abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:54:10 #26
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220811310
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:49 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Misschien kunnen de Nederlandse journalisten ter plekke nog iets betekenen voor dit soort journalistiek werk. Die hebben immers hun handen vrij nu Nederland niet meedoet. Oh wacht… :')
Ik verwacht anders wel heel pittige vragen van Bade, Raatgever en een vlijmscherp stuk van Nijkamp hierover.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220811682
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:45 schreef Redefine het volgende:

[..]
De vraag is of ze in die landen wel echt een poging doen/gedaan hebben. Uiteindelijk is niet winnen gunstiger voor Israël dan wel winnen. Het scheelt gedoe over of het land het wel moet organiseren en bij niet winst door de jury kun je dit makkelijker gebruiken. En vooral blijven roepen hoe populair het land wel niet is.

Daar komt nog bij dat de enorme influx aan stemmen vooral in landen zit die bondgenoot zijn van Israël of waarbij het belangrijk is om ze wel zoveel mogelijk hun kant te laten kiezen. Het helpt het sentiment in die landen wel als ze kunnen zeggen 'zie je wel dat de meerderheid achter ons staat.' Die lulkoek gebruiken diverse users hier op het forum al.
Het stomme is, tot Netta kwam opdagen met haar loopstation sloeg Israël al jaren geen deuk in een pakje boter.
pi_220819872
Fantastisch. Israel flikt het hem weer. Wauw. Ik had gehoopt op Top 5 en dat werd het. Geweldig gewoon. Ik ben een blij mens. Proficiat Israel.

[ Bericht 61% gewijzigd door H_T op 17-05-2026 10:59:56 ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  zondag 17 mei 2026 @ 09:03:43 #29
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220819908
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:36 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het stomme is, tot Netta kwam opdagen met haar loopstation sloeg Israël al jaren geen deuk in een pakje boter.
Eigenlijk klinkt de winnares van dit jaar als een Bulgaarse Netta.

Er was weer eens behoefte aan zoiets, denk ik.
pi_220819962
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:03 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Eigenlijk klinkt de winnares van dit jaar als een Bulgaarse Netta.

Er was weer eens behoefte aan zoiets, denk ik.
Wel een sympathiekere en beter uitziende zangeres. Maar dat is dan ook niet zo moeilijk :')
pi_220821714
Er lijken maar twee opties te zijn voor volgend jaar. Sofia en Burgas.
Hotapnyc
pi_220821833
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:21 schreef Cirilico het volgende:
Er lijken maar twee opties te zijn voor volgend jaar. Sofia en Burgas.
Ik denk niet dat de Bulgaren het ESF op Sunny Beach willen houden dus het zal wel Sofia worden :P
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 13:46:12 #33
375570 crew  Cyan9
pi_220824282
Kijkcijfers:

Winnaar Bulgarije 895.000 (hoogste sinds 2017 (2e))

Host Oostenrijk 1.573.000 (hoogste sinds 2015 (host))

Favoriet Finland 1.800.000 (hoogste sinds 2007 (host))

Griekenland 2.822.000 (hoogste sinds 2011)

Duitsland 8.940.000 (-2,2%)

Italië 5.033.000 (+5,8%)

Frankrijk 3.986.000 (-24,6%)

Nederland 798.000 (laagste sinds 2008)

UK 5.200.000 (-21,6%)
Ontwikkeling UK rond organisatie in 2023:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220830305
Heeft de EBU al iets losgelaten op het verloop van de stemprocedures :? Nu ik steeds meer resultaten zie binnenstromen van cijfers zoals de ROW-stemming en de Italiaanse televote kan ik me niet geheel aan de indruk onttrekken dat er toch ergens wat stemmen voor Israel ongeldig zijn verklaard.

Israel won de afgelopen 3 jaar met overmacht (ook al in 2023) de ROW. Je zou zeggen dat het gezien het grote potentieel van stemmers een eenvoudige taak zou zijn om daar met een pro-Israel stem de boel weer op 12 te zetten, maar nu komen er ineens maar 6 punten uit.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 11:09:37 #36
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220830545
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:27 schreef TheVulture het volgende:
Heeft de EBU al iets losgelaten op het verloop van de stemprocedures :? Nu ik steeds meer resultaten zie binnenstromen van cijfers zoals de ROW-stemming en de Italiaanse televote kan ik me niet geheel aan de indruk onttrekken dat er toch ergens wat stemmen voor Israel ongeldig zijn verklaard.

Israel won de afgelopen 3 jaar met overmacht (ook al in 2023) de ROW. Je zou zeggen dat het gezien het grote potentieel van stemmers een eenvoudige taak zou zijn om daar met een pro-Israel stem de boel weer op 12 te zetten, maar nu komen er ineens maar 6 punten uit.
Of men heeft gewoon genoeg van Israël en meer mensen hebben door dat ze heel niet zo sielug zijn.
pi_220830569
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:09 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Of men heeft gewoon genoeg van Israël en meer mensen hebben door dat ze heel niet zo sielug zijn.
Mwah, zou kunnen maar daar zou je bij de ROW dan toch nog wel dik mee moeten winnen. In andere grote landen zoals Duitsland en Frankrijk zijn de 12 punten wel gewoon binnengeharkt, al ben ik daar ook wel benieuwd naar de de verdeling.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220830637
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:09 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Of men heeft gewoon genoeg van Israël en meer mensen hebben door dat ze heel niet zo sielug zijn.
Idem voor Oekraïne
  ESF Reporter maandag 18 mei 2026 @ 11:30:44 #39
87554 Cee
Welluk?
pi_220830670
@Evenstar hoe wordt er in Zweden gereageerd op de matige ranking dit keer? Zijn ze (hopelijk) wel mild naar Felicia of is het blinde paniek bij de Tobbe Eks van het land?
pi_220830759
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Idem voor Oekraïne
Bij Oekraïne lijkt er inderdaad wel een afname in automatische bonus te zijn, al is 140/150 punten natuurlijk nog wel veel te veel als je kijkt naar waar ze vorig jaar en dit jaar mee kwamen. Daar zou een ander land de finale niet eens mee hebben gehaald.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220831269
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Bij Oekraïne lijkt er inderdaad wel een afname in automatische bonus te zijn, al is 140/150 punten natuurlijk nog wel veel te veel als je kijkt naar waar ze vorig jaar en dit jaar mee kwamen. Daar zou een ander land de finale niet eens mee hebben gehaald.
Voor langdurig politieke stemmen hebben we niet echt voorbeelden, maar bij diaspora stemmen is het probleem toch wel dat het moeilijk is een trend te extrapoleren. Die stemmers lijken soms wat in te dommelen, maar zodra hun land een serieuze kanshebber op de winst of razend populaire artiest uit dat land sturen, zijn ze meestal meteen weer klaarwakker.

Dus ik denk niet dat je zomaar kan zeggen dat de kans op een overwinning van Israël geleidelijk steeds kleiner wordt als het ESF in de huidige vorm en met dezelfde stemmethode doorgaat.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220831307
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 14:51 schreef Fred_B het volgende:
Kijkcijfers:

Winnaar Bulgarije 895.000 (hoogste sinds 2017 (2e))

Host Oostenrijk 1.573.000 (hoogste sinds 2015 (host))

Favoriet Finland 1.800.000 (hoogste sinds 2007 (host))

Griekenland 2.822.000 (hoogste sinds 2011)

Duitsland 8.940.000 (-2,2%)

Italië 5.033.000 (+5,8%)

Frankrijk 3.986.000 (-24,6%)

Nederland 798.000 (laagste sinds 2008)

UK 5.200.000 (-21,6%)
Ontwikkeling UK rond organisatie in 2023:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vlaanderen: 602.000 (was 712.000 vorig jaar)

Zweden: 1.949.000 (was 2.577.000 vorig jaar)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220834051
Bangaranga komt op 12 binnen in de Spotify Global 200. Het is ook meteen de enige ESF-plaat die het redt (vergeleken met 5 à 7 platen in de voorbije 4 jaar). Het aantal streams is wel fraai 3,17 miljoen, vergelijkbaar met wat Europapa had in de dagen na het ESF.

In Nederland komt Bangaranga binnen op 11. Daarnaast ook nog Choke Me op 192.

Klasseringen van Bangaranga elders:

#1 Austria
#1 Belgium
#1 Bulgaria
#1 Estonia
#1 Finland
#1 Germany
#1 Iceland
#1 Lithuania
#1 Sweden
#1 Switzerland
#1 Ukraine
#2 Greece
#2 Latvia
#3 Israel
#3 Luxembourg
#4 Denmark
#5 Poland
#7 Romania
#8 Norway
#9 United Kingdom
#10 Czech Republic
#11 Israel
#11 Italy
#12 Belarus
#24 Slovakia
#57 Ireland
#77 Portugal
#108 Spain
#140 Hungary
#173 France
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 18 mei 2026 @ 18:23:14 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220834064


Britten zijn boos dat wij hun geweldige inzendingen niet waarderen
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 mei 2026 @ 18:30:14 #45
39237 crew  H_T
2733
pi_220834106
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Britten zijn boos dat wij hun geweldige inzendingen niet waarderen
Ook een veilig item dat je elk jaar uit de kast kunt halen :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220834123
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:19 schreef Fred_B het volgende:
Bangaranga komt op 12 binnen in de Spotify Global 200. Het is ook meteen de enige ESF-plaat die het redt (vergeleken met 5 à 7 platen in de voorbije 4 jaar). Het aantal streams is wel fraai 3,17 miljoen, vergelijkbaar met wat Europapa had in de dagen na het ESF.

In Nederland komt Bangaranga binnen op 11. Daarnaast ook nog Choke Me op 192.

Klasseringen van Bangaranga elders:

#1 Austria
#1 Belgium
#1 Bulgaria
#1 Estonia
#1 Finland
#1 Germany
#1 Iceland
#1 Lithuania
#1 Sweden
#1 Switzerland
#1 Ukraine
#2 Greece
#2 Latvia
#3 Israel
#3 Luxembourg
#4 Denmark
#5 Poland
#7 Romania
#8 Norway
#9 United Kingdom
#10 Czech Republic
#11 Israel
#11 Italy
#12 Belarus
#24 Slovakia
#57 Ireland
#77 Portugal
#108 Spain
#140 Hungary
#173 France
Leuk ^O^ Af en toe denk ik, hoe bizar dat zoiets dan ineens wint terwijl het in een ander jaar voor mijn gevoel ook vijftiende ofzo had kunnen worden. Maar als je deze populariteit dan ziet is het dus ook meer dan terecht.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 mei 2026 @ 18:35:40 #47
39237 crew  H_T
2733
pi_220834137
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:33 schreef Em31 het volgende:

[..]
Leuk ^O^ Af en toe denk ik, hoe bizar dat zoiets dan ineens wint terwijl het in een ander jaar voor mijn gevoel ook vijftiende ofzo had kunnen worden. Maar als je deze populariteit dan ziet is het dus ook meer dan terecht.
Het optreden zelf hielp behoorlijk mee :) Daar ging ik echt even van rechtop zetten. Met een ander optreden was dat misschien niet gebeurd
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 19:05:00 #48
375570 crew  Cyan9
pi_220834277
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Britten zijn boos dat wij hun geweldige inzendingen niet waarderen
Ik dacht dat ze het al een tijdje geleden hadden opgegeven, alleen nog wel steeds een nummer stuurden. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220834577
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:35 schreef H_T het volgende:

[..]
Het optreden zelf hielp behoorlijk mee :) Daar ging ik echt even van rechtop zetten. Met een ander optreden was dat misschien niet gebeurd
Ja optreden was echt super :Y Erg leuke winnaar zo, vooral ook zo onverwacht. Dat niet altijd meer automatisch de nummer 1 van de bookmakers wint lijkt me wel een goede ontwikkeling.
  maandag 18 mei 2026 @ 19:41:23 #50
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220834689
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Britten zijn boos dat wij hun geweldige inzendingen niet waarderen
Britten die de rest de schuld geeft van de slechte acts die ze sturen. Gras is groen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')