Oke. Dat is een mening.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niemand maakt zich daar druk om maar de stelling in kwestie klopt niet hoor
Dat is enorm logischquote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oekraïne is geen onderdeel van de navo, waarom zou de navo dan dienen escaleren op dit vlak?
Nee is gewoon feitelijk waar, er zijn zoveel conflicten geweest tussen de VS en de rest, van Indie tot Suez tot Angola tot Vietnam tot Bagdad aan toe dat het onmogelijk hard te maken is dat de VS het voor het zeggen heeft in het Westenquote:
Servie ook niet en daar greep de NAVO ook in.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oekraïne is geen onderdeel van de navo, waarom zou de navo dan dienen escaleren op dit vlak?
Ineens aan de grens? Ze komen 20-30km2 per dag vooruit en het is geen navo lid, dus de navo hoeft zich nergens zorgen over te maken.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat is enorm logisch
Rusland zeker nog eens met behulp van professioneel getrainde noord koreaanse troepen die straks ineens aan de grens staan bij allerlei NAVO landen lijkt me een enorme dreiging?
Met name omdat in dit geval dat land agressief overgenomen is.
[ x ]
Veel meer bronnen melden het immers.
Daar ging het inderdaad haar boekje te buiten, dat had nooit mogen gebeuren.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:52 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Servie ook niet en daar greep de NAVO ook in.
De geruchten zijn er dat er op dit moment 30 a 50k getrainde noord koreanen inmiddels in Rusland zijn, veel meer dan de originele 10.000.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ineens aan de grens? Ze komen 20-30km2 per dag vooruit en het is geen navo lid, dus de navo hoeft zich nergens zorgen over te maken.
Wellicht plussen ze er enkele duizenden km2 bij en dan? Dan zitten ze nog altijd ten oosten van de Dnjepr en is er voor de EU landen niks aan de hand.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De geruchten zijn er dat er op dit moment 30 a 50k getrainde noord koreanen inmiddels in Rusland zijn, veel meer dan de originele 10.000.
Ik denk dat je heel naief moet zijn om je daar geen zorgen over te maken.
En daarna gaan ze er over heen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wellicht plussen ze er enkele duizenden km2 bij en dan? Dan zitten ze nog altijd ten oosten van de Dnjepr en is er voor de EU landen niks aan de hand.
Er zijn geen wetten van de NAVO, de NAVO kan zelf bepalen of ze iets willen doen of niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar ging het inderdaad haar boekje te buiten, dat had nooit mogen gebeuren.
1,200–2,000 civilians killed[27] and about 6,000 civilians wounded[28]quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:01 schreef skysherrif het volgende:
Tevens is Belgrado bombarderen is misschien wel het mooiste wat de NAVO ooit gedaan heeft.
Dat is ook een escalatie. Maar hey, net als al die andere discussies. Of het nu over iemand gaat die zegt "Oekraïne zou er een bom op moeten gooien" vs. "Rusland heeft er een bom op gegooid" en "Absoluut onacceptabel als Oekraïne dit doet" vs. "Rusland doet dit al vanaf dag 4 toen bleek dat het allemaal wel tegenviel".quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:24 schreef skysherrif het volgende:
"Ik vind het prima dat de EU vernederd wordt door Noord Koreaanse beroepssoldaten die Europa binnentrekken om het grootste land hier te komen innemen"
Aha.
Maarja ik vind dat wel een escalatie.
Alsof het net als dit conflict een gevalletje "waar 2 vechten hebben er 2 schuld" lijkt.quote:Tevens goed moment om die uitgekauwde discussie te staken.
Ik zie dat als onmogelijk.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En daarna gaan ze er over heen.
Inderdaad, waar maakt de EU zich druk om.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wellicht plussen ze er enkele duizenden km2 bij en dan? Dan zitten ze nog altijd ten oosten van de Dnjepr en is er voor de EU landen niks aan de hand.
Het Warschaupakt breidt zo uit naar het Westen en we hadden afgesproken dat ze dat niet zouden doen,quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het Warschaupakt bestaat niet meer en dient ook niet als vijand gezien te worden. Het is een proxyconflict, niet meer, niet minder en alle heissa en paniek in de EU omtrent de Russische agressie is onzinnig. Ze kunnen Oekraïne niet eens verslaan.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het Warschaupakt breidt zo uit naar het Westen en we hadden afgesproken dat ze dat niet zouden doen,
Dat kan ook diplomatiek worden geregeld als Poetin Trump de opdracht geeft een mes in de rug van dat land (en van de EU) te steken.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het Warschaupakt bestaat niet meer en dient ook niet als vijand gezien te worden. Het is een proxyconflict, niet meer, niet minder en alle heissa en paniek in de EU omtrent de Russische agressie is onzinnig. Ze kunnen Oekraïne niet eens verslaan.
Wanneer we ons wel zorgen hadden moeten maken is wanneer Rusland binnen enkel weken heel Oekraïne in had weten te nemen.
Oekrainse vluchtelingen gaan niet naar Mexico.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het Warschaupakt bestaat niet meer en dient ook niet als vijand gezien te worden. Het is een proxyconflict, niet meer, niet minder en alle heissa en paniek in de EU omtrent de Russische agressie is onzinnig. Ze kunnen Oekraïne niet eens verslaan.
Wanneer we ons wel zorgen hadden moeten maken is wanneer Rusland binnen enkel weken heel Oekraïne in had weten te nemen.
Ah, ik woon dus niet in Europa wil je zeggen?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie de Baltische staten en Oekraiene niet als Europa, ik ben er ook niet bang voor. Zolang ze niet voorbij Oekraiene of de Baltische staten komen is het mij gezegend.
Maar ik was gewoon verbaasd omdat je het een enorme escalatie vindt, het hadden ook Russen kunnen zijn.
NB: ik zie dit niet als een bevrijding. Ik vind het wel prima dat de EU-unie zo vernederd wordt.
Ja, daar moet dan maar ruimte vrij voor gemaakt worden. Ik ben voorstander van het opvangen van Oekraïnse vluchtelingen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Inderdaad, waar maakt de EU zich druk om.
Niet alsof vluchtelingen een hot topic zijn ofzo.
Het heeft een genocide voorkomen (nouja nee, gestopt) nadat we ze lang genoeg gewaarschuwd hebben.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
1,200–2,000 civilians killed[27] and about 6,000 civilians wounded[28]
Geweldig inderdaad.
Aantal Oekraïners in Mexico:quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:14 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Oekrainse vluchtelingen gaan niet naar Mexico.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |