jee.. Je bent echt een onbegrepen genie. Oprecht bedankt voor deze wijze woordenquote:Op dinsdag 2 september 2025 13:47 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik merk dat ik met mijn reactie weer veel Fokkers op de lange tenen heb getrapt. Achja het is niet voor niks dat de Oekraïne reeks al vaak gesloten is. Want als je een keer wat kritisch reageert kunnen mensen niet snel genoeg in de verdedigingsmodus gaan. Het is volledig zwart wit voor hen.
Mijn vorige reactie was voor een aantal blijkbaar iets te ingewikkeld. Geeft niet, ik licht het graag toe. Dat doe ik met respect zonder die mensen voor van alles en nog wat uit te maken. Zo reageren (bashen) doen anderen hier al genoeg. Doe dat vooral als dat plezier geeft. Doe het meerdere malen en het topic gaat weer dicht.
Deze alinea typ ik (en heb ik in aangepaste vorm al vaker getypt) om jullie te helpen. Rusland probeerde Oekraïne in een paar dagen te veroveren. Dat is niet gelukt. Deels door heldhaftig optreden van Oekraïne deels door alle "live intel/ actuele informatie over het slagveld die werd geleverd door Amerikaanse satellieten. Vervolgens en nu wordt het interessant dacht veel mensen (vooral hier op Fok) dat Rusland nu wel elk moment even zou worden verslagen. Rusland zou geen tanks hebben, geen gemotiveerde militairen etc. Iedereen hoopt dat de vrede terugkeert maar sommige hier haalden hun wens projectie door de war met de realiteit.
Ik volg zelf al langer meerdere bronnen. Zowel Pro westers, neutraal en pro Russisch. Doe dat en je zal zien dat dit conflict nog heel lang kan duren. Dan zie je dat beide landen veel mensen hebben verloren en dat beide landen nog heel lang zo kunnen doorgaan. Oekraïne krijgt nog veel hulp van de NAVO en Rusland krijgt nog veel hulp van China en Noord Korea. De hulp die het krijgt van Iran is een stuk minder geworden.
Mensen reageren hier anders altijd wel als op de tenen getrapt als ik een keer via spot wat kritisch post. Het hier ontkennen via deze reactie past dan in het straatje van mensen die met non verbale signalen zeggen dat ze niet boos zijn ;-)quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:51 schreef sp3c het volgende:
Iedereen behalve de fans van trump en poetin snapt dat de oorlog nog heel lang gaat duren en je hebt niemand op de tenen getrapt
Je bevestigde met je gepikeerde reactie @:Extec zijn punt, daar lachen we dan een beetje om
Bedankt voor deze inhoudelijke niet gemeende reactie. Oprecht een prachtige post van jouquote:Op dinsdag 2 september 2025 13:55 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
jee.. Je bent echt een onbegrepen genie. Oprecht bedankt voor deze wijze woorden
Ik reageer op basis van eerdere reacties. Net zoals jij dat doet op die van mij.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Knap dat jij in mensen hun hoofden kan kijken.
Wederom, jij veronderstelt.
Mooie stropop.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:55 schreef LethalNinja het volgende:
We zijn zoveel pagina's verder en nog steeds zijn hier veel pro Oekraïne mensen die niet doorhebben dat je ook voor Oekraïne kan zijn en tegelijkertijd kritisch kan zijn over de ontwikkeling van dit conflict.....
Wanneer is het arrogant en wanneer het zelfverzekerd zijn? Het lijntje is dun. Jouw reactie hier voegt in elk geval niks toe verder. (deze trouwens ook niet van mij). Vind je deze post ook arrogant?quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:58 schreef Parafernalia het volgende:
Je arrogante houding is redelijk stuitend :-)
Ach het is allemaal relatief. Vergeleken met jouw reacties is het voor die van mij niet zo lastig om enigszins genuanceerd over te komen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mooie stropop.
Hoe "onzettend gebalanceerd" jij in de race zit, is niet aan de orde.
Welk feit? Propaganda?quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het feit dat Rusland niet door de Oekraïense verdediging komt.
Volgens mijn bronnen aardig goed...quote:Hoe loopt hun zomeroffensief?
Kun je dan ergens quoten waar iemand kwam met ezeltjes, schoppen, oude vandagen, soldaten op krukken, tanks die bijna op zijn, ongemotiveerde soldaten of wat dan ook, en daar de conclusie aan verbond dat het nu spoedig over moet zijn?quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:59 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik reageer op basis van eerdere reacties. Net zoals jij dat doet op die van mij.
Je niet uitlaten over verdere effectiviteit is niet hetzelfde als denken dat het nu rap over moet zijn. Dat lijk jij keer op keer te veronderstellen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:37 schreef ExTec het volgende:
En nee; niemand is verplicht om erbij te zetten: ja, maar ze zijn her en der wel degelijk effectief.
Geeft niet hoor, meer mensen lachen als zij het niet meer begrijpen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niks, nu lachen we je een beetje uit en gaan we weer door
Mooie draaikonterij dan van je. Van jou heb ik in het verleden veel reacties gelezen waarbij je deed alsof Oekraïne elk moment bevrijd was van de Russen en. Ik blijf mijzelf niet herhalen met het delen van informatieve filmpjes/ analyses via verschillende invalshoeken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kun je dan ergens quoten waar iemand kwam met ezeltjes, schoppen, oude vandagen, soldaten op krukken, tanks die bijna op zijn, ongemotiveerde soldaten of wat dan ook, en daar de conclusie aan verbond dat het nu spoedig over moet zijn?
Of, 3de keer: veronderstel jij steeds dat deze of gene daar die conclusie aan verbind?
En ik herhaal deze ff, want die is zeer relevant:
[..]
Je niet uitlaten over verdere effectiviteit is niet hetzelfde als denken dat het nu rap over moet zijn. Dat lijk jij keer op keer te veronderstellen.
Maar je kan er niet 1 quoten, neem ik aan?quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:10 schreef LethalNinja het volgende:
Van jou heb ik in het verleden veel reacties gelezen waarbij je deed alsof Oekraïne elk moment bevrijd was van de Russen en.
Blijf het vooral proberen ;-)quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar je kan er niet 1 quoten, neem ik aan?
Quod gratis asseritur, gratis negatur.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:20 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Blijf het vooral proberen ;-)
Okidoki...quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Quod gratis asseritur, gratis negatur.
Good talk, voor de rest.
een klassieker. Want hierdoor was er een "meme geboren"..... .quote:Source: Report from the the UK Ministry of Defence
In late February 2023, Russian mobilised reservists described being ordered to assault a Ukrainian concrete strong point armed with only "firearms and shovels". The "shovels" are likely entrenching tools being employed for hand-to-hand combat.
Ik zie hier niemand beweren dat Oekraine het makkelijk heeft en/of Rusland kansloos. Volgens mij is er wel overeenstemming dat Oekraine het heel zwaar heeft en alle hulp nodig heeft. Het idee is dan ook om Oekraine te ondersteunen zo ver als mogelijk, vooral als ze zelf van mening is dat ze met de nodige hulp (genoeg) weerstand kan bieden tegen Rusland. Rusland is ondertussen natuurlijk ook enorm veel materieel verloren en eigenlijk al een erg groot leger an sigh (manschappen, tanks, vliegtuigen etc). Dat ze all-in lijkt te gaan en totaal is geswitched naar een oorlogseconomie is voor velen een verassing gebleken, en bepaalde verwachtingen stroken dan natuurlijk niet meer.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:47 schreef LethalNinja het volgende:
Ik volg zelf al langer meerdere bronnen. Zowel Pro westers, neutraal en pro Russisch. Doe dat en je zal zien dat dit conflict nog heel lang kan duren. Dan zie je dat beide landen veel mensen hebben verloren en dat beide landen nog heel lang zo kunnen doorgaan. Oekraïne krijgt nog veel hulp van de NAVO en Rusland krijgt nog veel hulp van China en Noord Korea. De hulp die het krijgt van Iran is een stuk minder geworden.
Maar letterlijk iedereen begrijpt het behalve jijquote:Op dinsdag 2 september 2025 14:05 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Geeft niet hoor, meer mensen lachen als zij het niet meer begrijpen.
Waarom kijkt deze man toch altijd zo achterlijk in z’n clickbait thumbnails.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:03 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Welk feit? Propaganda?
Wie zegt dat? De NOS?
[..]
Volgens mijn bronnen aardig goed...
Kijk zelf maar:
Bekijk deze YouTube-video