abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:11:50 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640600
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218640646
Snap heel die hype rond 'Flamingo' niet. Waarom zou je dat bekend maken? Hebben ze nog niet eerder gedaan met hun nieuwe wapens.

Voor Trump hoef je het ook niet te doen, hem boeit het allemaal geen reet en heeft z'n toneelstukje leuk opgevoerd voor iedereen.
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:16:35 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_218640653
Vind het wel angstaanjagend dat zonder met de ogen te knipperen de uitspraken van Solovyev gelijk getrokken wordt met een artikel in een Nederlandse krant onderbouwd met bronnen over de breedte van het spectrum 8)7 .

In welke wereld leef je dan?
pi_218640664
https://www.euronews.com/(...)an-kids-for-adoption

En Russia Today luitjes op Fok doen het af als Qanon wappies of andere complottheorieën.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_218640672
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:16 schreef bleiblei het volgende:
Vind het wel angstaanjagend dat zonder met de ogen te knipperen de uitspraken van Solovyev gelijk getrokken wordt met een artikel in een Nederlandse krant onderbouwd met bronnen over de breedte van het spectrum 8)7 .

In welke wereld leef je dan?
Die van Russia Today
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:20:03 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640698
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat is precies hoe er in het artikel wordt gesproken over het beeld dat binnen Rusland wordt gegenereerd over deze situatie. Niet voor niets staat er dat Rusland zelfs aangeeft méér kinderen te hebben ontvoert.
Gelezen. De Russen geven aan dat ze Oekraïense kinderen opvangen, niet ontvoeren. Ontvoeren is een misdaad, dat gaan ze natuurlijk niet zeggen over zichzelf.

@AchJa
Ik ben oprecht benieuwd hoe jij hier naar kijkt :) Is hier sprake van intentioneel ontvoering/kidnapping van minderjarigen of ligt het genuanceerder? :)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218640840
https://hiddebouwmeester.(...)alternatieve-feiten/. Goed artikel hoe om te gaan met de Russische leugens.
pi_218640954
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
https://hiddebouwmeester.(...)alternatieve-feiten/. Goed artikel hoe om te gaan met de Russische leugens.
Deze man raakt precies de kern: het verspreiden van leugens en nepnieuws is niet “ook maar een mening”.
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:47:39 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218641011
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Deze man raakt precies de kern: het verspreiden van leugens en nepnieuws is niet “ook maar een mening”.
Beetje een open deur in trappen natuurlijk.
Niemand is er op tegen om leugens, complotten, nepnieuws etc etc te verbieden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218641042
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe noem je die meuk die jij hier de hele dag neerzet dan? “Alternatieve feiten”?
pi_218641100
quote:

[..]
Jij doet niets anders dan nepnieuws verspreiden.
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:53:39 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218641112
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoe noem je die meuk die jij hier de hele dag neerzet dan? “Alternatieve feiten”?
De meeste zaken die hier gepost worden zijn bijna niet te verifiëren aan de hand van objectieve data. We kijken verschillend aan tegen bepaalde zaken.

Wat sommige mensen willen - ook in dit topic - is dat er in principe een denklijn is hoe er gesproken en gedacht moet worden over dit conflict. Valt iets daarbuiten dan zou het wat sommigen betreft gekwalificeerd moeten worden als nepnieuws.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218641152
quote:

[..]
Toch schreeuwt men CENSUUR! Als nepnieuws wordt verwijderd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218641183
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De meeste zaken die hier gepost worden zijn bijna niet te verifiëren aan de hand van objectieve data. We kijken verschillend aan tegen bepaalde zaken.

Wat sommige mensen willen - ook in dit topic - is dat er in principe een denklijn is hoe er gesproken en gedacht moet worden over dit conflict. Valt iets daarbuiten dan zou het wat sommigen betreft gekwalificeerd moeten worden als nepnieuws.
Een ander perspectief betekent niet dat de feiten anders zijn. En jij doet, ook in deze post weer, alsof de feiten anders zijn. Dan is het geen ander perspectief meer maar gewoon propaganda
pi_218641203
Dit topic kan prima in BNW, daar kan je stellen dat de aarde plat is, QAnon klopt of dat pizzagate eigenlijk hetzelfde is kinderontvoering door Rusland.

In NWS verwacht je dat feiten er nog toe doen. Maar blijkbaar is alles mogen roepen meer belangrijk. Wat is dan nog het verschil tussen NWS en BNW?
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:01:05 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218641234
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:16 schreef BEFEM het volgende:
Snap heel die hype rond 'Flamingo' niet. Waarom zou je dat bekend maken? Hebben ze nog niet eerder gedaan met hun nieuwe wapens.

Voor Trump hoef je het ook niet te doen, hem boeit het allemaal geen reet en heeft z'n toneelstukje leuk opgevoerd voor iedereen.
Of deep strikes uitvoeren met door het westen geleverde wapens en zeggen dat het die Flamingo was... Plausible deniability.
pi_218641272
quote:

[..]

Nee: jij ontkent feiten. Alleen al het feit dat jij beweert dat er meer dode Oekraïense soldaten dan Russische zijn, is een voorbeeld daarvan. Jij verschuilt je in dit voorbeeld erachter dat het exacte aantal niet bekend is. Echter: alle serieuze bronnen en experts geven aan dat er meer dode Russische militairen zijn.
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:03:49 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218641294
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:20 schreef phpmystyle het volgende:

Gelezen. De Russen geven aan dat ze Oekraïense kinderen opvangen, niet ontvoeren. Ontvoeren is een misdaad, dat gaan ze natuurlijk niet zeggen over zichzelf.

@:achja
Ik ben oprecht benieuwd hoe jij hier naar kijkt :) Is hier sprake van intentioneel ontvoering/kidnapping van minderjarigen of ligt het genuanceerder? :)
Ik heb daar te weinig (betrouwbare) informatie over om er echt een mening over te hebben.
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:05:10 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:06:17 #20
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218641349
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Nee: jij ontkent feiten. Alleen al het feit dat jij beweert dat er meer dode Oekraïense soldaten dan Russische zijn, is een voorbeeld daarvan. Jij verschuilt je in dit voorbeeld erachter dat het exacte aantal niet bekend is. Echter: alle serieuze bronnen en experts geven aan dat er meer dode Russische militairen zijn.
Dat blijven allemaal 'educated guesses'. Zijn nog geen feiten. Er wordt hier ook om de haverklap van die NAFO meuk gepost wat helemaal niet waar blijkt.

Daar hoor ik niemand over zeiken, rapporteren en wordt ook niet geveegd.

Dat gezeik over "nepnieuws" en misinformatie is gewoon een manier om alles buiten het straatje weg te zetten als onzin.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:06:20 #21
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218641350
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb daar te weinig (betrouwbare) informatie over om er echt een mening over te hebben.
Eerlijk dat je dat meldt. Maarr...
Als je zo door je oogharen heen kijkt?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218641366
quote:

[..]

Je hebt het artikel dus niet gelezen. Een ander perspectief betekent niet andere feiten.
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:07:33 #23
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218641369
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dat hele idee dat de Russen massaal sneuvelen, oude tanks, etc etc, is inmiddels wel gedebunked. Dat vind ik juist een voorbeeld van Westerse misinformatie tov haar burgers.
Niet voor niets dat Trump zowat gestreeld en geknuffeld wordt. Dat is niet omdat Oekraïne het zo fantastisch doet he.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218641392
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou zit die Hidde Bouwmeester wel bijna aan de andere kant van het hoefijzer...
Dit dus. Houd er ook totaal geen rekening mee dat er verschillende belangen bestaan en dat het verminderen van hulp aan oekraine ook valide KAN zijn. Er zijn situaties denkbaar waarin dat de beste keuze is.
pi_218641424
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Of deep strikes uitvoeren met door het westen geleverde wapens en zeggen dat het die Flamingo was... Plausible deniability.
Voor zover ik weet mogen alleen Amerikaanse wapens niet in Rusland gebruikt worden en kunnen die vanaf de grens maar max 300 km. En dan weten de Amerikanen vast wel als die geschoten hebben.

Dan kunnen ze ook zeggen dat het een Neptune was ofzo.

Of ze hebben wapens gekregen waar we niks vanaf weten :+

Het is in ieder geval een andere modus operandi die ze nu hanteren, is wel opvallend.
pi_218641425
quote:

[..]
Hij zit er vrij geharnast in dat is zonder meer waar. En er sijpelt ook de nodige emotie door z’n schrijfsels heen. Maar hij onderbouwt zijn mening tenminste met feiten gestaafd met bronnen. Dat kan je van de meeste Rusland-adepten niet echt zeggen.
  Moderator zondag 31 augustus 2025 @ 15:25:57 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218641662
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:10 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Voor zover ik weet mogen alleen Amerikaanse wapens niet in Rusland gebruikt worden en kunnen die vanaf de grens maar max 300 km. En dan weten de Amerikanen vast wel als die geschoten hebben.

Dan kunnen ze ook zeggen dat het een Neptune was ofzo.

Of ze hebben wapens gekregen waar we niks vanaf weten :+

Het is in ieder geval een andere modus operandi die ze nu hanteren, is wel opvallend.
Totaal niet ze rollen het een na het andere wapensysteem naar buiten van de artilletieapp tot drones in alle soorten en maten, te land, ter zee en in de lucht en de goegemeente heeft het er dan twee weken over tot het volgdene cool

All of this has happened before

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 31-08-2025 15:47:23 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218641706
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat hele idee dat de Russen massaal sneuvelen, oude tanks, etc etc, is inmiddels wel gedebunked. Dat vind ik juist een voorbeeld van Westerse misinformatie tov haar burgers.
Niet voor niets dat Trump zowat gestreeld en geknuffeld wordt. Dat is niet omdat Oekraïne het zo fantastisch doet he.
Gozer kap gewoon met liegen.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218642044
quote:

[..]
Dat hele idee dat de Russen massaal sneuvelen, oude tanks, etc etc, is inmiddels wel gedebunked.
Nee, maar dat is tegen het zere been van de Russische propagandisten, dus die proberen het fanatiek te bestrijden.

quote:
Dat vind ik juist een voorbeeld van Westerse misinformatie tov haar burgers.
Dat weten we.

quote:
Niet voor niets dat Trump zowat gestreeld en geknuffeld wordt.
Dat wordt hij niet.

quote:
Dat is niet omdat Oekraïne het zo fantastisch doet he.
Want daar gaat het je kennelijk om: dat Oekraïne niet als beter dan Rusland wordt geportretteerd.

Ook toen werd gesteld dat Oekraïne ons kan adviseren in nieuwe manieren van oorlogsvoering haastte je je om te vermelden dat Rusland daarin verder is.

Alsof Rusland daarover informatie gaat delen met NAVO landen..
pi_218642452
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 04:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je loopt altijd gevaar als je zelf niks hebt.
Dat gevaar loopt Europa ook als het wél iets heeft.

De leiders van het land zijn niet rationeel. Het gevaar zit hem niet in zwakte, maar in de perceptie dat we zwak staan. Als Rusland de Baltische staten aanvalt zullen ze dat conflict vast verliezen, maar je zit als Europa wel tot je oren in een vernietigend conflict.
Incelfrikandel
pi_218642509
quote:

[..]
Is dit een oproep van jou om geband te worden?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 31 augustus 2025 @ 16:10:07 #32
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218642598
quote:
Dat hele idee dat de Russen massaal sneuvelen, oude tanks, etc etc, is inmiddels wel gedebunked.
Niks aan gedebunked. Allemaal meer dan genoeg bronnen over te vinden.

Je kletst weer uit je nek.
pi_218643179
quote:
88s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
Totaal niet ze rollen het een na het andere wapensysteem naar buiten van de artilletieapp tot drones in alle soorten en maten, te land, ter zee en in de lucht en de goegemeente heeft het er dan twee weken over tot het volgdene cool

Nadat ze het gebruikt hebben ja, niet ervoor.
pi_218643284
quote:
10s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Niks aan gedebunked. Allemaal meer dan genoeg bronnen over te vinden.

Je kletst weer uit je nek.
Het lijkt alsof het niet gebeurt, omdat Rusland net zo makkelijk een dorp 'soldaten' leegtrekt als een normaal land een kist met kogels. Een soort semi-oneindige voorraad.
pi_218643528
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:41 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Het lijkt alsof het niet gebeurt, omdat Rusland net zo makkelijk een dorp 'soldaten' leegtrekt als een normaal land een kist met kogels. Een soort semi-oneindige voorraad.
Het feit dat gemechaniseerde aanvallen momenteel meer bestaan uit elektrische stepjes en oude lada's dan tanks en pantservoertuigen zegt genoeg.
A mind with a heart of it's own
  Overall beste user 2022 zondag 31 augustus 2025 @ 17:02:29 #36
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_218643580
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarom zou er plausible deniability nodig zijn?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_218643594
https://www.ad.nl/show/ju(...)r-gevolgen~ae7981c3/

Het is toch bizar dat een acteur überhaupt moet nadenken over eventuele gevolgen zodra hij Putin speelt...
  zondag 31 augustus 2025 @ 17:19:44 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218643767
quote:

[..]
Hij zou prima binnen deze topic reeks passen
The End Times are wild
  Moderator zondag 31 augustus 2025 @ 17:57:12 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218644068
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:35 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Nadat ze het gebruikt hebben ja, niet ervoor.
Meestal melden ze het eerst en blijlt later dat ze het al een tijdke gebruiken

Of dat hier het geval is weten we nog niet
  zondag 31 augustus 2025 @ 18:18:02 #40
6484 ExTec
pi_218644249
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 17:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

Oekraine zegt dat ze al in gebruik zijn.
pi_218644267
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 18:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Oekraine zegt dat ze al in gebruik zijn.
klopt, zo even een post maken.
pi_218644343
Beelden van wat Oekraine claimt een Flamingo raket aanval is op de Krim.

Meerdere doelen zouden zijn geraakt in deze aanval.

Hier de lancering van de flamingo raketten in deze aanval op 30 augustus:

twitter

Gebaseerd op satelietbeelden hebben deze in ieder geval 2 helikopters vernietigd in een basis:

twitter

Daar in de buurt is ook een andere basis aangevallen:

https://militarnyi.com/uk(...)-ne-neptun-dzherela/ (hier een uitgebreid artikel)

twitter

Hierbij zouden 6 boten zijn beschadigd.

De barakken zijn ook vernietigd te zie naan de satelietbeelden.
pi_218644355
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 17:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dan melden ze het toch niet eerst? :D !
pi_218644365
twitter

Blijf in gedachten houden dat videos als deze elke paar dagen nu worden gedeeld, Krim is natuurlijk door de hele oorlog al vaak een doelwit van Oekraine maar de laatste maanden is het echt een zwart gat voor Russische AD systemen en radars.
  Moderator zondag 31 augustus 2025 @ 18:36:30 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218644377
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 18:33 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dan melden ze het toch niet eerst? :D !
Jawel :D

Ze melden eerst wat voor leuk nieuw spul ze hebben en melden later dat ze het allang gebruiken :D

Schijnbaar is dat hier ook het geval geweest :D
pi_218644388
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Jawel :D

Ze melden eerst wat voor leuk nieuw spul ze hebben en melden later dat ze het allang gebruiken :D

Schijnbaar is dat hier ook het geval geweest :D
Raar gebruik van 'eerst' heb jij dan maar ok.

Het lijkt er inderdaad op dat ze eerst gebruiken en daarna gaan melden. Zelfde modus operandi dus als vaak. 'Ze' geven wel veel aandacht aan die Flamingos.
  Moderator zondag 31 augustus 2025 @ 18:40:54 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218644408
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 18:38 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Het lijkt er inderdaad op dat ze eerst gebruiken en daarna gaan melden. Zelfde modus operandi dus als vaak. 'Ze' geven wel veel aandacht aan die Flamingos.
Is het correcte gebruik van eerst

Alsin jet eerste persbericht kijk wat we hebben
Een later persbericht zegt dan lol we gebruiken het al

Dat eerste bericht was dan dus eerder
pi_218644419
quote:

[..]

De Russen zijn er in ieder geval voelig voor, ze hebben inmiddels 30 torens gebouwd In Yelabuga (shahed/geran fabriek) waar ze EW en Pantsirs/Tors inzetten.

Ik weet niet of het slim is om 30 van je pantsirs rond 1 fabriek ong 1700km diep te zetten, maar prima :)
  Overall beste user 2022 zondag 31 augustus 2025 @ 18:57:52 #49
3928 Ulx
pi_218644500
quote:
88s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

En ze gebruiken die nieuwe wapens niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 31 augustus 2025 @ 19:11:15 #50
3928 Ulx
pi_218644572
quote:
'Ze' geven wel veel aandacht aan die Flamingos.
Het geeft een signaal naar de VS: Weet je nog dat Trump de levering van ATACMS en andere raketten blokkeerde omdat Poetin dat graag wou? We zijn dus zelf maar wat gaan bouwen...

Daarnaast hebben landen in Europa misschien wel dat soort raketten nodig voor eigen gebruik, dus dan is een beetje reclame wel handig. De VS stelt zich niet zo heel erg betrouwbaar op als leverancier, dus misschien valt er wat te verkopen.
  zondag 31 augustus 2025 @ 19:23:56 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218644666
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 18:32 schreef skysherrif het volgende:
Beelden van wat Oekraine claimt een Flamingo raket aanval is op de Krim.

Meerdere doelen zouden zijn geraakt in deze aanval.

Hier de lancering van de flamingo raketten in deze aanval op 30 augustus:

[ x ]

Gebaseerd op satelietbeelden hebben deze in ieder geval 2 helikopters vernietigd in een basis:

[ x ]

Daar in de buurt is ook een andere basis aangevallen:

https://militarnyi.com/uk(...)-ne-neptun-dzherela/ (hier een uitgebreid artikel)

[ x ]

Hierbij zouden 6 boten zijn beschadigd.

De barakken zijn ook vernietigd te zie naan de satelietbeelden.
Simferopol waren dus drones, zie ook de gewijzigde tweet. Kon ook niet anders gezien de "schade".

Armyansk kan van alles zijn geweest, nog geen duidelijke beelden van. Daarbij is het wel een beetje raar dat je CM's met een naar eigen zeggen fors bereik inzet op een doel op nog geen 150km van Odessa...

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 31-08-2025 19:32:13 ]
  zondag 31 augustus 2025 @ 19:43:09 #52
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218644821
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 18:44 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

De Russen zijn er in ieder geval voelig voor, ze hebben inmiddels 30 torens gebouwd In Yelabuga (shahed/geran fabriek) waar ze EW en Pantsirs/Tors inzetten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik weet niet of het slim is om 30 van je pantsirs rond 1 fabriek ong 1700km diep te zetten, maar prima :)
Die torens staan daar al meer dan een jaar / bijna twee jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 31-08-2025 19:55:53 ]
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:00:23 #53
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218644966
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 19:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het geeft een signaal naar de VS: Weet je nog dat Trump de levering van ATACMS en andere raketten blokkeerde omdat Poetin dat graag wou? We zijn dus zelf maar wat gaan bouwen...

Daarnaast hebben landen in Europa misschien wel dat soort raketten nodig voor eigen gebruik, dus dan is een beetje reclame wel handig. De VS stelt zich niet zo heel erg betrouwbaar op als leverancier, dus misschien valt er wat te verkopen.
Dat zal wel het voordeel van deze oorlog zijn: een florerende wapeneconomie na de strijd.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218645848
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 19:23 schreef AchJa het volgende:

[..]
Simferopol waren dus drones, zie ook de gewijzigde tweet. Kon ook niet anders gezien de "schade".

Armyansk kan van alles zijn geweest, nog geen duidelijke beelden van. Daarbij is het wel een beetje raar dat je CM's met een naar eigen zeggen fors bereik inzet op een doel op nog geen 150km van Odessa...
Lijkt me ook een heel raar doelwit voor je nieuwe raket :? Die paar bootjes boeien niet.
  zondag 31 augustus 2025 @ 21:38:00 #55
13456 AchJa
Shut up!!!
  Overall beste user 2022 zondag 31 augustus 2025 @ 21:39:45 #56
3928 Ulx
pi_218645873
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:37 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Lijkt me ook een heel raar doelwit voor je nieuwe raket :? Die paar bootjes boeien niet.
Het is wel lekker dichtbij, dus ploft die vliegende bom niet is er makkelijk want anders op te smijten zodat de Russen niet meteen alles van dat ding te weten komen.

En het effect is makkelijk te zien. Wel zo handig bij iets nieuws.
  zondag 31 augustus 2025 @ 21:41:51 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218645891
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is wel lekker dichtbij, dus ploft die vliegende bom niet is er makkelijk want anders op te smijten zodat de Russen niet meteen alles van dat ding te weten komen.

En het effect is makkelijk te zien. Wel zo handig bij iets nieuws.
Testen kun je prima in eigen land.
  Overall beste user 2022 zondag 31 augustus 2025 @ 21:42:51 #58
3928 Ulx
pi_218645902
Weer flink wat luchtalarm in Rusland en de bezette gebieden.
  Overall beste user 2022 zondag 31 augustus 2025 @ 21:44:02 #59
3928 Ulx
pi_218645917
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Testen kun je prima in eigen land.
Natuurlijk. Je pakt gewoon de laatste Russische EW systemen en gaan.

Als je die EW systemen hebt.
pi_218645939
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 19:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die torens staan daar al meer dan een jaar / bijna twee jaar.
Worden steeds nieuwe toegevoegd

twitter
pi_218645972
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 19:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eens.

--

Kan me voorstellen dat ze AD hadden geraakt in die buurt en daarom een kans van slagen zagen om het daar te testen oid.
  Overall beste user 2022 zondag 31 augustus 2025 @ 21:59:21 #62
3928 Ulx
pi_218646058
In Luhansk beginnen ze nu tankstations op te blazen. Dat geeft ook wel gedonder denk ik.
pi_218646248
Perun: Ukraine Strikes Russia's Oil Refineries
Bekijk deze YouTube-video
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218646694
Frankrijk gaat ziekenhuiscapaciteit opschalen.

twitter

Andere Europese landen zijn er ook mee bezig.
quote:
Europe's frontier countries ready their hospitals for war

From stockpiling trauma kits for mass casualties to kitting out medics with body armor, wartime health planning is no longer hypothetical on NATO’s eastern flank.
https://www.politico.eu/a(...)care-russia-ukraine/
  Overall beste user 2022 maandag 1 september 2025 @ 00:31:05 #65
3928 Ulx
pi_218646763
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 00:04 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[ x ]

[..]
Nu maar wachten tot mensen gaan klagen dat al dat geld naar de zorg gaat.
pi_218648326
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mijn post op bovenstaande dat dan Auschwitz ook maar gewoon opvang in de regio is mag blijkbaar niet, maar deze onversneden Russische propaganda mag wel. Waarom mag drek wel onder de noemer vrijheid van meningsuiting, maar worden dan analogieën verwijderd?

Blijkbaar wil @Danny een bijna onbegrensde vrijheid van meningsuiting, maar pas die dan ook consequent toe. Nu is het gewoon verdedigen van Russische propaganda. De claim is namelijk precies wat Rusland oa hier zegt https://www.politico.eu/a(...)c-vladimir-medinsky/

quote:
The head of the Russian delegation, Vladimir Medinsky, claimed at the talks in Istanbul there are no abducted children — only Ukrainian children “rescued” by Russian soldiers. He dismissed Ukrainian demands as a performance for European audiences, suggesting they are meant to impress ‘“sympathetic European grandmothers.”
Dit soort dingen worden niet enkel gezegd om te trollen, maar is doelbewust bedoeld als propaganda - negeren heeft dus geen zin. Daarbij is het argument dat alles moet kunnen: want het is een discussieforum. Maar blijkbaar kan niet alles en leidt dit tot eenzijdigheid.
Daarbij wordt gedaan alsof een andere mening hebben niet mag, dit is onzin, feiten over oorlogsmisdaden zijn geen mening. Dat iemand die oorlogsmisdaden steunt, dat is een mening en misschien verwerpelijk maar laat dat maar openlijk duidelijk zijn. Als de ene oorlogsmisdaad een mening is, zijn alle oorlogsmisdaden een mening, maar dergelijke vergelijkingen mogen dan blijkbaar niet.

En waarom wordt bij dit onderwerp BNW achtige posts standaard toegestaan, is claimen dat de aarde plat is nu ook prima discussieonderwerp in NWS?

De facto is NWS zo een Russische propaganda outlet, waar alleen wat aanvullend getrol wordt weggehaald. Maar als @Danny dat prima vindt en als doel heeft, maak dat dan expliciet duidelijk. Dan hoeven we hier ook niet een dansje te doen alsof het allemaal maar een 'discussieforum' is.
  Overall beste user 2022 maandag 1 september 2025 @ 09:04:37 #67
3928 Ulx
pi_218648369
Trump smeekt dat de EU harde sancties oplegt aan India.

Misschien moet vd Leyen antwoorden dat die over twee weken komen. Kijken hoe TACO dan reageert.
pi_218648553
De helikopers idd drones nu bewezen.
  maandag 1 september 2025 @ 09:30:26 #69
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218648597
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 09:04 schreef Ulx het volgende:
Trump smeekt dat de EU harde sancties oplegt aan India.

Misschien moet vd Leyen antwoorden dat die over twee weken komen. Kijken hoe TACO dan reageert.
Trump sloopt 'het Westen'.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218648959
quote:

[ x ]

[..]
Mocht het waar zijn dan ga ik mij wel meer zorgen maken. Dit begint veel op de coronaperiode te lijken.
Als ze veel bloed gaan inslaan dan weet je genoeg.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218648972
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 09:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Trump sloopt 'het Westen'.
De Portugese president had dan ook gewoon gelijk toen hij trumpie een Russische asset noemde.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 maandag 1 september 2025 @ 10:26:39 #72
3928 Ulx
pi_218649173
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 10:02 schreef Barbusse het volgende:

[..]
De Portugese president had dan ook gewoon gelijk toen hij trumpie een Russische asset noemde.
Ondertussen probeert BuZa de schade van Trump's idioterie te beperken.

pi_218649216
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 08:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Mijn post op bovenstaande dat dan Auschwitz ook maar gewoon opvang in de regio is mag blijkbaar niet, maar deze onversneden Russische propaganda mag wel. Waarom mag drek wel onder de noemer vrijheid van meningsuiting, maar worden dan analogieën verwijderd?

Blijkbaar wil @:danny een bijna onbegrensde vrijheid van meningsuiting, maar pas die dan ook consequent toe. Nu is het gewoon verdedigen van Russische propaganda. De claim is namelijk precies wat Rusland oa hier zegt https://www.politico.eu/a(...)c-vladimir-medinsky/
[..]
Dit soort dingen worden niet enkel gezegd om te trollen, maar is doelbewust bedoeld als propaganda - negeren heeft dus geen zin. Daarbij is het argument dat alles moet kunnen: want het is een discussieforum. Maar blijkbaar kan niet alles en leidt dit tot eenzijdigheid.
Daarbij wordt gedaan alsof een andere mening hebben niet mag, dit is onzin, feiten over oorlogsmisdaden zijn geen mening. Dat iemand die oorlogsmisdaden steunt, dat is een mening en misschien verwerpelijk maar laat dat maar openlijk duidelijk zijn. Als de ene oorlogsmisdaad een mening is, zijn alle oorlogsmisdaden een mening, maar dergelijke vergelijkingen mogen dan blijkbaar niet.

En waarom wordt bij dit onderwerp BNW achtige posts standaard toegestaan, is claimen dat de aarde plat is nu ook prima discussieonderwerp in NWS?

De facto is NWS zo een Russische propaganda outlet, waar alleen wat aanvullend getrol wordt weggehaald. Maar als @:danny dat prima vindt en als doel heeft, maak dat dan expliciet duidelijk. Dan hoeven we hier ook niet een dansje te doen alsof het allemaal maar een 'discussieforum' is.
Hear hear. Deze drek mag wel, maar als ik hier wil zeggen dat de Holocaust een zionistisch verzinsel is, dan wordt dat weggehaald. Terwijl het precies hetzelfde is: namelijk het ontkennen van feiten en dat verkopen als “ook maar een mening”. Waarom wordt hier zo losjes mee omgegaan? Als ik in POL 1x Timmerfrans zeg heb ik direct een note te pakken.
pi_218649267
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 09:25 schreef skysherrif het volgende:
De helikopers idd drones nu bewezen.
twitter

ALhoewel de 2e drone lijkt te missen, heeft het uiteindelijk toch de helikopter vernietigd weten we door satelietbeelden.
pi_218649274
twitter
  maandag 1 september 2025 @ 10:45:08 #76
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218649325
quote:

[..]

Blijkbaar wil @:danny een bijna onbegrensde vrijheid van meningsuiting, maar pas die dan ook consequent toe. Nu is het gewoon verdedigen van Russische propaganda. De claim is namelijk precies wat Rusland oa hier zegt https://www.politico.eu/a(...)c-vladimir-medinsky/
[..]

De facto is NWS zo een Russische propaganda outlet, waar alleen wat aanvullend getrol wordt weggehaald. Maar als @:danny dat prima vindt en als doel heeft, maak dat dan expliciet duidelijk. Dan hoeven we hier ook niet een dansje te doen alsof het allemaal maar een 'discussieforum' is.
Ja oproepen tot verkapte genocide of openlijk zeggen dat sommige mensen getermineerd moeten worden is inderdaad iets dat niet past binnen de FOK! policy.

Wat jij Russische propaganda noemt - en wat ook Russische propaganda is bezien vanuit Noord-West perspectief -is mondiaal helemaal geen propaganda. Van het m-o tot aan India, tot aan delen van Oost-Europa is het gemeengoed. Het verhaal dat hier elke dag wordt verteld is het Noord-Europese verhaal, maar dat wordt volstrekt niet herkent donder andere landen.
Ook landen als Zwitserland, Oostenrijk en in toenemende mate Italie hebben hier moeite mee.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 1 september 2025 @ 10:51:23 #77
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218649388
quote:
Poetin legt schuld van oorlog in Oekraïne bij ’Westerse regeringscoup’

De Russische president Vladimir Poetin heeft tijdens een top in China het Westen wederom de schuld gegeven van de oorlog in Oekraïne. Poetin noemt "de constante pogingen van het Westen om Oekraïne bij de NAVO te laten horen" en "een door het Westen gesteunde regeringscoup in Oekraïne" redenen voor de strijd. Het Russische leger viel Oekraïne ruim drie jaar geleden binnen.

Poetin is in de Noord-Chinese stad Tianjin voor deelname aan de top van de Shanghai-samenwerkingsorganisatie (SCO). Hij zei daar dat "inzichten" die werden bereikt tijdens een recente ontmoeting met de Amerikaanse president Donald Trump in Alaska "een weg hebben geopend naar een oplossing voor de crisis in Oekraïne".

Na die ontmoeting in Alaska probeerde Trump een top tussen Poetin en de Oekraïense president Volodimir Zelenski te regelen. Dat is tot nu toe nog niet gelukt.
Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)gscoup/87228641.html

Verder (premium artikel) wordt er vooral nu tussen India, Rusland, en China de banden aangehaald om één blok te vormen tegen het Westen. Het slechtste scenario vanuit EU-liberaal perspectief lijkt zich te ontvouwen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 1 september 2025 @ 10:53:11 #78
38496 Perrin
pi_218649402
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 10:02 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Yup. Poetin heeft echt waar voor zijn geld gekregen. In een half jaar tijd veel zaken onherstelbaar gesloopt in zowel de VS zelf als in de relatie van de VS met de wereld.
  maandag 1 september 2025 @ 11:00:01 #79
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218649469
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 10:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)gscoup/87228641.html

Verder (premium artikel) wordt er vooral nu tussen India, Rusland, en China de banden aangehaald om één blok te vormen tegen het Westen. Het slechtste scenario vanuit EU-liberaal perspectief lijkt zich te ontvouwen.
EU lalala, de EU leeft Rent Free in je hoofd.
  maandag 1 september 2025 @ 11:08:23 #80
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_218649542
Niet bepaald iets om blij mee te zijn en een uiterst discutabel punt, maar laatse is (helaas) een ding waarmede het Westen wellicht zal moeten dealen. Poetin legt schuld bij het westen.

Uit de Telegraaf:
quote:
Poetin is in de Noord-Chinese stad Tianjin voor deelname aan de top van de Shanghai-samenwerkingsorganisatie (SCO). Hij zei daar dat "inzichten" die werden bereikt tijdens een recente ontmoeting met de Amerikaanse president Donald Trump in Alaska "een weg hebben geopend naar een oplossing voor de crisis in Oekraïne".
Oplossingen voor de crisis in Oekraïne zijn altijd meer dan welkom! :)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  maandag 1 september 2025 @ 11:15:13 #81
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218649582
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 11:08 schreef Scjvb het volgende:
Niet bepaald iets om blij mee te zijn en een uiterst discutabel punt, maar laatse is (helaas) een ding waarmede het Westen wellicht zal moeten dealen. Poetin legt schuld bij het westen.

Uit de Telegraaf:
[..]
Het is niet alleen de Russen die dat vinden hé. Heel Azie en M-O is klaar met de dubbele moraal van het westen. USA heeft al min of meer toegegeven een andere koers te gaan varen. Alleen in Europa blijven wij ijzerenheinig in ons eigen gelijk hangen. Poetin straft dat genadeloos af.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 1 september 2025 @ 11:18:24 #82
345631 Scjvb
pi_218649609
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 11:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is niet alleen de Russen die dat vinden hé. Heel Azie en M-O is klaar met de dubbele moraal van het westen. USA heeft al min of meer toegegeven een andere koers te gaan varen. Alleen in Europa blijven wij ijzerenheinig in ons eigen gelijk hangen. Poetin straft dat genadeloos af.
Helder verwoord.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_218649614
Ik zie dat de door Rusland gestarte imperialistische invasie van Oekraïne inmiddels al weer is gebagatelliseerd tot “de crisis in Oekraïne”.
pi_218649619
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 10:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja oproepen tot verkapte genocide of openlijk zeggen dat sommige mensen getermineerd moeten worden is inderdaad iets dat niet past binnen de FOK! policy.

Wat jij Russische propaganda noemt - en wat ook Russische propaganda is bezien vanuit Noord-West perspectief -is mondiaal helemaal geen propaganda. Van het m-o tot aan India, tot aan delen van Oost-Europa is het gemeengoed. Het verhaal dat hier elke dag wordt verteld is het Noord-Europese verhaal, maar dat wordt volstrekt niet herkent donder andere landen.
Ook landen als Zwitserland, Oostenrijk en in toenemende mate Italie hebben hier moeite mee.
Hier heb je vast een bron voor.
pi_218649642
RIA: Putin calls for traditional values ​​to be returned to international agenda

Om vervolgens hand in hand te lopen met Modi.
https://youtube.com/shorts/MUDRNIHpFww
Beetje gay hoor 🤨

Verder is het 1 september en een hele lading aan nieuwe wetten zijn actief geworden. Zo is er een lijst met 5500 onderwerpen die nu strafbaar zijn, als je er naar zoekt op het internet.

Exportban voor brandstof is uiteraard ook verlengd. Etc, etc.
  maandag 1 september 2025 @ 11:30:40 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218649770
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hier heb je vast een bron voor.
Dat is best lastig meetbaar. Maar ik ben iemand die altijd z'n best doet:
Saillaint is dat USA (kaart komt uit 03-2023) en Hongarije als "tegen" het westen worden aangemerkt. Of dat nog actueel is kun je best over discussiëren. Het criterium voor het Westen lijkt ook in Azie hier ruim te worden toegepast. Anyway. als je een tabel maakt met het aantal inwoners dat die landen vertegenwoordigen dan kun je niet blijven volhouden dat het Westen gelijk heeft, en Rusland het helemaal fout heeft. Vraag je de gemiddelde wereldburger dan zal Rusland zonder enige twijfel in het gelijk worden gesteld.

Bron: https://www.economist.com(...)e-russias-supporters
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 1 september 2025 @ 11:30:43 #87
6484 ExTec
pi_218649773
quote:

Uit de Telegraaf:
[..]
Geen plaatje van putin? -O-
pi_218649835
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Saillaint is dat USA (kaart komt uit 03-2023) en Hongarije als "tegen" het westen worden aangemerkt. Of dat nog actueel is kun je best over discussiëren. Het criterium voor het Westen lijkt ook in Azie hier ruim te worden toegepast. Anyway. als je een tabel maakt met het aantal inwoners dat die landen vertegenwoordigen dan kun je niet blijven volhouden dat het Westen gelijk heeft, en Rusland het helemaal fout heeft. Vraag je de gemiddelde wereldburger dan zal Rusland zonder enige twijfel in het gelijk worden gesteld.

[ afbeelding ]
Dit is geen bron van je stelling.
Ik stop er na dit weer mee maar je begint met ene valse tegenstelling en drogredenering.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_218649884
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Hoe blijkt hier uit dat de genoemde landen de door Rusland gepleegde oorlogsmisdaden steunen?

Dit zegt niks. Er waren er ook die Hitler en Stalin wel een punt vonden hebben. Of dat Pol Pot wel een prima vent was.

Doet allemaal niks af aan de waslijst aan Russische wandaden. Die blijft gewoon staan.
  maandag 1 september 2025 @ 11:37:19 #90
6484 ExTec
pi_218649914
quote:

[..]

Gewoon weer onzin dude.

Hebben we het over gehad. Je kunt dictaturen waar de wil van het volk gewoon 0 betekent, niet tegelijkertijd opvoeren als bastions van democratie waar diezelfde wil van het volk dan ineens pro-rus is.
pi_218649976
quote:
10s.gif Op maandag 1 september 2025 11:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Gewoon weer onzin dude.

Hebben we het over gehad. Je kunt dictaturen waar de wil van het volk gewoon 0 betekent, niet tegelijkertijd opvoeren als bastions van democratie waar diezelfde wil van het volk dan ineens pro-rus is.
Veel van die Afrikaanse landen uit de koloniale boedel hebben zich ook volledig afhankelijk gemaakt van Rusland, en het houdt weinig steek om te bijten in de hand die je voedt.

Die hebben helemaal niet de economische armslag om principieel te gaan lopen doen met sancties.
  maandag 1 september 2025 @ 11:41:48 #92
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218650028
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 11:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoe blijkt hier uit dat de genoemde landen de door Rusland gepleegde oorlogsmisdaden steunen?

Met support wordt niet bedoeld of men er content mee is dat Rusland (on)bewust een raket in een flat boort. Daarmee wordt bedoeld dat ze Rusland geopolitiek het niet moeilijk gaan maken om deze oorlog te kunnen voortzetten.

En laat ik jou een compliment maken: jij bent slim genoeg om dat zelf te bedenken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218650058
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 11:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Met support wordt niet bedoeld of men er content mee is dat Rusland (on)bewust een raket in een flat boort. Daarmee wordt bedoeld dat ze Rusland geopolitiek het niet moeilijk gaan maken om deze oorlog te kunnen voortzetten.

En laat ik jou een compliment maken: jij bent slim genoeg om dat zelf te bedenken.
Maar je zegt net dat er in het overgrote deel van de wereld steun en begrip is voor het Russische narratief.

En nu kom je weer met “het boeit ze niet”.

Dat zijn toch 2 totaal verschillende dingen?
  Moderator maandag 1 september 2025 @ 11:45:56 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218650070
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 18:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
En ze gebruiken die nieuwe wapens niet?
Zou gek zijn, van wie hoorde je dit?
  maandag 1 september 2025 @ 11:50:47 #95
6484 ExTec
pi_218650169
quote:

[..]
Met support wordt niet bedoeld of men er content mee is dat Rusland (on)bewust een raket in een flat boort.
Maar iets daarvoor:

quote:
Vraag je de gemiddelde wereldburger dan zal Rusland zonder enige twijfel in het gelijk worden gesteld.
Je bent weer aan het zwabberen, je klets weer uit je nek.
pi_218650215
quote:

[ x ]

[..]
quote:
“It’s not a question of if [Russia] will attack,” said Ragnar Vaiknemets, deputy director general of the Estonian Health Board, which oversees preparedness for crises from pandemics to war. “It’s a question about when.”
Niet te mis verstaande quote.

Maar ook zorgwekkend wanneer je dit leest:

quote:
While European countries average 11.5 intensive care beds per 100,000 population, "wartime needs could require three to five times this capacity," said Bjørn Guldvog, special adviser at the Norwegian Directorate of Health, at a health security event in April.
https://www.zorgvisie.nl/(...)oging-ic-capaciteit/
quote:
Frustratie intensivisten over minder en niet meer IC-bedden

Volgens het OECD rapport 2021 is het gemiddelde aantal IC bedden 16,9 bedden per 100.000 inwoners. Voor NL is dat cijfer 6,6.
Ook hier is excel management weer bezig in optima forma.
Ook geen zak geleerd van de pandemie om snel op te schalen reserve capaciteit te realiseren.

[ Bericht 30% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 01-09-2025 12:00:55 ]
  maandag 1 september 2025 @ 11:54:25 #97
6484 ExTec
pi_218650257
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
[..]
Ja, al moet het natuurlijk een kouwe dag in de hel worden voor rus over land FR aan gaat vallen.
  maandag 1 september 2025 @ 11:59:27 #98
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218650320
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar je zegt net dat er in het overgrote deel van de wereld steun en begrip is voor het Russische narratief.

En nu kom je weer met “het boeit ze niet”.

Dat zijn toch 2 totaal verschillende dingen?
Het is een dunne lijn. Er staat niemand op de tafel te springen als een Russische raket weer een woonwijk raakt. Absoluut niet. Maar de beweging die Rusland in gang heeft gezet: destabiliseren Westen, wig drijven in de NAVO, EU militair uitputten, dat is een lijn die breed gedragen en gesteund wordt.

Ik heb geen (vanzelfsprekend) percentages of bronnen hoe er gedacht wordt of Rusland juist is omtrent haar redenering dat de NATO na 91 wel of niet oneigenlijk is opgeschoven naar het Oosten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 1 september 2025 @ 12:01:40 #99
6484 ExTec
pi_218650358
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 11:59 schreef phpmystyle het volgende:
dat is een lijn die breed gedragen en gesteund wordt.
Door wie?
pi_218650387
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 11:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Door Kyiv te bombarderen 8)7

Echt :')
  maandag 1 september 2025 @ 12:07:24 #101
6484 ExTec
pi_218650424
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 12:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Door Kyiv te bombarderen 8)7

Echt :')
Nee, hij stuurt nog een paar 1000 pieces of meat de grinder in. Dat zal de vermaledijde "EuRoPeSe LiBeRaLeN" leren!
pi_218650542
putler en modi die elkaars handje vasthouden tijdens het lopen, aww wat schattig O+ O+

:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218650641
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 11:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is een dunne lijn. Er staat niemand op de tafel te springen als een Russische raket weer een woonwijk raakt.
En dat vind je niet zorgelijk?

quote:
. Maar de beweging die Rusland in gang heeft gezet: destabiliseren Westen, wig drijven in de NAVO, EU militair uitputten, dat is een lijn die breed gedragen en gesteund wordt.
Dus Poetin heeft als doel de NAVO te destabiliseren en uit te putten door een land aan te vallen dat geen lid is van de NAVO.

Ik vind het een mooi staaltje Russische propaganda.

quote:
Ik heb geen (vanzelfsprekend) percentages of bronnen hoe er gedacht wordt of Rusland juist is omtrent haar redenering dat de NATO na 91 wel of niet oneigenlijk is opgeschoven naar het Oosten.
Nee, dat was te verwachten.

Je kunt ook geen verdrag of wetgeving aandragen waaruit blijkt dat de NAVO bepaalde landen niet mocht toevoegen.

Kortom, het is allemaal een politiek spel.
Meer niet. Met de realiteit heeft het niets te maken.
pi_218650647
quote:
10s.gif Op maandag 1 september 2025 12:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, hij stuurt nog een paar 1000 pieces of meat de grinder in. Dat zal de vermaledijde "EuRoPeSe LiBeRaLeN" leren!
Yup, daarmee put hij de EU uit :s)
pi_218650684
twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_218650687
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 10:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat is het wel degelijk.
Propaganda wordt geen waarheid als een grote groep deze volgt.
  maandag 1 september 2025 @ 12:34:02 #107
38496 Perrin
pi_218650725
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 12:31 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Ze weten dat we toch geen reetje terugdoen.
pi_218650753
quote:
15s.gif Op maandag 1 september 2025 12:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Precies, steeds een stapje verder tot het echt eens een keer goed uit de klauwen loopt. Maar hey, het westen is dood, de navo is dood.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 1 september 2025 @ 12:43:04 #109
38496 Perrin
pi_218650794
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 12:36 schreef Haags het volgende:

[..]
Precies, steeds een stapje verder tot het echt eens een keer goed uit de klauwen loopt. Maar hey, het westen is dood, de navo is dood.
Nogal ja. Trump heeft de VS uitgeschakeld en in zijn uppie is Europa slapperdepap.
  maandag 1 september 2025 @ 12:52:26 #110
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218650893
quote:
15s.gif Op maandag 1 september 2025 12:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
En zo gaan ze steeds een stapje verder.

Europa zou in potentie ook een sterke wereldmacht kunnen zijn, maar blijkbaar zijn we liever de speelbal van de VS, Ruzland en China en zijn we vooral goed in eindeloos praten en vergaderen en beslissingen uitstellen ipv knopen door te hakken en actie te ondernemen.
Op tal van fronten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218650923
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
[..]
Stelletje smerige oorlogshitsers! Ze motte gewoon onderhandeluh over vreduh!!!1
  maandag 1 september 2025 @ 13:17:10 #112
38496 Perrin
pi_218651154
Zal wel weer de zoveelste sabotage van Rusland zijn. Poetin hoeft niks te vrezen van Europa.

twitter
  maandag 1 september 2025 @ 13:21:47 #113
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218651238
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 11:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, al moet het natuurlijk een kouwe dag in de hel worden voor rus over land FR aan gaat vallen.
Dat zal ook niet snel gaan gebeuren.

Wat ze wel kunnen doen, is dat zal straks, na de oorlog, met hun oorlogseconomie vol gaan inzetten op de massaproductie van langeafstands raketten om Europa mee te bestoken.

En aangezien wij hier een enorm tekort hebben aan luchtverdediging plus munitie daarvoor, kunnen ze in principe op die manier ons volledig lamleggen.
Zonder ook maar 1 groen mannetje over de grens.

Dat is iets om rekening mee te houden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 1 september 2025 @ 13:24:14 #114
6484 ExTec
pi_218651291
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 13:21 schreef StateOfMind het volgende:
En aangezien wij hier een enorm tekort hebben aan luchtverdediging plus munitie daarvoor, kunnen ze in principe op die manier ons volledig lamleggen.
Nee, daarna krijgen ze 2000+ moderne straaljagers naar hun hoofd.
  maandag 1 september 2025 @ 13:33:04 #115
38496 Perrin
pi_218651351
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 13:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, daarna krijgen ze 2000+ moderne straaljagers naar hun hoofd.
Neejoh, wij doen aan 'escalation management'. Poetin kan met Europa doen wat ie wil.
  maandag 1 september 2025 @ 13:34:39 #116
6484 ExTec
pi_218651366
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Neejoh, wij doen aan 'escalation management'. Poetin kan met Europa doen wat ie wil.
Ja, tot aan pearl harbour momentje. En raketten op europa is dat prima.
pi_218651389
quote:

[..]
Wij appeasen gewoon verder.
  maandag 1 september 2025 @ 13:44:03 #118
6484 ExTec
pi_218651439
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wij appeasen gewoon verder.
Ja, ik weet het, defaitisme is helemaal top.

Wat dat betreft kunnen jullie daadwerkelijk iets leren van rus:

Die gasten sterven per 1000en, economie en levensstandaard gaat volledig down the drain,

Maar ze blijven wel geloven in zichzelf.

Is verfrissend, ivm jullie gejank.
  maandag 1 september 2025 @ 13:48:37 #119
38496 Perrin
pi_218651469
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 13:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, tot aan pearl harbour momentje. En raketten op europa is dat prima.
Dan tekenen we de overgave.
  maandag 1 september 2025 @ 13:49:05 #120
38496 Perrin
pi_218651473
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 13:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, ik weet het, defaitisme is helemaal top.

Wat dat betreft kunnen jullie daadwerkelijk iets leren van rus:

Die gasten sterven per 1000en, economie en levensstandaard gaat volledig down the drain,

Maar ze blijven wel geloven in zichzelf.

Is verfrissend, ivm jullie gejank.
Is gewoon realisme. Kun je wel stoere praatjes hebben met je gevechtsvliegtuigen.
  Moderator maandag 1 september 2025 @ 13:52:34 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218651493
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dan tekenen we de overgave.
Als ik je posts zo lees heb je dat al een hele tijd geleden gedaan
  maandag 1 september 2025 @ 13:57:06 #122
38496 Perrin
pi_218651521
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je ziet zelf ook dat Europa tot helemaal niks in staat is zonder daddy VS.

Als je decennialang je militaire slagkracht verwaarloost dan is het nu op de blaren zitten. Er is geen politieke wil om oorlog te voeren met Rusland en we hebben ook geen capaciteit. De waarheid is hard.
  maandag 1 september 2025 @ 14:00:34 #123
6484 ExTec
pi_218651535
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 13:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Is gewoon realisme. Kun je wel stoere praatjes hebben met je gevechtsvliegtuigen.
Nee, dat is het niet, maar putin woont blijkbaar al enige tijd rent-free in je hoofd.
  maandag 1 september 2025 @ 14:01:14 #124
6484 ExTec
pi_218651540
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:57 schreef Perrin het volgende:
Er is geen politieke wil om oorlog te voeren met Rusland en we hebben ook geen capaciteit.
Capaciteit zat, wil idd niet.
  maandag 1 september 2025 @ 14:09:15 #125
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218651594
quote:

[..]
Er gaan echt wel wat dingen gebeuren in Rusland als zij Europa aanvallen. De Duitsers gaan ze wel raken hoor.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218651626
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
Europa is een tandeloze tijger. Ik had het ook liever anders gezien maar we komen tot niets concreets.
  Moderator maandag 1 september 2025 @ 14:14:12 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218651627
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je ziet zelf ook dat Europa tot helemaal niks in staat is zonder daddy VS.

Als je decennialang je militaire slagkracht verwaarloost dan is het nu op de blaren zitten. Er is geen politieke wil om oorlog te voeren met Rusland en we hebben ook geen capaciteit. De waarheid is hard.
Er zijn geen blaren, we hebben geen vijanden, er is geen oorlog

Dat is de waarheid, die blinde paniek dat het er in de toekomst misschien wel eens van zou komen kan ik weinig mee en bij voorbaat al opgeven voel ik niks voor
  maandag 1 september 2025 @ 14:14:58 #128
38496 Perrin
pi_218651635
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 14:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat is de waarheid, die blinde paniek dat het er in de toekomst misschien wel eens van zou komen kan ik weinig mee en bij voorbaat al opgeven voel ik niks voor
Ondertussen escaleert Poetin verder.
  Moderator maandag 1 september 2025 @ 14:14:59 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218651636
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 14:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Europa is een tandeloze tijger. Ik had het ook liever anders gezien maar we komen tot niets concreets.
Tanden zat alleen (nog) niet zoveel honger
  maandag 1 september 2025 @ 14:15:44 #130
38496 Perrin
pi_218651643
quote:

[..]
Tanden zat alleen (nog) niet zoveel honger
De tijger ligt bibberend onder zijn bedje.
  maandag 1 september 2025 @ 14:16:14 #131
6484 ExTec
pi_218651645
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 14:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ondertussen escaleert Poetin verder.
Ben je al begonnen aan een cursus russisch, of niet?

Beetje vaart maken he?
  Moderator maandag 1 september 2025 @ 14:16:48 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218651647
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 14:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
De tijger ligt bibberend onder zijn bedje.
Jij ligt bibberend onder je bedje
pi_218651648
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ing-rusland-sabotage

'Intimidatie'
Gps vliegtuig EU-voorzitter Von der Leyen 'op zwart', Rusland beschuldigd

Het vliegtuig van voorzitter Ursula von der Leyen van de Europese Commissie heeft gisteren zonder elektronische navigatie moeten landen in Bulgarije. Er wordt vanuit gegaan dat Rusland haar vlucht moedwillig verstoorde.

on der Leyen was gistermiddag op weg van Warschau naar het Bulgaarse Plovdiv. De Financial Times (FT) meldde vanochtend dat de systemen van het toestel 'langdurig werden gejamd'. Jammen is het opzettelijk verstoren van draadloze signalen met een apparaat dat storingssignalen uitzendt.

Een ingewijde zegt tegen de FT dat 'de hele gps voor het gebied van het vliegveld op zwart ging'. De piloot vloog een uur lang rondjes boven Plovdiv, en besloot toen terug te vallen op analoge luchtvaartkaarten en daarmee te landen. "Het was ontegenzeglijk verstoring van buiten."

Bulgarije verdenkt Rusland van het 'schaamteloos' verstoren van de vlucht, bevestigt een woordvoerder van de Europese Commissie. "We zijn ons ervan bewust dat dreigementen en intimidatie een vast onderdeel vormen van Ruslands vijandige daden."

Of het Rusland specifiek om Von der Leyen te doen was, moet Rusland maar beantwoorden, zegt de woordvoerder. Het vliegtuig is veilig in het Bulgaarse Plovdiv geland. Het incident versterkt volgens de woordvoerder 'alleen maar de toewijding van de Commissie om de hulp aan Oekraïne op te voeren'. "Natuurlijk zal de EU na dit voorval nog meer blijven investeren in defensie-uitgaven en weerbaarheid".

Oost-Europese landen klagen al langer dat Rusland ook de navigatie van de burgerluchtvaart ontregelt. Vliegtuigen zouden soms tijdelijk verblind raken of bevinden zich volgens hun systemen ineens op een heel andere plaats dan in werkelijkheid.

Afgelopen juli kwam het tot een handelsakkoord tussen de VS en Europa. Trump en Von der Leyen noemden het 'de grootste deal ooit gemaakt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218651650
quote:

[..]

Grapjas. Er is een EU-kantoor beschoten. De Russen vliegen met drones boven Duitsland. De GPS van het vliegtuig van VDL wordt gejammed. Verkiezingen worden beïnvloed.

We zijn allang in oorlog.
  Moderator maandag 1 september 2025 @ 14:20:48 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218651676
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 14:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Grapjas. Er is een EU-kantoor beschoten. De Russen vliegen met drones boven Duitsland. De GPS van het vliegtuig van VDL wordt gejammed. Verkiezingen worden beïnvloed.

Dan zijn we ook al decennialang in oorlog met Venezuala, zo heet eten we de soep echt niet :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 01-09-2025 14:26:30 ]
  maandag 1 september 2025 @ 14:24:09 #136
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218651711
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 14:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dat doen wij ook bij hun hoor. Jouw beeld is dat Rusland van alles flikt, en dat wij sidderend van angst dankjewel zeggen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218651745
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 14:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat doen wij ook bij hun hoor. Jouw beeld is dat Rusland van alles flikt, en dat wij sidderend van angst dankjewel zeggen.
O ja? Welke Russische overheidsgebouwen hebben wij beschoten dan?
  maandag 1 september 2025 @ 14:30:43 #138
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218651764
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 14:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
O ja? Welke Russische overheidsgebouwen hebben wij beschoten dan?
Geen idee.
Wij saboteren ook wel zaken op de achtergrond hoor. Weet je nog toen in 03-2022 in Belarus Russische eenheden stonden zonder diesel/brandstof omdat ze die "zwart" verkocht hadden aan "opkopers".
Ik heb iets gemist geloof ik. Welk overheidskantoor op Europees grondgebied is beschoten door het leger van de Russische federatie?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218651825
twitter

twitter

Kherson safari gaat door. Ook honden worden niet gespaard door de Russische barbarij.
  Moderator maandag 1 september 2025 @ 14:41:50 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218651851
1999 beschoten we een chinese ambassade, kwam ook geen oorlog van
pi_218651971
Europa moet er gewoon voor zorgen dat we iets vinden om die zeldzame aardmentalen. dan komt alles goed.
pi_218652092
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 14:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geen idee.

Kijk het eerste echte eerlijke antwoord.
pi_218652191
quote:
Vladimir Poetin heeft het Westen opnieuw de schuld gegeven van de oorlog in Oekraïne tijdens een regionale veiligheidstop in China. De Russische president noemde de 'staatsgreep die in 2014 in Kyiv plaatsvond' de grootste reden om Oekraïne binnen te vallen. ,,Die coup werd gesteund door het Westen”, klonk het. ,,Hierdoor werden de leiders die zich verzetten tegen de toetreding van Oekraïne tot de Navo afgezet.”

Poetin gaf in de havenstad Tianjin iets meer inzicht in zijn beweegredenen voor de oorlog. Hij verwees onder meer naar de 'constante pogingen van het Westen om Oekraïne bij de Navo te laten horen'. ,,Dit vormt een rechtstreekse bedreiging voor onze veiligheid”, klonk het.
pi_218652390
quote:
Ach, daar hebben we de “coup van 2014” weer.
  maandag 1 september 2025 @ 16:00:58 #145
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218652404
quote:
Wat zou onze reactie zijn als Rusland politici stuurt naar Amsterdam om hen op te zwepen om het regime omver te werpen? EU zou woedend zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218652415
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 16:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat zou onze reactie zijn als Rusland politici stuurt naar Amsterdam om hen op te zwepen om het regime omver te werpen? EU zou woedend zijn.
Zie Georgie.
pi_218652420
Zie Wit Rusland.
  maandag 1 september 2025 @ 16:03:36 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218652427
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 16:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Zie Georgie.
Wat moet ik daar zien? Ik begrijp je even niet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator maandag 1 september 2025 @ 16:06:17 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218652441
We hebben niemand naar Moskou gestuurd dus die vergelijking gaat al gelijk krom

En als Kiev moeite had met van Baalen dan had Kiev er wat aan moeten doen, noet Moskou, daarnaast is het regime niet omvergeworpen en was dat ook niet de insteek
  maandag 1 september 2025 @ 16:09:39 #150
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218652467
Voor de Oekraïnse inval was NATO zo goed als dood. Voor Trump was Europa een ingeslapen continent.

Voor Oekraïne gaf Europa 214 miljard per jaar uit aan defensie, nu 326 en sterk stijgend. Voor Oekraïne waren Finland en Zweden neutraal, nu onderdeel van NATO. Voor Oekraïne had de Europese defensie industrie het zwaar, nú bloeit ze als in de tijd van de koude oorlog. Airbus, BAE, Leonardus, Thales, Rheinmetall, Safran, Kongsberg, Fincantieri, allemaal miljarden bedrijven die met tientallen procenten per jaar groeien.

Meer dan 3000 moderne tanks, 1200 jachtvliegtuigen, 300+ aanvalshelicopters en 2.2 miljoen militairen. Dat zijn de Europese NATO landen opgeteld. De munitiefabrieken zijn opgeschaald naar miljoenen granaten per jaar, drone capaciteit is volop in ontwikkeling, grote raket programma’s zijn aan het opstarten.

Europa zonder Amerikaanse hulp kan Rusland aan, daar hoeft geen twijfel over te bestaan. Het is niet 1938, Rusland is qua capaciteit geen nazi-Duitsland. De enige overeenkomst met toen is dat Europa geen zin heeft in oorlog, dat is ook niet zo gek, dat hebben weinig geestelijk gezonde mensen.

Rusland en de VS kunnen zo maar eens de grote verliezers worden van het grote geopolitieke spel wat ze zelf opgestart zijn. China en India die elkaar gaan versterken. Europa wat zich losweekt van de VS. Ironisch genoeg is het nú juist tijd voor linkse hobby’s als duurzaamheid en energietransitie. Onze zwakste schakel is energie. Hoe minder we daarvan hoeven importeren hoe beter. Daarom is Oekraïne aan boord van Europa hijsen ook zo belangrijk. Zeldzame aardmetalen, kobalt, uranium, lithium, titanium zijn dan opeens ook in Europa verkrijgbaar.
  maandag 1 september 2025 @ 16:11:50 #151
56749 BlaZ
pi_218652481
quote:

[..]
Dat komt omdat deze opmerking wettelijk verboden is:

quote:
Het wordt expliciet verboden om in het openbaar de verschrikkingen van de Holocaust te vergoelijken, te ontkennen of te bagatelliseren. Dat heeft het kabinet besloten op voorstel van minister Yeşilgöz-Zegerius van Justitie en Veiligheid. Discriminatie en racisme zijn al verboden. Met dit verbod worden straks slachtoffers en nabestaanden van genocide en andere oorlogsmisdaden ook specifiek beschermd tegen bijzonder kwetsende uitlatingen die dit soort internationale misdrijven ontkennen en bagatelliseren.
https://www.rijksoverheid(...)ontkenning-holocaust
  maandag 1 september 2025 @ 16:14:46 #152
56749 BlaZ
pi_218652517
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Na de recent schoffering van India denk ik dat die ook wel een stapje richting Rusland zijn opgeschoven. Vooral het verschil in behandeling van de VS tussen India en Pakistan is daar niet bepaald positief ontvangen.
  maandag 1 september 2025 @ 16:21:12 #153
56749 BlaZ
pi_218652584
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 14:38 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

[ x ]

Kherson safari gaat door. Ook honden worden niet gespaard door de Russische barbarij.
Dat is toch geen nieuwe tactiek, dat is gewoon interdictie en onderdeel van elke legerdoctrine.
  maandag 1 september 2025 @ 16:21:14 #154
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218652585
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 16:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Na de recent schoffering van India denk ik dat die ook wel een stapje richting Rusland zijn opgeschoven. Vooral het verschil in behandeling van de VS tussen India en Pakistan is daar niet bepaald positief ontvangen.
Ik vond het hilarisch dat Trump secundaire tarieven aankondigde speciaal voor India. Zou Trump echt gedacht hebben dat India dan zou bijdraaien?
Historisch besef hier is vér te zoeken, maar als er een land een tering hekel heeft aan koloniale druk uit het Westen dan is het India wel. Die zijn de Angelsaksische (Britse) onderdrukking nog niet vergeten zal ik maar heel voorzichtig zeggen :')
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218652606
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 16:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is toch geen nieuwe tactiek, dat is gewoon interdictie en onderdeel van elke legerdoctrine.
Het doelbewust aanvallen van civiele doelen en het terroriseren van de burgerbevolking is onderdeel van elke legerdoctrine?

Weer wat geleerd.
  maandag 1 september 2025 @ 16:24:24 #156
56749 BlaZ
pi_218652619
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 16:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het doelbewust aanvallen van civiele doelen en het terroriseren van de burgerbevolking is onderdeel van elke legerdoctrine?

Weer wat geleerd.
Interdictie zeg ik specifiek, dat heeft niets met het terroriseren van de burgerbevolking van doen.

quote:
The latest russian tactic is to destroy all the roads to towns and cities in East & South Ukraine. The highway to Kherson is now a death trap. Same here in the Donbas. This is what russia does when they don't get what they want, they suffocate & bomb cities.
  maandag 1 september 2025 @ 16:25:35 #157
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218652634
quote:

[..]

één post later. Eentje. En je spreekt jezelf alweer tegen. Hoe krijg je het voor elkaar ^O^
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_218652674
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 16:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Interdictie zeg ik specifiek, dat heeft niets met het terroriseren van de burgerbevolking van doen.
[..]

Het is meer dat ze elke auto van burgers die de stad in en uit gaan ook kapot schieten. Militair of geen militair.
pi_218652712
Er gaan nog meer troepen van Rusland naar Pokrovsk dan 2 dagen geleden al bericht (155e, 40e van Sumy en reservetroepen in Kherson).

Putin moet en zal pokrovsk hebben voor de winter.
  maandag 1 september 2025 @ 16:36:46 #160
56749 BlaZ
pi_218652755
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 16:29 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Het is meer dat ze elke auto van burgers die de stad in en uit gaan ook kapot schieten. Militair of geen militair.
Als er gevaar voor burgers is zouden dezen eigenlijk geëvacueerd dienen worden. Dat valt onder het oorlogsrecht echter onder vrijwilligheid waardoor burgerslachtoffers niet voorkomen kunnen worden.

Beide legers gebruiken burgervoertuigen voor transport dus ik zie hier ook geen oplossing voor.

Overigens heeft Rusland nog altijd de ambitie om daar toch de Dnjepr over te steken volgens dit artikel:
https://kyivindependent.c(...)seize-odesa-kharkiv/
pi_218653057
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 16:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Als er gevaar voor burgers is zouden dezen eigenlijk geëvacueerd dienen worden. Dat valt onder het oorlogsrecht echter onder vrijwilligheid waardoor burgerslachtoffers niet voorkomen kunnen worden.

Beide legers gebruiken burgervoertuigen voor transport dus ik zie hier ook geen oplossing voor.

Overigens heeft Rusland nog altijd de ambitie om daar toch de Dnjepr over te steken volgens dit artikel:
russische leger eenheden zeggen letterlijk dat ze ieder voertuig aanvallen in Kherson. Kherson is een stad.
Ook burgers te voet worden aangevallen, zoals we dagelijks kunnen zien.
pi_218653066
quote:

[..]

In de hele regio zijn er al honderd duizenden vertrokken. Maar niet iedereen wil hun huis en haard achterlaten.

Het slaat echt helemaal nergens op wat Rusland doet in Kherson, waar de fuck ben jij mee bezig idioot. Lekker een beetje de safari daar goedpraten
pi_218653068
quote:

[..]

De oplossing is dat Rusland zijn hele illegale invasie afbreekt. Dan stopt het moorden ook meteen en hoeft er niemand meer geëvacueerd te worden.
  maandag 1 september 2025 @ 17:06:27 #164
56749 BlaZ
pi_218653078
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 17:04 schreef oheng het volgende:

[..]
russische leger eenheden zeggen letterlijk dat ze ieder voertuig aanvallen in Kherson. Kherson is een stad.
Ook burgers te voet worden aangevallen, zoals we dagelijks kunnen zien.
Ja, mijn argument gaat op voor voertuigen niet voor burgers te voet zoals de man met de hond.

Van de andere kant lijkt het ook niet erg verstandig om in Kherson te blijven gezien de voortdurende droneaanvallen.
pi_218653091
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 17:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, mijn argument gaat op voor voertuigen niet voor burgers te voet zoals de man met de hond.

Van de andere kant lijkt het ook niet erg verstandig om in Kherson te blijven gezien de voortdurende droneaanvallen.
Ahja dus alle voertuigen, bussen, alles wat aan het rijden is is een prima doelwit voor de Russen daar. Een rivier verder waar de Russen al jaren niet meer de mogelijkheid hebben het grondgebied in te nemen.
pi_218653101
quote:

[..]

Waar moeten die mensen heen dan? En hoe? Bijvoorbeeld treinstations worden ook doorlopend beschoten dus erg veel opties om te vluchten zijn er niet.
  maandag 1 september 2025 @ 17:08:53 #167
56749 BlaZ
pi_218653117
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 17:05 schreef skysherrif het volgende:

[..]
In de hele regio zijn er al honderd duizenden vertrokken. Maar niet iedereen wil hun huis en haard achterlaten.

Het slaat echt helemaal nergens op wat Rusland doet in Kherson, waar de fuck ben jij mee bezig idioot. Lekker een beetje de safari daar goedpraten
*honderdduizenden, let eens op je spelling.

Ad hominem argument zijn niet netjes.

Ik pleit enkel voor evacuatie zodat burgerslachtoffers voorkomen kunnen worden.
  maandag 1 september 2025 @ 17:10:13 #168
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218653144
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 17:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waar moeten die mensen heen dan? En hoe? Bijvoorbeeld treinstations worden ook doorlopend beschoten dus erg veel opties om te vluchten zijn er niet.
Fundamenteel fout als de Russen dat doen. Maar de Russen komen doorgaans niet van vandaag op morgen. Die maken weken herrie voor ze ook maar enige voet aan de grond krijgen hé.

ELK BURGER SLACHTOFFER IS ER ÉÉN TEVEEL. HEB IK DAT ALVAST GEZEGD VOORDAT MIJ WORDT VERWETEN DAT IK HET GOEDPRAAT.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 1 september 2025 @ 17:11:57 #169
56749 BlaZ
pi_218653171
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 17:07 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ahja dus alle voertuigen, bussen, alles wat aan het rijden is is een prima doelwit voor de Russen daar. Een rivier verder waar de Russen al jaren niet meer de mogelijkheid hebben het grondgebied in te nemen.
Of je het er mee eens bent is niet relevant. Het punt is dat je met een drone niet kunt controleren wie of wat er zich in een voertuig zit, daarmee is elk voortuig dus een doelwit.

En nee, de Russen gaan dat gebied niet meer innemen.
  maandag 1 september 2025 @ 17:12:09 #170
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218653174
quote:

[..]

Als ze preventief elk voertuig targetten is in elk geval niet chique. Tenzij de Russen negatieve ervaringen hebben uit het verleden dat er ook militair personeel/hardware mee werd vervoerd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218653186
Mooi staaltje victim blaming weer hier. Als Rusland ophoudt met schieten, dan vallen er geen doden meer. Zo simpel is het.

De mensen die nu nog in die steden zitten zijn doorgaans bejaarden, gehandicapten en armelui die geen kant op kunnen. Ze zijn er fysiek niet toe in staat of hebben de financiële middelen niet. Maar ik begrijp dat dat collateral damage is. Hadden ze maar weg moeten gaan! Man man man.
  maandag 1 september 2025 @ 17:15:01 #172
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218653207
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 17:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Mooi staaltje victim blaming weer hier. Als Rusland ophoudt met schieten, dan vallen er geen doden meer. Zo simpel is het.

De mensen die nu nog in die steden zitten zijn doorgaans bejaarden, gehandicapten en armelui die geen kant op kunnen. Ze zijn er fysiek niet toe in staat of hebben de financiële middelen niet. Maar ik begrijp dat dat collateral damage is. Hadden ze maar weg moeten gaan! Man man man.
Ik ken die beelden van oma's en inderdaad arme lui. Ik word daar ook niet zo heel vrolijk van. Ik zou serieus willen dat hen een corridor wordt geboden om de stad te verlaten. Ik begrijp er geen fuck van dat die daar nog zitten. Soms keuze, soms ook niet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 1 september 2025 @ 17:16:28 #173
56749 BlaZ
pi_218653230
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 17:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat doet het leger normaal gezien, zoals ook gebeurde bij vele steden in de Donbas. Pokrovsk is meen ik een jaar terug al geëvacueerd en er zijn nog slechts 1300 inwoners over (~1%).
Overigens is dat volgens het oorlogsrecht altijd op vrijwillige basis.
  maandag 1 september 2025 @ 17:28:28 #174
56749 BlaZ
pi_218653361
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 17:13 schreef Spablauw214 het volgende:

Je doet hier net alsof Oekraïne de eigen bevolking in de steek laat, dat is niet het geval. Het Oekraïnse leger voert evacuatierondes uit in bedreigde steden die binnen artilleriebereik vallen. Daarbij worden ook gehandicapten, armen en bejaarden opgehaald aan huis. De mensen die achterblijven kiezen ervoor, dat recht hebben ze, zie daarvoor het oorlogsrecht, om toch in de eigen stad te blijven.
pi_218653401
Is er al iets bekend over het effect, dat Oekraïense jongemannen van 18 tot 22 jaar weer vrij mogen reizen, en Oekraïne mogen verlaten? Dat was een paar weken geleden in het nieuws.
  maandag 1 september 2025 @ 17:42:32 #176
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218653505
Relevant voor dit topic.

India, China en Rusland versterken de banden. Het westen gaat hen niet zomaar uit elkaar spelen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Overall beste user 2022 maandag 1 september 2025 @ 17:59:01 #177
3928 Ulx
pi_218653619
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 17:42 schreef phpmystyle het volgende:
Relevant voor dit topic.

India, China en Rusland versterken de banden. Het westen gaat hen niet zomaar uit elkaar spelen.
Dit is gewoon Trump voor lul zetten.

Zodra Rusland geen nut meer heeft als wingewest of vazal is het over met de zogenaamde 'warme vriendschap' tussen die landen.
  maandag 1 september 2025 @ 18:06:33 #178
38496 Perrin
pi_218653681
quote:
Relevant voor dit topic.

Trump sloopt alles.
  maandag 1 september 2025 @ 18:14:04 #179
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218653743
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 18:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Trump sloopt alles.
Mwoah. Doe eens gedachten experimentje: stel dat Harris was verkozen (of Biden), die zou ook deze partijen bij elkaar drijven in een situatie dat Rusland het moeilijk krijgt. Brics heeft een belangrijk gemeenschappelijk doel: Westerse hegemonie breken.

Je kan wel zeggen dat Trump dat proces versnelt door individueel en volstrekt onnavolgbaar allerlei tarieven op te leggen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Overall beste user 2022 maandag 1 september 2025 @ 18:22:56 #180
3928 Ulx
pi_218653810
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 18:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mwoah. Doe eens gedachten experimentje: stel dat Harris was verkozen (of Biden), die zou ook deze partijen bij elkaar drijven in een situatie dat Rusland het moeilijk krijgt. Brics heeft een belangrijk gemeenschappelijk doel: Westerse hegemonie breken.

Je kan wel zeggen dat Trump dat proces versnelt door individueel en volstrekt onnavolgbaar allerlei tarieven op te leggen.
Ik betwijfel of Biden/Harris een handelsOORLOG zouden zijn gestart.

Iets met stroop en azijn en vliegen.
  Overall beste user 2022 maandag 1 september 2025 @ 18:27:03 #181
3928 Ulx
pi_218653843
Er onstaan steeds meer en langere rijen bij Russische benzibestations. Daar gaan die mensen over mopperen.

Dus Oekraïne zou er goed aan doen meer olie-industrie in puin te schieten.
  maandag 1 september 2025 @ 18:33:05 #182
345631 Scjvb
pi_218653906
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 18:27 schreef Ulx het volgende:
Er onstaan steeds meer en langere rijen bij Russische benzibestations. Daar gaan die mensen over mopperen.

Uhmm..
pi_218653913
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 16:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat komt omdat deze opmerking wettelijk verboden is:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)ontkenning-holocaust
Dat deed ik dan ook niet.
  maandag 1 september 2025 @ 18:40:01 #184
6484 ExTec
pi_218653960
quote:
15s.gif Op maandag 1 september 2025 18:33 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Uhmm..
Gut, vind de heer putin het soms niet leuk?
pi_218653973
quote:

Eens, hoe meer de gewone Rus last heeft van de oorlog, hoe meer kans op vrede.
  maandag 1 september 2025 @ 18:46:06 #186
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218654000
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 18:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vind+t

Werkwoorden vervoegen in een zin waarin de Russische president wordt genoemd vind ik belangrijk.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218654006
quote:

Het is de schuld van iedereen behalve van ome Vlad.
  maandag 1 september 2025 @ 18:50:35 #188
345631 Scjvb
pi_218654021
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 18:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Denk meerderen. ;)
pi_218654035
quote:

Uit de Telegraaf:
[..]
Welnu, dat de kwestie van wapenleveranties aan Oekraïne de gemoederen bezighoudt, is een evident feit. :? :{ :O Echter, het standpunt dat het Westen Oekraïne dient te voorzien van alle benodigde middelen B-) voor een effectieve zelfverdediging, rust op een fundament van onwrikbare principes. ^O^ :Y 8-) Het is immers het soevereine recht :) van elke natie om haar eigen territoriale integriteit en politieke onafhankelijkheid te waarborgen. :Y :Y) Het ontzeggen van de middelen hiertoe :N aan een land dat het slachtoffer is :'( ;( van een niet-geprovoceerde en brutale agressie >:), zou neerkomen op het passief accepteren van de wet van de sterkste |:(, een principe dat de gehele naoorlogse internationale rechtsorde ondermijnt. :( :R :@

Daarenboven is de steun aan Oekraïne O+ geen kwestie van abstracte solidariteit :*, maar van welbegrepen eigenbelang :! ;) voor Europa en de Verenigde Staten. B-) Een Russische overwinning >:) zou een gevaarlijk precedent scheppen :o :O en de geopolitieke ambities van het Kremlin >:) ongetwijfeld aanwakkeren, met potentieel desastreuze gevolgen |:( voor de stabiliteit op het Europese continent. :'( :( Het adequaat bewapenen van Oekraïne is derhalve een investering 8-) in onze eigen veiligheid ^O^; het front in de Donbas is evenzeer de verdedigingslinie van het Westen. B-) :Y Een falen om dit in te zien :?, getuigt van een strategische kortzichtigheid :{ die ons op termijn duur te staan zou kunnen komen. |:( :o

Ten slotte is het argument :P dat wapenleveranties het conflict enkel verlengen een miskenning van de realiteit ter plaatse. :{ :N :? Een duurzame vrede O+ kan enkel worden bereikt vanuit een positie van kracht B-), niet vanuit een van onderwerping. :( :N |:( Door Oekraïne in staat te stellen een geloofwaardige militaire tegenmacht te vormen 8-), wordt de agressor >:) gedwongen de onhaalbaarheid van zijn maximale doelstellingen in te zien. :! ;) :D Juist het verschaffen van voldoende militaire steun O+ :) creëert de voorwaarden voor betekenisvolle onderhandelingen :Y en een vrede die niet simpelweg een capitulatie is :N, maar een rechtvaardige en duurzame oplossing voor dit tragische conflict. :'( O+ :')

^p^
pi_218654045
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 18:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vind+t

Werkwoorden vervoegen in een zin waarin de Russische president wordt genoemd vind ik belangrijk.
Zo blijkt meer belangrijk dan een willekeurig Oekraïens leven.
  maandag 1 september 2025 @ 18:55:14 #191
6484 ExTec
pi_218654056
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 18:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vind+t

Ik niet, daarom doe ik het ook fout.
  maandag 1 september 2025 @ 18:55:43 #192
6484 ExTec
pi_218654063
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 18:50 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Denk meerderen. ;)
Ja, dat is de bedoeling.
  maandag 1 september 2025 @ 18:56:00 #193
403588 mcmlxiv
pi_218654065
quote:
15s.gif Op maandag 1 september 2025 18:33 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Uhmm..
Vriendje toch? Bang voor je illegale investeringen?
pi_218654072
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 18:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Daarnaast is hij zelf ook niet in staat om twee foutloze zinnen achter elkaar te produceren.
  maandag 1 september 2025 @ 18:58:24 #195
345631 Scjvb
pi_218654084
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 18:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Welnu, dat de kwestie van wapenleveranties aan Oekraïne de gemoederen bezighoudt, is een evident feit. :? :{ :O Echter, het standpunt dat het Westen Oekraïne dient te voorzien van alle benodigde middelen B-) voor een effectieve zelfverdediging, rust op een fundament van onwrikbare principes. ^O^ :Y 8-) Het is immers het soevereine recht :) van elke natie om haar eigen territoriale integriteit en politieke onafhankelijkheid te waarborgen. :Y :Y) Het ontzeggen van de middelen hiertoe :N aan een land dat het slachtoffer is :'( ;( van een niet-geprovoceerde en brutale agressie >:), zou neerkomen op het passief accepteren van de wet van de sterkste |:(, een principe dat de gehele naoorlogse internationale rechtsorde ondermijnt. :( :R :@

Daarenboven is de steun aan Oekraïne O+ geen kwestie van abstracte solidariteit :*, maar van welbegrepen eigenbelang :! ;) voor Europa en de Verenigde Staten. B-) Een Russische overwinning >:) zou een gevaarlijk precedent scheppen :o :O en de geopolitieke ambities van het Kremlin >:) ongetwijfeld aanwakkeren, met potentieel desastreuze gevolgen |:( voor de stabiliteit op het Europese continent. :'( :( Het adequaat bewapenen van Oekraïne is derhalve een investering 8-) in onze eigen veiligheid ^O^; het front in de Donbas is evenzeer de verdedigingslinie van het Westen. B-) :Y Een falen om dit in te zien :?, getuigt van een strategische kortzichtigheid :{ die ons op termijn duur te staan zou kunnen komen. |:( :o

Ten slotte is het argument :P dat wapenleveranties het conflict enkel verlengen een miskenning van de realiteit ter plaatse. :{ :N :? Een duurzame vrede O+ kan enkel worden bereikt vanuit een positie van kracht B-), niet vanuit een van onderwerping. :( :N |:( Door Oekraïne in staat te stellen een geloofwaardige militaire tegenmacht te vormen 8-), wordt de agressor >:) gedwongen de onhaalbaarheid van zijn maximale doelstellingen in te zien. :! ;) :D Juist het verschaffen van voldoende militaire steun O+ :) creëert de voorwaarden voor betekenisvolle onderhandelingen :Y en een vrede die niet simpelweg een capitulatie is :N, maar een rechtvaardige en duurzame oplossing voor dit tragische conflict. :'( O+ :')

^p^
Haha.. nou, lollig hoor!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 1 september 2025 @ 18:59:11 #196
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218654089
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 18:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik twijfelde ook niet aan jouw grammaticale en intellectuele kwaliteiten ;)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 1 september 2025 @ 18:59:38 #197
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218654092
quote:

[..]

^p^
Ai ai ai ai..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218654121
Als het hele debat onder gescheten wordt door propaganda, wat voor vrijheid meningsuiting heb je dan? @Danny
pi_218654127
quote:

Uit de Telegraaf:
[..]
Tja, dat had ik nooit verwacht van hem.

Zeker niet nadat de Russische propaganda dit al 3,5 jaar roept.
quote:
Simpel: Rusland legt de wapens neer en verlaat de bezette gebieden in Oekraïne.

Zo eenvoudig kan het zijn.
pi_218654131
quote:
Relevant voor dit topic.

China is heel opportunistisch, als Rusland zwakker wordt kunnen die zomaar eens naar boven kijken in plaats van naar beneden (Taiwan).

Xi is ook heel duidelijk tegen Putin geweest over eventuele nucleaire aanvallen vanuit Moskou, dan is elke steun voor Rusland vanuit China meteen weg.
pi_218654133
quote:
Hans fucking van Baalen als puppetmaster hoofd van de kabal. Het charisma van hansje maakt elk volk wars van gevaar en soppend voor democratie.

En dan moet je het charisma van Guy daar nog eens bij optellen.
  maandag 1 september 2025 @ 19:05:40 #202
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218654135
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 17:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als ze preventief elk voertuig targetten is in elk geval niet chique. Tenzij de Russen negatieve ervaringen hebben uit het verleden dat er ook militair personeel/hardware mee werd vervoerd.
Kan je het toch weer niet laten?
Niet chique.
pi_218654145
quote:

[..]

^p^
Eens, het is tijd dat Rusland keihard op zijn donder gaat krijgen. Een ongekende les in nederigheid is op zijn plaats om die inmiddels eeuwig durende terreur te stoppen.
pi_218654418
twitter

Stoppen met die olie.
pi_218654498
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 19:39 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Stoppen met die olie.
Prima zaak.
pi_218654726
quote:
[ x ]

Stoppen met die olie.
Op zich goed maar valt lastig te rijmen met hun andere acties.
  Overall beste user 2022 maandag 1 september 2025 @ 20:13:48 #207
3928 Ulx
pi_218654800
quote:
[ x ]

Stoppen met die olie.
Het zijn maar twee EU landen die echt mordicus tegen het van de Russische tiet afstappen zijn.
pi_218654935
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 20:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het zijn maar twee EU landen die echt mordicus tegen het van de Russische tiet afstappen zijn.
probleem is dat trump wederom Poetin weer lijkt te helpen.

door aan een kant keihard tegen India aan te trappen (onthoud hij heeft nog steeds 0,0 tarieven aan rusland opgehevenn sancties vanuiit de VS zijn echt minimaal en vooral extern, terwijl onder Biden juist een handelsakkoord was gesloten tussen de VSn EU en India om een nieuwe handelslijn op te zetten, een die china buitenspel zet, maar ook rusland.

Maar wat doet Trump na gesprek met Poetin, hij schopt tegen India en drijft die in ruslands armen.

zelfde met nu druk op de eU voeren, het enige wat dit doet is meer breuken in de EU creeren, ten gunste van rusland.

de EU lidstaten die nu nog russischgas en olie kopen zijn gewoon dwergen en economisch er totaal niet er toe doent.
pi_218655106
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 20:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]
probleem is dat trump wederom Poetin weer lijkt te helpen.

door aan een kant keihard tegen India aan te trappen (onthoud hij heeft nog steeds 0,0 tarieven aan rusland opgehevenn sancties vanuiit de VS zijn echt minimaal en vooral extern, terwijl onder Biden juist een handelsakkoord was gesloten tussen de VSn EU en India om een nieuwe handelslijn op te zetten, een die china buitenspel zet, maar ook rusland.

Maar wat doet Trump na gesprek met Poetin, hij schopt tegen India en drijft die in ruslands armen.

zelfde met nu druk op de eU voeren, het enige wat dit doet is meer breuken in de EU creeren, ten gunste van rusland.

de EU lidstaten die nu nog russischgas en olie kopen zijn gewoon dwergen en economisch er totaal niet er toe doent.
Slowakije en Hongarije zijn aan de Brusselse praattafels totaal irrelevant. Werk er gewoon omheen.
  maandag 1 september 2025 @ 20:58:44 #210
345631 Scjvb
pi_218655317
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 20:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Slowakije en Hongarije zijn aan de Brusselse praattafels totaal irrelevant. Werk er gewoon omheen.
Nou nou..
pi_218655363
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 20:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Op zich goed maar valt lastig te rijmen met hun andere acties.
Het is gewoon uitschakelen van een concurrent.
Meer niet.
pi_218655385
quote:
Bessent told Fox News that the US is considering all possible sanctions against Russia.

He noted that after the meeting between Putin and Trump in Anchorage and the subsequent phone call, as well as the visit of European leaders and Zelensky to the White House, Putin, contrary to expectations, stepped up the bombing.

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1962589560992604200
Sancties over 2 weken?
  Overall beste user 2022 maandag 1 september 2025 @ 21:07:22 #213
3928 Ulx
pi_218655415
quote:

[..]
Hoeft niet eens. De inkoop doen landen/bedrijven zelf.
pi_218655533
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 21:05 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Sancties over 2 weken?
Dit lag toch in de lijn der verwachtingen.
  maandag 1 september 2025 @ 21:23:15 #215
38496 Perrin
pi_218655590
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 21:05 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Sancties over 2 weken?
Niks. Helemaal niks.
pi_218655773
quote:
11s.gif Op maandag 1 september 2025 20:58 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Nou nou..
Weg met deze nestbevuilers.
pi_218655798
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 21:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Eens.
  maandag 1 september 2025 @ 21:53:06 #218
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218655927
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 21:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zo werkt dat niet binnen een rechtstaat.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218656027
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 21:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zo werkt dat niet binnen een rechtstaat.
Die rechtsstaat is door Orban eigenhandig de nek omgedraaid en Fico is een corrupt stuk vuilnis, je punt?
  maandag 1 september 2025 @ 22:02:43 #220
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218656031
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 22:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die rechtsstaat is door Orban eigenhandig de nek omgedraaid en Fico is een corrupt stuk vuilnis, je punt?
Verdragen. Unanimiteit is vereist.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218656056
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 22:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan gaan ze maar even op de gang staan.
  maandag 1 september 2025 @ 22:06:53 #222
6484 ExTec
pi_218656060
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 22:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja, klopt. Er moeten gewoon wat precedenten geschept worden.
  maandag 1 september 2025 @ 22:07:05 #223
403588 mcmlxiv
pi_218656062
quote:

[..]
Flikker ze uit de EU zou ik zeggen. Ná brexit kunnen we vast wel een regeltje bedenken om die parasieten te verwijderen. Unanimiteit op een vergadering waar men orban en fico vergeet uit te nodigen lijkt mij prima.
  maandag 1 september 2025 @ 22:13:17 #224
56749 BlaZ
pi_218656114
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 20:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, daarnaast is het niet geheel duidelijk wat de positie van Frankrijk, Spanje en België op dit vlak is. Dat zijn de grote importeurs van Russisch LNG in de EU.

Het gaat om 17% van het EU totaal (1e kwartaal 2025)

zie: https://ec.europa.eu/euro(...)_latest_developments
  maandag 1 september 2025 @ 22:15:08 #225
6484 ExTec
pi_218656130
Nou, dit kan beter niet te lang duren.

Anders taait de bemanning op den duur gewoon af, en is het schip incl. lading gewoon een gevalletje legitieme berging, voor wie er maar zin heeft om het op te halen.
pi_218656169
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 22:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, daarnaast is het niet geheel duidelijk wat de positie van Frankrijk, Spanje en België op dit vlak is. Dat zijn de grote importeurs van Russisch LNG in de EU.

Het gaat om 17% van het EU totaal (1e kwartaal 2025)

zie: https://ec.europa.eu/euro(...)_latest_developments
De noordelijke lidstaten kunnen gewoon stoppen met geld overmaken naar het zuiden totdat dit is opgelost. Steek die schuldenunie maar waar de zon niet schijnt. Lijkt me een prima hefboom.

Wie betaalt, bepaalt.
  maandag 1 september 2025 @ 22:21:02 #227
56749 BlaZ
pi_218656186
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 22:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De noordelijke lidstaten kunnen gewoon stoppen met geld overmaken naar het zuiden totdat dit is opgelost. Steek die schuldenunie maar waar de zon niet schijnt. Lijkt me een prima hefboom.

Wie betaalt, bepaalt.
Dat is niet precies het probleem, het probleem is waar je zo snel 17% van de importmarkt vandaan gaat halen. Dat kan wel, maar dat duurt gewoon een paar jaar.
pi_218656213
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 22:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is niet precies het probleem, het probleem is waar je zo snel 17% van de importmarkt vandaan gaat halen. Dat kan wel, maar dat duurt gewoon een paar jaar.
De VS of de Golfstaten.
  maandag 1 september 2025 @ 22:26:25 #229
56749 BlaZ
pi_218656236
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 22:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De VS of de Golfstaten.
Ja, zoals ik zeg, dat duurt een aantal jaar. Gas zit vaak vast in langetermijncontracten en een afname zoals die van Rusland kan niet snel opgevangen worden door andere leveranciers. Het plan is 2027.
pi_218656278
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 22:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, zoals ik zeg, dat duurt een aantal jaar. Gas zit vaak vast in langetermijncontracten en een afname zoals die van Rusland kan niet snel opgevangen worden door andere leveranciers. Het plan is 2027.
Nou ja, we hebben dat trucje eerder gedaan natuurlijk. Het is ook een kwestie van politieke (on)wil.
  maandag 1 september 2025 @ 22:33:36 #231
56749 BlaZ
pi_218656299
quote:
10s.gif Op maandag 1 september 2025 22:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nou ja, we hebben dat trucje eerder gedaan natuurlijk. Het is ook een kwestie van politieke (on)wil.
Zeker, de oorlog in Oekraïne is niet van voldoende belang om risico's op de energiemarkt te nemen.
Bij een aanval op de Baltische staten denk ik dat de EU wel direct alle import stopgezet zou hebben.
  maandag 1 september 2025 @ 23:04:00 #232
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218656474
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 22:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zeker, de oorlog in Oekraïne is niet van voldoende belang om risico's op de energiemarkt te nemen.
Bij een aanval op de Baltische staten denk ik dat de EU wel direct alle import stopgezet zou hebben.
Zijn ook waterbed effecten: als de vraag 100 is, en de productie is ook 100. Dan is uiteindelijk alles wat je doet een stoelendans. Partijen gaan onderling aan de ander verkopen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 2 september 2025 @ 00:09:49 #233
56749 BlaZ
pi_218656675
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2025 23:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zijn ook waterbed effecten: als de vraag 100 is, en de productie is ook 100. Dan is uiteindelijk alles wat je doet een stoelendans. Partijen gaan onderling aan de ander verkopen.
Tuurlijk, het is gewoon een premium dat je betaalt.

[ Bericht 2% gewijzigd door BlaZ op 02-09-2025 00:17:14 ]
  dinsdag 2 september 2025 @ 00:18:57 #234
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218656705
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 00:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Tuurlijk, het is gewoon een premium dat je betaalt.
Wij betalen meer, Russen krijgen minder. En het surplus eindigt in zakken van landen die ook het westen niet goed gezind zijn :D
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218657170
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 00:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wij betalen meer, Russen krijgen minder. En het surplus eindigt in zakken van landen die ook het westen niet goed gezind zijn :D
Daar verdwijnt het sowieso: de meeste olieproducerende landen zijn het westen niet goed gezind.

Waar het om gaat is dat Rusland minder krijgt.
Rusland op korte termijn volledig van de markt halen drijft de prijzen alleen maar meer op.
Dat kan alleen langere termijn.
  dinsdag 2 september 2025 @ 09:02:10 #236
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218657664
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 06:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daar verdwijnt het sowieso: de meeste olieproducerende landen zijn het westen niet goed gezind.

Waar het om gaat is dat Rusland minder krijgt.

De winstmarge voor Rusland die daalt, dat klopt. En dat vinden ze niet prettig. Maar het is geen genadeklap.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 september 2025 @ 09:10:27 #237
3928 Ulx
pi_218657723
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De winstmarge voor Rusland die daalt, dat klopt. En dat vinden ze niet prettig. Maar het is geen genadeklap.
Hun opslag- en raffinagecapaciteit dondert in elkaar door de Oekraïense aanvallen. Dus waar moeten ze heen met de opgepompte ruwe olie?
  dinsdag 2 september 2025 @ 09:11:37 #238
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218657738
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hun opslag- en raffinagecapaciteit dondert in elkaar door de Oekraïense aanvallen. Dus waar moeten ze heen met de opgepompte ruwe olie?
Ulx, je zal wel kwaad worden.. maar dat is ook al het 4e jaar dat ik dat lees. Er zal een hoop kapot geschoten worden, maar onvoldoende dat het enig merkbaar effect heeft..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 2 september 2025 @ 09:13:55 #239
36431 bleiblei
pi_218657752
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ulx, je zal wel kwaad worden.. maar dat is ook al het 4e jaar dat ik dat lees. Er zal een hoop kapot geschoten worden, maar onvoldoende dat het enig merkbaar effect heeft..
De tijd zal uitwijzen. Ik ben er nog steeds van overtuigt dat Rusland op de middellange termijn 5-10jaar in de goot ligt.

Mits het westen haar rug recht weet te houden en niet spontaan ontwikkelingsmiljarden heen stuurt en massaal olie en gas gaat kopen daar als deze shit voorbij is.

Dat laatste ben ik dan weer wat minder zeker over :') .
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 september 2025 @ 09:14:54 #240
3928 Ulx
pi_218657760
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan heeft het dus ook geen effect op de klanten van Rusland en is er dus geen probleem voor het Westen.

Anyway, India krijgt nu dus 3-4$ per barrel korting. Extra.
  dinsdag 2 september 2025 @ 09:25:33 #241
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218657828
Mensen waar maken jullie je druk om? Oekraine is aan het winnen! :')
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes..."
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 september 2025 @ 09:32:10 #242
3928 Ulx
pi_218657877
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:25 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
Welnee, over drie dagen staat Rusland in Kyiv.
pi_218658044
Oekraïne gaat hoe dan ook de oorlog winnen omdat het aantal Russische doden zo hoog is ongeacht of ze gebied verliezen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218658073
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:25 schreef Mr.Anderson83 het volgende:
Logisch. Rusland heeft geen tanks of andere voertuigen. Alle soldaten zijn dronken en zeer slecht gemotiveerd en degene die wel vechten moeten het doen met tuin gereedschap ;-)
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 september 2025 @ 10:09:08 #245
3928 Ulx
pi_218658103
Hoe is het met het Russische zomeroffensief? Ik heb niet de indruk dat ze heel erg veel gebied hebben kunnen veroveren.
  dinsdag 2 september 2025 @ 10:15:15 #246
6484 ExTec
pi_218658139
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:13 schreef bleiblei het volgende:
De tijd zal uitwijzen. Ik ben er nog steeds van overtuigt dat Rusland op de middellange termijn 5-10jaar in de goot ligt.

Nog veel langer. Tenzij het westen straks ruim in de buidel wil gaan tasten voor investeringen. Maar dat betwijfel ik.
  dinsdag 2 september 2025 @ 10:15:52 #247
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218658142
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:04 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Logisch. Rusland heeft geen tanks of andere voertuigen. Alle soldaten zijn dronken en zeer slecht gemotiveerd en degene die wel vechten moeten het doen met tuin gereedschap ;-)
Die scheppen doen het goed ja! :D
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes..."
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 september 2025 @ 10:17:37 #248
3928 Ulx
pi_218658149
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lxtnksdwlc2c

U.S. Treasury Secretary Scott Bessent stated that Washington will "very carefully" consider sanctions against Russia this week following its new missile and drone strikes on Ukraine.

https://www.foxbusiness.c(...)ble-russia-sanctions
"Ze zullen over een week laten weten of de mogelijkheid tot evaluatie van een plan voor sancties misschien ter sprake zal gaan komen in de drie weken dat moment, waarna er goed onderzocht kan worden of er in de daaropvolgende periode...blablablablabla"
  dinsdag 2 september 2025 @ 10:23:01 #249
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218658173
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welnee, over drie dagen staat Rusland in Kyiv.
Begrijp mij niet verkeerd. Ik wil niet onaardig doen.
En drogredenen a la Argumentum ad hominem blijf ik normaliter ver vandaan...

Maar mag ik vragen wat mensen zoals jij in hun hoofd hebben (in de zin van substantie :') ) denkend dat Oekraine, al dan niet, met behulp van het Westen ooit een kans heeft gehad tegen Rusland op het slagveld? :')
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 september 2025 @ 10:26:59 #250
3928 Ulx
pi_218658217
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:23 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

Maar mag ik vragen wat mensen zoals jij in hun hoofd hebben (in de zin van substantie :') ) denkend dat Oekraine, al dan niet, met behulp van het Westen ooit een kans heeft gehad tegen Rusland op het slagveld? :')
Het feit dat Rusland niet door de Oekraïense verdediging komt. Hoe loopt hun zomeroffensief?
  dinsdag 2 september 2025 @ 10:30:23 #251
6484 ExTec
pi_218658250
"Ja maar russia stronk!"

Vat het argument wel samen, schat ik zo in.
  dinsdag 2 september 2025 @ 10:36:05 #252
6484 ExTec
pi_218658296
Strelkov met weer een leuke analyse.

twitter
pi_218658305
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:04 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Valt in het zelfde rijtje als "oppassen hoor, Rusland gaat escaleren", "het is Rusland nog niet menens genoeg" of "Rusland jaagt eerst het zwakste over de kling, haar elite leger moet nog komen".
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 10:41:22 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218658401
quote:

[..]

Beetje een oneerlijke vergelijking

Als Rusland wil winnen moeten ze Kiev bestormen, de Oekrainers proberen dat te stoppen en daar lijken ze prima in te slagen

Vraag is nu waar de Russen genoegen mee nemen en of de bom barst voor ze het hebben

Meeste van hun doelen zijn al ff niet meer bereikbaar
  dinsdag 2 september 2025 @ 10:41:26 #255
36431 bleiblei
pi_218658403
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nog veel langer. Tenzij het westen straks ruim in de buidel wil gaan tasten voor investeringen. Maar dat betwijfel ik.
Ik bedoel dat ze ergens over 5-10 jaar in de goot liggen ;) .
pi_218658861
quote:

[..]

Ze hebben enorme hoeveelheden land terugveroverd en houden al 3 jaar kordaat stand.
Dus de kansen zijn best goed.
  dinsdag 2 september 2025 @ 11:45:29 #257
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218659209
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Mits het westen haar rug recht weet te houden en niet spontaan ontwikkelingsmiljarden heen stuurt en massaal olie en gas gaat kopen daar als deze shit voorbij is.

Dat laatste ben ik dan weer wat minder zeker over :') .
Sancties werken juist goed op de korte termijn omdat je je economie moet aanpassen en hervormen naar die sancties. Het lijkt erop dat Rusland zich heeft kunnen aanpassen aan de sancties, of dat eromheen gewerkt wordt.

Neemt natuurlijk niet weg dat Rusland er niet gelukkig mee is dat andere landen zoals China en India er met hun olie profit vandoor gaan. Daar zit ook ruimte in voor het Westen om te onderhandelen over afbouw sancties in ruil voor zaken die het Westen belangrijk vindt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 2 september 2025 @ 11:49:40 #258
36431 bleiblei
pi_218659235
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sancties werken juist goed op de korte termijn omdat je je economie moet aanpassen en hervormen naar die sancties. Het lijkt erop dat Rusland zich heeft kunnen aanpassen aan de sancties, of dat eromheen gewerkt wordt.

Neemt natuurlijk niet weg dat Rusland er niet gelukkig mee is dat andere landen zoals China en India er met hun olie profit vandoor gaan. Daar zit ook ruimte in voor het Westen om te onderhandelen over afbouw sancties in ruil voor zaken die het Westen belangrijk vindt.
Het zit niet in de sancties :) .
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:05:52 #259
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218659367
twitter

Fico in China bij Putin
  Overall beste user 2022 dinsdag 2 september 2025 @ 12:26:24 #260
3928 Ulx
pi_218659568
quote:

[..] Daar zit ook ruimte in voor het Westen om te onderhandelen over afbouw sancties in ruil voor zaken die het Westen belangrijk vindt.
Wat het Westen belangrijk vindt is dat Rusland opdondert uit Oekraïne.
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:31:14 #261
6484 ExTec
pi_218659609
quote:
Het lijkt erop dat Rusland zich heeft kunnen aanpassen aan de sancties, of dat eromheen gewerkt wordt.

Ja, ze hebben hun economie afgeschaft. Alles ten bate van wapentuig.

Maar dan moet je niet raar staan te kijken dat niet-wapentuig schaars of gewoon niet meer verkrijgbaar, of onbetaalbaar wordt.
pi_218659720
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat het Westen belangrijk vindt is dat Rusland opdondert uit Oekraïne.
Dit!
Optyfen uit Oekraïne, Poetin eruit en afspraken over herstelbetalingen. Dan kan er wellicht gesproken gaan worden over verlichten van de sancties.
A mind with a heart of it's own
pi_218660003
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:36 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Valt in het zelfde rijtje als "oppassen hoor, Rusland gaat escaleren", "het is Rusland nog niet menens genoeg" of "Rusland jaagt eerst het zwakste over de kling, haar elite leger moet nog komen".
Mooi verhaal man. Je laat hier zien dat jij (en drie mensen die je een plus gaven) mijn post totaal niet begrepen. Ik vraag mij af wie van Fok het echt zo ziet als jij probeert te projecteren of dat je niks anders doet dan een poging tot bashen.
pi_218660111
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:22 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Mooi verhaal man. Je laat hier zien dat jij (en drie mensen die je een plus gaven) mijn post totaal niet begrepen. Ik vraag mij af wie van Fok het echt zo ziet als jij probeert te projecteren of dat je niks anders doet dan een poging tot bashen.
Ik heb de indruk dat jij hier degene bent die probeert te bashen.

quote:
Wie zegt dit dan?

Daarnaast zie ik in jouw posts niets anders dan fatalisme en defaitisme. Daar heeft Oekraine geen boodschap aan verder. Waarom zouden ze ook, die poging tot (complete) invasie is al jarenlang bezig onderhand en het is juist Oekraine dat schreeuwt om meer wapens / steun in plaats van dat je ze hoort janken over opgeven.
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 13:35:51 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218660116
quote:

[..]
volgens mij begreep hij je post prima en probeerde hij je een spiegel voor te houden

Succesvol als ik je reactie zo lees ... wat een zeldzaamheid is in zijn geval
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:37:33 #266
6484 ExTec
pi_218660138
quote:
mijn post totaal niet begrepen.
Ik iig begreep je post prima.

Het waren russen zelf, die kwamen met leuke filmpjes over hoe ze met schoppen in de weer waren.

Maar de hersenkortsluting die sommigen, waaronder jij blijkbaar, ten toon spreiden is een beetje te simpel.

Ja, rus kan oefeningen doen met schoppen. Ja, tegelijkertijd kunnen ze ook op sommige plekken op het front een mate van effectiviteit tonen.

Maar de simpelen: JA MAAR ZE KRIJGEN WEL WAT VOOR ELKAAR! DAN KUNNEN DIE FILMPJES MET SCHOPPEN NIET WAAR ZIJN.

Maar dat kan dus wel.

En dan kun je in deze schoppen vervangen voor de ezeltjes O+ , voor de oude vandagen, voor de soldaten op krukken, noem maar op.

En nee; niemand is verplicht om erbij te zetten: ja, maar ze zijn her en der wel degelijk effectief.

Als jij veronderstelt dat iemand die met een van die dingen komt, dat niet snapt, ligt dat aan jou, jij veronderstelt.
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 13:40:29 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218660186
Lol @LethalNinja

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 02-09-2025 13:47:54 ]
pi_218660232
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:34 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik heb de indruk dat jij hier degene bent die probeert te bashen.
[..]
Wie zegt dit dan?

Daarnaast zie ik in jouw posts niets anders dan fatalisme en defaitisme. Daar heeft Oekraine geen boodschap aan verder. Waarom zouden ze ook, die poging tot (complete) invasie is al jarenlang bezig onderhand en het is juist Oekraine dat schreeuwt om meer wapens / steun in plaats van dat je ze hoort janken over opgeven.
Ik merk dat ik met mijn reactie weer veel Fokkers op de lange tenen heb getrapt. Achja het is niet voor niks dat de Oekraïne reeks al vaak gesloten is. Want als je een keer wat kritisch reageert kunnen mensen niet snel genoeg in de verdedigingsmodus gaan. Het is volledig zwart wit voor hen.

Mijn vorige reactie was voor een aantal blijkbaar iets te ingewikkeld. Geeft niet, ik licht het graag toe. Dat doe ik met respect zonder die mensen voor van alles en nog wat uit te maken. Zo reageren (bashen) doen anderen hier al genoeg. Doe dat vooral als dat plezier geeft. Doe het meerdere malen en het topic gaat weer dicht.

Deze alinea typ ik (en heb ik in aangepaste vorm al vaker getypt) om jullie te helpen. Rusland probeerde Oekraïne in een paar dagen te veroveren. Dat is niet gelukt. Deels door heldhaftig optreden van Oekraïne deels door alle "live intel/ actuele informatie over het slagveld die werd geleverd door Amerikaanse satellieten. Vervolgens en nu wordt het interessant dacht veel mensen (vooral hier op Fok) dat Rusland nu wel elk moment even zou worden verslagen. Rusland zou geen tanks hebben, geen gemotiveerde militairen etc. Iedereen hoopt dat de vrede terugkeert maar sommige hier haalden hun wens projectie door de war met de realiteit.

Ik volg zelf al langer meerdere bronnen. Zowel Pro westers, neutraal en pro Russisch. Doe dat en je zal zien dat dit conflict nog heel lang kan duren. Dan zie je dat beide landen veel mensen hebben verloren en dat beide landen nog heel lang zo kunnen doorgaan. Oekraïne krijgt nog veel hulp van de NAVO en Rusland krijgt nog veel hulp van China en Noord Korea. De hulp die het krijgt van Iran is een stuk minder geworden.
pi_218660239
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik iig begreep je post prima.

Het waren russen zelf, die kwamen met leuke filmpjes over hoe ze met schoppen in de weer waren.

Maar de hersenkortsluting die sommigen, waaronder jij blijkbaar, ten toon spreiden is een beetje te simpel.

Ja, rus kan oefeningen doen met schoppen. Ja, tegelijkertijd kunnen ze ook op sommige plekken op het front een mate van effectiviteit tonen.

Maar de simpelen: JA MAAR ZE KRIJGEN WEL WAT VOOR ELKAAR! DAN [B]KUNNEN
DIE FILMPJES MET SCHOPPEN NIET WAAR ZIJN.
[/b]
Maar dat kan dus wel.

En dan kun je in deze schoppen vervangen voor de ezeltjes O+ , voor de oude vandagen, voor de soldaten op krukken, noem maar op.

En nee; niemand is verplicht om erbij te zetten: ja, maar ze zijn her en der wel degelijk effectief.

Als jij veronderstelt dat iemand die met een van die dingen komt, dat niet snapt, ligt dat aan jou, jij veronderstelt.
Oeh gebruik van hoofdletters. Achja als ik op Fok denk aan een user die elke post die ook maar een kritische in een volle "rage" aanpakt dan sta jij bovenaan dat lijstje... Achja niks nieuws in de reeks. Ben je wel blij als het topic weer dicht gaat?
pi_218660244
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:40 schreef sp3c het volgende:
Lol @:lethalninja
Was niet nodig hoor ik was sowieso al van plan om te reageren op reacties die ik van verre zag aankomen.
pi_218660247
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
volgens mij begreep hij je post prima en probeerde hij je een spiegel voor te houden

Succesvol als ik je reactie zo lees ... wat een zeldzaamheid is in zijn geval
Ja man zeer succesvol, en nu?
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 13:51:38 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218660249
Iedereen behalve de fans van trump en poetin snapt dat de oorlog nog heel lang gaat duren en je hebt niemand op de tenen getrapt

Je bevestigde met je gepikeerde reactie @ExTec zijn punt, daar lachen we dan een beetje om
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:51:48 #273
6484 ExTec
pi_218660252
Guttegut, de hoofdletters zijn ineens het probleem. :z

Beduidend makkerlijk dan op de inhoud ingaan, dat klopt.
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 13:52:01 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218660254
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:51 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ja man zeer succesvol, en nu?
Niks, nu lachen we je een beetje uit en gaan we weer door
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:53:13 #275
6484 ExTec
pi_218660259
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:47 schreef LethalNinja het volgende:
Vervolgens en nu wordt het interessant dacht veel mensen (vooral hier op Fok) dat Rusland nu wel elk moment even zou worden verslagen.
Knap dat jij in mensen hun hoofden kan kijken.

Wederom, jij veronderstelt.
pi_218660269
We zijn zoveel pagina's verder en nog steeds zijn hier veel pro Oekraïne mensen die niet doorhebben dat je ook voor Oekraïne kan zijn en tegelijkertijd kritisch kan zijn over de ontwikkeling van dit conflict..... Het is hetzelfde als dat je ook nog elk jaar feest kan vieren dat Europa is bevrijd van de Duitsers/ Nazi's terwijl je tegelijkertijd ook durft te zeggen dat sommige bombardementen van de geallieerden buiten proportioneel waren. Maak een sprong naar het heden, als je ziet hoe er in Irak soms voor het bevrijden van één of meerdere militairen veel onschuldige slachtoffers waren gemaakt.

Het is niet voor niks dat er weer meerdere malen in Nieuwsuur de vraag wordt gesteld "hoeveel nevenschade is acceptabel?"
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:55:41 #277
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218660277
quote:

[..]
Ik merk dat ik met mijn reactie weer veel Fokkers op de lange tenen heb getrapt. Achja het is niet voor niks dat de Oekraïne reeks al vaak gesloten is. Want als je een keer wat kritisch reageert kunnen mensen niet snel genoeg in de verdedigingsmodus gaan. Het is volledig zwart wit voor hen.

Mijn vorige reactie was voor een aantal blijkbaar iets te ingewikkeld. Geeft niet, ik licht het graag toe. Dat doe ik met respect zonder die mensen voor van alles en nog wat uit te maken. Zo reageren (bashen) doen anderen hier al genoeg. Doe dat vooral als dat plezier geeft. Doe het meerdere malen en het topic gaat weer dicht.

Deze alinea typ ik (en heb ik in aangepaste vorm al vaker getypt) om jullie te helpen. Rusland probeerde Oekraïne in een paar dagen te veroveren. Dat is niet gelukt. Deels door heldhaftig optreden van Oekraïne deels door alle "live intel/ actuele informatie over het slagveld die werd geleverd door Amerikaanse satellieten. Vervolgens en nu wordt het interessant dacht veel mensen (vooral hier op Fok) dat Rusland nu wel elk moment even zou worden verslagen. Rusland zou geen tanks hebben, geen gemotiveerde militairen etc. Iedereen hoopt dat de vrede terugkeert maar sommige hier haalden hun wens projectie door de war met de realiteit.

Ik volg zelf al langer meerdere bronnen. Zowel Pro westers, neutraal en pro Russisch. Doe dat en je zal zien dat dit conflict nog heel lang kan duren. Dan zie je dat beide landen veel mensen hebben verloren en dat beide landen nog heel lang zo kunnen doorgaan. Oekraïne krijgt nog veel hulp van de NAVO en Rusland krijgt nog veel hulp van China en Noord Korea. De hulp die het krijgt van Iran is een stuk minder geworden.
jee.. Je bent echt een onbegrepen genie. Oprecht bedankt voor deze wijze woorden
pi_218660297
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:51 schreef sp3c het volgende:
Iedereen behalve de fans van trump en poetin snapt dat de oorlog nog heel lang gaat duren en je hebt niemand op de tenen getrapt

Je bevestigde met je gepikeerde reactie @:Extec zijn punt, daar lachen we dan een beetje om
Mensen reageren hier anders altijd wel als op de tenen getrapt als ik een keer via spot wat kritisch post. Het hier ontkennen via deze reactie past dan in het straatje van mensen die met non verbale signalen zeggen dat ze niet boos zijn ;-)

Maar goed dat jullie erom kunnen lachen hoor. Het lachen om dingen is ook een manier om zaken te verwerken.
pi_218660312
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:55 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
jee.. Je bent echt een onbegrepen genie. Oprecht bedankt voor deze wijze woorden
Bedankt voor deze inhoudelijke niet gemeende reactie. Oprecht een prachtige post van jou
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:58:41 #280
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218660313
Je arrogante houding is redelijk stuitend :-)
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:59:25 #281
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218660317
Oké al deze berichten kunnen weg
pi_218660321
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Knap dat jij in mensen hun hoofden kan kijken.

Wederom, jij veronderstelt.
Ik reageer op basis van eerdere reacties. Net zoals jij dat doet op die van mij.
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:00:48 #283
6484 ExTec
pi_218660326
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:55 schreef LethalNinja het volgende:
We zijn zoveel pagina's verder en nog steeds zijn hier veel pro Oekraïne mensen die niet doorhebben dat je ook voor Oekraïne kan zijn en tegelijkertijd kritisch kan zijn over de ontwikkeling van dit conflict.....
Mooie stropop.

Hoe "onzettend gebalanceerd" jij in de race zit, is niet aan de orde.
pi_218660336
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:58 schreef Parafernalia het volgende:
Je arrogante houding is redelijk stuitend :-)
Wanneer is het arrogant en wanneer het zelfverzekerd zijn? Het lijntje is dun. Jouw reactie hier voegt in elk geval niks toe verder. (deze trouwens ook niet van mij). Vind je deze post ook arrogant?
pi_218660343
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mooie stropop.

Hoe "onzettend gebalanceerd" jij in de race zit, is niet aan de orde.
Ach het is allemaal relatief. Vergeleken met jouw reacties is het voor die van mij niet zo lastig om enigszins genuanceerd over te komen.
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:03:31 #286
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_218660345
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het feit dat Rusland niet door de Oekraïense verdediging komt.
Welk feit? Propaganda?
Wie zegt dat? De NOS? :')

quote:
Hoe loopt hun zomeroffensief?
Volgens mijn bronnen aardig goed... :')

Kijk zelf maar:

Wat dacht jij dan? :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Anderson83 op 02-09-2025 14:05:59 (bladiblabla) ]
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:04:52 #287
6484 ExTec
pi_218660355
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:59 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ik reageer op basis van eerdere reacties. Net zoals jij dat doet op die van mij.
Kun je dan ergens quoten waar iemand kwam met ezeltjes, schoppen, oude vandagen, soldaten op krukken, tanks die bijna op zijn, ongemotiveerde soldaten of wat dan ook, en daar de conclusie aan verbond dat het nu spoedig over moet zijn?

Of, 3de keer: veronderstel jij steeds dat deze of gene daar die conclusie aan verbind?

En ik herhaal deze ff, want die is zeer relevant:

quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:37 schreef ExTec het volgende:
Je niet uitlaten over verdere effectiviteit is niet hetzelfde als denken dat het nu rap over moet zijn. Dat lijk jij keer op keer te veronderstellen.
pi_218660359
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niks, nu lachen we je een beetje uit en gaan we weer door
Geeft niet hoor, meer mensen lachen als zij het niet meer begrijpen.
pi_218660386
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Kun je dan ergens quoten waar iemand kwam met ezeltjes, schoppen, oude vandagen, soldaten op krukken, tanks die bijna op zijn, ongemotiveerde soldaten of wat dan ook, en daar de conclusie aan verbond dat het nu spoedig over moet zijn?

Of, 3de keer: veronderstel jij steeds dat deze of gene daar die conclusie aan verbind?

En ik herhaal deze ff, want die is zeer relevant:
[..]
Je niet uitlaten over verdere effectiviteit is niet hetzelfde als denken dat het nu rap over moet zijn. Dat lijk jij keer op keer te veronderstellen.
Mooie draaikonterij dan van je. Van jou heb ik in het verleden veel reacties gelezen waarbij je deed alsof Oekraïne elk moment bevrijd was van de Russen en. Ik blijf mijzelf niet herhalen met het delen van informatieve filmpjes/ analyses via verschillende invalshoeken.

Als iemand hier iets kritisch zei over bijvoorbeeld een militaire keuze van Zelenski dan kon jij niet snel genoeg zeggen dat je dan pro Rusland bent. Je zal er wel "geen actieve herinneringen aan hebben" zoals een minister president zo mooi kon zeggen.
pi_218660417

Ben benieuwd hoe lang Oekraïne dit kan volhouden. En ook hoe en of dit uiteindelijk gaat zorgen tot een binnenlands protest vanuit Rusland. Zou Putin dan ooit uit een raampje vallen? (gaat helaas niet gebeuren maar een beetje fantaseren mag wel toch af en toe?)

Wat mij betreft blijft Oekraïne Rusland lekker aanpakken bij de olie toevoer. Rusland kan dan weliswaar volop tanks maken maar zonder brandstof wordt het een moeilijke/ dure aangelegenheid voor ze om die tanks naar het front te laten rijden.

Dit is dus geen sarcasme of ironie @extec... Dit is dus iets dat ik een mooie ontwikkeling vind. In tegenstelling tot jou gooi ik er niet steeds sarcasme tegen aan. Enige dat ik doe is dat ik wel kritisch ben. Ik vind zelf bijvoorbeeld dat Oekraïne teveel grond heeft verloren door in de inval in Kursk, daar heeft Oekraïne ook behoorlijk wat speciale eenheden verloren.

Als je niet begrijpt dat ik dus sommige keuze's van Oekraïne wel goed vind en andere niet dan zou het fijn zijn als je deelt dat je dat begrijpt in plaats van dat je "raar" reageert...
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:19:26 #291
6484 ExTec
pi_218660425
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:10 schreef LethalNinja het volgende:
Van jou heb ik in het verleden veel reacties gelezen waarbij je deed alsof Oekraïne elk moment bevrijd was van de Russen en.
Maar je kan er niet 1 quoten, neem ik aan?
pi_218660435
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar je kan er niet 1 quoten, neem ik aan?
Blijf het vooral proberen ;-)
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:23:12 #293
6484 ExTec
pi_218660451
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:20 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Blijf het vooral proberen ;-)
Quod gratis asseritur, gratis negatur.

Good talk, voor de rest.
pi_218660462
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Quod gratis asseritur, gratis negatur.

Good talk, voor de rest.
Okidoki...

Uitkijken voor de " deadly shovels"

https://www.reddit.com/r/(...)shovels_which_shows/

quote:
Source: Report from the the UK Ministry of Defence

In late February 2023, Russian mobilised reservists described being ordered to assault a Ukrainian concrete strong point armed with only "firearms and shovels". The "shovels" are likely entrenching tools being employed for hand-to-hand combat.
een klassieker. Want hierdoor was er een "meme geboren"..... .

[ Bericht 22% gewijzigd door LethalNinja op 02-09-2025 14:31:02 ]
  Forum Admin dinsdag 2 september 2025 @ 14:38:14 #295
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218660561
Het is weer eens een dampende gierput hier
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218660566
https://www.nu.nl/spannin(...)sche-droneregen.html

Het was Oekraïne al gelukt om veel belangrijke Ruskie bootjes kapot te maken. Waar blijven de onder water drones die ook de Russische onderzeers kunnen aanpakken die nucleaire raketten kunnen afschieten? Dat zou een mooie win zijn voor Oekraïne maar ook de rest van de wereld.
pi_218660650
Misschien dat de gebruikers hierboven even bij elkaar in de DM kunnen klimmen, dat komt de leefbaarheid van dit topic ten goede. Dit is precies het heen- en weer gedoe waarom het steeds gesloten wordt.
pi_218660911
quote:
Ik zie hier niemand beweren dat Oekraine het makkelijk heeft en/of Rusland kansloos. Volgens mij is er wel overeenstemming dat Oekraine het heel zwaar heeft en alle hulp nodig heeft. Het idee is dan ook om Oekraine te ondersteunen zo ver als mogelijk, vooral als ze zelf van mening is dat ze met de nodige hulp (genoeg) weerstand kan bieden tegen Rusland. Rusland is ondertussen natuurlijk ook enorm veel materieel verloren en eigenlijk al een erg groot leger an sigh (manschappen, tanks, vliegtuigen etc). Dat ze all-in lijkt te gaan en totaal is geswitched naar een oorlogseconomie is voor velen een verassing gebleken, en bepaalde verwachtingen stroken dan natuurlijk niet meer.
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 15:17:12 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218660985
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:05 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Geeft niet hoor, meer mensen lachen als zij het niet meer begrijpen.
Maar letterlijk iedereen begrijpt het behalve jij
pi_218660998
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:03 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]
Welk feit? Propaganda?
Wie zegt dat? De NOS? :')
[..]
Volgens mijn bronnen aardig goed... :')

Kijk zelf maar:

Wat dacht jij dan? :')
Waarom kijkt deze man toch altijd zo achterlijk in z’n clickbait thumbnails.
  dinsdag 2 september 2025 @ 15:37:58 #301
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218661147
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 15:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom kijkt deze man toch altijd zo achterlijk in z’n clickbait thumbnails.
Omdat dat veel views oplevert, vaak me schreeuwerige beweringen die overdreven positief zijn voor Rusland of Oekraïne. Met al die bitcoin analyses zie je dat ook. Kun je gewoon aan voorbij lopen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')