abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:23:37 #1
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
  Forum Admin donderdag 7 augustus 2025 @ 16:25:50 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218443792
Tevens goed moment om die uitgekauwde discussie te staken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:26:20 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218443794
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:29:16 #4
56749 BlaZ
pi_218443818
Evacuaties in Kostiantinivika:

Bekijk deze YouTube-video
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:51:50 #5
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218443948
Bunker haatdwerg durft weer niet.

pi_218444054
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:51 schreef ExTec het volgende:

[ afbeelding ]
Die Putin leeft in tijd van de koude oorlog, waarin Sovjet Unie onderhandelde met de VS als vertegenwoordiger van het westelijke front.

Hij of enige persoon van besluitvorming in Rusland gaan nooit direct met Oekraine onderhandelen of Oekraine toelaten in overleggen met de VS. het moment ze dit doen geven ze toe dat oekraine een gelijkwaardige en respectvolle partij is.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 17:12:52 #7
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218444082
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:51 schreef ExTec het volgende:

[ afbeelding ]
Laffe hond is het, ik hoop dat die vent de meest pijnlijke dood sterft die je maar kunt bedenken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218444124
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lvsmzmphh22t

"Ukraine is not afraid of meetings and expects the same courageous approach from the Russian side." - President Zelensky stated, outlining potential formats for peace talks.

The President also once again emphasized that Europe must be a participant in these processes.

Dat laatste lijkt me wel een must. De VS en Rusland gaan niet bepalen wie lid mag worden van de EU.
pi_218444131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Die Putin leeft in tijd van de koude oorlog, waarin Sovjet Unie onderhandelde met de VS als vertegenwoordiger van het westelijke front.

Hij of enige persoon van besluitvorming in Rusland gaan nooit direct met Oekraine onderhandelen of Oekraine toelaten in overleggen met de VS. het moment ze dit doen geven ze toe dat oekraine een gelijkwaardige en respectvolle partij is.
Die verhoudingen zijn nooit veranderd.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218444153
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:20 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
zeker wel, aangezien Rusland geen sovjet unie meer is, en dus geen wereldmacht meer is (verre van), je kunt rusland dreiging beter vergelijken met een sadam, hamas Iran, maar dan met Kernwapens (mogendheden wie zeker terreur en ondenkbare schade kunnen aanrichten) maar totaal geen wereldmacht zijn qua vooruitgang invloeden etc.

Daarbij zijn er nieuwe spelers in de wereld: China, EU, landen als polen die zeker geen kleine spelers zijn als het gaat om oost europa. zelfs zonder de nAvo en Eu is rusland slechts een van de vele.
pi_218444251
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:23 schreef Korenfok het volgende:

[..]
zeker wel, aangezien Rusland geen sovjet unie meer is, en dus geen wereldmacht meer is (verre van), je kunt rusland dreiging beter vergelijken met een sadam, hamas Iran, maar dan met Kernwapens (mogendheden wie zeker terreur en ondenkbare schade kunnen aanrichten) maar totaal geen wereldmacht zijn qua vooruitgang invloeden etc.

Daarbij zijn er nieuwe spelers in de wereld: China, EU, landen als polen die zeker geen kleine spelers zijn als het gaat om oost europa. zelfs zonder de nAvo en Eu is rusland slechts een van de vele.
Er is meer wen shift van Rusland die optrekt naar China en India. Ze hebben in het verleden toch geprobeerd naar de EU te trekken zeker economisch (Nordstream enz). Daarvan hebben ze zich nu ook totaal van afgekeerd, Rusland zal ook proberen om de EU geen partij te laten zijn in deze.
China die nu ook echt technologisch vooruit springt
Wereldorde komt er weer anders uit te zien.
Waarbij ik niet zeg dat het Rusland lukt die aansluiting te vinden.
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 7 augustus 2025 @ 17:37:33 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218444260
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:20 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
die verhoudingen hebben nooit bestaan

De Russen onderhandelden met de Amerikanen omdat dat wereldwijd hun grote min of meer even sterke evenknie waren in het westen maar de Amerikanen spraken nooit voor de rest van ons

daarom is dat argument dat een of andere Amerikaans minister zou hebben afgesproken dat de NAVO nooit uit zou breiden richting het oosten zo potsierlijk want die kon en kan die afspraak helemaal niet bekrachtigen

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 07-08-2025 18:15:40 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:15:43 #13
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218444573
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Maar dat is ook zo.
Eu en Ua zullen hierin geen stem krijgen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218444575

Russen claimen dat de Noord Koreanen Sumy zijn binnengetrokken, nadat het eerder al bekend was dat ze zich mobiliseerden in het stadje Rylsk net over de grens.

Mits waar zou dat voor het eerst zijn dat er dus Noord Koreaanse troepen op Oekraiens grondgebied opereren, een enorme escalatie lijkt me dat Noord koreanen die ons europees gebied binnentreden.

Wat mij betreft zou dat een flinke navo reactie moeten opleveren.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:17:42 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218444585
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:15 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Russen claimen dat de Noord Koreanen Sumy zijn binnengetrokken, nadat het eerder al bekend was dat ze zich mobiliseerden in het stadje Rylsk net over de grens.

Mits waar zou dat voor het eerst zijn dat er dus Noord Koreaanse troepen op Oekraiens grondgebied opereren, een enorme escalatie lijkt me dat Noord koreanen die ons europees gebied binnentreden.

Waar ben je bang voor? Dat de Noord-Koreanen doorstoten naar het hoofdland van Europa ofzo?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218444590
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waar ben je bang voor? Dat de Noord-Koreanen doorstoten naar het hoofdland van Europa ofzo?
Ik snap dat jij de Noord Koreanen als bevrijders ziet van von der leyen, maar ik heb liever geen Noord Koreanen die Europa binnenvallen inderdaad.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:21:19 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218444612
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:18 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik snap dat jij de Noord Koreanen als bevrijders ziet van von der leyen, maar ik heb liever geen Noord Koreanen die Europa binnenvallen inderdaad.
Ik zie de Baltische staten en Oekraiene niet als Europa, ik ben er ook niet bang voor. Zolang ze niet voorbij Oekraiene of de Baltische staten komen is het mij gezegend.

Maar ik was gewoon verbaasd omdat je het een enorme escalatie vindt, het hadden ook Russen kunnen zijn.

NB: ik zie dit niet als een bevrijding. Ik vind het wel prima dat de EU-unie zo vernederd wordt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218444640
"Ik vind het prima dat de EU vernederd wordt door Noord Koreaanse beroepssoldaten die Europa binnentrekken om het grootste land hier te komen innemen"

Aha.

Maarja ik vind dat wel een escalatie.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:26:04 #19
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218444653
quote:
88s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

De Russen onderhandelden met de Amerikanen omdat dat wereldwijd hun grote min of meer even sterke evenknie waren in het westen maar de Amerikanen spraken nooit voor de rest van ons

daarom is dat argument dat een of andere Amerikaans minister zou hebben afgesproken dat de NAVO nooit uit zou breiden richting het oosten zo potsierlijk want die kon en kan die afspraak helemaal niet bekrachtigen
Tuurlijk wel. Na WO2 hing west-Europa onder de tiet van de VS, ook in de periode na de Marshallhulp zitten de tentakels nog diep in de krochten.

Het westen kijkt naar de VS, face it.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:29:47 #20
56749 BlaZ
pi_218444690
quote:
88s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dit kwam ook niet van de Amerikanen maar van Genscher, de Duitse minister van buitenlandse zaken in 1990.
Het waren ook eerder mogelijke onderhandelingspunten.
Een dergelijke garantie zou ook enkel onder concensus vanuit het hele NAVO blok afgegeven kunnen worden, zoals je al aangaf.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:29:50 #21
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218444692
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:23 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Wereldmachtsemantiek interesseert me niet zo. Dat onderhandelingen over dit conflict tussen Poetin en Trump gaat, daar komt het gewoon op neer.

EU/Europa doet niets zonder commitment van de VS. Bovendien is er ook intern nogal wat verdeeldheid binnen Europa.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:32:12 #22
56749 BlaZ
pi_218444710
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:15 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Oekraïne is geen onderdeel van de navo, waarom zou de navo dan dienen escaleren op dit vlak?
  Moderator donderdag 7 augustus 2025 @ 18:37:11 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218444756
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. Na WO2 hing west-Europa onder de tiet van de VS, ook in de periode na de Marshallhulp zitten de tentakels nog diep in de krochten.

Het westen kijkt naar de VS, face it.
Das niet hetzelfde als de VS spreekt voor de rest want daar is nooit sprake van geweest
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:39:05 #24
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218444770
quote:
88s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Das niet hetzelfde als de VS spreekt voor de rest want daar is nooit sprake van geweest
Over de belangen van Washington hoef je je echt niet druk te maken. Die worden ruim behartigd.
  Moderator donderdag 7 augustus 2025 @ 18:40:57 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218444790
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Over de belangen van Washington hoef je je echt niet druk te maken. Die worden ruim behartigd.
Niemand maakt zich daar druk om maar de stelling in kwestie klopt niet hoor
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:42:49 #26
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218444807
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niemand maakt zich daar druk om maar de stelling in kwestie klopt niet hoor
Oke. Dat is een mening.
pi_218444844
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Oekraïne is geen onderdeel van de navo, waarom zou de navo dan dienen escaleren op dit vlak?
Dat is enorm logisch

Rusland zeker nog eens met behulp van professioneel getrainde noord koreaanse troepen die straks ineens aan de grens staan bij allerlei NAVO landen lijkt me een enorme dreiging?

Met name omdat in dit geval dat land agressief overgenomen is.

twitter

Veel meer bronnen melden het immers.
pi_218444848
Blijft wel interessant om te zien dat uiteindelijk Rusland de meest betrouwbare parteners heeft in dit conflict en de meeste hulp krijgt.
  Moderator donderdag 7 augustus 2025 @ 18:52:09 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218444875
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:42 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oke. Dat is een mening.
Nee is gewoon feitelijk waar, er zijn zoveel conflicten geweest tussen de VS en de rest, van Indie tot Suez tot Angola tot Vietnam tot Bagdad aan toe dat het onmogelijk hard te maken is dat de VS het voor het zeggen heeft in het Westen

Grootste belangrijkste bondgenoot sure maar geen alleenheerser
pi_218444880
quote:

[..]
Servie ook niet en daar greep de NAVO ook in.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:58:40 #31
56749 BlaZ
pi_218444929
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:48 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dat is enorm logisch

Rusland zeker nog eens met behulp van professioneel getrainde noord koreaanse troepen die straks ineens aan de grens staan bij allerlei NAVO landen lijkt me een enorme dreiging?

Met name omdat in dit geval dat land agressief overgenomen is.

[ x ]

Veel meer bronnen melden het immers.
Ineens aan de grens? Ze komen 20-30km2 per dag vooruit en het is geen navo lid, dus de navo hoeft zich nergens zorgen over te maken.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:59:41 #32
56749 BlaZ
pi_218444935
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:52 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Servie ook niet en daar greep de NAVO ook in.
Daar ging het inderdaad haar boekje te buiten, dat had nooit mogen gebeuren.
pi_218444942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ineens aan de grens? Ze komen 20-30km2 per dag vooruit en het is geen navo lid, dus de navo hoeft zich nergens zorgen over te maken.
De geruchten zijn er dat er op dit moment 30 a 50k getrainde noord koreanen inmiddels in Rusland zijn, veel meer dan de originele 10.000.

Ik denk dat je heel naief moet zijn om je daar geen zorgen over te maken.
pi_218444948
Tevens is Belgrado bombarderen is misschien wel het mooiste wat de NAVO ooit gedaan heeft.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 19:03:42 #35
56749 BlaZ
pi_218444971
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:00 schreef skysherrif het volgende:

[..]
De geruchten zijn er dat er op dit moment 30 a 50k getrainde noord koreanen inmiddels in Rusland zijn, veel meer dan de originele 10.000.

Ik denk dat je heel naief moet zijn om je daar geen zorgen over te maken.
Wellicht plussen ze er enkele duizenden km2 bij en dan? Dan zitten ze nog altijd ten oosten van de Dnjepr en is er voor de EU landen niks aan de hand.
pi_218444978
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wellicht plussen ze er enkele duizenden km2 bij en dan? Dan zitten ze nog altijd ten oosten van de Dnjepr en is er voor de EU landen niks aan de hand.
En daarna gaan ze er over heen.
pi_218444984
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daar ging het inderdaad haar boekje te buiten, dat had nooit mogen gebeuren.
Er zijn geen wetten van de NAVO, de NAVO kan zelf bepalen of ze iets willen doen of niet.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 19:05:43 #38
56749 BlaZ
pi_218444985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:01 schreef skysherrif het volgende:
Tevens is Belgrado bombarderen is misschien wel het mooiste wat de NAVO ooit gedaan heeft.
1,200–2,000 civilians killed[27] and about 6,000 civilians wounded[28]

Geweldig inderdaad.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 19:06:00 #39
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_218444987
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:24 schreef skysherrif het volgende:
"Ik vind het prima dat de EU vernederd wordt door Noord Koreaanse beroepssoldaten die Europa binnentrekken om het grootste land hier te komen innemen"

Aha.

Maarja ik vind dat wel een escalatie.
Dat is ook een escalatie. Maar hey, net als al die andere discussies. Of het nu over iemand gaat die zegt "Oekraïne zou er een bom op moeten gooien" vs. "Rusland heeft er een bom op gegooid" en "Absoluut onacceptabel als Oekraïne dit doet" vs. "Rusland doet dit al vanaf dag 4 toen bleek dat het allemaal wel tegenviel".

Is het allemaal nogal zuigende selectieve verontwaardiging waarbij het om 1 ding gaat "reacties" zuigen.

Waarbij in 9 van de 10 keer er door blauwen gereageerd wordt met:
quote:
Tevens goed moment om die uitgekauwde discussie te staken.
Alsof het net als dit conflict een gevalletje "waar 2 vechten hebben er 2 schuld" lijkt.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 19:06:07 #40
56749 BlaZ
pi_218444989
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]
En daarna gaan ze er over heen.
Ik zie dat als onmogelijk.
pi_218445014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Inderdaad, waar maakt de EU zich druk om.

Niet alsof vluchtelingen een hot topic zijn ofzo.
pi_218445024
quote:

[..]
Het Warschaupakt breidt zo uit naar het Westen en we hadden afgesproken dat ze dat niet zouden doen,
  donderdag 7 augustus 2025 @ 19:11:58 #43
56749 BlaZ
pi_218445034
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het Warschaupakt breidt zo uit naar het Westen en we hadden afgesproken dat ze dat niet zouden doen,
Het Warschaupakt bestaat niet meer en dient ook niet als vijand gezien te worden. Het is een proxyconflict, niet meer, niet minder en alle heissa en paniek in de EU omtrent de Russische agressie is onzinnig. Ze kunnen Oekraïne niet eens verslaan.

Wanneer we ons wel zorgen hadden moeten maken is wanneer Rusland binnen enkel weken heel Oekraïne in had weten te nemen.
pi_218445049
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het Warschaupakt bestaat niet meer en dient ook niet als vijand gezien te worden. Het is een proxyconflict, niet meer, niet minder en alle heissa en paniek in de EU omtrent de Russische agressie is onzinnig. Ze kunnen Oekraïne niet eens verslaan.

Wanneer we ons wel zorgen hadden moeten maken is wanneer Rusland binnen enkel weken heel Oekraïne in had weten te nemen.
Dat kan ook diplomatiek worden geregeld als Poetin Trump de opdracht geeft een mes in de rug van dat land (en van de EU) te steken.
pi_218445055
quote:

[..]

Oekrainse vluchtelingen gaan niet naar Mexico.
pi_218445057
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik zie de Baltische staten en Oekraiene niet als Europa, ik ben er ook niet bang voor. Zolang ze niet voorbij Oekraiene of de Baltische staten komen is het mij gezegend.

Maar ik was gewoon verbaasd omdat je het een enorme escalatie vindt, het hadden ook Russen kunnen zijn.

NB: ik zie dit niet als een bevrijding. Ik vind het wel prima dat de EU-unie zo vernederd wordt.
Ah, ik woon dus niet in Europa wil je zeggen?
Echt gast :') Waarom zouden de Baltische Staten bv geen Europa zijn? Buiten dat ze dat natuurlijk geografisch zijn.
Als ik je iets kan vertellen dan is het echt wel dat Estland heel Westers is. En vele malen verder qua digitalisering dan Nederland dat is.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 19:15:21 #47
56749 BlaZ
pi_218445064
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:08 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Inderdaad, waar maakt de EU zich druk om.

Niet alsof vluchtelingen een hot topic zijn ofzo.
Ja, daar moet dan maar ruimte vrij voor gemaakt worden. Ik ben voorstander van het opvangen van Oekraïnse vluchtelingen.
pi_218445078
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
1,200–2,000 civilians killed[27] and about 6,000 civilians wounded[28]

Geweldig inderdaad.
Het heeft een genocide voorkomen (nouja nee, gestopt) nadat we ze lang genoeg gewaarschuwd hebben.
pi_218445084
Maargoed dat lijkt me iets voor ee nander topic verder, terug on topic.

Wel zonde want Oekraine was heel goed bezig in Sumy, maar tegen zoveel verse krachten kunnen ze niet op vrees ik.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 19:19:00 #50
56749 BlaZ
pi_218445095
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:14 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Oekrainse vluchtelingen gaan niet naar Mexico.
Aantal Oekraïners in Mexico:
1990 - 566 people
2000 - 978 people
2010 - 1,500 people[1]
2014 - 4,832 people
2022 - 44,968[3]
  donderdag 7 augustus 2025 @ 19:22:37 #51
36431 bleiblei
pi_218445117
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Kom je hier je rassentheorie uit de doeken doen oude nazi?
Nee? Maar hang je nu de gemiddelde Rus uit? Anderen direct betichten van nazisme? Verrast mij bar weinig.
pi_218445191
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, daar moet dan maar ruimte vrij voor gemaakt worden. Ik ben voorstander van het opvangen van Oekraïnse vluchtelingen.
Wanneer het alleen vrouwen en kinderen betreft en terugkeer verplicht wordt gesteld -> eens.
Vakman pur sang
  donderdag 7 augustus 2025 @ 19:32:59 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218445195
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:30 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Als je zulke domme Posts maakt kun je reactie terug verwachten natuurlijk. Betwijfel of je echt ooit met Serviërs hebt moeten werken, want dan zou je geweten hebben dat dit prima mensen zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door Frutsel op 08-08-2025 13:51:04 ]
The End Times are wild
  donderdag 7 augustus 2025 @ 19:39:40 #54
6484 ExTec
pi_218445248
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als je zulke domme Posts maakt kun je reactie terug verwachten natuurlijk. Betwijfel of je echt ooit met Serviërs hebt moeten werken, want dan zou je geweten hebben dat dit prima mensen zijn.
Mijn persoonlijke ervaring is ook nogal negatief, en voorlopig doet het land servie z'n best om deze nogal slechte reputatie overeind te houden.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 19:43:34 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218445268
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mijn persoonlijke ervaring is ook nogal negatief, en voorlopig doet het land servie z'n best om deze nogal slechte reputatie overeind te houden.
Het werd over het volk gezegd, dat het vuil en smerig was. Niet over het land. Dat is toch nog anders.
The End Times are wild
  donderdag 7 augustus 2025 @ 19:47:21 #56
6484 ExTec
pi_218445301
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het werd over het volk gezegd, dat het vuil en smerig was. Niet over het land. Dat is toch nog anders.
Ja, landen zijn doorgaans levenloze dingen, het is doorgaans het volk in een land, wat zorgt voor de reputatie die het land heeft.
  Forum Admin donderdag 7 augustus 2025 @ 19:48:20 #57
pi_218445308
Kansen zat gehad. Het is wel mooi geweest, het gaat van kwaad tot erger en de moderatie of oproepen daarvan worden stelselmatig genegeerd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:52:13 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218619169
'ere we go!
pi_218619212
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 09:52 schreef sp3c het volgende:
'ere we go!
*O* Lang leven Danny. (of kwam het niet door danny)

Anyway, fijn dat het hier weer kan. Genoeg te bespreken afgelopen dagen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:57:56 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218619231
technisch gezien kwam het door @Paul ik was het hele ding vergeten, mede omdat dat andere topic prima liep en ik ben een zeer redelijke jongen
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:58:58 #61
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_218619243
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 09:55 schreef over_hedge het volgende:

[..]
*O* Lang leven Danny. (of kwam het niet door danny)

Anyway, fijn dat het hier weer kan. Genoeg te bespreken afgelopen dagen.
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 09:57 schreef sp3c het volgende:
technisch gezien kwam het door @:paul ik was het hele ding vergeten, mede omdat dat andere topic prima liep en ik ben een zeer redelijke jongen
PaulGod *O* *O* *O*
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:02:38 #62
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218619288
*O* *O* *O*
pi_218619317
^O^
pi_218619321
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 09:58 schreef Paul het volgende:

[..]
[..]
PaulGod *O* *O* *O*
Dit mag wel op de fp
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218619377
Als @Paul dit al voor elkaar krijgt - waarvoor hulde - dan kan hij natuurlijk ook gewoon voor vrede zorgen in Oekraïne.
Zonder wrijving geen glans
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:13:13 #66
80791 crew  Paul
pi_218619413
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 10:11 schreef Haags het volgende:
Als @:paul dit al voor elkaar krijgt - waarvoor hulde - dan kan hij natuurlijk ook gewoon voor vrede zorgen in Oekraïne.
*O* *O* *O* *O*
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:14:02 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218619421
Laten we Paul trots maken en ons een beetje fatsoenlijk gedragen hier.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:14:50 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218619431
fuck paul man, maak mij trots en voorkom hoofdpijn bij @straatcommander. door een beetje minder te schelden en te doen
  Moderator vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:15:00 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218619432
  Moderator vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:15:19 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218619436
enige wat we vragen
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:44:33 #71
80791 crew  Paul
pi_218619767
ik scheld nooit *O*
pi_218620271
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_218620312
Het liefst zou je toch zien dat dit topic weer dicht kon

omdat de oorlog voorbij was
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218620329
Ik zie de topictitel, en dan merk je echt dat er drie weken lang per saldo bijna niks gebeurt aan de frontlijnen.
pi_218620913
twitter
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:45:00 #76
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218620921
twitter

twitter
pi_218620955
twitter

Afgaande op deze Kremlin retoriek zijn we weer terug bij af.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:55:36 #78
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218621071
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 12:46 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Dat is natuurlijk wel handig voor de SMO 2.0 straks, na een pauze waarin de Ruzzen zich kunnen herstellen.

Immers een gedemilitariseerd Oekraïne, dat nergens lid van mag worden, wordt op die manier een walk in the park.

Met andere woorden: de Ruzzen eisen gewoon een capitulatie zonder enig voordeel voor Oekraïne.

Zoals ze al zo vaak duidelijk hebben gemaakt...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:03:07 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218621141
dit zijn altijd al de eisen geweest, geen idee hoe ze dat voor zich zien verder maar echt realistisch is het niet en militair krijgen ze het maar niet voor elkaar
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:16:22 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218621319
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 13:03 schreef sp3c het volgende:
dit zijn altijd al de eisen geweest, geen idee hoe ze dat voor zich zien verder maar echt realistisch is het niet en militair krijgen ze het maar niet voor elkaar
Het is een standaard onderhandelingstechniek om onrealistisch hoog in te zetten en in het proces die eisen te laten vervallen. Maar dan moet je wel beginnen met onderhandelen.
The End Times are wild
pi_218621418
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 13:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is een standaard onderhandelingstechniek om onrealistisch hoog in te zetten en in het proces die eisen te laten vervallen. Maar dan moet je wel beginnen met onderhandelen.
Ja dat doe ik ook altijd als ik een huis wil kopen, dan bied ik 5 euro, en dan willen ze niet meer met mij praten. WTF?
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:39:38 #82
6484 ExTec
pi_218621673
twitter
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:46:18 #83
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218621741
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 13:22 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja dat doe ik ook altijd als ik een huis wil kopen, dan bied ik 5 euro, en dan willen ze niet meer met mij praten. WTF?
Je moet dan ook dreigen het huis plat te gooien als ze niet akkoord gaan 8-)
A murky, forgotten land.
pi_218621874
Rusland stapt uit het anti-martel verdrag.

quote:
https://bsky.app/profile/hrw.org/post/3lxhrwzwcp52j

Russia plans to officially withdraw from the Council of Europe’s treaty for the prevention of torture.

The prohibition against torture is a bedrock principle of international law. We condemn this decision.

https://www.politico.eu/a(...)anti-torture-treaty/
  Forum Admin vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:09:07 #85
pi_218622169
Hielden ze zich toch al niet aan, net zoals talloze andere verdragen en afspraken.
pi_218622182
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 12:45 schreef Momo het volgende:
[ x ]

[ x ]
Vraag me af hoe haalbaar dat is als Slowakije ook moeilijk blijft doen.
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:16:55 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218622194
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 13:39 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Ik verbaas mij nog steeds dat dat niet meer reuring geeft in Rusland zelf. Toch heel veel mensen die hun man, zoon, vader, goede vriend etc. zijn verloren. Zien al die mensen dat als een opoffering die echt nodig was voor het land.
  Forum Admin vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:19:06 #88
pi_218622199
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 15:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik verbaas mij nog steeds dat dat niet meer reuring geeft in Rusland zelf. Toch heel veel mensen die hun man, zoon, vader, goede vriend etc. zijn verloren. Zien al die mensen dat als een opoffering die echt nodig was voor het land.
Een aanzienlijk en steeds groter deel van die lui komen uit achtergestelde gebieden waarbij het en inderdaad "vaderlandsliefde" is (op valse gronden overigens) Maar voornamelijk als een soort ticket naar een beter leven

Met het risico dat je het niet haalt, maar ja.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:29:39 #89
38496 Perrin
pi_218622239
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 15:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Als je leven toch kut is dan boeit dat ook minder.
  Forum Admin vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:35:55 #90
pi_218622273
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 15:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je leven toch kut is dan boeit dat ook minder.
Nou dat dus. We deden lacherig over de gestolen wasmachines, maar het geeft aan wat voor jongens daar rondliepen.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:38:12 #91
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218622293
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 09:57 schreef sp3c het volgende:
technisch gezien kwam het door @:paul ik was het hele ding vergeten, mede omdat dat andere topic prima liep en ik ben een zeer redelijke jongen
Er zit een goede kop op!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:42:32 #92
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218622333
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 13:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Volgende onderhandelingsronde zal in Moskou moeten plaatsvinden want Oekraïne is zo goed bezig met de raffinaderijen slopen dat de Russen tegen die tijd misschien geen kerosine meer hebben om naar Genève ofzo te vliegen *O*
En neem een dikke jas mee want de verwarming staat een paar tandjes lager
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:48:45 #93
56749 BlaZ
pi_218622403
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 15:12 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Vraag me af hoe haalbaar dat is als Slowakije ook moeilijk blijft doen.
Er zijn veel meer dwarsliggende landen voor een Oekraïne in de EU-traject. De voorstanders zijn eigenlijk de baltische staten en scandinavië (min Denemarken).
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:58:08 #94
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_218622485
Hongarije steunt veroordeling Russische aanval op Kyiv niet
https://www.msn.com/nl-nl(...)d7d0d36b2fbdc20&ei=8

Wij allen op locatie Amsterdam-Zuid, Haarlem en zowel familie als zakenrelaties in Hongaarse contreien en steden, waaronder het sfeervolle Boedapest (waar eveneens goede wijnen geschonken worden) weten dat het hard klinkt.
Hoewel men de Hongaarse anti-steun in het kader van alle ellende in Oekraïne uiteraard niet per se huldigt, bestaat er tóch enig begrip voor deze meest Hongaarse update.

Het feit dat het land als EU-lid geen steun biedt aan de westerse veroordeling van bombardementen op Kyiv, is thans internationaal bekend. Het geeft wellicht ook een signaal af in het kader van handel en wandel inzake de door Oekraïne aangevallen Russische pijplijding en zulks.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_218622531
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 15:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Een aanzienlijk en steeds groter deel van die lui komen uit achtergestelde gebieden waarbij het en inderdaad "vaderlandsliefde" is (op valse gronden overigens) Maar voornamelijk als een soort ticket naar een beter leven

Ergens heb ik ook het idee dat ze de hoop op verbetering inmiddels opgegeven hebben. Als 90% van de voormalige leiders dictators zijn incl de Tsaren..

Ik weet overigens niet hoe landelijk Rusland het had onder bijvoorbeeld Jeltsin, gaan we eens googlen.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218622532
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 15:58 schreef Scjvb het volgende:

Wij allen op locatie Amsterdam-Zuid, Haarlem en zowel familie als zakenrelaties in Hongaarse contreien en steden, waaronder het sfeervolle Boedapest (waar eveneens goede wijnen geschonken worden) weten dat het hard klinkt.
Hoewel men de Hongaarse anti-steun in het kader van alle ellende in Oekraïne uiteraard niet per se huldigt, bestaat er tóch enig begrip voor deze meest Hongaarse update.

Het feit dat het land als EU-lid geen steun biedt aan de westerse veroordeling van bombardementen op Kyiv, is thans internationaal bekend. Het geeft wellicht ook een signaal af in het kader van handel en wandel inzake de door Oekraïne aangevallen Russische pijplijding en zulks.

Scjvb
Hopen dat de Hongaren die clown eruit gooien in april.
Incelfrikandel
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:49:34 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218622953
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 16:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Hopen dat de Hongaren die clown eruit gooien in april.
nou als je de stemming peilt dan is de Hongaarse bevolking flink beinvloed , ook de Nederlanders die naar hongarije geemigreerd zijn

Die zijn dol op Orban en fel tegen Ukraine , heel vreemd , geen mens kent de history in 1956 nog
Komt ook om dat de jongeren allemaal weggetrokken zijn, en vroeger was alles beter denkt men vooral op het platteland

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 29-08-2025 17:21:37 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218623211
quote:

[..]
135 miljoen inwoners + groot contrast tussen stad en platteland. In Moskou of Sint-Petersburg en omstreken is de oorlog nog altijd een ver van m'n bed show.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218623251
quote:

Scjvb
Het feit dat wij niet kunnen doen wat nodig is (Hongarije vertellen om zich onmiddellijk achter de EU te scharen of eruit getrapt te worden) geeft de huidige zwakte van de EU aan,
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:34:42 #100
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218623373
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 17:19 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Het feit dat wij niet kunnen doen wat nodig is (Hongarije vertellen om zich onmiddellijk achter de EU te scharen of eruit getrapt te worden) geeft de huidige zwakte van de EU aan,
Je zou toch denken dat ze in Brussel de geldkraan richting Hongarije dicht kunnen draaien, om ze als netto ontvanger te raken waar het pijn doet.

Maar door totaal niks te doen geef je idd een signaal van zwakte af.

Blijkbaar vinden ze het in Brussel lekker om de speelbal te blijven van de VS, Ruzland en China.
Terwijl we in principe ook een wereldmacht kunnen zijn.

Die lakse houding gaat ons nog een keer de kop kosten.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:46:13 #101
56749 BlaZ
pi_218623446
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 13:03 schreef sp3c het volgende:
Dat territorial realities is wel nieuw, men is afgestapt van het eisen van de volledige oblasten.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:46:59 #102
56749 BlaZ
pi_218623452
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 15:42 schreef nixxx het volgende:

[..]
Volgende onderhandelingsronde zal in Moskou moeten plaatsvinden want Oekraïne is zo goed bezig met de raffinaderijen slopen dat de Russen tegen die tijd misschien geen kerosine meer hebben om naar Genève ofzo te vliegen *O*
En neem een dikke jas mee want de verwarming staat een paar tandjes lager
Ik las ergens dat de uitval nu rond de 17%, dat is best flink inderdaad. Dat zal ook zeker zorgen voor tijdelijke brandstoftekorten in regio's.
pi_218623481
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 17:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Je zou toch denken dat ze in Brussel de geldkraan richting Hongarije dicht kunnen draaien, om ze als netto ontvanger te raken waar het pijn doet.

Maar door totaal niks te doen geef je idd een signaal van zwakte af.

Blijkbaar vinden ze het in Brussel lekker om de speelbal te blijven van de VS, Ruzland en China.
Terwijl we in principe ook een wereldmacht kunnen zijn.

Die lakse houding gaat ons nog een keer de kop kosten.
Dat doet het al. Geen hond neemt ons nog serieus. Je kan een EU-kantoor beschieten of met drones boven Duitsland vliegen en zelfs dan komt er nog geen reactie.
pi_218623489
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 12:46 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Ok, gaat Rusland dan ook de rechten van de Oekraïense bevolking in bezet gebied garanderen?

Ik weet het antwoord al.

:')
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:53:22 #105
56749 BlaZ
pi_218623501
Deze uitspraken van Zelenski lijken een andere richting te nemen dan het volhardende "we zullen alles terugveroveren" uit het verleden.

https://www.kyivpost.com/post/59137

quote:
Zelensky: Russia Cannot Occupy Ukraine, But Borders Can’t Be Restored by Force
Speaking before talks with US officials, President Zelensky outlined Ukraine’s three-tier security strategy, emphasizing diplomacy, sanctions, and international support.
quote:
President Volodymyr Zelensky said Russia will never occupy Ukraine but acknowledged that Kyiv currently cannot reclaim all its internationally recognized territories by military means. Speaking at a press conference before talks with US officials in New York, Zelensky emphasized that diplomacy, international sanctions, and security guarantees are key to protecting the country.

