abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:11:50 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640600
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218640646
Snap heel die hype rond 'Flamingo' niet. Waarom zou je dat bekend maken? Hebben ze nog niet eerder gedaan met hun nieuwe wapens.

Voor Trump hoef je het ook niet te doen, hem boeit het allemaal geen reet en heeft z'n toneelstukje leuk opgevoerd voor iedereen.
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:16:35 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_218640653
Vind het wel angstaanjagend dat zonder met de ogen te knipperen de uitspraken van Solovyev gelijk getrokken wordt met een artikel in een Nederlandse krant onderbouwd met bronnen over de breedte van het spectrum 8)7 .

In welke wereld leef je dan?
pi_218640664
https://www.euronews.com/(...)an-kids-for-adoption

En Russia Today luitjes op Fok doen het af als Qanon wappies of andere complottheorieën.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_218640672
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:16 schreef bleiblei het volgende:
Vind het wel angstaanjagend dat zonder met de ogen te knipperen de uitspraken van Solovyev gelijk getrokken wordt met een artikel in een Nederlandse krant onderbouwd met bronnen over de breedte van het spectrum 8)7 .

In welke wereld leef je dan?
Die van Russia Today
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:20:03 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640698
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat is precies hoe er in het artikel wordt gesproken over het beeld dat binnen Rusland wordt gegenereerd over deze situatie. Niet voor niets staat er dat Rusland zelfs aangeeft méér kinderen te hebben ontvoert.
Gelezen. De Russen geven aan dat ze Oekraïense kinderen opvangen, niet ontvoeren. Ontvoeren is een misdaad, dat gaan ze natuurlijk niet zeggen over zichzelf.

@AchJa
Ik ben oprecht benieuwd hoe jij hier naar kijkt :) Is hier sprake van intentioneel ontvoering/kidnapping van minderjarigen of ligt het genuanceerder? :)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218640840
https://hiddebouwmeester.(...)alternatieve-feiten/. Goed artikel hoe om te gaan met de Russische leugens.
pi_218640954
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
https://hiddebouwmeester.(...)alternatieve-feiten/. Goed artikel hoe om te gaan met de Russische leugens.
Deze man raakt precies de kern: het verspreiden van leugens en nepnieuws is niet “ook maar een mening”.
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:47:39 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218641011
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Deze man raakt precies de kern: het verspreiden van leugens en nepnieuws is niet “ook maar een mening”.
Beetje een open deur in trappen natuurlijk.
Niemand is er op tegen om leugens, complotten, nepnieuws etc etc te verbieden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218641042
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe noem je die meuk die jij hier de hele dag neerzet dan? “Alternatieve feiten”?
pi_218641100
quote:

[..]
Jij doet niets anders dan nepnieuws verspreiden.
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:53:39 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218641112
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoe noem je die meuk die jij hier de hele dag neerzet dan? “Alternatieve feiten”?
De meeste zaken die hier gepost worden zijn bijna niet te verifiëren aan de hand van objectieve data. We kijken verschillend aan tegen bepaalde zaken.

Wat sommige mensen willen - ook in dit topic - is dat er in principe een denklijn is hoe er gesproken en gedacht moet worden over dit conflict. Valt iets daarbuiten dan zou het wat sommigen betreft gekwalificeerd moeten worden als nepnieuws.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218641152
quote:

[..]
Toch schreeuwt men CENSUUR! Als nepnieuws wordt verwijderd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218641183
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De meeste zaken die hier gepost worden zijn bijna niet te verifiëren aan de hand van objectieve data. We kijken verschillend aan tegen bepaalde zaken.

Wat sommige mensen willen - ook in dit topic - is dat er in principe een denklijn is hoe er gesproken en gedacht moet worden over dit conflict. Valt iets daarbuiten dan zou het wat sommigen betreft gekwalificeerd moeten worden als nepnieuws.
Een ander perspectief betekent niet dat de feiten anders zijn. En jij doet, ook in deze post weer, alsof de feiten anders zijn. Dan is het geen ander perspectief meer maar gewoon propaganda
pi_218641203
Dit topic kan prima in BNW, daar kan je stellen dat de aarde plat is, QAnon klopt of dat pizzagate eigenlijk hetzelfde is kinderontvoering door Rusland.

In NWS verwacht je dat feiten er nog toe doen. Maar blijkbaar is alles mogen roepen meer belangrijk. Wat is dan nog het verschil tussen NWS en BNW?
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:01:05 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218641234
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:16 schreef BEFEM het volgende:
Snap heel die hype rond 'Flamingo' niet. Waarom zou je dat bekend maken? Hebben ze nog niet eerder gedaan met hun nieuwe wapens.

Voor Trump hoef je het ook niet te doen, hem boeit het allemaal geen reet en heeft z'n toneelstukje leuk opgevoerd voor iedereen.
Of deep strikes uitvoeren met door het westen geleverde wapens en zeggen dat het die Flamingo was... Plausible deniability.
pi_218641272
quote:

[..]

Nee: jij ontkent feiten. Alleen al het feit dat jij beweert dat er meer dode Oekraïense soldaten dan Russische zijn, is een voorbeeld daarvan. Jij verschuilt je in dit voorbeeld erachter dat het exacte aantal niet bekend is. Echter: alle serieuze bronnen en experts geven aan dat er meer dode Russische militairen zijn.
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:03:49 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218641294
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:20 schreef phpmystyle het volgende:

Gelezen. De Russen geven aan dat ze Oekraïense kinderen opvangen, niet ontvoeren. Ontvoeren is een misdaad, dat gaan ze natuurlijk niet zeggen over zichzelf.

@:achja
Ik ben oprecht benieuwd hoe jij hier naar kijkt :) Is hier sprake van intentioneel ontvoering/kidnapping van minderjarigen of ligt het genuanceerder? :)
Ik heb daar te weinig (betrouwbare) informatie over om er echt een mening over te hebben.
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:05:10 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:06:17 #20
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218641349
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Nee: jij ontkent feiten. Alleen al het feit dat jij beweert dat er meer dode Oekraïense soldaten dan Russische zijn, is een voorbeeld daarvan. Jij verschuilt je in dit voorbeeld erachter dat het exacte aantal niet bekend is. Echter: alle serieuze bronnen en experts geven aan dat er meer dode Russische militairen zijn.
Dat blijven allemaal 'educated guesses'. Zijn nog geen feiten. Er wordt hier ook om de haverklap van die NAFO meuk gepost wat helemaal niet waar blijkt.

Daar hoor ik niemand over zeiken, rapporteren en wordt ook niet geveegd.

Dat gezeik over "nepnieuws" en misinformatie is gewoon een manier om alles buiten het straatje weg te zetten als onzin.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:06:20 #21
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218641350
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb daar te weinig (betrouwbare) informatie over om er echt een mening over te hebben.
Eerlijk dat je dat meldt. Maarr...
Als je zo door je oogharen heen kijkt?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218641366
quote:

[..]

Je hebt het artikel dus niet gelezen. Een ander perspectief betekent niet andere feiten.
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:07:33 #23
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218641369
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dat hele idee dat de Russen massaal sneuvelen, oude tanks, etc etc, is inmiddels wel gedebunked. Dat vind ik juist een voorbeeld van Westerse misinformatie tov haar burgers.
Niet voor niets dat Trump zowat gestreeld en geknuffeld wordt. Dat is niet omdat Oekraïne het zo fantastisch doet he.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218641392
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou zit die Hidde Bouwmeester wel bijna aan de andere kant van het hoefijzer...
Dit dus. Houd er ook totaal geen rekening mee dat er verschillende belangen bestaan en dat het verminderen van hulp aan oekraine ook valide KAN zijn. Er zijn situaties denkbaar waarin dat de beste keuze is.
pi_218641424
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Of deep strikes uitvoeren met door het westen geleverde wapens en zeggen dat het die Flamingo was... Plausible deniability.
Voor zover ik weet mogen alleen Amerikaanse wapens niet in Rusland gebruikt worden en kunnen die vanaf de grens maar max 300 km. En dan weten de Amerikanen vast wel als die geschoten hebben.

Dan kunnen ze ook zeggen dat het een Neptune was ofzo.

Of ze hebben wapens gekregen waar we niks vanaf weten :+

Het is in ieder geval een andere modus operandi die ze nu hanteren, is wel opvallend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')