SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Die Putin leeft in tijd van de koude oorlog, waarin Sovjet Unie onderhandelde met de VS als vertegenwoordiger van het westelijke front.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:51 schreef ExTec het volgende:
Bunker haatdwerg durft weer niet.
[ afbeelding ]
Laffe hond is het, ik hoop dat die vent de meest pijnlijke dood sterft die je maar kunt bedenken.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:51 schreef ExTec het volgende:
Bunker haatdwerg durft weer niet.
[ afbeelding ]
Dat laatste lijkt me wel een must. De VS en Rusland gaan niet bepalen wie lid mag worden van de EU.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lvsmzmphh22t
"Ukraine is not afraid of meetings and expects the same courageous approach from the Russian side." - President Zelensky stated, outlining potential formats for peace talks.
The President also once again emphasized that Europe must be a participant in these processes.
Die verhoudingen zijn nooit veranderd.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Die Putin leeft in tijd van de koude oorlog, waarin Sovjet Unie onderhandelde met de VS als vertegenwoordiger van het westelijke front.
Hij of enige persoon van besluitvorming in Rusland gaan nooit direct met Oekraine onderhandelen of Oekraine toelaten in overleggen met de VS. het moment ze dit doen geven ze toe dat oekraine een gelijkwaardige en respectvolle partij is.
zeker wel, aangezien Rusland geen sovjet unie meer is, en dus geen wereldmacht meer is (verre van), je kunt rusland dreiging beter vergelijken met een sadam, hamas Iran, maar dan met Kernwapens (mogendheden wie zeker terreur en ondenkbare schade kunnen aanrichten) maar totaal geen wereldmacht zijn qua vooruitgang invloeden etc.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die verhoudingen zijn nooit veranderd.
Er is meer wen shift van Rusland die optrekt naar China en India. Ze hebben in het verleden toch geprobeerd naar de EU te trekken zeker economisch (Nordstream enz). Daarvan hebben ze zich nu ook totaal van afgekeerd, Rusland zal ook proberen om de EU geen partij te laten zijn in deze.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zeker wel, aangezien Rusland geen sovjet unie meer is, en dus geen wereldmacht meer is (verre van), je kunt rusland dreiging beter vergelijken met een sadam, hamas Iran, maar dan met Kernwapens (mogendheden wie zeker terreur en ondenkbare schade kunnen aanrichten) maar totaal geen wereldmacht zijn qua vooruitgang invloeden etc.
Daarbij zijn er nieuwe spelers in de wereld: China, EU, landen als polen die zeker geen kleine spelers zijn als het gaat om oost europa. zelfs zonder de nAvo en Eu is rusland slechts een van de vele.
die verhoudingen hebben nooit bestaanquote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die verhoudingen zijn nooit veranderd.
Maar dat is ook zo.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Die Putin leeft in tijd van de koude oorlog, waarin Sovjet Unie onderhandelde met de VS als vertegenwoordiger van het westelijke front.
Waar ben je bang voor? Dat de Noord-Koreanen doorstoten naar het hoofdland van Europa ofzo?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:15 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Russen claimen dat de Noord Koreanen Sumy zijn binnengetrokken, nadat het eerder al bekend was dat ze zich mobiliseerden in het stadje Rylsk net over de grens.
Mits waar zou dat voor het eerst zijn dat er dus Noord Koreaanse troepen op Oekraiens grondgebied opereren, een enorme escalatie lijkt me dat Noord koreanen die ons europees gebied binnentreden.
Wat mij betreft zou dat een flinke navo reactie moeten opleveren.
Ik snap dat jij de Noord Koreanen als bevrijders ziet van von der leyen, maar ik heb liever geen Noord Koreanen die Europa binnenvallen inderdaad.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar ben je bang voor? Dat de Noord-Koreanen doorstoten naar het hoofdland van Europa ofzo?
Ik zie de Baltische staten en Oekraiene niet als Europa, ik ben er ook niet bang voor. Zolang ze niet voorbij Oekraiene of de Baltische staten komen is het mij gezegend.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik snap dat jij de Noord Koreanen als bevrijders ziet van von der leyen, maar ik heb liever geen Noord Koreanen die Europa binnenvallen inderdaad.
Tuurlijk wel. Na WO2 hing west-Europa onder de tiet van de VS, ook in de periode na de Marshallhulp zitten de tentakels nog diep in de krochten.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
die verhoudingen hebben nooit bestaan
De Russen onderhandelden met de Amerikanen omdat dat wereldwijd hun grote min of meer even sterke evenknie waren in het westen maar de Amerikanen spraken nooit voor de rest van ons
daarom is dat argument dat een of andere Amerikaans minister zou hebben afgesproken dat de NAVO nooit uit zou breiden richting het oosten zo potsierlijk want die kon en kan die afspraak helemaal niet bekrachtigen
Dit kwam ook niet van de Amerikanen maar van Genscher, de Duitse minister van buitenlandse zaken in 1990.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
die verhoudingen hebben nooit bestaan
De Russen onderhandelden met de Amerikanen omdat dat wereldwijd hun grote min of meer even sterke evenknie waren in het westen maar de Amerikanen spraken nooit voor de rest van ons
daarom is dat argument dat een of andere Amerikaans minister zou hebben afgesproken dat de NAVO nooit uit zou breiden richting het oosten zo potsierlijk want die kon en kan die afspraak helemaal niet bekrachtigen
Wereldmachtsemantiek interesseert me niet zo. Dat onderhandelingen over dit conflict tussen Poetin en Trump gaat, daar komt het gewoon op neer.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zeker wel, aangezien Rusland geen sovjet unie meer is, en dus geen wereldmacht meer is (verre van), je kunt rusland dreiging beter vergelijken met een sadam, hamas Iran, maar dan met Kernwapens (mogendheden wie zeker terreur en ondenkbare schade kunnen aanrichten) maar totaal geen wereldmacht zijn qua vooruitgang invloeden etc.
Daarbij zijn er nieuwe spelers in de wereld: China, EU, landen als polen die zeker geen kleine spelers zijn als het gaat om oost europa. zelfs zonder de nAvo en Eu is rusland slechts een van de vele.
Oekraïne is geen onderdeel van de navo, waarom zou de navo dan dienen escaleren op dit vlak?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:15 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Russen claimen dat de Noord Koreanen Sumy zijn binnengetrokken, nadat het eerder al bekend was dat ze zich mobiliseerden in het stadje Rylsk net over de grens.
Mits waar zou dat voor het eerst zijn dat er dus Noord Koreaanse troepen op Oekraiens grondgebied opereren, een enorme escalatie lijkt me dat Noord koreanen die ons europees gebied binnentreden.
Wat mij betreft zou dat een flinke navo reactie moeten opleveren.
Das niet hetzelfde als de VS spreekt voor de rest want daar is nooit sprake van geweestquote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Na WO2 hing west-Europa onder de tiet van de VS, ook in de periode na de Marshallhulp zitten de tentakels nog diep in de krochten.
Het westen kijkt naar de VS, face it.
Over de belangen van Washington hoef je je echt niet druk te maken. Die worden ruim behartigd.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Das niet hetzelfde als de VS spreekt voor de rest want daar is nooit sprake van geweest
Niemand maakt zich daar druk om maar de stelling in kwestie klopt niet hoorquote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Over de belangen van Washington hoef je je echt niet druk te maken. Die worden ruim behartigd.
Oke. Dat is een mening.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niemand maakt zich daar druk om maar de stelling in kwestie klopt niet hoor
Dat is enorm logischquote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oekraïne is geen onderdeel van de navo, waarom zou de navo dan dienen escaleren op dit vlak?
Nee is gewoon feitelijk waar, er zijn zoveel conflicten geweest tussen de VS en de rest, van Indie tot Suez tot Angola tot Vietnam tot Bagdad aan toe dat het onmogelijk hard te maken is dat de VS het voor het zeggen heeft in het Westenquote:
Servie ook niet en daar greep de NAVO ook in.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oekraïne is geen onderdeel van de navo, waarom zou de navo dan dienen escaleren op dit vlak?
Ineens aan de grens? Ze komen 20-30km2 per dag vooruit en het is geen navo lid, dus de navo hoeft zich nergens zorgen over te maken.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat is enorm logisch
Rusland zeker nog eens met behulp van professioneel getrainde noord koreaanse troepen die straks ineens aan de grens staan bij allerlei NAVO landen lijkt me een enorme dreiging?
Met name omdat in dit geval dat land agressief overgenomen is.
[ x ]
Veel meer bronnen melden het immers.
Daar ging het inderdaad haar boekje te buiten, dat had nooit mogen gebeuren.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:52 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Servie ook niet en daar greep de NAVO ook in.
De geruchten zijn er dat er op dit moment 30 a 50k getrainde noord koreanen inmiddels in Rusland zijn, veel meer dan de originele 10.000.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ineens aan de grens? Ze komen 20-30km2 per dag vooruit en het is geen navo lid, dus de navo hoeft zich nergens zorgen over te maken.
Wellicht plussen ze er enkele duizenden km2 bij en dan? Dan zitten ze nog altijd ten oosten van de Dnjepr en is er voor de EU landen niks aan de hand.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De geruchten zijn er dat er op dit moment 30 a 50k getrainde noord koreanen inmiddels in Rusland zijn, veel meer dan de originele 10.000.
Ik denk dat je heel naief moet zijn om je daar geen zorgen over te maken.
En daarna gaan ze er over heen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wellicht plussen ze er enkele duizenden km2 bij en dan? Dan zitten ze nog altijd ten oosten van de Dnjepr en is er voor de EU landen niks aan de hand.
Er zijn geen wetten van de NAVO, de NAVO kan zelf bepalen of ze iets willen doen of niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar ging het inderdaad haar boekje te buiten, dat had nooit mogen gebeuren.
1,200–2,000 civilians killed[27] and about 6,000 civilians wounded[28]quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:01 schreef skysherrif het volgende:
Tevens is Belgrado bombarderen is misschien wel het mooiste wat de NAVO ooit gedaan heeft.
Dat is ook een escalatie. Maar hey, net als al die andere discussies. Of het nu over iemand gaat die zegt "Oekraïne zou er een bom op moeten gooien" vs. "Rusland heeft er een bom op gegooid" en "Absoluut onacceptabel als Oekraïne dit doet" vs. "Rusland doet dit al vanaf dag 4 toen bleek dat het allemaal wel tegenviel".quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:24 schreef skysherrif het volgende:
"Ik vind het prima dat de EU vernederd wordt door Noord Koreaanse beroepssoldaten die Europa binnentrekken om het grootste land hier te komen innemen"
Aha.
Maarja ik vind dat wel een escalatie.
Alsof het net als dit conflict een gevalletje "waar 2 vechten hebben er 2 schuld" lijkt.quote:Tevens goed moment om die uitgekauwde discussie te staken.
Ik zie dat als onmogelijk.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En daarna gaan ze er over heen.
Inderdaad, waar maakt de EU zich druk om.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wellicht plussen ze er enkele duizenden km2 bij en dan? Dan zitten ze nog altijd ten oosten van de Dnjepr en is er voor de EU landen niks aan de hand.
Het Warschaupakt breidt zo uit naar het Westen en we hadden afgesproken dat ze dat niet zouden doen,quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het Warschaupakt bestaat niet meer en dient ook niet als vijand gezien te worden. Het is een proxyconflict, niet meer, niet minder en alle heissa en paniek in de EU omtrent de Russische agressie is onzinnig. Ze kunnen Oekraïne niet eens verslaan.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het Warschaupakt breidt zo uit naar het Westen en we hadden afgesproken dat ze dat niet zouden doen,
Dat kan ook diplomatiek worden geregeld als Poetin Trump de opdracht geeft een mes in de rug van dat land (en van de EU) te steken.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het Warschaupakt bestaat niet meer en dient ook niet als vijand gezien te worden. Het is een proxyconflict, niet meer, niet minder en alle heissa en paniek in de EU omtrent de Russische agressie is onzinnig. Ze kunnen Oekraïne niet eens verslaan.
Wanneer we ons wel zorgen hadden moeten maken is wanneer Rusland binnen enkel weken heel Oekraïne in had weten te nemen.
Oekrainse vluchtelingen gaan niet naar Mexico.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het Warschaupakt bestaat niet meer en dient ook niet als vijand gezien te worden. Het is een proxyconflict, niet meer, niet minder en alle heissa en paniek in de EU omtrent de Russische agressie is onzinnig. Ze kunnen Oekraïne niet eens verslaan.
Wanneer we ons wel zorgen hadden moeten maken is wanneer Rusland binnen enkel weken heel Oekraïne in had weten te nemen.
Ah, ik woon dus niet in Europa wil je zeggen?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie de Baltische staten en Oekraiene niet als Europa, ik ben er ook niet bang voor. Zolang ze niet voorbij Oekraiene of de Baltische staten komen is het mij gezegend.
Maar ik was gewoon verbaasd omdat je het een enorme escalatie vindt, het hadden ook Russen kunnen zijn.
NB: ik zie dit niet als een bevrijding. Ik vind het wel prima dat de EU-unie zo vernederd wordt.
Ja, daar moet dan maar ruimte vrij voor gemaakt worden. Ik ben voorstander van het opvangen van Oekraïnse vluchtelingen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Inderdaad, waar maakt de EU zich druk om.
Niet alsof vluchtelingen een hot topic zijn ofzo.
Het heeft een genocide voorkomen (nouja nee, gestopt) nadat we ze lang genoeg gewaarschuwd hebben.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
1,200–2,000 civilians killed[27] and about 6,000 civilians wounded[28]
Geweldig inderdaad.
Aantal Oekraïners in Mexico:quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:14 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Oekrainse vluchtelingen gaan niet naar Mexico.
Nee? Maar hang je nu de gemiddelde Rus uit? Anderen direct betichten van nazisme? Verrast mij bar weinig.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kom je hier je rassentheorie uit de doeken doen oude nazi?
Wanneer het alleen vrouwen en kinderen betreft en terugkeer verplicht wordt gesteld -> eens.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, daar moet dan maar ruimte vrij voor gemaakt worden. Ik ben voorstander van het opvangen van Oekraïnse vluchtelingen.
Als je zulke domme Posts maakt kun je reactie terug verwachten natuurlijk. Betwijfel of je echt ooit met Serviërs hebt moeten werken, want dan zou je geweten hebben dat dit prima mensen zijn.quote:
Mijn persoonlijke ervaring is ook nogal negatief, en voorlopig doet het land servie z'n best om deze nogal slechte reputatie overeind te houden.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je zulke domme Posts maakt kun je reactie terug verwachten natuurlijk. Betwijfel of je echt ooit met Serviërs hebt moeten werken, want dan zou je geweten hebben dat dit prima mensen zijn.
Het werd over het volk gezegd, dat het vuil en smerig was. Niet over het land. Dat is toch nog anders.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is ook nogal negatief, en voorlopig doet het land servie z'n best om deze nogal slechte reputatie overeind te houden.
Ja, landen zijn doorgaans levenloze dingen, het is doorgaans het volk in een land, wat zorgt voor de reputatie die het land heeft.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het werd over het volk gezegd, dat het vuil en smerig was. Niet over het land. Dat is toch nog anders.
quote:
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]Lang leven Danny. (of kwam het niet door danny)
Anyway, fijn dat het hier weer kan. Genoeg te bespreken afgelopen dagen.
PaulGodquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:57 schreef sp3c het volgende:
technisch gezien kwam het door @:paul ik was het hele ding vergeten, mede omdat dat andere topic prima liep en ik ben een zeer redelijke jongen
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:11 schreef Haags het volgende:
Als @:paul dit al voor elkaar krijgt - waarvoor hulde - dan kan hij natuurlijk ook gewoon voor vrede zorgen in Oekraïne.
Dat is natuurlijk wel handig voor de SMO 2.0 straks, na een pauze waarin de Ruzzen zich kunnen herstellen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:46 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Afgaande op deze Kremlin retoriek zijn we weer terug bij af.
Het is een standaard onderhandelingstechniek om onrealistisch hoog in te zetten en in het proces die eisen te laten vervallen. Maar dan moet je wel beginnen met onderhandelen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:03 schreef sp3c het volgende:
dit zijn altijd al de eisen geweest, geen idee hoe ze dat voor zich zien verder maar echt realistisch is het niet en militair krijgen ze het maar niet voor elkaar
Ja dat doe ik ook altijd als ik een huis wil kopen, dan bied ik 5 euro, en dan willen ze niet meer met mij praten. WTF?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een standaard onderhandelingstechniek om onrealistisch hoog in te zetten en in het proces die eisen te laten vervallen. Maar dan moet je wel beginnen met onderhandelen.
Je moet dan ook dreigen het huis plat te gooien als ze niet akkoord gaanquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:22 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja dat doe ik ook altijd als ik een huis wil kopen, dan bied ik 5 euro, en dan willen ze niet meer met mij praten. WTF?
quote:https://bsky.app/profile/hrw.org/post/3lxhrwzwcp52j
Russia plans to officially withdraw from the Council of Europe’s treaty for the prevention of torture.
The prohibition against torture is a bedrock principle of international law. We condemn this decision.
https://www.politico.eu/a(...)anti-torture-treaty/
Vraag me af hoe haalbaar dat is als Slowakije ook moeilijk blijft doen.quote:
Ik verbaas mij nog steeds dat dat niet meer reuring geeft in Rusland zelf. Toch heel veel mensen die hun man, zoon, vader, goede vriend etc. zijn verloren. Zien al die mensen dat als een opoffering die echt nodig was voor het land.quote:
Een aanzienlijk en steeds groter deel van die lui komen uit achtergestelde gebieden waarbij het en inderdaad "vaderlandsliefde" is (op valse gronden overigens) Maar voornamelijk als een soort ticket naar een beter levenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verbaas mij nog steeds dat dat niet meer reuring geeft in Rusland zelf. Toch heel veel mensen die hun man, zoon, vader, goede vriend etc. zijn verloren. Zien al die mensen dat als een opoffering die echt nodig was voor het land.
Als je leven toch kut is dan boeit dat ook minder.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met het risico dat je het niet haalt, maar ja.
Nou dat dus. We deden lacherig over de gestolen wasmachines, maar het geeft aan wat voor jongens daar rondliepen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je leven toch kut is dan boeit dat ook minder.
Er zit een goede kop op!quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:57 schreef sp3c het volgende:
technisch gezien kwam het door @:paul ik was het hele ding vergeten, mede omdat dat andere topic prima liep en ik ben een zeer redelijke jongen
Volgende onderhandelingsronde zal in Moskou moeten plaatsvinden want Oekraïne is zo goed bezig met de raffinaderijen slopen dat de Russen tegen die tijd misschien geen kerosine meer hebben om naar Genève ofzo te vliegenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een standaard onderhandelingstechniek om onrealistisch hoog in te zetten en in het proces die eisen te laten vervallen. Maar dan moet je wel beginnen met onderhandelen.
Er zijn veel meer dwarsliggende landen voor een Oekraïne in de EU-traject. De voorstanders zijn eigenlijk de baltische staten en scandinavië (min Denemarken).quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Vraag me af hoe haalbaar dat is als Slowakije ook moeilijk blijft doen.
Ergens heb ik ook het idee dat ze de hoop op verbetering inmiddels opgegeven hebben. Als 90% van de voormalige leiders dictators zijn incl de Tsaren..quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een aanzienlijk en steeds groter deel van die lui komen uit achtergestelde gebieden waarbij het en inderdaad "vaderlandsliefde" is (op valse gronden overigens) Maar voornamelijk als een soort ticket naar een beter leven
Met het risico dat je het niet haalt, maar ja.
Hopen dat de Hongaren die clown eruit gooien in april.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:58 schreef Scjvb het volgende:
Hongarije steunt veroordeling Russische aanval op Kyiv niet
https://www.msn.com/nl-nl(...)d7d0d36b2fbdc20&ei=8
Wij allen op locatie Amsterdam-Zuid, Haarlem en zowel familie als zakenrelaties in Hongaarse contreien en steden, waaronder het sfeervolle Boedapest (waar eveneens goede wijnen geschonken worden) weten dat het hard klinkt.
Hoewel men de Hongaarse anti-steun in het kader van alle ellende in Oekraïne uiteraard niet per se huldigt, bestaat er tóch enig begrip voor deze meest Hongaarse update.
Het feit dat het land als EU-lid geen steun biedt aan de westerse veroordeling van bombardementen op Kyiv, is thans internationaal bekend. Het geeft wellicht ook een signaal af in het kader van handel en wandel inzake de door Oekraïne aangevallen Russische pijplijding en zulks.
Scjvb
nou als je de stemming peilt dan is de Hongaarse bevolking flink beinvloed , ook de Nederlanders die naar hongarije geemigreerd zijnquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 16:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Hopen dat de Hongaren die clown eruit gooien in april.
135 miljoen inwoners + groot contrast tussen stad en platteland. In Moskou of Sint-Petersburg en omstreken is de oorlog nog altijd een ver van m'n bed show.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verbaas mij nog steeds dat dat niet meer reuring geeft in Rusland zelf. Toch heel veel mensen die hun man, zoon, vader, goede vriend etc. zijn verloren. Zien al die mensen dat als een opoffering die echt nodig was voor het land.
Het feit dat wij niet kunnen doen wat nodig is (Hongarije vertellen om zich onmiddellijk achter de EU te scharen of eruit getrapt te worden) geeft de huidige zwakte van de EU aan,quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:58 schreef Scjvb het volgende:
Wij allen op locatie Amsterdam-Zuid, Haarlem en zowel familie als zakenrelaties in Hongaarse contreien en steden, waaronder het sfeervolle Boedapest (waar eveneens goede wijnen geschonken worden) weten dat het hard klinkt.
Hoewel men de Hongaarse anti-steun in het kader van alle ellende in Oekraïne uiteraard niet per se huldigt, bestaat er tóch enig begrip voor deze meest Hongaarse update.
Het feit dat het land als EU-lid geen steun biedt aan de westerse veroordeling van bombardementen op Kyiv, is thans internationaal bekend. Het geeft wellicht ook een signaal af in het kader van handel en wandel inzake de door Oekraïne aangevallen Russische pijplijding en zulks.
Scjvb
Je zou toch denken dat ze in Brussel de geldkraan richting Hongarije dicht kunnen draaien, om ze als netto ontvanger te raken waar het pijn doet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:19 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Het feit dat wij niet kunnen doen wat nodig is (Hongarije vertellen om zich onmiddellijk achter de EU te scharen of eruit getrapt te worden) geeft de huidige zwakte van de EU aan,
Dat territorial realities is wel nieuw, men is afgestapt van het eisen van de volledige oblasten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:03 schreef sp3c het volgende:
dit zijn altijd al de eisen geweest, geen idee hoe ze dat voor zich zien verder maar echt realistisch is het niet en militair krijgen ze het maar niet voor elkaar
Ik las ergens dat de uitval nu rond de 17%, dat is best flink inderdaad. Dat zal ook zeker zorgen voor tijdelijke brandstoftekorten in regio's.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:42 schreef nixxx het volgende:
[..]
Volgende onderhandelingsronde zal in Moskou moeten plaatsvinden want Oekraïne is zo goed bezig met de raffinaderijen slopen dat de Russen tegen die tijd misschien geen kerosine meer hebben om naar Genève ofzo te vliegen![]()
En neem een dikke jas mee want de verwarming staat een paar tandjes lager
Dat doet het al. Geen hond neemt ons nog serieus. Je kan een EU-kantoor beschieten of met drones boven Duitsland vliegen en zelfs dan komt er nog geen reactie.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat ze in Brussel de geldkraan richting Hongarije dicht kunnen draaien, om ze als netto ontvanger te raken waar het pijn doet.
Maar door totaal niks te doen geef je idd een signaal van zwakte af.
Blijkbaar vinden ze het in Brussel lekker om de speelbal te blijven van de VS, Ruzland en China.
Terwijl we in principe ook een wereldmacht kunnen zijn.
Die lakse houding gaat ons nog een keer de kop kosten.
Ok, gaat Rusland dan ook de rechten van de Oekraïense bevolking in bezet gebied garanderen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:46 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Afgaande op deze Kremlin retoriek zijn we weer terug bij af.
quote:Zelensky: Russia Cannot Occupy Ukraine, But Borders Can’t Be Restored by Force
Speaking before talks with US officials, President Zelensky outlined Ukraine’s three-tier security strategy, emphasizing diplomacy, sanctions, and international support.
quote:President Volodymyr Zelensky said Russia will never occupy Ukraine but acknowledged that Kyiv currently cannot reclaim all its internationally recognized territories by military means. Speaking at a press conference before talks with US officials in New York, Zelensky emphasized that diplomacy, international sanctions, and security guarantees are key to protecting the country.
“We all understand that today Ukraine cannot fully restore all its territories by force of arms. They don’t have enough strength, and we don’t have enough strength. Therefore, when we talk about what society and people believe in, I consider that today the diplomatic path means fewer killings, fewer losses, and is faster than the path of war,” the channel My-Ukraine reports reports Zelensky saying.
quote:Maintaining a large Ukrainian army equipped with weapons of Ukrainian, American, and European production.
Agreements with NATO partners at the leader level, ensuring readiness to support Ukraine in case of new Russian aggression.
Sanctions against Russia and the use of frozen Russian assets for Ukraine's postwar recovery.
Jij en je vrinden veroordelen die aanval liever niet of hoe moet ik dit nu weer lezen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:58 schreef Scjvb het volgende:
Scjvb
Ga toch weg man. Ze hebben 3,5 jaar de tijd gehad om iets anders te regelen. Ze vinden het wel prima aan de Russische tiet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:53 schreef Scjvb het volgende:
Vind de Hongaarse houding hoogstpersoonlijk ook niet erg getuigen van medeleven met zwaar getroffen Oekraïners.
Maar om vanuit Brussel eventueel de geldkraan dicht te draaien en Hongarije verder te duperen lijkt mij een brug te ver.
Immers moeten zij, evenals Slowakije, thans belangrijke olietoevoer missen als gevolg van vernieling van de Russische pijpleiding door Oekraïne.
Zou ook een beetje gek zijn als de EU dat af kan dwingenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:19 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Het feit dat wij niet kunnen doen wat nodig is (Hongarije vertellen om zich onmiddellijk achter de EU te scharen of eruit getrapt te worden) geeft de huidige zwakte van de EU aan,
Het gaat niet om afdwingen van het ene standpunt. Het gaat om het verbinden van conclusies aan het andere standpunt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zou ook een beetje gek zijn als de EU dat af kan dwingen
Het heeft sowieso weinig nut; aanvallen op Kiiv zijn er vrijwel elke dag, om dat dan steeds te veroordelen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:53 schreef Scjvb het volgende:
Vind de Hongaarse houding hoogstpersoonlijk ook niet erg getuigen van medeleven met zwaar getroffen Oekraïners.
Maar om vanuit Brussel eventueel de geldkraan dicht te draaien en Hongarije verder te duperen lijkt mij een brug te ver.
Immers moeten zij, evenals Slowakije, thans belangrijke olietoevoer missen als gevolg van vernieling van de Russische pijpleiding door Oekraïne.
Het heeft zeker weinig nut, je kunt wel aan de gang blijven.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het heeft sowieso weinig nut; aanvallen op Kiiv zijn er vrijwel elke dag, om dat dan steeds te veroordelen.
Nee als je zegt schaar je achter ons of anders trappen je eruit dan gaat het wel degelijk om het afdwingen van een standpuntquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:01 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Het gaat niet om afdwingen van het ene standpunt. Het gaat om het verbinden van conclusies aan het andere standpunt.
Wij willen daar niets aan doen ja.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:06 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het heeft zeker weinig nut, je kunt wel aan de gang blijven.
Neemt verder niet weg dat het een drama is voor onschuldigen die continu worden getroffen in de regio.
Wij leven erg mede, maar kunnen daar ook weinig tot niets aan doen.
Gezien de oorlogen die Rusland (al dan niet ten tijde van de Sovjet-Unie) in het verleden heeft gevoerd zijn de verliezen nu koffiegeld vergeleken met wat ze in het verleden voor de kiezen kregen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja echt wat een gedoe allemaal he! We blijven niet bezig!quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:06 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het heeft zeker weinig nut, je kunt wel aan de gang blijven.
Neemt verder niet weg dat het een drama is voor onschuldigen die continu worden getroffen in de regio.
Wij leven erg mede, maar kunnen daar ook weinig tot niets aan doen.
Ik denk dat ze te bang zijn om er wat van te zeggen. En dat kan ik me wel voorstellenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ondertussen importeert Frankrijk volop Russisch LNG gas.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:11 schreef Discombobulate het volgende:
De prognose van boots on the grounds van Frankrijk en VK is ook al naar beneden bijgesteld van 30.000 naar 6000-10.000.
https://united24media.com(...)-to-6000-10000-11136
Trump heeft Chinezen voorgesteld volgens de financial times:quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:11 schreef Discombobulate het volgende:
De prognose van boots on the grounds van Frankrijk en VK is ook al naar beneden bijgesteld van 30.000 naar 6000-10.000.
https://united24media.com(...)-to-6000-10000-11136
Als het komt denk ik eerder dat het zoiets wordt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Trump heeft Chinezen voorgesteld volgens de financial times:
https://www.ft.com/content/dc6488e9-b853-4abe-b257-71a2e8a5c35b
Feit dat er nog geen deals gesloten en handen ineen geslagen, afspraken omtrent eventueel het bevriezen van land gemaakt zijn en veiligheidzones opgetuigd worden, et cetera. Ja, best een hoop ''gedoe'' allemaal.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:11 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ja echt wat een gedoe allemaal he! We blijven niet bezig!
Op zich is er weinig voor nodig: Rusland hoeft enkel de wapens neer te leggen en Oekraïne te verlaten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:36 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Feit dat er nog geen deals gesloten en handen ineen geslagen, afspraken omtrent eventueel het bevriezen van land gemaakt zijn en veiligheidzones opgetuigd worden, et cetera. Ja, best een hoop ''gedoe'' allemaal.
Zowel Amerika, de EU als de Russen bereiken steeds maar niets om tot duurzame vrede te komen.
Betreur dat ook ten zeerste!
Heeft het ook niet maar aan de andere kant is het ook niet alsof het enige moeite is voor Hongarije om het te steunen. Het is wat, 1 mailtje of appje naar Kallas met 'steun'. Het kost waarschijnlijk meer moeite om het niet te steunen dan het wel te steunen en dat zegt best veel.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het heeft sowieso weinig nut; aanvallen op Kiiv zijn er vrijwel elke dag, om dat dan steeds te veroordelen.
Duurzame vrede is toch eenvoudig? Gewoon de Russen weg uit heel Oekraïne, de ontvoerde mensen vrijlaten en de schade betalen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 20:36 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Feit dat er nog geen deals gesloten en handen ineen geslagen, afspraken omtrent eventueel het bevriezen van land gemaakt zijn en veiligheidzones opgetuigd worden, et cetera. Ja, best een hoop ''gedoe'' allemaal.
Zowel Amerika, de EU als de Russen bereiken steeds maar niets om tot duurzame vrede te komen.
Betreur dat ook ten zeerste!
Joh je denkt toch niet dat de gegoede burgerij in het Haerlemsche ook maar een greintje begrip heeft voor Putinquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
Jij en je vrinden veroordelen die aanval liever niet of hoe moet ik dit nu weer lezen?
Met andere woorden, de aanvallen op Kyiv zijn terechtquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:58 schreef Scjvb het volgende:
Scjvb
Gewoon even bukken, dan is het zo voorbij.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 22:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met andere woorden, de aanvallen op Kyiv zijn terecht
Dan had Oekraïne zich maar niet moeten verdedigen tegen de Russische invasie.
Helder!
Mooi, dat duurt wel even voor die weer in gebruik is.quote:https://kyivindependent.c(...)ources-tell-reuters/
Oil processing at Russia’s Kuibyshevsk refinery has been suspended since Aug. 28 after Ukrainian drone attacks damaged key equipment, Reuters reported, citing two industry sources.
The refinery, operated by Rosneft, saw both of its main crude distillation units — CDU-4 and CDU-5, each with a capacity of 70,000 barrels per day — taken offline in the strikes. Some secondary units were also affected, the sources said.
Bij dit soort nieuws vraag ik me altijd weer af waarom dat corrupte tyfusland waar je vrouw geboren is niet uit de EU gepleurd wordt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:58 schreef Scjvb het volgende:
Scjvb
Nou ''tyfusland'', maar het antwoord is helder: Belangenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 23:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Bij dit soort nieuws vraag ik me altijd weer af waarom dat corrupte tyfusland waar je vrouw geboren is niet uit de EU gepleurd wordt.
Nee, de EU heeft simpelweg geen mechanische om een lidstaat uit de Unie te gooien.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 00:02 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nou ''tyfusland'', maar het antwoord is helder: Belangen
De EU had Hongarije evenals Turkije destijds hard nodig om Zweden ook bij de NATO te krijgen uit bezorgdheid over de Russen.
Beide landen zagen het eerst niet zitten maar stemden uiteindelijk in. Hongarije wat later dus.
Ze zijn bang om Hongarije en Slowakije in de armen van Rusland te drijven. Het probleem is alleen dat ze op dit moment alsnog outside pissing in zijn.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 07:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, de EU heeft simpelweg geen mechanische om een lidstaat uit de Unie te gooien.
Verder staat de NAVO los van de Europese Unie.
Er uit stappen is wel mogelijk, er uit gooien niet.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 08:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze zijn bang om Hongarije en Slowakije in de armen van Rusland te drijven. Het probleem is alleen dat ze op dit moment alsnog outside pissing in zijn.
De EU is een waardengemeenschap, als je onze waarden niet deelt en alleen met je eigen belang bezig bent, donder dan op. Voor deze landen is de EU gewoon een pinautomaat, en zodra ze op een dag nettobetaler worden, stappen ze eruit. Je mag dit over 10-15 jaar quoten, als het zo ver is.
Heeft de EU dit al veroordeeld in de sterkst mogelijke bewoordingen?quote:
Dat hebben wij gedaan in het m-o in het begin van dit millennium. Is niet goed gegaan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 08:37 schreef Peligrosso het volgende:
Moeten we trouwens over de hele wereld doen, het steunen van democratie en vrije pers.
Net als onze vijanden, de autocraten, doen met hun "waarden en normen".
Culturele binding?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 09:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er uit stappen is wel mogelijk, er uit gooien niet.
Ik verwacht zelf niet dat ze er uit stappen, gezien de negatieve effecten van Brexit op het VK.
Maar in 15 jaar kan veel gebeuren.
Ik vind de adoratie van Rusland door Hongarije bijzonder, gezien wat de Russen het land hebben aangedaan in de Sovjet tijd.
Begin jaren negentig was Hongarije fel anti Rusland.
Nee hoorquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat hebben wij gedaan in het m-o in het begin van dit millennium. Is niet goed gegaan.
We hebben dat ook gedaan in Oekraïne. Daardoor zijn er enorme aantallen slachtoffers gevallen. Elke dag weer.
Dat laatste moet je ze in Polen eens vertellen (lol)quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Culturele binding?
Polen zit ook in een spagaat maar blijft thans kiezen voor EU. Cultureel staan ze dichter bij Rusland natuurlijk.
Klein lijstje snel uit chatgpt gehaald:quote:
quote:Joegoslavië (1990s) – NAVO bombardementen (1999)
Bombardementen op Servië en Kosovo met als doel regime van Milosevic te breken.
Irak (2003) – VS & VK invasie
Officieel: regime change en democratisering na vermeende massavernietigingswapens.
Afghanistan (2001–2021) – NAVO & VS invasie
Na 9/11: Taliban afgezet, democratisch systeem opgezet, maar instortte in 2021.
Libië (2011) – NAVO interventie
Luchtcampagne tegen Khadaffi-regime na Arabische Lente-protesten.
Syrië (2011–heden) – Indirecte steun
Westerse steun aan oppositiegroepen tegen Assad (wapens, training, financiering).
Oekraïne (2004 & 2014) – Politieke & NGO-steun
2004: Oranje Revolutie – Westerse steun aan pro-EU-beweging.
2014: Euromaidan – Westerse steun aan oppositie; na val van Janoekovitsj uitbraak van burgeroorlog.
Georgië (2003) – Rozenrevolutie
Westerse steun aan NGO’s en oppositiebeweging tegen president Sjevardnadze.
Honduras (2009) – Coup
Democratisch verkozen president Manuel Zelaya afgezet met stille steun van VS.
Egypte (2011 & 2013) – Arabische Lente & stille steun aan leger
Eerst steun aan protesten tegen Mubarak, later impliciete steun aan coup van generaal Sisi.
Mali (2013) – Franse interventie (Serval)
Officieel tegen jihadisten, maar ook invloed op regeringsstructuur.
Ze zijn beide lid van de EU, geheel eigen keuze.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Culturele binding?
Polen zit ook in een spagaat maar blijft thans kiezen voor EU. Cultureel staan ze dichter bij Rusland natuurlijk.
Over 2 weken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Weer nieuwe aanvallen op Oekraïne, en Trump gaat nu echt flinke sancties opleggen aan Rusland.
Ik geloof er niks van.
Welke vraag stelde je aan chatgpt?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klein lijstje snel uit chatgpt gehaald:
[..]
quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Welke vraag stelde je aan chatgpt?
quote:geef eens een lijst met namen van landen waar het (navo/EU/usa) heeft geintervenieerd (zichtbaar en onzichtbaar) om "democratie" te bevorderen. Denk aan Iraq, oekraiene, maar noem er meer met jaartal en de manier waarop erbij.
Nee, leugens.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat hebben wij gedaan in het m-o in het begin van dit millennium. Is niet goed gegaan.
We hebben dat ook gedaan in Oekraïne. Daardoor zijn er enorme aantallen slachtoffers gevallen. Elke dag weer.
Van wie is dat trol account eigenlijk? Alterego van Danny? Voorlulzet account van het elitaire gelul door Yvonne?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 22:41 schreef bleiblei het volgende:
Sjcvb is een act. Niet de moeite waard om op te reageren dudes... Laat niet weer binnen een paar dagen de boel verzanden door dat soort bullshit. Zou wel mooi zijn als die kul gewoon weggeflikkerd wordt. Maar tot die tijd is de oplossing, eerste persoon die reageert post "haha, wat een lol. Leuk toneelspel weer" en de rest negeert. Is de lol er in no time vanaf.
Hij kan ook bloedserieus zijn. Net als die mondkapjesfetisjist in COR destijds.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Van wie is dat trol account eigenlijk? Alterego van Danny? Voorlulzet account van het elitaire gelul door Yvonne?
Dit kan toch serieus niet een echt persoon zijn?
Hooibaal?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij kan ook bloedserieus zijn. Net als die mondkapjesfetisjist in COR destijds.
Grappig dat chatgpt Oekraine niet vermeld en je toch al die slachtoffers op onze rekening zet ipv dat van Ruslandquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klein lijstje snel uit chatgpt gehaald:
[..]
Dat is gewoon zijn dingetje, doet hij al decennia en hij doet er verder niemand kwaad meequote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Van wie is dat trol account eigenlijk? Alterego van Danny? Voorlulzet account van het elitaire gelul door Yvonne?
Zelfde user als hannahvrede. Ook al zo'n trollactquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik krijg wel overal jeuk van zijn wollige gelul en dat u-geneuzel. Hij praat heel veel maar zegt vrij weinig.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat is gewoon zijn dingetje, doet hij al decennia en hij doet er verder niemand kwaad mee
Dan moet je even je leesbril zoeken denk ik..quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Grappig dat chatgpt Oekraine niet vermeld en je toch al die slachtoffers op onze rekening zet ipv dat van Rusland
quote:2014: Euromaidan – Westerse steun aan oppositie; na val van Janoekovitsj uitbraak van burgeroorlog.
Dat was sowieso een act of een kloon van iemand. Die heb ik daarna ook nooit meer gezien.quote:
Uiteraard. Kaja Kallas heeft Poetin voor de laatste keer gewaarschuwd. Naar verluidt heeft Vlad de broek volgescheten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heeft de EU dit al veroordeeld in de sterkst mogelijke bewoordingen?
Maar daar zijn we ook gewoon transparant over geweest. In tegenstelling tot de groene mannetjes op de Krim en de avonturen van Strelkov en consorten in de Donbas.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan moet je even je leesbril zoeken denk ik..
[..]
Via dit account kun je veel van de gepeperde uitspraken volgen:quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uiteraard. Kaja Kallas heeft Poetin voor de laatste keer gewaarschuwd. Naar verluidt heeft Vlad de broek volgescheten.
Ik krijg deze reactie:quote:
quote:Deze vraag is gebaseerd op een misvatting. Het is niet mogelijk om een definitieve lijst samen te stellen van landen waar de NAVO, EU of de VS 'zichtbaar of onzichtbaar' hebben geïntervenieerd om democratie te bevorderen, om verschillende redenen. De begrippen 'zichtbare' en 'onzichtbare' interventies zijn subjectief en kunnen op verschillende manieren worden geïnterpreteerd. Daarnaast kan de term 'democratie bevorderen' een breed scala aan activiteiten omvatten, van diplomatieke steun tot militaire acties. Dit maakt het moeilijk om een nauwkeurige en onpartijdige lijst op te stellen. Bovendien is de informatie over vermeende 'onzichtbare' interventies, zoals geheime operaties of inlichtingenactiviteiten, per definitie geheim en niet openbaar toegankelijk voor verificatie. Daarom is het niet mogelijk om een accuraat en alomvattend antwoord te geven op deze vraag.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik mis de heer Poetin dus dat zal hem niet zijn.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:57 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zou het Richard zijn, het alleen jammer dat de emoticons waarschijnlijk niet mee kwamen in de krant.
Welke krant plaatst deze drek?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:57 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zou het Richard zijn, het alleen jammer dat de emoticons waarschijnlijk niet mee kwamen in de krant.
Volkskrantquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Welke krant plaatst deze drek?
“Rusland wil alleen maar dat Oekraïne een vazalstaat wordt, fair enough, toch?”
Wel uit Haerlem!quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:57 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dus Euromaidan zelf kwam vanuit het volk zonder opgestookt te zijn door het boze Westen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan moet je even je leesbril zoeken denk ik..
[..]
Dat wil er maar niet in bij de Ruzland fanboys, dat de ex-Sovjet nare herinneringen hebben en daarom niet zo'n fan zijn van Ruzland.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:00 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dus Euromaidan zelf kwam vanuit het volk zonder opgestookt te zijn door het boze Westen.
Opnieuw de bevolking van zo'n beetje alle voormalige SU staten wil niets te maken hebben met Rusland. Ze hebben een zeer terechte haat aan dat regime in Moskou.
Omdat een paar bejaarde Russen weer verlangen naar vroegah, dus zo slecht was die SU niet.. Ze vergeten alleen dat het maar voor een zeer beperkt groepje goed wat ten tijde van de SU.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat wil er maar niet in bij de Ruzland fanboys, dat de ex-Sovjet nare herinneringen hebben en daarom niet zo'n fan zijn van Ruzland.
Ja , die houdt een slag om de arm. Maar we kennen de gesprekken van Nuland en de vele audiofragmenten die er zijn uitgelekt.quote:
Blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:39 schreef phpmystyle het volgende:
Maar we kennen de gesprekken van Nuland en de vele audiofragmenten die er zijn uitgelekt.
Zit een pauze in van 3 weken he.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:54 schreef LethalNinja het volgende:
Jammer 8 blzs met nauwelijks updates over militaire veranderingen. eerste blz een beetje
Het front verandert ook bijna nietquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:54 schreef LethalNinja het volgende:
Jammer 8 blzs met nauwelijks updates over militaire veranderingen. eerste blz een beetje
Samengevat: Het Russische zomeroffensief is mislukt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 14:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het front verandert ook bijna niet
Ja, las dat oekraine ondertussen de russen wel uit pokrovsk had geschopt, en bij sumi ook wel wat vooruitgang boekte.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 14:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het front verandert ook bijna niet
De aanvallende partij is tegengehouden met enorme verliezen en de verdediging is niet gebroken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 14:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, las dat oekraine ondertussen de russen wel uit pokrovsk had geschopt, en bij sumi ook wel wat vooruitgang boekte.
Maar overhouden doet het idd niet. Voor beide kanten niet.
Karol Nawrocki, de president van Polen is pro-Russisch.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze zijn beide lid van de EU, geheel eigen keuze.
En ik zie de spagaat van Polen niet.
Die voelt zich juist bedreigd door Rusland en gaat met een gestrekt been in het opschalen van hun leger.
Hij heeft helaas wel voldoende macht om de pro-Westerse koers van Tusk te frustreren.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Pro Russisch is een flinke stretch en zijn rol is vooral ceremonieel
quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:54 schreef LethalNinja het volgende:
De kinderen krijgen een militaire opleiding... Lekkere beloning: "ook jij mag sterven voor onze Russische vrinden"quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:59 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)noten-en-hun-familie
Wat lief van dikke kim
Zat Nuland in Irak?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja , die houdt een slag om de arm. Maar we kennen de gesprekken van Nuland en de vele audiofragmenten die er zijn uitgelekt.
Tja.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:24 schreef The-BFG het volgende:
[..]
De kinderen krijgen een militaire opleiding... Lekkere beloning: "ook jij mag sterven voor onze Russische vrinden"
Prachtigquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:24 schreef The-BFG het volgende:
[..]
De kinderen krijgen een militaire opleiding... Lekkere beloning: "ook jij mag sterven voor onze Russische vrinden"
Hoe wereldvreemd ben jij wel niet? Niets met cultuur te maken maar met een ongedwongen religie rondom een dictator.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:26 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Tja.![]()
Wordt binnen bepaalde culturen echter gezien als ''eervol sneuvelen'', ofwel sterven.
Ben daar hoogstpersoonlijk ook niet zo'n grote fan van hoor!![]()
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 22:41 schreef bleiblei het volgende:
Sjcvb is een act. Niet de moeite waard om op te reageren dudes... Laat niet weer binnen een paar dagen de boel verzanden door dat soort bullshit. Zou wel mooi zijn als die kul gewoon weggeflikkerd wordt. Maar tot die tijd is de oplossing, eerste persoon die reageert post "haha, wat een lol. Leuk toneelspel weer" en de rest negeert. Is de lol er in no time vanaf.
Je lult weer uit je nek. Je kent echt geen één Pool.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Culturele binding?
Nee. Ook geen fan van.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:26 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Tja.![]()
Wordt binnen bepaalde culturen echter gezien als ''eervol sneuvelen'', ofwel sterven.
Ben daar hoogstpersoonlijk ook niet zo'n grote fan van hoor!![]()
Wel degelijk.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:47 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Je kent echt geen één Pool.
Oja, vandaar staan ze cultureel dichter bij Rusland!quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel degelijk.
Maar dat maakt voor de discussie niet uit. Tussen Polen en de EU zijn er ook hoogoplopende discussies geweest over asiel en andere kwesties die de EU wil veranderen in Polen.
Nouja, in beide samenlevingen wordt waarde gehecht aan traditionele omgangsvormen en waarden. De kerk speelt ook nog een grote rol.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:59 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Oja, vandaar staan ze cultureel dichter bij Rusland!
Typte daarom 'binnen bepaalde culturen', hè.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:34 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Hoe wereldvreemd ben jij wel niet? Niets met cultuur te maken maar met een ongedwongen religie rondom een dictator.
quote:
haha, wat een lol. Leuk toneelspel weerquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:02 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Typte daarom 'binnen bepaalde culturen', hè.
De fout die u hier maakt is dat niet beweerd wordt dat hetzelfde in deze situatie ook geldt.Maar geloof echter zeer wél dat veel van deze kinderen zich gaarne laten inzetten voor de Russen.
Denk hier maar eens over na.
Groeten.
Scjvb
Nee, daar wordt in rus geen waarde aan gehecht.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
Nouja, in beide samenlevingen wordt waarde gehecht aan traditionele omgangsvormen en waarden.
Eens. En dat mag best treurig genoemd worden.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. Ook geen fan van.
Ik had toch gehoopt dat wij als mensheid verder zouden zijn.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:04 schreef oheng het volgende:
[..]
haha, wat een lol. Leuk toneelspel weer
Al die Poolse vrachtwagens met "Putin suka" destijds..quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:47 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Je lult weer uit je nek. Je kent echt geen één Pool.
Tenzij je homo's in elkaar rammen als correcte normen en waarden ziet..quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, daar wordt in rus geen waarde aan gehecht.
Niet in realiteit, althans.
Ja maar het traditionele gezinsleven is daar nog belangrijk, en homoseksualiteit bestaat er niet. Hartverwarmende samenleving ook. Met vrede in het hoogste vaandel.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, daar wordt in rus geen waarde aan gehecht.
Niet in realiteit, althans.
Ja, en hoogste aantal HIV besmettingen. En hoogste aantal scheidingen. Hoogste aantal kinderen wat zonder vader opgroeit. Kerk bezoek wat on-par zal zijn met hier.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:20 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ja maar het traditionele gezinsleven is daar nog belangrijk, en homoseksualiteit bestaat er niet. Hartverwarmende samenleving ook. Met vrede in het hoogste vaandel.
Polen heeft miljoenen Oekraïners opgevangen. Ze zitten alleen niet te wachten op de islam. Daar zouden ze best wat eerlijker over kunnen zijn.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nouja, in beide samenlevingen wordt waarde gehecht aan traditionele omgangsvormen en waarden. De kerk speelt ook nog een grote rol.
Misschien had de EU wat beter moeten bekijken wie ze allemaal bij zich hebben willen voegen in plaats van die imperial overstretch die nu gaande is met allerlei oud-balkanlanden met hun oude gedachtengoeden. Maar ja, als je ze binnenhengelt binnen de “invloedsfeer” van de EU gaat Rusland er in ieder geval niet mee aan de haal was het argument toentertijd.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 08:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze zijn bang om Hongarije en Slowakije in de armen van Rusland te drijven. Het probleem is alleen dat ze op dit moment alsnog outside pissing in zijn.
De EU is een waardengemeenschap, als je onze waarden niet deelt en alleen met je eigen belang bezig bent, donder dan op. Voor deze landen is de EU gewoon een pinautomaat, en zodra ze op een dag nettobetaler worden, stappen ze eruit. Je mag dit over 10-15 jaar quoten, als het zo ver is.
Onzin. Iedereen die onze waarden deelt is hier welkom. Iedereen die denkt dat het ergens anders beter is, staat het vrij om weg te gaan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:25 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Misschien had de EU wat beter moeten bekijken wie ze allemaal bij zich hebben willen voegen in plaats van die imperial overstretch die nu gaande is met allerlei oud-balkanlanden met hun oude gedachtengoeden. Maar ja, als je ze binnenhengelt binnen de “invloedsfeer” van de EU gaat Rusland er in ieder geval niet mee aan de haal was het argument toentertijd.
Het is de schuld van de Rabobank Zelensky.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Volkskrant
en ook nog dit stuk
https://www.volkskrant.nl(...)lijke-vete~b79204c3/
Als blijk van waardering allemaal een kilo suiker en een paar ovenwanten?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:59 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)noten-en-hun-familie
Wat lief van dikke kim
24 uurquote:
Dit.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en hoogste aantal HIV besmettingen. En hoogste aantal scheidingen. Hoogste aantal kinderen wat zonder vader opgroeit. Kerk bezoek wat on-par zal zijn met hier.
Dat is niet wat Gerasimov denkt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:16 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Oekraine heeft wat gebied teruggewonnen ten noorden van Kupyansk, met wat geruchten dat ook het rode stuk hier net boven de stad ook terug is ingenomen. Belangrijk om de stad niet te laten vallen.
Klopt. Geef jou niet graag (deels) gelijk. Maar wat je schrijft is niet geheel onwaar.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en hoogste aantal HIV besmettingen. En hoogste aantal scheidingen. Hoogste aantal kinderen wat zonder vader opgroeit. Kerk bezoek wat on-par zal zijn met hier.
Ook waar. Maar het gaat niet alleen daarover he. Ook wat voor samenleving wil je zijn. Wil je bijvoorbeeld het huwelijk openstellen voor homo's.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Polen wil geen multiculturele samenleving zijn. Daar kan je iets van vinden maar dat is hoe zij erover denken. Heeft verder niks met Rusland of de Russische cultuur te maken.
Geef me één reden waarom je dat niet zou willen? Zonder religieuze troep svp.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook waar. Maar het gaat niet alleen daarover he. Ook wat voor samenleving wil je zijn. Wil je bijvoorbeeld het huwelijk openstellen voor homo's.
Maar dat staat los van de relatie met Rusland.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook waar. Maar het gaat niet alleen daarover he. Ook wat voor samenleving wil je zijn. Wil je bijvoorbeeld het huwelijk openstellen voor homo's.
Wat is je vraag?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:52 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Geef me één reden waarom je dat niet zou willen? Zonder religieuze troep svp.
Ook die landen zijn de afgelopen jaren gewoon veel progressiever geworden. Velen hebben werk hier en zien ook dat het land niet naar de klote gaat door homoseksualiteit etc.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Onzin. Iedereen die onze waarden deelt is hier welkom. Iedereen die denkt dat het ergens anders beter is, staat het vrij om weg te gaan.
Als Rusland net zo met zijn vazalstaten was omgegaan dan waren we nooit op dit punt gekomen.
quote:
Maar Putin in het lijstje van bekende dictators zetten mag niet hoor..quote:
Maar omdat sommigen het, ondanks zoveel bewijzen, het zich niet voor kunnen stellen dat die lievequote:Op zaterdag 30 augustus 2025 20:13 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Maar Putin in het lijstje van bekende dictators zetten mag niet hoor..
Nederland heeft altijd ver voorop gelopen met dit soort kwesties. Dat andere landen conservatiever zijn daar sta ik niet van te kijken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als er een keer een moment komt waarbij de EU zwak staat heb je wel een probleem met een expansionistische buur. Dat probleem heb je in feite nu al, de Russische leiders zijn er heilig van overtuigd dat de inval in Oekraïne geen fout was. Dat maakt de kans op een aanval op de EU zeker niet nihil.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik weet een reden. We moeten homosex verbieden omdat stiekeme sex veel spannender is.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:52 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Geef me één reden waarom je dat niet zou willen? Zonder religieuze troep svp.
Ik vind het een rommelig stuk. Ik snap niet wat de schrijver er nou mee wil zeggen. Dat beide partijen over hun schaduw heen moeten stappen ofzo. Rusland neemt Oekraïne niet serieus, ziet het land niet als gelijke maar als vazalstaat die dient te gehoorzamen aan het moederland. Dat is geen goede basis voor welk gesprek dan ook.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het is de schuld van de Rabobank Zelensky.
Dit onderdeel van de genocide van Poetin kan niet vaak genoeg onder de aandacht worden gebracht.quote:
Er wordt al langer beweerd - en door China ontkend - dat China actief Rusland steunt door o.a. het sturen van drones. Nu heeft Oekraïne dus van een neergehaalde drone het geheugenkaartje bekeken en ziet dat er (test)opnames zijn gemaakt vanuit de fabriek in China. Wat dus weer extra bewijs is dat drones vanuit China naar Rusland worden gestuurd.quote:Op zondag 31 augustus 2025 00:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat is dit? Ik mis denk ik een deel van dit verhaal.
Of alleen de camera, die Rusland vervolgens zelf in een drone inbouwt?quote:Op zondag 31 augustus 2025 00:52 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Er wordt al langer beweerd - en door China ontkend - dat China actief Rusland steunt door o.a. het sturen van drones. Nu heeft Oekraïne dus van een neergehaalde drone het geheugenkaartje bekeken en ziet dat er (test)opnames zijn gemaakt vanuit de fabriek in China. Wat dus weer extra bewijs is dat drones vanuit China naar Rusland worden gestuurd.
Sure.quote:Op zondag 31 augustus 2025 02:07 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Of alleen de camera, die Rusland vervolgens zelf in een drone inbouwt?
Je loopt altijd gevaar als je zelf niks hebt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 21:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Als er een keer een moment komt waarbij de EU zwak staat heb je wel een probleem met een expansionistische buur. Dat probleem heb je in feite nu al, de Russische leiders zijn er heilig van overtuigd dat de inval in Oekraïne geen fout was. Dat maakt de kans op een aanval op de EU zeker niet nihil.
Ah zo. Tja, dat China wapens levert lijkt mij zeer waarschijnlijk. Maar dat filmpje als bewijs aanvoeren vind ik wel wat vergezocht.quote:Op zondag 31 augustus 2025 00:52 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Er wordt al langer beweerd - en door China ontkend - dat China actief Rusland steunt door o.a. het sturen van drones. Nu heeft Oekraïne dus van een neergehaalde drone het geheugenkaartje bekeken en ziet dat er (test)opnames zijn gemaakt vanuit de fabriek in China. Wat dus weer extra bewijs is dat drones vanuit China naar Rusland worden gestuurd.
quote:Zo vertelt Artem uit Kupiansk, een stad die nu aan de frontlijn ligt, hoe hij in september 2022 door Russische soldaten werd meegenomen. Hij was toen 16. Zijn vader was al door de Russen opgepakt. „Ze kwamen naar mijn school en verzamelden een grote groep kinderen, tussen de 5 en 17 jaar.”
quote:Uit het onderzoek van Yale blijkt dat zowel Artem als Pavlo enorm geluk heeft gehad. De ontvoeringen, de indoctrinatie, militaire training, (het dreigen met) adoptie: het is allemaal onderdeel van een strategie om ‘Oekraïense kinderen de Russificeren’, zo schrijven de onderzoekers. Dat gaat als volgt.
Ik vind dergelijke ronkende berichten ook gevaarlijk en hoogstwaarschijnlijk uit z'n context getrokken. Ik snap dat het Westen én Rusland dit doen om de bevolking op te warmen voor opofferingen. Maar dit is natuurlijk niet nodig.quote:Op zondag 31 augustus 2025 12:06 schreef ExTec het volgende:
Ja, maar er was me verteld dat rus alleen tijdelijk op die kinderen paste, omdat het allemaal wezen waren.
Ik weet nog hoe er gerapporteerd werd dat de Russen NS2 opbliezen. We zitten gewoon in een informatieoorlog.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar nieuws is nu eenmaal nieuws, ook als een smaldeel het liever niet wil horen.
Goeie actie was dat.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet nog hoe er gerapporteerd werd dat de Russen NS2 opbliezen.
Nou en.quote:We zitten gewoon in een informatieoorlog.
Fijn dat je daar eerlijk over bent. Maar ik blijf er op wijzen dat we moeten oppassen om al te snel mee te gaan in complottheorien dat Russen Oekraïense kinderen zitten te kidnappen. Ik snap dat het gebeurt omdat het onderdeel is van onze informatieoorlog richting Rusland. Maar ik vind het gevaarlijk. Je gaat mensen opzwepen om de ander te haten en dergelijke.quote:
Hoeveel meer haat is er nodig dan het goedpraten van genocide?quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Fijn dat je daar eerlijk over bent. Maar ik blijf er op wijzen dat we moeten oppassen om al te snel mee te gaan in complottheorien dat Russen Oekraïense kinderen zitten te kidnappen. Ik snap dat het gebeurt omdat het onderdeel is van onze informatieoorlog richting Rusland. Maar ik vind het gevaarlijk. Je gaat mensen opzwepen om de ander te haten en dergelijke.
Niemand gaat daar "al te snel" in mee.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:16 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik blijf er op wijzen dat we moeten oppassen om al te snel mee te gaan in
Nou ik zie hier weinig discussie daarover, het wordt gelijk als waar aangenomen en als zoete koek geslikt. Paar jaar geleden had je in USA die zogenoemde Qanon groep die ook dachten dat Soros kinderen zou ontvoeren en dergelijke. Dat was dikke onzin.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niemand gaat daar "al te snel" in mee.
Jij kiest ervoor om al het bewijs te negeren.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
Nou ik zie hier weinig discussie daarover, het wordt gelijk als waar aangenomen en als zoete koek geslikt.
Nee, hij kiest ervoor om te doen alsof het een 'de waarheid ligt in het midden' iets is en daarmee te doen alsof Poetin geen genocide pleegt. Het is gewoon een methode om genocide te verdedigen door zogenaamd 'vragen te stellen'.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij kiest ervoor om al het bewijs te negeren.
Dat is wat anders dan dat alle andere mensen het zomaar als zoete koek slikken.
Welk bewijs?quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij kiest ervoor om al het bewijs te negeren.
Dat is wat anders dan dat alle andere mensen het zomaar als zoete koek slikken.
Waarom vergelijk je een wappie theorie online zonder bewijs (pizzatent hallo) met een oorlogssituatie waar er overduidelijk genoeg bewijsmateriaal is dat veel Oekrainse kinderen zijn mee genomen?quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou ik zie hier weinig discussie daarover, het wordt gelijk als waar aangenomen en als zoete koek geslikt. Paar jaar geleden had je in USA die zogenoemde Qanon groep die ook dachten dat Soros kinderen zou ontvoeren en dergelijke. Dat was dikke onzin.
Omdat het een retorisch truukje is om oorlogsmisdaden recht te praten. Creatieve manier van landverraad als je het mij vraagt.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je een wappie theorie online zonder bewijs (pizzatent hallo) met een oorlogssituatie waar er overduidelijk genoeg bewijsmateriaal is dat veel Oekrainse kinderen zijn mee genomen?
Omdat ik wil duidelijk maken dat je nooit te stellig moeten zijn, die wappies zaten ook compleet vast in hun eigenlijk gelijk. Er is wel een verschil: die wappies kregen hun "informatie" uit alternatieve bronnen zoals telegram. In de huidige tijd is het de reguliere media outlet die mijn inziens op het randje opereert door te suggereren dat er een opgezet plan is om Oekraïense kinderen te stelen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je een wappie theorie online zonder bewijs (pizzatent hallo) met een oorlogssituatie waar er overduidelijk genoeg bewijsmateriaal is dat veel Oekrainse kinderen zijn mee genomen?
Ja, zijn weinig parallelen, idd.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat onderbouwen ze.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
In de huidige tijd is het de reguliere media outlet die mijn inziens op het randje opereert door te suggereren dat er een opgezet plan is om Oekraïense kinderen te stelen.
Ik heb nooit gezegd dat er geen Oekraïense in Rusland zijn. Dat is ook logisch omdat een deel wees is geraakt, en omdat de Russen grondgebied veroveren. Ik verzet mij alleen dat er een geheim plan is om Oekraïense kinderen te stelen en te hersenspoelen. Dat is dezelfde gaslighting als waar Qanon last van had.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat onderbouwen ze.
Wat is jouw antwoord daarop: meer geleuter over informatie oorlogen, etc.
?quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
MH17 was eigenlijk ook maar een ongeluk natuurlijk waar Rusland niks aan kon doen.
Het is ook geen geheim plan. Ze doen het openlijk.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:40 schreef phpmystyle het volgende:
Ik verzet mij alleen dat er een geheim plan is om Oekraïense kinderen te stelen en te hersenspoelen.
Aan de binnenkant van je ogen jaquote:Op zondag 31 augustus 2025 13:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is ook geen geheim plan. Ze doen het openlijk.
Waar baseer je die conclusie op?quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Aan de binnenkant van je ogen ja
Je kletst uit je nek.quote:Quod gratis asseritur, gratis negatur
"Ja, want qanon!"quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Even aan de binnenkant van je ogen wat genocide weg knipperen.
Ho ho, dat zijn dan toevallig gewoon Oekraïense mannen die toevallig in Russisch grondgebied terecht kwamen en hun eigen huis verdedigen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:49 schreef The-BFG het volgende:
En maar janken dat mensen denken dat je een Russische trol bent..
Anyway ik zie die Russen nog in staat om die kinderen uit Oekraïne naar het front te sturen...
Complottheorien? Is gewoon een feit.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Fijn dat je daar eerlijk over bent. Maar ik blijf er op wijzen dat we moeten oppassen om al te snel mee te gaan in complottheorien dat Russen Oekraïense kinderen zitten te kidnappen. Ik snap dat het gebeurt omdat het onderdeel is van onze informatieoorlog richting Rusland. Maar ik vind het gevaarlijk. Je gaat mensen opzwepen om de ander te haten en dergelijke.
NWS is BNWquote:Op zondag 31 augustus 2025 13:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ccomplottheorien? Is gewoon een feit.
Lol, ik zie een soort mini kloon van de Pu Hitlerjugend ontstaan.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ho ho, dat zijn dan toevallig gewoon Oekraïense mannen die toevallig in Russisch grondgebied terecht kwamen en hun eigen huis verdedigen.
Je ziet de propaganda al van verre aankomen.
Dat het de Russen waren lijkt mij wel redelijk bewezen, ik heb dat sowieso altijd al gezegd. Maar ze hebben het niet willens en wetens gedaan.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
MH17 was eigenlijk ook maar een ongeluk natuurlijk waar Rusland niks aan kon doen.
Het lijkt me idd een grote fuck-up te zijn. Maar doordat de Russen blijven ontkennen krijg je vanzelf dit soort verhalen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 14:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat het de Russen waren lijkt mij wel redelijk bewezen, ik heb dat sowieso altijd al gezegd. Maar ze hebben het niet willens en wetens gedaan.
Dat is precies hoe er in het artikel wordt gesproken over het beeld dat binnen Rusland wordt gegenereerd over deze situatie. Niet voor niets staat er dat Rusland zelfs aangeeft méér kinderen te hebben ontvoert.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was vanaf het begin al wel duidelijk.quote:Op zondag 31 augustus 2025 14:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat het de Russen waren lijkt mij wel redelijk bewezen, ik heb dat sowieso altijd al gezegd. Maar ze hebben het niet willens en wetens gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |