abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 september 2025 @ 15:38:36 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218661154
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218661191
FIPO DE CLOWN _O_
pi_218661316
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 15:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Maar letterlijk iedereen begrijpt het behalve jij
Jeetje ben jij blijven hangen op de middelbare school. Zo wordt daar ook de discussie gevoerd. "Iedereen is het mij eens, niemand vind dat jij gelijk hebt"
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 16:02:52 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218661325
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:01 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Jeetje ben jij blijven hangen op de middelbare school. Zo wordt daar ook de discussie gevoerd. "Iedereen is het mij eens, niemand vind dat jij gelijk hebt"
Nee maar je kunt toch gewoon een keer toegeven dat je misgreep hier, ga je echt niet dood aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218661332
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee maar je kunt toch gewoon een keer toegeven dat je misgreep hier, ga je echt niet dood aan
Als ik ergens niet gelijk heb geef ik dat echt wel toe. Maar ik laat mij er niet door intimideren dat hier een grote groep vind dat je alleen maar pro Oekrane mag posten en niet kritisch mag zijn af en toe. Wel jammer btw dat ik in het inmiddels gesloten topic ook een paar pro Oekrane meningen heb gedeeld maar daar wordt dan weer helemaal niet op gereageerd.

Je zou als mod btw wel het goede voorbeeld kunnen geven. Eerst al je bericht dat iedereen mij zit uit te lachen. En nu dit hierboven. Lekker bezig hoor.....
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:10:36 #6
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218661364
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
zullen we deze trol gewoon met rust laten. Anders blijven we bezig.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:13:38 #7
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218661379
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 15:44 schreef augurk2025 het volgende:
FIPO DE CLOWN _O_
:') Ook een oudgediende zie ik?

Sla 'm op en gebruik hem naar hartenlust zou ik zeggen!

:')
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes..."
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:13:39 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218661381
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:04 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Als ik ergens niet gelijk heb geef ik dat echt wel toe. Maar ik laat mij er niet door intimideren dat hier een grote groep vind dat je alleen maar pro Oekrane mag posten en niet kritisch mag zijn af en toe. Wel jammer btw dat ik in het inmiddels gesloten topic ook een paar pro Oekrane meningen heb gedeeld maar daar wordt dan weer helemaal niet op gereageerd.

Je zou als mod btw wel het goede voorbeeld kunnen geven. Eerst al je bericht dat iedereen mij zit uit te lachen. En nu dit hierboven. Lekker bezig hoor.....
Joh, maak je niet dik. Zo gaat het al jaren hier. Post gewoon wat je wil.
Ik kan altijd de bijdragen van Skeysherrif, achja, lx1l, isidrom, en SCJB B-) B-) waarderen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin dinsdag 2 september 2025 @ 16:15:17 #9
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218661399
Fascinerend dat als het hier naar stront ruikt de mestkevers uit hun holletjes schieten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin dinsdag 2 september 2025 @ 16:16:52 #10
pi_218661405
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Joh, maak je niet dik. Zo gaat het al jaren hier. Post gewoon wat je wil.
Ik kan altijd de bijdragen van Skeysherrif, achja, lx1l, isidrom, en SCJB B-) B-) waarderen.
Hoe krijg je het voor elkaar zoveel namen zo verkeerd te schrijven _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:18:01 #11
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218661408
quote:

[..]

Was dat bewust denk je? Dan wel een beetje lafjes h? :')

Net het een beetje interessant begon te worden... Sturen ze het gesprek weer een andere kant op door een nieuw topic te starten. Wat een ongelooflijk zwaktebod!

Enfin. We gaan hier gewoon vrolijk verder! :')
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes..."
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:18:15 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218661411
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hoe krijg je het voor elkaar zoveel namen zo verkeerd te schrijven _O-
Als je wat minder poepjes overal neerlaat heb je misschien wat minder mestkevers..

Niet zo moeilijk. Ik ga niet eerst die namen allemaal opzoeken alvorens ik ze post. Dit topic houd ik zo tussen de bedrijven door in de gaten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218661419
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:10 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Waarom post je dit dan? Nu zoek je dus aandacht (wat gelukt is).
pi_218661443
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:18 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Was dat bewust denk je? Dan wel een beetje lafjes h? :')

Net het een beetje interessant begon te worden... Sturen ze het gesprek weer een andere kant op door een nieuw topic te starten. Wat een ongelooflijk zwaktebod!

Enfin. We gaan hier gewoon vrolijk verder! :')
Het is jammer. Ik heb in het verleden al vaker kritiek geuit. Toen de usual suspects zeiden dat Rusland niks meer had gaf ik aan dat Rusland echt nog wat had en meer dan dodelijke scheppen. Dat was te kritisch waarop extec & friends los gingen met "waaa pro putin etc/ Russia lover"...

En als ik dan in een andere reactie bijvoorbeeld een aanval van Rusland veroordeelde. Of zei dat ik een militaire operatie van Oekrane mooi vond (zoals dat al die russische vliegtuigen / bommenwerpers) kapot worden gemaakt dan is het weer stil.

Deze post is btw een samenvatting van mijn ongenoegen. Dat ik het jammer vind dat er niet wordt geaccepteerd dat ik zowel kritisch kan zijn over Oekrane maar ook over Rusland. Maar wellicht vraag ik dan teveel. Wellicht heeft het ermee te maken dat ik niet naar dit conflict kijk zoals veel naar een voetbalwedstrijd kijken.
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:27:50 #15
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218661461
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Fascinerend dat als het hier naar stront ruikt de mestkevers uit hun holletjes schieten.
Interessant hoe je jezelf neerzet als parfumtester in een riool – je moet er maar zin in hebben. :')
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:38:41 #16
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218661509
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:24 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Het is jammer. Ik heb in het verleden al vaker kritiek geuit. Toen de usual suspects zeiden dat Rusland niks meer had gaf ik aan dat Rusland echt nog wat had en meer dan dodelijke scheppen. Dat was te kritisch waarop extec & friends los gingen met "waaa pro putin etc/ Russia lover"...

En als ik dan in een andere reactie bijvoorbeeld een aanval van Rusland veroordeelde. Of zei dat ik een militaire operatie van Oekrane mooi vond (zoals dat al die russische vliegtuigen / bommenwerpers) kapot worden gemaakt dan is het weer stil.

Deze post is btw een samenvatting van mijn ongenoegen. Dat ik het jammer vind dat er niet wordt geaccepteerd dat ik zowel kritisch kan zijn over Oekrane maar ook over Rusland. Maar wellicht vraag ik dan teveel. Wellicht heeft het ermee te maken dat ik niet naar dit conflict kijk zoals veel naar een voetbalwedstrijd kijken.
Er is echt helemaal niemand die zegt dat je niet kritisch op Oekrane mag zijn. Echt niemand.

Jij bent me nog niet echt opgevallen hier (bedoel ik niet negatief), maar de enige 2 kut user waar iedereen zich aan stoort zijn Scjvb en Php. Hoef niet uit te leggen waarom denk ik.
Maar goed genoeg weer. :%
pi_218661514
quote:

[..]

Waarom denk je dat je per se pro Oekraine moet zijn of niet kritisch mag zijn hier?

Als je bijvoorbeeld aangeeft dat je tegen het (militair) steunen van Oekraine bent kunnen mensen dat best wel accepteren denk ik, mits je dat onderbouwd.

Denk alleen dat als iets of iemand de schijn wekt begrip te hebben voor wat Rusland aan het doen is, dat al gauw tegen het zere been stoot. Vooral als degene in "het westen" woont en wij onze vrijheid te danken hebben aan grote offers uit het verleden.
pi_218661526
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:38 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Er is echt helemaal niemand die zegt dat je niet kritisch op Oekrane mag zijn. Echt niemand.
Als dat zo was had ik toch niet van die uitgebreide reacties getypt? Ik heb echt al minimaal in vijf verschillende onderbouwde reacties aangegeven dat ik in de basis nog steeds vind dat Rusland moet oprotten uit Oekrane. Maar zodra ik dan over een actie van Oekrane aangeef dat ik dat niet goed vind dan struikelen Fokkers hier over elkaar om mij aan te pakken.
  Forum Admin dinsdag 2 september 2025 @ 16:42:59 #19
pi_218661533
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:27 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Interessant hoe je jezelf neerzet als parfumtester in een riool – je moet er maar zin in hebben. :')
Nee het is nog erger, ik probeer vrijwillig dit zooitje in het gareel te houden.
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:44:42 #20
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218661542
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:41 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Als dat zo was had ik toch niet van die uitgebreide reacties getypt? Ik heb echt al minimaal in vijf verschillende onderbouwde reacties aangegeven dat ik in de basis nog steeds vind dat Rusland moet oprotten uit Oekrane. Maar zodra ik dan over een actie van Oekrane aangeef dat ik dat niet goed vind dan struikelen Fokkers hier over elkaar om mij aan te pakken.
Ja goed ik volg ook niet alles :) Maar laat ik het voor het eerst met Php eens zijn; waar maak je je druk om. Tis maar een forum :)
pi_218661543
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:39 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Waarom denk je dat je per se pro Oekraine moet zijn of niet kritisch mag zijn hier?

Als je bijvoorbeeld aangeeft dat je tegen het (militair) steunen van Oekraine bent kunnen mensen dat best wel accepteren denk ik, mits je dat onderbouwd.

Denk alleen dat als iets of iemand de schijn wekt begrip te hebben voor wat Rusland aan het doen is, dat al gauw tegen het zere been stoot. Vooral als degene in "het westen" woont en wij onze vrijheid te danken hebben aan grote offers uit het verleden.
Ik denk dat op basis van de (soms felle) reacties ik op mij afgevuurd krijg. Ik heb het onder andere gemerkt als ik dan een filmpje deelde van History Legends over een gebied dat was veroverd door de Russen......

Ik word dan "geframed" alsof ik pro putin ben en anti Oekrane. Terwijl ik wat deel over wat er aan het front gebeurd is.

Onze vrijheid in het westen hebben we trouwens te danken aan zowel de geallieerden via hun front en de russen via hun front. Maar dat is denk ik niet je punt.
pi_218661564
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:44 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Ja goed ik volg ook niet alles :) Maar laat ik het voor het eerst met Php eens zijn; waar maak je je druk om. Tis maar een forum :)
Ik vind het leuk om reacties te typen, wat te oefenen met zo snel mogelijk typen, beetje discussie te voeren. Wellicht haal ik er nog een nieuw inzicht uit, leer ik er wat van. Anders is het ook gewoon een manier om even lekker bezig te zijn. No hard feelings btw naar jou toe hierover :)

quote:
Oekraense ’superraket’ verplettert basis Russische geheime dienst op de Krim: opleving van oorlog verwacht
Van de Telegraaf, nice, ik zal kijken of ik nog een leesbaar artikel hierover kan vinden.

https://www.telegraaf.nl/(...)rwacht/87520080.html

hmm helaas ff geen toegang tot Archive
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:48:57 #23
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218661572
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee het is nog erger, ik probeer vrijwillig dit zooitje in het gareel te houden.
Dat lukt aardig, de taak is je als "Straatcommando" op het lijf geschreven! :Y
Het is dat ik niet kan salueren, daarom: :') (Second Best)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Anderson83 op 02-09-2025 16:51:27 (xxx) ]
pi_218661582
https://www.schaatskrant.(...)-door-de-britse-bom/

eindelijk informatie gevonden die niet achter paid wall is over de nieuwe raket voor Oekrane!
pi_218661595
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:44 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ik denk dat op basis van de (soms felle) reacties ik op mij afgevuurd krijg. Ik heb het onder andere gemerkt als ik dan een filmpje deelde van History Legends over een gebied dat was veroverd door de Russen......

Ik word dan "geframed" alsof ik pro putin ben en anti Oekrane. Terwijl ik wat deel over wat er aan het front gebeurd is.

Onze vrijheid in het westen hebben we trouwens te danken aan zowel de geallieerden via hun front en de russen via hun front. Maar dat is denk ik niet je punt.
Nee, onze vrijheid hebben we te danken aan de geallieerden.
Niet aan Rusland.
In de oostkant van Europa kwam die vrijheid er pas nadat de Sovjet Unie in elkaar was gedonderd.

En Rusland probeert dat deels weer terug te draaien.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Forum Admin dinsdag 2 september 2025 @ 16:55:40 #26
pi_218661630
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:48 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Dat lukt aardig, de taak is je als "Straatcommando" op het lijf geschreven! :Y
Het is dat ik niet kan salueren, daarom: :') (Second Best)
Ik heb ook al jouw platen
  Forum Admin dinsdag 2 september 2025 @ 16:56:20 #27
pi_218661647
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:47 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ik vind het leuk om reacties te typen, wat te oefenen met zo snel mogelijk typen, beetje discussie te voeren. Wellicht haal ik er nog een nieuw inzicht uit, leer ik er wat van. Anders is het ook gewoon een manier om even lekker bezig te zijn. No hard feelings btw naar jou toe hierover :)
[..]
Van de Telegraaf, nice, ik zal kijken of ik nog een leesbaar artikel hierover kan vinden.

https://www.telegraaf.nl/(...)rwacht/87520080.html

hmm helaas ff geen toegang tot Archive
Ik kan je bijdrages doorgaans wel waarderen hoor. :Y
pi_218661666
twitter

Laatste 3 dagen sowieso veel hoogwaardige doelen geraakt met de nieuwe Flamingo's.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218661685
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]

Laatste 3 dagen sowieso veel hoogwaardige doelen geraakt met de nieuwe Flamingo's.
Sws einde zomervakantie op de Krim.
Allemaal naar huis en snel een beetje.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 september 2025 @ 17:00:27 #30
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218661697
quote:
[ x ]

"Flamingo's" :D

Of roze geschilderde Taurus raketten.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218661708
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, onze vrijheid hebben we te danken aan de geallieerden.
Niet aan Rusland.
In de oostkant van Europa kwam die vrijheid er pas nadat de Sovjet Unie in elkaar was gedonderd.

En Rusland probeert dat deels weer terug te draaien.
De Nazi's moesten hun aandacht/ legers verdelen over het oostfront (verdedigen tegen Rusland) en aan de andere kant het geallieerde front. Op die manier hebben beiden dus geholpen. Ik ben het met jou eens dat toen Duitsland verslagen was het voorbij de Berlijnse muur voor veel mensen vreselijk was. Het is niet voor niks dat veel naar het westen probeerde te vluchten.
pi_218661739
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:01 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
De Nazi's moesten hun aandacht/ legers verdelen over het oostfront (verdedigen tegen Rusland) en aan de andere kant het geallieerde front. Op die manier hebben beiden dus geholpen. Ik ben het met jou eens dat toen Duitsland verslagen was het voorbij de Berlijnse muur voor veel mensen vreselijk was. Het is niet voor niks dat veel naar het westen probeerde te vluchten.
De Russen deden dat niet voor onze vrijheid.
Sterker nog, ze hebben eerst met Duitsland getracht Europa onder elkaar te verdelen.
Dat leek aanvankelijk te mislukken, maar uiteindelijk kwam Rusland als grote winnaar uit de oorlog.
pi_218661746
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
"Flamingo's" :D

Of roze geschilderde Taurus raketten.
Mooie beesten zijn dat

Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 17:12:19 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218661804
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:10 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Zullen we stoppen met jan en alleman voor troll uitmaken zonder reden?

Bedankt alvast
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 17:20:46 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218661864
quote:

[..]

In dit geval niet

Niemand zegt dat Rusland enkel met oude tanks en schoppen moet werken net zoals niemand zegt wat Extec zei weet niet meer wat

Hij hield je een spiegel voor en jij zei toen lol wie is die lelijkerd!

Als je daar dan op gewezen wordt begin je blind om je heen te slaan ipv dat je zegt lol ... touche
pi_218661925
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
In dit geval niet

Niemand zegt dat Rusland enkel met oude tanks en schoppen moet werken net zoals niemand zegt wat Extec zei weet niet meer wat

Hij hield je een spiegel voor en jij zei toen lol wie is die lelijkerd!

Als je daar dan op gewezen wordt begin je blind om je heen te slaan ipv dat je zegt lol ... touche
Enige punt dat je hebt is dat het van een paar jaar geleden is dat er toen op diverse nieuwssites en hier in Fok nws werd gedaan alsof Rusland niks had. Scheppen en oude meuk. Je kan uiteraard redeneren dat het oude koeien uit de sloot halen is.

Als jij het om je heen slaan vind als ik mij verdedig ten opzichte van verschillende users dan zij dat maar zo. Ik vind dat prima hoor.
pi_218661932
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zullen we stoppen met jan en alleman voor troll uitmaken zonder reden?

Bedankt alvast
Fijn, zijn we het hier over eens.
  dinsdag 2 september 2025 @ 17:29:48 #38
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218661939
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
De Russen deden dat niet voor onze vrijheid.
Sterker nog, ze hebben eerst met Duitsland getracht Europa onder elkaar te verdelen.
Dat leek aanvankelijk te mislukken, maar uiteindelijk kwam Rusland als grote winnaar uit de oorlog.
Toch wel, maar Stalin had een conceptueel andere opvatting van het idee van vrijheid als overtuigd communist, waarbij het collectief altijd prioritair is; vanuit zijn ideenwereld werd Oost-Europa juist bevrijd van het capitalistische model en de klassenmaatschappij.

quote:
Het communistische concept van vrijheid, met name binnen de marxistische theorie, is gericht op het verzoenen van individuele en gemeenschappelijke vrijheid door het elimineren van privbezit en klassenonderscheid, waardoor zelfrealisatie en intrinsieke waarde in arbeid mogelijk worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218661951
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Toch wel, maar Stalin had een conceptueel andere opvatting van het idee van vrijheid als overtuigd communist, waarbij het collectief altijd prioritair is; vanuit zijn ideenwereld werd Oost-Europa juist bevrijd van het capitalistische model en de klassenmaatschappij.
[..]

Ga dat maar in Katyn vertellen. Of in de Baltische staten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218661953
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:28 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Enige punt dat je hebt is dat het van een paar jaar geleden is dat er toen op diverse nieuwssites en hier in Fok nws werd gedaan alsof Rusland niks had. Scheppen en oude meuk. Je kan uiteraard redeneren dat het oude koeien uit de sloot halen is.

Als jij het om je heen slaan vind als ik mij verdedig ten opzichte van verschillende users dan zij dat maar zo. Ik vind dat prima hoor.
Het is vooral weer een stukje revisionisme.
  dinsdag 2 september 2025 @ 17:32:24 #41
56749 BlaZ
pi_218661961
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ga dat maar in Katyn vertellen. Of in de Baltische staten.
Het is simpelweg de theoretische opvatting van vrijheid binnen het Marxisme. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar het was de weg die Stalin volgde en waardoor zijn acties te verklaren zijn. Stalin dacht zelf dat hij de juiste weg volgde.

Ik ben geen communist.

Dit soort opvattingen waarbij hij geweld niet uit de weg gaat om zijn idealistische doelen te kunnen begrijpen ligt ook aan de basis van de collectivisatie en hongersnoden in de jaren '30 en de etnische zuiveringen.
pi_218661974
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is simpelweg de theoretische opvatting van vrijheid binnen het Marxisme. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar het was de weg die Stalin volgde en waardoor zijn acties te verklaren zijn.

Ik ben geen communist.
Er zijn zeer zeker meerdere zienswijzen mogelijk. Maar het opdelen van Polen met Duitsland en het over de kling jagen van miljoenen mensen uit die landen, is dat voor mij niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 september 2025 @ 17:35:37 #43
56749 BlaZ
pi_218661989
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Er zijn zeer zeker meerdere zienswijzen mogelijk. Maar het opdelen van Polen met Duitsland en het over de kling jagen van miljoenen mensen uit die landen, is dat voor mij niet.
Dat maakt niet uit, het idee van geschiedenis is dat je de perspectieven van personages als Hitler en Stalin poogt te begrijpen, niet dat je er je mening over gaat geven.

Tegenwoordig lijken we vaak de zwart-wit bril op te hebben en deze personages als kwaadaardig te beschouwen, dat terwijl ze zelf beide dachten juist het goede te doen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 september 2025 @ 17:39:51 #44
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_218662021
Maar dat zomeroffensief is dus een faliekante mislukking gebleken. 100 dode Russen voor elke gewonnen vierkante kilometer....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_218662026
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat maakt niet uit, het idee van geschiedenis is dat je de perspectieven van personages als Hitler en Stalin poogt te begrijpen, niet dat je er je mening over gaat geven.

Tegenwoordig lijken we vaak de zwart-wit bril op te hebben en deze personages als kwaadaardig te beschouwen, dat terwijl ze zelf beide dachten juist het goede te doen.
Dat kan ik wel begrijpen.
Ik las ooit een aantal speeches van Hitler in het Engels (wat voor mij stukken makkelijker is dan in het Duits) en dat was een eye opener voor me. Qua wereldbeeld.
Staan dingen in die vandaag de dag nog veel mensen zouden aanspreken. Ook over Palestina en hoe de wereld verdeeld wordt.

Alleen weten we achteraf wel hoe het afgelopen is. En met die speeches uit 1938 wist men dat nog niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218662073
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Mss iets van "Fooien voor de modjes" invoeren?
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 2 september 2025 @ 17:50:12 #47
56749 BlaZ
pi_218662115
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat kan ik wel begrijpen.
Ik las ooit een aantal speeches van Hitler in het Engels (wat voor mij stukken makkelijker is dan in het Duits) en dat was een eye opener voor me. Qua wereldbeeld.
Staan dingen in die vandaag de dag nog veel mensen zouden aanspreken. Ook over Palestina en hoe de wereld verdeeld wordt.

Alleen weten we achteraf wel hoe het afgelopen is. En met die speeches uit 1938 wist men dat nog niet.
Vanwege het beierse accent waarmee Hitler sprak? Tuurlijk, dat is ook juist een deel van het vraagstuk; hoe kan een politicus die Mein Kampf heeft geschreven zo populair worden?

Het is wat mij betreft gevaarlijk om de dan uit de VS overgevlogen moralistische, haast religieuze (duivel) opvattingen omtrent dit idee te volgen.

Zie dit interview met Sandbrook over dit thema overigens:
Bekijk deze YouTube-video
pi_218662140
quote:

[..]

Dat ze zelf het goede dachten te doen; maakt ze echt niet minder kwaadaardig.
pi_218662176
6 miljoen Joden de dood in gejaagd, maar ach, hij probeerde het goede te doen _O-.
  dinsdag 2 september 2025 @ 17:58:16 #50
56749 BlaZ
pi_218662181
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:52 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Dat ze zelf het goede dachten te doen; maakt ze echt niet minder kwaadaardig.
Maar dit is dus precies een moralistische opvatting van de geschiedenis.
pi_218662215
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar dit is dus precies een moralistische opvatting van de geschiedenis.
Vreemd h, dat we hier een moralistisch oordeel over hebben:

Alleen een psychopaat denkt met dit soort dingen goed bezig te zijn..

De bedoeling is dat we hier van leren, doen we niet want zie de populariteit van Wilders.
  dinsdag 2 september 2025 @ 18:06:07 #52
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218662231
Vrijwel niemand ziet zichzelf als kwaadaardig. De meeste wreedheden in de geschiedenis ontstonden uit de overtuiging het goede te doen, ingebed in morele, ideologische of religieuze kaders die als verheven werden beschouwd.

De Inquisitie meende zielen te redden, de Franse revolutionairen voerden in naam van vrijheid en gelijkheid de guillotine, en Pol Pot zag miljoenen doden als noodzakelijk offer voor een utopie.

Hannah Arendt noemde ook de banaliteit van het kwaad: misdaden gepleegd door gewone mensen die zich beroepen op plicht en gehoorzaamheid.

Ook moreel-psychologisch onderzoek, zoals dat van Jonathan Haidt, toont dat morele kaders cultureel bepaald zijn en dat wat voor de n deugdzaam is, voor de ander destructief kan zijn. Het gevaar ligt dus niet in het ontbreken van moraal, maar in de overtuiging dat een moreel systeem alles mag rechtvaardigen.

Daarom is het bij het bestuderen van geschiedenis essentieel voorbij morele oordelen te kijken en te begrijpen hoe mensen tot hun daden kwamen. Alleen dan kunnen we werkelijk leren.

De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 2 september 2025 @ 18:07:00 #53
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218662237
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:03 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Vreemd h, dat we hier een moralistisch oordeel over hebben:

[ afbeelding ]

Alleen een psychopaat denkt met dit soort dingen goed bezig te zijn..

De bedoeling is dat we hier van leren, doen we niet want zie de populariteit van Wilders.
Er van leren is ook snappen hoe het kon gebeuren, niet alleen afkeuren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218662250
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar ga het niet goed praten met: "hij bedoelde het goed". Want zeker bij een Hitler en Stalin zijn er genoeg aanwijzingen dat ze verdomd goed wisten fout bezig te zijn
pi_218662287
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Sws einde zomervakantie op de Krim.
Allemaal naar huis en snel een beetje.
Had jij niet ooit kaartjes gekocht voor het Krim Festival zonder datum?
  dinsdag 2 september 2025 @ 18:15:42 #56
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218662308
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Serieus. Volstrekt ongepast.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 2 september 2025 @ 18:18:45 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218662325
Dat de Baltische staten zo hun reserveringen hebben bij de Russen is vanuit Historisch perspectief goed te begrijpen, niemand zal dat ook tegenspreken. In elk geval ik niet. Maar dat betekent niet dat het verstandig is om met de wolven mee te huilen en de illusie te creren dat wij Rusland kunnen laten verdwijnen. Rusland zal onze buurman blijven, of wij dat leuk vinden of niet.

Sterker nog, het ontslaat ons niet van de plicht om de oorlog in Oekrane te beindigen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218662335
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:09 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar ga het niet goed praten met: "hij bedoelde het goed". Want zeker bij een Hitler en Stalin zijn er genoeg aanwijzingen dat ze verdomd goed wisten fout bezig te zijn
Ik heb ooit een poging gewaagd met Mein Kampf, maar er is totaal niet door te komen en het slaat helemaal nergens op.

Ik zie ook niets in het “proberen te begrijpen” van de drijfveren van figuren als Hitler of Stalin. Dat legitimeert imo alleen maar hun walgelijke gedachtengoed dat tot miljoenen doden heeft geleid.
pi_218662349
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:18 schreef phpmystyle het volgende:
Dat de Baltische staten zo hun reserveringen hebben bij de Russen is vanuit Historisch perspectief goed te begrijpen, niemand zal dat ook tegenspreken. In elk geval ik niet. Maar dat betekent niet dat het verstandig is om met de wolven mee te huilen en de illusie te creren dat wij Rusland kunnen laten verdwijnen. Rusland zal onze buurman blijven, of wij dat leuk vinden of niet.

Sterker nog, het ontslaat ons niet van de plicht om de oorlog in Oekrane te beindigen.
Je doet nu net alsof het een natuurwet is dat Rusland imperialistisch is. Terwijl dat een politieke keuze is. Rusland kan daar gewoon van af stappen. Maar dat doen ze niet. En dus hebben we ons op passende wijze te verhouden tot de risico’s die dit met zich meebrengt voor ons continent.
pi_218662365
quote:

[..]

Ja, Hitler en Stalin hadden het beste voor met het volk.
De uitvoering liet wat te wensen over..

Echt :')
pi_218662366
quote:
Daar zetten we ons ook voor in. Alleen daar ga jij juist tegen tekeer.
pi_218662374
quote:

Vervang Rusland eens door Sovjet Unie...

De tijd zal het leren.

Verder is het niet onze plicht om de oorlog in Oekrane te beindigen.

Die plicht ligt bij Rusland. En niemand anders.
pi_218662447
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:28 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Het probleem is dat bepaalde personen een blok graniet pakken en daar bovenstaande in graveren, alsof het een gegeven is dat de komende eeuwen niet wijzigt.

En op het moment dat de situatie wel wijzigt wordt dat blok graniet erbij gepakt en gewezen van: "Zie je wel, jullie hadden ongelijk".

En vervolgens klagen dat zoiets niet goed landt...
pi_218662523
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Had jij niet ooit kaartjes gekocht voor het Krim Festival zonder datum?
Ja. Die heb ik nog steeds. O+
Van Saint Javelin.

En ook CRIMEA HIMARS stickers voor op mijn vuilcontainers. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 september 2025 @ 18:53:37 #65
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218662541
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Die heb ik nog steeds. O+
Geldt die ook in Rusland?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218662542
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb ooit een poging gewaagd met Mein Kampf, maar er is totaal niet door te komen en het slaat helemaal nergens op.

Ik zie ook niets in het “proberen te begrijpen” van de drijfveren van figuren als Hitler of Stalin. Dat legitimeert imo alleen maar hun walgelijke gedachtengoed dat tot miljoenen doden heeft geleid.
Ik vind het ook veel interessanter hoe zo'n persoon zoveel macht krijgt. Stalin had zich slim gepositioneerd en was niet echt een keuze van het volk. En was niet geliefd maar gevreesd.

Hitler ook niet 100%, die gebruikte een flinke misrekening van von Hindenburg. Maar was ook gewoon rete populair onder het volk.. Daarbij zijn "goede" bedoelingen een gedeelte van het totaalplaatje. Hij misbruikte ook de situatie van Duitsland toendertijd en het gebruiken van de Joden als zondebok sloeg enorm aan.

Daarom vind ik een Wilders ook eng, niet dat ik hem vergelijk met Hitler.. Maar hij gebruikte wel een bevolkingsgroep als zondebok voor alle ellende.
pi_218662557
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Geldt die ook in Rusland?
Denk het niet.

Maar ik heb wel regelmatig wat gekocht om Oekrane te supporten.

Je naam op een Himars vond ik te.
Maar postzegels met 'russian warship go fuck yourself' enzo wel. En veel handwerk voor kerstcadeaus enzo.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 september 2025 @ 18:58:40 #68
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218662578
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Denk het niet.
[ link | afbeelding ]
:D

Lijkt op een pillenfeestje.
pi_218662588
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Denk het niet.
[ link | afbeelding ]

Maar ik heb wel regelmatig wat gekocht om Oekrane te supporten.

Je naam op een Himars vond ik te.
Maar postzegels met 'russian warship go fuck yourself' enzo wel. En veel handwerk voor kerstcadeaus enzo.
Je kunt ook direct aan units als Azov and Magyar doneren :)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218662599
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:00 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Je kunt ook direct aan units als Azov and Magyar doneren :)
Ja. Ik volg er een aantal. Terra Ops, K-2 enzo. Die willen altijd wel geld voor drones enzo.
Nog niet aan gegeven.
Jij?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 september 2025 @ 19:03:21 #71
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218662602
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je doet nu net alsof het een natuurwet is dat Rusland imperialistisch is. Terwijl dat een politieke keuze is. Rusland kan daar gewoon van af stappen. Maar dat doen ze niet. En dus hebben we ons op passende wijze te verhouden tot de risico’s die dit met zich meebrengt voor ons continent.
Rusland was voorheen veel materialistischer als het nu is - wij waren ook imperialistisch -, maar ongetwijfeld is een (kleine) reden van de inval dat er imperiale aspiraties zijn. De inval in Oekrane reduceren tot een zuiver imperiale overweging is vl te kort door de bocht. Zijn een multiset aan factoren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 2 september 2025 @ 19:04:05 #72
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218662613
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ik volg er een aantal. Terra ops enzo. Die willen altijd wel geld voor drones enzo.
Nog niet aan gegeven.
Jij?
Kun je beter doneren aan die Franky en Coen voor patat in Oekraine. Hebben de burgers tenminste echt wat aan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218662699
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kun je beter doneren aan die Franky en Coen voor patat in Oekraine. Hebben de burgers tenminste echt wat aan.
Ook al gedaan. :)

Dat soort donaties zijn sws altijd goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 02-09-2025 19:20:06 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218662786
quote:

[..]
Ja. Ik volg er een aantal. Terra Ops, K-2 enzo. Die willen altijd wel geld voor drones enzo.
Nog niet aan gegeven.
Jij?
Ja af en toe. En dan maar hopen dat het goed besteed wordt
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 2 september 2025 @ 19:29:17 #75
56749 BlaZ
pi_218662818
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, Hitler en Stalin hadden het beste voor met het volk.
De uitvoering liet wat te wensen over..

Echt :')
Tuurlijk, wat dacht je dan, dat ze zichzelf als kwaadaardig bezagen en het kwade navolgden? Zo'n concept zou hun sowieso vreemd zijn aangezien ze beiden religie verworpen.
pi_218662842
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:24 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ja af en toe. En dan maar hopen dat het goed besteed wordt
Dat is altijd. Ja.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218662894
quote:
[ x ]

Blijken wederom drone strikes te zijn... Maar ja, die Flamingo is de nieuwe cool he? Dus alles is Flamingo...
pi_218662924
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Ook al gedaan. :)

Dat soort donaties zijn sws altijd goed.
Ik moet ook weer eens doneren ergens.. Flinke donatie gedaan toen onze Oekraense collega het team verliet om terug te keren. Ging toen om zaken zoals diesel generatoren
pi_218662930
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:39 schreef LethalNinja het volgende:
Het was Oekrane al gelukt om veel belangrijke Ruskie bootjes kapot te maken. Waar blijven de onder water drones die ook de Russische onderzeers kunnen aanpakken die nucleaire raketten kunnen afschieten? Dat zou een mooie win zijn voor Oekrane maar ook de rest van de wereld.
Onder water heb je geen verbinding, je hebt geen zicht je hebt dus geen idee waar je heen gaat.
pi_218663046
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Onder water heb je geen verbinding, je hebt geen zicht je hebt dus geen idee waar je heen gaat.
Ah thanks, daar was ik mij op die manier niet van bewust
pi_218663160
quote:

[..]
Nog niet aan gegeven.
Jij?
Er zijn een aantal brigades met "contactpersonen" op het internet. Bijvoorbeeld Perpetua, Constantine, Brandon Mitchell, ATP, Kriegsforcher, etc.

Of via de homepage van bepaalde brigades. Ik denk dat de bekende namen zoals Azov of Magyar wel genoeg inkomen hebben.
pi_218663212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:58 schreef oheng het volgende:

[..]
Er zijn een aantal brigades met "contactpersonen" op het internet. Bijvoorbeeld Perpetua, Constantine, Brandon Mitchell, ATP, Kriegsforcher, etc.

Of via de homepage van bepaalde brigades. Ik denk dat de bekende namen zoals Azov of Magyar wel genoeg inkomen hebben.
Ik zal ze even opzoeken. Het is wel weer tijd voor een donatie.
Ik dacht aan die Abdula van Terra Ops.
https://terraops.info/

Maar ik moet me wel weer even inlezen. Als je links hebt van goede brigades hou ik me aanbevolen. ^O^

(Maar ik ga geen namen op raketten enzo sponsoren. Daar pas ik voor. )
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218663274
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die onderzeers liggen ook niet in de Zwarte Zee neem ik aan?
pi_218663383
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:06 schreef BEFEM het volgende:
Die onderzeers liggen ook niet in de Zwarte Zee neem ik aan?
Onderzeers zijn altijd een lastig verhaal want je ziet ze niet. Men vermoedt dat er nog 4 in de Zwarte Zee rondvaren.
pi_218663420
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
Onderzeers zijn altijd een lastig verhaal want je ziet ze niet. Men vermoedt dat er nog 4 in de Zwarte Zee rondvaren.
Lijkt me een rare plek voor onderzeers die kernraketten kunnen afschieten. Wat heb je aan die locatie? Ze kunnen ook niet zomaar eruit zonder gezien te worden (neem ik aan).
  dinsdag 2 september 2025 @ 20:34:00 #86
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218663628
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Burgers kunnen geen patat eten als ze afgemaakt worden door russen.
pi_218663645
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:18 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Lijkt me een rare plek voor onderzeers die kernraketten kunnen afschieten. Wat heb je aan die locatie? Ze kunnen ook niet zomaar eruit zonder gezien te worden (neem ik aan).
Dat laatste denk ik niet, gezien de nauwe doorgang in Turkije.
  dinsdag 2 september 2025 @ 20:39:17 #88
6484 ExTec
pi_218663688
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ook nog een idee welke? Diesel electrics lijken met prima in de gaten te lopen. Die moeten immers tanken.
pi_218663741
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:18 schreef BEFEM het volgende:

quote:
Russia begins deploying greater numbers of cruise missiles on submarines in Black Sea, Ukrainian official claims

An official of the Ukrainian Navy has told Ukrainian media that Russia has increased the number of available cruise missiles on Russian Navy submarines operating in the Black Sea.

Navy spokesperson Captain Dmytro Pletenchuk said that one Russian submarine that was nominally configured to carry only four Kalibr cruise missiles at any given time has recently begun deploying to the Black Sea with six missiles on board.

Pletenchuk explained that the increased missile capacity may be one result of redesign work undertaken on the submarine, the name of which has not been disclosed.

Pletenchuk added that Russia has not deployed additional vessels to the Black Sea but that the few deployed vessels in the area include the submarine with the increased missile capacity, "to have more strike potential."

According to Pletenchuk, the Russian Black Sea Fleet currently has three missile-capable Project 636 diesel-electric submarines.

A fourth boat from the same class is also included in the fleet but is not a missile carrier and is being used primarily for patrols, said Pletenchuk.
pi_218663797
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:39 schreef ExTec het volgende:
Ook nog een idee welke? Diesel electrics lijken met prima in de gaten te lopen. Die moeten immers tanken.
De verbeterde Kilo's (Project 636.3). Ja, diesel elektrisch dus.

Ze hebben Balaklava natuurlijk wel weer gereactiveerd:

quote:
The Balaklava site allowed submarines to enter the base through the canal, remain there unnoticed, and subsequently go directly on combat duty underwater. During the Cold War, the complex was also used to store the BSF’s nuclear-tipped torpedoes and short-range missiles. Research laboratories of almost all the Soviet Navy’s departments were located in Balaklava. It was a testing ground for the latest missiles, the first Soviet cruise and ballistic missiles, storing and servicing nuclear weapons, and providing them to BSF warships and coastal missile units (Nezavisimaia Gazeta, October 7, 2016). The secrecy of the facility was exceptional, and the base’s approaches were carefully guarded and camouflaged so that it remained concealed even from a distance of 16–32 feet (5–10 meters) (Focus.ua, January 22).
pi_218664078
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

Maar zijn dat dezelfde die ook nucleaire raketten kunnen afschieten? Daar ging de quote om.
pi_218664908
twitter

Is dit wat ze bedoelen met dat rusland niet woke is?
  dinsdag 2 september 2025 @ 23:19:55 #93
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218665055
:’)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218665241
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 22:50 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Weet je wat ook niet woke is? Met je verkrachter trouwen.

quote:
Article 134 of Russian criminal code states, that if the perpetrator is aged 18 or older and has committed first-time statutory rape with a minor between the age of 14 and 16 for the first time, he is exempt from punishment if he marries the victim.

[ Bericht 0% gewijzigd door oheng op 03-09-2025 08:30:25 ]
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 01:31:01 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218665258
Weet niet of dat heel ontopic is
pi_218665311
quote:
[ x ]

Misschien niet zo ontopic, maar wtf, is dit echt?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_218665358
quote:
11s.gif Op woensdag 3 september 2025 02:49 schreef svann het volgende:

[..]
Misschien niet zo ontopic, maar wtf, is dit echt?
Het komt van deze website:
https://ac-psy.com.ru/
pi_218665408
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 05:11 schreef Wantie het volgende:
Het komt van deze website:
https://ac-psy.com.ru/
De aanwijzing in mijn browser kan ik niet lezen.
Bij nader inzien zal de gemiddelde rus geen engelse folder voorgeschoteld krijgen. :@
Al heb ik weinig vertrouwen in russische maatstaven.

Mooi moment om weer wat printerplastic te doneren voor oekraens huisvlijt.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_218665603
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 06:38 schreef svann het volgende:

[..]
De aanwijzing in mijn browser kan ik niet lezen.
Bij nader inzien zal de gemiddelde rus geen engelse folder voorgeschoteld krijgen. :@
Al heb ik weinig vertrouwen in russische maatstaven.

Mooi moment om weer wat printerplastic te doneren voor oekraens huisvlijt.
De folder is vertaald met Google Lens.

Op de website staat dezelfde tekst.

Het is van een psychiatrie in Moskou.
pi_218666102
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 20:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zal ze even opzoeken. Het is wel weer tijd voor een donatie.
Ik dacht aan die Abdula van Terra Ops.
https://terraops.info/

Maar ik moet me wel weer even inlezen. Als je links hebt van goede brigades hou ik me aanbevolen. ^O^

(Maar ik ga geen namen op raketten enzo sponsoren. Daar pas ik voor. )
Je zou deze van Constantine kunnen sponsoren, weet niet welke brigade het in dit geval is.

Misschien wil zelfs wel jouw naam op de graafmachine zetten.
pi_218666122
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 09:17 schreef oheng het volgende:

[..]
Je zou deze van Constantine kunnen sponsoren, weet niet welke brigade het in dit geval is.

Misschien wil zelfs wel jouw naam op de graafmachine zetten.
Goeie!
Het wordt wel weer eens tijd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218666165
quote:
[ x ]

Dat is wel een beetje dezelfde mentaliteit die sommige users hier hebben tov Rusland en Oekrane.
Laat je maar slaan en stel je niet aan. bekijk het ook eens vanuit de Russische kant.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 3 september 2025 @ 10:30:22 #104
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218666633
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:39 schreef Ulx het volgende:
Maar dat zomeroffensief is dus een faliekante mislukking gebleken. 100 dode Russen voor elke gewonnen vierkante kilometer....
In je NPO bubbel zeker! :')

Wellicht is "Ground News" https://ground.news/ iets voor je?
Kan je kijken aan beide kanten hoe het nieuws geframed wordt en je eigen conclusies trekken? Idee??

Gisteren ook al het n en ander voor je gepost! Ze wisten hier niet hoe snel ze de topic moeten sluiten! :')

Als ik dan toch mag reageren op je post, en hoeveel Oekraners zijn daarbij dan gesneuveld?
  woensdag 3 september 2025 @ 10:36:26 #105
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218666699
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 00:59 schreef oheng het volgende:

[..]
Weet je wat ook niet woke is? Met je verkrachter trouwen.
[..]

LOL, this shit 4 real?
Law of the Jungle? :')

Maar even eerlijk "niet woke" is altijd +10
Niet? :')
  woensdag 3 september 2025 @ 10:42:48 #106
6484 ExTec
pi_218666777
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:30 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
Heb je ook nog een kortingscode, of niet? :s)
  woensdag 3 september 2025 @ 10:45:47 #107
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218666792
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 09:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is wel een beetje dezelfde mentaliteit die sommige users hier hebben tov Rusland en Oekrane.
Laat je maar slaan en stel je niet aan. bekijk het ook eens vanuit de Russische kant.
Eerder heeft dat te maken met de oversimplificatie van het conflict IMHO, in de zin van aanzet tot...

Maar helaas komt het gros hier op FOK! niet verder dan dit:

:')

Is ook zo'n dooddoener voor een fatsoenlijke discussie hier... erg jammer...
pi_218666796
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:45 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Eerder heeft dat te maken met de oversimplificatie van het conflict IMHO, in de zin van aanzet tot...

[ afbeelding ] :')

:?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  woensdag 3 september 2025 @ 10:47:09 #109
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218666798
quote:
Wat begrijpt u niet?
pi_218666806
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:47 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Wat begrijpt u niet?
Wat het met mijn post van doen heeft.

Overigens zijn dader en slachtoffer in dit conflict juist wel heel duidelijk.
  woensdag 3 september 2025 @ 10:49:34 #111
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218666839
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat het met mijn post van doen heeft.
"bekijk het ook eens vanuit de Russische kant"
quote:
Overigens zijn dader en slachtoffer in dit conflict juist wel heel duidelijk.
Ja? Leg eens uit...
  Overall beste user 2022 woensdag 3 september 2025 @ 10:49:54 #112
3928 Ulx
pi_218666843
quote:

[..]

Kan je kijken aan beide kanten hoe het nieuws geframed wordt en je eigen conclusies trekken? Idee??

Gisteren ook al het n en ander voor je gepost! Ze wisten hier niet hoe snel ze de topic moeten sluiten! :')

Als ik dan toch mag reageren op je post, en hoeveel Oekraners zijn daarbij dan gesneuveld?
Laat de kaart van voor en na het offensief dan maar zien.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 3 september 2025 @ 10:50:13 #113
6484 ExTec
pi_218666848
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:49 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

Ja? Leg eens uit...
Nou,

Hij die met z'n leger een ander land intrekt, die is fout.
pi_218666876
quote:

[..]

Ja die kant met drogredeneringen.
quote:
[..]
Ja? Leg eens uit...
Dit ga je toch niet menen hoop ik :') .
  woensdag 3 september 2025 @ 10:54:06 #115
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218666885
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Laat de kaart van voor en na het offensief dan maar zien.
Moet ik weer de dingen posten zoals gisteren? Wordt de topic weer gesloten... :') "Clickbait" my fat smelly arse! :')
Beter kijk je in de vorige topic... Staat er toch echt...

Trouwens laat jij eerst maar zien dat het offensief mislukt is. Kan ik net zo goed vragen... :')
  Forum Admin woensdag 3 september 2025 @ 10:55:56 #116
pi_218666896
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:54 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Moet ik weer de dingen posten zoals gisteren? Wordt de topic weer gesloten... :') "Clickbait" my fat smelly arse! :')
Beter kijk je in de vorige topic... Staat er toch echt...

Trouwens laat jij eerst maar zien dat het offensief mislukt is. Kan ik net zo goed vragen... :')
Welk de topic a broer
  Overall beste user 2022 woensdag 3 september 2025 @ 10:56:10 #117
3928 Ulx
pi_218666897
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:54 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Moet ik weer de dingen posten zoals gisteren?
Nee. Kaarten van voor en na het Russische zomeroffensief zijn voldoende.
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 10:56:45 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218666900
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:45 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]

[ afbeelding ] :')

Vooralsnog gebruiken beide partijen vooral Kalashnikovs
  woensdag 3 september 2025 @ 10:57:01 #119
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218666904
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
...
[..]
Dit ga je toch niet menen hoop ik :') .
Ja is dat een vreemde vraag?
Gewoon benieuwd naar je invalshoek... Kort samenvatten mag ook...
pi_218666909
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:57 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Ja is dat een vreemde vraag?
Gewoon benieuwd naar je invalshoek... Kort samenvatten mag ook...
Rusland fout want valt binnen voor allerlei jammerlijke huilverhalen en leugens.
Oekrane goed.
  woensdag 3 september 2025 @ 10:58:22 #121
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218666911
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou,

Hij die met z'n leger een ander land intrekt, die is fout.
Oversimplificatie van de feiten. Jij bent er ook zo'n n die steevast roept: "hij die slaat is fout"? :')
  woensdag 3 september 2025 @ 10:58:53 #122
6484 ExTec
pi_218666914
InB4 oprukkende NAVO en zulks.
  woensdag 3 september 2025 @ 10:59:12 #123
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218666916
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Welk de topic a broer
Ben niet je broer, vriend! :')
  woensdag 3 september 2025 @ 10:59:35 #124
6484 ExTec
pi_218666918
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:58 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Oversimplificatie van de feiten.
Nope.

quote:
Jij bent er ook zo'n n die steevast roept: "hij die slaat is fout"? :')
Als "hij" begint, wel ja.
  woensdag 3 september 2025 @ 11:00:45 #125
6484 ExTec
pi_218666922
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:59 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Hij is je vriend niet, broer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Forum Admin woensdag 3 september 2025 @ 11:01:11 #126
pi_218666923
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:59 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Ik ben je vriend niet, maat!
  woensdag 3 september 2025 @ 11:01:54 #127
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218666927
quote:

[..]
[..]
Ja? Leg eens uit...
doen we toch ook? Zij willen he graag Oekrane inlijven, is een voormalig Sovietland. Zijn veel grondstoffen te vinden.

Helemaal niet zo moeilijk
  woensdag 3 september 2025 @ 11:05:13 #128
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218666939
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Rusland fout want valt binnen voor allerlei jammerlijke huilverhalen en leugens.
Oekrane goed.

Dat is wel erg kort... :')

Iets langer graag!
  woensdag 3 september 2025 @ 11:05:18 #129
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218666941
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:58 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Oversimplificatie van de feiten. Jij bent er ook zo'n n die steevast roept: "hij die slaat is fout"? :')
ok, ga jij ng een poging doen het uit te leggen nu? Het is nog niemand gelukt, dus succes!
  woensdag 3 september 2025 @ 11:05:59 #130
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218666944
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ben je vriend niet, maat!
Touch! :')
pi_218666950
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Welk de topic a broer
Hij snapt niet dat een topic na 300 posts automatisch sluit.

Maar kan er iets aan gedaan worden voordat het topic weer gesloten wordt?

Anders heb ik niks meer te lurken.
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 11:07:29 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218666952
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:05 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Iets langer graag!
Nou dat de Russen om de week met een andere reden komen voor het starten van hun speciale militaire operatie geeft wel aan dat ze het zelf ook maar moeilijk kunnen verkopen
  woensdag 3 september 2025 @ 11:09:51 #133
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218666972
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:01 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
doen we toch ook? Zij willen he graag Oekrane inlijven, is een voormalig Sovietland. Zijn veel grondstoffen te vinden.

Helemaal niet zo moeilijk
Nee dat doen jullie zeker niet...

Bij Rusland inlijven bedoel je denk ik? :?

Rusland is het grootste land ter wereld, met een shitload aan grondstoffen, waarom nog meer land?

Oversimplificatie van de werkelijkheid... maar wellicht zie ik het verkeerd, overtuig me!
  woensdag 3 september 2025 @ 11:11:29 #134
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218666975
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nou dat de Russen om de week met een andere reden komen voor het starten van hun speciale militaire operatie geeft wel aan dat ze het zelf ook maar moeilijk kunnen verkopen
Doe ze even posten dan, volgens mij zijn de Russen vrij consistent...
  woensdag 3 september 2025 @ 11:12:32 #135
6484 ExTec
pi_218666981
  woensdag 3 september 2025 @ 11:15:50 #136
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218666998
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:09 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Nee dat doen jullie zeker niet...

Bij Rusland inlijven bedoel je denk ik? :?

Rusland is het grootste land ter wereld, met een shitload aan grondstoffen, waarom nog meer land?

Oversimplificatie van de werkelijkheid... maar wellicht zie ik het verkeerd, overtuig me!
Ik heb geen idee! Leg maar uit!
  woensdag 3 september 2025 @ 11:16:24 #137
6484 ExTec
pi_218667001
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:15 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Ik heb geen idee! Leg maar uit l
Ik ben ook reuze benieuwd.
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 11:17:04 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218667004
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:11 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Doe ze even posten dan, volgens mij zijn de Russen vrij consistent...
Nee ik moet naar het strand, is vrij eenvoudig terug te vinden
  woensdag 3 september 2025 @ 11:17:39 #139
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218667007
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nope.
[..]
Als "hij" begint, wel ja.
Goed uitgangspunt. Definieer "begint"...
  woensdag 3 september 2025 @ 11:17:57 #140
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218667009
Scjvb, Php, mr andersom.. Jullie zeggen alle drie dat wij het te simpel zien.. Maar waarom dat zo is krijgen jullie (nog) niet uitgelegd.
  woensdag 3 september 2025 @ 11:18:57 #141
6484 ExTec
pi_218667014
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:17 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Fysiek geweld, als we het over je metaforische antwoord hebben,

De grens over trekken met je legers, als we het over de topic hebben.
  woensdag 3 september 2025 @ 11:19:02 #142
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218667015
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:17 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
dit wordt het langste topic sinds het begin van de reeks. Kan iemand het auto-slotje op 600 posts zetten?
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 11:20:06 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218667021
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:18 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Goed. Dat is n. Uitgeluld! Daaaag! :W :')
Niet zo kinderachtig doen jongen, we zijn als het goed is allemaal volwassen hier

vraag het vanavond nog maar een keer
  woensdag 3 september 2025 @ 11:23:15 #144
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218667039
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Fysiek geweld, als we het over je metaforische antwoord hebben,

De grens over trekken met je legers, als we het over de topic hebben.
En de aanzet voor het over "de grens trekken met je legers"? Niet relevant begrijp ik?

OK, ik zal meegaan in je redenering.
"NAVO interventie Kosovo 1999" volgens jouw visie dus ook niet gerechtvaardigd begrijp ik? :?
  woensdag 3 september 2025 @ 11:25:04 #145
6484 ExTec
pi_218667053
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:23 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
En de aanzet voor het over "de grens trekken met je legers"? Niet relevant begrijp ik?
Nope want dat is allemaal:

quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
allerlei jammerlijke huilverhalen en leugens.
  Overall beste user 2022 woensdag 3 september 2025 @ 11:29:42 #146
3928 Ulx
pi_218667100
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:26 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Rustig, rustig Parafernalia. Ik begin mij net een beetje op te warmen. Geduld. :')
Post dan ook gelijk even die kaarten van voor en na het zomeroffensief.
  woensdag 3 september 2025 @ 11:30:08 #147
6484 ExTec
pi_218667103
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:28 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
OK dank voor de bevestiging, ook jij dus geen argumenten, 0,0 op wat ik je net vraag! Faal! :W :')
Gaat er nou nog wat komen of niet?

Anders lijkt het er op dat je uit je nek kletst.
pi_218667104
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:05 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Iets langer graag!
Dat hebben anderen al voor mij gedaan.
Maar als ik nu met geschreven bronnen kom of YT filmpjes ga je er toch niets mee doen en zie ik dezelfde discussie over een maand weer.
  woensdag 3 september 2025 @ 11:30:53 #149
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218667107
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou, komop. We wachten in spanning af.
Ik wacht nog steeds op een contra-argument op mijn vraag omtrent Kosovo. Toontje lager mag dus best wel... :')
  woensdag 3 september 2025 @ 11:31:48 #150
6484 ExTec
pi_218667120
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:30 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Ik wacht nog steeds op een contra-argument op mijn vraag omtrent Kosovo.
Open er een topic over.

quote:
Toontje lager mag dus best wel... :')
lol. Neen.
  woensdag 3 september 2025 @ 11:32:17 #151
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218667129
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat hebben anderen al voor mij gedaan.
Maar als ik nu met geschreven bronnen kom of YT filmpjes ga je er toch niets mee doen en zie ik dezelfde discussie over een maand weer.
Aannames. Oprecht. Overtuig me! Try me!
pi_218667261
quote:

[..]

Het zomeroffensief van de Russen is wel faliekant mislukt tot nu toe. Na januari 2025 is geen enkele plaats van enige betekenis veroverd aan dat front. Geen van de vier 'fortress'steden, geen Pokrovsk, Myrnohrad, Dobropillia, Siversk en/of Lyman, en geen Koepjansk, Borova, Orikhiv en/of Goeljaj-Pole.

Wel zijn inderdaad in 2025 aan beide kanten heel veel soldaten gesneuveld.
pi_218667304
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:32 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Begin eens hiermee:

Ik had een betere die bestond uit 5 delen maar die krijg ik niet teruggevonden

Tevens staat er een hele lijst bronnen in de OP.
Zij is een goede schrijver en was al begonnen ver voor de oorlog startte.
https://desk-russie.info/(...)krainian-crisis.html
https://desk-russie.info/(...)hip-with-russia.html
https://desk-russie.info/2022/03/18/alternative-history.html

Het zijn behoorlijk lange teksten dus ik verwacht dat je er wel 2 uur zoet mee bent.
  woensdag 3 september 2025 @ 11:50:35 #154
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218667331
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:39 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Het zomeroffensief van de Russen is wel faliekant mislukt tot nu toe. Na januari 2025 is geen enkele plaats van enige betekenis veroverd aan dat front. Geen van de vier 'fortress'steden, geen Pokrovsk, Myrnohrad, Dobropillia, Siversk en/of Lyman, en geen Koepjansk, Borova, Orikhiv en/of Goeljaj-Pole.

Wel zijn inderdaad in 2025 aan beide kanten heel veel soldaten gesneuveld.
Nog steeds rukken de Russen langzaam, maar gestaag op, op letterlijk alle fronten. Pokrovsk is aan de beurt as we speak, de Russen zijn het reeds 6 maanden aan het belegeren.

De Russen staan nou niet bepaald bekend om hun "Blitzkrieg", eerder van een slijtageslag en het uitdunnen van de rangen van je tegenstander, waar ze volgens mij toch aardig mee op weg zijn... Heb geduld, een kwestie van tijd.
  woensdag 3 september 2025 @ 11:55:26 #155
6484 ExTec
pi_218667358
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Bedoel je mss deze?:

Deze is zeer ondergewaardeerd, en de tuber heeft er een bak tijd ingestoken:

pi_218667367
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Bedoel je mss deze?:

Deze is zeer ondergewaardeerd, en de tuber heeft er een bak tijd ingestoken:

Ja die. De zoekfunctie van youtube is om te janken.
pi_218667385
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:50 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Nog steeds rukken de Russen langzaam, maar gestaag op, op letterlijk alle fronten. Pokrovsk is aan de beurt as we speak, de Russen zijn het reeds 6 maanden aan het belegeren.

De Russen staan nou niet bepaald bekend om hun "Blitzkrieg", eerder van een slijtageslag en het uitdunnen van de rangen van je tegenstander, waar ze volgens mij toch aardig mee op weg zijn... Heb geduld, een kwestie van tijd.
Het verschil met vorig jaar is heel duidelijk. Toen veroverden de Russen vanaf augustus twee belangrijke plaatsen per maand in hun nazomeroffensief.
Of anders gesteld, de toen net nieuw benoemde Oekraense generaal Sirski, heeft toen een enorme strategische fout gemaakt, om zijn elitetroepen te gebruiken voor het Koerskoffensief.
  woensdag 3 september 2025 @ 12:00:09 #158
6484 ExTec
pi_218667392
quote:
Heb geduld, een kwestie van tijd.
Ah, dus de doelpalen zijn verschoven van: offensief is helemaal niet mislukt, naar: komt nog wel.

Waarvan akte.

En weer door.
pi_218667644
Gezellig met Xi, Kim en Poetin in China.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 3 september 2025 @ 12:33:17 #160
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218667665
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:30 schreef Discombobulate het volgende:
Het lijkt erg op een waarschuwing aan Taiwan, geef je maar over, want anders gaat alles kapot

USA gaat niets doen, die heeft zelf plannen inzake Venezuela

Met Oekrane gaat de USA zich niet bemoeien ,
EU kan wel raketten en satelliet /starlink techniek kopen
quote:
AI-overzicht
De rijkste olielanden ter wereld zijn te herkennen aan hun grote oliereserves en hoge productie.

Landen met enorme oliereserves zijn onder andere Venezuela, Saoedi-Arabi, Iran en Koeweit.
De grootste olieproducerende landen zijn de Verenigde Staten, Saoedi-Arabi, Rusland, China en Canada.
quote:
AI-overzicht
De Filipijnen hebben zowel economische en handelsrelaties met Taiwan, als een geopolitieke positie met betrekking tot China en Taiwan die door China wordt bekritiseerd.
President Marcos suggereerde dat de Filipijnen mogelijk betrokken raken bij een conflict over Taiwan, wat leidde tot zware kritiek vanuit Beijing dat de Filipijnen "met vuur spelen".
Relaties met Taiwan
Economische banden:
Taiwan en de Filipijnen werken nauw samen op het gebied van economie, handel, investeringen, technologie, landbouw en visserij.

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 03-09-2025 13:12:23 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 13:04:41 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218667938
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:23 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
En ik doe kinderachtig? :')
Nou uitgeluld daaag jajaja is een beetje peuterspeelplaats vind je niet?

De oorlog begint in 2022 als speciale militaire operatie ter bescherming van het Russisch sprekende volk zonder de intentie om land te bezetten
https://en.m.wikipedia.or(...)l_military_operation

Eind 2022 annexatie van vier oblasten
https://en.m.wikipedia.or(...)Zaporizhzhia_oblasts

2023 is het een verdedigende actie tegen een door het Westen gestartte oorlog
https://en.m.wikipedia.or(...)the_Federal_Assembly

2024 gaat het om agressie van met name de USA tegen Rusland
http://www.en.kremlin.ru/events/president/transcripts/75614

2025 gaat het om van Baalen @ Euromaidan
https://trt.global/afrika-english/article/d2ecfcb09eb7

Shit veranderd constant

Doelen ook trouwens wil ik ook wel een korte samenvatting van maken

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 03-09-2025 13:12:46 ]
pi_218668044
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:33 schreef michaelmoore het volgende:
Het lijkt erg op een waarschuwing aan Taiwan, geef je maar over, want anders gaat alles kapot

Het is wel een beetje de start van een nieuw geopolitiek tijdperk als je het mij vraagt. Europa blijft een sissy en de VS wordt ook snel minder.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 13:13:14 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218668053
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is wel een beetje de start van een nieuw geopolitiek tijdperk als je het mij vraagt. Europa blijft een sissy en de VS wordt ook snel minder.
Letterlijk niets wijst daarop
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 13:16:41 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218668075
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Letterlijk niets wijst daarop
Nou niet helemaal waar alles wijst idd op een nieuw geopolitiek tijdperk

De VS geeft geen kut meer om irrelevant Rusland en zelfs Sissy Europa is niet bang om die figuren (ondanks Amerikaanse bezwaren) openlijk tegen te werken

China is nu het nieuwe Rusland, verder is er niet zoveel veranderd
  Overall beste user 2022 woensdag 3 september 2025 @ 13:41:14 #165
3928 Ulx
pi_218668229
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lxwiq7jhp22j

🛢 In August, oil and gas revenues of the Russian budget amounted to 505 billion rubles.

📉 This is 35% less than in August 2024.

For January-August, the decline was 20%.
pi_218668235
twitter
pi_218668242
twitter

Lol wtf, (denk dat de oekraiense soldaat verdwaald is, aangezien dit best diep in Russisch terrein is)

pi_218668249
quote:

[..]

Russen staan al 9 maanden vast bij Udachne en Lysivka inmiddels. Met name hoe Lysivka het al 9 maanden weet uit te houden snap ik niets van, misschien mijn ingangen oid waar via bevoorraad wordt. Wat niet gek zou zijn in dat gebied.
  Forum Admin woensdag 3 september 2025 @ 13:44:52 #169
pi_218668258
quote:
88s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nou niet helemaal waar alles wijst idd op een nieuw geopolitiek tijdperk

De VS geeft geen kut meer om irrelevant Rusland en zelfs Sissy Europa is niet bang om die figuren (ondanks Amerikaanse bezwaren) openlijk tegen te werken

China is nu het nieuwe Rusland, verder is er niet zoveel veranderd
Nee de eu is kut

Coupe

Van Baalen

Dries Roelvink
pi_218668262
twitter

Russen laten vlaggen zien in het centrum van Kupyansk
pi_218668277
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee de eu is kut

Coupe

Van Baalen

Dries Roelvink
Woke EU-liberalen.
  Overall beste user 2022 woensdag 3 september 2025 @ 13:47:33 #172
3928 Ulx
pi_218668282
quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lxwhw7bi2s24

Ukraine is ramping up production of its Bohdana howitzers, now turning out more than 30 units a month. To date, 345 wheeled and 100 towed versions have already been built domestically.
Geen slechte aantallen. Dat ding is pas sinds juli 2023 in gebruik bij de AFU.
pi_218668284
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het moest er een keer van komen, dode ezeltjes :'(
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 13:47:56 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218668287
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Woke EU-liberalen.
Lgbtqi+ leger
pi_218668369
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:47 schreef skysherrif het volgende:
SPOILER
;(
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218668403
quote:

[..]

twitter

Drone unit peaky blinders post zojuist deze video van een random weg richting Pokrovsk.

Met dit onderschrift:
quote:
Bloody road to Pokrovsk! This is what the direct road looks like that the Russians are trying to use to enter Pokrovsk. This is just one section of the entire route. It resembles the great historical battles of World War II, but no, it is the desire of sick people to appropriate someone else's city. On the way, you can see the transport the occupiers are trying to break through with - scooters, motorcycles, and bicycles. This is the trend of today's war instead of tanks and armored vehicles.
Throughout the entire defense of the city, the occupiers' losses on this front alone are measured in tens of thousands.
pi_218668626
RIA: Tavrichesky Bank's license revoked

RIA: Oil companies received 80.4 billion rubles for fuel subsidy in august
Dit is een subsidie om de brandstof prijzen kunstmatig laag te houden.

En waarschijnlijk weet niet iedereen het, maar op 1 september 2025 is er een shitlading aan wetten, regels, en lastenverzwaringen in werking getreden. Zoals deze:
RIA: Banks allowed to limit cash issuance due to scammers

[ Bericht 10% gewijzigd door oheng op 03-09-2025 14:47:36 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 3 september 2025 @ 14:42:54 #178
3928 Ulx
pi_218668652
quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lxwmciafac24

The 65th Mechanized Brigade crushed a Russian armored group of MT-LBs, APCs, and a tank. Before they could even reach Ukrainian positions, 7 vehicles were destroyed and over 30 Russian troops eliminated.
Telt de plek waar ze zijn geindigd mee bij de veroverde gebieden?
  woensdag 3 september 2025 @ 14:53:18 #179
323876 michaelmoore
pi_218668738
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Telt de plek waar ze zijn geindigd mee bij de veroverde gebieden?
nee in de dieren wereld telt dat als je ergens gepist hebt dan is de plek van jou
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Forum Admin woensdag 3 september 2025 @ 14:55:53 #180
pi_218668753
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee in de dieren wereld telt dat als je ergens gepist hebt dan is de plek van jou
Ik doe dat ook nog.
  woensdag 3 september 2025 @ 15:00:20 #181
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218668783
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Begin eens hiermee:

Tevens staat er een hele lijst bronnen in de OP.
Zij is een goede schrijver en was al begonnen ver voor de oorlog startte.
https://desk-russie.info/(...)krainian-crisis.html
https://desk-russie.info/(...)hip-with-russia.html
https://desk-russie.info/2022/03/18/alternative-history.html

Het zijn behoorlijk lange teksten dus ik verwacht dat je er wel 2 uur zoet mee bent.
YT video net uitgezien. En ja wat zal ik zeggen. Wat betreft de geschiedenis van Oost Europa mee eens met deze man. Klopt helemaal en geen speld tussen te krijgen.

Met je "Desk Russie" artikelen doe ik weinig, wel gelezen hoor. Biased AF als je het mij vraagt. Ik draag hier ook geen stukken aan uit de koker van RT of Sputnik wel soms? :')

Echter kijken naar de toedracht en de ware oorzaken van het conflict slaat hij de plank compleet mis. Helaas is het voor Yanks moeilijk om dit soort zaken helder te zien. Voor het gemak worden eigen "quests for Empire" de afgelopen 80 jaar vergeten, diengevolge zou het de man sieren dit soort uitspraken niet op YT te plaatsen wil hij geloofwaardig overkomen.

Als je een onafhankelijke bron hebt dan kijk ik er graag naar!
  woensdag 3 september 2025 @ 15:03:30 #182
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218668804
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ah, dus de doelpalen zijn verschoven van: offensief is helemaal niet mislukt, naar: komt nog wel.

Waarvan akte.

En weer door.
Blijf jij keffen? Geef eerst maar even reactie op het 'Kosovo vraagstuk'... :')
  Forum Admin woensdag 3 september 2025 @ 15:04:44 #183
pi_218668813
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:03 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Blijf jij keffen? Geef eerst maar even reactie op het 'Kosovo vraagstuk'... :')
Wat heeft kosovo nou weer met dit conflict te maken
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 15:34:12 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218668974
Kosovo is op geen enkele manier vergelijkbaar, daar is de VN en de OSCE tot in den treure onderhandelt met Belgrado over het stoppen van het geweld met NAVO airstrikes als excpliciet zwaard van Damocles op de achtergrond

Serven beloofden beterschap dus Airstrikes werden afgeblazen, Serven toonden geen beterschap dus Airstrikes werden uitgevoerd

Kun je twisten over de legaliteit maar dat is in het geval Rusland vs Oekraine totaal niet het geval

Soeverein land A viel soeverein land B binnen en annexeert flinke stukken land

Dan is land A volgens elke mogelijke definitie het boefje

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 03-09-2025 15:51:57 ]
pi_218669027
quote:
88s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:34 schreef sp3c het volgende:
Kosovo is op gwen enkele manier vergelijkbaar, daar is de VN en de OSCE tot in den treure onderhandelt met Belgrado over het stoppen van het geweld met NAVO airstrikes als excpliciet zwaard van Damocles op de achtergrond

Serven beloofden beterschap dus Airstrikes werden afgeblazen, Serven toonden geen beterschap dus Airstrikes werden uitgevoerd

Kun je twisten over de legaliteit maar dat is in het geval Rusland vs Oekraine totaal niet het geval

Soeverein land A viel soeverein land B binnen en annexeert flinke stukken land

Dan is land A volgens elke mogelijle definitie het boefje
"Boefje" :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 3 september 2025 @ 15:42:30 #186
6484 ExTec
pi_218669051
quote:
SPOILER
;(
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 15:46:34 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218669084
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]
"Boefje" :')
Vallen over "boefje" :')
  woensdag 3 september 2025 @ 15:52:43 #188
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218669133
quote:
SPOILER
Gast. Wat een achterlijke reactie om een volstrekt onschuldig dier. Hier is niks leuks aan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218669157
quote:
13s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gast. Wat een achterlijke reactie om een volstrekt onschuldig dier. Hier is niks leuks aan.
huh
  woensdag 3 september 2025 @ 15:56:30 #190
6484 ExTec
pi_218669162
quote:

[..]
Maak je geen zorgen. Ik heb immers uit onbetrouwbare bronnen vernomen dat er heulemaal geen ezels aan het front zijn. Allemaal maar "propaganda".

Al snap ik ook niet waarom " :'( " nou zo ongepast is hier, maar dat terzijde.
  woensdag 3 september 2025 @ 15:57:34 #191
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218669168
quote:

[..]
Veel erger dan dode Oekraners toch in jouw belevingswereld?
  woensdag 3 september 2025 @ 15:59:08 #192
403588 mcmlxiv
pi_218669176
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:00 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

Echter kijken naar de toedracht en de ware oorzaken van het conflict slaat hij de plank compleet mis. Helaas is het voor Yanks moeilijk om dit soort zaken helder te zien. Voor het gemak worden eigen "quests for Empire" de afgelopen 80 jaar vergeten, diengevolge zou het de man sieren dit soort uitspraken niet op YT te plaatsen wil hij geloofwaardig overkomen.

Leg eens in drie heldere zinnen uit wat de ware oorzaken zijn dan.
  Forum Admin woensdag 3 september 2025 @ 16:03:00 #193
pi_218669204
Ik kan me niet voorstellen dat er ezels vermoord worden
pi_218669209
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:59 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Leg eens in drie heldere zinnen uit wat de ware oorzaken zijn dan.
De Russen roepen zelf ook elke week wat anders :')
pi_218669210
denk eerder uitputting, zag geen bloed in de korte video: https://t.me/parapax/3936
  woensdag 3 september 2025 @ 16:08:09 #196
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218669237
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]
huh
Kom op. Van jou had ik wel een ethischere benadering verwacht.
Vind het niet grappig.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 3 september 2025 @ 16:08:16 #197
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218669238
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Veel erger dan dode Oekraners toch in jouw belevingswereld?
Nee.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218669258
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vind het niet grappig.
Sorry maar ik zie echt nergens in mijn post waar ik doe of het grappig is, de snikkende emoji was dan ook niet ironisch bedoeld.
  woensdag 3 september 2025 @ 16:11:47 #199
6484 ExTec
pi_218669259
quote:

[..]
Vind het niet grappig.
Houd eens op met je gegaslight joh.
  Forum Admin woensdag 3 september 2025 @ 16:15:52 #200
pi_218669284
Ik heb begrepen dat het een Europese ezel was, wat betekent dat hij in opdracht van de EU een staatsgreep aan het voorbereiden was.
pi_218669290
quote:

[..]
Vind het niet grappig.
Als jouw vriend Vlad gewoon z’n troepen had teruggetrokken dan had die ezel nog geleefd.
  woensdag 3 september 2025 @ 16:17:21 #202
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218669293
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 16:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb begrepen dat het een Europese ezel was, wat betekent dat hij in opdracht van de EU een staatsgreep aan het voorbereiden was.
Kom niet bij mij aan over dingen als trollen..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218669305
twitter

(hier gebeurd gelukkig niets)

Ik wil er sowieso niet aan denken aan hoeveel dieren zijn omgekomen in deze oorlog door mijnen, bombardementen etc.
  woensdag 3 september 2025 @ 16:23:21 #204
6484 ExTec
pi_218669320
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 16:20 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Ik wil er sowieso niet aan denken aan hoeveel dieren zijn omgekomen in deze oorlog door mijnen, bombardementen etc.
Valt me alles mee, dat ze dit diertje niet voor shits and giggles opblazen. Doen ze immers vaak genoeg.
  Forum Admin woensdag 3 september 2025 @ 16:23:41 #205
pi_218669321
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 16:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kom niet bij mij aan over dingen als trollen..
Ik heb er zelfs beeld bij.

Zul je niet zien in de pro Russische media!
pi_218669453
quote:

[..]
Goed. BS dus!
Dat is n. Uitgeluld! Daaaag! :W :')
Niet dat jijzelf bekend staat om je ijzersterke argumenten. Dit is een simpele oorlog. Land A valt Land B aan, omdat Land A het bestaansrecht van Land B ontkent. De Russische inval van Oekrane zou je vergelijken met een Duitse inval van Luxemburg.
  woensdag 3 september 2025 @ 16:45:44 #207
323876 michaelmoore
pi_218669460
quote:

[..]
Goed. BS dus!
Dat is n. Uitgeluld! Daaaag! :W :')
ieder EU land gaat materiaal produceren voor Oekrane
quote:
Oekraens defensiebedrijf gaat raketbrandstof maken in Denemarken

Het Oekraense defensiebedrijf Fire Point kan in december beginnen met de productie van brandstof voor langeafstandsraketten nabij de Deense Skrydstrup-basis, meldt de Deense regering volgens de publieke omroep DR.

Het besluit om de productie toe te staan is een belangrijke stap in de samenwerking tussen de twee landen. Het is voor het eerst dat een Oekraens defensiebedrijf gaat produceren in het buitenland.

Defensieminister Troels Lund Poulsen sprak van "een helpende hand" in de Oekraense strijd voor "veiligheid, onafhankelijkheid en, niet in de laatste plaats, de mogelijkheid om in veiligheid te leven".

Afgelopen maand verschenen beelden van een langeafstandsraket van datzelfde Fire Point. Deze 'Flamingo'-raket heeft een bereik van 3000 kilometer en kan een lading van meer dan 1 ton vervoeren. Hoewel de raket al zou zijn ingezet, moet grootschalige productie over enkele maanden volgen.
Maar Oekraine heeft zelf ook de nodige Know How

een driedaagse oorlog gaat hem niet meer worden dat is duidelijk, drie jaar ook niet
30 jaar ook niet

Men moet de witrussen ook mee zien te krijgen en Polen en dan Ruzzia oprollen
quote:
Oekrane tart Poetin met griezelige dronezwerm: door AI aangestuurde vliegtuigjes jagen Russen stuipen op het lijf
Amsterdam- Het gezoem van kleine propellertjes, dat in het holst van de nacht de oren van Russische soldaten binnendringt.
Het Oekraense leger zette onlangs voor het eerst een door AI aangestuurde zwerm drones in.

De gewaagde aanval markeert een nieuwe sprong in evolutionaire oorlogsvoering: honderden tot zelfs duizenden AI-gestuurde vliegtuigjes die tegelijk de verdediging van een stad of militair doel kunnen overrompelen.

46 minuten geleden
Bij de operatie werd gebruik gemaakt van splinternieuwe technologie van de Oekraense drone-industrie, die zolang de oorlog tegen Rusland doordendert in razend tempo innoveert.

De software stelt de dodelijke vliegtuigjes in staat om gezamenlijk n zwerm te vormen. Nu waren het er 'slechts' drie, maar het bedrijf achter de handige uitvinding schermt met nieuwe testen.
quote:
Volgens The Wall Street Journal, dat de Oekraense primeur optekende, zal defensiebedrijf Swarmer binnenkort oefeningen organiseren waarbij maar liefst 100 drones zich samensmelten tot n zwerm.

Het bedrijf, dat als gevolg van zijn uitvindingen een zak geld van Amerikaanse investeerders kreeg toegeschoven, werkt in een verscholen huis, diep in de buitenwijk van een Oekraense stad, aan de AI-technologie.

Tipje van de sluier
Een hoge pief van het defensiebedrijf licht tegenover het Amerikaanse dagblad een tipje van de sluier op.
Bij de missie waren drie mensen betrokken, onthult hij; een planner, een bestuurder en een begeleider.

Zonder de unieke AI-software zouden negen mensen zich op de missie moeten storten, benadrukt Serhii Kupriienko.

,,Je hebt niet voor elke drone een aparte piloot nodig", licht hij verder toe. ,,
En piloot kan met meerdere drones werken."

.

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 03-09-2025 16:51:23 ]
pi_218669461
quote:

[..]

Met het huidige tempo zijn ze zo 10 jaar verder voordat ze de Donbas in genomen hebben.
Heel Oekrane gaat hem deze eeuw niet worden

En dat ten koste van honderdduizenden soldaten...

We gaan het zien of Rusland dat volhoudt.

Bij Afghanistan duurde het ook even voordat het Russische volk het aantal slachtoffers zat begon te worden.
pi_218669761
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:22 schreef Parafernalia het volgende:
Zullen we deze puber 'ook' maar gewoon gaan negeren of blijven we er elke dag intrappen..
dat 2e waarschijnlijk
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_218669777
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 16:20 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Niet zo veel als in onze slachthuizen. Hypocriet gedoe om nu te janken om een ezeltje
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218669795
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_218669817
quote:
Dat is zelfmoord voor Zelensky.
pi_218669827
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:29 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat is zelfmoord voor Zelensky.
Ja kan me ook niet voorstellen dat dit ooit gaat gebeuren
pi_218669831
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:26 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Niet zo veel als in onze slachthuizen.
Dat klopt
pi_218669957
Rusland heeft een hele lijst met soms bizarre nieuwe wetten ingevoerd die bedoeld zijn om zoveel mogelijk geld uit de zakken van hun burgers te kloppen om de oorlog te kunnen blijven betalen.

Moderator / Redactie Sport woensdag 3 september 2025 @ 17:47:38 #216
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218669993
twitter
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218670090
Het leven wordt steeds zwaarder voor de gemiddelde Rus en ook de rijke Rus begint te lijden. Mooi ^O^
  woensdag 3 september 2025 @ 18:10:34 #218
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218670147
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:30 schreef Discombobulate het volgende:
3 sterke mannen bij elkaar. Ik kan mij ergere dingen voorstellen

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 03-09-2025 18:15:59 ]
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218670232
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat weten we.
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 18:21:22 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218670254
En daar is niets mis mee

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 03-09-2025 18:37:04 ]
  woensdag 3 september 2025 @ 18:22:18 #221
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218670261
quote:
Ach ach, Poetje weet ook wel dat Zelensky dit niet gaat doen, dus lekker veilig. Hoe doorzichtig |:(
  woensdag 3 september 2025 @ 18:22:44 #222
56749 BlaZ
pi_218670266
quote:
Dat is een duidelijke eis om onderhandelingen onmogelijk te maken.
  woensdag 3 september 2025 @ 18:25:33 #223
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218670291
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dan vraag je je wel eens af - oprecht - Wat de Russen dan wel niet achter de hand hebben wat een dergelijke opstelling rationaliseert.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 3 september 2025 @ 18:26:35 #224
56749 BlaZ
pi_218670297
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan vraag je je wel eens af - oprecht - Wat de Russen dan wel niet achter de hand hebben wat een dergelijke opstelling rationaliseert.
Waarom niet gewoon verder onderhandelen in Turkije of Saudi Arabi? Overigens ook een logisch om te stallen aangezien de Russen nog altijd een aantal steden in kunnen nemen maar dat vlot niet erg momenteel. Ik denk dat Rusland het tot sowieso eind november probeert te stallen om zo alsnog kans om wat stukken grond in te nemen.

In augustus ging het om 450km2.

Ik denk dat het doel dus is Pokrovsk, Kostantinivka, Liman en Kupjansk voor een vrede in te kunnen nemen.
  woensdag 3 september 2025 @ 18:37:41 #225
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218670402
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Waarom niet gewoon verder onderhandelen in Turkije of Saudi Arabi? Overigens ook een logisch om te stallen aangezien de Russen nog altijd een aantal steden in kunnen nemen maar dat vlot niet erg momenteel. Ik denk dat Rusland het tot sowieso eind november probeert te stallen om zo alsnog kans om wat stukken grond in te nemen.

In augustus ging het om 450km2.

Ik denk dat het doel dus is Pokrovsk, Kostantinivka, Liman en Kupjansk voor een vrede in te kunnen nemen.
De Russen zijn mijn inziens al ruim 3 jaar volop aan het produceren en trainen. Ze bouwen enorme voorraden munitie en nieuwe artillerie en tanks op. We zien die nog nauwelijks op het slagveld. Dat kan betekenen dat ze zich voorbereiden op een nieuwe aanval - ook via Belarus - of onze informatievoorziening is wederom van armoedige kwaliteit en dan ditmaal dat wij onterecht inschatten dat de Russen enorm produceren.

Mijn indruk is wel dat in Alaska en de weken die daarop volgden het vooral de Russen waren die niet verder wilde praten. Oekrane en EU willen heimelijk graag praten maar willen dat niet exposen aan de EU burger.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 18:38:05 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218670404
quote:

[..]
En waarom houden ze het achter de hand
  woensdag 3 september 2025 @ 18:42:29 #227
6484 ExTec
pi_218670432
quote:

[..]
Ja, hun echte leger, en de 1000en T-14 armata's en de 100en Fellons gaan eerdaags los! Echt!
  woensdag 3 september 2025 @ 18:44:45 #228
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218670452
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, hun echte leger
en oprcht dat die gasten zijn! _O_
  Overall beste user 2022 woensdag 3 september 2025 @ 18:47:53 #229
3928 Ulx
pi_218670479
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De Russen zijn mijn inziens al ruim 3 jaar volop aan het produceren en trainen. Ze bouwen enorme voorraden munitie en nieuwe artillerie en tanks op. We zien die nog nauwelijks op het slagveld. Dat kan betekenen dat ze zich voorbereiden op een nieuwe aanval - ook via Belarus - of onze informatievoorziening is wederom van armoedige kwaliteit en dan ditmaal dat wij onterecht inschatten dat de Russen enorm produceren.

Mijn indruk is wel dat in Alaska en de weken die daarop volgden het vooral de Russen waren die niet verder wilde praten. Oekrane en EU willen heimelijk graag praten maar willen dat niet exposen aan de EU burger.
Derde verklaring van het niet zien op het slagveld: Ze bouwen ze niet.
pi_218670485
quote:
quote:
Maar dan wel in Moskou en alleen met een "goede voorbereiding", zei Poetin. Hij maakte niet duidelijk wat hij daarmee bedoelde.
Prikkeldraad vervangen in de goelag waarschijnlijk
pi_218670490
quote:

[..]
Nout, heel veel kanonnenvoer.

quote:
Maar volgens The Institute for the Study of War is er nauwelijks sprake van Russische terreinwinst. En als er al vooruitgang wordt geboekt, gaat dat gepaard met grote verliezen in manschappen en materieel. Rond Pokrovsk en in Kharkiv weet Oekrane zelfs weer grondgebied te heroveren
  woensdag 3 september 2025 @ 18:49:39 #232
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218670493
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Derde verklaring van het niet zien op het slagveld: Ze bouwen ze niet.
Die mogelijkheid opper ik ook. Moet je rekening mee houden in een analyse. En aangezien de informatievoorziening alle kanten op gaat van dat Poetin eerdaags overlijdt aan kanker tot aan het overwinningsplan van Zelensky tot aan de hersenschimmen van Rutte dat hij een "geheim" plannetje heeft om de Russen te verslaan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218670513
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het leven wordt steeds zwaarder voor de gemiddelde Rus en ook de rijke Rus begint te lijden. Mooi ^O^
Dat roepen ze al 3 jaar :O
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218670518
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:53 schreef halfway het volgende:

[..]
Kan toch ook gewoon al 3 jaar kloppen? Hoe langer de oorlog duurt hoe meer ze er van merken. Lijkt me niet een hele gekke conclusie
  Overall beste user 2022 woensdag 3 september 2025 @ 18:55:34 #235
3928 Ulx
pi_218670521
quote:

[..]
En het klopt ook. Of is het leven in Rusland de afgelopen jaren beter geworden?
pi_218670525
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja, de wunderwaffe.

Dat dachten de Duitsers ook in de nadagen van de tweede wereldoorlog.

En we horen ook al 3,5 jaar dat Rusland zich in houdt en hun beste wapens bewaard..

quote:
Mijn indruk is wel dat in Alaska en de weken die daarop volgden het vooral de Russen waren die niet verder wilde praten
Goh...

quote:
. Oekrane en EU willen heimelijk graag praten maar willen dat niet exposen aan de EU burger.
Volgens mij willen Macron en Starmer Moskou innemen, maar willen dat niet exposen aan de EU burger.

Zo kun je natuurlijk van alles verzinnen.
pi_218670545
quote:

[..]
Ook een stuk beeldvorming: Zelensky die naar Moskou komt om de overgave te tekenen.

Want de eisen zijn nog steeds hetzelfde, komen alleen maar nieuwe eisen bij.
pi_218670546
quote:

[..]
Niets. Het enige wat Russia strong! heeft is bluffpoker. Ze hopen door intimidatie hun zin door te drukken zoals ze in het verleden al meermaals gedaan hebben.
pi_218670559
quote:

[..]
Het is een glijdende schaal, he. En Poetin heeft de keuze al lang geleden gemaakt dat hij doorgaat totdat heel Rusland naar de klote is. Voor vele generaties nadien.
pi_218670569
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat je die dikke papzak van Noord-Korea overschat. Lijkt me geen type die elke dag in de sportschool staat. Ook die andere twee zijn al ruim boven de 70.
pi_218670579
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:48 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
[..]
Prikkeldraad vervangen in de goelag waarschijnlijk
En soep koken met gif.
pi_218670586
Waarom is Kim precies een sterke man? Het is een naziregime dat vooral goed voor zichzelf zorgt en de bevolking letterlijk laat sterven van de honger terwijl er een tekort is aan alles.

Geweldige vent!
pi_218670625
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Waarom is Kim precies een sterke man? Het is een naziregime dat vooral goed voor zichzelf zorgt en de bevolking letterlijk laat sterven van de honger terwijl er een tekort is aan alles.

Geweldige vent!
Het is iemand die zijn volk onderdrukt.
Sommigen vinden zo'n persoon een sterke man.
pi_218670668
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is iemand die zijn volk onderdrukt.
Sommigen vinden zo'n persoon een sterke man.
Noord-Korea gaat wel een paar stappen verder dan onderdrukken. Dit is een compleet wetteloze plek waar zaken als basale mensenrechten non-existent zijn. Het individu bestaat feitelijk niet, alles is ondergeschikt gemaakt aan het gehoorzamen van de Grote Leider.

Het is een grove schande dat dit al zo lang op deze manier kan bestaan. Helaas hebben ze inmiddels kernwapens ontwikkeld en zullen we er dus ook nooit meer vanaf komen.
  woensdag 3 september 2025 @ 19:17:38 #245
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218670675
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:02 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik denk dat je die dikke papzak van Noord-Korea overschat. Lijkt me geen type die elke dag in de sportschool staat. Ook die andere twee zijn al ruim boven de 70.
Ja eens. Is ook vetzak.
Maar Xi en Poetin zien er goed uit. Of Aliyev.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 3 september 2025 @ 19:18:45 #246
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218670684
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Noord-Korea gaat wel een paar stappen verder dan onderdrukken. Dit is een compleet wetteloze plek waar zaken als basale mensenrechten non-existent zijn. Het individu bestaat feitelijk niet, alles is ondergeschikt gemaakt aan het gehoorzamen van de Grote Leider.

Het is een grove schande dat dit al zo lang op deze manier kan bestaan. Helaas hebben ze inmiddels kernwapens ontwikkeld en zullen we er dus ook nooit meer vanaf komen.
Eens. Ik heb ook helemaal niks met Noord-Korea. Ik vind het een naar socialistisch links regime.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218670696
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Maar kennelijk zijn er ook Fokkers die tegen hem op kijken.
  woensdag 3 september 2025 @ 19:21:46 #248
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218670705
Roebel staat stabiel op 80 voor een dollar.
pi_218670706
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eens. Ik heb ook helemaal niks met Noord-Korea. Ik vind het een naar socialistisch links regime.
Lol. De DPRK heeft niets met links, socialisme of communisme te maken. Lees het werk van Remco Breuker eens.
pi_218670707
quote:

[..]
Dat land is helemaal niet socialistisch.
  woensdag 3 september 2025 @ 19:22:08 #251
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218670710
quote:

[..]
ja die zijn echt heel erg links :')
Dan denk je dat iemand zich niet nog belachelijker kan maken, maar ach
pi_218670719
quote:

[..]
Duh, die heeft sinds de inval (en eigenlijk al daarvoor) nooit enige serieuze wil getoond om vrede dichterbij te brengen.
  woensdag 3 september 2025 @ 19:23:11 #253
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218670720
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Lol. De DPRK heeft niets met links, socialisme of communisme te maken. Lees het werk van Remco Breuker eens.
Lol.
Socialisme is gewoon een stroming die we tot links rekenen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218670734
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:21 schreef inslagenreuring het volgende:
Roebel staat stabiel op 80 voor een dollar.
Dat zegt helemaal niks. Bijna alle Russische handel is intern en wat ze aan het buitenland leveren word zelden in Roebels betaald.
pi_218670736
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lol.
Socialisme is gewoon een stroming die we tot links rekenen.
Gelukkig geloof jij ook de D voor democratie in hun officile naam.
  woensdag 3 september 2025 @ 19:25:34 #256
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218670739
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat zegt helemaal niks. Bijna alle Russische handel is intern en wat ze aan het buitenland wordt geleverd word zelden in Roebels betaald.
Toen het enorm daalde was dat volgens jullie een van de voortekenen van een een Russische economische implosie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218670744
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Toen het enorm daalde was dat volgens jullie een van de voortekenen van een een Russische economische implosie.
Er zijn veel betere signalen dan de stand van de Roebel. Misschien dat die waarde nog net in de top 10 komt.
pi_218670748
quote:

[..]
Dat moet flink pijn hebben gedaan.
  woensdag 3 september 2025 @ 19:29:59 #259
6484 ExTec
pi_218670763
quote:

[..]
Voordat de rus centrale bank de rate gewoon vastzette, was het dat ook.
  woensdag 3 september 2025 @ 19:30:06 #260
56749 BlaZ
pi_218670765
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:05 schreef Spablauw214 het volgende:

Geweldige vent!
quote:
Een sterke man is iemand die in een land de feitelijke, maar niet de wettelijke macht in handen heeft. Dit verschijnsel komt vaak voor in zogeheten bananenrepublieken. Sterke mannen regeren door middel van stromannen. Meestal zijn ze feitelijk dictatoren.
  woensdag 3 september 2025 @ 19:31:35 #261
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218670777
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]
[..]

Typisch :+
pi_218670848
Wat vinden jullie van de overdreven paniekreacties die je uit de EU hoort van vermeende Russische sabotages? Zoals de GPS jam van Vonder Leyen haar vliegtuig?
Ze komen zo nogal bang over, vind ik.
Vakman pur sang
  woensdag 3 september 2025 @ 19:42:48 #263
323876 michaelmoore
pi_218670887
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat vinden jullie van de overdreven paniekreacties die je uit de EU hoort van vermeende Russische sabotages? Zoals de GPS jam van Vonder Leyen haar vliegtuig?
drones kunnen ook zonder GPS nu , dus er is werk te doen
  Overall beste user 2022 woensdag 3 september 2025 @ 19:45:51 #264
3928 Ulx
pi_218670920
quote:
Wat vind je van die enorme paniekreacties uit Rusland wegens NAVO troepen aan hun grens? Ze komen zo nogal bang over, vind ik.
  woensdag 3 september 2025 @ 19:47:04 #265
6484 ExTec
pi_218670934
quote:
Vond het sowieso heel vaag verhaal. GPS jamming werkt niet op basis van dat je precies 1 object daarmee raakt. Dan maak je bv GPS gebruik in 1 km2 onmogelijk, ook op de grond. En dan ook nog zover bij rus vandaan.
pi_218670935
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat vind je van die enorme paniekreacties uit Rusland wegens NAVO troepen aan hun grens? Ze komen zo nogal bang over, vind ik.
Dat ook ja.
Alleen brengen de Russen dat anders: “we gaan Parijs niken!”
Vakman pur sang
  woensdag 3 september 2025 @ 19:49:11 #267
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218670952
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja maar die slaan wel met rake klappen terug. Eu is tot dusver niet veel verder gekomen dat sterke veroordelingen en tranen.

Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 3 september 2025 @ 19:50:41 #268
6484 ExTec
pi_218670966
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
Ja maar die slaan wel met rake klappen terug.
Ja, ze hebben weer 1000 man in de grinder gegooid. Dat zal ze leren!
pi_218670976
Het is allemaal wel wat, waar het momenteel staat:

Poetin wint gewoon dat hele spel met de VS/Oek
Economisch kunnen ze gewoon door door een sterkere BRICS, waar ze binnenkort ook hun eigen munt gebruiken
In Oekrane stoppen ze niet en zijn ze troepen aan het uitbreiden.
De VS kan (of wil) geen harde acties uitvoeren en blijkt voor Rus ongevaarlijk. De EU net zo.

Het is beschamend maar zo staat het nu. Momenteel denk ik dat Oek weleens helemaal in Russische handen kan gaan vallen op den duur.
Een deal met navo eu bescherming en een deel inleveren zit er niet meer in ben ik bang.
Vakman pur sang
  woensdag 3 september 2025 @ 19:54:28 #270
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218671003
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is allemaal wel wat, waar het momenteel staat:

Poetin wint gewoon dat hele spel met de VS/Oek
Economisch kunnen ze gewoon door door een sterkere BRICS, waar ze binnenkort ook hun eigen munt gebruiken
In Oekrane stoppen ze niet en zijn ze troepen aan het uitbreiden.
De VS kan (of wil) geen harde acties uitvoeren en blijkt voor Rus ongevaarlijk. De EU net zo.

Het is beschamend maar zo staat het nu. Momenteel denk ik dat Oek weleens helemaal in Russische handen kan gaan vallen op den duur.
Een deal met navo eu bescherming en een deel inleveren zit er niet meer in ben ik bang.
Mijn gevoel zegt remise in Russisch voordeel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 3 september 2025 @ 19:55:02 #271
6484 ExTec
pi_218671010
quote:
waar ze binnenkort ook hun eigen munt gebruiken
Ja, klinkt putin als muziek in de oren. Lijkt hem fantastisch om behalve zijn eigen land ook nog wat andere landen economisch volledig ten gronde te richten.
pi_218671020
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:00 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
YT video net uitgezien. En ja wat zal ik zeggen. Wat betreft de geschiedenis van Oost Europa mee eens met deze man. Klopt helemaal en geen speld tussen te krijgen.

Met je "Desk Russie" artikelen doe ik weinig, wel gelezen hoor. Biased AF als je het mij vraagt. Ik draag hier ook geen stukken aan uit de koker van RT of Sputnik wel soms? :')

De reactie waarvan ik wist dat hij zou komen.
Die mevrouw die je nu terzijde schuift is professor aan de sorbonne als Ruslanddeskundige en heeft als Franaise ook nog eens jaren in de Sovjet unie gestudeerd.

Die weet heel goed hoe het er aan toe gaat.

Maar het staat je niet aan dus het is geen goede bron.

Maar verhelder mij eens met jouw analyses? Want ik heb nu geleverd maar jij nog niet en met argumenten kom je ook niet .

[ Bericht 3% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 03-09-2025 20:09:00 ]
pi_218671032
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, klinkt putin als muziek in de oren. Lijkt hem fantastisch om behalve zijn eigen land ook nog wat andere landen economisch volledig ten gronde te richten.
Laten we het hopen. Een niet steunende VS en een sterke BRICS met nu ook Saoedi Arabi, India, Iran en China kan de totale hegemonie van de EU aantasten.
Ik heb echt de indruk dat ze achter de schermen peentjes zweten.
Vakman pur sang
  woensdag 3 september 2025 @ 19:59:06 #274
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218671055
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Laten we het hopen. Een niet steunende VS en een sterke BRICS met nu ook Saoedi Arabi, India, Iran en China kan de totale hegemonie van de EU aantasten.
Dat.
De liberale hegemonie is eigenlijk al gestopt. De wil van EU is geen wet meer, zij kunnen deze niet meer afdwingen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218671059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik doe dat ook nog.
Pas nog bij je zusje gedaan.
  woensdag 3 september 2025 @ 20:08:02 #276
6484 ExTec
pi_218671168
quote:
Laten we het hopen.
Nee, BRICS gaat niet aan z'n eigen munt, dat hoef ik niet te hopen.
  Overall beste user 2022 woensdag 3 september 2025 @ 20:11:56 #277
3928 Ulx
pi_218671205
quote:

[..]
Dat hoop je?
pi_218671286
twitter
pi_218671353
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:32 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Dit verliep weer precies zoals voorspeld en alle aannames kwamen uit.
  woensdag 3 september 2025 @ 20:33:31 #280
56749 BlaZ
pi_218671449
quote:

Zo'n vaart gaat het niet lopen. Vergeet niet dat Oekrane nog een formidabele verdedigingslinie in de vorm van de Dnjepr heeft. Gezien de Russische opmars is zelfs een doel als Poltava compleet onrealistisch.
  woensdag 3 september 2025 @ 20:37:45 #281
403588 mcmlxiv
pi_218671490
quote:

[..]
Goh, is een regime met 1 absolute leider, zoon en kleinzoon van de vorige leiders met een kliekje vertrouwelingen die ook grotendeels familie zijn er omheen een “socialistisch links regime “? Mensen met een beetje verstand van politieke systemen noemen zo’n systeem een autocratie. Gezien je bewondering voor de autocraten (in wording) putin en trump wel onbegrijpelijk dat je dan geen fan van dikke Kim bent.

Het verklaart wel je afkeer van links en socialisme, je hebt gewoon geen idee wat dat is.
pi_218671538
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat.
De liberale hegemonie is eigenlijk al gestopt. De wil van EU is geen wet meer, zij kunnen deze niet meer afdwingen.
Ik vind het dolkomisch.

De wil van de EU die wet is geweest...

Hoe verzin je het...
pi_218671565
quote:

[..]
Nee, wat we zien is dat aan de ene kant de EU wordt verweten een samenstelling te zijn van culturen en economien die niet compatibel met elkaar zijn..

En ondertussen roepen ze dat BRICS heel sterk gaat worden, terwijl de landen elk totaal andere economien en culturen hebben...
pi_218671768
twitter

twitter
pi_218671774
Aardig kratertje bij de misser, dit kan inderdaad wel eens de flamingo zijn geweest
pi_218671786
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:10 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

[ x ]
twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 3 september 2025 @ 21:15:06 #287
3928 Ulx
pi_218671803
De CEP is niet heel erg belangrijk als je er gewoon een stuk of tien in de richting van het doelwit schiet. Dan raak je altijd wel iets.
pi_218671815
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind het dolkomisch.

De wil van de EU die wet is geweest...

Hoe verzin je het...
De dag die je wist dat zou komen...
pi_218671818
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:15 schreef Ulx het volgende:
De CEP is niet heel erg belangrijk als je er gewoon een stuk of tien in de richting van het doelwit schiet. Dan raak je altijd wel iets.
Heel handig om fabrieken uit te schakelen, hard targets en de drones voor de soft targets.
pi_218671840
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, wat we zien is dat aan de ene kant de EU wordt verweten een samenstelling te zijn van culturen en economien die niet compatibel met elkaar zijn..

En ondertussen roepen ze dat BRICS heel sterk gaat worden, terwijl de landen elk totaal andere economien en culturen hebben...
En in oorlog met elkaar zijn.
pi_218671864

Voor wie het interesseert, de 25 beste oekraiense drone units :p
pi_218671941
twitter

(officier binnen het Oekraiens leger)
pi_218671996
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:28 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Het wordt vaak gezegd, maar dit kan wel eens echt een beslissende slag zijn voor de oorlog.
pi_218672046
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
En het klopt ook. Of is het leven in Rusland de afgelopen jaren beter geworden?
Ben jij er geweest?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 3 september 2025 @ 21:41:08 #295
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218672052
Kunnen we ergens doneren voor die flamingo's? :)
  Overall beste user 2022 woensdag 3 september 2025 @ 21:41:21 #296
3928 Ulx
pi_218672055
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:40 schreef halfway het volgende:

[..]
Ben jij er geweest?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
  Overall beste user 2022 woensdag 3 september 2025 @ 21:42:08 #297
3928 Ulx
pi_218672063
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:28 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Ach, het najaarsoffensief.
  woensdag 3 september 2025 @ 21:47:10 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218672111
quote:
Von der Leyen wordt gewoon slecht gesoefleerd. Net als met die wasmachines, ook al zo’n onwaarschijnlijk kontverhaal.
Op korte termijn trappen mensen er in, op langere termijn verlies je je geloofwaardigheid
The End Times are wild
pi_218672143
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:45 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

[ afbeelding ]

Russen laten vlaggen zien in het centrum van Kupyansk
Zijn de Russen opnieuw door een pijpleiding gekropen? (serieuze vraag)
pi_218672159
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:50 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Nee, vooral een vlaggencircus waar beide kanten laatste weken mee bezig zijn weer, zie en lees:

https://t.me/army_corp_10/375 (aftermath video na de vlaggen werden getoond van oekraine)
https://t.me/Sergeant482/1953

https://t.me/yurasumy/24542 (pro rus rant en hoe hij denkt dat het gebeurd is)
pi_218672187
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:50 schreef Idisrom het volgende:

[..]
https://x.com/Archer83Able/status/1963002883408085306

over pokrovsk doet wel zon gerucht de ronde
krijg hem niet embedded
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')