Wie wie wie?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 07:14 schreef Blues het volgende:
Waarom krijg ik toch likes van mensen die nooit meeposten en ik ook helemaal niet ken
Maak je maar bekend hoor
Cito!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 07:13 schreef Blues het volgende:
Werken!
Appje van arts met foto van spoedbriefje op mijn beeldscherm op werk
Ze horen werkelijk stemmen in hun hoofd? De normale mensen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja, present. Tevens geen voorstelling van geluid, geur, smaak en die andere waar ik even niet op kom.
Wel spatial memory.
En worded thinking. Maar dus niet met beeld of geluid van woord. Ook interessant, de verschillende beeld en niet-beeld opties van denken
Deze blijft liever onder haar steen denk ikquote:Op woensdag 13 augustus 2025 07:14 schreef Blues het volgende:
Waarom krijg ik toch likes van mensen die nooit meeposten en ik ook helemaal niet ken
Maak je maar bekend hoor
En die ander zal het wel bedoelen om je op te fleuren? Misschien heeft ze je toekomst gelezen: https://forum.fok.nl/user/history/413320SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rottig van je oog.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoofden en hersenen![]()
Ik wist dat er zoiets is als geen beelden in je hoofd kunnen zien. Bijzonder wel dat er zoveel mensen hier dit hebbenOnderzoekje waard om de correlatie tussen FOK!ken en dit syndroom te onderzoeken?
Ik zie wel beelden. En voer regelmatig hele gesprekken in mijn hoofd, vooral als ik een besluit moet nemen. Bedenk letterlijk tweezijdig de voors en tegens.
Zal wel compensatiegedrag zijn.
Oog-update: hij is weer terug naar boos. Qua gevoel danZiet nog wel uit als Sauron.
Jeetje…die meneer Russell heeft VIJF boeken over het onderwerp geschreven!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 07:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Ze horen werkelijk stemmen in hun hoofd? De normale mensen?
[ link | afbeelding ]
https://news.ycombinator.com/item?id=40477310
Minder zien met ogen, meer zien in hoofdquote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Rottig van je oog.
Enne ‘‘compensatiegedrag” waarvoor dan?
Voors en tegens diskussie herken ik ook wel. In je hoofd. Spreek ik het uit, dan wordt MnX knorrig. Ik ook als hij dat doet, trouwens.
Ik weet wel van mezelf dat ik dingen het beste blijf onthouden als ik ze gelezen heb.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoofden en hersenen![]()
Ik wist dat er zoiets is als geen beelden in je hoofd kunnen zien. Bijzonder wel dat er zoveel mensen hier dit hebbenOnderzoekje waard om de correlatie tussen FOK!ken en dit syndroom te onderzoeken?
Oh kijk…dat bedoel je ermee.😉quote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Minder zien met ogen, meer zien in hoofd
In deze Ted-talk gebruik Swarte de techniek die hij in die theatervoorstelling ook gebruikt; en ook hetzelfde gedicht (denk ik). Nu zit ik heel erg te twijfelen of ik het aandurf mijn herinnering aan dat gedicht te confronteren met het gedicht wanneer Swarte het voorleest. Ik kan de versie van het gedicht in mijn hoofd niet op schrift stellen, dat zou de herinnering aantasten. Maar ik heb het ook nooit meer gehoord, anders dan door mijzelf voorgedragen (hardop of in mijn hoofd; ik gebruik het wel om in slaap te vallen of te concentreren).quote:
Stemmen, liedjes, muziek. Allerlei.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 07:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Ze horen werkelijk stemmen in hun hoofd? De normale mensen?
[ link | afbeelding ]
https://news.ycombinator.com/item?id=40477310
Het is geen syndroomquote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoofden en hersenen![]()
Ik zie wel beelden. En voer regelmatig hele gesprekken in mijn hoofd, vooral als ik een besluit moet nemen. Bedenk letterlijk tweezijdig de voors en tegens.
Zal wel compensatiegedrag zijn.
Oog-update: hij is weer terug naar boos. Qua gevoel danZiet nog wel uit als Sauron.
Nou ja zeg!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Stemmen, liedjes, muziek. Allerlei.
Ze ruiken ook.
Proeven.
Voelen.
Leip volk is het. Ik vraag me af hoe ze ooit nog iets gedaan krijgen met al dat gedoe in hun hoofd. Ik heb al moeite met focus met alleen mijn woorden en concepten van binnen.
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ja zeg!
Van deze heb ik alleen de muziek, maar ik begrijp nu misschien wel iets beter waarom mijn hoofd heeeeeeeel veel muziek speelt en waarom anderen dat niet zo herkennen.
Wat jij beschrijft dat hullie voor hoofd hebben klinkt mij als 1 grote psychische stoornis
Mijn collega heeft eens uitgebreid uitgelegd dat mannen een compleet leeg hoofd kunnen hebben. Dat ze werkelijk ende totaal nergens aan denken. Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen. In mijn hoofd gebeurt doorlopend van alles. Inderdaad: stemmen, beelden, muziek, kleuren, vormen. Zo is een week bij mij een soort ovaaltje met een afgeplatte bovenkant (daar zitten de twee weekenddagen). Dinsdag is groen, woensdag blauw (althans, op dit moment). Een jaar is dan weer een streep, in vieren gedeeld.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:22 schreef sigme het volgende:
Wat jij beschrijft dat hullie voor hoofd hebben klinkt mij als 1 grote psychische stoornis
Die met kleuren en vormen voor begrippen heeft ook een naam. Weet ik zo niet maar vind het zo fascinerend!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:49 schreef Queller het volgende:
[..]
Mijn collega heeft eens uitgebreid uitgelegd dat mannen een compleet leeg hoofd kunnen hebben. Dat ze werkelijk ende totaal nergens aan denken. Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen. In mijn hoofd gebeurt doorlopend van alles. Inderdaad: stemmen, beelden, muziek, kleuren, vormen. Zo is een week bij mij een soort ovaaltje met een afgeplatte bovenkant (daar zitten de twee weekenddagen). Dinsdag is groen, woensdag blauw (althans, op dit moment). Een jaar is dan weer een streep, in vieren gedeeld.
Yups, dat klinkt wel een beetje als psychisch uitgedaagd
De nothing box (is een heuse theorie, Google maar eens)quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:49 schreef Queller het volgende:
[..]
Mijn collega heeft eens uitgebreid uitgelegd dat mannen een compleet leeg hoofd kunnen hebben. Dat ze werkelijk ende totaal nergens aan denken. Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen. In mijn hoofd gebeurt doorlopend van alles. Inderdaad: stemmen, beelden, muziek, kleuren, vormen. Zo is een week bij mij een soort ovaaltje met een afgeplatte bovenkant (daar zitten de twee weekenddagen). Dinsdag is groen, woensdag blauw (althans, op dit moment). Een jaar is dan weer een streep, in vieren gedeeld.
Yups, dat klinkt wel een beetje als psychisch uitgedaagd
Heb jij een nothing-box?quote:
Jawel. Gebruik ik heel soms. Zou ik eens vaker moeten doen. Werkt vooral op kantoor goed denk ik maar daar kom ik zelden meerquote:
Zie, alweer een bevestiging van die theoriequote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawel. Gebruik ik heel soms. Zou ik eens vaker moeten doen. Werkt vooral op kantoor goed denk ik maar daar kom ik zelden meer
Ha!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het gebeurt vaak dat J de keuken inloopt en tegen me begint te praten en dat ik zijn eerste woorden niet hoor. Dan gaat hij harder praten. Het wil er gewoon niet in dat het niets met volume te maken heeft maar dat ik gewoon in gedachten ben. En ik snap niet dat hij dat niet snapt want voor mij is dat normaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Synesthesie! Sommige mensen proeven zelfs bepaalde smaken bij specifieke geluidenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die met kleuren en vormen voor begrippen heeft ook een naam. Weet ik zo niet maar vind het zo fascinerend!
Sommige mensen hebben hebben het ook met emoties. Of met mensen (ik ben rood, jij bent lila etc).
Bijzonder kind ben je.
Qua muziek op de achtergrond: als ik thuis werk altijd radio aan. Als ik in mijn eentje op kantoor ben nooit radio aan. Want dat past niet. Of zo. Stilte thuis leidt me dan ook af, stilte op kantoor nooit.
3quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zie, alweer een bevestiging van die theorie![]()
Dat zijn i.i.g al 2 mannen die ik ken die een nothing box hebben..
Ja, jij bent een vrouwquote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:02 schreef sigme het volgende:
Hmm. Mannenhersens heel anders dan vrouwenhersens klinkt mij als grove generalisaties die even waar zijn als het idee dat iedereen natuurlijk beelden ziet als je denkt aan het ding in kwestie.
Dat elke man een nothing box heeft kan ik moeilijk rijmen met de algehele opvatiing dat het verduiveld moeilijk is om aan niks te denken - ik heb daar nooit de disclaimer 'maar voor mannen is dat natuurlijk een eitje' zien staan.
Of we gooien als maatschappij meer emotionele last op vrouwen waardoor die minder ruimte hebben om nergens aan te denken?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:02 schreef sigme het volgende:
Hmm. Mannenhersens heel anders dan vrouwenhersens klinkt mij als grove generalisaties die even waar zijn als het idee dat iedereen natuurlijk beelden ziet als je denkt aan het ding in kwestie.
Dat elke man een nothing box heeft kan ik moeilijk rijmen met de algehele opvatiing dat het verduiveld moeilijk is om aan niks te denken - ik heb daar nooit de disclaimer 'maar voor mannen is dat natuurlijk een eitje' zien staan.
Sterker nog: was dat het geval dan zou het idee dat dit moeilijk is geen algemeen idee zijn. Want man.
Je hebt niet gelezen wat ik schreef?quote:
Wat verklaart dat aan 'in z'n algemeenheid heet het moeilijk te zijn aan niks te denken' in combinatie met 'algemeenheden worden geënt op ervaring door mannen' ?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Of we gooien als maatschappij meer emotionele last op vrouwen waardoor die minder ruimte hebben om nergens aan te denken?
Ja! Zo noemde hij het. Ik begrijp er ook niets van. Hoe dan?!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De nothing box (is een heuse theorie, Google maar eens)
Mijn vriend zegt dat dat klopt![]()
Kan me er ook helemaal niks bij voorstellen
je hebt gelijk hoor, want anders ben ik getrouwd met een man. Die van mij is soms ook totaal leeg.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:02 schreef sigme het volgende:
Sterker nog: was dat het geval dan zou het idee dat dit moeilijk is geen algemeen idee zijn. Want man.
Ja weet ik veelquote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat verklaart dat aan 'in z'n algemeenheid heet het moeilijk te zijn aan niks te denken' in combinatie met 'algemeenheden worden geënt op ervaring door mannen' ?
Dat over die gedachten stoppen is iets wat ik nu leer bij schema therapie.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:38 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]![]()
Okee niet allemaal hoor. Maar het is wel echt zelden stil in mijn hoofd. Ik hoor mijn gedachten hardop (geen idee of echt allemaal, maar iig wel regelmatig/veel). Als ik wat lees hoor ik dat hardop (ook hier weer geen idee of altijd, maar iig regelmatig/veel). Wat ik nu aan het typen ben, hoor ik ook in mijn hoofd tijdens het typen (ik weet niet of dat altijd is of alleen als ik zoals nu meelees met wat ik typ, want als wel dan 'is' het er gewoon ofzo, het is niet een bewust proces). Ik kan ook muziek horen in mijn hoofd inderdaad. En wat @:Cat-astrophe zegt van intern dialoog bij afwegingen maken oid heb ik ook, en dat hoor ik dan ook hardop.
Misschien is dit overigens ook wel waarom ik weinig kan met mensen die zeggen dat je iets gewoon niet moet denken, en dat ik het me niet voor kan stellen dat die mensen dat ook echt kunnen. Beslissen dat een gedachte je niet helpt en hem dan links laten liggen en er niks mee doen is misschien ook wel makkelijker als die gedachte niet hardop in je hoofd hoorbaar is? En ermee 'in gesprek' gaan is misschien juist iets wat je sneller doet als je hem dus wel hoort? (Wat er dan vervolgens dus weer voor zorgt dat de gedachte nog meer aandacht krijgt). Maar dat bedenk ik ter plekke, misschien heeft dit er niks mee te maken.
Ik denk overigens dat het niet altijd zo is, want als ik college sta te geven dan heb ik denk ik niet dat ik al mijn gedachten hoor. Of in ieder geval niet bewust/daar geen focus op, anders zou ik echt niks meer kunnen uitleggen. Maar ik word wel met enige regelmaat afgeleid door mijn eigen gedachten als ik 'saaier' / minder hoofd-activiteit-vragend werk aan het doen ben, dat dan weer wel. Dat het me zoveel moeite kost om te bedenken wanneer ik wat nou wel of niet hoor geeft al aan hoe automatisch het is en hoe niet-bewust ik me er normaal gezien van ben
Dus niet echt beelden, maar leeg zou ik het zeker niet noemen @:Candaasje
Dat is ook niet iets wat je kunt proberen, dan krijg je het roze-olifant-syndroom.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja weet ik veelik kan prima mijn hoofd uit hebben. De vraag 'waar denk je aan?' is meermaals al met 'niets' beantwoord.
Ik ook nietquote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:21 schreef gcjoel het volgende:[b]
Ik kan niet aan niks denken[_b]
Lijkt me heerlijk rustig.
Ik kan wel prima niks doen.
Maar dat was de vraag niet. Het ging ook niet over vrouwen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja weet ik veelik kan prima mijn hoofd uit hebben. De vraag 'waar denk je aan?' is meermaals al met 'niets' beantwoord.
Is het niet "normaal" dat als je aan die extreem zure snoepjes denkt, dat dan je speekselklieren beginnen te werken? Vergelijkbaar met die pupil-reactie? Ik zie beelden erg makkelijk, bijvoorbeeld als ik een offerte opmaak voor een reis. Maar geuren ook ja, ik "ruik" nog hoe het bijvoorbeeld vroeger bij een vriendje thuis rook (vies hehe). Mijn vrouw zei vorige week tegen me dat ze nog de oren van Bella kan voelen (de zachtste hondenoren ooit). Ik kan dat ook wel ja. Rijke fantasie? Als ik een boek lees zie ik de personen ook voor me. En als het boek dan verfilmd wordt, klopt er vaak geen hout van die filmquote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Stemmen, liedjes, muziek. Allerlei.
Ze ruiken ook.
Proeven.
Voelen.
Leip volk is het. Ik vraag me af hoe ze ooit nog iets gedaan krijgen met al dat gedoe in hun hoofd. Ik heb al moeite met focus met alleen mijn woorden en concepten van binnen.
Jup, heerlijk. En mijn vrouw begrijpt dat inderdaad nietquote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:49 schreef Queller het volgende:
[..]
Mijn collega heeft eens uitgebreid uitgelegd dat mannen een compleet leeg hoofd kunnen hebben. Dat ze werkelijk ende totaal nergens aan denken. Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen.
Mannen lopen altijd achter. Allemaal.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:46 schreef flipsen het volgende:
Ik loop weer eens een paar reacties achter. Kunnen jullie niet gewoon pas vanaf 13:00 ofzo reageren? Dan ben ik ook wakker
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Mannen lopen altijd achter. Allemaal.
Ja maar vrouwen....quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Mannen lopen altijd achter. Allemaal.
Woman needs a man like a fish needs a bicyclequote:
Ik las eens een boek met de titel 'De vis zonder fiets'. De originele titel was 'Every woman loves a Russian poët'quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Woman needs a man like a fish needs a bicycle
Ik zei het misschien wat te stellig. Ik denk ook wel dat het kan, want ik word er zelf ook steeds beter inquote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat over die gedachten stoppen is iets wat ik nu leer bij schema therapie.
Want ongeacht of je het hardop hoord in je hoofd of niet heb je de keuze om het daar te stoppen of om het te voeden (het gesprek met jezelf gaande houden)
Dus dat is eerder een aangeleerd schema dan niet mogelijk.
/einde wijsneus
Ja, logisch.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik las eens een boek met de titel 'De vis zonder fiets'. De originele titel was 'Every woman loves a Russian poët'
Da's dan ook bijzonder hoe dat gegaan isquote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik las eens een boek met de titel 'De vis zonder fiets'. De originele titel was 'Every woman loves a Russian poët'
Komt het wel eens voor dat Praxis goedkoper is dan? Ik vergelijk nog maar incidenteel, alleen als ik iets thuis wil laten bezorgen of Hornbach echt uit de route is.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:44 schreef derLudolf het volgende:
In de categorie, altijd even kijken aan elke kant van de grens ik bij de bouwmarkt stop op weg naar huis![]()
https://toom.de/p/spachtelmasse-uniflott-5-kg/3053743
https://toom.de/p/feinspachtelmasse-uniflott-finish-8-kg/2356740
11+13=¤24
Versus
https://www.praxis.nl/bou(...)tel-wit-5-kg/1790064
https://www.praxis.nl/ver(...)platen-4-kg/10008191
¤22+22=¤44
Is dit nu de box voor financiën, de auto-box, de administratieve aardrijkskunde dan wel de huistuin&keuken-box?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:44 schreef derLudolf het volgende:
In de categorie, altijd even kijken aan elke kant van de grens ik bij de bouwmarkt stop op weg naar huis![]()
huhquote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Is dit nu de box voor financiën, de auto-box, de administratieve aardrijkskunde dan wel de huistuin&keuken-box?
Mannen zijn zo.. complex.
Praxis ligt op de route. Gammel en Karwei hebben het niet en BMN is volgens mij beperkt open (en heeft waarschijnlijk alleen 25kg zakken)quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Komt het wel eens voor dat Praxis goedkoper is dan? Ik vergelijk nog maar incidenteel, alleen als ik iets thuis wil laten bezorgen of Hornbach echt uit de route is.
Check in the box, Stift!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Is dit nu de box voor financiën, de auto-box, de administratieve aardrijkskunde dan wel de huistuin&keuken-box?
Mannen zijn zo.. complex.
Waar haal jij anders DHZquote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Komt het wel eens voor dat Praxis goedkoper is dan? Ik vergelijk nog maar incidenteel, alleen als ik iets thuis wil laten bezorgen of Hornbach echt uit de route is.
Incidenteel in jouw dorp, die kleine ondernemer moet ook een beetje gesteund worden. Maar over het algemeen bij Hornbach, toch wel tientallen keren per jaar. J werkt er vlakbij dus die rijdt er makkelijk even langs.quote:
Ik kan het me verder ook niet voorstellen hoor. Ik ben ook een gesprekken met mezelf mensquote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:26 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik zei het misschien wat te stellig. Ik denk ook wel dat het kan, want ik word er zelf ook steeds beter in. Maar dat is wel een proces met hele bewuste stappen en oefenen en wat behoorlijk wat tijd kost. En ik ken mensen die nu kunnen beslissen dat een gedachte ze niet helpt dus dat ze daar niks mee doen en die dat dan ook echt a la minute kunnen, zegmaar. Dat vind ik lastiger voor te stellen. En ik kan me wel voorstellen dat als ik de gedachten niet hardop hoor, het veel makkelijker zou zijn om er niet mee in gesprek te gaan, omdat er dan voor mij dus niet echt iets is om mee in gesprek te gaan (als er niks gezegd wordt is er niks om op te reageren, dat idee). Maar ik ben nogal verbaal aangelegd ook wel, dus misschien dat iemand die gedachten als beelden voor zich ziet daar juist ook weer meer door getriggerd wordt en het dan voor die persoon net zo moeilijk is daar niks mee te doen, en dat het daar dus idd niet zo mee te maken heeft.
Hoe gaat het verder met de therapie trouwens?
Dat vind ik al klinken als veel. Ik heb alleen een oneindige stroom woorden en gedachten die er zijn, zonder iets te zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ja zeg!
Van deze heb ik alleen de muziek, maar ik begrijp nu misschien wel iets beter waarom mijn hoofd heeeeeeeel veel muziek speelt en waarom anderen dat niet zo herkennen.
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:38 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Beslissen dat een gedachte je niet helpt en hem dan links laten liggen en er niks mee doen is misschien ook wel makkelijker als die gedachte niet hardop in je hoofd hoorbaar is? En ermee 'in gesprek' gaan is misschien juist iets wat je sneller doet als je hem dus wel hoort?
Jammer. Ik had het de niet-hoorders het wel gegund dat dat wel zo geweest was. Lijkt erop dat bij de meesten hier het hoofd dus niet echt stil staat, maar de 'zintuigelijke' manier waarop dat wordt ervaren vooral verschilt. Wel interessant hoor!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]I think not.
Horen is niet nodig om er te ZIJN. En AANDACHT AANDACHT AANDACHT te vragen.
Dus als toelichting van iig mijn hoofd.
Ik hoor zie ruik voel proef dan wel niks, maar dat wil niet zeggen dat er niet een niet aflatende stroom aan gedachten ideeën concepten commentaar oordelen vragen behoeftes wensen observaties associaties etc door mijn hoofd vliegt.
Hier: nee.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:08 schreef Lonaa het volgende:
Heeft iemand al gezegd dat het warm is?
Ik heb 1x ritalin gebruikt om te kijken wat dat evt met mijn brein zou doen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:21 schreef gcjoel het volgende:
Ik kan niet aan niks denken![]()
Lijkt me heerlijk rustig.
Ik kan wel prima niks doen.
Zeker wel. Afantasten zijn in de absolute minderheid. Afaik 1-4%, met de 1% de nikszieners en 4 als je weinigzieners meetelt. Mensen die voor alle zintuigen afant zijn, zijn volgens mij ook een stuk zeldzamer dan alleen beeld.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Is het niet "normaal" dat als je aan die extreem zure snoepjes denkt, dat dan je speekselklieren beginnen te werken?
Dit is dan weer, bij mijn weten, niet gerelateerd aan hoe je denkt. Ook zonder beeld etc kun je prima een rijke fantasie hebben. Die uit zich alleen anders in je hoofd.quote:Vergelijkbaar met die pupil-reactie? Ik zie beelden erg makkelijk, bijvoorbeeld als ik een offerte opmaak voor een reis. Maar geuren ook ja, ik "ruik" nog hoe het bijvoorbeeld vroeger bij een vriendje thuis rook (vies hehe). Mijn vrouw zei vorige week tegen me dat ze nog de oren van Bella kan voelen (de zachtste hondenoren ooit). Ik kan dat ook wel ja. Rijke fantasie? Als ik een boek lees zie ik de personen ook voor me. En als het boek dan verfilmd wordt, klopt er vaak geen hout van die film
Is dat niet prosopagnosie?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:24 schreef Tele6 het volgende:
Mn moeder is sinds haar hersenletsel afantast en herkent gezichten niet meer. Bar onhandige combi
Gezichten niet meer herkennen is inderdaad prosopagnosie. Dat is idd niet hetzelfde als afantasie (maar kan natuurlijk wel naast elkaar bestaan, denk dat Tele dat ook bedoelde, dat de 'en' niet was als in 'en daardoor', maar als 'en daarbij').quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is dat niet prosopagnosie?
Ik vraag we af of dat wel hetzelfde is.
Ja openquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, @:Vanyel hoe deed jij dat met pupillen test? Deed je dan met je ogen open je proberen in te beelden dat je donker inloopt? Want als met ogen dicht kun je toch niet je pupilgrootte zien, of mis ik iets
Met ogen open me iets inbeelden gaat mijn hoofd al helemaalquote:
Ik ben ook rampzalig met gezichten (zit in de familie). Mensen dienen zich netjes binnen verwachte context te bewegen, dan gaat het wel.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:24 schreef Tele6 het volgende:
Mn moeder is sinds haar hersenletsel afantast en herkent gezichten niet meer. Bar onhandige combi
Ik woon met 2 mensen die gedetailleerde films kijken in hun hoofd, met naar wens ondersteunende geluiden en geuren, plus sensatie als ze iets aanraken. Die vonden dat helemaal niet ingewikkeld.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:36 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Met ogen open me iets inbeelden gaat mijn hoofd al helemaalvan haha. Maar ik ga het eens uitproberen!
Af en toe een dagje is wel relaxed denk ik.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb 1x ritalin gebruikt om te kijken wat dat evt met mijn brein zou doen.
Toen dacht ik aan NIETS. Een mirakel.
En zo verdomde saai dat ik het nooit meer heb gedaan of zelfs maar overwogen.
Dan ben je wellicht geen hyperfantastquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou trouwens zelf niet zeggen als niet-afantast dat zich naast een soort voortdurende willekeurige gedachtenstroom ook nog stromen in mijn hoofd zijn met beelden, geluiden en geuren. Ik kan ze wel bewust oproepen.
Ik heb weinig neiging tot hyper.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan ben je wellicht geen hyperfantast
Andere kant van het spectrum is ook niet de standaard uiteraard.
Nu ben ik wel benieuwd hoe je mij zietquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben ook rampzalig met gezichten (zit in de familie). Mensen dienen zich netjes binnen verwachte context te bewegen, dan gaat het wel.
En ik heb mijn hoofd wel eens betrapt op het aanpassen van gezichten; ik trek mensen symmetrisch. Als ik iemand onverwacht zie dan hebben mijn hersens soms hun gezicht nog niet omgevormd naar mijn visie en dan 'zie' ik ze morfen. Rare gewaarwording. Ik kan slecht tegen mensen die zó asymetrisch zijn dat mijn hoofd z'n ding niet kan doen (zoals die broer van Patrick Swayze, even zoeken hoor).
Don:
[ afbeelding ]
Ze heeft dus beide.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is dat niet prosopagnosie?
Ik vraag we af of dat wel hetzelfde is.
Lekker is het. Meertje, Hazy nonnetje (.5 IPA), lekker mokkel aan mijn zij.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dat het WARM is! Vanmorgen even gewerkt, daarna de trein in voor afscheidslunch van een paar collega’s. Buiten zitten was fijn maar ook in de schaduw begonnen we rond een uur of twee weg te smelten.
Duidelijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze heeft dus beide.
Dus én ze herkent geen gezichten én ze ziet niet voor zich hoe een persoon eruit ziet qua kleding/houding/enz. Je houdt weinig over.
Mn moeder kan dan wel weer best goed de weg vinden op plaatsen. Ze ziet het alleen niet voor zich en kan ook niet goed uitleggen hoe ze de weg vindt.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Duidelijk.
Ik hoorde laatst een podcast met ervaringen van radionieuwslezer Matijn Nijhuis, die al vanaf zijn geboorte geen visueel geheugen heeft. Volgens mij is dat nóg een variant. Hij herkent zeker geen gezichten, maar kan ook bijv. in een gebouw (ook waar hij vaak komt) absoluut de weg niet vinden, want hij weet bijv. niet of hij net een bepaalde gang uitkomt of er in moet, etc.
Nogal!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mn moeder kan dan wel weer best goed de weg vinden op plaatsen. Ze ziet het alleen niet voor zich en kan ook niet goed uitleggen hoe ze de weg vindt.
Helemaal geen visueel geheugen lijkt me naar en desorienterend
Welke podcast is dat? Ik kan online alleen zijn prosopagnosie terugvinden. Maar klinkt interessant om eens tijdens het wandelen te luisteren! Edit: ah, inmiddels al gemeldquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Duidelijk.
Ik hoorde laatst een podcast met ervaringen van radionieuwslezer Matijn Nijhuis, die al vanaf zijn geboorte geen visueel geheugen heeft. Volgens mij is dat nóg een variant. Hij herkent zeker geen gezichten, maar kan ook bijv. in een gebouw (ook waar hij vaak komt) absoluut de weg niet vinden, want hij weet bijv. niet of hij net een bepaalde gang uitkomt of er in moet, etc.
Dat heb ik in extreme vorm ja, zo irritant. Moet steeds aan mijn vrouw vragen bij het kijken van een film of serie "Deze persoon hebben we toch eerder gezien he? Was het niet de vrouw van de hoofdrolspeler?" en dan als antwoord krijgen: "Neehee, dit is de zuster van de veroordeelde". Enzo. Zelfde met mensen in het echie. Ik speel padel en het komt me regelmatig voor dat mensen me hartelijk groeten en dat ik echt geen idee heb wie ze zijn en of ik al eerder met ze heb gespeeld. Voel me dan echt een boerenlulquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:34 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb dat gelukkig niet, maar vind het wel verdomd moeilijk om bijvoorbeeld (voor mij) generieke acteurs van elkaar te onderscheiden. Of juist te zien dat iemand hetzelfde is.
Ja dat.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:10 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat heb ik in extreme vorm ja, zo irritant. Moet steeds aan mijn vrouw vragen bij het kijken van een film of serie "Deze persoon hebben we toch eerder gezien he? Was het niet de vrouw van de hoofdrolspeler?" en dan als antwoord krijgen: "Neehee, dit is de zuster van de veroordeelde". Enzo. Zelfde met mensen in het echie. Ik speel padel en het komt me regelmatig voor dat mensen me hartelijk groeten en dat ik echt geen idee heb wie ze zijn en of ik al eerder met ze heb gespeeld. Voel me dan echt een boerenlul
Echt gebeurd bestaat uit vrij korte verhaaltjes. Even goed nog wel leuk, hoor!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Welke podcast is dat? Ik kan online alleen zijn prosopagnosie terugvinden. Maar klinkt interessant om eens tijdens het wandelen te luisteren! Edit: ah, inmiddels al gemeld![]()
Het deed me wel wat denken aan een artikel over DTD (developmental topographical disorientation):
https://archive.ph/FBD3q
Super interessant.
@:Clubsoda zie jij ook wel eens dit soort zaken?
Ik heb er al wel eerder over gehoord, ga het eens proberen. Een paar afleveringen luisteren tijdens het wandelen is ook primaquote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Echt gebeurd bestaat uit vrij korte verhaaltjes. Even goed nog wel leuk, hoor!
Erg interessant artikel. Dank!
Zelden. Sowieso maar weinig ontwikkelingsproblematiek want mensen komen daarmee niet opeens bij een neuroloog. Tegenwoordig wel meer 'bijzondere' dingen (anders dan mainstream geheugen en taalklachten) omdat ik nu in de revalidatie veel beroertes zie (die zie je dus nooit in een ziekenhuis). Maar ik ben dus niet zo bekwaam in perceptie. Er zit in Leiden een onderzoeksgroep naar spatial navigation met ook best wat uitleg en testen op hun site dacht ik.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Welke podcast is dat? Ik kan online alleen zijn prosopagnosie terugvinden. Maar klinkt interessant om eens tijdens het wandelen te luisteren! Edit: ah, inmiddels al gemeld![]()
Het deed me wel wat denken aan een artikel over DTD (developmental topographical disorientation):
https://archive.ph/FBD3q
Super interessant.
@:Clubsoda zie jij ook wel eens dit soort zaken?
Klopt! Dat is de groep van mn oudcollega uit het artikel over DTDquote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zelden. Sowieso maar weinig ontwikkelingsproblematiek want mensen komen daarmee niet opeens bij een neuroloog. Tegenwoordig wel meer 'bijzondere' dingen (anders dan mainstream geheugen en taalklachten) omdat ik nu in de revalidatie veel beroertes zie (die zie je dus nooit in een ziekenhuis). Maar ik ben dus niet zo bekwaam in perceptie. Er zit in Leiden een onderzoeksgroep naar spatial navigation met ook best wat uitleg en testen op hun site dacht ik.
Te stellen want gek genoeg klagen mensen hier heel weinig over. Mensen met forse visusklachten zeggen bijvoorbeeld ' ik zie waziger' terwijl er allerlei visuele verwerkingsproblemen zijn. We screenen nu wel standaard en sturen mensen dan naar een gespecialiseerd centrum.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Klopt! Dat is de groep van mn oudcollega uit het artikel over DTD![]()
Was inderdaad vooral benieuwd of bij de beroerte patiënten je soms ook dergelijke (visueel/visueel ruimtelijke) geheugenproblemen ziet optreden.
Herken je je eigen vrouw wel altijd dan? Straks neuk je de verkeerde.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:10 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat heb ik in extreme vorm ja, zo irritant. Moet steeds aan mijn vrouw vragen bij het kijken van een film of serie "Deze persoon hebben we toch eerder gezien he? Was het niet de vrouw van de hoofdrolspeler?" en dan als antwoord krijgen: "Neehee, dit is de zuster van de veroordeelde". Enzo. Zelfde met mensen in het echie. Ik speel padel en het komt me regelmatig voor dat mensen me hartelijk groeten en dat ik echt geen idee heb wie ze zijn en of ik al eerder met ze heb gespeeld. Voel me dan echt een boerenlul
Dank hiervoor, vriendje was net patat aan het bakken en ik bedacht me hierdoor dat ik een potje appelmoes van pa in de koelkast had staan. Heerlijk met die hittequote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:51 schreef Blues het volgende:
Hoi. Gewerkt. Collega leeft nog.![]()
Waar kan ik mijn pupillen testen.
(niet mijn leerlingen).
@:vanyel
Interessante bijlees!
Wachten op kip/patat en appelmoes![]()
Lekker he, wij kopen altijd zo'n potje appelcompote en zetten we idd in de koelkast.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:38 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dank hiervoor, vriendje was net patat aan het bakken en ik bedacht me hierdoor dat ik een potje appelmoes van pa in de koelkast had staan. Heerlijk met die hitte
Ik denk er nooit aan maar als ik het dan eet vind ik het heerlijkquote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Lekker he, wij kopen altijd zo'n potje appelcompote en zetten we idd in de koelkast.
Eigenmaak is natuurlijk nog beter
Gewoon zelvers. Met inbeelden en laten kijken of filmen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:51 schreef Blues het volgende:
Hoi. Gewerkt. Collega leeft nog.![]()
Waar kan ik mijn pupillen testen.
(niet mijn leerlingen).
@:vanyel
Interessante bijlees!
Wachten op kip/patat en appelmoes![]()
Je hebt genoeg om mee te dealen, rustig aanquote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:06 schreef Sarabi het volgende:
Ik lees afentoe wel mee maar mijn geheugen lijkt wel een gatenkaas op dit moment.
Dus geen idee meer wat ik wilde zeggenBehalve dat Cat altijd op een interessante manier over haar oog kan vertellen.
Het is nu voor het eerst dat we een avond rustig op de bank zitten en ik merk dat je dan inderdaad wel iets meer gaat nadenken.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je hebt genoeg om mee te dealen, rustig aan
Het klinkt misschien hard maar dat had ik ook na het overlijden van zowel mijn vader als van mijn moeder. Iets doen zonder op de klok te kijken, ergens naar toe gaan zonder met broer/zus te overleggen zodat we niet alle drie onbereikbaar waren.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het is nu voor het eerst dat we een avond rustig op de bank zitten en ik merk dat je dan inderdaad wel iets meer gaat nadenken.
En verder voel ik me wat schuldig als ik nu soms aan uitjes denk die nu opeens wel weer haalbaar zijn.
Oja dat kan ik me helemaal voorstellen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het klinkt misschien hard maar dat had ik ook na het overlijden van zowel mijn vader als van mijn moeder. Iets doen zonder op de klok te kijken, ergens naar toe gaan zonder met broer/zus te overleggen zodat we niet alle drie onbereikbaar waren.
Help. Ik ben een minderheid. Van in de 1%.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zeker wel. Afantasten zijn in de absolute minderheid. Afaik 1-4%, met de 1% de nikszieners en 4 als je weinigzieners meetelt. Mensen die voor alle zintuigen afant zijn, zijn volgens mij ook een stuk zeldzamer dan alleen beeld.
I feel so spesjul![]()
[..]
Dit is dan weer, bij mijn weten, niet gerelateerd aan hoe je denkt. Ook zonder beeld etc kun je prima een rijke fantasie hebben. Die uit zich alleen anders in je hoofd.
wogen.
Ik ook niet. Wel over yoghurt. Vanochtend weer 6 potjes gevuld. In de yogurtera. Is toch wel heel makkelijk en het scheelt behoorlijk qua kosten, een pot yoghurt is hier echt belachelijk duur (als in 3 euro ofzo, voor een potje van 350ml ofzo. Dan beter 1 liter houdbare melk (yuck), een half potje yoghurt, wat melkpoeder voor de consistentie, potjes vullen en in het apparaat, 8 uur later 6 potjes yoghurtquote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb niks te vertellen over neuken.
Het leven gaat natuurlijk ook verderquote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Bij mijn moeder was het de dag voor de uitvaart, was in de stad voor waterproof mascara, keek op m’n horloge en “schrik, ik moet naar mama”
En misschien wel eens verteld, maar ik moest (vrij plots) op een vrijdagavond Dolce laten inslapen en (door omstandigheden) nog geen 24 uur later liep Elin hier rond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Godver wat een geil verhaalquote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:30 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik ook niet. Wel over yoghurt. Vanochtend weer 6 potjes gevuld. In de yogurtera. Is toch wel heel makkelijk en het scheelt behoorlijk qua kosten, een pot yoghurt is hier echt belachelijk duur (als in 3 euro ofzo, voor een potje van 350ml ofzo. Dan beter 1 liter houdbare melk (yuck), een half potje yoghurt, wat melkpoeder voor de consistentie, potjes vullen en in het apparaat, 8 uur later 6 potjes yoghurt
Liter Turkse yoghurt is hier een euro of vier of zo. Ik ben er wel van overtuigd dat in Nederland stiekem ook alle melk houdbare melk is tegenwoordig, maar in de koelkast staat omdat consumenten het anders niet kopen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:30 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik ook niet. Wel over yoghurt. Vanochtend weer 6 potjes gevuld. In de yogurtera. Is toch wel heel makkelijk en het scheelt behoorlijk qua kosten, een pot yoghurt is hier echt belachelijk duur (als in 3 euro ofzo, voor een potje van 350ml ofzo. Dan beter 1 liter houdbare melk (yuck), een half potje yoghurt, wat melkpoeder voor de consistentie, potjes vullen en in het apparaat, 8 uur later 6 potjes yoghurt
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:53 schreef AnneX het volgende:
@:Dr_Flash gossie.Wat wil je dat ik er van zeg?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:53 schreef AnneX het volgende:
@:Dr_Flash gossie. At 3.40 minOver associëren en vergelijken van gezichten en personen gesproken, bij die video moet ik altijd aan deze video denken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het leven gaat natuurlijk ook verderHet valt ook niet allemaal te plannen.
We hebben trouwens een vriend die gelovige cartoons maakt (valt sowieso niet altijd bij iedereen in de smaak) maar hij had wel iets heel liefs voor ons gemaakt:Dat is een heel lief plaatje zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb al zo ontzettend veel voordelen van Pieps overlijden bedacht de laatste weken. Al weken geen kots meer geruimd, op de bank kunnen zitten in buitenkleren want geen witte haren, doorslapen, niet meer op mijn nuchtere maag met natvoer in de weer, al die dierenartskosten, van 3 naar 1 kattenbak en zo nog veel meer.
Ik zou het allemaal opgeven als ze er nog zou zijn. Maar de voordelen zijn er ook en dat is ook ok uiteindelijk.
Gaat het alweer een beetje met jullie andere kat?Spoilers!
Hehequote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Over associëren en vergelijken van gezichten en personen gesproken, bij die video moet ik altijd aan deze video denken:
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Over associëren en vergelijken van gezichten en personen gesproken, bij die video moet ik altijd aan deze video denken:
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:41 schreef Blues het volgende:
Kwaak 🐸
Niet slecht voor een 1e poging haken zonder echt patroon, na 40 jaar niet gehaakt te hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het leven gaat natuurlijk ook verderHet valt ook niet allemaal te plannen.
We hebben trouwens een vriend die gelovige cartoons maakt (valt sowieso niet altijd bij iedereen in de smaak) maar hij had wel iets heel liefs voor ons gemaakt:KatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:41 schreef Blues het volgende:
Kwaak 🐸
Niet slecht voor een 1e poging haken zonder echt patroon, na 40 jaar niet gehaakt te hebbenDóórgaan…vooral dòórgaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
We waren afgelopen vrijdagavond nog even in Bloemendaal/Zandvoort aan Zee om snel een visje te eten.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:11 schreef borisz het volgende:
Maaltijdsalade gescoord en die lekker opgegeten op de boulevard van Zandvoort.
Helaasch dacht de zon dat na 1830 zn dienst er al op zat. .
De F1-kermis zal vanaf morgen of vrijdag wel losbarsten. Karten en het Reuzenrad waren al openAndere attracties nog niet.
Het raceweekend is toch pas het laatste weekend van Augustusquote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:11 schreef borisz het volgende:
De F1-kermis zal vanaf morgen of vrijdag wel losbarsten. Karten en het Reuzenrad waren al openAndere attracties nog niet.
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:34 schreef flipsen het volgende:
[..]
Het raceweekend is toch pas het laatste weekend van Augustus
Vergane glorie...quote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:31 schreef flipsen het volgende:
Ik heb Zandvoort altijd troosteloos gevonden eigenlijk...
Synesthesiequote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die met kleuren en vormen voor begrippen heeft ook een naam. Weet ik zo niet maar vind het zo fascinerend!
Sommige mensen hebben hebben het ook met emoties. Of met mensen (ik ben rood, jij bent lila etc).
Bijzonder kind ben je.
Qua muziek op de achtergrond: als ik thuis werk altijd radio aan. Als ik in mijn eentje op kantoor ben nooit radio aan. Want dat past niet. Of zo. Stilte thuis leidt me dan ook af, stilte op kantoor nooit.
Vergelijk aandacht met een spotlight in het theater. Wat zich buiten het spotlight bevindt, is er wel, maar toch neem je het niet waar. Soms is je spotlight smaller dan op andere momenten.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het gebeurt vaak dat J de keuken inloopt en tegen me begint te praten en dat ik zijn eerste woorden niet hoor. Dan gaat hij harder praten. Het wil er gewoon niet in dat het niets met volume te maken heeft maar dat ik gewoon in gedachten ben. En ik snap niet dat hij dat niet snapt want voor mij is dat normaal.
Ja een zaklampjequote:Op woensdag 13 augustus 2025 22:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vergelijk aandacht met een spotlight in het theater. Wat zich buiten het spotlight bevindt, is er wel, maar toch neem je het niet waar. Soms is je spotlight smaller dan op andere momenten.
Wow, die mag op een tegeltjequote:Op woensdag 13 augustus 2025 23:05 schreef Clubsoda het volgende:
Met je zaklampje langs de stellingkasten van het leven.
Nou, vooral off season, als er niemand in die flats woont en daarnaast al die "TE KOOP" borden, of is dat tegenwoordig niet meer zo? Mensen die helemaal lyrisch zijn van hun flat met uitzicht op zee. En er na een paar maanden achterkomen dat dat ´s nachts gewoon een diep donker zwart niets is. En dus staat het een jaar later alweer te koop.quote:
Ja ik heb m zowaar voorgelezen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 23:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, da's mooi ruk en vermoeiend ook. Met je zaklampje langs de stellingkasten van het leven.
Aandacht is een heel boeiend concept. Heel moeilijk in woorden te vatten ook. De spotlightmetafoor doet het vaak best goed.
Had jij in je eerste jaar van je studie niet een serie vakken genaamd IVP 1 (t/m 6), wat Inleiding en Verdieping in de Psychologie betekende en waarbij 1 een algemene intro was een 2 een vreselijk blok van de sectie psychonomie was over Aandacht? Wat echt de allerslechtste reclame voor het mooiste vak was? Of was dat alleen in mijn tijd. Anyways, die spotlight komt daaruit.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 06:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja ik heb m zowaar voorgelezen.
Ik dacht dat je uitzonderlijk poëtisch was gisteravond maar blijkbaar was het een van je ouwetjes
Nope. Mijn eerste jaar was wel bijzonder matig met filosofie van de sociale wetenschappen en een super slecht gedoceerd statistiekvak op bizar laag niveau dat praktisch niemand haalde en meer saaie shit, maar verder herinner ik me er niet veel van.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 07:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Had jij in je eerste jaar van je studie niet een serie vakken genaamd IVP 1 (t/m 6), wat Inleiding en Verdieping in de Psychologie betekende en waarbij 1 een algemene intro was een 2 een vreselijk blok van de sectie psychonomie was over Aandacht? Wat echt de allerslechtste reclame voor het mooiste vak was? Of was dat alleen in mijn tijd. Anyways, die spotlight komt daaruit.
De stellingkasten improviseerde ik er zelf spontaan bij. Op zich is het mijn werk om metaforen te improviseren en ik recycle ook wel eens
Ik heb vast al eens verteld dat ik Andy in het echt ben tegengekomen? En dat hij veel minder leuk was dan ik dachtquote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
SPSSAndy Fields geweldige boek
Dat je toch hebt doorgezet! Nee, geen gamma-P. Wij hadden drie trimesters met steeds naast elkaar 2 IVP vakken en een vak methoden en technieken. En dan gingen we heel breed door de psychologie, met algemeen, functieleer, ontwikkeling, klinische, gezondheids en a&o. Het tweede jaar was daarentegen wel heel stom, maarja, dan was je natuurlijk al de 30% die die propedeuse überhaupt haalde en te invested.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 08:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nope. Mijn eerste jaar was wel bijzonder matig met filosofie van de sociale wetenschappen en een super slecht gedoceerd statistiekvak op bizar laag niveau dat praktisch niemand haalde en meer saaie shit, maar verder herinner ik me er niet veel van.
Dat eerste eigenlijk alleen omdat er 4 jaar oid nadat ik begon een bezemklas was waar ze uit wanhoop omdat zoveel mensen het nog niet gehaald hadden de vragen al vooraf bekend maakten en in werkgroepen (waar uiteraard bijna niemand naartoe ging maar iedereen uit kopieerde) de perfecte antwoorden formuleerden waardoor iedereen die enigszins uit zijn hoofd kon leren dat shitvak eindelijk achter zich kon laten.
Wij hadden nog gamma propedeuse, weet niet of die bij jullie nog bestond, waardoor je dus in je eerste jaar eigenlijk precies niks leerde over het vak dat je wilde studeren (als je dat vooraf al wist) maar werd verzopen in algemeenheden mbt sociale wetenschappen.
Dat is best een tegenvaller. Iemand die zo'n tof boek kan schrijven, kan toch helemaal niet niet leuk zijn?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb vast al eens verteld dat ik Andy in het echt ben tegengekomen? En dat hij veel minder leuk was dan ik dacht![]()
Ik zat ook al te googelenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:12 schreef flipsen het volgende:
Ok, voor de n00bs zoals ik maar even gegoogled:
SPSS staat oorspronkelijk voor Statistical Package for the Social Sciences. Het is een statistisch computerprogramma ontwikkeld voor de sociale wetenschappen, maar wordt tegenwoordig ook veel gebruikt binnen andere sectoren zoals de economische wetenschappen.
SPSS helpt je bij het verzamelen, invoeren, lezen, bewerken en/of analyseren van gegevens, maar ook bij het verspreiden van de resultaten en het nemen van beslissingen.
En dat om 6 uur ´s ochtends.
Hopelijk vinden je vaten het oké en krijgt je geen spierpijn. Wat mot dat motquote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mijn ldl-cholesterol was in Nederland 5.6 en omgerekend van de waarde hier is het nu 4.4. "es genetico", aldus mijn arts. Atorvastatine aan het repertoire toegevoegd.
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb ik ook al eens verteld maar mijn filosofie van de rechtswetenschap was ook zo dodelijk saai. Tot ik bij de derde keer volgen van dat vak ontdekte dat al die oude saaie kerels die de hoofdrollen in dat vak hadden, ook karakters in de serie Lost waren. En in de serie hadden ze dus eigenschappen die de echte filosofen ook hadden. Ineens was het een van mijn favoriete vakken en haalde ik een 9.
Deed jij dat ooook al halverwege de 90s?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:54 schreef Queller het volgende:
Bij de ochtendyoghurt een beschouwing op de studie der Sociale Wetenschappen! Het verteert zo lekker weg!
Uit de krochten van mijn hersenpan schiet me meneer Spruyt weer te binnen. Die arme man moest een hok vol dummies door SPSS (versie halverwege jaren '90) heen helpen. Arme man. Hoezo dacht iemand dat we dat ooit zouden gaan begrijpen.
Ja precies. En gek genoeg was mijn suiker wel laag, ik doe daar echt mijn best opquote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Hopelijk vinden je vaten het oké en krijgt je geen spierpijn. Wat mot dat mot
Ik kreeg aan de andere kant stata, een jaar later. Dat was ingewikkelder, maar door de snoezige en goeie docent ook een stuk makkelijkerquote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb vast al eens verteld dat ik Andy in het echt ben tegengekomen? En dat hij veel minder leuk was dan ik dacht![]()
Het ergste is eigenlijk dat je na je studie ontdekt dat SPSS het meest eenvoudige statistiekprogramma is
Ik kwam voor psychologie. Utrecht voor de stad. Dus ik was al invested en ging er toen maar iets bij doen om het vol te houden. Post van de Universiteit (zelden) komt daarom gericht aan drs drs Vanyel. Vind ik nog steeds lollig en uitermate idioot.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat je toch hebt doorgezet! Nee, geen gamma-P. Wij hadden drie trimesters met steeds naast elkaar 2 IVP vakken en een vak methoden en technieken. En dan gingen we heel breed door de psychologie, met algemeen, functieleer, ontwikkeling, klinische, gezondheids en a&o. Het tweede jaar was daarentegen wel heel stom, maarja, dan was je natuurlijk al de 30% die die propedeuse überhaupt haalde en te invested.
Dank!quote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:52 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 De witte ijsschep, die J gebruikte bij de pudding toet was van mij.
Van Liefheit, ooit. Een oudje. 😉
Ze doen 2x per jaar een informatieveiligheidscursus om hun account uberhaupt te behouden.quote:
Ben je bekend met Safety Culture Ladder? https://safetycultureladder.com/en/quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze doen 2x per jaar een informatieveiligheidscursus om hun account uberhaupt te behouden.
Klikken dus tig keer op een knop " ik mag nooit ... "
En een uur erna downloaden ze ff een excel met patientdata uit het EPD en dropboxen dat naar wherever.
Jup; de club die de online trainingen maakt heeft onder water dit gedachtengoed geimplementeerd.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben je bekend met Safety Culture Ladder? https://safetycultureladder.com/en/
"Ja maar zo heb ik het altijd gedaan, het is helemaal niet nodig om dat te veranderen"quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja volgens mij gaat het erom dat je iets moet veranderen in de hoofdjes van mensen. Dat ze niet meer blind doen wat ze nu doen zeg maar.
Boomer-alertquote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:04 schreef flipsen het volgende:
[..]
"Ja maar zo heb ik het altijd gedaan, het is helemaal niet nodig om dat te veranderen"
Zeg, werk jij in mijn ziekenhuisquote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:04 schreef flipsen het volgende:
"Ja maar zo heb ik het altijd gedaan, het is helemaal niet nodig om dat te veranderen"
Weet je wat dan kan helpen?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja volgens mij gaat het erom dat je iets moet veranderen in de hoofdjes van mensen. Dat ze niet meer blind doen wat ze nu doen zeg maar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Schoonzus zit nu in de molen, morgen afspraak met chirurg, dankzij borstonderzoekquote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:44 schreef Blues het volgende:
Ik heb zojuist de kop uit het zand getrokken en BVO darmkanker envelop gevuld
Zometeen met een rouwkaart (niet voor mezelf) op de bus doen met de groetjes aan het Darkweb.
(Al had dat te maken met de baarmoederhals die ik ook weer op 'aan' heb gezet. Ben daar trots op, want het liefst ren ik heeeeeeeeeeeel hard weg voor tests.!)
Nou van de buitenkant hoeven we het niet te hebben, zo veel is duidelijkquote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:42 schreef Blues het volgende:
Jouw schoonheid komt toch van binnenuit@ Fles
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Schoonzus zit nu in de molen, morgen afspraak met chirurg, dankzij borstonderzoek
Ik ook, darmen ook en volgens mij nog 1x bhk onderzoek (t/m 65 dacht ik)quote:Op donderdag 14 augustus 2025 14:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat doe ik wel elke 2 jr BVO tietenpletter.
En ik werk op oncologie.. dus t is beetje gek om die andere 2 niet te doen
Gezien, uitstekende serie. Alleen het laatste seizoen vond ik niet best. Manifest is ook zoiets, heb ik recent afgerond. En Dark uiteraardquote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:28 schreef sigme het volgende:
@:lucky_strike als je Lost leuke vond (lis van de rechtsgeleerden): ik kan “the leftovers” aanbevelen (HBO).
Kruising tussen Lost & Twin peaks.
Oh ja die deed ik wel 1x, ooit jaren geleden, moest toen naar h.a.want test zat niet genoeg materiaal voor betrouwbare test.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 14:07 schreef Kaatje1 het volgende:
1x bhk onderzoek (t/m 65 dacht ik)
Ik heb het meer dan een jaar geleden gekocht in een DM in Duitsland omdat ik niet met lege handen langs de kassa durfde te lopen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 14:28 schreef AnneX het volgende:
Een maskertje voor Flash?! Is dat gedurfd voor jouw doen?
Dat zou ook gedurfd zijn. Met lege handen langs de kassa.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb het meer dan een jaar geleden gekocht in een DM in Duitsland omdat ik niet met lege handen langs de kassa durfde te lopen.
Nee. Alleen de eerste 10 minuten even of zo.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 14:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat zou ook gedurfd zijn. Met lege handen langs de kassa.
Hoe voelt de huid nu? Anders?
JASP is iig een mooi open source alternatief voor SPSS, van wetenschappers voor wetenschappers.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vond spss juist een verademing! Maar misschien komt dat ook omdat ik in het eerste vak allemaal dingen handmatig heb leren uitrekenen en ze toen bij het tweede vak kwamen met hihaho dit kan eigenlijk ook met drie klikken in SPSS. Wij hadden het eerste jaar steeds in elk blok een inleidend vak en een methode & statistiek vak, en daarna ging je studiepad kiezen. Ik vond de methode & statistiek vakken echt fantastisch
als ongeveer de enige van de 550 studenten
![]()
Ik vind het wel jammer dat ik niet R heb geleerd.
Wij gaan nu in de bsc over naar JASP. Ik vind dat echt achterlijk, want R wordt veel breder gebruikt. Maar ja, kosten he..
Python blijkbaar nog erger dan R. Want R kon nog wel in het ziekenhuis waar ik werkte terwijl je voor Python gewoon een dikke NEE kreeg.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:42 schreef fietsie het volgende:
Voor centrale installatie en het werkbaar houden zijn het wel horror pakketten in gemanagde IT omgevingen.
Bijna al deze tools zijn zo ingericht dat eindgebruikers heel veel invloed op configuratie en inrichting, files en folders moeten hebben.
Ik heb nu voor R een compleet in een beveiligingsschil opgehangen centrale oplossing laten bouwen om datalekken te voorkomen; dit omdat veel gebruikers ervan behoorlijk ontremd bleken in het gebruik van oa oplossingen als DropBox.
Wat SPSS betreft (wat toen nog inhield dat je zo ongeveer moest leren programmeren) deed ik, maar vooral alsof. Statistiek: prima hoor, je moest het even doorhebben. SPSS: lief en hulpeloos kijken, in de hoop dat die lieve meneer Spruyt voor me wilde uitzoeken waarom mijn regel code niet werkte.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:33 schreef Vanyel het volgende:
Deed jij dat ooook al halverwege de 90s?
Ok, I´m lost... (nee, niet de serie). Jij zit toch in Spanje met Isequote:Op donderdag 14 augustus 2025 15:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een (superlieve) afwijzing van de vrouw waar ik een crush op heb. Beetje sip maaar vooral wel trots ook dat ik het wel gevraagd heb.
Eens kijken of de eetlust terug gaat komen
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 15:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een (superlieve) afwijzing van de vrouw waar ik een crush op heb. Beetje sip maaar vooral wel trots ook dat ik het wel gevraagd heb.
Ik wilde het niet vragen, maar dacht het ookquote:Op donderdag 14 augustus 2025 15:58 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ok, I´m lost... (nee, niet de serie). Jij zit toch in Spanje met IseIk heb toch altijd gedacht dat jullie "bij elkaar" horen. Ben ik abuis
Of niet openminded genoeg
![]()
#durftevragen
Ja, dat én het type vrouw waar ik op val maakt dingen niet makkelijkerquote:Op donderdag 14 augustus 2025 15:58 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ok, I´m lost... (nee, niet de serie). Jij zit toch in Spanje met IseIk heb toch altijd gedacht dat jullie "bij elkaar" horen. Ben ik abuis
Of niet openminded genoeg
![]()
#durftevragen
quote:Hola B, tengo una pregunta (y soy gallina y, en mi mejor español, estoy scared shitless😬). Me encanta tu mucho y quería preguntarte si para un... Date? Como un picnic en el bosque aquí?
(Quiero que sepas que tengo permitido hacer esto en mi relación con Petra, no somos monógamos)
Niet-monogaamquote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:09 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik wilde het niet vragen, maar dacht het ook
Ik ga er vanuit van wel. Moeten ook wel, want zoveel mensen zijn er hier nietquote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:04 schreef Morgane89 het volgende:
[..]jammer maar wel heel stoer! Hopelijk kunnen jullie wel gewoon leuk met elkaar blijven omgaan.
Maar even door de vertaler gehaald , niet iedereen spreekt Spaans hier. En dan snap ik ook dat je wel antwoordde op de vraag van flipsenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, dat én het type vrouw waar ik op val maakt dingen niet makkelijker
Ik had dat dus ook verwerkt in mijn bericht:
[..]
quote:Hoi B, ik heb een vraag (en ik ben een bangerd en, in mijn beste Spaans, ik ben doodsbang😬). Ik hou zo veel van je en wilde je vragen of je misschien een... date wilt? Een picknick in het bos bijvoorbeeld?
(Ik wil dat je weet dat ik dit mag doen in mijn relatie met Petra; we zijn niet monogaam.)
Ik zou gallina naar watje vertalen en had scared shitless vrij bewust in het het Engels gelaten, maar dat Jaquote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar even door de vertaler gehaald , niet iedereen spreekt Spaans hier. En dan snap ik ook dat je wel antwoordde op de vraag van flipsen
[..]
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:14 schreef flipsen het volgende:
Hahaha, "Soy gallina" betekent hier in Argentinië dat je fan bent van RiverplateBen je voor Boca Juniors, dan ben je "bostero"
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:16 schreef Queller het volgende:
[..]
Owwwwwwww
We zitten weer op het zelfde spoor hoor!
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(Autocorrect heeft er bijna voor gezorgd dat ik scared shirtless stuurde)
Dit maakte Deepl ervan:quote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Maar even door de vertaler gehaald
quote:Hallo B, ik heb een vraag (en ik ben een watje en, in mijn beste Spaans, ben ik scared shitless😬). Ik vind je heel leuk en ik wilde je vragen of je zin hebt in een... Date? Zoals een picknick in het bos hier?
(Ik wil je laten weten dat ik dit mag doen in mijn relatie met Petra, we zijn niet monogaam)
Oh ja, kut...quote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Juist geen kedeng kedeng dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Ja, Google is nogal over de topquote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:20 schreef Morgane89 het volgende:
'Ik vind je heel leuk' is wel beter dan het dramatische 'ik hou zoveel van je'
Uhuh, ook omdat voor Python allerlei hack en klier scripts te downloaden zijnquote:Op donderdag 14 augustus 2025 14:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Python blijkbaar nog erger dan R. Want R kon nog wel in het ziekenhuis waar ik werkte terwijl je voor Python gewoon een dikke NEE kreeg.
Hoé verstandig om dit uit te voeren in de kleine gemeenschap waar jullie nu deel van uitmaken…!?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 15:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het houdt het leven in elk geval spannend. Never a dull moment!quote:Op donderdag 14 augustus 2025 17:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoé verstandig om dit uit te voeren in de kleine gemeenschap waar jullie nu deel van uitmaken…!?
Ditquote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach @:leeharveyoswald wat jammer (maar ook wat stoer)
Ik heb zojuist bij een van mijn mannen de vertaalkwaliteiten Arabisch van DeepL en LeChat getest, in mijn onvermoeibare zoektocht naar niet-Amerikaanse alternatieven. DeepL werd afgeschoten helaas. Werkt wel fijn zeg! LeChat mag blijven.quote:
Nein, det moog dan auch neetquote:Op donderdag 14 augustus 2025 17:56 schreef Tele6 het volgende:
Als je Limburgs bent mag je natuurlijk wel telefoneren in de stiltecoupé![]()
Bij ons in het complex in Rotterdam stond een laurierboom die teruggesnoeid moest worden tot de derde etage want de mensen op 3 en 4 hoog hadden schaduw in huis.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:15 schreef Candaasje het volgende:
Avond![]()
Ik hoorde en zag zojuist een eekhoorn in onze (beetje uit de kluiten gewassen) laurierstruik![]()
Simon zag hem/hoorde hem ook. Dus die heb ik even weggelokt met snoepjes, want anders weet ik niet of eekhoorn de oversteek naar een andere struik/boom/tuin had kunnen navertellen.
En een ramp met versiebeheer van de gatenkaas.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Uhuh, ook omdat voor Python allerlei hack en klier scripts te downloaden zijn
7 kale broodjes dus. En besteller eentje met belegquote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mensen blijven bijzondere dieren….
Collega gaat morgen broodjes halen. Dat roept iemand van tijd tot tijd, iedereen geeft door wat hij wil, bestelling wordt doorgegeven, tikkies over en weer en klaar is de lunch op maat.
Nu zijn het broodjes ter ere van pensioen (dus ik moet nog even subtiel achterhalen of tikkie gewenst, verplicht of juist niet gewenst is).
De vraag leek me vrij simpel: geef even door wat je wil, en of het broodje wit, bruin of glutenvrij moet zijn. Gaat om acht mensen.
Ik kwam erin toen er vier mensen gereageerd hadden: bruin, bruin, wit, bruin.
Ik voelde me dapper en bestelde een wit broodje gezond. Als dat kan. En dan zonder kaas. Met daarbij de disclaimer dat, als ze een schaal oid wilde bestellen alles zonder kaas goed was. (Want misschien zat ik wel fout deze keer en deden we niet de standaard).
Collega drie: collega zes wil vast heel veel kaas![]()
Collega zes kwam erin: voor mij geen kaas graag!![]()
Toen kwam de besteller erin: geef ajb door wat voor beleg je wil.
Collega vier: hihihi, kaasgrapje (geeft geen beleg door).
Besteller: wat willen jullie er wel op???
Collega zes:kaas
(geeft niet door wat ze wel wil)
Collega zeven: gezellig! Wit broodje graag!
Toen zag ik de virtuele handjes van de besteller omhoog gaan met een: Kan iedereen gewoon even aangeven wat voor soort broodje en welk beleg je wil??? Dat is toch niet zo moeilijk???
Vervolgens kwamen de bestellingen daadwerkelijk binnen en waren we 20 berichtjes verder
En ik!quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
7 kale broodjes dus. En besteller eentje met beleg
Een Kaiser broodje met oude kaas?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En ik!![]()
Want ik had de code gekraakt
Ik snap het ook nietquote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is best een tegenvaller. Iemand die zo'n tof boek kan schrijven, kan toch helemaal niet niet leuk zijn?
Ik woon naast een speeltuin. Ik hoor ze genoegquote:Op donderdag 14 augustus 2025 20:18 schreef Blues het volgende:
Er lopen kinderen rondom ons blok huizen (ons achterpad achter de tuinen komt uit in een speeltuintje) elkaar achterna, te gillen en BUUT die en die te roepen. Ze hebben toch een lol![]()
Toch hoor je dit nog maar zelden... spelende kinderen op straat.
Jij hebt de code duidelijk niet gekraaktquote:
Die in de tuin van het klushuis van m'n ouders (dat ze aangeschaft hebben toen ik 11 was) konden we met alle kinderen uit de straat tikkertje in spelen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bij ons in het complex in Rotterdam stond een laurierboom die teruggesnoeid moest worden tot de derde etage want de mensen op 3 en 4 hoog hadden schaduw in huis.
Die dingen worden echt enorm
En +1 voor de eekhoorn
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:08 schreef AnneX het volgende:
Oh ja…de waterijsjes van 1/2 watermeloen met banaan en sap van 1 citroen.
Met 2 uur ingevroren. Had meer smaak verwacht.Zien er wel lekker uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Cannot be unseen now.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:13 schreef Blues het volgende:
g vind muis een Hitler snorretje hebben
Klopt wel een beetjequote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:13 schreef Blues het volgende:
g vind muis een Hitler snorretje hebben
Hij moet goed zo doorgaan! Haak een snorretje op zijn bovenlip; dat zal hem leren!quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:01 schreef Blues het volgende:
Nee golfer, ik ga geen armpje eraan haken
Arme muisquote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:05 schreef Queller het volgende:
Hij moet goed zo doorgaan! Haak een snorretje op zijn bovenlip; dat zal hem leren!
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:01 schreef Blues het volgende:
Hou opquote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:01 schreef Blues het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Annnyyywaaayyy…. Tijd voor ontbijt!
quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 07:08 schreef Candaasje het volgende:
![]()
Mogguh
Dat is inderdaad lastig Candaas! Iets met grenzen overgaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Annnyyywaaayyy…. Tijd voor ontbijt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Qua schoonmaken na afloop van ok. was er op een gegeven moment een ploeg dag en nacht beschikbaar. Op alle lokaties in het ouwe zieke huis. Is dat een optie bij jullie?)
Net lees ik over bananen pannenkoekjes en 3x raden waar ik nu trek in heb.
Heb alleen een afspraak om Biebcollega te rijden naar oogarts straks. Dan morgen…
Zeker welquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 06:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bedoelde @:Queller niet Golfer?
Blikje/zakje tonijnsalade en couscous ofzo?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 12:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil voor maandag graag een lunch die ik mee kan nemen. Gezond. Ik kan niet koelen. Ga zondag al die kant op.
De saaie oplossing nu is gemalen havermout + wat droge toevoegingen met eiwitpoeder waar ik maandag alleen maar water of houdbare magere melk bij in hoef te flikkeren.
Weet niet of ik nog iets beters kan verzinnen.
Aangevuld met verse avocado, een lichte dressing en een wrap?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Blikje/zakje tonijnsalade en couscous ofzo?
quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Blikje/zakje tonijnsalade en couscous ofzo?
Dit is ongeveer de late lunch voor morgen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 15:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Aangevuld met verse avocado, een lichte dressing en een wrap?
Kwestie van goed inpakken, maar hoeft allemaal niet koel…
Als het daar net zo tering heet is als hier, gazpacho in thermosfles om koud te houden, brood, en wat ingemaakte vis in blik om zo op te peuzelen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 12:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil voor maandag graag een lunch die ik mee kan nemen. Gezond. Ik kan niet koelen. Ga zondag al die kant op.
De saaie oplossing nu is gemalen havermout + wat droge toevoegingen met eiwitpoeder waar ik maandag alleen maar water of houdbare magere melk bij in hoef te flikkeren.
Weet niet of ik nog iets beters kan verzinnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |