Valt in het zelfde rijtje als "oppassen hoor, Rusland gaat escaleren", "het is Rusland nog niet menens genoeg" of "Rusland jaagt eerst het zwakste over de kling, haar elite leger moet nog komen".quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:04 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Logisch. Rusland heeft geen tanks of andere voertuigen. Alle soldaten zijn dronken en zeer slecht gemotiveerd en degene die wel vechten moeten het doen met tuin gereedschap ;-)
Beetje een oneerlijke vergelijkingquote:Op dinsdag 2 september 2025 10:23 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd. Ik wil niet onaardig doen.
En drogredenen a la Argumentum ad hominem blijf ik normaliter ver vandaan...
Maar mag ik vragen wat mensen zoals jij in hun hoofd hebben (in de zin van substantie) denkend dat Oekraine, al dan niet, met behulp van het Westen ooit een kans heeft gehad tegen Rusland op het slagveld?
Ik bedoel dat ze ergens over 5-10 jaar in de goot liggenquote:Op dinsdag 2 september 2025 10:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nog veel langer. Tenzij het westen straks ruim in de buidel wil gaan tasten voor investeringen. Maar dat betwijfel ik.
Ze hebben enorme hoeveelheden land terugveroverd en houden al 3 jaar kordaat stand.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:23 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd. Ik wil niet onaardig doen.
En drogredenen a la Argumentum ad hominem blijf ik normaliter ver vandaan...
Maar mag ik vragen wat mensen zoals jij in hun hoofd hebben (in de zin van substantie) denkend dat Oekraine, al dan niet, met behulp van het Westen ooit een kans heeft gehad tegen Rusland op het slagveld?
Sancties werken juist goed op de korte termijn omdat je je economie moet aanpassen en hervormen naar die sancties. Het lijkt erop dat Rusland zich heeft kunnen aanpassen aan de sancties, of dat eromheen gewerkt wordt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
De tijd zal uitwijzen. Ik ben er nog steeds van overtuigt dat Rusland op de middellange termijn 5-10jaar in de goot ligt.
Mits het westen haar rug recht weet te houden en niet spontaan ontwikkelingsmiljarden heen stuurt en massaal olie en gas gaat kopen daar als deze shit voorbij is.
Dat laatste ben ik dan weer wat minder zeker over.
Het zit niet in de sanctiesquote:Op dinsdag 2 september 2025 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sancties werken juist goed op de korte termijn omdat je je economie moet aanpassen en hervormen naar die sancties. Het lijkt erop dat Rusland zich heeft kunnen aanpassen aan de sancties, of dat eromheen gewerkt wordt.
Neemt natuurlijk niet weg dat Rusland er niet gelukkig mee is dat andere landen zoals China en India er met hun olie profit vandoor gaan. Daar zit ook ruimte in voor het Westen om te onderhandelen over afbouw sancties in ruil voor zaken die het Westen belangrijk vindt.
Wat het Westen belangrijk vindt is dat Rusland opdondert uit Oekraïne.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..] Daar zit ook ruimte in voor het Westen om te onderhandelen over afbouw sancties in ruil voor zaken die het Westen belangrijk vindt.
Ja, ze hebben hun economie afgeschaft. Alles ten bate van wapentuig.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
Het lijkt erop dat Rusland zich heeft kunnen aanpassen aan de sancties, of dat eromheen gewerkt wordt.
Dit!quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat het Westen belangrijk vindt is dat Rusland opdondert uit Oekraïne.
Mooi verhaal man. Je laat hier zien dat jij (en drie mensen die je een plus gaven) mijn post totaal niet begrepen. Ik vraag mij af wie van Fok het echt zo ziet als jij probeert te projecteren of dat je niks anders doet dan een poging tot bashen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Valt in het zelfde rijtje als "oppassen hoor, Rusland gaat escaleren", "het is Rusland nog niet menens genoeg" of "Rusland jaagt eerst het zwakste over de kling, haar elite leger moet nog komen".
Ik heb de indruk dat jij hier degene bent die probeert te bashen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:22 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Mooi verhaal man. Je laat hier zien dat jij (en drie mensen die je een plus gaven) mijn post totaal niet begrepen. Ik vraag mij af wie van Fok het echt zo ziet als jij probeert te projecteren of dat je niks anders doet dan een poging tot bashen.
Wie zegt dit dan?quote:Logisch. Rusland heeft geen tanks of andere voertuigen. Alle soldaten zijn dronken en zeer slecht gemotiveerd en degene die wel vechten moeten het doen met tuin gereedschap ;-)
volgens mij begreep hij je post prima en probeerde hij je een spiegel voor te houdenquote:Op dinsdag 2 september 2025 13:22 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Mooi verhaal man. Je laat hier zien dat jij (en drie mensen die je een plus gaven) mijn post totaal niet begrepen. Ik vraag mij af wie van Fok het echt zo ziet als jij probeert te projecteren of dat je niks anders doet dan een poging tot bashen.
Ik iig begreep je post prima.quote:
Ik merk dat ik met mijn reactie weer veel Fokkers op de lange tenen heb getrapt. Achja het is niet voor niks dat de Oekraïne reeks al vaak gesloten is. Want als je een keer wat kritisch reageert kunnen mensen niet snel genoeg in de verdedigingsmodus gaan. Het is volledig zwart wit voor hen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat jij hier degene bent die probeert te bashen.
[..]
Wie zegt dit dan?
Daarnaast zie ik in jouw posts niets anders dan fatalisme en defaitisme. Daar heeft Oekraine geen boodschap aan verder. Waarom zouden ze ook, die poging tot (complete) invasie is al jarenlang bezig onderhand en het is juist Oekraine dat schreeuwt om meer wapens / steun in plaats van dat je ze hoort janken over opgeven.
Oeh gebruik van hoofdletters. Achja als ik op Fok denk aan een user die elke post die ook maar een kritische in een volle "rage" aanpakt dan sta jij bovenaan dat lijstje... Achja niks nieuws in de reeks. Ben je wel blij als het topic weer dicht gaat?quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik iig begreep je post prima.
Het waren russen zelf, die kwamen met leuke filmpjes over hoe ze met schoppen in de weer waren.
Maar de hersenkortsluting die sommigen, waaronder jij blijkbaar, ten toon spreiden is een beetje te simpel.
Ja, rus kan oefeningen doen met schoppen. Ja, tegelijkertijd kunnen ze ook op sommige plekken op het front een mate van effectiviteit tonen.
Maar de simpelen: JA MAAR ZE KRIJGEN WEL WAT VOOR ELKAAR! DAN [B]KUNNEN DIE FILMPJES MET SCHOPPEN NIET WAAR ZIJN.
[/b]
Maar dat kan dus wel.
En dan kun je in deze schoppen vervangen voor de ezeltjes, voor de oude vandagen, voor de soldaten op krukken, noem maar op.
En nee; niemand is verplicht om erbij te zetten: ja, maar ze zijn her en der wel degelijk effectief.
Als jij veronderstelt dat iemand die met een van die dingen komt, dat niet snapt, ligt dat aan jou, jij veronderstelt.
Was niet nodig hoor ik was sowieso al van plan om te reageren op reacties die ik van verre zag aankomen.quote:
Ja man zeer succesvol, en nu?quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij begreep hij je post prima en probeerde hij je een spiegel voor te houden
Succesvol als ik je reactie zo lees ... wat een zeldzaamheid is in zijn geval
Niks, nu lachen we je een beetje uit en gaan we weer doorquote:Op dinsdag 2 september 2025 13:51 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ja man zeer succesvol, en nu?
Knap dat jij in mensen hun hoofden kan kijken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:47 schreef LethalNinja het volgende:
Vervolgens en nu wordt het interessant dacht veel mensen (vooral hier op Fok) dat Rusland nu wel elk moment even zou worden verslagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |