SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Jeetje ben jij blijven hangen op de middelbare school. Zo wordt daar ook de discussie gevoerd. "Iedereen is het mij eens, niemand vind dat jij gelijk hebt"quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Maar letterlijk iedereen begrijpt het behalve jij
Nee maar je kunt toch gewoon een keer toegeven dat je misgreep hier, ga je echt niet dood aanquote:Op dinsdag 2 september 2025 16:01 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Jeetje ben jij blijven hangen op de middelbare school. Zo wordt daar ook de discussie gevoerd. "Iedereen is het mij eens, niemand vind dat jij gelijk hebt"
Als ik ergens niet gelijk heb geef ik dat echt wel toe. Maar ik laat mij er niet door intimideren dat hier een grote groep vind dat je alleen maar pro Oekrane mag posten en niet kritisch mag zijn af en toe. Wel jammer btw dat ik in het inmiddels gesloten topic ook een paar pro Oekrane meningen heb gedeeld maar daar wordt dan weer helemaal niet op gereageerd.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee maar je kunt toch gewoon een keer toegeven dat je misgreep hier, ga je echt niet dood aan
zullen we deze trol gewoon met rust laten. Anders blijven we bezig.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee maar je kunt toch gewoon een keer toegeven dat je misgreep hier, ga je echt niet dood aan
Joh, maak je niet dik. Zo gaat het al jaren hier. Post gewoon wat je wil.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:04 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Als ik ergens niet gelijk heb geef ik dat echt wel toe. Maar ik laat mij er niet door intimideren dat hier een grote groep vind dat je alleen maar pro Oekrane mag posten en niet kritisch mag zijn af en toe. Wel jammer btw dat ik in het inmiddels gesloten topic ook een paar pro Oekrane meningen heb gedeeld maar daar wordt dan weer helemaal niet op gereageerd.
Je zou als mod btw wel het goede voorbeeld kunnen geven. Eerst al je bericht dat iedereen mij zit uit te lachen. En nu dit hierboven. Lekker bezig hoor.....
Hoe krijg je het voor elkaar zoveel namen zo verkeerd te schrijvenquote:Op dinsdag 2 september 2025 16:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Joh, maak je niet dik. Zo gaat het al jaren hier. Post gewoon wat je wil.
Ik kan altijd de bijdragen van Skeysherrif, achja, lx1l, isidrom, en SCJB![]()
waarderen.
Was dat bewust denk je? Dan wel een beetje lafjes h?quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:04 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Als ik ergens niet gelijk heb geef ik dat echt wel toe. Maar ik laat mij er niet door intimideren dat hier een grote groep vind dat je alleen maar pro Oekrane mag posten en niet kritisch mag zijn af en toe. Wel jammer btw dat ik in het inmiddels gesloten topic ook een paar pro Oekrane meningen heb gedeeld maar daar wordt dan weer helemaal niet op gereageerd.
Je zou als mod btw wel het goede voorbeeld kunnen geven. Eerst al je bericht dat iedereen mij zit uit te lachen. En nu dit hierboven. Lekker bezig hoor.....
Als je wat minder poepjes overal neerlaat heb je misschien wat minder mestkevers..quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar zoveel namen zo verkeerd te schrijven
Waarom post je dit dan? Nu zoek je dus aandacht (wat gelukt is).quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:10 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
zullen we deze trol gewoon met rust laten. Anders blijven we bezig.
Het is jammer. Ik heb in het verleden al vaker kritiek geuit. Toen de usual suspects zeiden dat Rusland niks meer had gaf ik aan dat Rusland echt nog wat had en meer dan dodelijke scheppen. Dat was te kritisch waarop extec & friends los gingen met "waaa pro putin etc/ Russia lover"...quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:18 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Was dat bewust denk je? Dan wel een beetje lafjes h?
Net het een beetje interessant begon te worden... Sturen ze het gesprek weer een andere kant op door een nieuw topic te starten. Wat een ongelooflijk zwaktebod!
Enfin. We gaan hier gewoon vrolijk verder!
Interessant hoe je jezelf neerzet als parfumtester in een riool – je moet er maar zin in hebben.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Fascinerend dat als het hier naar stront ruikt de mestkevers uit hun holletjes schieten.
Er is echt helemaal niemand die zegt dat je niet kritisch op Oekrane mag zijn. Echt niemand.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:24 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Het is jammer. Ik heb in het verleden al vaker kritiek geuit. Toen de usual suspects zeiden dat Rusland niks meer had gaf ik aan dat Rusland echt nog wat had en meer dan dodelijke scheppen. Dat was te kritisch waarop extec & friends los gingen met "waaa pro putin etc/ Russia lover"...
En als ik dan in een andere reactie bijvoorbeeld een aanval van Rusland veroordeelde. Of zei dat ik een militaire operatie van Oekrane mooi vond (zoals dat al die russische vliegtuigen / bommenwerpers) kapot worden gemaakt dan is het weer stil.
Deze post is btw een samenvatting van mijn ongenoegen. Dat ik het jammer vind dat er niet wordt geaccepteerd dat ik zowel kritisch kan zijn over Oekrane maar ook over Rusland. Maar wellicht vraag ik dan teveel. Wellicht heeft het ermee te maken dat ik niet naar dit conflict kijk zoals veel naar een voetbalwedstrijd kijken.
Waarom denk je dat je per se pro Oekraine moet zijn of niet kritisch mag zijn hier?quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:04 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Als dat zo was had ik toch niet van die uitgebreide reacties getypt? Ik heb echt al minimaal in vijf verschillende onderbouwde reacties aangegeven dat ik in de basis nog steeds vind dat Rusland moet oprotten uit Oekrane. Maar zodra ik dan over een actie van Oekrane aangeef dat ik dat niet goed vind dan struikelen Fokkers hier over elkaar om mij aan te pakken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:38 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Er is echt helemaal niemand die zegt dat je niet kritisch op Oekrane mag zijn. Echt niemand.
Nee het is nog erger, ik probeer vrijwillig dit zooitje in het gareel te houden.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:27 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Interessant hoe je jezelf neerzet als parfumtester in een riool – je moet er maar zin in hebben.
Ja goed ik volg ook niet allesquote:Op dinsdag 2 september 2025 16:41 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Als dat zo was had ik toch niet van die uitgebreide reacties getypt? Ik heb echt al minimaal in vijf verschillende onderbouwde reacties aangegeven dat ik in de basis nog steeds vind dat Rusland moet oprotten uit Oekrane. Maar zodra ik dan over een actie van Oekrane aangeef dat ik dat niet goed vind dan struikelen Fokkers hier over elkaar om mij aan te pakken.
Ik denk dat op basis van de (soms felle) reacties ik op mij afgevuurd krijg. Ik heb het onder andere gemerkt als ik dan een filmpje deelde van History Legends over een gebied dat was veroverd door de Russen......quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Waarom denk je dat je per se pro Oekraine moet zijn of niet kritisch mag zijn hier?
Als je bijvoorbeeld aangeeft dat je tegen het (militair) steunen van Oekraine bent kunnen mensen dat best wel accepteren denk ik, mits je dat onderbouwd.
Denk alleen dat als iets of iemand de schijn wekt begrip te hebben voor wat Rusland aan het doen is, dat al gauw tegen het zere been stoot. Vooral als degene in "het westen" woont en wij onze vrijheid te danken hebben aan grote offers uit het verleden.
Ik vind het leuk om reacties te typen, wat te oefenen met zo snel mogelijk typen, beetje discussie te voeren. Wellicht haal ik er nog een nieuw inzicht uit, leer ik er wat van. Anders is het ook gewoon een manier om even lekker bezig te zijn. No hard feelings btw naar jou toe hieroverquote:Op dinsdag 2 september 2025 16:44 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ja goed ik volg ook niet allesMaar laat ik het voor het eerst met Php eens zijn; waar maak je je druk om. Tis maar een forum
Van de Telegraaf, nice, ik zal kijken of ik nog een leesbaar artikel hierover kan vinden.quote:Oekraense ’superraket’ verplettert basis Russische geheime dienst op de Krim: opleving van oorlog verwacht
Dat lukt aardig, de taak is je als "Straatcommando" op het lijf geschreven!quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee het is nog erger, ik probeer vrijwillig dit zooitje in het gareel te houden.
Nee, onze vrijheid hebben we te danken aan de geallieerden.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:44 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik denk dat op basis van de (soms felle) reacties ik op mij afgevuurd krijg. Ik heb het onder andere gemerkt als ik dan een filmpje deelde van History Legends over een gebied dat was veroverd door de Russen......
Ik word dan "geframed" alsof ik pro putin ben en anti Oekrane. Terwijl ik wat deel over wat er aan het front gebeurd is.
Onze vrijheid in het westen hebben we trouwens te danken aan zowel de geallieerden via hun front en de russen via hun front. Maar dat is denk ik niet je punt.
Ik heb ook al jouw platenquote:Op dinsdag 2 september 2025 16:48 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Dat lukt aardig, de taak is je als "Straatcommando" op het lijf geschreven!
Het is dat ik niet kan salueren, daarom:(Second Best)
Ik kan je bijdrages doorgaans wel waarderen hoor.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:47 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik vind het leuk om reacties te typen, wat te oefenen met zo snel mogelijk typen, beetje discussie te voeren. Wellicht haal ik er nog een nieuw inzicht uit, leer ik er wat van. Anders is het ook gewoon een manier om even lekker bezig te zijn. No hard feelings btw naar jou toe hierover
[..]
Van de Telegraaf, nice, ik zal kijken of ik nog een leesbaar artikel hierover kan vinden.
https://www.telegraaf.nl/(...)rwacht/87520080.html
hmm helaas ff geen toegang tot Archive
Sws einde zomervakantie op de Krim.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Laatste 3 dagen sowieso veel hoogwaardige doelen geraakt met de nieuwe Flamingo's.
"Flamingo's"quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Laatste 3 dagen sowieso veel hoogwaardige doelen geraakt met de nieuwe Flamingo's.
De Nazi's moesten hun aandacht/ legers verdelen over het oostfront (verdedigen tegen Rusland) en aan de andere kant het geallieerde front. Op die manier hebben beiden dus geholpen. Ik ben het met jou eens dat toen Duitsland verslagen was het voorbij de Berlijnse muur voor veel mensen vreselijk was. Het is niet voor niks dat veel naar het westen probeerde te vluchten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, onze vrijheid hebben we te danken aan de geallieerden.
Niet aan Rusland.
In de oostkant van Europa kwam die vrijheid er pas nadat de Sovjet Unie in elkaar was gedonderd.
En Rusland probeert dat deels weer terug te draaien.
De Russen deden dat niet voor onze vrijheid.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:01 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
De Nazi's moesten hun aandacht/ legers verdelen over het oostfront (verdedigen tegen Rusland) en aan de andere kant het geallieerde front. Op die manier hebben beiden dus geholpen. Ik ben het met jou eens dat toen Duitsland verslagen was het voorbij de Berlijnse muur voor veel mensen vreselijk was. Het is niet voor niks dat veel naar het westen probeerde te vluchten.
Mooie beesten zijn datquote:Op dinsdag 2 september 2025 17:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"Flamingo's"
Of roze geschilderde Taurus raketten.
Zullen we stoppen met jan en alleman voor troll uitmaken zonder reden?quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:10 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
zullen we deze trol gewoon met rust laten. Anders blijven we bezig.
In dit geval nietquote:Op dinsdag 2 september 2025 16:04 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Enige punt dat je hebt is dat het van een paar jaar geleden is dat er toen op diverse nieuwssites en hier in Fok nws werd gedaan alsof Rusland niks had. Scheppen en oude meuk. Je kan uiteraard redeneren dat het oude koeien uit de sloot halen is.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
In dit geval niet
Niemand zegt dat Rusland enkel met oude tanks en schoppen moet werken net zoals niemand zegt wat Extec zei weet niet meer wat
Hij hield je een spiegel voor en jij zei toen lol wie is die lelijkerd!
Als je daar dan op gewezen wordt begin je blind om je heen te slaan ipv dat je zegt lol ... touche
Fijn, zijn we het hier over eens.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zullen we stoppen met jan en alleman voor troll uitmaken zonder reden?
Bedankt alvast
Toch wel, maar Stalin had een conceptueel andere opvatting van het idee van vrijheid als overtuigd communist, waarbij het collectief altijd prioritair is; vanuit zijn ideenwereld werd Oost-Europa juist bevrijd van het capitalistische model en de klassenmaatschappij.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Russen deden dat niet voor onze vrijheid.
Sterker nog, ze hebben eerst met Duitsland getracht Europa onder elkaar te verdelen.
Dat leek aanvankelijk te mislukken, maar uiteindelijk kwam Rusland als grote winnaar uit de oorlog.
quote:Het communistische concept van vrijheid, met name binnen de marxistische theorie, is gericht op het verzoenen van individuele en gemeenschappelijke vrijheid door het elimineren van privbezit en klassenonderscheid, waardoor zelfrealisatie en intrinsieke waarde in arbeid mogelijk worden.
Ga dat maar in Katyn vertellen. Of in de Baltische staten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Toch wel, maar Stalin had een conceptueel andere opvatting van het idee van vrijheid als overtuigd communist, waarbij het collectief altijd prioritair is; vanuit zijn ideenwereld werd Oost-Europa juist bevrijd van het capitalistische model en de klassenmaatschappij.
[..]
Het is vooral weer een stukje revisionisme.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:28 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Enige punt dat je hebt is dat het van een paar jaar geleden is dat er toen op diverse nieuwssites en hier in Fok nws werd gedaan alsof Rusland niks had. Scheppen en oude meuk. Je kan uiteraard redeneren dat het oude koeien uit de sloot halen is.
Als jij het om je heen slaan vind als ik mij verdedig ten opzichte van verschillende users dan zij dat maar zo. Ik vind dat prima hoor.
Het is simpelweg de theoretische opvatting van vrijheid binnen het Marxisme. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar het was de weg die Stalin volgde en waardoor zijn acties te verklaren zijn. Stalin dacht zelf dat hij de juiste weg volgde.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ga dat maar in Katyn vertellen. Of in de Baltische staten.
Er zijn zeer zeker meerdere zienswijzen mogelijk. Maar het opdelen van Polen met Duitsland en het over de kling jagen van miljoenen mensen uit die landen, is dat voor mij niet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is simpelweg de theoretische opvatting van vrijheid binnen het Marxisme. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar het was de weg die Stalin volgde en waardoor zijn acties te verklaren zijn.
Ik ben geen communist.
Dat maakt niet uit, het idee van geschiedenis is dat je de perspectieven van personages als Hitler en Stalin poogt te begrijpen, niet dat je er je mening over gaat geven.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn zeer zeker meerdere zienswijzen mogelijk. Maar het opdelen van Polen met Duitsland en het over de kling jagen van miljoenen mensen uit die landen, is dat voor mij niet.
Dat kan ik wel begrijpen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, het idee van geschiedenis is dat je de perspectieven van personages als Hitler en Stalin poogt te begrijpen, niet dat je er je mening over gaat geven.
Tegenwoordig lijken we vaak de zwart-wit bril op te hebben en deze personages als kwaadaardig te beschouwen, dat terwijl ze zelf beide dachten juist het goede te doen.
Mss iets van "Fooien voor de modjes" invoeren?quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee het is nog erger, ik probeer vrijwillig dit zooitje in het gareel te houden.
Vanwege het beierse accent waarmee Hitler sprak? Tuurlijk, dat is ook juist een deel van het vraagstuk; hoe kan een politicus die Mein Kampf heeft geschreven zo populair worden?quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan ik wel begrijpen.
Ik las ooit een aantal speeches van Hitler in het Engels (wat voor mij stukken makkelijker is dan in het Duits) en dat was een eye opener voor me. Qua wereldbeeld.
Staan dingen in die vandaag de dag nog veel mensen zouden aanspreken. Ook over Palestina en hoe de wereld verdeeld wordt.
Alleen weten we achteraf wel hoe het afgelopen is. En met die speeches uit 1938 wist men dat nog niet.
Dat ze zelf het goede dachten te doen; maakt ze echt niet minder kwaadaardig.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, het idee van geschiedenis is dat je de perspectieven van personages als Hitler en Stalin poogt te begrijpen, niet dat je er je mening over gaat geven.
Tegenwoordig lijken we vaak de zwart-wit bril op te hebben en deze personages als kwaadaardig te beschouwen, dat terwijl ze zelf beide dachten juist het goede te doen.
Maar dit is dus precies een moralistische opvatting van de geschiedenis.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:52 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dat ze zelf het goede dachten te doen; maakt ze echt niet minder kwaadaardig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |