abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220834973
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Britten zijn boos dat wij hun geweldige inzendingen niet waarderen
Het hele gedoe met Israel zal ook wel meespelen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 mei 2026 @ 20:04:33 #52
39237 crew  H_T
2733
pi_220834996
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:35 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja optreden was echt super :Y Erg leuke winnaar zo, vooral ook zo onverwacht. Dat niet altijd meer automatisch de nummer 1 van de bookmakers wint lijkt me wel een goede ontwikkeling.
Eens :Y
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220836665
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de Bulgaren het ESF op Sunny Beach willen houden dus het zal wel Sofia worden :P
https://www.hln.be/muziek(...)ngfestival~ab117c25/

Ze gaan toch een poging wagen! (Samen met Plovdiv en Varna) Al wordt er wel direct gezegd dat Sofia de grootste kans heeft.

Maar zeiden we dat ook niet over Amsterdam, waarbij we uiteindelijk zelfs Maastricht overwogen?
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 09:42:10 #54
375570 crew  Cyan9
pi_220837743
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 03:57 schreef Masspa het volgende:

[..]
https://www.hln.be/muziek(...)ngfestival~ab117c25/

Ze gaan toch een poging wagen! (Samen met Plovdiv en Varna) Al wordt er wel direct gezegd dat Sofia de grootste kans heeft.

Maar zeiden we dat ook niet over Amsterdam, waarbij we uiteindelijk zelfs Maastricht overwogen?
Denk dat het grootste verschil hierin is dat Sofia echt heel veel groter en meer inwoners heeft dan alle andere steden in het land, en dat er in Nederland veel minder verschil zit tussen steden (en daarmee ook beschikbare hotels, infrastructuur, andere diensten).
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 12:54:18 #55
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220839117
RAI heeft de televote resultaten van semi en finale bekend gemaakt


pi_220839162
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 12:54 schreef Momo het volgende:
RAI heeft de televote resultaten van semi en finale bekend gemaakt

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen maar diaspora landen en Israël in de dubbele cijfers in de finale. Het interesseert die Italianen ook geen reet wie er wint als ze het zelf niet zijn hè :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 13:24:52 #57
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220839322
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:03 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Alleen maar diaspora landen en Israël in de dubbele cijfers in de finale. Het interesseert die Italianen ook geen reet wie er wint als ze het zelf niet zijn hè :P
Uitgezonderd Moldavië wel ja. Die zitten niet echt massaal in Italië.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220840279
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:24 schreef Redefine het volgende:

[..]
Uitgezonderd Moldavië wel ja. Die zitten niet echt massaal in Italië.
Oh ik begreep dat die er juist ook wel zitten :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220840356
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 12:54 schreef Momo het volgende:
RAI heeft de televote resultaten van semi en finale bekend gemaakt

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op deze manier kun je toch geen televote houden. Afschaffen die zooi, dan maar 100% jury.

Hoewel de jury in Italië natuurlijk ook waardeloos is. Maar ja.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 15:37:34 #60
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220840409
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:23 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Oh ik begreep dat die er juist ook wel zitten :D
Niet in de grote aantallen zoals de Albanezen etc. Maar misschien heeft de community daar heel veel gestemd :+
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 15:38:33 #61
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220840413
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:32 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Op deze manier kun je toch geen televote houden. Afschaffen die zooi, dan maar 100% jury.

Hoewel de jury in Italië natuurlijk ook waardeloos is. Maar ja.
Jury en Italië is wel de slechtste oplossing die er is. Gewoon Italië niet meer laten stemmen :7
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 mei 2026 @ 15:43:33 #62
284411 crew  heywoodu
pi_220840439
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:32 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Op deze manier kun je toch geen televote houden. Afschaffen die zooi, dan maar 100% jury.

Hoewel de jury in Italië natuurlijk ook waardeloos is. Maar ja.
Omdat er zo veel op Moldavië gestemd is?
pi_220840456
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:24 schreef Redefine het volgende:

[..]
Uitgezonderd Moldavië wel ja. Die zitten niet echt massaal in Italië.
Het is de Saluti a Tutti die het deed
pi_220840459
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Omdat er zo veel op Moldavië gestemd is?
Omdat het alleen maar diasporastemmen zijn. En Israël. Dan heeft het dus niks meer met de muziek te maken, en kun je net zo goed een landenfestival houden. Stem op je favoriete land!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 mei 2026 @ 15:54:33 #65
284411 crew  heywoodu
pi_220840492
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:48 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Omdat het alleen maar diasporastemmen zijn. En Israël. Dan heeft het dus niks meer met de muziek te maken, en kun je net zo goed een landenfestival houden. Stem op je favoriete land!
Tja, ik zou oprecht niet weten wat wél een eerlijk systeem zou zijn. Geen televoting is kut, geen jury moet je ook niet willen, verhoudingen anders leggen zorgt altijd weer voor andere nadelen....iets als dit is eigenlijk te groot en complex om normaal te kunnen bepalen :P
pi_220840518
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:37 schreef Redefine het volgende:

[..]
Niet in de grote aantallen zoals de Albanezen etc. Maar misschien heeft de community daar heel veel gestemd :+
Moldaviërs in Italië stemmen meestal wel redelijk fanatiek, zeker in de halve finale. Meestal wordt dat dan in de finale meer geneutraliseerd omdat er meer gestemd wordt.

Misschien was dit ook wel echt de favoriet van het publiek deze keer. Maar goed, dat verandert het totaalbeeld niet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220840713
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:47 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Het is de Saluti a Tutti die het deed
_O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220840742
Overigens is er wel een kans dat we weer een beetje teruggaan naar de 00s, met het ESF als een Oost-Europeees feestje. Uiteraard is één uitslag wat snel om dat door te trekken naar de toekomst. Maar de onderliggende oorzaken zijn wel vergelijkbaar. In West-Europa doen minder landen mee, en bij de landen die meedoen zal de animo om het te moeten organiseren vrij laag liggen met het huidige gezeik. In ESF-gidsland Zweden werd bijvoorbeeld hardop gezegd dat ze geen interesse hadden om weer te moeten hosten. Met minder kijkers krijg je ook meer invloed van diaspora stemmen, en die gaan vooral naar een paar en dezelfde landen.

Zie ook een plaatje van de televoting (let even niet op AI-geklungel hier en daar).



Noordwest-Europa heeft vrijwel niets gepresteerd. Alleen Denemarken en Finland hebben meer dan 20 punten gescoord, en Portugal, Zwitserland, Estland en Letland haalden de finale niet. Dat geldt overigens ook voor de Kaukasus-landen (Georgië, Armenië, Azerbeidzjan). De punten concentreren zich in één regio.

Die uitslag valt overigens niet te betwisten, want de beste liedjes kwamen ook vooral uit die hoek. Maar als dit drie jaar op rij zo gaat, kan je de reacties natuurlijk ook wel uittekenen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Sport dinsdag 19 mei 2026 @ 16:26:05 #69
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220840819
De enige bij wie je kunt zeggen dat ze misschien wat veel van de televoting pakken is Cyprus zo'n beetje. En dan de UK misschien te weinig, maar zoals gezegd, dit soort schijtlol wordt gewoon niet geaccepteerd van de UK
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 19 mei 2026 @ 16:45:08 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220840966
Maar elk land zou het bijna in een ander land kunnen doen he. Als je een paar honderd mensen bij elkaar krijgt die willen stemmen op hun thuisland (thuisland van de ouders etc.).
pi_220843070
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:14 schreef Fred_B het volgende:

[ afbeelding ]

Noordwest-Europa heeft vrijwel niets gepresteerd. Alleen Denemarken en Finland hebben meer dan 20 punten gescoord, en Portugal, Zwitserland, Estland en Letland haalden de finale niet. Dat geldt overigens ook voor de Kaukasus-landen (Georgië, Armenië, Azerbeidzjan). De punten concentreren zich in één regio.
Om hier nog om aan te haken, en aan gebrek aan eigen topic met bijzonderheden, Litouwen kreeg van de televote precies de Douze Points. Maar die kwamen maar van één land, van buurland Letland.
pi_220843371
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:35 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Om hier nog om aan te haken, en aan gebrek aan eigen topic met bijzonderheden, Litouwen kreeg van de televote precies de Douze Points. Maar die kwamen maar van één land, van buurland Letland.
Ja, Leen was niet in vorm. Er kwamen ook maar van 2 landen punten bij de jury, waaronder Italië.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 20 mei 2026 @ 12:11:23 #73
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220846294
twitter

Never change Italy
  woensdag 20 mei 2026 @ 12:23:52 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220846365
twitter

In Frankrijk en België hebben ze wel humor om hun score.
pi_220847366
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Update kijkcijfers:

Oekraïne: 1.472.000 (+14%)

Polen: 2.500.000 (-25%)

Australië: 631.000 (+42%, hoogste ooit)

Wallonië: 324.000 (hoogste sinds 2022)

Noorwegen: 676.000 (-20%, laagste sinds 2007)

Portugal: 465.000 (-52%)

Roemenië: 339.000

Tsjechië: 287.000 (hoogste sinds 2016)


Niet alleen op het scorebord vallen de grote klappen in Noordwest-Europa.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')