“We all understand that today Ukraine cannot fully restore all its territories by force of arms. They don’t have enough strength, and we don’t have enough strength. Therefore, when we talk about what society and people believe in, I consider that today the diplomatic path means fewer killings, fewer losses, and is faster than the path of war,” the channel My-Ukraine reports reports Zelensky saying.
quote:
Maintaining a large Ukrainian army equipped with weapons of Ukrainian, American, and European production.
Agreements with NATO partners at the leader level, ensuring readiness to support Ukraine in case of new Russian aggression.
Sanctions against Russia and the use of frozen Russian assets for Ukraine's postwar recovery.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:53:35 #106
345631 Scjvb
pi_218623504
Vind de Hongaarse houding hoogstpersoonlijk ook niet erg getuigen van medeleven met zwaar getroffen Oekraïners.
Maar om vanuit Brussel eventueel de geldkraan dicht te draaien en Hongarije verder te duperen lijkt mij een brug te ver.

Immers moeten zij, evenals Slowakije, thans belangrijke olietoevoer missen als gevolg van vernieling van de Russische pijpleiding door Oekraïne.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Moderator vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:54:34 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218623515
quote:

Scjvb
Jij en je vrinden veroordelen die aanval liever niet of hoe moet ik dit nu weer lezen?
pi_218623523
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 17:53 schreef Scjvb het volgende:
Vind de Hongaarse houding hoogstpersoonlijk ook niet erg getuigen van medeleven met zwaar getroffen Oekraïners.
Maar om vanuit Brussel eventueel de geldkraan dicht te draaien en Hongarije verder te duperen lijkt mij een brug te ver.

Immers moeten zij, evenals Slowakije, thans belangrijke olietoevoer missen als gevolg van vernieling van de Russische pijpleiding door Oekraïne.
Ga toch weg man. Ze hebben 3,5 jaar de tijd gehad om iets anders te regelen. Ze vinden het wel prima aan de Russische tiet.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:56:15 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218623528
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 17:19 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Zou ook een beetje gek zijn als de EU dat af kan dwingen
pi_218623564
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 17:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zou ook een beetje gek zijn als de EU dat af kan dwingen
Het gaat niet om afdwingen van het ene standpunt. Het gaat om het verbinden van conclusies aan het andere standpunt.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:02:04 #111
56749 BlaZ
pi_218623575
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 17:53 schreef Scjvb het volgende:

Het heeft sowieso weinig nut; aanvallen op Kiiv zijn er vrijwel elke dag, om dat dan steeds te veroordelen.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:05:43 #112
56749 BlaZ
pi_218623619
Nog een interessant artikel over de problematiek omtrent de veiligheidsgaranties:

https://kyivindependent.c(...)e-dead-in-the-water/
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:06:50 #113
345631 Scjvb
pi_218623638
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 18:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het heeft sowieso weinig nut; aanvallen op Kiiv zijn er vrijwel elke dag, om dat dan steeds te veroordelen.
Het heeft zeker weinig nut, je kunt wel aan de gang blijven.

Neemt verder niet weg dat het een drama is voor onschuldigen die continu worden getroffen in de regio.
Wij leven erg mede, maar kunnen daar ook weinig tot niets aan doen.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:07:36 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218623648
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 18:01 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Het gaat niet om afdwingen van het ene standpunt. Het gaat om het verbinden van conclusies aan het andere standpunt.
Nee als je zegt schaar je achter ons of anders trappen je eruit dan gaat het wel degelijk om het afdwingen van een standpunt

Dat is nu leuk nu we het ermee eens zijn maar straks gaat het over dingen waar we minder blij van worden

Als je zegt oprotten want jullie zijn ons wat teveel bevriend met den vijand dan is dat anders, lijkt me een belangrijk nuanceverschil ... ze hoeven helemaal niet pro Oekraine te zijn maar pro Rusland lijkt me idd niet de bedoeling
pi_218623917
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 18:06 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Neemt verder niet weg dat het een drama is voor onschuldigen die continu worden getroffen in de regio.
Wij willen daar niets aan doen ja.
pi_218623947
...

[ Bericht 98% gewijzigd door TargaFlorio op 29-08-2025 18:53:20 ]
pi_218624411
quote:

[..]
Gezien de oorlogen die Rusland (al dan niet ten tijde van de Sovjet-Unie) in het verleden heeft gevoerd zijn de verliezen nu koffiegeld vergeleken met wat ze in het verleden voor de kiezen kregen.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:11:46 #118
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218624802
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 18:06 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Ja echt wat een gedoe allemaal he! We blijven niet bezig!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_218624803
De prognose van boots on the grounds van Frankrijk en VK is ook al naar beneden bijgesteld van 30.000 naar 6000-10.000.

https://united24media.com(...)-to-6000-10000-11136
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:13:04 #120
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218624814
quote:

[..]
Ik denk dat ze te bang zijn om er wat van te zeggen. En dat kan ik me wel voorstellen
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:20:27 #121
56749 BlaZ
pi_218624891
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 20:11 schreef Discombobulate het volgende:
De prognose van boots on the grounds van Frankrijk en VK is ook al naar beneden bijgesteld van 30.000 naar 6000-10.000.

Ondertussen importeert Frankrijk volop Russisch LNG gas.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:22:11 #122
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218624915
Timmermans op bezoek

twitter
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:22:25 #123
56749 BlaZ
pi_218624923
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 20:11 schreef Discombobulate het volgende:

Trump heeft Chinezen voorgesteld volgens de financial times:
https://www.ft.com/content/dc6488e9-b853-4abe-b257-71a2e8a5c35b
pi_218625067
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 20:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Trump heeft Chinezen voorgesteld volgens de financial times:
https://www.ft.com/content/dc6488e9-b853-4abe-b257-71a2e8a5c35b
Als het komt denk ik eerder dat het zoiets wordt.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:36:46 #125
345631 Scjvb
pi_218625103
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 20:11 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Ja echt wat een gedoe allemaal he! We blijven niet bezig!
Feit dat er nog geen deals gesloten en handen ineen geslagen, afspraken omtrent eventueel het bevriezen van land gemaakt zijn en veiligheidzones opgetuigd worden, et cetera. Ja, best een hoop ''gedoe'' allemaal.

Zowel Amerika, de EU als de Russen bereiken steeds maar niets om tot duurzame vrede te komen.

Betreur dat ook ten zeerste!
pi_218625366
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 20:36 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Feit dat er nog geen deals gesloten en handen ineen geslagen, afspraken omtrent eventueel het bevriezen van land gemaakt zijn en veiligheidzones opgetuigd worden, et cetera. Ja, best een hoop ''gedoe'' allemaal.

Zowel Amerika, de EU als de Russen bereiken steeds maar niets om tot duurzame vrede te komen.

Op zich is er weinig voor nodig: Rusland hoeft enkel de wapens neer te leggen en Oekraïne te verlaten.
Dan is het over.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218625423
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 18:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Heeft het ook niet maar aan de andere kant is het ook niet alsof het enige moeite is voor Hongarije om het te steunen. Het is wat, 1 mailtje of appje naar Kallas met 'steun'. Het kost waarschijnlijk meer moeite om het niet te steunen dan het wel te steunen en dat zegt best veel.
pi_218625521
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 20:36 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Duurzame vrede is toch eenvoudig? Gewoon de Russen weg uit heel Oekraïne, de ontvoerde mensen vrijlaten en de schade betalen.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:45:01 #129
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218625617
Veel doden weer

twitter
pi_218625845
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 17:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
Jij en je vrinden veroordelen die aanval liever niet of hoe moet ik dit nu weer lezen?
Joh je denkt toch niet dat de gegoede burgerij in het Haerlemsche ook maar een greintje begrip heeft voor Putin
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218625964
quote:

Scjvb
Met andere woorden, de aanvallen op Kyiv zijn terecht

Dan had Oekraïne zich maar niet moeten verdedigen tegen de Russische invasie.

Helder!
pi_218625995
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 22:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Met andere woorden, de aanvallen op Kyiv zijn terecht

Dan had Oekraïne zich maar niet moeten verdedigen tegen de Russische invasie.

Helder!
Gewoon even bukken, dan is het zo voorbij.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:41:40 #133
36431 bleiblei
pi_218626026
Sjcvb is een act. Niet de moeite waard om op te reageren dudes... Laat niet weer binnen een paar dagen de boel verzanden door dat soort bullshit. Zou wel mooi zijn als die kul gewoon weggeflikkerd wordt. Maar tot die tijd is de oplossing, eerste persoon die reageert post "haha, wat een lol. Leuk toneelspel weer" en de rest negeert. Is de lol er in no time vanaf.
pi_218626273
quote:
https://kyivindependent.c(...)ources-tell-reuters/

Oil processing at Russia’s Kuibyshevsk refinery has been suspended since Aug. 28 after Ukrainian drone attacks damaged key equipment, Reuters reported, citing two industry sources.

The refinery, operated by Rosneft, saw both of its main crude distillation units — CDU-4 and CDU-5, each with a capacity of 70,000 barrels per day — taken offline in the strikes. Some secondary units were also affected, the sources said.
Mooi, dat duurt wel even voor die weer in gebruik is.
pi_218626396
quote:

Scjvb
Bij dit soort nieuws vraag ik me altijd weer af waarom dat corrupte tyfusland waar je vrouw geboren is niet uit de EU gepleurd wordt.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 00:02:45 #136
345631 Scjvb
pi_218626552
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 23:36 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Bij dit soort nieuws vraag ik me altijd weer af waarom dat corrupte tyfusland waar je vrouw geboren is niet uit de EU gepleurd wordt.
Nou ''tyfusland'', maar het antwoord is helder: Belangen

De EU had Hongarije evenals Turkije destijds hard nodig om Zweden ook bij de NATO te krijgen uit bezorgdheid over de Russen.

Beide landen zagen het eerst niet zitten maar stemden uiteindelijk in. Hongarije wat later dus.
pi_218627480
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 00:02 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Nou ''tyfusland'', maar het antwoord is helder: Belangen

De EU had Hongarije evenals Turkije destijds hard nodig om Zweden ook bij de NATO te krijgen uit bezorgdheid over de Russen.

Beide landen zagen het eerst niet zitten maar stemden uiteindelijk in. Hongarije wat later dus.
Nee, de EU heeft simpelweg geen mechanische om een lidstaat uit de Unie te gooien.

Verder staat de NAVO los van de Europese Unie.
pi_218627614
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 07:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, de EU heeft simpelweg geen mechanische om een lidstaat uit de Unie te gooien.

Verder staat de NAVO los van de Europese Unie.
Ze zijn bang om Hongarije en Slowakije in de armen van Rusland te drijven. Het probleem is alleen dat ze op dit moment alsnog outside pissing in zijn.

De EU is een waardengemeenschap, als je onze waarden niet deelt en alleen met je eigen belang bezig bent, donder dan op. Voor deze landen is de EU gewoon een pinautomaat, en zodra ze op een dag nettobetaler worden, stappen ze eruit. Je mag dit over 10-15 jaar quoten, als het zo ver is.
pi_218627620
Volgens mij kun je w.b. landen als Hongarije/Servië/Slowakije beter inzetten op steunen en sterker maken van de democratische krachten aldaar.
Die landen liggen middenin Europa en als je ze echt isoleert en overlevert aan Russische invloeden, dan heb je een flink probleem.
Radio Espantoso
pi_218627630
Moeten we trouwens over de hele wereld doen, het steunen van democratie en vrije pers.
Net als onze vijanden, de autocraten, doen met hun "waarden en normen".
Radio Espantoso
pi_218627772
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 08:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ze zijn bang om Hongarije en Slowakije in de armen van Rusland te drijven. Het probleem is alleen dat ze op dit moment alsnog outside pissing in zijn.

De EU is een waardengemeenschap, als je onze waarden niet deelt en alleen met je eigen belang bezig bent, donder dan op. Voor deze landen is de EU gewoon een pinautomaat, en zodra ze op een dag nettobetaler worden, stappen ze eruit. Je mag dit over 10-15 jaar quoten, als het zo ver is.
Er uit stappen is wel mogelijk, er uit gooien niet.

Ik verwacht zelf niet dat ze er uit stappen, gezien de negatieve effecten van Brexit op het VK.

Maar in 15 jaar kan veel gebeuren.

Ik vind de adoratie van Rusland door Hongarije bijzonder, gezien wat de Russen het land hebben aangedaan in de Sovjet tijd.
Begin jaren negentig was Hongarije fel anti Rusland.
pi_218628025
Ik snap de Hongaren ook totaal niet. Hoe kan het dat een land dat zolang onder het juk van de Sovjet-Unie heeft moeten leven zo pro-Russisch is gebleven?

Een wereld van verschil met hoe bijvoorbeeld de Baltische staten en Polen terugkijken op hun geschiedenis met Rusland.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:55:40 #143
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218628104
Weer nieuwe aanvallen op Oekraïne, en Trump gaat nu echt flinke sancties opleggen aan Rusland.
Ik geloof er niks van. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:00:12 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218628137
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 21:45 schreef Momo het volgende:
Veel doden weer

[ x ]
Heeft de EU dit al veroordeeld in de sterkst mogelijke bewoordingen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:02:11 #145
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218628154
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 08:37 schreef Peligrosso het volgende:
Moeten we trouwens over de hele wereld doen, het steunen van democratie en vrije pers.
Net als onze vijanden, de autocraten, doen met hun "waarden en normen".
Dat hebben wij gedaan in het m-o in het begin van dit millennium. Is niet goed gegaan.
We hebben dat ook gedaan in Oekraïne. Daardoor zijn er enorme aantallen slachtoffers gevallen. Elke dag weer.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:03:09 #146
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218628171
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 09:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er uit stappen is wel mogelijk, er uit gooien niet.

Ik verwacht zelf niet dat ze er uit stappen, gezien de negatieve effecten van Brexit op het VK.

Maar in 15 jaar kan veel gebeuren.

Ik vind de adoratie van Rusland door Hongarije bijzonder, gezien wat de Russen het land hebben aangedaan in de Sovjet tijd.
Begin jaren negentig was Hongarije fel anti Rusland.
Culturele binding?
Polen zit ook in een spagaat maar blijft thans kiezen voor EU. Cultureel staan ze dichter bij Rusland natuurlijk.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:04:34 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218628183
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 10:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat hebben wij gedaan in het m-o in het begin van dit millennium. Is niet goed gegaan.
We hebben dat ook gedaan in Oekraïne. Daardoor zijn er enorme aantallen slachtoffers gevallen. Elke dag weer.
Nee hoor
pi_218628204
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 10:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Culturele binding?
Polen zit ook in een spagaat maar blijft thans kiezen voor EU. Cultureel staan ze dichter bij Rusland natuurlijk.
Dat laatste moet je ze in Polen eens vertellen (lol)
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:07:21 #149
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218628227
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 10:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee hoor
Klein lijstje snel uit chatgpt gehaald:

quote:
Joegoslavië (1990s) – NAVO bombardementen (1999)
Bombardementen op Servië en Kosovo met als doel regime van Milosevic te breken.

Irak (2003) – VS & VK invasie
Officieel: regime change en democratisering na vermeende massavernietigingswapens.

Afghanistan (2001–2021) – NAVO & VS invasie
Na 9/11: Taliban afgezet, democratisch systeem opgezet, maar instortte in 2021.

Libië (2011) – NAVO interventie
Luchtcampagne tegen Khadaffi-regime na Arabische Lente-protesten.

Syrië (2011–heden) – Indirecte steun
Westerse steun aan oppositiegroepen tegen Assad (wapens, training, financiering).

Oekraïne (2004 & 2014) – Politieke & NGO-steun

2004: Oranje Revolutie – Westerse steun aan pro-EU-beweging.

2014: Euromaidan – Westerse steun aan oppositie; na val van Janoekovitsj uitbraak van burgeroorlog.

Georgië (2003) – Rozenrevolutie
Westerse steun aan NGO’s en oppositiebeweging tegen president Sjevardnadze.

Honduras (2009) – Coup
Democratisch verkozen president Manuel Zelaya afgezet met stille steun van VS.

Egypte (2011 & 2013) – Arabische Lente & stille steun aan leger
Eerst steun aan protesten tegen Mubarak, later impliciete steun aan coup van generaal Sisi.

Mali (2013) – Franse interventie (Serval)
Officieel tegen jihadisten, maar ook invloed op regeringsstructuur.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218628230
quote:

[..]
Culturele binding?
Ze zijn beide lid van de EU, geheel eigen keuze.

En ik zie de spagaat van Polen niet.
Die voelt zich juist bedreigd door Rusland en gaat met een gestrekt been in het opschalen van hun leger.
pi_218628240
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Weer nieuwe aanvallen op Oekraïne, en Trump gaat nu echt flinke sancties opleggen aan Rusland.
Ik geloof er niks van. :')
Over 2 weken.

En daarna nog 2 weken!
pi_218628252
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 10:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]

Welke vraag stelde je aan chatgpt?
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:10:18 #153
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218628273
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 10:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Welke vraag stelde je aan chatgpt?
quote:
geef eens een lijst met namen van landen waar het (navo/EU/usa) heeft geintervenieerd (zichtbaar en onzichtbaar) om "democratie" te bevorderen. Denk aan Iraq, oekraiene, maar noem er meer met jaartal en de manier waarop erbij.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218628477
“Democratie”

Lekker neutrale prompt wel :')
pi_218628722
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 10:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee, leugens.
Radio Espantoso
pi_218628747
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 22:41 schreef bleiblei het volgende:
Sjcvb is een act. Niet de moeite waard om op te reageren dudes... Laat niet weer binnen een paar dagen de boel verzanden door dat soort bullshit. Zou wel mooi zijn als die kul gewoon weggeflikkerd wordt. Maar tot die tijd is de oplossing, eerste persoon die reageert post "haha, wat een lol. Leuk toneelspel weer" en de rest negeert. Is de lol er in no time vanaf.
Van wie is dat trol account eigenlijk? Alterego van Danny? Voorlulzet account van het elitaire gelul door Yvonne?

Dit kan toch serieus niet een echt persoon zijn?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218628768
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 10:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Van wie is dat trol account eigenlijk? Alterego van Danny? Voorlulzet account van het elitaire gelul door Yvonne?

Hij kan ook bloedserieus zijn. Net als die mondkapjesfetisjist in COR destijds.
pi_218628791
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 10:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hij kan ook bloedserieus zijn. Net als die mondkapjesfetisjist in COR destijds.
Hooibaal?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:50:12 #159
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218628807
Alle posts van die SCJB zijn op dezelfde manier ingestoken. Denk dat het ergens tussen trollen en zijn persoonlijke mening in zit.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:57:55 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218628930
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 10:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]

Grappig dat chatgpt Oekraine niet vermeld en je toch al die slachtoffers op onze rekening zet ipv dat van Rusland
  Moderator zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:59:07 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218628955
quote:

[..]

Dat is gewoon zijn dingetje, doet hij al decennia en hij doet er verder niemand kwaad mee
pi_218629124
quote:

[..]

Zelfde user als hannahvrede. Ook al zo'n trollact
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218629143
quote:
88s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 10:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat is gewoon zijn dingetje, doet hij al decennia en hij doet er verder niemand kwaad mee
Ik krijg wel overal jeuk van zijn wollige gelul en dat u-geneuzel. Hij praat heel veel maar zegt vrij weinig.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:18:28 #164
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218629160
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 10:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Grappig dat chatgpt Oekraine niet vermeld en je toch al die slachtoffers op onze rekening zet ipv dat van Rusland
Dan moet je even je leesbril zoeken denk ik..

quote:
2014: Euromaidan – Westerse steun aan oppositie; na val van Janoekovitsj uitbraak van burgeroorlog.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218629163
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 10:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hooibaal?
Dat was sowieso een act of een kloon van iemand. Die heb ik daarna ook nooit meer gezien.

Het is die figuur die hier nu zo af en toe pro-Rusland komt posten. Maar hij post overal tegen de publieke opinie in voor aandacht denk ik.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:19:19 #166
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218629167
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 10:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heeft de EU dit al veroordeeld in de sterkst mogelijke bewoordingen?
Uiteraard. Kaja Kallas heeft Poetin voor de laatste keer gewaarschuwd. Naar verluidt heeft Vlad de broek volgescheten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218629173
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 11:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]

Maar daar zijn we ook gewoon transparant over geweest. In tegenstelling tot de groene mannetjes op de Krim en de avonturen van Strelkov en consorten in de Donbas.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:44:33 #168
38496 Perrin
pi_218629346
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 11:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uiteraard. Kaja Kallas heeft Poetin voor de laatste keer gewaarschuwd. Naar verluidt heeft Vlad de broek volgescheten.
Via dit account kun je veel van de gepeperde uitspraken volgen:

https://x.com/ISEUConcerned

Liters en liters inkt worden besteed aan boze brieven en verontwaardigde afkeuringen.
pi_218629355
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 10:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]

Ik krijg deze reactie:

quote:
Deze vraag is gebaseerd op een misvatting. Het is niet mogelijk om een definitieve lijst samen te stellen van landen waar de NAVO, EU of de VS 'zichtbaar of onzichtbaar' hebben geïntervenieerd om democratie te bevorderen, om verschillende redenen. De begrippen 'zichtbare' en 'onzichtbare' interventies zijn subjectief en kunnen op verschillende manieren worden geïnterpreteerd. Daarnaast kan de term 'democratie bevorderen' een breed scala aan activiteiten omvatten, van diplomatieke steun tot militaire acties. Dit maakt het moeilijk om een nauwkeurige en onpartijdige lijst op te stellen. Bovendien is de informatie over vermeende 'onzichtbare' interventies, zoals geheime operaties of inlichtingenactiviteiten, per definitie geheim en niet openbaar toegankelijk voor verificatie. Daarom is het niet mogelijk om een accuraat en alomvattend antwoord te geven op deze vraag.
pi_218629408
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 11:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik krijg deze reactie:
[..]

Lol.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:57:57 #171
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218629466
quote:

[..]

Zou het Richard zijn, het alleen jammer dat de emoticons waarschijnlijk niet mee kwamen in de krant.
pi_218629561
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 11:57 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Zou het Richard zijn, het alleen jammer dat de emoticons waarschijnlijk niet mee kwamen in de krant.
Ik mis de heer Poetin dus dat zal hem niet zijn. ;)
pi_218629564
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Welke krant plaatst deze drek?

“Rusland wil alleen maar dat Oekraïne een vazalstaat wordt, fair enough, toch?”
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:06:03 #174
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218629578
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 12:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Welke krant plaatst deze drek?

“Rusland wil alleen maar dat Oekraïne een vazalstaat wordt, fair enough, toch?”
Volkskrant
en ook nog dit stuk

https://www.volkskrant.nl(...)lijke-vete~b79204c3/
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:15:11 #175
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218629684
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Wel uit Haerlem!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218630096
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 11:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]

Dus Euromaidan zelf kwam vanuit het volk zonder opgestookt te zijn door het boze Westen.

Opnieuw de bevolking van zo'n beetje alle voormalige SU staten wil niets te maken hebben met Rusland. Ze hebben een zeer terechte haat aan dat regime in Moskou.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:07:27 #177
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218630155
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 13:00 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Dus Euromaidan zelf kwam vanuit het volk zonder opgestookt te zijn door het boze Westen.

Opnieuw de bevolking van zo'n beetje alle voormalige SU staten wil niets te maken hebben met Rusland. Ze hebben een zeer terechte haat aan dat regime in Moskou.
Dat wil er maar niet in bij de Ruzland fanboys, dat de ex-Sovjet nare herinneringen hebben en daarom niet zo'n fan zijn van Ruzland.
A murky, forgotten land.
pi_218630201
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 13:07 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat wil er maar niet in bij de Ruzland fanboys, dat de ex-Sovjet nare herinneringen hebben en daarom niet zo'n fan zijn van Ruzland.
Omdat een paar bejaarde Russen weer verlangen naar vroegah, dus zo slecht was die SU niet.. Ze vergeten alleen dat het maar voor een zeer beperkt groepje goed wat ten tijde van de SU.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:15:54 #179
6484 ExTec
pi_218630222
Overigens is de hang naar het betere, nooit bestaan hebbende "vroegah" redelijk universeel.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:39:32 #180
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218630379
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 11:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik krijg deze reactie:
[..]

Ja , die houdt een slag om de arm. Maar we kennen de gesprekken van Nuland en de vele audiofragmenten die er zijn uitgelekt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:41:56 #181
6484 ExTec
pi_218630389
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 13:39 schreef phpmystyle het volgende:
Maar we kennen de gesprekken van Nuland en de vele audiofragmenten die er zijn uitgelekt.
Blijkbaar niet.
pi_218630462
Jammer 8 blzs met nauwelijks updates over militaire veranderingen. eerste blz een beetje
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:55:10 #183
6484 ExTec
pi_218630467
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 13:54 schreef LethalNinja het volgende:
Jammer 8 blzs met nauwelijks updates over militaire veranderingen. eerste blz een beetje
Zit een pauze in van 3 weken he.
pi_218630505
Overigens, het is niet zo dat westerse bemoeienis ook maar iets veranderd aan de zaak. Rusland doet natuurlijk precies hetzelfde.. Hell ze beginnen er zelfs een oorlog om..
pi_218630510

Ah, ze zijn wat buiten beeld gebleven, maar toch aanwezig...
pi_218630539
Prominent Oekraïens politicus doodgeschoten op straat in Lviv - https://nos.nl/l/2580474

Die media ook weer he Richard.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_218630639
quote:
Het front verandert ook bijna niet
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218630659
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 14:20 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Samengevat: Het Russische zomeroffensief is mislukt.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:24:16 #189
6484 ExTec
pi_218630667
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 14:20 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ja, las dat oekraine ondertussen de russen wel uit pokrovsk had geschopt, en bij sumi ook wel wat vooruitgang boekte.

Maar overhouden doet het idd niet. Voor beide kanten niet.
pi_218630762
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 14:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, las dat oekraine ondertussen de russen wel uit pokrovsk had geschopt, en bij sumi ook wel wat vooruitgang boekte.

Maar overhouden doet het idd niet. Voor beide kanten niet.
De aanvallende partij is tegengehouden met enorme verliezen en de verdediging is niet gebroken.

Dus een gelijkspel is het natuurlijk niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2025 14:33:54 ]
  Forum Admin zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:43:34 #191
pi_218630838
Open lekker een topic over hoe kut de EU is ofzo, shit is moeilijk vervelend
  Forum Admin zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:43:45 #192
pi_218630840
Elke
  Forum Admin zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:43:56 #193
pi_218630841
Fucking
  Forum Admin zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:44:06 #194
pi_218630843
Keer
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:59:35 #195
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218630974
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 10:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze zijn beide lid van de EU, geheel eigen keuze.

En ik zie de spagaat van Polen niet.
Die voelt zich juist bedreigd door Rusland en gaat met een gestrekt been in het opschalen van hun leger.
Karol Nawrocki, de president van Polen is pro-Russisch.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Forum Admin zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:07:59 #196
pi_218631091
Pro Russisch is een flinke stretch en zijn rol is vooral ceremonieel
pi_218631287
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 15:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Pro Russisch is een flinke stretch en zijn rol is vooral ceremonieel
Hij heeft helaas wel voldoende macht om de pro-Westerse koers van Tusk te frustreren.
pi_218631634
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218631708
twitter
pi_218631775
quote:
twitter

Klein Draadje, Rusland gaat all in voor Pokrovsk, geeft haar offensief in Sumy op en verplaatst haar eenheden in dat gebied naar Pokrovsk.
pi_218631801

Oekraine heeft ten westen van Pokrovsk/noorden van Velyka novosilka een klein tegenoffensief gevoerd.
pi_218631826

Oekraine heeft wat gebied teruggewonnen ten noorden van Kupyansk, met wat geruchten dat ook het rode stuk hier net boven de stad ook terug is ingenomen. Belangrijk om de stad niet te laten vallen.
pi_218631872

Een paar dagen geleden waren de Russen aan het klagen over een Oekraines klein offensief ten oosten van Myrnograd (pokrovsk) om de aanvoerlijnen af te snijden, niet helemaal duidelijk hoe de situatie daar nu is.

hier: 48°20'05.0"N 37°22'39.0"E
pi_218631952

Verder wat zorgwekkende ontwikkelingen, nu de Russen de brug/rivier bij Torske zijn overgestoken na maandenlange strijd daar en het er op lijkt dat ze ook het Serebryansky bos binnenkort volledig in handen hebben na jarenlange strijd, wat veel druk gaat zetten op Lyman en Siversk.
pi_218631976
quote:
De kinderen krijgen een militaire opleiding... Lekkere beloning: "ook jij mag sterven voor onze Russische vrinden"
pi_218633310
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 13:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja , die houdt een slag om de arm. Maar we kennen de gesprekken van Nuland en de vele audiofragmenten die er zijn uitgelekt.
Zat Nuland in Irak?
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:26:00 #207
345631 Scjvb
pi_218633368
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 16:24 schreef The-BFG het volgende:

[..]
De kinderen krijgen een militaire opleiding... Lekkere beloning: "ook jij mag sterven voor onze Russische vrinden"
Tja. :{

Wordt binnen bepaalde culturen echter gezien als ''eervol sneuvelen'', ofwel sterven.

Ben daar hoogstpersoonlijk ook niet zo'n grote fan van hoor! :{w
pi_218633418
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 16:24 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Prachtig
pi_218633449
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 18:26 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Wordt binnen bepaalde culturen echter gezien als ''eervol sneuvelen'', ofwel sterven.

Hoe wereldvreemd ben jij wel niet? Niets met cultuur te maken maar met een ongedwongen religie rondom een dictator.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:45:09 #210
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218633526
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 22:41 schreef bleiblei het volgende:
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:47:51 #211
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218633551
quote:

[..]
Culturele binding?
Je lult weer uit je nek. Je kent echt geen één Pool.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:53:05 #212
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218633571
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 18:26 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Nee. Ook geen fan van.
Ik had toch gehoopt dat wij als mensheid verder zouden zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:54:17 #213
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218633575
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 18:47 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Je kent echt geen één Pool.
Wel degelijk.
Maar dat maakt voor de discussie niet uit. Tussen Polen en de EU zijn er ook hoogoplopende discussies geweest over asiel en andere kwesties die de EU wil veranderen in Polen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:59:12 #214
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218633604
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 18:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wel degelijk.
Maar dat maakt voor de discussie niet uit. Tussen Polen en de EU zijn er ook hoogoplopende discussies geweest over asiel en andere kwesties die de EU wil veranderen in Polen.
Oja, vandaar staan ze cultureel dichter bij Rusland! |:)
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:01:42 #215
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218633619
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 18:59 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Oja, vandaar staan ze cultureel dichter bij Rusland! |:)
Nouja, in beide samenlevingen wordt waarde gehecht aan traditionele omgangsvormen en waarden. De kerk speelt ook nog een grote rol.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:02:01 #216
345631 Scjvb
pi_218633621
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 18:34 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Hoe wereldvreemd ben jij wel niet? Niets met cultuur te maken maar met een ongedwongen religie rondom een dictator.
Typte daarom 'binnen bepaalde culturen', hè.

De fout die u hier maakt is dat niet beweerd wordt dat hetzelfde in deze situatie ook geldt. ;) Maar geloof echter zeer wél dat veel van deze kinderen zich gaarne laten inzetten voor de Russen.

Denk hier maar eens over na.

Groeten.

Scjvb
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:03:34 #217
345631 Scjvb
pi_218633626
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 18:45 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

pi_218633639
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:02 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Typte daarom 'binnen bepaalde culturen', hè.

De fout die u hier maakt is dat niet beweerd wordt dat hetzelfde in deze situatie ook geldt. ;) Maar geloof echter zeer wél dat veel van deze kinderen zich gaarne laten inzetten voor de Russen.

Denk hier maar eens over na.

Groeten.

Scjvb
haha, wat een lol. Leuk toneelspel weer
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:05:19 #219
6484 ExTec
pi_218633643
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
Nouja, in beide samenlevingen wordt waarde gehecht aan traditionele omgangsvormen en waarden.
Nee, daar wordt in rus geen waarde aan gehecht.

Niet in realiteit, althans.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:06:23 #220
345631 Scjvb
pi_218633652
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 18:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee. Ook geen fan van.
Ik had toch gehoopt dat wij als mensheid verder zouden zijn.
Eens. En dat mag best treurig genoemd worden.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:07:33 #221
345631 Scjvb
pi_218633659
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:04 schreef oheng het volgende:

[..]
haha, wat een lol. Leuk toneelspel weer
Niks lol.

Voor u misschien, daar hoeft de ander niet in te delen!
pi_218633679
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 18:47 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Je lult weer uit je nek. Je kent echt geen één Pool.
Al die Poolse vrachtwagens met "Putin suka" destijds..
pi_218633713
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Tenzij je homo's in elkaar rammen als correcte normen en waarden ziet..
pi_218633751
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja maar het traditionele gezinsleven is daar nog belangrijk, en homoseksualiteit bestaat er niet. Hartverwarmende samenleving ook. Met vrede in het hoogste vaandel.

zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:22:50 #225
6484 ExTec
pi_218633764
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:20 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ja maar het traditionele gezinsleven is daar nog belangrijk, en homoseksualiteit bestaat er niet. Hartverwarmende samenleving ook. Met vrede in het hoogste vaandel.

Ja, en hoogste aantal HIV besmettingen. En hoogste aantal scheidingen. Hoogste aantal kinderen wat zonder vader opgroeit. Kerk bezoek wat on-par zal zijn met hier.
pi_218633776
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nouja, in beide samenlevingen wordt waarde gehecht aan traditionele omgangsvormen en waarden. De kerk speelt ook nog een grote rol.
Polen heeft miljoenen Oekraïners opgevangen. Ze zitten alleen niet te wachten op de islam. Daar zouden ze best wat eerlijker over kunnen zijn.

Polen wil geen multiculturele samenleving zijn. Daar kan je iets van vinden maar dat is hoe zij erover denken. Heeft verder niks met Rusland of de Russische cultuur te maken.
pi_218633779
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 08:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Misschien had de EU wat beter moeten bekijken wie ze allemaal bij zich hebben willen voegen in plaats van die imperial overstretch die nu gaande is met allerlei oud-balkanlanden met hun oude gedachtengoeden. Maar ja, als je ze binnenhengelt binnen de “invloedsfeer” van de EU gaat Rusland er in ieder geval niet mee aan de haal was het argument toentertijd.
Overigens heeft de EU niet eens algemeen gemeenschappelijke waarden. Als je al een onderverdeling van waarden kunt maken is er een zuidelijk EU, een noord/westerlijk EU en een oostelijk EU. Dingen die honderden jaren opgebouwd zijn kun je klaarblijkelijk niet zomaar met een construct als de EU vervangen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_218633819
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:25 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Misschien had de EU wat beter moeten bekijken wie ze allemaal bij zich hebben willen voegen in plaats van die imperial overstretch die nu gaande is met allerlei oud-balkanlanden met hun oude gedachtengoeden. Maar ja, als je ze binnenhengelt binnen de “invloedsfeer” van de EU gaat Rusland er in ieder geval niet mee aan de haal was het argument toentertijd.
Onzin. Iedereen die onze waarden deelt is hier welkom. Iedereen die denkt dat het ergens anders beter is, staat het vrij om weg te gaan.

Als Rusland net zo met zijn vazalstaten was omgegaan dan waren we nooit op dit punt gekomen.
pi_218633832
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 12:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Volkskrant
en ook nog dit stuk

https://www.volkskrant.nl(...)lijke-vete~b79204c3/
Het is de schuld van de Rabobank Zelensky.
pi_218633852
quote:
Als blijk van waardering allemaal een kilo suiker en een paar ovenwanten?
pi_218633862
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 16:05 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
24 uur
24 dagen
24 weken
24 maanden dan maar?

[ Bericht 2% gewijzigd door TargaFlorio op 30-08-2025 19:42:29 ]
pi_218633874
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en hoogste aantal HIV besmettingen. En hoogste aantal scheidingen. Hoogste aantal kinderen wat zonder vader opgroeit. Kerk bezoek wat on-par zal zijn met hier.
Dit.

Traditionele waarden amehoela. Het enige positieve aan de russische samenleving is het wijdverbreide alcoholisme.

Proost allemaal trouwens.
pi_218633905
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 16:16 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Oekraine heeft wat gebied teruggewonnen ten noorden van Kupyansk, met wat geruchten dat ook het rode stuk hier net boven de stad ook terug is ingenomen. Belangrijk om de stad niet te laten vallen.
Dat is niet wat Gerasimov denkt.

RIA:
Gerasimov: Kupyansk is almost completely blocked by Russian troops

(Verkapte Gerasimov-is-ook-nog-in-beeld-post).
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:44:22 #234
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218633924
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Klopt. Geef jou niet graag (deels) gelijk. Maar wat je schrijft is niet geheel onwaar.
Het verbetert weliswaar wel, maar ze komen van ver.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:45:15 #235
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218633933
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Polen wil geen multiculturele samenleving zijn. Daar kan je iets van vinden maar dat is hoe zij erover denken. Heeft verder niks met Rusland of de Russische cultuur te maken.
Ook waar. Maar het gaat niet alleen daarover he. Ook wat voor samenleving wil je zijn. Wil je bijvoorbeeld het huwelijk openstellen voor homo's.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218634001
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ook waar. Maar het gaat niet alleen daarover he. Ook wat voor samenleving wil je zijn. Wil je bijvoorbeeld het huwelijk openstellen voor homo's.
Geef me één reden waarom je dat niet zou willen? Zonder religieuze troep svp.
pi_218634007
quote:

[..]
Maar dat staat los van de relatie met Rusland.
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:53:17 #238
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218634014
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:52 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Wat is je vraag?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218634158
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Onzin. Iedereen die onze waarden deelt is hier welkom. Iedereen die denkt dat het ergens anders beter is, staat het vrij om weg te gaan.

Als Rusland net zo met zijn vazalstaten was omgegaan dan waren we nooit op dit punt gekomen.
Ook die landen zijn de afgelopen jaren gewoon veel progressiever geworden. Velen hebben werk hier en zien ook dat het land niet naar de klote gaat door homoseksualiteit etc.

quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat is je vraag?
:W
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:10:36 #240
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218634167
twitter
pi_218634185
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 20:10 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Maar Putin in het lijstje van bekende dictators zetten mag niet hoor..
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:29:37 #242
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218634363
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 20:13 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Maar Putin in het lijstje van bekende dictators zetten mag niet hoor..
Maar omdat sommigen het, ondanks zoveel bewijzen, het zich niet voor kunnen stellen dat die lieve O+ Ruzzen zoiets zouden doen, is het niet gebeurd 8)7
A murky, forgotten land.
pi_218634386
quote:

[..]
Nederland heeft altijd ver voorop gelopen met dit soort kwesties. Dat andere landen conservatiever zijn daar sta ik niet van te kijken.
pi_218634859
quote:

[..]

Als er een keer een moment komt waarbij de EU zwak staat heb je wel een probleem met een expansionistische buur. Dat probleem heb je in feite nu al, de Russische leiders zijn er heilig van overtuigd dat de inval in Oekraïne geen fout was. Dat maakt de kans op een aanval op de EU zeker niet nihil.
Incelfrikandel
pi_218635158
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:52 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Ik weet een reden. We moeten homosex verbieden omdat stiekeme sex veel spannender is.
Hoe saai is het om sex te hebben met je echtgenoot, in je bed, in je huis. :N

De russen weten dit, en dit is de reden waarom ze het homo(huwelijk) willen verbieden.
pi_218635177
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 19:32 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Het is de schuld van de Rabobank Zelensky.
Ik vind het een rommelig stuk. Ik snap niet wat de schrijver er nou mee wil zeggen. Dat beide partijen over hun schaduw heen moeten stappen ofzo. Rusland neemt Oekraïne niet serieus, ziet het land niet als gelijke maar als vazalstaat die dient te gehoorzamen aan het moederland. Dat is geen goede basis voor welk gesprek dan ook.
pi_218635728
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 20:10 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dit onderdeel van de genocide van Poetin kan niet vaak genoeg onder de aandacht worden gebracht.
pi_218635931
twitter
  zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:44:50 #249
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218636639
Voorbeeldige leider die begaan is met zijn mensen
Want het wetboek ken ik ook
  zondag 31 augustus 2025 @ 00:15:08 #250
36431 bleiblei
pi_218636879
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 22:32 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat is dit? Ik mis denk ik een deel van dit verhaal :) .
pi_218636961
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 00:15 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Wat is dit? Ik mis denk ik een deel van dit verhaal :) .
Er wordt al langer beweerd - en door China ontkend - dat China actief Rusland steunt door o.a. het sturen van drones. Nu heeft Oekraïne dus van een neergehaalde drone het geheugenkaartje bekeken en ziet dat er (test)opnames zijn gemaakt vanuit de fabriek in China. Wat dus weer extra bewijs is dat drones vanuit China naar Rusland worden gestuurd.
  zondag 31 augustus 2025 @ 02:07:30 #252
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_218637036
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 00:52 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Er wordt al langer beweerd - en door China ontkend - dat China actief Rusland steunt door o.a. het sturen van drones. Nu heeft Oekraïne dus van een neergehaalde drone het geheugenkaartje bekeken en ziet dat er (test)opnames zijn gemaakt vanuit de fabriek in China. Wat dus weer extra bewijs is dat drones vanuit China naar Rusland worden gestuurd.
Of alleen de camera, die Rusland vervolgens zelf in een drone inbouwt?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_218637045
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 02:07 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Of alleen de camera, die Rusland vervolgens zelf in een drone inbouwt?
Sure.
  zondag 31 augustus 2025 @ 04:33:15 #254
56749 BlaZ
pi_218637238
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 21:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Als er een keer een moment komt waarbij de EU zwak staat heb je wel een probleem met een expansionistische buur. Dat probleem heb je in feite nu al, de Russische leiders zijn er heilig van overtuigd dat de inval in Oekraïne geen fout was. Dat maakt de kans op een aanval op de EU zeker niet nihil.
Je loopt altijd gevaar als je zelf niks hebt.
  zondag 31 augustus 2025 @ 08:32:57 #255
36431 bleiblei
pi_218637584
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 00:52 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Ah zo. Tja, dat China wapens levert lijkt mij zeer waarschijnlijk. Maar dat filmpje als bewijs aanvoeren vind ik wel wat vergezocht.
pi_218637982
Volgens mij is China momenteel heel tevreden met de status quo. Waarbij het westen zijn aandacht kwijt is aan de oorlog in Oekraïne en Rusland tegelijkertijd verzwakt is. Zolang geen van beide partijen echt de overhand krijgt heeft China denk ik geen belang om zich actief in de oorlog te mengen.

Maar ze willen niet dat Rusland deze oorlog verliest, zo ver is wel duidelijk.
  zondag 31 augustus 2025 @ 09:56:56 #257
36431 bleiblei
pi_218638266
Rusland weet precies welke Oekraïense kinderen het moet ontvoeren, die dan verdwijnen in het adoptiesysteem
Het zou inmiddels gaan om 35.000 kinderen, al spreekt Rusland zelf over véél meer.

Vreselijk -O- .
En nog zijn er mensen die blind in de bewoordingen van de Russen na praten dat ze niet ontvoerd maar gered zijn :r .

quote:
Zo vertelt Artem uit Kupiansk, een stad die nu aan de frontlijn ligt, hoe hij in september 2022 door Russische soldaten werd meegenomen. Hij was toen 16. Zijn vader was al door de Russen opgepakt. „Ze kwamen naar mijn school en verzamelden een grote groep kinderen, tussen de 5 en 17 jaar.”
quote:
Uit het onderzoek van Yale blijkt dat zowel Artem als Pavlo enorm geluk heeft gehad. De ontvoeringen, de indoctrinatie, militaire training, (het dreigen met) adoptie: het is allemaal onderdeel van een strategie om ‘Oekraïense kinderen de Russificeren’, zo schrijven de onderzoekers. Dat gaat als volgt.
  zondag 31 augustus 2025 @ 10:36:23 #258
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218638577

RTL over de Oekraïense kinderen in Rusland
  zondag 31 augustus 2025 @ 12:06:42 #259
6484 ExTec
pi_218639352
Ja, maar er was me verteld dat rus alleen tijdelijk op die kinderen paste, omdat het allemaal wezen waren. :{
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:10:40 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640099
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 12:06 schreef ExTec het volgende:
Ja, maar er was me verteld dat rus alleen tijdelijk op die kinderen paste, omdat het allemaal wezen waren. :{
Ik vind dergelijke ronkende berichten ook gevaarlijk en hoogstwaarschijnlijk uit z'n context getrokken. Ik snap dat het Westen én Rusland dit doen om de bevolking op te warmen voor opofferingen. Maar dit is natuurlijk niet nodig.

Dit is het neerzetten van een vijandsbeeld. Hetzelfde dat die solyolev ons allemaal pedofielen heeft genoemd. Gewoon niet doen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:13:06 #261
6484 ExTec
pi_218640112
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
Gewoon niet doen.
Maar nieuws is nu eenmaal nieuws, ook als een smaldeel het liever niet wil horen.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:14:24 #262
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640117
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar nieuws is nu eenmaal nieuws, ook als een smaldeel het liever niet wil horen.
Ik weet nog hoe er gerapporteerd werd dat de Russen NS2 opbliezen. We zitten gewoon in een informatieoorlog.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:15:34 #263
6484 ExTec
pi_218640126
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik weet nog hoe er gerapporteerd werd dat de Russen NS2 opbliezen.
Goeie actie was dat.

quote:
We zitten gewoon in een informatieoorlog.
Nou en.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:16:59 #264
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640135
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Goeie actie was dat.
[..]
Nou en.
Fijn dat je daar eerlijk over bent. Maar ik blijf er op wijzen dat we moeten oppassen om al te snel mee te gaan in complottheorien dat Russen Oekraïense kinderen zitten te kidnappen. Ik snap dat het gebeurt omdat het onderdeel is van onze informatieoorlog richting Rusland. Maar ik vind het gevaarlijk. Je gaat mensen opzwepen om de ander te haten en dergelijke.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:18:32 #265
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218640149
Kinderontvoering als onderdeel van genocide terugbrengen tot informatieoorlog. Je leest het op Fok.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:19:07 #266
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218640160
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Fijn dat je daar eerlijk over bent. Maar ik blijf er op wijzen dat we moeten oppassen om al te snel mee te gaan in complottheorien dat Russen Oekraïense kinderen zitten te kidnappen. Ik snap dat het gebeurt omdat het onderdeel is van onze informatieoorlog richting Rusland. Maar ik vind het gevaarlijk. Je gaat mensen opzwepen om de ander te haten en dergelijke.
Hoeveel meer haat is er nodig dan het goedpraten van genocide?
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:19:50 #267
6484 ExTec
pi_218640174
quote:
Maar ik blijf er op wijzen dat we moeten oppassen om al te snel mee te gaan in
Niemand gaat daar "al te snel" in mee.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:22:35 #268
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640207
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Niemand gaat daar "al te snel" in mee.
Nou ik zie hier weinig discussie daarover, het wordt gelijk als waar aangenomen en als zoete koek geslikt. Paar jaar geleden had je in USA die zogenoemde Qanon groep die ook dachten dat Soros kinderen zou ontvoeren en dergelijke. Dat was dikke onzin.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:24:53 #269
6484 ExTec
pi_218640235
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
Nou ik zie hier weinig discussie daarover, het wordt gelijk als waar aangenomen en als zoete koek geslikt.
Jij kiest ervoor om al het bewijs te negeren.

Dat is wat anders dan dat alle andere mensen het zomaar als zoete koek slikken.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:26:35 #270
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218640256
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, hij kiest ervoor om te doen alsof het een 'de waarheid ligt in het midden' iets is en daarmee te doen alsof Poetin geen genocide pleegt. Het is gewoon een methode om genocide te verdedigen door zogenaamd 'vragen te stellen'.

Het is een bewuste ontregeling om oorlogsmisdaden te verdedigen, meer niet.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:28:53 #271
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640274
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Welk bewijs?

Er verblijven Oekraïense kinderen op Russisch grondgebied, dat is een feit. Die moeten terug.
Ik verzet mij alleen tegen het beeld dat er neergezet lijkt te worden dat de Russen op zoek zijn naar kinderen om mee te nemen. Dat is een complottheorie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:30:50 #272
6484 ExTec
pi_218640283
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Welk bewijs?
Het bewijs wat jij structureel negeert.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:31:57 #273
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218640291
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou ik zie hier weinig discussie daarover, het wordt gelijk als waar aangenomen en als zoete koek geslikt. Paar jaar geleden had je in USA die zogenoemde Qanon groep die ook dachten dat Soros kinderen zou ontvoeren en dergelijke. Dat was dikke onzin.
Waarom vergelijk je een wappie theorie online zonder bewijs (pizzatent hallo) met een oorlogssituatie waar er overduidelijk genoeg bewijsmateriaal is dat veel Oekrainse kinderen zijn mee genomen?
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:32:24 #274
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218640294
Feiten zijn in NWS nu een complottheorie. Laten we in WKN ook maar de aarde is plat als feit omarmen.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:32:56 #275
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218640299
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom vergelijk je een wappie theorie online zonder bewijs (pizzatent hallo) met een oorlogssituatie waar er overduidelijk genoeg bewijsmateriaal is dat veel Oekrainse kinderen zijn mee genomen?
Omdat het een retorisch truukje is om oorlogsmisdaden recht te praten. Creatieve manier van landverraad als je het mij vraagt.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:34:24 #276
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640304
quote:

[..]
Omdat ik wil duidelijk maken dat je nooit te stellig moeten zijn, die wappies zaten ook compleet vast in hun eigenlijk gelijk. Er is wel een verschil: die wappies kregen hun "informatie" uit alternatieve bronnen zoals telegram. In de huidige tijd is het de reguliere media outlet die mijn inziens op het randje opereert door te suggereren dat er een opgezet plan is om Oekraïense kinderen te stelen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:34:41 #277
6484 ExTec
pi_218640305
quote:

[..]
Ja, zijn weinig parallelen, idd.

OMDAT inzake "qanon" het onzin was, MOET het nu ook onzin zijn.

Uh huh.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:35:40 #278
6484 ExTec
pi_218640312
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
In de huidige tijd is het de reguliere media outlet die mijn inziens op het randje opereert door te suggereren dat er een opgezet plan is om Oekraïense kinderen te stelen.
Maar dat onderbouwen ze.

Wat is jouw antwoord daarop: meer geleuter over informatie oorlogen, etc.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:37:21 #279
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218640322
Eigenlijk voert Rusland helemaal geen oorlog, zijn er geen aanvallen op onschuldige burgers, worden er niet krijgsgevangenen gemarteld. Het is allemaal de media die een beetje het randje opzoekt.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:38:17 #280
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218640337
MH17 was eigenlijk ook maar een ongeluk natuurlijk waar Rusland niks aan kon doen.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:39:59 #281
6484 ExTec
pi_218640358
Maar "Quod gratis asseritur, gratis negatur" is van toepassing he.

php kletst gewoon uit z'n nek.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:40:09 #282
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640362
quote:
10s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar dat onderbouwen ze.

Wat is jouw antwoord daarop: meer geleuter over informatie oorlogen, etc.
Ik heb nooit gezegd dat er geen Oekraïense in Rusland zijn. Dat is ook logisch omdat een deel wees is geraakt, en omdat de Russen grondgebied veroveren. Ik verzet mij alleen dat er een geheim plan is om Oekraïense kinderen te stelen en te hersenspoelen. Dat is dezelfde gaslighting als waar Qanon last van had.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:40:49 #283
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640365
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
MH17 was eigenlijk ook maar een ongeluk natuurlijk waar Rusland niks aan kon doen.
?
Waarom dit. Dat is nimmer ontkent hier door iemand dat Rusland dat gedaan heeft. Is geen discussie over.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:41:05 #284
6484 ExTec
pi_218640367
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:40 schreef phpmystyle het volgende:
Ik verzet mij alleen dat er een geheim plan is om Oekraïense kinderen te stelen en te hersenspoelen.
Het is ook geen geheim plan. Ze doen het openlijk.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:41:56 #285
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640372
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het is ook geen geheim plan. Ze doen het openlijk.
Aan de binnenkant van je ogen ja ;)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:43:03 #286
6484 ExTec
pi_218640377
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Aan de binnenkant van je ogen ja ;)
Waar baseer je die conclusie op?

Nergens?

quote:
Quod gratis asseritur, gratis negatur
Je kletst uit je nek.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:44:44 #287
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640381

Vanaf minuut 53 Verbrugge, Engelen én van Dijk over o.a Oekraiene voor de geïnteresseerden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:45:32 #288
6484 ExTec
pi_218640388
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:44 schreef phpmystyle het volgende:

Niet geklikt.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:46:07 #289
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218640395
Even aan de binnenkant van je ogen wat genocide weg knipperen.
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:46:41 #290
6484 ExTec
pi_218640404
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Even aan de binnenkant van je ogen wat genocide weg knipperen.
"Ja, want qanon!"

pi_218640427
En maar janken dat mensen denken dat je een Russische trol bent..

Anyway ik zie die Russen nog in staat om die kinderen uit Oekraïne naar het front te sturen...
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:54:35 #292
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218640491
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:49 schreef The-BFG het volgende:
En maar janken dat mensen denken dat je een Russische trol bent..

Anyway ik zie die Russen nog in staat om die kinderen uit Oekraïne naar het front te sturen...
Ho ho, dat zijn dan toevallig gewoon Oekraïense mannen die toevallig in Russisch grondgebied terecht kwamen en hun eigen huis verdedigen.

Je ziet de propaganda al van verre aankomen.
pi_218640519
quote:

[..]
Complottheorien? Is gewoon een feit.

[ Bericht 0% gewijzigd door TargaFlorio op 31-08-2025 14:05:13 ]
  zondag 31 augustus 2025 @ 13:59:46 #294
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218640523
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ccomplottheorien? Is gewoon een feit.
NWS is BNW
pi_218640548
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ho ho, dat zijn dan toevallig gewoon Oekraïense mannen die toevallig in Russisch grondgebied terecht kwamen en hun eigen huis verdedigen.

Je ziet de propaganda al van verre aankomen.
Lol, ik zie een soort mini kloon van de Pu Hitlerjugend ontstaan.
pi_218640551
Topic moet weer zo snel mogelijk dicht zeker, Russen geven notabene zelf toe dat er kinderen worden weggenomen.
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:06:48 #297
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218640563
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 13:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dat het de Russen waren lijkt mij wel redelijk bewezen, ik heb dat sowieso altijd al gezegd. Maar ze hebben het niet willens en wetens gedaan.
pi_218640575
twitter

twitter
pi_218640582
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat het de Russen waren lijkt mij wel redelijk bewezen, ik heb dat sowieso altijd al gezegd. Maar ze hebben het niet willens en wetens gedaan.
Het lijkt me idd een grote fuck-up te zijn. Maar doordat de Russen blijven ontkennen krijg je vanzelf dit soort verhalen.

Maar goed de USA had ook wat moeite met bekenen dat ze een Iraans vliegtuig per ongeluk uit de lucht hadden geknald.
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:10:34 #300
36431 bleiblei
pi_218640591
quote:

[..]
Dat is precies hoe er in het artikel wordt gesproken over het beeld dat binnen Rusland wordt gegenereerd over deze situatie. Niet voor niets staat er dat Rusland zelfs aangeeft méér kinderen te hebben ontvoert.
  zondag 31 augustus 2025 @ 14:10:47 #301
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218640593
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat was vanaf het begin al wel duidelijk.
Dat MH17 per abuis door de Russen is neergehaald is verder ook niet in twijfel getrokken hier.

Ik snap de Russen ook niet zo goed dat ze dit blijven ontkennen. Sorry zou volstaan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')