Wie wie wie?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 07:14 schreef Blues het volgende:
Waarom krijg ik toch likes van mensen die nooit meeposten en ik ook helemaal niet ken
Maak je maar bekend hoor
Cito!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 07:13 schreef Blues het volgende:
Werken!
Appje van arts met foto van spoedbriefje op mijn beeldscherm op werk
Ze horen werkelijk stemmen in hun hoofd? De normale mensen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja, present. Tevens geen voorstelling van geluid, geur, smaak en die andere waar ik even niet op kom.
Wel spatial memory.
En worded thinking. Maar dus niet met beeld of geluid van woord. Ook interessant, de verschillende beeld en niet-beeld opties van denken
Deze blijft liever onder haar steen denk ikquote:Op woensdag 13 augustus 2025 07:14 schreef Blues het volgende:
Waarom krijg ik toch likes van mensen die nooit meeposten en ik ook helemaal niet ken
Maak je maar bekend hoor
En die ander zal het wel bedoelen om je op te fleuren? Misschien heeft ze je toekomst gelezen: https://forum.fok.nl/user/history/413320SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rottig van je oog.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoofden en hersenen![]()
Ik wist dat er zoiets is als geen beelden in je hoofd kunnen zien. Bijzonder wel dat er zoveel mensen hier dit hebbenOnderzoekje waard om de correlatie tussen FOK!ken en dit syndroom te onderzoeken?
Ik zie wel beelden. En voer regelmatig hele gesprekken in mijn hoofd, vooral als ik een besluit moet nemen. Bedenk letterlijk tweezijdig de voors en tegens.
Zal wel compensatiegedrag zijn.
Oog-update: hij is weer terug naar boos. Qua gevoel danZiet nog wel uit als Sauron.
Jeetje…die meneer Russell heeft VIJF boeken over het onderwerp geschreven!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 07:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Ze horen werkelijk stemmen in hun hoofd? De normale mensen?
[ link | afbeelding ]
https://news.ycombinator.com/item?id=40477310
Minder zien met ogen, meer zien in hoofdquote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Rottig van je oog.
Enne ‘‘compensatiegedrag” waarvoor dan?
Voors en tegens diskussie herken ik ook wel. In je hoofd. Spreek ik het uit, dan wordt MnX knorrig. Ik ook als hij dat doet, trouwens.
Ik weet wel van mezelf dat ik dingen het beste blijf onthouden als ik ze gelezen heb.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoofden en hersenen![]()
Ik wist dat er zoiets is als geen beelden in je hoofd kunnen zien. Bijzonder wel dat er zoveel mensen hier dit hebbenOnderzoekje waard om de correlatie tussen FOK!ken en dit syndroom te onderzoeken?
Oh kijk…dat bedoel je ermee.😉quote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Minder zien met ogen, meer zien in hoofd
In deze Ted-talk gebruik Swarte de techniek die hij in die theatervoorstelling ook gebruikt; en ook hetzelfde gedicht (denk ik). Nu zit ik heel erg te twijfelen of ik het aandurf mijn herinnering aan dat gedicht te confronteren met het gedicht wanneer Swarte het voorleest. Ik kan de versie van het gedicht in mijn hoofd niet op schrift stellen, dat zou de herinnering aantasten. Maar ik heb het ook nooit meer gehoord, anders dan door mijzelf voorgedragen (hardop of in mijn hoofd; ik gebruik het wel om in slaap te vallen of te concentreren).quote:
Stemmen, liedjes, muziek. Allerlei.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 07:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Ze horen werkelijk stemmen in hun hoofd? De normale mensen?
[ link | afbeelding ]
https://news.ycombinator.com/item?id=40477310
Het is geen syndroomquote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoofden en hersenen![]()
Ik zie wel beelden. En voer regelmatig hele gesprekken in mijn hoofd, vooral als ik een besluit moet nemen. Bedenk letterlijk tweezijdig de voors en tegens.
Zal wel compensatiegedrag zijn.
Oog-update: hij is weer terug naar boos. Qua gevoel danZiet nog wel uit als Sauron.
Nou ja zeg!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Stemmen, liedjes, muziek. Allerlei.
Ze ruiken ook.
Proeven.
Voelen.
Leip volk is het. Ik vraag me af hoe ze ooit nog iets gedaan krijgen met al dat gedoe in hun hoofd. Ik heb al moeite met focus met alleen mijn woorden en concepten van binnen.
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ja zeg!
Van deze heb ik alleen de muziek, maar ik begrijp nu misschien wel iets beter waarom mijn hoofd heeeeeeeel veel muziek speelt en waarom anderen dat niet zo herkennen.
Wat jij beschrijft dat hullie voor hoofd hebben klinkt mij als 1 grote psychische stoornis
Mijn collega heeft eens uitgebreid uitgelegd dat mannen een compleet leeg hoofd kunnen hebben. Dat ze werkelijk ende totaal nergens aan denken. Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen. In mijn hoofd gebeurt doorlopend van alles. Inderdaad: stemmen, beelden, muziek, kleuren, vormen. Zo is een week bij mij een soort ovaaltje met een afgeplatte bovenkant (daar zitten de twee weekenddagen). Dinsdag is groen, woensdag blauw (althans, op dit moment). Een jaar is dan weer een streep, in vieren gedeeld.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:22 schreef sigme het volgende:
Wat jij beschrijft dat hullie voor hoofd hebben klinkt mij als 1 grote psychische stoornis
Die met kleuren en vormen voor begrippen heeft ook een naam. Weet ik zo niet maar vind het zo fascinerend!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:49 schreef Queller het volgende:
[..]
Mijn collega heeft eens uitgebreid uitgelegd dat mannen een compleet leeg hoofd kunnen hebben. Dat ze werkelijk ende totaal nergens aan denken. Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen. In mijn hoofd gebeurt doorlopend van alles. Inderdaad: stemmen, beelden, muziek, kleuren, vormen. Zo is een week bij mij een soort ovaaltje met een afgeplatte bovenkant (daar zitten de twee weekenddagen). Dinsdag is groen, woensdag blauw (althans, op dit moment). Een jaar is dan weer een streep, in vieren gedeeld.
Yups, dat klinkt wel een beetje als psychisch uitgedaagd
De nothing box (is een heuse theorie, Google maar eens)quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:49 schreef Queller het volgende:
[..]
Mijn collega heeft eens uitgebreid uitgelegd dat mannen een compleet leeg hoofd kunnen hebben. Dat ze werkelijk ende totaal nergens aan denken. Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen. In mijn hoofd gebeurt doorlopend van alles. Inderdaad: stemmen, beelden, muziek, kleuren, vormen. Zo is een week bij mij een soort ovaaltje met een afgeplatte bovenkant (daar zitten de twee weekenddagen). Dinsdag is groen, woensdag blauw (althans, op dit moment). Een jaar is dan weer een streep, in vieren gedeeld.
Yups, dat klinkt wel een beetje als psychisch uitgedaagd
Heb jij een nothing-box?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |