Er wordt al langer beweerd - en door China ontkend - dat China actief Rusland steunt door o.a. het sturen van drones. Nu heeft Oekraïne dus van een neergehaalde drone het geheugenkaartje bekeken en ziet dat er (test)opnames zijn gemaakt vanuit de fabriek in China. Wat dus weer extra bewijs is dat drones vanuit China naar Rusland worden gestuurd.quote:Op zondag 31 augustus 2025 00:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat is dit? Ik mis denk ik een deel van dit verhaal.
Of alleen de camera, die Rusland vervolgens zelf in een drone inbouwt?quote:Op zondag 31 augustus 2025 00:52 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Er wordt al langer beweerd - en door China ontkend - dat China actief Rusland steunt door o.a. het sturen van drones. Nu heeft Oekraïne dus van een neergehaalde drone het geheugenkaartje bekeken en ziet dat er (test)opnames zijn gemaakt vanuit de fabriek in China. Wat dus weer extra bewijs is dat drones vanuit China naar Rusland worden gestuurd.
Sure.quote:Op zondag 31 augustus 2025 02:07 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Of alleen de camera, die Rusland vervolgens zelf in een drone inbouwt?
Je loopt altijd gevaar als je zelf niks hebt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 21:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Als er een keer een moment komt waarbij de EU zwak staat heb je wel een probleem met een expansionistische buur. Dat probleem heb je in feite nu al, de Russische leiders zijn er heilig van overtuigd dat de inval in Oekraïne geen fout was. Dat maakt de kans op een aanval op de EU zeker niet nihil.
Ah zo. Tja, dat China wapens levert lijkt mij zeer waarschijnlijk. Maar dat filmpje als bewijs aanvoeren vind ik wel wat vergezocht.quote:Op zondag 31 augustus 2025 00:52 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Er wordt al langer beweerd - en door China ontkend - dat China actief Rusland steunt door o.a. het sturen van drones. Nu heeft Oekraïne dus van een neergehaalde drone het geheugenkaartje bekeken en ziet dat er (test)opnames zijn gemaakt vanuit de fabriek in China. Wat dus weer extra bewijs is dat drones vanuit China naar Rusland worden gestuurd.
quote:Zo vertelt Artem uit Kupiansk, een stad die nu aan de frontlijn ligt, hoe hij in september 2022 door Russische soldaten werd meegenomen. Hij was toen 16. Zijn vader was al door de Russen opgepakt. „Ze kwamen naar mijn school en verzamelden een grote groep kinderen, tussen de 5 en 17 jaar.”
quote:Uit het onderzoek van Yale blijkt dat zowel Artem als Pavlo enorm geluk heeft gehad. De ontvoeringen, de indoctrinatie, militaire training, (het dreigen met) adoptie: het is allemaal onderdeel van een strategie om ‘Oekraïense kinderen de Russificeren’, zo schrijven de onderzoekers. Dat gaat als volgt.
Ik vind dergelijke ronkende berichten ook gevaarlijk en hoogstwaarschijnlijk uit z'n context getrokken. Ik snap dat het Westen én Rusland dit doen om de bevolking op te warmen voor opofferingen. Maar dit is natuurlijk niet nodig.quote:Op zondag 31 augustus 2025 12:06 schreef ExTec het volgende:
Ja, maar er was me verteld dat rus alleen tijdelijk op die kinderen paste, omdat het allemaal wezen waren.
Ik weet nog hoe er gerapporteerd werd dat de Russen NS2 opbliezen. We zitten gewoon in een informatieoorlog.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar nieuws is nu eenmaal nieuws, ook als een smaldeel het liever niet wil horen.
Goeie actie was dat.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet nog hoe er gerapporteerd werd dat de Russen NS2 opbliezen.
Nou en.quote:We zitten gewoon in een informatieoorlog.
Fijn dat je daar eerlijk over bent. Maar ik blijf er op wijzen dat we moeten oppassen om al te snel mee te gaan in complottheorien dat Russen Oekraïense kinderen zitten te kidnappen. Ik snap dat het gebeurt omdat het onderdeel is van onze informatieoorlog richting Rusland. Maar ik vind het gevaarlijk. Je gaat mensen opzwepen om de ander te haten en dergelijke.quote:
Hoeveel meer haat is er nodig dan het goedpraten van genocide?quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Fijn dat je daar eerlijk over bent. Maar ik blijf er op wijzen dat we moeten oppassen om al te snel mee te gaan in complottheorien dat Russen Oekraïense kinderen zitten te kidnappen. Ik snap dat het gebeurt omdat het onderdeel is van onze informatieoorlog richting Rusland. Maar ik vind het gevaarlijk. Je gaat mensen opzwepen om de ander te haten en dergelijke.
Niemand gaat daar "al te snel" in mee.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:16 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik blijf er op wijzen dat we moeten oppassen om al te snel mee te gaan in
Nou ik zie hier weinig discussie daarover, het wordt gelijk als waar aangenomen en als zoete koek geslikt. Paar jaar geleden had je in USA die zogenoemde Qanon groep die ook dachten dat Soros kinderen zou ontvoeren en dergelijke. Dat was dikke onzin.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niemand gaat daar "al te snel" in mee.
Jij kiest ervoor om al het bewijs te negeren.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
Nou ik zie hier weinig discussie daarover, het wordt gelijk als waar aangenomen en als zoete koek geslikt.
Nee, hij kiest ervoor om te doen alsof het een 'de waarheid ligt in het midden' iets is en daarmee te doen alsof Poetin geen genocide pleegt. Het is gewoon een methode om genocide te verdedigen door zogenaamd 'vragen te stellen'.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij kiest ervoor om al het bewijs te negeren.
Dat is wat anders dan dat alle andere mensen het zomaar als zoete koek slikken.
Welk bewijs?quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij kiest ervoor om al het bewijs te negeren.
Dat is wat anders dan dat alle andere mensen het zomaar als zoete koek slikken.
Waarom vergelijk je een wappie theorie online zonder bewijs (pizzatent hallo) met een oorlogssituatie waar er overduidelijk genoeg bewijsmateriaal is dat veel Oekrainse kinderen zijn mee genomen?quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou ik zie hier weinig discussie daarover, het wordt gelijk als waar aangenomen en als zoete koek geslikt. Paar jaar geleden had je in USA die zogenoemde Qanon groep die ook dachten dat Soros kinderen zou ontvoeren en dergelijke. Dat was dikke onzin.
Omdat het een retorisch truukje is om oorlogsmisdaden recht te praten. Creatieve manier van landverraad als je het mij vraagt.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je een wappie theorie online zonder bewijs (pizzatent hallo) met een oorlogssituatie waar er overduidelijk genoeg bewijsmateriaal is dat veel Oekrainse kinderen zijn mee genomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |