abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:11:50 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640600
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218640646
Snap heel die hype rond 'Flamingo' niet. Waarom zou je dat bekend maken? Hebben ze nog niet eerder gedaan met hun nieuwe wapens.

Voor Trump hoef je het ook niet te doen, hem boeit het allemaal geen reet en heeft z'n toneelstukje leuk opgevoerd voor iedereen.
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:16:35 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_218640653
Vind het wel angstaanjagend dat zonder met de ogen te knipperen de uitspraken van Solovyev gelijk getrokken wordt met een artikel in een Nederlandse krant onderbouwd met bronnen over de breedte van het spectrum 8)7 .

In welke wereld leef je dan?
pi_218640664
https://www.euronews.com/(...)an-kids-for-adoption

En Russia Today luitjes op Fok doen het af als Qanon wappies of andere complottheorieën.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_218640672
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:16 schreef bleiblei het volgende:
Vind het wel angstaanjagend dat zonder met de ogen te knipperen de uitspraken van Solovyev gelijk getrokken wordt met een artikel in een Nederlandse krant onderbouwd met bronnen over de breedte van het spectrum 8)7 .

In welke wereld leef je dan?
Die van Russia Today
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:20:03 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640698
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat is precies hoe er in het artikel wordt gesproken over het beeld dat binnen Rusland wordt gegenereerd over deze situatie. Niet voor niets staat er dat Rusland zelfs aangeeft méér kinderen te hebben ontvoert.
Gelezen. De Russen geven aan dat ze Oekraïense kinderen opvangen, niet ontvoeren. Ontvoeren is een misdaad, dat gaan ze natuurlijk niet zeggen over zichzelf.

@AchJa
Ik ben oprecht benieuwd hoe jij hier naar kijkt :) Is hier sprake van intentioneel ontvoering/kidnapping van minderjarigen of ligt het genuanceerder? :)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218640840
https://hiddebouwmeester.(...)alternatieve-feiten/. Goed artikel hoe om te gaan met de Russische leugens.
pi_218640954
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
https://hiddebouwmeester.(...)alternatieve-feiten/. Goed artikel hoe om te gaan met de Russische leugens.
Deze man raakt precies de kern: het verspreiden van leugens en nepnieuws is niet “ook maar een mening”.
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:47:39 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218641011
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Deze man raakt precies de kern: het verspreiden van leugens en nepnieuws is niet “ook maar een mening”.
Beetje een open deur in trappen natuurlijk.
Niemand is er op tegen om leugens, complotten, nepnieuws etc etc te verbieden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218641042
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe noem je die meuk die jij hier de hele dag neerzet dan? “Alternatieve feiten”?
pi_218641100
quote:

[..]
Jij doet niets anders dan nepnieuws verspreiden.
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:53:39 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218641112
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoe noem je die meuk die jij hier de hele dag neerzet dan? “Alternatieve feiten”?
De meeste zaken die hier gepost worden zijn bijna niet te verifiëren aan de hand van objectieve data. We kijken verschillend aan tegen bepaalde zaken.

Wat sommige mensen willen - ook in dit topic - is dat er in principe een denklijn is hoe er gesproken en gedacht moet worden over dit conflict. Valt iets daarbuiten dan zou het wat sommigen betreft gekwalificeerd moeten worden als nepnieuws.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218641152
quote:

[..]
Toch schreeuwt men CENSUUR! Als nepnieuws wordt verwijderd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218641183
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De meeste zaken die hier gepost worden zijn bijna niet te verifiëren aan de hand van objectieve data. We kijken verschillend aan tegen bepaalde zaken.

Wat sommige mensen willen - ook in dit topic - is dat er in principe een denklijn is hoe er gesproken en gedacht moet worden over dit conflict. Valt iets daarbuiten dan zou het wat sommigen betreft gekwalificeerd moeten worden als nepnieuws.
Een ander perspectief betekent niet dat de feiten anders zijn. En jij doet, ook in deze post weer, alsof de feiten anders zijn. Dan is het geen ander perspectief meer maar gewoon propaganda
pi_218641203
Dit topic kan prima in BNW, daar kan je stellen dat de aarde plat is, QAnon klopt of dat pizzagate eigenlijk hetzelfde is kinderontvoering door Rusland.

In NWS verwacht je dat feiten er nog toe doen. Maar blijkbaar is alles mogen roepen meer belangrijk. Wat is dan nog het verschil tussen NWS en BNW?
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:01:05 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218641234
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:16 schreef BEFEM het volgende:
Snap heel die hype rond 'Flamingo' niet. Waarom zou je dat bekend maken? Hebben ze nog niet eerder gedaan met hun nieuwe wapens.

Voor Trump hoef je het ook niet te doen, hem boeit het allemaal geen reet en heeft z'n toneelstukje leuk opgevoerd voor iedereen.
Of deep strikes uitvoeren met door het westen geleverde wapens en zeggen dat het die Flamingo was... Plausible deniability.
pi_218641272
quote:

[..]

Nee: jij ontkent feiten. Alleen al het feit dat jij beweert dat er meer dode Oekraïense soldaten dan Russische zijn, is een voorbeeld daarvan. Jij verschuilt je in dit voorbeeld erachter dat het exacte aantal niet bekend is. Echter: alle serieuze bronnen en experts geven aan dat er meer dode Russische militairen zijn.
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:03:49 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218641294
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:20 schreef phpmystyle het volgende:

Gelezen. De Russen geven aan dat ze Oekraïense kinderen opvangen, niet ontvoeren. Ontvoeren is een misdaad, dat gaan ze natuurlijk niet zeggen over zichzelf.

@:achja
Ik ben oprecht benieuwd hoe jij hier naar kijkt :) Is hier sprake van intentioneel ontvoering/kidnapping van minderjarigen of ligt het genuanceerder? :)
Ik heb daar te weinig (betrouwbare) informatie over om er echt een mening over te hebben.
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:05:10 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:06:17 #20
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218641349
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Nee: jij ontkent feiten. Alleen al het feit dat jij beweert dat er meer dode Oekraïense soldaten dan Russische zijn, is een voorbeeld daarvan. Jij verschuilt je in dit voorbeeld erachter dat het exacte aantal niet bekend is. Echter: alle serieuze bronnen en experts geven aan dat er meer dode Russische militairen zijn.
Dat blijven allemaal 'educated guesses'. Zijn nog geen feiten. Er wordt hier ook om de haverklap van die NAFO meuk gepost wat helemaal niet waar blijkt.

Daar hoor ik niemand over zeiken, rapporteren en wordt ook niet geveegd.

Dat gezeik over "nepnieuws" en misinformatie is gewoon een manier om alles buiten het straatje weg te zetten als onzin.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:06:20 #21
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218641350
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb daar te weinig (betrouwbare) informatie over om er echt een mening over te hebben.
Eerlijk dat je dat meldt. Maarr...
Als je zo door je oogharen heen kijkt?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218641366
quote:

[..]

Je hebt het artikel dus niet gelezen. Een ander perspectief betekent niet andere feiten.
  zondag 31 augustus 2025 @ 15:07:33 #23
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218641369
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dat hele idee dat de Russen massaal sneuvelen, oude tanks, etc etc, is inmiddels wel gedebunked. Dat vind ik juist een voorbeeld van Westerse misinformatie tov haar burgers.
Niet voor niets dat Trump zowat gestreeld en geknuffeld wordt. Dat is niet omdat Oekraïne het zo fantastisch doet he.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218641392
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou zit die Hidde Bouwmeester wel bijna aan de andere kant van het hoefijzer...
Dit dus. Houd er ook totaal geen rekening mee dat er verschillende belangen bestaan en dat het verminderen van hulp aan oekraine ook valide KAN zijn. Er zijn situaties denkbaar waarin dat de beste keuze is.
pi_218641424
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Of deep strikes uitvoeren met door het westen geleverde wapens en zeggen dat het die Flamingo was... Plausible deniability.
Voor zover ik weet mogen alleen Amerikaanse wapens niet in Rusland gebruikt worden en kunnen die vanaf de grens maar max 300 km. En dan weten de Amerikanen vast wel als die geschoten hebben.

Dan kunnen ze ook zeggen dat het een Neptune was ofzo.

Of ze hebben wapens gekregen waar we niks vanaf weten :+

Het is in ieder geval een andere modus operandi die ze nu hanteren, is wel opvallend.
pi_218641425
quote:

[..]
Hij zit er vrij geharnast in dat is zonder meer waar. En er sijpelt ook de nodige emotie door z’n schrijfsels heen. Maar hij onderbouwt zijn mening tenminste met feiten gestaafd met bronnen. Dat kan je van de meeste Rusland-adepten niet echt zeggen.
  Moderator zondag 31 augustus 2025 @ 15:25:57 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218641662
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:10 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Voor zover ik weet mogen alleen Amerikaanse wapens niet in Rusland gebruikt worden en kunnen die vanaf de grens maar max 300 km. En dan weten de Amerikanen vast wel als die geschoten hebben.

Dan kunnen ze ook zeggen dat het een Neptune was ofzo.

Of ze hebben wapens gekregen waar we niks vanaf weten :+

Het is in ieder geval een andere modus operandi die ze nu hanteren, is wel opvallend.
Totaal niet ze rollen het een na het andere wapensysteem naar buiten van de artilletieapp tot drones in alle soorten en maten, te land, ter zee en in de lucht en de goegemeente heeft het er dan twee weken over tot het volgdene cool

All of this has happened before

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 31-08-2025 15:47:23 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218641706
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat hele idee dat de Russen massaal sneuvelen, oude tanks, etc etc, is inmiddels wel gedebunked. Dat vind ik juist een voorbeeld van Westerse misinformatie tov haar burgers.
Niet voor niets dat Trump zowat gestreeld en geknuffeld wordt. Dat is niet omdat Oekraïne het zo fantastisch doet he.
Gozer kap gewoon met liegen.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218642044
quote:

[..]
Dat hele idee dat de Russen massaal sneuvelen, oude tanks, etc etc, is inmiddels wel gedebunked.
Nee, maar dat is tegen het zere been van de Russische propagandisten, dus die proberen het fanatiek te bestrijden.

quote:
Dat vind ik juist een voorbeeld van Westerse misinformatie tov haar burgers.
Dat weten we.

quote:
Niet voor niets dat Trump zowat gestreeld en geknuffeld wordt.
Dat wordt hij niet.

quote:
Dat is niet omdat Oekraïne het zo fantastisch doet he.
Want daar gaat het je kennelijk om: dat Oekraïne niet als beter dan Rusland wordt geportretteerd.

Ook toen werd gesteld dat Oekraïne ons kan adviseren in nieuwe manieren van oorlogsvoering haastte je je om te vermelden dat Rusland daarin verder is.

Alsof Rusland daarover informatie gaat delen met NAVO landen..
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218642452
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 04:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je loopt altijd gevaar als je zelf niks hebt.
Dat gevaar loopt Europa ook als het wél iets heeft.

De leiders van het land zijn niet rationeel. Het gevaar zit hem niet in zwakte, maar in de perceptie dat we zwak staan. Als Rusland de Baltische staten aanvalt zullen ze dat conflict vast verliezen, maar je zit als Europa wel tot je oren in een vernietigend conflict.
Incelfrikandel
pi_218642509
quote:

[..]
Is dit een oproep van jou om geband te worden?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 31 augustus 2025 @ 16:10:07 #32
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218642598
quote:
Dat hele idee dat de Russen massaal sneuvelen, oude tanks, etc etc, is inmiddels wel gedebunked.
Niks aan gedebunked. Allemaal meer dan genoeg bronnen over te vinden.

Je kletst weer uit je nek.
pi_218643179
quote:
88s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
Totaal niet ze rollen het een na het andere wapensysteem naar buiten van de artilletieapp tot drones in alle soorten en maten, te land, ter zee en in de lucht en de goegemeente heeft het er dan twee weken over tot het volgdene cool

Nadat ze het gebruikt hebben ja, niet ervoor.
pi_218643284
quote:
10s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Niks aan gedebunked. Allemaal meer dan genoeg bronnen over te vinden.

Je kletst weer uit je nek.
Het lijkt alsof het niet gebeurt, omdat Rusland net zo makkelijk een dorp 'soldaten' leegtrekt als een normaal land een kist met kogels. Een soort semi-oneindige voorraad.
pi_218643528
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:41 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Het lijkt alsof het niet gebeurt, omdat Rusland net zo makkelijk een dorp 'soldaten' leegtrekt als een normaal land een kist met kogels. Een soort semi-oneindige voorraad.
Het feit dat gemechaniseerde aanvallen momenteel meer bestaan uit elektrische stepjes en oude lada's dan tanks en pantservoertuigen zegt genoeg.
A mind with a heart of it's own
  Overall beste user 2022 zondag 31 augustus 2025 @ 17:02:29 #36
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_218643580
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarom zou er plausible deniability nodig zijn?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_218643594
https://www.ad.nl/show/ju(...)r-gevolgen~ae7981c3/

Het is toch bizar dat een acteur überhaupt moet nadenken over eventuele gevolgen zodra hij Putin speelt...
The name is Putler, Vladimir Putler
  zondag 31 augustus 2025 @ 17:19:44 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218643767
quote:

[..]
Hij zou prima binnen deze topic reeks passen
The End Times are wild
  Moderator zondag 31 augustus 2025 @ 17:57:12 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218644068
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:35 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Nadat ze het gebruikt hebben ja, niet ervoor.
Meestal melden ze het eerst en blijlt later dat ze het al een tijdke gebruiken

Of dat hier het geval is weten we nog niet
  zondag 31 augustus 2025 @ 18:18:02 #40
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218644249
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 17:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

Oekraine zegt dat ze al in gebruik zijn.
pi_218644267
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 18:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Oekraine zegt dat ze al in gebruik zijn.
klopt, zo even een post maken.
pi_218644343
Beelden van wat Oekraine claimt een Flamingo raket aanval is op de Krim.

Meerdere doelen zouden zijn geraakt in deze aanval.

Hier de lancering van de flamingo raketten in deze aanval op 30 augustus:

twitter

Gebaseerd op satelietbeelden hebben deze in ieder geval 2 helikopters vernietigd in een basis:

twitter

Daar in de buurt is ook een andere basis aangevallen:

https://militarnyi.com/uk(...)-ne-neptun-dzherela/ (hier een uitgebreid artikel)

twitter

Hierbij zouden 6 boten zijn beschadigd.

De barakken zijn ook vernietigd te zie naan de satelietbeelden.
pi_218644355
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 17:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dan melden ze het toch niet eerst? :D !
pi_218644365
twitter

Blijf in gedachten houden dat videos als deze elke paar dagen nu worden gedeeld, Krim is natuurlijk door de hele oorlog al vaak een doelwit van Oekraine maar de laatste maanden is het echt een zwart gat voor Russische AD systemen en radars.
  Moderator zondag 31 augustus 2025 @ 18:36:30 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218644377
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 18:33 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dan melden ze het toch niet eerst? :D !
Jawel :D

Ze melden eerst wat voor leuk nieuw spul ze hebben en melden later dat ze het allang gebruiken :D

Schijnbaar is dat hier ook het geval geweest :D
pi_218644388
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Jawel :D

Ze melden eerst wat voor leuk nieuw spul ze hebben en melden later dat ze het allang gebruiken :D

Schijnbaar is dat hier ook het geval geweest :D
Raar gebruik van 'eerst' heb jij dan maar ok.

Het lijkt er inderdaad op dat ze eerst gebruiken en daarna gaan melden. Zelfde modus operandi dus als vaak. 'Ze' geven wel veel aandacht aan die Flamingos.
  Moderator zondag 31 augustus 2025 @ 18:40:54 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218644408
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 18:38 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Het lijkt er inderdaad op dat ze eerst gebruiken en daarna gaan melden. Zelfde modus operandi dus als vaak. 'Ze' geven wel veel aandacht aan die Flamingos.
Is het correcte gebruik van eerst

Alsin jet eerste persbericht kijk wat we hebben
Een later persbericht zegt dan lol we gebruiken het al

Dat eerste bericht was dan dus eerder
pi_218644419
quote:

[..]

De Russen zijn er in ieder geval voelig voor, ze hebben inmiddels 30 torens gebouwd In Yelabuga (shahed/geran fabriek) waar ze EW en Pantsirs/Tors inzetten.

Ik weet niet of het slim is om 30 van je pantsirs rond 1 fabriek ong 1700km diep te zetten, maar prima :)
  Overall beste user 2022 zondag 31 augustus 2025 @ 18:57:52 #49
3928 Ulx
pi_218644500
quote:
88s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

En ze gebruiken die nieuwe wapens niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 31 augustus 2025 @ 19:11:15 #50
3928 Ulx
pi_218644572
quote:
'Ze' geven wel veel aandacht aan die Flamingos.
Het geeft een signaal naar de VS: Weet je nog dat Trump de levering van ATACMS en andere raketten blokkeerde omdat Poetin dat graag wou? We zijn dus zelf maar wat gaan bouwen...

Daarnaast hebben landen in Europa misschien wel dat soort raketten nodig voor eigen gebruik, dus dan is een beetje reclame wel handig. De VS stelt zich niet zo heel erg betrouwbaar op als leverancier, dus misschien valt er wat te verkopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')