn. En Israël. Dan heeft het dus niks meer met de muziek te maken, en kun je net zo goed een landenfestival houden. Stem op je favoriete land!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 mei 2026 @ 15:54:33 #65
284411 crew  heywoodu
pi_220840492
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:48 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Omdat het alleen maar diasporastemmen zijn. En Israël. Dan heeft het dus niks meer met de muziek te maken, en kun je net zo goed een landenfestival houden. Stem op je favoriete land!
Tja, ik zou oprecht niet weten wat wél een eerlijk systeem zou zijn. Geen televoting is kut, geen jury moet je ook niet willen, verhoudingen anders leggen zorgt altijd weer voor andere nadelen....iets als dit is eigenlijk te groot en complex om normaal te kunnen bepalen :P
pi_220840518
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:37 schreef Redefine het volgende:

[..]
Niet in de grote aantallen zoals de Albanezen etc. Maar misschien heeft de community daar heel veel gestemd :+
Moldaviërs in Italië stemmen meestal wel redelijk fanatiek, zeker in de halve finale. Meestal wordt dat dan in de finale meer geneutraliseerd omdat er meer gestemd wordt.

Misschien was dit ook wel echt de favoriet van het publiek deze keer. Maar goed, dat verandert het totaalbeeld niet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220840713
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:47 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Het is de Saluti a Tutti die het deed
_O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220840742
Overigens is er wel een kans dat we weer een beetje teruggaan naar de 00s, met het ESF als een Oost-Europeees feestje. Uiteraard is één uitslag wat snel om dat door te trekken naar de toekomst. Maar de onderliggende oorzaken zijn wel vergelijkbaar. In West-Europa doen minder landen mee, en bij de landen die meedoen zal de animo om het te moeten organiseren vrij laag liggen met het huidige gezeik. In ESF-gidsland Zweden werd bijvoorbeeld hardop gezegd dat ze geen interesse hadden om weer te moeten hosten. Met minder kijkers krijg je ook meer invloed van diaspora stemmen, en die gaan vooral naar een paar en dezelfde landen.

Zie ook een plaatje van de televoting (let even niet op AI-geklungel hier en daar).



Noordwest-Europa heeft vrijwel niets gepresteerd. Alleen Denemarken en Finland hebben meer dan 20 punten gescoord, en Portugal, Zwitserland, Estland en Letland haalden de finale niet. Dat geldt overigens ook voor de Kaukasus-landen (Georgië, Armenië, Azerbeidzjan). De punten concentreren zich in één regio.

Die uitslag valt overigens niet te betwisten, want de beste liedjes kwamen ook vooral uit die hoek. Maar als dit drie jaar op rij zo gaat, kan je de reacties natuurlijk ook wel uittekenen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Sport dinsdag 19 mei 2026 @ 16:26:05 #69
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220840819
De enige bij wie je kunt zeggen dat ze misschien wat veel van de televoting pakken is Cyprus zo'n beetje. En dan de UK misschien te weinig, maar zoals gezegd, dit soort schijtlol wordt gewoon niet geaccepteerd van de UK
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 19 mei 2026 @ 16:45:08 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220840966
Maar elk land zou het bijna in een ander land kunnen doen he. Als je een paar honderd mensen bij elkaar krijgt die willen stemmen op hun thuisland (thuisland van de ouders etc.).
pi_220843070
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:14 schreef Fred_B het volgende:

[ afbeelding ]

Noordwest-Europa heeft vrijwel niets gepresteerd. Alleen Denemarken en Finland hebben meer dan 20 punten gescoord, en Portugal, Zwitserland, Estland en Letland haalden de finale niet. Dat geldt overigens ook voor de Kaukasus-landen (Georgië, Armenië, Azerbeidzjan). De punten concentreren zich in één regio.
Om hier nog om aan te haken, en aan gebrek aan eigen topic met bijzonderheden, Litouwen kreeg van de televote precies de Douze Points. Maar die kwamen maar van één land, van buurland Letland.
pi_220843371
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:35 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Om hier nog om aan te haken, en aan gebrek aan eigen topic met bijzonderheden, Litouwen kreeg van de televote precies de Douze Points. Maar die kwamen maar van één land, van buurland Letland.
Ja, Leen was niet in vorm. Er kwamen ook maar van 2 landen punten bij de jury, waaronder Italië.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 20 mei 2026 @ 12:11:23 #73
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220846294
twitter

Never change Italy
  woensdag 20 mei 2026 @ 12:23:52 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220846365
twitter

In Frankrijk en België hebben ze wel humor om hun score.
pi_220847366
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Update kijkcijfers:

Oekraïne: 1.472.000 (+14%)

Polen: 2.500.000 (-25%)

Australië: 631.000 (+42%, hoogste ooit)

Wallonië: 324.000 (hoogste sinds 2022)

Noorwegen: 676.000 (-20%, laagste sinds 2007)

Portugal: 465.000 (-52%)

Roemenië: 339.000

Tsjechië: 287.000 (hoogste sinds 2016)


Niet alleen op het scorebord vallen de grote klappen in Noordwest-Europa.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220848242
Dit is elk jaar weer leuk om te zien :)

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
(uiteraard is het Italie die weer te laat is)
  woensdag 20 mei 2026 @ 18:36:16 #77
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220849179
Wat je niet ziet op tv. Blijft mooi om te zien

Bekijk deze YouTube-video
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_220849283
Leuk om te zien NailQueen en Usagi! ^O^
pi_220850710
Nog een interessant filmpje met alle technische errors en ongemakken dit jaar

Bekijk deze YouTube-video

Blijkbaar was er ook nog een green room host. Die was mij niet eens opgevallen :7
  maandag 25 mei 2026 @ 16:35:33 #80
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220886224
twitter


Inderdaad, hoe zou de EBU dat met andere landen hebben gedaan ?

Hans reveals EBU concerns he might favour Germany ahead of Australian Eurovision jury duty

quote:
Australian entertainer Hans has revealed the European Broadcasting Union (EBU) questioned whether he might favour Germany while serving on Australia's Eurovision 2026 jury.

Hans, whose real name is Matt Gilbertson, shared the behind-the-scenes story in a social media reel reflecting on his experience as one of Australia's seven professional jurors for this year's contest.

"My favourite thing about being on the jury was that I was the subject of an official email from the European Broadcasting Union with concerns that I might favour Germany," he said.

"I'm being serious."

This was a rare glimpse into Eurovision's jury approval process, where broadcasters submit prospective jurors to the EBU before they are cleared to vote.

Given Hans' long-running stage persona as an eccentric German entertainer (including a performance at Australia Decides), it appears the EBU wanted to ensure there would be no perception of bias towards Germany in Australia's jury rankings

While Eurovision juries often attract criticism from fans unhappy with the results, Hans' story highlights the extent to which the EBU monitors juror independence – even when the concern involves Australia's most famous "German".

We wonder if they do the same for Greece and Cyprus?
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_220886713
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:35 schreef usagi414 het volgende:
[ x ]

Inderdaad, hoe zou de EBU dat met andere landen hebben gedaan ?

Hans reveals EBU concerns he might favour Germany ahead of Australian Eurovision jury duty
[..]

-Het hoofd van de Moldavische TV moet opstappen omdat de 12 punten van de vakjury niet naar Roemenië gingen.
EBU:

-De vakjury’s van Griekenland en Cyprus geven elkaar voor de miljoenste keer 12 punten, wat met name voor de vocale prestatie van Cyprus absoluut lachwekkend is.
EBU:

-Malta maakt op de gekste plaatsen reclame om te stemmen op hun flutliedje, en krijgt toevallig 12 vakjurypunten uit een paar armlastige landen.
EBU:

-Italië geeft zijn jurypunten elk jaar op gênante wijze aan landen die geen concurrent zijn.
EBU:

-Israël maakt enthousiast reclame voor hun inzending, en krijgt 12 punten uit allerlei landen waar geen hond het nummer streamt.
EBU:

-Cyprus krijgt voor het tweede jaar op rij onverklaarbaar hoge televotingpunten uit kleine landen waar geen hond kijkt en de boel dus makkelijk te beïnvloeden is.
EBU:

-De vakjury van Montenegro heeft na 2016 bij elke gelegenheid dat dat mogelijk was de 12 punten aan Servië gegeven.
EBU:

-De vakjury’s van Armenië en Azerbeidzjan zetten elkaar nog onderaan als één van de twee Bohemian Rhapsody zou sturen, ook dit jaar weer.
EBU:

-Uit de Italiaanse televotingscores blijkt dat meer dan de helft van alle stemmen gaan naar landen met een fanatieke diaspora.
EBU:

-In Australië heeft één van de vakjuryleden een typetje Hans The German.
EBU:
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220887229
Wat raar weer. Als hij het daadwerkelijk een goed nummer had gevonden durf je er dus bijna geen punten aan te geven lijkt me. :')
pi_220893072
Volgend jaar nemen we Israël van Dorsten in de jury. Kijken wat er gebeurt.
  ESF Reporter woensdag 27 mei 2026 @ 07:45:02 #84
87554 Cee
Welluk?
pi_220895493
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 18:09 schreef blackswangreen het volgende:
Volgend jaar nemen we Israël van Dorsten in de jury. Kijken wat er gebeurt.
Of Frans Duijts. :{
pi_220896725
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 07:45 schreef Cee het volgende:

[..]
Of Frans Duijts. :{
Die gaat het vast beter doen dan Jennie Lena destijds deed :')
pi_220896864
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:41 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Die gaat het vast beter doen dan Jennie Lena destijds deed :')
Wie is dat ook alweer en wat deed zij?
pi_220905245
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:07 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Wie is dat ook alweer en wat deed zij?
Zij zat in de vijfkoppige jury, die de punten voor Nederland uitdeelde en dacht dat ze mee moest bepalen wie volgens Nederland naar het songfestival ging. Volgens mij was ze zelfs juryvoorzitter, maar dat weet ik niet zeker.
  donderdag 28 mei 2026 @ 16:00:36 #88
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220906653
Ondertussen in het Australische senaat, heel veel cringe

twitter
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:59:02 #89
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220908720
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:00 schreef Momo het volgende:
Ondertussen in het Australische senaat, heel veel cringe

[ x ]
Deze scoort wel hoog in de categorie kansloos. Vooral ook dat de vraagsteller dus wel een vraag erover wil stellen, maar eigenlijk niet zegt wat haar vraag er nou over is. Natuurlijk weten we haar bedoeling wel, maar kom er dan gewoon voor uit.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220961290
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_220967124
Het moest even heel wat keren in ChatGPT gestoken worden om het positief genoeg over te laten komen, maar de goednieuwsshow van de EBU is uit:

twitter


Voor de hele tekst:
https://www.ebu.ch/news/2(...)lebrates-seven-decad

Hoogtepunt is uiteraard de jubelende Martin Green nadat meer dan 1 op de 5 kijkers is verdwenen:

quote:
Martin Green CBE, Director Eurovision Song Contest, said:

“In its 70th year it’s fantastic to see the impact the Eurovision Song Contest is having on young audiences globally and uniting the world across broadcast and digital platforms.

The hundreds of millions reached via our digital platforms also underlines the Eurovision Song Contest’s 70-year evolution from a “tv show” to a true global, cultural, multiplatform phenomenon. The streaming success of so many of this year’s songs, not least our winner “Bangaranga,” also emphasises the event’s unrivalled status as an instant worldwide launch platform for artists and songwriters.

The Eurovision Song Contest continues to command an extraordinarily strong share of audience, and importantly youth, in many markets, underlining the event’s unique ability to bring people together live at scale as viewing habits change.

While some of our figures are naturally lower without those of our five members who chose not to participate this year, we remain committed to doing everything possible to find pathways back for them in 2027.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220967142
Ontwikkeling van de kijkcijfers sinds de EBU dat op de huidige wijze publiceert:


In 2022 was Rusland er niet meer bij, vandaar die daling.

Als ik even snel kijk, bestaat de daling in kijkcijfers van 35 miljoen kijkers voor ongeveer 3/7 uit de vijf boycottende landen en voor 2/7 uit UK, Frankrijk en Polen.

Over het algemeen vallen de grote klappen sowieso voor het grootste deel ten westen van Duitsland-Italië.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator vrijdag 5 juni 2026 @ 19:14:07 #93
375570 crew  Cyan9
pi_220967218
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 19:04 schreef Fred_B het volgende:
Ontwikkeling van de kijkcijfers sinds de EBU dat op de huidige wijze publiceert:

[ afbeelding ]
In 2022 was Rusland er niet meer bij, vandaar die daling.

Als ik even snel kijk, bestaat de daling in kijkcijfers van 35 miljoen kijkers voor ongeveer 3/7 uit de vijf boycottende landen en voor 2/7 uit UK, Frankrijk en Polen.

Over het algemeen vallen de grote klappen sowieso voor het grootste deel ten westen van Duitsland-Italië.
Ja maar meer jeugd! Of zoiets.

|:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator vrijdag 5 juni 2026 @ 19:35:02 #94
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220967337
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 19:04 schreef Fred_B het volgende:
Ontwikkeling van de kijkcijfers sinds de EBU dat op de huidige wijze publiceert:

[ afbeelding ]
In 2022 was Rusland er niet meer bij, vandaar die daling.

Als ik even snel kijk, bestaat de daling in kijkcijfers van 35 miljoen kijkers voor ongeveer 3/7 uit de vijf boycottende landen en voor 2/7 uit UK, Frankrijk en Polen.

Over het algemeen vallen de grote klappen sowieso voor het grootste deel ten westen van Duitsland-Italië.
EBU heeft een probleem.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220967895
35 miljoen 8)7 Holy shit dat is echt veel meer dan ik had verwacht.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 21:16:21 #96
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220968000
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 18:59 schreef Fred_B het volgende:
Het moest even heel wat keren in ChatGPT gestoken worden om het positief genoeg over te laten komen, maar de goednieuwsshow van de EBU is uit:

[ x ]

Voor de hele tekst:
https://www.ebu.ch/news/2(...)lebrates-seven-decad

Hoogtepunt is uiteraard de jubelende Martin Green nadat meer dan 1 op de 5 kijkers is verdwenen:
[..]

Altijd blijven lachen, ook al is het niet leuk.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 00:44:02 #97
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220969169
quote:
While some of our figures are naturally lower without those of our five members who chose not to participate this year, we remain committed to doing everything possible to find pathways back for them in 2027.
Dit klinkt toch vooral als 'Veel van het verlies komt door het wegblijven van de vijf leden, dus gaan we er daarom alles aan doen om ze weer terug te halen, want we moeten die kijkers er wel weer bij hebben. De kijkers dan, de landen boeien ons als EBU toch niet.'
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220971812
we remain committed to doing everything possible to find pathways back for them in 2027.

Er is een hele makkelijke pathway...... Het staart de EBU al jaren in het gezicht, maar ze kijken er liever van weg.
pi_220973720
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 18:59 schreef Fred_B het volgende:
Het moest even heel wat keren in ChatGPT gestoken worden om het positief genoeg over te laten komen, maar de goednieuwsshow van de EBU is uit:

[ x ]

Voor de hele tekst:
https://www.ebu.ch/news/2(...)lebrates-seven-decad

Hoogtepunt is uiteraard de jubelende Martin Green nadat meer dan 1 op de 5 kijkers is verdwenen:
[..]

Het heeft echt in alles de trekjes van een dictatoriaal regime _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_221032738
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')