Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beindigen.
God bepaald wel wie er blijft leven en wie niet. Dat is het idee. Tijdens verschillende pandemien was Hij blijkbaar erg boos op heel veel mensen. Of Hij had ze nodig. Zo kun je ook gewoon met verkeersregels stoppen.quote:Op donderdag 4 september 2025 11:47 schreef AnneX het volgende:
Joh…laten we de vaccinaties loslaten… goed voor de gezondheid van de kinderen.![]()
volgens de Santis, Florida, zelf met jonge kinderen…
Wat een dom volk eigenlijk als / dat het hier achteraan loopt…
In de VS is nu precies dat deel aan de macht, ondanks dat Trump zelf alleen gebruikt maakt van de loyaliteit die dat met zich meebrengt.quote:Op donderdag 4 september 2025 12:27 schreef Gunner het volgende:
Even voor de goede orde; in Nederland komt het niet-vaccineren vooral uit de meer fundamentalistische hoek.
Hoe dat in de VS zit weet ik niet zeker.
Paolo Zampolli has spent the better part of three decades perfecting the art of being in the room where it happens, but never the one sitting under the interrogation lamp. Milan-born, impeccably tailored, and endlessly photographed in the company of presidents, diplomats, and women half his age, Zampolli built his reputation in the 1990s as the man behind ID Models, a New York agency that specialized in importing beauty from Eastern Europe and South America. It was through this pipeline that he brought Slovenian model Melania Knauss to the United States in the late 1990squote:Op donderdag 4 september 2025 11:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Paolo Zampolli
https://en.wikipedia.org/wiki/Paolo_Zampolli
https://www.closertotheedge.net/p/who-is-paolo-zampolli
in Maart 2025 door Trump benoemd als U.S. Special Envoy for Global Partnerships https://uz.usembassy.gov/se-paolo-zampolli-2025/
Verbaast je dit?quote:
Eigenlijk niet meer. De brutaliteit, het onfatsoen, het onbeschofte gedrag.quote:
Welkom in het nieuwe normaalquote:Op donderdag 4 september 2025 14:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eigenlijk niet meer. De brutaliteit, het onfatsoen, het onbeschofte gedrag.
En dat zulluke hotemetoten ermee wegkomen.
Je hebt ook nog best wat van die antroposofische zweefteven natuurlijk, maar de geloofsfundamentalisten clusteren wat meer wat natuurlijk problematisch is in het licht van de groepsimmuniteit.quote:Op donderdag 4 september 2025 12:27 schreef Gunner het volgende:
Even voor de goede orde; in Nederland komt het niet-vaccineren vooral uit de meer fundamentalistische hoek.
Hoe dat in de VS zit weet ik niet zeker.
quote:WARNER: Do you accept the fact that 1 million Americans died from covid?
RFK Jr: I don't know how many died
W: You're the secretary of health and human services. You don't have any idea how many Americans died from covid?
RFK Jr: I don't think anybody knows that
W: How can you be that ignorant?
quote:WARNER: How is that gonna happen with the Medicaid cuts that are taking place?
RFK Jr: There are no cuts to Medicaid
WARNER: That is absurd
quote:Warner: "Secretary of Health and Human Service -- he doesn't know how many people died from covid, doesn't know if the vaccine saved lives, doesn't understand the issue that OBGYN doctors are fleeing rural America ... "
Absurd indeed! Want hoe in godsnaam heeft het kunnen gebeuren dat een conspiracy nutcase als RFK Jr., iemand zonder enige medische opleiding, zeggenschap heeft gekregen over n van de belangrijkste posts in een kabinet!? You tell me...quote:WARNER: How is that gonna happen with the Medicaid cuts that are taking place?
RFK Jr: There are no cuts to Medicaid
WARNER: That is absurd
Deal met Donald.quote:Op donderdag 4 september 2025 18:10 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Absurd indeed! Want hoe in godsnaam heeft het kunnen gebeuren dat een conspiracy nutcase als RFK Jr., iemand zonder enige medische opleiding, zeggenschap heeft gekregen over n van de belangrijkste posts in een kabinet!? You tell me...
Ik zie de noodzaak er niet van in om verplicht kinderen te vaccineren. Hier in Nederland is het ook niet verplicht en toch kiezen veruit de meeste mensen er voor om het wel te doen.quote:Op donderdag 4 september 2025 11:47 schreef AnneX het volgende:
Joh…laten we de vaccinaties loslaten… goed voor de gezondheid van de kinderen.![]()
volgens de Santis, Florida, zelf met jonge kinderen…
Wat een dom volk eigenlijk als / dat het hier achteraan loopt…
Gut dat zegt Kennedy ook. “De meeste mensen” of kinderen?quote:Op donderdag 4 september 2025 18:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zie de noodzaak er niet van in om verplicht kinderen te vaccineren. Hier in Nederland is het ook niet verplicht en toch kiezen veruit de meeste mensen er voor om het wel te doen.
Lichamelijke integriteit is een recht waar je niet aan zou moeten tornen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door AnneX op 04-09-2025 18:58:19 ]
quote:Op donderdag 4 september 2025 18:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gut dat zegt Kennedy ook. “De meeste mensen” of kinderen?
En toch komt er geen polio meer voor dankzij vaccinatie.
Antibiotica ook maar afschaffen. Lichaam ruimt het zelf wel op. Of niet. Dood!Kortom je vind dat wij in Nederland ook vaccinaties moeten verplichten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja ik heb kinderen en we hebben er voor gekozen om ze te vaccineren.
als je je kind naar school laat gaan? Ja natuurlijk.quote:Op donderdag 4 september 2025 18:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kortom je vind dat wij in Nederland ook vaccinaties moeten verplichten?
Behalve bij vrouwen die ongewenst zwanger zijn door bv verkrachting en een abortus willen, natuurlijkquote:Op donderdag 4 september 2025 18:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zie de noodzaak er niet van in om verplicht kinderen te vaccineren. Hier in Nederland is het ook niet verplicht en toch kiezen veruit de meeste mensen er voor om het wel te doen.
Ja ik weet het allemaal, dat neemt niet weg dat het recht op lichamelijke integriteit dan maar moet worden ingeperkt.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
als je je kind naar school laat gaan? Ja natuurlijk.
Met andere kinderen sporten, buitenspelen, ja.
Nogmaals: weet jij hoe vaccinaties werken in een groep wel/niet gevaccineerden.
Weet jij hoeveel mensen/kinderen zijn overleden aan mazelen in de afgelopen periode.
Weet jij de reden voor een Rijksvaccinatieprogramma?
Ah je wil de abortus discussie weer oprakelen. Je weet dat we het niet eens gaan worden omdat ik een heel andere visie heb over wat een foetus precies is. Zullen we dit maar gewoon laten rusten en het bij vaccinaties houden?quote:Op donderdag 4 september 2025 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve bij vrouwen die ongewenst zwanger zijn door bv verkrachting en een abortus willen, natuurlijk
De discussie ging over lichamelijk integriteit.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah je wil de abortus discussie weer oprakelen. Je weet dat we het niet eens gaan worden omdat ik een heel andere visie heb over wat een foetus precies is. Zullen we dit maar gewoon laten rusten en het bij vaccinaties houden?
True, maar als een foetus door mijn discussiepartner niet word erkend als een mens dan heeft het weinig zin om verder te discussiren.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:17 schreef livelink het volgende:
[..]
De discussie ging over lichamelijk integriteit.
Lichamelijke integriteit… de meeste vaccinaties krijg je als kind, dan beslissen je ouders over jouw integriteit. Overigens: streng gereformeerden mogen het niet van hun geloof, maar doen het inmiddels (na de mazelen) voor een deel stiekem toch, net zo als die tv in een kastje op zolder of belangrijke gebeurtenissen via npo start op de computer.quote:Op donderdag 4 september 2025 18:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gewoon een paar honderd extra kinderbegrafenissen en dan nog eens kijken of er hersencellen in beweging komen.quote:Op donderdag 4 september 2025 20:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
...
https://bsky.app/profile/susanmcp.bsky.social/post/3lxzryxj27s2y
Hmmm, will that change when their kids come home from school with Measles or Polio?
Wikiquote:In 1971 was er in Nederland een polio-epidemie op de Veluwe en in Staphorst[16]. Op de Veluwe werden vooral de dorpen Elspeet, Nunspeet en Uddel getroffen, waarbij meer dan 100 personen besmet raakten. De laatste polio-epidemie in Nederland was in 1992 in Streefkerk
Loyaliteit, je hoeft letterlijk niets te kunnen, je moet alleen Trump's kont likken.quote:Op donderdag 4 september 2025 18:10 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Absurd indeed! Want hoe in godsnaam heeft het kunnen gebeuren dat een conspiracy nutcase als RFK Jr., iemand zonder enige medische opleiding, zeggenschap heeft gekregen over n van de belangrijkste posts in een kabinet!? You tell me...
Ja, zeg, waarom zouden we kinderen in godsnaam vaccineren.quote:Op donderdag 4 september 2025 18:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Precies, 'dat is kinderen vermoorden', maar doodgaan aan een oude, verschrikkelijke ziekte, das dan weer prima.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve bij vrouwen die ongewenst zwanger zijn door bv verkrachting en een abortus willen, natuurlijk
Als dat zo doorgaat, kunnen we straks niet anders dan het verplicht te gaan stellen.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Lichamelijke integriteit… de meeste vaccinaties krijg je als kind, dan beslissen je ouders over jouw integriteit. Overigens: streng gereformeerden mogen het niet van hun geloof, maar doen het inmiddels (na de mazelen) voor een deel stiekem toch, net zo als die tv in een kastje op zolder of belangrijke gebeurtenissen via npo start op de computer.
Vaccinaties misschien niet verplichten, maar valse voorlichting en indianenverhalen wel verbieden.
Gevolg van extreem slechte voorlichting en misinformatie. Bijzonder dat Chivaz NL als voorbeeld noemt, want goede voorlichting maar toch telkens in de bres springt voor Republikeinen die juist hun best doen de voorlichting zo slecht mogelijk te maken.quote:Op donderdag 4 september 2025 20:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lxzcvqiohk2c
Support for vaccinating kids against infectious diseases dropped from 81% in 1991 to 51% last year
We are getting dumber as a society
Hmmm, will that change when their kids come home from school with Measles or Polio?
Als mensen wetenschappelijke logica niet aannemen als voorlichting houdt het op. Kijk in de spiegel hoe jij een foetus toch een levensvatbaar mens blijft noemen.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja ik weet het allemaal, dat neemt niet weg dat het recht op lichamelijke integriteit dan maar moet worden ingeperkt.
Goede voorlichting doet al wonderen kijk maar naar Nederland.
Ik vond vooral bijzonder dat deze voorstander van een kleinere overheid blijkbaar vindt dat zodra het kind geboren is de ouders beslissen over de lichamelijke integriteit van hun kind (wel/niet vaccineren), maar dat zij hier voor die tijd in zijn ogen niets over te zeggen hebben omdat hij die beslissing liever aan de overheid over laat.quote:Op vrijdag 5 september 2025 07:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als mensen wetenschappelijke logica niet aannemen als voorlichting houdt het op. Kijk in de spiegel hoe jij een foetus toch een levensvatbaar mens blijft noemen.
Idem voor de autonomie van de staten. Daar zit men ook continu in een schizofrene positie.quote:Op vrijdag 5 september 2025 07:55 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik vond vooral bijzonder dat deze voorstander van een kleinere overheid blijkbaar vindt dat zodra het kind geboren is de ouders beslissen over de lichamelijke integriteit van hun kind (wel/niet vaccineren), maar dat zij hier voor die tijd in zijn ogen niets over te zeggen hebben omdat hij die beslissing liever aan de overheid over laat.
Waarom zijn al die west Europeanen dan zo achterlijk als die mensen in Florida? Is de basisschool in west Europa dan zo slecht? Waar heb jij trouwens op school gezeten? Was dat ergens in oost Europa waar vaccinaties wel verplicht zijn?quote:Op donderdag 4 september 2025 21:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, zeg, waarom zouden we kinderen in godsnaam vaccineren.
Jij hebt blijkbaar niet helemaal op zitten letten tijdens de basisschool.
Nederland deed het prima ja, maar tegenwoordig niet meer. Daarvoor is de vaccinatiegraad te ver gedaald.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:04 schreef Chivaz het volgende:
Het verbaast mij oprecht dat er hier in principe zo gespuugd word op de west Europese mentaliteit van vaccineren. Waar komt dit toch ineens vandaan? Normaliter vinden jullie west Europa superieur aan de VS behalve als het gaat om vaccinaties, dan moet de overheid ineens beslissen dat kinderen verplicht gevaccineerd moeten worden.
Uiteraard moet dat verteld worden met het idee dat ik geen basisschool heb afgemaakt omdat ik vind dat Nederland het op dit gebied prima doet. Echt ronduit bizar dit.
Jij begon over lichamelijke integriteit, waar je zo voor bent. Waarom geldt dat wel voor geboren kinderen, die je willens en wetens wilt blootstellen aan potentieel dodelijke ziektes door hun ouders te ondersteunen in hun antivax gereutel, maar geldt dat niet voor vrouwen, die een kind niet geboren willen laten worden omdat ze er niet voor gekozen hebben of van mening zijn dat ze er niet adequaat voor kunnen zorgen, waardoor je dus ongeboren kinderen veroordeelt tot een leven zonder uitzichten? Dat heeft niks te maken met hoe jij een foetus beschouwt, maar alles met hypocrisie en maatschappelijke omstandigheden. Het ongeboren kind beschermen, maar als het eenmaal geboren is, kan het verder de tering krijgen (letterlijk, in dit geval) en ondersteun je elke maatregel die het leven van kinderen slechter maakt.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah je wil de abortus discussie weer oprakelen. Je weet dat we het niet eens gaan worden omdat ik een heel andere visie heb over wat een foetus precies is. Zullen we dit maar gewoon laten rusten en het bij vaccinaties houden?
quote:Trump wil Defensie omdopen tot ministerie van Oorlog, blijkt al meteen splijtzwam
WASHINGTON- De VS willen hun ministerie van Defensie tot ministerie van Oorlog herdopen.
De naamswijziging, die president Donald Trump vrijdag naar verwachting zal aankondigen, blijkt al meteen een splijtzwam.
3 uur geleden
Dat het Witte Huis met de aanpassing komt, is geen verrassing.
Trump maakte vorige maand al duidelijk de aanduiding ministerie van Oorlog ’een betere naam’ te vinden.
De president en defensieminister Pete Hegseth, die straks dus minister van Oorlog moet gaan heten, willen een meer agressieve uitstraling. „
Defensie is te defensief”, zei Trump in augustus. „We willen defensief zijn, maar ook offensief als het moet”.
quote:Onder Democraten wordt de symbolische stap als een nieuw gevaar van Trumps presidentschap gezien.
,,Amerikanen willen oorlogen voorkomen, niet promoten", aldus senator Andy Kim op sociale media.
De Democraat stelde dat het idee van het niveau was van zijn 8-jarige zoontje. ,,
Dit gaat over militairen die hun leven in de waagschaal stellen", aldus de parlementarir uit New Jersey, die nationaal veiligheidsadviseur was onder president Barack Obama.
De vaccinatiegraad is gaan dalen tijdens de coronaperiode toen men vaccinaties ging pushen onder valse voorwendselen en onder dwang.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nederland deed het prima ja, maar tegenwoordig niet meer. Daarvoor is de vaccinatiegraad te ver gedaald.
Je kan die mensen dom noemen, maar uiteindelijk is het vertrouwen door toedoen van de overheid geschaad. Een vaccinatieverplichting gaat dat vertrouwen echt niet herstellen, integendeel het wantrouwen zal alleen maar toenemen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:40 schreef Ludachrist het volgende:
Als je mokertjedom bent kan je inderdaad zo redeneren.
Gelukkig betalen ze met hun eigen gezondheid en die van hun eigen kinderen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan die mensen dom noemen, maar uiteindelijk is het vertrouwen door toedoen van de overheid geschaad. Een vaccinatieverplichting gaat dat vertrouwen echt niet herstellen, integendeel het wantrouwen zal alleen maar toenemen.
Ik noem jou dom, niet die mensen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan die mensen dom noemen, maar uiteindelijk is het vertrouwen door toedoen van de overheid geschaad. Een vaccinatieverplichting gaat dat vertrouwen echt niet herstellen, integendeel het wantrouwen zal alleen maar toenemen.
Allemaal kutvragen ter whataboutism. Ga je voor de rest het punt volledig ontwijken? Alvast een hint: ik heb het niet over West-Europa, omdat dit het Amerika-topic is.quote:Op vrijdag 5 september 2025 08:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom zijn al die west Europeanen dan zo achterlijk als die mensen in Florida? Is de basisschool in west Europa dan zo slecht? Waar heb jij trouwens op school gezeten? Was dat ergens in oost Europa waar vaccinaties wel verplicht zijn?
Waarom noem je mij dom? Omdat ik begrijp waar het wantrouwen tegen vaccinaties vandaan komt?quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik noem jou dom, niet die mensen.
Wel erg offtopic, maar zou je daar wat specifieker over willen zijn?quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:51 schreef Chivaz het volgende:
De overheid heeft aantoonbaar zitten liegen over de covidvaccinaties met wantrouwen tot gevolg.
Alsof er niet veel mensen in allerlei domme dingen zijn gaan geloven, zoals 5G is evil en chips in het vaccin. Net zoals Trump populair is geworden, door misinformatie op het internet.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom noem je mij dom? Omdat ik begrijp waar het wantrouwen tegen vaccinaties vandaan komt?
Het is juist een teken van domheid om jezelf niet te kunnen verplaatsen in een ander.
Het is overduidelijk dat het wantrouwen ontzettend is toegenomen tijdens de coronaperiode.
De overheid heeft aantoonbaar zitten liegen over de covidvaccinaties met wantrouwen tot gevolg.
Jij noemt in het verlengde een groot deel van west Europa dom omdat ze vaccinaties niet verplichten. In dit geval is de whataboutism volledig terecht, het is een 1 op 1 vergelijking en tot nu toe heeft niemand een goed argument waarom het verplichten van vaccinaties in Florida wel goed zou moeten zijn en in west Europa niet.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Allemaal kutvragen ter whataboutism. Ga je voor de rest het punt volledig ontwijken? Alvast een hint: ik heb het niet over West-Europa, omdat dit het Amerika-topic is.
Meneer heeft in die tijd een van de grootste wappies lopen uithangen, het topic voor misinformatie stond er vol mee. Schwaab was dr. Evil en we zouden allemaal binnen 2 jaar dood gaan. Nu is het zogenaamd 'ja, het werkte gewoon niet.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wel erg offtopic, maar zou je daar wat specifieker over willen zijn?
Zodra de vaccinatiegraad op kritieke percentages komt, zal het wel degelijk verplicht worden. Tot nu toe kwamen we een heel end door het gewoon op scholen uit te leggen en de meeste mensen hebben opgelet op de basisschool. Dat er nu een groep afhaakt vanwege misinformatie, zal ervoor zorgen dat we het verplicht gaan stellen, f bepaalde ziektes gezellig weer terugkrijgen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij noemt in het verlengde een groot deel van west Europa dom omdat ze vaccinaties niet verplichten. In dit geval is de whataboutism volledig terecht, het is een 1 op 1 vergelijking en tot nu toe heeft niemand een goed argument waarom het verplichten van vaccinaties in Florida wel goed zou moeten zijn en in west Europa niet.
Ik begrijp oprecht die dubbele standaard niet, toegegeven AnneX was hier duidelijk in, die vind dat we in west Europa ook achterlijk bezig zijn.
Nice try, ik heb nooit geroepen dat we binnen 2 jaar dood zouden gaan noch heb ik het gehad over Klaus Schwab.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Meneer heeft in die tijd een van de grootste wappies lopen uithangen, het topic voor misinformatie stond er vol mee. Schwaab was dr. Evil en we zouden allemaal binnen 2 jaar dood gaan. Nu is het zogenaamd 'ja, het werkte gewoon niet.
De overheid had beloofd dat vaccineren ons uit de pandemie zou halen. Dat is een leugen gebleken gezien het feit dat vaccineren niets deed tegen verspreiding en dat natuurlijke immuniteit veel effectiever was dan dit experimenteel goedje.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wel erg offtopic, maar zou je daar wat specifieker over willen zijn?
Lijkt wellicht dom en onschuldig maar dit is ook gewoon een opmaat naar offensieve militaire actie, waarschijnlijk eerst in Latijns/Zuid-Amerika.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:36 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)m-te-dopen~a90fe317/
[..]
Dat is NIET waar. Mijn kleinkinderen zijn vr de corona geboren en ik heb toen gesprekken gehad met mijn dochter die twijfelde over vaccineren. De doorslag gaf dat er in de kinderopvang ergens een baby aan mazelen overleed omdat oudere, niet-ingente, kinderen die ziekte kregen. En door dit filmpje van Lubach, uit 2016. (Corona begon 4 jaar later!) Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 5 september 2025 09:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De vaccinatiegraad is gaan dalen tijdens de coronaperiode toen men vaccinaties ging pushen onder valse voorwendselen en onder dwang.
disclaimer ik ga way off topicquote:De overheid had beloofd dat vaccineren ons uit de pandemie zou halen.
Oh ik denk dat het best duidelijk is. Het is erg lastig tegen dit soort onbegrip te strijden, dat blijkt nu ook wel weer. Mensen geloven de meest wilde dingen, zeker nu je in de vs de mensen die het roepen in de regering hebt zitten. Als het zo verder achteruit gaat moet je een keer actie ondernemen, bijvoorbeeld iets als kinderopvang alleen toegankelijk maken met vaccinatie.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom noem je mij dom? Omdat ik begrijp waar het wantrouwen tegen vaccinaties vandaan komt?
Het is juist een teken van domheid om jezelf niet te kunnen verplaatsen in een ander.
Het is overduidelijk dat het wantrouwen ontzettend is toegenomen tijdens de coronaperiode.
Dat is een bewijs op grond van N=3. Er zijn ook jonge mensen overleden n er zijn mensen die nog steeds doodmoe en energieloos zijn. En wat denk je hiervan https://www.uu.nl/nieuws/(...)nkercellen-activeren De effecten van het SARS-CoV-2-virus op ouderen en mensen met een verzwakt immuunsysteem zijn goed gedocumenteerd. Nieuw onderzoek toont nu aan dat ook een andere groep door COVID-infectie extra getroffen kan worden: kankerpatinten die behandeld zijn en waarbij de symptomen verminderd of verdwenen zijn, bij wie de ziekte zogezegd ‘in remissie’ is. COVID-19 kan ontstekingen veroorzaken die slapende kankercellen in de longen activeren. Hierdoor neemt het risico op longmetastasen en sterfte door kanker toe. Dit blijkt uit onderzoek van een internationaal team van wetenschappers.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De overheid had beloofd dat vaccineren ons uit de pandemie zou halen. Dat is een leugen gebleken gezien het feit dat vaccineren niets deed tegen verspreiding en dat natuurlijke immuniteit veel effectiever was dan dit experimenteel goedje.
De statistieken wezen uit dat vaccineren zinvol zou zijn voor kwetsbare mensen. Dan praten we over hoogbejaarden en ernstig zieke mensen. Die hadden eventueel kunnen kiezen voor een vaccinatie en de rest van Nederland was beter af geweest als het door de bevolking was heen getrokken wat uiteindelijk ook gewoon is gebeurt.
Ik ben persoonlijk een paar dagen goed ziek geweest vergelijkbaar met een stevige griep, mijn toenmalige vriendin die 9 jaar jonger is was een stuk minder ziek en de kleinste was hoogstens 2 dagen niet lekker.
En zich maar afvragen waarom men ze dom noemt...quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:05 schreef Basp1 het volgende:
Helemaal grappig en totaal in lijn met de waarneembare maga hypocrisie, hier zeuren over een afnemende vaccinatie graad veroorzaakt door een liegende overheid en tegelijkertijd de verfieerbare leugens van Trump wel weer hier na papegaaien..
Dan wantrouwen is inderdaad dom, zeker richting vaccins die zich al lang en breed hebben bewezen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
quote:Trump’s second presidency is ‘most dangerous period’ since second world war, Mitch McConnell says
The world during Donald Trump’s second presidency has entered a period of danger with “certain similarities to the 30s”, according to Mitch McConnell, the veteran Republican former Senate leader.
McConnell made the comments primarily in reference to tariffs and foreign affairs, in a wide-ranging interview with the Lexington Herald-Leader published on Wednesday as he prepares to enter his final year in office.
Calling it “the most dangerous period since before world war two”, McConnell was openly critical of the Trump administration’s fixation with trade tariffs, which he likened to the isolationist policies of the US in the 1930s that historians say hastened a global depression that paved the path to conflict.
But while decrying the lack of US preparedness to confront authoritarian regimes abroad, the 83-year-old McConnell – a senator since 1985 and leader of Republicans in the chamber for a record 18 years until he stood down earlier this year, then announced his upcoming retirement – did not discuss the Trump administration’s own moves towards authoritarianism.
War is Peacequote:Op vrijdag 5 september 2025 09:36 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)m-te-dopen~a90fe317/
De vredes president wil het ministerie van defensie omdopen in het ministerie van oorlog
zo gaat ie de Nobel prijs voor de vrede niet krijgen
[..]
[..]
Je moet als president van de VS dan ook zeggen dat je van de slecht opgeleiden houdt met je hele hart en ziel. Dat je ze daarna weer van alle kanten naait met o.a importbelastingen (die je tarrifs noemt) op koffie, thee, chocolade en andere zaken, de medicair uitholt, enz, maakt ze dan opeens niets meer uit.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En zich maar afvragen waarom men ze dom noemt...
Alsnog ben ik ergens wel blij dat hij zich publiekelijk uitlaat. Hij had ook niks kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:48 schreef Perrin het volgende:
De man die persoonlijk zorgde voor de 6-3 meerderheid in het Hooggerechtshof, Trump bijna onbeperkte macht gaf en decennialang obstructie perfectioneerde, wil nu de wereld vertellen dat we in het 'gevaarlijkste tijdperk sinds de Tweede Wereldoorlog' leven.
Het is bewonderenswaardig hoe hij gemakshalve vergeet dat hij zelf de rode loper voor Trump heeft uitgerold.
Spijt komt altijd achteraf, blijkbaar.
[ afbeelding ]
[..]
Bingo!quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:05 schreef Basp1 het volgende:
Helemaal grappig en totaal in lijn met de waarneembare maga hypocrisie, hier zeuren over een afnemende vaccinatie graad veroorzaakt door een liegende overheid en tegelijkertijd de verfieerbare leugens van Trump wel weer hier na papegaaien..
Door de geschiedenis heen hebben 'leiders die tegen minderheden zijn' zeer trouwe volgers, die veel door de vingers zien op andere gebieden.quote:Op vrijdag 5 september 2025 12:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je moet als president van de VS dan ook zeggen dat je van de slecht opgeleiden houdt met je hele hart en ziel. Dat je ze daarna weer van alle kanten naait met o.a importbelastingen (die je tarrifs noemt) op koffie, thee, chocolade en andere zaken, de medicair uitholt, enz, maakt ze dan opeens niets meer uit.
En John Bolton niet te vergeten, zo'n beetje d havik.quote:Op vrijdag 5 september 2025 12:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Alsnog ben ik ergens wel blij dat hij zich publiekelijk uitlaat. Hij had ook niks kunnen zeggen.
Maar ja, zou het effect hebben? Toen nota bene Dick Cheney liet weten dat hij Trump een gevaarlijke anti-democratische man vond, was het volgens de MAGA sekte dat hij dat zei, vanwege het feit dat zijn imperialistische ambities in lijn lagen met die van de Democraten. Gek toch, dat je daarover dan weer niks hoorde toen Trump begon over het annexeren van Canada of Groenland of Panama.
En zo vindt altijd wel weer een of andere gare rationalisatie plaats.
wie zich niet wil vaccineren primaquote:Op vrijdag 5 september 2025 11:20 schreef AnneX het volgende:
Gister heel! even gekeken en geluisterd naar de Grilling of RFK jr. oa door twee collega artsen/senatoren.
en vanmorgen naar wat hoogte dieptepunten…
Bij Amanpour was een interview met een wetenschapper, die akelige dingen voorziet in de toekomst. Alleen al met de as. griepepidemie en vaccins.
Weet iemand eigenlijk de kijkcijfers in Amerika van msnbc en cnn, die voorlopig te vuur en te zwaard de Trump administratie aan de kaak (kunnen) stellen.
Hebben mensen tijd om het nieuws te volgen voor terwijl zij 2/3 baantjes draaien…
Oh en fox natuurlijk.
dat zit er wel in , wie nu nog vertrouwen heeft in de dollar en grote hoeveelheden op de rekening bewaard is erg domquote:Op vrijdag 5 september 2025 12:32 schreef KoosVogels het volgende:
De kans lijkt groot dat de VS in een diepe recessie belandt. Hopelijk slepen ze niet de rest van de wereld daarin mee, zoals in 2008/2009.
[ x ]
Geen naalden, geen pilletjes, geen operaties? Gewoon geen gezondheidszorg dus? Jij gaat voor de Darwin Award?quote:Op donderdag 4 september 2025 18:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De opleidingen zijn daar niet zo geweldig als je geen geld hebt. In veel staten is thuisscholing ook heel normaal aan het worden.quote:Op donderdag 4 september 2025 20:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lxzcvqiohk2c
Support for vaccinating kids against infectious diseases dropped from 81% in 1991 to 51% last year
We are getting dumber as a society
Ja, en die trend in afkeur waait ook naar hier. Al is het meer de afkeur van de overheid als keuringsdienst dan het onderwijs zelf dat men lijkt af te keuren. De cito baseline en andere regels (waar ik achter sta) die sektarische scholen met persoonlijke indoctrinatie met de bijbel of de koran zo goed als onmogelijk maken voor politieke doeleinden. Tel daarbij de signalen op zoals dat nu logischerwijs over vaccinaties rondgaat. Men lijkt vooral seculiere bedreigingen te zien die de eigen waanbeelden bestrijden.quote:Op vrijdag 5 september 2025 12:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De opleidingen zijn daar niet zo geweldig als je geen geld hebt. In veel staten is thuisscholing ook heel normaal aan het worden.
Links: mensen goed voorlichten en opleiden.quote:Op vrijdag 5 september 2025 13:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, en die trend in afkeur waait ook naar hier. Al is het meer de overheid als keuringsdienst dan het onderwijs dat men lijkt af te keuren. De cito baseline en andere regels (waar ik achter sta) die sektarische scholen met persoonlijke indoctrinatie met de bijbel of de koran zo goed als onmogelijk maken voor politieke doeleinden. Tel daarbij de signalen op zoals dat nu logischerwijs over vaccinaties rondgaat. Men lijkt vooral seculiere bedreigingen te zien die de eigen waanbeelden bestrijden.
Laatst een Nederlandse influencer die klaagde over het onderwijs hier en aangaf dat "steeds meer ouders priv onderwijs overwogen" (als je geen argumenten hebt dan is zoiets zeggen al genoeg).
Bij haar eigen had ze eraan gedacht het zelf te doen, maar ja.. geen tijd.
Zeg maar gerust.. geen kunde.
Als deze gek en Kevin McCarthy indertijd na de verloren verkiezingen niet op een holletje naar Mar a Lago waren gesneld om zich met de duimpjes omhoog naast Trump te laten vereeuwigen, had de wereld er vast anders uit gezien. Toen hadden ze een kans zich van de volvette oranje kleuter te ontdoen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:48 schreef Perrin het volgende:
De man die persoonlijk zorgde voor de 6-3 meerderheid in het Hooggerechtshof, Trump bijna onbeperkte macht gaf en decennialang obstructie perfectioneerde, wil nu de wereld vertellen dat we in het 'gevaarlijkste tijdperk sinds de Tweede Wereldoorlog' leven.
Het is bewonderenswaardig hoe hij gemakshalve vergeet dat hij zelf de rode loper voor Trump heeft uitgerold.
[ afbeelding ]
[..]
Ook ja, goed punt.quote:Op vrijdag 5 september 2025 12:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En John Bolton niet te vergeten, zo'n beetje d havik.
Dan meer het radicaal-rechts waar we steeds meer naartoe geschoven zijn en waar ook veel scherpe geloofskanten aan hechten. Niet het klassiek liberale VVD van de jaren '90.quote:Op vrijdag 5 september 2025 13:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Links: mensen goed voorlichten en opleiden.
Rechts: hou ze dom, dan werkt reclame beter.
Zodra Trump weg is proberen ze allemaal de eerste te zijn. Nu straft God Trump onmiddellijk.quote:Op vrijdag 5 september 2025 13:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zijn er eigenlijk belangrijke figuren binnen de republikeinse partij die zich niet van Trump hebben afgekeerd, van zodra ze geen belang meer hadden bij diens gratie of welwillendheid?
Mitch McConnell ging recent nog weleens tegen iets in. Maar dat was omdat Trump iets lelijks over zijn vrouw had gezegd.quote:Op vrijdag 5 september 2025 13:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zodra Trump weg is proberen ze allemaal de eerste te zijn. Nu straft God Trump onmiddellijk.
Het probleem in de VS is dat als de staat vaccinaties optioneel maakt ze ook niet meer vergoed hoeven te worden.quote:Op vrijdag 5 september 2025 08:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom zijn al die west Europeanen dan zo achterlijk als die mensen in Florida? Is de basisschool in west Europa dan zo slecht? Waar heb jij trouwens op school gezeten? Was dat ergens in oost Europa waar vaccinaties wel verplicht zijn?
quote:The Florida Chapter of the American Academy of Pediatrics told the Herald it’s concerned the move away from mandatory school vaccinations “will put children in Florida public schools at higher risk for getting sick, which will have a ripple effect across our communities.”
Another issue: Florida making certain vaccines optional could make it harder for some parents to vaccinate their child, doctors say.
Doctors can administer vaccines that are approved by the U.S. Food and Drug Administration and are also recommended by the U.S. Centers for Disease Control and Prevention’s Advisory Committee on Immunization Practices and approved by the CDC director. But if states don’t mandate the shots, there’s “no requirement to give away free vaccines” to people without health insurance, said Marty.
Bron
Liberaal is een lastige belijdenis. Aan de ene kant gaat dat om vrijheid voor iedereen. In de praktijk is dat puur individuele vrijheid voor jezelf, omdat andere mensen die vrijheid beperken. Een onderdeel daarvan is dus er voor zorgen dat andere mensen zich naar jouw wensen schikken. Ook wetten zijn dan uiteraard een nono, daarom ook altijd de roep om een kleinere overheid. Die echter wel daadkrachtig paal en perk stelt aan de dingen waar de kiezers zich aan ergeren. En je moet natuurlijk overal zelf voor kunnen betalen. Daarom resulteert het vooral in veel ruzie.quote:Op vrijdag 5 september 2025 13:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dan meer het radicaal-rechts waar we steeds meer naartoe geschoven zijn en waar ook veel scherpe geloofskanten aan hechten. Niet het klassiek liberale VVD van de jaren '90.
Waar het imho ooit meer begon was met het zeer vage "het kind weer kind laten zijn". Wat uitgelegd werd door het volk als vooral niet teveel vermoeien met uitdagende onderwerpen als basis wetenschap. Geen prestatiedrang, geen stress. Hoewel er kernen inzitten die beter kunnen (meer iets voor leerkrachtenraden) zet het de poorten open voor anti-ontwikkeling.
Laatst een ouder op school gehoord. "Ja, maar deze vraag ging over eieren met pasen.. wij doen wel aan pasen, maar niet aan paaseieren, dus reken ik de fout eigenlijk goed".
Mn.. als wij godsdienst hadden op de openbare basisschool wist ik inhoudelijk iets van het Jodendom, het Christendom en de Islam. Dan stonden mn ouders daar niet de niet ingevulde antwoorden goed te praten.
Helemaal waar, maar dat laatste is waar het naartoe is gegaan. Niet waar we vandaan komen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 14:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Liberaal is een lastige belijdenis. Aan de ene kant gaat dat om vrijheid voor iedereen. In de praktijk is dat puur individuele vrijheid voor jezelf, omdat andere mensen die vrijheid beperken. Een onderdeel daarvan is dus er voor zorgen dat andere mensen zich naar jouw wensen schikken. Ook wetten zijn dan uiteraard een nono, daarom ook altijd de roep om een kleinere overheid. Die echter wel daadkrachtig paal en perk stelt aan de dingen waar de kiezers zich aan ergeren. En je moet natuurlijk overal zelf voor kunnen betalen. Daarom resulteert het vooral in veel ruzie.
En dat staat haaks op het sociale idee van persoonlijke vrijheid, waarbij er wel strenge regels zijn waar iedereen zich aan moet houden, om een sociaal vangnet en veel collectieve voorzieningen te maken. Zodat ze daarna hun leven in kunnen richten zoals ze dat graag willen doen en niet bang hoeven te zijn voor tegenslag. Het is geen kwestie van winnen of doodgaan.
Vrijheid tot/om (Berlins positieve vrijheid) is een meer links vrijheidsideaal en betekent eigenlijk dat je de middelen hebt om tot zelfverwezenlijking te komen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 14:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Helemaal waar, maar dat laatste is waar het naartoe is gegaan. Niet waar we vandaan komen.
We zijn ooit begonnen met het Europese Rijnlandmodel.
Liberaal zijn daarbinnen was voornamelijk "vrij zijn vn....[dingen]" Vrijheid van de kerk (de ouderlingen die langskwamen etc), vrijheid vn oplichting en kwakzalverij etc etc. Consumentenrechten. Een publieke omroep met consumentenprogramma's die bedrijven bestreden. Eigenlijk hetgeen zoals beschreven met 'mijn vrijheid begint waar de jouwe eindigt'. Op Europees niveau hebben we dit nog wel redelijk voor elkaar. Want dit soort "vrijheid" staat aan de zijde van iedereen. Eerst denken, dan doen. En dat van arm tot rijk. De publieke media kijkt daarmee met de burger mee naar boven.
Het anglo-saksische model staat daar inderdaad haaks op. Dat is dat 'the winner takes all' en "vrij zijn m..". Het vrij zij om elkaars grenzen te penetreren. Scientology, evangelisme, techbedrijven die afluisteren. Het hele eerst doen, dan denken. De media kijkt daarin met de politiek en het bedrijfsleven naar beneden.
Ik zou een prima oud-liberaal zijn. Maar juist het hele Amerikanisme van winnen of dood is er steeds meer ingeslopen.
Eigenlijk is iedereen al vrij met kennis, voldoende inkomen en een illusie van bestaanszekerheid. Het idee dat je werkt maar vangnetten hebt wanneer het leven zn tol eist. Liberalisme zou imho ook met name de MKB'er moeten bijstaan en niet Sinterklaas voor de tech-reuzen en aandeelhouders moeten spelen. Daarin zouden zowel links en rechts een lijn moeten trekken.quote:Op vrijdag 5 september 2025 14:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vrijheid tot/om (Berlins positieve vrijheid) is een meer links vrijheidsideaal en betekent eigenlijk dat je de middelen hebt om tot zelfverwezenlijking te komen.
Jaloerse kleuter die niet is uitgenodigd op het kinderfeestje.quote:
En die India bij het feestje voor de deur heeft afgezet en nu boos is dat ze naar binnen zijn gegaan.quote:Op vrijdag 5 september 2025 15:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jaloerse kleuter die niet is uitgenodigd op het kinderfeestje.
Omdat we bepaalde ziektes niet terug willen in Nederland, zoals de mazelen (wat in de VS weer de kop op stak, en ook op plekken in nederland), zou reden genoeg moeten zijn lijkt me.quote:Op donderdag 4 september 2025 18:46 schreef Chivaz het volgende:
Ik zie de noodzaak er niet van in om verplicht kinderen te vaccineren
RFK is geen arts, hij is een kwakzalver en charlatan, dus dit kunnen geen collega-artsen zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:20 schreef AnneX het volgende:
Gister heel! even gekeken en geluisterd naar de Grilling of RFK jr. oa door twee collega artsen
Als de kinderen van anti-vaccinatiestrijders komen te overlijden door een ziekte waar ze voor gevaccineerd hadden kunnen worden...quote:Op donderdag 4 september 2025 18:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oops x millioen. Kun je nagaan als ik dat al dacht.quote:Op vrijdag 5 september 2025 15:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
RFK is geen arts, hij is een kwakzalver en charlatan, dus dit kunnen geen collega-artsen zijn.
Mensen die altijd zo hameren op hun lichamelijke integriteit vergeten dat daar tegenover staat dat de overheid de PLICHT heeft de volksgezondheid te waarborgen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 15:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als de kinderen van anti-vaccinatiestrijders komen te overlijden door een ziekte waar ze voor gevaccineerd hadden kunnen worden...
Is de lichamelijke integriteit dan wl of net aangetast?
De echte liberalen bepalen dat zelf wel. "Blijf van mijn lijf!"quote:Op vrijdag 5 september 2025 16:30 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mensen die altijd zo hameren op hun lichamelijke integriteit vergeten dat daar tegenover staat dat de overheid de PLICHT heeft de volksgezondheid te waarborgen.
Helaas is alles omkeerbaar qua uitleg.quote:Op vrijdag 5 september 2025 16:30 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mensen die altijd zo hameren op hun lichamelijke integriteit vergeten dat daar tegenover staat dat de overheid de PLICHT heeft de volksgezondheid te waarborgen.
Gek genoeg hoor je @Chivaz dan weer niet over de ondermijning van het vertrouwen door die leugen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 16:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Helaas is alles omkeerbaar qua uitleg.
In de 'Big beautiful implosion' dat Maga heet draaien ze het naar dat vaccinaties autisme veroorzaakt en dat ze daar tegen beschermen.
Men moet daar van RFK wat vaker naar de onbetaalbaar wordende sportschool, dan kan zorg wel stervensduur.
Wat ook helemaal in lijn zou zijn is behandelingen door maden om flinke verwondingen te behandelen. Dat bestaat echt. Honing op de kleinere dingen en een combinatie voor de grote.quote:Op vrijdag 5 september 2025 16:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Helaas is alles omkeerbaar qua uitleg.
In de 'Big beautiful implosion' dat Maga heet draaien ze het naar dat vaccinaties autisme veroorzaakt en dat ze daar tegen beschermen.
Men moet daar van RFK wat vaker naar de onbetaalbaar wordende sportschool, dan kan zorg wel stervensduur.
Als ik moet ageren tegen elke leugen dan kunnen we wel bezig blijven. Daarom is keuzevrijheid zo belangrijk, als mensen liegen of je vind dat ze liegen dan kun je ze negeren zonder dat jij daar last van hebt in je persoonlijke leven. Heerlijk h dat concept van vrijheid.quote:Op vrijdag 5 september 2025 16:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Gek genoeg hoor je @:Chivaz dan weer niet over de ondermijning van het vertrouwen door die leugen.
En hoe werkt dat dan met politici?quote:Op vrijdag 5 september 2025 16:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als ik moet ageren tegen elke leugen dan kunnen we wel bezig blijven. Daarom is keuzevrijheid zo belangrijk, als mensen liegen of je vind dat ze liegen dan kun je ze negeren zonder dat jij daar last van hebt in je persoonlijke leven. Heerlijk h dat concept van vrijheid.
Die 'keuzevrijheid' voor vaccinaties wordt in de VS voor een deel van bevolking juist belemmerd als vaccins niet meer vrij (kosteloos) verkrijgbaar zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2025 16:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als ik moet ageren tegen elke leugen dan kunnen we wel bezig blijven. Daarom is keuzevrijheid zo belangrijk, als mensen liegen of je vind dat ze liegen dan kun je ze negeren zonder dat jij daar last van hebt in je persoonlijke leven. Heerlijk h dat concept van vrijheid.
Geen problemen mee. Als ze wetenschap daar zouden gaan toepassen, zou ik het groen licht geven. Maar Maga investeert meer in onzekerheid en de dood dan het leven. Althans.. voor de gewone man. Verwacht geen vooruitgang, als Maga het stimuleert werken ze straks met ongesteriliseerde maden.quote:Op vrijdag 5 september 2025 16:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wat ook helemaal in lijn zou zijn is behandelingen door maden om flinke verwondingen te behandelen. Dat bestaat echt. Honing op de kleinere dingen en een combinatie voor de grote.
Dat is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 5 september 2025 17:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die 'keuzevrijheid' voor vaccinaties wordt in de VS voor een deel van bevolking juist belemmerd als vaccins niet meer vrij (kosteloos) verkrijgbaar zijn.
Het is het vaccinatie-beleid onder Trump onder het mom van 'het vertrouwen herstellen in de gezondsheidszorg' aldus RFK Jr. Het vertrouwen dat ze zelf ondermijnd hebben met hun leugens.quote:
Ik kan er weinig over vinden eerlijk gezegd dat vaccinaties nu bekostigd moeten worden door de burger. En al zou dat het geval zijn, veruit de meeste vaccinaties zijn spotgoedkoop.quote:Op vrijdag 5 september 2025 17:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is het vaccinatie-beleid onder Trump onder het mom van 'het vertrouwen herstellen in de gezondsheidszorg' aldus RFK Jr. Het vertrouwen dat ze zelf ondermijnd hebben met hun leugens.
#93quote:Op vrijdag 5 september 2025 17:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan er weinig over vinden eerlijk gezegd dat vaccinaties nu bekostigd moeten worden door de burger. En al zou dat het geval zijn, veruit de meeste vaccinaties zijn spotgoedkoop.
Het zal allemaal best, ik hang niet 24/7 in AMV/BlueSky rond. Ik heb nog een leven buiten de online wereld.quote:Op vrijdag 5 september 2025 17:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is algemeen bekend als je niet alleen MAGA-bronnen raadpleegt.
In de hearing gisteren met RFK Jr. ook uitgebreid aan bod gekomen.
Die Kevin Hassett heeft bijna net zo'n boksbaar hoofd als Just Dance Vancequote:Op vrijdag 5 september 2025 17:20 schreef Kijkertje het volgende:
'The HOTTEST economy in the WORLD' aldus die charlatan van een president.
America’s job market flashes yet another warning sign about the economy
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ly3ojaha3c2t
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ly3rnm3psk2t
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ly3uuwuv7s2t
[ afbeelding ]
Ah ja.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:48 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ik zou de interesse in de VS allang opgegeven hebben en die media opstoking van Trump erbij.quote:Op vrijdag 5 september 2025 17:20 schreef Kijkertje het volgende:
'The HOTTEST economy in the WORLD' aldus die charlatan van een president.
America’s job market flashes yet another warning sign about the economy
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ly3ojaha3c2t
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ly3rnm3psk2t
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ly3uuwuv7s2t
[ afbeelding ]
Ja precies, kijk anders even naar de beurscijfers van vandaag. We zitten gewoon vast aan de VS en alles wat die oranje idioot doet heeft invloed op ons.quote:Op vrijdag 5 september 2025 19:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zou de interesse in de VS allang opgegeven hebben en die media opstoking van Trump erbij.
Maar helaas is het nog steeds een directe partner van Nederland. En is het wel handig te weten welke shit er onze kant op komt.
Als ik geld zou moeten zetten op wat het volgende kabinet wordt, dan zet ik alvast in op dat de volgende formatie van onze regering 'toevallig' het meest rechtse wordt dat we ooit hebben gehad na WO2. Volledig uitgelijnd.quote:Op vrijdag 5 september 2025 20:18 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja precies, kijk anders even naar de beurscijfers van vandaag. We zitten gewoon vast de VS en alles wat die oranje idioot doet heeft invloed op ons.
Beroeps ghoul Stephen Miller heeft een harde plaster nu.quote:Op vrijdag 5 september 2025 20:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Echt, hoe debiel kun je als overheid(sinstantie) zijn in een land dat meer wil gaan produceren?
475 people taken into ICE custody at Hyundai plant in Georgia
https://abcnews.go.com/US(...)_LDcjAOJiNKy5TXwKt5Q
Wie het weet mag het zeggen. Google heeft ook net een boete gekregen van de EU. Het ultimatum tegen Rusland om de oorlop tegen Oekraine te stoppen is verlopen (zou me lichtelijk verbazen, maar goed). Banenrapport viel tegen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 21:09 schreef Momo het volgende:
Weer een nieuwe Trump announcement over uurtje? Steve gaat weer live. Zal dat gaan over Department of War in plaats van Department of Defence?
Vast weer een miljoenen-verslindende verhuizing of hernoeming.quote:Op vrijdag 5 september 2025 21:09 schreef Momo het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Weer een nieuwe Trump announcement over uurtje? Steve gaat weer live. Zal dat gaan over Department of War in plaats van Department of Defence?
En wie gaat nu al die fysieke baantjes doen?quote:Massive immigration raid at Hyundai megaplant in Georgia leads to 475 arrests. Most are Korean
Hundreds of federal officers descended on a small southeast Georgia community and raided the Hyundai Metaplant – arresting 475 people in the largest sweep yet in the current Trump administration’s immigration crackdown at US worksites.
Previously, federal officials estimated 450 people were apprehended Thursday at the enormous site in Ellabell, about 25 miles west of Savannah, Georgia.
The majority are Korean nationals, said Steven Schrank, a Homeland Security Investigations special agent in charge. Schrank said he did not have a breakdown of the arrestees’ nationalities.
All 475 people taken into custody were illegally in the US, Schrank said. Some crossed into the US illegally; some had visa waivers and were prohibited from working; and some had overstayed their visas, he said.
During the raid, several people tried to flee – including some who “ran into a sewage pond located on the premises,” the US Attorney’s Office for the Southern District of Georgia said.
“Agents used a boat to fish them out of the water. One of the individuals swam under the boat and tried to flip it over to no avail. These people were captured and identified as illegal workers.”
Schrank noted that some of the workers may have been contractors or subcontractors. A Hyundai spokesperson told CNN he does not believe anyone arrested was a direct employee of Hyundai Motor Company.
“We are aware of the recent incident at the HL-GA Battery Company construction site in Bryan County, Georgia. We are closely monitoring the situation and working to understand the specific circumstances,” spokesperson Michael Stewart said Friday.
“As of today, it is our understanding that none of those detained is directly employed by Hyundai Motor Company. We prioritize the safety and well-being of everyone working at the site and comply with all laws and regulations wherever we operate.”
The sprawling, 2,900-acre Hyundai Metaplant has two parts: a Hyundai electric vehicle manufacturing site, and an EV battery plant that’s a joint venture between Hyundai and LG.
The raid halted construction of the EV battery plant, the Associated Press reported.
CNN has reached out to LG for comment.
The same day, hundreds of miles away in upstate New York, dozens of workers at a family-owned plant that makes nutrition bars were also apprehended during an ICE raid, officials said, drawing the ire of Gov. Kathy Hochul.
The raids come as Chicago leaders are preparing for a possible National Guard deployment in step with an expected immigration enforcement operation in the city.
GOP governor promoted the Metaplant
At the Georgia site, masked and armed agents gave orders to construction workers wearing hard hats and safety vests as they lined up while officers raided the facility, video footage obtained by CNN showed.
ICE and Homeland Security Investigations were accompanied by the Georgia State Patrol, the FBI, DEA, ATF and other agencies in executing a search warrant as part of an ongoing criminal investigation into “allegations of unlawful employment practices and other serious federal crimes,” the Department of Homeland Security said in a statement.
“Together, we are sending a clear and unequivocal message: those who exploit our workforce, undermine our economy, and violate federal laws will be held accountable.”
Republican Gov. Brian Kemp has touted the Hyundai Metaplant as a boon for the Georgia economy.
In 2022, Hyundai announced an agreement with the state of Georgia to build Hyundai’s “first dedicated fully electrified vehicle and battery manufacturing facilities in the United States” in Bryan County, the company said.
The Metaplant was expected to create 8,500 jobs.
“With the first 500 employees trained, and more soon to join them, this is another major milestone as we continue our momentum towards the full opening of the Hyundai Metaplant!” Kemp posted on social media last year.
Kemp’s office issued a statement Friday in response to the raid.
“In Georgia, we will always enforce the law, including all state and federal immigration laws,” a Kemp spokesperson said. “The Department of Public Safety coordinated with ICE to provide all necessary support for this operation, the latest in a long line of cooperation and partnership between state law enforcement and federal immigration enforcement.”
South Korea says it’s concerned
In a televised statement Friday, a spokesperson for Korea’s Foreign Ministry said “many of our nationals were detained” in the raid, according to a translation from Reuters.
“The economic activities of our companies investing in the United States and the interests of our citizens must not be unduly violated during the course of US law enforcement,” spokesperson Lee Jae-woong said.
“In Seoul, we also conveyed our concerns and regret through the US Embassy today, urging special attention to ensure that the legitimate rights and interests of our citizens are not violated.”
CNN has reached out to the South Korean consulate in Atlanta and the embassy in Washington for comment.
Dozens apprehended in New York raid
In New York Thursday morning, federal agents arrived at the Nutrition Bar Confectioners plant in Cato and questioned “virtually the entire workforce,” according to Rural & Migrant Ministry, whose staff witnessed the raid.
The group posted a video on its Facebook page showing law enforcement leading people into a van marked “Border Patrol.” During the raid workers were taken into the kitchen area of the plant and “questioned one by one over the course of many hours,” the group said in the post.
The group estimates that “upwards of 70 employees” were questioned and “nearly all” were then arrested and taken to the nearby Oswego Detention Center. A spokesperson for the group told CNN they’re still waiting to hear from authorities about exactly how many were detained.
Hochul condemned the ICE operation in her state.
“I am outraged by this morning’s ICE raids in Cato and Fulton, where more than 40 adults were seized — including parents of at least a dozen children at risk of returning from school to an empty house,” Hochul said in a statement.
Hochul said such operations “will not make New York safer” and will “shatter hard-working families who are simply trying to build a life here.”
ICE confirmed to CNN affiliate WSTM that it carried out a “court-authorized enforcement action” in Cato. Employees told WSTM that around 60 workers were detained. CNN has reached out to the agency for further details.
Mark Schmidt, the owner of Nutrition Bar Confectioners, told the New York Times that all his workers had legal documentation to work in the US. “We’ve done everything we can to vet people we hire,” he said.
Schmidt described the ICE raid as “overkill.” His son Lenny Schmidt, the company’s vice president, told the Times the scene was “almost theatrical,” describing police dogs and all-terrain vehicles involved in the operation.
“It could have been handled so much more humanely and decently,” he said. “This kind of raid, you feel like it’s a drug bust or a human trafficking situation.”
De lokale inteelt rednecks en hillbillies met het IQ van een natte tostie natuurlijkquote:Op vrijdag 5 september 2025 22:04 schreef Momo het volgende:
[..]
En wie gaat nu al die fysieke baantjes doen?
Omdat de VS alle oorlogen hebben gewonnen! Defence is woke!quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:17 schreef Momo het volgende:
Department of War announcement onder andere
*Taliban entered the chatquote:Op vrijdag 5 september 2025 22:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat de VS alle oorlogen hebben gewonnen! Defence is woke!
Kriegsminister gibt's nicht mehr...quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:17 schreef Momo het volgende:
De president die militairen op zijn eigen bevolking loslaat in het kader van "criminaliteit"? Die zei dat hij Groenland, Canada en Panama wilde annexeren?quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:26 schreef StateOfMind het volgende:
Toch wel apart, dat een president die er prat op gaat nog nooit een oorlog is gestart, juist degene is die het woord 'Defense' wijzigt naar 'War'...
*Vietnam also gladly joins the chatquote:
BBC aug 2017 :quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:26 schreef StateOfMind het volgende:
Toch wel apart, dat een president die er prat op gaat nog nooit een oorlog is gestart, juist degene is die het woord 'Defense' wijzigt naar 'War'...
quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:17 schreef Momo het volgende:
Wel onder de shadowpeople ja.quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:49 schreef Janneke141 het volgende:
Is er eigenlijk ook een Nobelprijs voor de Oorlog?
Maar he, de checks and balancesquote:Op zaterdag 6 september 2025 00:16 schreef Perrin het volgende:
Kijk 'm zijn AI-tekstje oplezen. Wat een man h.
[ x ]
When Idiocracy meets boozequote:Op zaterdag 6 september 2025 00:16 schreef Perrin het volgende:
Kijk 'm zijn AI-tekstje oplezen. Wat een man h.
[ x ]
Department of Bar issie beter geschikt voor idd.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:42 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
When Idiocracy meets booze
quote:https://www.telegraaf.nl/(...)sender/88594086.html
Trump doopt Defensie om tot ministerie van Oorlog: ’Veel passender’
Washington- De Amerikaanse president Donald Trump heeft vrijdag een decreet ondertekend waarin het ministerie van Defensie wordt omgedoopt tot ministerie van Oorlog. Volgens de Republikein draagt deze naam een „boodschap van overwinning” uit aan de wereld.
23:00 uur | 5 september 2025
„Het is een veel passender naam gezien de huidige situatie in de wereld”, zei Trump tegen verslaggevers in het Oval Office, geflankeerd door de baas van het Pentagon Pete Hegseth. Die zal nu „minister van Oorlog” worden genoemd.
'Back to work' = op aanraden van Libs of Tiktok veel te 'woke' personeel ontslaan wegens een te laag 'warrior'-gehalte.quote:
So much winning.quote:Op zaterdag 6 september 2025 06:08 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
Boeren in Arkansas hebben bij de regering om steun gevraagd. De projectie is dat al 1/3e volgend jaar bankroet gaat door Trumps tarieven.
Bron: Economic times
Allemaal zware criminelen, uiteraard.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:10 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)rresteert-475-mensen
Zo ben je ineens 475 werknemers kwijt
En deze werkgever zal zich voor een volgende investering in dat land waarschijnlijk erg terughoudend gaan opstellen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 07:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allemaal zware criminelen, uiteraard.
Het doel is om alles kapot te maken en te verdienen aan ellende en dood. Zelfs de ministersposten worden vervuld door degenen die haaks op hetgeen staan wat ze vertegenwoordigen. Alles moet de grond in.quote:
Zelfs als ze failliet gaan en hun land goedkoop op wordt gekocht door de elite blijven ze tot hun dood op de GOP stemmen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 06:08 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
Boeren in Arkansas hebben bij de regering om steun gevraagd. De projectie is dat al 1/3e volgend jaar bankroet gaat door Trumps tarieven.
https://youtube.com/shorts/6QL1BJ-f5MA?si=e5G2X_uBBKRna2S2quote:Op zaterdag 6 september 2025 01:57 schreef Perrin het volgende:
Je bent als Amerikaan dan wel je baan en je zorgverzekering kwijt, maar daar staat tegenover dat je kind op het punt staat polio of mazelen te krijgen.
Die Nobelprijs winnen wordt steeds lastiger.quote:Trump wil na 44 jaar af van vredesprotest bij Witte Huis: 'Weer afleidingsmanoeuvre'
President Trump wil af van een vredesprotest dat al 44 jaar onafgebroken wordt gehouden voor het Witte Huis. De White House Peace Vigil geldt als het langstdurende protest in de VS, maar Trump vindt het ontsierend.
https://nos.nl/artikel/25(...)-afleidingsmanoeuvre
That's socialism!quote:Op zaterdag 6 september 2025 06:08 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
Nee hoor, het is tenslotte Biden’s schuld dat het nodig is om het ministerie te hernoemen naar het ministerie van oorlog. In feite is het dus Biden’s oorlog, Trump lost ‘m alleen maar op.quote:Op zaterdag 6 september 2025 08:32 schreef Montov het volgende:
[..]
Die Nobelprijs winnen wordt steeds lastiger.
Het hele land gaat sneller failliet dan z'n casinosquote:Op zaterdag 6 september 2025 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
Dit vat het wel redelijk goed samen, voor wat betreft de economische situatie in de VS.
[ x ]
Omdat de eieren zo duur waren onder Biden!!quote:Op zaterdag 6 september 2025 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
Dit vat het wel redelijk goed samen, voor wat betreft de economische situatie in de VS.
[ x ]
Het is leuk dat socialisme (weet het, met een knipoog) en nationaal socialisme worden genoemdquote:Op zaterdag 6 september 2025 09:37 schreef Montov het volgende:
[..]
Nationaal socialisme, of beter bekend onder de afkorting MaGa.
Dan zullen de Yanks binnenkort wel een oorlogje beginnen om de boel af te leiden van de binnenlandse sores.quote:Op zaterdag 6 september 2025 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
https://nos.nl/artikel/25(...)-afleidingsmanoeuvrequote:Trump wil na 44 jaar af van vredesprotest bij Witte Huis: 'Weer afleidingsmanoeuvre'
Laten we ophouden met dit soort dingen een ‘raid’ noemen en gewoon de correcte term ‘razzia’ gebruiken.quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:04 schreef Momo het volgende:
[..]
En wie gaat nu al die fysieke baantjes doen?
Het is veel beter het wapenbezit van vuurwapenbezitters te verbieden, althans vergaand in te perken.quote:Op zaterdag 6 september 2025 11:47 schreef Hyperdude het volgende:
Was dit al langs gekomen? Nav. suggestie uit DOJ hoek om rechten wapenbezit transgenders te beperken?
[ x ]
De volgende stap die ze hebben gezet na het nationaal socialisme vat het goed samen en laat ook zien dat er niets sociaals aan is. Veel namen dekken de inhoud niet en zijn puur reclame. Zoals een dictator in de dop hier zegt dat je veel vrijheid krijgt als je hem de baas maakt. Of de Amerikaanse Patriot Act, om het land te beschermen, die de regering toestaat om burgers te bespioneren en zonder proces op te sluiten. In de strijd om de gunst van de kiezer bij de sociale media wordt alles ingeperkt en verboden in de strijd tegen de kinderporno. Enzovoorts.quote:Op zaterdag 6 september 2025 10:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is leuk dat socialisme (weet het, met een knipoog) en nationaal socialisme worden genoemd
Nazi Duitsland was beslist socialistisch, maar niet voor Joodse mensen en zigeuners, maar voor wat zij als het uitverkoren eigen "ras" beschouwden. Fascisme, selectief socialisme. Het nationaal socialisme.
Twee vragen die we onszelf kunnen stellen over de VS.
Socialisme valt af, maar nationaal socialisme eens proberen.
- Is Maga nationaal socialistisch?
Het antwoord is; niet echt. Ja, het maakt onderscheid tussen welke groep het eerst aanpakt. Maar de blanke bevolking gaat er niet op vooruit. De eerste ouderen zijn al op straat belandt en er is beslist niets dat ergens verbeterd wordt. De hoop is dat de schuld in het beleid van Maga door de bevolking wordt geprojecteerd op Latino's, Katholieken en Moslims.
- Wie gaan er wel op vooruit / voor wie zijn ze socialistisch?
* De inwoners van Isral, die al lang een flink stuk van de Amerikaanse belastingen ontvangen en de sociale resultaten zien via hun regering (huisvesting, zorg etc).
* De multi-miljonairs en miljardairs.
* De familie Trump
* De Maga deelnemers en iedereen die ze zijdelings helpt.
Dus de deal met Israel en de vermogenden ligt daar. Dan is er nog het handjeklap met Putin en Lavrov om de "vereniging" van Staten gewoon compleet af te breken als wraak op de afbraak van de verenigde Sovjetunie. Putin zn betogen over de jaren hebben hier ook op gehint.
China wil met de tijd ook een flink stuk van zn voormalige territoria terug van het Kremlin. Daarom richt Putin zich op alles ten westen wat ooit van de Unie was. En het is handig dat de VS in elk geval niet dwarsligt.
Daarom moeten we ook zsm los van Israel en de VS en op eigen voeten staan als Europa in het begin van deze nieuwe tijden. Want Rusland ligt ook in de package deal.
Hij dook echt in zijn rol.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:11 schreef Salina het volgende:
LOL, Mike Johnson zegt opeens dat Trump een FBI informant was die Epstein in de gaten hield.
https://www.the-independe(...)nt-fbi-b2821406.html
OK dan!
Hij dook volgens mij ook wel in andere dingen dan enkel in zijn rol.quote:
En normaal kun je vaak nog zeggen 'eerst half jaar en wellicht jaar is de economie nog voor rekening van de vorige administratie, maar Trump heeft dusdanige extreme maatregelen doorgevoerd in korte tijd dat het toch echt allemaal door hem komt.quote:Op zaterdag 6 september 2025 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Dan was hij dus een FBI-informant onder Robert Mueller die toen directeur was.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:11 schreef Salina het volgende:
LOL, Mike Johnson zegt opeens dat Trump een FBI informant was die Epstein in de gaten hield.
OK dan!
Ik ben wel benieuwd naar de "rapporten" die destijds geschreven zijn. Wat heeft hij allemaal "verteld" aan zijn FBI handlers?quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:11 schreef Salina het volgende:
OK dan!
Van wie heeft Johnson dat gehoord? Van Trump zelf....?quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:11 schreef Salina het volgende:
OK dan!
Ja, leuke tijden. En fijn dat ook domme mensen zich een keer vertegenwoordigd voelen.quote:
Man man man man...quote:
quote:Donald Trump waarschuwt Chicago met verwijzing naar oorlogsfilm: ’Ik hou van de geur van deporaties in de ochtend’
Washington- De Amerikaanse president Donald Trump heeft de door Democraten bestuurde stad Chicago gewaarschuwd met een verwijzing naar de oorlogsfilm Apocalypse Now. „
Chicago staat op het punt te ontdekken waarom het het ministerie van OORLOG wordt genoemd”, schreef hij op sociale media, verwijzend naar de naamswijziging van het ministerie van Defensie.
Nu nog een Reichstagbrand en Trump kan generaal Marshall Law bellen.quote:
Heeft dit iets met de USA of Trump te maken?quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:24 schreef Bluesdude het volgende:
Over politiek radicaal gesproken.
Kun je die valse beschuldiging naar Douwe Bob politiek radicalisme noemen?
[ afbeelding ]
Niet alleen wordt hier Douwe Bob beschuldigd, maar de gehele Nederlandse samenleving.
Jodenhaat is sinds mei 1945 niet meer op grote schaal normaal in Nederland.
haha.. ik kan een redenering opzetten dat iets met Amerika te maken heeft.quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:32 schreef quo_ het volgende:
[..]
Heeft dit iets met de USA of Trump te maken?
Ik ben echt bang dat Trump nooit gaat stoppen, zonder dwang. En dat gaat vreselijk uit de hand lopen. Die sukkel wil nog een prijs voor vrede ook, en let maar op, die gaat ie gewoon krijgen, want die gifbeker moet helemaal leeg voordat er herstructurering gaat plaatsvinden.quote:
In before topic troll: Ja, maar Obama!quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Mijn goedheid... en dat is president
Eerste militaire voertuigen gesignaleerd op straat in Chicago:quote:
Obama is een gigant. Trump een aberratie van haast tragikomische proportie.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:27 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
In before topic troll: Ja, maar Obama!
het kan niet dat dit echt is...quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eerste militaire voertuigen gesignaleerd op straat in Chicago:
[ afbeelding ]
Het erge is dat we tegenwoordig moeten twijfelen of het echt is of niet...quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
het kan niet dat dit echt is...
echt, wat een apenland is het toch ook geworden
De foto is niet echt (de url verraadt wel wat), maar de plannen van Trump zijn dat wel ben ik bang. Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat hij grootschalige protesten uit probeert te lokken zodat hij daarna nog harder kan ingrijpen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
het kan niet dat dit echt is...
echt, wat een apenland is het toch ook geworden
kan je nagaan hoe erg het is geworden dat dit soort plaatjes niet eens surreel meer overkomen sinds die poesjesfiedelaar weer president is.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De foto is niet echt (de url verraadt wel wat), maar de plannen van Trump zijn dat wel ben ik bang. Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat hij grootschalige protesten uit probeert te lokken zodat hij daarna nog harder kan ingrijpen.
Echt een man die de nobelprijs voor de vrede verdient. Het departement van oorlog op een eigen stad richten. En zijn achterban vindt het allemaal mooi.quote:
dit komt uit blues brothersquote:Op zaterdag 6 september 2025 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik twijfel eigenlijk of zijn achterban het allemaal nog wel zo mooi vindt, nu de economie echt wel hard achteruit keldert.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Echt een man die de nobelprijs voor de vrede verdient. Het departement van oorlog op een eigen stad richten. En zijn achterban vindt het allemaal mooi.
Het republikeinse congres is nog steeds te schijterig om in te grijpen bij deze man, dus zij denken in ieder geval van wel.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik twijfel eigenlijk of zijn achterban het allemaal nog wel zo mooi vindt, nu de economie echt wel hard achteruit keldert.
Men stemde op Trump maar had niet verwacht dat de verwoesting henzelf zou treffen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik twijfel eigenlijk of zijn achterban het allemaal nog wel zo mooi vindt, nu de economie echt wel hard achteruit keldert.
Mensen krijgen waar ze op stemmen.quote:
Dat schijnt de schuld van Biden te zijn...quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik denk dat het belangrijkste is wat de mensen ervan vinden die niet perse MAGA cult zijn maar wel op de republikeinen zouden kunnen stemmen. Die achterban van hem vreet het nog als hij ze letterlijk in de bek zou schijten. Dat soort cult gedrag kennen we hier vrijwel niet. Maar zie ook hier, rating onder de rijke Amerikanen daalt snel.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is religie; de GOP is nu eenmaal de partij van de Bijbel, sinds Reagan, en derhalve zullen evangelicals blijven stemmen op types als hem.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Men stemde op Trump maar had niet verwacht dat de verwoesting henzelf zou treffen.
Dat is niet zo verrassend.quote:
Dit dus.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat het belangrijkste is wat de mensen ervan vinden die niet perse MAGA cult zijn maar wel op de republikeinen zouden kunnen stemmen. Die achterban van hem vreet het nog als hij ze letterlijk in de bek zou schijten. Dat soort cult gedrag kennen we hier vrijwel niet. Maar zie ook hier, rating onder de rijke Amerikanen daalt snel.
https://www.newsweek.com/(...)ch-americans-2124431
stalinisme, maar dan op z'n amerikaansquote:Op zaterdag 6 september 2025 23:19 schreef Momo het volgende:
Je moet eens op Reddit verhalen lezen van familieleden en vrienden van MAGA leden. Trump en MAGA is hun hele leven en persoonlijkheid geworden. Als de kleinkinderen op bezoek zijn mag de TV niet uit en mogen de kinderen niet door Fox News heen praten.
Ik weet nog wel een liedje hierover uit de jaren 80quote:Op zaterdag 6 september 2025 23:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
stalinisme, maar dan op z'n amerikaans
What the fuck...quote:
quote:Op zaterdag 6 september 2025 23:31 schreef Glazenmaker het volgende:
https://www.politico.com/(...)-hemisphere-00546310
De Amerikaanse eeuw is over. China heeft gewonnen zonder een schot te lossen.
Nogal ja.quote:“This is going to be a major shift for the U.S. and its allies on multiple continents,” said one of the people briefed on the draft document. “The old, trusted U.S. promises are being questioned.”
Belachelijk. Kan er niet meer van maken.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mooie AI foto. De voertuigen die je ziet komen uit het WO2 tijdperk.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Komt uit de film The Blues Brothers; de scne toont een achtervolging met militaire voertuigen en de Bluesmobiel in Chicago.quote:Op zondag 7 september 2025 00:05 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Mooie AI foto. De voertuigen die je ziet komen uit het WO2 tijdperk.
quote:Op zondag 7 september 2025 00:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Komt uit de film The Blues Brothers; de scne toont een achtervolging met militaire voertuigen en de Bluesmobiel in Chicago.
quote:An internal email sent by the U.S. Tennis Association leadership to U.S. Open broadcasters, obtained by Bounces, requested that broadcasters censor any possible protests or other reactions to President Donald Trump’s presence at Sunday’s U.S. Open men’s final between Jannik Sinner and Carlos Alcaraz.
Here’s the key text from the USTA email obtained by Bounces:
“With respect to Broadcast Coverage, the President will be shown on the World Feed and the Ashe Court Feed during the opening anthem ceremony. We ask all broadcasters to refrain from showcasing any disruptions or reactions in response to the President’s attendance in any capacity, including ENG [Electronic News Gathering] coverage.”
Censuur is slecht, behalve als het goed is, aldus MAGA.quote:Op zondag 7 september 2025 00:49 schreef Kijkertje het volgende:
U.S. Open Orders Broadcasters to Censor Reactions to Trump
An email obtained by Bounces includes instructions from the U.S. Open on supporting Trump's planned stagecraft during the National Anthem.
[ afbeelding ]
[..]
Alles beter dan von der Leyen.quote:Op zondag 7 september 2025 00:15 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Prachtig mooi die dictators, he Donald?
Een leider die aan de macht komt op basis van 'we gaan de minderheden hardhandig oppakken en in gevangenissen plaatsen', mag altijd van alles doen en laten, als ie maar 'de straten ruimt'. Ook al zullen er mensen tegen hem keren, de loyaalste mensen zullen blijven volgen. History repeats, over and over again.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Men stemde op Trump maar had niet verwacht dat de verwoesting henzelf zou treffen.
Van het veel te sterke EU en van het ontzettend zwakke EU, toch?quote:
Wat vind je precies beter aan Putin, Netanyahu, Trump, Epstein en Holleeder dan Von Der Leyen?quote:
Fantastische politici.quote:Op zondag 7 september 2025 01:39 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat vind je precies beter aan Putin, Netanyahu, Trump, Epstein en Holleeder dan Von Der Leyen?
Kindermoordenaars goed, mensen die de democratie waarderen slecht dus?quote:Op zondag 7 september 2025 01:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Fantastische politici.
Die komen tenminste op voor de belangen van hun inwoners.
Zeker eerst genoemde, ongelooflijk wat hij voor elkaar heeft gekregen voor de Russische staat en diens inwoners. De vernedering is gestopt, sterker nog ze zijn geheel terug op wereldniveau.
?quote:Op zondag 7 september 2025 01:53 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Kindermoordenaars goed, mensen die de democratie waarderen slecht dus?
Misschien echt heel misschien willen de organisatoren dat het toernooi niet misbruikt word voor politiek activisme van mensen die geen moment onbenut laten om hun TDS te ventileren.quote:Op zondag 7 september 2025 00:52 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Censuur is slecht, behalve als het goed is, aldus MAGA.
Hoorde laatst een theorie dat veel hollywoodfilms conceptueel al een beetje hebben vormgegeven wat we nu zien gebeuren. En dat je een apocalypse in welke vorm dan ook op zn Amerikaans als losse individuen bestrijdt. Niet met een groep en brede solidariteit We zijn niet socialistisch natuurlijkquote:
quote:De Amerikaanse regering snijdt flink in de wetenschap. Dit keer is een van de belangrijkste onderzoeksschepen voor de Zuidpool aan de beurt. Een zeer zorgelijke ontwikkeling, zeggen Nederlandse wetenschappers die op dat schip hebben gewerkt.
De Amerikaanse National Science Foundation (NSF) heeft aangekondigd het huurcontract van een belangrijk schip voor poolonderzoek dit najaar te beindigen. De Nathaniel B. Palmer vaart al ruim drie decennia naar de uithoeken van Antarctica.
Het schip vervoert materiaal en voedsel naar de stations van de Verenigde Staten op de Zuidpool, maar is vooral belangrijk voor wetenschappelijk onderzoek. Zaken waarop de huidige Amerikaanse president Donald Trump en zijn regering miljarden op bezuinigen.
De Nathaniel B. Palmer is een ijsbreker en is speciaal gebouwd om dwars door het drijvende zee-ijs te kunnen varen. Daardoor kan het schip op de meest afgelegen plekken komen voor metingen. Wetenschappelijke ijsbrekers zijn wereldwijd op drie handen te tellen. Aan boord vind je laboratoria, onderzoeksapparatuur, twee helikopters, radarsystemen en soms onderwatervoertuigen en zelfs robots.
Wetenschappers verblijven soms maanden op het schip om monsters te verzamelen van het zeewater of het ijs. Die data vormen de basis van onderzoek naar gletsjers, zeespiegelstijging, oceaanstromingen of ecosystemen. Dat soort studies is extreem relevant nu de temperatuur van het oceaanwater zorgwekkend snel opwarmt, ijsblokken zo groot als Zuid-Holland afbreken en de zeespiegel overal ter wereld stijgt.
Op de Nathaniel B. Palmer varen ook vaak Nederlandse wetenschappers mee. Nederland heeft zelf geen ijsbreker en is voor zulke expedities dus afhankelijk van samenwerkingen. Het schip is essentieel voor de wetenschap, zeggen twee wetenschappers die op de Palmer op poolexpeditie gingen tegen NU.nl.
Oceanograaf Loes Gerringa, inmiddels gepensioneerd, werkte in 2009 twee maanden op het schip. Dat deed ze met haar collega Patrick Laan en negen internationale wetenschappers, negen technici en tientallen bemanningsleden. "Het was een unieke ervaring", zegt ze. "Het zien van pinguns, daar kom je niet voor, maar het was fantastisch."
Met haar team deed Gerringa in de Rosszee onderzoek naar de ijzerwaarden in het zeewater. IJzer is belangrijk voor algen om te overleven. Algen vormen de basis van de voedselketen en een belangrijk element van het klimaatsysteem doordat ze CO2 opnemen. De onderzoeksresultaten van het team van Gerringa werden in vooraanstaande wetenschappelijke journals gepubliceerd.
Al die tijd kwamen ze het schip niet af. Het team werkte keihard en intensief samen, vertelt Gerringa. Daardoor ontstond aan boord een hechte band. "We hebben samen Kerst en Oud en Nieuw gevierd."
Cruciale kennis over klimaatverandering gaat verloren
Ook Rob Middag van het Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee (NIOZ) voer vier weken mee op de Palmer naar Antarctica, in 2013. De oceaanonderzoeker moest wel eerst dagen wachten bij het zuidelijkste puntje van Chili omdat ze niet konden uitvaren door slecht weer op de route.
"Dat is ruig gebied met veel stormen, mistige stukken oceaan bedekt met zee-ijs", vertelt hij. "Maar op een heldere dag is het gewoon magisch." Omdat het poolgebied zo onherbergzaam is, zijn gespecialiseerde schepen zoals de Palmer volgens hem nodig om er te komen.
Antarctica is een van de plekken ter wereld waar we het minst over weten, zegt Middag. "De Zuidelijke Oceaan is het knooppunt van alle oceanen; het gebied dat de hele wereld verbindt." Zonder onderzoek ter plaatse gaat fundamentele kennis over klimaatverandering verloren, weet hij.
"We weten nauwelijks wat er op de oceaanbodem gebeurt en hoe het ecosysteem er werkt", voegt Gerringa daaraan toe. "Als zo'n schip wegvalt, valt ook de expertise weg die we nu nodig hebben."
Zo konden onderzoekers op de Palmer belangrijke metingen uitvoeren rondom de Thwaitesgletsjer, ook wel de 'Doomsday Glacier' genoemd. Met die data krijgen wetenschappers meer inzicht in de snelheid van het smelten van de wereldberoemde gletsjer, en de zeespiegelstijging die daarop volgt.
Ook Amerikaanse geleerden trokken aan de bel over de Palmer. In een open brief vroeg de "diepbezorgde Arctische onderzoeksgemeenschap" aan wetenschapsfinancier NSF het schip te behouden. Ze benadrukken dat de VS met dit besluit zijn leidende rol in de wetenschap zal verliezen. De brief is ondertekend door bijna tweehonderd wetenschappers van topuniversiteiten zoals Stanford, Harvard en Columbia.
Net als de Amerikaanse wetenschappers voorspelt Middag dat landen zoals China in het gat zullen springen dat de VS achterlaat. De Chinezen zijn al bezig hun aanwezigheid en daarmee hun invloed op de Zuidpool uit te breiden. Hij noemt dat deels "een prestigeproject".
Volgens Middag kan dat problematisch zijn voor wetenschappers, omdat China minder openstaat voor samenwerking of het delen van kennis en data dan de Amerikanen. Terwijl internationale samenwerking op Antarctica juist altijd heel nauw is geweest, vertelt Gerringa. Dat heeft er volgens haar alles mee te maken dat het zo'n kleine gemeenschap is.
Dan maar vliegen?
Als de NSF de ontmanteling doorzet, betekent het dat veel poolonderzoekers volledig afhankelijk worden van andere landen. Gezien de geopolitieke spanningen in de wereld is dat niet per se wenselijk, stellen de wetenschappers. Wel benadrukken beiden de goede relaties met onder meer de Britten en de Duitsers.
Een nieuw schip charteren en inrichten - iets wat de NSF onderzoekt - duurt jaren en kost miljoenen, zeggen experts. Ondertussen gaat er kennis, en kansen om onderzoek te doen, verloren.
En hoewel vliegen een mogelijkheid is voor bevoorrading van sommige stations, is dat volgens Middag geen alternatief voor langdurig onderzoek op zee. "Als je de mogelijkheid om naar Antarctica te gaan eenmaal verliest, komt die niet zomaar terug."
https://www.nu.nl/economi(...)en-na-heffingen.htmlquote:VS krijgt volgens VN bijna geen post meer uit andere landen na heffingen
Het postverkeer naar de Verenigde Staten is met ruim 80 procent gedaald na de invoering van nieuwe regels door president Donald Trump. De Wereldpostunie (UPU) stelt zaterdag dat 88 landen hun postdiensten naar de VS gedeeltelijk of helemaal hebben opgeschort.
De UPU is een organisatie van de Verenigde Naties die het postverkeer tussen 118 lidstaten in beeld brengt en controleert. In hun jaarlijkse rapport over de staat van het wereldwijde postsysteem schrijft de organisatie dat het postverkeer naar de VS bijna tot stilstand is gekomen vanwege de door Trump ingevoerde tarieven.
Tot eind augustus hoefden geen invoerkosten te worden betaald voor pakjes en pakketten tot 800 dollar die naar de VS werden gestuurd. Die regeling voor kleine pakketten bestond al sinds 1938. Maar als gevolg van de importheffingen van Trump is die vrijstelling vervallen. Sindsdien moeten over alle pakjes en pakketten die de VS binnenkomen invoerkosten worden betaald.
De UPU werkt aan de "snelle ontwikkeling van een nieuwe technische oplossing die moet helpen om de post naar de VS weer op gang te brengen", stelt directeur-generaal Masahiko Metoki in een verklaring.
Ook bij PostNL is het sinds 23 augustus tijdelijk niet meer mogelijk om pakjes en pakketten naar de VS te sturen. Brieven en documenten kunnen nog wel worden verstuurd. Mensen kunnen bijvoorbeeld via DHL Express nog gebruikmaken van veelal duurdere expressbezorging.
Een rechtbank in New York oordeelde vorige week dat de meeste van Trumps importheffingen illegaal zijn. Maar de heffingen blijven tot 14 oktober van kracht om de Amerikaanse regering de tijd te geven tegen de uitspraak in beroep te gaan.
En je was ooit zo lyrisch toen de rednecks bij races en footbal wedstrijden allemaal biden belachelijk maakten.quote:Op zondag 7 september 2025 02:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik snap dat je elke gelegenheid om hersenloos tegen Trump te schreeuwen het liefst in beeld wil brengen, maar ik denk dat de organisatoren het fijn vinden dat het toernooi om de sport draait.
Ah, dus er komen nieuwe tarieven aan?quote:Op zondag 7 september 2025 08:31 schreef Beathoven het volgende:
Trump heeft aangekondigd namens Google met de EU te gaan spreken om de miljardenboete ongedaan te maken.
WASHINGTON (Reuters) - U.S. President Donald Trump on Thursday criticized the European Union over a record $5 billion fine EU antitrust regulators imposed on Google, saying the bloc was taking advantage of the United States.
EU officials on Wednesday also ordered Google to stop using its popular Android mobile operating system to block its rivals, adding to trade tensions between Washington and Brussels.
Trump took to Twitter over the decision: "I told you so! The European Union just slapped a Five Billion Dollar fine on one of our great companies, Google. They truly have taken advantage of the U.S., but not for long!"
In an interview aired on Sunday by CBS, Trump labelled the EU a "foe" with regard to trade.
Two former antitrust enforcers said it was unusual but not unheard of for officials to comment on decisions by enforcers in other jurisdictions.
Geweldig nummer.quote:Op zaterdag 6 september 2025 23:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet nog wel een liedje hierover uit de jaren 80
Bekijk deze YouTube-video
Dat geklooi met zn tarieven is imho van lagere orde voor ons dan het gegeven dat de president van dat land de pilaren tegen corruptie hier wegslaat om de malafide praktijken van zn bedrijven vrij baan te geven. Als we ergens niet over gepolariseerd zouden moeten zijn, zou het dt moeten zijn.quote:Op zondag 7 september 2025 08:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ah, dus er komen nieuwe tarieven aan?
Afgezien van het sowieso al totalequote:
Het is niet vaak dat ik het zo hartgrondig eens ben met Rand Paul.quote:Op zondag 7 september 2025 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De vice president van de VS, dames en heren:
[ afbeelding ]
Dat ze on speaking terms willen blijven met de regering Trump.quote:Op zondag 7 september 2025 10:22 schreef Perrin het volgende:
En wat zegt het over Europese regeringsleiders dat zij, kritiekloos en gedwee als gehoorzame vazallen, achter een steeds autocratischer en maffiozer wordende VS aanhobbelen?
Alsof de hoogste vorm van Europees staatsmanschap niet langer bestaat uit een eigen visie en onafhankelijkheid, maar uit buigen, volgen en het verkwanselen van waardigheid in ruil voor de kruimels van een Trump en zijn onderlingen die moreel nauwelijks meer uitsteken boven de meest verwerpelijke bananenrepublieken.
Met welk doel? Zodat hij ze kan chanteren, aan het lijntje kan houden, voorliegen? Terwijl hij zijn land verandert in een autocratie en al het recht aan zijn laars lapt? Terwijl hij 'het Westen' een dolk in de rug steekt en in de uitverkoop gooit?quote:Op zondag 7 september 2025 10:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat ze on speaking terms willen blijven met de regering Trump.
Maar volgens de Nederlandse MAGA Beweging is ie geen dictator of fascist, hoe durf je het te stellen!quote:Op zondag 7 september 2025 09:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Afgezien van het sowieso al totale-gehalte: het leger (Department of WAR!!!) binnenlands inzetten?!?! Die man is cht niet goed
Dat was zeker hilarisch, maar ik begrijp heel goed dat als de organisatie daar geen trek in heeft dat ze een mailtje sturen om dat liever niet in beeld te brengen.quote:Op zondag 7 september 2025 08:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En je was ooit zo lyrisch toen de rednecks bij races en footbal wedstrijden allemaal biden belachelijk maakten.![]()
Je toont de Maga hypocrisie en het gendoctrineerde napapagaai gedrag weer duidelijk.
Die zit dus binnenkort in El Salvador.quote:Op zondag 7 september 2025 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
Dit is inderdaad nog meest gestoord aan die MAGA-cult: die absurde verering van Trump.
[ x ]
quote:Op zondag 7 september 2025 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
Dit is inderdaad nog meest gestoord aan die MAGA-cult: die absurde verering van Trump.
[ x ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:AI-overzicht
De Verenigde Staten zijn een van de grootste producenten en exporteurs van sojabonen ter wereld, met belangrijke productiegebieden in het Midwesten, zoals Illinois, Iowa en Minnesota.
Een groot deel van de Amerikaanse sojabonen wordt gebruikt voor veevoer, maar ook voor menselijke consumptie in producten als tofu en sojamelk.
De VS is, naast landen als Brazili en Argentini, een belangrijke leverancier van soja aan de wereldmarkt, waaronder de Europese Unie en China.
Die is al een tijdje flink de weg kwijt ja.quote:Op zondag 7 september 2025 11:40 schreef Vis1980 het volgende:
Een bepaalde eigenaar van een bepaalde Nederlandse weblog vindt 'I love the smell of Deportations in the morning' uiteraard hilarisch en een ieder die er meer in ziet is gek, aldus die bepaalde meneer.
Wat leven we in een vreemde tijd. Bepaalde Nederlandse inlichtingendiensten lezen vast mee.
Klinkt als De Dagelijkse Standaard. GeenStijl is moreel verrot, maar niet zwakzinnig.quote:Op zondag 7 september 2025 11:40 schreef Vis1980 het volgende:
Een bepaalde eigenaar van een bepaalde Nederlandse weblog vindt 'I love the smell of Deportations in the morning' uiteraard hilarisch en een ieder die er meer in ziet is gek, aldus die bepaalde meneer.
Wat leven we in een vreemde tijd. Bepaalde Nederlandse inlichtingendiensten lezen vast mee.
Je moet het iets dichterbij zoekenquote:Op zondag 7 september 2025 12:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Klinkt als De Dagelijkse Standaard. GeenStijl is moreel verrot, maar niet zwakzinnig.
Blijft wonderlijk dat dat ooit als vrij degelijk rechts medium is opgezet en vrij snel volkomen door het putje is gegaan.
wtfquote:Op zondag 7 september 2025 11:40 schreef Vis1980 het volgende:
Inmiddels gevonden.quote:Op zondag 7 september 2025 12:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je moet het iets dichterbij zoeken
Het was ook vooral sarcasme, dat dat Trump’s go to is. Maar idd, lekker negeren wat hij voor heffing oplegt.quote:Op zondag 7 september 2025 08:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat geklooi met zn tarieven is imho van lagere orde voor ons dan het gegeven dat de president van dat land de pilaren tegen corruptie hier wegslaat om de malafide praktijken van zn bedrijven vrij baan te geven. Als we ergens niet over gepolariseerd zouden moeten zijn, zou het dt moeten zijn.
Beetje een vreemde conclusie.quote:Op zondag 7 september 2025 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
We kunnen hier wel owee en ach roepen constant, maar de grootste verering van Trump komt van onze eigen EU leiders. Zie het geslijm van Rutte, Starmer, Macron, en vele andere leiders. Ze zijn dol op hem! Lachend op de foto.
Ze geven de man geen enkele kritiek (meer) als hij wat zegt. De grootste Trump-pijpers zitten gewoon in Europa.
Hij brengt het alsof zij de schurken zijn, omdat ze geen kritiek op Trump hebben, maar dat speelt ie. Want hij juicht het juist toe als mensen geen kritiek op Trump hebben. De EU is zeer zwak en een post later is de EU veel te sterk. De EU is in de ene post een tyrannische overheid, die zich overal mee bemoeit en in de andere post geniet hij van de hoeveelheid zaken de Amerikaanse overheid zich op dit moment mee bemoeit.quote:Op zondag 7 september 2025 12:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Beetje een vreemde conclusie.
Denk dat het de enige manier is om met deze pestkop om te gaan op dit moment. En dat doen ze dan ook.
In de blauwe steden zijn leiders die eventueel zich kandidaat kunnen stellen voor een presidentschap (en ook tegengas bieden) en hij is ze alvast als vijand van het volk aan het neerzetten.quote:Op zondag 7 september 2025 12:33 schreef Gunner het volgende:
Nee het is niet politiek gemotiveerd hoor.
[ x ]
Ja dh.quote:Op zondag 7 september 2025 12:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Beetje een vreemde conclusie.
Denk dat het de enige manier is om met deze pestkop om te gaan op dit moment. En dat doen ze dan ook.
Het heeft in Washington DC effect gehad en nu is Chicago aan de beurt. Ik snap niet dat Pritzker politiek gezien zo dom is om hier tegen te ageren.quote:Op zondag 7 september 2025 12:33 schreef Gunner het volgende:
Nee het is niet politiek gemotiveerd hoor.
[ x ]
Nee, hier lieg je.quote:Op zondag 7 september 2025 12:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het heeft in Washington DC effect gehad en nu is Chicago aan de beurt. Ik snap niet dat Pritzker politiek gezien zo dom is om hier tegen te ageren.
Hij creert nu zelf het beeld dat hij de enorme criminaliteit geen probleem vind en dat hij de situatie onder controle heeft.
Hij zou beter kunnen roepen dat de criminaliteit inderdaad een enorm probleem is en dat hij alle hulp accepteert.
Hij moet echt naar iets anders wijzen bijvoorbeeld het probleem van wapens die over de staatsgrenzen gesmokkeld worden.
Zo slaat hij meteen twee vliegen in n klap in plaats van gillen over het feit dat Trump niets naar een republikeinse staat heeft gestuurd.
Nee, maar perceptie is wat hier telt. Al zou hij teruggefloten worden dan nog blijft het punt staan dat Chicago een enorm probleem heeft waar Pritzker weinig tot niets mee doet. Althans dat is het beeld dat Pritzker nu voor zich zelf creert.quote:Op zondag 7 september 2025 12:46 schreef Gunner het volgende:
@:Chivaz heeft hij het grondwettelijke recht om zich er mee te bemoeien?
Dus het gaat niet om de bescherming van die steden, maar het is politiek? Het is ook niet zomaar de nationale garde h, het is het leger. De manier waarop hij er zelf over tweet laat ‘t lijken alsof ze erheen moeten om te vechten.quote:Op zondag 7 september 2025 13:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, maar perceptie is wat hier telt. Al zou hij teruggefloten worden dan nog blijft het punt staan dat Chicago een enorm probleem heeft waar Pritzker weinig tot niets mee doet. Althans dat is het beeld dat Pritzker nu voor zich zelf creert.
Als Trump erin slaagt om democraten weg te zetten als figuren die criminelen verdedigen dan maken de republikeinen een veel betere kans bij de midterms.
Ik heb alleen iets gelezen over de nationale garde, niet over het leger.quote:Op zondag 7 september 2025 13:06 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dus het gaat niet om de bescherming van die steden, maar het is politiek? Het is ook niet zomaar de nationale garde h, het is het leger. De manier waarop hij er zelf over tweet laat ‘t lijken alsof ze erheen moeten om te vechten.
Trump is als een zakenman de regering aan het reorganiseren door alle afdelingen die geen geld opbrengen te sluiten. Als iemand hun werk belangrijk vind, dan zal de markt dat wel oplossen. Alles wat beheert, hulp bied of de consumenten beschermt, zeg maar.quote:
Macron als generaal lijkt me een open deur, voor buitenlandse zaken is ook wel iemand te bedenken, maar wie ga je aan het roer zetten? Dat is ook maar een spreekbuis voor de nationale kopstukken.quote:Op zondag 7 september 2025 10:22 schreef Perrin het volgende:
En wat zegt het over Europese regeringsleiders dat zij, kritiekloos en gedwee als gehoorzame vazallen, achter een steeds autocratischer en maffiozer wordende VS aanhobbelen?
Alsof de hoogste vorm van Europees staatsmanschap niet langer bestaat uit een eigen visie en onafhankelijkheid, maar uit buigen, volgen en het verkwanselen van waardigheid in ruil voor de kruimels van Trump en zijn clan die moreel nauwelijks meer uitsteken boven de meest verwerpelijke bananenrepublieken.
Een VS dat bovendien steeds duidelijker maakt dat haar voormalige bondgenoten in een confrontatie met een imperialistisch Rusland of China op geen enkele steun hoeven te rekenen.
Het werkt uitstekend, als je het nu hier ook al verwacht. Zo zie je maar weer hoe dun het beschaafde laagje maar is.quote:Op zondag 7 september 2025 11:40 schreef Vis1980 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |