abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:43:14 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220806835
Het Eurovisie Songfestival 2026 is de voorgenomen 70ste editie van het festival. De landenwedstrijd, georganiseerd door de European Broadcasting Union (EBU) en gastzender ORF, zou moeten plaatsvinden in de Wiener Stadthalle in Wenen, Oostenrijk, na de overwinning van dit land in de editie van 2025 met het door solozanger JJ gezongen nummer Wasted Love. Eerder organiseerde Oostenrijk het evenement in 1967 en 2015.

De jubileumeditie wordt overschaduwd door discussies over de aanwezigheid van Israël. Daardoor doen Nederland, Spanje, Slovenië, Ierland en IJsland niet mee. Ter compensatie komen Moldavië, Roemenië en Bulgarije terug van hun afwezigheid. Ook heeft de EBU enige aanpassingen gemaakt in de regels rond het stemmen, politieke beïnvloeding en wordt de jury vergroot naar 7 leden per deelnemer, en stemt die jury ook weer mee in de halve finales.



In de loop van het seizoen verschijnen er natuurlijk ook weer aparte topics voor elk land en onderwerp.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:44:09 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220806842
Felicia passed out after her performance in the Jury show - Doctors called


Felicia van Zweden zit er ook niet helemaal lekker in
pi_220806856
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:44 schreef Momo het volgende:
Felicia passed out after her performance in the Jury show - Doctors called


Felicia van Zweden zit er ook niet helemaal lekker in
Misschien dat domme mondmasker thuislaten
  zaterdag 16 mei 2026 @ 09:56:26 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220806987
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:45 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Misschien dat domme mondmasker thuislaten
Die draagt ze juist voor haar social anxiety waar ze nu last van heeft Hans.
pi_220807033
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:44 schreef Momo het volgende:
Felicia passed out after her performance in the Jury show - Doctors called
.
Felicia van Zweden zit er ook niet helemaal lekker in
Petjesgekkie Tobbe Ek is de messen al aan het slijpen om het missen van de Top 10 te bekritiseren. Daar zou ik ook zenuwachtig van worden
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:13:05 #6
263417 Keyos
Like a Boss
pi_220807965
Het is in ieder geval wel duidelijk dat Felicia het allemaal niet aan kan. Heel zielig op een bepaalde manier, maar op een bepaalde manier toch ook wel heel onprofessioneel.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_220807986
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:13 schreef Keyos het volgende:
Het is in ieder geval wel duidelijk dat Felicia het allemaal niet aan kan. Heel zielig op een bepaalde manier, maar op een bepaalde manier toch ook wel heel onprofessioneel.
Nog meer oud kandidaten van talentenjachten sturen. Claude kon het ook niet aan btw.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:16:16 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220807988
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:13 schreef Keyos het volgende:
Het is in ieder geval wel duidelijk dat Felicia het allemaal niet aan kan. Heel zielig op een bepaalde manier, maar op een bepaalde manier toch ook wel heel onprofessioneel.
Ik denk dat veel mensen toch onderschatten hoe zwaar dit is voor de artiesten. De druk van presteren vanuit de pers en publiek. Twee weken lang constant aan moeten staan met repetities, interviews, social media, optredens etc. Als er dan iets mis gaat (valse noot, opmerking in interview die uit context wordt gehaald) springt meteen iedereen er boven op. Laat wel zien dat iemand met weinig ervaring sturen bijvoorbeeld direct uit een talentenjacht of onder de 20 jaar wel een risico is.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:52:00 #9
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220808261
Van iemand die constant bezig is met bets op het ESF

https://www.escbetting.co(...)-grand-final-preview
  zaterdag 16 mei 2026 @ 13:04:36 #10
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_220808339
Was de stage nou niet ready op tijd voor Malta tijdens tweede halve finale?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_220808372
Intervalact is een soort “groep 8 bonte avond”, met het 2de echelon Eurovisie artiesten 😃.

Duet van Erika Vikman met Lordi 😊.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 13:55:48 #12
375570 crew  Cyan9
pi_220808653
Zweeds petje zit er lekker op dit jaar:
twitter
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220808946
twitter

twitter
pi_220809319
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:14 schreef Funhouse het volgende:
[ x ]
[ x ]
Water is weer eens nat. De echte potentiële winst zit overigens wel in Oost-Europa, waar ze meestal minder fanatiek op Israël stemmen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:44:34 #15
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220809335
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:55 schreef Cyan9 het volgende:
Zweeds petje zit er lekker op dit jaar:
[ x ]
1000 votes voor één persoon is misschien iets te veel.

Maar met 9 verschillende creditcards en 9 e-mail adressen hebben ze 90x gestemd.
Ik zou niet weten hoe je technisch hier een blokkade op kan zetten.

How Effective Is The Televote’s Move To A Ten-Vote Maximum At Eurovision?

quote:
Casting The Maximum Number Of Votes
Our results were that we were able to cast a total of 90 votes during the period for the same two countries, by one person utilising one device. The only visible constraints were the requirement to use nine unique bank card numbers and nine unique email addresses.

This unique email address requirement is a new addition to the 2026 voting system.

The cards used were a mix of personal, virtual, and prepaid credit cards. The latter two options are easily accessible to anyone over the counter or online without ID, or via their online banking app. None of these were rejected during the voting process.

Whilst it is now actively encouraged to distribute votes across a number of entries, with the hosts making statements several times to that effect, this is not enforced by any of the voting frameworks.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:49:25 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220809363
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:41 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Water is weer eens nat. De echte potentiële winst zit overigens wel in Oost-Europa, waar ze meestal minder fanatiek op Israël stemmen.
Geef ze niet het idee creditcards en simkaarten in die landen te kopen.
pi_220809399
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Geef ze niet het idee creditcards en simkaarten in die landen te kopen.
Nou ja, zo moeilijk is dat ook weer niet te bedenken natuurlijk. Maar blijkbaar krijgen ze gecoördineerde acties daar toch minder makkelijk van de grond.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220810038
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:14 schreef Funhouse het volgende:
[ x ]
[ x ]
Het zou me niet verbazen als deze clubs op de een of andere manier toch naar de Israëlische overheid leiden. Die banden met het beloofde land zijn altijd vrij kort. Hopelijk graaft men nog even door...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220810499
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 09:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Die draagt ze juist voor haar social anxiety waar ze nu last van heeft Hans.
Een beetje fatsoenlijke CBT-therapeut helpt je hier in een paar maanden vanaf. Wel sneu om hier zo mee te moeten blijven lopen.
pi_220810598
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:14 schreef Funhouse het volgende:
[ x ]
[ x ]
Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om hier vanaf te komen, die bizarre verschillen van wat we al uit de Spaanse televote zagen zou je als ongebruikelijke patronen kunnen beschrijven en hup ‘helaas kunnen we de televote niet mee laten tellen’. Maar goed ze willen natuurlijk geen ‘ze hadden zeker gewonnen!!!’ gezeik, dus blijf je hier jaren mee zitten.
pi_220811125
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:14 schreef Funhouse het volgende:
[ x ]
[ x ]
Pro-Israel groepen in Zweden?

Jeetje, dat is zeker ergens ondergronds.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:41:05 #22
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220811165
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 16:49 schreef Em31 het volgende:

[..]
Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om hier vanaf te komen, die bizarre verschillen van wat we al uit de Spaanse televote zagen zou je als ongebruikelijke patronen kunnen beschrijven en hup ‘helaas kunnen we de televote niet mee laten tellen’. Maar goed ze willen natuurlijk geen ‘ze hadden zeker gewonnen!!!’ gezeik, dus blijf je hier jaren mee zitten.
Zo makkelijk is dat helaas niet. In het geval van Spanje was het verschil zodanig groot dat je daar dan zou kunnen zeggen dat de uitslag niet telt (al kan dat eigenlijk al niet zonder dat er bewijzen zijn van fraude o.i.d.). Maar waar leg je de grens? Als het verschil de helft zo klein is kan het alsnog hetzelfde zijn. En op een gegeven moment kom je richting een verschil waar de afgetekende winnaar in dat land ook gewoon echt zo populair kan zijn.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:45:42 #23
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220811207
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:54 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou ja, zo moeilijk is dat ook weer niet te bedenken natuurlijk. Maar blijkbaar krijgen ze gecoördineerde acties daar toch minder makkelijk van de grond.
De vraag is of ze in die landen wel echt een poging doen/gedaan hebben. Uiteindelijk is niet winnen gunstiger voor Israël dan wel winnen. Het scheelt gedoe over of het land het wel moet organiseren en bij niet winst door de jury kun je dit makkelijker gebruiken. En vooral blijven roepen hoe populair het land wel niet is.

Daar komt nog bij dat de enorme influx aan stemmen vooral in landen zit die bondgenoot zijn van Israël of waarbij het belangrijk is om ze wel zoveel mogelijk hun kant te laten kiezen. Het helpt het sentiment in die landen wel als ze kunnen zeggen 'zie je wel dat de meerderheid achter ons staat.' Die lulkoek gebruiken diverse users hier op het forum al.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220811237
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 15:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het zou me niet verbazen als deze clubs op de een of andere manier toch naar de Israëlische overheid leiden. Die banden met het beloofde land zijn altijd vrij kort. Hopelijk graaft men nog even door...
Misschien kunnen de Nederlandse journalisten ter plekke nog iets betekenen voor dit soort journalistiek werk. Die hebben immers hun handen vrij nu Nederland niet meedoet. Oh wacht… :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220811259
Ondertussen:

twitter


quote:
Eylon Aslan-Levy, (Hebrew: אילון אסלן-לוי) is a British-Israeli figure who served as the Israeli government spokesman from the start of Gaza war until March 2024, when he was suspended due to complaints from the UK government about his public criticism of their stance toward Israel and the war.[1][2] Levy continues his public advocacy work, with a podcast partly-sponsored by the Ministry of Diaspora Affairs and Combating Antisemitism.[3] He also visits Jewish diaspora communities around the world with organizations such as the Jewish National Fund and StandWithUs.[4]
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:54:10 #26
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220811310
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:49 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Misschien kunnen de Nederlandse journalisten ter plekke nog iets betekenen voor dit soort journalistiek werk. Die hebben immers hun handen vrij nu Nederland niet meedoet. Oh wacht… :')
Ik verwacht anders wel heel pittige vragen van Bade, Raatgever en een vlijmscherp stuk van Nijkamp hierover.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220811682
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:45 schreef Redefine het volgende:

[..]
De vraag is of ze in die landen wel echt een poging doen/gedaan hebben. Uiteindelijk is niet winnen gunstiger voor Israël dan wel winnen. Het scheelt gedoe over of het land het wel moet organiseren en bij niet winst door de jury kun je dit makkelijker gebruiken. En vooral blijven roepen hoe populair het land wel niet is.

Daar komt nog bij dat de enorme influx aan stemmen vooral in landen zit die bondgenoot zijn van Israël of waarbij het belangrijk is om ze wel zoveel mogelijk hun kant te laten kiezen. Het helpt het sentiment in die landen wel als ze kunnen zeggen 'zie je wel dat de meerderheid achter ons staat.' Die lulkoek gebruiken diverse users hier op het forum al.
Het stomme is, tot Netta kwam opdagen met haar loopstation sloeg Israël al jaren geen deuk in een pakje boter.
pi_220819872
Fantastisch. Israel flikt het hem weer. Wauw. Ik had gehoopt op Top 5 en dat werd het. Geweldig gewoon. Ik ben een blij mens. Proficiat Israel.

[ Bericht 61% gewijzigd door H_T op 17-05-2026 10:59:56 ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  zondag 17 mei 2026 @ 09:03:43 #29
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220819908
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:36 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het stomme is, tot Netta kwam opdagen met haar loopstation sloeg Israël al jaren geen deuk in een pakje boter.
Eigenlijk klinkt de winnares van dit jaar als een Bulgaarse Netta.

Er was weer eens behoefte aan zoiets, denk ik.
pi_220819962
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 09:03 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Eigenlijk klinkt de winnares van dit jaar als een Bulgaarse Netta.

Er was weer eens behoefte aan zoiets, denk ik.
Wel een sympathiekere en beter uitziende zangeres. Maar dat is dan ook niet zo moeilijk :')
pi_220821714
Er lijken maar twee opties te zijn voor volgend jaar. Sofia en Burgas.
Hotapnyc
pi_220821833
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:21 schreef Cirilico het volgende:
Er lijken maar twee opties te zijn voor volgend jaar. Sofia en Burgas.
Ik denk niet dat de Bulgaren het ESF op Sunny Beach willen houden dus het zal wel Sofia worden :P
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 13:46:12 #33
375570 crew  Cyan9
pi_220824282
Kijkcijfers:

Winnaar Bulgarije 895.000 (hoogste sinds 2017 (2e))

Host Oostenrijk 1.573.000 (hoogste sinds 2015 (host))

Favoriet Finland 1.800.000 (hoogste sinds 2007 (host))

Griekenland 2.822.000 (hoogste sinds 2011)

Duitsland 8.940.000 (-2,2%)

Italië 5.033.000 (+5,8%)

Frankrijk 3.986.000 (-24,6%)

Nederland 798.000 (laagste sinds 2008)

UK 5.200.000 (-21,6%)
Ontwikkeling UK rond organisatie in 2023:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220830305
Heeft de EBU al iets losgelaten op het verloop van de stemprocedures :? Nu ik steeds meer resultaten zie binnenstromen van cijfers zoals de ROW-stemming en de Italiaanse televote kan ik me niet geheel aan de indruk onttrekken dat er toch ergens wat stemmen voor Israel ongeldig zijn verklaard.

Israel won de afgelopen 3 jaar met overmacht (ook al in 2023) de ROW. Je zou zeggen dat het gezien het grote potentieel van stemmers een eenvoudige taak zou zijn om daar met een pro-Israel stem de boel weer op 12 te zetten, maar nu komen er ineens maar 6 punten uit.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2026 @ 11:09:37 #36
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220830545
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:27 schreef TheVulture het volgende:
Heeft de EBU al iets losgelaten op het verloop van de stemprocedures :? Nu ik steeds meer resultaten zie binnenstromen van cijfers zoals de ROW-stemming en de Italiaanse televote kan ik me niet geheel aan de indruk onttrekken dat er toch ergens wat stemmen voor Israel ongeldig zijn verklaard.

Israel won de afgelopen 3 jaar met overmacht (ook al in 2023) de ROW. Je zou zeggen dat het gezien het grote potentieel van stemmers een eenvoudige taak zou zijn om daar met een pro-Israel stem de boel weer op 12 te zetten, maar nu komen er ineens maar 6 punten uit.
Of men heeft gewoon genoeg van Israël en meer mensen hebben door dat ze heel niet zo sielug zijn.
pi_220830569
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:09 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Of men heeft gewoon genoeg van Israël en meer mensen hebben door dat ze heel niet zo sielug zijn.
Mwah, zou kunnen maar daar zou je bij de ROW dan toch nog wel dik mee moeten winnen. In andere grote landen zoals Duitsland en Frankrijk zijn de 12 punten wel gewoon binnengeharkt, al ben ik daar ook wel benieuwd naar de de verdeling.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220830637
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:09 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Of men heeft gewoon genoeg van Israël en meer mensen hebben door dat ze heel niet zo sielug zijn.
Idem voor Oekraïne
  ESF Reporter maandag 18 mei 2026 @ 11:30:44 #39
87554 Cee
Welluk?
pi_220830670
@Evenstar hoe wordt er in Zweden gereageerd op de matige ranking dit keer? Zijn ze (hopelijk) wel mild naar Felicia of is het blinde paniek bij de Tobbe Eks van het land?
pi_220830759
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Idem voor Oekraïne
Bij Oekraïne lijkt er inderdaad wel een afname in automatische bonus te zijn, al is 140/150 punten natuurlijk nog wel veel te veel als je kijkt naar waar ze vorig jaar en dit jaar mee kwamen. Daar zou een ander land de finale niet eens mee hebben gehaald.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')