abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218660269
We zijn zoveel pagina's verder en nog steeds zijn hier veel pro Oekraïne mensen die niet doorhebben dat je ook voor Oekraïne kan zijn en tegelijkertijd kritisch kan zijn over de ontwikkeling van dit conflict..... Het is hetzelfde als dat je ook nog elk jaar feest kan vieren dat Europa is bevrijd van de Duitsers/ Nazi's terwijl je tegelijkertijd ook durft te zeggen dat sommige bombardementen van de geallieerden buiten proportioneel waren. Maak een sprong naar het heden, als je ziet hoe er in Irak soms voor het bevrijden van één of meerdere militairen veel onschuldige slachtoffers waren gemaakt.

Het is niet voor niks dat er weer meerdere malen in Nieuwsuur de vraag wordt gesteld "hoeveel nevenschade is acceptabel?"
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:55:41 #277
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218660277
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:47 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ik merk dat ik met mijn reactie weer veel Fokkers op de lange tenen heb getrapt. Achja het is niet voor niks dat de Oekraïne reeks al vaak gesloten is. Want als je een keer wat kritisch reageert kunnen mensen niet snel genoeg in de verdedigingsmodus gaan. Het is volledig zwart wit voor hen.

Mijn vorige reactie was voor een aantal blijkbaar iets te ingewikkeld. Geeft niet, ik licht het graag toe. Dat doe ik met respect zonder die mensen voor van alles en nog wat uit te maken. Zo reageren (bashen) doen anderen hier al genoeg. Doe dat vooral als dat plezier geeft. Doe het meerdere malen en het topic gaat weer dicht.

Deze alinea typ ik (en heb ik in aangepaste vorm al vaker getypt) om jullie te helpen. Rusland probeerde Oekraïne in een paar dagen te veroveren. Dat is niet gelukt. Deels door heldhaftig optreden van Oekraïne deels door alle "live intel/ actuele informatie over het slagveld die werd geleverd door Amerikaanse satellieten. Vervolgens en nu wordt het interessant dacht veel mensen (vooral hier op Fok) dat Rusland nu wel elk moment even zou worden verslagen. Rusland zou geen tanks hebben, geen gemotiveerde militairen etc. Iedereen hoopt dat de vrede terugkeert maar sommige hier haalden hun wens projectie door de war met de realiteit.

Ik volg zelf al langer meerdere bronnen. Zowel Pro westers, neutraal en pro Russisch. Doe dat en je zal zien dat dit conflict nog heel lang kan duren. Dan zie je dat beide landen veel mensen hebben verloren en dat beide landen nog heel lang zo kunnen doorgaan. Oekraïne krijgt nog veel hulp van de NAVO en Rusland krijgt nog veel hulp van China en Noord Korea. De hulp die het krijgt van Iran is een stuk minder geworden.
jee.. Je bent echt een onbegrepen genie. Oprecht bedankt voor deze wijze woorden
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_218660297
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:51 schreef sp3c het volgende:
Iedereen behalve de fans van trump en poetin snapt dat de oorlog nog heel lang gaat duren en je hebt niemand op de tenen getrapt

Je bevestigde met je gepikeerde reactie @:Extec zijn punt, daar lachen we dan een beetje om
Mensen reageren hier anders altijd wel als op de tenen getrapt als ik een keer via spot wat kritisch post. Het hier ontkennen via deze reactie past dan in het straatje van mensen die met non verbale signalen zeggen dat ze niet boos zijn ;-)

Maar goed dat jullie erom kunnen lachen hoor. Het lachen om dingen is ook een manier om zaken te verwerken.
pi_218660312
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:55 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
jee.. Je bent echt een onbegrepen genie. Oprecht bedankt voor deze wijze woorden
Bedankt voor deze inhoudelijke niet gemeende reactie. Oprecht een prachtige post van jou
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:58:41 #280
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218660313
Je arrogante houding is redelijk stuitend :-)
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:59:25 #281
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218660317
Oké al deze berichten kunnen weg
pi_218660321
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Knap dat jij in mensen hun hoofden kan kijken.

Wederom, jij veronderstelt.
Ik reageer op basis van eerdere reacties. Net zoals jij dat doet op die van mij.
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:00:48 #283
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218660326
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:55 schreef LethalNinja het volgende:
We zijn zoveel pagina's verder en nog steeds zijn hier veel pro Oekraïne mensen die niet doorhebben dat je ook voor Oekraïne kan zijn en tegelijkertijd kritisch kan zijn over de ontwikkeling van dit conflict.....
Mooie stropop.

Hoe "onzettend gebalanceerd" jij in de race zit, is niet aan de orde.
pi_218660336
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:58 schreef Parafernalia het volgende:
Je arrogante houding is redelijk stuitend :-)
Wanneer is het arrogant en wanneer het zelfverzekerd zijn? Het lijntje is dun. Jouw reactie hier voegt in elk geval niks toe verder. (deze trouwens ook niet van mij). Vind je deze post ook arrogant?
pi_218660343
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mooie stropop.

Hoe "onzettend gebalanceerd" jij in de race zit, is niet aan de orde.
Ach het is allemaal relatief. Vergeleken met jouw reacties is het voor die van mij niet zo lastig om enigszins genuanceerd over te komen.
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:03:31 #286
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218660345
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het feit dat Rusland niet door de Oekraïense verdediging komt.
Welk feit? Propaganda?
Wie zegt dat? De NOS? :')

quote:
Hoe loopt hun zomeroffensief?
Volgens mijn bronnen aardig goed... :')

Kijk zelf maar:

Bekijk deze YouTube-video

Wat dacht jij dan? :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Anderson83 op 02-09-2025 14:05:59 (bladiblabla) ]
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes..."
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:04:52 #287
6484 ExTec
pi_218660355
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:59 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ik reageer op basis van eerdere reacties. Net zoals jij dat doet op die van mij.
Kun je dan ergens quoten waar iemand kwam met ezeltjes, schoppen, oude vandagen, soldaten op krukken, tanks die bijna op zijn, ongemotiveerde soldaten of wat dan ook, en daar de conclusie aan verbond dat het nu spoedig over moet zijn?

Of, 3de keer: veronderstel jij steeds dat deze of gene daar die conclusie aan verbind?

En ik herhaal deze ff, want die is zeer relevant:

quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:37 schreef ExTec het volgende:
En nee; niemand is verplicht om erbij te zetten: ja, maar ze zijn her en der wel degelijk effectief.
Je niet uitlaten over verdere effectiviteit is niet hetzelfde als denken dat het nu rap over moet zijn. Dat lijk jij keer op keer te veronderstellen.
pi_218660359
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niks, nu lachen we je een beetje uit en gaan we weer door
Geeft niet hoor, meer mensen lachen als zij het niet meer begrijpen.
pi_218660386
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Kun je dan ergens quoten waar iemand kwam met ezeltjes, schoppen, oude vandagen, soldaten op krukken, tanks die bijna op zijn, ongemotiveerde soldaten of wat dan ook, en daar de conclusie aan verbond dat het nu spoedig over moet zijn?

Of, 3de keer: veronderstel jij steeds dat deze of gene daar die conclusie aan verbind?

En ik herhaal deze ff, want die is zeer relevant:
[..]
Je niet uitlaten over verdere effectiviteit is niet hetzelfde als denken dat het nu rap over moet zijn. Dat lijk jij keer op keer te veronderstellen.
Mooie draaikonterij dan van je. Van jou heb ik in het verleden veel reacties gelezen waarbij je deed alsof Oekraïne elk moment bevrijd was van de Russen en. Ik blijf mijzelf niet herhalen met het delen van informatieve filmpjes/ analyses via verschillende invalshoeken.

Als iemand hier iets kritisch zei over bijvoorbeeld een militaire keuze van Zelenski dan kon jij niet snel genoeg zeggen dat je dan pro Rusland bent. Je zal er wel "geen actieve herinneringen aan hebben" zoals een minister president zo mooi kon zeggen.
pi_218660417

Ben benieuwd hoe lang Oekraïne dit kan volhouden. En ook hoe en of dit uiteindelijk gaat zorgen tot een binnenlands protest vanuit Rusland. Zou Putin dan ooit uit een raampje vallen? (gaat helaas niet gebeuren maar een beetje fantaseren mag wel toch af en toe?)

Wat mij betreft blijft Oekraïne Rusland lekker aanpakken bij de olie toevoer. Rusland kan dan weliswaar volop tanks maken maar zonder brandstof wordt het een moeilijke/ dure aangelegenheid voor ze om die tanks naar het front te laten rijden.

Dit is dus geen sarcasme of ironie @extec... Dit is dus iets dat ik een mooie ontwikkeling vind. In tegenstelling tot jou gooi ik er niet steeds sarcasme tegen aan. Enige dat ik doe is dat ik wel kritisch ben. Ik vind zelf bijvoorbeeld dat Oekraïne teveel grond heeft verloren door in de inval in Kursk, daar heeft Oekraïne ook behoorlijk wat speciale eenheden verloren.

Als je niet begrijpt dat ik dus sommige keuze's van Oekraïne wel goed vind en andere niet dan zou het fijn zijn als je deelt dat je dat begrijpt in plaats van dat je "raar" reageert...
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:19:26 #291
6484 ExTec
pi_218660425
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:10 schreef LethalNinja het volgende:
Van jou heb ik in het verleden veel reacties gelezen waarbij je deed alsof Oekraïne elk moment bevrijd was van de Russen en.
Maar je kan er niet 1 quoten, neem ik aan?
pi_218660435
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar je kan er niet 1 quoten, neem ik aan?
Blijf het vooral proberen ;-)
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:23:12 #293
6484 ExTec
pi_218660451
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:20 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Blijf het vooral proberen ;-)
Quod gratis asseritur, gratis negatur.

Good talk, voor de rest.
pi_218660462
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Quod gratis asseritur, gratis negatur.

Good talk, voor de rest.
Okidoki...

Uitkijken voor de " deadly shovels"

https://www.reddit.com/r/(...)shovels_which_shows/

quote:
Source: Report from the the UK Ministry of Defence

In late February 2023, Russian mobilised reservists described being ordered to assault a Ukrainian concrete strong point armed with only "firearms and shovels". The "shovels" are likely entrenching tools being employed for hand-to-hand combat.
een klassieker. Want hierdoor was er een "meme geboren"..... .

[ Bericht 22% gewijzigd door LethalNinja op 02-09-2025 14:31:02 ]
  Forum Admin dinsdag 2 september 2025 @ 14:38:14 #295
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218660561
Het is weer eens een dampende gierput hier
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218660566
https://www.nu.nl/spannin(...)sche-droneregen.html

Het was Oekraïne al gelukt om veel belangrijke Ruskie bootjes kapot te maken. Waar blijven de onder water drones die ook de Russische onderzeers kunnen aanpakken die nucleaire raketten kunnen afschieten? Dat zou een mooie win zijn voor Oekraïne maar ook de rest van de wereld.
pi_218660650
Misschien dat de gebruikers hierboven even bij elkaar in de DM kunnen klimmen, dat komt de leefbaarheid van dit topic ten goede. Dit is precies het heen- en weer gedoe waarom het steeds gesloten wordt.
pi_218660911
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:47 schreef LethalNinja het volgende:
Ik volg zelf al langer meerdere bronnen. Zowel Pro westers, neutraal en pro Russisch. Doe dat en je zal zien dat dit conflict nog heel lang kan duren. Dan zie je dat beide landen veel mensen hebben verloren en dat beide landen nog heel lang zo kunnen doorgaan. Oekraïne krijgt nog veel hulp van de NAVO en Rusland krijgt nog veel hulp van China en Noord Korea. De hulp die het krijgt van Iran is een stuk minder geworden.
Ik zie hier niemand beweren dat Oekraine het makkelijk heeft en/of Rusland kansloos. Volgens mij is er wel overeenstemming dat Oekraine het heel zwaar heeft en alle hulp nodig heeft. Het idee is dan ook om Oekraine te ondersteunen zo ver als mogelijk, vooral als ze zelf van mening is dat ze met de nodige hulp (genoeg) weerstand kan bieden tegen Rusland. Rusland is ondertussen natuurlijk ook enorm veel materieel verloren en eigenlijk al een erg groot leger an sigh (manschappen, tanks, vliegtuigen etc). Dat ze all-in lijkt te gaan en totaal is geswitched naar een oorlogseconomie is voor velen een verassing gebleken, en bepaalde verwachtingen stroken dan natuurlijk niet meer.
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 15:17:12 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218660985
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:05 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Geeft niet hoor, meer mensen lachen als zij het niet meer begrijpen.
Maar letterlijk iedereen begrijpt het behalve jij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218660998
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:03 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Welk feit? Propaganda?
Wie zegt dat? De NOS? :')
[..]
Volgens mijn bronnen aardig goed... :')

Kijk zelf maar:

Wat dacht jij dan? :')
Waarom kijkt deze man toch altijd zo achterlijk in z’n clickbait thumbnails.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')