Ik zat ook al te googelenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:12 schreef flipsen het volgende:
Ok, voor de n00bs zoals ik maar even gegoogled:
SPSS staat oorspronkelijk voor Statistical Package for the Social Sciences. Het is een statistisch computerprogramma ontwikkeld voor de sociale wetenschappen, maar wordt tegenwoordig ook veel gebruikt binnen andere sectoren zoals de economische wetenschappen.
SPSS helpt je bij het verzamelen, invoeren, lezen, bewerken en/of analyseren van gegevens, maar ook bij het verspreiden van de resultaten en het nemen van beslissingen.
En dat om 6 uur ´s ochtends.
Hopelijk vinden je vaten het oké en krijgt je geen spierpijn. Wat mot dat motquote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mijn ldl-cholesterol was in Nederland 5.6 en omgerekend van de waarde hier is het nu 4.4. "es genetico", aldus mijn arts. Atorvastatine aan het repertoire toegevoegd.
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb ik ook al eens verteld maar mijn filosofie van de rechtswetenschap was ook zo dodelijk saai. Tot ik bij de derde keer volgen van dat vak ontdekte dat al die oude saaie kerels die de hoofdrollen in dat vak hadden, ook karakters in de serie Lost waren. En in de serie hadden ze dus eigenschappen die de echte filosofen ook hadden. Ineens was het een van mijn favoriete vakken en haalde ik een 9.
Deed jij dat ooook al halverwege de 90s?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:54 schreef Queller het volgende:
Bij de ochtendyoghurt een beschouwing op de studie der Sociale Wetenschappen! Het verteert zo lekker weg!
Uit de krochten van mijn hersenpan schiet me meneer Spruyt weer te binnen. Die arme man moest een hok vol dummies door SPSS (versie halverwege jaren '90) heen helpen. Arme man. Hoezo dacht iemand dat we dat ooit zouden gaan begrijpen.
Ja precies. En gek genoeg was mijn suiker wel laag, ik doe daar echt mijn best opquote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Hopelijk vinden je vaten het oké en krijgt je geen spierpijn. Wat mot dat mot
Ik kreeg aan de andere kant stata, een jaar later. Dat was ingewikkelder, maar door de snoezige en goeie docent ook een stuk makkelijkerquote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb vast al eens verteld dat ik Andy in het echt ben tegengekomen? En dat hij veel minder leuk was dan ik dacht![]()
Het ergste is eigenlijk dat je na je studie ontdekt dat SPSS het meest eenvoudige statistiekprogramma is
Ik kwam voor psychologie. Utrecht voor de stad. Dus ik was al invested en ging er toen maar iets bij doen om het vol te houden. Post van de Universiteit (zelden) komt daarom gericht aan drs drs Vanyel. Vind ik nog steeds lollig en uitermate idioot.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 10:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat je toch hebt doorgezet! Nee, geen gamma-P. Wij hadden drie trimesters met steeds naast elkaar 2 IVP vakken en een vak methoden en technieken. En dan gingen we heel breed door de psychologie, met algemeen, functieleer, ontwikkeling, klinische, gezondheids en a&o. Het tweede jaar was daarentegen wel heel stom, maarja, dan was je natuurlijk al de 30% die die propedeuse überhaupt haalde en te invested.
Dank!quote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:52 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 De witte ijsschep, die J gebruikte bij de pudding toet was van mij.
Van Liefheit, ooit. Een oudje. 😉
Ze doen 2x per jaar een informatieveiligheidscursus om hun account uberhaupt te behouden.quote:
Ben je bekend met Safety Culture Ladder? https://safetycultureladder.com/en/quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze doen 2x per jaar een informatieveiligheidscursus om hun account uberhaupt te behouden.
Klikken dus tig keer op een knop " ik mag nooit ... "
En een uur erna downloaden ze ff een excel met patientdata uit het EPD en dropboxen dat naar wherever.
Jup; de club die de online trainingen maakt heeft onder water dit gedachtengoed geimplementeerd.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben je bekend met Safety Culture Ladder? https://safetycultureladder.com/en/
"Ja maar zo heb ik het altijd gedaan, het is helemaal niet nodig om dat te veranderen"quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja volgens mij gaat het erom dat je iets moet veranderen in de hoofdjes van mensen. Dat ze niet meer blind doen wat ze nu doen zeg maar.
Boomer-alertquote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:04 schreef flipsen het volgende:
[..]
"Ja maar zo heb ik het altijd gedaan, het is helemaal niet nodig om dat te veranderen"
Zeg, werk jij in mijn ziekenhuisquote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:04 schreef flipsen het volgende:
"Ja maar zo heb ik het altijd gedaan, het is helemaal niet nodig om dat te veranderen"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |