abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 september 2025 @ 10:30:23 #251
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218658250
"Ja maar russia stronk!"

Vat het argument wel samen, schat ik zo in.
  dinsdag 2 september 2025 @ 10:36:05 #252
6484 ExTec
pi_218658296
Strelkov met weer een leuke analyse.

twitter
pi_218658305
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:04 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Logisch. Rusland heeft geen tanks of andere voertuigen. Alle soldaten zijn dronken en zeer slecht gemotiveerd en degene die wel vechten moeten het doen met tuin gereedschap ;-)
Valt in het zelfde rijtje als "oppassen hoor, Rusland gaat escaleren", "het is Rusland nog niet menens genoeg" of "Rusland jaagt eerst het zwakste over de kling, haar elite leger moet nog komen".
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 10:41:22 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218658401
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:23 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Begrijp mij niet verkeerd. Ik wil niet onaardig doen.
En drogredenen a la Argumentum ad hominem blijf ik normaliter ver vandaan...

Maar mag ik vragen wat mensen zoals jij in hun hoofd hebben (in de zin van substantie :') ) denkend dat Oekraine, al dan niet, met behulp van het Westen ooit een kans heeft gehad tegen Rusland op het slagveld? :')
Beetje een oneerlijke vergelijking

Als Rusland wil winnen moeten ze Kiev bestormen, de Oekrainers proberen dat te stoppen en daar lijken ze prima in te slagen

Vraag is nu waar de Russen genoegen mee nemen en of de bom barst voor ze het hebben

Meeste van hun doelen zijn al ff niet meer bereikbaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 2 september 2025 @ 10:41:26 #255
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_218658403
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nog veel langer. Tenzij het westen straks ruim in de buidel wil gaan tasten voor investeringen. Maar dat betwijfel ik.
Ik bedoel dat ze ergens over 5-10 jaar in de goot liggen ;) .
pi_218658861
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:23 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Begrijp mij niet verkeerd. Ik wil niet onaardig doen.
En drogredenen a la Argumentum ad hominem blijf ik normaliter ver vandaan...

Maar mag ik vragen wat mensen zoals jij in hun hoofd hebben (in de zin van substantie :') ) denkend dat Oekraine, al dan niet, met behulp van het Westen ooit een kans heeft gehad tegen Rusland op het slagveld? :')
Ze hebben enorme hoeveelheden land terugveroverd en houden al 3 jaar kordaat stand.
Dus de kansen zijn best goed.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 2 september 2025 @ 11:45:29 #257
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218659209
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]
De tijd zal uitwijzen. Ik ben er nog steeds van overtuigt dat Rusland op de middellange termijn 5-10jaar in de goot ligt.

Mits het westen haar rug recht weet te houden en niet spontaan ontwikkelingsmiljarden heen stuurt en massaal olie en gas gaat kopen daar als deze shit voorbij is.

Dat laatste ben ik dan weer wat minder zeker over :') .
Sancties werken juist goed op de korte termijn omdat je je economie moet aanpassen en hervormen naar die sancties. Het lijkt erop dat Rusland zich heeft kunnen aanpassen aan de sancties, of dat eromheen gewerkt wordt.

Neemt natuurlijk niet weg dat Rusland er niet gelukkig mee is dat andere landen zoals China en India er met hun olie profit vandoor gaan. Daar zit ook ruimte in voor het Westen om te onderhandelen over afbouw sancties in ruil voor zaken die het Westen belangrijk vindt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 2 september 2025 @ 11:49:40 #258
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_218659235
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sancties werken juist goed op de korte termijn omdat je je economie moet aanpassen en hervormen naar die sancties. Het lijkt erop dat Rusland zich heeft kunnen aanpassen aan de sancties, of dat eromheen gewerkt wordt.

Neemt natuurlijk niet weg dat Rusland er niet gelukkig mee is dat andere landen zoals China en India er met hun olie profit vandoor gaan. Daar zit ook ruimte in voor het Westen om te onderhandelen over afbouw sancties in ruil voor zaken die het Westen belangrijk vindt.
Het zit niet in de sancties :) .
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:05:52 #259
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218659367
twitter

Fico in China bij Putin
pi_218659568
quote:

[..] Daar zit ook ruimte in voor het Westen om te onderhandelen over afbouw sancties in ruil voor zaken die het Westen belangrijk vindt.
Wat het Westen belangrijk vindt is dat Rusland opdondert uit Oekraïne.
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:31:14 #261
6484 ExTec
pi_218659609
quote:
Het lijkt erop dat Rusland zich heeft kunnen aanpassen aan de sancties, of dat eromheen gewerkt wordt.

Ja, ze hebben hun economie afgeschaft. Alles ten bate van wapentuig.

Maar dan moet je niet raar staan te kijken dat niet-wapentuig schaars of gewoon niet meer verkrijgbaar, of onbetaalbaar wordt.
pi_218659720
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat het Westen belangrijk vindt is dat Rusland opdondert uit Oekraïne.
Dit!
Optyfen uit Oekraïne, Poetin eruit en afspraken over herstelbetalingen. Dan kan er wellicht gesproken gaan worden over verlichten van de sancties.
A mind with a heart of it's own
pi_218660003
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:36 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Valt in het zelfde rijtje als "oppassen hoor, Rusland gaat escaleren", "het is Rusland nog niet menens genoeg" of "Rusland jaagt eerst het zwakste over de kling, haar elite leger moet nog komen".
Mooi verhaal man. Je laat hier zien dat jij (en drie mensen die je een plus gaven) mijn post totaal niet begrepen. Ik vraag mij af wie van Fok het echt zo ziet als jij probeert te projecteren of dat je niks anders doet dan een poging tot bashen.
pi_218660111
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:22 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Mooi verhaal man. Je laat hier zien dat jij (en drie mensen die je een plus gaven) mijn post totaal niet begrepen. Ik vraag mij af wie van Fok het echt zo ziet als jij probeert te projecteren of dat je niks anders doet dan een poging tot bashen.
Ik heb de indruk dat jij hier degene bent die probeert te bashen.

quote:
Logisch. Rusland heeft geen tanks of andere voertuigen. Alle soldaten zijn dronken en zeer slecht gemotiveerd en degene die wel vechten moeten het doen met tuin gereedschap ;-)
Wie zegt dit dan?

Daarnaast zie ik in jouw posts niets anders dan fatalisme en defaitisme. Daar heeft Oekraine geen boodschap aan verder. Waarom zouden ze ook, die poging tot (complete) invasie is al jarenlang bezig onderhand en het is juist Oekraine dat schreeuwt om meer wapens / steun in plaats van dat je ze hoort janken over opgeven.
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 13:35:51 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218660116
quote:

[..]
volgens mij begreep hij je post prima en probeerde hij je een spiegel voor te houden

Succesvol als ik je reactie zo lees ... wat een zeldzaamheid is in zijn geval
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:37:33 #266
6484 ExTec
pi_218660138
quote:
mijn post totaal niet begrepen.
Ik iig begreep je post prima.

Het waren russen zelf, die kwamen met leuke filmpjes over hoe ze met schoppen in de weer waren.

Maar de hersenkortsluting die sommigen, waaronder jij blijkbaar, ten toon spreiden is een beetje te simpel.

Ja, rus kan oefeningen doen met schoppen. Ja, tegelijkertijd kunnen ze ook op sommige plekken op het front een mate van effectiviteit tonen.

Maar de simpelen: JA MAAR ZE KRIJGEN WEL WAT VOOR ELKAAR! DAN KUNNEN DIE FILMPJES MET SCHOPPEN NIET WAAR ZIJN.

Maar dat kan dus wel.

En dan kun je in deze schoppen vervangen voor de ezeltjes O+ , voor de oude vandagen, voor de soldaten op krukken, noem maar op.

En nee; niemand is verplicht om erbij te zetten: ja, maar ze zijn her en der wel degelijk effectief.

Als jij veronderstelt dat iemand die met een van die dingen komt, dat niet snapt, ligt dat aan jou, jij veronderstelt.
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 13:40:29 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218660186
Lol @LethalNinja

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 02-09-2025 13:47:54 ]
pi_218660232
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:34 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik heb de indruk dat jij hier degene bent die probeert te bashen.
[..]
Wie zegt dit dan?

Daarnaast zie ik in jouw posts niets anders dan fatalisme en defaitisme. Daar heeft Oekraine geen boodschap aan verder. Waarom zouden ze ook, die poging tot (complete) invasie is al jarenlang bezig onderhand en het is juist Oekraine dat schreeuwt om meer wapens / steun in plaats van dat je ze hoort janken over opgeven.
Ik merk dat ik met mijn reactie weer veel Fokkers op de lange tenen heb getrapt. Achja het is niet voor niks dat de Oekraïne reeks al vaak gesloten is. Want als je een keer wat kritisch reageert kunnen mensen niet snel genoeg in de verdedigingsmodus gaan. Het is volledig zwart wit voor hen.

Mijn vorige reactie was voor een aantal blijkbaar iets te ingewikkeld. Geeft niet, ik licht het graag toe. Dat doe ik met respect zonder die mensen voor van alles en nog wat uit te maken. Zo reageren (bashen) doen anderen hier al genoeg. Doe dat vooral als dat plezier geeft. Doe het meerdere malen en het topic gaat weer dicht.

Deze alinea typ ik (en heb ik in aangepaste vorm al vaker getypt) om jullie te helpen. Rusland probeerde Oekraïne in een paar dagen te veroveren. Dat is niet gelukt. Deels door heldhaftig optreden van Oekraïne deels door alle "live intel/ actuele informatie over het slagveld die werd geleverd door Amerikaanse satellieten. Vervolgens en nu wordt het interessant dacht veel mensen (vooral hier op Fok) dat Rusland nu wel elk moment even zou worden verslagen. Rusland zou geen tanks hebben, geen gemotiveerde militairen etc. Iedereen hoopt dat de vrede terugkeert maar sommige hier haalden hun wens projectie door de war met de realiteit.

Ik volg zelf al langer meerdere bronnen. Zowel Pro westers, neutraal en pro Russisch. Doe dat en je zal zien dat dit conflict nog heel lang kan duren. Dan zie je dat beide landen veel mensen hebben verloren en dat beide landen nog heel lang zo kunnen doorgaan. Oekraïne krijgt nog veel hulp van de NAVO en Rusland krijgt nog veel hulp van China en Noord Korea. De hulp die het krijgt van Iran is een stuk minder geworden.
pi_218660239
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik iig begreep je post prima.

Het waren russen zelf, die kwamen met leuke filmpjes over hoe ze met schoppen in de weer waren.

Maar de hersenkortsluting die sommigen, waaronder jij blijkbaar, ten toon spreiden is een beetje te simpel.

Ja, rus kan oefeningen doen met schoppen. Ja, tegelijkertijd kunnen ze ook op sommige plekken op het front een mate van effectiviteit tonen.

Maar de simpelen: JA MAAR ZE KRIJGEN WEL WAT VOOR ELKAAR! DAN [B]KUNNEN
DIE FILMPJES MET SCHOPPEN NIET WAAR ZIJN.
[/b]
Maar dat kan dus wel.

En dan kun je in deze schoppen vervangen voor de ezeltjes O+ , voor de oude vandagen, voor de soldaten op krukken, noem maar op.

En nee; niemand is verplicht om erbij te zetten: ja, maar ze zijn her en der wel degelijk effectief.

Als jij veronderstelt dat iemand die met een van die dingen komt, dat niet snapt, ligt dat aan jou, jij veronderstelt.
Oeh gebruik van hoofdletters. Achja als ik op Fok denk aan een user die elke post die ook maar een kritische in een volle "rage" aanpakt dan sta jij bovenaan dat lijstje... Achja niks nieuws in de reeks. Ben je wel blij als het topic weer dicht gaat?
pi_218660244
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:40 schreef sp3c het volgende:
Lol @:lethalninja
Was niet nodig hoor ik was sowieso al van plan om te reageren op reacties die ik van verre zag aankomen.
pi_218660247
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
volgens mij begreep hij je post prima en probeerde hij je een spiegel voor te houden

Succesvol als ik je reactie zo lees ... wat een zeldzaamheid is in zijn geval
Ja man zeer succesvol, en nu?
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 13:51:38 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218660249
Iedereen behalve de fans van trump en poetin snapt dat de oorlog nog heel lang gaat duren en je hebt niemand op de tenen getrapt

Je bevestigde met je gepikeerde reactie @ExTec zijn punt, daar lachen we dan een beetje om
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:51:48 #273
6484 ExTec
pi_218660252
Guttegut, de hoofdletters zijn ineens het probleem. :z

Beduidend makkerlijk dan op de inhoud ingaan, dat klopt.
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 13:52:01 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218660254
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:51 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ja man zeer succesvol, en nu?
Niks, nu lachen we je een beetje uit en gaan we weer door
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:53:13 #275
6484 ExTec
pi_218660259
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:47 schreef LethalNinja het volgende:
Vervolgens en nu wordt het interessant dacht veel mensen (vooral hier op Fok) dat Rusland nu wel elk moment even zou worden verslagen.
Knap dat jij in mensen hun hoofden kan kijken.

Wederom, jij veronderstelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')