Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
God bepaald wel wie er blijft leven en wie niet. Dat is het idee. Tijdens verschillende pandemieën was Hij blijkbaar erg boos op heel veel mensen. Of Hij had ze nodig. Zo kun je ook gewoon met verkeersregels stoppen.quote:Op donderdag 4 september 2025 11:47 schreef AnneX het volgende:
Joh…laten we de vaccinaties loslaten… goed voor de gezondheid van de kinderen.![]()
volgens de Santis, Florida, zelf met jonge kinderen…
Wat een dom volk eigenlijk als / dat het hier achteraan loopt…
In de VS is nu precies dat deel aan de macht, ondanks dat Trump zelf alleen gebruikt maakt van de loyaliteit die dat met zich meebrengt.quote:Op donderdag 4 september 2025 12:27 schreef Gunner het volgende:
Even voor de goede orde; in Nederland komt het niet-vaccineren vooral uit de meer fundamentalistische hoek.
Hoe dat in de VS zit weet ik niet zeker.
Paolo Zampolli has spent the better part of three decades perfecting the art of being in the room where it happens, but never the one sitting under the interrogation lamp. Milan-born, impeccably tailored, and endlessly photographed in the company of presidents, diplomats, and women half his age, Zampolli built his reputation in the 1990s as the man behind ID Models, a New York agency that specialized in importing beauty from Eastern Europe and South America. It was through this pipeline that he brought Slovenian model Melania Knauss to the United States in the late 1990squote:Op donderdag 4 september 2025 11:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Paolo Zampolli
https://en.wikipedia.org/wiki/Paolo_Zampolli
https://www.closertotheedge.net/p/who-is-paolo-zampolli
in Maart 2025 door Trump benoemd als U.S. Special Envoy for Global Partnerships https://uz.usembassy.gov/se-paolo-zampolli-2025/
Verbaast je dit?quote:
Eigenlijk niet meer. De brutaliteit, het onfatsoen, het onbeschofte gedrag.quote:
Welkom in het nieuwe normaalquote:Op donderdag 4 september 2025 14:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eigenlijk niet meer. De brutaliteit, het onfatsoen, het onbeschofte gedrag.
En dat zulluke hotemetoten ermee wegkomen.
Je hebt ook nog best wat van die antroposofische zweefteven natuurlijk, maar de geloofsfundamentalisten clusteren wat meer wat natuurlijk problematisch is in het licht van de groepsimmuniteit.quote:Op donderdag 4 september 2025 12:27 schreef Gunner het volgende:
Even voor de goede orde; in Nederland komt het niet-vaccineren vooral uit de meer fundamentalistische hoek.
Hoe dat in de VS zit weet ik niet zeker.
quote:WARNER: Do you accept the fact that 1 million Americans died from covid?
RFK Jr: I don't know how many died
W: You're the secretary of health and human services. You don't have any idea how many Americans died from covid?
RFK Jr: I don't think anybody knows that
W: How can you be that ignorant?
quote:WARNER: How is that gonna happen with the Medicaid cuts that are taking place?
RFK Jr: There are no cuts to Medicaid
WARNER: That is absurd
quote:Warner: "Secretary of Health and Human Service -- he doesn't know how many people died from covid, doesn't know if the vaccine saved lives, doesn't understand the issue that OBGYN doctors are fleeing rural America ... "
Absurd indeed! Want hoe in godsnaam heeft het kunnen gebeuren dat een conspiracy nutcase als RFK Jr., iemand zonder enige medische opleiding, zeggenschap heeft gekregen over één van de belangrijkste posts in een kabinet!? You tell me...quote:WARNER: How is that gonna happen with the Medicaid cuts that are taking place?
RFK Jr: There are no cuts to Medicaid
WARNER: That is absurd
Deal met Donald.quote:Op donderdag 4 september 2025 18:10 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Absurd indeed! Want hoe in godsnaam heeft het kunnen gebeuren dat een conspiracy nutcase als RFK Jr., iemand zonder enige medische opleiding, zeggenschap heeft gekregen over één van de belangrijkste posts in een kabinet!? You tell me...
Ik zie de noodzaak er niet van in om verplicht kinderen te vaccineren. Hier in Nederland is het ook niet verplicht en toch kiezen veruit de meeste mensen er voor om het wel te doen.quote:Op donderdag 4 september 2025 11:47 schreef AnneX het volgende:
Joh…laten we de vaccinaties loslaten… goed voor de gezondheid van de kinderen.![]()
volgens de Santis, Florida, zelf met jonge kinderen…
Wat een dom volk eigenlijk als / dat het hier achteraan loopt…
Gut dat zegt Kennedy ook. “De meeste mensen” of kinderen?quote:Op donderdag 4 september 2025 18:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zie de noodzaak er niet van in om verplicht kinderen te vaccineren. Hier in Nederland is het ook niet verplicht en toch kiezen veruit de meeste mensen er voor om het wel te doen.
Lichamelijke integriteit is een recht waar je niet aan zou moeten tornen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door AnneX op 04-09-2025 18:58:19 ]
quote:Op donderdag 4 september 2025 18:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gut dat zegt Kennedy ook. “De meeste mensen” of kinderen?
En toch komt er geen polio meer voor dankzij vaccinatie.
Antibiotica ook maar afschaffen. Lichaam ruimt het zelf wel op. Of niet. Dood!Kortom je vind dat wij in Nederland ook vaccinaties moeten verplichten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja ik heb kinderen en we hebben er voor gekozen om ze te vaccineren.
als je je kind naar school laat gaan? Ja natuurlijk.quote:Op donderdag 4 september 2025 18:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kortom je vind dat wij in Nederland ook vaccinaties moeten verplichten?
Behalve bij vrouwen die ongewenst zwanger zijn door bv verkrachting en een abortus willen, natuurlijkquote:Op donderdag 4 september 2025 18:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zie de noodzaak er niet van in om verplicht kinderen te vaccineren. Hier in Nederland is het ook niet verplicht en toch kiezen veruit de meeste mensen er voor om het wel te doen.
Ja ik weet het allemaal, dat neemt niet weg dat het recht op lichamelijke integriteit dan maar moet worden ingeperkt.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
als je je kind naar school laat gaan? Ja natuurlijk.
Met andere kinderen sporten, buitenspelen, ja.
Nogmaals: weet jij hoe vaccinaties werken in een groep wel/niet gevaccineerden.
Weet jij hoeveel mensen/kinderen zijn overleden aan mazelen in de afgelopen periode.
Weet jij de reden voor een Rijksvaccinatieprogramma?
Ah je wil de abortus discussie weer oprakelen. Je weet dat we het niet eens gaan worden omdat ik een heel andere visie heb over wat een foetus precies is. Zullen we dit maar gewoon laten rusten en het bij vaccinaties houden?quote:Op donderdag 4 september 2025 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve bij vrouwen die ongewenst zwanger zijn door bv verkrachting en een abortus willen, natuurlijk
De discussie ging over lichamelijk integriteit.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah je wil de abortus discussie weer oprakelen. Je weet dat we het niet eens gaan worden omdat ik een heel andere visie heb over wat een foetus precies is. Zullen we dit maar gewoon laten rusten en het bij vaccinaties houden?
True, maar als een foetus door mijn discussiepartner niet word erkend als een mens dan heeft het weinig zin om verder te discussiëren.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:17 schreef livelink het volgende:
[..]
De discussie ging over lichamelijk integriteit.
Lichamelijke integriteit… de meeste vaccinaties krijg je als kind, dan beslissen je ouders over jouw integriteit. Overigens: streng gereformeerden mogen het niet van hun geloof, maar doen het inmiddels (na de mazelen) voor een deel stiekem toch, net zo als die tv in een kastje op zolder of belangrijke gebeurtenissen via npo start op de computer.quote:Op donderdag 4 september 2025 18:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gewoon een paar honderd extra kinderbegrafenissen en dan nog eens kijken of er hersencellen in beweging komen.quote:Op donderdag 4 september 2025 20:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
...
https://bsky.app/profile/susanmcp.bsky.social/post/3lxzryxj27s2y
Hmmm, will that change when their kids come home from school with Measles or Polio?
Wikiquote:In 1971 was er in Nederland een polio-epidemie op de Veluwe en in Staphorst[16]. Op de Veluwe werden vooral de dorpen Elspeet, Nunspeet en Uddel getroffen, waarbij meer dan 100 personen besmet raakten. De laatste polio-epidemie in Nederland was in 1992 in Streefkerk
Loyaliteit, je hoeft letterlijk niets te kunnen, je moet alleen Trump's kont likken.quote:Op donderdag 4 september 2025 18:10 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Absurd indeed! Want hoe in godsnaam heeft het kunnen gebeuren dat een conspiracy nutcase als RFK Jr., iemand zonder enige medische opleiding, zeggenschap heeft gekregen over één van de belangrijkste posts in een kabinet!? You tell me...
Ja, zeg, waarom zouden we kinderen in godsnaam vaccineren.quote:Op donderdag 4 september 2025 18:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Precies, 'dat is kinderen vermoorden', maar doodgaan aan een oude, verschrikkelijke ziekte, das dan weer prima.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve bij vrouwen die ongewenst zwanger zijn door bv verkrachting en een abortus willen, natuurlijk
Als dat zo doorgaat, kunnen we straks niet anders dan het verplicht te gaan stellen.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Lichamelijke integriteit… de meeste vaccinaties krijg je als kind, dan beslissen je ouders over jouw integriteit. Overigens: streng gereformeerden mogen het niet van hun geloof, maar doen het inmiddels (na de mazelen) voor een deel stiekem toch, net zo als die tv in een kastje op zolder of belangrijke gebeurtenissen via npo start op de computer.
Vaccinaties misschien niet verplichten, maar valse voorlichting en indianenverhalen wel verbieden.
Gevolg van extreem slechte voorlichting en misinformatie. Bijzonder dat Chivaz NL als voorbeeld noemt, want goede voorlichting maar toch telkens in de bres springt voor Republikeinen die juist hun best doen de voorlichting zo slecht mogelijk te maken.quote:Op donderdag 4 september 2025 20:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lxzcvqiohk2c
Support for vaccinating kids against infectious diseases dropped from 81% in 1991 to 51% last year
We are getting dumber as a society
https://bsky.app/profile/susanmcp.bsky.social/post/3lxzryxj27s2y
Hmmm, will that change when their kids come home from school with Measles or Polio?
Als mensen wetenschappelijke logica niet aannemen als voorlichting houdt het op. Kijk in de spiegel hoe jij een foetus toch een levensvatbaar mens blijft noemen.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja ik weet het allemaal, dat neemt niet weg dat het recht op lichamelijke integriteit dan maar moet worden ingeperkt.
Goede voorlichting doet al wonderen kijk maar naar Nederland.
Ik vond vooral bijzonder dat deze voorstander van een kleinere overheid blijkbaar vindt dat zodra het kind geboren is de ouders beslissen over de lichamelijke integriteit van hun kind (wel/niet vaccineren), maar dat zij hier voor die tijd in zijn ogen niets over te zeggen hebben omdat hij die beslissing liever aan de overheid over laat.quote:Op vrijdag 5 september 2025 07:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als mensen wetenschappelijke logica niet aannemen als voorlichting houdt het op. Kijk in de spiegel hoe jij een foetus toch een levensvatbaar mens blijft noemen.
Idem voor de autonomie van de staten. Daar zit men ook continu in een schizofrene positie.quote:Op vrijdag 5 september 2025 07:55 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik vond vooral bijzonder dat deze voorstander van een kleinere overheid blijkbaar vindt dat zodra het kind geboren is de ouders beslissen over de lichamelijke integriteit van hun kind (wel/niet vaccineren), maar dat zij hier voor die tijd in zijn ogen niets over te zeggen hebben omdat hij die beslissing liever aan de overheid over laat.
Waarom zijn al die west Europeanen dan zo achterlijk als die mensen in Florida? Is de basisschool in west Europa dan zo slecht? Waar heb jij trouwens op school gezeten? Was dat ergens in oost Europa waar vaccinaties wel verplicht zijn?quote:Op donderdag 4 september 2025 21:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, zeg, waarom zouden we kinderen in godsnaam vaccineren.
Jij hebt blijkbaar niet helemaal op zitten letten tijdens de basisschool.
Nederland deed het prima ja, maar tegenwoordig niet meer. Daarvoor is de vaccinatiegraad te ver gedaald.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:04 schreef Chivaz het volgende:
Het verbaast mij oprecht dat er hier in principe zo gespuugd word op de west Europese mentaliteit van vaccineren. Waar komt dit toch ineens vandaan? Normaliter vinden jullie west Europa superieur aan de VS behalve als het gaat om vaccinaties, dan moet de overheid ineens beslissen dat kinderen verplicht gevaccineerd moeten worden.
Uiteraard moet dat verteld worden met het idee dat ik geen basisschool heb afgemaakt omdat ik vind dat Nederland het op dit gebied prima doet. Echt ronduit bizar dit.
Jij begon over lichamelijke integriteit, waar je zo voor bent. Waarom geldt dat wel voor geboren kinderen, die je willens en wetens wilt blootstellen aan potentieel dodelijke ziektes door hun ouders te ondersteunen in hun antivax gereutel, maar geldt dat niet voor vrouwen, die een kind niet geboren willen laten worden omdat ze er niet voor gekozen hebben of van mening zijn dat ze er niet adequaat voor kunnen zorgen, waardoor je dus ongeboren kinderen veroordeelt tot een leven zonder uitzichten? Dat heeft niks te maken met hoe jij een foetus beschouwt, maar alles met hypocrisie en maatschappelijke omstandigheden. Het ongeboren kind beschermen, maar als het eenmaal geboren is, kan het verder de tering krijgen (letterlijk, in dit geval) en ondersteun je elke maatregel die het leven van kinderen slechter maakt.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah je wil de abortus discussie weer oprakelen. Je weet dat we het niet eens gaan worden omdat ik een heel andere visie heb over wat een foetus precies is. Zullen we dit maar gewoon laten rusten en het bij vaccinaties houden?
quote:Trump wil Defensie omdopen tot ministerie van Oorlog, blijkt al meteen splijtzwam
WASHINGTON- De VS willen hun ministerie van Defensie tot ministerie van Oorlog herdopen.
De naamswijziging, die president Donald Trump vrijdag naar verwachting zal aankondigen, blijkt al meteen een splijtzwam.
3 uur geleden
Dat het Witte Huis met de aanpassing komt, is geen verrassing.
Trump maakte vorige maand al duidelijk de aanduiding ministerie van Oorlog ’een betere naam’ te vinden.
De president en defensieminister Pete Hegseth, die straks dus minister van Oorlog moet gaan heten, willen een meer agressieve uitstraling. „
Defensie is te defensief”, zei Trump in augustus. „We willen defensief zijn, maar ook offensief als het moet”.
quote:Onder Democraten wordt de symbolische stap als een nieuw gevaar van Trumps presidentschap gezien.
,,Amerikanen willen oorlogen voorkomen, niet promoten", aldus senator Andy Kim op sociale media.
De Democraat stelde dat het idee van het niveau was van zijn 8-jarige zoontje. ,,
Dit gaat over militairen die hun leven in de waagschaal stellen", aldus de parlementariër uit New Jersey, die nationaal veiligheidsadviseur was onder president Barack Obama.
De vaccinatiegraad is gaan dalen tijdens de coronaperiode toen men vaccinaties ging pushen onder valse voorwendselen en onder dwang.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nederland deed het prima ja, maar tegenwoordig niet meer. Daarvoor is de vaccinatiegraad te ver gedaald.
Je kan die mensen dom noemen, maar uiteindelijk is het vertrouwen door toedoen van de overheid geschaad. Een vaccinatieverplichting gaat dat vertrouwen echt niet herstellen, integendeel het wantrouwen zal alleen maar toenemen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:40 schreef Ludachrist het volgende:
Als je mokertjedom bent kan je inderdaad zo redeneren.
Gelukkig betalen ze met hun eigen gezondheid en die van hun eigen kinderen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan die mensen dom noemen, maar uiteindelijk is het vertrouwen door toedoen van de overheid geschaad. Een vaccinatieverplichting gaat dat vertrouwen echt niet herstellen, integendeel het wantrouwen zal alleen maar toenemen.
Ik noem jou dom, niet die mensen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan die mensen dom noemen, maar uiteindelijk is het vertrouwen door toedoen van de overheid geschaad. Een vaccinatieverplichting gaat dat vertrouwen echt niet herstellen, integendeel het wantrouwen zal alleen maar toenemen.
Allemaal kutvragen ter whataboutism. Ga je voor de rest het punt volledig ontwijken? Alvast een hint: ik heb het niet over West-Europa, omdat dit het Amerika-topic is.quote:Op vrijdag 5 september 2025 08:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom zijn al die west Europeanen dan zo achterlijk als die mensen in Florida? Is de basisschool in west Europa dan zo slecht? Waar heb jij trouwens op school gezeten? Was dat ergens in oost Europa waar vaccinaties wel verplicht zijn?
Waarom noem je mij dom? Omdat ik begrijp waar het wantrouwen tegen vaccinaties vandaan komt?quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik noem jou dom, niet die mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |